Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.022.948 views

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Willem30 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 11:35:
Vanochtend op de A1 in een beginnende file kwam ik achter een motorrijder van de marechaussee te rijden. Hij was in eerste instantie niet van plan om door de file heen te rijden en ging bijna stil staan achter de auto's. Op het moment dat ik hem wilde inhalen maakte hij een handgebaar dat ik achter hem moest blijven. :?

Vervolgens zette hij zijn oranje knipperlichtjes voor aan en ging hij door de file rijden. Ik er op gepaste afstand achteraan. De auto's gingen mooi aan de kant. :9 Of hij dat expres zo deed voor mij geen idee maar ben nog nooit zo soepel door de file gereden. :+
Na de file haalde ik hem netjes in en gaf ik een duimpje als dank. (y)
Da's best sjiek doorrijden dan! :P

I have stability. The ability to stab.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:26
@Willem30 Op zondagmorgen rijd ik nog wel eens via de A2 in Limburg naar het zuiden. Nu zijn er sowieso wel een aantal vaste locaties waar ze een mobiele flitser neerzetten, dus daar ga ik sowieso niet harder dan de Vmax.

Regelmatig komt er dan een groepje marechaussee's voorbij die dan naar Eijsden of Heerlen gaan, voor wat grenscontroles of zo. Het zou niet de eerste keer zijn dat ik bij die mannen aanhaak, en dat ze dan seinen waar de flitser staat. _/-\o_
Soms proberen ze je ook te fucken door om je heen te gaan rijden alsof je een VIP bent (1x meegemaakt, achteraf wel lachen al weet je op dat moment niet wat ze van je willen), of dat ze overdreven achter je gaan rijden. Bij het inhalen dan nog even een vermanend vingertje omdat je iets te hard rijdt, en dan knallen ze er weer met 180+ vandoor. :+
Ik mag die motoragenten, en vooral marechaussees wel. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Willem30 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 11:35:
Vanochtend op de A1 in een beginnende file kwam ik achter een motorrijder van de marechaussee te rijden. Hij was in eerste instantie niet van plan om door de file heen te rijden en ging bijna stil staan achter de auto's. Op het moment dat ik hem wilde inhalen maakte hij een handgebaar dat ik achter hem moest blijven. :?

Vervolgens zette hij zijn oranje knipperlichtjes voor aan en ging hij door de file rijden. Ik er op gepaste afstand achteraan. De auto's gingen mooi aan de kant. :9 Of hij dat expres zo deed voor mij geen idee maar ben nog nooit zo soepel door de file gereden. :+
Na de file haalde ik hem netjes in en gaf ik een duimpje als dank. (y)
Ook al eens gehad met een motor agent, blijf mij verbazen dat dan wel ineens iedereen ruimte maakt

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-01 22:49
wimmel_1 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 11:33:
Als je 'snel' met een aanhanger naar Italië wilt dan kun je beter via Frankrijk rijden. Op de Franse Péage heb je niks te maken met de Duitse 80Km/h regeling voor aanhangwagens en mag je gewoon 130Km/h rijden.

De meeste (huur?) motoraanhangwagens hebben géén 'Tempo 100' goedkeuring voor Duitsland maar dan nog is Frankrijk de snellere route (NIET goedkoper!!! Brandstofverbruik van je auto 'vliegt' omhoog met die snelheid + aanhangwagen én de Péage is ook precies niet helemaal gratuite :o ).

Een busje waar de motoren IN passen is vaak sneller / voordeliger :*)
Het is ook gelijk 600 kilometer langer dan via DE en betaal liever 30 euro vignet + tol in Zwisterland dan 200 euro tol in Frankrijk :P

En het langzamer rijden maakt dus ook niet meer uit dan _O- busje zal het snelste zijn bij 2 man :)

Gamertag: timmie271

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10-2025

tdw

Amai seg!

Secsytime schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 21:10:
[...]

Verbruik op de snelweg is voor mij veel lager, gaat richting de 1:24 en onderhoud doe ik zelf dus daardoor valt het ook mee (ik vind het ook leuk om te doen, dus dat is geen straf. De motor heeft voor de echt grote “afschrijving klappen” al te veel kilometers gemaakt, deze “klap” schat ik zelf op 30.000 km. Want dan denken de meeste sjonnies dat een blok van een motor is afgereden.
Kwantificeer je onderhoud anders even, dat discussieert wat makkelijker ;) Ik doe het ook zelf en kom op ca. 10 ct per kilometer uit. Dat komt omdat ik niet gigantisch veel rijd.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:05
Dat was weer interessant... Ik wilde naar huis gaan na het werk, maar zag dat mijn achterlicht nog aan stond. Blijkbaar had ik perongeluk de sleutel doorgedraaid naar de parkeerlicht-stand vanochtend 8)7. De accu had niet meer genoeg stroom om te starten, en natuurlijk lag mijn start-powerbank nog thuis aan de schuur aan de lader.

Gelukkig had een collega een setje startkabels, dus alsnog geen groot probleem... Tot ik er te laat achterkwam dat hij ze verkeerd om op de accu van zijn auto had aangesloten :X Dat deed natuurlijk niet zoveel behalve een mooie vonk geven. Toch nog even geprobeerd op de goede manier, en de motor sloeg zowaar nog aan zonder storingen. Zelfs een 2e keer starten ging goed, dus de boel weer dichtgeschroefd en naar huis vertrokken.

Tot ik na 10 km opeens de aandrijving verloor en de lichten uitgingen, heel praktisch midden op de snelweg tussen een op- en afrit in. Meteen naar de vluchtstrook gegaan en achter de vangrails maar de ANWB gebeld, die na 10 minuten al een monteur ter plaatse had. Zijn vermoeden was dat de dynamo de kortsluiting niet overleefd had. Zijn voorstel was om een berger te laten komen om de motor naar het volgende tankstation te slepen (3 km verderop, kortste bergingsritje ooit :+ ) en daar even verder te kijken, en de accu een tijdje vol te laten zodat ik in ieder geval door naar huis kon.

Ik bleek echter geluk te hebben, er was alleen een ongelabelde 30A zekering geklapt. Na die vervangen te hebben leek de accu toch weer bij te laden vanuit de dynamo :) Op naar huis, daar kon ik inderdaad gewoon weer zonder hulp starten. De accu mag nu in ieder geval nog even een nachtje aan de lader, morgen eens zien of die misschien nog wel vervangen mag worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qFGmaYVC6qPLr7Zk11WPl7Yf/full.jpg

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-01 22:14
Toch knap dat mensen (veelal automobilisten) het verschil tussen plus en min niet kennen bij startkabels :(

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Chakotay
@harley jup, voortaan weer gewoon zelf beide kanten aansluiten of in ieder geval doublechecken...

