En daarom rij ik ook zonder navigatie schermpje op mijn stuur.DrivinUCrazy schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 11:37:
[...]
De eerste helmen met HUD zijn er al, dus dat zou de meest voor de hand liggende invulling zijn. (voor een probleem dat er inderdaad niet is)
Mijn grootste probleem ermee: motorrijden draait voor mij om het loskoppelen van alles. Ik rij, ik voel de wind, ik hoor het toerental van de motor, en ik kijk om me heen voor informatie. Als er iets dringend is, dan gaat er wel een waarschuwingslampje op het dashboard knipperen. Maar alle informatie krijg ik al door om me heen te kijken. Dat maakt het juist overzichtelijk.
Een overload aan informatie maakt het juist lastiger om alles te verwerken, en dan gaat het juist fout.
Nou inderdaad. Ik heb de navigatie er wel op zitten, en een stuk hoger dan het stuur, maar ik rij vooral op de audio-instructies. Het schermpje heb ik dan alleen om te kijken hoe lang het duurt tot de volgende instructie, of om de onlogische situaties even te bekijken.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik rij heel veel over 60km wegen die optisch smaller zijn gemaakt met fietssuggestiestroken aan weerszijden. Ik ben erg benieuwd wanneer de eerste frontale botsing gebeurd omdat lane assist perse tussen de lijnen wil blijven.Chakotay schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 11:18:
@wimmel_1 ik las laast ook al iets over 'lane-centering' als nieuwe functie in auto's... Ik ben benieuwd wanneer de eerste filterende motor omver gereden word doordat zo'n systeem even fijn 'corrigeert' als iemand netjes ruimte maakt in de file
Er zijn inderdaad systemen met hele onlogische instructies. Ik vind google maps het erg goed doen, die gebruik ik audio-only als het een hele lastige route is, maar meerendeel van de tijd rijd ik ergens heen door vooraf op de kaart te kijken en de afslagen/herkenningpunten te onthouden.DrivinUCrazy schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 11:51:
Nou inderdaad. Ik heb de navigatie er wel op zitten, en een stuk hoger dan het stuur, maar ik rij vooral op de audio-instructies. Het schermpje heb ik dan alleen om te kijken hoe lang het duurt tot de volgende instructie, of om de onlogische situaties even te bekijken.
Nee, ik heb het niet over onlogische instructies, ik heb het over onlogische situaties. Doorgaande wegen die afbuigen op een kruising, wat zegt de navigatie dan? En waar moet je dan heen? En dat is het verschil tussen jou en mij denk ik. Ik rij niet van a naar b. Ik rij vooral routes, waarbij ik ook regelmatig de kleinste weggetjes in ga omdat daar achter weer leuke bochtjes zitten. Dat heb ik van tevoren al grotendeels uitgestippeld. De grotere doorgaande wegen probeer ik juist te vermijden.
Het rijden op wegwijzers en herkenningspunten wordt dan wat lastiger.
Maar als ik dan een afslag mis of er is iets geblokkeerd, dan rij ik op dezelfde manier uiteraard.
Het rijden op wegwijzers en herkenningspunten wordt dan wat lastiger.
Maar als ik dan een afslag mis of er is iets geblokkeerd, dan rij ik op dezelfde manier uiteraard.
[ Voor 16% gewijzigd door DrivinUCrazy op 04-01-2020 12:55 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Gewoon doorsturen naar rechts? Ik zie het probleem niet hoorWaaj schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 12:32:
[...]
Ik rij heel veel over 60km wegen die optisch smaller zijn gemaakt met fietssuggestiestroken aan weerszijden. Ik ben erg benieuwd wanneer de eerste frontale botsing gebeurd omdat lane assist perse tussen de lijnen wil blijven.
Maarre blijven we hierover doorpraten in dit topic? Wat mij betreft prima, maar heeft nou niet echt veel met motoren te maken
Gamertag: timmie271
misschien tijd voor een extra topic waar motorrijders over autorijden kunnen praten
Dat doet die auto van mij ook (VW Tiguan). Vooral érg handig als je op bijvoorbeeld de lekdek aan't rijden bent om daarmee de file's op de A2 én A27 te omzeilen. Als ik harder dan 60Km/h rijd dan pakt de 'lane-assist' functie de strepen aan de zijkant in een 60Km/h zône automagisch op om zichzelf daarmee vervolgens midden op de weg te gaan positioneren..... Tegenliggers moeten maar via de berm ofzoChakotay schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 11:18:
@wimmel_1 ik las laast ook al iets over 'lane-centering' als nieuwe functie in auto's... Ik ben benieuwd wanneer de eerste filterende motor omver gereden word doordat zo'n systeem even fijn 'corrigeert' als iemand netjes ruimte maakt in de file
Ding kan helemaal 'autonoom' rijden maar na 30sec. wil 'ie persé hebben dat ik m'n handjes weer keurig aan 't stuur ga houden.
Één geluk: Motorrijders mogen daar tegenwoordig niet meer komen dus je kunt met de auto nu wél een beetje doorrijden over die dijk
@timmie271 Gewoon even je gehoorapparaatjes UIT zetten, dan hoor je er niets meer van....
[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 04-01-2020 13:46 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Klopt. Daar is dat systeem toch voor bedoeld? Doet braaf waar jij om vraagt en dan nog is het nog niet goedwimmel_1 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 13:38:
[...]
Dat doet die auto van mij ook (VW Tiguan). Vooral érg handig als je op bijvoorbeeld de lekdek aan't rijden bent om daarmee de file's op de A2 én A27 te omzeilen. Als ik harder dan 60Km/h rijd dan pakt de 'lane-assist' functie de strepen aan de zijkant in een 60Km/h zône automagisch op om zichzelf daarmee vervolgens midden op de weg te gaan positioneren..... Tegenliggers moeten maar via de berm ofzo![]()
Yups. Het is niet autonoom, maar een assistent die jou helpt met rijden. Dat Tesla het nou Autopilot heeft genoemd wat het dus niet is! De mens moet altijd kunnen ingrijpen en weet over het algemeen beter te anticiperen dan de auto zelf. Hoe vaak ikzelf al wel niet in heb moeten grijpen voor de auto of is dat ding te snel met reageren, maar dat ding weet niet dat ik meer weet somsDing kan helemaal 'autonoom' rijden maar na 30sec. wil 'ie persé hebben dat ik m'n handjes weer keurig aan 't stuur ga houden.
Strak plan! Lekker rustigÉén geluk: Motorrijders mogen daar tegenwoordig niet meer komen dus je kunt met de auto nu wél een beetje doorrijden over die dijk
@timmie271 Gewoon even je gehoorapparaatjes UIT zetten, dan hoor je er niets meer van....
1 week terug: wat is dat witte spul op de w.. *ziet net strooiwagen de hoek om gaan*
Shit..
*pakt na afkoelen van de motor de tuinslang er maar even bij*
Shit..
*pakt na afkoelen van de motor de tuinslang er maar even bij*
Ik heb net na bijna 4 jaar eindelijk maar eens de voeding van mijn TomTom naar een geschakelde 12V-lijn in plaats van direct aan de accu verplaatst. Toch wel handiger
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Iemand een idee hoe ik het slot van de tankklep van mijn CBR600F3 los krijg?
