Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.022.775 views

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:20
Noord27 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:44:
Zal mijzelf ook eens 'abonneren' op dit topic.

Na een half jaartje geen motorfiets in bezit te hebben gehad gisteren een 'nieuwe' gekocht. Oude verkocht in de zomer en nieuwe kopen in de winter; dan kun je goede deals maken. >:)

Een FZ-1 van 2008. Met ABS. Helemaal origineel op handvatverwarming en Scottoiler na. Is een beetje de mix die ik zocht tussen een echte tourbuffel of scheurijzer. DNA/techniek van een 'kanon' (vermogen/gewicht/frame/vering) met een opvallend comfortabele (rechtop) zithouding en breed stuur. Wat een prachtige all-round machine!

Vorige motorfietsen waren:

- Yamaha R6, 2003
- Triumph Sprint ST 1050, 2011
- Honda Pan European ST1300, 2003

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wordt een weekje later het ophalen. Eigenaar kon het volledige kentekenbewijs niet vinden..

😔

Enexis Netbeheer Engineer

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:00

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

etwintje schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 18:09:
[...]

Dat was @Grubeater volgens mij. Inderdaad een erg nette prijs, zo te zien alle mogelijke opties aangekruist, ik heb voor de mijne toch een behoorlijk stukje meer betaald..
Ik kijk wel naar dikke tourbuffels voor woon-werk, maar de Triumph is buiten budget.
De BMW R1200RT is nu favoriet, vooral de R1200RT-P variant in de vorm van een oude politiemotor.
Verder staan de Honda ST-1300 Pan-European en Yamaha FJR-1300 op de lijst. Maar ik heb nog niets gereden, laat staan het budget (€4-5000) al bij elkaar gespaard.

Voordeel van de R1200RT-P is dat deze goedkoper en jonger zijn dan motoren met vergelijkbare kilometerstand. Je zit natuurlijk wel met het feit dat ze niet altijd mooi warm gereden zijn.

@Patrock kwam met deze screenshot van de Motorrijder op FB.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xHDCSR199PPSr9fFksG3SsME/full.jpg

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:13

Vrijdag

De Zwarte

:X

Dat is hetzelfde als mijn schouderhoogte ;w

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:15

fdees

Trust me I'm an Engineer

R0y. schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 16:30:
[...]

Het is er goed weer voor! Waar ik als ik vragen mag?
Bij Blom in Leusden, maar ik mocht terug naar Zeeuws-Vlaanderen, dus heb lekker in een bus gezet en samen met een maat gereden. Maar morgen is het ook mooi weer, dus dan gaat die zeker een toertje doen.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:51

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: http://harriespoor.nl/FJS600/Silverwing17.jpg
Afbeeldingslocatie: http://harriespoor.nl/FJS600/Silverwing18.jpg
Afbeeldingslocatie: http://harriespoor.nl/FJS600/Silverwing19.jpg
Afbeeldingslocatie: http://harriespoor.nl/FJS600/Silverwing21.jpg
Afbeeldingslocatie: http://harriespoor.nl/FJS600/Silverwing22.jpg

Zo, die heeft z'n (broodnodige :X) onderhoud ook weer gehad, alleen na de winter (een keer) nog ff de remvloeistof vervangen, dan reviseer ik ook maar even beide remklauwen en vervang de schijven.
Klepspeling stond nog prima, dus dat was weer makkelijk.
De bougies zaten ongeveer 1/50e slag vast, prutskutten...

Ook meteen de stuurmoffen en het beenkleed dr op geknutseld, nu alleen nog wachten op m'n nieuwe ruitje en het ding is echt perfect 8)

Loopt wel een stuk lekkerder overigens, komt best aardig van zn plek voor zo'n overbemeten pleepot :+

leeg

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:40
@4x2 zo, die aandrijfriem was goed versleten... Maar waar zit het doorspoelmechanisme nou eigenlijk op zo'n ding? :+

@_Apache_ dat verschilt per motor, de ene slaat de tellerstand in het dashboard op, de andere in de ECU. Hoe het bij de FJR zit durf ik niet te zeggen.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ter hoogte van je rechterknie zit een hendel, denk dat die het is :p

leeg

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

4x2 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 19:56:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Zo, die heeft z'n (broodnodige :X) onderhoud ook weer gehad, alleen na de winter (een keer) nog ff de remvloeistof vervangen, dan reviseer ik ook maar even beide remklauwen en vervang de schijven.
Klepspeling stond nog prima, dus dat was weer makkelijk.
De bougies zaten ongeveer 1/50e slag vast, prutskutten...

Ook meteen de stuurmoffen en het beenkleed dr op geknutseld, nu alleen nog wachten op m'n nieuwe ruitje en het ding is echt perfect 8)

Loopt wel een stuk lekkerder overigens, komt best aardig van zn plek voor zo'n overbemeten pleepot :+
Heb je er lichtere rolletjes ingedaan zodat 'ie wat sneller optrekt maar een lagere topsnelheid heeft?

* CodeCaster krijgt flashbacks naar z'n scootertijdperk.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-01 18:45
fdees schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 19:24:
[...]

Bij Blom in Leusden, maar ik mocht terug naar Zeeuws-Vlaanderen, dus heb lekker in een bus gezet en samen met een maat gereden. Maar morgen is het ook mooi weer, dus dan gaat die zeker een toertje doen.
Ga je hem in de regio laten onderhouden of in Leusden? Ik heb goede ervaringen met motor totaal, die in Hulst zou ik persoonlijk links laten liggen.

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Situatievraagje.

Ik rijd van Zwolle naar Groningen en tegenwoordig is een deel van de afslag naar Nieuwleusen dicht. Dit zorgt ervoor dat het drukker is bij de afslag nieuwleusen op de A28.
Het is zelfs zo druk dat men al staat in te voegen voor de afslag op de invoegstrook. Zelfs zo'n 300m voor de invoegstrook en dus op de vluchtstrook.
Als je als motorrijder die afslag moet pakken, sluit je dan achteraan of zoek je een plek waar je in kan voegen?
Elke keer als ik er langs rijdt bedenk ik weer wat voor gevaarlijke situatie het eigenlijk is. Vandaar mijn vraag want als motorrijder ben je toch veel kwetsbaarder.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:48
CodeCaster schreef op zondag 19 januari 2020 @ 11:51:
[...]

Heb je er lichtere rolletjes ingedaan zodat 'ie wat sneller optrekt maar een lagere topsnelheid heeft?

* CodeCaster krijgt flashbacks naar z'n scootertijdperk.
@4x2 heeft er Dr. Pulley sliders inzitten in plaats van rolletjes.
Deze zijn niet rond maar hebben een speciale vorm waardoor het verloop van de variomaat wat anders is.
Trekt daardoor iets harder op dan standaard zonder topsnelheid in te leveren.

Ik heb ze ook in mijn Vespa, bijkomend voordeel, ze slijten nagenoeg niet.
Ik heb ze er al 30.000km in zitten en ze werken nog perfect.

* Bommes zoekt foto van sliders op/in zijn Vespa maar kan niets vinden

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-01 21:29
Je bedoelt de uitvoegstrook? Invoegstrook is als je de snelweg op rijdt.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Booyaa schreef op zondag 19 januari 2020 @ 14:12:
Situatievraagje.

