Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.493 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 18:53
https://www.nu.nl/binnenl...verkeersruzie-op-a10.html

Motorrijder heeft waarschijnlijk niet heel aardig gedaan maar iemand opzettelijk eraf rijden met dood tot gevolg lijkt me dit een terechte straf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
Waaj schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:30:
@Dryhte
[edit] Heeft @Bommes niet een keer de Col de Parpaillon gereden? Daar schijnt ook een spannend tunneltje te liggen.
Ik heb net even die Col de Parpaillon opgezocht. Dat is geen kattepis als je daar naar boven gaat. De tunnel is ruim 500 meter lang en onverlicht. Verder kan daar ook ijs in blijven staan. Was ooit aangelegd om militaire redenen en is inmiddels in onbruik geraakt.

In ieder geval zou ik niet alleen deze route proberen te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
noes schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:29:
[...]

Jep, want dat hoort erbij als een ander land dan je zelf in woont iets wint met voetbal.. :?

Ik weet niet hoe het met zakelijke verzekeringen is, maar met bijvoorbeeld auto- en motorverzekeringen heb ik er nog geen één gevonden die uitkeert als de schade is ontstaan door toedoen van rellen/opstanden/protesten. Dus als er weer bij een protest auto's in de fik worden gestoken of worden besprongen, daar draait de eigenaar gewoon voor op.
Dat is toch ook bizar... ik hou van voetbal, maar die belachelijke cultuur van dingen slopen als je wint/verliest.... dat zal ik nooit begrijpen. En dat je daar niet voor verzekerd bent is ook belachelijk.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ThemNuts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-04 16:16
Eindelijk in mijn hoofd gestoken om toch maar eens voor een motor te gaan. In augustus hopelijk men rijbewijs en dan de baan op! Dit wil ik graag doen met een Suzuki SV650; Als ik deze wil aanschaffen particulier, zijn er dingen waar ik zeker op moet letten? Ik wil zo'n 4500€ uitgeven voor een model van 2017+
Realistisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Laatst online: 07-08 22:40
@ThemNuts
Het zou wellicht qua budget wel kunnen om een motor van 2017 of jonger particulier aan te schaffen. Alleen zie ik er op Marktplaats maar weinig voorbij komen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Willem30 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:16:
https://www.nu.nl/binnenl...verkeersruzie-op-a10.html

Motorrijder heeft waarschijnlijk niet heel aardig gedaan maar iemand opzettelijk eraf rijden met dood tot gevolg lijkt me dit een terechte straf.
Ook bijzonder om te lezen in de comments: de dochter van de dader heeft een verklaring afgelegd die bezwarend is voor haar vader en wil hem ook nooit meer zien.
SmurfLink schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:31:
[...]

Dat is toch ook bizar... ik hou van voetbal, maar die belachelijke cultuur van dingen slopen als je wint/verliest.... dat zal ik nooit begrijpen. En dat je daar niet voor verzekerd bent is ook belachelijk.
Helemaal mee eens. Gekste is ook dat de beveiliging van de stadions en supportersstromen door de politie gedaan wordt, op kosten van ons allemaal. En dat groepje lui wat die er spelen verdienen op één dag meer dan alle politieagenten buiten het stadion bij elkaar in een maand. "De vervuiler betaalt" is tegenwoordig toch de slogan van de politiek? Laten we dat hier ook eens toepassen.

Sorry voor de politieke opinie, al 2 weken geen motor gereden, eerst door vakantie (met vliegtuig) en daarna door ziekte. Hopelijk maandag weer aan het werk en dus weer op de RT.

ThemNuts schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:32:
Eindelijk in mijn hoofd gestoken om toch maar eens voor een motor te gaan. In augustus hopelijk men rijbewijs en dan de baan op! Dit wil ik graag doen met een Suzuki SV650; Als ik deze wil aanschaffen particulier, zijn er dingen waar ik zeker op moet letten? Ik wil zo'n 4500€ uitgeven voor een model van 2017+
Realistisch?
Waarom persé vanaf 2017? Ik vind het een krap budget voor zo'n nieuwe fiets. Nu weet ik niet hoe de SV650 in de markt staat... Sowieso: je hebt nog geen rijbewijs, dus ga straks vooral proefrijden! Wellicht vind je die SV wel helemaal niet lekker rijden, of zit je toch liever op een tourmotor dan een sportfiets. Zo veel keuzes, dus wees vooral niet overhaast.

