Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.540 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:13
@tdw wel een beetje oncomfortabel zadel zo :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:22

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op maandag 22 juli 2019 @ 18:09:
[...]

[...]

Whahaha waar in mijn 50 m2 zou ik die in godsnaam kwijt moeten _O-

Wel vaag verhaal zeg.. geen motoren meer stallen, maar wel jouw oude meuk?
In Mijn naam: Met geweld past alles. Als dat niet zo is gebruik je er niet genoeg van 8)

Ja, omdat mijn motoren niet interessant zijn denk ik :P vergeleken met de nieuwe fietsen in elk geval.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Vrijdag zijn ze zo lelijk dat ze inbrekers afschrikken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Robkazoe schreef op maandag 22 juli 2019 @ 19:44:
[...]

Heb zelf een tijdje met een rugtas + lang kettingslot gereden. Heb laatst een top koffer gekocht dus gelukkig geen zware tas meer op mijn rug. Had nog wel even de ketting gewogen voor het laatst: 6,2kg. Das leuk voor een uur rijden maar daarna wordt het ook vermoeiend om nog maar te zwijgen inderdaad van wat er gebeurt als je valt.
hey rob :w nog steeds met de VFR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Chakotay schreef op maandag 22 juli 2019 @ 22:25:
@Vrijdag zijn ze zo lelijk dat ze inbrekers afschrikken? :+
:Y Net zoals honden lijken mijn motoren op hun baasje 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Vrijdag schreef op maandag 22 juli 2019 @ 22:47:
[...]

Auw :X Het is dat je het zelf zegt.

Was jouw ene motor niet een bejaarde gpz die het niet meer deed? :P

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:04:
[...]

Auw :X Het is dat je het zelf zegt.

Was jouw ene motor niet een bejaarde gpz die het niet meer deed? :P
Zoals ik al zei:
Vrijdag schreef op maandag 22 juli 2019 @ 22:47:
[...]

Mijn motoren zijn oud, niet vooruit te branden of doen het niet en niemand wil er op rijden :P ;(

[ Voor 9% gewijzigd door Vrijdag op 23-07-2019 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Vrijdag schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:09:
[...]

Zoals ik al zei:

[...]

Mijn motoren zijn oud, niet vooruit te branden of doen het niet en niemand wil er op rijden :P ;(
En dragen persoonlijk bij aan het broeikaseffect omdat ze zoveel verbruiken dat er nieuwe dino's nodig zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Vrijdag schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:09:
[...]

:(:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:13:
[...]

En dragen persoonlijk bij aan het broeikaseffect omdat ze zoveel verbruiken dat er nieuwe dino's nodig zijn?
Ik zie het positef. Mede dankzij mij hebben we nu mooi weer 8)
:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:50
Ik heb nu een motor gevonden waar ik interesse in heb. Graag wil ik een aankoopkeuring doen en nu ben ik bij een dealer uitgekomen die een optische keuring doet voor 69,50. "Hierbij kijken wij de banden, remblokken, remschijven, kettingset, kabels, verlichting, luchtfilter enzo na"

Is dit wat men kan verwachten van een aankoopkeuring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:14

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Klinkt als een standaard aankoopkeuring.

Je kan er meestal ook wel voor kiezen om het iets uitgebreider te laten doen, dan kijken ze nog wat verder naar alle vloeistoffen en dergelijken. Maar dan moet de motor een stuk meer uit elkaar, duurt het langer en is uiteraard duurder.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 19:39
Destruction schreef op maandag 22 juli 2019 @ 16:25:
Tsja, als ze je motor écht willen hebben krijgen ze 'm wel in hun bezit en ben jij 'm kwijt.. Bij de Diversion kon ik mijn kettingslot kwijt onder het zadel, bij de CBR kan dit helaas niet en ik heb nog geen goede oplossing hiervoor kunnen vinden. En nee, dat kettingslot in een rugtas gooien en zo meenemen vind ik ook niet wat. Ik heb wel eens verhalen gehoord dat zo'n object bij een crash ergens terecht komt waar het niet thuis hoort, zegmaar :X Gevolg is dat de CBR meestal met alleen het stuurslot "beveiligd" moet worden...

Tot een jaar of 2 geleden stond mijn motor in de schuur achter mijn huis met de sleutel in het contactslot. Ik dacht namelijk dat de in/uitgang hier wel te ingewikkeld zou zijn voor een snelle diefstal. Tot ik op facebook een bericht tegenkwam van iemand die zijn motor kwijt was (diefstal dus). En dat in een vergelijkbare situatie... Nu staat alles op stuurslot en de sleutels liggen veilig in huis.
Ik rij dan geen motor maar een 4 wieler en die zijn door het dievengilde ook gewild. Reden voor mij om een track en trace systeem te monteren. Los van het feit dat het thuisfront me live kan volgen (tijdens het rijden telefonisch immers niet bereikbaar) is er een abonnement aan gekoppeld met een meldkamer mbt diefstal. De unit haalt zijn stroom uit de accu en als die afgesloten wordt is er nog een back up accu voor een paar dagen. Als mijn hobbyvoertuig tussen bepaalde tijden zijn virtuele hek verlaat (bv de garage) gaat op mijn telefoon een alarm af. Ideaal apparaatje

