Dat is een jethelm. Dat zal ik NOOIT dragen. Bij een valpartij sneuvelt het vizier en duw je meteen je neus en kin op het asfalt als je onder de verkeerde hoek de straat raakt. De NFX-2 is een systeemhelm en verder rijd ik niet met klep omhoog. Gewoon Vizier dicht, zelfs ventilatieklepje dicht en nog steeds ruim voldoende verse lucht naar binnen. Zonnevizier naar beneden... nog steeds genieten. Alleen in de winter dus niet. Een tweede helm hoeft ook niet de wereld te kosten._eLMo_ schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:24:
[...]
Een soortgelijke BMW helm is nog steeds te koop: https://www.bmw-motorrad.nl/nl/wear/ride/airflow-helmet.html
Maarja, niet veel mensen die het geld er voor over hebben om 2 helmen in de kast te hebben liggen die na 5-7 jaar "officieel" vervangen moeten worden.
Verwijderd
Ach, ik rij nu in 30 a 40 minuten naar mijn werk en ik vind het eigenlijk wel goed te doen met dit weer. Maar het mooiste motor weer blijft voor mij de Indian summer
Die stoplichten zijn nu alleen zo dodelijk, even stil staan is niet erg maar sommige stoplichten duren zo lang dat je al gekookt bent voordat je weer verder magVerwijderd schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:45:
Ach, ik rij nu in 30 a 40 minuten naar mijn werk en ik vind het eigenlijk wel goed te doen met dit weer. Maar het mooiste motor weer blijft voor mij de Indian summer
Altijd een buff om doen. Zo'n halsdoek, mag ook van een ander merk zijn.Mitssz schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 10:54:
[...]
Toch verbrand altijd mijn nek, en af en toe de neus
2 redenen: tegen het verbranden, maar nog belangrijker: als een wesp tegen je hals vliegt en daar steekt...
3e kleine reden: maak zo'n halsdoek op een dag als vandaag nat, en ga dan rijden. Héérlijk!
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
@XLord er zijn hier bij mijn werk op de toegangsweg Zeist in precies deze week werkzaamheden gestart. Normaal kon ik altijd even de busbaan misbruiken om niet langer dan 1 stoplicht stil te hoeven staan, nu is dat allemaal afgesloten incl paaltjes en verkeersleiders... Goed in de gaten houden dat het daar niet vast gaat lopen vanmiddag, anders ga ik toch echt een andere route vinden met wat meer ruimte
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
hehe ja met dit weer wil je niet in zo'n file komen te staan.Chakotay schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:54:
@XLord er zijn hier bij mijn werk op de toegangsweg Zeist in precies deze week werkzaamheden gestart. Normaal kon ik altijd even de busbaan misbruiken om niet langer dan 1 stoplicht stil te hoeven staan, nu is dat allemaal afgesloten incl paaltjes en verkeersleiders... Goed in de gaten houden dat het daar niet vast gaat lopen vanmiddag, anders ga ik toch echt een andere route vinden met wat meer ruimte
Was zelf maandag met de motor en was allemaal heerlijk tot ik bij mijn woonplaats aankwam en van stoplicht tot stoplicht mocht rijden, ging de lol er snel vanaf
Ik heb in mijn woon werk route een flinke hoeveelheid verkeerslichten zitten, meeste zijn groene golf als ik naar huis rijd.Chakotay schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:54:
Echter de drukte gooit dat behoorlijk in de war en dan mis ik altijd het groene licht van de laatste 2 verkeerslichten.
De voorlaatste is het vervelendste de rij staat over een viaduct (voor de bekende hier in Eindhoven: de Campina brug, richting de Berenkuil). Daar is de rij meestal flink lang, duurt 2 tot 3 rondjes van het stoplicht en op een of andere manier tref ik daar altijd automobilisten die richting de as van de weg wijken om te voorkomen dat ik er met de motor tussen door kan.
Voor mij is het nu echt te warm, niet zozeer om te rijden met de motor maar wel voor de woon werk rit door de stad. Daar is de warmte echt te heftig nu om steeds te moeten stoppen en wachten.
Deze week dus alle dagen met de auto.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Onderdelen voor de CBR binnen. En ik heb vakantie, dus ik zou aan de slag kunnen gaan.. Maar met een tuin (en dus ook de schuur) op het zuiden is het veel te warm om nu te gaan sleutelen, helaas 
Toch ook maar een blog aangemaakt, om sleutel verslagen te posten van/aan bijvoorbeeld de Magna. De onderdelen stapel daarvoor vult zich aan en het is eigenlijk m'n bedoeling om verder te gaan zodra alle onderdelen er zijn. Dat lijkt me ook een prima moment om te gaan spammen met linkjes, voor de geïnteresseerden
Eerst is sowieso de CBR aan de beurt

Toch ook maar een blog aangemaakt, om sleutel verslagen te posten van/aan bijvoorbeeld de Magna. De onderdelen stapel daarvoor vult zich aan en het is eigenlijk m'n bedoeling om verder te gaan zodra alle onderdelen er zijn. Dat lijkt me ook een prima moment om te gaan spammen met linkjes, voor de geïnteresseerden
Eerst is sowieso de CBR aan de beurt
[ Voor 48% gewijzigd door Destruction op 24-07-2019 15:19 ]
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Heb hem ook, maar tijdens het stil zitten op het werk merk ik er eigenlijk weinig van.aidanl schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:19:
Ik heb zo'n Macna koelvest, maakt het met dit weer echt een stuk aangenamer op de weg! Daarnaast heb ik hem ook op kantoor gewoon aan. Werkt ook prima!
@XLord @Bommes het aantal stoplichten op mijn route is gelukkig zeer beperkt, en ze blijven nooit lang op rood staan (in tegenstelling tot bijvoorbeeld Utrecht). Dat is nog wel te overzien dus, zolang ik maar naar voren toe kan rijden
Even kijken wat ik morgen & vrijdag ga doen. Eigenlijk wil ik met de Alfa Spider gaan als alternatief, maar een cabrio is ook niet al te comfortabel met 35°
@TheBrut3 die koelvesten werken over het algemeen met afkoeling door luchtstroom door het natte materiaal, dat doet niets tijdens stilzitten inderdaad lijkt me.
Even kijken wat ik morgen & vrijdag ga doen. Eigenlijk wil ik met de Alfa Spider gaan als alternatief, maar een cabrio is ook niet al te comfortabel met 35°
@TheBrut3 die koelvesten werken over het algemeen met afkoeling door luchtstroom door het natte materiaal, dat doet niets tijdens stilzitten inderdaad lijkt me.
[ Voor 16% gewijzigd door Chakotay op 24-07-2019 14:21 ]
Heb m ook wel echt goed vol zitten. Daarnaast is hier op kantoor 0,0 airco, onder een plat dak met plastic plafond platen... geloof me dan werkt alles wat maar koeler is!TheBrut3 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 14:16:
[...]
Heb hem ook, maar tijdens het stil zitten op het werk merk ik er eigenlijk weinig van.
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
It's coming! Nieuwe Triumph Daytona: https://www.triumphmotorc...les/roadsters/coming-soon

