I have stability. The ability to stab.
Dat is niet erg, net als bij de Bugatti Veyron. Die banden hielden het maar 20 minuten vol op maximale snelheid. Geen probleem, want de benzine was dan in 12 minuten op.SmurfLink schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:54:
[...]
Man dan tril ik spontaan die fiets af johLijkt me ook weer niet de bedoeling.
Voordat jij eraf trilt is de helft van de bouten al los
Ik kan op mijn AT maar weinig moderne motoren goed bijhouden...HTT-Thalan schreef op maandag 13 januari 2020 @ 13:50:
[...]
Ik denk dat jullie allemaal maar eens een keer moete proefrijden op mijn alpje, ze gaan het jullie nog moeilijk maken denk ik. En dan kun je daarna gelijk een bod doen!
Maar misschien ligt dat aan de berijder
Ik heb niet gezegd op wélke manier de Alp het mensen moeilijk maaktRequiem19 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:57:
[...]
Ik kan op mijn AT maar weinig moderne motoren goed bijhouden...
Maar misschien ligt dat aan de berijder.
Een vrouw met een hevig trillend ding tussen de benen is meestal toch een goeie combi?SmurfLink schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:54:
[...]
Man dan tril ik spontaan die fiets af johLijkt me ook weer niet de bedoeling.
Laat maar, het is nog geen @Vrijdag
Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024
Ik denk dat ik er wel even heen ga! Een beetje afhankelijk van de planning nog, maar ik ben er nog nooit geweest. Dat moet ik dan toch een keer meemaken.Booyaa schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:21:
Nog mensen die naar de motorbeurs gaan dit jaar?
Yes, waarschijnlijk de donderdag, mijn vader heeft 2 toegangskaartjes van de kerstman(Booyaa schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:21:
Je kunt er vaak goede koopjes doen, dus wil een nieuw paar motorsneakers scoren en inspiratie opdoen voor mijn volgende vakantie.
Als je er maar hard genoeg in gelooft is elke dag vrijdagMitssz schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:22:
[...]
Een vrouw met een hevig trillend ding tussen de benen is meestal toch een goeie combi?
[ Voor 20% gewijzigd door darkkingll op 13-01-2020 15:34 ]
Oh man, er zijn zoveel opmerkingen die we hier op zouden kunnen maken, dat ik niet kan kiezen.Mitssz schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:22:
[...]
Een vrouw met een hevig trillend ding tussen de benen is meestal toch een goeie combi?
[ Voor 23% gewijzigd door Noord27 op 13-01-2020 16:29 ]
Enexis Netbeheer Engineer
Je zou kunnen zoeken naar fazer 1000 gen 2.
Is wel de bedoeling, maar moet nog even kijken welke dag het wordt. School is traag met het rooster en in het weekend zie ik niet zitten, vond het op vrijdag na 15:00 al vies druk...Booyaa schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:21:
De merkenhal is wel iets beter gevuld dan vorig jaar begreep ik, Honda en Kawasaki zijn weer van de partij
Voor de inspiratiedarkkingll schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:33:
[...]
Je kunt er vaak goede koopjes doen, dus wil een nieuw paar motorsneakers scoren en inspiratie opdoen voor mijn volgende vakantie.
https://www.motor-forum.n...r-de-winter-topic.439307/
Ik ben de 5de in de rij in de TS van dat topic met mijn verslagjes..
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
In ieder geval iets waarin de standaard dingen beschreven staan. Filters, olie, lagers, bougies, ketting, etc..Patrock schreef op maandag 13 januari 2020 @ 16:31:
Van Hayes inderdaad nooit gevonden. Wel is het yamaha werkplaatshandboek makkelijk online te vinden.
Je zou kunnen zoeken naar fazer 1000 gen 2.
Enexis Netbeheer Engineer
Gevalletje I like my girls how I like my bikes?Mitssz schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:22:
[...]
@NLDViane Kawasaki was er vorig jaar toch gewoon? Of ben ik nou gek?
