Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.529 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 16:54
PilatuS schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 21:33:
[...]
Mijn RC8 gebruikt mineralen olie, wordt nooit zwart :)
De motorolie wordt bij mij ook nooit zwart. Maar de remolie kleurt wel vaak zwart bij KTM. Kan dan wel alleen over de EXC modellen spreken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:33
Thoit schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 21:43:
De motorolie wordt bij mij ook nooit zwart.
Als je een nieuwe fles olie naast mijn Alp op de grond zet en je kijkt goed naar die doorzichtige maatvoering op de zijkant, zie je de olie langzaam zwart kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Thoit schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 21:43:
[...]

De motorolie wordt bij mij ook nooit zwart. Maar de remolie kleurt wel vaak zwart bij KTM. Kan dan wel alleen over de EXC modellen spreken.
Misschien een ding voor de offroad modellen. Op een straatfiets van KTM nog nooit gezien. Remolie is standaard DOT meuk en die wordt wel roze tegenover oranje/geel na verloop van tijd, maar zwart nog nooit gezien. Bij mij is de koppelingsvloeistof dan mineralen olie, maar dat spul lijkt al helemaal oneindig mee te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:57
Booyaa schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 15:08:
Zo'n Aprilia Shiver 750 lijkt nog best een prima houding te hebben voor mij als ik op cycle-ergo kijk. (Ben 2 meter )

Misschien wel een kanshebber voor als eerste motor die ik wil gaan kopen.
Check! Zeker op de eerste serie (te herkennen aan koplamp zonder zijpaneeltjes) is de ruimte enorm. De “facelift” heeft de stepjes hoger en is daarom een stuk krapper. Leuke eerste fiets! :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:48

gwystyl

Beugeltje dan maar?

BvZwolle schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 21:31:
[...]

Ben je getrouwd met je schoonmoeder? :?
Nee met de zus van zijn ex (of broer }) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

BvZwolle schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 21:31:
[...]

Ben je getrouwd met je schoonmoeder? :?
Het is juridisch geneuzel, iets met aanverwantschap tussen families wat met trouwen of geregistreerd partnerschap ontstaat en niet ontbonden wordt. Maw, je schoonfamilie is en blijft je schoonfamilie, althans op papier. In de praktijk ligt het iets anders.

Kortom, nee ik ben niet getrouwd met mijn schoonmoeder maar vreemd genoeg zou het volgens de wet wel kunnen zonder me schuldig te maken aan polygamie wat dan weer wel verboden is. Vandaar dat ik het ook verwarrend noem :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
ephymerous schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 23:25:
[...]

Check! Zeker op de eerste serie (te herkennen aan koplamp zonder zijpaneeltjes) is de ruimte enorm. De “facelift” heeft de stepjes hoger en is daarom een stuk krapper. Leuke eerste fiets! :)
Is hij ook niet naar 900cc gegaan met die facelift?

Edit: Ik zie al wat je bedoeld ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Booyaa op 18-07-2019 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:18
Mijn Z1000SX heeft een nieuwe achterband nodig, maat: 190/50ZR17M/C (73W).
Iemand advies? De keuze is reuze! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Hoe en wat rij je? 90% snelweg woon-werk onder al het weer, of ben je een wannabe rossi, doe je af en toe een trackday? Dan kun je al gaan schrappen. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:53
Ha, koppelingsvloeistof vervangen heeft geholpen, de hendel voelt weer steviger aan en het schakelen wat lichter. Mooi, kan de nieuwe cylinder nog even op de plank blijven liggen :)

@TheBrut3 wat @Joopieboy hier zegt, ik kan genoeg aanraden maar zonder wat info over hoe het gebruikt gaat worden is dat niet heel zinnig.

[ Voor 28% gewijzigd door Chakotay op 17-07-2019 09:21 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

TheBrut3 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 08:49:
Mijn Z1000SX heeft een nieuwe achterband nodig, maat: 190/50ZR17M/C (73W).
Iemand advies? De keuze is reuze! :+
Rosso 3 en neem dan een 190/55/ZR17.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-09 20:21

steveman

Comfortabel ten onder

Welke band heb je nu en hoe bevalt die? (of eigelijk: hoe beviel die toen ie nog niet bijna op was)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Joopieboy schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 08:56:
Hoe en wat rij je? 90% snelweg woon-werk onder al het weer, of ben je een wannabe rossi, doe je af en toe een trackday? Dan kun je al gaan schrappen. :+
Ik ben een ekte mooi weer rijder. 8) Dus op een dag als vandaag doe ik WWV en als het in het weekend dit soort weer is gewoon relaxte ritjes, waar soms de gashendel goed open gaat. Kom niet op het circuit.
steveman schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:51:
Welke band heb je nu en hoe bevalt die? (of eigelijk: hoe beviel die toen ie nog niet bijna op was)
Eerlijk gezegd heb ik geen idee wat er nu op zit.

[ Voor 21% gewijzigd door TheBrut3 op 17-07-2019 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Hm, ik heb zowel met Schuberth als Louis contact opgenomen over het vervangen van de sluiting van mijn E1 voor een dubbel-D, maar Schuberth verwijst me naar de dealer (Louis in dit geval) en Louis zegt dat ik het direct met Schuberth moet regelen... Dat schiet niet op zo 8)7

@TheBrut3 ik denk dat een sport/tourband als een Michelin Road 5 / Dunlop RoadSmart 3 / Continental RoadAttack 3 dan prima voldoet. Mocht je een wat spotievere band willen zou je een trapje hoger kunnen gaan, de Michelin Power RS, Dunlop SportSmart 3 of Contineltal SportAttack 3. Nog plakkeriger dan dat heeft geen meerwaarde, dat krijg je niet warmgereden op straat bij normaal gebruik :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

TheBrut3 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:52:
[...]