Heeft waarschijnlijk iets teveel in weer en wind buiten gestaan en nu krijg ik de tankklep niet meer open.
Van wat ik kan zien, komt er minstens 1 nokje niet meer terug omhoog.
Pas al met een soort tandarts haakje en een busje kruipolie (imal) aan de pruts geweest, maar het nokje komt nog niet terug.
Ook geprobeerd het hele ding er uit te schroeven, maar dat lukt niet omdat de klep aan de binnenkant van de tank vast haakt.
Inmiddels een paar daagjes aan het inweken met kruipolie. Binnenkort nog eens proberen.
In de tussentijd: is er een trucje om de tankklep los te krijgen? Of iemand een tip om de weigerende nokjes in het slot terug te laten komen?
Heeft waarschijnlijk iets teveel in weer en wind buiten gestaan en nu krijg ik de tankklep niet meer open.
Pas al met een soort tandarts haakje en een busje kruipolie (imal) aan de pruts geweest, maar het nokje komt nog niet terug.
Ook geprobeerd het hele ding er uit te schroeven, maar dat lukt niet omdat de klep aan de binnenkant van de tank vast haakt.
Inmiddels een paar daagjes aan het inweken met kruipolie. Binnenkort nog eens proberen.
In de tussentijd: is er een trucje om de tankklep los te krijgen? Of iemand een tip om de weigerende nokjes in het slot terug te laten komen?
Ik heb nog geen acculader voor de 1150GS en ik moest hem voor de kerst reanimeren met startkabels aan de accu van mijn auto. Nu zag ik deze in een folder staan. Voor dat geld wil ik deze wel proberen!
Voor niet veel meer dan die 15 euro heb je genoeg benzine om af en toe een ritje te maken en het probleem te voorkomen.Vuikie schreef op zondag 5 januari 2020 @ 16:41:
Ik heb nog geen acculader voor de 1150GS en ik moest hem voor de kerst reanimeren met startkabels aan de accu van mijn auto. Nu zag ik deze in een folder staan. Voor dat geld wil ik deze wel proberen!
Vuikie schreef op zondag 5 januari 2020 @ 16:41:
beveiliging tegen oververhitting en verkeerde polariteit
I have stability. The ability to stab.
Ik ga niet graag klooien met accu-laders van onduidelijke makei, je laat 'm immer wel een poos alleen vermoed ik? Liever iets waarvan ik mag verwachten dat het goed blijft, ook als ik er weken niet naar omkijk.Vuikie schreef op zondag 5 januari 2020 @ 16:41:
Zelf heb ik de Optimate4 genomen, kost wat meer maar ik heb daar vertrouwen in. Er achteraf achter komen dat zo'n cheap-ass ladertje je accu verknoeid heeft (of erger) kost je een hoop meer.
Het lijkt wel of dat Aldi ding regelrecht bij Ali vandaan komt en bij elektrische dingen blijf ik graag bij Ali uit de buurt.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Volgens mij heeft m'n Honda last van een koelvloeistoflek. Wilde bij thuiskomst even het reservoir controleren, want er zijn geen hoge temperaturen te melden, maar dat zit nu vast
De sporen op het frame heb ik gisteren weggepoetst en na vandaag een uurtje gereden te hebben zijn ze weer terug, nu op plekken waar ik de bron een beetje kan herleiden.

De echte oorzaak heb ik nog niet gevonden. Slangen zelf lijken nog in OK-staat (niet uitgehard). Misschien zit de klem te los.
De sporen op het frame heb ik gisteren weggepoetst en na vandaag een uurtje gereden te hebben zijn ze weer terug, nu op plekken waar ik de bron een beetje kan herleiden.
De echte oorzaak heb ik nog niet gevonden. Slangen zelf lijken nog in OK-staat (niet uitgehard). Misschien zit de klem te los.
@Vuikie Heeft die BMW 1150GS niet per-ongeluk al een Can-Bus systeem voor de boord-electronica? Als dat 't geval is dan heb je eigenlijk een (druppel)lader nodig welke daar ook mee overweg kan, heb je zo'n lader niet dan gaat je BMW de stroom vanuit zo'n standaard lader simpelweg niet accepteren.
[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 05-01-2020 18:07 ]
Lijkt wel van onder de slang te komen op de bovenste foto. Maar hij hoeft niet volledig los te zitten hij kan ook gewoon wat vervuild zijn en daardoor er vloeistof doorheen kan lopen.EliteGhost schreef op zondag 5 januari 2020 @ 17:37:
Volgens mij heeft m'n Honda last van een koelvloeistoflek. Wilde bij thuiskomst even het reservoir controleren, want er zijn geen hoge temperaturen te melden, maar dat zit nu vast![]()
[Afbeelding: Vies1]
[Afbeelding: Vies2]
The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future
Bedankt voor de aanwijzing. Heb zojuist de klem wat aangedraaid. Eerst met een schroevendraaier...wat verassend makkelijk ging. Daarna met een moersleutel nog eem beetje totdat ik duidelijk zag dat de klem strakker zit.fdees schreef op zondag 5 januari 2020 @ 18:15:
[...]
Lijkt wel van onder de slang te komen op de bovenste foto. Maar hij hoeft niet volledig los te zitten hij kan ook gewoon wat vervuild zijn en daardoor er vloeistof doorheen kan lopen.
Zadel ook losgekregen: koelvloeistof staat onder het minimum dus dat ook maar even bijvullen.
Morgen eerste werkdag na de vakantie, kan na de ochtendrit meteen kijken of de klem strak genoeg zit en koelvloeistof halen.
De boel wel even afgeveegd zodat het morgen goed te zien is of het heeft gewerkt.
edit: moet wel zeggen dat de rest onder het zadel er gelukkig keurig uit ziet
[ Voor 10% gewijzigd door EliteGhost op 05-01-2020 19:01 ]
Ja zulke klemmen bewegen zich gewoon los bij trillingen. Helaas kan je er ook niet echt iets van loctite op doen. Wij gebruiken vaak een pari-klem (heavy duty) en als het kritisch is een dubbele klem of bij warmte als dit heb je er ook met schotelveren en deze zullen dus de expansie vanwege de hitte kunnen opvangen.EliteGhost schreef op zondag 5 januari 2020 @ 18:40:
[...]
Bedankt voor de aanwijzing. Heb zojuist de klem wat aangedraaid. Eerst met een schroevendraaier...wat verassend makkelijk ging. Daarna met een moersleutel nog eem beetje totdat ik duidelijk zag dat de klem strakker zit.
Zadel ook losgekregen: koelvloeistof staat onder het minimum dus dat ook maar even bijvullen.
Morgen eerste werkdag na de vakantie, kan na de ochtendrit meteen kijken of de klem strak genoeg zit en koelvloeistof halen.
De boel wel even afgeveegd zodat het morgen goed te zien is of het heeft gewerkt.
edit: moet wel zeggen dat de rest onder het zadel er gelukkig keurig uit zietGeem gekke dingen met de accu (zoals lekken), geen roest... gewoon... normaal. Daar wordt een mens blij van.