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

timmie271 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 15:58:
[...]

Het is ook gelijk 600 kilometer langer dan via DE en betaal liever 30 euro vignet + tol in Zwisterland dan 200 euro tol in Frankrijk :P

En het langzamer rijden maakt dus ook niet meer uit dan _O- busje zal het snelste zijn bij 2 man :)
WTF ga je dan ook in Zwitserland zoeken als je via Frankrijk naar Italië rijdt? Grenoble - Turijn is een perfecte autoweg!!! 600 Km. óm |:( …. Je hoeft niet persé via de afsluitdijk vanuit Maastricht, hé 8)

Leren mensen op school tegenwoordig uberhaupt nog wel IETS aangaande topografie? :+

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 15-01-2020 20:52 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• timmie271
wimmel_1 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 20:08:
[...]

WTF ga je ook in Zwitserland zoeken als je via Frankrijk naar Italië rijdt? Grenoble - Turijn is een perfecte autoweg O-) 600 Km. óm…. Je hoeft niet persé via de afsluitdijk vanuit Maastricht, hé 8)

Leren mensen op school tegenwoordig nog IETS aangaande topgrafie? :+
Oh whoeps. Zwitserland moest Oostenrijk zijn :+ (snelste route normaal via DE)

Ik moet wel vanuit het gezellige Flevoland komen en Maps zei dat het -1550km tegenover ~1100km was (oké 450km verschil) :P

10 jaar terug was de laatste keer topografie :Y

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

harley schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 18:56:
Toch knap dat mensen (veelal automobilisten) het verschil tussen plus en min niet kennen bij startkabels :(
Ook dat maakt weinig uit als je een setje 'kabels' in een hotel leent waarbij de rode en zwarte kabels een 'cross-cable' aansluiting hebben….. 'POEF' en je mag alsnog lopen 8) :'(

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@timmie271 Via Ulm (süd) naar Garmisch-Partenkichen… Dan sta je meteen in Innsbruck én vervolgens in Bözen (Bolzano) …. Via de Brennerpass.

Stukje 'Al[pen' bij Garmisch is érg mooi rijden!!

• Chakotay
@wimmel_1 crosscables maken van startkabels schiet dan weer niet op... Gebruikte je hem ook als PoE injector? :+

En de Brennerpas is op de meeste dagen wel mooi, maar rijden kan je er meestal wel vergeten :X

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-01 07:53

Youk

Volvo For Life

@Chakotay zou het dan toch de leeftijd zijn van onze beestjes? :?

Afgelopen dagen al eens een drupje koelvloeistof zien liggen onder de Viffer. Toch mee doorgereden met ten eerste het plan om vandaag of morgen eens op zoek te gaan naar de oorzaak en ten tweede er sowieso een onderhoudsbeurt op de planning staat voor volgende week.

Kom vandaag dus van mijn werk af, zie ik elke keer aan een rood licht de temperatuur oplopen. Met geknepen billen toch maar verder gereden omdat niet ver van mijn route de garage zit waar ik met de Viffer op onderhoud ga.

Hebben daar samen even de zijkuipen verwijderd en zagen we een slang lekken aan het uiteinde. Slangklem vaster gezet en probleem was verholpen. Nog vloeistof aangevuld en alles weer top.

Alleen jammer dat het expansievat (wat je met kuipen gemonteerd kunt checken) bijna tot boven vol zat. Maar dat ding hangt een eind onder de bovenkant van beide radiatoren.

Voor de zekerheid de zijkuipen er maar afgelaten, dan kan ik volgende dagen beter checken of het wel degelijk in orde is.

Volvo Classic Club Belgium

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Chakotay schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 20:26:
@wimmel_1 crosscables maken van startkabels schiet dan weer niet op... Gebruikte je hem ook als PoE injector? :+

En de Brennerpas is op de meeste dagen wel mooi, maar rijden kan je er meestal wel vergeten :X
Ik heb de 'Brenner' tot vervelens toe gereden…. Maar meestal reed ik 'beneden' langs. Dus vanuit Innsbruck naar Bolzano via de 'oude' pas om daarmee de files aan de grens (nét voorbij de brug) te omzeilen….

Passagiers vonden 't altijd schitterend én ik had geen tol op de 'pass' + geen vignet voor Oostenrijk nodig (én die zijn serieus duur als je met iets anders dan een personenauto rijdt).

• Chakotay
@Youk dit geintje bij mij had niets met de leeftijd te maken, 100% user error. Misschien zelfs geluk dat het een oud beestje is, minder electronica die je frituurt met zo'n grapje.

Die van jou word zo te horen een beetje incontinent, dat is wel typisch een ouderdomskwaaltje :+

@wimmel_1 dat is een stuk beter te doen dan de 'standaard' route inderdaad :)

• Youk

Youk

Volvo For Life

@Chakotay ja, ben al op zoek naar pampers, maar kan de juiste maat nog niet vinden. :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Chakotay schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 20:34:
@Youk dit geintje bij mij had niets met de leeftijd te maken, 100% user error. Misschien zelfs geluk dat het een oud beestje is, minder electronica die je frituurt met zo'n grapje.

Die van jou word zo te horen een beetje incontinent, dat is wel typisch een ouderdomskwaaltje :+

@wimmel_1 dat is een stuk beter te doen dan de 'standaard' route inderdaad :)
Ik ken nog wel érgens de weg :>

• SmurfLink
  • Niet online
wimmel_1 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 20:47:
[...]

Ik ken nog wel érgens de weg :>
Oh toch wel? Dus je leidt niet iedereen dwars door het bos? _O-

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

SmurfLink schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 21:10:
[...]

Oh toch wel? Dus je leidt niet iedereen dwars door het bos? _O-
Lijdt vs Leidt…. >:)

Nogmaals 'Mea-Culpa' voor 't feit dat je 'off-road' moest met de ER-6F.... Ik zal de volgende keer alléén mensen met een 'TA" laten volgen over dat soort wegen :9

• Maegrim
  • Laatst online: 08-01 16:44
Mijn VFR weggedaan met 153k omdat ie olie aan het lekken was ;(

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
wimmel_1 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 20:08:
[...]

WTF ga je dan ook in Zwitserland zoeken als je via Frankrijk naar Italië rijdt? Grenoble - Turijn is een perfecte autoweg!!! 600 Km. óm |:( …. Je hoeft niet persé via de afsluitdijk vanuit Maastricht, hé 8)

Leren mensen op school tegenwoordig uberhaupt nog wel IETS aangaande topografie? :+
... autoweg ... -O-

Zwitserland! Passen! *O*

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waaj schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 23:16:
[...]

