Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.499 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:40
Twijfels schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 15:01:
Wat gisteren weer een leuk circuitdagje moest worden is helaas geëindigd met een highsider :(
Stom door toch net wat te hard te blijven pushen toen het zacht begon te regenen, maar de baan blijkbaar toch te nat en uitkomend geert-timmer bocht de achterkant weggegleden.

Word er weer druk mee met de kappen repareren komende tijd, schade aan de motor valt verder gelukkig reuze mee.

Nu alleen een vraagje hier, mijn helm (Shoei GT-Air) heeft een barstje in de binnenschaal dus die gaat de vitrinekast in. Op zoek naar een waardige vervanger en ik vraag hier dus om tips, er zijn zo achterlijk veel helmen dat ik door de bomen het bos niet meer zie :P M'n Shoei zat qua pasvorm uitstekend, maar af en toe wel wat gemis aan ventilatie op warmere dagen en op circuit. Helm zal zowel op de weg (woon/werk en plezier) en op een 6/7-tal circuitdagen per jaar gebruikt worden.
- Shoei GT-Air 2
- Shoei X-Spirit 3 (imo leukere designs en kwalitatief net wat betere helm)
- Shark Race R Pro (enige twee designs die ik wel mooi vind heeft een vriend al, en twee dezelfde helmen bij elkaar leggen lijkt me niet handig...)

Budget max €750, Arai en AGV Pista vallen daardoor helaas al af om te bekijken.
Harde eis: DD-sluiting en Pinlock
Ik ben Shoei fan (maar heb ook een Shoei hoofd)
Voordeel is dat het maar 60 euro kost om op maat te laten maken (alleen kleiner, niet groter :) )
Voor 750 kan je een standaards witte of zwarte X-spirit 3 scoren (of eentje met print in de aanbieding, heb ik ook gedaan). Sommige printjes zijn slecht/niet te krijgen aangezien er inseptember nieuwe kleurstellingen komen.

vwb DD op de GT-AIR:
How can I convert from the ratchet lock to Double-D?
On the How can I convert from the ratchet lock to Double-D?
On the GT-Air (I+II), Neotec (I+II) models, we decided to use the micro ratchet system due to many wishes of our customers all over Europe. However, it is also possible to convert the models GT-Air (I+II) and Neotec (I+II) to a double D-lock for 80,- Euro.
For this please return the helmet together with the proof of purchase to your local SHOEI dealer, who will then send it to us with the return form (RMA) for conversion. If this is not easily possible, please request the appropriate return form (RMA) from the dealer and then send it to us together with the helmet and proof of purchase. If possible, the helmet should be handed over without intercom unit (except SRL/SRL2 system).
The removed old chinstrap will remain with SHOEI and will be destroyed for safety reasons. models, we decided to use the micro ratchet system due to many wishes of our customers all over Europe. However, it is also possible to convert the models GT-Air (I+II) and Neotec (I+II) to a double D-lock for 80,- Euro.
For this please return the helmet together with the proof of purchase to your local SHOEI dealer, who will then send it to us with the return form (RMA) for conversion. If this is not easily possible, please request the appropriate return form (RMA) from the dealer and then send it to us together with the helmet and proof of purchase. If possible, the helmet should be handed over without intercom unit (except SRL/SRL2 system).
The removed old chinstrap will remain with SHOEI and will be destroyed for safety reasons.
https://www.shoei-europe.com/uk/service/faq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12
@SniperGuy hm, dat is wel een nette service van Shoei. Eens kijken of Schuberth dat ook doet, die miniratchet is eigenlijk het enige nadeel aan mijn E1.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
cyntax schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:02:
[...]

Denk dat de eerste trajectcontrole systemen met lussen werkte maar de huidige camera’s dat niet meer nodig hebben. Zo zie ik bij de start en stop punten op de A2 tussen Utrecht en Amsterdam ook geen lussen meer liggen.
Klopt, deze heb ik bij zowel A2 als A12 bij Utrecht niet meer gezien. Heb hier overigens nooit boetes gehad, ik rijd op de gps precies die 4 km correctie met het koekblik. Die heeft dan ook wel een flinke tellerafwijking, dan staat er 140 km/h op de A2. Leuk als er mensen naast je ziten die denken dat je flink te hard rijdt. :P

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
@Chakotay DD is voor mij ook altijd een harde eis, netjes dat het inderdaad ook met GT-AIR en Neotec kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:53
SmurfLink schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:17:
[...]

Klopt, deze heb ik bij zowel A2 als A12 bij Utrecht niet meer gezien. Heb hier overigens nooit boetes gehad, ik rijd op de gps precies die 4 km correctie met het koekblik. Die heeft dan ook wel een flinke tellerafwijking, dan staat er 140 km/h op de A2. Leuk als er mensen naast je ziten die denken dat je flink te hard rijdt. :P
Jouw teller wijkt 40km/u af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Ha, blijkbaar kan het:
Yes, this is possible with some models. It can only be done if that particular fastener is licensed. Modifying the fastener is an individual solution and will incur extra cost. The following helmets can be modified:
C3 / C3 Pro / E1 Modification to double-D fastener
C3 Lady / C3 Pro Women Modification to double-D fastener
S2 Sport Modification to ratchet fastener
S2 Modification to double-D fastener

Please contact your dealer to arrange the modification.
Eens bij Louis aankloppen :)

@HTT-Thalan op de A2 mag je 130 's avonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:53
Chakotay schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:23:
Ha, blijkbaar kan het:

[...]

Eens bij Louis aankloppen :)

@HTT-Thalan op de A2 mag je 130 's avonds.
Dat weet ik, maar 140 rijden voor 134 echte kilometers leek me niet voldoen aan de omschrijving "flinke tellerafwijking" - zo'n beetje elke recente auto kan zoveel afwijken, zelfs mijn Starlet wijkt meer af dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HTT-Thalan schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:30:
[...]

Mwoah, dat kenteken is wel een stukje breder. Wellicht is de apparatuur daarop afgesteld.
Het ging in het verleden ook al mis met fietsendragers die voor aanhangers werden aangezien, dus de apparatuur is zeker niet onfeilbaar.
Ik dacht juist dat die scanners juist op de vorm van het voertuig scande, en pas achteraf OCR deden..
Het verhaal is dat je met een porsche met automatische pop up spoiler je het systeem kon foppen door halverwege de spoiler omhoog te laken komen.. en dus bij 2e poortje niet herkend worden als zelfde voertuig..

let op, dit is ook alleen mond op mond verhaal.. en van 20 jaar geleden.. de techniek is natuurlijk wel verbeterd in de tussentijd..
ff googlen:
Verhaal kwam van Jort Kelder blijkbaar: https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=17&t=7644

Maar goed nieuws voor motorrijders:
https://www.hln.be/nieuws...troles-aan-boete~ae4438e6
https://www.maxxmoto.be/n...e-niet-voor-motorrijders/

[ Voor 17% gewijzigd door ToolkiT op 15-07-2019 14:26 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@ToolkiT dat heb ik ook vaker gehoord inderdaad, maar heb het nooit plausibel gevonden gezien de hoeveelheid precies dezelfde grijze Golfjes (of wat er op het moment populair is als leasehok) die er op de weg te vinden zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 16:38
SniperGuy schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:12:
[...]

