The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future
Ben heel benieuwd naar de uitkomstkazzzdafke schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:40:
Naar aanleiding van het QuickShift issue dat mijn kameraad en ik hebben op onze Speed RS 2019 (een aantal pagina's terug erover gehad) heb ik een officiële dagvaarding via de advocaat laten opstellen naar het adres van Triumph Benelux.
De dealer is uitgeput qua oplossingen en enkel Triumph Benelux is een aanspreekpunt, ook de dealer zijn uitleg.
Na 2 duidelijke mails geen enkele reactie in de 2 maand er na, dan is het tijd voor actie langs mijn kant.
Dus benieuwd waar deze naartoe gaat.
"Don't let your dreams be memes"
argh wat een pareltje...cyntax schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:09:
Ik heb ook wat thermokleding van Under Armour, uit de Tactical Cold Gear reeks. Destijds voor goedkoop kunnen aanschaffen via werk en met sale. Dit gebruik ik naar alle tevredenheid gedurende de echt koude dagen op de motor en tijdens wintersport.
PS: Mijn Moto-Guzzi staat te koop, ik vind het zonde om er zo weinig op te rijden.
Stop 'm even in je signature, dan is ie zichtbaar bij elke post die je maaktcyntax schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:09:
Ik heb ook wat thermokleding van Under Armour, uit de Tactical Cold Gear reeks. Destijds voor goedkoop kunnen aanschaffen via werk en met sale. Dit gebruik ik naar alle tevredenheid gedurende de echt koude dagen op de motor en tijdens wintersport.
PS: Mijn Moto-Guzzi staat te koop, ik vind het zonde om er zo weinig op te rijden.
I have stability. The ability to stab.
Vanochtend was file rijden niet meer te doen. Waar het gisteren nog verder goed werkte is het dus extreem achteruit gegaan. waarbij hij weer zo sponsig aanvoelt als het maar kan. Het hele moment is weer weg. De motor sloeg zelfs af toen ik met de koppeling ingetrokken tot stilstand kwam.
De garage is al op de hoogte en de revisiekit is besteld. Naar verwachting komt die donderdag binnen. Gezien ik gewoon moet werken kan ik zaterdag ochtend pas naar de garage toe. Oftewel aankomende dagen weer met de trein. En hopen dat ik zaterdag veilig over kan komen..
Je kan 'm toch bijvullen voordat je naar de garage gaat, dan kan je prima rijden..Patrock schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:08:
Na de slave cylinder van de koppeling te hebben laten vervangen, heeft de koppeling het ongeveer twee weken goed gedaan, waarna het moment weer begon te veranderen. Weer langs de garage geweest en er zat lucht in het systeem. Gezien hij goed ontlucht was, is er iets verder gekeken, en is er bij de master cylinder veel olie te zien. Echter na het reinigen, en weer in elkaar zetten is er tijdens het testen geen lekkage zichtbaar. Afgelopen zaterdag heb ik weer een stuk snelweg gepakt na ongeveer 3 weken dat de koppeling het weer goed deed, waarbij het moment lichtelijk veranderde.
Vanochtend was file rijden niet meer te doen. Waar het gisteren nog verder goed werkte is het dus extreem achteruit gegaan. waarbij hij weer zo sponsig aanvoelt als het maar kan. Het hele moment is weer weg. De motor sloeg zelfs af toen ik met de koppeling ingetrokken tot stilstand kwam.
De garage is al op de hoogte en de revisiekit is besteld. Naar verwachting komt die donderdag binnen. Gezien ik gewoon moet werken kan ik zaterdag ochtend pas naar de garage toe. Oftewel aankomende dagen weer met de trein. En hopen dat ik zaterdag veilig over kan komen..
* of mis ik iets?!
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - Svartpilen 401 '22
In het eerste geval is even ontluchten mogelijk voldoende, in het tweede geval is er toch echt een lek. Dot 4 of 5.1 remolie gaat in de meeste koppelingen overigens, het zou ook op het deksel van je reservoir moeten staan. Heeft elke motor, auto of onderdelenboer wel op voorraad voor een paar euro voor 250ml. Grotere flessen kopen is meestal niet zinnig, het spul is na openen maar beperkt houdbaar.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Magura is best een grote naam waar je ook kwaliteit van zou mogen verwachten maar als ik zo @Patrock's verhaal lees dan heb ik mijn twijfels over die kwaliteit en zeker over de kwaliteit van het oplossen van probleemgevallen.
[edit]
Dat was dus ook zo'n onduidelijk herleidbaar sponsig effect.
[ Voor 5% gewijzigd door botoo op 07-01-2020 16:18 ]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Nee, dat is verre van vertrouwen gevend. Snap ik helemaal, het was echt alleen maar bedoeld om je 'veilig' naar de garage te helpen.Patrock schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:55:
@mr_zippey dat zou inderdaad een optie zijn, maar dan moet ik wel even de juiste olie zien te vinden. (thuis niets liggen) Gisteren kon ik er bijvoorbeeld nog zonder problemen mee rijden. waarbij vanochtend in een rit van 30 km de koppeling al bijna compleet weer weg viel. Fijn en vertrouwd gevoel is in ieder geval niet aanwezig.. En dat voor mijn dagelijkse vervoersmiddel.
Wat ik begrijp is dat Citroën hydraulische veer systemen ook met minerale hydraulische olie werken. Dus zou je ook een auto onderdelenhandelaar kunnen benaderen.
Ook kan je gewoon even aan je garage vragen wat erin moet. Of kunnen ze wellicht gewoon je motor oppikken (evt met extra kosten)
(Misschien stomme gedachte, maar als die DOT4/5 schade toebrengt aan de rubbers en de garage heeft er per ongeluk door onoplettendheid toch DOT4/5 in gedaan.. kan dat ook nog de verklaring van je problemen zijn.. hoop het alleen niet voor je)
Succes
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Vind het alleen maar mooi dat er mee wordt gedacht. Oppikken van de motor gaat niet voor zaterdag lukken, ivm dat de planning van de bus al vol zit. Gezien het mijn enigste vervoersmiddel is buitenom OV is dat niet erg praktisch. Zit ondertussen ook al op bol enzo te kijken.mr_zippey schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 16:51:
[...]
Nee, dat is verre van vertrouwen gevend. Snap ik helemaal, het was echt alleen maar bedoeld om je 'veilig' naar de garage te helpen.
Wat ik begrijp is dat Citroën hydraulische veer systemen ook met minerale hydraulische olie werken. Dus zou je ook een auto onderdelenhandelaar kunnen benaderen.