[ Voor 3% gewijzigd door e.looijenga op 23-07-2019 09:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 21:44
ndthien schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:30:
Ik heb nu een motor gevonden waar ik interesse in heb. Graag wil ik een aankoopkeuring doen en nu ben ik bij een dealer uitgekomen die een optische keuring doet voor 69,50. "Hierbij kijken wij de banden, remblokken, remschijven, kettingset, kabels, verlichting, luchtfilter enzo na"

Los van het luchtfilter, kun je de rest zelf toch ook al zien?
Ok, het voorste kettingwiel waarschijnlijk ook niet, maar ik betwijfel of ze dat bij die visuele keuring wel bekijken.
Ik vind het veel geld voor een snelle blik op iets wat je zelf ook kunt zien.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:29
ndthien schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:30:

https://www.erikvanlent.nl/

Kost iets meer maar dan heb je echt een volledige onafhankelijke keuring.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:30
Maegrim schreef op maandag 22 juli 2019 @ 22:36:
[...]

hey rob :w nog steeds met de VFR?
Jup, al rij ik er op dit moment veel te weinig op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:04

steveman

Comfortabel ten onder

Bommes schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 10:38:
[...]

Lijkt me best leerzaam om daar eens een dagje mee te kijken :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
Destruction schreef op maandag 22 juli 2019 @ 16:25:
Tsja, als ze je motor écht willen hebben krijgen ze 'm wel in hun bezit en ben jij 'm kwijt.. Bij de Diversion kon ik mijn kettingslot kwijt onder het zadel, bij de CBR kan dit helaas niet en ik heb nog geen goede oplossing hiervoor kunnen vinden. En nee, dat kettingslot in een rugtas gooien en zo meenemen vind ik ook niet wat. Ik heb wel eens verhalen gehoord dat zo'n object bij een crash ergens terecht komt waar het niet thuis hoort, zegmaar :X Gevolg is dat de CBR meestal met alleen het stuurslot "beveiligd" moet worden...
Ik heb een abus granit 68 victory die met een beugel/slothouder aan de motor gehangen kan worden. Altijd het slot bij me en niet in een koffer of rugzak is wel zo handig. Thuis heb ik de bijbehorende ketting met een muurbeugel vastzitten. Dan kan ik het schrijfremslot vastmaken aan de ketting.
Bommes schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 10:38:
[...]

@ndthien Helemaal eens met @Bommes

[ Voor 11% gewijzigd door MichielK71 op 23-07-2019 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yozgoesdigital
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-09 15:16
https://twitter.com/Noordenveld/status/1153571635301179392

Er gaat weer gestrooid worden de komende dagen. Tijd om de pekelfiets uit de stalling te halen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Ik zit de komende dagen lekker koel in het koekblik :D

Vandaag een verbreder van de zijstandaard besteld, hopelijk komt deze snel binnen. Zit er nog aan te denken om mischien een Toerruit of comfortzadel / valbeugels erop te zetten.

[ Voor 62% gewijzigd door Pagman op 23-07-2019 15:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

SmurfLink schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:13:
[...]

Ho ho, hij draagt bij aan de groei van al die boompjes!

En ik draag een grote steen bij aan het begrotingstekort. :+ Alhoewel mijn abonnement in Leeuwarden alweer een jaar niet meer verlengd is...

[ Voor 20% gewijzigd door Joopieboy op 23-07-2019 16:57 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:49
yozgoesdigital schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:36:
https://twitter.com/Noordenveld/status/1153571635301179392

Er gaat weer gestrooid worden de komende dagen. Tijd om de pekelfiets uit de stalling te halen :?
Ze gaan inderdaad weer strooien :'(
https://www.omroepgelderl...trooiwagen-in-Arnhem-ziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Joopieboy schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 16:54:
[...]

En ik draag een grote steen bij aan het begrotingstekort. :+ Alhoewel mijn abonnement in Leeuwarden alweer een jaar niet meer verlengd is...
Zijn wel van die mooie blauwe enveloppen :9 maar dit is dan zo'n zeldzame uitzondering waar zelfs ik liever geen blauw op de mat heb!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 16:54:
[...]

Ik probeer hier thuis dus weer te besparen op het aantal bomen volgens jouw 'berekening'.... :o

M'n zonnepanelen wekken energie op waarbij (ná eenmalige productie van die panelen) géén CO2 meer vrijkomt. Die panelen waren tóch wel geproduceerd ook al had ik ze niet aangeschaft en aangesloten en per 70kW/h eigen opgewekte energie heb ik een verminderde CO2 productie bewerkstelligd waarbij er vervolgens weer één boom minder kan blijven 'leven'

Met dit weer 'vermoord' ik iets meer dan een ¼ boom pér dag …

Ik zou 't eigenlijk ook letterlijk moeten gaan doen zodat ik in de winter m'n verwarming kan stoken mét 't hout van al die bomen welke in de zomer géén CO2 meer krijgen dankzij mij…. B-)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

steveman schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 12:15:
[...]

Lijkt me best leerzaam om daar eens een dagje mee te kijken :)
het meeste kun je zelf al wel zien. is het een oudere motor die je particulier gaat kopen kun je er maar beter vanuit gaan dat het meeste niet gebeurd is.

