Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
X Grip werkt fantastisch hoor, zit als een huis.Exclu schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 23:18:
Vraagje, ik zoek een mount voor op mijn stuur zodat ik navigatie en flitsmeister van mijn telefoon af kan lezen. Iemand enig ervaring met wat voor setje ik het best kan gebruiken? Ik kijk nu naar een RAM Mount X grip, die lijkt alsof de telefoon er zo af zou vliegen of een quad lock.
Ook lees ik veel over dat de camera kapot gaat door de trillingen van de motor, iemand die daar ervaring mee heeft? Ik heb nog een jaar garantie dus als het echt fout gaat kan ik em nog terugsturen, maar heb liever dat de telefoon goed werkt. De andere optie is dat ik een goedkope chinese telefoon koop en een hotspot aanzet als ik rij.
Telefoon in kwestie is een Samsung S10+ en motor BMW F800GS Adventure 2016.
Klopt wel dat de trillingen van de motor doorgegeven worden en dat in mijn geval 2x een camera module heeft gekost.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Thanks. De FJR is koning Tupperware, dus dat moet wel lukken. Ik ga eens verderr puzzelen.NLDViane schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 12:24:
@_Apache_ Weet niet of jouw motor nog plek heeft voor een extra relais, dat is waarschijnlijk de meest nette manier. Heb zelf een kabeltje via m'n stadslicht lopen voor de navi, zie je niks van maar dan moet je wel in de kabels gaan klooien. Misschien dat ze op een FJR-forum nog specifieke ideetjes hebben voor jouw modeljaar
Heb al 4 jaar dezelfde iphone op alle motoren gehad zowel straat en zand gebruik en nooit problemen ondervonden (zelfs niet op zware eencilinders). Ultimate addons houder werkt ook perfect!NLDViane schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 09:55:
[...]
Het hangt van de camera op je telefoon af of deze het begeeft of niet. iPhones en Nokia (Carl Zeiss) camera's gaan aardig snel door de beeldstabilisatie en lensconstructie, welke niet tegen de snelle trillingen kunnen. Het kan zijn dat binnen 2 weken 2 van je camera's kapot zijn en de andere wel blijven werken, het kan zijn dat ze heel blijven...
Denk dat je als vuistregel aan kan houden dat fysieke beeldstabilisatie en fysieke zoomlenzen het gauw begeven. Optische stabilisatie en zoom zijn digitaal, dat kan niet kapot van een beetje trillen
Waarom niet een echte navigatiesysteem van bijv. Garmin of zo’n andere grote naam?Exclu schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 23:18: De andere optie is dat ik een goedkope chinese telefoon koop en een hotspot aanzet als ik rij.
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
Dat geeft maar weer aan hoe verschillend het iskneusteun schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 17:02:
[...]
Heb al 4 jaar dezelfde iphone op alle motoren gehad zowel straat en zand gebruik en nooit problemen ondervonden (zelfs niet op zware eencilinders). Ultimate addons houder werkt ook perfect!
Altijd up to date, handzaam, kabels heb je toch al bij je, werkt sneller, routes kan je altijd importeren (TomTom heeft een laptop nodig, kan niet via mobiel een gedownloade route op TomTom zetten)... Kon op de telefoon in Kurviger heel snel en makkelijk een route maken, aanpassen en opstarten, met de TomTom app is het een potje huilen. Werkt traag, rondtrip pakt de grote wegen, aanpassen is bijna niet te doen, kaartaanzicht is onoverzichtelijk...TucanoItaly schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 17:17:
[...]
Waarom niet een echte navigatiesysteem van bijv. Garmin of zo’n andere grote naam?
Eenmaal de route aangezet daarentegen...
Zag laatst op Marktplaats een 650 Transalp staan voor € 2.750 met iets van 44.000 km op de klok. Zag er op de foto’s oké uit. (Verkeerde prijs gequote, ipv 1750 was het 2750).nehal3m schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 14:02:
[...]
Voordat ik m'n fiets kocht (voornamelijk vanwege de prijs/kmstand, kon ik niet laten staan) heb ik veel gekeken naar Transalpjes. Wat betaal je in jouw ervaring voor iets dat technisch redelijk in orde is met een km-stand van tussen 30-50k?
Voor zover ik kan bepalen begint 't zo rond de 1500 euro voor leuk spul.
Goeie woon-werk fiets ook?
edit: Bij nader inzien toch iets prijziger
Inmiddels is de advertentie er niet meer. Maar nog genoeg andere Transalps te vinden.
Ik heb zelf een Transalp 700 en ben hier erg tevreden over. Is echt een no-nonsens apparaat. Misschien (zeker weten) niet de meest sprankelende motor, maar wel voldoende om lekker op te rijden.
[ Voor 20% gewijzigd door MichielK71 op 15-02-2020 18:17 ]
Als je politie motorkleding wilt kun je beter bij Richa kijkenHTT-Thalan schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 09:48:
Mocht iemand interesse hebben, ik heb gevonden dat de politie motorkleding word geleverd door damen leathers in Breda. Ze nemen dit assortiment ook mee naar de beurs alwaar wij dus ook een volledig gele Motorjas kunnen kopen
.
Het Kmar pak komt nog wel van Damen.
Ik heb bij mijn vorige motor een draad getrokken vanaf de accu, en een draad vanaf een willekeurige andere (geschakelde) spanningsbron. Beide op een relais aangesloten. En dan vanaf het relais naar de verbruiker (navi dus). Zo was de spanningsbron gewoon de accu. Ik wilde niet in een situatie terecht komen dat je geen licht meer hebt 's avonds, omdat je navi kortsluit en de zekering van je licht eruit knaltWaaj schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 12:34:
@_Apache_ Zoals @NLDViane al zegt een extra relais toevoegen, kan je daar gelijk ook je navigatie op aansluiten. Onder je kuip is vast nog wel ergens ruimte om een relais weg te werken. Zoiets heb ik ook gemaakt op de Capo om m'n navigatie, pro-oiler, en extra verlichting op aan te sluiten.
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Maar zijn de std trailers van 600-800 euro prima voor af en toe een weekend weg of een dagje naar de Eifel ?
(Scheelt paar 100km snel en heb bij de auto een tankpas 😇)
Ik heb deze:wd200 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 19:04:
Ik ben aan het kijken of een motortrailer kan kopen, stallen zal lukken (misschien net extra wieltjes zodat die omhoog kan staan) .
Maar zijn de std trailers van 600-800 euro prima voor af en toe een weekend weg of een dagje naar de Eifel ?
(Scheelt paar 100km snel en heb bij de auto een tankpas 😇)

Is eigenlijk een aanhanger voor een paardenmenwagen, maar hiermee geen probleem 800km Duitsland in.
Hij is eventueel te huur
[ Voor 22% gewijzigd door BvZwolle op 15-02-2020 19:18 ]
De prijzen daarentegen..
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Dat is een beetje het probleem, ik wil liever niet dat mijn dure telefoon er kapot door gaat. Ben er nog niet uit wat ik ga doen, een tweede telefoon werkt ook niet want dan moet de mobiele hotspot aan staan en moet ik twee telefoons opladenJoopieboy schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 12:30:
[...]