[ Voor 35% gewijzigd door Nero22 op 24-07-2019 14:34 ]
It's funny. But not ha-ha funny.
Bluetooth communicatie!
Ik heb mijn Garmin Zumo 550 (ja die werkt nog steeds!) en mijn foon met google maps voor mijn neus op mijn motor. Ik moet af en toe kunnen bellen met de waifu, ook vanaf de motor. Ik kan op de Zumo een bellijst met favorieten gebruiken en dus bellen, mijn foon werkt niet met handschoenen enzo dus de garmin heeft de voorkeur. Welke Bluetooth set moet ik hebben voor mijn 5XL HJC-X7 cross helm? Er zijn nogal veel keuzes en ze beloven allemaal aan de buitenkant vd helm te hangen met een microfoon aan de binnenkant.
Ik heb mijn Garmin Zumo 550 (ja die werkt nog steeds!) en mijn foon met google maps voor mijn neus op mijn motor. Ik moet af en toe kunnen bellen met de waifu, ook vanaf de motor. Ik kan op de Zumo een bellijst met favorieten gebruiken en dus bellen, mijn foon werkt niet met handschoenen enzo dus de garmin heeft de voorkeur. Welke Bluetooth set moet ik hebben voor mijn 5XL HJC-X7 cross helm? Er zijn nogal veel keuzes en ze beloven allemaal aan de buitenkant vd helm te hangen met een microfoon aan de binnenkant.
And it goes BRAAAAAPP!
Bommes schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:21:
[...]
Spanningsregelaar bij een Alpje is toch gewoon een kwestie van zadel omhoog en een paar stekkers omsteken?
Daar ga je toch geen aanhanger voor regelen?

Je bent in de war met de cdi's, die zitten onder het zadel. Daarvan kun je wel testen welke van de twee stuk is door ze om te steken.
Spanningsregelaar zit aan de rechterkant achter het reservoir van de achterrem. Zijkap los schroeven en je kunt erbij. Kun je gelijk kijken of je accu is drooggekookt @Sorbo

Voor een kleine €14 heb ik de mijne van AliExpress gehaald, die had ik al op voorraad gelegd.
Ik hoop dat het alleen je spanningsregelaar is en dat niet 1 van de cdi's door de overspanning het loodje heeft gelegd. De toerenteller wordt namelijk door 1 van de twee cdi's geregeld. Zo goedkoop als een spanningsregelaar zijn cdi's helaas niet.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Eerste keer dat we daar waren was er eigenlijk plek zat. Er was helemaal aan het einde namelijk nog een ongebruikt veld.xos schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 12:39:
Succes met het vinden van een plekje op de paddock om dat ding op te zetten. Vorig jaar was het samen met een duitse organisatie georganiseerd en ontiegelijk druk. Was bijna ruzie maken om een plek te kunnen vinden. Tenzij je een pitbox hebt gehuurd. Vergeet niet om een 1 tandje groter voortandwiel mee te nemen tov Assen ivm het lange rechte stuk. Nadeel is dat een rondetijd wel erg afhankelijk is van topsnelheid, verder wel een gaaf citcuit.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Oh ja dat was het, de CDI's zitten onder het zadel en de stekker daarvan kan door het doorzakken van het zadel afbreken toch?Grubeater schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 14:37:
[...]
![]()
Je bent in de war met de cdi's, die zitten onder het zadel. Daarvan kun je wel testen welke van de twee stuk is door ze om te steken.
Spanningsregelaar zit aan de rechterkant achter het reservoir van de achterrem. Zijkap los schroeven en je kunt erbij. Kun je gelijk kijken of je accu is drooggekookt @Sorbo![]()
[Afbeelding: Nieuwe Spanningsregelaar geplaatst.]
Voor een kleine €14 heb ik de mijne van AliExpress gehaald, die had ik al op voorraad gelegd.
Ik hoop dat het alleen je spanningsregelaar is en dat niet 1 van de cdi's door de overspanning het loodje heeft gelegd. De toerenteller wordt namelijk door 1 van de twee cdi's geregeld. Zo goedkoop als een spanningsregelaar zijn cdi's helaas niet.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Dat klopt helemaal, de stekkers en de printplaten van de cdi's kunnen beschadigen door het doorzakken van het zadel. Er zijn mensen die het gelukt is om de printplaten te repareren.Bommes schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 14:39:
[...]
Oh ja dat was het, de CDI's zitten onder het zadel en de stekker daarvan kan door het doorzakken van het zadel afbreken toch?
Om te voorkomen kun je de cdi's horizontaal leggen/monteren i.p.v. verticaal. Vanaf modeljaar 1994 hebben de Transalpjes een cdihouder waarin de cdi's horizontaal liggen enn komt dit probleem niet meer voor. Mijn 1995 Alp heeft er dus geen last van.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Mijn Alp had gisteren problemen met de injectie. Na het starten zakte het toerental terug naar nul en sloeg de motor af. Met half gas alsnog vanuit het werk in Heerlen weg gekomen en naar huis gereden. Het FI lampje (brandstof injectie) bleef branden. Gebeld met de garage en kon vandaag terecht.
Vanmorgen naar Huybers in Schijndel gereden. Mark heeft mij keurig een leen motor (Honda Nighthawk met 270K Km op de klok) meegegeven en ondertussen is het probleem aan mijn motor gefixt. Bij het inlaat spruitstuk zit een luchtdruk sensor die meet wat de buitendruk (atmosferisch) is. Aan de hand hiervan (en een hoop andere factoren) past de injectie zich aan. Nu bleek het vacuum slangetje wat hieraan vast zit wegens ouderdom gescheurd te zijn en werkte de sensor niet. Nieuw slangetje en het probleem is opgelost.
Gelukkig niet de sensor die stuk was, anders moest deze besteld worden en aanstaande zaterdag gaan ze voor 2,5 weken op vakantie.
Hulde aan de mannen van Huybers!
Vanmorgen naar Huybers in Schijndel gereden. Mark heeft mij keurig een leen motor (Honda Nighthawk met 270K Km op de klok) meegegeven en ondertussen is het probleem aan mijn motor gefixt. Bij het inlaat spruitstuk zit een luchtdruk sensor die meet wat de buitendruk (atmosferisch) is. Aan de hand hiervan (en een hoop andere factoren) past de injectie zich aan. Nu bleek het vacuum slangetje wat hieraan vast zit wegens ouderdom gescheurd te zijn en werkte de sensor niet. Nieuw slangetje en het probleem is opgelost.
Gelukkig niet de sensor die stuk was, anders moest deze besteld worden en aanstaande zaterdag gaan ze voor 2,5 weken op vakantie.
ze maken er ook maar 765 dus succesNero22 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 14:31:
It's coming! Nieuwe Triumph Daytona: https://www.triumphmotorc...les/roadsters/coming-soon
[Afbeelding]

