Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 16:40
Voor mijn 09 SP ben ik mij aan het oriënteren op een nieuwe uitlaat voor een iets voller geluid. Ik kom momenteel uit op een SC Project, MIVV of Leo Vince. Aangezien ik nog een aardige newbie ben qua motoren een vraag: moet de motor opnieuw gemapt worden bij zo'n nieuwe uitlaat?

BMW F31 330i M Sport Shadow '18 - Yamaha MT-09 SP '19

• Dryhte
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 16:29
Iemand hier ervaring met AGV helmen? Die zitten blijkbaar nieuw in 't assortiment van RAD.eu

Ik vroeg me vooral af, of die eerder voor een rond of een smal hoofd ontworpen zijn. Indien eerder rond, is 't niks voor mij ;) ik heb een smal hoofd, en zit goed met Shoei Neotec (alleen is mijn Neotec een jaartje ouder aan het worden).

Te koop: 2005 Ducati ST3, zilvergrijs, in .be - PM voor meer info

• Noord27
  • Registratie: april 2009
  • Nu online
sypie schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:05:
[...]
Die moet je eens meenemen naar de volgende Tweakers rit, dat is toch een man die we allemaal eens moeten spreken ;-)
Rit? Serieus? Nieuw in dit topic. Waar/wanneer? >:)

LG HM071M.U43 ☆ Daikin FTXM35M ☆ MaxiCool 200-LD4 ☆ (2x) SMA 5000 TL-21 + 9950Wp ☆ Nissan Leaf Tekna 30kWh ☆ Yamaha FZ-1 2008

• kevlar01
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Dryhte schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:29:
Iemand hier ervaring met AGV helmen? Die zitten blijkbaar nieuw in 't assortiment van RAD.eu

Ik vroeg me vooral af, of die eerder voor een rond of een smal hoofd ontworpen zijn. Indien eerder rond, is 't niks voor mij ;) ik heb een smal hoofd, en zit goed met Shoei Neotec (alleen is mijn Neotec een jaartje ouder aan het worden).
Vriend van me heeft AGV, zo'n Rossi versie.
Ziet er degelijk uit, en hij was er ook wel over te spreken. Weet niet of het kan matchen qua kwaliteit met een Schoei, dat is natuurlijk wel echt een AAA merk. Dat verklaart ook wel het prijsverschil tussen die 2 merken.
Zelf altijd HJC gehad. Op zich prima, maar denk dat mijn volgende helm iets duurder / degelijker wordt.

kevlar01 wijzigde deze reactie 09-01-2020 13:33 (11%)

• aidanl
  • Laatst online: 12:30
LankHoar schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:00:
[...]

Waarom niet? Ik heb zeker het idee dat auto's mij meer in de gaten hebben met mijn open pijpen dan toen ik op motoren reed die heel rustig klonken. Vooral als je ook nog leuk optrekt, dat hoor je van ver al.
In een rustige omgeving, tja dan hoort men je wel. Maar op de snelweg in auto's die steeds beter geisoleerd zijn en dan ook nog eens dat het geluid naar achter gericht is en niet naar voren.. tja wetenschappelijk gezien zou het dus niets toevoegen.

• Dryhte
kevlar01 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:31:
[...]

Vriend van me heeft AGV, zo'n Rossi versie.
Ziet er degelijk uit, en hij was er ook wel over te spreken. Weet niet of het kan matchen qua kwaliteit met een Schoei, dat is natuurlijk wel echt een AAA merk.
Ze kosten alvast hetzelfde. Ik ken iemand die enkel met AGV rijdt, maar die kan natuurlijk ook niet echt vergelijken. 'k vind dit wel een mooie helm.

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online

ToolkiT

brit-tweaker

sypie schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:05:
[...]
Die moet je eens meenemen naar de volgende Tweakers rit, dat is toch een man die we allemaal eens moeten spreken ;-)
Het is de zwager van mijn schoonbroer.. oftewel de broer van mijn vrouw van de broer van mijn vrouw..
Volgens mij is daar geen woord voord, dus heb ik dat maar zelf verzonnen :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Dryhte schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:33:
[...]

Ze kosten alvast hetzelfde. Ik ken iemand die enkel met AGV rijdt, maar die kan natuurlijk ook niet echt vergelijken. 'k vind dit wel een mooie helm.

[Afbeelding]
Ziet er wel goed uit.
Ligt uiteindelijk ook aan wat je wil. Gewicht, visor, luchtkanalen, geluidswering etc zijn allemaal wel zaken waar je rekening mee moet houden. Welk type is dit? Wellicht zijn er reviews of compares te vinden op internet.

• Dryhte
@kevlar01 sjah reviews zijn positief, maar ik hoopte hier eerstehands ervaring op te doen ;)

https://www.testmotor.nl/...-sportmodular-systeemhelm
https://www.bennetts.co.u...sportmodular_review_video

@Noord27 klopt, had wel al eens online gekeken naar AGV helmen maar nu ze ze hier hebben zal ik toch maar eens gaan passen. Volgens revzilla hebben ze een gelijkaardige pasvorm als Shoei, dus zou wel kunnen goed zijn.

@LankHoar ik denk (hoop) dat die witte strepen reflecterend zijn. Dan valt de helm ineens wel op ;)

Dryhte wijzigde deze reactie 09-01-2020 13:45 (39%)

• Noord27
  • Nu online
Dryhte schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:33:
[...]

[Afbeelding]
Een helm moet vooral goed passend zijn. Dat verschilt per model/merk. Ik zelf pas alleen perfect in bepaalde modellen van Shark en Schuberth. Dat merk je pas of hij echt goed passend is na een paar uur rijden; is mijn ervaring..

Noord27 wijzigde deze reactie 09-01-2020 13:43 (7%)

LG HM071M.U43 ☆ Daikin FTXM35M ☆ MaxiCool 200-LD4 ☆ (2x) SMA 5000 TL-21 + 9950Wp ☆ Nissan Leaf Tekna 30kWh ☆ Yamaha FZ-1 2008

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 20-02 10:44

LankHoar

Professionele amateur

Ik vind het ook zeker een mooie helm, echter zou hij door de kleur voor mij afvallen. Zwart valt gewoon echt niet op. Ik heb dan ook een witte helm. Dat fluoriderend gele zou wellicht nog beter zijn maar dat vind ik dan weer spuuglelijk :p

• Shivs
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
Ik heb een AGV integraal helm en een Shoei Neotec. Beide zitten qua pasvorm goed bij mijn hoofd. Dus op dat vlak heb je zeker een kans dat hij past. Nu zitten mijn beide helmen niet in dezelfde prijsklasse, de AGV integraal kostte ongeveer 220 euro (adviesprijs volgens mij ongeveer 330) en de Neotec 375 met heel veel korting (adviesprijs ongeveer 600).

Wat ik vooral met bij de Neotec is dat de geluidsdemping vele malen beter is dan de AGV. Daarnaast heb ik al brildrager nu bijna nooit meet een integraalhelm op. Wat me van de AGV verder is tegen gevallen is de service. Ik ben een klein stukje plastic kwijtgeraakt waarmee het vizier op een kier kan worden gezet. Na meerdere keren navragen bij zowel de winkel waar ik heb hem gekocht als wel direct bij AGV heb ik nog steeds geen reactie. Na twee maanden proberen heb ik het maar opgegeven. Bij Shoei heb ik tot nu toe geen ervaring met de support, dus ik kan het niet vergelijken.

