Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.009.836 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
SmurfLink schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:48:
[...]

Hoe weet je of je motor daarvoor geschikt is?
De Kawa heeft bobbins met ik dacht de V adapters nodig op de paddockstand.Dit komt door de vorm van de Achterbrug gezien deze niet volledig recht is zoals bij bijvoorbeeld een Transalp. Maar zoek inderdaad naar een stand waar niks in het midden zit als dit momenteel tegen de Kentekenplaat aankomt.

[ Voor 13% gewijzigd door Pagman op 17-02-2020 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04 17:11
Thanks!
Jij ook Alphenaar toch?
Ik ga hem als daily N207 commuter gebruiken vanuit Alphen richting Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Pagman schreef op maandag 17 februari 2020 @ 14:40:
[...]

De Kawa heeft bobbins met ik dacht de V adapters nodig op de paddockstand.Dit komt door de vorm van de Achterbrug gezien deze niet volledig recht is zoals bij bijvoorbeeld een Transalp. Maar zoek inderdaad naar een stand waar niks in het midden zit als dit momenteel tegen de Kentekenplaat aankomt.
Dat vermoeden had ik idd, gezien de ene achterbrug een andere vorm heeft. Ff kijken of ik een aanbiedinkje op de kop kan tikken op de beurs, anders maar even elders gaan kijken.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
SemperFidelis schreef op maandag 17 februari 2020 @ 15:03:
[...]

Thanks!
Jij ook Alphenaar toch?
Ik ga hem als daily N207 commuter gebruiken vanuit Alphen richting Amsterdam.
Lekker file rijden vanaf de bushalte bij Rijnsaterwoude tot voorbij die rotonde richting Leimuiden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Pagman schreef op maandag 17 februari 2020 @ 15:24:
[...]

Lekker file rijden vanaf Rijnsaterwoude tot voorbij die rotonde richting Leimuiden :P
Ja ik zie ze vaak genoeg de busbaan pakken. Vraag me af of dat legaal is, maar aansluiten lijkt me 3x niks...
Ik ga van de zomer verhuizen dus dat lost het wel op :P

[ Voor 8% gewijzigd door SemperFidelis op 17-02-2020 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
SemperFidelis schreef op maandag 17 februari 2020 @ 15:24:
[...]

Ja ik zie ze vaak genoeg de busbaan pakken. Vraag me af of dat legaal is, maar aansluiten lijkt me 3x niks...
officieel gezien mag het niet. Maar ik zou het zelf ook doen maar zodra het weer gaat rijden voeg ik weer in. Toen ik nog in Hoofddorp was geplaatst pakte ik altijd de N11/A4 puur omdat ik geen zin heb in al die flitspalen op de Prins Bernhardlaan. Nu is het N11/N209 en daar is bijna nooit file :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-05 16:20

PinusRigida

I put the p in pool.

Pagman schreef op maandag 17 februari 2020 @ 15:29:
[...]

officieel gezien mag het niet. Maar ik zou het zelf ook doen maar zodra het weer gaat rijden voeg ik weer in.
Soms kan je ook niet anders, bij ons hebben we een stukje waar 2 rijvakken overgaan in één vak en een busbaan.
Daar is heel vaak file, probleem met de motor is, overgebleven rijvak is aan de smalle kant; linkerkant van de wagens kan je niet voorbij wegens niet voldoende plaats tussen wagens en nogal hoge verharde middenberm (ongeveer de hoogte van m'n footpegs), rechts van de wagens ligt de busbaan... het is dus busbaan, of file staan.
...en moest je er geen +15 minuten kunnen stilstaan ik zou serieus nog wachten maar je verliest daar belachelijk veel tijd en ik moet eigenlijk maar 20 meter ver voordat ik rechtsaf moet dus... tja... dan maar even busbaan pakken...

[ Voor 5% gewijzigd door PinusRigida op 17-02-2020 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-05 09:41
@SemperFidelis hier ook uit Alphen inderdaad, maar ik pak de N207 de andere kant op. Over de busbaan, tja... Mag niet, kan wel :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-05 09:33
Met welk geld is die busbaan aangelegd, OV of wegenbelasting? :+

* NLDViane rent weg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-05 09:09
NLDViane schreef op maandag 17 februari 2020 @ 15:55:
Met welk geld is die busbaan aangelegd, OV of wegenbelasting? :+

* NLDViane rent weg
Met dat tientje dat wij maandelijks kwijt zijn ga je geen busbaan aanleggen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
nehal3m schreef op maandag 17 februari 2020 @ 16:59:
[...]

Met dat tientje dat wij maandelijks kwijt zijn ga je geen busbaan aanleggen :P
Scheelt dat het onderhoud aan een busbaan ook vrijwel nul komma nul kost, wanneer zie je daar nou een bus rijden :9

jajaja ik kan ook wel rekenen hoor, niet te serieus nemen allemaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
NLDViane schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:07:
[...]

Scheelt dat het onderhoud aan een busbaan ook vrijwel nul komma nul kost, wanneer zie je daar nou een bus rijden :9

jajaja ik kan ook wel rekenen hoor, niet te serieus nemen allemaal :+
Kom eens 'n dagje hierheen :P Op z'n minst elke 7 minuten een bus, op de dubbelbezette trajecten elke 2-3 minuten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NLDViane
@SmurfLink Als er hier meer dan 2 bussen per uur voorbij komen weet je dat de treinen niet rijden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
NLDViane schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:48:
@SmurfLink Als er hier meer dan 2 bussen per uur voorbij komen weet je dat de treinen niet rijden...
Mja daar is het hier veel te uitgestrekt voor, naast de zes treinstations hebben we ook nog flink wat buslijnen rondrijden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:48
SmurfLink schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:54:
[...]

Mja daar is het hier veel te uitgestrekt voor, naast de zes treinstations hebben we ook nog flink wat buslijnen rondrijden. :P
Ik zie meer dan genoeg M5's en M7's rijden voordat mijn bus een keertje langs komt :+
NLDViane schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:48:
Hier komen meer bussen langs. Alleen opletten dat je in de juiste stapt :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
kneusteun schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:35:
[...]