Ik rijd van Zwolle naar Groningen en tegenwoordig is een deel van de afslag naar Nieuwleusen dicht. Dit zorgt ervoor dat het drukker is bij de afslag nieuwleusen op de A28.
Het is zelfs zo druk dat men al staat in te voegen voor de afslag op de invoegstrook. Zelfs zo'n 300m voor de invoegstrook en dus op de vluchtstrook.
Als je als motorrijder die afslag moet pakken, sluit je dan achteraan of zoek je een plek waar je in kan voegen?
Elke keer als ik er langs rijdt bedenk ik weer wat voor gevaarlijke situatie het eigenlijk is. Vandaar mijn vraag want als motorrijder ben je toch veel kwetsbaarder.
Helemaal doorrijden en aan het eind ertussen (bij verdrijvingsvak). Zelfde situatie zie ik vaak op de N11, afrit Bodegraven. Toevallig is het bij streetview ook al chaos, je ziet wat voor capriolen mensen uithalen om ertussen te kunnen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/e0Bo3IrBthK726q0IKhR1ccv/thumb.png

Soms heb je wel automobilisten die je scheef aankijken als je er zo 'voordringt', maar daar ben je snel genoeg weer langs. En ik houd ze niet tegen ook op de motor te gaan ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Bommes schreef op zondag 19 januari 2020 @ 14:31:
[...]

@4x2 heeft er Dr. Pulley sliders inzitten in plaats van rolletjes.
Deze zijn niet rond maar hebben een speciale vorm waardoor het verloop van de variomaat wat anders is.
Trekt daardoor iets harder op dan standaard zonder topsnelheid in te leveren.

Ik heb ze ook in mijn Vespa, bijkomend voordeel, ze slijten nagenoeg niet.
Ik heb ze er al 30.000km in zitten en ze werken nog perfect.

* Bommes zoekt foto van sliders op/in zijn Vespa maar kan niets vinden
Tech pulley (want die waren sneller leverbaar), maar verder, yup :p
25gr ipv 28gr, trekt wat vlotter op (en herpakt ook beter) en vanaf ~90km/u is het toerental enkele honderden toeren lager, al kan dat laatste ook te maken hebben met de gare staat van de vario ansich)
Heb nog een andere drukveer liggen, maar dat moet ik eerst even een gereedschapje voor beunen, deze kan ik, itt de snorscooter, niet met de hand wisselen :+

leeg

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

R0y. schreef op zondag 19 januari 2020 @ 14:01:
[...]

Ga je hem in de regio laten onderhouden of in Leusden? Ik heb goede ervaringen met motor totaal, die in Hulst zou ik persoonlijk links laten liggen.
Dat is goeie vraag, want na vandaag gereden te hebben kwam ik erachter dat er een schroef in mijn achterband zit. Dus denk maar lokaal. Want vind iedere keer naar Leusden net wat ver voor zoiets. Heb als voordeel wel dat er een Triumph-dealer net over de grens zit in Assende en vanaf thuis is dat voor mij bijna net zover als motortotaal.

Dus van de week maar eens ervoor bellen, want met die spijker heel veel door gaan rijden vind ik een risicio 8)7

Maar het waren een hoop leuke kilometers vandaag.

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-01 15:20
fdees schreef op zondag 19 januari 2020 @ 15:39:
[...]

Dus van de week maar eens ervoor bellen, want met die spijker heel veel door gaan rijden vind ik een risicio 8)7
Zelf gewoon 8000km doorgereden met een schroef in de band :+

Zolang ie niet leegloopt en in het midden van een verdikt deel zit is het niet zo spannend naar mijn idee :)

Gamertag: timmie271

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:48

Secsytime

Automagisch

Booyaa schreef op zondag 19 januari 2020 @ 14:12:
Situatievraagje.

Persoonlijk zou ik doorrijden en redelijk voor het einde ertussen gaan. Aansluiten is voor mij ivm veiligheid, nooit een optie.

• R0y.
  • Laatst online: 11-01 18:45
fdees schreef op zondag 19 januari 2020 @ 15:39:
[...]

Dat is goeie vraag, want na vandaag gereden te hebben kwam ik erachter dat er een schroef in mijn achterband zit. Dus denk maar lokaal. Want vind iedere keer naar Leusden net wat ver voor zoiets. Heb als voordeel wel dat er een Triumph-dealer net over de grens zit in Assende en vanaf thuis is dat voor mij bijna net zover als motortotaal.

Maar het waren een hoop leuke kilometers vandaag.
Oh dat is wel balen zeg. Ik wist niet dat er een motorzaak zit, het enige wat ik daar blind weet te vinden is de kebabzaak op die hoek 7(8)7

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

timmie271 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 15:51:
[...]

Zelf gewoon 8000km doorgereden met een schroef in de band :+

Zolang ie niet leegloopt en in het midden van een verdikt deel zit is het niet zo spannend naar mijn idee :)
Ja, ik ga het even aan zien, hij zit in een redelijk dik gedeel van een Metzler Tourance. Ga het komende dagen paar keer meten wannneer deze stil staat. Maar is wel jammer :O
R0y. schreef op zondag 19 januari 2020 @ 16:13:
[...]

Oh dat is wel balen zeg. Ik wist niet dat er een motorzaak zit, het enige wat ik daar blind weet te vinden is de kebabzaak op die hoek 7(8)7
Ben er zelf ook nog nooit geweest, maar kreeg de tip van iemand erover. Dus is wel ideaal.

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:58
_Apache_ schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:02:
Van de week toch even twee reparaties laten uitvoeren aan de FJR.
Remlicht is plakkerig, bij het loslaten van de hendel blijft hij branden. Druk ik de hendel iets naar voren gaat hij wel uit. De remlichtsensor is al eens vervangen, evenals het scharnierbusje van de hendel. Geen idee wat de monteur wil doen, maar ik vind het *** irritant, dus het moet opgelost worden. Ik wil geen koekblik op men achterwiel hebben omdat ik tóch doorrem.

En een deel van mijn dashboard verlichting doet het niet meer. Werd door de monteur als als dure klus aangemerkt, want de complete tupperware moet eraf, en de lampjes zijn vrij kostbaar én worden niet los verkocht, alleen in totale set. Dan maar een hele set, zal je net zien dat nummer 2 kapot gaat op de terugrit van de garage.

Dat ik geen zicht meer heb op de toerenteller vanaf 8.000 rpm (redline op 9) vind ik niet zo een ding, maar de snelheidsmeter van 0-150 is wel een dingetje, die gebruik ik wel eens. :+
Knijp eens langer in het donker de voorrem in met contact aan? Een halve minuut of zo. Doet ie het dan wel?

Dat had ik namelijk bij mijn 05 FJR, vlak voor de 80K beurt eind 2017. Ook alleen lampje tussen toerenteller en snelheidsmeter uit, maar na wat langer de voorrem inhouden ging hij toch aan. En dan na 30 sec tot een minuut weer uit. Volgens de dealer een vaker voorkomend geval, contactprobleem van een stekker onder de tank. Sindsdien geen probleem. Alle lampjes vervangen in het dash wordt inderdaad een dure hobby, want er zitten er 8 of 9 in begreep ik. Ik weet niet meer zeker of dat nou was inclusief of exclusief de 2 iets grotere richtingaanwijzer lampjes.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-01 23:05
DeGroteMuis schreef op zondag 19 januari 2020 @ 16:54:
[...]