[ Voor 22% gewijzigd door noes op 12-07-2019 15:24 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:44
@noes Dat viel mij ook al op. Die heeft 100% gillend in de auto gezeten. Als naast familielid heb je namelijk de optie tot 'verschonen' en hoef je geen belastend bewijs te leveren ook al heb je dat wel.

Bij civielrecht in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

lolgast schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:26:
@noes Dat viel mij ook al op. Die heeft 100% gillend in de auto gezeten. Als naast familielid heb je namelijk de optie tot 'verschonen' en hoef je geen belastend bewijs te leveren ook al heb je dat wel.

Bij civielrecht in ieder geval
Ja, lijkt me ook. Moet enorm traumatisch zijn, na de motorrijders en hun familie is ook zij slachtoffer, trauma en verscheurd gezin.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:58

Vrijdag

De Zwarte

noes schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:22:
[...]

Helemaal mee eens. Gekste is ook dat de beveiliging van de stadions en supportersstromen door de politie gedaan wordt, op kosten van ons allemaal. En dat groepje lui wat die er spelen verdienen op één dag meer dan alle politieagenten buiten het stadion bij elkaar in een maand. "De vervuiler betaalt" is tegenwoordig toch de slogan van de politiek? Laten we dat hier ook eens toepassen.

Sorry voor de politieke opinie, al 2 weken geen motor gereden, eerst door vakantie (met vliegtuig) en daarna door ziekte. Hopelijk maandag weer aan het werk en dus weer op de RT.
Beterschap!

Ja, dat is ook gek. Hele stukken van openbare wegen worden afgesloten vanwege enkele klaptopsti's op twee wielen. Clubs worden verboden (hoewel dat misschien ook wel terecht is maar dat is een andere discussie) maar als er voetbalrellen zijn, dan is de winkelier/burger de klos en mag voor de schade en kosten opdraaien. In plaats dat ze, om maar eens wat te noemen, die namen die altijd zo pontificaal op de shirtjes staan er voor laten dokken. Zij sponsoren die shit, en zonder hun geld zijn er geen voetbalwedstrijden en dus ook niet de bijbehorende ellende. Op een paar mafketels na die elkaar in de bossen te lijf gaan, maar dat vind ik eigenlijk stiekum nog best okee.

* Vrijdag heeft helemaal niks met voetbal :r

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThemNuts
noes schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:22:
Waarom persé vanaf 2017? Ik vind het een krap budget voor zo'n nieuwe fiets. Nu weet ik niet hoe de SV650 in de markt staat... Sowieso: je hebt nog geen rijbewijs, dus ga straks vooral proefrijden! Wellicht vind je die SV wel helemaal niet lekker rijden, of zit je toch liever op een tourmotor dan een sportfiets. Zo veel keuzes, dus wees vooral niet overhaast.
Bedoel hiermee het nieuwe model, kan blijkbaar ook vanaf 2016. Wil sowieso een naked bike. Zat eerst te denken aan een Triumph Street Triple maar die past net niet in het budget vrees ik. De reden waarom ik een nieuwere moto wil is vooral omdat ik plan er toch een aantal jaren mee te willen rijden (minimum 3).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
ThemNuts schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:35:
[...]

De reden waarom ik een nieuwere moto wil is vooral omdat ik plan er toch een aantal jaren mee te willen rijden (minimum 3).
Euh, kan je dat wat verder uitleggen? Da's nogal een gekke reden namelijk.. met een oudere motor kan je toch ook nog minimaal 3 jaar rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThemNuts
SmurfLink schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:46:
[...]

Euh, kan je dat wat verder uitleggen? Da's nogal een gekke reden namelijk.. met een oudere motor kan je toch ook nog minimaal 3 jaar rijden?
Ja waarschijnlijk wel maar weet niet hoe snel er iets van extra kosten bij komt kijken bij een motor. Wil de eerste jaren in ieder geval geen zorgen over de machine zelf. Totaal 0 ervaring met moto's. Esthetiek doet er ook wat toe natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:44
ThemNuts schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:49:
[...]