Ik ben een ekte mooi weer rijder. 8) Dus op een dag als vandaag doe ik WWV en als het in het weekend dit soort weer is gewoon relaxte ritjes, waar soms de gashendel goed open gaat. Kom niet op het circuit.
Dan voldoet iedere 'normale' sportband wel, Bridgestone S22, Conti SportAttack 3 (?) of waar mijn voorkeur ligt de nieuwe Dunlop Sportsmart 3 Mk3. :)

Tour/sportband zoals de T31 of een regenband zoals de Michelin Road 4/5 zou ik niet zo snel doen onder zo een sportieve motor, met name vanwege stuurgevoel. Of je moet een rustige rijder zijn die liever wat meer kilometers maakt. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Joopieboy op 17-07-2019 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XLord
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 08:31
Hoe doen andere dat met kleding als je met de motor naar werk gaat?
Ik heb nu geprobeerd om de spijkerbroek onder m'n pak te dragen, maar dit zit niet zo lekker (en is op de wat mooiere dagen ook veel te warm).
Ook geprobeerd om de broek in de koffer mee te nemen en op werk om te kleden, maar dat hele omkleden gedoe kost weer zo veel tijd en is zo'n gedoe in een toilethokje O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 14:44
XLord schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:12:
Ik heb nu geprobeerd om de spijkerbroek onder m'n pak te dragen, maar dit zit niet zo lekker (en is op de wat mooiere dagen ook veel te warm).
Ook geprobeerd om de broek in de koffer mee te nemen en op werk om te kleden, maar dat hele omkleden gedoe kost weer zo veel tijd en is zo'n gedoe in een toilethokje O-)
- koel of regen voorspeld: motor overbroek over mijn gewone broek (en op werk uitdoen)
- normaal warm: motor jeans aan (hele dag aanhouden, 's avonds thuis omwisselen voor een shortje ;) )
- pokke warm: motor legging onder dunne gewone broek (en op werk uitdoen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb een broek waar prima een spijkerbroek onder past en mijn WW is maar 30 minuten, dus ik houd het prima vol om dat te dragen. Ook als het wat warmer is.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:08
Ik kleed met altijd gewoon om op de werkvloer. Omkleden op het toilet ;w Als het ze niet zint kijken ze maar een andere kant op, het is niet alsof ik 10 minuten lang in mijn ondergoed rondloop ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

lolgast schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:20:
Ik kleed met altijd gewoon om op de werkvloer. Omkleden op het toilet ;w Als het ze niet zint kijken ze maar een andere kant op, het is niet alsof ik 10 minuten lang in mijn ondergoed rondloop ofzo
Zelfde als met de (trap)fiets naar je werk komen, is niet allemaal geregeld dat je ruimte hebt om je om te kleden. Gelukkig werk ik in de techniek dus alleen maar mannen. Gewoon even snel achter mijn bureau. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
HTT-Thalan schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 22:04:
[...]
Als je een nieuwe fles olie naast mijn Alp op de grond zet en je kijkt goed naar die doorzichtige maatvoering op de zijkant, zie je de olie langzaam zwart kleuren.
Dat valt nog mee, bij mij zie je dan de olie in een rap tempo verdwijnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Met dit weer (vanaf een graad of 20 en droog) draag ik motorjeans, die ik dan op kantoor ook gewoon aanhoud. Als het kouder of nat is gebruik ik mijn textielen motorbroek (op dit moment een Rev'it Poseidon 2, daarvoor een Alpinestars Andes) met daaronder een normale spijkerbroek. De voering is dan altijd uit de motorbroek, waardoor het niet te warm is. Dat 'omkleden' gaat dan gewoon achter mijn bureau, maar dat is minder dan een minuut en de spijkerbroek blijft erbij aan :P

Voorheen wilde ik bij mooi weer nog wel eens in leer gaan en me echt helemaal omkleden in de kleedruimte hier op kantoor, maar daar ben ik tegenwoordig te lui voor.

[ Voor 6% gewijzigd door Chakotay op 17-07-2019 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:22
lolgast schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:20:
^^ dat, en in geval van collega's van het andere geslacht is er altijd wel een hoekje/hokje/vergaderkamer/grote plant :P te vinden om ff 2 seconden opzij te stappen. Jaren lang gedaan, geen enkel probleem, en je wordt er vanzelf zo handig in dat zelfs atgatt je maar seconden kost om aan en uit te trekken.

(alleen de afdruk in je gezicht in de winter van de deels-gezichtafdekkende extra tochtkraag kost ff om weg te trekken :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XLord
misschien toch maar eens gaan kijken naar die motorjeans :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Bij ongeveer 20+ gaat de motorjeans aan maar soms draag ik gewoon mijn Textiele overbroek over mijn normale spijkerbroek en doe ik mijn sneakers in de rugtas. Omkleden gewoon achter mijn bureau want het is alleen de textiele broek die uit moet.

En anders is er altijd het voorraadhok nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:17

Youk

Volvo For Life

Met iets warmer weer draag ik gewoon een lange onderbroek onder mijn textielen motorbroek. De rest van het jaar gewoon een jeansbroek eronder. Op het werk moet ik mij toch omkleden in de kleedkamer omdat we werkkledij hebben voor in de fabriek.

Kortom: nieuwe job zoeken :+

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Schoenen laat ik overigens simpelweg op kantoor staan. Voorheen nam ik ze dagelijks mee vanaf huis, maar dat is ook weer extra sleepwerk en ik vergat ze te vaak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:40
Als het over de 20 graden gaat vind ik mijn motorjeans echt te warm om de hele dag aan te houden op het werk.
Nu is mijn woon/werk ritje maar 7km door de stad heen en doe ik nu op de warme dagen gewoon een normale spijkerbroek aan.
Ook omdat ik over de dag heen regelmatig van kantoor naar project locaties in een om de stad heen moet.
Ga ik een extra broek mee nemen en me steeds omkleden blijf ik bezig.