... autoweg ... -O-

Zwitserland! Passen! *O*
Eeuh... Ze willen met een auto + aanhanger naar Italië, hé ... Je rijdt dan al véél moois voorbij >:)

• Waaj
  • Niet online
Tsssk :N

Gewoon binnendoor rijden! Ardennen, Vogezen, Schwarzwald, Jura, Alpen, Dolomieten! Laat je vakantie zo snel mogelijk beginnen, en niet pas na 2 dagen autorijden.

[ Voor 29% gewijzigd door Waaj op 15-01-2020 23:32 ]

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-01 10:38
Vorig jaar met een omweg via de Grandes Alpes gedaan, nooit weer door Frankrijk met de motor. Wat een ontiegelijke lappendekens daar. Zwitserland daarentegen... <3 Maar de kosten van dat mooie asfalt voel je wel in de portemonnee :X

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

NLDViane schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 23:38:
Vorig jaar met een omweg via de Grandes Alpes gedaan, nooit weer door Frankrijk met de motor. Wat een ontiegelijke lappendekens daar. Zwitserland daarentegen... <3 Maar de kosten van dat mooie asfalt voel je wel in de portemonnee :X
Dan ken je de 'Elzas' nog niet, waarschijnlijk? Geweldig asfalt waar beestjes in de weg zitten welke 't rubber van je banden 'vreten'....

>:)

• timmie271
Waaj schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 23:31:

Gewoon binnendoor rijden! Ardennen, Vogezen, Schwarzwald, Jura, Alpen, Dolomieten! Laat je vakantie zo snel mogelijk beginnen, en niet pas na 2 dagen autorijden.
Wie zegt 2 dagen? Gewoon 1 dag in een ruk doorrijden :+

Nu besloten het gewoon op deze manier te doen. Volgend jaar zien we wel weer wat we doen :z

Ook omdat ik nog niet zeker weet of er deze zomer al een andere motor is. Met de huidige rijd ik bij voorkeur geen lange snelweg trippen oid meer (>150km). Terug vanaf weekendje Luxemburg was ik helemaal kapot getrild :+
wimmel_1 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 23:44:
[...]

Dan ken je de 'Elzas' nog niet, waarschijnlijk? Geweldig asfalt waar beestjes in de weg zitten welke 't rubber van je banden 'vreten'....

België is anders wel een echte lappendeken :+

[ Voor 19% gewijzigd door timmie271 op 16-01-2020 00:03 ]

• Frans92
  • Laatst online: 13-10-2025

Frans92

VFR800

Youk schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 20:29:
@Chakotay zou het dan toch de leeftijd zijn van onze beestjes? :?

Kom vandaag dus van mijn werk af, zie ik elke keer aan een rood licht de temperatuur oplopen.
Is dat niet inherent aan onze warmbloedige motoren? :9

XBL: DonFrans

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 21:18:
[...]

Nogmaals 'Mea-Culpa' voor 't feit dat je 'off-road' moest met de ER-6F.... Ik zal de volgende keer alléén mensen met een 'TA" laten volgen over dat soort wegen :9
Hoezo? Dan leer je toch juist om ontspannen te gaan zitten of kontje uit het zadel te houden en het stuur los vast. Gang is alles en angst is remmen, toch? 8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:41
Chakotay schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 20:26:

Brennerstrasse pakken!!! Die kronkelt eronder door/naast van Innsbruck tot aan Italië en is een prima scheurweggetje met oneindig veel bochten.

• Chakotay
Mijn acculader gaf vanochtend weer netjes 5 lampjes aan ipv de 2 waarmee ik hem gisteravond wegzette, en de motor startte ook nog prima vanochtend. Scheelt ook weer *O*

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11-2025
Secsytime schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 12:25:
[...]

Ik zat gister namelijk ook al te kijken wat de beste opstapplek voor die trein is.. en ik woon in Groningen :P Heb je de motor wel geselecteerd in de kostencalculatie? Deze was ik in eerste instantie ook vergeten, toen viel de prijs me nog mee :+ Maar met motor is het toch best prijzig.. ik kwam rond de 700 € uit.
Uiteraard, + alleen ontbijt, geen avond eten. Juli is dan inderdaad prijzig, maar juni viel me best mee.
Helaas weet ik nog niet wanneer ik een week mee moet naar Frankrijk met een andere vakantie, dus kan nog niets boeken :|

• BvZwolle
  • Laatst online: 13:48
Maegrim schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 23:09:
Mijn VFR weggedaan met 153k omdat ie olie aan het lekken was ;(
En de grote vraag is dan: wat heb je ervoor terug gekocht?

• NLDViane
wimmel_1 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 23:44:
[...]

Zijn we op dag 1 van mn vakantie vorig jaar doorheen gereden, met uitzicht op het Zwarte Woud bij de Col du Grand Colombier :Y Ik zie dat de foto's verkeerd staan met locatie, excuses. We zijn wel door de Elzas heen gekomen van Cleebourg naar Sochaux!
Er zaten echt wel passen/stukken bij die goed te doen waren, maar mijn algemene indruk van de Franse wegen is niet heel best na afgelopen jaar... De Izoard verraste me zeer positief, die was echt strak, waar de voorgaande passen juist dramatisch waren wanneer je geen allroad/tourmachine had. Zal de route nog een keer uitpluizen met alle passen die we gehad hebben!

[ Voor 8% gewijzigd door NLDViane op 16-01-2020 12:05 ]

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:45

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

NLDViane schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 10:34:
[...]

Zijn we op dag 1 van mn vakantie vorig jaar doorheen gereden, met uitzicht op het Zwarte Woud bij de Col du Grand Colombier :Y Er zaten echt wel passen/stukken bij die goed te doen waren, maar mijn algemene indruk van de Franse wegen is niet heel best na afgelopen jaar... De Izoard verraste me zeer positief, die was echt strak, waar de voorgaande passen juist dramatisch waren wanneer je geen allroad/tourmachine had. Zal de route nog een keer uitpluizen met alle passen die we gehad hebben!
De beste wegen en passen zijn die waar de Tour de France recent is geweest (of dit jaar heengaat). Die wegen worden vaak helemaal opnieuw geasfalteerd voor de Tour!

De Route des Grandes Alpes was schitterend, in 2018 helemaal gereden en ga dit jaar terug voor meer. :9

• Maegrim
BvZwolle schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 09:05:
[...]

En de grote vraag is dan: wat heb je ervoor terug gekocht?
Dat staat al lang in de topicstart :+

• BvZwolle
Maegrim schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 11:53:
[...]

Dat staat al lang in de topicstart :+
Triumph : een man van mijn hart!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:27
wimmel_1 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 21:18:
[...]

Wat?? Is @SmurfLink off road geweest??