@fdees Nou moet ik serieus even bij m'n eigen motorfiets, een Yamaha MT-10, gaan kijken maar volgens mij zitten er bij mij van die stalen 'klem' veer-ringen op welke je eventueel met een punt/segering-tang een stukje 'open' kunt knijpen op 't moment dat dat spul 'los' moet.... Kan me niet herinneren dat ik daar ooit slangklemmen met een schroef/wartel gezien heb 
Én uiteraard even gaan bekijken... Inderdaad van die 'veer-klemmen' voor éénmalig gebruik welke je eigenlijk moet vervangen ná losnemen.
Én uiteraard even gaan bekijken... Inderdaad van die 'veer-klemmen' voor éénmalig gebruik welke je eigenlijk moet vervangen ná losnemen.
[ Voor 39% gewijzigd door Will_M op 05-01-2020 20:00 ]
Dat is eigenlijk ook vrij logisch, want deze zijn namelijk veel eenvoudiger te monteren.wimmel_1 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 19:45:
@fdees Nou moet ik serieus even bij m'n eigen motor, een Yamaha MT-10, gaan kijken maar volgens mij zitten er bij mij van die 'klem' veer-ringen op welke je met een punttang een stukje 'open' kunt zetten op 't moment dat dat spul 'los' moet.... Kan me niet herinneren dat ik daar ooit slangklemmen met een schroef/wartel gezien heb
Zou eerder dan een onderstaande terug monteren, vanwege warmte en duurzaamheid. Ze gaan natuurlijk ook een stuk minder snijden. Vraag is dan natuurlijk weer wel of je pijpstuk lang genoeg is om fatsoenlijk te kunenn klemmen. Gebruik waar vandaan ik ze ken zijn industrie motoren 575 kW van Caterpillar of Volvo Penta.
Pff ik zou er niet aan moeten denken. Overigens staan er nu 4 motoren en 2 scooters geparkeerd, waarvan er 2 de hoes er op hadden laten zitten met nieuw jaar. Als die hoezen de fik in gaan kan t hard gaan, zeker als men het niet door heeft.steveman schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 22:32:
[...]
Op zich goed gedacht:
https://www.motor-forum.n...9062/page-2#post-29405819
Wel een ultiem poffertje, die buurman van je
Buurman is een zak, maar dat weet hij ook
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Gisteren gaan crossen, waarbij de motor van een vriend er weinig zin in had. Helaas was hij vergeten om de handvat verwarming uit te zetten. Hij mocht hem dus heel fijn aantrappen. Daar had de motor weinig zin in. Uiteindelijk nog een paar keer uitgevallen, terwijl de motor normaal natuurlijk altijd blijft lopen.
Op een gegeven moment zijn we naar huis gereden en hij ging de andere kant op. Was uiteindelijk de Kickstarter ook nog kapot gegaan. Denk je safe te zijn met een back-up
Op een gegeven moment zijn we naar huis gereden en hij ging de andere kant op. Was uiteindelijk de Kickstarter ook nog kapot gegaan. Denk je safe te zijn met een back-up
Reminds me, ik moet mijn kabel of mijn RAM-mount TomTom-houder nakijken. Af en toe raakt hij het contact kwijt, en m'n 4+ jaar oude Rider 400 heeft een accuduur van zo'n 30 minuten over.Chakotay schreef op zondag 5 januari 2020 @ 16:04:
Ik heb net na bijna 4 jaar eindelijk maar eens de voeding van mijn TomTom naar een geschakelde 12V-lijn in plaats van direct aan de accu verplaatst. Toch wel handiger
Vandaag was het lekker weer, dus ik heb m'n motor even uitgelaten! Begonnen met wat remproefjes op een industrieterrein en daarna lekker binnendoor langs Koudekerk rond Alphen gesjeesd.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
@CodeCaster dat klinkt als een breukje ergens, zit die kabel erg verstopt bij jou? Ik moest bij mij het zadel en de tank eraf halen om er een beetje fatsoenlijk bij te kunnen.
Ja, die is helaas goed weggewerkt door de vorige eigenaar. Maar met een paar inbusbouten eruit schroeven is dat Japanse plastic er zo af.Chakotay schreef op zondag 5 januari 2020 @ 22:56:
@CodeCaster dat klinkt als een breukje ergens, zit die kabel erg verstopt bij jou? Ik moest bij mij het zadel en de tank eraf halen om er een beetje fatsoenlijk bij te kunnen.
Volgens mij doe je niets dat ik ook niet zou doen..McKaamos schreef op zondag 5 januari 2020 @ 16:09:
...
Misschien dat het helpt om sleutel op en neer te doen en ook te draaien samen met de kruipolie..
Als het niet een tankslot zou zijn had je verhitten nog kunnen proberen, maar dat zou ik in dit geval niet doen.
Succes ermee
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - Svartpilen 401 '22
Slot laten 'schrikken' met een slag-sleutel zodat de nokjes los komen (sommige mensen noemen zo'n sleutel ook wel een eens 'hamer') én waarbij je de originele contactsleutel liever ook niet gebruikt om in 't slot te steken tijdens die actie)mr_zippey schreef op zondag 5 januari 2020 @ 23:35:
[...]
Volgens mij doe je niets dat ik ook niet zou doen..
Misschien dat het helpt om sleutel op en neer te doen en ook te draaien samen met de kruipolie..
Als het niet een tankslot zou zijn had je verhitten nog kunnen proberen, maar dat zou ik in dit geval niet doen.
Succes ermee
ALLES past met een hamer... En zo niet dan is de hamer, heel simpel, té klein geweest voor dát werkje
[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 06-01-2020 00:01 ]
Tijdens het proberen open te draaien de dop in zijn geheel ook "in de tank drukken"
Ik merk dat bij mijn motor de weerstand anders echt te hoog is en de sleutel bijna afbreekt.
Misschien heeft het ruimte in de "nokken" die in de tank grijpen, zodat die wat makkelijker bewegen en het slot ook los komt??
Ik merk dat bij mijn motor de weerstand anders echt te hoog is en de sleutel bijna afbreekt.
Misschien heeft het ruimte in de "nokken" die in de tank grijpen, zodat die wat makkelijker bewegen en het slot ook los komt??
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Direct op de accu is sowieso geen probleem, daar vindt de motor helemaal niks vanwimmel_1 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 18:03:
@Vuikie Heeft die BMW 1150GS niet per-ongeluk al een Can-Bus systeem voor de boord-electronica? Als dat 't geval is dan heb je eigenlijk een (druppel)lader nodig welke daar ook mee overweg kan, heb je zo'n lader niet dan gaat je BMW de stroom vanuit zo'n standaard lader simpelweg niet accepteren.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Dat moet bij mijn fiets idd ook, je moet echt met 1 hand goed duwen op die dop en dan pas kan ik de sleutel draaien.Bommes schreef op maandag 6 januari 2020 @ 06:41:
Tijdens het proberen open te draaien de dop in zijn geheel ook "in de tank drukken"
Hm, dat klinkt wel als een goede manier om je sleutel snel krom te maken... Tijd om de scharnieren e.d. van de dop wat te smeren, en eventueel wat grafietpoeder in het slot te spuiten?