Ja waarschijnlijk wel maar weet niet hoe snel er iets van extra kosten bij komt kijken bij een motor. Wil de eerste jaren in ieder geval geen zorgen over de machine zelf. Totaal 0 ervaring met moto's. Esthetiek doet er ook wat toe natuurlijk.
Ja dat je de Gladius jaren er niet tussen wil snap ik perfect ;) maar voor de Gladius was er ook een SV650 die er eigenlijk precies zo uitzag als die van vandaag.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:25
Waaj schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:30:
@Dryhte Treinsporen ben ik nog niet tegengekomen, maar dat lijkt mij niet fijn.

helemaal niet als er opeens zo'n grote lamp op je af komt stormen :X

[edit] Heeft @Bommes niet een keer de Col de Parpaillon gereden? Daar schijnt ook een spannend tunneltje te liggen.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/07/1562943082-600-x-450px-IMG_20170807_094338.jpg

Ja die heb ik 2 jaar terug op de Vespa gereden.
Niet echt heel lang, wel donker, onverhard en met her en der flinke kuilen en plassen er in.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/07/1562943051-600-x-450px-IMG_20170807_095404.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/07/1562943124-400-x-561px-IMG_20170807_095427.jpg

Leuke rit omhoog en weer terug naar beneden, ook goed te doen op een Vespa dus ;)

Niet op een V-strom als er sneeuw ligt:
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/07/1562943230-600-x-338px-IMG_20190529_094334899.jpg
:P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Dat is per model afhankelijk natuurlijk. Zou er in ieder geval geen zorgen over maken: meeste onderhoud is periodiek, bijv een beurt die iedere 20k gedaan moet worden, dan maakt het niet uit of het 20k of 120k is wat de motor gelopen heeft, het moet gebeuren en kost hetzelfde. Er zijn wel wat slijtage zaken die minder vaak hoeven gebeuren, bijv ketting of nog minder vaak zijn bijv lagers, maar je kan met iedere motor, recent of niet, pech hebben.

Dus, kies vooral wat je mooi vindt, lekker vindt rijden, netjes onderhouden is en binnen je budget valt. Bouwjaar doet er veel minder toe dan onderhoud.
Vrijdag schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:32:
[...]

Beterschap!

Ja, dat is ook gek. Hele stukken van openbare wegen worden afgesloten vanwege enkele klaptopsti's op twee wielen. Clubs worden verboden (hoewel dat misschien ook wel terecht is maar dat is een andere discussie) maar als er voetbalrellen zijn, dan is de winkelier/burger de klos en mag voor de schade en kosten opdraaien. In plaats dat ze, om maar eens wat te noemen, die namen die altijd zo pontificaal op de shirtjes staan er voor laten dokken. Zij sponsoren die shit, en zonder hun geld zijn er geen voetbalwedstrijden en dus ook niet de bijbehorende ellende. Op een paar mafketels na die elkaar in de bossen te lijf gaan, maar dat vind ik eigenlijk stiekum nog best okee.

* Vrijdag heeft helemaal niks met voetbal :r
Ja, dat bedoel ik, 100% mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
ThemNuts schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:35:
[...]

Bedoel hiermee het nieuwe model, kan blijkbaar ook vanaf 2016. Wil sowieso een naked bike. Zat eerst te denken aan een Triumph Street Triple maar die past net niet in het budget vrees ik. De reden waarom ik een nieuwere moto wil is vooral omdat ik plan er toch een aantal jaren mee te willen rijden (minimum 3).
Ik denk dat onderhoudshistorie en hoe ermee is omgegaan belangrijker is dan leeftijd. Een motor kan prima > 100.000 km rijden zonder meer dan normaal onderhoud nodig te hebben, mits die niet is/wordt afgeragd. Voor tips waar je op moet letten zijn er uitstekende lijstjes te vinden op internet waar je naar moet kijken als je een 2e hands motor koopt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waaj schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 17:35:
[...]

Ik denk dat onderhoudshistorie en hoe ermee is omgegaan belangrijker is dan leeftijd. Een motor kan prima > 100.000 km rijden zonder meer dan normaal onderhoud nodig te hebben, mits die niet is/wordt afgeragd. Voor tips waar je op moet letten zijn er uitstekende lijstjes te vinden op internet waar je naar moet kijken als je een 2e hands motor koopt :)
Nee joh :*)

M'n nieuw aangeschafte MT-10 (2016) is gewoon helemaal TOTAL LOSS op dit moment en als er iets aan gerepareerd moet gaan worden dan is dat niet te betalen voor de gemiddelde burger.

Er staat nu nét 13K aan kilometers op.... Eigenlijk best wel zonde dat ik 't ding nú eigenlijk al af moet schrijven volgens ... :'(

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThemNuts
wimmel_1 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 18:06:
[...]

M'n nieuw aangeschafte MT-10 (2016) is gewoon helemaal TOTAL LOSS op dit moment en als er iets aan gerepareerd moet gaan worden dan is dat niet te betalen voor de gemiddelde burger.

