Ik gebruik 'm voor woon-werk. Voorlopig heb ik een V-strom voor ernaast, omdat ik nog niet helemaal zeker ben van wat ik ermee kan. Heb alleen nog maar in koud weer (<10°C) gereden.
Ik laad 's nachts in mijn garagebox, heb daar electriciteit laten installeren (16A, meer dan genoeg voor de granny charger).
Ik heb momenteel 2 forens afstanden, ca. 30km enkele reis, en 71km enkele reis.
Die 30km is over 90km/h wegen met stoplichten en ronde punten, de 71km is vooral snelweg met tweede helft filefilteren.
Ik had gedacht dat ik vanwege het filefilteren bijna over en weer zou raken met de Esseesse9 (ik heb een snellader halfweg tussen de klant en thuis) maar die haal ik nooit. Na 71km heb ik tussen de 16 en de 26% over. Dus ik moet overdag laden (wat natuurlijk niet echt een probleem is, alleen een wandelingetje van 10min van de trage laadpaal naar de klant).
Die 30km haal ik gemakkelijk heen en terug, met nog zo'n 30% over (tenzij ik de Vmax veel te ruim interpreteerde als 110-120km/h, dan eerder 20-15%).
Ik vind 't achteraf erg jammer dat ik niet een half jaartje getwijfeld heb (of een maand) want toen werd de Esseesse9+ (met 60% meer batterij) aangekondigd en dat was met die 71km rit (of klanten op 100km die nu met de Strom bediend worden) comfortabeler geweest.
Maar, niet gezeurd, de motor rijdt geweldig en zit comfortabel, ik ben erg tevreden.
Gezien de afstand die jij gaat rijden, zou ik denken dat je er rekening mee moet houden dat je de motor overdag moet kunnen laden (tenzij je een Esseesse9+ overweegt, daarmee zou je vermoedelijk wel over en weer kunnen raken).
Ik kijk uit naar de zomer, want voor een ritje naar de zee/zeeland/... is de motor natuurlijk uiterst geschikt, lekker laten opladen onder het genot van een drankje en een wandeling, en dan terug huiswaarts. Maar ik had 'm pas in november, dus voorlopig enkel pendelen