[ Voor 22% gewijzigd door SmurfLink op 13-01-2020 17:40 ]
De laatste keer dat ik op een Alp reed is me dat smerig tegen gevallen. Als ik alleen al kijk hoe hard ik de voorrem moest in knijpen om überhaupt af te remmen.. Als ik dat op mijn (toen nog) DIversion 900 had gedaan zou ik over de kop geslagen zijnHTT-Thalan schreef op maandag 13 januari 2020 @ 13:50:
[...]
Ik denk dat jullie allemaal maar eens een keer moete proefrijden op mijn alpje, ze gaan het jullie nog moeilijk maken denk ik. En dan kun je daarna gelijk een bod doen!
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Gewoon afremmen met je voeten zoals je vroeger mogelijk wel eens op de fiets deed.Destruction schreef op maandag 13 januari 2020 @ 17:39:
[...]
De laatste keer dat ik op een Alp reed is me dat smerig tegen gevallen. Als ik alleen al kijk hoe hard ik de voorrem moest in knijpen om überhaupt af te remmen.. Als ik dat op mijn (toen nog) DIversion 900 had gedaan zou ik over de kop geslagen zijnMogelijk was desbetreffende Alp dan niet in een geweldig goede staat, dat kan natuurlijk. Maar geef mij sowieso maar iets met wat meer vermogen
Ja, de koppeling heeft veel mannenkracht nodig, maar de rem ook zekerDestruction schreef op maandag 13 januari 2020 @ 17:39:
[...]
De laatste keer dat ik op een Alp reed is me dat smerig tegen gevallen. Als ik alleen al kijk hoe hard ik de voorrem moest in knijpen om überhaupt af te remmen.. Als ik dat op mijn (toen nog) DIversion 900 had gedaan zou ik over de kop geslagen zijnMogelijk was desbetreffende Alp dan niet in een geweldig goede staat, dat kan natuurlijk. Maar geef mij sowieso maar iets met wat meer vermogen
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
@CodeCaster kan me niet voorstellen dat ik op de Kamasutra mijn eerste motor heb gekocht... het leren pak daarentegen... Liep er niet ook iemand met bodypaint rond?
Ah da's waar ook... ja die show zou ik heen gaan... maar toen werd m'n vriendin m'n ex dus gingen we niet meer... vind het nog zonde dat ik niet alleen ben gegaan. 't jaar ervoor stonden ze wel op de beurs, dat was mijn eerste keer daar, heb toen nog kwijlend op de Versys gezeten.NLDViane schreef op maandag 13 januari 2020 @ 18:04:
@SmurfLink er waren wel veel dealers moet nieuwe modellen van Kawa, maar ze hadden hun eigen News Show op de oude luchtbasis in Soesterberg gehoudenGratis entree voor iedereen met een motorrijbewijs en je kon gratis in het museum rondwandelen, vond het goed geregeld
@CodeCaster kan me niet voorstellen dat ik op de Kamasutra mijn eerste motor heb gekocht... het leren pak daarentegen... Liep er niet ook iemand met bodypaint rond?
Dit jaar maar weer eens gaan dan, ik vermaak me er eigenlijk prima tot nu toe. Dat niet alle merken er zijn maakt me op zich weinig uit, het is best een leuk uitje en als ik er nog een leuk koopje op de kop kan tikken, dikke prima. Zo niet, dan heb ik een gezellig dagje uit gehad met gezellige mensen.
Groen, was 't toch?SmurfLink schreef op maandag 13 januari 2020 @ 17:36:
[...]
Gevalletje I like my girls how I like my bikes?
Aan de foto's te zien mogen we deze mooie machientjes toevoegen aan de regio.... 'Zuidpool'?Conwa schreef op zondag 12 januari 2020 @ 15:42:
Wow, er is gewoon een motor topic op tweakers!
Ik kan het niet laten om mijn andere hobby dan ook maar even te showen:
Ik rij sinds 4 jaar motor en heb net nr. 10 gekocht. Heb er momenteel 3, meer past niet in de box![]()
Deze mogen ook toegevoegd worden aan topic start bericht @lolgast
Mijn Ducati Hypermotard 939 SP uit 2016:
[Afbeelding]
https://www.instagram.com/p/B5TH0hsldhO/?igshid=zmdkf2h9o2tg
Mijn husqvarna 701 uit 2017:
[Afbeelding]
https://www.instagram.com/p/B5hgfmQFRNZ/?igshid=pxebjvdbn6f6
En mijn Honda CB500 caferacer uit 1976:
[Afbeelding]
https://www.instagram.com/p/B5vgBI2lPmS/?igshid=vmshiqdnibn3
Foto's zijn waarschijnlijk gemaakt op een zonnige doordeweekse dag terwijl de pinguïns weg waren voor de opnames van een nieuwe film in de Ice-Age serie...