Ik ben Shoei fan (maar heb ook een Shoei hoofd)
Voordeel is dat het maar 60 euro kost om op maat te laten maken (alleen kleiner, niet groter :) )
Voor 750 kan je een standaards witte of zwarte X-spirit 3 scoren (of eentje met print in de aanbieding, heb ik ook gedaan). Sommige printjes zijn slecht/niet te krijgen aangezien er inseptember nieuwe kleurstellingen komen.

vwb DD op de GT-AIR:

[...]

https://www.shoei-europe.com/uk/service/faq
Heb gisteren al even zitten passen en blijkt dat ik ook een Shoei hoofd heb, de Shark en HJC zaten echt voor geen meter en deden pijn.

Effen kleur vind ik zo saai, dus wil graag de Brink TC-1 hebben, nu alleen nog ff een site vinden die hem gunstig aan biedt, heb al rondgevraagd voor een deal als ik de Alpinestars Supertech R laarzen er bij koop :9~ Tot september wachten op nieuwe kleuren is niet echt mogelijk aangezien ik nu helmloos ben :(

Van de DD op de GT-Air wist ik, hier bij lokale zaak al eens geïnformeerd, leukste eraan is dat je je helm ook even 2 á 3 weken nog kwijt bent, en met het prijsverschil dan met de X-Spirit is de keuze wel makkelijk :)

[ Voor 3% gewijzigd door Twijfels op 15-07-2019 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chakotay schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:26:
@ToolkiT dat heb ik ook vaker gehoord inderdaad, maar heb het nooit plausibel gevonden gezien de hoeveelheid precies dezelfde grijze Golfjes (of wat er op het moment populair is als leasehok) die er op de weg te vinden zijn...
Je zou het kunnen testen, door met 3 grijze golfjes naast elkaar de A2 over te gaan, dan van baan veranderen en kijken wie er een prent krijgt..
Beetje net als bij de intro van 'baby driver' :)

For the record: ik ben er ook sceptisch over..

[ Voor 4% gewijzigd door ToolkiT op 15-07-2019 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 23:40
lolgast schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:28:
Ik rij elke dag de trajectcontrole vanuit Nootdorp -> Den Haag op de A12 (en terug) en ik kan je vertellen, daar werkt bovenstaande niet. Meerdere boetes gehad tijdens het testen met hoe ver ik kan gaan :+

Met de auto, maar dat lijkt me voor deze test van ondergeschikt belang
Die traject controle begint pas vanaf het moment dat je onder Prins Clausplein doorrijd, precies waar het verkeer vanaf de A12 samen voegt met het verkeer vanaf de A13/A4. Vervolgens loopt die volgens mij bijna helemaal tot aan t eind van de A12. Het begin is 80km/h, weet nou niet zeker of dat wel/niet tot aan het einde is. Vanaf Nootdorp kan je dus altijd nog stukje doorknallen.

Stad uit kan je 100 rijden en houd die trajectcontrole op waar de weg splitst tussen de A12 en de A4/A13.

Ik moet er gelukkig altijd bij voorburg al vanaf/weer op, nog nooit een boete gehad daar. Weet ook niet zeker of de afstand tussen begin controle tot afslag voorburg genoeg is / gemeten wordt dat je de afslag pakt. Andersom stad uit hetzelfde.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:59
aidanl schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:50:
[...]

Die traject controle begint pas vanaf het moment dat je onder Prins Clausplein doorrijd, precies waar het verkeer vanaf de A12 samen voegt met het verkeer vanaf de A13/A4. Vervolgens loopt die volgens mij bijna helemaal tot aan t eind van de A12. Het begin is 80km/h, weet nou niet zeker of dat wel/niet tot aan het einde is. Vanaf Nootdorp kan je dus altijd nog stukje doorknallen.

Stad uit kan je 100 rijden en houd die trajectcontrole op waar de weg splitst tussen de A12 en de A4/A13.

Ik moet er gelukkig altijd bij voorburg al vanaf/weer op, nog nooit een boete gehad daar. Weet ook niet zeker of de afstand tussen begin controle tot afslag voorburg genoeg is / gemeten wordt dat je de afslag pakt. Andersom stad uit hetzelfde.
Trajectcontrole op de A12 bij Den Haag stopt wanneer het van 80km/h overgaat naar 70km/h, dus laatste stukje A12 kan je ook nog knallen. Heel vaak getest op de motor en in de auto ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Niet bij Beter Horen een afspraak gemaakt voor het aanmeten van oordopjes inclusief in-ear mogelijkheid. Ik wil de dopjes ook kunnen gebruiken bij gebruik van navigatie of (zeer incidenteel) een muziekje op de achtergrond. Eventuele communicatie met een medepassagier is voorlopig niet aan de orde. Daarbij moeten de doppen ook gewoon dempen. Ook meteen maar een gehoortest afgesproken, kijken hoe de vlag er bij hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@sypie hm, oordopjes met de mogelijkheid om er in plaats van een filter een speakertje in te kunnen zetten? Interessant, wat betaal je daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Kapotto schreef op maandag 15 juli 2019 @ 10:53:
[...]

De linker knipperlichten werken. De rechter knipperlichten en alarmlichten werken niet.

Telkens je de rechterknipperlichten aanzet en daarna de linker knipperlichten werken die ook niet meer (je moet dan de knop een vijftal seconden in het midden induwen).
Dat klinkt toch wel als het handvat. Kan me niets anders voorstellen. Aan de hand van de schema's kan je zien welke draden er wanneer aan elkaar gekoppeld worden bij het gebruik van het handvat, zo kan je je handvat écht uitsluiten.

Heb je ook al je bedrading doorgemeten, of je nergens een kortsluiting of draadbreuk hebt?
sypie schreef op maandag 15 juli 2019 @ 12:00:
Het is vakantietijd. Tijd om te gaan kijken voor andere bandjes voor de Pan. Nu heb ik even op het st1100-1300.eu forum gekeken maar de discussies over banden lopen nogal uiteen.

Ik voel de motor echt door de bochten vallen, waarbij toch echt tegendruk aan het stuur moet worden gegeven. Omdat ik het weet houdt ik er rekening mee maar het lijkt mij niet de bedoeling.
Ik denk dat je een vierkante band beschrijft? Je moet hem even over een randje helpen, en daarna lijkt ie te vallen?

Qua tips voor vervanging: Continental RoadAttack 3 GT heb ik onder mn RT, erg fijne band :Y voelt erg betrouwbaar, stabiel maar wil ook graag de bocht om.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 23:26
sypie schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:10:
Niet bij Beter Horen een afspraak gemaakt voor het aanmeten van oordopjes inclusief in-ear mogelijkheid. Ik wil de dopjes ook kunnen gebruiken bij gebruik van navigatie of (zeer incidenteel) een muziekje op de achtergrond. Eventuele communicatie met een medepassagier is voorlopig niet aan de orde. Daarbij moeten de doppen ook gewoon dempen. Ook meteen maar een gehoortest afgesproken, kijken hoe de vlag er bij hangt.
Ik heb een Sena communicatieset (20s) en oordoppen. Daarbij is tot ongeveer 130km/u muziek nog redelijk goed te horen. Maar begrijp ik dat jij iets hebt waarbij de muziek in het oordopje verwerkt zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Chakotay schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:14:
@sypie hm, oordopjes met de mogelijkheid om er in plaats van een filter een speakertje in te kunnen zetten? Interessant, wat betaal je daarvoor?
Ik begreep dat ik ergens rond de €170-180 uitkwam. Wat je dan krijgt is iets wat eindigt met een jackplug. Er zijn kennelijk ook andere systemen die dat niet doen, die wil ik niet. Voorlopig is de jackplug toch nog wel springlevend, zelfs op iPhones door middel van een verloopje.
BvZwolle schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:16:
Ik heb een Sena communicatieset (20s) en oordoppen. Daarbij is tot ongeveer 130km/u muziek nog redelijk goed te horen. Maar begrijp ik dat jij iets hebt waarbij de muziek in het oordopje verwerkt zit?
Ja, zoiets gaat het worden. Ik wil mijn navigatie door de dopjes heen kunnen horen en dus niet steeds op het schermpje moeten kijken wat er moet gebeuren. Op een Pan European met het scherm omhoog kun je 180 rijden en nog steeds alles prima verstaan. Dit is echter alleen wanneer het scherm op de hoogste stand staat én je met je helm binnen de luchtstroom van het scherm blijft. Aangezien ik graag (bij snelheden tot ongeveer 100km/u) de voorkant van mijn helm omhoog heb is gehoorbescherming wel noodzakelijk. Het blijft natuurlijk niet altijd onder de 100km/u.