Ging pas geleden met een maatje mee kijken voor een MT10 en binnen een minuut had ik al 4 dingen gevonden welke niet helemaal zuiver waren of er niet meer opzaten,

Ze hadden de voorvorken overgespoten
er zat een scheurtje in 1 van de kapjes
de kabels van de servo naar de uitlaat klep waren verdwenen
er zaten wat krasjes op het frame zelf
en voor een motor met 8000km op de teller zag de uitlaat er wel heel erg nieuw uit

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Daar heb je geen expert voor nodig nee.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

de rest merk je wel tijdens een testrit

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 12:20
405km door de Vogezen gescheurd vandaag, niet te doen met die hitte... Wel prachtige wegen hier, zolang je uit de dorpjes weg kan blijven :Y

Morgen gelukkig iets minder kilometers (365) langs de Zwitserse grens, hopelijk iets meer van links naar rechts verzitten want op het moment lijkt mn achterste aardig op een stalen plaat :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Rubman schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:34:
Klinkt als een standaard aankoopkeuring.

Je kan er meestal ook wel voor kiezen om het iets uitgebreider te laten doen, dan kijken ze nog wat verder naar alle vloeistoffen en dergelijken. Maar dan moet de motor een stuk meer uit elkaar, duurt het langer en is uiteraard duurder.
Voor een kleine €200 heb ik Erik van Lent mijn motor laten keuren. Daarvoor is hij van zijn standplaats naar Lelystad gereden, heeft de motor gekeurd zonder mijn bijzijn maar in het bijzijn van de toenmalige eigenaar. Op basis van zijn uitgebreide rapport ben ik tot koop overgegaan. Nog steeds veel plezier van. Het rapport gebruik ik als wegstreeplijst voor het onderhoud wat gedaan moet worden. Sommige dingen ga ik zelf proberen, ondanks dat ik geen echte kennis van motoren heb.

Voorbeeldje: 2 uitlaatklemmen waren doorgerot, deze heb ik zelf vervangen. Het luchtfilter heb ik inmiddels zelf vervangen. De accu heb ik al redelijk vlot (moeten) vervangen. De navigatie die op de motor zat heb ik in z'n geheel verwijderd, dus inclusief bedrading overal langs.Uiteindelijk is het prima te doen, kwestie van YouTube raadplegen en een motor-specifiek forum bezoeken.

De komende week ga ik kijken voor een motorlift van Datona, kijken of dat past op een Pan European. Daarna ga ik (voor mij) de eerste oliewissel doen inclusief een ander oliefilter. De benodigdheden staan al klaar, alleen de lift moet er nog even komen. (ik zou voor een Abba Skylift gaan maar Datona is dichter in de buurt en net wat goedkoper.) Verder is het de bedoeling dat de komende weken een nieuwe stuurschakelaar besteld wordt, een nieuwe ruit en een ruitmechanisme om de ruit beweegbaar te maken.

[ Voor 16% gewijzigd door sypie op 23-07-2019 18:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
NLDViane schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 18:36:
405km door de Vogezen gescheurd vandaag, niet te doen met die hitte... Wel prachtige wegen hier, zolang je uit de dorpjes weg kan blijven :Y

Morgen gelukkig iets minder kilometers (365) langs de Zwitserse grens, hopelijk iets meer van links naar rechts verzitten want op het moment lijkt mn achterste aardig op een stalen plaat :')
Heb je straks als je terug bent gpx bestanden van je route? Ik wil eind augustus/begin september met de street scrambler ook eens wat verder weg om te kijken of dat een beetje lekker gaat met zo'n fiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Streepje schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 18:32:
de rest merk je wel tijdens een testrit
Handjes proberen langer dan 3 seconden los te laten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@Eoghlear zelf je routes uitstippelen is juist het leukste deel van de voorpret!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 19:46:
[...]

Handjes proberen langer dan 3 seconden los te laten :+
Zodat je de 'tonronding' van de weg mag gaan ervaren? Wegen lopen af naar de zijkant zodat 't water er niet op blijft staan en dus 'trekt' je motor automatisch naar de berm... 8)

Op een weg met "Kinderkopjes" zou ik 't overigens sowieso niet doen, tenzij je hard genoeg rijdt >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 19:55:
[...]

Zodat je de 'tonronding' van de weg mag gaan ervaren? Wegen lopen af naar de zijkant zodat 't water er niet op blijft staan en dus 'trekt' je motor automatisch naar de berm... 8)

Op een weg met "Kinderkopjes" zou ik 't overigens sowieso niet doen, tenzij je hard genoeg rijd >:)
Mwow, dat is met je knieën bij een gewoon stuk weg en wat snelheid prima te doen, meer in de zin van ervaring hoe krom dat ding is na wat hem tot stilstand heeft gekregen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 20:01:
[...]