@lolgast is de laatste tijd overigens érg stil hier
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Excuus haha, ik kom uit Haarlem, Noord-Holland. Super bedankt!wimmel_1 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 18:23:
[...]
Aan de foto's te zien mogen we deze mooie machientjes toevoegen aan de regio.... 'Zuidpool'?![]()
Foto's zijn waarschijnlijk gemaakt op een zonnige doordeweekse dag terwijl de pinguïns weg waren voor de opnames van een nieuwe film in de Ice-Age serie...![]()
@lolgast is de laatste tijd overigens érg stil hier![]()

Dat betekent dat het verzinken van m'n heftafel wel moet lukken
Voor de zekerheid nog op een paar plekken herhalen, iig een leuk projectje voor na de wintersport
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Real men ride naked twins 🤘😎Mitssz schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:22:
[...]
Real women ride the Sybian 👌
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Het zou niet best zijn als de stabiliteit van de fundering afhankelijk is van de druk van het grondwater. Natte voeten zou kunnen gebeuren (ben je in je keldervloer aan het boren?wimmel_1 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 19:04:
@steveman Kijk, voordat je gaat 'slijpen' of 'zagen' even goed naar de werking van grondwater in je regio!! Als je 'zomaar' een gat in je vloer gaat maken dan heb je kans dat de rest van je garage/schuur, afhankelijk van het type fundering, gaat verzakken doordat 't grondwater een makkelijkere route naar boven gevonden heeft... Draagvlak van een vloer is dan wég....
[ Voor 0% gewijzigd door JanPedaal op 13-01-2020 20:48 . Reden: Typo ]
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Je wilt niet wéten wat er in Vinex wijken allemaal voor een 'schuurtjes' gezet zijn én worden door... Hobby-Bob de 'Bouwvakker' waarbij de 'fundering' voornamelijk bestaat uit stoepbanden waartussen wat goedkoop beton zónder wapening gestort is....JanPedaal schreef op maandag 13 januari 2020 @ 20:48:
[...]
Het zou niet best zijn als de stabiliteit van de fundering afhankelijk is van de druk van het grondwater. Natte voeten zou kunnen gebeuren (ben je in je keldervloer aan het boren?) maar om de boel te laten verzakken moet je wel een heel groot gat maken; dusdanig groot dat de constructieve samenhang van de vloer weg is.
Plaat-Fundering is dan ineens érg letterlijk genomen.
Je hoeft niet, net al ik hier gedaan heb, 24 kuub (ruim 57 Ton) aan beton ónder de grond te werken voor een 'simpele' 6x5 Mtr. garage / schuur, maar....
In de gemiddelde Vinex-wijk mag je al blij zijn als er 57 ton beton voor de fundering van àlle schuurtjes van het project is gebruiktwimmel_1 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 20:54:
[...]
Je wilt niet wéten wat er in Vinex wijken allemaal voor een 'schuurtjes' gezet zijn én worden door... Hobby-Bob de 'Bouwvakker' waarbij de 'fundering' voornamelijk bestaat uit stoepbanden waartussen wat goedkoop beton zónder wapening gestort is....
Je hoeft niet, net al ik hier gedaan heb, 24 kuub (ruim 57 Ton) aan beton ónder de grond te werken voor een 'simpele' 6x5 Mtr. garage / schuur, maar....
Maarre .... heb je gelijk een schuilkelder mancave laten storten of had je een paar zakjes beton over die je kwijt moest want een plaat van 75cm dikte is ook weer enthousiast om je schoffels, een paar fietsen en een auto + motor op kwijt te kunnen
Dat wil ik inderdaad niet wetenwimmel_1 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 20:54:
[...]