Over een week of 2 gaan we het zien, dan worden de mallen gemaakt.

[ Voor 46% gewijzigd door sypie op 15-07-2019 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:38
Maar, maar.. Tot hoe hard wil je kunnen bellen dan? Ik kan met mijn Sena 10s prima bellen tot 120km/u met Alpine otoplastieken in. En dat scheelt gewoon €80 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:26:
[...]

Dat weet ik, maar 140 rijden voor 134 echte kilometers leek me niet voldoen aan de omschrijving "flinke tellerafwijking" - zo'n beetje elke recente auto kan zoveel afwijken, zelfs mijn Starlet wijkt meer af dan dat.
Mja ik vind het nogal veel dat ie zoveel afwijkt. Maar blijkbaar is het niet veel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
lolgast schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:28:
Maar, maar.. Tot hoe hard wil je kunnen bellen dan? Ik kan met mijn Sena 10s prima bellen tot 120km/u met Alpine otoplastieken in. En dat scheelt gewoon €80 :9
Even verder gezocht, het gesprek ging ook best rap... Weet nu welke het zijn die Beter Horen levert: Pluggerz Custom Fit Music 2 in 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@sypie Hmm, wel nog een losse verbinding tussen de dopjes & speaker nog zo te zien, waarbij het speakertje ook nog best ver uitsteekt. Jammer, dan is er nog een grote kans dat je de boel allemaal lostrekt bij het op/afzetten van de helm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Gelukkig heb ik niet vaak geluid nodig van externe apparatuur. Heel af en toe moet ik navigeren waarbij het handig is dat ik de navigatie kan horen. Bellen op de motor doe ik per definitie niet. Zo belangrijk voel ik me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Ik zou het zelf voor muziek willen, en incidenteel navigatie-audio voor als ik op een motor zonder tomtom-houder rij en ergens naar een onbekende plek met complexe route moet. Bellen op de motor heb ik zelf ook geen behoefte aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
SmurfLink schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:42:
[...]

Mja ik vind het nogal veel dat ie zoveel afwijkt. Maar blijkbaar is het niet veel dus.
Dat hangt ook wel van de bandenmaat af denk ik. Bij de fiesta is het netjes 4km verschil op elke snelheid waar het bij de up al snel richting de 6-10km gaat zodra die boven de 160 komt.
De Yammie heeft op de gps ook iets van max 4km afwijking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:44
De DL650 heeft de volle 10% afwijking (132km/h op teller = 120km/h op gps). Bedroevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:49
Chakotay schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:08:
Ik zou het zelf voor muziek willen, en incidenteel navigatie-audio voor als ik op een motor zonder tomtom-houder rij en ergens naar een onbekende plek met complexe route moet. Bellen op de motor heb ik zelf ook geen behoefte aan.
Dan is een bluetooth setje toch helemaal prima?
Gebruik het ook voor muziek en met wat klooien gaat dat best aardig in de helm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Pagman schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:27:
[...]

Dat hangt ook wel van de bandenmaat af denk ik. Bij de fiesta is het netjes 4km verschil op elke snelheid waar het bij de up al snel richting de 6-10km gaat zodra die boven de 160 komt.
De Yammie heeft op de gps ook iets van max 4km afwijking.
Hangt er vooral vanaf wat de fabrikant geprogrammeerd heeft. Bij BMW auto's (motoren weet ik niet zeker, maar de RT-P zeker ook) kan je ook instellen dat je ongeveer 0km afwijking hebt op je dashboard. Aan de ene kant leuk, want dan weet je exact hoe hard je rijdt, aan de andere kant is iedereen zo gewend om net harder te rijden dan wordt aangegeven en zal het dan echt wennen zijn om dat gedrag af te leren.

Een auto/motor mag af-fabriek niet minder km/u weergeven dan er daadwerkelijk wordt gereden, daar zit ook een stukje aansprakelijkheid in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:09

Secsytime

Automagisch

Mijn Striple heeft echt een enorme afwijking op de gps, vanaf 100 km/u is het al 10%.. maarja, dat weet ik.. dus hou ik rekening mee :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SmurfLink schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:42:
[...]

wetttelijk is het mag je teller max 10% te hard aangeven en 0% te zacht..
Hoe sneller je gaat hoe groter de afwijking dus is.. de meeste geven een vij optimistich beeld aan (richting 10% dus..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 16:54
DrivinUCrazy schreef op zondag 14 juli 2019 @ 20:08:
Die versys gaat te klein zijn. Versys 1000 zou ik dan naar kijken.
Standaard koffers gaan daarbij vziw ook zijwaarts open. Je zou natuurlijk voor hepco en Becker of zo kunnen kijken, of die wel koffers naar jou smaak hebben.
Dan zou een Z1000SX ook geschikt kunnen zijn.

De koffers van de Yamaha super Ténéré gaan in ieder geval aan de bovenkant open. Mijn vriendin, niet de kleinste, kan er prima op zitten, en zelfs met bepakking heb je dan nog wel genoeg power om mee te komen. Er zijn ook uitvoeringen met cruise control, alleen die van mij heeft dat niet. Dat had ik wel fijn gevonden, maar goed...
Dan heb je wel 260 kg onbeladen schoon aan de haak, ik weet niet of dat lichter is dan je gewend bent. :)
De Versys 1000 vind ik maar een lelijk ding helaas. Een Tenere vind ik wel een leuk model maar heb al een Yammie gehad. Qua gewicht zal er niet veel zwaarders zijn dan de Pan European :)
Leuke motor, maar volgens mij niet echt praktisch met 2 man.
Chakotay schreef op zondag 14 juli 2019 @ 20:45:
@Thoit Ducati Multistrada 950 misschien iets voor je? Aardig wat lichter dan een Pan, koffers zal je wel even aftermarket voor moeten kijken waarschijnlijk. Een 300 lijkt me wel een heel grote stap terug als je juist een hele zware motor gewend bent, zeker met duo.
Heb ik ook nog aan zitten denken, de nieuwere modellen zijn mooi om te zien, maar dat oude model.. wie dat verzonnen heeft :r
NLDViane schreef op zondag 14 juli 2019 @ 23:02:
@Thoit de Versys 300 zou ik niet aanraden met bepakking en buddy, op de Ninja 300 was dat al behelpen met alleen m'n nichtje van krap 50 kilo er op (weeg zelf 65)... Blok en bak zijn bij mijn weten hetzelfde voor die twee en de Z300. Zijn verder wel leuke dingen en zien er tof uit, maar het is echt een gigantische stap terug in vermogen en koppel. Kan je beter voor de Triumph gaan, daar ga je veel meer plezier aan beleven op de lange termijn denk ik zo :Y

Vandaag maar eens de bepakking voor de Striple uitgeprobeerd, moet nu oppassen met wat ik zeg maar hij lijkt veel comfortabeler te rijden met bepakking. Geen gestuiter meer, heerlijk voorspelbaar en een goeie rugsteun oOo
Ik dacht dat het mee zou vallen, maar dan valt een dermate lichte motor af. We zitten nu met 2 man op de motor met 3 koffers en een tas op het topkoffer en een tanktas. Buiten de tanktas moet het normaal ook mee kunnen en moet er ook nog lekker mee kunnen rijden.