Knijp eens langer in het donker de voorrem in met contact aan? Een halve minuut of zo. Doet ie het dan wel?

Dat had ik namelijk bij mijn 05 FJR, vlak voor de 80K beurt eind 2017. Ook alleen lampje tussen toerenteller en snelheidsmeter uit, maar na wat langer de voorrem inhouden ging hij toch aan. En dan na 30 sec tot een minuut weer uit. Volgens de dealer een vaker voorkomend geval, contactprobleem van een stekker onder de tank. Sindsdien geen probleem. Alle lampjes vervangen in het dash wordt inderdaad een dure hobby, want er zitten er 8 of 9 in begreep ik. Ik weet niet meer zeker of dat nou was inclusief of exclusief de 2 iets grotere richtingaanwijzer lampjes.
9 kleine 2 grotere bij de 1e generatie ;)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Chakotay
@Booyaa stilstaande afritten rij ik altijd voorbij, om dan op het laatste moment uit te voegen en verder langs het stilstaande spul te filteren :)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Chakotay schreef op zondag 19 januari 2020 @ 18:11:
@Booyaa stilstaande afritten rij ik altijd voorbij, om dan op het laatste moment uit te voegen en verder langs het stilstaande spul te filteren :)
Dat 'grapje' kun je zélfs met een auto gewoon uithalen >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

wimmel_1 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 18:20:
[...]

Dat 'grapje' kun je zélfs met een auto gewoon uithalen >:)
Maar dan heet het de BMWay

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Wie rijdt er hier elektrisch, op Zero of Energica?

Ik ben bezig met m'n motorrijbewijs, binnenkort AVB. En ik zit me al een beetje te orienteren. Het moet elektrisch worden, en voornamelijk naar de klant op en neer: Houten - Rotterdam.

Vragen die ik met name heb:
- Kun je het bereik dat men opgeeft, vertrouwen? Ze maken onderscheid tussen stad/snelweg/gemengd. Maar als ik het snelweg-bereik kies, wordt dat dan nog nadelig beinvloed door winterse omstandigheden?
- Energica heeft CCS laden, dat is erg interessant natuurlijk. Maar zit er dan ook nog gewoon AC laden bij (Mennekes stekker)?
- Zero lijkt AC laden te supporten, maar ik vind het allemaal erg gedoe. Charge tank optie, nog extra bereik is ook een optie, enz. Of valt dat allemaal mee?
- Hoe zit het qua onderhoud? Kan dat overal, of ben je gebonden aan een specifieke dealer? En wat zijn ongeveer de kosten daarvan?

[ Voor 94% gewijzigd door TucanoItaly op 19-01-2020 18:50 ]

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

TucanoItaly schreef op zondag 19 januari 2020 @ 18:45:
Wie rijdt er hier elektrisch, op Zero of Energica?

Ik ben bezig met m'n motorrijbewijs, binnenkort AVB. En ik zit me al een beetje te orienteren. Het moet elektrisch worden, en voornamelijk naar de klant op en neer: Houten - Rotterdam.

Vragen die ik met name heb:
- Kun je het bereik dat men opgeeft, vertrouwen? Ze maken onderscheid tussen stad/snelweg/gemengd. Maar als ik het snelweg-bereik kies, wordt dat dan nog nadelig beinvloed door winterse omstandigheden?
- Energica heeft CCS laden, dat is erg interessant natuurlijk. Maar zit er dan ook nog gewoon AC laden bij (Mennekes stekker)?
- Zero lijkt AC laden te supporten, maar ik vind het allemaal erg gedoe. Charge tank optie, nog extra bereik is ook een optie, enz. Of valt dat allemaal mee?
- Hoe zit het qua onderhoud? Kan dat overal, of ben je gebonden aan een specifieke dealer? En wat zijn ongeveer de kosten daarvan?
Hi, én uiteraard VAN HARTE WELKOM hier!!

Als je in de OP (Openings Post) kijkt dan tref je daar onder andere een lijstje aan met daarin alle mensen welke hier regelmatig posten en daarbij staat ook het merk + type motorfiets aangegeven. Qua EV's staan er nog niet ál te veel mensen in de lijst, motorrijden is voor veel mensen vaak alleen een hobby, maar beide merken welke je noemt zijn beschikbaar mét berijder(s).

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Dank Wimmel!

Zeg @Dryhte, hoe bevalt die Energica van je? Mag ik er een paar vragen over stellen? Bijvoorbeeld;... gebruik je hem voor hobby, of woon-werk? En waar doe je laden? Thuis, werk, onderweg? Al eens een lange rit mee gemaakt?

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-01 10:31
Gisteren de bout afgebroken van het motorblok aan het spruitstuk. :'(

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

SmokingSig schreef op maandag 20 januari 2020 @ 07:25:
Gisteren de bout afgebroken van het motorblok aan het spruitstuk. :'(
Bout of draadeind? Ben je er een nieuw uitlaatspruitstuk op aan het zetten?

Dit heb ik ook gedaan met mijn Fazer uit 1999, want die uitlaat was helemaal weggerot. Er is geloof ik één moer losgekomen, de rest heb ik met de dremel afgeslepen. Rotklusje, maar is te doen. Er waren ook 2 draadeinden uit het blok gekomen, maar dat was makkelijk te fixen.

De 2 afgebroken draadeinden in mijn blok staken ver genoeg uit dat ik er nog wel iets mee kon: de nieuwe uitlaatbochten hadden vrij ruime gaten voor de bouten, dus heb ik een soort champignon-vormige moeren geslepen van koppelmoeren. Voorzichtig werken en zorgen dat er voldoende vlees overblijft.

Ja, het is niet de mooiste oplossing (dat zou draadeind vervangen zijn), maar technisch wel in orde en relatief goedkoop. Gebruik RVS + anti-seize tegen vastrotten. Hoe dit zich op de lange termijn gaat houden weet ik niet, want ik heb een aanrijding gehad een paar maanden later en toen is de Fazer totalloss gegaan.

edit: Update, foto gevonden: champignonmoer

Als je ergens een draaibankje lenen kan, kan je dit wél strak maken :Y

[ Voor 12% gewijzigd door noes op 20-01-2020 08:43 . Reden: foto gevonden ]

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:24

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Balen @SmokingSig :(

Zelf gisteren weer een kleine 50 km gereden :) Zelf geen compressor dus bij het tankstation vlakbij langs om op te pompen. Bleek dat ding defect; door naar pomp 2 -> Geen lucht. Pomp 3 had wel lucht maar daar was het "luchtpistool" (hoe dat ding?) gestolen, pomp 4 verderop de route had ook geen lucht (onbemande pomp) Uiteindelijk bij pomp 5 geslaagd! Bleek wel dat ik mijn bandenspanningmeter vergeten was waar ik 20 km later achterkwam dus nog weer teruggereden. En warempel: hij lag er nog :*)

Maar goed, mooi ritje!