Dus in mijn geval:
Onder of rond de 20 graden:
Veiligheidsschoenen (verplicht op project), motorjeans, leren motorjas, colletje, handschoenen en helm natuurlijk.

Boven de 20 graden, zelfde als hierboven maar dan gewone jeans.
Op kantoor wissel ik dan meestal mijn veiligheidsschoenen voor sneakers, loopt toch wat makkelijker.

Oh en als ik voor mijn werk rond rijd trek ik lekker braaf mijn reflectie hesje aan met groot achterop onze bedrijfsnaam.
Weten ze op projecten ook meteen wie die bad biker is die de locatie komt op gereden.

Zo met dit weer ga ik meestal 2 dagen in de week met de motor.
Alles wat ik dan rijd is voor eigen kosten, want ik heb een leaseauto. Maar dat heb ik er wel voor over. Het is heerlijk om lekker zo een beetje van project naar kantoor en dergelijke rond te rijden op de motor en dan ook nog voor die tijd betaald te krijgen als werktijd.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Chakotay schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:36:
Schoenen laat ik overigens simpelweg op kantoor staan. Voorheen nam ik ze dagelijks mee vanaf huis, maar dat is ook weer extra sleepwerk en ik vergat ze te vaak :P
Herkenbaar, plus maat 46 hoge werkschoenen in een zadeltas werkt ook niet echt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Niet online
Joopieboy schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:49:
[...]

Herkenbaar, plus maat 46 hoge werkschoenen in een zadeltas werkt ook niet echt :+
Hoe groot fan van GSX-R ben je ;)?

https://www.motorfreaks.n...fen-in/39542/artikel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Niet bij dat soort evenementen, ik ben al lid op een facebook Gixxer groep, club de gekleurde hendels en ruitjes zeg maar. Even gezellig met elkaar het centrum van Rotterdam of de pier van Schevingen vergallen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:57
Joopieboy schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:05:
[...]

Dan voldoet iedere 'normale' sportband wel, Bridgestone S22, Conti SportAttack 3 (?) of waar mijn voorkeur ligt de nieuwe Dunlop Sportsmart 3 Mk3. :)

Tour/sportband zoals de T31 of een regenband zoals de Michelin Road 4/5 zou ik niet zo snel doen onder zo een sportieve motor, met name vanwege stuurgevoel. Of je moet een rustige rijder zijn die liever wat meer kilometers maakt. :)
De sportievere z1000sx of GTR1400 rijders die ik ken rijden vooral met de PR4 GT uitvoering.
Road5 GT kan ook, maar indien je vooral met bepakking of passagier rijdt slijt deze wat harder.

Of de roadtec 01. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Heeft er hier ook iemand ervaringen met Kevlar Leggings? Zoiets als dit: https://www.motorkledingcenter.nl/bowtex-kevlar-legging.html

Ik ben aan het kijken voor Motor Jeans maar het liefst draag ik natuurlijk een willekeurige spijkerbroek met zoiets als dit er onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ik heb gewoon een textiel jas en broek welke goed over mijn kleren gaan. Verder motorschoenen waar ik op rond kan lopen, maar op de afdeling/gang zelf loop ik gewoon op sokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
FiXeR.nl schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 11:59:
Heeft er hier ook iemand ervaringen met Kevlar Leggings? Zoiets als dit: https://www.motorkledingcenter.nl/bowtex-kevlar-legging.html

Ik ben aan het kijken voor Motor Jeans maar het liefst draag ik natuurlijk een willekeurige spijkerbroek met zoiets als dit er onder.
Ik heb de Dyneema versie ervan.

Erg aangenaam te dragen onder een normale broek (voelt koel aan). Maar in tegenstelling tot gewoon textiel overbroek uittrekken, kleed ik me hiermee toch liever privé om ;) wat ervoor zorgt dat ik het toch niet zo frequent gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Dryhte schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 12:02:
[...]

Ik heb de Dyneema versie ervan.

Erg aangenaam te dragen onder een normale broek (voelt koel aan). Maar in tegenstelling tot gewoon textiel overbroek uittrekken, kleed ik me hiermee toch liever privé om ;) wat ervoor zorgt dat ik het toch niet zo frequent gebruik.
Ik rij voornamelijk voor mn plezier en niet om van A naar B te komen. Dus dat is opzich niet erg.

Wat is jouw ervaring met de maatvoering? Misschien toch maar eentje bestellen dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
FiXeR.nl schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 12:05:
[...]

Ik rij voornamelijk voor mn plezier en niet om van A naar B te komen. Dus dat is opzich niet erg.

Wat is jouw ervaring met de maatvoering? Misschien toch maar eentje bestellen dan.
Ik heb een L genomen en dat had M mogen zijn (heb eerder korte benen). Maar daar staat tegenover dat het feit dat het een maatje groter is, enkel voor mezelf merkbaar is. Blijft prima te doen.

Ik ben zelf serieus verrast dat die legging best wel koel aanvoelt (maar ik weet niet of dat met de Kevlar versie ook zo is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

DrivinUCrazy schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 11:55:
[...]

De sportievere z1000sx of GTR1400 rijders die ik ken rijden vooral met de PR4 GT uitvoering.
Road5 GT kan ook, maar indien je vooral met bepakking of passagier rijdt slijt deze wat harder.

Of de roadtec 01. :)
True, je zit ook met een stukje gewicht enzo. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:05:
[...]

Ik moet zeggen, ik was nooit zo'n fan van Bridgestone maar de Bridgestone Battlax
S21 Hypersport bandjes bevallen mij momenteel wel heel erg goed. De S22 ga ik dan ook zeker als opvolger proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 12:44:
[...]