X Grip werkt fantastisch hoor, zit als een huis.
Klopt wel dat de trillingen van de motor doorgegeven worden en dat in mijn geval 2x een camera module heeft gekost.
Ik was trouwens dit tegengekomen: BMW Smartphone cradle. Ziet er ideaal met anti vibration etc., blijkt het dus tot telefoons van max 5 inch
https://www.zeelandnet.nl...ailer_motoraanhanger.html
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - Svartpilen 401 '22
Die kwam ik ook al tegen op Marktplaats inderdaad, maar gezien de positie van de as lijkt me zoiets niet echt geschikt voor vervoer van motoren ivm kogeldruk...mr_zippey schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 19:59:
@Destruction @wd200 Ik zag er hier in de regio pas nog eentje..
https://www.zeelandnet.nl...ailer_motoraanhanger.html
Voordeel van een losse unit is dat ie mee kan naar je volgende helm, als je zo'n "ingebouwde" Sena koopt kan het zijn dat ie niet compatible is met je volgende helm. Blijft toch een duur grapje dan
Ok dat klinkt goed! Het inbouwen maakt me niet heel erg uit, ik ga er vanuit dat ik op z'n minst 5 jaar doe met zo'n dure helm. Ik verwacht dat het gemak me inderdaad heel erg gaat overhalen, omdat het met earbuds altijd wel irritant is met op en af doen en ze verschuiven dan af en toe. Ga wel langs de winkel binnenkort om even te kijken en hopelijk zelf even te horen.NLDViane schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 20:09:
@Exclu zo'n communicatiesetje is geweldig! Ik zweer zelf bij de oudere UClear AMP met de Pro speakers, klinkt zeer goed (en luid!) met oordoppen in. Verwacht geen bioscoopkwaliteit, maar je hebt wel een alles-in-een systeem inclusief (spraak)bediening, en geen last meer van drukkende earbuds omdat je de speakers in je helm hebt zitten (die daar meestal twee uitsparing voor heeft). Koop iets wat degenen met wie je rijdt ook hebben, ze zijn wel allemaal met de verschillende merken "conpatible" maar je mist de helft van de functies (muziek+intercom tegelijk, groepsintercom).
Voordeel van een losse unit is dat ie mee kan naar je volgende helm, als je zo'n "ingebouwde" Sena koopt kan het zijn dat ie niet compatible is met je volgende helm. Blijft toch een duur grapje dan
Die ultimate addons van mij heeft ook die gelpad, misschien is dat de reden dat het goed gaat.Exclu schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 19:53:
[...]
Dat is een beetje het probleem, ik wil liever niet dat mijn dure telefoon er kapot door gaat. Ben er nog niet uit wat ik ga doen, een tweede telefoon werkt ook niet want dan moet de mobiele hotspot aan staan en moet ik twee telefoons opladen. Dan toch misschien om met enkel geluid, wat me op een nieuw punt aanbrengt: Ik gebruik nu een Shoei neotec 2 met samsung galaxy buds voor geluid. Hoe is zo'n Sena SRL communicatie systeem? Die kan ingebouwd worden in mijn helm, maar ik ben bang dat het geluid niet zo goed wordt. Die samsung glaxy buds werken nu ook lekker geluidsdempend.
Ik was trouwens dit tegengekomen: BMW Smartphone cradle. Ziet er ideaal met anti vibration etc., blijkt het dus tot telefoons van max 5 inch
Edit: En die kost nog niet de helft...
Zelf ben ik ook opzoek naar een trailer. Enige probleem is dat er een zijspan op moet passen. Dus ik moet een bredere trailer hebben. Je kunt eens kijken naar een onderstel van een vouwwagen. Die zijn meestal geremd en niet te duur.Destruction schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 20:08:
[...]
Die kwam ik ook al tegen op Marktplaats inderdaad, maar gezien de positie van de as lijkt me zoiets niet echt geschikt voor vervoer van motoren ivm kogeldruk...
Tenminste als je een beetje handig bent. Dan kun je hem zo maken als je zelf wilt. En evt. nog een kleine lier erop dan trek je de motor er zo op. Enige nadeel is dat je wel met 2 man moet zijn dan. Of je moet al een lier op afstandbediening hebben.
[ Voor 19% gewijzigd door Racer89 op 15-02-2020 21:03 ]
Ik heb geen seconde getwijfeld en direct de SRL mee besteld en laten inbouwen bij mijn Neotec 2. Op mijn Schuberth S2 heb ik nog een Sena S20 zitten wat ook uitstekend werkt alleen merkte ik dat die unit op de zijkant van de helm nogal voor wat turbulentie zorgt. Dat werd op den duur toch wat irritant vooral omdat de rest van de helm zo stil is. Bij de Neotec 2 is de demping nog iets beter en heb ik ook geen last meer van turbulentie door uitstekende delen op de helm.Exclu schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 19:53:
[...]
Dat is een beetje het probleem, ik wil liever niet dat mijn dure telefoon er kapot door gaat. Ben er nog niet uit wat ik ga doen, een tweede telefoon werkt ook niet want dan moet de mobiele hotspot aan staan en moet ik twee telefoons opladen. Dan toch misschien om met enkel geluid, wat me op een nieuw punt aanbrengt: Ik gebruik nu een Shoei neotec 2 met samsung galaxy buds voor geluid. Hoe is zo'n Sena SRL communicatie systeem? Die kan ingebouwd worden in mijn helm, maar ik ben bang dat het geluid niet zo goed wordt. Die samsung glaxy buds werken nu ook lekker geluidsdempend.
Wat geluidskwaliteit betreft vind ik de boxjes van Sena wel prima. Verwacht inderdaad geen in-ear high end audio kwaliteit maar dat geeft voor mij toch niet aangezien ik steeds vaker naar podcasts luister ipv muziek.
Mijn iphone camera begint langzamerhand trouwens ook steeds vager te doen en ik denk dat het inderdaad ook komt doordat ik het op de motor had gebruikt. Dat doe ik nu ook niet meer en ben onderhand aan het sparen voor een BMW Nav VI maar die dingen zijn zwaaaaar overpriced
Helemaal niet bulky en JBL speakers zijn top. Ook mesh en weinig knopjes (tov normale packtalk) is top.
Never ever financial advice...
@Waaj succes met de Caponord reanimeren, roep maar als je wat raars tegenkomt... Inmiddels wel wat ervaring met het ding uit elkaar halen en weer in elkaar zetten hier
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Het nadeel vind ik dan weer dat je dan een erg smalle aanhanger krijgt. Ik wil er eentje hebben waar ik 2 motoren op kan vervoeren, met in het midden nog een rijgoot voor het geval ik er 1 vervoer. Dat ligt dan net ff wat stabieler op de wegRacer89 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 21:01:
[...]
Je kunt eens kijken naar een onderstel van een vouwwagen. Die zijn meestal geremd en niet te duur.
