Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.534 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
ABS probleem is gefixed *O* er zat een deukje in het platte stuk van de sensor. Gebeurd tijdens het wisselen van de achterband maar netjes onder garantie vervangen :) tijd voor de volgende gehaktbal :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:04
HTT-Thalan schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 20:33:
[...]

Alpje staat aan de ketting helaas ;(. Ik heb een regel voor mezelf om nooit alleen nieuw terrein te verkennen, en aangezien we met het gezin weg zijn had een aanhangertje voor de alp dus geen zin. En ik heb ook nog ergens twee stukken bot zitten die nog een paar weken nodig hebben om elkaar weer terug te vinden :+.

Nee, dit is wat je nodig hebt als je met alleen the bare necessities gaat wildkamperen. Vrouwlief stond er ook op dat er een afwasborstel en afwasmiddel mee ging 8)7.

Echt ongelooflijk. Hoe groter de auto, hoe meer troep ze meeslepen :+.
Als je alleen bent kan je ook niet achterop iemand rijden >:) dus zou prima moeten kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Fijne vakantie @HTT-Thalan !

pff, heb ik eens een weekend vrij... wat een baggerweer zeg.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

R0y. schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 05:44:
[...]

Ik vind ze er persoonlijk niet uitzien. Doe mij dan maar een Panigale of RSV4 :9~
Ik heb niet veel met Ducati, maar een Panigale... Dan maak ik ruimte in de schuur :9

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Destruction schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 12:51:
[...]

Ik heb niet veel met Ducati, maar een Panigale... Dan maak ik ruimte in de schuur :9
Hoe durf je. In de woonkamer dat ding! die machine! :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

R0y. schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 13:00:
[...]

Goed punt, tijdens het noodweer van laatst stond de CBR daar ook al

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/M0dy0VQoDEwKpVvJPGnK2fJz/full.jpg

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Pagman schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 11:37:
ABS probleem is gefixed *O* er zat een deukje in het platte stuk van de sensor. Gebeurd tijdens het wisselen van de achterband maar netjes onder garantie vervangen :) tijd voor de volgende gehaktbal :9
Zo zie je maar hoe kwetsbaar dat spul is :) Mooi en fijn het goed opgelost is!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:39
SmurfLink schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 12:18:

Wij hebben vandaag zonder de kinderen te voet kamp Westerbork gedaan, we wilden ook door Orvelte maar daar was een festival bezig. Nu lekker in Emmen uit eten en straks naar de film. Morgen de kinderen ophalen bij opa en oma en dan verder reizen :Y.
kneusteun schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 12:10:
[...]

Als je alleen bent kan je ook niet achterop iemand rijden >:) dus zou prima moeten kunnen.
Ik moet mensen rijden die sneller zijn dan ik! Ik kan er niks aan doen dat er daar steeds minder van zijn :+.

[ Voor 26% gewijzigd door HTT-Thalan op 20-07-2019 16:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:31

DinX

Motormuis

steveman schreef op maandag 15 juli 2019 @ 10:16:
[...]

Had @DinX niet eens keer een appel tegen z'n helm gekregen :?
Ik heb al eens een duif tegen m'n helm gehad aan 140 en een appel ook al. Beide frontaal en beide hebben het niet overleefd denk ik 😜

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
SmurfLink schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 12:18:

Daarom ben ik ook gewoon werken :+

Komende week wel vrij, maar weinig motoractiviteiten ivm rijbewijsloze (voor motor) neef die er een week is :)
R0y. schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 13:00:
[...]

De mijne staat ondanks het slechte weer gewoon buiten op dit moment :'(

Kan hem wel binnen zetten, maar dan krijg ik hem er met moeite uit door de caravan.... dus maandag gaat ie weet naar binnen als die sleurhut weg is :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:20
Tassen ingepakt, routes 3 keer gecheckt op de navi en back-up, hele papierwinkel op zak, nu alleen nog kijken welk pak er mee gaat... Dinsdag 34 graden, vrijdag en zaterdag zeikt het van de regen zeggen ze... Doorwaai of leer?

* NLDViane mompelt iets over weinig laadruimte en misschien een Tiger als volgende motor, met koffers

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:30

steveman

Comfortabel ten onder

Raaaad de motor:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

In ander nieuws, waar "Rosso III" nog schaamtelijk leesbaar was tijdens het wisselen der achterband, verdwijnt "S22" als een sneeuwvlokje in de Glühwein:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/djlEGFj.png

Die aan de wand van de band... ja... laat ik maar zo :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zeau, die heeft een beste glijder gemaakt :X Netjes en mooi dat je hem zo geholpen hebt!

Scheelt ook wel die aanhanger, ik moet dan nog naar huis. :+ Wel een dure zo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Ah, bekend stukje vangrail!

Voor de intimi die meelezen, ze weten zelf wel wat ik bedoel. ;)

Maar in ieder geval een goede daad verricht, steveman!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
@steveman hoe is het mijn zijn rug nu nadat je hem in de rolstoel heb gegooid? :+

Enne jij bent een kamertje ingedoken met die verpleegsters? :9

Wel vervelend voor hem overigens... Maar voor hem een geluk dat jij uiteindelijk toch kon helpen :)

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Creatieve kronkel op zaterdagavond.

Een leipe Diemense Germaan,
Die hield niet goed z'n rijbaan,
Hij spinde en gleed
En brak toen z'n reet,
@steveman zag z'n Duc langs de kant staan.
[\limerick]

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

MCN heeft een artikel gewijd aan bandensegmenten. Ze hebben van 1 leverancier de verschillende banden getest en hun inzetgebied en karakter beschreven. Wellicht interessant om te lezen voor diegene die twijfelen wat voor soort band bij ze past: https://www.motorcyclenew...choosing-and-tread-depth/

Gisteren ook 2 nieuwe velgensetjes en remschijven ontvangen en voorzien van vers rubber:
https://ibb.co/p4vbbtH Een set is ruim 4kg lichter dan standaard velgen. Wordt de eerste keer dat ik met lichtere aftermarket velgen ga rijden, ben heel benieuwd wat het verschil zal zijn.

En er was een mogelijkheid vrij gekomen om ook nog 2 dagen Imola te kunnen rijden. Hoor dat het een hele bijzondere baan is. Via via in contact gekomen met werknemers van het Ducati wsbk team waar deze velgen/schijven vandaan komen. En die wonen in die regio, hebben vakantie en willen wel een dagje coachen en helpen om de panigale goed af te stellen als ik dat op Mugello niet voor elkaar krijg. Voor het eerst in maanden eindelijk weer eens echt zin om te gaan rijden en leren :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

In de tijd dat ik, ruim 15 jaar geleden, voor m'n werk nog regelmatig in Italië zat heb ik 'Imola' een aantal keer mogen rijden met diverse Lamborghini's (Diablo / Murciélago / LM002). De Countach kreeg ik helaas nooit mee maar daarmee wil ik wel nog steeds een keer gaan rijden....