Een Superduke GT vind ik ook wel wat, maar nog erg duur op het moment.
DrivinUCrazy schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:29:
[...]

Aftermarket cruise control lijkt me helemaal niks. Voor het beste resultaat moet dit in de boordelektronica geregeld worden. Persoonlijk heb ik geen zin om in de elektronica te gaan knutselen voor dit soort functies.

Ik heb één avond zo'n Kaoko stelschroef geprobeerd waarmee je het gas vast zet. Ik vond het niks omdat de bediening onhandig is, je kunt niet je snelheid bijstellen, en het is geen regeling. Andere wind of wat stijging/daling en je snelheid verandert. Direct weer eraf gehaald.

Nee, dan liever standaard aanwezige cruise control met knopjes. :)
Klopt, ik heb nu een Vista cruisecontrol. Hiermee zet je het gas vast. Werkt erg lekker in Nederland waar het vlak is. Hier in Noorwegen gebruik ik het niet omdat het teveel omhoog en omlaag gaat (luxe problemen) vandaar ook de échte cruisecontrol.

[ Voor 14% gewijzigd door Thoit op 15-07-2019 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Thoit schreef op maandag 15 juli 2019 @ 17:36:
[...]

Leuke motor, maar volgens mij niet echt praktisch met 2 man.
Kan wel (ik heb regelmatig mijn dochters en vrouw achterop, niet tegelijkertijd uiteraard), maar het is geen toerbuffel en het zadel is wat korter dan op mijn Fazer8..
voordeel is wel dat hij veel koppel heeft en laag bij de grond is (dus makkelijk opstappen)..

Maar een lichte Allroader zoals een Versys650(GT) past denk ik beter bij wat jij in gedachten hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
@Thoit Is een Aprila Caponord 1200 in Rally uitvoering misschien iets voor jou? Staat niet op je lijstje met merken die je al gehad hebt, heeft in elk geval koffers die (deels) boven openen, en heeft cruisecontrol met knopjes. Weegt wel 238 kg dus is geen lichtgewicht te noemen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:59
Waaj schreef op maandag 15 juli 2019 @ 18:17:
@Thoit Is een Aprila Caponord 1200 in Rally uitvoering misschien iets voor jou? Staat niet op je lijstje met merken die je al gehad hebt, heeft in elk geval koffers die (deels) boven openen, en heeft cruisecontrol met knopjes. Weegt wel 238 kg dus is geen lichtgewicht te noemen.
Daar dacht ik net ook aan! Was alleen nog een plaatje zoeken van de motor haha dus bij deze.

Afbeeldingslocatie: https://cdnmedia.endeavorsuite.com/images/organizations/19e089d2-5c6e-48ff-be1f-e586704b5e9a/inventory/1985784/2017%20Aprilia%20CAPONORD%201200%20ABS%20RALLY%20(7).JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
ToolkiT schreef op maandag 15 juli 2019 @ 17:06:
[...]

Hoe sneller je gaat hoe groter de afwijking dus is.. de meeste geven een vij optimistich beeld aan (richting 10% dus..)
:p Dus ik rij gewoon te hard, haha.

Nah, dan snap ik 'm al wat beter. Zo leer je nog eens wat. Heb dan inderdaad eerder de maximale 10% dan richting de 0. Bij m'n motor lijkt het maar een km of 5 te zijn, heb 1x met flitsmeister gekeken, tot ik erachter kwam dat je daar zonder geluid echt geen bal aan hebt. Maar de snelheidsindicatie is praktisch om te zien. Dit was echter tot max 100 km/h dus erboven kan ie vast meer afwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
SmurfLink schreef op maandag 15 juli 2019 @ 18:19:
[...]

:p Dus ik rij gewoon te hard, haha.
:o
Nah, dan snap ik 'm al wat beter. Zo leer je nog eens wat. Heb dan inderdaad eerder de maximale 10% dan richting de 0. Bij m'n motor lijkt het maar een km of 5 te zijn, heb 1x met flitsmeister gekeken, tot ik erachter kwam dat je daar zonder geluid echt geen bal aan hebt. Maar de snelheidsindicatie is praktisch om te zien. Dit was echter tot max 100 km/h dus erboven kan ie vast meer afwijken.
Uiteindelijk meet je snelheidsmeter het aantal omwentelingen van je voor- of achterwiel, dus je bandenspanning en hoever je band versleten is zijn ook nog van invloed op de afwijking van je teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Waaj schreef op maandag 15 juli 2019 @ 18:17:
Zou hem in het echt moeten zien, wordt er niet warm van op de foto's. Smaak is natuurlijk ook moeilijk te beschrijven :) weet ook tevens niet of er een beetje markt voor zo'n motor is. Ik vind het leuk om verschillende dingen te proberen, dus het moet ooit nog een keer gemakkelijk te verkopen zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Afbeeldingslocatie: http://img.twiekers.net/albums/userpics/10001/normal_8khklh94j.jpg

Dit is wel de juiste kleur voor elektronica toch?

Heb de contactpunten van m'n kill switch opgeschuurd, hopelijk kan ik zonder storingen op vakantie volgende maand

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Met zo'n kleur gaskabels heb je geen cruisecontrol nodig :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
@tdw mooi jaren 70 kleurtje! Is het ook al zo lang aan het roesten? :+

@Waaj @cyntax oeh, die wil ik ook wel als opvolger van mijn ETV1000 Caponord :)

@Thoit die oude Multistrada's moeten je net liggen inderdaad... De naam begint niet voor niets met dezelfde 5 letters als de Fiat Multipla :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
@Chakotay Die stond begin van het jaar ook hoog op mijn lijstje om m'n ETV 1000 Capo op te volgen, maar ik kon geen geschikt exemplaar vinden. En toen kruiste een afgetrainde Beierse Fräulein mijn pad O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Vanavond geïnformeerd wanneer de huidige banden onder mijn Pan gekomen zijn: Dat was rond 85445 km op de teller. Inmiddels staat de teller op 104nogwat. Dat betekent dat de bandjes er zo'n 19.000 km onder hebben gezeten. Dat is toch best netjes denk ik dan.

Ik ga dus niet van merk/type wisselen. Als het lukt laat ik hetzelfde type er weer onder zetten. Kijken of we dan weer zoveel vooruit kunnen. (Bridgestone Battlax nogwat bandjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ik ga dit moment even pakken om van mij af te vloeken...

Afgelopen zondag mooie rit door twente gehad. De groep waarmee ik was maakte nog een groepsfoto op de parkeerplaats bij Holten.
Telefoon op de aftelstand, steunend in mijn tanktas die ik op de grond heb gezet, om een foto te maken van de groep.

Afscheid genomen en op naar gelderland.
Net voorbij Apeldoorn sloeg de paniek in. Verdomme mijn tanktas staat nog op de parkeerplaats.
Met gezwinde spoed terug maar tanktas niet meer op de plaats waar ik hem had neergezet.