steveman in "Hét grote motortopic - Deel 24"Nero22 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 14:31:
[Afbeelding]
IE?
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Moest net even met de bedrijfsauto een pakketje gaan halen....Kolere wat heet, zo meteen maar met een nat shirt naar huis anders is het niet te doen. Hopen dat die paar stoplichten een beetje meewerken.
Awesome
Nou, ik laat die brommer lekker binnen staan met dit weer.
Zat gisteravond trouwens even rustig een ijsje te eten in het centrum van Apeldoorn toen er weer eens een MP3 langs kwam rijden scheuren die echt aan alle vooroordelen voldeed. Veel te veel herrie, slippers, Roof Boxer, enz..
Zat gisteravond trouwens even rustig een ijsje te eten in het centrum van Apeldoorn toen er weer eens een MP3 langs kwam rijden scheuren die echt aan alle vooroordelen voldeed. Veel te veel herrie, slippers, Roof Boxer, enz..
Zo, ritje naar huis overleefd.... 40°C op de A12 volgens mijn dashboard
De Ducati is zowaar niet eens oververhit geraakt, valt weer mee

Het is dat je de Ducati benoemt, anders had ik gedacht dat jij dit misschien wasChakotay schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 16:55:
Zo, ritje naar huis overleefd.... 40°C op de A12 volgens mijn dashboardDe Ducati is zowaar niet eens oververhit geraakt, valt weer mee
https://twitter.com/POL_TVDH/status/1154044253263126530
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
MichielK71 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 15:12:
Mijn Alp had gisteren problemen met de injectie. Na het starten zakte het toerental terug naar nul en sloeg de motor af. Met half gas alsnog vanuit het werk in Heerlen weg gekomen en naar huis gereden. Het FI lampje (brandstof injectie) bleef branden. Gebeld met de garage en kon vandaag terecht.
Hoe beviel de Nighthawk?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
@aidanl die is harstikke veilig bezig, hij heeft zelfs een reservehelm!
Pffff wat een helse terugrit zeg, vanaf de Belgische grens bij Valkenswaard, via Tilburg naar huis vlakbij Utrecht. De verkoelende douche erna maakte me niet veel natter, ik droop van het zweet.
Vrouwlief en ik waren voor twee dagen weg met de motor op een verrassingstrip van srprs.me, dat was wel erg leuk! We zaten uiteindelijk bij Bergeijk. Niet van tevoren weten waar je heen gaat maakte de motorrit erheen en in de omgeving extra leuk.
Gisteren ging het prima met de warmte, maar die hitte vandaag was niet te doen. Zeker niet met de spullen die mee moesten en het koken bij de verkeerslichten als ze op rood staan
Vrouwlief en ik waren voor twee dagen weg met de motor op een verrassingstrip van srprs.me, dat was wel erg leuk! We zaten uiteindelijk bij Bergeijk. Niet van tevoren weten waar je heen gaat maakte de motorrit erheen en in de omgeving extra leuk.
Gisteren ging het prima met de warmte, maar die hitte vandaag was niet te doen. Zeker niet met de spullen die mee moesten en het koken bij de verkeerslichten als ze op rood staan
Nou die heeft iig lekkere doorluchting aan de achterkant....aidanl schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 17:07:
[...]
Het is dat je de Ducati benoemt, anders had ik gedacht dat jij dit misschien was
https://twitter.com/POL_TVDH/status/1154044253263126530

Nou Smurfje gaat zeker niet rijden in dit weer. Ben al van fietstochtje van/naar sportschool oververhit geraakt.

I have stability. The ability to stab.
HA mijne gaf 44gr aanChakotay schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 16:55:
Zo, ritje naar huis overleefd.... 40°C op de A12 volgens mijn dashboardDe Ducati is zowaar niet eens oververhit geraakt, valt weer mee
Had wel het idee dat de banden het wat warm vonden, af en toe begon het wat te kruipen/smeren
Awesome
Het is ook nooit goed hè, vorige week zat je nog te klagen dat het zulk rotweer wasSmurfLink schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 18:05:
[...]
Nou die heeft iig lekkere doorluchting aan de achterkant....![]()
Nou Smurfje gaat zeker niet rijden in dit weer. Ben al van fietstochtje van/naar sportschool oververhit geraakt.mijn gestel is nogal.. fragiel. Hopelijk gaat 't dit weekend lekker keihard regenen, afkoelen, en wordt het volgende week droog en rond de 20-25C. Dan kan deze (niet te)mooiweerrijder ook weer een rondje doen.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Maar het is nog steeds rotweer!Vrijdag schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 18:33:
[...]
Het is ook nooit goed hè, vorige week zat je nog te klagen dat het zulk rotweer was
Smurfje is van suiker gemaakt?
Mag niet regenen en niet warm zijn anders gaat het mis

Heb zelf bijna alles al gehad op de sneeuw na
Gamertag: timmie271
Maar snap het wel. Ben zelf nóg erger dan de mooi-weer-rijder. Ik ben namelijk de "alleen-als-de-omstandigheden-perfect-zijn-en-posen-zin-heeft-rijder"
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Na constant 10+ graden hier gehad te hebben vond ik het met 25+ graden al warm hier in Noorwegen. Volgende week terug over de snelweg vanuit Kopenhagen, hopelijk is het dan wat koeler en zijn er geen files. Heb namelijk de doorwaai kleding thuis gelaten omdat we tot nu toe alleen thermospul nodig hadden.
Zonet even een nieuw windscherm besteld voor mijn Hondaatje. De vorige eigenaar heeft denk ik de muggen met een schuurspons willen verwijderen. Als de nieuwe er op zit kan ik nog een mooie poging doen om de oude te polijsten. Mooi stukje oefenmateriaal.
Jep
Dus om me dan in motorkleding te hijsen is vrij suicidaal. Ik trek dat echt niet.
@Vrijdag Wanneer kom je eens posen dan? Je was wel glorieus afwezig op de Tweakers tocht!
[ Voor 9% gewijzigd door SmurfLink op 24-07-2019 21:42 ]
Ligt het aan mij of was het heet vandaag? 
Zit toch te denken om morgen met de auto te gaan. Laatste stuk door de stad was niet leuk meer.
Zit toch te denken om morgen met de auto te gaan. Laatste stuk door de stad was niet leuk meer.
Ah, dat ken ik. Ik heb nooit snel koud en ben volgens anderen (SmurfLink schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 21:41:
[...]
JepSmurfje dealt niet lekker met warm weer, heeft een verhoogde lichaamstemperatuur