Érg leuk en snel circuit en het lijkt me ook erg gaaf om daar een keer met de motor te gaan rijden.

@xos Heb je zovéél moeite moeten doen om die fiets vanuit Bologna Italië naar Nederland te kunnen halen, ga je er weer mee terug om er amper 30 Km. van de fabriek mee te gaan rijden.... :o :o >:) d:)b

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@xos dat lijkt mij toch wel een super aanbod! Mooie kans die ik niet zou laten schieten als het kan. :)

En ik ben benieuwd naar foto's. ;)

@DrivinUCrazy subtiel :>

[ Voor 9% gewijzigd door Joopieboy op 21-07-2019 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

xos schreef op zondag 21 juli 2019 @ 10:33:
MCN heeft een artikel gewijd aan bandensegmenten. Ze hebben van 1 leverancier de verschillende banden getest en hun inzetgebied en karakter beschreven. Wellicht interessant om te lezen voor diegene die twijfelen wat voor soort band bij ze past: https://www.motorcyclenew...choosing-and-tread-depth/

Gisteren ook 2 nieuwe velgensetjes en remschijven ontvangen en voorzien van vers rubber:
https://ibb.co/p4vbbtH Een set is ruim 4kg lichter dan standaard velgen. Wordt de eerste keer dat ik met lichtere aftermarket velgen ga rijden, ben heel benieuwd wat het verschil zal zijn.

En er was een mogelijkheid vrij gekomen om ook nog 2 dagen Imola te kunnen rijden. Hoor dat het een hele bijzondere baan is. Via via in contact gekomen met werknemers van het Ducati wsbk team waar deze velgen/schijven vandaan komen. En die wonen in die regio, hebben vakantie en willen wel een dagje coachen en helpen om de panigale goed af te stellen als ik dat op Mugello niet voor elkaar krijg. Voor het eerst in maanden eindelijk weer eens echt zin om te gaan rijden en leren :).
Hoe vet 😍😍😍

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:53
@xos nuttig stukje, dank voor het delen :) Veel plezier op Imola, tof aanbod!

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xos

xos

wimmel_1 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 11:10:
In de tijd dat ik, ruim 15 jaar geleden, voor m'n werk nog regelmatig in Italië zat heb ik 'Imola' een aantal keer mogen rijden met diverse Lamborghini's (Diablo / Murciélago / LM002). De Countach kreeg ik helaas nooit mee maar daarmee wil ik wel nog steeds een keer gaan rijden....

Érg leuk en snel circuit en het lijkt me ook erg gaaf om daar een keer met de motor te gaan rijden.

@xos Heb je zovéél moeite moeten doen om die fiets vanuit Bologna Italië naar Nederland te kunnen halen, ga je er weer mee terug om er amper 30 Km. van de fabriek mee te gaan rijden.... :o :o >:) d:)b
Hoeveel van die lambo's zijn er afgebrand in dat proces :X.

Imola lijkt me enerzijds leuk omdat het een iconisch circuit is en er zelf een keer op gereden hebben is wel gaaf als je dan een race op tv ziet snap je ineens veel beter hoe goed die coureurs zijn. En ik ben erg slecht in chicanes en hard uitacceleren (mis vertrouwen/lef) en Imola ligt er vol mee en je moet vaak hard acceleren uit een bocht. Dus een mooi baantje om te oefenen aan zwakke punten.

Eerst 4x achter een instructeur gereden om te zien of dat circuitrijden leuk genoeg was om te blijven doen. Daarna R1 gekocht en direct een 1:52 op assen. En nu 1.5j later rij ik op een dag met goede condities vrij makkelijk 1:50 a 1:51, dus progressie is heel snel gestopt. Rij Assen niet zo vaak omdat ik het een saai circuit vind maar die laatste seconde naar @Tylen zou toch wel leuk zijn om dicht te rijden :+.

@Joopieboy ik hoop weer eens een camera op te schroeven, maar vergeet het eigenlijk iedere keer. Maar neem hem deze keer iig wel mee.

[ Voor 4% gewijzigd door xos op 21-07-2019 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 21:21
Thoit schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 07:37:
[...]

Ziet er toch al netjes uit je werkplaats! Blijft bij nieuwe motoren waaraan je sleutelt toch altijd even zoeken hoe je bepaalde kappen eraf moet halen. Vooral als je zaken hebt die je er gewoon vanaf moet trekken.
Zeker waar, alhoewel de kappen me nog wel iets meeviel. Het is een hoop schroefwerk maar gelukkig weinig klik-krak verbindingen. Alle zijpanelen pak je er in één keer af. De tank is veel vervelender, er zitten 4 compartimenten in die met slangetjes twee-aan-twee verbonden zijn. Alleen hebben ze de slangetjes aan de binnenkant van het frame laten lopen ipv buitenom.. Ook handig dat de connector naar de rail onder de tank zit en deze niet zelf-afsluitend is :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

@xos 2 seconden he ;). Mijn pr op de R6 is 1:48 😂😂😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 16:54
xos schreef op zondag 21 juli 2019 @ 10:33:

Na al dat wachten toch een erg mooi aanbod. Als je de tijd ervoor hebt direct doen!

Gisteren ook een vrouw voor @Joopieboy gezien op de boot naar Bodø. Eentje die alleen met een GSXR op reis was. Zat een enorme tas op, dus ze zal nog een eindje moeten.

Vanmiddag de powerbank / jumpstarter moeten gebruiken. Had contact erop gelaten waardoor de accu te weinig power had om de motor te starten. Gelukkig had ik hem in een paar minuten weer draaien. Snap alleen nog steeds niet van Honda dat je dit alleen kan doen met een reserve sleutel. Koffer moet er namelijk af om het kapje voor de accu eraf te halen. Het koffer kan je dan weer alleen met de sleutel eraf halen. Voor iedereen dus de tip: koop zo'n powerbank! Heb gewoon een simpele uit China en daarmee kon ik mijn Pan makkelijk 3x starten zonder accu. Dit heb ik voor de reis getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op zondag 21 juli 2019 @ 16:53:
@xos 2 seconden he ;). Mijn pr op de R6 is 1:48 😂😂😂
Misschien is dát juist de rede dat in de automobielbranche de 'Nordschleife' nog AL-TIJD dé scherprechter is :P

Aan CP Assen (bijvoorbeeld) veranderd ieder jaar wel wát zodat de tijden van vorig jaar eigenlijk al niets meer zeggen over de tijden welke er dít jaar gereden kunnen (gaan) worden.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• NLDViane
De eerste paar honderd kilometer zitten er op, morgen begint de echte reis oOo

Morgen naar Rott, Frankrijk, daarna Sochaux, Ais-les-Bains en Briançon waar we 2 nachten zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9r4g8MaCP9Wn4P3ijJEJojoR/thumb.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Oeh, ik zag vanmiddag op de N207 een Ducati Desmosedici RR met aardig tempo bij een stoplicht wegtrekken :9~ Die zie je niet vaak in het wild...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Chakotay schreef op zondag 21 juli 2019 @ 18:03:
Oeh, ik zag vanmiddag op de N207 een Ducati Desmosedici RR met aardig tempo bij een stoplicht wegtrekken :9~ Die zie je niet vaak in het wild...
Iets met 't begin van een 'economische crisis' én een nieuwprijs van ruim €60K een jaar of 10 geleden. Ik ben benieuwd wat zo'n Moto-GP replica nú (óf juist nu weer) op mag brengen, overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos

xos

Heb zo'n Desmosedici rr 2j geleden in Spanje gebruikt zien worden op het circuit door een veel te dikke Duitser. Geluid is wel fenominaal. Maar na 5 dagen zo ongeveer op een circuit geleefd te hebben waarbij zo'n ding volgas op 25m afstand voorbij komt ronde na ronde heb je er wel een beetje genoeg van :p.