Ik moet zeggen, ik was nooit zo'n fan van Bridgestone maar de Bridgestone Battlax
S21 Hypersport bandjes bevallen mij momenteel wel heel erg goed. De S22 ga ik dan ook zeker als opvolger proberen.
Mja zoals ik eerder al schreef zijn en blijven het Bridgestones, het snel willen cuppen, als ze halverwege zijn dat de behoorlijk hard achteruit gaan, snel stapjes opzij willen zetten en minder vertrouwen gaan geven.

Ik heb eigenlijk nog geen enkele BS echt opgereden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ik al meedere en zie me voorlopig ook geen andere banden proberen eigenlijk.

(U ziet, bandenkeuze is nogal persoonlijk :+)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
steveman schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:26:
Ik al meedere en zie me voorlopig ook geen andere banden proberen eigenlijk.

(U ziet, bandenkeuze is nogal persoonlijk :+)
Dat.

Mijn eerste OEM banden waren Pirelli (Scorpion Trail). Na 21k km vervangen (hoewel ze nog lang niet op waren), nooit echt veilig op gevoeld, vervangen door Conti TKC70, geweldige band, veel beter dan de Pirelli's in nat (in alle omstandigheden eigenlijk).

Nu BS A40, al 15000km erg tevreden van (er zit nog zeker 5-10000 km leven in)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
FiXeR.nl schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 11:59:

Als ik wwv of geen zin heb om mijn leren pak aan te doen rijd ik altijd met bovenstaande legging onder mijn spijkerbroek. Heb er ook nog kniebeschermers van D3O in zitten.

Houd hem meestal de hele dag aan op werk en zit prima. Met een te skinny broek is je bewegingsvrijheid wel wat minder, maar dat spreekt voor zich denk ik.

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:45
Dryhte schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:31:
[...]

Dat.

Mijn eerste OEM banden waren Pirelli (Scorpion Trail). Na 21k km vervangen (hoewel ze nog lang niet op waren), nooit echt veilig op gevoeld, vervangen door Conti TKC70, geweldige band, veel beter dan de Pirelli's in nat (in alle omstandigheden eigenlijk).

Nu BS A40, al 15000km erg tevreden van (er zit nog zeker 5-10000 km leven in)
Heb nu ook de 70's en op zich prima band, heb alleen het idee dat ze net als de 80 aardig snel slijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
kneusteun schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:46:
[...]

Heb nu ook de 70's en op zich prima band, heb alleen het idee dat ze net als de 80 aardig snel slijten.
Klopt, die zouden het nooit 20k uitgehouden hebben. Maar tegen dan was de motor al ingeruild ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:40

Secsytime

Automagisch

FiXeR.nl schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 12:05:
[...]

Die Bowtex gebruik ik ook meestal, maatvoering is voor mij “true-to-size” heb altijd S en deze zit dan ook prima! De XS was te restrictive voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Ik had oem s20’s op de
Mt09 daarna S21’s erop gehad, de mt10 kwam met s21’s en nu achter een s22 liggen en heb nog geen enkel probleem gehad dat ze gingen cuppen of iets dergelijks

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
  • Laatst online: 12:20
Op de Ninja 300 zaten S20 Evo's, vond ze echt fijn rijden maar na 5000km was de achterband op met slechts 39pk. Daarom voor andere banden gegaan (Michelin Street Radial), maar die gingen gruwelijk zwaar de bocht om en begonnen nu wel te cuppen.

[ Voor 5% gewijzigd door NLDViane op 17-07-2019 14:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
phYzar schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:28:
[...]

^^ dat, en in geval van collega's van het andere geslacht is er altijd wel een hoekje/hokje/vergaderkamer/grote plant :P te vinden om ff 2 seconden opzij te stappen. Jaren lang gedaan, geen enkel probleem, en je wordt er vanzelf zo handig in dat zelfs atgatt je maar seconden kost om aan en uit te trekken.

(alleen de afdruk in je gezicht in de winter van de deels-gezichtafdekkende extra tochtkraag kost ff om weg te trekken :P )
Of de collega's van het andere geslacht moeten niet zo moeilijk doen. Als ze het niet willen zien, lekker de andere kant op kijken. Het is hoogstens een minuutje. 8)7

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

De werkvloer is ook geen kleedkamer natuurlijk. De waarheid met dit soort dingen ligt wel een beetje aan de omgeving. Mensen de andere kant op laten kijken als jij je wilt omkleden is ook niet echt sociaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
Thanks boys, ik heb de Bowtex ook besteld (y) , meteen de juiste hip en knee-pads erbij besteld van D3O.

Bij Biker-outfit zat op alles nog wat korting dus uiteindelijk valt de prijs ook nog wel mee in vergelijking met wat een goede Motor Jeans kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Ik heb een @Vrijdag gevoel. Helaas twee dagen te vroeg ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay
@Dryhte die @Vrijdag - dames mogen dan best op kantoor omkleden :+

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Dryhte schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 15:57:
Ik heb een @Vrijdag gevoel. Helaas twee dagen te vroeg ;)
Schoolvakantie is weer begonnen, misschien daarom? :P

Naja, hier, pak aan :P

Afbeeldingslocatie: https://www.wallpaperup.com/uploads/wallpapers/2015/02/15/622452/864ad2e35bfceef66a738164b54eb24b-700.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.scalsys.com/hairstyles/motorcycle-hairstyles/motorcycle-hairstyles_428970.jpg

Afbeeldingslocatie: https://images.alphacoders.com/915/915228.jpg

Afbeeldingslocatie: https://wallpaperplay.com/walls/full/b/2/4/68751.jpg

Afbeeldingslocatie: https://img4.goodfon.com/wallpaper/nbig/5/e7/woman-on-motorcycle-pose-girl-beautiful-redhead-pretty.jpg

Afbeeldingslocatie: http://themotolady.com/wp-content/uploads/2012/07/tumblr_m637hrxmQr1qgolyao1_1280.jpg