Mezelf gebeld, ging eerst over en toen verbrak de verbinding. Nogmaals terugbellen, gelijk voicemail.

domme domme domme kut.

Nagevraagd bij nabijgelegen horeca maar ook niets te vinden, Find my phone ook hopeloos.

Zo in een klap telefoon, rijbewijs, bankpassen, kentekenpapieren, tanktas, cash kwijt.
Vandaag (en gister) de hele dag gespendeerd in het opnieuw aanvragen / wijzigen van gegevens.
Man wat heb ik hier slecht van geslapen, bah... Een wild vreemde met AL je gegevens... moet er niet aan denken..

Op de terugweg nog een lekke band gereden ook...

Dus, hoe is jullie eerste vakantie dag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XLord
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 08:31
DateTime.Now schreef op maandag 15 juli 2019 @ 22:17:

Afgelopen zondag mooie rit door twente gehad. De groep waarmee ik was maakte nog een groepsfoto op de parkeerplaats bij Holten.
Telefoon op de aftelstand, steunend in mijn tanktas die ik op de grond heb gezet, om een foto te maken van de groep.

Net voorbij Apeldoorn sloeg de paniek in. Verdomme mijn tanktas staat nog op de parkeerplaats.
Met gezwinde spoed terug maar tanktas niet meer op de plaats waar ik hem had neergezet.

Mezelf gebeld, ging eerst over en toen verbrak de verbinding. Nogmaals terugbellen, gelijk voicemail.

domme domme domme kut.

Nagevraagd bij nabijgelegen horeca maar ook niets te vinden, Find my phone ook hopeloos.

Zo in een klap telefoon, rijbewijs, bankpassen, kentekenpapieren, tanktas, cash kwijt.
Vandaag (en gister) de hele dag gespendeerd in het opnieuw aanvragen / wijzigen van gegevens.
Man wat heb ik hier slecht van geslapen, bah... Een wild vreemde met AL je gegevens... moet er niet aan denken..

ay dat is mooi klote inderdaad.
succes met alles vernieuwen en wijzigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:20

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Chakotay schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:11:
Ik heb vanochtend op de snelwegoprit nog even iemand vriendelijk verzocht om geen sigarettenpeuken naar mijn hoofd te gooien... Doe die ranzige dingen gewoon in je asbak :X
Als ik iets zie stuiteren op de snelweg is het meestal een sigarettenfilter. En die vergaan zo lekker snel.
Chakotay schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:31:
Aftermarket cruisecontrol is heel makkelijk, simpelweg je gaskabels lang genoeg niet smeren zodat je gashendel niet meer automatisch terugdraait :+
Dat had ik ook bijna, toch maar even gesmeerd.
Op oudere motoren kan je er ook de choke / verhoogd stationair-schuif voor misbruiken overigens. Op de GSX-R & RSV Mille liep de motor heel mooi rond de 100 kph met die schuif helemaal open in 6, handig bij trajectcontroles :)
Als ik de choke vergeet dan merk ik dat bij de afslag, dan heb ik al 50 km op de snelweg gehad. 8)7
Als cruisecontrol ga ik de choke niet uitproberen.
Chakotay schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:08:
In het verkeer wil ik niets aan mijn hoofd hebben qua extra informatie. Ik reed al mono voordat het een campagne werd. 8)

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:38
@DateTime.Now Flink klote :( Enige troost die ik je kan bieden is dat ze maar weinig gegevens nodig hebben om je een oor aan te naaien, dus of je nu veel of weinig gegevens kwijt bent maakt dan ook weinig uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:35
ToolkiT schreef op maandag 15 juli 2019 @ 17:06:
[...]

Mijn teller heeft geen afwijking, die is gelijk aan GPS snelheid, dat is rete irritant, want als er iemand voor me rijd met exact 80 op de klok, dan rij ik 75 :-( En dan wil ik inhalen. In 100 gebieden is dat wel weer geinig, want je rijd iedereen voorbij.

Dus @SmurfLink prijs je gelukkig

[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 16-07-2019 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdl
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:10
Ola,

ik mag zo voor het eerst nieuwe band(en).
Staat bijna 9.000 op de teller.

Zelf kwam ik na wat zoeken voor mijn versys650 op:
- Bridgestone Battlax BT 023

kenmerken:
- woon-werk verkeer (90% snelweg 10% 60km-weg)
- Wil er dagelijks mee rijden buiten het pekelseizoen

Weet alleen niet of er ondertussen al nieuwere (betere) banden zijn bijgekomen.
Dat werd mij zo 1-2-3 niet duidelijk :D

Dus als men hier nog alternatieven heeft, laat het me horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@wvdl die zijn al zo'n 10 jaar op de markt en waardeloos in de regen, kijk vooral nog even verder naar wat recenters :) Als je bij Bridgestone wil blijven hebben ze tegenwoordig de T31 in hetzelfde segment.

Zelf gebruik ik in dat segment de Michelin Road 5. De Dunlop RoadSmart 3, Continental RoadAttack 3 & Metzeler Roadtec 01 zijn ook erg goed. Van de grote merken zijn de tourbanden allemaaleen stuk beter vergeleken met 10 jaar geleden, vooral bij mindere weersomstandigheden.

[ Voor 39% gewijzigd door Chakotay op 16-07-2019 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

BT023 moet je niet meer willen idd, sowieso het gebrek aan silica zijn die dingen echt niet te vertrouwen in de regen, of al is het een druppeltje regen en koude ondergrond. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Wat kost dat nou, een band laten vervangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:46
Robbie T schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:40:
Wat kost dat nou, een band laten vervangen?
Geld.... :+

Volgens mij betalen de meesten gemiddeld tussen de 15 en 30€ per band. Ligt eraan waar je het laat doen, of het een grote zaak is of klein eenmanszaakje. Ik betaal 20€/band, maar mijn monteur koopt ze redelijk goedkoop in, dus meeste setjes kosten inclusief montage tussen de 230 en 270 euro. Maandje terug Pirelli Angel GT laten plaatsen voor €250 incl montage.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Ik was voor mijn laatste setje Michelin Road 5 Trail voor de Aprilia Caponord €315 kwijt voor montage op de motor, en voor een setje Dunlop Sportsmart III op de de Ducati 749 €289 voor montage op losse wielen incl plaatsen van haakse ventielen.

Even verder terug gekeken, in 2017 €299 voor een setje Michelin Anakee III op de motor gemonteerd op de Caponord, in 2016 €280 voor een set Michelin Power 3 MotoGP op een RSV Mille en €290 voor een Michelin Pilot Road 4 op een GSX-R.

Allemaal bij kleine zaakjes, als je naar een merkdealer, motoport of vergelijkbare grote zaak gaat ben je zo 1.5x zoveel kwijt voor zowel de banden als arbeid.

[ Voor 45% gewijzigd door Chakotay op 16-07-2019 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:51

Vrijdag

De Zwarte

DateTime.Now schreef op maandag 15 juli 2019 @ 22:17:

domme domme domme kut.

Jemig wat balen! Ik ben laatst ook mijn portemonnee met al mijn pasjes kwijtgeraakt, net voordat ik een ritje wilde maken :( Is helaas nooit gevonden/teruggebracht (ook niet op gevonden/verloren site van de gemeentes)

@Thoit Een KTM Adventure misschien? Vriend van mij heeft er laatst een gekocht en hij en zijn vriendin zijn best lang. Zijn er ook meteen mee naar Zuid Frankrijk gereden, dus die bevalt wel denk ik :) Maar het uiterlijk moet ook wel je ding zijn.