Je wilt niet wéten wat er in Vinex wijken allemaal voor een 'schuurtjes' gezet zijn én worden door... Hobby-Bob de 'Bouwvakker' waarbij de 'fundering' voornamelijk bestaat uit stoepbanden waartussen wat goedkoop beton zónder wapening gestort is....
Geprutst wordt er natuurlijk overal wel.
Gelukkig woon ik in een degelijke jaren 70 wijk op palen.
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Nee hoor, nétjes gewapend gestort met een 'Olifantje' á 10 Kuub + een 15 Kuub's 3-Asser (én dan vervolgens één kuub overhouden én dus (gratis) moeten laten uitwassen voor hergebruik in de Beton Centrale).Waaj schreef op maandag 13 januari 2020 @ 21:23:
[...]
In de gemiddelde Vinex-wijk mag je al blij zijn als er 57 ton beton voor de fundering van àlle schuurtjes van het project is gebruikt
Maarre .... heb je gelijk een schuilkelder mancave laten storten of had je een paar zakjes beton over die je kwijt moest want een plaat van 75cm dikte is ook weer enthousiast om je schoffels, een paar fietsen en een auto + motor op kwijt te kunnen
Hele wijk staat hier op 'palen' dus je moet 'wat' als je niet wilt of mág laten heiën / boren ....
Ik heb een betere oplossing:botoo schreef op maandag 13 januari 2020 @ 20:46:
Call me crazy maar als ik m'n helm weer afzet dan is mijn (stekeltjes) haar platgeslagen en dan lijkt het ook nog eens veel grijzerdus daar heb ik eenpassende oplossing voor gevonden (was nog ff goed speuren omdat overal uitverkocht):
[Afbeelding]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Elke dag scheren?
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Om de dag, tien minuten onder de douche of even snel boven de wastafel. Zoveel haar heb ik niet dus valt reuze mee.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Doe dat petje af en je ogen open, kále sufkop....Joopieboy schreef op maandag 13 januari 2020 @ 22:01:
[...]
Om de dag, tien minuten onder de douche of even snel boven de wastafel. Zoveel haar heb ik niet dus valt reuze mee.Scheelt echt veel werk, 's ochtends grootste genot kop onder de kraan en door.
Direct bij aankoop zitten er al draden los bij dat petje, past wel goed bij Harleybotoo schreef op maandag 13 januari 2020 @ 20:46:
Call me crazy maar als ik m'n helm weer afzet dan is mijn (stekeltjes) haar platgeslagen en dan lijkt het ook nog eens veel grijzerdus daar heb ik eenpassende oplossing voor gevonden (was nog ff goed speuren omdat overal uitverkocht):
[Afbeelding]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Probeer eens 2 huizen in de verkoop (waarvan 1 net voor de 2e keer verkocht is na afbreken koop door ***** koper 1 en dus het hele circus opnieuw moet met koper 2HTT-Thalan schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:34:
[...]
Leuke stress dus. Ik zit middenin het papierwerk voor taxatie, hypotheken etc...
Je moet wat voor een garage
Awesome
Schubert label op je voorhoofd plakken en je kan gewoon doen alsof je een witte helm op hebtJoopieboy schreef op maandag 13 januari 2020 @ 21:48:
[...]
Ik heb een betere oplossing:
[Afbeelding]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ja,Booyaa schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:21:
Ik heb in september 2019 mijn A rijbewijs gehaald en kan er daardoor op donderdag gratis naar binnen.
Dat hoeft ook weer niet, iedere week tondeuse gaat ook prima
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Thanks,Bommes schreef op maandag 13 januari 2020 @ 17:20:
[...]
Voor de inspiratie:
https://www.motor-forum.n...r-de-winter-topic.439307/
Ik ben de 5de in de rij in de TS van dat topic met mijn verslagjes..
Ben van plan om een rondje Kroatie -> Bosnie -> Kroatie again --> Italie te doen. Vanaf Hamburg met de Urlaub Express naar Verona en dan op de motor verder. Op het eind een paar dagen supercar vally
Gezien overal nog olie zat op plekken waar het niet hoorde door dat lek, weet je wel zeker dat de hele motor (en de tuin eromheen) daarna heel snel lekker warm isOsiris schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 09:33:
@Chakotay Gewoon even een verfafbrander tegen 't carter aanzetten.Oh wacht, geen garage
Chakotay schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 09:40:
[...]