Dacht dat er al heel lang eentje bij Goedhart te koop stond voor veel te veel geld. Op youtube is ook een rebuild serie. Kan je zien hoe speciaal zo'n ding in elkaar steekt. Als ik het me goed herinner moesten ze naar een Duitse Ohlins afdeling om de vering te laten servicen.

@wimmel_1 als je met CP Assen het tt circuit bedoelt, dat is afaik al een aantal jaar niet meer gewijzigd. Alleen rijden de hele snelle coureurs een iets andere layout die vroeg ook door amateurs gereden werd. Weet niet precies wanneer dat is gebeurd maar ik heb nooit de snelle layout gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@xos Volgens mij is de aanpassing aan de GT de laatste écht grote aanpassing aan CP Assen geweest en daarvoor nog de Ruskenhoek.

@Tylen kan dat volgens mij beter vertellen, hij rijdt er de laatste jaren waarschijnlijk (veel) vaker dan dat ik dat ooit gedaan heb :P

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 21-07-2019 18:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
wimmel_1 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 18:14:
[...]

Iets met 't begin van een 'economische crisis' én een nieuwprijs van ruim €60K een jaar of 10 geleden. Ik ben benieuwd wat zo'n Moto-GP replica nú (óf juist nu weer) op mag brengen, overigens.
Staan er nu 2 te koop op motoroccasions, beide nog dik in de 50.000 euro...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

NLDViane schreef op zondag 21 juli 2019 @ 19:01:
[...]

Staan er nu 2 te koop op motoroccasions, beide nog dik in de 50.000 euro...
Zou destijds gewoon een slechte investering geweest zijn dus 8)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Net weer terug uit Luxemburg, was weer mooi. En ik had zowaar een gesprekspartner op de terugweg, De Gevallen Germaan maar een lift gegeven, kwam toch door Bastogne.

Hilarisch verhaal ook van hoe ie bij z'n hotel aan kwam. Het ziekenhuis had geen broek voor hem... en z'n motorbroek kreeg ie niet over het gips natuurlijk. Dus komt ie daar aan in onderbroek op krukken :D Ze keken hem aan in de gevulde hotelbar alsof er een ontsnapte gek aanklopte _O- iemand had wel een broek voor hem daar gelukkig
xos schreef op zondag 21 juli 2019 @ 18:17:
[...]
Dacht dat er al heel lang eentje bij Goedhart te koop stond voor veel te veel geld. Op youtube is ook een rebuild serie. Kan je zien hoe speciaal zo'n ding in elkaar steekt. Als ik het me goed herinner moesten ze naar een Duitse Ohlins afdeling om de vering te laten servicen.
[...]
Hey die zag ik laast ook, best leuk om te zien (sneu verhaal van de vorige eigenaar)

YouTube: Ducati Desmosedici RR Re-build Project Part 6 (Suspension Road Trip) <-- vering

YouTube: Ducati Desmosedici RR Re-build Project pleejlisdt.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Thoit schreef op zondag 21 juli 2019 @ 16:58:
[...]

Na al dat wachten toch een erg mooi aanbod. Als je de tijd ervoor hebt direct doen!

Gisteren ook een vrouw voor @Joopieboy gezien op de boot naar Bodø. Eentje die alleen met een GSXR op reis was. Zat een enorme tas op, dus ze zal nog een eindje moeten.

Vanmiddag de powerbank / jumpstarter moeten gebruiken. Had contact erop gelaten waardoor de accu te weinig power had om de motor te starten. Gelukkig had ik hem in een paar minuten weer draaien. Snap alleen nog steeds niet van Honda dat je dit alleen kan doen met een reserve sleutel. Koffer moet er namelijk af om het kapje voor de accu eraf te halen. Het koffer kan je dan weer alleen met de sleutel eraf halen. Voor iedereen dus de tip: koop zo'n powerbank! Heb gewoon een simpele uit China en daarmee kon ik mijn Pan makkelijk 3x starten zonder accu. Dit heb ik voor de reis getest.
En dan niet vragen voor haar nummer -O-

Konden we mooi samen op reis:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/IMG-20180510-WA0006-Medium.jpeg
*O*

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Update op de guzzi custom bashguard:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/67455827_10162200078425088_1750317340555214848_n.jpg?_nc_cat=103&_nc_oc=AQmyvF7CXg7GxUdpq5KzcTWxZvQxzkpXJg6jnC_RSTL3n2KK8tm7lECdQNdSL-U2xKo&_nc_ht=scontent-lhr3-1.xx&oh=3972ae1813f4befaceca1f3df0415178&oe=5DB4092F
Zijkanten ingesneden en buigen (stuk hout ertussen ivm de opstaande randen)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/67543058_10162200078690088_4449119139746807808_n.jpg?_nc_cat=108&_nc_oc=AQmw2FGQ_xt2wvpVTk8elte-w0Tt2SALfHPELG4K1e_vMA9UoK3u32pE2EeTHpFd6jM&_nc_ht=scontent-lhr3-1.xx&oh=565763a1b639eb473ff1553f6118fc4d&oe=5DEBA355
Result :)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/66752387_10162200078840088_1224942690207006720_n.jpg?_nc_cat=108&_nc_oc=AQmFKCdbZ16eYk5WruzhRjca8LwE4QVx6YvGF1hVwlMTnMTJfckonnHN8DFlK2_tL_4&_nc_ht=scontent-lhr3-1.xx&oh=7a9c8448fbc832ae4c163aead351c875&oe=5DAEBE91
Met van die ebay alumifix bars ge-braised.. dat spul werkt verbazing wekkend goed :)
https://www.ebay.co.uk/it...ree-Shipping/173939278098

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/67119509_10162200078940088_3199179271725645824_n.jpg?_nc_cat=109&_nc_oc=AQknIG_Cd3k8mgpJSOyxMZfZM6Z6blc66F5GfbC2_UbRuqw45YTuW9jyDVyd9JVwBZE&_nc_ht=scontent-lhr3-1.xx&oh=0b1167a1f475f49bc70fb964d9e8496b&oe=5DAE653F
+5 PK, maar dat kan beter...