Ik was toen druk bezig met posen en indruk maken op de sportende moedertjes en de kinderopvangjuf van de sportschool@Vrijdag Wanneer kom je eens posen dan? Je was wel glorieus afwezig op de Tweakers tocht!
.....en ik zou jullie alleen maar opgehouden hebben

Stapte uit kantoor op de trapfiets. Hete wind kwam me tegemoet. Liep ook nog iemand in z'n textielpak naar z'n motor met ruitje... Nou, mijn portie aan jou maat!
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Kreeg net een email van lito motorcycles met een update over hun electrische bike..
https://litomotorcycles.com/news.php
Ziet er cool uit in de detail fotos, maar de total view wat minder IMHO..
[ Voor 17% gewijzigd door ToolkiT op 24-07-2019 22:17 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Wat een extreem uiterlijk weer. Echt zo'n geval van, of je vind het prachtig, of erg lelijk.ToolkiT schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 22:16:
Kreeg net een email van lito motorcycles met een update over hun electrische bike..
Gister met mijn dochter achterop London in geweest.. dat was pas heet.. 30+ in lerenjack/dikke motorjeans, en dochter in textiel..steveman schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 22:14:
Stapte uit kantoor op de trap fiets. Hete wind kwam me tegemoet. Liep ook nog iemand in z'n textielpak naar z'n motor met ruitje... Nou, mijn portie aan jou maat!
https://connect.garmin.com/modern/activity/3874926362
Ace Cafe:

Bike Shed:

Wel cool dat je naar de bike parking over het terras moet:
Super heet, maar fun.. volgende keer maar op een koelere dag..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Vanavond even plaats moeten maken in m'n stelling, want de eerste Magna parts zijn binnen

Voorvork keerringen, voorvork olie, borgclips en stofkappen. Olie en oliefilter, een pennetje van de choke, een nieuwe bodem voor het luchtfilterhuis en een nieuwe tellerkabel
Vanavond ook begonnen aan het vervangen van de benzineslang tussen de benzinekraan en de carburateurs, de oude was behoorlijk uitgehard. Nu nog bepalen waar het brandstoffilter moet komen en de brandstof die nog in de tank zit verversen. Oh, en dan moeten de carburateurs er voor de 2e keer af zodat ik de vlotternaalden kan schoonmaken/vervangen, want helaas blijft van één cilinder de vlotter hangen

Voorvork keerringen, voorvork olie, borgclips en stofkappen. Olie en oliefilter, een pennetje van de choke, een nieuwe bodem voor het luchtfilterhuis en een nieuwe tellerkabel
Vanavond ook begonnen aan het vervangen van de benzineslang tussen de benzinekraan en de carburateurs, de oude was behoorlijk uitgehard. Nu nog bepalen waar het brandstoffilter moet komen en de brandstof die nog in de tank zit verversen. Oh, en dan moeten de carburateurs er voor de 2e keer af zodat ik de vlotternaalden kan schoonmaken/vervangen, want helaas blijft van één cilinder de vlotter hangen

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Ja dat helpt niet echt mee iddSmurfLink schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 21:41:
[...]
JepSmurfje dealt niet lekker met warm weer, heeft een verhoogde lichaamstemperatuur en inspanningsastma. Dus is het boven de 30C dan haalt smurfje maar half adem.
Naast een kapotte knie en rug op latere leeftijd was ik bij de geboorte al bejaard.
Dus om me dan in motorkleding te hijsen is vrij suicidaal. Ik trek dat echt niet.
@Vrijdag Wanneer kom je eens posen dan? Je was wel glorieus afwezig op de Tweakers tocht!

Zoals morgen, even op en neer naar Berger, 450km.
Doorwaaikleding en gas erop.

Nou hobbygarage was dus extra vroeg gesloten ivm warmte..mr_zippey schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:03:
Yay, nieuwe voorband is binnen.![]()
De remmerij (voorkant) gisteravond al helemaal schoon gemaakt en voorzien van nieuwe gesinterde blokken. Dat was volgens mij al lang niet gedaan.. Straks bij m'n hobbygarage het bandje wisselen en dan vanavond even inrijden

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Verwijderd
Fixed that for ya.Chakotay schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 10:52:
[...]
Als je kan verbranden van de zon op de motor, heb je sowieso te weinig beschermende kleding aan.
Heb je je niet goed ingesmeerd.
Nou @R0y.... Dat wordt lekker in LuxemburgVrijdag schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 21:59:
[...]
Ah, dat ken ik. Ik heb nooit snel koud en ben volgens anderen () een kacheltje. Lekker in de winter, maar in de zomer, not so much.
XBL: DonFrans
@ToolkiT goed bezig, vroeg mee beginnen 
@Verwijderd daar ben ik het niet mee eens. Met ventilatie kom je een heel eind, en ik heb het liever wat te warm dan roadrash

@Verwijderd daar ben ik het niet mee eens. Met ventilatie kom je een heel eind, en ik heb het liever wat te warm dan roadrash
Full commando helpt meestal wel wat. Dus dat in combinatie met een lekkere natte buff rond mijn nek, om mijn bovenbenen en onder mijn oksels en ik slaap als een lammetje
Precies datVrijdag schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 21:59:
[...]
Ah, dat ken ik. Ik heb nooit snel koud en ben volgens anderen () een kacheltje. Lekker in de winter, maar in de zomer, not so much.
[...]
Ik was toen druk bezig met posen en indruk maken op de sportende moedertjes en de kinderopvangjuf van de sportschool![]()
.....en ik zou jullie alleen maar opgehouden hebben
Dat laatste betwijfel ik, je zal sowieso sneller zijn geweest dan ik
Vanmorgen 25°C onderweg naar het werk. Heerlijk met doorwaaijas. Straks naar huis gaat wat anders zijn. Gisteren namiddag (om 15 uur gedaan met werken) heb ik 41°C zien passeren op mijn display. En natuurlijk dan een ongeval in de Kennedytunnel met f****ng file op de ring van Antwerpen tot gevolg. Dus moeten filteren, pffffffffffff hééééééééééééééééééét.
Het helpt ook niet echt dat ik 7 flitspalen en een trajectcontrole tegenkom.
Het helpt ook niet echt dat ik 7 flitspalen en een trajectcontrole tegenkom.
.. Behalve soms