Gezien overal nog olie zat op plekken waar het niet hoorde door dat lek, weet je wel zeker dat de hele motor (en de tuin eromheen) daarna heel snel lekker warm is
Dan weet ik 't ook niet meer behalve de zwaartekracht z'n werk te laten doen
Kroatië een Bosnië zijn wel mooi! Ik heb samen met iemand een 'snelle' trip daarheen gedaan paar jaar geleden, 8 dagen voor Nederland naar Bosnië en weer terugdarkkingll schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 09:33:
[...]
Thanks,
Ben van plan om een rondje Kroatie -> Bosnie -> Kroatie again --> Italie te doen. Vanaf Hamburg met de Urlaub Express naar Verona en dan op de motor verder. Op het eind een paar dagen supercar vally
Haha herkenbaar:Raym09 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 23:38:
[...]
Probeer eens 2 huizen in de verkoop (waarvan 1 net voor de 2e keer verkocht is na afbreken koop door ***** koper 1 en dus het hele circus opnieuw moet met koper 2) en 1 in de aankoop.
Je moet wat voor een garage
- Eerst veel rondkijken (filteren op garage leverde slechts 1 woning op, maar in eerste instantie was dat een NO-WAY vanwege de staat)
- Oude toko verkopen (via makelaar), nieuwe toko kopen (via makelaar).
- Nieuwe toko sleuteloverdracht + verbouwen (3 maanden), verhuizen, oude toko sleuteloverdracht.
[ Voor 3% gewijzigd door SniperGuy op 14-01-2020 10:55 ]
Hoef je daarna geen onderhoud meer uit te voeren iig.Chakotay schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 09:40:
[...]
Gezien overal nog olie zat op plekken waar het niet hoorde door dat lek, weet je wel zeker dat de hele motor (en de tuin eromheen) daarna heel snel lekker warm is
[ Voor 6% gewijzigd door SmurfLink op 14-01-2020 12:57 ]
En hij heeft dan gelijk de tuin bouwrijp gemaakt voor de bouw van een garage/schuur!SmurfLink schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 12:57:
[...]
Hoef je daarna geen onderhoud meer uit te voeren iig.Heb je geen garage meer nodig, problem solved!
Wij hadden ook even gekeken naar die trein, maar vonden de prijs te hoog tegenover auto + kardarkkingll schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 09:33:
[...]
Thanks,
Gamertag: timmie271
Hoe zetten ze een motor eigenlijk vast op de trein?timmie271 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 16:52:
[...]
Wij hadden ook even gekeken naar die trein, maar vonden de prijs te hoog tegenover auto + kar
Althans ik hoop dat ze hem vast zetten.
The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future
Normaal wielklem en spanbanden oid? Net zoals op een karretjefdees schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 17:37:
[...]
Hoe zetten ze een motor eigenlijk vast op de trein?
Althans ik hoop dat ze hem vast zetten.
Laatst ook eens een keer naar zo'n trein gekeken. Ik rij zelf wel.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Aanhanger moet nog geregeld worden, maar rij liever zelf dan dat bedrag te betalenDrivinUCrazy schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 17:43:
Net als op een boot denk ik, met spanbandjes.
Laatst ook eens een keer naar zo'n trein gekeken. Ik rij zelf wel.Zeker als je de beschikking hebt over een aanhangwagen en kunt afwisselen met rijden, lijkt me dat veel fijner.
Autoslaaptrein (Dusseldorf-Innsbruck) was het op de midden standaard, en 2 banden aan de veerpoten voor, en 2 banden aan de passagiers voetsteunen. Geen wielklem in ieder geval.timmie271 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 17:41:
[...]
Normaal wielklem en spanbanden oid? Net zoals op een karretje
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Met die Urlaub express? Vind de prijzen nogal.. hoog..mkrmr schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 17:53:
[...]
Autoslaaptrein (Dusseldorf-Innsbruck) was het op de midden standaard, en 2 banden aan de veerpoten voor, en 2 banden aan de passagiers voetsteunen. Geen wielklem in ieder geval.