KM stand en prijs?
Ik zoek er mogelijk zo een, liever de SM maar dit kan ook.
Heb je DM gestuurd.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Pagman schreef op maandag 17 februari 2020 @ 15:24:
[...]

Lekker file rijden vanaf de bushalte bij Rijnsaterwoude tot voorbij die rotonde richting Leimuiden :P
N207 Alphen ad Rijn <-> Nieuw Vennep? Daar pak ik altijd de busbaan. Is een rotweg. Welke malloot ook bedacht heeft dat die busbaan een busbaan moet zijn en niet gewoon een tweede strook. Er rijdt max 1x per kwartier een bus 8)7

Kortom: als je een rode RT met zilveren koffer ziet, even zwaaien :w
SemperFidelis schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:06:
Mijn motor die ik zaterdag heb gekocht!
Honda CB600S uit 2001, prima motor om mee te starten..

[Afbeelding]

En zaterdag gelijk aanwezig in de jaarbeurs :P
Gefeliciteerd, leuk kleurtje :Y

[ Voor 4% gewijzigd door noes op 17-02-2020 20:34 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:20
Pagman schreef op maandag 17 februari 2020 @ 15:29:
[...]

officieel gezien mag het niet. Maar ik zou het zelf ook doen maar zodra het weer gaat rijden voeg ik weer in. Toen ik nog in Hoofddorp was geplaatst pakte ik altijd de N11/A4 puur omdat ik geen zin heb in al die flitspalen op de Prins Bernhardlaan. Nu is het N11/N209 en daar is bijna nooit file :D
De N209 staat toch ook dagelijks vast bij Hazerswoude-Dorp.. Maar daar kan je met de motor wel redelijk langsrijden.

Helaas doe ik woon-werk met de auto :+ N11/A4 vs N11/N207 is vaak 's ochtends de eerste route en 's avonds de tweede..

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
Word het niet eens tijd om 's nachts al die bus-logo's van de N207 af te schrapen en te vervangen door een paar motor-logo's ? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLDViane
Chakotay schreef op maandag 17 februari 2020 @ 20:37:
Word het niet eens tijd om 's nachts al die bus-logo's van de N207 af te schrapen en te vervangen door een paar motor-logo's ? :+
Ik heb nog wel een achterbandje waar ik van af wil, zou dat als gum werken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nehal3m
Als iemand nog proefritjes wil maken in Utrecht dit weekend (ik wil die Ténéré 700 even rijden) kun je hier alvast je vrijwaring invullen. Scheelt daar weer gedoe.

[ Voor 5% gewijzigd door nehal3m op 17-02-2020 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Chakotay schreef op maandag 17 februari 2020 @ 20:37:
Jij woont er in de buurt, dus ga je gang :Y

In plaats van schrapen is een kannetje brandbaar materiaal denk ik sneller geregeld. Smelt of brand het witte spul niet, dan is het wel zwartgeblakerd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
nehal3m schreef op maandag 17 februari 2020 @ 20:50:
Als iemand nog proefritjes wil maken in Utrecht dit weekend (ik wil die Ténéré 700 even rijden) kun je hier alvast je vrijwaring invullen. Scheelt daar weer gedoe.
Goeie tip, ook gelijk gedaan. Was het alweer vergeten.

Mijn volgende word een gebruikte, maar alleen maar omdat het verschil gewoon te groot is. Bijna 10k euro dokken voor een nieuwe terwijl ik een gebruikte met 10~15k op de teller voor iets over de 6000 euro kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
HTT-Thalan schreef op maandag 17 februari 2020 @ 20:53:
[...]

Mijn volgende word een gebruikte, maar alleen maar omdat het verschil gewoon te groot is. Bijna 10k euro dokken voor een nieuwe terwijl ik een gebruikte met 10~15k op de teller voor iets over de 6000 euro kan krijgen.
Ik heb van m'n levensdagen nog nooit een splinternieuw voertuig gekocht.

De volgende wordt dus hopelijk een nieuwe. Ik verkoop het mezelf met de garantie en de zekerheid, maar stiekem gewoon omdat ik het leuk vind en een keer gedaan wil hebben. Zo'n fiets gaat dan ook niet meer weg tot 'ie van de tie wraps aan elkaar hangt.

edit: En misschien komt er dus ooit een Transalp bij het wagenpark

[ Voor 4% gewijzigd door nehal3m op 17-02-2020 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

nehal3m schreef op maandag 17 februari 2020 @ 20:57:
[...]

Ik heb van m'n levensdagen nog nooit een splinternieuw voertuig gekocht.

De volgende wordt dus hopelijk een nieuwe. Ik verkoop het mezelf met de garantie en de zekerheid, maar stiekem gewoon omdat ik het leuk vind en een keer gedaan wil hebben. Zo'n fiets gaat dan ook niet meer weg tot 'ie van de tie wraps aan elkaar hangt.

edit: En misschien komt er dus ooit een Transalp bij het wagenpark
Tja, zelfs al zou ik een nieuwe kopen, dan zou ik nog altijd een demo of voorraad model proberen te scoren. Toch op de centjes letten he ;) Bijkomend voordeel: je hoeft niet te wachten tot je motor geproduceerd wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:34
https://www.sparks-online.../brembo-remblokken-motor/

Iemand de juiste aankoop tip ?

Gesinterd straat compound
Of
Carbon-keramisch straat compound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:28

fdees

Trust me I'm an Engineer

Ik ben gereed voor donderdag. Gratis ticket (beginnend bestuurder) en vrijwaring in de pocket.

Qua deals ook eens kijken voor een paddockstand, een Revit-bretels en misschien nog wat kleinigheden. Heeft er iemand een indicatie wat er eigenlijk qua korting normaal is op de beurs ben nog nooit geweest en ben gewoon benieuwd?