Mbt lier, dat is een beetje wat ik met m'n huidige aanhanger zou moeten doen. En dan inderdaad altijd iemand meenemen. Da's niet echt handig, het idee is juist dat ik in m'n eentje motor sleep service kan spelen
In other news, ik kwam er vanmiddag achter dat de cilinder van mijn heftafel is overleden
Deze unit, dus:

Vermoedelijk een interne lekkage, hij bouwt vrijwel geen druk meer op. Heb nog geprobeerd 'm bij te vullen en te ontluchten, maar dit had geen resultaat. Een revisie kitje mag evt. ook. Anders zal ik toch nog een keer in een nieuwe heftafel moeten investeren, maar het is wel een beetje zonde. De huidige is maximaal 4,5 jaar oud...
[ Voor 26% gewijzigd door Destruction op 16-02-2020 01:11 ]
Kan een bedrijf als HBM niet iets voor je betekenen?Destruction schreef op zondag 16 februari 2020 @ 01:04:
[...]
Het nadeel vind ik dan weer dat je dan een erg smalle aanhanger krijgt. Ik wil er eentje hebben waar ik 2 motoren op kan vervoeren, met in het midden nog een rijgoot voor het geval ik er 1 vervoer. Dat ligt dan net ff wat stabieler op de weg![]()
Mbt lier, dat is een beetje wat ik met m'n huidige aanhanger zou moeten doen. En dan inderdaad altijd iemand meenemen. Da's niet echt handig, het idee is juist dat ik in m'n eentje motor sleep service kan spelenHuidige aanhanger is echter gedeeld eigendom, en de mede-eigenaren vinden dit ook wel prima zo. En verder is het een prima aanhanger, dus om 'm hierom dan maar weer weg te doen is ook een beetje onzin
In other news, ik kwam er vanmiddag achter dat de cilinder van mijn heftafel is overledenHeeft er iemand een idee waar ik een passende vervanger zou kunnen kopen? Het is een Mammuth ML45KH heftafel.
Deze unit, dus:
[Afbeelding]
Vermoedelijk een interne lekkage, hij bouwt vrijwel geen druk meer op. Heb nog geprobeerd 'm bij te vullen en te ontluchten, maar dit had geen resultaat. Een revisie kitje mag evt. ook. Anders zal ik toch nog een keer in een nieuwe heftafel moeten investeren, maar het is wel een beetje zonde. De huidige is maximaal 4,5 jaar oud...
Zit nu nog in Duitsland op het elefanten maar het gaat best wel te keer en ben toch solo gegaan want het zou meevallen...... Ben benieuwd.
[ Voor 11% gewijzigd door harley op 16-02-2020 14:54 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Ja, dat gaat niet meer dan een o-ring zijn. Ergste geval is het de terugslagklep, maar dat is wel heel onwaarschijnlijk. Dus gewoon eens openschroeven en de o-ring controleren. Hij zal waarschijnlijk langs de zuiger naar de stang lekken.Chakotay schreef op zondag 16 februari 2020 @ 08:56:
@Destruction dat heeft mijn pa ook gehad bij zijn (China-)heftafel, dat bleek uiteindlijk 1 simpel rubberen O-ringetje van 0.2 cent te zijn. Is het bij jou toevallig niet ook zoiets simpels?
The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future
Sowieso is een bekende fout dat mensen bochten gaan inschatten niet op ervaring maar op wat ze zien op hun schermpje. En spraaknavi kan al prima met een standaard bluetooth setje. Ik gebruik zelf van Ali de bekende setjes van JaJaBor, 5e of 6e generatie inmiddels. Nadeel is dat het volume niet zo hard gaat dat je eigenlijk zou willen. Maar met een goede stille helm en als je een beetje uit de wind zit heb je er voldoende aan om muziek te luisteren en spraaknavi te gebruiken. Dat laatste werkt aardig behalve echt op vreemde stukken die je niet kent. Voor mij is het fijn aangezien ik een stukje vrijheid heb en met motorrijden toch zelf actief wegen kies die wel leuk lijken.Exclu schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 19:53:
[...]
En qua Sena systeem ofzo, vaak heb je de beperking dat andere merken niet kunnen koppelen en van die onzin, het is belachelijk kostbaar en bellen op de motor vind ik toch alles behalve fijn. Dat geld investeer ik liever in een leuke Garmin die in de aanbieding is, daar heb je veel meer aan.
Nu sinds vorig jaar mijn spaarpotje kapot gegooid en een Cardo freecom 4 duo setje gekocht. De JBL uitvoering dus met betere speakers.
Echt wat een verschil, super geluid, nu eindelijk een beetje lage tonen in de muziek.
Volume niveau reageert op snelheid/omgevingsgeluid. Dus rijd je een dorpje in een ga je langzamer rijden gaat de muziek zachter.
En de accu gaat makkelijk 1,5 dag rijden mee.
Het is inderdaad een klap geld maar ik vind het het met dan waard.
@Joopieboy meer zelfs gaan een motornavigatie. Want heel eerlijk vind ik mijn TomTom Rider 400 echt een miskoop.
En dat is toch jammer voor iets wat dik 400 euro heeft gekost.
Mijn telefoon doet wat navigatie betreft alles wat mij TomTom ook kan maar dan beter.
Sneller, up-to-date, muziek, vrijheid in welke app. Nadeel is dat het scherm niet werkt met handschoenen aan maar dat neem ik voor lief.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
En hoe ervaar jij de ervaring om te kunnen koppelen en doen? Dat is vaak echt het grootste nadeel.
Als ik nu een keuze zou moeten maken zou ik sowieso een mesh systeem willen en het liefst een wat meer universeel systeem om verschillende merken te koppelen. Zolang dat er nog niet is...
[ Voor 38% gewijzigd door Joopieboy op 16-02-2020 12:36 ]
Kleine update aan t Magna project: 0xFEEDFACE: [Project Magna #004] Plastics restauratie
En eentje van @Destruction : Destruction's Hobbyschuur: Project Magna, #4: Carburateurs repareren...
Mee eens voor wat betreft communicatie, ik heb ook zeker geen spijt van mijn Cardo Packtalk Slim. Kon hem voor "slechts" zo'n €165,- kopen, dat blijft toch nog steeds een bak geld, maar geen minuut spijt van.Bommes schreef op zondag 16 februari 2020 @ 12:17:
(...)
@Joopieboy meer zelfs gaan een motornavigatie. Want heel eerlijk vind ik mijn TomTom Rider 400 echt een miskoop.
En dat is toch jammer voor iets wat dik 400 euro heeft gekost.
Mijn telefoon doet wat navigatie betreft alles wat mij TomTom ook kan maar dan beter.
Sneller, up-to-date, muziek, vrijheid in welke app. Nadeel is dat het scherm niet werkt met handschoenen aan maar dat neem ik voor lief.