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/67374941_10162200079105088_6827300586614947840_n.jpg?_nc_cat=100&_nc_oc=AQmNrdrNI60IayLwJY4wP1kWRs3DBtVHkDK9n_u8gvBohOMw98lY9fVilfnmxRFa1Rw&_nc_ht=scontent-lhr3-1.xx&oh=5e33fa54fa84f0838716a6e50d550840&oe=5DA93C09
+10 PK :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ToolkiT d:)b

Foto's vertekenen een beetje maar aan de gaatjes te zien zijn de vouwnaden redelijk netjes én strak geworden (y)

Ik zou 't ding persoonlijk overigens nog wel even (laten) lassen én poedercoaten voordat de sticker(s) er op gingen... :9

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 21-07-2019 20:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
wimmel_1 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 20:34:
@ToolkiT d:)b

Foto's vertekenen een beetje maar aan de gaatjes te zien zijn de vouwnaden redelijk netjes én strak geworden (y)

Ik zou 't ding persoonlijk overigens nog wel even (laten) poedercoaten voordat de sticker(s) er op gingen... :9
De sticker was meer een test case (kan zelf stickers maken nu :) )
De laatste foto heeft de uiteindelijke eagle.. op een plastic base.. die ga ik met een (zwart) boutje erop zetten..
Powder coating hoeft niet want is alu.. dus roest niet..

Al met al ben ik behoorlijk blij met het resultaat :)
Nu nog monteren, wat interresant gaat worden..

Oh ja de JerryPannier heeft ook een +5PK :+
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/67570008_10162200103960088_3302498571206524928_n.jpg?_nc_cat=109&_nc_oc=AQnkfYl5RFos6B4_EGjMHjlyDMQr9A6eEOVXhgEvsWZ9RNMcfmpIjiekt3l-k4cehyE&_nc_ht=scontent-lhr3-1.xx&oh=dce40525fdcd8bc4d52934546e31ca97&oe=5DBAA5E4

Acties:
  • +3 Henk 'm!
provisorisch gemonteerd (met zipties uiteraard ;) )
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/67244777_10162200347070088_2601071587897638912_n.jpg?_nc_cat=104&_nc_oc=AQn_FGr-TI64BIwdbH7Kj3_7n4IpuxV66MV5qxZwEWAHOuYHMpF54ZvM2Ft9y048LnM&_nc_ht=scontent-lhr3-1.xx&oh=a40e748a913594fb885ff010472f784a&oe=5DE9DC9A

logo met dubbelzijdig tape
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/67419110_10162200347610088_8047210069072281600_n.jpg?_nc_cat=104&_nc_oc=AQlZC_PY1ATorzgXuIyChep6D7JXEQxUgrRA2oShY1wZdd7glzn9vAZ6gZVBHRH3hfo&_nc_ht=scontent-lhr3-1.xx&oh=4bd53e6e8b1ddf1f01c8b3a331635315&oe=5DE64824

Zit nog te twijvelen of ik in de voorkant een ronde deuk moet hameren voor zodat hij de vorm van het motorblok beter volgt.. dat is potentieel optisch mooier.
Voordeel van deze manier is dat er meer kreukelzone is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Joopieboy schreef op zondag 21 juli 2019 @ 20:19:
[...]

En dan niet vragen voor haar nummer -O-

Konden we mooi samen op reis:
[Afbeelding]
*O*
Ze had nog een maatje grotere tas erop volgens mij, en in de lengte. Was meer een tas + motor zeg maar. Wel stoer dat ze dat doen. Aan de andere kant stond nog een Engelse vrouw naast mij die alleen met de Harley op pad was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ToolkiT Doe's even een foto van op afstand posten :o

Ik vrees dat ik toch écht ga vinden dat 't inmiddels een allegaartje aan kleuren begint te worden nu én dat je die skidplate dus beter kunt (laten) poedercoaten in een kleur welke al wel in 't standaard 'Guzzi V7' design aanwezig is :9

Maar: Gelukkig mogen smaken verschillen én doen ze dat dan ook regelmatig....

Acties:
  • +2 Henk 'm!
wimmel_1 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 22:15:
@ToolkiT Doe's even een foto van op afstand posten :o

Ik vrees dat ik toch écht ga vinden dat 't inmiddels een allegaartje aan kleuren begint te worden nu én dat je die skidplate dus beter kunt (laten) poedercoaten in een kleur welke al wel in 't standaard 'Guzzi V7' design aanwezig is :9

Maar: Gelukkig mogen smaken verschillen én doen ze dat dan ook regelmatig....
Ja, zeg dat eens 10 minuten eerder! ;) heb net de tyrips doorgeknipt..

Ik hoor wat je zegt.. maar het valt IMHO gelukkig erg mee.. de injector cover is zelfde kleur alu en de tank net iets donkerder.. de rest is zwart (op tas na, die is leger groen)

Even snelle foto:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/67620705_10162200755500088_7064947423524683776_n.jpg?_nc_cat=107&_nc_oc=AQmeg0KEzxNrOl9-523LWGtSAiXvhOCrX6F7f08CAJXP1n_AIXU13uKDqXzXrPU4W9w&_nc_ht=scontent-lhr3-1.xx&oh=1839b248ae09e0877daf624792ee544f&oe=5DA3942A
Alles wat vast op de motor zit is in het 50 shades of grey theme ;) inclusief het nummerbord O-)

[ Voor 4% gewijzigd door ToolkiT op 21-07-2019 22:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

@ToolkiT persoonlijk vind ik dat die bash plate in een zwarte kleur beter bij je motor past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Moeten we hier straks onze excuses aan Mw. Toolkit aan gaan bieden omdat @ToolkiT te veel tijd besteed aan z'n brommert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Die wil je imho wel netjes zwart maken, valt veel minder op. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 14:44
Helemaal goed zo! Als het zwart zou zijn zag niemand je harde werk ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Joopieboy schreef op zondag 21 juli 2019 @ 23:03:
Die wil je imho wel netjes zwart maken, valt veel minder op. :)
Verwijderd schreef op zondag 21 juli 2019 @ 22:43:
@ToolkiT persoonlijk vind ik dat die bash plate in een zwarte kleur beter bij je motor past.
Ik houd het in gedachten... eerst de bevestiging maken..

CAD is klaar:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/67653442_10162200881610088_3449891605308243968_n.jpg?_nc_cat=104&_nc_oc=AQnLG4ldHTgIpL8OWv0zLjOKr1i91BKO-NQ-swfQxtl2PMYmvWE28MRRU8iXV29IZNY&_nc_ht=scontent-lhr3-1.xx&oh=b7c46e7afbaad47c271de574b52e607f&oe=5DA6C432
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/67358828_10162200883320088_8267124184312709120_n.jpg?_nc_cat=111&_nc_oc=AQlqTMgzFC2WT-jAQUTMP8WUP5LQzjGpQlswcS5eyZalZj4u091QIYMyyr8iNwL9cPA&_nc_ht=scontent-lhr3-1.xx&oh=43653dff21110608f7d4924f9f7deeb3&oe=5DE7102C
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/67579711_10162200886010088_6248134004915044352_n.jpg?_nc_cat=110&_nc_oc=AQnMFScV6hTCKuydmMs5-eLZ_Tsxsr6EEWb5xuQAbMVeVt2OROd6D4driqs2SvZWVuo&_nc_ht=scontent-lhr3-1.xx&oh=de97ba38bfcec4df71ef7101a59ec11c&oe=5DBA168A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dryhte schreef op zondag 21 juli 2019 @ 23:05:
[...]