Mwow, dat is met je knieën bij een gewoon stuk weg en wat snelheid prima te doen, meer in de zin van ervaring hoe krom dat ding is na wat hem tot stilstand heeft gekregen. :+
Opmerking was meer 'algemeen'. Hoe vaak ik al niet van mensen heb mogen vernemen dat ze denken dat er iets met de 'fiets' aan de hand MOET zijn omdat de fiets naar de berm trekt als ze 't stuur los laten….. :9 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Aah lol _O- Die memo had ik gemist :+

En idd, kan prima, even strekken op de snelweg, alleen op hogere snelheid verlies je heel snel heel veel snelheid, dus dat schiet iets minder op. :P

Alleen sommige rare mensen hebben cruise control en gaan op het gemak een peukie doen onderweg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 19:54:
@Eoghlear zelf je routes uitstippelen is juist het leukste deel van de voorpret!
Klopt, maar naar een gebied waar ik met de motor nooit ben geweest is een idee van een leuke route al het halve werk. Beetje aanpassen. Zal myrouteapp eens opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Eoghlear schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 20:22:
[...]

Klopt, maar naar een gebied waar ik met de motor nooit ben geweest is een idee van een leuke route al het halve werk. Beetje aanpassen. Zal myrouteapp eens opstarten.
Als je naar de Vogezen (Les Ballons) gaat: Bekijk even héél goed de weerkaarten over de afgelopen jaren. Het is (IMHO) één van de mooiste gebieden van Europa om te kunnen rijden met serieus geweldige wegen maar 't wil er nog wel eens ooit (veel) regenen, ook tijdens de seizoenen dat 't hier in NL hoofzakelijk droog is.

Dat de beste WRC (World Rally Championship) rijders vaak uit die regio (óf uit de Scandinvische landen) komen zegt ook wel iets over de wegen én 't weer daar :)

Een klein stukje zuidelijker zit je al in de Elzas en daar kun je bijna 't hele jaar door lekker rijden met de motor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik zat net te kijken en wat te dromen. Dit jaar doe ik misschien wel nog een korter uitstapje, maar niet te ver weg. De Moezel was vorig jaar heel goed bevallen. :)

Volgend jaar ga ik al met mijn vriendin langer op vakantie, waarschijnlijk Italië. (Motorloos ;) ) Naast de 3-4 lange motorweekenden ga ik dan niet ook nog een echte motorvakantie doen.
Dan wordt het jaar daar op toch de hoogste tijd voor een echte motorvakantie. De Dolomieten of Schotland.
Ik denk het eerste. In 2 dagen heen, met een overnachting aan het Schwarzwald. Dan een aantal dagen in de Dolomieten, en dan weer via een kronkelige weg terug. Zo min mogelijk snelweg, als het aan mij ligt. Of, met een aanhangwagen die kant op. Scheelt ook in bagage en bij pech kun je je iets beter zelf redden.
Eens kijken of ik daar iemand voor kan vinden om mee te gaan.

Vorig jaar op de harde manier geleerd dat soort trips niet alleen te doen, net zoals bommes. Ik was niet het slachtoffer, maar het zette me wel aan het denken. :/

nu al plannen maken voor over twee jaar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Chakotay : Kijk eens even naar de linkjes in je "handtekening" hier op GoT en check ze vervolgens op een correcte werking :9

Hint: Die 'motormeuk' link is stuque en gaat 't waarschijnlijk ook niet meer doen….

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 23-07-2019 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@wimmel_1 Bij mij doen alle 3 de linkjes van @Chakotay het.

Die S1000RR zit echt goed in elkaar.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 12:20
Eoghlear schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 19:14:
[...]

Heb je straks als je terug bent gpx bestanden van je route? Ik wil eind augustus/begin september met de street scrambler ook eens wat verder weg om te kijken of dat een beetje lekker gaat met zo'n fiets.
Ben over 2 weken weer thuis, doe me tegen die tijd even een reminder! Totale routeafstand voor mij is nu 5700km (rondje Vogezen, Jura, Alpen, Dolomieten en Zwarte Woud). Mocht je je vervelen... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Grubeater schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 21:03:
Dan hebben ze inmiddels weer wat veranderd bij…… motorstek.nl was al een paar dagen "down" :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Motorstek en Motormeuk gaan ook stoppen, misschien dat het daar aan ligt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Grubeater schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 21:03:

[YouTube: DRAG RACE | Aprilia RSV4 1100 Factory v 2019 BMW S 1000 RR]
Die S1000RR zit echt goed in elkaar.
Heb met de nieuwe gereden en alle vooroordelen die ik had bleken zo ongeveer niet te kloppen :p.

Wat ontiegelijk goed is zijn de versnellingsbak, QS/blipper, remmen, direct stuurgedrag, dashboard en alle gadgets. Was op de openbare weg dus kon de electronica niet testen maar dat zal waarschijnlijk ook wel top zijn. Remmen zijn misschien wat te agressief voor straatgebruik, zou me niks verbazen als er geen standaard remblokken in zaten, maar persoonlijk hou ik daar wel van.

De mwhe's waren vreemd genoeg de motor en koppeling. Had er veel van verwacht maar het blok liep erg rauw stationair en miste elke vorm van beleving. Was net een stofzuiger. Door de shiftcam super lineair en daardoor merk je eigenlijk niet hoe hard het ding gaat. Blok van de vorige generatie was in dat opzicht veel leuker om te rijden met een eindschot vanaf 8k rpm. Verder vond ik de koppeling ook een vaag gevoel geven, zal waarschijnlijk wel wennen als je er wat vaker mee rijdt.