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Verwijderd
@Chakotay , gelukkig mogen we van mening verschillen
'tis een keuze en risico afweging die ieder voor zich moet maken, zo had ik gister wel de (doorwaai)handschoenen en motorjeans aan, maar had ik m'n leren motorjack wel lekker thuisgelaten.
Klopt wel, maar je hebt er file en je hebt er FILE. Gisteren was het verschillende keren met van die uilskuikens die sneller wouden gaan via het andere vak, maar er geen rekening mee hielden dat dat ook stil stond. Gevolg was dat ze dwars over het motorrijvak stonden. Je weet wel dat rijvak tussen de 2 meest linkse rijvakken.
Ik moet zeggen dat die motor me niet tegenviel. Je merkt wel dat het concept eind jaren 70 ontwikkeld is. Bijvoorbeeld een trommelrem achter ben ik niet meer gewend. En de voorrem moet je ook flink inknijpen voordat het iets doet.
Het gaat op de snelweg prima, korte bochten draaien is wel een uitdaging. Ook wel gevoelig voor teerstrepen en belijning.
Wat ik dan wel bijzonder vind is dat bij een motor van deze leeftijd er al een digitale brandstofmeter op zit. Ook aanduiding voor de versnelling zit erop, dat heb ik met mijn motor niet.
Ik maak er, als ik ooit met 1 van de 'Leenie's' aan't rijden ben, altijd een sport van om de bandjes van die machientjes weer zo ver mogelijk 'rond' te krijgenMichielK71 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 11:06:
[...]
Ik moet zeggen dat die motor me niet tegenviel. Je merkt wel dat het concept eind jaren 70 ontwikkeld is. Bijvoorbeeld een trommelrem achter ben ik niet meer gewend. En de voorrem moet je ook flink inknijpen voordat het iets doet.
Het gaat op de snelweg prima, korte bochten draaien is wel een uitdaging. Ook wel gevoelig voor teerstrepen en belijning.
Wat ik dan wel bijzonder vind is dat bij een motor van deze leeftijd er al een digitale brandstofmeter op zit. Ook aanduiding voor de versnelling zit erop, dat heb ik met mijn motor niet.
Er is met die apparaten stiekem nog best wel lekker te sturen en voor de leeftijd (mid jaren '80) zijn ze technisch ook nog erg goed (al kun je bij Mark eigenlijk ook niet anders verwachten).
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ik vind de ring maar een drama. Toen ik nog in Wommelgem werkte kwam ik vaak vanuit richting Breda en soms Bergen op Zoom. ik heb altijd afrit Brecht of Sint-Job in 't goor gepakt omdat het anders normaal filerijden is vanaf Kleine Bareel tot Antwerpen-Oost. Met de motor zie je ze er vaak nog snel tussendoor schieten. Maar die vrachtwagens op de ring maken het wel tricky om te filteren vind ik.Youk schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 10:58:
[...]
[...]
Klopt wel, maar je hebt er file en je hebt er FILE. Gisteren was het verschillende keren met van die uilskuikens die sneller wouden gaan via het andere vak, maar er geen rekening mee hielden dat dat ook stil stond. Gevolg was dat ze dwars over het motorrijvak stonden. Je weet wel dat rijvak tussen de 2 meest linkse rijvakken.
Daarom vandaag ook met de auto gegaan. Ook geen straf, dak open (panorama dak, geen cabrio), muziek op standje oorsuizen en gaaaaanWaaj schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 21:50:
Ligt het aan mij of was het heet vandaag?
Reed gelukkig redelijk door, lang leve vakantieperiode.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Vandaag heb ik als leenmotor van de garage een naked mee. De mijne heeft meer kuip. Met dit weer is het verschil goed te merken op de snelweg.
@Willem30 heh, dat heb je beter gepland dan ik... Ik kreeg juist een naked mee op de enige dag dat het regende in de afgelopen maand

Stukken beter zo'n naked met dit weer. Ik heb gisteren de V-Strom nog even opgehaald bij de garage met nieuwe bandjes er onder. Met natte sjaal zoveel mogelijk gestaan om maar wind te vangen
Mijn koekblik gaf vandaag voor het eerst 40C omgevingstemperatuur aan... nou, ik heb echt diep respect voor die paar bikkels die nog op de motor naar werk kwamen vandaag. Pfoe.
Ik mag zo gaan rijden. Het is hier nu nog 38 graden. Koelvest vol met water en hopelijk is het een beetje te doen.SmurfLink schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 16:47:
Mijn koekblik gaf vandaag voor het eerst 40C omgevingstemperatuur aan... nou, ik heb echt diep respect voor die paar bikkels die nog op de motor naar werk kwamen vandaag. Pfoe.
Ik vind 'm gaaf
Maarwatkostdatdan? €34.000,00. Dat is dus vierendertigduizend euro. VIERENDERTIGDUIZEND! Voor dat geld heb je een gloednieuwe, kleine auto en twee, misschien wel drie, nieuwe motoren

Maar toch, die looks
[ Voor 4% gewijzigd door Vrijdag op 25-07-2019 17:20 ]
Mag zo weer op de motor. Ben benieuwd of de pasjeslezer voor de garage vandaag wel werkt. Gisteren deden ze het niet meer omdat ze vol in de zon hingen. Bij warmte schakelen ze blijkbaar uit.
Een maand geleden reed ik de linker voorvork keerring lek van de CBR, ik heb 3 weken moeten wachten op de onderdelen en daar continue van gebaald
Maar met deze warmte heb ik ineens iets minder last van afkickverschijnselen 
Neemt niet weg dat deze jongen minimaal een tank benzine gaat verstoken als de keerringen vervangen zijn volgende week

Neemt niet weg dat deze jongen minimaal een tank benzine gaat verstoken als de keerringen vervangen zijn volgende week
[ Voor 21% gewijzigd door Destruction op 25-07-2019 17:28 ]
Voor dat geld heb je een grote, nieuwe auto. Daar kun je best een aangeklede Golf/Megane/Focus/Astra/Octavia voor rijden. Of vallen die ook in de categorie 'klein'?Vrijdag schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 17:20:
[YouTube: Harley-Davidson LiveWire - test]
Ik vind 'm gaaf
Maarwatkostdatdan? €34.000,00. Dat is dus vierendertigduizend euro. VIERENDERTIGDUIZEND! Voor dat geld heb je een gloednieuwe, kleine auto en twee, misschien wel drie, nieuwe motoren
Maar toch, die looks
Die HD mogen ze van mij houden. Dat is nou echt niet mijn ding.
Wacht, ik moet leren lezen

In de terugrit van werk naar huis een nieuwe rare gewaarwording. Ik moest mijn vizier dicht (jaja, dicht/gesloten dus) doen om het "frisser" te hebben.
Het was dus echt warme lucht die ik in mijn blije bakkes kreeg. Er stond dan ook 44°C op mijn dashboard af te lezen.
Ow en de trapleuning in de fabriek was trouwens 50°C.