----------

Ohja, nieuwe banden. Ik moet ook nog steeds nieuwe er onder laten leggen. Eens met Motormike bellen wat hij vraagt voor MPR4 incl. montage op mijn motor :)

[ Voor 4% gewijzigd door Vrijdag op 16-07-2019 09:55 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Ik zit te twijfelen wat ik met m'n banden ga doen. Toen ik deze motor kocht lag er een nieuwe achterband en een bijna nieuwe voorband op (Bridgestone T31's). Als ik over een maand op vakantie ga heb ik daar 3000-4000 km mee gereden. Op vakantie komen daar een 7000km bij. Ik heb geen idee hoelang deze banden het onder deze motor uithouden, dus ga ik ze nu vervangen voor de vakantie of niet ... Ben er nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
De KTM adventure vind ik opzicht wel gaaf @Vrijdag probleem is dat ik bij eigenlijk alle motoren die praktisch zijn allemaal een maha gevoel heb qua design. Wat ik écht mooie motoren vind is bijv. Een Triumph Bonneville, BMW R18 of de nieuwe S1000RR. Probleem met al die motoren is dat je er gebroken vanaf komt na een aantal kilometer. Dan is de fun zo voorbij namelijk. En als ik dan veel geld moet uitgeven moet het ook dé motor voor mij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
@Thoit en de S1000XR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Waaj schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:16:
Ik zit te twijfelen wat ik met m'n banden ga doen. Toen ik deze motor kocht lag er een nieuwe achterband en een bijna nieuwe voorband op (Bridgestone T31's). Als ik over een maand op vakantie ga heb ik daar 3000-4000 km mee gereden. Op vakantie komen daar een 7000km bij. Ik heb geen idee hoelang deze banden het onder deze motor uithouden, dus ga ik ze nu vervangen voor de vakantie of niet ... Ben er nog niet uit.
T31's zijn geen sportbanden he, ik doe er zo een 20dkm mee onder een GSX-R 750. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
@Joopieboy Thnx, dat zijn opmerkingen waar ik wat aan heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Ook daarbij heb ik hetzelfde gevoel als de anderen. Denk dat het in mijn hoofd allemaal net niet klopt bij allroads ofzo :P als ik thuis ben misschien maar eens wat rondjes gaan doen bij dealers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Joopieboy schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:24:
[...]

T31's zijn geen sportbanden he, ik doe er zo een 20dkm mee onder een GSX-R 750. :)
Net een afspraak gemaakt om ook de T31 onder de motor te laten zetten. Wat er nu onder zit is de voorloper van de T31. Ook die heeft zo'n 20.000km gedraaid. Toch een nette score denk ik, zeker omdat ik nog best sportief rijd (de stoplichtraces win ik altijd van de 4-wielers).

Vanochtend kwam ineens een ander probleem om de hoek kijken: de dodemansknop trad in werking terwijl ik voor een stoplicht stond. De motor daarna even ergens aan de kant gezet en even getest. De knop was hypergevoelig, juist wanneer ik op het deel tikte waarbij de motor normaal te starten is. Die knop gaat dus over een week uit elkaar om eens gereinigd en nagekeken te worden. Zulke onzin kun je natuurlijk niet hebben terwijl je op de snelweg aan het toeren bent.

[ Voor 32% gewijzigd door sypie op 16-07-2019 10:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
@sypie stoplichtraces winnen van 95% van de auto's lukt nog met een 25kW motor op BT021s in de eerste regenbui na een maand zon, dat is niet echt een voorbeeld van sportief rijden :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Furbz4300
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-06 17:51
Chakotay schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:03:
@sypie stoplichtraces winnen van 95% van de auto's lukt nog met een 25kW motor op BT021s in de eerste regenbui na een maand zon, dat is niet echt een voorbeeld van sportief rijden :P
die stomme tesla's gooien roet in het eten wat dit betreft :+

Corsair 500D - Core I7 3930K - MSI X79A-GD65 (8D) - 1 x MSI GTX1070 - Samsung EVO 940 500GB - OCZ Vertex 3 240GB - 16GB corsair vengeance - 4TB Western digital

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Furbz4300 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:06:
[...]

die stomme tesla's gooien roet in het eten wat dit betreft :+
Stilstaande start zijn die dingen absurd ja, rollend, en op toeren is dat goed te doen hoor (tot 240~250). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Of gewoon een Energica Ego kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Thoit schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:21:
De KTM adventure vind ik opzicht wel gaaf @Vrijdag probleem is dat ik bij eigenlijk alle motoren die praktisch zijn allemaal een maha gevoel heb qua design. Wat ik écht mooie motoren vind is bijv. Een Triumph Bonneville, BMW R18 of de nieuwe S1000RR. Probleem met al die motoren is dat je er gebroken vanaf komt na een aantal kilometer. Dan is de fun zo voorbij namelijk. En als ik dan veel geld moet uitgeven moet het ook dé motor voor mij zijn.
En de R1200RS / R1250RS? Sportief maar ook weer niet té. En niet zo'n rare allroaddie nooit van het asfalt komt :9

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Chakotay
Vroeg hier laatst niet iemand hoe je je voorwiel van de grond kunt krijgen voor onderhoud? Ik kom net dit op reddit tegen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RpOqdRM.jpg

Nothing can go wrong there *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Booyaa schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:23:
Of gewoon een Energica Ego kopen
En iedere 100km kunnen laden, of eerder zelfs, en 4 uur kunnen wachten eer ie weer vol is, top idee. Dit weekend mee mogen maken. Dat was veel koffie en een lange lunch. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:46
Chakotay schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:36:
Vroeg hier laatst niet iemand hoe je je voorwiel van de grond kunt krijgen voor onderhoud? Ik kom net dit op reddit tegen:

[Afbeelding]

Heeftie nou speciaal daarvoor de banden+velgen van zijn auto er af gehaald die ernaast staat? 8)7

Toen ik de achterschokdemper van de Grom ging vervangen heb ik hem ook omhoog getakeld met een spanband aan de overkapping thuis. Maar die Grom weegt maar 100kg :P

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furbz4300
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-06 17:51
Joopieboy schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:16:
[...]

Stilstaande start zijn die dingen absurd ja, rollend, en op toeren is dat goed te doen hoor (tot 240~250). :P
hahaha zo hard gaat mijn motor niet. die heeft het na de 180 toch wel moeilijk. niet dat ik zo hard rij, dat zou ik nooit doen.

Corsair 500D - Core I7 3930K - MSI X79A-GD65 (8D) - 1 x MSI GTX1070 - Samsung EVO 940 500GB - OCZ Vertex 3 240GB - 16GB corsair vengeance - 4TB Western digital

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Furbz4300 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:48:
[...]

hahaha zo hard gaat mijn motor niet. die heeft het na de 180 toch wel moeilijk. niet dat ik zo hard rij, dat zou ik nooit doen.

Deutschland *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:21

steveman

Comfortabel ten onder

Chakotay schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:36:

[Afbeelding]

Toen ik m'n vorkjes eens naar Hyperpro wilde brengen stelde de beste man voor om hem desnoods in een boom te takelen.

Ben toch maar voor een paddockstand gegaan die in het balhoofd pakt :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
Twijfels schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:40:
[...]

Heb gisteren al even zitten passen en blijkt dat ik ook een Shoei hoofd heb, de Shark en HJC zaten echt voor geen meter en deden pijn.