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-12-2025
En zonder jou nog wel :')

• SmurfLink
  • Niet online
Tja hij wou niet mee met het weekendje weg...

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10-2025

tdw

Amai seg!

Waaj schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 23:31:

Da's leuk voor als je in hotels gaat, maar de portemonnee wil ook wat. En elke ochtend kamp afbreken en 5 uur verderop weer opzetten is niet te doen. :P

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Niet echt mijn ding, maar wel prachtig om te zien en ook qua techniek. Motoren van 700pk die in minder dan 7 seconden over de 350km/u gaan met straat legale banden en zonder wheelie bars.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-01 22:38
tdw schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 19:50:
[...]

Da's leuk voor als je in hotels gaat, maar de portemonnee wil ook wat. En elke ochtend kamp afbreken en 5 uur verderop weer opzetten is niet te doen. :P
Hoezo..??
Dat doe ik al een aantal jaren opr rij.
Dagje sturen, tentje opbouwen, restaurantje opzoeken, hapje eten, en pitten.
Volgende ochtend koffie zetten, broodje eten en zooi inpakken en op de de motor binden.
Zeker in Frankrijk zijn er campings die echt super goedkoop zijn, je kunt dan voor weinig geld op motor trip.

Overigens moet je niet al na 5 uur weer stoppen, maar gewoon lekker uurtje of 8 a half 9 in de ochtend weg rijden en tegen een uurtje of 5 a 6 op een volgende camping stoppen.
Lekker gewoon heel de dag sturen. 8)

[ Voor 14% gewijzigd door Bommes op 16-01-2020 20:01 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dat zou m'n kont echt niet OK vinden :+

• Chakotay
@Osiris kamperen, of die dragracer een post hoger? :p

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
@Chakotay Een uur of 8 op de motor zitten per dag :o

* Osiris vindt 2 uur al lang op z'n ZZR :+

Officieel een "sport tour" (die 300 kan :P) maar behalve dat 'ie goed rechtdoor kan gaan, vind ik 't niet echt een tour-motor qua zitcomfort.

• DrivinUCrazy
Hmm, ik zit juist wat routes bij elkaar te klikken van 7-8 uur reistijd. Dit zijn uitschieters, meestal houd ik minder aan, maar 2 uur rijtijd vind ik juist weer erg weinig.
Wel iedere 75-90 minuten stoppen, al is het maar een 10-minuutjes pauze. Vinden de rokers ook fijn. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Waaj
  • Niet online
tdw schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 19:50:
[...]

Dat kan ook prima met kamperen. Moet je alleen niet een complete bungalowtent willen opzetten 's avonds :+
En dan kan je heus wel meer dan 5 uur rijden op een dag :)
Osiris schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 20:45:
Dat zou m'n kont echt niet OK vinden :+
Zitvlees kweken!

Onze routine is 10 uur vertrekken met (alle zooi ingepakt en opgebonden) en zo rond 6-7 uur 's avonds een camping opzoeken, tentje opzetten en koken. Tussendoor stoppen op een mooi plekje voor koffie of eten, en natuurlijk de tankstops, maar voor de rest lekker de hele dag rijden.

[edit] Ik moet er trouwens niet aan denken zo een hele dag snelweg te rijden, dat lijkt mij ontzetttend vermoeiend. Maar binnendoorwegen is perfect te doen zo.

[ Voor 42% gewijzigd door Waaj op 16-01-2020 23:20 ]

• Bommes
Waaj schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 23:10:
[...]

Dat kan ook prima met kamperen. Moet je alleen niet een complete bungalowtent willen opzetten 's avonds :+
En dan kan je heus wel meer dan 5 uur rijden op een dag :)

[...]

Zitvlees kweken!

Onze routine is 10 uur vertrekken met (alle zooi ingepakt en opgebonden) en zo rond 6-7 uur 's avonds een camping opzoeken, tentje opzetten en koken. Tussendoor stoppen op een mooi plekje voor koffie of eten, en natuurlijk de tankstops, maar voor de rest lekker de hele dag rijden.

[edit] Ik moet er trouwens niet aan denken zo een hele dag snelweg te rijden, dat lijkt mij ontzetttend vermoeiend. Maar binnendoorwegen is perfect te doen zo.
Ik rijd meestal iets eerder weg in de ochtend, uurtje of 8 a half 9 maar stop dan ook meestal wat vroeger dan jullie.
Soms wat uitschieters als ik geen leuke plek kan vinden, dan moet je soms wat langer door rijden.

Zo een vergelijkbare dag over de snelweg heb ik vorig jaar voor het eerst gedaan op de heen weg.
Die hakt er veel meer in dan een dag binnendoor rijden.
Wel vreemd want ook op de snelweg stop ik elke 2 uurtjes wel een keer om te tanken.
Waarschijnlijk omdat je op de snelweg niet echt gaat verzitten maar enkel en alleen rechtdoor rijd.

Toch ga ik er dit jaar weer voor denk i, 1 dagje snelweg om zo snel mogelijk naar het zuiden te komen. De rest weer binnen door.
Ben nog niet toe gekomen aan routes maken.. :/ toch maar eens voor gaan zitten binnenkort.
Het is zo weer mei/juni *O*

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:06

charrel

Cortisol4life..

Wij zijn ook weer aan het plannen, gaan met 6 man. Week 22 is al vastgezet, nu nog even kijken wat we gaan doen.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:06

_Apache_

For life.

Van de week toch even twee reparaties laten uitvoeren aan de FJR.
Remlicht is plakkerig, bij het loslaten van de hendel blijft hij branden. Druk ik de hendel iets naar voren gaat hij wel uit. De remlichtsensor is al eens vervangen, evenals het scharnierbusje van de hendel. Geen idee wat de monteur wil doen, maar ik vind het *** irritant, dus het moet opgelost worden. Ik wil geen koekblik op men achterwiel hebben omdat ik tóch doorrem.

En een deel van mijn dashboard verlichting doet het niet meer. Werd door de monteur als als dure klus aangemerkt, want de complete tupperware moet eraf, en de lampjes zijn vrij kostbaar én worden niet los verkocht, alleen in totale set. Dan maar een hele set, zal je net zien dat nummer 2 kapot gaat op de terugrit van de garage.