Het was dus echt warme lucht die ik in mijn blije bakkes kreeg. Er stond dan ook 44°C op mijn dashboard af te lezen.
Ow en de trapleuning in de fabriek was trouwens 50°C.
Ik denk bij klein altijd aan een drie deurs hatchback, zeg maar Citroën Saxo achtige auto's.InZane schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 17:29:
[...]
Voor dat geld heb je een grote, nieuwe auto. Daar kun je best een aangeklede Golf/Megane/Focus/Astra/Octavia voor rijden. Of vallen die ook in de categorie 'klein'?
Die HD mogen ze van mij houden. Dat is nou echt niet mijn ding.
Vind het wel tof dat HD met deze motor komt, ben benieuwd wat dit op de langere termijn gaat betekenen als meerdere fabrikanten dit gaan oppakken. Vooral aan actieradius, levensduur etc. Ook qua modellen. Dus niet alleen de nakeds maar ook supersport, cruisers etc.
Verder heb ik geen bal verstand van de achterliggende techniek, maar zo stilletjes door de stad/mooi gebied zoeven lijkt me ook wel wat.
Sterkte! Ik zit nu veilig binnen. Normaal fiets ik buiten in de avond graag, nu toch maar even niet. Nu 28 graden binnen. Buiten minstens 10 erbovenop.MichielK71 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 16:50:
[...]
Ik mag zo gaan rijden. Het is hier nu nog 38 graden. Koelvest vol met water en hopelijk is het een beetje te doen.
morgen beetje verplicht op de motor naar het werk en net toch maar even een koelvest en doorwaai jas gekocht
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
Mijn koekblikje had vermogen tekort om én de airco te laten werken bij deze temperaturen én nog enigzins acceptabel vooruit te komen
Ik ga morgen denk ik ook maar op kantoor werken. Normaliter werk ik op vrijdag eigenlijk altijd vanuit huis maar.... Gisterenochtend moest ik met spoed thuis weg vanwege een airco storing in een MER waardoor er een (L3) router te héét geworden was op een klantlocatie.... Zorginstelling met oudere mensen.... Hmmmm (op zo'n locatie is het gebrek aan (WiFi) netwerken letterlijk en figuurlijk 'killing' tegenwoordig).SmurfLink schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 17:55:
[...]
Sterkte! Ik zit nu veilig binnen. Normaal fiets ik buiten in de avond graag, nu toch maar even niet. Nu 28 graden binnen. Buiten minstens 10 erbovenop.
De achterdeur bij me thuis heeft gisteren vervolgens de hele dag open gestaan in plaats van alléén in de ochtenduren vanaf 06:00 uur tot ongeveer 08:30 uur.
Momenteel is het volgens de diverse sensoren hier in huis ± 25,5o

@Waaj Mijn auto verbruikt (stationair) alleen wat meer dan normaal, die paar 'PK's' mis ik niet écht. Normaliter staat daar iets van 0,5 á 0,6L/h als ik stil sta.... En ook die 41o staat daar normaal niet terwijl de koelvloeistof gewoon een keurige 90o aan geeft.

[ Voor 19% gewijzigd door Will_M op 25-07-2019 19:30 ]
25graden in huis doe ik het voor, hier thuis is het 36 graden binnen, nadeel van een platdak en mijn luiheid aangezien ik al jaren een soort van daksproei installatie wil makenwimmel_1 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 18:51:
[...]
Ik ga morgen denk ik ook maar op kantoor werken. Normaliter werk ik op vrijdag eigenlijk altijd vanuit huis maar.... Gisterenochtend moest ik met spoed thuis weg vanwege een airco storing in een MER waardoor er een (L3) router te héét geworden was op een klantlocatie.... Zorginstelling met ouderen mensen.... Hmmmm (op zo'n locatie is het gebrek aan (WiFi) netwerken letterlijk en figuurlijk 'killing' tegenwoordig).
De achterdeur bij me thuis heeft gisteren vervolgens de hele dag open gestaan in plaats van alléén in de ochtenduren vanaf 06:00 uur tot ongeveer 08:30 uur.
@Streepje Dan bof ik nog met 29 graden. Ik heb geen zin om hier nog geld en energie te steken in extra maatregelen omdat we op zoek zijn naar een ander huis. Ik weet wel dat ik bij dat huis veel aandacht ga richten om het koel te houden in de zomer.
Lekker koel!wimmel_1 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 18:51:
[...]
Hier is het 31,5 graden. Binnen.

ik huur super goedkoop, zo goedkoop zelfs dat het voor mij voordeliger is om dit te blijven huren(tot het ooit eens serieus word met een relatie) dan te gaan kijken voor een koopwoning of een ander huis te gaan huren.Waaj schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 18:58:
@Streepje Dan bof ik nog met 29 graden. Ik heb geen zin om hier nog geld en energie te steken in extra maatregelen omdat we op zoek zijn naar een ander huis. Ik weet wel dat ik bij dat huis veel aandacht ga richten om het koel te houden in de zomer.
dus ik neem de extra warmte maar voor lief en de mobiele airco kan het meestal wel redelijk koel houden
Yeah voordeel van in een IT bedrijf werken is dat er iig goede airco is. Op werk was het fijn vandaag, alles daarbuiten killing. Denk dat ik morgen de auto wel in de garage ga zetten, dan liever maar iets verder lopen, wel een koelere auto.wimmel_1 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 18:51:
[...]
Ik ga morgen denk ik ook maar op kantoor werken. Normaliter werk ik op vrijdag eigenlijk altijd vanuit huis maar.... Gisterenochtend moest ik met spoed thuis weg vanwege een airco storing in een MER waardoor er een (L3) router te héét geworden was op een klantlocatie.... Zorginstelling met oudere mensen.... Hmmmm (op zo'n locatie is het gebrek aan (WiFi) netwerken letterlijk en figuurlijk 'killing' tegenwoordig).
@Waaj Mijn auto verbruikt (stationair) alleen wat meer dan normaal, die paar 'PK's' mis ik niet écht. Normamilter staat daar iets van 0,5 á 0,6L/h als ik stil sta.... En ook die 41o staat daar normaal niet terwijl de koelvloeistof gewoon een keurige 90o aan geeft.
[Afbeelding: 'Best' warm nu......]
Merkte met optrekken wel dat ie het even moeilijk had, maar verder viel het mee.
Het is nu 28.5 hier.. ventilator aan, deur op een klein kiertje waar de ventilator heendraait... loopt alleen maar op. Buiten 37, gevoelstemp 44... man man man, wat een gedoe. Maar ik hoef gelukkig alleen maar voetbal te kijken en het niet zelf te doen. Wel jammer dat ik geen biertje kan nuttigen in dit weer.
@wimmel_1 25°? Lekker koel!
* Chakotay heeft net bij bij 35° in de tuin zijn achterwiel staan terugmonteren
Wel prima weer morgen om het nieuwe achterbandje in te rijden, dat heeft vast iets minder lang nodig dan normaal in de regen
* Chakotay heeft net bij bij 35° in de tuin zijn achterwiel staan terugmonteren