Er staat nu nét 13K aan kilometers op.... Eigenlijk best wel zonde dat ik 't ding nú eigenlijk al af moet schrijven volgens ... :'(
Je hebt de jouwe dan wel/niet afgeragd? Eigen aan het model of puur 'maandagochtendmodel'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
wimmel_1 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 18:06:
[...]

Of ik lees het verkeerd of ik heb iets gemist?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ThemNuts schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 18:51:
[...]

Je hebt de jouwe dan wel/niet afgeragd? Eigen aan het model of puur 'maandagochtendmodel'?
Misschien moet je dit eens lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

@wimmel_1 slopert! :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThemNuts

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 16:54
Morgen is dan eindelijk de dag dat we de Noordkaap gaan bezoeken als het goed is. De motor ziet er echt niet meer uit, goed dat ik er voor vertrek een dikke wax laag op heb gezet. Tot nu toe bevalt Noorwegen fantastisch. De gemiddelde snelheid ligt hier toch wel beduidend lager dan wat ik normaal gewend ben. Echte snelwegen zijn er niet en door het vele water kunnen de afstanden ineens behoorlijk lang worden. Voor mij maakt het niet zoveel uit, maar er zit nog iemand achterop waarvoor ik het nog leuk wil houden :)

Als ik terug ben zal ik nog wel het hele verslag plaatsen, geen zin om met de telefoon / iPad moeilijk te gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Veel plezier daar nog @Thoit !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
@wimmel_1 ik heb nog een oud barrel dat ik moet zien te slijten, daarna ga ik wel weer de waarheid vertellen over het kopen van 2e hands motoren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12
Oeh, daar moet ik ook nog eens heen, veel plezier @Thoit!

@wimmel_1 als die MT10 toch totalloss is, ik bied 10 euro en een appel! 13k kan echt niet natuurlijk :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• thijsq
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08:50
Nu echt officieel, mijn Duc loopt niet meer op 1 been. Na een wat langere zoektocht het echte probleem kunnen vinden, de pickup sensor voor de horizontale cilinder was niet meer goed. Vervangen was wel nog een heel karwei, linker deksel moest eraf om erbij te kunnen. Dat me toch wat uurtjes heeft gekost, maar vooral omdat ik het voor het eerst doe. Maar uiteindelijk loont het harde werk, de motor spint alsof er nooit wat aan de hand is geweest :)

Hier nog een plaatje halverwege het proces.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RgdKKlN.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@thijsq aardig klusje, altijd mooi als zoiets lukt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
[...]

Misschien moet je je even gaan inlezen op de basis voor je dit soort ongefundeerde conclusies trekt... Er zit totaal geen correlatie tussen hoe oud de motor is en hoeveel geld je kwijt bent aan onderhoud... dat heeft te maken met eventuele productieproblemen, gebruik, hoe goed de motor onderhouden is en hoe erg hij mis/behandeld is door de vorige eigenaar. Ga daar eens op inlezen, dat gaat je een hoop meer helpen dan elke motor van 3 jaar of ouder direct afschrijven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

thijsq schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 10:05:
Nu echt officieel, mijn Duc loopt niet meer op 1 been. Na een wat langere zoektocht het echte probleem kunnen vinden, de pickup sensor voor de horizontale cilinder was niet meer goed. Vervangen was wel nog een heel karwei, linker deksel moest eraf om erbij te kunnen. Dat me toch wat uurtjes heeft gekost, maar vooral omdat ik het voor het eerst doe. Maar uiteindelijk loont het harde werk, de motor spint alsof er nooit wat aan de hand is geweest :)

Hier nog een plaatje halverwege het proces.
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hczldRr.png

Goed werk zeg!

M'n allereerste dagje op Assen geboekt, 2 augustus bij 2theexperience. (Volgens mij voeren ze die samen uit met nog een club?) Een collega van me gaat ook.

hekjeZinIn!

Ohja en volgend weekend maar weer eens op pad met de striple... waar naartoe... ach, waarom niet weer Luxemburg? :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:17
@ThemNuts over elke motor zijn horrorverhalen te vinden, van simpele olielekkages tot elektronische gremlin's en verrotte versnellingsbakken door af-fabriek quickshifters. Alles staat of valt met goed onderhoud, persoonlijk koop ik liever een 10 jaar oude motor met bekend onderhoud dan een ex-demo van 2 jaartjes oud, waarvan de lange-termijn problemen niet bekend zijn.