Helemaal goed zo! Als het zwart zou zijn zag niemand je harde werk ;)
Dat zat ik ook te denken!
En IMHO horen bashplates alu kleur te zijn..
wimmel_1 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 22:59:
Moeten we hier straks onze excuses aan Mw. Toolkit aan gaan bieden omdat @ToolkiT te veel tijd besteed aan z'n brommert?
Nee hoor, dat is juist het leuke aan een Guzzi, die kan je leuk custimisen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

wimmel_1 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 18:33:
@xos Volgens mij is de aanpassing aan de GT de laatste écht grote aanpassing aan CP Assen geweest en daarvoor nog de Ruskenhoek.

@Tylen kan dat volgens mij beter vertellen, hij rijdt er de laatste jaren waarschijnlijk (veel) vaker dan dat ik dat ooit gedaan heb :P
Assen is sinds 2005 niet meer aangepast. Alleen de snelle/langzame ruskenhoek. Deze word helaas sinds euh 2015 (geloof ik) niet meer door ons gebruikt :(. Alleen motogp/worldsbk (bsb volgens mij ook). Was echt een vette bocht en je rondetijd was er 2.5 seconde sneller door. De GT is niet veranderd hooguit de curbs of het groene asfalt ernaast. Tuurlijk veranderd er wel eens wat maar niet aan de baan zelf, zo is ingang pitstraat onlangs nog verbreed.

Maar deze winter komt daar verandering in. De F1 aanpassingen worden toch doorgevoerd (Strubben groter en iets aan de trage ruskenhoek) en er komt een nieuw laagje asfalt op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Ziet er strak uit @ToolkiT ! En gewoon alu laten, past prima bij de rest van de motor imho :).
Vorige week een "Wasserkühler Schutzgitter" van Wünderlich voor de S1000XR binnengekregen. Daar betaal je de hoofdprijs voor en vervolgens worden er 4 tyraps meegeleverd om dat ding te bevestigen :X Dan zien die CAD-beugeltjes er een stuk professioneler uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@steveman interessante serie filmpjes over die Desmo!

@ToolkiT lekker aan de knutsel weer *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Vraag die ongetwijfeld al heel veel voorbij is gekomen: Maar motorhoezen. Hoe kies je er een uit? Ik weet dat ze ademend moeten zijn... maar verder zie ik echt prijzen van 20-250 euro voorbij komen.. waar zit dat verschil in?

Mn verzinkte rail gaat er eindelijk komen bij de flat, dus de Kawa mag dan naar buiten. O+ Gaat een HOOP tijd en moeite schelen 'm niet elke keer weer uit die #@$((* fietsenberging te moeten halen, hoef ik ook niet elke keer opnieuw m'n spiegels helemaal in te stellen.Maar dan moet ie natuurlijk wel een beetje tegen de regen/zand/zooi beschermd worden.

D'r waren mensen op de ALV die dan wilden dat we ze in de winter ook maar elders gingen stallen. Haha, hahahahahahaa. Nee. In de winter gaat ie lekker de berging weer in hoor. 8)7 Ik ga geen 300 euro betalen die die man voorstelde (zijn driewieler past niet door de bergingdeur) als ik gewoon een breukdeel op die berging heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
SmurfLink schreef op maandag 22 juli 2019 @ 08:48:
Vraag die ongetwijfeld al heel veel voorbij is gekomen: Maar motorhoezen. Hoe kies je er een uit? Ik weet dat ze ademend moeten zijn... maar verder zie ik echt prijzen van 20-250 euro voorbij komen.. waar zit dat verschil in?

Mn verzinkte rail gaat er eindelijk komen bij de flat, dus de Kawa mag dan naar buiten. O+ Gaat een HOOP tijd en moeite schelen 'm niet elke keer weer uit die #@$((* fietsenberging te moeten halen, hoef ik ook niet elke keer opnieuw m'n spiegels helemaal in te stellen.Maar dan moet ie natuurlijk wel een beetje tegen de regen/zand/zooi beschermd worden.

D'r waren mensen op de ALV die dan wilden dat we ze in de winter ook maar elders gingen stallen. Haha, hahahahahahaa. Nee. In de winter gaat ie lekker de berging weer in hoor. 8)7 Ik ga geen 300 euro betalen die die man voorstelde (zijn driewieler past niet door de bergingdeur) als ik gewoon een breukdeel op die berging heb.
Pak een Verheul motorhoes. Ze zijn wat duurder, maar heb er nog nooit iemand over horen klagen. Zou alleen het slotje wat je erbij kan kopen niet erbij nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
@SmurfLink Zorg dat de hoes zo strak mogelijk past, en goed vast te zetten is. Als je motor in het zicht van de openbare weg staat bij voorkeur ook nog een mogelijkheid dat je hem met een slot vast kan zetten.

Omdat ik geen plek heb in mijn schuur voor 2 motoren heb ik voor de Capo bij motorkledingcenter een simpele hoes gehaald. In eerste instantie een maat te groot, dat werd een mooie ballon bij een beetje wind :') Na de zomer maar eens een uitbreiding voor de schuur timmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
@SmurfLink Ik heb destijds voor mijn 6F een Verheul hoes gebruikt doet zijn werk in weer en wind. Voor de Tracer weer een verheul heb genomen. Voor de Kawa destijds naar Ten kate gebeld en kreeg deze aangeraden.
https://www.tenkateshop.c...eul-motorhoes-58-923.html
De hoes is wat stug, dus het kost een klein beetje moeite om deze om de motor te doen. Maar dan staat die wel mooi droog en beschermd. Heb voor de rest ook geen condens gevonden op de motor.
@noes gebruikt ook een verheul hoes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@SmurfLink ik gebruik voor de 749 deze hoes van Nelson-Rigg. Is wat goedkoper, maar de motor staat dan ook wel onder een soort smalle carport naast de schuur. De hoes houdt zich prima, hij zit door het elastiek en de haken mooi strak om de motor en is tot nu toe nog niet losgewaaid e.d.. Doordat het een wat lichtere hoes is, is hij erg makkelijk te plaatsen & verwijderen.

Voor motoren die wel geheel 'vrij' buiten staan (en het wat meer mag kosten) is de eerder genoemde Verheul een goede keuze inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:43

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Ik heb helaas ook geen plek om de motor in de schuur te plaatsen ;( De mijne staat in de tuin onder een DS Covers hoes. Prima hoes!