Daarnaast zou ik graag valbeugels willen voor mijn Scrambler 1200, maar ik gok niet dat die met korting kan scoren daar.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLDViane
wd200 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 21:10:

Of
Kijk hier eens: https://www.bridgestoneti...ic-vs-metallic-brake-pads
Weet niet of je (net als bij een aantal koekblikken) aparte schijven nodig hebt voor carbo-keramische blokken, mocht dit wel het geval zijn lijkt mij het persoonlijk zonde van het geld.

EDIT: Ze voelen ook pas fijn als ze vies warm zijn (denk aan circuitdagen). Zie laatste alinea: https://www.autoguide.com...arbon-ceramic-brakes.html

--------
Lekker je rijbewijsnummer inclusief persoonsgegevens over een onbeveiligde verbinding verzenden... Idee +2, uitvoering -10

[ Voor 38% gewijzigd door NLDViane op 17-02-2020 21:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:08
Dat is dus over een parkeerplaats..
Kan je beter een proefrit aanvragen bij een dealer lijkt me.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-05 22:42

xos

Of
Ken alleen de carbon blokken van het circuit. Remt prima maar niet beter of slechter dan sintered blokken. Remgevoel is anders, moet je ding zijn. Nadelen hebben ze wel. Ze hebben hitte nodig voordat ze goed remmen, rij je net weg of heb je een tijdje niet geremd zijn ze koud en remmen ze gewoon niet. Knijp je dan harder in de rem omdat je niet vertraagd en de blokken komen ineens op temperatuur (gaat heel abrupt) dan ben je blij met abs die ook ingrijpt als de achterkant omhoog komt ;). Verder doen ze het slecht in regen, zowel remmen doen ze minder omdat je het moeilijker op temperatuur houdt en slijten ze ook hard. En tenslotte moet je de remschijven ermee in remmen. Carbon laat een laagje achter op de schijf, dan worden ze een beetje blauwig (gok dat ze het daarom in de regen ook minder doen omdat er dan een dun laagje water tussen blok en schijf kan komen). Pas als dat laagje er goed opzit remt het goed. Je hebt dus geen speciale remschijven nodig eens die laag goed gezet is. Even wisselen naar sintered blokken (bv. omdat het regent) betekent dat dat laagje er eerst af gepoetst moet worden omdat sintered blokken daar juist weer weinig frictie op hebben.

Keramische remmen op straat auto's vergen ook een speciale behandeling al doet de auto het daar automatisch. Heb ze op 2 van mijn auto's en de auto remt b.v. in natte omstandigheden soms automatisch (en geeft gas om dat te compenseren) om ze droog en op temperatuur te houden. Dat doet een motor niet en moet je het zelf doen.

Al met al een hoop gedoe. Ik heb 2 setjes opgereden om het te proberen (op het circuit). Remt prima, op temperatuur houden was daar geen probleem maar het gedoe was het mij niet waard. Gaan ook niet langer mee dan goede dual sintered blokken. Brembo z04 werkt gewoon altijd consistent zonder gezeur/gezeik.

Op dat linkje zie ik geen carbon keramisch voor straat, alleen voor circuit/race gebruik? Al met al zou ik het niet aanraden voor de openbare weg, voor op het circuit kan het maar het is een hoop gedoe. Zou gewoon OEM blokken of vergelijkbare blokken aanraden voor op de openbare weg en wegblijven van sportief/circuit spul. Die standaard blokken zijn ontworpen om onder alle omstandigheden te werken en gaan tienduizenden kilometers mee bij normaal gebruik. En met standaard blokken rem je de achterkant ook al omhoog, remvertraging ontloopt het elkaar allemaal niet zoveel. Dat sportieve spul kan gewoon tegen hogere temperaturen die je alleen bereikt bij iedere paar honderd meter maximaal te remmen, niet vergelijkbaar met de openbare weg. Verder zit er nog wat klein verschil in feeling, sommige blokken zijn wat agressiever dan andere, maar eens je dat onderscheid kan maken weet je al heel goed wat jouw voorkeur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-05 23:46

Of
Zelf heb ik bij mijn Bandits de organische vervangen voor gesinterd (HH) van Ferodo of EBC.. Het merk maakt volgens mij niet veel uit. Er zit al wereld van verschil tussen organisch en gesinterd (en ja met gesinterd slijten je schijven ook iets harder). Voor een straat motor lijkt mij dat al voldoende.

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 17 februari 2020 @ 20:53:
[...]

Tenere 700 voor 6000? Kan ik mij moeilijk voorstellen maar ik hou mij aanbevolen. Dat zou een overweging zijn om van KTM af te stappen.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:09

steveman

Comfortabel ten onder

Deze verkoper op ebay is het checken waard mbt remblokjes btw:
https://www.ebay.nl/usr/pizzaking20010?ul_noapp=true

Iemand nog goede tip om de stuuruitslag op een cbr600rr te beperken?

De 19rcs rempomp is werkelijk fantastisch... maar onder de hoek waarop ik hem liefst zou gebruiken raakt de stelschroef de tellerunit in maximale uitslag. Da's iets wat ze bij een technische keuring wellicht niet zo leuk vinden, daarom iets minder optimaal gezet.

Zat eerst nog te denken aan iets van vehogingsbusjes onder de unit zodat het conflict er niet is, maar dat is meer werk... en geeft wellicht weer andere problemen :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:07
steveman schreef op maandag 17 februari 2020 @ 23:08:

De 19rcs rempomp is werkelijk fantastisch... maar onder de hoek waarop ik hem liefst zou gebruiken raakt de stelschroef de tellerunit in maximale uitslag. Da's iets wat ze bij een technische keuring wellicht niet zo leuk vinden, daarom iets minder optimaal gezet.

Zat eerst nog te denken aan iets van vehogingsbusjes onder de unit zodat het conflict er niet is, maar dat is meer werk... en geeft wellicht weer andere problemen :+
Ik bestel ook altijd mn Brembo remblokken bij Italiaanse Ebay aanbieders, dat kan soms wel meer dan 60% schelen in vergelijking met Nederlandse webshops. Zou het komen omdat Brembo Italiaans is en dat ze daar een dikke inkoopkorting hebben?