@SmurfLink Airco bij IT? Daar doen ze in Den Haag niet aan hoor 
Ik zat vandaag lekker thuis, stuk behaaglijker. Niet zo ‘warm’ als bij @wimmel_1 , maar met 27 graden mag ik niet klagen volgens mij
Ik heb vandaag de utp kabel naar een camera vervangen, in de kruipruimte was het echt lekker. Ben serieus 15 minuten blijven liggen
Ik zat vandaag lekker thuis, stuk behaaglijker. Niet zo ‘warm’ als bij @wimmel_1 , maar met 27 graden mag ik niet klagen volgens mij
Ik heb vandaag de utp kabel naar een camera vervangen, in de kruipruimte was het echt lekker. Ben serieus 15 minuten blijven liggen
@lolgast wat bewaar jij in de kruipruimte dat daar camera's nodig zijn?
Chakotay schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 19:51:
@lolgast wat bewaar jij in de kruipruimte dat daar camera's nodig zijn?

Daar ligt onze dochter op mijn thuiswerkdag. Lekker rustig (en koel blijkbaar) en het bespaard geld omdat ze niet naar de opvang hoeft
Hmmm, het valt hier nog mee. Buiten 37+ en binnen 27,5, zonder airco.
Buiten is het nu 31,8 en dat is te doen. Ik zat nog te twijfelen om morgen met de motor naar het werk te gaan, maar de airco in de lease bak is toch wel heel lekker!
Buiten is het nu 31,8 en dat is te doen. Ik zat nog te twijfelen om morgen met de motor naar het werk te gaan, maar de airco in de lease bak is toch wel heel lekker!
't "MAN-LUIK" heb je ook voorzien van genoeg "IS-OVER" materiaal zodat 't eventuele geluid (ván o.a je "Racing Rig") niet dóór kan dringen tot in die ruimte?lolgast schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 21:45:
Daar ligt onze dochter op mijn thuiswerkdag. Lekker rustig (en koel blijkbaar) en het bespaard geld omdat ze niet naar de opvang hoeft
Je wilt natuurlijk wél rustig kunnen blijven 'werken'... Zo'n kind wat onnodig herrie maakt is alleen maar lastig dan
[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 25-07-2019 21:57 ]
In mijn zoektocht naar de perfecte en vooral betaalbare motor-naar-motor intercom, hierbij mijn ervaring met de Vnetphone V6, wordt ook onder andere namen geleverd.
Korte versie:
Blij verrast, veel beter dan ik hoopte. Geen spijt, zou zo weer doen.
Lang verhaal:
Ik heb hem van Ali (geen aandelen daar, ik realiseer me dat ik daar al een paar keer naar verwezen heb
). Je kunt hem ook bij diverse andere zaken o.a. hier in NL kopen, maar dan kost hij vaak een veelvoud. Prijs is momenteel ca. €32,- per stuk, risico op invoerkosten is dus aanwezig. Ik had 2x geluk
Eerder had ik een paar goedkope headsets gekocht die je kunt aansluiten op portofoons. Goed bereik is daarmee verzekerd, maar op een of andere manier werkte het toch niet optimaal. De spreekknop op het stuur was al niet handig (maar op zich wel mee te leven), de geluidskwaliteit was bij ca. 50 km/h al erg matig. Geen idee of het de wind in de helm is of gewoon het motorgeluid, het wilde gewoon niet lekker werken en na een paar ritjes bleef het spul ongebruikt.
Nu dus dit model. Je monteert hem aan de zijkant, onderaan je helm met 2 inbusboutjes die een kunststof beugeltje klemmen. Daarop schuif je de Vnet zelf en via een plugje sluit je de mic en 2 speakertjes aan. Inbouwen zal afhankelijk zijn van je helm, duurde bij nog geen 5 minuten (Shoei).
Opladen kan met iedere standaard telefoonlader met micro USB connector. Je kunt de unit daarvoor van je helm losmaken, maar het hoeft niet.
Het eenmalige koppelen/pairen van de sets is met wat hulp van YT goed te doen. De meegeleverde gebruiksaanwijzing is redelijk waardeloos hiervoor.
Zodra je op een van de -wel erg kleine- knopjes drukt, wordt de verbinding opgezet en heb je een full duplex verbinding. Oftewel, het babbelt precies zoals je ook door je telefoon praat: tegelijkertijd/door elkaar, geen probleem. Geluid is kwalitatief stukken beter dan een telefoonverbinding. Die verbinding laat je gewoon open staan, je hoeft dus niet steeds opnieuw op het knopje te drukken. Omgevingsgeluid/windgeruis is praktisch niet te horen. Niet praten = niets horen. Net als bij een goede carkit is hier blijkbaar aandacht aan besteed en het werkt dus erg goed!
Uiteraard ook de afstand getest. Het viel al op dat de verbinding geen moment wegviel als we op normale afstand achter elkaar reden (10...100 m). Op een N-weg met de hectometerpaaltjes vastgesteld dat het tot 900 m prima werkt, daarbuiten vallen delen van het gesprek weg. Wel wordt de verbinding weer vanzelf terug opgebouwd, mocht je nog verder uit elkaar rijden. In de stad zal het ongetwijfeld minder ver werken door bebouwing en druk gebruik van de 2,4 GHz. band (spul schijnt met long range Bluetooth te werken).
Tot ca. 100 km/h is de verstaanbaarheid goed, daarboven wordt het snel minder. Op een lading gaan ze uren mee (met actieve verbinding). Hoorde van een medegebruiker dat 6-8 uur mogelijk is.
Heb even kort getest of koppeling met de telefoon goed gaat, ik heb hem daar niet voor aangeschaft, maar was wel nieuwsgierig. Muziek afspelen gaat goed, geluidskwaliteit is niet super, maar toch ok. Een inkomend gesprek wordt na enige tijd automatisch opgenomen en grappig genoeg had de andere kant niet eens in de gaten dat ik op dat moment op de motor zat.
Al met al is het voor mij een prima communicatiedoosje en maakt het de ritjes nog weer wat leuker. Mijn zoektocht is voorlopig afgelopen!
Nadelen zijn er natuurlijk ook:
- De kleine knopjes (denk dat iedereen in China zonder handschoenen rijdt, dan gaat het vast zonder problemen)
- Je kunt wel met meerdere units verbinden en met de knopjes kiezen met wie je wilt babbelen., maar niet als groep tegelijk communiceren. Alleen 1 op 1.
- Met gehoorbescherming in, zou het geluid soms net iets harder mogen.
Korte versie:
Lang verhaal:
Ik heb hem van Ali (geen aandelen daar, ik realiseer me dat ik daar al een paar keer naar verwezen heb