Afbeeldingslocatie: https://image1.masterfile.com/getImage/NjE5LTA4NjA3MjI4ZW4uMDAwMDAwMDA=AElXuK/619-08607228en_Masterfile.jpg

Afbeeldingslocatie: https://data.whicdn.com/images/53023152/large.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/736x/a3/d9/58/a3d958fc2b5f7b4afd744fd71968d924.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm9.static.flickr.com/8262/8666726196_936a2ec83d_b.jpg

Gewoon. Omdat het kan 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Nice :) Obrigado!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NLDViane
Oh hallo, das een mooi einde van de werkdag :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
NLDViane schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 16:54:
Oh hallo, das een mooi einde van de werkdag :Y
En voor het weekend van 1 dag :9

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chakotay
@Vrijdag hmm, volgens mij hoeven die zich allemaal niet om te kleden op het werk, dat is wel jammer :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zeau _O_ bonuspuntjes :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NLDViane
Chakotay schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 18:11:
@Vrijdag hmm, volgens mij hoeven die zich allemaal niet om te kleden op het werk, dat is wel jammer :+
Als ze vallen wil ik ze best een kusje geven hoor O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
xos schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 15:50:
De werkvloer is ook geen kleedkamer natuurlijk. De waarheid met dit soort dingen ligt wel een beetje aan de omgeving. Mensen de andere kant op laten kijken als jij je wilt omkleden is ook niet echt sociaal.
Bij mij zien ze een paar sokken als ik van laarzen naar schoenen ga, en onder die motorbroek zit gewoon een (nette) spijkerbroek die tevoorschijn komt als ik de motorbroek uittrek. Daar heeft nog nooit iemand moeite mee gehad, en ik doe het ook als ik bij een "enterprise" klant op bezoek kom (kan helaas geen namen noemen, maar zeer bekende bedrijven). De kleding gaat aan de kapstok of bij gebrek daaraan laat ik het bij de receptie achter. Helm handschoenen en buff blijven in de koffer.

Ga ik mezelf uit een leren velletje pellen om dan een pantalon en overhemd aan te trekken word het een ander verhaal denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

NLDViane schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 18:39:
[...]

Als ze vallen wil ik ze best een kusje geven hoor O-)
Jij rende van schrik weg toch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Hebben de mensen die in de zomer dan motorjeans hebben meerdere thuis liggen ofzo? Lijkt mij toch ook niet lekker om weken in dezelfde broek die onder de rotzooi zit te dragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Naar aanleiding van de banden-discussies eerder, zo ziet mijn Michelin Road 5 er uit na zo'n 15-20k km woonwerk-verkeer onder de Caponord:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/D42TuFuqScTiZxF5rWYUaieS/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4H0X5APHvDWjoTYLeR5F0nNn/full.jpg

Redelijk gelijkmatig afgesleten wel, en maar lichtjes gecupt. De overgang tussen de verschillende compounds is ook goed te zien, de zijkant is een stuk meer opgeruld. Als ik met mijn vinger eroverheen glij voelt het midden ook een stuk gladder.

@Thoit broeken worden niet vies, toch? :+

Die van mij (Rev'it Lombard) kan gewoon in de was, en daarna is hij bij zomerse temperaturen na een nachtje hangen ook wel weer droog om de volgende dag weer aan te kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
@Chakotay hier gaat de mijne ook af en toe de was in (iedere maand), maar moet daarna altijd gestreken worden voor de waterafstotendheid :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Ariel heeft een limited motor gemaakt. oOo

[ Voor 3% gewijzigd door Grubeater op 17-07-2019 20:16 ]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:09
Ik ben nu aan het kijken voor mijn eerste motor. Ik ben nu een Suzuki GSF 600N tegenkomen uit het jaar 2000 met kilometerstand 46000. De prijs hiervoor is 1850. Wat zou een redelijke prijs zijn voor deze motor?
https://www.marktplaats.n...-bj-2000-nette-motor.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Dryhte schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:48:
[...]

Klopt, die zouden het nooit 20k uitgehouden hebben. Maar tegen dan was de motor al ingeruild ;)
Deze kwamen er af na 23776 km en 367 dagen vanaf, nog genoeg mm over om 30.000 te gaan halen. Dat ga ik dus met het nieuwe setje TKC70's doen.

Achter:
Banden 05-07-2019 1

Wel lekker vierkant.
Banden 05-07-2019 2

Voor:
Banden 05-07-2019 3

Cuppen doen ze ook een beetje.
Banden 05-07-2019 4

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Niet online
Spuitelf, ik zie net dat hetzelfde filmpje 2 posts boven me al is gedumpt ;)

[ Voor 84% gewijzigd door Booyaa op 17-07-2019 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Grubeater schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 20:48:
[...]

Deze kwamen er af na 23776 km en 367 dagen vanaf, nog genoeg mm over om 30.000 te gaan halen. Dat ga ik dus met het nieuwe setje TKC70's doen.

Achter:
[Afbeelding: Banden 05-07-2019 1]

Wel lekker vierkant.
[Afbeelding: Banden 05-07-2019 2]

Voor:
[Afbeelding: Banden 05-07-2019 3]

Cuppen doen ze ook een beetje.
[Afbeelding: Banden 05-07-2019 4]
Heb je ze niet eerst nog even opgerookt? Zonde om zulke banden nu al weg te gooien! :7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Chakotay schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 19:58:
Naar aanleiding van de banden-discussies eerder, zo ziet mijn Michelin Road 5 er uit na zo'n 15-20k km woonwerk-verkeer onder de Caponord:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Redelijk gelijkmatig afgesleten wel, en maar lichtjes gecupt. De overgang tussen de verschillende compounds is ook goed te zien, de zijkant is een stuk meer opgeruld. Als ik met mijn vinger eroverheen glij voelt het midden ook een stuk gladder.