Toch zou het voor de motor beter zijn om warm binnen te staan ;) Op zoek naar een huis met grote garage/schuur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@Pagman nee, niet meer! :) heb nu een garage, en dat is toch nóg beter dan een Verheul hoes.

Maar on topic: Zeker, koop een goed passende Verheul (laat je adviseren, je kan ze kopen bij tenkate). Is wat duurder, maar gaat lang mee en beschermt je motor beter. Eens per jaar insprayen, is hetzelfde spul als je ook op schoenen gebruikt etc.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:15

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
LankHoar schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:17:
OK mildly excited here!! Zojuist afspraak bevestigd voor komende dinsdag om de custom Harley technisch te laten inspecteren, en dan hopelijk ook te kopen indien dat goed gaat. Kan niet wachten! :D
Bummer :( Problemen met de papieren (1200cc blok, maar 750cc op papier). Kon wellicht aangepast worden dus zou kijken dit weekend. Nu zegt de verkoper maar af te zien van verkoop i.v.m. gedoe met verkopen (joh), en de bike zelf te houden.

Ben weer terug op 0 en mag weer opnieuw zoeken naar een bike..

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:41
Ik heb ook een Verheul hoes, maar die kreeg ik toevallig bij m'n motor. Bevalt prima trouwens, al wordt ie bijna niet gebruikt. Mijn motor staat in de garage en ik dek hem alleen maar af als ik hem langere tijd niet ga gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik heb een Hein Gericke gevoerde hoes.. werkt goed, gevoerd zorgt voor isolatie in de winter en minder kans op krassen.
Maar let op, hoezen vangen wind in een storm.. de mijne is wel eens omgewaaid daardoor..
Als je een topbox hebt, hou daar rekening mee met de maat.. mijn Versys650 met topbox had een XL nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@ToolkiT ik zou dan persoonlijk de topbox eraf halen en in de schuur mikken, zodat er een strakker zittende hoes omheen past. Scheelt ook weer een extra windvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chakotay schreef op maandag 22 juli 2019 @ 11:00:
@ToolkiT ik zou dan persoonlijk de topbox eraf halen en in de schuur mikken, zodat er een strakker zittende hoes omheen past. Scheelt ook weer een extra windvanger.
Als je elke dag de topbox nodig hebt is dat niet zo handig IMHO..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:17
Van t weekend met 2 anderen deze rit gereden rondom Apeldoorn door de Veluwen:
https://www.routeyou.com/...000-bochten-rondje-veluwe

Was een leuke rit om te rijden! Was wel een lange dag gezien we vanuit Rotterdam eerst 1:15 naar Apeldoorn reden. Daarna 3:30 durende rit (met een tussenstop voor lunch) en daarna weer 1:15 terug naar huis :D

Leuk om weer in een ander gebied en omgeving te rijden als steeds dezelfde rondjes in de buurt van de randstad.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Bedankt voor alle tips guys, ga even neuzen welke bij mij past. En goeie voor die Topkoffer @ToolkiT ! Die heb ik er inderdaad opzitten en die gaat er niet af, dus dan hou ik daar rekening mee. De Er-6F en de Versys 650 zullen ongeveer even groot zijn, nou ja, m'n buurman heeft een Versys650, wellicht even naast elkaar zetten dan. :P

Heb nog wel even tot het gemonteerd is buiten, gezien de bouwvak, dus kan ff rustig alles bekijken.

@Pagman Wat was de redenatie voor die maat? Bij de site zelf zie ik hier de er-6f tussenstaan: https://www.tenkateshop.c...ul-motorhoes-58-902t.html

Scheelt toch 2 maten, heeft dat te maken met dat ie zo strak eroverheen gaat? Wel gek dat ze 'm dan er wel op zetten.

[ Voor 25% gewijzigd door SmurfLink op 22-07-2019 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
ToolkiT schreef op maandag 22 juli 2019 @ 11:11:
[...]

Als je elke dag de topbox nodig hebt is dat niet zo handig IMHO..
Dat ligt aan de bevestiging denk ik, die van mij haal ik met 1 beweging los (klepje bij het handvat waar hij opengaat naar beneden trekken, en je tilt hem er zo af). Vergeleken met de tijd / moeite die het kost om de hoes van de motor te halen / terug te plaatsen redelijk verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Chakotay schreef op maandag 22 juli 2019 @ 11:20:
[...]

Dat ligt aan de bevestiging denk ik, die van mij haal ik met 1 beweging los (klepje bij het handvat waar hij opengaat naar beneden trekken, en je tilt hem er zo af). Vergeleken met de tijd / moeite die het kost om de hoes van de motor te halen / terug te plaatsen redelijk verwaarloosbaar.
Maar dan moet ik die topkoffer dus helemaal mee naar boven zeulen en daarna weer meenemen :P Terwijl ik die nu lekker op de motor laat zitten, met kettingspray en een doekje erin. Die hoef ik dan ook weer niet naar beneden te sjouwen.
* SmurfLink is erg lui, hoe minder moeite, hoe beter.

Hmm... met het oog op hitte moet ik die waarschijnlijk wel uit de koffer gaan halen dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SmurfLink schreef op maandag 22 juli 2019 @ 11:21:
[...]

Maar dan moet ik die topkoffer dus helemaal mee naar boven zeulen en daarna weer meenemen :P Terwijl ik die nu lekker op de motor laat zitten, met kettingspray en een doekje erin. Die hoef ik dan ook weer niet naar beneden te sjouwen.

Hmm... met het oog op hitte moet ik die waarschijnlijk wel uit de koffer gaan halen dan.
Dit was precies mijn gedachte destijds..
Meuk in grote topbox (inc zwaar slot) werd zwaar om te tillen..
En te lui om dat elke dag op en af te doen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:13
[...]

Vuikie kijkt naar zijn motor... En vraagt zich af waarom je kettingspray nodig hebt...

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vuikie schreef op maandag 22 juli 2019 @ 11:41:
[...]

Vuikie kijkt naar zijn motor... En vraagt zich af waarom je kettingspray nodig hebt...