• noes
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Dryhte schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:29:

Ietsjes smaller dan Shoei, in mijn ervaring. Ben van een AGV K3-SV naar Shoei GT-Air gegaan. Andere prijsklasse, dus vergelijken is een beetje oneerlijk. De Shoei is wel in alle opzichten beter, behalve... ventilatie :X
Noord27 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:29:
[...]

Rit? Serieus? Nieuw in dit topic. Waar/wanneer? >:)
Nu even niet natuurlijk, maar van de zomer gaan we vast wel weer een tocht maken. Of meerdere. Luxemburg was goed bevallen vorig jaar :Y

noes wijzigde deze reactie 09-01-2020 13:55 (19%)

K46/S1000RR, K26/R1200RT, E61/550i

• xos
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 11:04
AGV zijn tophelmen vergelijkbaar met arai en shoei maar hebben een hele specifieke pasvorm. Mij zit het iig voor geen ene meter en de dame van voordeelhelmen.nl vertelde toen dat een AGV helm maar bij weinig goed zit. Volgens mij geschikt voor een ovaal hoofd.

Vandaag ook de panigale opgehaald, alle schade na een schuiver begin augustus is weer hersteld en nog een beetje extra. Nu de rijder nog...

Zit nu ook een stillere demper op dus ook een dyno run gemaakt om te zien of de afstelling een beetje klopt. Loopt op hogere toeren helaas veel en veel te rijk maar desondanks meer vermogen dan met de hele dure akra demper waar de map specifiek voor gemaakt is :/.

• cyntax
  • Laatst online: 14:29

cyntax

Husky

noes schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:21:
[...]

Gebruik zelf altijd alarmlichten, en vind het fijn als andere motorrijders dat ook doen. Dit laatste vooral als ik net een motorrijder in wil halen in langzaamrijdend verkeer (al dan niet tussen de rijstroken door), dan kan ik daar rekening mee houden. Mijn ervaring is dat automobilisten je eerder zien en vaak best ruimte voor je willen maken. Dit maakt mijn rit prettiger en veiliger :Y

Je strobes argument is een drogreden en slaat eigenlijk nergens op: daarmee maak je jezelf juist weer moeilijker te zien: Vergelijkbaar met rijden met groot licht, zoals @Chakotay al opmerkte, men ziet je wel maar kan afstand, snelheid en richting niet meer inschatten. Overzicht houden staat m.i. ook los van alarmlichten, zelfde met lot in handen van automobilisten.
Daarom zei ik ook dat het puur voorkeur is, voor mij werkt het niet, voor jou wel. In de basis hoef ik niet dat automobilisten mij zien, als ze maar gewoon netjes aan de verkeersregels houden, dan is er links of rechtsom altijd wel ruimte. Strobes zijn iets anders dan grootlicht, kan je bij een politieauto die aan komt rijden ook niet meer goed zijn richting, afstand en snelheid inschatten? Er is ook een reden waarom de politie en DSI er soms voor kiezen om niet met licht en geluid aan te rijden over de snelweg richting een incident.

Moto-Guzzi V50 NATO III te koop

• DrivinUCrazy
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 16:26

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

ToolkiT schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:34:
[...]

Het is de zwager van mijn schoonbroer.. oftewel de broer van mijn vrouw van de broer van mijn vrouw..
Wacht even... een vage kennis dus? :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Chakotay
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 14:32

Chakotay

Lick here to continue

@cyntax is dat niet vooral als ze degene naar wie ze op zoek zijn niet te lang van te voren willen 'waarschuwen'?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• steveman
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 14:00

steveman

"Be curious"

ToolkiT schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:34:
[...]

Ik dacht dat ik het verzonnen had, maar neen, iemand was ons voor, zelfs op GoT :-(

franssie in "Schreeuw om leven :("

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• ToolkiT
  • Nu online

ToolkiT

brit-tweaker

steveman schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:16:
[...]

Ik dacht dat ik het verzonnen had, maar neen, iemand was ons voor, zelfs op GoT :-(

franssie in "Schreeuw om leven :("
grappig, mijn voornaam is ook Frans.. misschien is dit een woord dat alleen in de Franse taal voorkomt :+

• Raym09
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 16:47

Raym09

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

LankHoar schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:00:
[...]

Waarom niet? Ik heb zeker het idee dat auto's mij meer in de gaten hebben met mijn open pijpen dan toen ik op motoren reed die heel rustig klonken. Vooral als je ook nog leuk optrekt, dat hoor je van ver al.
Als ik zie dat er bestuurders zijn die een ambulance met sirene en alarm lichten (die op hun achterbumper staat) kunnen missen...denk ik niet dat luidruchtige uitlaten die het geluid naar achteren afgeven veel helpen :X

Daarbij vaak genoeg met het koekblik in de file gestaan en dan zie ik de meeste vaak wel aankomen. Degene met de aso uitlaat hoor ik dan niet echt veel eerder dan degene met een brave pijp. Behalve als ze naast/voor je rijden en dan alleen met een hoop gas geven.

@Noord27 Hallo mede FZ1er! 2 aandachtspuntjes voor deze motor. De brandstofleiding onder de tank wil nog wel eens kinken en de rotor van de dynamo wil nog wel eens ontploffen door een slecht ontwerp.

@CodeCaster kleur van het blok varieert afhankelijk van de leeftijd en het type van jaar tot jaar evenals de kleur van de voorpoten.

@ToolkiT en dan heeft een FZ8 maar 100pk vs de 150pk van de FZ1....

The first 40 years of childhood are the hardest.

• Noord27
  • Nu online
@Raym09 Is dat te voorkomen van die rotor?

• Dryhte
Ben maar even gaan passen (voordeel van thuis werken en RAD in de buurt).
Mooie en lichte helm, maar pasvorm niet goed vergeleken met de Neotec 2 die ernaast lag. Met name aan mijn kruin voelde het een beetje 'leeg' of los, terwijl de Neotec 2 mijn hele hoofd mooi omsluit.

Dus maar even wachten tot die eens in de aanbieding komt. (Reden dat ik 'nu' de AVG overwoog was de 25% korting)

Ook met de dubbel-d zou ik niet snel vriendjes worden denk ik (hier werd eerder geopperd dat je de sluiting toe kan laten, maar dan wordt 't wel krap om de helm op te krijgen heb ik nu gemerkt).

• botoo
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 13:00

botoo

💀 too old to die young

sham27 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:25:
Voor mijn 09 SP ben ik mij aan het oriënteren op een nieuwe uitlaat voor een iets voller geluid. Ik kom momenteel uit op een SC Project, MIVV of Leo Vince. Aangezien ik nog een aardige newbie ben qua motoren een vraag: moet de motor opnieuw gemapt worden bij zo'n nieuwe uitlaat?
Zou ik wel doen, door een meer open uitlaat zal je een wat schralere verbranding krijgen wat weer tot gevolg heeft dat je een warmer lopende motor krijgt.
Beste is om die vraag specifiek aan de uitlaatverkoper te vragen, die weet uiteindelijk precies wat die uitlaat doet (behalve als het een dozenschuiver is, dan kan je beter info vragen bij de fabrikant).