Dat ik geen zicht meer heb op de toerenteller vanaf 8.000 rpm (redline op 9) vind ik niet zo een ding, maar de snelheidsmeter van 0-150 is wel een dingetje, die gebruik ik wel eens. :+

[ Voor 15% gewijzigd door _Apache_ op 17-01-2020 10:13 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Waaj
  • Niet online
Eerste vakantie van het jaar is hier ook al geboekt. Helaas zonder motor tenzij ik m'n motor in de handbagage weet te proppen :+

Voor de zomer zijn we nog aan het kijken. Wel een paar ideeën, en misschien voor het eerst in lange tijd ook niet per motor :/ Dus ik ben ook al aan het kijken om een paar weekendjes met de motor weg te gaan, ding moet wel kilometers maken natuurlijk *O*

• kneusteun
Ik ga van het zomer dus naar Oostenrijk, alleen ik was van plan een supermoto te halen (690 of drz ofzo) maar dat gaat nu dus denk ik meer richting fz1 of triumph speed triple.

iemand nog tips:?

• Maegrim
africa twin? :+

• NLDViane
@kneusteun Street Triple, das leuker in de bochtjes dan een Speed. Snelweg op een naked is gewoon beroerd, reed met de Street Triple max 140, waar met een Ninja 300 160 nog relatief comfortabel was.

@Maegrim Goldwing, en daar een supermoto huren :+

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:48

Secsytime

Automagisch

NLDViane schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 14:05:
@kneusteun Street Triple, das leuker in de bochtjes dan een Speed. Snelweg op een naked is gewoon beroerd, reed met de Street Triple max 140, waar met een Ninja 300 160 nog relatief comfortabel was.

Denk dat het een stukje gewenning is, ik heb echt geen moeite met hoge snelheden op de Striple hoor.. Je moet wel de juiste houding ook aannemen op de motor.

• NLDViane
@Secsytime tja, ik vermijd bij voorkeur de snelweg met dat ding :+ Dat houding veel doet ben ik met je eens, lekker achterop tegen de verhoging aan zitten en iets naar voren gebukt maakt echt verschil. Zit dan ook net niet in de turbulentie van de flyscreen.

Moet er wel bij zeggen dat het 600km snelweg blazen was direct na 5000km Alpen in 2 weken, dus was ook goed verrot :9

EDIT: tijdelijk harder rijden is natuurlijk geen probleem, maar als kruissnelheid... Meh

[ Voor 10% gewijzigd door NLDViane op 17-01-2020 14:31 ]

• Maegrim
ik heb met m'n striple juist geen turbulentie, anders had ik wel wat aan dat flyscreen gedaan

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:48

Secsytime

Automagisch

Maegrim schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 14:30:
ik heb met m'n striple juist geen turbulentie, anders had ik wel wat aan dat flyscreen gedaan
Met zo'n scherm telt het niet he :+ :9

Afbeeldingslocatie: http://s410372035.initial-website.co.uk/s/cc_images/cache_2421543885.jpg?t=1339568966

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12:24

A13X

Dude

kneusteun schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 12:50:
Ik ga van het zomer dus naar Oostenrijk, alleen ik was van plan een supermoto te halen (690 of drz ofzo) maar dat gaat nu dus denk ik meer richting fz1 of triumph speed triple.

iemand nog tips:?
FZ1

disclaimer, ben bevooroordeeld :+

Awesome

• Maegrim
Secsytime schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 14:38:
[...]

Met zo'n scherm telt het niet he :+ :9

[Afbeelding]
zo'n scherm zorgt juist voor hoofdpijn :P

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Osiris schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 20:59:
@Chakotay Een uur of 8 op de motor zitten per dag :o

* Osiris vindt 2 uur al lang op z'n ZZR :+

Officieel een "sport tour" (die 300 kan :P) maar behalve dat 'ie goed rechtdoor kan gaan, vind ik 't niet echt een tour-motor qua zitcomfort.
Vorig jaar met mn CBR 600 F3 ook een weekendje Eiffel gedaan, maar na een paar uur krijg ik ook pijn in mn rug en nek. Die zithouding is gewoon niet fijn voor lange stukken achter elkaar, zeker als je steeds berg op / berg af gaat met al die hairpins e.d.
Mijn volgende bike wordt denk ik toch een naked, vooral om die reden. (Voor de rest echt een prima fiets, oerdegelijk en gewoon goed gebalanceerd in alle opzichten).

• Chakotay
@_Apache_ is je complete dashboard vervangen door een 2ehands exemplaar niet goedkoper dan het ding open laten maken losse lampjes vervangen, als dat zo prijzig is? Die zie ik staan vanaf zo'n €150. Mocht die van het oudere model ook passen zelfs nog 50 euro minder.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@_Apache_ : Anders misschien even bij Carmo in Helmond informeren? Die vragen volgens mij ook niet de hoofdprijs voor dat soort 'futiliteiten'. @Youk is daar onlangs ook nog met de VFR naar toe gegaan, volgens mij?

Aangaande "Fly-Screen's": Dat gekke 'mini-ruitje' (lees: opstaand zwart randje) op m'n MT-10, van amper 2 Centimeter hoog, doet ALLES goed doordat 't ding héél simpel de luchtstroom 'breekt'. Ding staat onder een minimale, scherpere, hoek dan dat de rest van 't front van m'n fiets staat waardoor ik als berijder absoluut geen last van de wind heb (en voor zover dat ik het weet had @Joopieboy er ook geen last van toen 'ie m'n brommer een weekendje mee had terwijl hij toch écht wel iets langer is dan dat ik dat ben).

[ Voor 58% gewijzigd door Will_M op 17-01-2020 16:33 ]

• kneusteun
NLDViane schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 14:05:

Street triple is voor mij ben ik bang niet echt een optie, de zithouding is killing voor mijn knie.
Voor een korte periode zou het kunnen, maar naar Oostenrijk gaat hem niet worden (ooit mijn knieschijf gebroken en stuk verwijdert dus erg pijnlijk op te sportieve fietsen)

Stiekem kijk ik nog naar een 990 duke of smt of zoiets dergelijks. Ik ben redelijk verknocht aan twee cilinders dus het liefst een 2 cilinder met 90pk of meer.

Z650 of 750 keek ik ook wel naar maar vind ik persoonlijk niet hele mooie fietsen.
Shiver is al aangeschaft door een vriend en ik wil niet als een ANWB stel gaan rondrijden.
FZ1 of CB1000R zijn mogelijke opties maar ik heb weinig met 4 cilinders...... het leven is moeilijk :'(

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@wimmel_1 Wel een leuke dat je daarover begint, bij mijn BMW heb ik een straatpakket voor de Rallye uitvoering, met hoge ruit dus. Als dat ding net zoveel ellende geeft als dat ruitje op die van de verkoper dan komt er het lage Rallye scherm terug op. 8)

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

ktm 1290 superduke r niet wat?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 16:55:
@wimmel_1 Wel een leuke dat je daarover begint, bij mijn BMW heb ik een straatpakket voor de Rallye uitvoering, met hoge ruit dus. Als dat ding net zoveel ellende geeft als dat ruitje op die van de verkoper dan komt er het lage Rallye scherm terug op. 8)
Tot een paar jaar geleden hadden we hier vervolgens een hele discussie over ruitjes kunnen gaan voeren met @Decoy88 ... Helaas is die jongen niet meer onder ons :'(

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

wimmel_1 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 16:14:
@_Apache_ : Anders misschien even bij Carmo in Helmond informeren? Die vragen volgens mij ook niet de hoofdprijs voor dat soort 'futiliteiten'. @Youk is daar onlangs ook nog met de VFR naar toe gegaan, volgens mij?