Zoals ik het begrijp klemt het vergrendelingsnokje gewoon heel goed. Kun je niet heel veel aan doen ben ik bang, tenzij er ergens een aanslagrubber zit waar je een halve mm vanaf kunt snijden.
Heb je toevallig een foto van de situatie. Misschien kan ik iets ervoor verzinnen.McKaamos schreef op zondag 5 januari 2020 @ 16:09:
Iemand een idee hoe ik het slot van de tankklep van mijn CBR600F3 los krijg?
Het is de tegendruk van het rubber inderdaad, zoals @DrivinUCrazy zegt.Chakotay schreef op maandag 6 januari 2020 @ 09:44:
Hm, dat klinkt wel als een goede manier om je sleutel snel krom te maken... Tijd om de scharnieren e.d. van de dop wat te smeren, en eventueel wat grafietpoeder in het slot te spuiten?
Heeft smeren niet zo veel nut bij.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Al gedaan idd. Sleutel heen en weer, op en neer, sleutel gebruiken om de kruipolie naar binnen te begeleiden. Helaasch, dat hielp nog niet.mr_zippey schreef op zondag 5 januari 2020 @ 23:35:
[...]
Volgens mij doe je niets dat ik ook niet zou doen..
Succes ermee
Dat is nog wel een idee. Tikken met een hamer. Iemand gaf me ook al de tip om iets te gebruiken wat vibreert. Elektrische tandenborstel, mobieltje op trilstand er tegenaan houden. Vriendin van me las mee op de betreffende site, rende naar de slaapkamer en kwam terug met een mini-vibo. Dus dat ga ik ook nog proberen.wimmel_1 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 23:56:
[...]
Slot laten 'schrikken' met een slag-sleutel zodat de nokjes los komen (sommige mensen noemen zo'n sleutel ook wel een eens 'hamer') én waarbij je de originele contactsleutel liever ook niet gebruikt om in 't slot te steken tijdens die actie)![]()
ALLES past met een hamer... En zo niet dan is de hamer, heel simpel, té klein geweest voor dát werkje
Yeah, no. Het zijn niet de nokken in de tank die vast zitten. Het is het slot zelf.Bommes schreef op maandag 6 januari 2020 @ 06:41:
De nokjes die in de sleutel vallen moeten op de juiste stand staan. Tenminste 1 daar van kom niet terug naar de rust positie.
Dat ga ik, zodra de boel los is, inderdaad doen. Grafietpoeder in het slot.Chakotay schreef op maandag 6 januari 2020 @ 09:44:
Momenteel niet. Zal later deze week eens kijken of ik er een foto van kan schieten. Het is echt miniscuul.fdees schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:23:
[...]
Heb je toevallig een foto van de situatie. Misschien kan ik iets ervoor verzinnen.
Een beetje spuug van onderen doet wonderen 👌Chakotay schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:36:
@DrivinUCrazy @Bommes ah, dan misschien even in het nachtkastje graaien voor wat glijmiddel
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Afgelopen tijd gezocht naar de beste/mooiste oplossing voor een telefoonhouder. Uiteindelijk voor QuadLock gegaan en vanmorgen op de MT-09 geschroefd. Erg blij met het resultaat, wou het graag zo strak mogelijk hebben.
Als het zo opentrekt eens een ritje maken.

Morgen ook als het goed is. Heb een rit gepland staan Breda-A'dam-Emmen-Breda.Pagman schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:00:
Het is lekker weer om motor te rijden vandaag.
Morgen zou het ook lekker moeten zijn inderdaad.HTT-Thalan schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:14:
[...]
Morgen ook als het goed is. Heb een rit gepland staan Breda-A'dam-Emmen-Breda.
Hier is het net een kwartiert geleden open getrokken, inclusief zonnetje. Dus deze jongen gaat even een rondje doen. Komt mooi uit, want ik wou nog even voor nieuwe handschoenen kijken, mijn zomer handschoenen zijn best fris nu
Ik vind het een mooie motor, maar dat dashboardje zo asymmetrisch naar rechts vind ik toch niks. Als het nu met voorbedachte rade was gedaan om links nog een navi of zo te kunnen plaatsen dan had ik het nog prima gevonden, maar dat gaat weer niet echt door de positie van het slot.VidaR-9 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:40:
Afgelopen tijd gezocht naar de beste/mooiste oplossing voor een telefoonhouder. Uiteindelijk voor QuadLock gegaan en vanmorgen op de MT-09 geschroefd. Erg blij met het resultaat, wou het graag zo strak mogelijk hebben.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat zijn wel flinke afstandenHTT-Thalan schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:14:
[...]
Morgen ook als het goed is. Heb een rit gepland staan Breda-A'dam-Emmen-Breda.
dan snap je nu waarom ik de alp voor een echte kilometervreter ga inruilen
Heel suffe vraag wellicht, maar heb je de reservesleutel al geprobeerd? Als je sleutel flink versleten is kan het ook zijn dat een nokje niet ver genoeg ingedrukt wordt. Ook kan het soms helpen je sleutel 180 graden te draaien.McKaamos schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:34:
[...]
Al gedaan idd. Sleutel heen en weer, op en neer, sleutel gebruiken om de kruipolie naar binnen te begeleiden. Helaasch, dat hielp nog niet.
[...]
Dat is nog wel een idee. Tikken met een hamer. Iemand gaf me ook al de tip om iets te gebruiken wat vibreert. Elektrische tandenborstel, mobieltje op trilstand er tegenaan houden. Vriendin van me las mee op de betreffende site, rende naar de slaapkamer en kwam terug met een mini-vibo. Dus dat ga ik ook nog proberen.
[...]
Yeah, no. Het zijn niet de nokken in de tank die vast zitten. Het is het slot zelf.
De nokjes die in de sleutel vallen moeten op de juiste stand staan. Tenminste 1 daar van kom niet terug naar de rust positie.
[...]
Dat ga ik, zodra de boel los is, inderdaad doen. Grafietpoeder in het slot.
[...]
Momenteel niet. Zal later deze week eens kijken of ik er een foto van kan schieten. Het is echt miniscuul.
Ziet er strak uit. Het laatste wat ik wil doen is je pret bederven, maar dat zou meteen ook een probleem kunnen vormen: doordat hij zo direct op je stuur is gemonteerd, wordt iedere trilling van je motor overgebracht op je telefoon. Met name je camera kan (maar hoeft niet) daar gevoelig voor zijn. De trillingen kunnen je focussering/stabilizer compleet slopen, dit is soms opgehangen in een spoeltje oid. Ken al enkele rijders die hiermee hun telefoon (allemaal iPhones dacht ik) hebben gemold.VidaR-9 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:40:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ondanks dat dit een mooiere oplossing is dan een telefoon op een kunststof pootje, zou ik er toch voorzichtig mee zijn.
link
Ja, meerdere sleutels geprobeerd, deels omdat ik bij de tweede keer klooien de primaire sleutel niet bij me had, maat van me heeft een reservesleutel en hij was erbij.noes schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:49:
[...]