Voor wat betreft TomTom, ik heb de Rider 410 "great rides edition" als uitlopend model gekocht voor €169,- en heb ook daar zeker geen spijt van. Hij is wat aan de langzame kant, vooral qua bediening, maar zodra ik wat ingewikkelders wil, zoals meerdere bestemmingen, doe ik dat via de mydrive app op mijn telefoon. (opzoeken en instellen in de app en dan via mijn account naar de TomTom sturen, daarmee ontwijk ik de menu's van de tomtom). Verschil is natuurlijk wel, dat ik minder dan de helft heb betaald dan wat gangbaar is, en mij erop ingesteld heb dat dat wat nadelen met zich meebrengt.
[ Voor 4% gewijzigd door Wild Chocolate op 16-02-2020 13:45 ]
Beetje late reactie maar Pirelli heeft wel een zware variant van de Angel GT, dat is de A-spec. Helaas is de naamgeving erg verwarrend op deze manier, mijn bandenboer heeft de vorige keer de verkeerde versie besteld, want GT==zwaarLeviathius schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 11:29:
[...]
Bij Pirelli heten die banden gewoon Angel GT. Dat zijn de sport/tour bandjes. Daar maken ze geen onderscheid voor extra zware motoren dacht ik. Bij Michelin doen ze dat wel bij de pilot road serie waar ze een GT variant van hebben uitgebracht voor zware motoren. Bij Pirelli heette de voorganger van de GT nog ST (SportTour), maar omdat GT cooler klinkt hebben ze dat er van gemaakt. Je hoeft dus geen zorgen te maken dat je nu verkeerde banden onder je FZ1 hebt zitten. Sterker nog, de Angel GT's zijn sportiever dan de Michelin Pilot Road serie. Kun je ook nog lekker sportief mee rijden blijkbaar.
De Transalp was vroeger ook verkrijgbaar in 25kW uitvoering. Ik heb hem een paar jaar als A2 fiets gehad (600, wel onbegrensd). Wat mij betreft ook een ideale A2 fiets, want in tegenstelling tot de meeste andere baby brommers lichte motoren is deze wel geschikt voor lange afstanden en veel kilometers, maar datzelfde geld natuurlijk ook voor de BMW, wellicht is de prijs alleen iets anders.Kraanmachinist schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 10:54:
@nehal3m ik wilde eerst ook een transalp, maar gezien mijn A2 rijbewijs kan de BMW met 35 kW net wel en de Transalp ket 37 kW net niet haha. Uiteindelijk bevalt hij me super en is het net zoals de transalp een erg capabele, zuinige en voorspelbare motor.
In other news, gisteren het setje Angel GT's na ongeveer 18k en 5 maanden vervangen. Deze keer op aanraden van @noes overgestapt op Conti-Roadattack 3 GT (GT alleen voor dan, achter bestaat die niet in mijn maat). Deze keer maar zelf gedaan aangezien de bandenboer niet op let.
Setjes gaan per 2, anders kun je binnen no time de ander ook weer vervangen. Is te doen. Mits je de ruimte en juiste klemmen/gereedschap hebt.BvZwolle schreef op zondag 16 februari 2020 @ 13:47:
@HTT-Thalan vraagje: ik heb een Transalp 700 ABS van 2008 op het oog. Daarvan is 1 voorvorkkeerring kapot. Is dat voor een doorsnee klusser te doen? En zou je ze dan allebei gelijk vervangen, of is alleen de defecte nodig?
@etwintje je hebt hem iig nog afgespoeld.
Het is te doen, maar wel een vies werkje. In principe zou je er eentje kunnen doen, maar waarschijnlijk vervang je ook de olie (sowieso slim om dat periodiek te doen) en je wil niet 1 poot met oude en 1 met nieuwe olie hebben.BvZwolle schreef op zondag 16 februari 2020 @ 13:47:
@HTT-Thalan vraagje: ik heb een Transalp 700 ABS van 2008 op het oog. Daarvan is 1 voorvorkkeerring kapot. Is dat voor een doorsnee klusser te doen? En zou je ze dan allebei gelijk vervangen, of is alleen de defecte nodig?
Kijk vervolgens ook even waarom die éne kering / poot eerder stuk gelopen is, je zit (meestal) niet te wachten op zo'n klusje wat je herhaaldelijk moet gaan uitvoeren doordat de oorzaak van het probleem niet weggenomen is.HTT-Thalan schreef op zondag 16 februari 2020 @ 14:05:
[...]
Het is te doen, maar wel een vies werkje. In principe zou je er eentje kunnen doen, maar waarschijnlijk vervang je ook de olie (sowieso slim om dat periodiek te doen) en je wil niet 1 poot met oude en 1 met nieuwe olie hebben.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ik rijd eigenlijk nooit met ander die een comsetje gebruiken.Joopieboy schreef op zondag 16 februari 2020 @ 12:33:
@Bommes daarom noem ik ook GarminSorry
En hoe ervaar jij de ervaring om te kunnen koppelen en doen? Dat is vaak echt het grootste nadeel.
Als ik nu een keuze zou moeten maken zou ik sowieso een mesh systeem willen en het liefst een wat meer universeel systeem om verschillende merken te koppelen. Zolang dat er nog niet is...
Althans, ik koppel dan nooit met andere.
Enkel met mijn vriendin (achterop).
Verder alleen muziek aan tijdens solo ritjes.
Navigatie doe ik op zicht op de tomtom.
Afgelopen jaar had ik op mijn telefoon ook een naviapp draaien en spotify voor de muziek.
Daar kwamen dus wel de aanwijzingen tussen de muziek door..
Daar werd ik echt kriegel van, zat ik net lekker mee te zingen komt die tut hola er tussen: "verderop links afslaan"..
@Wild Chocolate
Er is op zich niks mis met mijn tomtom, nummer 1 die ik gekocht had stond vol met water na een dagje rijden door de regen.
Onder garantie heb ik toen een nieuwe gekregen.
Het ding is traag, soms ben je de rotonde al af maar volgens de tomtom moet je er nog op rijden.
Routes bewerken of zo iets doe ik ook niet op het apparaat zelf.
Even iets zoeken onderweg (hotel, camping, tankstation) is eigenlijk ook niet te doen.
Dan is het gewoon google maps en gaan.
Maar buiten dat om..
Okay nu spiegel ik het af als een klote ding, de 400 serie is dat ook, de nieuwe nu verkochte zijn vele male sneller en dan vallen eigenlijk alle nadelen wel weg.
Voordeel van de tomtom is wel die route overdracht via de cloud, dat heeft volgens mij Garmin (nog) niet.
Trouwens mijn gebruik is ook wat veranderd.
Ik wil best wel eens een zandpad mee pakken, en die staan niet op de tomtom kaarten..Daarvoor was/is een Garmin beter.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Maar ik dacht, wat zorgt er voor meer windruis dan een stormpje? Dus de otoplastieken zijn provisorisch getest. Ja, ze dempen iets meer dan de vorige, maar niet zo dramatisch als de getallen je doen geloven. Voorlopig mogen ze blijven, want tomtom was prima verstaanbaar boven de wind uit.