Ook kan je gewoon even aan je garage vragen wat erin moet. Of kunnen ze wellicht gewoon je motor oppikken (evt met extra kosten)
(Misschien stomme gedachte, maar als die DOT4/5 schade toebrengt aan de rubbers en de garage heeft er per ongeluk door onoplettendheid toch DOT4/5 in gedaan.. kan dat ook nog de verklaring van je problemen zijn.. hoop het alleen niet voor je)
Succes
In de net iets meer dan 3 maand dat ik de motor heb, is er naar mijn weten geen dot vloeistof in gekomen. Hij is eenmaal door de garage waar ik hem heb gekocht bijgevuld nadat ik zonder koppeling ben komen te staan. Hierbij had ik aangegeven dat de slave cylinder een bekend probleem is bij deze KTM modellen. Echter hebben ze hem enkel bijgevuld zonder de slave er even af te halen, met de opmerking dat ze er minerale olie in hebben gedaan. Halverwege naar huis thv. Apeldoorn voelde de koppeling al weer raar, en direct bij Premium gestopt en daar de slave laten vervangen op eigen kosten. Bij het loshalen van de slave liep de olie al uit de aansluiting van het blok. Was dus makkelijk zichtbaar geweest dat de slave cylinder zelf kapot was. Dit is drie weken goed gegaan, waarna het moment leek te veranderen. beetje sponzig. maar kon geen duidelijk beeld krijgen wanneer het nou wijzigde. Mijzelf echt achter de oren gekrabt of het niet in mijn hoofd zit en het gewoon een vertrouwen issue is. Toch maar weer naar premium gegaan en bleek er lucht in te zitten. Terwijl zij hem toch echt bij het vervangen van de slave goed hebben ontlucht. Ook bij premium beide keren minerale olie er in zien gaan. Wat de vorige eigenaar er mee heeft gedaan, geen idee, maar hij heeft hem maar 12,5 duizend km gehad.
Bij premium hebben ze de laatste keer ook al netjes de hele master cylinder goed nagekeken en de druk ook goed getest. geen lekkage kunnen vinden. Nu bijna 3 weken verder zit er onder het rubber wat de master tegen vuil beschermd weer olie en is het in enkele dagen tijd van perfect werkend weer naar geen koppeling gegaan. revisiesetje is dus nu besteld.
Tot zover de eerste 5000 km
Huh, waar zeg ik dat ergens dan?!wimmel_1 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 17:06:
@mr_zippey DOT-4 én DOT-5.1 zijn uitwisselbaar (echter NIET mengbaar!!)…. DOT-5.0 'rommel' moet je laten voor dát wat 't is en laten gebruiken door mensen met US 'rommel' op 100% rechte wegen waar je amper hoeft te remmen (IMHO).
Nérgens…. En dat is juist 't probleem
DOT 5.0 én DOT 5.1 zijn twee geheel verschillende producten qua eigenschappen en die mag je niet even samen voegen tot DOT 5
Dat weet toch ieder weldenkend mens die zelf onderhoudt doet..wimmel_1 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 18:14:
[...]
Nérgens…. En dat is juist 't probleem![]()
DOT 5.0 én DOT 5.1 zijn twee geheel verschillende producten qua eigenschappen en die mag je niet even samen voegen tot DOT-5
Ik zou de mensen welke die 'rommel' aan het mengen zijn gegaan niet meer de kost willen geven…mr_zippey schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 18:17:
[...]
Dat weet toch ieder weldenkend mens die zelf onderhoudt doet..
Misschien dan nog maar even filmpje posten voor de mensen die niet weten dat er verschil in zit en wat de verschillen dan zijnwimmel_1 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 18:18:
[...]
Ik zou de mensen welke die 'rommel' aan het mengen zijn gegaan niet meer de kost willen geven…
https://www.nieuwsmotor.n...motorrijders-in-duitsland
Vooral het inhalen van fietsers moeten we ruimer gaan doen. Ik concludeer daaruit vooral dat je dus bij tegemoetkomend verkeer per definitie geen fietser meer mag inhalen.
En dat parkeren wordt misschien wel een dingetje: als je je motor op de stoep zou zetten, en dat blijkt toch beboet te worden dan wordt het duur en kon het wel eens punten gaan kosten. Dat wordt afwachten hoe dat uitpakt. Wie gaat het testen?
Zodra ik een Duitse agent spreek wil ik het hem wel vragen, maar ik hoef ze voorlopig niet te zien.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Heb jij al óóit je snelheid aangepast (70Km/h) op 't moment dat je een 'kruising' nadert in een 100Km/h zone welke NIET vlakbij een bebouwde kom ligt?DrivinUCrazy schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:16:
Wisten jullie dit al?
https://www.nieuwsmotor.n...motorrijders-in-duitsland
Vooral het inhalen van fietsers moeten we ruimer gaan doen. Ik concludeer daaruit vooral dat je dus bij tegemoetkomend verkeer per definitie geen fietser meer mag inhalen.
En dat parkeren wordt misschien wel een dingetje: als je je motor op de stoep zou zetten, en dat blijkt toch beboet te worden dan wordt het duur en kon het wel eens punten gaan kosten. Dat wordt afwachten hoe dat uitpakt. Wie gaat het testen?![]()
Zodra ik een Duitse agent spreek wil ik het hem wel vragen, maar ik hoef ze voorlopig niet te zien.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Nou, onderweg naar de ring moet je wel met een aantal foto toestellen onderwegwimmel_1 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:56:
[...]
Heb jij al óóit je snelheid aangepast (70Km/h) op 't moment dat je een 'kruising' nadert in een 100Km/h zone welke NIET vlakbij een bebouwde kom ligt?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Dan noem je ook wél weer een groot gebied op.... De B500 is overigens óók zo'n wegJoopieboy schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:34:
[...]
Nou, onderweg naar de ring moet je wel met een aantal foto toestellen onderweg
Heerlijk, 257 is ook zo primawimmel_1 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:36:
[...]
Dan noem je ook wél weer een groot gebied op.... De B500 is óók zo'n weg
Dass war mal... Rondje Ring om dáss Ring
Grappig, ik was net een route bij elkaar aan het klikken in die omgeving, voor het geval dat ik dit jaar nog die kan op ga. (en de B500 rij ik dan alleen om rustig die kant op te tokkelen, daarna zijn er veel mooiere wegen te beleven)wimmel_1 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:36:
[...]
Dan noem je ook wél weer een groot gebied op.... De B500 is overigens óók zo'n weg
Er zijn daar ook genoeg 'L' (Landes) en 'K' (kreiss) wegen te vinden welke eigenlijk béter zijn, inderdaadDrivinUCrazy schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:40:
[...]