Heel suffe vraag wellicht, maar heb je de reservesleutel al geprobeerd? Als je sleutel flink versleten is kan het ook zijn dat een nokje niet ver genoeg ingedrukt wordt. Ook kan het soms helpen je sleutel 180 graden te draaien.
Maar het gaat niet om een nokje die niet ver genoeg ingedrukt wordt, juist andersom.
Het nokje komt niet terug, ook als de sleutel verwijderd is. Ik kan zien dat hij ingedrukt blijft hangen.
Is voor mij al een stuk duidelijker. Heb zelf wel eens met een slotmakers kit gespeeld. Die zou je kunnen proberen. Maar misschien nog makkelijker is om langs een slotenmaker te rijden.McKaamos schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:04:
[...]
Ja, meerdere sleutels geprobeerd, deels omdat ik bij de tweede keer klooien de primaire sleutel niet bij me had, maat van me heeft een reservesleutel en hij was erbij.
Maar het gaat niet om een nokje die niet ver genoeg ingedrukt wordt, juist andersom.
Het nokje komt niet terug, ook als de sleutel verwijderd is. Ik kan zien dat hij ingedrukt blijft hangen.
Dat is inderdaad ook nog een optie idd.fdees schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:29:
[...]
Is voor mij al een stuk duidelijker. Heb zelf wel eens met een slotmakers kit gespeeld. Die zou je kunnen proberen. Maar misschien nog makkelijker is om langs een slotenmaker te rijden.
Ik heb zelf wel wat van die tandartshaakjes-achtige dingen om de boel mee te wiebelen. Heb ik ook al mee lopen poken maar dat haalde nog niet veel uit. Maargoed, binnenkort nog eens doen, het slot staat al eventjes te weken in de kruipolie.
Iemand droeg al aan om met een hamertje te tikken, of de boel los te trillen ergens mee. Dat ga ik eerst nog even proberen. Haalt dat niks uit, dan is het inderdaad misschien wel handig om eens te vragen bij een slotenmaker.
Ha, net mail teruggehad van Louis over mijn zonneklep-verstel-floofje. Die dingen zijn los niet leverbaar, maar als ik het goed begrijp sturen ze een complete nieuwe zonneklep op
Ik heb voor mijn werk nog wel eens instructie gegeven in lockpicking en kan je vertellen dat als de pin er uit 'gezakt' is, de veer waarschijnlijk er uit gesprongen is. Oftewel; slot is kapot.McKaamos schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:04:
[...]
Ja, meerdere sleutels geprobeerd, deels omdat ik bij de tweede keer klooien de primaire sleutel niet bij me had, maat van me heeft een reservesleutel en hij was erbij.
Als je zelf een lockpick setje hebt kan je proberen hem er zelf terug in te duwen (is wel enorm priegelwerk). Ik heb zo in het verleden een slot wel weer eens gefixed. Dan kon hij in ieder geval open en daarna weg gegooid worden. Als ie eenmaal open is zou ik hem niet weer gebruiken, want die problemen gaan terug komen.
In dit geval is het je contactslot, toch? Dan gaat weg gooien iets moeilijker.
[ Voor 3% gewijzigd door w4rguy op 06-01-2020 15:02 ]
All-Round nerd | iRacing Profiel
Wat is een "zonneklep-verstel-floofje"?Chakotay schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:53:
Ha, net mail teruggehad van Louis over mijn zonneklep-verstel-floofje. Die dingen zijn los niet leverbaar, maar als ik het goed begrijp sturen ze een complete nieuwe zonneklep op
Tankdop, als ik t goed begreep.w4rguy schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:02:
[...]
In dit geval is het je contactslot, toch? Dan gaat weg gooien iets moeilijker.
Zie mijn post van vorige week, een klein hendeltje aan de zijkant van de helm waarmee ik de zonneklep ontgrendel om deze in hoogte te kunnen verstellen.
@Osiris Het is een ring die om het scharnier van de zonneklep heen zit, zo ziet het er aan de binnenkant uit:

Dat driehoekje aan de bovenkant is het enige dat zichtbaar is met de klep gemonteerd, dat stukje is afgebroken aan de andere kant.

Dat driehoekje aan de bovenkant is het enige dat zichtbaar is met de klep gemonteerd, dat stukje is afgebroken aan de andere kant.
[ Voor 25% gewijzigd door Chakotay op 06-01-2020 15:43 ]
Wat een goed design van schuberth, dat ze niet gewoon een schijfknop ergens op de helmschaal zelf hebben gedaan ipv op je zonneklep. Zeker bij een helm dat meer op offroad is georienteerd zou je wel verwachten dat ze wat sterker materiaal gebruiken.
@Chakotay Hoe goed is je Duits? Kunnen we straks nog lachen met de verrassing die je opgestuurd krijgt?
Ik moet wel zeggen, met de paar keren dat ik garantie nodig had van Louis, werd er perfect mee omgegaan. Een keer pinlock pinnetjes die scheuren in het vizier veroorzaakten; direct nieuw vizier meegekregen. Rits kapot van een Büse jas: opgestuurd, en na een paar dagen weer terug.
Een tijdje geleden had ik contact opgenomen met Schuberth. De S2 Sport wordt uitgefaseerd. De kleuren matzwart en Redox Red blijven dit jaar nog leverbaar, de rest is er al uit.
Er komt wel een opvolgende integraalhelm, maar dat is pas op de langere termijn. Een exacter antwoord kreeg ik niet.
De R2 is geen optie vanwege het ontbreken van een zonnevizier.
Dit jaar dus nog de S2 blijven dragen (die is sowieso nog niet 'op'), en dan zien we weer verder.
Grote kans dat het dan een C3 Pro wordt. De C4 (Pro) heeft te veel issues, en ik hoef geen half voorgeïnstalleerde audio-set. Ik zet er toch wel mijn eigen Sena op.
Ik moet wel zeggen, met de paar keren dat ik garantie nodig had van Louis, werd er perfect mee omgegaan. Een keer pinlock pinnetjes die scheuren in het vizier veroorzaakten; direct nieuw vizier meegekregen. Rits kapot van een Büse jas: opgestuurd, en na een paar dagen weer terug.
Een tijdje geleden had ik contact opgenomen met Schuberth. De S2 Sport wordt uitgefaseerd. De kleuren matzwart en Redox Red blijven dit jaar nog leverbaar, de rest is er al uit.
Er komt wel een opvolgende integraalhelm, maar dat is pas op de langere termijn. Een exacter antwoord kreeg ik niet.
De R2 is geen optie vanwege het ontbreken van een zonnevizier.
Dit jaar dus nog de S2 blijven dragen (die is sowieso nog niet 'op'), en dan zien we weer verder.
Grote kans dat het dan een C3 Pro wordt. De C4 (Pro) heeft te veel issues, en ik hoef geen half voorgeïnstalleerde audio-set. Ik zet er toch wel mijn eigen Sena op.