Toch gaat er niets boven een degelijke duurtest natuurlijk, dus dat gaan we later dit jaar nog wel meemaken.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ja uit Duitsland terug gekomen. Vooral laatste stuk van Venlo naar huis was wel wat harder werken om hem netjes op de weg te houden in Duitsland vooral veel wind in de rug gehad dus lekker zuinig rijdenDrivinUCrazy schreef op zondag 16 februari 2020 @ 17:26:
Niemand gaan rijden vandaag? Mijn eerste uurtje van 2020 zit er weer op. Best een lekker temperatuurtje, maar met zo'n windvanger rijden moet je soms wel aardig tegen de wind in leunen.![]()
Maar ik dacht, wat zorgt er voor meer windruis dan een stormpje? Dus de otoplastieken zijn provisorisch getest.
....
Had het geluk dat ik de topkoffer in het zijspan bij mijn broertje kon leggen want die vangt toch ook wel veel wind.
Otoplastieken, ik denk dat ik daar ook maar eens aan ga beginnen heb nu de universele alpine's en ze werken op zich wel maar zitten niet echt lekker
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Vooral de 'let op, de volgende afrit is erg scherp met deze snelheid'
Verder heb ik altijd muziek in, en instructies via het scherm.
Heb wel eens Google maps of waze gebruikt, maar de aankondiging van instructie was altijd erg last-minute. Vooral Google maps geeft pas de instructie OP het kruispunt. Te laat dus.
Ruim 8 jaar de Zumo 550 gebruikt, die heeft nu een nieuwe accu, nieuwe touchscreen en leeft nu een tweede leven bij mijn vader.
Chakotay schreef op zondag 16 februari 2020 @ 08:56:
@Destruction dat heeft mijn pa ook gehad bij zijn (China-)heftafel, dat bleek uiteindlijk 1 simpel rubberen O-ringetje van 0.2 cent te zijn. Is het bij jou toevallig niet ook zoiets simpels?
Misschien eens naar kijken inderdaad, heb ook een e-mail gestuurd naar het bedrijf waar ik de heftafel toen heb gekocht, met de vraag of zij een cilinder (of revisiekit) hebben of kunnen leveren. Vanwege ruimte gebrek (2 motoren in het kleine schuurtje) kon ik de heftafel al een tijdje niet gebruiken, en uiteindelijk is het zonder heftafel ook wel te doen allemaal. Maar het is toch wel erg prettig om op enigszins normale hoogte aan een motor te kunnen werkenfdees schreef op zondag 16 februari 2020 @ 11:22:
[...]
Ja, dat gaat niet meer dan een o-ring zijn. Ergste geval is het de terugslagklep, maar dat is wel heel onwaarschijnlijk. Dus gewoon eens openschroeven en de o-ring controleren. Hij zal waarschijnlijk langs de zuiger naar de stang lekken.
De snelheid herken ik van mijn 410 dan weer niet zo extreem als jij het hebt, menu's zijn niet vlot, en meerdere bestemmingen invoeren duurt langer dan me lief is. Maar tussendoor een POI zoeken is op zich wel te doen. Hoewel ik in de praktijk dan dus wel de my-route app op de telefoon pak, omdat die wel veel sneller is.
Ik heb er zin an
Vrienden hebben de middag vrij, ik werk 's morgens mijn email en calls weg en dan meeten we rond 12u/1u daar op de beurs. Dan hebben we de middag en avond voor lol en shoppen!
Doel: Motorsneakers + tanktas scoren voor weinig.
Ik neem aan dat wat nieuwe motoren betreft het dit jaar weer zo is dat niet alle merken er zijn?
Tevens ook weer rondneuzen op de stand van Benelli, ik vind het jammer dat de TRK750x pas eind dit jaar komt, die zie ik wel als opvolger voor de Tracer
@kneusteun Dit jaar zijn er weer meer merken dan vorig jaar. Oa Kawasaki, Triumph en Honda zijn weer terug gekomen.
Ik hoop op een NC7x0X DCT voor een mooie prijskneusteun schreef op maandag 17 februari 2020 @ 08:27:
Hiero Donderdag, hopelijk dat er wat goede prijzen voor occasion's zijn
Alleen ik kan vrijdag geen vrij nemen (onderwijs...) en zaterdag heb ik helaas al andere verplichtingen.
Dus een verzoek van mij naar jullie... koop niet te veel want ik wil zondag ook nog wat kunnen kopen
HTT-Thalan schreef op maandag 17 februari 2020 @ 07:49:
[...]
Ik heb er zin an.
Vrienden hebben de middag vrij, ik werk 's morgens mijn email en calls weg en dan meeten we rond 12u/1u daar op de beurs. Dan hebben we de middag en avond voor lol en shoppen!
Hier op zoek naar een KTM 990 of 690, Triumph speed triple of BMW F800R.HTT-Thalan schreef op maandag 17 februari 2020 @ 09:03:
[...]
Ik hoop op een NC7x0X DCT voor een mooie prijs. En oordoppen, een gele jas, nieuwe spijkerbroek...
En mogelijk een helm, maar denk niet dat ze hebben wat ik wil
Afgezien van Suzuki zijn alle (grote) merken er weer dit jaar.kneusteun schreef op maandag 17 februari 2020 @ 08:27:
Ik neem aan dat wat nieuwe motoren betreft het dit jaar weer zo is dat niet alle merken er zijn?
En dan zaterdag met 2 vrienden rustig de beurs afstruinen en ons vergapen aan al het moois dat er staat.
I have stability. The ability to stab.
Vrouw gaat ook mee, die wil daar ook een proefles proberen, is vorig jaar met lessen gestopt ivm overspannen, en wil kijken of ze het weer aan durft om het lessen weer verder op te pakken.
Als ze 't vragen, zeg dan dat ze nooit les heeft gehad.bleufred1 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:14:
Ben er ook Donderdag, ook ivm gratis ticket![]()
Vrouw gaat ook mee, die wil daar ook een proefles proberen, is vorig jaar met lessen gestopt ivm overspannen, en wil kijken of ze het weer aan durft om het lessen weer verder op te pakken.
Ik ga er ook even vanuit dat ze voor die proefles zelf geen kleding mee hoeft te nemen? ( behalve evt goede schoenen)SmurfLink schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:15:
[...]
Als ze 't vragen, zeg dan dat ze nooit les heeft gehad.Verder zou ik zo vroeg mogelijk richting de Try the bike gaan, dan kan je eerder terecht. Bij mij kon ik zelfs gelijk terecht, dat was erg leuk.
We gaan gezellig met de trein*, geen zin om dat de hele dag aan te hebben/mee te zeulen.
*Ik wou eigenlijk gezellig samen op de motor, maar aangezien ik nog nooit met bijrijder gereden heb leek ons dat toch geen goed idee.