Het is natuurlijk allemaal aan jou, maar een gewaardeerd product inclusief bekende problemen en workarounds door zijn/haar gebruikers lijkt mij beter dan een product wat een jaar na de garantie problemen ontwikkelt, zonder directe oplossing.

Van mijn eerste motor (Suzuki RF600) is een gigantisch actieve community op facebook, met "specialisten" die zo'n beetje elk onderdeel op voorraad hebben en niet de absurde dealerprijzen vragen, elk klein probleempje weet je binnen een paar uur 3 mogelijke oorzaken inclusief oplossingen. Dat is mijns inziens meer waard dan 2 weken wachten tot je dealer contact heeft gehad met de fabriek en een gesteggel over wat de oplossing is en wie het gaat betalen.

Tl;dr: lees je in, bulletproof motoren bestaan niet, en ga proefrijden. Zelf sleutelen scheelt ook meer dan de helft in kosten

niet om je af te schrikken, maar wel om je even te laten realiseren waar je in terecht komt :)

[ Voor 4% gewijzigd door NLDViane op 13-07-2019 13:59 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chakotay
@NLDViane daar noem je wat trouwens. Steeds meer merk/type-communities zitten tegenwoordig op facebook verstopt, in plaats van dat ze iets van een eigen forum of wiki hebben waar je daadwerkelijk iets in terug kunt vinden. Vervelende ontwikkeling... Voor mij zelfs een reden om geen lid te worden van DCN sinds ik die Ducati heb. Erg grote en actieve club, maar zijn vooral actief op facebook ipv hun eigen website.

Ik wil juist bij zo'n club om op een overzichtelijke manier informatie over mijn motor te kunnen terugvinden & delen. Gelukkig heeft de Engelse variant nog wel gewoon 'ouderwets' een actief forum.

* Chakotay gaat terug naar zijn schommelstoel in de voortuin om kinderen van het gras weg te jagen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
Chakotay schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 14:12:
@NLDViane daar noem je wat trouwens. Steeds meer merk/type-communities zitten tegenwoordig op facebook verstopt, in plaats van dat ze iets van een eigen forum of wiki hebben waar je daadwerkelijk iets in terug kunt vinden. Vervelende ontwikkeling... Voor mij zelfs een reden om geen lid te worden van DCN sinds ik die Ducati heb. Erg grote en actieve club, maar zijn vooral actief op facebook ipv hun eigen website.

Ik wil juist bij zo'n club om op een overzichtelijke manier informatie over mijn motor te kunnen terugvinden & delen. Gelukkig heeft de Engelse variant nog wel gewoon 'ouderwets' een actief forum.

* Chakotay gaat terug naar zijn schommelstoel in de voortuin om kinderen van het gras weg te jagen
Dat is inderdaad een ander verhaal, ben ook meer fan van de fora. De ontwikkeling naar Facebook is niet goed voor de overzichtelijkheid en je eigen privacy, en 9 van de 10 keer volgespammed met driftende motoren en idiote plaatjes.

Voor de RF hadden ze rfownersclub, maar die is gestorven omdat de kosten te veel omhoog gingen begreep ik toen, vandaar de switch naar FB...

Moet zeggen dat het ook wel van je motor afhangt. Voor de Ninja 300 had je echt niks aan het forum, de Street Triple heb je wel veel aan. Blackbird forum schijnt ook een behulpzame community te zijn. Helaas is het tegenwoordig zo veel elektronica dat je wel naar de dealer moet voor je problemen...

[ Voor 10% gewijzigd door NLDViane op 13-07-2019 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likewise
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 09:08
Tijd terug vroeg ik hier naar Bluetooth siliconen oordopjes voor onder je helm, omdat de meeste niet comfortabel zitten of te groot zijn voor onder je helm. Ik zocht een soort combi van windgeruis/motorgeluid stoppers icm geluid via Bluetooth.

Na een paar maanden zoeken ben ik uitgekomen bij een el-cheapo oplossing:
goojodoq wireless sleeping headphones XYF02

nadat ik erop werd gewezen dat sleeping earbuds vaak low profile en van zacht materiaal zijn, bijv. ook deze:

MAXROCK (TM) Unique Total Soft Silicon Sleeping Headphones Earplugs

Misschien heeft iemand er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 16:38
Wat gisteren weer een leuk circuitdagje moest worden is helaas geëindigd met een highsider :(
Stom door toch net wat te hard te blijven pushen toen het zacht begon te regenen, maar de baan blijkbaar toch te nat en uitkomend geert-timmer bocht de achterkant weggegleden.