Waar ik veel van verwachte was de zithouding omdat de vorige generatie toch een beetje de naam had geschikt te zijn voor de wat langere mensen. Maar die is zo ontiegelijk extreem dat ik het ding na 30min heb ingeleverd omdat mijn rug en polsen het niet trokken. Ruimte tussen zadel en stepjes is extreem kort. Dit was de eerste motor waar ik mijn knieen echt niet fatsoenlijk om de tank kreeg voor steun. Ellebogen zaten zo ongeveer naast mijn knieën, kon amper achter het kuipruitje en de tank was ontiegelijk breed. Mijn RSV en Panigale zitten veel beter voor een langer persoon en zeker die eerste staat al niet bekend als geschikt voor langere mensen.

Op het circuit denk ik wel de snelste motor voor amateurs die er nu te koop is (buiten dure exoten). Maar er zal wel e.e.a. aan het kuipwerk gedaan moeten worden om het geschikt te maken voor iedereen die langer is dan 1.75m.

De basis voor een nieuwe s1000r is iig erg goed en zou zomaar eens de Tuono naar de kroon kunnen steken in het naked segment als het blok wat spannender wordt :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eoghlear
NLDViane schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 21:09:
[...]

Ben over 2 weken weer thuis, doe me tegen die tijd even een reminder! Totale routeafstand voor mij is nu 5700km (rondje Vogezen, Jura, Alpen, Dolomieten en Zwarte Woud). Mocht je je vervelen... :p
Heb nog vrije dagen genoeg :) Eens kijken of dat tochtje alleen te doen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@wimmel_1 die motorstek-pagina moet ik nog eens leegtrekken inderdaad, dank voor de reminder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Eoghlear schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 20:22:
[...]

Ik heb mijn routes (die van afgelopen jaar) gedeeld staan op myroute app.
Stuur me ff een DM'tje dan kunnen we myrouteapp gebruikersnamen uitwisselen.
Krijg namelijk niet zo 1 link gemaakt naar het overzicht van mijn routes jammer genoeg.
Als ik een keertje tijd heb van de week zal ik nog meer van mijn gpx routes toevoegen, heb er nog genoeg liggen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Hm, 25° al vanochtend vroeg... Dat word zweten op de terugweg vanmiddag, ik ben ook nog eens mijn coolvest vergeten in de tas te mikken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:30
Chakotay schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 07:59:
Hm, 25° al vanochtend vroeg... Dat word zweten op de terugweg vanmiddag, ik ben ook nog eens mijn coolvest vergeten in de tas te mikken :X
Heerlijk motor weer! Kantoor, airco. dus ik loop vanmiddag tegen een muur van warme lucht op :D 8)
Ook nog even langs de kentekenboer voor een nieuwe plaat: plaat verloren tijden woon-werk rit van 70+km, er thuis pas achter komen :'( :'( :'(
Teruggereden en daar lag hij (de kentekenplaat), halverwege de rit, op de vluchtstrook van de snelweg 8)7 :o :*) 8) _/-\o_ :D O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@SniperGuy dat is altijd zo'n mooie klap in je gezicht als je weer naar buiten loopt inderdaad :P

Handig van je kenteken... Wat is de levertijd van zo'n ding tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:30
Chakotay schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 08:09:
@SniperGuy dat is altijd zo'n mooie klap in je gezicht als je weer naar buiten loopt inderdaad :P

Handig van je kenteken... Wat is de levertijd van zo'n ding tegenwoordig?
klaar terwijl u wacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Voor de mensen die nog op zoek zijn naar sleutelgereedschap voor de motor: ik zie net dat Datona 20% bouwvakkorting biedt. Dit kun je bij het afrekenen doen met de code DBD19. (duurt tot en met 11 augustus)

Eind van de week daar even heen om te kijken of mijn motor in hun motorlift past en of dat gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Vandaag en morgen maar met de auto naar werk, het is mij toch echt ff te warm om nu op de motor te zitten.
Zeker gezien ik nog wel eens achter een trekker beland met 25 km/h en vaak zonder snelle mogelijkheid er langs te kunnen.
Dan is die hitte niet echt heel fijn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:34

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

je zou vandaag (en morgen) maar een blokuur AVB lessen om 15:00 uur gepland hebben en kleding en helm van de rijschool gebruiken -O- Lekker zwemmen in andermans zweet :Y) :r

Voor diegene die inderdaad aan het lessen is: sterkte })

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-09 10:59
Shadow_Agent schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 08:40:
je zou vandaag (en morgen) maar een blokuur AVB lessen om 15:00 uur gepland hebben en kleding en helm van de rijschool gebruiken -O- Lekker zwemmen in andermans zweet :Y) :r

Voor diegene die inderdaad aan het lessen is: sterkte })
Vorige week AVB gehaald, dus ik mag eindelijk rond rijden *O* *O*
Enne, eigen helm etc help natuurlijk ook goed tegen andermans zweet :9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:12

A13X

Dude

Vandaag mijn oude doorwaai jas maar eens aangedaan om te zien of het een groot verschil maakt met mijn huidige semi doorwaai jas.Pasvorm in iedergeval wel een stuk minder, al komt er op de buik dan wel wat meer lucht doorheen. Nu is de vraag maakt dat iets uit vanmiddag als het stikheet is. Gisteren was het nog redelijk goed te doen in de Rev'it ignition 3, eens zien hoe het vanmiddag is met de Drive doorwaai jas.