Overigens staat de motor ook nog droog bij me schoonvader in de schuur, durfde hem gisteravond nog even niet mee te nemen
Ja eigenlijk ook wel, maar dan schijn je nogal vieze troep op je rug te krijgen. Het is alleen echt een vreemde paddockstand, de vorige eigenaar van mijn motor had hem meegegeven.. dus hij heeft hem gebruikt. Ik weet alleen echt niet hoe, wij hebben met 2 man geprobeerd de motor er zo recht mogelijk op te krijgen maar toen was het *krak*. Dus dat blijft een mysterie.Chakotay schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:16:
@SmurfLink dat klinkt als een goed reden om je kentekenplaathouder in te korten
Nee juist niet. Het is bedoeld als eerste aanraking met motorrijden dus neem vooral niks mee. Ik had m'n Timberlands aan, daar leste ik ook mee tot ik motorlaarzen kocht, zou wel iets wat stevig is aandoen maar je hoeft niet te schakelen dus verder maakt t weinig uit.bleufred1 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:19:
[...]
Ik ga er ook even vanuit dat ze voor die proefles zelf geen kleding mee hoeft te nemen? ( behalve evt goede schoenen)
We gaan gezellig met de trein*, geen zin om dat de hele dag aan te hebben/mee te zeulen.
*Ik wou eigenlijk gezellig samen op de motor, maar aangezien ik nog nooit met bijrijder gereden heb leek ons dat toch geen goed idee.
Overigens staat de motor ook nog droog bij me schoonvader in de schuur, durfde hem gisteravond nog even niet mee te nemen
Ik kom ook met het OV, gezien ik in Utrecht werk. De auto laat ik op werk staan en ik kom met OV naar de beurs.
Wat vint je een mooie prijs? En welke km max voor je en welke opties wil je absoluut hebben?...HTT-Thalan schreef op maandag 17 februari 2020 @ 09:03:
[...]
Ik hoop op een NC7x0X DCT voor een mooie prijs. En oordoppen, een gele jas, nieuwe spijkerbroek...
Hier een betaalbare, goed gebruikte in Belgenland: Honda NC750X DCT
€ 5.490,00
http://link.2dehands.be/m...tm_campaign=socialbuttons
Heb je gelijk het opgefriste model.
Leuk die elektrische auto subsidie maar misschien kunnen ze beter die OV kosten beetje realistisch maken 😂
Zij heeft idd ook timberlands die ze toen qua lessen gebruikte, zal wel zorgen dat ze die dan gewoon aan doet. en dus vooral instrueren dat ze moet volhouden nog nooit op een motor te hebben gezeten.SmurfLink schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:23:
Nee juist niet. Het is bedoeld als eerste aanraking met motorrijden dus neem vooral niks mee. Ik had m'n Timberlands aan, daar leste ik ook mee tot ik motorlaarzen kocht, zou wel iets wat stevig is aandoen maar je hoeft niet te schakelen dus verder maakt t weinig uit.
Ik kom ook met het OV, gezien ik in Utrecht werk. De auto laat ik op werk staan en ik kom met OV naar de beurs.
Ik hoef maar een kort stukkie, Amersfoort-Utrecht. maar dat is ook an 10,80 pp voor een retourtje.kneusteun schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:27:
Ik snap ook wel dat het OV amper gebruikt wordt, als ik reguliere prijs betaal voor naar Utrecht en terug ben ik voor 2 personen 95,- kwijt!!! Daar kan ik met de auto of motor meerdere keren voor heen en weer!!!!
Leuk die elektrische auto subsidie maar misschien kunnen ze beter die OV kosten beetje realistisch maken 😂
Auto (vd zaak) daar parkeren is €16 of €20.. hmmm
Max 15k op de teller (liefst 10k of minder), indien mogelijk reeds met verhoogd scherm, middenbok, HVV en koffers (kan er later ook nog op natuurlijk) en hij moet wit zijn. 700 of 750 afhankelijk van prijs, liefst toch wel DCT en voor een zo laag mogelijke prijs (ik wil voor 6.5k of liefst nog minder klaar zijn).BvZwolle schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:26:
[...]
Wat vindt je een mooie prijs? En welke km max voor je en welke opties wil je absoluut hebben?...
Hier een betaalbare, goed gebruikte in Belgenland: Honda NC750X DCT
€ 5.490,00
http://link.2dehands.be/m...tm_campaign=socialbuttons
Heb je gelijk het opgefriste model.
Importeren heb ik naar gekeken maar met de kosten die erbij komen kan ik net zo goed in NL winkelen, stuk minder gedoe.
* HTT-Thalan eerste opmerking insliktSmurfLink schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:23:
Ja eigenlijk ook wel, maar dan schijn je nogal vieze troep op je rug te krijgen.
Jullie rijden toch alleen op schoon asfalt bij ideale condities?
Die parkeerplaats met shuttle werkte prima, dan is parkeren gratis. Was toen bij maarsseveense plassen.bleufred1 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:36:
[...]
Ik hoef maar een kort stukkie, Amersfoort-Utrecht. maar dat is ook an 10,80 pp voor een retourtje.
Auto parkeren in parkeergarage Westraven en met de metro naar de beurs. Kost € 5,00 en je kan met 5 man op 1 ticket. Kost je dus tussen 1 en 5 euro afhankelijk van het aantal personen die mee gaan.bleufred1 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:36:
[...]
Ik hoef maar een kort stukkie, Amersfoort-Utrecht. maar dat is ook an 10,80 pp voor een retourtje.
Je hebt vaak bij Kruidvat en Appie van die dagkaartjes voor 17,50. Dat scheelt een hoop.kneusteun schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:27:
Ik snap ook wel dat het OV amper gebruikt wordt, als ik reguliere prijs betaal voor naar Utrecht en terug ben ik voor 2 personen 95,- kwijt!!! Daar kan ik met de auto of motor meerdere keren voor heen en weer!!!!
Hebben we geprobeerd, met de motor op de jiffy maar ook met de motor rechtop.. geen van beide methoden kregen we 'm netjes op de klemmen.. het is ook een hele andere soort paddockstand dan degene die bijvoorbeeld de andere motor in onze berging heeft dus ik gok dat het gewoon een onding is.Pagman schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:44:
@SmurfLink Kan je de huidige paddock er niet al deels schuin onderzetten? Hoewel de schep achter de Kawa wel erg lang is.
Hij lijkt op deze.. met dat ding tussen de twee kanten sloopt het dus m'n Kentekenhouder.
https://www.ho-michielsen...tand-achterwiel-max-450kg
Gok dat ik zoiets eerder kan gebruiken, maar dan met haken voor om de bobbins dan
https://www.bol.com/nl/p/...terwiel/9200000073083783/
Dat doe ik ook meestal als ik naar de jaarbeurs ga en grote spullen en/of kinderen mee wil nemen, betaalbaarder en praktischer dan de trein (station in utrecht zit wel naast de jaarbeurs, maar thuis niet naast mijn huisMichielK71 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:50:
[...]
Auto parkeren in parkeergarage Westraven en met de metro naar de beurs. Kost € 5,00 en je kan met 5 man op 1 ticket. Kost je dus tussen 1 en 5 euro afhankelijk van het aantal personen die mee gaan.
Als er verder niets mee hoeft ga ik wel op de motor, tijdens de motorbeurs is er een prima motorstalling, of ik zet hem aan de overkant van de straat in de motorstalling van mijn werk
Ik heb een sch**thekel aan OV, maar dit werkt inderdaad perfect!MichielK71 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:50:
[...]