Wat betreft het reduceren van de maximale uitslag, je zou het op kunnen lossen dmv een nette manier en een ghetto manier. Nette manier is een dopje laten 3d printen en die op de stuurstop lijmen. Ghetto manier is een stuk hout of hard plastic vastzetten aan je vork op het punt waar die de stuurstop raakt met tyraps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

cyntax schreef op maandag 17 februari 2020 @ 23:23:
[...]

Ik bestel ook altijd mn Brembo remblokken bij Italiaanse Ebay aanbieders, dat kan soms wel meer dan 60% schelen in vergelijking met Nederlandse webshops. Zou het komen omdat Brembo Italiaans is en dat ze daar een dikke inkoopkorting hebben?

Wat betreft het reduceren van de maximale uitslag, je zou het op kunnen lossen dmv een nette manier en een ghetto manier. Nette manier is een dopje laten 3d printen en die op de stuurstop lijmen. Ghetto manier is een stuk hout of hard plastic vastzetten aan je vork op het punt waar die de stuurstop raakt met tyraps.
Mja de ghetto blokjes met trywraps zag ik inderdaad. 30 euro nog voor zoiets 8)7
Zou dat een beetje blijven zitten met lijm :? M'n broer heeft een 3d-printer, dus dat zou mooi uitkomen :)

Weet niet of ik dapper genoeg ben om een gaatje in de stuurstop te boren, schroefdraad te tappen en er een boutje in te draaien, zoiets heb ik ooit eens op een Monster gezien geloof ik. Kun je het gelijk afstellen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UdbdOqw.png
Vanaf 30 euro dus^^

Ik neig naar een niet-ghetto-aanpak, gezien technische keuringen en zo.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanmachinist
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05 13:58
kneusteun schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:27:
Ik snap ook wel dat het OV amper gebruikt wordt, als ik reguliere prijs betaal voor naar Utrecht en terug ben ik voor 2 personen 95,- kwijt!!! Daar kan ik met de auto of motor meerdere keren voor heen en weer!!!!

Leuk die elektrische auto subsidie maar misschien kunnen ze beter die OV kosten beetje realistisch maken 😂
De truc is dan ook om altijd een retourtje via treinreiziger.nl op te zoeken. Dan kan het buiten de spits ineens voor €19 p.p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
kneusteun schreef op maandag 17 februari 2020 @ 21:46:
[...]

Eens, maar dat is meer gedoe, en ik ben daar toch. Kan ik net zo goed eens een eerste indruk krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos

xos

steveman schreef op maandag 17 februari 2020 @ 23:08:

Zou je eens een foto kunnen posten? Heb wel gehoord van problemen met schakelkasten of gebrek aan ruimte op de clipon met een andere pomp maar nog nooit dat de tellerunit in de weg zou zitten. Kan je de pomp niet iets naar buiten monteren op de clipon?

Die blokjes om je stuuruitslag te beperken komen met een sticker aan de binnenkant, samen met die tie wrap blijft dat goed zitten en wordt veel gebruikt. Nadeel is dat ze de stuuruitslag wel heel erg beperken waardoor je een draaicirkel krijgt van het formaat vrachtwagen. Door die sticker zijn ze ook niet makkelijk weer te demonteren. Had ze 2j geleden ook maar meen dat ik destijds er een tientje voor heb betaald, iig geen 30 euro.

Heb voor de panigale iets customs, toch een stukje netter:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/rGxXhHs/82187784-2633459460101041-1714446327749804032-n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
kneusteun schreef op maandag 17 februari 2020 @ 21:46:
[...]

Klopt maar ze hadden vorig jaar wel een heel parcours uitgezet over die parkeerplaats. Het was best een leuke route, je gaat alleen niet hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 10:23
Tjonge wat een lekker weer dit weekend. Tijd om de motor weer uit de schuur te halen. Eerst maar weer eens een grote beurt en TüV keuring. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
Ik zie forensend Groningen ook alweer op de motor stappen. M'n zwaai-arm wordt moe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-05 22:39
nehal3m schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:40:
Ik zie forensend Groningen ook alweer op de motor stappen. M'n zwaai-arm wordt moe!
Ik wil ook :X zaterdag weer de 1e rit, naar Motoport om de langzaam(0.2 bar per dag) leeglopende nieuwe achterband te laten fixen.

Wat dat betreft erg jammer dat die in Hoogezand er niet meer is, daar kon ik de motor bij wijze van spreke gewoon heen duwen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:52

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
https://www.motorbeursutrecht.nl/activiteiten/stunt-arena/

Dit klinkt heel leuk, leren wheelies maken! Het is me alleen niet helemaal duidelijk of je daar op de beurs zelf ook voor op kunt geven. Ze hebben namelijk slechts een paar demonstratie momenten ingepland voor deze stunt school, en ik zie nergens een optie om je te registreren. Zou dat ter plekke kunnen? Lijkt me super tof, wheelies leren maken :)

-EDIT- gelijk maar even die stunt school gecheckt. Blijkbaar reizen die de wereld rond en zijn ze nu dus in Nederland. Heb maar even een berichtje gestuurd en gevraagd hoe ik me op kan geven oOo

[ Voor 19% gewijzigd door LankHoar op 18-02-2020 10:51 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
LankHoar schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:46:
https://www.motorbeursutrecht.nl/activiteiten/stunt-arena/

Dit klinkt heel leuk, leren wheelies maken! Het is me alleen niet helemaal duidelijk of je daar op de beurs zelf ook voor op kunt geven. Ze hebben namelijk slechts een paar demonstratie momenten ingepland voor deze stunt school, en ik zie nergens een optie om je te registreren. Zou dat ter plekke kunnen? Lijkt me super tof, wheelies leren maken :)

-EDIT- gelijk maar even die stunt school gecheckt. Blijkbaar reizen die de wereld rond en zijn ze nu dus in Nederland. Heb maar even een berichtje gestuurd en gevraagd hoe ik me op kan geven oOo
Laat je even weten wat ze zeggen? Ik heb ook wel interesse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-05 12:29
NLDViane schreef op maandag 17 februari 2020 @ 21:24:
Lekker je rijbewijsnummer inclusief persoonsgegevens over een onbeveiligde verbinding verzenden... Idee +2, uitvoering -10
Maar je weet dat als je er https van maakt dat hij het ook doet?