Overigens: ik heb mijn motor buiten onder een hoes staan maar toch tegenvallend hoe het beschermt tegen de elementen :/ handvaten/rubbers vies, kuipdelen vies, en vocht achter de tellerplaat. Snel verhuizen naar een woning met garage :+

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:45

_Apache_

For life.

@TucanoItaly Zelf volg ik met grote interesse de ontwikkelingen op EV gebied. Maar rij ik zelf nog op dino-sap.

Komend jaar wissel ik van job, en zou ik de mogelijkheid hebben om EV te leasen, het is even kijken of het geschikt is.
De Energica valt voor mij persoonlijk af, omdat ik deze minder geschikt vind voor forenswerk. De houding nekt vooral.

Maar de Zero lijkt bijzonder geschikt. Geen laadpaal nodig, gewoon in de tuin staan aan de stekker aan het infuus van mijn zonnepanelen :)

Het bereik van 150miles is meer dan genoeg voor forens werk, maar dat is de stadsbereik, en de 90miles highway range zakt dan weer weg onder wat ik als minimum wil Het liefste laadt ik snachts thuis op. Dan heb ik toch echt iets van 150km nodig voor een 'dagretour'.

Vooral het uitzoeken wat het daadwerkelijke bereik is (met snelheid van ~100kmh) blijft anno 2020 lastig.

Als het acceptabel is, zou ik zo kunnen overstappen op een lease-fiets. En dan zie ik de Zero DS-R Black Forest wel zitten!

In de basis heb ik de volgende mogelijkheden
- Doorrijden op de FJR.
Heeft zich bewezen en is betrouwbaar, doet hele lage onderhoudskosten (400eu/jaar bij 20k maar wel 6L/100km)
- Leasen van een Zero
Past binnen lease-budget (easy), maar bereik bij snelweg kilometers is mogelijk te kort
- Particuliere aanschaf van een Honda NC7xx
Is bijzonder zuinig (~3L/100km), is wel weer een investering van een verbruiksvoorwerp. Maar door kleine tank hetzelfde bereik als de FJR.
DeGroteMuis schreef op zondag 19 januari 2020 @ 16:54:
[...]

Ik ga het vanavond eens proberen. Klinkt bijna alsof het met mijn plakkerige remhendel te maken heeft :X

[ Voor 50% gewijzigd door _Apache_ op 20-01-2020 09:46 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-12-2025
TucanoItaly schreef op zondag 19 januari 2020 @ 20:14:
Dank Wimmel!

Zeg @Dryhte, hoe bevalt die Energica van je? Mag ik er een paar vragen over stellen? Bijvoorbeeld;... gebruik je hem voor hobby, of woon-werk? En waar doe je laden? Thuis, werk, onderweg? Al eens een lange rit mee gemaakt?
Ik gebruik 'm voor woon-werk. Voorlopig heb ik een V-strom voor ernaast, omdat ik nog niet helemaal zeker ben van wat ik ermee kan. Heb alleen nog maar in koud weer (<10°C) gereden.

Ik laad 's nachts in mijn garagebox, heb daar electriciteit laten installeren (16A, meer dan genoeg voor de granny charger).

Ik heb momenteel 2 forens afstanden, ca. 30km enkele reis, en 71km enkele reis.

Die 30km is over 90km/h wegen met stoplichten en ronde punten, de 71km is vooral snelweg met tweede helft filefilteren.

Ik had gedacht dat ik vanwege het filefilteren bijna over en weer zou raken met de Esseesse9 (ik heb een snellader halfweg tussen de klant en thuis) maar die haal ik nooit. Na 71km heb ik tussen de 16 en de 26% over. Dus ik moet overdag laden (wat natuurlijk niet echt een probleem is, alleen een wandelingetje van 10min van de trage laadpaal naar de klant).

Die 30km haal ik gemakkelijk heen en terug, met nog zo'n 30% over (tenzij ik de Vmax veel te ruim interpreteerde als 110-120km/h, dan eerder 20-15%).

Ik vind 't achteraf erg jammer dat ik niet een half jaartje getwijfeld heb (of een maand) want toen werd de Esseesse9+ (met 60% meer batterij) aangekondigd en dat was met die 71km rit (of klanten op 100km die nu met de Strom bediend worden) comfortabeler geweest.

Maar, niet gezeurd, de motor rijdt geweldig en zit comfortabel, ik ben erg tevreden.

Gezien de afstand die jij gaat rijden, zou ik denken dat je er rekening mee moet houden dat je de motor overdag moet kunnen laden (tenzij je een Esseesse9+ overweegt, daarmee zou je vermoedelijk wel over en weer kunnen raken).

Ik kijk uit naar de zomer, want voor een ritje naar de zee/zeeland/... is de motor natuurlijk uiterst geschikt, lekker laten opladen onder het genot van een drankje en een wandeling, en dan terug huiswaarts. Maar ik had 'm pas in november, dus voorlopig enkel pendelen :)

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

TucanoItaly schreef op zondag 19 januari 2020 @ 20:14:
Dank Wimmel!

Zeker in de randstad en omgeving van Brabant zijn zat laadpunten te vinden. Prima te combineren met even te eten en drinken en voldoende om hem goed vol te krijgen of om iig thuis te komen. Dus voor woon-werk verkeer niet zo probleem. Veel bedrijven hebben ook wel een paal of oplaadpunt.

Alleen met toertochten en grotere ritten wordt het wat snel lastig. Als voorbeeld een rit die we vorig jaar naar de Achterhoek hebben gehad. Eerst onderweg (en vroeg vertrokken) nog een half uur helemaal vol geladen, bij een restaurant die we uitgezocht hadden waar we gingen starten konden we bij een laadpaal laden en daarna werd het al snel lastiger. :+

Gelukkig had ik de route gemaakt en voorgereden, maar als je dan met de lunchstop in de middag alleen kan laden op een gewone aansluiting (elektrisch laadpunt voor een fiets) dan schiet het niet op. Uiteindelijk ervoor gekozen om een uur verder dan nog maar een uurtje stik te staan bij een tankstation om iig wat sap te hebben om bij iemand thuis te kunnen komen. Daar een BBQ gehad, motor een paar uur in het stopcontact en genoeg om redelijk ver te kunnen komen. Dus ergens bij Amsterdam heeft die nog een uur bij een laadpunt gestaan eer die door naar huis kom. Die was echt serieus laat pas thuis.

Zodoende huurt die de volgende keer ook een plofbrommer met een rit en al helemaal met een motorvakantie. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Chakotay
@TucanoItaly Het onderhoud voor de niet-electrische delen van de motor (remmen, voorvork-keerringen, wiellagers, etc) zal jij bij elke willekeurige motorzaak (of zelf) kunnen doen, dat werkt allemaal niet anders dan bij een dino-motor :) Bezoekjes aan de dure merk-dealer kan je dan beperken tot de eventueel 'verplichte' checks voor de garantie.