Grappig, ik was net een route bij elkaar aan het klikken in die omgeving, voor het geval dat ik dit jaar nog die kan op ga. (en de B500 rij ik dan alleen om rustig die kant op te tokkelen, daarna zijn er veel mooiere wegen te beleven)
L (en sommige K) wegen kunnen inderdaad soms veel leuker zijn. De L93 bij bad peterstal bijvoorbeeld. Circuitje!!
Afgelopen jaar kwamen we daar, zaten we achter een toertocht van oldtimers en choppers. Niet lang bedacht, omgedraaid, weer naar beneden én weer naar boven geknald. Héérlijk.
[ Voor 35% gewijzigd door DrivinUCrazy op 07-01-2020 21:17 ]
Hahaha de L93 is wel heilig idd, heb ik volgens mij mijn eerste knietje (per ongeluk) een zetje op de grond gegeven op mijn GSX650F.DrivinUCrazy schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:45:
Weet iemand eigenlijk nog een goede bron om de wegafsluitingen voor zon- en feestdagen in Duitsland? Niets zo zonde als een route maken (ook voor je clubgenoten), en er lokaal pas achter komen dat er nog een blundertje in zit. Sommige mensen zijn niet zo zelfredzaam.
L (en sommige K) wegen kunnen inderdaad soms veel leuker zijn. De L93 bijvoorbeeld. Circuitje!!![]()
Afgelopen jaar kwamen we daar, zaten we achter een toertocht van oldtimers en choppers. Niet lang bedacht, omgedraaid, weer naar beneden én weer naar boven geknald. Héérlijk.
En wegafsluitingen is echt lastig in de schatten...
Tadaa: https://www.google.com/ma...3%2C8.014189509939683&z=9
Van een paar wegen weet ik al dat het klopt, dus dat is al een begin.
Als ik naar de Eifel ga doe ik dat wel een keer doordeweeks, stuk rustiger en kun je doorrijden.
Als je jezelf daar, ook met een groepje, als 'domme Hollander' gedraagt én netjes 'Duits' spreekt tijdens een staande-houding dan betaal je niets óf maar een béétje 'tol'….DrivinUCrazy schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:56:
Of je goochelt even op "Streckensperrung"
Tadaa: https://www.google.com/ma...3%2C8.014189509939683&z=9
Van een paar wegen weet ik al dat het klopt, dus dat is al een begin.
Gá gewoon NIET in discussie met 'Die Grünnen" !!
En papieren pas geven als ze erom vragen, en helm direct afzetten.wimmel_1 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:02:
[...]
Als je jezelf daar, ook met een groepje, als 'domme Hollander' gedraagt én netjes 'Duits' spreekt tijdens een staande-houding dan betaal je niets óf maar een béétje 'tol'….![]()
Gá gewoon NIET in discussie met 'Die Grünnen'....
Het komt denk ik ook wel een beetje door mijn banden, ik wil de voorband nog vervangen door een band die 70/30 is ipv de 90/10 die er nu op zit.
Met een 70/30 ga je het in de modder niet beter doen dan wat je al hebt. Dan moet je echt al naar 50/50 of nog grover gaan kijken.Kraanmachinist schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 01:03:
Moi eemn, ik was benieuwd of er meer mensen hier zijn die wel eens hun dualsport een modderpad oid in trappen en of ze tips hebben waar ze dit doen en hoe je beter wordt in offroad rijden. Ik heb een paar kleine plekjes al gevonden in mijn buurt maar het gaat me maar langzaam en vooral erg vermoeiend.
Het komt denk ik ook wel een beetje door mijn banden, ik wil de voorband nog vervangen door een band die 70/30 is ipv de 90/10 die er nu op zit.
Ze zijn wel geschikt voor simpele grind en aangereden zandpaden.
Algemene tips :
- staan ipv zitten
- langzaam op de makkelijke stukken zodat je gas kunt houden wanneer echt nodig
- goed vooruit kijken en vermijd object fixation
- focus op soepel, niet op snel rijden
- BLIJF VAN DIE VOORREM AF
- edit -
nu ik achter een echt toetsenbord zit even wat uitgebreider:
Mijn meest recente keuze offroad band voor de Transalp is een setje Mitas E-10 voor en E-09 Dakar achter (ik zou E 09 voor gehad hebben maar die was niet meer beschikbaar). Dit gaat meer richting een 20/80 band toe maar ze doen het verbazingwekkend goed op asfalt (lekkere grip en slijtage ook dik in orde).
Mijn wegbanden zijn Michelin Sirac's (droog zomerweer maar ook zeker een geschikte regen/winterband) en die hebben een hele goede levensduur, plakken goed (stepjes aan de grond) en ondanks dat dit 90/10 banden zijn heb ik hier af en toe nog wel eens een modder/zandpad mee gepakt, gaat best goed als je weet wat je doet (en niet moet doen).
Nadeel van modder is dat het de ruimte tussen je profiel opvult en niet meer wegloopt, dus je band verandert vrijwel direct in een slick waardoor alle vorm van grip verdwijnt. Grote grove noppen lopen makkelijker leeg. Ga je niet de modder in maar gewoon een goed aangereden bospad zal je niet zo snel problemen ervaren met heel veel type banden. Vooral uitkijken met:
- gras (zeker als het net is, superglad)
- modder op harde ondergrond (b.v. klei of steen/asfalt)
Mul zand kan zeer heftig zijn voor een beginner, ik heb er na zoveel jaar nog steeds geen hele hoge 'comfort level' mee, omdat ook je voorkant hevig heen en weer gaat omdat het zand vertragend werkt. Zand heeft maar twee oplossingen: stapvoets met zijwieltjes (lees: benen uitsteken, en dit kost heel veel energie) of volgas. Je voorwiel gaat uit het zand getild worden waardoor de wapperbeweging minder word (je kan ook minder goed sturen
en dan komen we op remmen. In principe wil je op alle mul terrein je achterwiel ingraven. Blokkeren die hap dus, en dat wiel goed in de grond trekken. Pas dan kun je evt voorzichtig het voorwiel erbij pakken. Op hard terrein zou je voorzichtig met ABS kunnen remmen maar hou rekening met je remweg, die kan (flink) langer zijn. Bij twijfel ABS eruit halen en zelf aanvoelen hoe hard je moet remmen.
Bij lastige stukken zoals singletrack moddersporen waarbij je bijna niet kunt sturen is het belangrijk tractie op je achterwiel te houden, dat helpt de motor in balans te houden (net zoals de AVB oefeningen dus, tractie houden). Je blijft staan omdat je dan tegen kan leunen en meer controle hebt. Hou het gas stabiel en zorg dat je dat beetje tractie dat je hebt niet verliest. Rij vooral op koppel als dat met je motor mogelijk is. Minder snelheid op de makkelijke/harde stukken zodat je weer gas/snelheid 'over' hebt voor het volgende lastige stuk.