Jammer alleen dat hij eigenlijk een maatje te groot is, iemand een doorwaai jas maat 52 (klein vallende 54) welke hij wil ruilen met een 52/54 (meer 54 dan 52)? O-)

Ook er blij met mijn systeemhelm overigens, erg fijn dat zodra je ergens stilstaat, aankomt of afstapt je de klep kan opengooien. Scheelt aardig wat warmte in je helm.

[ Voor 3% gewijzigd door A13X op 24-07-2019 08:49 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Gisteren was het in doorwaaijas met 34 graden (net) te doen. Vanmiddag eens met koelvest eronder proberen hoe dat gaat. Mijn (zwarte) all-weather broek en laarzen werden wel serieus heet als de zon erop scheen! Gelukkig loop een groot deel van m'n route door de bossen en over wegen met bomen ernaast.

[edit] Ik rij bijna altijd met m'n vizier open en een motorbril op, zeker met dit weer heerlijk om een beetje lucht over je gezicht te krijgen.

[ Voor 19% gewijzigd door Waaj op 24-07-2019 08:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
@Shadow_Agent AVB met dit weer, ik moet er niet aan denken... Denk dat ik dan halverwege vrijwillig een sloot in rij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Chakotay schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 08:51:
@Shadow_Agent AVB met dit weer, ik moet er niet aan denken... Denk dat ik dan halverwege vrijwillig een sloot in rij :+
Waterkoeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:21

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Vandaag lekker een dagje vrij genomen. Airco thuis op vol vermogen. (en alsnog stijgt de temperatuur binnen 24,5 graad op het moment.)
Gisteren op de terugweg een beetje gek gedaan.
Ik heb de mouwen van de motorjas afgeritst. Dat scheelde echt veel!

Wel wat minder veilig, maar beter dan beroerd worden van de hitte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:01
Ik vond het vannochtend verassend goed te doen op de motor in mijn niet doorwaai jas. Alleen het stukje naar mijn garage was "aan de warme kant" 7(8)7

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Rubman schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 08:25:
Vandaag en morgen maar met de auto naar werk, het is mij toch echt ff te warm om nu op de motor te zitten.
Zeker gezien ik nog wel eens achter een trekker beland met 25 km/h en vaak zonder snelle mogelijkheid er langs te kunnen.
Dan is die hitte niet echt heel fijn
Waarom zou je er niet langs kunnen dan???? Smalle boeren weg? Dan even zorgen dat hij je ziet in de spiegels en hem aan de kant dwingen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Toch moet je oppassen om met dit weer met onbedekte huid te motorrijden. Door de rijwind voel je niet dat je aan het verbranden bent, en daar kan je ook beroerd van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Tylen schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 10:34:
[...]

Waarom zou je er niet langs kunnen dan???? Smalle boeren weg? Dan even zorgen dat hij je ziet in de spiegels en hem aan de kant dwingen.
Ik denk niet dat de gemiddelde trekker zo snel onder de indruk is van een motor :+

Mijn ervaring is dat de meeste trekkers wel ruimte willen maken .. als het kan. Maar de meeste landbouwvoertuigen zijn tegenwoordig zo lomp groot dat ze het hele boerenweggetje in beslag nemen, en een heel stuk de berm in moeten als er een tegenligger komt, of om iemand te laten passeren. Dus het kan inderdaad wel even duren voor je er langs kan.

[edit] sorry voor de dubbele post :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Waaj schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 10:34:
Toch moet je oppassen om met dit weer met onbedekte huid te motorrijden. Door de rijwind voel je niet dat je aan het verbranden bent, en daar kan je ook beroerd van worden.
Als je kan verbranden van de zon op de motor, heb je sowieso te weinig beschermende kleding aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:01
Chakotay schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 10:52:
[...]

Als je kan verbranden van de zon op de motor, heb je sowieso te weinig beschermende kleding aan.
Toch verbrand altijd mijn nek, en af en toe de neus :+

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Dan even zorgen dat hij je ziet in de spiegels en hem aan de kant dwingen.
Heel erg belangrijk. Er zijn namelijk heel wat motorrijders die een ontmoeting met magere hein hebben gehad omdat een landvoertuig afsloeg tijdens een inhaalactie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 20:32

Sorbo

Uw hulp in huis!

Gistermiddag was met mn nieuwe jas prima te doen, alle ritsen en mesh-panelen open. Ik kon duidelijk merken dat de rijwind warm was, maar het waaide prima door mn jas heen, en ik had de 40 minuten van werk naar huis prima volgehouden...

...Als ik na 10 minuten niet aan de kant was komen te staan. ;w

Ik kwam stil te staan voor een stoplicht, waar ik merkte dat mijn knipperlicht links het niet deed. Toen ik mn knipperlicht naar rechts aanzette (of meer een poging toe, want die deed het ook niet) zag ik mijn accuspanning kort <13V droppen, vervolgens naar >16V doorschieten.