Aangaande "Fly-Screen's": Dat gekke 'mini-ruitje' (lees: opstaand zwart randje) op m'n MT-10, van amper 2 Centimeter hoog, doet ALLES goed doordat 't ding héél simpel de luchtstroom 'breekt'. Ding staat onder een minimale, scherpere, hoek dan dat de rest van 't front van m'n fiets staat waardoor ik als berijder absoluut geen last van de wind heb (en voor zover dat ik het weet had @Joopieboy er ook geen last van toen 'ie m'n brommer een weekendje mee had terwijl hij toch écht wel iets langer is dan dat ik dat ben).
klopt MT-10 stock ruitje is perfect, heb 1x een lener mee gehad met het hogere ruitje en wat vond ik dat enorm waardeloos precies de wind op mijn helm. nee doe mijn naked bike maar zonder enorme windschermen als het te extreem word ga ik wel wat platter liggen.

• Bommes
@wimmel_1 ik heb hem 1 keer ontmoet tijdens de eerste Tweakers motorrit dus ik ga echt niet zeggen dat ik hem kende.
Maar ik denk nog steeds wel regelmatig aan hem.
Vreemd is dat want zoals gezegd ik kende hem alleen via dit en het motorforum maar ik was behoorlijk aangeslagen door zijn ongeluk toen.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Streepje schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 17:07:
[...]

klopt MT-10 stock ruitje is perfect, heb 1x een lener mee gehad met het hogere ruitje en wat vond ik dat enorm waardeloos precies de wind op mijn helm. nee doe mijn naked bike maar zonder enorme windschermen als het te extreem word ga ik wel wat platter liggen.
Een Suzuki GSX-R 750 is er gewoon mee vóór te blijven zonder daarbij plat op je tank te hoeven gaan liggen ... :*) _O-

• Youk

Youk

Volvo For Life

@wimmel_1 & @_Apache_ Heb het even opgezocht, was al in augustus toen ik bij carmo geweest ben voor het dashboard van mijn VFR. Heel goede service, maar voor de lampjes te laten vervangen lijkt mij dit een beetje ver gezocht. Of het moet zijn dat deze mee vastgebakken zitten. Geen idee hoe dit bij een FJR is.

Zijn het lampjes, dan kun je beter zelf alles losmaken en vervangen. Is inderdaad een k**werkje, ook op de VFR moet er dan zowat alles af. Maar eens je het los hebt is het kinderspel.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Youk schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 17:35:
@wimmel_1 & @_Apache_ Heb het even opgezocht, was al in augustus toen ik bij carmo geweest ben voor het dashboard van mijn VFR. Heel goede service, maar voor de lampjes te laten vervangen lijkt mij dit een beetje ver gezocht. Of het moet zijn dat deze mee vastgebakken zitten. Geen idee hoe dit bij een FJR is.

Zijn het lampjes, dan kun je beter zelf alles losmaken en vervangen. Is inderdaad een k**werkje, ook op de VFR moet er dan zowat alles af. Maar eens je het los hebt is het kinderspel.
Voor zover ik weet zitten er (al) SMD LED's op 't printjplaatje van zo'n FJR cockpitje.... Maar PIN me er niet op vast >:)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 17:23:
[...]

Een Suzuki GSX-R 750 is er gewoon mee vóór te blijven zonder daarbij plat op je tank te hoeven gaan liggen ... :*) _O-
}:|

Zeker als je dan niet op let, met een kleiner tandwiel dan even denkt vlot weg te komen en met een klapperend voorwiel uiteindelijk van ellende maar naar de 2 gaat en weer vrolijk de voorkant omhoog klapt. :+ Krengetje af en toe...

En idd blijft triest dat die er niet meer is ja. ;(

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

wimmel_1 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 17:23:
[...]

vanaf de 230+ moet je wel een aardig dikke nek hebben om rechtop te blijven zitten :9

• DrivinUCrazy
Joopieboy schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 16:55:
Ik ben benieuwd. Zoals bijna iedereen met een Super Tenere heb ik de standaard ruit (overal turbulentie) er af gehaald, en er een hogere op gezet. Die veroorzaakte alsnog turbulentie op mijn kin. Toen nog een MRA spoilertje er op gezet, en nu gaat het nét over mijn helm heen. Ziet er niet uit, maar werkt wel perfect. Met een beetje rijwind kan het gewoon doorregenen, maar je blijft aardig droog.
Zodra de temperaturen wat omhoog gaan, gaat die ruit er weer af, en zet ik het lagere en alsnog 4 cm ingekorte MRA ruitje er weer op, en dan rij ik praktisch een naked. Dat scheelt ook in de snelheidsbeleving. O-)

Dus ja, ik ben benieuwd hoe dat op de GS uitpakt.

• NLDViane
kneusteun schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 16:55:
[...]

Street triple is voor mij ben ik bang niet echt een optie, de zithouding is killing voor mijn knie.
Voor een korte periode zou het kunnen, maar naar Oostenrijk gaat hem niet worden (ooit mijn knieschijf gebroken en stuk verwijdert dus erg pijnlijk op te sportieve fietsen)

Stiekem kijk ik nog naar een 990 duke of smt of zoiets dergelijks. Ik ben redelijk verknocht aan twee cilinders dus het liefst een 2 cilinder met 90pk of meer.

Z650 of 750 keek ik ook wel naar maar vind ik persoonlijk niet hele mooie fietsen.
Shiver is al aangeschaft door een vriend en ik wil niet als een ANWB stel gaan rondrijden.
FZ1 of CB1000R zijn mogelijke opties maar ik heb weinig met 4 cilinders...... het leven is moeilijk :'(
Ah, dat kan ik dan begrijpen :Y Mocht een Speed Triple ook 'te' zijn qua houding zou je nog naar de Tiger Sport kunnen kijken... Heeft hetzelfde blok als een Speed Triple. Je moet wel van het uiterlijk houden, maar hij is net als de S1000XR op sportief straatgebruik gericht. Als je daar vriendjes mee kan worden heb je en het comfort, en de lol die je zoekt!

Kijk ook eens op ergo-cycle.com daar kan je je lengte invoeren en kijken hoe je zithouding per specifieke motor is!