Moet je nu eens uitrekenen wat je aan tol/benzine/afschrijving/onderhoud/tijd kwijt bent.Secsytime schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 18:23:
[...]
Met die Urlaub express? Vind de prijzen nogal.. hoog..
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Geen 700€ per motortdw schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 18:39:
[...]
Moet je nu eens uitrekenen wat je aan tol/benzine/afschrijving/onderhoud/tijd kwijt bent.
Dan rij je een goedkope motor. Een retourtje Dusseldorf - Verona is 2000 km. Tickets zijn idd ca. 700 euro, dan kom je dus op 35 ct/km voor de trein. Nu een rekenvoorbeeldje met de motor.
Verbruik 10 ct/km (ca. 1:17 bij ca. 1,65 / liter) -> 200 euro
Onderhoud: 10ct/km -> 200 euro
Tolvignet Zwitserland -> 37 euro
Tol Italië (grens -> Verona) -> ca. 11 euro
2 overnachting/reisdag inleveren: 80 euro
Dan zit je ook al aan ruim 500 euro maar bespaart het je wel 22 uur aan snelweg (ca. 23-24 uur met stops). Ik heb hierbij nog geen afschrijving meegenomen want dat is bij iedere motor natuurlijk anders, maar het is zeker geen dure optie.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
[ Voor 3% gewijzigd door NLDViane op 14-01-2020 19:18 ]
Waar bestaat die 450 euro uit?NLDViane schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 19:18:
[...] of karretje achter de auto en gruwelijk vroeg weggaan (+-450 euro totaal).
Dat kan.Vond de trein een mooie optie omdat je daar kan slapen, en de volgende dag nog tijd zat hebt om rustig rond te toeren, maar dat is het geld niet waard voor mij
~ James May
Dus ook onderhoud en afschrijving niet meegenomen. Dan kunnen we wel bezig blijven maar dat wordt nooit een eerlijke vergelijkingNLDViane schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 19:25:
[...]
Brandstof, huur karretje, vignetten, bedankje voor het mogen lenen van de auto
~ James May
In een krat steken, naar een willekeurig antwoordnummer in Nederland sturen met je eigen huisadres als retouradres erop.NLDViane schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 19:18:
@tdw de opties voor mij en @timmie271 waren: zelf rijden (vierkante banden, houten reet, 2x extra hotelovernachting), motor op de trein (700 euro per persoon), of karretje achter de auto en gruwelijk vroeg weggaan (+-450 euro totaal). Vond de trein een mooie optie omdat je daar kan slapen, en de volgende dag nog tijd zat hebt om rustig rond te toeren, maar dat is het geld niet waard voor mij
Die wil ik best wel even opsommen hoortdw schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 19:31:
[...]
Dus ook onderhoud en afschrijving niet meegenomen. Dan kunnen we wel bezig blijven maar dat wordt nooit een eerlijke vergelijking
@NLDViane met voldoende koffie kom je er altijd wel. En is maar ~15 uurtjes rijden door karretje
Moet oprecht menen dat die best wel slim bedacht isHTT-Thalan schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 19:36:
[...]
In een krat steken, naar een willekeurig antwoordnummer in Nederland sturen met je eigen huisadres als retouradres erop.
[ Voor 27% gewijzigd door timmie271 op 14-01-2020 19:37 ]
2 motoren rijden zal vrijwel altijd duurder zijn dan 1 auto met karretje. Maar goed, 2000km rijden, gooien we er 100 euro aan onderhoud bovenop. Zitten we op 550,- Komt dan neer op 1000 euro voor een beurt met 20000km interval, houd je nog wat geld over voor bandjes en de remmerij die wat langer meegaattdw schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 19:31:
[...]
Dus ook onderhoud en afschrijving niet meegenomen. Dan kunnen we wel bezig blijven maar dat wordt nooit een eerlijke vergelijking
en er natuurlijk van uit gaande dat het rubber niet van de weg komt
Bij PostNL zijn de maximale afmetingen 100 * 50 * 50 cm bij een maximaal gewicht van 23 kilo. Je zult vanuit het buitenland je motor moeten demonteren en in meerdere pakketten versturen.HTT-Thalan schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 19:36:
[...]