Vervolgens voorzichtig naar werk teruggereden, zodat ik met het OV naar huis kon. Onderweg besloot mijn toerenteller er mee op te houden en plofte mn motortemperatuurmeter naar 0. Gezien de temperatuur, de tijd en het feit dat ik hier geen held mee ben heb ik m veilig op werk achtergelaten, komend weekend maar eens een aanhanger strikken en hem ophalen.

Mijn vermoeden gaat uit naar de spanningsregelaar, wat een notoir zwak onderdeel schijnt te zijn op dit model Transalp (PD06, 1989), waarvan ik ook nog eens niet weet hoe oud 'ie is.

De kers op de taart is dat ik 'm vandaag mee had willen nemen naar een proefrit op een Honda NC700X, waar ik hem op in zou willen ruilen ;(

In other news: Vandaag proefrijden op een toffe Honda NC700X *O*

[ Voor 3% gewijzigd door Sorbo op 24-07-2019 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Sorbo Honda spanningsregelaars die kapot gaan? Dat hoor je nou nooit :+ Wel zuur, ga je er nu op het werk aan sleutelen, of laat je hem ophalen door de toko waar de NC700X staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 20:32

Sorbo

Uw hulp in huis!

Chakotay schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 10:58:
@Sorbo Honda spanningsregelaars die kapot gaan? Dat hoor je nou nooit :+ Wel zuur, ga je er nu op het werk aan sleutelen, of laat je hem ophalen door de toko waar de NC700X staat?
Zelf maar even een aanhangertje regelen, ik moet nog even kijken of ik het ding zelf even vervang of dat ik 'm ergens achter de deur gooi. De NC700X staat een heel stuk verderop, ik ga er van uit dat die zaak geen 1,5 uur wil rijden om een kapotte Alp op te pikken, vanmiddag maar eens vragen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sorbo schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 10:56:
In other news: Vandaag proefrijden op een toffe Honda NC700X *O*
Ben benieuwd wat je er van vindt en dan met name van het motorblok ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Wat @Verwijderd zegt inderdaad. Ik moet nog steeds eens met een brommer uit die serie rijden. Zo'n laagtoerig linear blok lijkt me helemaal niets, maar je kan iets pas afkraken nadat het geprobeert is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
NC700X is een fijne machine om op te rijden. Zelf op de NC750x gereden en dat reed echt soepel. De Nc blokken zijn ook prima. @Sorbo Veel plezier met de proefrit :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
Sorbo schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:00:
[...]

Zelf maar even een aanhangertje regelen, ik moet nog even kijken of ik het ding zelf even vervang of dat ik 'm ergens achter de deur gooi. De NC700X staat een heel stuk verderop, ik ga er van uit dat die zaak geen 1,5 uur wil rijden om een kapotte Alp op te pikken, vanmiddag maar eens vragen :+
Spanningsregelaar bij een Aplje is toch gewoon een kwestie van zadel omhoog en een paar stekkers omsteken?
Daar ga je toch geen aanhanger voor regelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Mitssz schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 10:54:
[...]

Toch verbrand altijd mijn nek, en af en toe de neus :+
Ik heb wel eens m'n polsen verbrand die net tussen jas en handschoenen bloot lagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

[...]

Dat niet, is gewoon een 80N weg met 1 strook per kant.
Geen ruimte voor trekker om in de berm te gaan en teveel verkeer van andere kant om erlangs te rijden zonder gevaarlijk te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Laatst online: 21:23
Voordat je de boel vervangt eerst meten. Dynamo > Spanningsregelaar > Accu. Het een kan de andere ook slopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

@Sorbo in de buurt van Amersfoort? 'k wel een aanhangertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
@Shadow_Agent sterkte alvast. Heb het vorig jaar ook met 40 graden gehad :+

@Chakotay kan je uit ervaring vertellen dat een droge greppel niet helpt :P

Mijn motor blijft mooi de hele week binnen. Zondag ga ik er wel weer mee naar werk toe :)

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:34

Shadow_Agent

@timmie271 ik zit lekker op kantoor vandaag :P Rijbewijs heb ik al een tijdje in the pocket ;) afgelopen maandag naar het werk geweest op de motor, dat was prima te doen. Nu is het mij te warm...

[ Voor 6% gewijzigd door Shadow_Agent op 24-07-2019 12:19 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Morgen lekker naar het warme Dijon om vrijdag en zaterdag wedstrijdjes te rijden. Zwembad is ook ingepakt 😂