Eerder had ik een paar goedkope headsets gekocht die je kunt aansluiten op portofoons. Goed bereik is daarmee verzekerd, maar op een of andere manier werkte het toch niet optimaal. De spreekknop op het stuur was al niet handig (maar op zich wel mee te leven), de geluidskwaliteit was bij ca. 50 km/h al erg matig. Geen idee of het de wind in de helm is of gewoon het motorgeluid, het wilde gewoon niet lekker werken en na een paar ritjes bleef het spul ongebruikt.
Nu dus dit model. Je monteert hem aan de zijkant, onderaan je helm met 2 inbusboutjes die een kunststof beugeltje klemmen. Daarop schuif je de Vnet zelf en via een plugje sluit je de mic en 2 speakertjes aan. Inbouwen zal afhankelijk zijn van je helm, duurde bij nog geen 5 minuten (Shoei).
Opladen kan met iedere standaard telefoonlader met micro USB connector. Je kunt de unit daarvoor van je helm losmaken, maar het hoeft niet.
Het eenmalige koppelen/pairen van de sets is met wat hulp van YT goed te doen. De meegeleverde gebruiksaanwijzing is redelijk waardeloos hiervoor.
Zodra je op een van de -wel erg kleine- knopjes drukt, wordt de verbinding opgezet en heb je een full duplex verbinding. Oftewel, het babbelt precies zoals je ook door je telefoon praat: tegelijkertijd/door elkaar, geen probleem. Geluid is kwalitatief stukken beter dan een telefoonverbinding. Die verbinding laat je gewoon open staan, je hoeft dus niet steeds opnieuw op het knopje te drukken. Omgevingsgeluid/windgeruis is praktisch niet te horen. Niet praten = niets horen. Net als bij een goede carkit is hier blijkbaar aandacht aan besteed en het werkt dus erg goed!
Uiteraard ook de afstand getest. Het viel al op dat de verbinding geen moment wegviel als we op normale afstand achter elkaar reden (10...100 m). Op een N-weg met de hectometerpaaltjes vastgesteld dat het tot 900 m prima werkt, daarbuiten vallen delen van het gesprek weg. Wel wordt de verbinding weer vanzelf terug opgebouwd, mocht je nog verder uit elkaar rijden. In de stad zal het ongetwijfeld minder ver werken door bebouwing en druk gebruik van de 2,4 GHz. band (spul schijnt met long range Bluetooth te werken).
Tot ca. 100 km/h is de verstaanbaarheid goed, daarboven wordt het snel minder. Op een lading gaan ze uren mee (met actieve verbinding). Hoorde van een medegebruiker dat 6-8 uur mogelijk is.
Heb even kort getest of koppeling met de telefoon goed gaat, ik heb hem daar niet voor aangeschaft, maar was wel nieuwsgierig. Muziek afspelen gaat goed, geluidskwaliteit is niet super, maar toch ok. Een inkomend gesprek wordt na enige tijd automatisch opgenomen en grappig genoeg had de andere kant niet eens in de gaten dat ik op dat moment op de motor zat.
Al met al is het voor mij een prima communicatiedoosje en maakt het de ritjes nog weer wat leuker. Mijn zoektocht is voorlopig afgelopen!
- De kleine knopjes (denk dat iedereen in China zonder handschoenen rijdt, dan gaat het vast zonder problemen)
- Je kunt wel met meerdere units verbinden en met de knopjes kiezen met wie je wilt babbelen., maar niet als groep tegelijk communiceren. Alleen 1 op 1.
Ik heb ook een China set (freedcomm) waar ik voor het geld ook erg tevreden over ben. Je kan hiermee tot 3 mensen tegelijk koppelen. Grote nadeel is, het type stekker. Geen idee welke het is, maar geen standaard micro USB. Op de een of andere manier zijn we de kabel kwijtgeraakt waardoor we nu maar 1 kabel hebben. Die is dan nu op vakantie ook érg zuinig op de kabel.Joepla schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 21:56:
In mijn zoektocht naar de perfecte en vooral betaalbare motor-naar-motor intercom, hierbij mijn ervaring met de Vnetphone V6, wordt ook onder andere namen geleverd.
Korte versie:
Lang verhaal:
Ik heb hem van Ali (geen aandelen daar, ik realiseer me dat ik daar al een paar keer naar verwezen heb). Je kunt hem ook bij diverse andere zaken o.a. hier in NL kopen, maar dan kost hij vaak een veelvoud. Prijs is momenteel ca. €32,- per stuk, risico op invoerkosten is dus aanwezig. Ik had 2x geluk
![]()
SmurfLink schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 19:05:
[...]
Wel jammer dat ik geen biertje kan nuttigen in dit weer.
* Vrijdag gooit net zijn blik Gulpener Gladiator in de prullenbak
Gaat prima heur
Ik heb Daniel ff geapped dat hij zijn werknemers beter moet africhten 😘lolgast schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 19:49:
@SmurfLink Airco bij IT? Daar doen ze in Den Haag niet aan hoor
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Plaats hier eens een foto, er zijn vast Tweakers die de connector herkennen zodat je mogelijk weer een andere kabel kunt bestellen.Thoit schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 22:03:
Op de een of andere manier zijn we de kabel kwijtgeraakt waardoor we nu maar 1 kabel hebben.
Ik kon eerst ook niet echt de knopjes 'vinden', maar je went er aan. Op een gegeven moment weet je zelfs met handschoenen aan de uitknop te vinden die het allerkleinst is
Ik word regelmatig door collega's gebeld op de terugweg van een opdracht bij een klant, die horen ook nooit wat. De verbaasde uitroep: "Zit je op de motor nu? Ik hoor echt niks!", blijft leuk.
Kan je het niet beter opdrinken ipv weggooien?Vrijdag schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 22:14:
[...]
![]()
Gaat prima heur
Vanmiddag op de wesp terug naar huis en als gear een Superdry t-shirt, Replay jeans en een paar Airmaxen en zonder in de zon te rijden bloedheet, holy crap 
(en nog plenty power om (door) te rijden ook
)
Ik noem mijn blik sinds vandaag "de koelkast", grote witte station en lekker koelWaaj schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 18:51:
Mijn koekblikje had vermogen tekort om én de airco te laten werken bij deze temperaturen én nog enigzins acceptabel vooruit te komen
Het bier drink ik op. Het blikje gooi ik wegChakotay schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 23:03:
[...]
Kan je het niet beter opdrinken ipv weggooien?
Cultuur Barbaar.Vrijdag schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 22:14:
[...]
![]()
Gaat prima heur
Dit topic is gesloten.