@Thoit broeken worden niet vies, toch? :+

Die van mij (Rev'it Lombard) kan gewoon in de was, en daarna is hij bij zomerse temperaturen na een nachtje hangen ook wel weer droog om de volgende dag weer aan te kunnen :)
Ik hoef niet elke dag een nieuwe broek aan maar om de dag vind ik toch wel zo fris. Maar motor broeken zijn vuil afstotend toch? :+

Zag vanmiddag een nieuwe Duke 125, nog een erg leuk fietsje om te zien. Hierdoor eens gaan kijken wat een 790 adventure kost. Dat viel mij reuzen mee, dus misschien daar ook eens voor gaan kijken in de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

SmurfLink schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:44:
[...]

Of de collega's van het andere geslacht moeten niet zo moeilijk doen. Als ze het niet willen zien, lekker de andere kant op kijken. Het is hoogstens een minuutje. 8)7
Schijnbaar zijn sommige mensen (hier) er bang voor dat 'r iets áf valt als iemand van 't andere geslacht er (even) naar kán kijken :>

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Lol, ja want over al die andere modellen van ze is het namelijk struikelen :D

Ik heb m'n laarzen weer terug, met nieuwe kevlar-omhulde koortjes. Heeuul voorzichtig mee zijn nu :+

Maar het is wel even wennen met rijden, meermaals in het luchtledige opgeschakeld :$ Die andere laarzen hebben veel meer materiaal boven m'n tenen of zo. Wellicht de schakelstengel nog 1 omwenteling korter (of was het nou langer?) maken, zodat het pookje wat lager komt te zitten.

Was sowieso even wennen tov de cbr heeft de striple een best lange slag. Andersom krijg ik altijd een zere grote teen omdat ik te lang kracht zet en tegen het einde van de slag aan rag :+

[ Voor 48% gewijzigd door steveman op 17-07-2019 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

wimmel_1 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 22:00:
[...]

Schijnbaar zijn sommige mensen (hier) er bang voor dat 'r iets áf valt als iemand van 't andere geslacht er (even) naar kán kijken :>
Als ze dan toch kijken, geef ze meteen een goede show 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Laatst online: 09:47
ndthien schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 20:46:
Ik ben nu aan het kijken voor mijn eerste motor. Ik ben nu een Suzuki GSF 600N tegenkomen uit het jaar 2000 met kilometerstand 46000. De prijs hiervoor is 1850. Wat zou een redelijke prijs zijn voor deze motor?
https://www.marktplaats.n...-bj-2000-nette-motor.html
Bij de dealer kan dit een redelijke prijs zijn, voor 1500,- meenemen is leuker natuurlijk.. Particulier zie je ze voor minder.. Maar wat het belangrijkste blijft, is de staat van onderhoud.. ;)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:39
Straks maar eens proberen bij te lezen nu ik weer even internet heb. Wel leuk om even te delen:

Onze motorscooter van afgelopen twee dagen en komende twee dagen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/v39rtjT19d6nUoPcszHHtZb3/medium.jpg

Voel me stiekem wel een beetje zoals @Bommes :9 Het is hier (pulau weh, Sumatra) echt super rijden. Het is vooral oppassen voor geiten,koeien,kippen en apen op de weg.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AQN89cGm6Cqmv8hwaiTkGeVS/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rhnpBLWFEfym96HfeyYwVDfi/medium.jpg

Alleen het scootertje heeft het af en toe moeilijk met de helingen de bergen op met zijn 2-en. Gisteren viel hij uit omdat hij te warm was geworden :7

Niet erg, kan je even van het uitzicht genieten. Enkel stonden we precies tussen twee groepen apen. Mijn vriendin een wildvreemde aangehouden, daarbij in de auto gesprongen en ik er achteraan op de motor. Alleen met mij erop ging het nog net naar boven.

Mijn onderbroek was schoon, maar het zat er niet ver van af >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@R0y. zijn die apen erg agressief daar? De berg niet op kunnen komen is wel wat behelpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
wimmel_1 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 22:00:
[...]

Tja, het is des mans natuurlijk om er vanuit te gaan dat als ze zich uitkleden alle vrouwelijke ogen daar direct op gericht moeten zijn he. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:50

A13X

Dude

SmurfLink schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 08:33:
[...]

Tja, het is des mans natuurlijk om er vanuit te gaan dat als ze zich uitkleden alle vrouwelijke ogen daar direct op gericht moeten zijn he. ;)
Terwijl ze dan minder zien dan wanneer je in je zwembroek staat 7(8)7

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
[...]

Doen ze dat dan niet??? Altijd gedacht. :|

Maar ook ik kleed me gewoon om in mijn (vast) lokaal. Als toevallig een collega langs loopt... jammer dan.
Het enige waar ik wél op let, zijn de leerlingen. Stel er zit al iemand in de gang, dan kleed ik mijzelf niet om in mijn lokaal of ik ga wel even ergens heen waar zij niet mogen komen.
Dat is ook een van de redenen dat ik minstens 45min eerder op mijn werk ben (de andere reden is mijn gebrek aan vrolijkheid in de ochtend, even rustig wakker worden...).

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chakotay
Raym09 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 08:38:
[...]

Terwijl ze dan minder zien dan wanneer je in je zwembroek staat 7(8)7
Ga jij niet commando onder je motorbroek :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Chakotay schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 08:32:
@R0y. zijn die apen erg agressief daar? De berg niet op kunnen komen is wel wat behelpen :P
Ik heb al eens op Bali een boze aap achter me aangehad. Ik neem geen risico’s meer :9

over drie dagen gaan we de jungle in voor twee dagen. Mevrouw wilt graag orang oetangs zien in het wild. Toen ik vroeg wat we moeten doen al zo’n beest op ons afkomt vertelde ze dat we dan achter de gids moeten blijven. Alsof hij een orang oetang tegen gaat houden. Ik schijt al in mijn broek goor die kleintjes laat staan zo’n beest. 7(8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Chakotay schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 08:53:
[...]