Effen kleur vind ik zo saai, dus wil graag de Brink TC-1 hebben, nu alleen nog ff een site vinden die hem gunstig aan biedt, heb al rondgevraagd voor een deal als ik de Alpinestars Supertech R laarzen er bij koop :9~ Tot september wachten op nieuwe kleuren is niet echt mogelijk aangezien ik nu helmloos ben :(

Van de DD op de GT-Air wist ik, hier bij lokale zaak al eens geïnformeerd, leukste eraan is dat je je helm ook even 2 á 3 weken nog kwijt bent, en met het prijsverschil dan met de X-Spirit is de keuze wel makkelijk :)
Waar je wel rekening mee moet houden: een X-Spirit 3 is een hell om een headsetje in te bouwen.
Uitsparingen voor speakers zitten er, maar kabels wegwerken is een dramaaaaaaa. en dan heb ik nog wel een Sena 10R setje 8)7 :X
Een GT-Air kan je een plug-play Sena 10U inbouwen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Joopieboy schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:36:
[...]

En iedere 100km kunnen laden, of eerder zelfs, en 4 uur kunnen wachten eer ie weer vol is, top idee. Dit weekend mee mogen maken. Dat was veel koffie en een lange lunch. :+
Ja of teveel stoplichtsprintjes willen doen, na een paar wil het ding ook ineens niet meer vooruit omdat het accupak te warm is geworden. Of niet @Tylen :D.

Voor woon-werk inmiddels prima te gebruiken, voor plezierritjes is electrisch rijden het imho momenteel nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
@Joopieboy Heb jij je jajabor al eens aan de TomTom proberen te koppelen? De mijne doet wel koppelen maar ontkoppeld ook meteen wat ie blijft herhalen.

Via de telefoon werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Eoghlear schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 13:07:
@Joopieboy Heb jij je jajabor al eens aan de TomTom proberen te koppelen? De mijne doet wel koppelen maar ontkoppeld ook meteen wat ie blijft herhalen.

Via de telefoon werkt het prima.
Bluetooth verschil? Anders zou ik het niet weten. Gebruik zelf (nog) geen TomTom of Garmin. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
noes schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:24:
[...]

En de R1200RS / R1250RS? Sportief maar ook weer niet té. En niet zo'n rare allroaddie nooit van het asfalt komt :9
Zou ik moeten proefrijden. Zie alleen dat ze niet veel worden aangeboden en nog erg kostbaar zijn. Ook een GS zou ik moeten proberen, maar ook die zijn nog erg duur. Vind ze ook de ene keer erg gaaf en de andere keer maar vreemd. Eigenlijk is het ook maar een gek ding :P

Bij thuiskomst de motor eerst eens aanbieden en kijken wat de gek ervoor wil geven :) de motor bevalt nog prima en als het niet perse weghoeft kan je het vaak leuk verkopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

steveman schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 12:55:
[...]

M'n allereerste dagje op Assen geboekt, 2 augustus bij 2theexperience. (Volgens mij voeren ze die samen uit met nog een club?) Een collega van me gaat ook.

hekjeZinIn!
Gaan we dan eindelijk handjes schudden :) Toevallig moet ik dan les geven bij ze :) Ze hadden instructeurs te kort.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 12:47
Ik hoop dat jullie me wellicht kunnen adviseren.

Een maand geleden ben ik aangereden door een dame in een auto. Zij reed achteruit op mijn voorkant in. Zojuist heb ik van de garage begrepen dat de schade volgens de ingeschakelde schade expert op zo’n € 3500,- neerkomt. Er is een hoop mis met de voorvork en band van de motor. De schade kan volledig worden verhaald op de tegenpartij.

Nu stelde de medewerker van de garage, tevens dealer, voor dat het wellicht verstandig was om even langs te komen om het te hebben over het nut van reparatie. Ik heb de motor 3 maanden geleden tweedehands gekocht voor € 8000,-. De vraag is of ik mogelijk schadeloos kan worden gesteld door de tegenpartij indien de restwaarde van mijn motor en de reparatiekosten samen lager liggen dan het bedrag waarvoor ik de motor heb aangekocht.

Wie heeft er een vergelijkbare situatie meegemaakt? Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:03
Lordsauron schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 13:22:
Ik hoop dat jullie me wellicht kunnen adviseren.

Een maand geleden ben ik aangereden door een dame in een auto. Zij reed achteruit op mijn voorkant in. Zojuist heb ik van de garage begrepen dat de schade volgens de ingeschakelde schade expert op zo’n € 3500,- neerkomt. Er is een hoop mis met de voorvork en band van de motor. De schade kan volledig worden verhaald op de tegenpartij.

Nu stelde de medewerker van de garage, tevens dealer, voor dat het wellicht verstandig was om even langs te komen om het te hebben over het nut van reparatie. Ik heb de motor 3 maanden geleden tweedehands gekocht voor € 8000,-. De vraag is of ik mogelijk schadeloos kan worden gesteld door de tegenpartij indien de restwaarde van mijn motor en de reparatiekosten samen lager liggen dan het bedrag waarvoor ik de motor heb aangekocht.

Wie heeft er een vergelijkbare situatie meegemaakt? Wat zouden jullie doen?
zon situatie niet meegemaakt met de motor, maar voor de verzekering kijken ze volgens mij gewoon naar de dagwaarde van de motor. als de reparatiekosten hoger zijn van 2/3 dagwaarde dan word deze total loss verklaard en betaald de verzekeraar de dagwaarde ( of bepaalde verzekeringen die binnen 3 jaar de aanschafwaarde vergoeden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Waarna het zeker bij beperkte schade (kromme voorkant maar al het plastic nog in orde bijvoorbeeld) best de moeite waard kan zijn om zelf het 'wrak' terug te kopen van de verzekering en alsnog te laten repareren tegen lagere kosten. Bij een kleinere garage bijvoorbeld, of kleine optische schade die wel voor het volledige bedrag meetelt laten zitten. Zo heb ik op mijn eerste motor effectief gratis gereden, meer voor teruggekregen dan ik er voor betaald had :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

nickertNL schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 13:26:
[...]

zon situatie niet meegemaakt met de motor, maar voor de verzekering kijken ze volgens mij gewoon naar de dagwaarde van de motor. als de reparatiekosten hoger zijn van 2/3 dagwaarde dan word deze total loss verklaard en betaald de verzekeraar de dagwaarde ( of bepaalde verzekeringen die binnen 3 jaar de aanschafwaarde vergoeden)
Aanschafwaarde is alleen bij diefstal of eigen schade bij aanrijding (dus bij all-risk/casco verzekeringen). Jouw verzekering keert altijd het minimum uit aan een tegenpartij (niet-premiebetaler) ;)
Thoit schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 13:13:
[...]

Zou ik moeten proefrijden. Zie alleen dat ze niet veel worden aangeboden en nog erg kostbaar zijn. Ook een GS zou ik moeten proberen, maar ook die zijn nog erg duur. Vind ze ook de ene keer erg gaaf en de andere keer maar vreemd. Eigenlijk is het ook maar een gek ding :P
[..]
Zeker doen! Proefrijden is altijd leuk natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvdl
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:10
Chakotay schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:21:
@wvdl die zijn al zo'n 10 jaar op de markt en waardeloos in de regen, kijk vooral nog even verder naar wat recenters :) Als je bij Bridgestone wil blijven hebben ze tegenwoordig de T31 in hetzelfde segment.