Draag voldoende bescherming (evt ook voor je borst, onderrug, schenen) en zorg dat je voldoende drinkt. RIJ OOK NOOIT ALLEEN. Als je valt en verkeerd terecht komt moet iemand je kunnen helpen in welke vorm dan ook, al is het maar de hulpdiensten bellen. Maak je niet druk om vallen of schade. Beter (semi) gecontroleerd vallen dan verkrampt tegen een boom rijden.
[ Voor 61% gewijzigd door HTT-Thalan op 08-01-2020 08:23 ]

Waarom zou de Kawasaki zx-25r hier niet uitkomen, Euro5? Lijkt me wel lachen.. een 250 cc 4 cilinder die tot 17k toeren knalt en 50 pk heeft

Tegenwoordig niet meer schakelen
Rijd best prima eigenlijk, wat wazig gevoel in de voorkant, maar goed, kijken we nog wel eens naar.
Eerste wijziging gaat de ruit worden, want die is PERFECT de verkeerde hoogte voor me.
Ow en vooral veel opbergruimte, want daar ging het om.
leeg
Secsytime schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 09:18:
Waarom zou de Kawasaki zx-25r hier niet uitkomen, Euro5? Lijkt me wel lachen.. een 250 cc 4 cilinder die tot 17k toeren knalt en 50 pk heeft

Ik heb een tijd in het buitenland gewoond en daar een Ninja 250 gekocht en gereden. Écht heel tof! Als ik plek had gehad, had ik 'm meegenomen naar Nederland. Het geluid is écht verslavend inderdaad; enorm veel toeren maken en de motor is heerlijk wendbaar. Bovendien: het vermogen is weliswaar veel kleiner dan een 'echte' motor maar het gewicht ook. Ik vond het dus heel tof speelgoed. Ik denk dat er in Europa simpelweg te weinig vraag is naar deze motoren en ze misschien wel bang zijn minder 600cc motors te verkopen als ze deze hier uitbrengen.
[ Voor 3% gewijzigd door emile op 08-01-2020 11:19 . Reden: Foto toegevoegd ]
Kenteken aan de voorkant? Ziet er niet uit
[ Voor 54% gewijzigd door ProfaNe op 08-01-2020 11:47 ]
Super nice! Thanks voor alle info, vooral hoe je moet remmen en over tractie wist ik niks van. Ik heb er nu Bridgestone Battlewing banden onder zitten van de vorige eigenaar, maar die Michelin Sirac's zien er wel erg goed uit aangezien ik op het asfalt ook nog wat grip en comfort wil. Het pad waar ik nu wel eens een poging doe is één grote modderbende of een aangereden zandpad afhankelijk van de stand van de maan.HTT-Thalan schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 06:12:
[...]
Met een 70/30 ga je het in de modder niet beter doen dan wat je al hebt. Dan moet je echt al naar 50/50 of nog grover gaan kijken.
Ze zijn wel geschikt voor simpele grind en aangereden zandpaden.
Aanvankelijk hoopte ik weg te komen met alleen de voorband vervangen maar zo te horen is juist de achterband net zo belangrijk. Is er ook een kaart of overzicht met bospaden etc waar je met de motor mag komen?
Nee. Klopt! Laten we blij zijn dat die verplichting er in NL niet is...
Je mag overal komen waar geen voetpad/fietspad staat en wat wel gewoon een officiele 'weg' is volgens het verkeersreglement natuurlijk. In de praktijk is het soms moeilijk te zien. Ik doe veel uitzoekwerk via google maps, en daarna ook nog ter plaatse voor ik een route uitzet.Kraanmachinist schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:42:
[...]
Super nice! Thanks voor alle info, vooral hoe je moet remmen en over tractie wist ik niks van. Ik heb er nu Bridgestone Battlewing banden onder zitten van de vorige eigenaar, maar die Michelin Sirac's zien er wel erg goed uit aangezien ik op het asfalt ook nog wat grip en comfort wil. Het pad waar ik nu wel eens een poging doe is één grote modderbende of een aangereden zandpad afhankelijk van de stand van de maan.
Aanvankelijk hoopte ik weg te komen met alleen de voorband vervangen maar zo te horen is juist de achterband net zo belangrijk. Is er ook een kaart of overzicht met bospaden etc waar je met de motor mag komen?
Je achterband is je enige bron van aandrijving dus ja, die band is ook belangrijk
Mocht je een keer in het zuiden des lands komen (alhoewel ik nu wel druk bezig ben met een huis in Drenthe) wil ik je best een keer een middagje coachen
Wel handig bij sommige flitspalen inderdaademile schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:02:
[...]
Nee. Klopt! Laten we blij zijn dat die verplichting er in NL niet is...
Bij opschakelen is het simpel: gas een beetje dichtdraaien en tegelijk m'n pookje zacht omhoog tikken met m'n voet. Gaat altijd* perfect. Omlaag schakelen is lastig, je moet precies genoeg gas "blippen" zodat de spanning van de ketting is maar de toeren wel in de buurt komen van de lagere versnelling bij dezelfde snelheid, anders maakt de bak soms een naar geluid. Die kant op doe ik liever dus niet.
Wat mij zelden lukt, is van z'n 1 naar z'n 2, met name bij hoge toeren (uit m'n hoofd zo boven de 7-8000). Dan schiet 'ie vaak in z'n vrij. Je moet "revmatchen" om de overgang zo soepel mogelijk te maken, anders schiet 'ie er weer uit.
Iemand nog tips, behalve meer oefenen?
*: één keer niet, op de Honda CBF 600 van een vriend. Ik reed bergaf in Duitsland, en wilde van z'n 2 naar 3 schakelen, maar hij schoot in een andere versnelling, waardoor ik een onbedoelde kleine wheelie maakte.
[ Voor 9% gewijzigd door CodeCaster op 08-01-2020 13:26 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Koop een quickshifter en een blipperCodeCaster schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:12:
Het ging hierboven al over een quickshifter, en ik vind het af en toe grappig om zonder koppeling omhoog of omlaag te schakelen op m'n FZ1, want dan blijft de motor beter op toeren en duurt het schakelen korter. Bij opschakelen is het simpel: gas een beetje dichtdraaien en tegelijk m'n pookje zacht omhoog tikken met m'n voet. Gaat altijd* perfect. Omlaag schakelen is lastig, je moet precies genoeg gas "blippen" zodat de spanning van de ketting is maar de toeren wel in de buurt komen van de lagere versnelling bij dezelfde snelheid, anders maakt de bak soms een naar geluid. Die kant op doe ik liever dus niet.