Ga jij niet commando onder je motorbroek :?
Zeker wel, maar zwem ook commando. Dus dan heb ik op m'n werk nog een shirt aan ipv niks > ergo minder te zien :7

@Roy hij zal je wel verwarren met zijn irritante kleine neefje :>

[ Voor 11% gewijzigd door A13X op 18-07-2019 09:07 ]

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
streamnl schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 08:52:
[...]

Doen ze dat dan niet??? Altijd gedacht. :|
:(:)

Maargoed, dan heb je ook nog die hele ondergoed vs zwemkleding discussie inderdaad. Het kan mij echt werkelijk verdomd weinig schelen als iemand daar iets van ziet. Nou ja, niet dat ik vrolijk zonder kleding rondloop enzo.. maar ik kleed me ook gewoon om bij m'n mannelijke vrienden en zij bij mij. Nobody cares. (Idem overigens met vrouwen, dus het cliché van 'ja omdat je gay bent' gaat daar dan weer niet op).

Hm, het verhaal van Roy gaf me wel een leuk ideetje. Ik ga in September op vakantie naar Griekenland, wellicht kan ik daar ook een scootertje of iets huren om het eiland een beetje te verkennen. Lijkt me wel lachen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Nu online
SmurfLink schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 09:58:
[...]

Hm, het verhaal van Roy gaf me wel een leuk ideetje. Ik ga in September op vakantie naar Griekenland, wellicht kan ik daar ook een scootertje of iets huren om het eiland een beetje te verkennen. Lijkt me wel lachen. :P
Waar in Griekenland ga je heen? Heb op meerdere eilanden weleens motor gehuurd. Op zich is het wel leuk rijden maar wegdek is matig. Soms moet je ook vragen om een helm bij de verhuurder. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinj
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-08 17:33
Ik ga dit weekend spontaan maar eens de Vogezen verkennen denk ik. Wel weer zin in een tourtje.

Ben er nog niet geweest dus... iemand nog tips?

[ Voor 12% gewijzigd door Stinj op 18-07-2019 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:22
Maargoed, dan heb je ook nog die hele ondergoed vs zwemkleding discussie inderdaad.
Mijn baas kan het niet waarderen wanneer ik in zwemkleding naar kantoor kom denk ik :P
Het kan mij echt werkelijk verdomd weinig schelen als iemand daar iets van ziet.
Nouja, de mening van mensen die mijn functioneren moeten beoordelen probeer ik niet teveel negatief te beïnvloeden, wil niet net de verkeerde collega tegenkomen en een onbedoelde #metoo triggeren...
Nou ja, niet dat ik vrolijk zonder kleding rondloop enzo..
-O- all the gear all the time :P
Ik ga in September op vakantie naar Griekenland, wellicht kan ik daar ook een scootertje of iets huren om het eiland een beetje te verkennen. Lijkt me wel lachen. :P
Heb met een huurauto op Kreta rondgereden. Vond dat wel een ..euhhh... ervaring. Afritten naar links op de "snelweg" (dus stilstaan en tegenliggers kruisen), cafe's en restaurants langs de "snelweg" waarbij de bezoekers parkeren op de vluchtstrook (of rechterbaan eigenlijk, dat nemen ze niet zo nauw) langs de vangrail. Mensen gingen wel netjes aan de kant als je wilt inhalen, dat dan weer wel, gewoon ff op de vluchtstrook rijden voor een blinde bocht zodat je er langs kunt (diezelfde vluchtstrook met die geparkeerde auto's dus).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

[...]

.... gevolgd door gewijs en hoongelach :'(
R0y. schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 09:04:
[...]

Ik heb al eens op Bali een boze aap achter me aangehad. Ik neem geen risico’s meer :9
Je moet ook van mijn bananen afblijven :(

[ Voor 29% gewijzigd door Vrijdag op 18-07-2019 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Vanochtend bijna een Roofboxer met het koekblik gesandwiched. Het verkeer reed al weer tegen de 100km op de N207 waar het maar twee baans is bij Leimuiden. Gaat die kerel vervolgens filteren omdat het niet snel genoeg gaat. Het lijkt wel alsof sommige mensen echt levensmoe zijn op de motor. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XLord
Pagman schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 11:14:
... Het lijkt wel alsof sommige mensen echt levensmoe zijn op de motor. |:(
Ja mee eens, zo zag ik laatst ook iemand op een enkelbaans rotonde een auto rechts inhalen 8)7 (en nee die auto stond niet stil). De motorrijder had geluk dat de auto niet afsloeg of besloot om iets meer naar buiten te rijden anders mocht hij de grond van iets dichterbij bekijken.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:30

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Ben sinds deze week een blije bezitter van een Yamaha MT-07 uit 2015. Iemand tips voor een (liefst betaalbare) paddock stand hiervoor?

@wimmel_1 wil jij de lijst aanpassen aub? XT660 ook (nog) in bezit.

mt-07

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Laatst online: 13:59
Joepla schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 11:31:
Ben sinds deze week een blije bezitter van een Yamaha MT-07 uit 2015. Iemand tips voor een (liefst betaalbare) paddock stand hiervoor?

@wimmel_1 wil jij de lijst aanpassen aub? XT660 ook (nog) in bezit.

[Afbeelding: mt-07]
Welkom bij de MT club! Ik heb zelf eentje van XLMoto voor 25€ gekocht (kost normaal €50, maar vaak in de aanbieding). Opzich prima paddock stand, maar beetje gammel vind ik zelf. Zal er ooit eentje kopen die van één geheel is. Bij de beurs vaak wel zien staan, dus ik denk dat ik er daar eentje ga scoren dit jaar. Datona heeft ook veel paddock stands. Let wel op dat je er van die L-beugels bij neemt. De MT07 heeft geen bobbins (mogelijkheid) :(

Als je vragen hebt over MT07 gerelateerde dingen, leef je uit 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Leviathius op 18-07-2019 11:35 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Vrijdag schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 11:10:
[...]
.... gevolgd door gewijs en hoongelach :'(

[...]
Je moet ook van mijn bananen afblijven :(
Ok jullie gaan ook niet samen op een kamer met het tweakersweekend als jullie niet van elkaars banaantje af kunnen blijven, daarvoor zijn die hotels veels te gehorig. :X

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
Willem30 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 10:00:
[...]