In een krat steken, naar een willekeurig antwoordnummer in Nederland sturen met je eigen huisadres als retouradres erop.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Dan is het geen leuke oplossing meerGrubeater schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 19:51:
[...]
Bij PostNL zijn de maximale afmetingen 100 * 50 * 50 cm bij een maximaal gewicht van 23 kilo. Je zult vanuit het buitenland je motor moeten demonteren en in meerdere pakketten versturen.
Je weet wie dit is, toch?Grubeater schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 19:51:
[...]
Bij PostNL zijn de maximale afmetingen 100 * 50 * 50 cm bij een maximaal gewicht van 23 kilo. Je zult vanuit het buitenland je motor moeten demonteren en in meerdere pakketten versturen.
Leukste is als er 1 of 2 pakketjes ontbreken. Leuk puzzelen danNLDViane schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 19:57:
[...]
Dan is elk pakketje onderdeel van de puzzel en mag je zelf de oplossing bedenken
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Da's de kat van de oom en tante van @timmie271 !
Pakket A is bezorgd bij de buren op nummer 12.harley schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 20:01:
[...]
Leukste is als er 1 of 2 pakketjes ontbreken. Leuk puzzelen dan
Pakket B is bezorgd bij de buren van een compleet andere straat op nummer 29.
Pakket C is bezorgd bij de buren ...
SmurfLink schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 20:02:
[...]
Da's de kat van de oom en tante van @timmie271 !
[ Voor 18% gewijzigd door timmie271 op 14-01-2020 20:04 ]
gmbl, waar is die laatste drijfstang nou weer gebleven... Hoop dat ie niet bij het kommetje met remvloeistof in zatharley schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 20:01:
[...]
Leukste is als er 1 of 2 pakketjes ontbreken. Leuk puzzelen dan
@Osiris en jij zit opgescheept met het pakket van de andere buren...
[ Voor 10% gewijzigd door NLDViane op 14-01-2020 20:08 ]
Verbruik op de snelweg is voor mij veel lager, gaat richting de 1:24 en onderhoud doe ik zelf dus daardoor valt het ook mee (ik vind het ook leuk om te doen, dus dat is geen straf. De motor heeft voor de echt grote “afschrijving klappen” al te veel kilometers gemaakt, deze “klap” schat ik zelf op 30.000 km. Want dan denken de meeste sjonnies dat een blok van een motor is afgereden.tdw schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 19:06:
[...]
Dan rij je een goedkope motor. Een retourtje Dusseldorf - Verona is 2000 km. Tickets zijn idd ca. 700 euro, dan kom je dus op 35 ct/km voor de trein. Nu een rekenvoorbeeldje met de motor.
Verbruik 10 ct/km (ca. 1:17 bij ca. 1,65 / liter) -> 200 euro
Onderhoud: 10ct/km -> 200 euro
Tolvignet Zwitserland -> 37 euro
Tol Italië (grens -> Verona) -> ca. 11 euro
2 overnachting/reisdag inleveren: 80 euro
Dan zit je ook al aan ruim 500 euro maar bespaart het je wel 22 uur aan snelweg (ca. 23-24 uur met stops). Ik heb hierbij nog geen afschrijving meegenomen want dat is bij iedere motor natuurlijk anders, maar het is zeker geen dure optie.
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Een avontuur was het dan weer wel haha
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Mjah, daarom neem ik die trein, heb ook maar iets van 10 dagen, maar de trein scheelt mij denk ik al wel zo-n 3-4 reisdagen.Tankiej schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 10:54:
[...]
Kroatië een Bosnië zijn wel mooi! Ik heb samen met iemand een 'snelle' trip daarheen gedaan paar jaar geleden, 8 dagen voor Nederland naar Bosnië en weer terug
Kar e.d. kan ik ook wel regelen, maar dan zit ik nog steeds met heen en weer rijden. Zoals het nu lijkt ga ik in mijn uppie(tenzij er van hier mensen meewillenDrivinUCrazy schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 17:43:
Net als op een boot denk ik, met spanbandjes.