:+
Handig he? zo'n kardan 8)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:01
Mijn huidige tactiek is niet rijden. Hoef je ook je ketting niet periodiek te onderhouden :+ ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Op al m'n vorige motoren had/heb ik een pro-oiler gemonteerd, dan heb je ook geen omkijken meer naar je ketting. Moet ik op de XR nog doen, dus voorlopig nog maar met een spuitbus aan de slag :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
:Y :Y :Y

Vuikie heeft stiekum medelijden met @lolgast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pagman
SmurfLink schreef op maandag 22 juli 2019 @ 11:16:

@Pagman Wat was de redenatie voor die maat? Bij de site zelf zie ik hier de er-6f tussenstaan: https://www.tenkateshop.c...ul-motorhoes-58-902t.html

Scheelt toch 2 maten, heeft dat te maken met dat ie zo strak eroverheen gaat? Wel gek dat ze 'm dan er wel op zetten.
Ik denk dat het te maken heeft met onder andere de Taartschep die er standaard achter zit. Bij mij ging die er in iedergeval netjes erover heen met een verkorte kentekenplaathouder en een tourruit. Het beste kun je bellen naar Ten kate gezien jij ook een topkoffer erop hebt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

even een korte vraag: ik gebruikte altijd een vrije standaard en simpele website waarop ik mijn gereden routes bij elkaar klikte. Nu kan ik deze site niet meer vinden... Wat ik zoek is iets simpels waarop ik een map zie en op een weg kan klikken zodat de site de wegen "inkleurt" waar ik geweest ben. M.a.w. een click, point to point, achtige functie. Ik wil dus geen adressen invoeren oid

Voorbeeld van een route die ik ermee geplot heb met wat interface knoppen, wellicht herkent iemand dit?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hWpQpbzRZY0rYqcRDHlMKTo2/thumb.png

Wie weet een dergelijke site?

welke het niet zijn:
routeyou.com
routeXL.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
[...]

De trap op moeten slepen is wat omslachtig inderdaad, ik ging meer uit van een situatie waar er wel iets van een schuurtje is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prop-er
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:32

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Chakotay schreef op maandag 22 juli 2019 @ 12:33:
[...]

De trap op moeten slepen is wat omslachtig inderdaad, ik ging meer uit van een situatie waar er wel iets van een schuurtje is :)
:p Ik woon helaas op de 4e, dus da's niet heel makkelijk. De fietsenberging is gemeenschappelijk, daar ga ik geen topkoffer los laten liggen.

Thanks @Pagman, wordt even bellen dan om het zeker te weten. Voor zo'n prijs wil ik wel in 1x de goeie hoes hebben, haha. Die lelijke taartschep zit er bij mij nog wel op ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:38

A13X

Dude

LankHoar schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:26:
[...]

Bummer :( Problemen met de papieren (1200cc blok, maar 750cc op papier). Kon wellicht aangepast worden dus zou kijken dit weekend. Nu zegt de verkoper maar af te zien van verkoop i.v.m. gedoe met verkopen (joh), en de bike zelf te houden.

Ben weer terug op 0 en mag weer opnieuw zoeken naar een bike..
Balen :( maar let op met custom Harleys, was ooit in het nieuws dat daar vaak gestolen onderdelen op worden gebruikt.

link

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Hm, tijd voor een nieuw achterbandje. Gezien de voorband nog wel meekan en de set prima beviel, maar eens dezefde besteld, weer een Michelin Road 5 (trail) besteld. €144 incl montage later deze week, lijkt me een prima prijs :) Als ze ongeveer tegelijk op zijn weer eens iets anders proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
@Chakotay Wat is het verschil tussen de Trail en de Normale/GT variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Pagman ander karkas dat meer ontworpen is op het hogere zwaartepunt en langere veerwegen van allroads, en daadwerkelijk in 19" leverbaar voor het voorwiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Hierom toch wel blij dat ik een rijtjeswoning heb. De tuin bereiken is niet heel makkelijk (gangpoortje van ~90cm met een net-niet haakse bocht erin...) maar het is goed te doen om de motor ff naar binnen en buiten te rijden.

Een huis met garage staat hier hoog op het wensenlijstje :P Of evt. een appartement met een garage erbij (waar electra in zit, uiteraard). Maar da's vrij zeldzaam hier. Of belachelijk duur.
Wat hebben die mensen ervoor over om jou die motor ergens anders te laten stallen? :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Destruction schreef op maandag 22 juli 2019 @ 13:45:
[...]

Hierom toch wel blij dat ik een rijtjeswoning heb. De tuin bereiken is niet heel makkelijk (gangpoortje van ~90cm met een net-niet haakse bocht erin...) maar het is goed te doen om de motor ff naar binnen en buiten te rijden.

Een huis met garage staat hier hoog op het wensenlijstje :P Of evt. een appartement met een garage erbij (waar electra in zit, uiteraard). Maar da's vrij zeldzaam hier. Of belachelijk duur.

[...]

Wat hebben die mensen ervoor over om jou die motor ergens anders te laten stallen? :P ;)
Ja als ik het geld had was ik dit jaar gaan kijken naar rijtjeshuis met evt garage, maarja, toen was ik ineens weer single dus kan ik dat niet betalen. :/ (waarom is :( hier zo'n boze emoticon?)

Ooit op een dag...

En tja, die hebben er weinig voor over. Want zij moeten die van hen toch al stallen, dus dan moet ik dat met de mijne ook maar doen, lol. Dat is niet hoe het voor mij werkt. De mijne past wel door de bergingdeur (als ik de spiegels inklap)... dus die gaat lekker binnen overwinteren. In de zomermaanden wil ik 'm liever buiten zodat ik makkelijke rweg kan rijden, maar dan wil ik 'm wel ergens aan vastzetten. Dat kan straks gelukkig ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

:-( <--

[ Voor 40% gewijzigd door steveman op 22-07-2019 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:01
code:
1
;(
kan ook -> ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
ah er moet zo nodig een neus tussen :P waarom zit die er bij :-P niet tussen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

SmurfLink schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:51:
[...]

Ja als ik het geld had was ik dit jaar gaan kijken naar rijtjeshuis met evt garage, maarja, toen was ik ineens weer single dus kan ik dat niet betalen. :/ (waarom is :( hier zo'n boze emoticon?)
Dat ken ik, ja. In je eentje vallen er vaak een aantal opties weg :/ Voordeel is dan wel weer dat mijn huidige woning (huur, that is...) weer wel helemaal van mij is, alsin... een evt. toekomstige relatie breuk kan niet betekenen dat ik hier weg moet :P
En tja, die hebben er weinig voor over. Want zij moeten die van hen toch al stallen, dus dan moet ik dat met de mijne ook maar doen, lol. Dat is niet hoe het voor mij werkt. De mijne past wel door de bergingdeur (als ik de spiegels inklap)... dus die gaat lekker binnen overwinteren.
Groot gelijk ook. Ik had bij een vorige woning ook zo'n gezamelijke berging, ik heb toen een garagebox gehuurd, een paar straten verderop. En daar de motor gestald, ik zag het toch niet zo zitten om het ding daar te stallen, sommige van mijn buren waren nou niet heel voorzichtig in het weg zetten van hun fiets :X
In de zomermaanden wil ik 'm liever buiten zodat ik makkelijke rweg kan rijden, maar dan wil ik 'm wel ergens aan vastzetten. Dat kan straks gelukkig ook.
Toen ik hier net kwam wonen waren een aantal van mijn buren ook motorrijder, toen stond mijn motor ook vaker op de stoep voor het huis. Nu ben ik in dit deel van de straat de enige motorrijder, en ik heb hem toch liever niet meer buiten staan eigenlijk. Ik mag van de verhuurder wel een anker in de muur maken, maar als-ie daar vervolgens nooit staat voegt het niet zoveel toe. Bovendien wil ik ergens tussen nu en een paar jaar wel weer een keer verhuizen, en dan zou ik al dat soort aanpassingen weer terug moeten draaien....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:34

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op maandag 22 juli 2019 @ 12:55:
[...]