Shrek op een ezel . . .

• tdw
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 18-02 18:11

tdw

Amai seg!

Raym09 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:35:
[...]

Als ik zie dat er bestuurders zijn die een ambulance met sirene en alarm lichten (die op hun achterbumper staat) kunnen missen...denk ik niet dat luidruchtige uitlaten die het geluid naar achteren afgeven veel helpen :X
Waarbij hier nog even een praktisch voorbeeld:

Vanaf 3 minuut 6.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Frans92
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 07:18

Frans92

VFR800

ToolkiT schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:32:
[...]

grappig, mijn voornaam is ook Frans.. misschien is dit een woord dat alleen in de Franse taal voorkomt :+
Ik heb het woord schoonzwager nooit eerder gebruikt. Misschien moet ik dat eens vaker gaan doen.

XBL: DonFrans

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Dryhte schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:40:
@LankHoar ik denk (hoop) dat die witte strepen reflecterend zijn. Dan valt de helm ineens wel op ;)
Reflectie is leuk, en kan helpen in het donker, maar wanneer daar geen direct lichtbron op schijnt en het licht in de ogen van anderen vallen dan ben ik bang dat die paar kleine streepjes nog niet echt opvallen..

• DeLyon
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 20-02 09:38
sham27 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:25:
Indien je gaat voor een volledig systeem (geen slip-on) dan zou ik dit zeker overwegen. Mogelijk risico is dat de motor anders te arm gaat lopen en je power verliest. Ik krijg binnenkort mijn MT-07 met volledig Termignoni systeem en zal deze ook middels een dyno run laten voorzien van custom mapping. Dat moment grijp ik dan meteen aan om ook een ander luchtfilter te plaatsen. En daarnaast kun je dan meteen de motor verder laten afstellen met andere settings om deze soepel(er) laten draaien, zoals bijvoorbeeld het verminderen van engine braking. Reken wel op zo'n € 400 additionele kosten voor een dyno run + custom mapping.

Indien je voor een slip-on gaat zou dit naar mijn weten niet nodig zijn.

Edit: spelling (engine breaking braking :+ )

DeLyon wijzigde deze reactie 09-01-2020 15:51 (8%)

• Raym09

Raym09

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Noord27 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:40:
@Raym09 Is dat te voorkomen van die rotor?
Nieuwe rotor plaatsen, alleen het nieuwe type met ingesloten magneten is nog te krijgen nieuw. Kost je om en nabij €375,- voor het nieuwe type OEM rotor (prijzen zijn aan het stijgen) en nog eens €15 voor een OEM pakking. Klusje is goed zelf te doen en kost je pak m beet 30-45min, MITS je geen onderdelen in het carter laat vallen....Andymancam op jijbuis heeft een tutorial gefilmd.

Doe je het niet, kan er prima helemaal niks gebeuren. Echter gebeurd het wel vrij vaak, de FZ1 Facebook pagina staat er vol mee. Gebeurd het wel, dan heb je feest. Magneten en magneetdeeltjes in je carter en mogelijk je (krukas)lagers, je stator neemt hij dan waarschijnlijk ook mee. Alles bij elkaar ben je dan snel een heel stuk meer kwijt.
Dat is handig, je motor laten afstellen en dan gaat ie minder kapot :+
braking

@Dryhte +1 voor de neotec 2.... Die zit echt lekker, zeker met de personal fitting.

Raym09 wijzigde deze reactie 09-01-2020 15:47 (14%)

• Hooglander1
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dryhte schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:52:
Ben maar even gaan passen (voordeel van thuis werken en RAD in de buurt).
Mooie en lichte helm, maar pasvorm niet goed vergeleken met de Neotec 2 die ernaast lag. Met name aan mijn kruin voelde het een beetje 'leeg' of los, terwijl de Neotec 2 mijn hele hoofd mooi omsluit.

Dus maar even wachten tot die eens in de aanbieding komt. (Reden dat ik 'nu' de AVG overwoog was de 25% korting)

Ook met de dubbel-d zou ik niet snel vriendjes worden denk ik (hier werd eerder geopperd dat je de sluiting toe kan laten, maar dan wordt 't wel krap om de helm op te krijgen heb ik nu gemerkt).
Als je een neotec 2 op hebt gehad, dan is de kans dat iets anders nog lekker zit wel vrij klein. Al helemaal als je een custom fitting kan doen met een Shoei, dan zit het echt als gegoten vind ik.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Dryhte
Hooglander1 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 15:43:
[...]

Als je een neotec 2 op hebt gehad, dan is de kans dat iets anders nog lekker zit wel vrij klein. Al helemaal als je een custom fitting kan doen met een Shoei, dan zit het echt als gegoten vind ik.
Dat weten we dan ook weer ;)

maar serieus, die zat wel écht lekker... _/-\o_

• Hooglander1
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dryhte schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 15:44:
[...]

Dat weten we dan ook weer ;)

maar serieus, die zat wel écht lekker... _/-\o_
Vond ik ook, maar na de custom fitting zat de gewone helemaal niet meer zo goed. Dat was echt een bizarre ervaring.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• ToolkiT
  • Nu online

ToolkiT

brit-tweaker

Frans92 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 15:10:
[...]

Ik heb het woord schoonzwager nooit eerder gebruikt. Misschien moet ik dat eens vaker gaan doen.
:D
Heb je er wel een? anders word het wat ongemakkelijk om het in een gesprek te proppen :+

• Noord27
  • Nu online
Raym09 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 15:40:
[...]

Nieuwe rotor plaatsen, alleen het nieuwe type met ingesloten magneten is nog te krijgen nieuw. Kost je om en nabij €375,- voor het nieuwe type OEM rotor (prijzen zijn aan het stijgen) en nog eens €15 voor een OEM pakking. Klusje is goed zelf te doen en kost je pak m beet 30-45min, MITS je geen onderdelen in het carter laat vallen....Andymancam op jijbuis heeft een tutorial gefilmd.

Doe je het niet, kan er prima helemaal niks gebeuren. Echter gebeurd het wel vrij vaak, de FZ1 Facebook pagina staat er vol mee. Gebeurd het wel, dan heb je feest. Magneten en magneetdeeltjes in je carter en mogelijk je (krukas)lagers, je stator neemt hij dan waarschijnlijk ook mee. Alles bij elkaar ben je dan snel een heel stuk meer kwijt.
Thnx voor de tip. Geen idee of er nog de originele in zit of niet. Zal eens informeren of dat te achterhalen is.

• Raym09

Raym09

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Noord27 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 15:47:
[...]

Thnx voor de tip. Geen idee of er nog de originele in zit of niet. Zal eens informeren of dat te achterhalen is.
Pakking bestellen en open schroeven. Zie je magneten aan de binnenkant dan is hij nog niet vervangen. Is het een metalen vlakke binnenkant, dan wel.