Ofwel hun redirect werkt niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Jurrian120 op 18-02-2020 10:53 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
Jurrian120 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:52:
[...]

Scherp. Heb de devs even gemaild.

edit: Ze hebben netjes teruggebeld, ze pakken 't op.

[ Voor 7% gewijzigd door nehal3m op 18-02-2020 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
nehal3m schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:52:
[...]

Laat je even weten wat ze zeggen? Ik heb ook wel interesse.
Zal ik doen zodra ik iets hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Als ik het zo lees is het alleen een demonstratie ipv dat ze daar ook les geven, of wil je je alleen inschrijven voor een les op een later moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Chakotay schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:17:
Als ik het zo lees is het alleen een demonstratie ipv dat ze daar ook les geven, of wil je je alleen inschrijven voor een les op een later moment?
De manier waarop ze het schrijven klinkt alsof je er zelf ook aan mee kunt doen en wheelies kunt leren maken. Dat lijkt me erg tof. Ik kan me niet inschrijven voor een later moment omdat ik dan Nederland alweer uit ben.

Overigens nog een twijfelpuntje: ik zal twee laptops bij me hebben en die wil ik niet in de auto laten liggen. Zal ik deze in een locker (2,50 EUR) per dag stoppen, of bij de bewaakte garderobe? Ik vraag me af wat veiliger is; enerzijds vermoed ik dat ze in kluisjes ook kunnen scannen op laptops, aangezien dat weinig anders is dan bij auto's, anderzijds zijn 2 laptops wellicht aantrekkelijk voor garderobe medewerkers om kwijt te laten raken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
LankHoar schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:23:
[...]

De manier waarop ze het schrijven klinkt alsof je er zelf ook aan mee kunt doen en wheelies kunt leren maken. Dat lijkt me erg tof. Ik kan me niet inschrijven voor een later moment omdat ik dan Nederland alweer uit ben.

Overigens nog een twijfelpuntje: ik zal twee laptops bij me hebben en die wil ik niet in de auto laten liggen. Zal ik deze in een locker (2,50 EUR) per dag stoppen, of bij de bewaakte garderobe? Ik vraag me af wat veiliger is; enerzijds vermoed ik dat ze in kluisjes ook kunnen scannen op laptops, aangezien dat weinig anders is dan bij auto's, anderzijds zijn 2 laptops wellicht aantrekkelijk voor garderobe medewerkers om kwijt te laten raken..
Je kunt daar zo te lezen zelf op een motor met wheelie-machine stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-05 22:28
LankHoar schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:23:
[...]

Als je je laptops in de kofferbak legt weet niemand dat ze er liggen toch? En hoe bedoel je 'scannen'? Is er echt apparatuur voor waarmee ze auto's kunnen scannen of er laptops in liggen? :o.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:08

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Leviathius schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:34:
[...]
Als je je laptops in de kofferbak legt weet niemand dat ze er liggen toch? En hoe bedoel je 'scannen'? Is er echt apparatuur voor waarmee ze auto's kunnen scannen of er laptops in liggen? :o.
Jazeker. Als je meemaakt dat op een parkeerterrein de auto's van collega's met laptops er feilloos uitgepikt worden, dan weet je genoeg.
Er schijnt apparatuur en apps voor te zijn.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Laatst online: 29-05 10:59
Laptop uitzetten, eventueel accu er uit als je er echt angstig voor bent... Dan zou er niets meer te scannen moeten zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
nehal3m schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:54:
[...]

Ze hebben 't gefikst, werd ook nog even door ze teruggekoppeld. Mag ik weer een padvinder schoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-05 12:29
Hebben jullie er ook last van dat alles van Scan2Ride en de Motorbeurs zelf in de spam terecht komt? Of is dit Microsoft die te enthousiast is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Jurrian120 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:45:
Hebben jullie er ook last van dat alles van Scan2Ride en de Motorbeurs zelf in de spam terecht komt? Of is dit Microsoft die te enthousiast is?
Geen last van! Ik heb me ingeschreven en hoop wat leuke motoren te testen. Vorig jaar was het vrij rustig op de vrijdagavond en kon je achter elkaar rijden op het testparcours :+

Ik wil de Monster 821, Hyper 950, Kawa z900, MT09, BMW F900r proberen. Waarvan de hyper950 een koop-kandidaat is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
aidanl schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:45:
Laptop uitzetten, eventueel accu er uit als je er echt angstig voor bent... Dan zou er niets meer te scannen moeten zijn?
Helaas, zit een vaste accu in. Ik heb al van teveel mensen in mijn omgeving gehoord dat hun auto open gebroken is geweest vabwege een laptop - vaak met andere auto's er omhene zonder laptop die onaangetast blijven..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
LankHoar schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:59:
[...]

Helaas, zit een vaste accu in. Ik heb al van teveel mensen in mijn omgeving gehoord dat hun auto open gebroken is geweest vabwege een laptop - vaak met andere auto's er omhene zonder laptop die onaangetast blijven..
Ik zou hem sowieso niet in de auto laten zitten, dan kan je inderdaad gewoon de antennes scannen als ie aanstaat. Locker lijkt me het veiligst.

Van mijn werk mogen we het niet eens in de auto laten liggen tenzij het afgesloten terrein is. Ik denk dat de mijne wel veilig in de auto ligt hier op de kazerne. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
SmurfLink schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:08:
[...]