Waar in Griekenland ga je heen? Heb op meerdere eilanden weleens motor gehuurd. Op zich is het wel leuk rijden maar wegdek is matig. Soms moet je ook vragen om een helm bij de verhuurder. :/
Hier moet enkel de bestuurder een helm. Rijbewijs of ID word niet om gevraagd (en zal ze ook geen zak uitmaken. Ik heb geen internationaal rijbewijs).
phYzar schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 10:27:

[...]
-O- all the gear all the time :P

[...]

Heb met een huurauto op Kreta rondgereden. Vond dat wel een ..euhhh... ervaring. Afritten naar links op de "snelweg" (dus stilstaan en tegenliggers kruisen), cafe's en restaurants langs de "snelweg" waarbij de bezoekers parkeren op de vluchtstrook (of rechterbaan eigenlijk, dat nemen ze niet zo nauw) langs de vangrail. Mensen gingen wel netjes aan de kant als je wilt inhalen, dat dan weer wel, gewoon ff op de vluchtstrook rijden voor een blinde bocht zodat je er langs kunt (diezelfde vluchtstrook met die geparkeerde auto's dus).
Regels kennen ze hier niet behalve dat jij verantwoordelijk bent voor hetgeen voor je. Achter of naast je niet. Ga je inhalen, toeter je. Ga je een onoverzichtelijke bocht door, toeter je. Rijd je tegen het verkeer in omdat dat sneller of makkelijker is en komt er een tegenligger aan toeter je.

Ik heb op Bali en de eilanden (Nusa lembogan) er rond gereden en op een eiland in Thailand en Chang Mai en daar waa het eigenlijk allemaal hetzelfde qua ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
[...]

Doen!

Hebben wij (mijn vrouw en ik) ook ooit gedaan. Heerlijk rondrijden zonder helm en naar de verschillende opgravingen kijken in de buurt. Je ziet net wat meer dan te voet. En er zo veel te doen waarvoor je helemaal niet ver weg hoeft.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:30

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Leviathius schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 11:33:
[...]

Welkom bij de MT club! Ik heb zelf eentje van XLMoto voor 25€ gekocht (kost normaal €50, maar vaak in de aanbieding). Opzich prima paddock stand, maar beetje gammel vind ik zelf. Zal er ooit eentje kopen die van één geheel is. Bij de beurs vaak wel zien staan, dus ik denk dat ik er daar eentje ga scoren dit jaar. Datona heeft ook veel paddock stands. Let wel op dat je er van die L-beugels bij neemt. De MT07 heeft geen bobbins (mogelijkheid) :(
Die Datona's zien er goed uit. Geen bobbins kunnen monteren, had ik gezien en daarom hiernaar gekeken, geen idee of het wat is:

spindle

Verzendkosten ronde de 10 euro.
Als je vragen hebt over MT07 gerelateerde dingen, leef je uit 8)

Edit: link toegevoegd

[ Voor 9% gewijzigd door Joepla op 18-07-2019 12:35 ]

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Goed voorbereid op reis dan.

https://www.motorcorner.nl/yamaha/accessoires/valdoppen.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
  • Laatst online: 07-08 22:40
[...]
Wellicht al wel bekend, maar toch even een waarschuwing.

Let er op dat je bij een huur auto, motor, scooter of wat dan ook vooraf foto's maakt van het vervoermiddel. Verhalen genoeg gehoord van mensen die bij het inleveren te horen kregen dat er schade aan zat en daarom de borg niet terug kregen. Let ook op de technische staat van met name scooters. Komt vaak voor dat deze met gladde banden meegegeven worden. Kans op een valpartij is dan groot.

En zonder helm rijden 8)7 Doe in ieder geval een helm op en draag lichaamsbedekkende kleding. Dus een jeans, schoenen en iets van een jas. Ben je in ieder geval beter beschermd dan in een korte broek, t-shirt en slippers. Maar dit zou voor de lezers hier toch geen nieuws moeten zijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Laatst online: 13:59
Joepla schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 12:34:
[...]

Die Datona's zien er goed uit. Geen bobbins kunnen monteren, had ik gezien en daarom hiernaar gekeken, geen idee of het wat is:

[Afbeelding: spindle]

Verzendkosten ronde de 10 euro.

[...]

Edit: link toegevoegd
Zulke heb ik ook ooit naar gegeken. Je hebt ze ook van R&G gewoon uit Nederland en net zo duur in euro's. Enige nadeel is daarbij wel dat als je je achteras los wilt maken (voor ketting spannen of bandje wisselen) je dan die sliders ook eraf moet draaien.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Willem30 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 10:00:
[...]

Om maar gelijk de woordgrap te maken... ik ga naar Lesbos. _O-

Is een groepsreis met alleen vrouwen, tijdens het internationale vrouwenfestival. Dat wordt nu al een feestje. Het gaat via een organisator dus ik weet niet wat er allemaal mogelijk gaat zijn, zal zelf wel even wat dingetjes bedenken en dan een mailtje eruit gooien of zij ideetjes heeft. Motor huren leek me dan weer niet heel fijn ivm gebrek aan beschermende kledij, maar een scootertje wat niet te hard kan moet kunnen zonder lijkt me. Ik neem sowieso wel een jeans en schoenen mee, maar een dikke jas gaat 'm niet worden.

[ Voor 5% gewijzigd door SmurfLink op 18-07-2019 12:52 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.