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-01 16:44
Shadow_Agent schreef op maandag 20 januari 2020 @ 08:23:
Balen @SmokingSig :(

Zelf gisteren weer een kleine 50 km gereden :) Zelf geen compressor dus bij het tankstation vlakbij langs om op te pompen. Bleek dat ding defect; door naar pomp 2 -> Geen lucht. Pomp 3 had wel lucht maar daar was het "luchtpistool" (hoe dat ding?) gestolen, pomp 4 verderop de route had ook geen lucht (onbemande pomp) Uiteindelijk bij pomp 5 geslaagd! Bleek wel dat ik mijn bandenspanningmeter vergeten was waar ik 20 km later achterkwam dus nog weer teruggereden. En warempel: hij lag er nog :*)

Maar goed, mooi ritje!

Overigens: ik heb mijn motor buiten onder een hoes staan maar toch tegenvallend hoe het beschermt tegen de elementen :/ handvaten/rubbers vies, kuipdelen vies, en vocht achter de tellerplaat. Snel verhuizen naar een woning met garage :+
Een paar jaar terug deed ik dat ook zo, tot een defecte pomp m'n voorband leegzoog :+ tegenwoordig gebruik ik een mannesmann 12v compressortje

• Inperiosus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-08-2025
Na m'n post van enige tijd geleden was het dan eindelijk zo ver. Mijn vriendin was het getwijfel zat en heeft mij, voor mijn verjaardag, een introductieles motorrijden gegeven.

Wat ontzettend kicken! Het weer was prima, wegdek was slechts her en der wat vochtig, dus al met al prima. Schakelen gaat natuurlijk nog onwennig (absoluut geen ervaring met schakelbrommers o.i.d.), maar ik was niet ontevreden over hoe het aanvoelde om op een motor te rijden.

Nu de eerste stap is gezet, wordt het natuurlijk zaak om dit door te zetten - binnenkort maar eens een afspraak maken om m'n eerste échte les te boeken! Vriendinlief kon geen les voor ons tweeën boeken, dus zij gaat zelf aankomend weekend voor de introductieles.

• Chakotay
@Maegrim heh, zo'n geintje heb ik ook wel eens gehad bij een Shell in Amersfoort... Daar ging de compressor van de bandenpomp uit na 19:00 als de wasstraat ding ging, maar het apparaat zelf bleek nog wel aan te staan en accepteerde muntjes. 50 cent erin gegooid, gewensde spanning ingesteld, pomp op het ventiel van mijn voorband gezet en... Toen was de voorband leeg. Binnen in de shop gevraagd of ze dat ding weer even aan konden zetten, kon niet. Heb je dan iets van een bandenreparatiesetje met CO2-patronen, ook niet. Lekker dan... Met zo goed als lege voorband naar de andere kant van de stad rijden was best aan uitdaging :P

Nooit meer bij die zaak teruggeweest daarna, en tegenwoordig is het een onbemande pomp :P

@Inperiosus mooi dat het bevalt, veel plezier met de rest van de lessen!

[ Voor 5% gewijzigd door Chakotay op 20-01-2020 10:25 ]

• _Apache_

_Apache_

For life.

* _Apache_ aait zijn 10L 8bar 230V compressor thuis. Eenmaal op druk kan ik de motor, auto +extra set branden opblazen zonder weer opnieuw op te moeten pompen.

• Pagman
  • Laatst online: 28-07-2024
Hoe krijgen jullie het voor elkaar om de luchtpompen bij het tankstation aan te sluiten? Ik kan dat ding niet ver genoeg doorbuien om het op mijn ventiel aan te sluiten.

• Dryhte
Pagman schreef op maandag 20 januari 2020 @ 10:40:
Hoe krijgen jullie het voor elkaar om de luchtpompen bij het tankstation aan te sluiten? Ik kan dat ding niet ver genoeg doorbuien om het op mijn ventiel aan te sluiten.
Moeilijk he!

één oplossing: bij je volgende bandenwissel haakse ventielen op laten zetten.

EDIT: Heb ik bij de CB500x en de Strom laten doen bij de eerste bandenwissel. Bij de Energica zaten ze er al op.

[ Voor 13% gewijzigd door Dryhte op 20-01-2020 11:00 ]

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11-2025
Je kan haakse verloopstukjes kopen bij elke betere motorzaak, maar die ben ik niet nodig: mijn banden hebben al een haakse ventiel :)

[ Voor 5% gewijzigd door darkkingll op 20-01-2020 10:45 ]

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-01 15:20
Hier kost het alleen achter wat moeite want voor zit maar 1 remschijf _O-

Gamertag: timmie271

• Chakotay
@Pagman elke motor die ik tot nu toe in bezit heb gehad, kreeg bij de eerste bandenwissel haakse ventielen, en tot die tijd stop ik een los 90°0-verloopje bij het boordgereedschap :)

• _Apache_

_Apache_

For life.

Of steek even een haaks ventiel onder je zadel, je hebt vast ergens wat ruimte
Mij werd het afgeraden om constant te rijden met een haaks ventiel op het wiel vanwege de balans.
En hoe vaak pomp je nou bij? Als je 1x maand bij puft is het al veel denk ik zo.

• Maegrim
denk dat ze bedoelen dat je het haaks verloopstuk niet moet laten zitten onder het rijden :+

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:06

PinusRigida

I put the p in pool.

Hier ervaring met Suomy helmen?

(on)tevreden over, waarom?

Eergisteren m'n uitrusting gekocht, vandaar.

• SmokingSig
noes schreef op maandag 20 januari 2020 @ 08:22:
[...]

Bout of draadeind? Ben je er een nieuw uitlaatspruitstuk op aan het zetten?

Dit heb ik ook gedaan met mijn Fazer uit 1999, want die uitlaat was helemaal weggerot. Er is geloof ik één moer losgekomen, de rest heb ik met de dremel afgeslepen. Rotklusje, maar is te doen. Er waren ook 2 draadeinden uit het blok gekomen, maar dat was makkelijk te fixen.

De 2 afgebroken draadeinden in mijn blok staken ver genoeg uit dat ik er nog wel iets mee kon: de nieuwe uitlaatbochten hadden vrij ruime gaten voor de bouten, dus heb ik een soort champignon-vormige moeren geslepen van koppelmoeren. Voorzichtig werken en zorgen dat er voldoende vlees overblijft.

Ja, het is niet de mooiste oplossing (dat zou draadeind vervangen zijn), maar technisch wel in orde en relatief goedkoop. Gebruik RVS + anti-seize tegen vastrotten. Hoe dit zich op de lange termijn gaat houden weet ik niet, want ik heb een aanrijding gehad een paar maanden later en toen is de Fazer totalloss gegaan.

edit: Update, foto gevonden: [Afbeelding: champignonmoer]

Als je ergens een draaibankje lenen kan, kan je dit wél strak maken :Y
Gelukkig is het men project motor..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZbfT4L4.jpg

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

PinusRigida schreef op maandag 20 januari 2020 @ 11:38:

Dat zijn eigenlijk brommer helmen toch? Zoek maar eens testen van de helm op, dan weet je genoeg. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Maegrim
Suomy (pronounced su-oh-mee) is an Italian brand of motorcycle helmets. Suomy's product line largely consists of high-end race helmets. They sponsor many of the world's top motorcycle racers including Troy Bayliss (WSBK), Max Biaggi (WSBK), Loris Capirossi (MotoGP), James Toseland (MotoGP), Andrea Dovizioso (MotoGP), Alvaro Bautista (MotoGP) and Neil Hodgson (AMA). M.Lesay (GP) M. Malovec (GP)
:D
Suomy was acquired by KYT Helmet after going into bankruptcy and become the best helmet partner in a different country.
:X

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Heb ik nou zo'n afwijkende fiets dat ik zo makkelijk bij m'n ventielen kom? :P Ik pomp ze thuis op met de voetpomp maar heb eigenlijk nooit moeite om de pomp erop te draaien.
PinusRigida schreef op maandag 20 januari 2020 @ 11:38:

Heb er nog nooit van gehoord en het ook niet in recente helmtests voorbij zien komen.