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos

xos

Succes met het vinden van een plekje op de paddock om dat ding op te zetten. Vorig jaar was het samen met een duitse organisatie georganiseerd en ontiegelijk druk. Was bijna ruzie maken om een plek te kunnen vinden. Tenzij je een pitbox hebt gehuurd. Vergeet niet om een 1 tandje groter voortandwiel mee te nemen tov Assen ivm het lange rechte stuk. Nadeel is dat een rondetijd wel erg afhankelijk is van topsnelheid, verder wel een gaaf citcuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@xos @Tylen Onder het podium is vast wel plek toch? Kan je er na de race meteen in duiken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos

xos

Tenzij Tylen een 2m diep zwembad mee neemt zou ik dat niet doen. Podium daar is best wel hoog, vergelijkbaar met die van Assen :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Helm ophouden dan maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 09:47
Yay, nieuwe voorband is binnen. :)
De remmerij (voorkant) gisteravond al helemaal schoon gemaakt en voorzien van nieuwe gesinterde blokken. Dat was volgens mij al lang niet gedaan.. Straks bij m'n hobbygarage het bandje wisselen en dan vanavond even inrijden 8)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThemNuts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-04 16:16
Volgende week woensdag eerste les en tegen 10 september mijn voorlopig, woop woop :)
Gaan uiteindelijk toch niet voor een Suzuki SV560 maar een Honda CB650R gaan, zo een prachtig machine!
Als helm had ik gedacht aan een LS2 FF390 Breaker. Iemand ervaring met deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
@Shadow_Agent las je post verkeerd zie ik nu net _O-

Maar met dit weer lessen is gewoon te warm als je AVB moet doen 🥵

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 12:08

JK

Waaj schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 08:50:
[edit] Ik rij bijna altijd met m'n vizier open en een motorbril op, zeker met dit weer heerlijk om een beetje lucht over je gezicht te krijgen.
Daarvoor heb ik gewoon een 'zomerhelm'. Een systeemhelm die heel veel wind door laat. Als ik nu met mijn Schuberth C3 Basic ga rijden, is die helm zeiknat binnen 10 minuten en krijg ik te weinig frisse lucht, zeker met zonnevizier naar beneden. En al helemaal als ik op een motor met kuipruit zou rijden. Dus nu gewoon lekker mijn Nishua helm op en dan is het best te doen voor mijn hoofd. Met deze temperaturen verder een doorwaaijas met daaronder een koelvest (Macna, die je moet vullen met een halve liter water). Prettiger is een auto, maar als het niet anders kan...

En die zomerhelm kan ik dus weer niet gebruiken in de winter, echt te open, ondanks dat het een systeemhelm is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@mr_zippey altijd een leuke combinatie, tegelijkertijd nieuwe remblokken en een nieuwe voorband inrijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
@JK wat is dat dan voor zomerhelm? Ik weet wel dat BMW vroeger een potje had waarvan de schaal van een gaasmateriaal was gemaakt, maar andere zomerhelmen ken ik niet.

Ik vind het nog te doen met m'n C3, ook met zonnevizier naar beneden, maar koel is anders.

Eigenlijk is motorrijden in de zomer gewoon waardeloos :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:10
Ik heb zo'n Macna koelvest, maakt het met dit weer echt een stuk aangenamer op de weg! Daarnaast heb ik hem ook op kantoor gewoon aan. Werkt ook prima! :D

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 12:08

JK

@Waaj Nishua NFX-2 heb ik. Maar er zijn vast zat andere helmen die heeeeeeel veel lucht doorlaten. De C3 valt gewoon vies tegen qua verse lucht. Maar die is dan ook erg stil. De Nishua is niet stil en boven de 130km/u is het ook met doppen in wat mij betreft niet lekker. Al hangt dat ook weer af van of je een ruitje hebt of niet (met hoger ruitje = meer herrie).

In de zomer rijden is niets mis mee, maar motorrijden in de zomer met een Schuberth C3 wel. Lekker voor in de koudere maanden, in de warme maanden echt niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Chakotay schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 08:51:
Heb m'n AVB met 30C en m'n AVD met 32C moeten doen vorig jaar. Dat was echt geen pretje. Vooral AVB met een groot parkeerterrein, 0 schaduw... afzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Waaj schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:14:
@JK wat is dat dan voor zomerhelm? Ik weet wel dat BMW vroeger een potje had waarvan de schaal van een gaasmateriaal was gemaakt, maar andere zomerhelmen ken ik niet.

Ik vind het nog te doen met m'n C3, ook met zonnevizier naar beneden, maar koel is anders.

Eigenlijk is motorrijden in de zomer gewoon waardeloos :+
Een soortgelijke BMW helm is nog steeds te koop: https://www.bmw-motorrad.nl/nl/wear/ride/airflow-helmet.html

Maarja, niet veel mensen die het geld er voor over hebben om 2 helmen in de kast te hebben liggen die na 5-7 jaar "officieel" vervangen moeten worden.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik ga dit weekend motorrijden in de Eifel. Kijk ik even naar de weersverwachting en blijkt het hele weekend keihard te gaan regenen na deze week vol mooi weer. ;( ;w

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NgY4SgZl.png

:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:53

_Apache_

For life.

FiXeR.nl schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:30:
Ik ga dit weekend motorrijden in de Eifel. Kijk ik even naar de weersverwachting en blijkt het hele weekend keihard te gaan regenen na deze week vol mooi weer. ;( ;w

[Afbeelding]

:(
In deze hitte zoveel rijden is niet fijn, dus hopenlijk zijn de buitjes kort, en heb je fijne koelere lucht :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@FiXeR.nl lekker verkoelend *O* Stuur maar hierheen die buien :P

Pagina: 1 ... 11 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.