• SemperFidelis
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17:15
M'n rijbewijs in juni gehaald... Maar is er nooit van gekomen, stom.
Zaterdag even langs Domburg Motoren om wat te rijden, staan leuke Bandits en Hornets!
https://www.domburgmotoren.nl/motoren/

Benieuwd of ik t nog kan :P

SemperFidelis wijzigde deze reactie 09-01-2020 16:03 (26%)

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Hooglander1 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 15:43:
[...]

Ja die custom fitting kan ik zeker aanraden. Ik kon geen fijn passende helm vinden, had er al enorm veel gepast. Toen van de zomer een custom fitting met een SHOEI EX-ZERO en die zit nu echt als gegoten.

Overigens @Dryhte hoezo zou je geen vriendjes kunnen worden met de Dubbel-D? Ik vond het in het begin ook irritant (met lessen probeerde ik altijd een helm te kiezen die het niet had), maar nu ik het zelf heb ben ik er snel aan gewend geraakt. Feit is ook nog dat het veiliger is :)

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

👌👀 good shit ✔💯

Raym09 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 15:48:
[...]

Pakking bestellen en open schroeven. Zie je magneten aan de binnenkant dan is hij nog niet vervangen. Is het een metalen vlakke binnenkant, dan wel.
Dat wist ik ook niet! Ik zal m'n monteur eens vragen of 'ie daar naar heeft gekeken bij de laatste grote beurt, waarschijnlijk niet...

As always, we are nailed to a cross of our own construction.

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

LankHoar schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 15:55:
[...]

Overigens @Dryhte hoezo zou je geen vriendjes kunnen worden met de Dubbel-D? Ik vond het in het begin ook irritant (met lessen probeerde ik altijd een helm te kiezen die het niet had), maar nu ik het zelf heb ben ik er snel aan gewend geraakt. Feit is ook nog dat het veiliger is :)
Ik ben ook een fervent liefhebber van dubbel-D....

:+

• Dryhte
LankHoar schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 15:55:
[...]

Ja die custom fitting kan ik zeker aanraden. Ik kon geen fijn passende helm vinden, had er al enorm veel gepast. Toen van de zomer een custom fitting met een SHOEI EX-ZERO en die zit nu echt als gegoten.

Ik heb er problemen mee dat het minder makkelijk open en toe gaat dan zo'n ratelsluiting van Shoei.

Toen iemand me zei dat je de sluiting gewoon toe kon houden (maar helemaal tot 't eind lostrekken) wou ik dat eens proberen, maar dat vond ik tenminste bij deze helm niet echt makkelijk (lint had nog 2cm langer mogen zijn).

Ik mag niet gedroomd hebben dat ik telkens mijn handschoenen moet uitdoen voor ik m'n helm kan vastmaken (losmaken zal misschien nog wel lukken met handschoenen)

• Frans92
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 07:18

Frans92

VFR800

ToolkiT schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 15:46:
[...]

:D
Heb je er wel een? anders word het wat ongemakkelijk om het in een gesprek te proppen :+
Als ik jouw definitie probeer te begrijpen dan heb ik die nog niet. Ik zal mijn zwager eens aansporen op te schieten :+

XBL: DonFrans

• Raym09

Raym09

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

CodeCaster schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 15:58:
[...]

Dat wist ik ook niet! Ik zal m'n monteur eens vragen of 'ie daar naar heeft gekeken bij de laatste grote beurt, waarschijnlijk niet...
Betwijfel het, er is geen werk aan tijdens een beurt. Bij de motorzaak waar ik kom werd er ook niks van gezegd. Toen ik zei dat ik hem vervangen had was het van "oja dat klopt, die gaan nogal eens stuk."

Tik voor de lol maar eens "exploding rotor fz1" in bij google en kijk dan bij de afbeeldingen.....

• Patrock
  • Registratie: augustus 2011
  • Nu online

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

of niet intypen @Raym09 , gun hem een beetje slaap :)

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
Mocht iemand een aanbieding voor de Neotec 2 zien hou ik me ook aanbevolen.. ik aas stiekem al sinds uitkomst op die helm maar kan me de meerprijs niet goedpraten op het moment... :9 maarja, als ie in de aanbieding komt... ik zal uiteindelijk echt een nieuwe helm moeten, die van mij maakt zo grafveel herrie...

• HTT-Thalan
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 17:03

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

SemperFidelis schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 15:53:
Zaterdag even langs Domburg Motoren om wat te rijden, staan leuke Bandits en Hornets!

Je moet een gebruiksvriendelijke beginnersmotor kopen jij, niet te duur, praktisch, niet erg als je 'em een keer last vallen. Transalpje ofzo.

"Four wheels will move the body. Only 2 wheels will move the soul".

• Chakotay
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 14:32

Chakotay

Lick here to continue

@HTT-Thalan Bandits en Hornets zijn volgens mij juist typische gebruiksvriendelijke beginnersmotoren :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Chakotay schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 18:30:
@HTT-Thalan Bandits en Hornets zijn volgens mij juist typische gebruiksvriendelijke beginnersmotoren :)
Sssst, help me nou even, ik heb binnenkort een nieuw baasje nodig voor alpje :+.

• steveman
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 14:00

steveman

"Be curious"

Tijd voor hooivorken!!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
SmurfLink schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 18:09:
Mocht iemand een aanbieding voor de Neotec 2 zien hou ik me ook aanbevolen.. ik aas stiekem al sinds uitkomst op die helm maar kan me de meerprijs niet goedpraten op het moment... :9 maarja, als ie in de aanbieding komt... ik zal uiteindelijk echt een nieuwe helm moeten, die van mij maakt zo grafveel herrie...
Vaak kom je met dat soort helmen uit bij (goede) dealers waar je al een band mee hebt én er dus wat extra korting gegeven kan worden (én je vervolgens dus goedkoper uit bent dan dat je bij de goedkoopste webshop bent)....

De arrogantie van Shoei qua marketing heeft er voor gezorgd dat de dealer waar ik vaak kom er géén zaken meer mee doet (al vraag ik me af voor hoelang, ze zetten daar in 't verleden serieus véél van Shoei om). Dealer mocht ándere merken niet meer 'prominent' in 't schap plaatsen van Shoei ....

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• SmurfLink
  • Niet online
wimmel_1 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 18:59:
[...]

Vaak kom je met dat soort helmen uit bij (goede) dealers waar je al een band mee hebt én er dus wat extra korting gegeven kan worden (én je vervolgens dus goedkoper uit bent dan dat je bij de goedkoopste webshop bent)....

De arrogantie van Shoei qua marketing heeft er voor gezorgd dat de dealer waar ik vaak kom er géén zaken meer mee doet (al vraag ik me af voor hoelang, ze zetten daar in 't verleden serieus véél van Shoei om). Dealer mocht ándere merken niet meer 'prominent' in 't schap plaatsen van Shoei ....
Dat is wel behoorlijk vies.. jammer dat dit soort praktijken voorkomen.

Ik heb zelf nog niet echt een vaste dealer, wel voor onderhoud maarja dat is de Kawa merkdealer hier. voor spullen, tja die komen eigenlijk overal en nergens vandaan. :P

• SemperFidelis
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17:15
HTT-Thalan schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 18:33:
[...]

Sssst, help me nou even, ik heb binnenkort een nieuw baasje nodig voor alpje :+.
Ik lurk hier beetje rond, heeft dat ding van jou niet inmiddels 150k op de teller? :+

Maar nee heb al echt zoveel modellen overwogen... Blijft lastig hoor, zo'n eerste motortje.