Wat mij zelden lukt, is van z'n 1 naar z'n 2, met name bij hoge toeren (uit m'n hoofd zo boven de 7-8000). Dan schiet 'ie vaak in z'n vrij. Je moet "revmatchen" om de overgang zo soepel mogelijk te maken, anders schiet 'ie er weer uit. Iemand nog tips, behalve meer oefenen?
*: één keer niet, op de Honda CBF 600 van een vriend. Ik reed bergaf in Duitsland, en wilde van z'n 2 naar 3 schakelen, maar hij schoot in een andere versnelling, waardoor ik een onbedoelde kleine wheelie maakte.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Maar zelf doen is leuker!Tylen schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:26:
[...]
Koop een quickshifter en een blipper. Dat is mijn advies. 👍🏻
Een aftermarket quickshifter gooit toch gewoon even de ontsteking uit wanneer 'ie druk voelt op de schakelpook? Hoe voorkomt die dat probleem bij 1-N-2 dan, dat, nogmaals, alleen bij hogere toeren optreedt? Of is dat een kwestie van de timings correct instellen?
De laatste keer dat ik trouwens serieus snel probeerde op te trekken naast een onbekende motorrijder, "won" ik in de eerste versnelling al. Terwijl mijn blok braaf doortrok naar de 12.000 toeren en 120 KM/u, knalde bij mijn buurman de limiter erin bij 100 KM/u, en daarna verdween 'ie snel in m'n spiegels.
En nee, ik ben ook geen fan van sporten op de openbare weg, maar dit was bij verkeerslichten aan het begin van een snelweg.
[ Voor 15% gewijzigd door CodeCaster op 08-01-2020 13:34 ]
Blippen met blipper is echt wel leuker hoor
Je hebt gewoon een gare bak omdat je het altijd manueel doetEen aftermarket quickshifter gooit toch gewoon even de ontsteking uit wanneer 'ie druk voelt op de schakelpook? Hoe voorkomt die dat probleem bij 1-N-2 dan, dat, nogmaals, alleen bij hogere toeren optreedt? Of is dat een kwestie van de timings correct instellen?
serieus snel optrekken met een Fazer????????De laatste keer dat ik trouwens serieus snel probeerde op te trekken naast een onbekende motorrijder, "won" ik in de eerste versnelling al. Terwijl mijn blok braaf doortrok naar de 12.000 toeren en 120 KM/u, knalde bij mijn buurman de limiter erin bij 100 KM/u, en daarna verdween 'ie snel in m'n spiegels.Daarna hield ik in, want ik vond het wel weer leuk geweest, maar hij "moest" er daarna nog wel even voorbij met 150+.
En nee, ik ben ook geen fan van sporten op de openbare weg, maar dit was bij verkeerslichten aan het begin van een snelweg.
* Tylen rent hard weg
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik ken niemand die dat heeft, maar ik geloof je graag!
Ik ben gewoon slecht in schakelen bij hoge toeren. Zelfs wanneer ik mét koppeling van z'n 1 naar z'n 2 ga, hoor ik een harde klik wanneer ik de toeren niet goed match. Dit was al vanaf het begin, toen ik 'm met tien jaar oud en nog geen 40K op de teller kocht.Je hebt gewoon een gare bak omdat je het altijd manueel doet
Maar ik ren harder!serieus snel optrekken met een Fazer????????![]()
* Tylen rent hard weg
Dat ding trekt best leuk op. Ik heb het nooit exact getimed, maar binnen 3-4 seconden zit ik vanuit stilstand op 100 KM/u op de GPS, en dat vind ik hard zat.
Denk wel dat je bak misschien een tik heeft gehad, ik heb ook een FZ1 maar zowel omhoog als omlaag schakelen zonder koppeling gaat vrij soepel en probleemloos. Al doe ik alleen speedy opschakelen, downshiften zonder koppeling op standje opschieten is mij een beetje te groot risico.CodeCaster schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 14:52:
[...]
Ik ken niemand die dat heeft, maar ik geloof je graag!
[...]
Ik ben gewoon slecht in schakelen bij hoge toeren. Zelfs wanneer ik mét koppeling van z'n 1 naar z'n 2 ga, hoor ik een harde klik wanneer ik de toeren niet goed match. Dit was al vanaf het begin, toen ik 'm met tien jaar oud en nog geen 40K op de teller kocht.
[...]
Maar ik ren harder!
Dat ding trekt best leuk op. Ik heb het nooit exact getimed, maar binnen 3-4 seconden zit ik vanuit stilstand op 100 KM/u op de GPS, en dat vind ik hard zat.
@Tylen dat je een blipper en QS gewend bent hebben we gezien, moet je een keer normaal schakelen sloop je de complete hub van het achterwiel
[ Voor 7% gewijzigd door A13X op 08-01-2020 15:05 ]
Awesome
Ninja 250 is toch een 2 in lijn?emile schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:07:
[...]
[Afbeelding]
Ik heb een tijd in het buitenland gewoond en daar een Ninja 250 gekocht en gereden. Écht heel tof! Als ik plek had gehad, had ik 'm meegenomen naar Nederland. Het geluid is écht verslavend inderdaad; enorm veel toeren maken en de motor is heerlijk wendbaar. Bovendien: het vermogen is weliswaar veel kleiner dan een 'echte' motor maar het gewicht ook. Ik vond het dus heel tof speelgoed. Ik denk dat er in Europa simpelweg te weinig vraag is naar deze motoren en ze misschien wel bang zijn minder 600cc motors te verkopen als ze deze hier uitbrengen.
EDIT: er bestaat ook een Ninja 250SL ééncilinder, en de aloude GPZ500 is ook bekend als EX500 en Ninja 500... Om het duidelijk te houden
Wat betreft de quickshifters, vind het zelf erg fijn rijden, ook bij normaal gebruik. Zonder koppeling terug hangt heel erg van de motor af, met de Ninja 300 moest je een beste bak gas geven en bij de Street Triple juist heel weinig. Had in de bergen nogal eens de neutraal te pakken van 2 terug naar 1, dan moet je ineens heel hard remmen
[ Voor 8% gewijzigd door NLDViane op 08-01-2020 17:40 ]
http://link.marktplaats.nl/m1497093877
Iemand z’n BMW topkoffer onderweg langs de A28 kwijtgeraakt?