Auto parkeren in parkeergarage Westraven en met de metro naar de beurs. Kost € 5,00 en je kan met 5 man op 1 ticket. Kost je dus tussen 1 en 5 euro afhankelijk van het aantal personen die mee gaan.
Andere bespaartip: Vorig jaar stond er voor de ingang van de Jaarbeurs, een ploegje mannen uit O-Europa die je iets vaags (naaldje en stukje plastic van een bekertje oid) wilden opspelden. Mogelijk willen ze "alleen maar" euro's, mogelijk zijn ze ook geïnteresseerd in je andere spulletjes.
Deze is ook handig, is denk ik dan de beste optie.MichielK71 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:50:
[...]
I know, voor 29 euro met kaartje voor de beurs.SmurfLink schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:53:
[...]
Je hebt vaak bij Kruidvat en Appie van die dagkaartjes voor 17,50. Dat scheelt een hoop.
[...]
Maar ging mij meer om het feit dat die shit dus normaal zo eng duur is.
Geheel begrijpelijk dat iedereen liever een auto/motor pakt.
Lang hier niet meer gepost
Vorig jaar een KTM Superduke 990 uit 2007 gekocht. Wat onderhoud aan gedaan en lol gehad, nu aan het kijken voor een KTM Adventure 990 incl. koffers.
Dit jaar kijken om met de motor naar Kreta te rijden (stukje varen want zwemmen ermee lukt niet
Vrijdag motorbeurs zoals al tig keer in de afgelopen 20 jaar
Superduke Zaterdag op marktplaats gezet
[ Voor 20% gewijzigd door Capo op 17-02-2020 11:49 ]
Valt me trouwens meer en meer op dat automobilisten naar motoren vaak -zéker niet altijd- iets hoffelijker zijn dan wat ik al die jaren op de fiets gewoon was... Ik bedoel dingen als gauw me nog doorlaten na een andere wagen aan een kruispunt zonder lichten waar ik rustig m'n beurt afwacht om ervoor te zorgen dat ik niet middenop het kruispunt moet stilstaan, dat ze signaleren met hun hand "kom maar snel mee".
Ook het "me zien in hun zijspiegels om dan duidelijk opzij te gaan zodat ik voorbij kan" valt op, niet iedereen, maar velen. echt leuk...
Of automobilisten die effectief remmen en stoppen aan een voorrang van rechts(!!)... Wanneer ik met de fiets ben = NOOIT (of echt uitzonderlijk) Maar op m'n motor gebeurt het wel iets meer dat ze m'n voorrang respecteren, waaraan dat ligt weet ik niet want op m'n fiets ben ik ook ontzettend zichtbaar maar toch is het verschil in gedrag duidelijk. Fietsershaat?! (geloof het of niet maar in België is dat een ding)
Toch een verzuchtinkje dat ik ook merk: HATELIJK hoe mensen vaak lijken te denken, wanneer jij met je motor op een rotonde rijdt "oh, jij heb met je motor toch maar een half metertje nodig, niet? Dan ga ik toch al even naast je inrijden i.p.v. te wachten tot je voorbijgereden bent zoals eigenlijk de bedoeling"
En sla me niet dood maar meestal vrouwen die dit doen, ik vermoed niet eens kwaadwillig, gewoon "praktisch ingesteld" en niet echt beseffen hoe hinderlijk dat voor een motorrijder is...
[ Voor 10% gewijzigd door PinusRigida op 17-02-2020 13:33 ]
Ik zeg het alijd zo: "Het is niet dat alle vrouwen nou zo slecht rijden, maar de slechte rijders die ik tegen kom zijn vaak vrouwen."PinusRigida schreef op maandag 17 februari 2020 @ 11:56:
En sla me niet dood maar meestal vrouwen die dit doen, ik vermoed niet eens kwaadwillig, gewoon "praktisch ingesteld" en niet echt beseffen hoe hinderlijk dat voor een motorrijder is...
Honda CB600S uit 2001, prima motor om mee te starten..

En zaterdag gelijk aanwezig in de jaarbeurs
Mijn rij-instructeur maakt er een sport van om, bij een verkeerde positie, precies daar te gaan rijden waar je hem niet wilde hebben. Zo leerde ik vrij vlot een defensieve positie te kiezen.
[ Voor 40% gewijzigd door DrivinUCrazy op 17-02-2020 12:20 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik had laatst ook zo'n mafklapper die vond dat ze wel naast me kon rijden. Dat terwijl het een kruising was (4-weg kruising) en ik vol in het midden van de weg reed.DrivinUCrazy schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:07:
Als ze al naast je kunnen rijden, is je positie dan wel goed? Op rotondes wel lastig, geef ik toe, maar ik heb nou nooit dat ze op rotondes al oprijden terwijl ik er nog zit.
XBL: DonFrans
@SemperFidelis mooi speelgoed, veel plezier ermee!
@PinusRigida volgens mij gaat het tegenwoordig inderdaad soepeler in de file dan een jaar of 10 geleden. Het verschilt ook wel waar je rijdt, in de spits in de randstad is iedereen er prima aan gewend, maar die ene keer dat er in het weekend in Friesland file staat is het echt duwen en wurmen, aangezien daar normaal nooit file staat en mensen ook geen idee hebben dat er opeens een motor langs kan komen.
Ik had vanochtend overigens nog precies met laagstaande zon recht van voren een figuur die me even een volle laag met de ruitensproeier gaf, die natuurlijk voor 90% over de auto heen recht op mijn vizier kwam. Aangezien het verder droog was had ik ook de ruitenwisser niet op mijn handschoen zitten, dan zie je echt even helemaal niets meer
Uitzonderingen houd je altijd. Maar als het meer regel wordt dan uitzondering, moet je de oorzaak imho ergens anders gaan zoeken.Frans92 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:21:
[...]
Ik had laatst ook zo'n mafklapper die vond dat ze wel naast me kon rijden. Dat terwijl het een kruising was (4-weg kruising) en ik vol in het midden van de weg reed.
Ik heb precies deze, geen bobbins nodig gewoon instellen zodat de achterbrug erop kan leunen.SmurfLink schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:53:
Gok dat ik zoiets eerder kan gebruiken, maar dan met haken voor om de bobbins dan
https://www.bol.com/nl/p/...terwiel/9200000073083783/
"Don't let your dreams be memes"
Gelukkig was dit wel een uitzondering ja. Ik vermoed dat mevrouw dacht dat ik een brommer was. Die moeten in Rotterdam ook op de weg.DrivinUCrazy schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:30:
[...]
Uitzonderingen houd je altijd. Maar als het meer regel wordt dan uitzondering, moet je de oorzaak imho ergens anders gaan zoeken.
XBL: DonFrans
KM stand en prijs?Capo schreef op maandag 17 februari 2020 @ 11:47:
Lang hier niet meer gepost![]()
Vorig jaar een KTM Superduke 990 uit 2007 gekocht. Wat onderhoud aan gedaan en lol gehad, nu aan het kijken voor een KTM Adventure 990 incl. koffers.