Ik zou hem sowieso niet in de auto laten zitten, dan kan je inderdaad gewoon de antennes scannen als ie aanstaat.
Ik denk dat dat het grootste probleem is, gebruikers die hun laptop dichtklappen en dan denken dat hij uit staat ipv netjes afsluiten.
Van mijn werk mogen we het niet eens in de auto laten liggen tenzij het afgesloten terrein is. Ik denk dat de mijne wel veilig in de auto ligt hier op de kazerne. :+
ehm ... daar zou ik niet zo maar op vertrouwen :X

[ Voor 23% gewijzigd door Waaj op 18-02-2020 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
LankHoar schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:59:
[...]

Faraday kofferbak / zadelkoffer? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waaj schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:10:
[...]

Ik denk dat dat het grootste probleem is, gebruikers die hun laptop dichtklappen en dan denken dat hij uit staat ipv netjes afsluiten.

[...]

Je hebt ook van die 'Grappen-Makers' (beheerders heten ze eigenlijk, maar.....) die Wake On WLAN áán zetten in een BIOS 8)7
;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Waaj schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:10:
[...]

[...]

't is hier vrij zwaarbewaakt dus ik voldoe sowieso aan de eisen van m'n baas. :p kan 'm hier ook nog in een kluisje leggen in 'n afgesloten gebouw waar je alleen met de juiste autorisatie inkomt... maar ik denk dat ik 'm gewoon in m'n auto dump. Die haal ik na de beurs wel op.

Moet zeggen dat ik 'm ook nooit uitzet hoor. Maarja, ik laat 'm ook nergens achter behalve thuis dus dat is niet nodig verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
SmurfLink schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:08:
[...]

Ik zou hem sowieso niet in de auto laten zitten, dan kan je inderdaad gewoon de antennes scannen als ie aanstaat. Locker lijkt me het veiligst.

Yup, hebben bij mij in de auto ingebroken, als enige auto op een P waar 30+ auto's stonden... Vermoedelijk ging hun sensor af op mijn sporthorloge, wat nog in de auto lag...

/offtopic, welke kazerne? Ik mag hopelijk binnenkort aan een leuke klus op een kazerne beginnen... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
darkkingll schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:08:
[...]

Yup, hebben bij mij in de auto ingebroken, als enige auto op een P waar 30+ auto's stonden... Vermoedelijk ging hun sensor af op mijn sporthorloge, wat nog in de auto lag...

/offtopic, welke kazerne? Ik mag hopelijk binnenkort aan een leuke klus op een kazerne beginnen... O-)
Doe eens een wild gokje als ik m'n auto laat staan en met de tram naar de Jaarbeurs ga. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@SmurfLink ik dacht even aan de knoop-kazerne, maar vanaf daar is de tramhalte verder lopen dan de jaarbeurs :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
AHja, dat gedeelte had ik niet onthouden... :P
Ik zit straks wel vlakbij Utrecht, maar daar waar ik zit hebben ze geen trams, wel een museum..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
darkkingll schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:16:
AHja, dat gedeelte had ik niet onthouden... :P
Ik zit straks wel vlakbij Utrecht, maar daar waar ik zit hebben ze geen trams, wel een museum..
Degene met de vliegtuigjes of met de Fenneks/CV90s? :+ beiden zijn leuke terreinen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
SmurfLink schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:16:
[...]

't is hier vrij zwaarbewaakt dus ik voldoe sowieso aan de eisen van m'n baas. :p kan 'm hier ook nog in een kluisje leggen in 'n afgesloten gebouw waar je alleen met de juiste autorisatie inkomt... maar ik denk dat ik 'm gewoon in m'n auto dump. Die haal ik na de beurs wel op.

Moet zeggen dat ik 'm ook nooit uitzet hoor. Maarja, ik laat 'm ook nergens achter behalve thuis dus dat is niet nodig verder.
Zeg, is er nog een vrije parkeerplaats voor een extra auto met laptop voor komende donderdag op die kazerne? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
LankHoar schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:46:
[...]

Zeg, is er nog een vrije parkeerplaats voor een extra auto met laptop voor komende donderdag op die kazerne? :P
Op vrijdag altijd. Heb je alleen wel parkeerautorisatie op je pas voor nodig. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
SmurfLink schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:48:
[...]

Op vrijdag altijd. Heb je alleen wel parkeerautorisatie op je pas voor nodig. :+
Mifare Classic toevallig? Want dan zie ik een gat in de markt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
Jurrian120 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:52:
[...]

nehal3m schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:54:
[...]

Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb 8)7 Mooi dat het gefixt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
SmurfLink schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:20:
[...]

Degene met de vliegtuigjes of met de Fenneks/CV90s? :+ beiden zijn leuke terreinen overigens.
Dat laatste. Blijf liever met beide beentjes op de grond als ik aan het werk ben. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:40
Even off-topic: ik heb een alert om het topic te volgen, maar als ik dan op de notificatie klik, gaat de site naar de eerste pagina met de topicstart. Zijn er meer met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-05 18:56
BvZwolle schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 16:54:
Even off-topic: ik heb een alert om het topic te volgen, maar als ik dan op de notificatie klik, gaat de site naar de eerste pagina met de topicstart. Zijn er meer met dit probleem?
Ja dit heb ik ook. Het lijkt erop dat dit gebeurd wanneer je de post al gelezen hebt en dan op de notificatie klikt. Ten minste, zo gedraagt het zich bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
BvZwolle schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 16:54:
Jep, same here.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
nehal3m schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:27:
[...]

Mifare Classic toevallig? Want dan zie ik een gat in de markt :+
Ehm, wat? Dat zegt me niks.
darkkingll schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 16:20:
[...]

Dat laatste. Blijf liever met beide beentjes op de grond als ik aan het werk ben. ;)
Hebben daar vorig jaar een uitje gehad, was best leuk om te zien allemaal. Helaas ging de schietsimulatie niet door omdat d'r een lesgroep voorrang had. ;( Flauw. Maar dan heb je helaas geen parkeerautorisatie voor andere kazernes (ironisch genoeg kan iedereen bij jou gewoon naar binnen :+ ), dus dan gaat 't 'm niet worden om hier te parkeren.