Zelf gebruik ik in dat segment de Michelin Road 5. De Dunlop RoadSmart 3, Continental RoadAttack 3 & Metzeler Roadtec 01 zijn ook erg goed. Van de grote merken zijn de tourbanden allemaaleen stuk beter vergeleken met 10 jaar geleden, vooral bij mindere weersomstandigheden.
Thanks voor de input (ook @Joopieboy )
Ik zal mij eens gaan inlezen over de voorgestelde banden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Zat net de topicstart voor het eerst door te kijken, leuk om te zien wat voor motoren de mensen hier hebben! @xos heeft mijn droom bike zo te zien. Maar die zal ik de eerstkomende zoveel jaar maar niet kopen... ben nog bezig voor mijn AVD :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Zo'n Aprilia Shiver 750 lijkt nog best een prima houding te hebben voor mij als ik op cycle-ergo kijk. (Ben 2 meter )

Misschien wel een kanshebber voor als eerste motor die ik wil gaan kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Volgens mij kon @ephymerous daar wat over vertellen.
Ik heb ook ooit eens op zo een ding proefgezeten en dat viel niet tegen, maar geen uitgebreide ervaring. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wvdl schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:15:
Ola,

ik mag zo voor het eerst nieuwe band(en).
Staat bijna 9.000 op de teller.

Zelf kwam ik na wat zoeken voor mijn versys650 op:
- Bridgestone Battlax BT 023

kenmerken:
- woon-werk verkeer (90% snelweg 10% 60km-weg)
- Wil er dagelijks mee rijden buiten het pekelseizoen

Weet alleen niet of er ondertussen al nieuwere (betere) banden zijn bijgekomen.
Dat werd mij zo 1-2-3 niet duidelijk :D

Dus als men hier nog alternatieven heeft, laat het me horen.
Die heb ik ook onder mijn Versys gehad en bevielen prima.. goede grip heel jaar rond en slijtage was prima..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:44
ToolkiT schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 15:40:
[...]

Die heb ik ook onder mijn Versys gehad en bevielen prima.. goede grip heel jaar rond en slijtage was prima..
Als ik nu nieuwe banden nodig had, zou ik niet naar zulke oude modellen grijpen... Eerder een Road 5, T31, A41,...

EDIT: de BT-023 gaat al mee sinds 2010: https://www.visordown.com...ike/battlax-bt-023-review

[ Voor 13% gewijzigd door Dryhte op 16-07-2019 16:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:21

steveman

Comfortabel ten onder

Tylen schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 13:22:
[...]

Gaan we dan eindelijk handjes schudden :) Toevallig moet ik dan les geven bij ze :) Ze hadden instructeurs te kort.
Ik moet kennelijk werken aan m'n onvergetelijke indruk :|

... Supermoto 9 mei ?! :P

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

steveman schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 17:08:
[...]

Ik moet kennelijk werken aan m'n onvergetelijke indruk :|

... Supermoto 9 mei ?! :P
Ahh kak. Ik denk dat ik juist moet werken aan mijn geheugen 😂😂😂

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
De koppeling van mijn Caponord begon wat sponzig aan te voelen, dus ik heb net de vloeistof maar eens vervangen. Mooi kleurtje word dat spul altijd met de cheapo koppelingscylinders die Aprilia gebruikte bij de V60 Rotax blokken...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yvEnUYFQQyO5HMYtTYPEzHTt/full.jpg

Het zwarte komt niet stomweg doordat ik het veel te lang niet vervangen heb, de vorige keer was minder dan 1.5 jaar / 25k km geleden. Iets in de slave-cylinders die Aprilia gebruikt doet die vloeistof verkleuren, bij mijn RSV Mille was het ook altijd binnen een paarduizend km alweer zwart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Joopieboy schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 13:10:
[...]

Bluetooth verschil? Anders zou ik het niet weten. Gebruik zelf (nog) geen TomTom of Garmin. :)
Dat zijn beide andere versies. Zal eens met een andere tomtom gaan testen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BvZwolle
Thoit schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:21:
BMW S1000XR, wat een heerlijke fiets is dat. ( https://images.alphacoders.com/916/916799.jpg ) Als ik het kon betalen ging de Explorer gelijk de deur uit (en die heb ik net 4 weken...)

[ Voor 3% gewijzigd door BvZwolle op 16-07-2019 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:18
@xos vergeet die te snelle opwarmronde van @Tylen ook niet :+ Waar zijn race uiteindelijk door bepaald werd :P

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Chakotay schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 17:52:
De koppeling van mijn Caponord begon wat sponzig aan te voelen, dus ik heb net de vloeistof maar eens vervangen. Mooi kleurtje word dat spul altijd met de cheapo koppelingscylinders die Aprilia gebruikte bij de V60 Rotax blokken...

[Afbeelding]

Het zwarte komt niet stomweg doordat ik het veel te lang niet vervangen heb, de vorige keer was minder dan 1.5 jaar / 25k km geleden. Iets in de slave-cylinders die Aprilia gebruikt doet die vloeistof verkleuren, bij mijn RSV Mille was het ook altijd binnen een paarduizend km alweer zwart.
KTM heeft hier ook last van. Na een korte tijd wordt de vloeistof al zwart. Maar bij jouw motor werd het wel tijd ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

timmie271 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 18:56:
@xos vergeet die te snelle opwarmronde van @Tylen ook niet :+ Waar zijn race uiteindelijk door bepaald werd :P
Het zijn verwarrende tijden. Geen gas meer kunnen geven om de boel op te warmen in een opwarmronde, niet meer veilig onder een eik door kunnen lopen, na scheiden nog steeds diezelfde schoonfamilie hebben, zo gek is het niet dat we steeds meer verwarde mensen hebben in dit land :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:18
xos schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 19:57:
[...]

Het zijn verwarrende tijden. Geen gas meer kunnen geven om de boel op te warmen in een opwarmronde, niet meer veilig onder een eik door kunnen lopen, na scheiden nog steeds diezelfde schoonfamilie hebben, zo gek is het niet dat we steeds meer verwarde mensen hebben in dit land :?.
En ik moest dit ook even een paar keer opnieuw lezen _O-

Maar krom is het wel inderdaad :D

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BvZwolle
xos schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 19:57:
[...]

Ben je getrouwd met je schoonmoeder? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Thoit schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 19:18:
[...]

KTM heeft hier ook last van. Na een korte tijd wordt de vloeistof al zwart. Maar bij jouw motor werd het wel tijd ;)
Mijn RC8 gebruikt mineralen olie, wordt nooit zwart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 10:58
Dryhte schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:11:
[...]

Als ik nu nieuwe banden nodig had, zou ik niet naar zulke oude modellen grijpen... Eerder een Road 5, T31, A41,...

EDIT: de BT-023 gaat al mee sinds 2010: https://www.visordown.com...ike/battlax-bt-023-review
#eensch met @Dryhte

Zou zelf ook voor een wat nieuwer model gaan dan de BT-023, bijvoorbeeld de T31 of T30evo als je voor sport-tour van Brigestone wilt gaan. Heb ze er sinds 1.5 maand ook onder liggen en rijden prima (1000km gereden, plakken goed als ze warm zijn :P ; hoop er 15dkm mee vooruit te kunnen).
Onder m'n vorige motor, de GSXF650, lagen altijd BT-023. Je zult het verschil goed merken in minder droge omstandigheden, daar zijn de T30evo en T31 toch een stuk beter in dan de BT-023.

Alternatieven die me zo te binnen schieten die ik ook regelmatig hoor zijn Michelin PR4, PR5 of Dunlop RoadSmart.
Pagina: 1 ... 7 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.