Ja precies, maar de zx-25r is dus een nieuwe motor die ze uit gaan brengen.. een 249 cc 4 cilinder. Maar alleen voor de aziatische markt.NLDViane schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 17:34:
@Secsytime die naamgeving verschilt nog wel eens per regio, maar de Ninja 250R, 300 en 400 zijn 2-in-lijn blokjes. Die staan dan intern weer bekend als EX250, EX300, EX400 en omdat mensen met een Ninja ook de naamgeving willen hebben van de grote broers worden onofficieel de namen ZX25R, ZX3R en ZX4R gebruikt op fora enzo...
EDIT: er bestaat ook een Ninja 250SL ééncilinder, en de aloude GPZ500 is ook bekend als EX500 en Ninja 500... Om het duidelijk te houden![]()
Wat betreft de quickshifters, vind het zelf erg fijn rijden, ook bij normaal gebruik. Zonder koppeling terug hangt heel erg van de motor af, met de Ninja 300 moest je een beste bak gas geven en bij de Street Triple juist heel weinig. Had in de bergen nogal eens de neutraal te pakken van 2 terug naar 1, dan moet je ineens heel hard remmen
Als dat doorgaat koop ik ook gelijk die nieuwe motor, want dan moet ik wel flink extra kilometers gaan maken voortaan. Als iemand hier interesse in de Alp heeft hoor ik het graag
Als je in het noorden komt wonen, wel even een inburgeringscursus volgen!HTT-Thalan schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 19:37:
We hebben een huis gevonden wat helemaal de fucking bomb is. Het is een eind weg (in het Noorden) maar checkt álle boxen, zit nét binnen budget en er zijn volgens de makelaar nog geen kapers op de kust. We gaan er vrijdag heen.
Als dat doorgaat koop ik ook gelijk die nieuwe motor, want dan moet ik wel flink extra kilometers gaan maken voortaan. Als iemand hier interesse in de Alp heeft hoor ik het graag.
Maare, welk dorp/regio?
Dat is bij veel motoren zo. Soms ligt het ook aan de afstelling van het schakelpookje zodat je niet goed genoeg doordrukt. Als je er veel last van hebt kan je kijken of je dat beter afgesteld krijgt.Maegrim schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 19:08:
Met m'n Rx is de quickshifter van 1 naar 2 niet helemaal betrouwbaar, die wil nog wel eens in z'n neutraal schieten
Aprilia heeft dat "opgelost" door de versnellingen dichter bij elkaar te zetten zodat de kans dat je misschakelt kleiner wordt, nadeel is dat je hem bijna niet meer in zijn vrij krijgt. Let maar eens op, bijna iedere Aprilia v4 rijder zal hem in zijn neutraal drukken als het ding nog rolt, als de motor stil staat is het een enorm gedoe en een combinatie van ervaring en geluk. Ze hebben trouwens ook een RSV uitgebracht met schakelpatroon N-1-2-3-... Heb je het probleem ook niet meer
Ik maak het niet specifieker dan "Drenthe", ik wil geen concurrentieSecsytime schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 19:45:
[...]
Als je in het noorden komt wonen, wel even een inburgeringscursus volgen!
Maare, welk dorp/regio?
Je had het laatst over op de brommer naar Emmen, maar daar wil niemand wonen tochHTT-Thalan schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 20:17:
[...]
Ik maak het niet specifieker dan "Drenthe", ik wil geen concurrentie.
Deze droomwoning waar ik nu over spreek moeten we nog gaan kijken, we zijn er nog niet geweest, dat gaat vrijdag avond gebeuren. In Emmen hebben wij een partner bedrijf zitten waar ik langs ging.Secsytime schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 21:03:
[...]
Je had het laatst over op de brommer naar Emmen, maar daar wil niemand wonen toch![]()
Maar Drenthe is gewoon een mooie provincie met nog veel leuke plekjes, natuur, rust... en het is nog aan te rijden met een fatsoenlijke motor.
Ah, dan ga je dus tóch voor een BMW! Goede keuzeHTT-Thalan schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 21:06:
[...]
en het is nog aan te rijden met een fatsoenlijke motor.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
De Alp blijft er dan bij voor de clubactiviteiten zoals onverhard rijden.
@Kraanmachinist kijk even op https://www.transeurotrail.org/netherlands/ of de TET route bij jou in de buurt voorbij komt.
Bij onverhard rijden moet je op letten op borden zoals Staatsbosbeheer, Gelders* Landschap, "eigen weg", of er nog iets bij staat qua toegang.
* voeg hier je plaatselijke provincie in.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Je kunt er wel aardig rond rijden maar er is wel veel vlak en rechtdoor. Voordeel is wel dat je ook zo ff Duitsland in kan.HTT-Thalan schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 21:06:
[...]
Deze droomwoning waar ik nu over spreek moeten we nog gaan kijken, we zijn er nog niet geweest, dat gaat vrijdag avond gebeuren. In Emmen hebben wij een partner bedrijf zitten waar ik langs ging.
Maar Drenthe is gewoon een mooie provincie met nog veel leuke plekjes, natuur, rust... en het is nog aan te rijden met een fatsoenlijke motor.
Wat ik vooral fijn vind aan Drenthe en Overijssel, Gelderland (waarschijnlijk wel meer provincies buiten de randstad) is dat de agenten bijna op mensen lijken en als je een keer een zandpad pakt wat niet mag je vaak gewoon in een normaal gesprek krijgt uitgelegd dat het niet de bedoeling is, met een waarschuwing van bromsnor mag je weer verder. Flitspalen zijn er amper en als ze er zijn weet je precies waar. Beetje doorrijden hebben de agenten ook niet echt moeite mee.
Het is allemaal wat relaxter.
@HTT-Thalan ga je op de paddock in Assen wonen?
Sowieso niet doen als je op een weg rijdt met tegenliggers of mensen voor je. Men ziet jou niet meer, alleen nog maar een witte vlek, en het is heel moeilijk afstand/snelheid in te schatten als je die grote witte vlek ziet.Chakotay schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:44:
Zijn er hier nog mensen die hun grootlicht aan zetten tijdens het filteren in de file? Tip: doe het niet, zeker in de regen... Ik had er vanochtend weer even kort eentje achter me, je ziet meteen helemaal niets meer in de spiegels.
@HTT-Thalan ga je op de paddock in Assen wonen?
Noord,oost,zuid of west drenthe?HTT-Thalan schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 21:06:
[...]
Deze droomwoning waar ik nu over spreek moeten we nog gaan kijken, we zijn er nog niet geweest, dat gaat vrijdag avond gebeuren. In Emmen hebben wij een partner bedrijf zitten waar ik langs ging.