• cyntax
  • Laatst online: 14:29

cyntax

Husky

Hier ook een Shoei Neotec 2 met personal fitting en de communicatie set gehaald bij de vaste dealer. Dat ding is blijkbaar zo populair dat ik er 4 weken op moest wachten, wel een leuk kleurtje gekozen (matt antraciet). Gewoon naar wat korting gevraagd en dat ook gekregen. Eigenlijk bij al mn motorkleding eenvoudig korting gekregen op de labelprijs. Uiteindelijk nog steeds een godsvermogen betaald maar service en comfort mag wat kosten.

Edit: De reden dat ik tegenwoordig trouwens gewoon bij de dichtstbijzijnde dealer koop (ook mijn motor toevallig) is om garantiekwesties. Mijn vorige helm had ik online in Duitsland gekocht en zo een paar tientjes bespaard. Maar toen die kapot ging en ik het onder garantie wou laten repareren, moest ik eerst veel heen en weer mailen en vervolgens zelf onder eigen kosten weer naar Duitsland sturen. Daarnaast was ik de helm 4 weken kwijt. Bij de dealer kon ik gewoon tijdens openingstijden langskomen, schade laten zien aan mijn jas. Die werd ingenomen en de volgende dag naar de fabriek gestuurd voor reparatie. Daarnaast ook nog eens een leenjas meegekregen met dezelfde kwaliteit. Zo kan het dus ook.

cyntax wijzigde deze reactie 09-01-2020 20:08 (62%)

Moto-Guzzi V50 NATO III te koop

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

SemperFidelis schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 19:47:
[...]

Ik lurk hier beetje rond, heeft dat ding van jou niet inmiddels 150k op de teller? :+

Maar nee heb al echt zoveel modellen overwogen... Blijft lastig hoor, zo'n eerste motortje.
En ze is nog lang niet moegestreden :P. Vele mannen voor jou hebben het geleerd op een ouwe fiets met een beetje ervaring :+.

Tellerstand is onbekend, maar het vermoeden is minimaal 1 ton voor de totale motor (kan ook twee zijn) en zo'n 80 voor het motorblok, want dat is er later als ruilblok onder gekomen met een geschatte 30k erop. Staat tegenover dat alles in perfecte staat van onderhoud is... nieuwe kettingset, remschijf, remblokken, remvloeistof, remleiding, vork olie, vorkhoezen, kleppen gesteld, olie, filters, uitlaat, nieuwe lagers (stuur en wielen) bougies, digitale CDI unit.... en dan alle aanpassingen voor offroad gebruik nog: verhoogd stuur, verlaagde/verbrede steps, nieuwe en verzwaarde DRC koppeling, 2 wielensets met noppenbanden, kofferset, aangepaste vering, rvs keienvanger, handvatverwarming, 12 volt aansluiting, verbreed en opnieuw gevuld/gedekt zadel.... need I go on? :P.

Het is absoluut een oud en ervaren beestje en ik maak nergens geheimen van, maar dit is zonder twijfel een geweldige dualsport Transalp en een van de beste onderhouden exemplaren die je kunt vinden. Zaken die momenteel nog spelen: Olieverbruik, en de lampjes van het dashboard moeten vervangen.

HTT-Thalan wijzigde deze reactie 09-01-2020 20:07 (3%)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 20:05:
[...]

En ze is nog lang niet moegestreden :P. Vele mannen voor jou hebben het geleerd op een ouwe fiets met een beetje ervaring :+.

Tellerstand is onbekend, maar het vermoeden is minimaal 1 ton voor de totale motor (kan ook twee zijn) en zo'n 80 voor het motorblok, want dat is er later als ruilblok onder gekomen met een geschatte 30k erop. Staat tegenover dat alles in perfecte staat van onderhoud is... nieuwe kettingset, remschijf, remblokken, remvloeistof, remleiding, vork olie, vorkhoezen, kleppen gesteld, olie, filters, uitlaat, nieuwe lagers (stuur en wielen) bougies, digitale CDI unit.... en dan alle aanpassingen voor offroad gebruik nog: verhoogd stuur, verlaagde/verbrede steps, nieuwe en verzwaarde DRC koppeling, 2 wielensets met noppenbanden, kofferset, aangepaste vering, rvs keienvanger, handvatverwarming, 12 volt aansluiting, verbreed en opnieuw gevuld/gedekt zadel.... need I go on? :P.

Het is absoluut een oud en ervaren beestje en ik maak nergens geheimen van, maar dit is zonder twijfel een geweldige dualsport Transalp en een van de beste onderhouden exemplaren die je kunt vinden.
Zal ik eens beginnen met 'bieden': 3 Knaken én 'een bos juin' >:)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

wimmel_1 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 20:08:
[...]

Zal ik eens beginnen met 'bieden': 3 Knaken en een bos 'juin' >:)
Eerst proefrijden :P.

@Leviathius gaat wellicht komende tijd een videoreview van de Alp doen, kunnen jullie allemaal inschrijven voor een proefrit :+.

HTT-Thalan wijzigde deze reactie 09-01-2020 20:10 (23%)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 20:09:
[...]

Eerst proefrijden :P.

@Leviathius gaat wellicht komende tijd een videoreview van de Alp doen, kunnen jullie allemaal inschrijven voor een proefrit :+.
Ja.... Slopen is kópen... EN dan zit ik er mee? :*)

• Raym09

Raym09

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Patrock schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 18:08:
of niet intypen @Raym09 , gun hem een beetje slaap :)
Sliep jij niet beter toen je de FZ1 nog had? :+

Koppelen ging in ieder geval wel beter :D

• Wild Chocolate
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 19-02 22:42
Ik heb alleen het eerste item gekeken, kon niet heel warm worden.

Maar, zouden de bandenfabrikanten echt zo stom zijn? Dan zou iedereen toch zeggen, die eerste banden die reden niet lekker en gingen maar heel kort mee, ik ga gelijk een ander merk proberen...

iRacing Profiel

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Wild Chocolate schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 20:36:
[...]

Ik heb alleen het eerste item gekeken, kon niet heel warm worden.

Maar, zouden de bandenfabrikanten echt zo stom zijn? Dan zou iedereen toch zeggen, die eerste banden die reden niet lekker en gingen maar heel kort mee, ik ga gelijk een ander merk proberen...
Motorfiets fabrikanten zijn niet véél anders dan dat Auto fabrikanten dat zijn. De éérste montage, qua banden, is gewoon een stukje rubber wat past bij de inzetbaarheid van dat voertuig én welke in grote getalen relatief 'goedkoop' ingekocht kan worden...

Wil dus niet zeggen dat dat de béste band voor die fiets óf dat gebruik is óf was op dat moment.....

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

wimmel_1 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 20:41:
[...]