Voor de mensen die onbewaakt parkeren geen probleem vinden, hockeyvelden Kampong is gratis parkeren en de tram stopt er naast. Op vrijdag is daar daadwerkelijk plek en staat het niet vol met alle auto's die niet meer op de kazerne passen. :+ Ik zou er alleen geen laptop achterlaten gezien het vrij afgelegen is..

[ Voor 3% gewijzigd door SmurfLink op 18-02-2020 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
De gehackte chip in de OV chipkaart. Ff ctrl + c ctrl + v parkeerpassen maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
nehal3m schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 18:15:
[...]

De gehackte chip in de OV chipkaart. Ff ctrl + c ctrl + v parkeerpassen maken ;)
Succes daarmee op een kazerne. Ik zou het je niet aanraden te proberen... dan krijg je een enkeltje met de marechaussee mee ipv de motorbeurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
SmurfLink schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 18:18:
[...]

Succes daarmee op een kazerne. Ik zou het je niet aanraden te proberen... dan krijg je een enkeltje met de marechaussee mee ipv de motorbeurs.
Vandaar ook de :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

xos schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 00:26:
[...]

Zou je eens een foto kunnen posten? Heb wel gehoord van problemen met schakelkasten of gebrek aan ruimte op de clipon met een andere pomp maar nog nooit dat de tellerunit in de weg zou zitten. Kan je de pomp niet iets naar buiten monteren op de clipon?

Die blokjes om je stuuruitslag te beperken komen met een sticker aan de binnenkant, samen met die tie wrap blijft dat goed zitten en wordt veel gebruikt. Nadeel is dat ze de stuuruitslag wel heel erg beperken waardoor je een draaicirkel krijgt van het formaat vrachtwagen. Door die sticker zijn ze ook niet makkelijk weer te demonteren. Had ze 2j geleden ook maar meen dat ik destijds er een tientje voor heb betaald, iig geen 30 euro.

Heb voor de panigale iets customs, toch een stukje netter:

[Afbeelding]
Het probleem:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4cLeXnI.png

De behuizing van de gashendel en de killswitch zit in de weg om de remhendel verder naar buiten te verplaatsen helaes:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vKCy67H.png

Als daar nou een halve centimeter of zo loze ruimte in zit zou de zaag er in zetten wellicht kunnen helpen. Waterdichtheid ten spijt :+

Eigenlijk zou een MCS19 (van m'n striple af schroeven...?) ideaal zijn, die heeft de rempomp onder een hoek:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GRBF3Yw.png

Maar da's wel de duurste oplossing :X

Trouwens, kijk eens wie weer een fillumpje heeft:

[ Voor 5% gewijzigd door steveman op 18-02-2020 18:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SemperFidelis
noes schreef op maandag 17 februari 2020 @ 20:33:
[...]

N207 Alphen ad Rijn <-> Nieuw Vennep? Daar pak ik altijd de busbaan. Is een rotweg. Welke malloot ook bedacht heeft dat die busbaan een busbaan moet zijn en niet gewoon een tweede strook. Er rijdt max 1x per kwartier een bus 8)7

Kortom: als je een rode RT met zilveren koffer ziet, even zwaaien :w
Nou vanochtend eerste woon werk ritje gedaan! Heerlijk, nog voorgenomen om als het doorrijdt op de N207 ik lekker aansluit maar best lang over die busbaan gereden (vanaf de rotonde richting Ter Aar tot Leimuiden). Daar nog 10 minuten op t boerenprotest moeten wachten haha.

Was lekker, steady binnen 37 minuutjes op werk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
SemperFidelis schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:18:
[...]

Nou vanochtend eerste ritje gedaan! Heerlijk, nog voorgenomen om als het doorrijdt op de N207 ik lekker aansluit maar best lang over die busbaan gereden (vanaf de rotonde richting Ter Aar tot Leimuiden). Daar nog 10 minuten op t boerenprotest moeten wachten haha.

Was lekker, steady binnen 37 minuutjes op werk 8)
Nice man, goed getimed. Geniet ervan!

Ik kan meestal niet wachten om klaar te zijn met werken zodat ik weer lekker terug kan rijden, ook last van? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
nehal3m schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:26:
[...]

Nice man, goed getimed. Geniet ervan!

Ik kan meestal niet wachten om klaar te zijn met werken zodat ik weer lekker terug kan rijden, ook last van? :+
Haha sterker nog, heb gisteravond nog anderhalf uur gereden terwijl het nou niet al te best weer was.
Moest stukje over de A4 terug en dat was niet leuk met die wind eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@SemperFidelis op de snelweg heb je nog de ruimte om wat heen en weer te wiebelen door de wind... Ik ging zaterdagavond met veel te veel wind over een smal dijkje, dat was ook best spannend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Laatst online: 29-05 10:59
SmurfLink schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 18:18:
[...]

Oehhh gratis motoren van de marechaussee kijken! :D :+

Overigens voor gratis (onbeheerd) parkeren, ik zette in het verleden nog wel is de auto hier in de wijk neer. Daarna is het misschien 10 minuten lopen ofzo? Of je komt met de motor, dan is het sowieso gratis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos

xos

steveman schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 18:29:
[...]

Het probleem:
[Afbeelding]

De behuizing van de gashendel en de killswitch zit in de weg om de remhendel verder naar buiten te verplaatsen helaes:

[Afbeelding]

Als daar nou een halve centimeter of zo loze ruimte in zit zou de zaag er in zetten wellicht kunnen helpen. Waterdichtheid ten spijt :+

Eigenlijk zou een MCS19 (van m'n striple af schroeven...?) ideaal zijn, die heeft de rempomp onder een hoek:

[Afbeelding]

Maar da's wel de duurste oplossing :X

Trouwens, kijk eens wie weer een fillumpje heeft:

[YouTube: Restoration in a Can – Barn Find to Showroom Condition]
Hmm, dat is wel naatje idd. Denk dat ik dan voor een stuuruitslagbeperker zou gaan mits je dan nog voldoende uitslag over houdt. Clipon verlengen, or in een andere hoek zou ook nog kunnen maar heeft wel gevolgen hoe je erop zit. Had zelf precies hetzelfde probleem, is opgelost met een ander slanker knoppenhuis en stuuruitslagbeperking waardoor er precies voldoende ruimte was voor een aftermarket pomp.