[ Voor 4% gewijzigd door NLDViane op 17-01-2020 18:32 ]

• Maegrim
[...]

dan is een speed triple ook geen optie en zou ik voor de SMT gaan. niet zo'n gare als ik had halen :P

• Chakotay
Joopieboy schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 17:39:
[...]

En idd blijft triest dat die er niet meer is ja. ;(
Ik had mijn GSX-R ook nooit moeten verkopen... Maarja, geen ruimte voor een hele verzameling motoren helaas :/

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Chakotay schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 19:33:
[...]

Ik had mijn GSX-R ook nooit moeten verkopen... Maarja, geen ruimte voor een hele verzameling motoren helaas :/
Same here, ruimte om te sleutelen en lekker je ding te doen en hem op te kunnen slaan...

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
[...]

Als je een naked wil, maar toch een goede zithouding die vol te houden is, BMW R1200R (2cil), K1200R (4cil) of F800R (2cil)? De R1200 en F800 zit wel een beetje een maximale lengte aan, voor mij met 1m95 wat te klein.

[ Voor 5% gewijzigd door _eLMo_ op 17-01-2020 20:48 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

_eLMo_ schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 20:44:
[...]

Als je een naked wil, maar toch een goede zithouding die vol te houden is, BMW R1200R (2cil), K1200R (4cil) of F800R (2cil)? De R1200 en F800 zit wel een beetje een maximale lengte aan, voor mij met 1m95 wat te klein.
Met een R1200GS ben ik het niet helemaal eens... Zeker niet als je een adventure hebt.
Ik ben 1.97m en ik heb onlangs een R1250GSA besteld, met straatpakket met een gewoon zadel waardoor de hoogte op 910mm uit komt. Als ik de Eifel/Zwarte Woud in ga dan gaat dat zadel gewoon weer 20mm lager om net wat lekkerder zonder een gestrekt been bij de grond te komen. Dus nee, niet mee eens. :)

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
[...]

Tiger 1050 misschien?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
_Apache_ schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:02:
…maar de snelheidsmeter van 0-150 is wel een dingetje, die gebruik ik wel eens. :+
Hoezo is dat een dingetje? Wanneer de koekblikkers jou inhalen ga je te langzaam. Wanneer je zelf alle koekblikkers inhaalt ga je ook te langzaam. 8)

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

_eLMo_ schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 20:44:
[...]

R1200 is behoorlijk ruim hoor (1m93 hier), maar ik heb dan ook de RT en niet de R. @charrel kan ons meer vertellen over de R1200R :) Boxers zijn leuk! Moet je even aan wennen (vooral de oude zijn best agrarisch), maar altijd koppel en kracht zonder dat "ik moet altijd keihard" wat een 4-in-lijn liter blok wel heeft. Er is overigens ook een net nieuwe BMW F900R.

Overigens, mocht je de K's leuk vinden: de K1200 kan je beter laten staan en voor K1300 gaan. Ik ken de details niet, maar die schijnt een stuk betrouwbaarder te zijn (en iets meer power, maar de K1200 komt al niet te kort).

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Joopieboy schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 21:32:
[...]

Met een R1200GS ben ik het niet helemaal eens... Zeker niet als je een adventure hebt.
Ik ben 1.97m en ik heb onlangs een R1250GSA besteld, met straatpakket met een gewoon zadel waardoor de hoogte op 910mm uit komt. Als ik de Eifel/Zwarte Woud in ga dan gaat dat zadel gewoon weer 20mm lager om net wat lekkerder zonder een gestrekt been bij de grond te komen. Dus nee, niet mee eens. :)
Sorry ik had het over die specifieke modellen. 1200GSA LC hier ;P Die zit prima. Alles op de hoogste stand (zadel / ESA) kom ik net aan de grond 😁

[ Voor 5% gewijzigd door _eLMo_ op 17-01-2020 23:47 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• BvZwolle
NLDViane schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 18:31:
[...]

Ah, dat kan ik dan begrijpen :Y Mocht een Speed Triple ook 'te' zijn qua houding zou je nog naar de Tiger Sport kunnen kijken... Heeft hetzelfde blok als een Speed Triple. Je moet wel van het uiterlijk houden, maar hij is net als de S1000XR op sportief straatgebruik gericht. Als je daar vriendjes mee kan worden heb je en het comfort, en de lol die je zoekt!

Kijk ook eens op ergo-cycle.com daar kan je je lengte invoeren en kijken hoe je zithouding per specifieke motor is!
Ik ben de gelukkige eigenaar van de Tiger 1050 geweest (dus niet de Sport), maar de S1000XR mag je niet vergelijken met de Tiger. Qua zithouding komt het een beetje overeen, als is de Tiger iets meer voorover.
Qua techniek is de BMW echt veel dikker! QS for the win!!!
[...]

Triumph Tiger 1050, Fijne fiets. Stuurt lekker en voor mijn 1.94 een goeie kniehoek. 8 uur per dag in de bergen geen centje pijn. 3-cilinder met lekker veel koppel en doortrekken tot 10.000 geeft een heerlijke brul.
Ook nog wel redelijk betaalbaar!

[ Voor 28% gewijzigd door BvZwolle op 18-01-2020 01:30 ]

• kneusteun
Komt dan wel dichtbij de AT qua stijl. Wou juist een beetje een naked voor het bochten draaien.
Gewoon even veel dingetjes proefrijden ben ik bang, kijken hoe alles uitvalt qua houding.

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:00
@kneusteun er is nu ook een nieuwe BMW F900XR. Wellicht ook het proberen waard, samen met de F900R die @noes al noemde..

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:27
Nieuwe Africa Twin 1100 adventure sports uitvoering. Ook leuk.

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:26

fdees

Trust me I'm an Engineer

Denk dat het juist belangrijk is om een motor te hebben waarbij je jezelf lekker voelt. De MT-07 waarop ik leste vond ik totaal niet fijn rijden, vanwege zitpositie en ik had geen vertrouwen in de voorkant op bepaalde momenten. Na een half uur proefrijden op een Scrambler 1200, was ik verkocht en vind het heerlijk rijden.

Ps. Ik ga vandaag mijn motor ophalen :*) :*) :*)

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-01 22:14
_Apache_ schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:02:
Van de week toch even twee reparaties laten uitvoeren aan de FJR.
Remlicht is plakkerig, bij het loslaten van de hendel blijft hij branden. Druk ik de hendel iets naar voren gaat hij wel uit. De remlichtsensor is al eens vervangen, evenals het scharnierbusje van de hendel. Geen idee wat de monteur wil doen, maar ik vind het *** irritant, dus het moet opgelost worden. Ik wil geen koekblik op men achterwiel hebben omdat ik tóch doorrem.