Maar waarom zoek je naar ervaringen na het kopen ipv ervoor?

I have stability. The ability to stab.

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

SmokingSig schreef op maandag 20 januari 2020 @ 11:46:
[...]

Gelukkig is het men project motor..

[Afbeelding]
Kan je geen nieuwe draad erin tappen en een ander draadeind er in doen?

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:24
@PinusRigida gewoon zorgen dat je de grond niet raakt met je helm, en altijd oordoppen in. Geldt voor elk merk though :9

• Chakotay
@SmurfLink voetpompjes gaan altijd wel prima op rechte ventielen inderdaad, het zijn vooral de pompen bij de tankstations die een flink eind niet flexibel staal eraan hebben waardoor het vaak niet past.

Afbeeldingslocatie: https://tse1.mm.bing.net/th?id=OIP.3i2R-wYTDCdv-ETFCV0f-wHaEU&pid=Api&rs=1

[ Voor 19% gewijzigd door Chakotay op 20-01-2020 12:41 ]

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Chakotay schreef op maandag 20 januari 2020 @ 12:39:
@SmurfLink voetpompjes gaan altijd wel prima op rechte ventielen inderdaad, het zijn vooral de pompen bij de tankstations die een flink eind niet flexibel staal eraan hebben waardoor het vaak niet past.

[Afbeelding]
Ook met die kwam k er supermakkelijk bij, maar ik heb geen spaakwielen ofzo dus redelijk wat ruimte.

I have stability. The ability to stab.

• Pagman
  • Laatst online: 28-07-2024
_Apache_ schreef op maandag 20 januari 2020 @ 11:26:
Of steek even een haaks ventiel onder je zadel, je hebt vast ergens wat ruimte
Mij werd het afgeraden om constant te rijden met een haaks ventiel op het wiel vanwege de balans.
En hoe vaak pomp je nou bij? Als je 1x maand bij puft is het al veel denk ik zo.
Moet je dan elke keer je huidige ventiel eraf draaien, of draai je deze eroverheen?

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:24

Shadow_Agent

Pagman schreef op maandag 20 januari 2020 @ 10:40:
Haaksventiel gekocht, deze zit in m'n jas. Zonder zo'n ding is het inderdaad praktisch onmogelijk ;)
https://www.hbm-machines....Wnwz9fXiqo-EaAkWhEALw_wcB
Pagman schreef op maandag 20 januari 2020 @ 12:48:
[...]

Moet je dan elke keer je huidige ventiel eraf draaien, of draai je deze eroverheen?
Eroverheen dus :) Werkt opzich prima, ideaal is haaks ventiel op de band natuurlijk.

[ Voor 19% gewijzigd door Shadow_Agent op 20-01-2020 12:53 ]

• _Apache_

_Apache_

For life.

Pagman schreef op maandag 20 januari 2020 @ 12:48:
[...]

Draai je erop. Dus dopje van je ventiel eraf, haaks ventiel erop.
Dopje van het haaks ventiel eraf en pompen maar :)

• Maegrim
ja, maar niet laten zitten. dan sloop je je ventiel

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:06

PinusRigida

I put the p in pool.

Joopieboy schreef op maandag 20 januari 2020 @ 12:07:
[...]

Dat zijn eigenlijk brommer helmen toch?
Volwaardige motorhelmen, full face, systeem, noem maar op... Is alleen ook een merk waar ik nooit van hoorde.
SmurfLink schreef op maandag 20 januari 2020 @ 12:35:

Maar waarom zoek je naar ervaringen na het kopen ipv ervoor?
Had wel al wat huiswerk gedaan hoor, alleen hier nog niet gevraagd vóór vandaag.

Helm krijgt goeie beoordelingen voor zover ik kan zien, alleen idd. nog niks van gevonden in crashtests etc...

Ook verkoper (Hofman) vindt het een goeie helm, ja natuurlijk "wij van WC-eend" etc. maar niks hield hem tegen om me een duurdere helm te trachten aan te smeren.

https://www.speedaddicts....r-cruiser-red-fluo-helmet

[ Voor 62% gewijzigd door PinusRigida op 20-01-2020 13:18 ]

• SmokingSig
kevlar01 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 12:37:
[...]

Kan je geen nieuwe draad erin tappen en een ander draadeind er in doen?
Heb reeds contact met een kennis die weet hoe het aan te pakken. Zal je een update geven als het is opgelost ;)

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

SmokingSig schreef op maandag 20 januari 2020 @ 13:30:
[...]

Heb reeds contact met een kennis die weet hoe het aan te pakken. Zal je een update geven als het is opgelost ;)
Hier staat beschreven hoe je zoiets aan kan pakken :)

http://www.prostreetholla...iets%20is%20te%20dol.html

• SmokingSig

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ja, dat is de mooie oplossing. Nadeel is wel dat dan waarschijnlijk je blok eruit moet: bij mijn Fazer had ik dit echt niet kunnen doen achter de oliekoeler en de framebuizen. Omdat ik de kosten wilde drukken ben ik voor mijn oplossing gegaan (ik had zelf echt niet mn blok eruit kunnen halen op dat moment, als stoepsleutelaar)

[ Voor 7% gewijzigd door noes op 20-01-2020 14:28 ]

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:58
Weer eens wat statistieken, want zomaar.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gb79Sy9.png

Tweakers: 221
Motoren: 251
Gem. bouwjaar: Juni 2006
Totaal: 1,14 motoren per Tweaker

• Chakotay
SmurfLink schreef op maandag 20 januari 2020 @ 12:45:
[...]

Ook met die kwam k er supermakkelijk bij, maar ik heb geen spaakwielen ofzo dus redelijk wat ruimte.
Dat scheelt weer dan, bij mijn meeste motoren zaten de remschijven in de weg :)

@Melkunie leuk om te zien, niet heel onverwacht dat de grote Japanse fabrikanten ruim bovenaan staan.

• The1WhoKnockz
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-11-2025
Melkunie schreef op maandag 20 januari 2020 @ 14:38:

[Afbeelding]

"Motoren per Tweaker" is natuurlijk wel een beetje vertekenend.
Ik neem aan dat je populatie Tweakers dan bestaat uit iedereen die zich in dit topic heeft geregistreerd en heeft aangegeven minimaal 1 motor te hebben.
Gemiddeld verwacht ik dat we over alle Tweakers heen, helaas, minder dan 1 motor per persoon hebben :'(

Verder wel een leuk overzicht!!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

[Afbeelding]

Voel me nu toch wel behoorlijk "mainstream" met mijn Triumph, tijd voor wat nieuws.. Aprilia Tuono 660 dan maar? :+

• Melkunie
@The1WhoKnockz, Tweakers die niet in dit topic zitten tellen sowieso niet mee :+

@Secsytime, nee die zijn er al 7. Je moet een Ural! :D

[ Voor 69% gewijzigd door Melkunie op 20-01-2020 15:00 ]

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:30
PinusRigida schreef op maandag 20 januari 2020 @ 13:03:
[...]