@DrivinUCrazy de support-mailtjes waren in het Nederlands, incl een linkje naar deze klep die ik opgestuurd zou moeten krijgen. Er stond echter wel "er zit een rekening bij die je niet hoeft te betalen, en als je je defecte klep met het bijgeleverde formulier terugstuurt, krijg je je geld terug". Als ik het goed begrijp krijg ik nu een nieuwe klep, en geld terug? Goede deal
Verwijderd
Gaat er nog iemand naar de motorbeurs dit jaar (20-23 februari)? Zo te zien zijn er een aantal merken terug van weggeweest. Ik zie in de deelnemerslijst dat o.a. Kawasaki en Honda weer komen.
Vorig jaar was het maar karig in de grote merken hal.
Daar heb ik eens een keer wat over gezien bij Bret Tkacs, van het Youtube kanaal Mototrek. Is bedoeld voor de adventure rijders die ook daadwerkelijk van het asfalt af komen, dus voor mij alleen om wat bij weg te dromen.Osiris schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:09:
Vind het nog steeds jammer dat er nergens polaroid-schermen worden aangeboden.
Anyway, een tijdje terug gaf hij aan wat hij belangrijk vindt in een zonnebril. En dat betekent op de motor juist niet gepolariseerd. Ik heb in de auto ook altijd een gepolariseerde zonnebril liggen, dus ik kon het ook niet direct plaatsen. Zijn uitleg: het polariserende haalt niet alleen de irritante schitteringen weg, maar ook de schitteringen van gladde plekken. En die wil je juist wel nog kunnen zien. En daar zit inderdaad wel wat in.
Ik ga gewoon weer. Kleine moeite, je bent toch een dagje onder de pannen met gelijkgezinden, en wellicht loop je tegen iets moois aan.Verwijderd schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:13:
Gaat er nog iemand naar de motorbeurs dit jaar (20-23 februari)? Zo te zien zijn er een aantal merken terug van weggeweest. Ik zie in de deelnemerslijst dat o.a. Kawasaki en Honda weer komen.
Ik vermoed, dat ze de rekening die ze nu meesturen, verrekenen met het geld dat je terugkrijgt wanneer ze het kapotte vizier ontvangen... Puur een administratieve kwestie dus.Chakotay schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:04:
@DrivinUCrazy de support-mailtjes waren in het Nederlands, incl een linkje naar deze klep die ik opgestuurd zou moeten krijgen. Er stond echter wel "er zit een rekening bij die je niet hoeft te betalen, en als je je defecte klep met het bijgeleverde formulier terugstuurt, krijg je je geld terug". Als ik het goed begrijp krijg ik nu een nieuwe klep, en geld terug? Goede deal
Ik ga de motorbeurs even overslaan dit jaar.
Elk jaar wil ik weer en elk jaar 'valt het toch tegen'.
Elk jaar wil ik weer en elk jaar 'valt het toch tegen'.
Vorig jaar heb ik overgeslagen maar dit jaar ga ik wel weer samen met mijn vriendin. Zij is bezig met haar rijlessen dus ze is op dit moment goed te porren voor alles wat met motoren te maken heeftVerwijderd schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:13:
Ik ben aantal keer op de zaterdagen of zondagen geweest maar het is dan zo enorm druk dat je soms schouder aan schouder loopt. Dit jaar gaan we weer mooi op de vrijdag zodat het allemaal wat rustiger is.
Ik ga voor de eerste keer met paar maten, omdat ik mijn rijbewijs afgelopen jaar gehaald heb kan ik mooi gratis 😁.
Maar gewoon eens naar wat spulletjes kijken.
Maar gewoon eens naar wat spulletjes kijken.
Ik heb de motorbeurs in mijn agenda staan, was eigenlijk bedoeld om mijn motor uit te gaan zoeken maar aangezien ik daar al voor geslaagd ben is dat niet meer nodig
. Nu ga ik voor accesoires/gadgets/etc. en ik ga samen met mijn schoonzoon, die moet nog wel een motor uitzoeken
.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ik ga dit jaar weer, moet toch een nieuwe kevlar broek hebben gezien mijn oude is opengeknipt door de notartz en niet terug in elkaar is gehecht
Zeker, altijd een leuk uitje.Verwijderd schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:13:
Thanks.DrivinUCrazy schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:28:
[...]
Ik vind het een mooie motor, maar dat dashboardje zo asymmetrisch naar rechts vind ik toch niks. Als het nu met voorbedachte rade was gedaan om links nog een navi of zo te kunnen plaatsen dan had ik het nog prima gevonden, maar dat gaat weer niet echt door de positie van het slot.
En dan is t schermpje vergeleken met concurrentie ook nog erg basic (geen kleuren TFT). Maar eigenlijk stoor ik me er 0,0 aan. Het is superoverzichtelijk met alle info die ik nodig heb.
Ik had het idd ook gelezen op verschillende fora. Maar dit lijkt wel voor alle houders te gelden. Hoe “direct” het ook gemonteerd is, denk niet dat de extra extender die erbij zit zorgt voor minder trillingen. Is dan maar een risico dat ik moet nemen - miss tel van m’n werk dan maar gebruiken.Joepla schreef op maandag 6 januari 2020 @ 13:48:
[...]
Ziet er strak uit. Het laatste wat ik wil doen is je pret bederven, maar dat zou meteen ook een probleem kunnen vormen: doordat hij zo direct op je stuur is gemonteerd, wordt iedere trilling van je motor overgebracht op je telefoon. Met name je camera kan (maar hoeft niet) daar gevoelig voor zijn. De trillingen kunnen je focussering/stabilizer compleet slopen, dit is soms opgehangen in een spoeltje oid. Ken al enkele rijders die hiermee hun telefoon (allemaal iPhones dacht ik) hebben gemold.
Ondanks dat dit een mooiere oplossing is dan een telefoon op een kunststof pootje, zou ik er toch voorzichtig mee zijn.
link
Ik bewaar m'n telefoon in m'n binnenzak of front pocket tijdens het rijden. En boven de 10km/u activeert drive mode zodat mensen die bellen of appen een automatisch bericht krijgen dat ik onderweg ben.
Ik heb nooit moeite van de telefoon af te blijven ook niet in de auto, maar zeker op de motor bel ik niet tijdens het rijden (zou ook niet kunnen op de alp ivm turbulentie) terwijl de hele zakenwereld dat blijkbaar heel gek vind. Op die manier weren ze dat ik niet opneem omdat ik onderweg ben en dan weten ze dat ik wel terugbel zodra dat kan.
Lekker rustig dus, ik heb letterlijk nergens schermpjes of afleiding op de motor. Genoeg idioten op de weg om mijn aandacht aan te besteden
.
Ik heb nooit moeite van de telefoon af te blijven ook niet in de auto, maar zeker op de motor bel ik niet tijdens het rijden (zou ook niet kunnen op de alp ivm turbulentie) terwijl de hele zakenwereld dat blijkbaar heel gek vind. Op die manier weren ze dat ik niet opneem omdat ik onderweg ben en dan weten ze dat ik wel terugbel zodra dat kan.
Lekker rustig dus, ik heb letterlijk nergens schermpjes of afleiding op de motor. Genoeg idioten op de weg om mijn aandacht aan te besteden
@HTT-Thalan Momenteel (om eerlijk te zijn: zodra we weer ergens in maart/april zitten) heb ik mijn telefoon bij me, puur voor als er onderweg “iets” is.