En een deel van mijn dashboard verlichting doet het niet meer. Werd door de monteur als als dure klus aangemerkt, want de complete tupperware moet eraf, en de lampjes zijn vrij kostbaar én worden niet los verkocht, alleen in totale set. Dan maar een hele set, zal je net zien dat nummer 2 kapot gaat op de terugrit van de garage.

Dat ik geen zicht meer heb op de toerenteller vanaf 8.000 rpm (redline op 9) vind ik niet zo een ding, maar de snelheidsmeter van 0-150 is wel een dingetje, die gebruik ik wel eens. :+
Dit klopt toch niet helemaal. Ja de lampjes zijn vrij kostbaar maar worden gewoon per stuk geleverd door yamaha.

2x BULB 4YR835171000 € 5.95
9x BULB (T3.4 12V-80MA) 4WM835171000 € 10.81 (heb ze zelfs op voorraad liggen ;) )

Tekening is alleen niet echt duidelijk welke waar zit :( Dus of je moet hem open maken nakijken en dan pas bestellen en wachten of inderdaad gewoon alles in 1 keer bestellen. Ze zijn allemaal net zo oud dus als er 1 nog niet kapot is kan die op korte termijn alsnog de geest geven.

Cheap ass oplossing is snelheid aflezen van de navigatie :+

[ Voor 6% gewijzigd door harley op 18-01-2020 09:35 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-01 20:28
wimmel_1 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 20:17:
[...]

Ook dat maakt weinig uit als je een setje 'kabels' in een hotel leent waarbij de rode en zwarte kabels een 'cross-cable' aansluiting hebben….. 'POEF' en je mag alsnog lopen 8) :'(
Achterop plaats mag nemen

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Van het voorjaar ook maar eens proberen dan maar. 8)

Bewuste keuze om de motor maar wat later af te laten leveren, eind mei ipv april ergens. Als ik dan moet leren en het is mooi weer dan ken ik mijzelf. :X

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:06

charrel

Cortisol4life..

de kniehoek op de r1200r is slechter dan op de GS, maar ik heb het zadel wat laten verhogen. Is prima langer uit te houden. Zeker met een scherm nog voorop. De R rijdt wel echt actiever dan de 1200gs.
Ik ben dan wel 1.82m maar het zadel zou nog hoger kunnen zonder problemen. Steppies kunnen ook nog wat naar beneden maar dan rij je ze wel snel aan de grond. Op het amerikaanse forum doen ze wat kortere steppies en wat lager. Zit is dan beter en gaat minder snel aan de grond. Ik heb lange benen maar zit prima verder.

[ Voor 9% gewijzigd door charrel op 18-01-2020 16:15 ]

• BvZwolle
Volgens mij was er iemand geïnteresseerd in een Triumph Trophy?
Er staat er nu 1 te koop in België voor weinig. Is de SE uitvoering. Dus de dikte uitvoering.
Qua import kan ik je wel helpen.
http://link.2dehands.be/m...tm_campaign=socialbuttons

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-01 14:33
fdees schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 08:12:
Denk dat het juist belangrijk is om een motor te hebben waarbij je jezelf lekker voelt. De MT-07 waarop ik leste vond ik totaal niet fijn rijden, vanwege zitpositie en ik had geen vertrouwen in de voorkant op bepaalde momenten. Na een half uur proefrijden op een Scrambler 1200, was ik verkocht en vind het heerlijk rijden.

Ps. Ik ga vandaag mijn motor ophalen :*) :*) :*)
Het is er goed weer voor! Waar ik als ik vragen mag?

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:06

_Apache_

For life.

harley schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 09:17:
[...]

Dit klopt toch niet helemaal. Ja de lampjes zijn vrij kostbaar maar worden gewoon per stuk geleverd door yamaha.

2x BULB 4YR835171000 € 5.95
9x BULB (T3.4 12V-80MA) 4WM835171000 € 10.81 (heb ze zelfs op voorraad liggen ;) )

Tekening is alleen niet echt duidelijk welke waar zit :( Dus of je moet hem open maken nakijken en dan pas bestellen en wachten of inderdaad gewoon alles in 1 keer bestellen. Ze zijn allemaal net zo oud dus als er 1 nog niet kapot is kan die op korte termijn alsnog de geest geven.

Cheap ass oplossing is snelheid aflezen van de navigatie :+
Het kan zijn de ik de monteur verkeerd begrepen heb, en dat hij adviseerde het 'als set te vervangen' dan zou het geheel wel kloppen.

Vooral omdat de rest van de lampjes al 5jaar oud zijn. Doe dan alles maar, ben toch van plan er nog even mee door te rijden.
sypie schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 23:15:
[...]

Hoezo is dat een dingetje? Wanneer de koekblikkers jou inhalen ga je te langzaam. Wanneer je zelf alle koekblikkers inhaalt ga je ook te langzaam. 8)
:+

@wimmel_1 Helmond is voor mij dik anderhalf uur enkele rit, dat vind ik een beetje gortig voor wat lampjes. Vooral omdat het heen en weer is voor brengen en weer halen.

@Chakotay zit je dan niet met de tellerstand die dan weer goed gezet moet worden? :S

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Bommes
Ik had voor mijn vstrom een nieuw bv schakelpedaal besteld. Niet een originele naar eentje bedoeld voor een Dr650, dat zou ook moeten passen. Wel iets langer zou het dan zijn.
Niet zo erg, met maat 45 kan ik er vast bij dacht ik.

Vandaag even gemonteerd, helaas iets niet helemaal goed met de centrering van het gaatje voor de bevestigingsbout. Kreeg het dus niet echt netjes vast gezet.

Behalve langer bleek het pedaal ook verder naar buiten te steken.. dat vind ik er niet uit zien.
De oude dus maar weer terug gezet, 20 euro weg gegooid.. :(

Er zit nog al wat speling in het originele pedaal en het is al een keertje afgebroken en met een boutje gerepareerd. (Waar je daar werkelijk tegen aan zit met je voet was er af gebruiken door een val).

Denk dat ik maar een originele nieuwe set bestel, kost flink wat maar dan is het wel weer goed.
Vooral de spelling stoort me het meeste.

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-01 20:28
BvZwolle schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 16:15:
Volgens mij was er iemand geïnteresseerd in een Triumph Trophy?
Er staat er nu 1 te koop in België voor weinig. Is de SE uitvoering. Dus de dikte uitvoering.
Qua import kan ik je wel helpen.
http://link.2dehands.be/m...tm_campaign=socialbuttons
Dat was @Grubeater volgens mij. Inderdaad een erg nette prijs, zo te zien alle mogelijke opties aangekruist, ik heb voor de mijne toch een behoorlijk stukje meer betaald..
Pagina: 1 ... 76 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.