Volwaardige motorhelmen, full face, systeem, noem maar op... Is alleen ook een merk waar ik nooit van hoorde.

[...]

Had wel al wat huiswerk gedaan hoor, alleen hier nog niet gevraagd vóór vandaag.

Helm krijgt goeie beoordelingen voor zover ik kan zien, alleen idd. nog niks van gevonden in crashtests etc...

Ook verkoper (Hofman) vindt het een goeie helm, ja natuurlijk "wij van WC-eend" etc. maar niks hield hem tegen om me een duurdere helm te trachten aan te smeren.

https://www.speedaddicts....r-cruiser-red-fluo-helmet
Zijn volgens mij gewoon goede helmen hoor, bestaan ook al erg lang en zie ze vaak genoeg. Wilde er zelf ook een jaren terug, maar pasvorm was voor mij niet goed.

• NLDViane
@Melkunie er kan nog minstens één Honda bij, @VFRRijder staat niet in de lijst :+

Wel grappig om te zien :Y

[ Voor 14% gewijzigd door NLDViane op 20-01-2020 15:07 ]

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:34
En mijn Honda Grom (2013) staat er niet meer bij :'(. Maar is niet heel erg, ga die waarschijnlijk van het voorjaar verkopen vrees ik.. dus als iemand nog interesse heeft in een 125cc mini funbike, je weet me te vinden!

YouTube: MotorcycleGeek

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:36
Shadow_Agent schreef op maandag 20 januari 2020 @ 08:23:
[...]

Misschien dat @HTT-Thalan nog een leuk adres voor je heeft in Drenthe :+

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:52
Leviathius schreef op maandag 20 januari 2020 @ 15:51:
En mijn Honda Grom (2013) staat er niet meer bij :'(. Maar is niet heel erg, ga die waarschijnlijk van het voorjaar verkopen vrees ik.. dus als iemand nog interesse heeft in een 125cc mini funbike, je weet me te vinden!
Kweenie, niet meer de originele kleur, er is off-road mee gereden... Ik geef er 250 euro voor :+.
aidanl schreef op maandag 20 januari 2020 @ 16:50:
[...]

Misschien dat @HTT-Thalan nog een leuk adres voor je heeft in Drenthe :+
Volgende week koopcontract tekenen :9.

[ Voor 19% gewijzigd door HTT-Thalan op 20-01-2020 17:02 ]

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:36
HTT-Thalan schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:01:
[...]

Kweenie, niet meer de originele kleur, er is off-road mee gereden... Ik geef er 250 euro voor :+.

[...]

@Leviathius altijd van een oud dametje geweest toch :9

Die er lekker mee off-road is gaan scheuren

[ Voor 8% gewijzigd door aidanl op 20-01-2020 17:18 ]

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:01:
[...]

[...]

Waar ergens is het nou? :p

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

Shadow_Agent schreef op maandag 20 januari 2020 @ 12:52:
[...]

Haaksventiel gekocht, deze zit in m'n jas. Zonder zo'n ding is het inderdaad praktisch onmogelijk ;)

[...]

Eroverheen dus :) Werkt opzich prima, ideaal is haaks ventiel op de band natuurlijk.
Zo een haagse ventiel verloop zou vandaag wel handig zijn, wou eens meten of mijn band zachter wordt. Maar krijg mijn bandenspanningsmeter er niet op :'( . Dus zaterdag maar even kort proberen en dan voorzichtig naar de dealer rijden. :+

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:52
Precies twee uur rijden van ons kantoor in Amsterdam, in Drenthe, in een buitenwijk van een stad, aan een autoluwe straat met veel grond achter het huis.

Je zei "ergens" :+.

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10-2025

tdw

Amai seg!

HTT-Thalan schreef op maandag 20 januari 2020 @ 18:33:
[...]

Precies twee uur rijden van ons kantoor in Amsterdam, in Drenthe, in een buitenwijk van een stad, aan een autoluwe straat met veel grond achter het huis.

Ah, je hebt "de boerderij" uit Ruinerwold gekocht? Lekker bezig, hoor dat je daar prima kunt vertoeven en kunt doen en laten wat je wilt zonder dat iemand er last van heeft

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Totaal: 1,14 motoren per motorrijdende Tweaker
FTFY.

Kreeg vandaag van mijn werkgever een enquete over hoe zij het OV of "milieuvriendelijker" rijden kunnen stimuleren. Ergens maar aangegeven dat als zij met een goed plan komen om mij een elektrische motor te laten rijden ik dan best bereid ben om over te stappen op zo'n apparaat. Mogen ze er nog bestickering op plakken ook.

[ Voor 48% gewijzigd door sypie op 20-01-2020 18:55 ]

• Melkunie
@sypie, daar was het al over gegaan. Wel alles lezen hè ;)

• Maegrim
Zat Tweakers met motoren die niet in dat lijstje staan hoor :P

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op maandag 20 januari 2020 @ 18:33:
[...]

Dat moet Meppel zijn...

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Shadow_Agent schreef op maandag 20 januari 2020 @ 12:52:
[...]

[...]

Hmmm.... Volgens mij geeft dat behoorlijk wat resonantie tijdens 't rijden. Ik zou zo'n ding toch eerder in de velg (laten) monteren >:) :*)

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Melkunie Ach ja, meestal lees ik al scannend een topic door en reageer ik op wat ik zie/gelezen heb. Achteraf kom je er dan achter dat iemand dat al gedaan heeft.

@Maegrim Dat is niet handig, we willen ze allemaal aan boord hebben. Dat is beter voor de statistieken.

• SmokingSig

[Afbeelding]

Ah leuk dat de mensen deze grafiek updaten. Het thema is nog zoals mijn orgineel. Bedankt voor de update!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:13

Vrijdag

De Zwarte

fdees schreef op maandag 20 januari 2020 @ 18:28:
[...]

Zo een haagse ventiel verloop
:?

Afbeeldingslocatie: https://www.kreidler.nl/evenementen/kauwe-klauwe-2019/Harry.jpg

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Vrijdag Haagse Harrie... BRIL-JAN-TE strips waren dat (in de jaren '80 / '90). Bestaan ze nog steeds óf mag dat niet meer, want: Niet PC?

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:45
is dat een hele korte of kleine? net als een haags bakkie pleur, dat ook maar voor de helft gevuld is. :P

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - Svartpilen 401 '22

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

SmokingSig schreef op maandag 20 januari 2020 @ 19:22:
[...]

Ah leuk dat de mensen deze grafiek updaten. Het thema is nog zoals mijn orgineel. Bedankt voor de update!
Én als het goed is is die grafiek inmiddels ook wat gemakkelijker te maken dan dat 't wás (zo-niet dan moeten ik, of @lolgast maar weer wat méér aanpassen zodat 't wél gemakkelijk te doen is ná een extract vanuit de OP).