Maar een stuurhouder lijkt me geweldig, Voor navigatie en helaas lukt het me niet om een jaar zonder CJIB-post te blijven. Ook al zijn het maar van die 6 km te hard brieven. Ook Flitsmeister dus erop. Maar niet ten koste van een stukgetrilde telefoon.
Maar een stuurhouder lijkt me geweldig, Voor navigatie en helaas lukt het me niet om een jaar zonder CJIB-post te blijven. Ook al zijn het maar van die 6 km te hard brieven. Ook Flitsmeister dus erop. Maar niet ten koste van een stukgetrilde telefoon.
Ik gebruik zelf een ram mount en zou echt niet meer zonder willen, alleen al omdat Flitsmeister zo enorm handig is. Gebeld worden is geen probleem met een cardo en met de telefoon op het stuur kan ik ook nog eens zien wie er belt
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
Dat is mijn voordeel, op bospaden en zandvlaktes vind je (nog) geen flitscontrolesJoepla schreef op maandag 6 januari 2020 @ 18:59:
@HTT-Thalan Momenteel (om eerlijk te zijn: zodra we weer ergens in maart/april zitten) heb ik mijn telefoon bij me, puur voor als er onderweg “iets” is.
Op het asfalt heb ik die neiging een beetje verloren. Het komt heel af en toe voor dat ik "hard" rijd met de alp en dan hebben we het over tien á twintig erover, vaak kortstondig. Misschien dat het met een snelle(re) motor anders zou zijn, maar de volgende motor zal trager zijn dus ik maak me geen zorgen.
Daar denk ik ook aan inderdaad, zoals het in de mail staat is het alleen wat raar verwoord.Wild Chocolate schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:39:
[...]
Ik vermoed, dat ze de rekening die ze nu meesturen, verrekenen met het geld dat je terugkrijgt wanneer ze het kapotte vizier ontvangen... Puur een administratieve kwestie dus.
@HTT-Thalan weet nog wel een adresjePagman schreef op maandag 6 januari 2020 @ 17:05:
Ik ga dit jaar weer, moet toch een nieuwe kevlar broek hebben gezien mijn oude is opengeknipt door de notartz en niet terug in elkaar is gehecht
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik ben tijdje geleden bij toeval deze uitleg tegen gekomen.. Had zelf ook het idee dat het wel fijn zou zijn, een gepolariseerde zonneklep of bril.DrivinUCrazy schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:27:
[...]
Anyway, een tijdje terug gaf hij aan wat hij belangrijk vindt in een zonnebril. En dat betekent op de motor juist niet gepolariseerd. Ik heb in de auto ook altijd een gepolariseerde zonnebril liggen, dus ik kon het ook niet direct plaatsen. Zijn uitleg: het polariserende haalt niet alleen de irritante schitteringen weg, maar ook de schitteringen van gladde plekken. En die wil je juist wel nog kunnen zien. En daar zit inderdaad wel wat in.
Je ziet inderdaad niet zoveel meer door de manier waarop die schermen in een vliegtuig verversenmr_zippey schreef op maandag 6 januari 2020 @ 19:53:
[...]
Ik ben tijdje geleden bij toeval deze uitleg tegen gekomen.. Had zelf ook het idee dat het wel fijn zou zijn, een gepolariseerde zonneklep of bril.
[YouTube: Why PILOTS CAN´T wear POLARIZED sunglasses? Explain by CAPTAIN JOE]
Ik heb alleen niet zoveel LCD-schermen op m'n motormr_zippey schreef op maandag 6 januari 2020 @ 19:53:
[...]
Ik ben tijdje geleden bij toeval deze uitleg tegen gekomen.. Had zelf ook het idee dat het wel fijn zou zijn, een gepolariseerde zonneklep of bril.
[YouTube: Why PILOTS CAN´T wear POLARIZED sunglasses? Explain by CAPTAIN JOE]
Wel is je visor natuurlijk een plastic wat onder een bepaalde spanning staat en kán inderdaad die olievlekken opleveren. Zou ik eens moeten testen met m'n "losse" Polaroid zonnebril. (Die geen optie is voor tijdens 't motorrijden, want ik draag eigenlijk alleen lenzen op vakantie.)
Klinkt logisch, maar ik kan me niet herinneren of ik ooit in m'n motorrijcarrière heb gedacht "verdikkeme, een glimmend wegdek, dat zal wel glad zijn, laat ik het vermijden". Als 't vochtig is, rij ik sowieso al rustiger.DrivinUCrazy schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:27:
[...]
[ Voor 34% gewijzigd door Osiris op 06-01-2020 20:10 ]
Ik heb al jaren een gepolariseerde zonnebril in gebruik, en heb nog nooit problemen ondervonden met het aflezen van mijn snelheidsmeter e.d.
De ANWB heeft thermokleding in de aanbieding en ik moet nog een shirt met lange mouwen hebben. Heeft iemand ervaring met dit shirt: https://webwinkel.anwb.nl...rk-thermoshirt-heren.html
Hij bestaat uit 49% viloft, 49% polyester en 2% lycra. Er zitten geen duimgaten in, maar weet niet of dat echt een probleem is.
De ANWB heeft thermokleding in de aanbieding en ik moet nog een shirt met lange mouwen hebben. Heeft iemand ervaring met dit shirt: https://webwinkel.anwb.nl...rk-thermoshirt-heren.html
Hij bestaat uit 49% viloft, 49% polyester en 2% lycra. Er zitten geen duimgaten in, maar weet niet of dat echt een probleem is.
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Ga even naar de Dirk van de Broek, die heeft Falcon thermokleding in de aanbieding. Het is superzacht en erg comfortabelLankHoar schreef op maandag 6 januari 2020 @ 20:39:
Ik heb al jaren een gepolariseerde zonnebril in gebruik, en heb nog nooit problemen ondervonden met het aflezen van mijn snelheidsmeter e.d.
7 euro, dat is wel erg goedkoop! Helaas zit er hier geen in de buurt, en met 40km enkele reis ben ik waarschijnlijk net zo duur uit als die van de ANWB...SmurfLink schreef op maandag 6 januari 2020 @ 20:54:
[...]
Ga even naar de Dirk van de Broek, die heeft Falcon thermokleding in de aanbieding. Het is superzacht en erg comfortabelHeb 't net gehaald.
Auw, da's wel erg ver ja.LankHoar schreef op maandag 6 januari 2020 @ 21:03:
[...]
7 euro, dat is wel erg goedkoop! Helaas zit er hier geen in de buurt, en met 40km enkele reis ben ik waarschijnlijk net zo duur uit als die van de ANWB...
Ik heb ook die van de Lidl's eigen motorspullenmerk Crivit, die zit ook prima. Merk nu wel dat ie veel gladder is dan die van Falcon. Die is echt duidelijk veeel zachter. De Lidl heeft 'm alleen periodiek, dus dat is wat lastiger om te wachten wanneer dat moment daar is.