Er wordt veel geraced met die cbr's waarbij bijna altijd de standaard rempomp wordt vervangen. Denk dat een dealer die race motoren prepareert je zo de mogelijkheden kan vertellen. Informeren kost niks, weet je wel wat er mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
aidanl schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 10:00:
[...]

Oehhh gratis motoren van de marechaussee kijken! :D :+
Ben je net te laat ;) Dr stond laatst een heel elftal vers afgeleverd. Was best leuk even te neuzen.. hoewel je gelijk merkte dat je in de gaten gehouden werd als je in de buurt kwam. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Als je politie / kmar-motoren van dichtbij wil bekijken kan je ook even bij BMW van Harten in het centrum van Amersfoort langsgaan :) Daar onderhouden ze veel van die dingen, heb daar regelmatig een hele rits motoren in en achter de werkplaats zien staan toen ik nog in Amersfoort woonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
Chakotay schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 15:18:
Als je politie / kmar-motoren van dichtbij wil bekijken kan je ook even bij BMW van Harten in het centrum van Amersfoort langsgaan :) Daar onderhouden ze veel van die dingen, heb daar regelmatig een hele rits motoren in en achter de werkplaats zien staan toen ik nog in Amersfoort woonde.
Doet Motorplaza in Groningen ook, ik zie regelmatig agenten aan de koffie daar. Is ook een BMW-dealer natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Vriend van me moest helaas afzeggen voor de motorbeurs morgen. M.a.w. ik heb een kaartje over (dagkaart). Indien iemand interesse heeft, voel je vrij om me een DM te sturen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:06
Vanmiddag mijn Vespa weer op kunnen halen van de scooter garage.
Dat was geen goedkoop rondje onderhoud.. :o
400 euro lichter.. :|

Daarvoor zijn de kleppen gesteld
Is de olie en remvloeistof ververst.
Is het olie- en luchtfilter, en de bougie vervangen
Zit er een nieuwe achterband op.
Is de software geüpdate (stond nog een 2006 versie)
En hebben ze 2 flesjes met benzine toevoeging er om gegooid. Eentje om de benzine te conserveren en eentje om de injectie te reinigen.

Best wel wat gedaan, maar ook wel echt veel geld.
Bandje staat voor 58 euro op de rekening en weer gaat naar iets van 1,5 liter olie in.
Goed ik wist op voorhand dat het dit zou zijn.
Het is nu wel weer in orde.

Wel jammer dat ik net te laat was om door te geven dat de band toch niet vervangen hoefde te worden.
Had liever zelf een band gemonteerd die hun niet konden leveren. (Andere breedte en hoogte maat en andere merk)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Laatst online: 16:12

thijsco19

KTM 990 SMT

Heren en dames.

Hoewel motoren tegenwoordig voornamelijk gebruik maken van tubeless tires;
Heeft er iemand een oude of lekke binnenband waar hij vanaf wilt?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:02

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Bommes schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 19:35:
Vanmiddag mijn Vespa weer op kunnen halen van de scooter garage.
Dat was geen goedkoop rondje onderhoud.. :o
400 euro lichter.. :|

Daarvoor zijn de kleppen gesteld
Is de olie en remvloeistof ververst.
Is het olie- en luchtfilter, en de bougie vervangen
Zit er een nieuwe achterband op.
Is de software geüpdate (stond nog een 2006 versie)
En hebben ze 2 flesjes met benzine toevoeging er om gegooid. Eentje om de benzine te conserveren en eentje om de injectie te reinigen.

Best wel wat gedaan, maar ook wel echt veel geld.
Bandje staat voor 58 euro op de rekening en weer gaat naar iets van 1,5 liter olie in.
Goed ik wist op voorhand dat het dit zou zijn.
Het is nu wel weer in orde.

Wel jammer dat ik net te laat was om door te geven dat de band toch niet vervangen hoefde te worden.
Had liever zelf een band gemonteerd die hun niet konden leveren. (Andere breedte en hoogte maat en andere merk)
Pfffft! Aanstellerij, 400 euro... dat ben ik alleen al kwijt als ze naar mijn Ducati nog maar kíjken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
@Icephase tja.. de vorige beurt voor mijn vstrom was ook een flinke klap duurder (bijna dubbele) dus het is inderdaad allemaal relatief.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verschil is wellicht dat die Vespa amper 400 euro waard is? :+

* Osiris rent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:34
Icephase schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 19:59:
[...]

Pfffft! Aanstellerij, 400 euro... dat ben ik alleen al kwijt als ze naar mijn Ducati nog maar kíjken!
Nou... dat moeten ze niet te lang kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:02

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

wd200 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 20:13:
[...]

Nou... dat moeten ze niet te lang kijken
Sowieso niet, want dan kijken ze het mooie eraf :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-05 03:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

thijsco19 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 19:54:
Heren en dames.

Hoewel motoren tegenwoordig voornamelijk gebruik maken van tubeless tires;
Heeft er iemand een oude of lekke binnenband waar hij vanaf wilt?
Vraag het even bij een lokale motorzaak, er zijn nog genoeg Allroad motoren die met binnen banden rijden.

*O* Gefeliciteerd! *O*

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
Osiris schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 20:06:
Verschil is wellicht dat die Vespa amper 400 euro waard is? :+

* Osiris rent
Die van mij ziet er ondertussen wel wat "gebruikt" uit maar je vergist je denk ik aardig wat een beetje Vespa GTS moet kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Bommes hoeveel uur arbeidsloon stond daarvoor? Zeker incl kleppenstellen zal daar waarschijnlijk het meeste in gaan zitten... Ik was voor alleen kleppen stellen (ze moesten allemaal ook daadwerkelijk gedaan worden) en riemen vervangen van mijn Ducati ook het dubbele kwijt :P

Pagina: 1 ... 89 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.