:*) 8)

Die 'verborgen' kolommen zitten er overigens niet voor niets in... Altijd handig ná een Nickchange óf verhuizing ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 20-01-2020 20:41 ]

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Dryhte schreef op maandag 20 januari 2020 @ 09:08:
Na 71km heb ik tussen de 16 en de 26% over.
Kijk, da's nou eens goede informatie, en precies wat ik wil weten. In de winter op de snelweg, wat is het bereik -- da's de vraag die voor de gemiddelde forens beantwoord moet worden.
Gezien de afstand die jij gaat rijden, zou ik denken dat je er rekening mee moet houden dat je de motor overdag moet kunnen laden (tenzij je een Esseesse9+ overweegt, daarmee zou je vermoedelijk wel over en weer kunnen raken).
Hmmm, is dat echt zo? De officiële range van de EsseEsse9 is 130, en zo te horen haal jij de 85 km (oftewel 65%). Dat zou betekenen dat de EsseEsse9+ z'n minimale range iets van 180 * 0,65 = 117 km bedraagt (op snelweg, in de winter).
Joopieboy schreef op maandag 20 januari 2020 @ 09:10:
Veel bedrijven hebben ook wel een paal of oplaadpunt.
Maar niet allemaal :) Ik rij nu ruim 2 jaar elektrische auto, en wil toch echt heen-en-weer kunnen rijden hoor. Met een auto kun je nog een vouwfiets achterin gooien, motor wordt dat wat lastiger :)

• Dryhte
TucanoItaly schreef op maandag 20 januari 2020 @ 20:52:

[...]

Hmmm, is dat echt zo? De officiële range van de EsseEsse9 is 130, en zo te horen haal jij de 85 km (oftewel 65%). Dat zou betekenen dat de EsseEsse9+ z'n minimale range iets van 180 * 0,65 = 117 km bedraagt (op snelweg, in de winter).

[...]
Die 130, dat geloof ik niks van. Ja, als je zonder vertragen en versnellen rustig 90 of zo rijdt. Maar op het stukje snelweg dat ik doe rijd ik natuurlijk ongeveer 40km aan 120-130 en zo haal je de range snel naar beneden...

Een limiet van 100km/h zou voor mijn bereik misschien zo slecht nog niet zijn O-)

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

mr_zippey schreef op maandag 20 januari 2020 @ 20:32:
[...]

is dat een hele korte of kleine? net als een haags bakkie pleur, dat ook maar voor de helft gevuld is. :P
Oeps :X , maar zo een korte zal al lang genoeg zijn :P

Valt dit dan onder de categorie stomme praat is ook praat. :Y

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@TucanoItaly Ik dénk (?) dat je er rekening mee moet gaan houden dat je, als je éénmaal aan een motorfiets gewend bent geraakt, er 'ietsje' gemakkelijker mee gaat rijden en dat de max. toegestane snelheid al snel een 'minimaal' te bereiken target gaat worden voor je....

Nou rijd ik pas sinds een jaartje of 40 met diverse soorten 'ICE' motoren sinds m'n ... 'Véél té jong, dus' , maar....

• mkrmr
  • Laatst online: 17:13

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

wimmel_1 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 20:31:
@Vrijdag Haagse Harrie... BRIL-JAN-TE strips waren dat (in de jaren '80 / '90). Bestaan ze nog steeds óf mag dat niet meer, want: Niet PC?
De maker is helaas al lang geleden, in 2014 overleden (https://nl.wikipedia.org/wiki/Marnix_Rueb)

• Flipside22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-12-2025
Wie van jullie rijd er met stuur verhogers? Hoe heb je de hoogte bepaald? Ik zit er aan te denken mijn stuur te verhogen voor een wat andere zithouding, en heb de keus uit 20mm en 30mm.
Gaat om een KTM Super Duke GT in mijn geval, en ben zelf 1.88m

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Was al stiekem af en toe topic aan het scannen, daar ik eind vorig jaar gestart ben met motorlessen. Vandaag echter eerste mijlpaal behaald: theorie!

Nu theorie binnen is, wil ik ook wat vaart zetten achter t lessen (2 x in de week ipv van 1 x in de week) en hoop toch binnen nu en max. 2 maanden de 'A' bijgeschreven te hebben 😁

• NLDViane
Flipside22 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 21:59:
Wie van jullie rijd er met stuur verhogers? Hoe heb je de hoogte bepaald? Ik zit er aan te denken mijn stuur te verhogen voor een wat andere zithouding, en heb de keus uit 20mm en 30mm.
Gaat om een KTM Super Duke GT in mijn geval, en ben zelf 1.88m
M'n vader heeft 5cm stuurverhogers op z'n Blackbird, dat was het maximaal haalbare zonder andere kabels te hoeven leggen :+ Maakt wel goed verschil, hij had na 45 minuten blauwe handen van de druk, nu nooit meer.
Voor jezelf is het lastig bepalen, en een Super Duke heeft al niet zo'n vreselijk agressieve zit, maar misschien kan je via https://www.cycle-ergo.com bepalen wat voor jou fijn is! Je voert je lengte in, de binnenmaat van je benen en vervolgens kan je het stuur naar boven zetten. Krijg je een beetje een beeld van hoe het zou gaan zitten :Y Op een naked lijkt 'te' rechtop me niet fijn, gezien je jezelf dan echt vast moet houden aan je stuur... Succes!

• Flipside22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-12-2025
De GT is natuurlijk geen naked :P Bedankt voor de link! Ga er mee eens aan het puzzelen.

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:03

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

In een verveelde bui besloten de tank nog even snel te vullen. De tankstations in de buurt zijn bemand en gesloten. Ik zag er ook geen nachtautomaat bij. Dus lekker stukje gereden naar een gedeelte van de stad waar ik nog nooit ben geweest waar volgens google er 1 open was. In de stad geen mist gezien.

Na het tanken een random kant opgereden, voor ik het wist zat ik op een dijk. En wat een mist in een keer. Temperatuur zakte van 3 naar net 1 graad.
Op een gegeven moment een bordje arnhem tegen gekomen. En die weg maar ingeslagen. Ik weet niet hoeveel km ik achteraf zo heb gereden. Maar ben weer op dezelfde dijk uitgekomen. Op sommige stukken zag ik niet verder dan de lampen kwamen op de dijk.

Iets met niet slim om in je eentje midden in de nacht over een dijk te struinen zonder dat iemand er vanaf weet, terwijl het erg mistig is, daagde mij dan ook pas op dat moment.

Eind goed, al goed. De tank zit vol. En nog lekker een stukje gereden voor bedtijd.

• SmokingSig
Iemand een idee waar ik een Workshop Manual vind voor de Honda CB500(s) van 1999 ?

Ik heb reeds de Service en Repair manual van Haynes maar hier zitten geen schemas in van al de leidingen.

Een voorbeeld: CB500R

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vPUQG8w.png

[ Voor 11% gewijzigd door SmokingSig op 21-01-2020 07:46 ]

Pagina: 1 ... 77 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.