Laatst ook eens een keer naar zo'n trein gekeken. Ik rij zelf wel.Zeker als je de beschikking hebt over een aanhangwagen en kunt afwisselen met rijden, lijkt me dat veel fijner.
Qua prijs: Het is jammer dat ik waarschijnlijk niet in juni kan, retourtje vanuit Hamburg is dan zo'n 500 euro, dat is al haast goedkoper dan alleen de brandstof en overnachtingen die ik anders nodig zou hebben(km of 2500, ik rijd c.a. 1:15 dus dat tikt wel aan.
Globale plan is nu Hamburg --> Verona, dan dag 1 ri. Zagreb, daar 3 nachten camperen(plus uitje naar Plitvice), dan paar dagen Mostar, misschien nog 2 dagen Dubrovnik, terug richting Zagreb om met de boot naar Italie te gaan, paar daagjes Bologna en dan weer Verona --> Hamburg -->Huis
Hamburg ipv Dusseldorf omdat het mij 2-3 uur rijden op de snelweg scheelt.
In ander nieuws, de nieuwe Triumph Street Triple S
[ Voor 59% gewijzigd door darkkingll op 15-01-2020 10:27 ]
Wij hebben er 2 dagen over gedaan om in Italië te komen, als je dat in één nacht kan doen scheelt dat behoorlijk qua reistijd. Ik denk dat je wel wat hoger zit met kosten, maar de korte reistijd is ook wat waard natuurlijkdarkkingll schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:13:
[...]
Mjah, daarom neem ik die trein, heb ook maar iets van 10 dagen, maar de trein scheelt mij denk ik al wel zo-n 3-4 reisdagen.
Mjah, vanaf mijn huis is het 12.5 uur rijden naar Verona, als je aan 1 stuk doorrijd + overal de snelheidslimiet..Tankiej schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:27:
[...]
Wij hebben er 2 dagen over gedaan om in Italië te komen, als je dat in één nacht kan doen scheelt dat behoorlijk qua reistijd. Ik denk dat je wel wat hoger zit met kosten, maar de korte reistijd is ook wat waard natuurlijk
Met een kar dus zeker 15 uur. + pauzes want ik ga geen 15 uur in 1 keer rijden(vroeger vaak genoeg gedaan wel). Dan maar wat meer betalen, maar wel uitgerust aankomen.
De meeste (huur?) motoraanhangwagens hebben géén 'Tempo 100' goedkeuring voor Duitsland maar dan nog is Frankrijk de snellere route (NIET goedkoper!!! Brandstofverbruik van je auto 'vliegt' omhoog met die snelheid + aanhangwagen én de Péage is ook precies niet helemaal gratuite
Een busje waar de motoren IN passen is vaak sneller / voordeliger
[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 15-01-2020 13:16 ]
Vervolgens zette hij zijn oranje knipperlichtjes voor aan en ging hij door de file rijden. Ik er op gepaste afstand achteraan. De auto's gingen mooi aan de kant.
Na de file haalde ik hem netjes in en gaf ik een duimpje als dank.
Je woont in het noorden toch? Dan is Hamburg toch niet sneller dan Dusseldorf?darkkingll schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:29:
[...]
Mjah, vanaf mijn huis is het 12.5 uur rijden naar Verona, als je aan 1 stuk doorrijd + overal de snelheidslimiet..
Met een kar dus zeker 15 uur. + pauzes want ik ga geen 15 uur in 1 keer rijden(vroeger vaak genoeg gedaan wel). Dan maar wat meer betalen, maar wel uitgerust aankomen.
Verrek, je hebt helemaal gelijk, beide 3 uur rijden.Secsytime schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 11:35:
[...]
Je woont in het noorden toch? Dan is Hamburg toch niet sneller dan Dusseldorf?
Ik was altijd in de veronderstelling dat Dusseldorf een stuk verder weg was
Ik zat gister namelijk ook al te kijken wat de beste opstapplek voor die trein is.. en ik woon in Groningendarkkingll schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 12:09:
[...]
Verrek, je hebt helemaal gelijk, beide 3 uur rijden.
Ik was altijd in de veronderstelling dat Dusseldorf een stuk verder weg was
Dit topic is gesloten.
![]()