Motorfiets fabrikanten zijn niet véél anders dan dat Auto fabrikanten dat zijn. De éérste montage, qua banden, is gewoon een stukje rubber wat past bij de inzetbaarheid van de 'fiets' én welke in grote getalen relatief 'goedkoop' ingekocht kan worden... Wil niet zeggen dat dat de béste band voor die fiets óf dat gebruik is óf was op dat moment.....
En dan nog zoveel motoren zoveel rijders en dus zoveel verschilende voorkeuren... ik zie genoeg mensen met volledige asfalt banden onder hun Adventure bikes omdat het voor hen gewoon tweewielige PC Hoofttractoren zijn.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@HTT-Thalan M'n Yamaha R6 fietsen werden áf fabriek (tot een paar jaar geleden) altijd op Dunlop Qualifiers afgeleverd.... GE-WEL-DIG-E banden áls ze op temperatuur gereden waren (én op droog wegdek bleven).

Die 'meuk' banden wil je niet hebben op een fiets welke 'Jan Klaassen' met een vers rijbewijs aanschaft omdat íe 't een mooi model motorfiets vindt én er vervolgens mee op de openbare weg gaat 'stunten'. Dealer heeft dan ook een verantwoordelijkheid te nemen (vind ik) ....

• Patrock
  • Registratie: augustus 2011
  • Nu online

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Raym09 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 20:12:
[...]

Sliep jij niet beter toen je de FZ1 nog had? :+

Koppelen ging in ieder geval wel beter :D
Touché

Nog 2 nachtjes slapen, rit naar Apeldoorn overleven. En dan is mijn glimlach weer terug!

Mis de fz1 wel verschrikkelijk... niet dat dit niet leuk is, maar het was wel mijn eerste motor. En zero issues. En het vermogen☺️

Moet echt even een jackpot winnen😂

• Wild Chocolate
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 19-02 22:42
wimmel_1 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 20:41:
[...]

Motorfiets fabrikanten zijn niet véél anders dan dat Auto fabrikanten dat zijn. De éérste montage, qua banden, is gewoon een stukje rubber wat past bij de inzetbaarheid van dat voertuig én welke in grote getalen relatief 'goedkoop' ingekocht kan worden...

Wil dus niet zeggen dat dat de béste band voor die fiets óf dat gebruik is óf was op dat moment.....
Dat snap ik vanuit het oogpunt van de motorfabrikant (tot op zekere hoogte). Die hoeft tenslotte geen banden te verkopen.

Maar van de bandenfabrikant zou het heel kortzichtig zijn om een slechte variant van een bestaande band te leveren, dan weet je zeker dat die consument dàt type band nooit meer koopt...

iRacing Profiel

• _Apache_
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 15:54

_Apache_

For life.

Hallo doorrijders, letten we een beetje op de bandendruk?
Voor kon er bij mij 0.4bar bij, en achter meer dan de 0.5 bar. :')

Het lijkt wel of ze harder leeglopen van stilstaan dan als je er dagelijks mee rijdt.

3 zonnecollectoren voor SWW en CV ondersteuning met een 200L buffervat & 2700Wp PV Panelen. | PVOutput

• harley
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 20-02 08:56
het devies is dan ook gewoon doorrijden ;)

Mijne zullen volgend jaar ook minimaal 3 weken stilstaan.

Vandaag vliegticket geboekt naar india voor rondreis over de himalaya daar op een royal enfield.

...

• R0y.
  • Registratie: juni 2010
wimmel_1 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 20:51:
@HTT-Thalan M'n Yamaha R6 fietsen werden áf fabriek (tot een paar jaar geleden) altijd op Dunlop Qualifiers afgeleverd.... GE-WEL-DIG-E banden áls ze op temperatuur gereden waren (én op droog wegdek bleven).

Die 'meuk' banden wil je niet hebben op een fiets welke 'Jan Klaassen' met een vers rijbewijs aanschaft omdat íe 't een mooi model motorfiets vindt én er vervolgens mee op de openbare weg gaat 'stunten'. Dealer heeft dan ook een verantwoordelijkheid te nemen (vind ik) ....
Die had op mijn GSR toen ik hem kocht. Eerst opgereden en daarna andere banden erop gegooid. Eerst vond ik ze niets... nu mis ik ze :(

En met die banden ben ik nog eens doorgegleden bij Dasburg (als je naar beneden rijd, was volgens mij toen ook nog ander asfalt) toen het nat was.... daar waren ze toch minder handig voor en toen heb ik wel even lopen vloeken :7

• Hkuit
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 20:51
SemperFidelis schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 19:47:
[...]

. Blijft lastig hoor, zo'n eerste motortje.
Nee joh, gewoon ergens beginnen. Flink op rijden, leren wat je leuk vindt en wat niet, en dan na een paar jaar (of maanden bij sommigen) weer iets anders kopen. Er is heel wat te koop voor <2000!

• mr_zippey
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 09:01
SemperFidelis schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 15:53:

Idd super leuk, die Bandits.. Ik heb er niet voor niets 2.. Heb de 600 destijds (3 jaar geleden) als eerste gekocht om rustig mee gewend te raken en afgelopen jaar de 1200 omdat de 600 wel leuk is, maar die 1200 kan wat harder knallen. Neemt niet weg dat die 600 nog steeds leuk is om door de versnellingen te jagen, maar rijdt heel anders dan de 1200. Dus houdt ze voorlopig beide, gewoon omdat het leuk is.. 8)

Ga eens proef rijden en kijk wat je bevalt. veel plezier alvast!

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04

• Maegrim
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 20-02 17:50

Maegrim

Lokführer

Gewoon wachten tot er ergens een kledingwinkel omvalt, zo had ik anderhalf jaar geleden 48% korting op m'n Neotec 2 toen die net uit was. Motozoom Apeldoorn moest opdoeken :+

(ノಠ益ಠ)ノ彡 ┻━┻

• R0y.
  • Registratie: juni 2010
Maegrim schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 03:32:
Gewoon wachten tot er ergens een kledingwinkel omvalt, zo had ik anderhalf jaar geleden 48% korting op m'n Neotec 2 toen die net uit was. Motozoom Apeldoorn moest opdoeken :+
Werkt dat ook met een KTM Superduke? :7

• Bommes
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 13:31

Bommes

Capo del formaggio

harley schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 21:45:

[Afbeelding]
Vandaag vliegticket geboekt naar india voor rondreis over de himalaya daar op een royal enfield.
Heel erg vet..!!

life is what happens to you while you're busy making other plans ~ Lennon

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

_Apache_ schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 21:31:

Het lijkt wel of ze harder leeglopen van stilstaan dan als je er dagelijks mee rijdt.
Kan zomaar komen door die temperatuurwisselingen steeds. In de zomer je banden voor het laatst opgepompt?

• aidanl
@kevlar01 @_Apache_ temperatuur speelt zeker een rol. Merk het met de auto ook, die waren zodra het koud werd meteen een stuk zachter. Afgelopen winter banden bijgevuld, waren ze richting de zomer weer erg hard.

• ToolkiT
  • Nu online

ToolkiT

brit-tweaker

[Afbeelding]
Dat staat ook nog steeds op mijn bucketlist..

• Waaj
  • Registratie: januari 2019
  • Niet online

[Afbeelding]
Van Manali naar Leh? Daar ga je geen spijt van krijgen. :*) Ik heb jaren geleden ook zo'n trip gemaakt, alleen kwamen wij helaas op 5000m 4800m hoogte vast te zitten door overstromingen, dus ik moet nog een keer terug voor het laatste stuk. Fascinerend land om rond te reizen, en de Himalaya is erg indrukwekkend. Zorg wel dat je alle noodzakelijke inentingen haalt, en voor pilletjes tegen hoogteziekte.