Net als dat een merendeel de alarmlichten aandoet, wat óók afgeraden wordt vanwege mogelijke verwarring.Chakotay schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:44:
Zijn er hier nog mensen die hun grootlicht aan zetten tijdens het filteren in de file? Tip: doe het niet, zeker in de regen... Ik had er vanochtend weer even kort eentje achter me, je ziet meteen helemaal niets meer in de spiegels.
Na een half jaartje geen motorfiets in bezit te hebben gehad gisteren een 'nieuwe' gekocht. Oude verkocht in de zomer en nieuwe kopen in de winter; dan kun je goede deals maken.
Een FZ-1 van 2008. Met ABS. Helemaal origineel op handvatverwarming en Scottoiler na. Is een beetje de mix die ik zocht tussen een echte tourbuffel of scheurijzer. DNA/techniek van een 'kanon' (vermogen/gewicht/frame/vering) met een opvallend comfortabele (rechtop) zithouding en breed stuur. Wat een prachtige all-round machine!
Vorige motorfietsen waren:
- Yamaha R6, 2003
- Triumph Sprint ST 1050, 2011
- Honda Pan European ST1300, 2003

[ Voor 26% gewijzigd door Noord27 op 09-01-2020 12:29 ]
Enexis Netbeheer Engineer
Mijn mt-10 zat de fabrieks QS op, afgelopen zomer is er een woolich QS met blipper opgekomen en dat is toch wel erg leuk hoor zo’n blipper. Meeste mensen die ik spreek vinden het dikke onzin tot ze het eens mogen proberen en het dan toch wel ideaal vinden omdat je ineens alleen maar gas los hoeft te laten en naar beneden hoeft te tikken tot de juiste versnelling.CodeCaster schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:29:
[...]
Maar zelf doen is leuker!
Een aftermarket quickshifter gooit toch gewoon even de ontsteking uit wanneer 'ie druk voelt op de schakelpook? Hoe voorkomt die dat probleem bij 1-N-2 dan, dat, nogmaals, alleen bij hogere toeren optreedt? Of is dat een kwestie van de timings correct instellen?
De laatste keer dat ik trouwens serieus snel probeerde op te trekken naast een onbekende motorrijder, "won" ik in de eerste versnelling al. Terwijl mijn blok braaf doortrok naar de 12.000 toeren en 120 KM/u, knalde bij mijn buurman de limiter erin bij 100 KM/u, en daarna verdween 'ie snel in m'n spiegels.Daarna hield ik in, want ik vond het wel weer leuk geweest, maar hij "moest" er daarna nog wel even voorbij met 150+.
Wel heb ik er een shift shaft support opgezet van racetorx waardoor de motor in zijn geheel wat beter schakelt
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
Toevallig kom ik zelf uit Drenthe haha, maar het lijkt me leuk om eens te doen als je bent gesetteld in Drenthe!HTT-Thalan schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:14:
[...]
Je mag overal komen waar geen voetpad/fietspad staat en wat wel gewoon een officiele 'weg' is volgens het verkeersreglement natuurlijk. In de praktijk is het soms moeilijk te zien. Ik doe veel uitzoekwerk via google maps, en daarna ook nog ter plaatse voor ik een route uitzet.
Je achterband is je enige bron van aandrijving dus ja, die band is ook belangrijk. Een Sirac is erg goed voor op het asfalt en af-en-toe een gravel of aangereden paadje, maar zodra je natte blubber tegenkomt ben je verloren. Ik heb het wel gedaan hier en daar, maar dan met een behoorlijk vaartje
.
Mocht je een keer in het zuiden des lands komen (alhoewel ik nu wel druk bezig ben met een huis in Drenthe) wil ik je best een keer een middagje coachen.
Fazer8 trekt best goed hoor.. wat al beschreven werd heeft die lange 1e als voordeel dat je later hoeft te schakelen, en hij heeft koppel genoeg om de tragere overbrenging te compenseren tegen een 600..Tylen schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 14:41:
[...]
serieus snel optrekken met een Fazer????????![]()
* Tylen rent hard weg
Ik won met mijn Fazer8 ook altijd van mijn collega op Z1000sx om die reden.. en omdat hij iets ouder/rustiger is dan ik vermoed ik..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Mijn schoonzwager is in de achterhoek wel eens aangehouden door een woedende boswachter kompleet met geweer in aanslag...kneusteun schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:33:
[...]
Je kunt er wel aardig rond rijden maar er is wel veel vlak en rechtdoor. Voordeel is wel dat je ook zo ff Duitsland in kan.
Wat ik vooral fijn vind aan Drenthe en Overijssel, Gelderland (waarschijnlijk wel meer provincies buiten de randstad) is dat de agenten bijna op mensen lijken en als je een keer een zandpad pakt wat niet mag je vaak gewoon in een normaal gesprek krijgt uitgelegd dat het niet de bedoeling is, met een waarschuwing van bromsnor mag je weer verder. Flitspalen zijn er amper en als ze er zijn weet je precies waar. Beetje doorrijden hebben de agenten ook niet echt moeite mee.
Het is allemaal wat relaxter.
Maar over het algemeen heb je wel gelijk, mensen (en politie ook) zijn wat gemoedelijker in de regio.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Dat zie ik motoragenten zelfs regelmatig doen...Osiris schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:39:
[...]
Net als dat een merendeel de alarmlichten aandoet, wat óók afgeraden wordt vanwege mogelijke verwarring.
Dat zegt natuurlijk niet zoveel, motoragenten zijn ook maar mensen..Chakotay schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:59:
[...]
Dat zie ik motoragenten zelfs regelmatig doen...
Dat het afgeraden wordt vanwege verwarring, begrijp ik. Het kan er van ver uitzien als een auto achter je die van rijbaanstrook @stevemanOsiris schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:39:
[...]
Net als dat een merendeel de alarmlichten aandoet, wat óók afgeraden wordt vanwege mogelijke verwarring.
In het donker doe ik het zelf wél.
Onlangs reed ik zelf file in de auto, in het donker, terwijl het regende, en zag weer eens het verschil tussen een motorrijder die dat niet deed (vrijwel onzichtbaar, want het enige wat je in je spiegels ziet zijn schitteringen van de koplampen van de auto's achter je), en een die dat wél deed (oranje geknipper dat langzaam dichterbij komt).
Waarom is jouw blok zilver? Ziet er niet uit als origineel? Wel een mooi ding, maar ik ben dan ook bevooroordeeld.Noord27 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:44:
Zal mijzelf ook eens 'abonneren' op dit topic.
Na een half jaartje geen motorfiets in bezit te hebben gehad gisteren een 'nieuwe' gekocht. Oude verkocht in de zomer en nieuwe kopen in de winter; dan kun je goede deals maken.![]()
Een FZ-1 van 2008. Met ABS. Helemaal origineel op handvatverwarming en Scottoiler na.