Dit jaar kijken om met de motor naar Kreta te rijden (stukje varen want zwemmen ermee lukt niet)
Vrijdag motorbeurs zoals al tig keer in de afgelopen 20 jaarEven proefzitten op de Adventure 790 en kijken of er 990 Adventures staan.
Superduke Zaterdag op marktplaats gezetDeze week toch nog aantal keer mee na het werk
![]()
[Afbeelding]
Ik zoek er mogelijk zo een, liever de SM maar dit kan ook.
Hoe weet je of je motor daarvoor geschikt is?Wootlock schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:33:
[...]
Ik heb precies deze, geen bobbins nodig gewoon instellen zodat de achterbrug erop kan leunen.
Elk heeft zo z'n zwaktes vermoed ik, in de tijd dat ik nog dagelijks langs de A12 reed zag ik bvb. duidelijk dat de zwaarste voeten mannelijk zijn... En dan heb ik het niet over gemiddeld 10km/u te snel te rijden (doet iedereenbleufred1 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:05:
[...]
Ik zeg het alijd zo: "Het is niet dat alle vrouwen nou zo slecht rijden, maar de slechte rijders die ik tegen kom zijn vaak vrouwen."
Er zijn gewoon verschillen in gedrag die meer bij het ene geslacht voorkomen t.o.v. het andere.
Bvb: in een file van traag verkeer, de ene na de andere geven ze je de ruimte maar die éne Mercedes A-klasse of Mini-Cooper die als enige nog volop tegen de middenlijn blijft waardoor je er ofwel achter moet blijven ofwel die éne wagen aan de andere kant voorbijrijden...
Klopt, ik geef toe dat ik idd. nogal snel onbewust dichtbij dat middeneiland zit...DrivinUCrazy schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:07:
@PinusRigida Als ze al naast je kunnen rijden, is je positie dan wel goed? Op rotondes wel lastig, geef ik toe, maar ik heb nou nooit dat ze op rotondes al oprijden terwijl ik er nog zit. Rij je niet te ver naar binnen?
Mijn rij-instructeur maakt er een sport van om, bij een verkeerde positie, precies daar te gaan rijden waar je hem niet wilde hebben. Zo leerde ik vrij vlot een defensieve positie te kiezen.
Gewoonlijk rijd ik op het linkerspoor op het wegdek, helemaal in het begin reed ik tussen de sporen in maar dat doe ik niet meer omdat ik ondertussen al een paar 'noobmistakes' geleerd heb.
Nu hou ik me vooral op het linkerspoor, wellicht zorgt dat er ook meteen voor dat wanneer ik een rond punt oprijd, ik ook automatisch dichtbij dat middeneiland zit. Zal ik wat moeten gaan op letten.
Maar heb het ook al gehad dat ik zelf moest uitwijken naar binnenkant omdat ze dat dus deden en dan gooi ik m'n hand in de lucht van "WTF?!" en zie je ze kijken met een blik van "wat deed ik nou verkeerd?!"
[ Voor 71% gewijzigd door PinusRigida op 17-02-2020 13:43 ]
Ik ga ook op zaterdag. Paar jaar niet naar de beurs geweest. Dan blijft het leuker dan elk jaar denk ik.Booyaa schreef op maandag 17 februari 2020 @ 08:24:
Eens kijken of de zaterdag te doen is qua drukte op de beurs
Motor kan indoor geparkeerd worden in een van de hallen las ik.
Volgens mij is het geschikt voor iedere motor (mits je geen single sided swingarm hebt)SmurfLink schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:48:
[...]
Hoe weet je of je motor daarvoor geschikt is?
De Z900 / Z800 / Street Triple die ik gehad hadden er geen problemen mee.
Je kan die "steuntje" uitschuiven, dus de stand onder de achterbrug plaatsen, steuntjes goed zetten en dan kan je hem er zo op laten leunen.
"Don't let your dreams be memes"
Zaterdag een goeie paar honderd km gemaakt in de provincie, in dorpjes geweest waar ik nog nooit van gehoord had.
Ben erachter dat m'n handen na zo'n rit toch aardig tintelen, en een stukje schaap op 't zadel zou ook niet misstaan. Maar 's kijken wat er in Utreg te krijgen is.
edit:
Met een paar goeie noppenbanden knal je gewoon over dat middeneilandPinusRigida schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:51:
[...]
Nu hou ik me vooral op het linkerspoor, wellicht zorgt dat er ook meteen voor dat wanneer ik een rond punt oprijd, ik ook automatisch dichtbij dat middeneiland zit. Zal ik wat moeten gaan op letten.
[ Voor 34% gewijzigd door nehal3m op 17-02-2020 14:11 ]
jah, maar dan zal m'n verbruik ook wel over 2,2L/100km knallen. (ja, wees maar jaloersnehal3m schreef op maandag 17 februari 2020 @ 14:07:
Met een paar goeie noppenbanden knal je gewoon over dat middeneiland
(volgens display weliswaar, geen idee in hoeverre dat reëel is)
Tintelen door kou, trillingen, of knijp je gewoon te krampachtig in je stuur?nehal3m schreef op maandag 17 februari 2020 @ 14:07:
Voor mij wordt 't zondag met vrouwlief, we moeten uit 't noorden komen dus we maken er een weekend van.
Zaterdag een goeie paar honderd km gemaakt in de provincie, in dorpjes geweest waar ik nog nooit van gehoord had.
Ben erachter dat m'n handen na zo'n rit toch aardig tintelen, en een stukje schaap op 't zadel zou ook niet misstaan. Maar 's kijken wat er in Utreg te krijgen is.
Kou:
- Stuurmoffen
- Handschoenen
- Handvatverwarming
- Kijk eens naar andere stuurgewichtjes
- Ontspan!
Beetje 'n combinatie van kou en trillingen denk ik. Ik heb redelijk dikke handschoenen, maar de pest is dat m'n handen klam worden en vervolgens natuurlijk weer teveel afkoelen. Volgende voor- en naseizoen ga ik denk ik wat luchtiger handschoenen proberen icm handvatverwarming (met open achterkantjes, want ik wil dus andere stuurgewichtjes).DrivinUCrazy schreef op maandag 17 februari 2020 @ 14:27:
[...]
Tintelen door kou, trillingen, of knijp je gewoon te krampachtig in je stuur?
Kou:Trillingen:
- Stuurmoffen
- Handschoenen
- Handvatverwarming
Krampachtig knijpen:
- Kijk eens naar andere stuurgewichtjes
Vooral die laatste gaat ongemerkt. Toen ik voor het eerst mijn vriendin achterop had had ik het stuur ook krampachtig vast, erger dan toen ik begon met rijden.
- Ontspan!
Maar nu ze wat meer gewend is, vertrouw ik haar ook meer en zit ik weer een stuk relaxter op de motor. Nog net niet zo relaxt als alleen, en dat is misschien maar goed ook.
Dank voor de tips.
Dit topic is gesloten.
![]()