:p Ik woon helaas op de 4e, dus da's niet heel makkelijk.
Rij de Kwak gewoon de lift in, kan je 'm in je appartement stallen 8)

Members only:

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:33
Vrijdag schreef op maandag 22 juli 2019 @ 16:04:
[...]

Members only:
Raar verhaal van de uitbater... Inderdaad, waar moet je dat ding anders gaan laten.
Mijn motor was afgelopen zomer ook gejat uit de garage - ook hier was de poort gebroken. Wellicht ook een beetje onhandig dat ik mijn motor nooit aan de ketting had, maar toch. :-(

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Tsja, als ze je motor écht willen hebben krijgen ze 'm wel in hun bezit en ben jij 'm kwijt.. Bij de Diversion kon ik mijn kettingslot kwijt onder het zadel, bij de CBR kan dit helaas niet en ik heb nog geen goede oplossing hiervoor kunnen vinden. En nee, dat kettingslot in een rugtas gooien en zo meenemen vind ik ook niet wat. Ik heb wel eens verhalen gehoord dat zo'n object bij een crash ergens terecht komt waar het niet thuis hoort, zegmaar :X Gevolg is dat de CBR meestal met alleen het stuurslot "beveiligd" moet worden...

Tot een jaar of 2 geleden stond mijn motor in de schuur achter mijn huis met de sleutel in het contactslot. Ik dacht namelijk dat de in/uitgang hier wel te ingewikkeld zou zijn voor een snelle diefstal. Tot ik op facebook een bericht tegenkwam van iemand die zijn motor kwijt was (diefstal dus). En dat in een vergelijkbare situatie... Nu staat alles op stuurslot en de sleutels liggen veilig in huis.

[ Voor 34% gewijzigd door Destruction op 22-07-2019 16:29 ]

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Slingertj3
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:57
na 6 jaar me ook eens melden in dit topic.

Monster gekocht van 1e eigenaar een kennis. staan nog maar 13.000 km op.

Ducati Monster 600

enige waar ik me aan stoor is de doffe koplamp. verder hele fijne machine !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsq
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15:24
@Slingertj3 Nice! Gefeliciteerd met de aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:04
koplamp even laten polijsten, kan denk ik wel bij veel auto garages ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Destruction schreef op maandag 22 juli 2019 @ 15:44:
[...]

Dat ken ik, ja. In je eentje vallen er vaak een aantal opties weg :/ Voordeel is dan wel weer dat mijn huidige woning (huur, that is...) weer wel helemaal van mij is, alsin... een evt. toekomstige relatie breuk kan niet betekenen dat ik hier weg moet :P

[...]

Groot gelijk ook. Ik had bij een vorige woning ook zo'n gezamelijke berging, ik heb toen een garagebox gehuurd, een paar straten verderop. En daar de motor gestald, ik zag het toch niet zo zitten om het ding daar te stallen, sommige van mijn buren waren nou niet heel voorzichtig in het weg zetten van hun fiets :X

[...]

Toen ik hier net kwam wonen waren een aantal van mijn buren ook motorrijder, toen stond mijn motor ook vaker op de stoep voor het huis. Nu ben ik in dit deel van de straat de enige motorrijder, en ik heb hem toch liever niet meer buiten staan eigenlijk. Ik mag van de verhuurder wel een anker in de muur maken, maar als-ie daar vervolgens nooit staat voegt het niet zoveel toe. Bovendien wil ik ergens tussen nu en een paar jaar wel weer een keer verhuizen, en dan zou ik al dat soort aanpassingen weer terug moeten draaien....
Dit huis is ook van mij, we waren net aan het kijken naar samenwoonopties. Maarja.. so be it

Op zich staat ie er netjes en veilig, afgelopen maanden iig geen problemen gehad, dus die berging is oke. Maar het is gewoon een extra drempel om te rijden om elke keer dat gedoe te moeten doorgaan.

Gelukkig hebben we hier wel meer motorrijders, dus dan heb je minder aanzien. Nou is de mijne wel de mooiste natuurlijk O+ maar toch.. scheelt dat deze beugel dus uit het potje van de VVE gaat komen, zo ben ik dan weer wel. :P Je bent bestuur of niet.
Vrijdag schreef op maandag 22 juli 2019 @ 16:04:
[...]

Members only:
Whahaha waar in mijn 50 m2 zou ik die in godsnaam kwijt moeten _O-

Wel vaag verhaal zeg.. geen motoren meer stallen, maar wel jouw oude meuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
SmurfLink schreef op maandag 22 juli 2019 @ 18:09:

[...]

Whahaha waar in mijn 50 m2 zou ik die in godsnaam kwijt moeten _O-
Kwestie van prioriteiten stellen: Bed, bank of tafel eruit, motor erin :*)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Waaj schreef op maandag 22 juli 2019 @ 19:31:
[...]

Kwestie van prioriteiten stellen: Bed, bank of tafel eruit, motor erin :*)
Niet kletsen

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/8a5kd5uy4sq11.jpg

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:06
Destruction schreef op maandag 22 juli 2019 @ 16:25:
Tsja, als ze je motor écht willen hebben krijgen ze 'm wel in hun bezit en ben jij 'm kwijt.. Bij de Diversion kon ik mijn kettingslot kwijt onder het zadel, bij de CBR kan dit helaas niet en ik heb nog geen goede oplossing hiervoor kunnen vinden. En nee, dat kettingslot in een rugtas gooien en zo meenemen vind ik ook niet wat. Ik heb wel eens verhalen gehoord dat zo'n object bij een crash ergens terecht komt waar het niet thuis hoort, zegmaar :X Gevolg is dat de CBR meestal met alleen het stuurslot "beveiligd" moet worden...

Tot een jaar of 2 geleden stond mijn motor in de schuur achter mijn huis met de sleutel in het contactslot. Ik dacht namelijk dat de in/uitgang hier wel te ingewikkeld zou zijn voor een snelle diefstal. Tot ik op facebook een bericht tegenkwam van iemand die zijn motor kwijt was (diefstal dus). En dat in een vergelijkbare situatie... Nu staat alles op stuurslot en de sleutels liggen veilig in huis.
Heb zelf een tijdje met een rugtas + lang kettingslot gereden. Heb laatst een top koffer gekocht dus gelukkig geen zware tas meer op mijn rug. Had nog wel even de ketting gewogen voor het laatst: 6,2kg. Das leuk voor een uur rijden maar daarna wordt het ook vermoeiend om nog maar te zwijgen inderdaad van wat er gebeurt als je valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
@tdw Ik zou alleen wel even je band op pompen voordat je gaat rijden ;)
Pagina: 1 ... 10 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.