Edit: nevermind:
Maar dat lijkt me dus weer onzin, want ik heb óók een FZ1 Fazer (niet-naked), met zwart blok. Maar dan wel weer uit 2007.Also, the exterior color of the engine is black for the FZ1 and silver for the FZ1 FAZER to accentuate the unique character of each model.
[ Voor 38% gewijzigd door CodeCaster op 09-01-2020 11:18 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Geloof niet echt in het "loud pipes save lives" mantra, maar met kniperlichten aan merk je toch zeker een verschil tijdens het filerijden.
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
[ Voor 16% gewijzigd door Noord27 op 09-01-2020 11:39 ]
Een kettingwiel is toch juist per definitie een tandwiel? Zonder tandjes doet'ie 't niet meer.steveman schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 11:09:
Ja uh, als kettingwiel != tandwiel, dan ook rijstrook != rijbaan
@wimmel_1DrivinUCrazy schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 11:32:
[...]
Een kettingwiel is toch juist per definitie een tandwiel? Zonder tandjes doet'ie 't niet meer.![]()
Lees je mee?
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Verwijderd
Mooi motor. Gefeliciteerd. Daar heb ik nog mooie zijkapjes voor van Rizoma.Noord27 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:44:
Na een half jaartje geen motorfiets in bezit te hebben gehad gisteren een 'nieuwe' gekocht. Oude verkocht in de zomer en nieuwe kopen in de winter; dan kun je goede deals maken.![]()
Een FZ-1 van 2008. Met ABS. Helemaal origineel op handvatverwarming en Scottoiler na.
- Yamaha R6, 2003
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het lijkt mij trouwens dat het wel gebruiken ervan inderdaad verwarrend kan werken, want als een motor schuin achter je rijd is de kans groot dat je alleen de knipperlichten aan jouw kant ziet...
Nou.... Ik zou eerder opteren voor een cardan aangedreven Triumph.noes schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 21:24:
[...]
Ah, dan ga je dus tóch voor een BMW! Goede keuze
Wat doet die nieuwe Sprint in dat rijtje? Heb je die krom gereden ofzo?Noord27 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:44:
- Yamaha R6, 2003
Is er uit gegaan vanwege zithouding. Teveel op de polsen leunend voor mij.Maegrim schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 12:43:
[...]
Wat doet die nieuwe Sprint in dat rijtje? Heb je die krom gereden ofzo?
Lijkt op Nijzing motoren in Emmen (waar @HTT-Thalan gaat wonenNoord27 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:44:
Een FZ-1 van 2008. Met ABS. Helemaal origineel op handvatverwarming en Scottoiler na. Is een beetje de mix die ik zocht tussen een echte tourbuffel of scheurijzer. DNA/techniek van een 'kanon' (vermogen/gewicht/frame/vering) met een opvallend comfortabele (rechtop) zithouding en breed stuur. Wat een prachtige all-round machine!
- Yamaha R6, 2003
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als ik alarmlichten aan in de file een beter idee vond dan zou ik wat dat betreft gelijk full out gaan en direct ook strobes enzo installeren. Kans is toch even groot dat je gepakt wordt.
Je hebt gelijk. Foto's zijn ter indicatie. Is identiek aan degene die ik ga ophalen. Heb hem particulier gekocht. Voor heel wat minder (maak van die 4 bij nijzing maar een 2..Secsytime schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 12:57:
[...]
Lijkt op Nijzing motoren in Emmen (waar @HTT-Thalan gaat wonen), is dat niet een beetje ver vanaf Tilburg? xD
Bovendien, Nederland is maar klein hoor. Mij maakt het niet uit waar iets te koop staat. Afgelopen kerst nog visite uit Australië op bezoek. Die gingen ook nog even naar Barcelona met de auto. Want daar waren ze nu toch in de buurt.
[ Voor 30% gewijzigd door Noord27 op 09-01-2020 13:20 ]
Waarom niet? Ik heb zeker het idee dat auto's mij meer in de gaten hebben met mijn open pijpen dan toen ik op motoren reed die heel rustig klonken. Vooral als je ook nog leuk optrekt, dat hoor je van ver al.aidanl schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 11:15:
Geloof niet echt in het "loud pipes save lives" mantra
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Maar amper naar voren, laat staan in een file.LankHoar schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:00:
[...]
Waarom niet? Ik heb zeker het idee dat auto's mij meer in de gaten hebben met mijn open pijpen dan toen ik op motoren reed die heel rustig klonken. Vooral als je ook nog leuk optrekt, dat hoor je van ver al.
Die moet je eens meenemen naar de volgende Tweakers rit, dat is toch een man die we allemaal eens moeten spreken ;-)
Gebruik zelf altijd alarmlichten, en vind het fijn als andere motorrijders dat ook doen. Dit laatste vooral als ik net een motorrijder in wil halen in langzaamrijdend verkeer (al dan niet tussen de rijstroken door), dan kan ik daar rekening mee houden. Mijn ervaring is dat automobilisten je eerder zien en vaak best ruimte voor je willen maken. Dit maakt mijn rit prettiger en veiligercyntax schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 12:57:
Wat betreft alarmlichten in de file is het denk ik een kwestie van rijstijl en voorkeur. Zelf gebruik ik nooit alarmlichten of zoals die gekke motorrijders die geen alarmlichten hebben en tijdens het filteren maar een knipperlicht aanzetten. Mijn argument hiervoor is dat ik liever zelf het overzicht hou en mijn lot niet in de handen van de automobilisten laat. Je weet maar nooit hoe ze gaan reageren als ze je wel van te voren spotten. Ik heb gemerkt dat het gedrag van automobilisten in de file zo veel voorspelbaarder is. Het enige nadeel wat ik kan bedenken hierbij is dat ze wellicht schrikken als je langs ze rijdt. Maar dan ben je er toch al voorbij en maakt het niks uit.
Als ik alarmlichten aan in de file een beter idee vond dan zou ik wat dat betreft gelijk full out gaan en direct ook strobes enzo installeren. Kans is toch even groot dat je gepakt wordt.
Je strobes argument is een drogreden en slaat eigenlijk nergens op: daarmee maak je jezelf juist weer moeilijker te zien: Vergelijkbaar met rijden met groot licht, zoals @Chakotay al opmerkte, men ziet je wel maar kan afstand, snelheid en richting niet meer inschatten. Overzicht houden staat m.i. ook los van alarmlichten, zelfde met lot in handen van automobilisten.
Dit topic is gesloten.
![]()