[ Voor 9% gewijzigd door SmurfLink op 06-01-2020 21:05 ]
Lidl heeft tegenwoordig ook veel spul in de webshop staan 
https://www.lidl-shop.nl/search?query=thermo
Idd en als dat niet in de buurt zit, een hema meestal wel toch?Melkunie schreef op maandag 6 januari 2020 @ 21:16:
Lidl heeft tegenwoordig ook veel spul in de webshop staan
zelfs die verkopen dat spul tegenwoordig https://www.hema.nl/vrije...tersport/thermo-ondergoed
De vakantie is duidelijk voorbij, wat een drukte weer onderweg... Wel opvallend weinig motoren, terwijl het volgens mij best mooi weer word vandaag.
Een paar gezien onderweg. De eerste 115 van vandaag zitten erop, ben in Amsterdam.
Ik heb ook al jaren een gepolariseerde zonnebril, nooit geen problemen gehad met het wegdek.LankHoar schreef op maandag 6 januari 2020 @ 20:39:
Wel is mijn navigatie niet af te lezen onder een bepaalde hoek. Dan is het scherm gewoon zwart door mijn zonnebril. Draai ik het ding (of mijn hoofd) 90° dan is het weer zichtbaar.
Wat betreft thermo onderkleding:
Ik heb al jaren een setje van de Lidl. Shirt een broek zijn beide erg fijn.
Van mijn werk heb ik nu een set van craft gekregen. Shirt is top, broek is veel te dun, lijkt wel een panty.
Bij de Decathlon kocht ik een paar weken terug en Merino wollen thermo shirt... Dat is echt top. Heerlijk zacht en lekker warm.
Wel een stuk duurder dan de Lidl spullen, alleen het shirt was 50 euro. Van de wintersport kleding. De onderbroek was helaas veel te kort, die is voorzien op erg lange sokken denk ik..
[ Voor 7% gewijzigd door Bommes op 07-01-2020 10:48 ]
Nou twee motoragenten compenseren hier voor het gebrek aan motorrijders elders denk ik dan (ben zelf ook op de motor btw). Bij de Hornbach hier in Breda rijden de afgelopen 2 uur twee motoragenten constant rondjes over het kruispunt (alle 4 de zijwegen, ze maken niet letterlijk van het kruispunt een rotonde
) en controleren hoofdzakelijk auto's met aanhanger en natuurlijk gewoon iedere automobilist die voorbij komt rijden.
Dat Merino moet inderdaad heel fijn zijn, maar ook schrikbarend duur. Zie net dat de Lidl een shirt heeft met 50% NILIT, waarvan de omschrijving aardig overeenkomt met sommige eigenschappen van Merino (vergrote geur- en vochtopname). Eens kijken of ik die voor vrijdag in huis kan hebben.Bommes schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 10:47:
[...]
Ik heb ook al jaren een gepolariseerde zonnebril, nooit geen problemen gehad met het wegdek.
Wel is mijn navigatie niet af te lezen onder een bepaalde hoek. Dan is het scherm gewoon zwart door mijn zonnebril. Draai ik het ding (of mijn hoofd) 90° dan is het weer zichtbaar.
Wat betreft thermo onderkleding:
Ik heb al jaren een setje van de Lidl. Shirt een broek zijn beide erg fijn.
Van mijn werk heb ik nu een set van craft gekregen. Shirt is top, broek is veel te dun, lijkt wel een panty.
Bij de Decathlon kocht ik een paar weken terug en Merino wollen thermo shirt... Dat is echt top. Heerlijk zacht en lekker warm.
Wel een stuk duurder dan de Lidl spullen, alleen het shirt was 50 euro. Van de wintersport kleding. De onderbroek was helaas veel te kort, die is voorzien op erg lange sokken denk ik..
Thermokleding is er is heel veel soorten en toepassingen. Varierend van dun tot dik, windbreaker, etc. Craft en Odlo hebben vziw wel de meest uitgebreide varianten maar die staan wel bovenaan wb prijzen.
Ik heb zelf altijd to volle tevredenheid Odlo gebruikt en dat verslijt je gewoon niet. Onlangs kwam mrs.botoo met iets van de Action of Lidl ofzo aandragen, dat was wel wat dunner maar verder dikke prima.
Ik heb zelf altijd to volle tevredenheid Odlo gebruikt en dat verslijt je gewoon niet. Onlangs kwam mrs.botoo met iets van de Action of Lidl ofzo aandragen, dat was wel wat dunner maar verder dikke prima.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ik heb ook wat thermokleding van Under Armour, uit de Tactical Cold Gear reeks. Destijds voor goedkoop kunnen aanschaffen via werk en met sale. Dit gebruik ik naar alle tevredenheid gedurende de echt koude dagen op de motor en tijdens wintersport.
PS: Mijn Moto-Guzzi staat te koop, ik vind het zonde om er zo weinig op te rijden
.
PS: Mijn Moto-Guzzi staat te koop, ik vind het zonde om er zo weinig op te rijden
Het was anders best fris vanmorgen (niet vervelend koud zonder thermospul, alleen m'n col liet wat te veel wind door), en ik heb in drie kwartier slechts één andere motorrijder gezien (N11, A4, A12)!Chakotay schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 09:01:
De vakantie is duidelijk voorbij, wat een drukte weer onderweg... Wel opvallend weinig motoren, terwijl het volgens mij best mooi weer word vandaag.
Damn die ziet er netjes uit.cyntax schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 11:09:
Ik heb ook wat thermokleding van Under Armour, uit de Tactical Cold Gear reeks. Destijds voor goedkoop kunnen aanschaffen via werk en met sale. Dit gebruik ik naar alle tevredenheid gedurende de echt koude dagen op de motor en tijdens wintersport.
PS: Mijn Moto-Guzzi staat te koop, ik vind het zonde om er zo weinig op te rijden.
Naar aanleiding van het QuickShift issue dat mijn kameraad en ik hebben op onze Speed RS 2019 (een aantal pagina's terug erover gehad) heb ik een officiële dagvaarding via de advocaat laten opstellen naar het adres van Triumph Benelux.
De dealer is uitgeput qua oplossingen en enkel Triumph Benelux is een aanspreekpunt, ook de dealer zijn uitleg.
Na 2 duidelijke mails geen enkele reactie in de 2 maand er na, dan is het tijd voor actie langs mijn kant.
Dus benieuwd waar deze naartoe gaat.
De dealer is uitgeput qua oplossingen en enkel Triumph Benelux is een aanspreekpunt, ook de dealer zijn uitleg.
Na 2 duidelijke mails geen enkele reactie in de 2 maand er na, dan is het tijd voor actie langs mijn kant.
Dus benieuwd waar deze naartoe gaat.
Never ever financial advice...
Merino is inderdaad duurder dan plastic thermo ondergoed, maar als je de juiste merken en websites weet, valt het allemaal wel mee. Ik wil in ieder geval nooit meer terug naar plasticLankHoar schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 10:50:
[...]
Dat Merino moet inderdaad heel fijn zijn, maar ook schrikbarend duur. Zie net dat de Lidl een shirt heeft met 50% NILIT, waarvan de omschrijving aardig overeenkomt met sommige eigenschappen van Merino (vergrote geur- en vochtopname). Eens kijken of ik die voor vrijdag in huis kan hebben.
Dit topic is gesloten.
![]()