[edit] zag op Google maps dat ik aan het overdrijven was ;)

Waaj wijzigde deze reactie 10-01-2020 10:08 (4%)

• Wootlock
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 16:28

Wootlock

Evilution

Jeej, bericht gehad van de motorzaak: m'n 790 duke staat klaar :D
Heb gezegd dat ik hem in Maart wel kom halen als het zout een beetje verdwenen is van de wegen :)

"Don't let your dreams be memes"

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

_Apache_ schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 21:31:

Die van mij verliezen vrijwel geen druk, na 2 weken 0,1 bar erbij moeten zetten van 2.4 naar 2.5.
Toch een klein beetje voordeel van die Ride-On gel :P.
Wootlock schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:07:
Heb gezegd dat ik hem in Maart wel kom halen als het zout een beetje verdwenen is van de wegen :)
Waar is de 'thumbs down' knop? Ik zit al de hele week elke dag op de motor en het is echt dikke prima te doen hoor! Absoluut geen grip problemen, geen extreme kou... en ik zie toch nog best veel mede-motorrijders die hetzelfde lijken te denken.
Hkuit schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:17:
[...]

Nee joh, gewoon ergens beginnen. Flink op rijden, leren wat je leuk vindt en wat niet, en dan na een paar jaar (of maanden bij sommigen) weer iets anders kopen. Er is heel wat te koop voor <2000!
Inderdaad:

(exclusief berijder)

HTT-Thalan wijzigde deze reactie 10-01-2020 10:11 (52%)

• w4rguy
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 12-02 14:52

w4rguy

Team Manager NAB Racing

HTT-Thalan schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:08:
Waar is de 'thumbs down' knop? Ik zit al de hele week elke dag op de motor en het is echt dikke prima te doen hoor! Absoluut geen grip problemen, geen extreme kou... en ik zie toch nog best veel mede-motorrijders die hetzelfde lijken te denken.
Maar wel pekel op de weg :+ En ik kan wel begrijpen dat je dat op een nieuwe fiets niet wilt hebben zitten.

Ik ben inmiddels ook opnieuw klaar met m'n accu. Toen ik hem kocht was het al niet de beste. Ene keer houdt ie 4 weken stilstand vol. Andere keer na 2 weken is ie er klaar mee. Ik ga binnenkort maar eens Lithium kopen.

All-Round nerd | iRacing Profiel

• Mitssz
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 20-02 17:03
Als we het toch over bandenspanning hebben.

Ik zoek een goeie pomp om mijn banden op te pompen, ik doe het nu met een goedkope fietspomp waar een even goedkope meter op zit. Alleen merk ik dat dit niet altijd even accuraat is.

Kortom, welke kunnen jullie mij aanbevelen? :)

Canon 5D Mark III - Canon 5D Mark II - 50 1.8 STM - 85 1.8 - 24-105 4L - DJI Mavic Pro

• Wootlock

Wootlock

Evilution

HTT-Thalan schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:08:
[

Gaat mij niet om het weer, dat is prima hoor.
Maar hier in Zeeland ligt nog behoorlijk wat pekel en bovendien ben ik toch een mooi weer rijder :+

• sham27
  • Laatst online: 16:40
Wootlock schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:07:
Nice. Zou mooi zijn als hij gewoon klaar staat en je hem kan halen wanneer je wilt. Best kans dat we in februari al mooie dagen hebben.

BMW F31 330i M Sport Shadow '18 - Yamaha MT-09 SP '19

• aidanl
Mitssz schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:35:

Ik zoek een goeie pomp om mijn banden op te pompen, ik doe het nu met een goedkope fietspomp waar een even goedkope meter op zit. Alleen merk ik dat dit niet altijd even accuraat is.

Ik heb er zo 1 bij de Halfords gehaald, gebruik heb voor zowel auto als motor. En als ik de sensoren in de auto mag geloven is de meter redelijk accuuraat. Het enige is dat hij wat groter is en dus niet handig mee te nemen is op motorvakantie.

• SmurfLink
  • Niet online

Ik heb een voetpomp die me hier was aangeraden. Michelin 1 cilinder voetpomp bij Conrad vandaan (ik wist het niet meer maar de factuur net in m'n mail gevonden :9) Bevalt goed, weet alleen niet hoe accuraat de meter is. Moet zelf idd ook even een nieuwe digitale meter halen, had zo'n analoog ding maar dat was binnen 3x gebruiken al kapot.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Wootlock schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:35:
[...]

Gaat mij niet om het weer, dat is prima hoor.
Maar hier in Zeeland ligt nog behoorlijk wat pekel en bovendien ben ik toch een mooi weer rijder :+
Er zijn een hoop redenen om niet in Zeeland rond te willen rijden (of te wonen, maar dat terzijde) :P.
Bovendien, naar die redenering zou je vanwege de zilte Zeeuwsche lucht nooit een rondje kunnen maken.

Gewoon even een slangetje water (zonder druk) erlangs halen en presto. Of gewoon flink in de vaseline (of ander sprayvet) zetten. Ik rij al drie jaar in weer en wind en behalve mijn uitlaat bocht naar de demper (van kaal staal) is er niks slechter van geworden met die methode.

• harley
Waaj schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:04:
[...]

Van Manali naar Leh? Daar ga je geen spijt van krijgen. :*) Ik heb jaren geleden ook zo'n trip gemaakt, alleen kwamen wij helaas op 5000m 4800m hoogte vast te zitten door overstromingen, dus ik moet nog een keer terug voor het laatste stuk. Fascinerend land om rond te reizen, en de Himalaya is erg indrukwekkend. Zorg wel dat je alle noodzakelijke inentingen haalt, en voor pilletjes tegen hoogteziekte.

[edit] zag op Google maps dat ik aan het overdrijven was ;)
Nee een stukje zuidelijker, we starten in delhi

...

• Melkunie
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 12:27
Ontzettend vet @harley! Verwachten we tegen die tijd natuurlijk wel een enorm verslag à la Bommes hè ;)

• _Apache_

_Apache_

For life.

kevlar01 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 09:47:
[...]
Kan zomaar komen door die temperatuurwisselingen steeds. In de zomer je banden voor het laatst opgepompt?
Nee, ergens in november. Maar heb hem even laten staan (zoon in het ziekenhuis). En als het veel regent koelt het wellicht ook af enz.

3 zonnecollectoren voor SWW en CV ondersteuning met een 200L buffervat & 2700Wp PV Panelen. | PVOutput

• Requiem19
  • Laatst online: 15:52
harley schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:03:
[...]

Nee een stukje zuidelijker, we starten in delhi
[Afbeelding]
Heel vet :).

Ik heb in 2018 daar ook een stuk rond gereden. Als je nog tips wilt, let me know.

In Delhi starten zal wel pittig zijn. Verkeer in India is net even anders dan in NL :D.

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

• Wootlock

Wootlock

Evilution

HTT-Thalan schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:51:
[...]

Er zijn een hoop redenen om niet in Zeeland rond te willen rijden (of te wonen, maar dat terzijde) :P.
Bovendien, naar die redenering zou je vanwege de zilte Zeeuwsche lucht nooit een rondje kunnen maken.

Gewoon even een slangetje water (zonder druk) erlangs halen en presto. Of gewoon flink in de vaseline (of ander sprayvet) zetten. Ik rij al drie jaar in weer en wind en behalve mijn uitlaat bocht naar de demper (van kaal staal) is er niks slechter van geworden met die methode.
Wat is jou probleem nou precies ?
Ik koop een nieuwe motor en besluit om hem pas in maart op te halen dan is dat toch mijn goed recht ? :X

• Waaj
  • Registratie: januari 2019
  • Niet online
Requiem19 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:06:
[...]

In Delhi starten zal wel pittig zijn. Verkeer in India is net even anders dan in NL :D.
Ik mis zo'n "I'm with stupid" smiley :+

Ik heb goede herinneringen aan spookrijdende kamelenkarren op de snelweg :P

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Wootlock schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:12:
[...]

Ik koop een nieuwe motor en besluit om hem pas in maart op te halen dan is dat toch mijn goed recht ? :X
Relax :D Ik zit je maar een beetje te stangen :P.

• Requiem19
Ik rijd in de winter lekker in m'n voorverwarmde auto, met verwarmde stoelen, ruitenwissers, cruise control. Goede podcast op.

De lol van de in de winter jezelf martelen op de motor heb ik nooit ingezien. Motorrijden moet leuk zijn voor mij. Voor praktische dingen pak ik de auto wel.

Maar ieder z'n ding uiteraard ^^.

• Willem30
  • Laatst online: 11:10
Een keer per week peil ik de bandenspanning en smeer ik de ketting. O nee, wacht dat laatste doe ik niet,want heb cardan. :+

Ik gebruik een BBB fietspomp met drukmeter die ik ook voor mijn MTB gebruik. Kost paar tientjes.
Maar vaak gebruik ik de bandenpomp bij tankstation vlakbij huis.
Ik rijd in de winter lekker in m'n voorverwarmde auto, met verwarmde stoelen, ruitenwissers, cruise control. Goede podcast op.

De lol van de in de winter jezelf martelen op de motor heb ik nooit ingezien. Motorrijden moet leuk zijn voor mij. Voor praktische dingen pak ik de auto wel.

Maar ieder z'n ding uiteraard ^^
Welke winter ? _O-

Willem30 wijzigde deze reactie 10-01-2020 11:17 (21%)

• Requiem19
Waaj schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:12:
[...]

Ik mis zo'n "I'm with stupid" smiley :+

Ik heb goede herinneringen aan spookrijdende kamelenkarren op de snelweg :P
Daarom probeerden wij toen vooral de binnenwegen op te zoeken daar, daar was het nog wel OK. In Himachal Pradesh zijn nog aardig wat rustige wegen te vinden (Noordelijke stukje, net naast Pakistan). In Uttarakhand was het al weer een stuk drukker. Zuidelijker in Delhi zal het nog wel meer gekkenhuis zijn.

Even throwback naar een dag op de Royal Enfield Himalayan:

http://gravelforbreakfast.com/wp-content/uploads/2018/12/IMG_6215.jpg

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Requiem19 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:15:

Al die luxe is ook nodig als je urenlang naar de kont van dezelfde voorligger staart met een gangetje van 10km/u :P. En echt winter kan ik dit niet noemen...

• Requiem19
HTT-Thalan schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:20:
[...]

Al die luxe is ook nodig als je urenlang naar de kont van dezelfde voorligger staart met een gangetje van 10km/u :P. En echt winter kan ik dit niet noemen...
Met een slimme cruise control is dat best prettig ja. Je hoeft niet eens gas te geven of te remmen :).

Als je nu motorrijdt is dat imo vooral praktisch. Motorrijden voor woon-werk is sowieso 'praktisch' als je over de snelweg moet. En ik heb een allergie voor praktisch motorrijden. Het is m'n hobby.

• aidanl
Ik ga in het donker naar kantoor en rijd in donker weer naar huis. Samen met de (mot-)regen van de afgelopen tijd vind ik het echt niet erg om hier en daar dan maar aan te sluiten in de file. Daarnaast moet ik de laatste tijd vaker naar afspraken met klanten (financiele / verzekerings wereld) waarbij men verwacht dat je netjes aankomt. Dan doe ik dat liever niet in een kletsnat motor pak :P

In de zomer maakt het minder uit want dan is het in het algemeen wat droger en is een motorspijkerbroek niet altijd merkbaar als zijnde een motorbroek.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Requiem19 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:23:
[...]

Met een slimme cruise control is dat best prettig ja. Je hoeft niet eens gas te geven of te remmen :).

Als je nu motorrijdt is dat imo vooral praktisch. Motorrijden voor woon-werk is sowieso 'praktisch' als je over de snelweg moet. En ik heb een allergie voor praktisch motorrijden. Het is m'n hobby.
Dat snap ik volledig. Snelweg rijden is ook saai (zeker op een transalp) maar het is ook wel een rustmomentje tussen afspraken door, zonder beeldscherm voor mijn neus of belletjes aan mijn oor. Dus ik zie het maar als betaalde ontspanning.

• kneusteun
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 12:27
Wootlock schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:12:
[...]

Alp rijders, te weinig geld voor een echte allroad dus compensatie gedrag ;) (zit hem vaak in vertellen hoeveel je rijdt en hoe hard je rijdt en hoeveel noppen je hebt :P )

Ik zou hem ook lekker nog even laten staan.

En wat betreft grip is het wel degelijk een dingetje want heb zelf nog even een schuivertje gemaakt met de Tomos. Voorband was in een doodnormale bocht ineens weg.
En zonder beschermende kleding en helm was dat nog best wel ff een spannend momentje (ja hij loopt te hard ongeveer 45 voor een snorfiets).

• harley
Melkunie schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:05:
Ontzettend vet @harley! Verwachten we tegen die tijd natuurlijk wel een enorm verslag à la Bommes hè ;)
Ik beloof niks, (maar mezelf kennende zal dat wel weer komen)
Requiem19 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:17:
[...]

Daarom probeerden wij toen vooral de binnenwegen op te zoeken daar, daar was het nog wel OK. In Himachal Pradesh zijn nog aardig wat rustige wegen te vinden (Noordelijke stukje, net naast Pakistan). In Uttarakhand was het al weer een stuk drukker. Zuidelijker in Delhi zal het nog wel meer gekkenhuis zijn.

Even throwback naar een dag op de Royal Enfield Himalayan:

[Afbeelding]
De route wordt begeleid door 1 nederlander en 1 indiër en is al uitgezet en vaker door hun gereden.
Zij kennen het gebied en ga dan ook uit van hun expertise.

...

• _Apache_

_Apache_

For life.

Requiem19 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:15:

Ik vind de voordelen van motorrijden juist aansterken in winter. In 'droge' omstandigheden gaat een motor en blik gelijk op, maar zodra er veel stoplichten zijn(voorkruipen), files (filteren) of parkeren (plek, parkeergeld) worden de voordelen een stuk groter.

Pagina: 1 ... 73 ... 90 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True