Word er weer druk mee met de kappen repareren komende tijd, schade aan de motor valt verder gelukkig reuze mee.

Nu alleen een vraagje hier, mijn helm (Shoei GT-Air) heeft een barstje in de binnenschaal dus die gaat de vitrinekast in. Op zoek naar een waardige vervanger en ik vraag hier dus om tips, er zijn zo achterlijk veel helmen dat ik door de bomen het bos niet meer zie :P M'n Shoei zat qua pasvorm uitstekend, maar af en toe wel wat gemis aan ventilatie op warmere dagen en op circuit. Helm zal zowel op de weg (woon/werk en plezier) en op een 6/7-tal circuitdagen per jaar gebruikt worden.
- Shoei GT-Air 2
- Shoei X-Spirit 3 (imo leukere designs en kwalitatief net wat betere helm)
- Shark Race R Pro (enige twee designs die ik wel mooi vind heeft een vriend al, en twee dezelfde helmen bij elkaar leggen lijkt me niet handig...)

Budget max €750, Arai en AGV Pista vallen daardoor helaas al af om te bekijken.
Harde eis: DD-sluiting en Pinlock

[ Voor 10% gewijzigd door Twijfels op 13-07-2019 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:00
Bommes schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 16:54:
[...]

[Afbeelding]

Ja die heb ik 2 jaar terug op de Vespa gereden.
Niet echt heel lang, wel donker, onverhard en met her en der flinke kuilen en plassen er in.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Leuke rit omhoog en weer terug naar beneden, ook goed te doen op een Vespa dus ;)

Niet op een V-strom als er sneeuw ligt:
[Afbeelding]
:P
Het is dat ik weet dat jij niet 'op leeftijd' bent maar ik zweer je dat het in me opkwam: Vandaag was ik bij Ad en die meldde mij dat hij een bod heeft uitgebracht op een motor van iemand die langs een berg naar beneden is gegleden (sáns motor, zo bleek) en nu zoveel pinnen en platen in zijn lijf heeft dat hij zijn been nooit meer over een motor heen gezwaaid krijgt. Jij hebt nog geluk gehad!

Ook leuk: Ik heb dus een (bescheiden) bod uitgebracht op een Alpje dat schade heeft (kappen en uitlaat verrot). De verkoper gaat akkoord, en wij spreken af dat ik hem na mijn vakantie ophaal.

Vandaag zegt Ad: Goh, gaat dat om die-en-die motor van die ene persoon? Ja, inderdaad Ad, hoezo?
Ad bleek een twee keer zo hoog bod te hebben gedaan gisteren (Dus nadat ik al akkoord had) en daar heeft die persoon óók akkoord op gegeven :').

Dus in goed overleg heeft Ad zijn bod nu onder vermelding van moverende redenen (hij heeft wat anders gekocht) ingetrokken 8). Ik heb die persoon gemaild dat ik de motor maandag 'door een vriend' kan laten ophalen (Ad dus). Ik ben heel benieuwd wat er nu gaat gebeuren...

In het beste geval voegen we dat Alpje samen met een andere oude Alp die we nog hebben staan (met Dakar Fairing) en maken we daar een leuk project van, of rammen we het blok onder de mijne en slopen we de rest voor winst. In het slechtste geval heb ik niks en shop ik vrolijk verder :P.

Het frame van de Alp die ik in 2017 heb gesloopt gaan we afvoeren, ik ga straks de documenten naar de RDW versturen. Blijkbaar mag je tegenwoordig in eigen beheer slopen en afvoeren - handig!

[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 13-07-2019 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Twijfels schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 15:01:
Wat gisteren weer een leuk circuitdagje moest worden is helaas geëindigd met een highsider :(
Stom door toch net wat te hard te blijven pushen toen het zacht begon te regenen, maar de baan blijkbaar toch te nat en uitkomend geert-timmer bocht de achterkant weggegleden.

Word er weer druk mee met de kappen repareren komende tijd, schade aan de motor valt verder gelukkig reuze mee.

Nu alleen een vraagje hier, mijn helm (Shoei GT-Air) heeft een barstje in de binnenschaal dus die gaat de vitrinekast in. Op zoek naar een waardige vervanger en ik vraag hier dus om tips, er zijn zo achterlijk veel helmen dat ik door de bomen het bos niet meer zie :P M'n Shoei zat qua pasvorm uitstekend, maar af en toe wel wat gemis aan ventilatie op warmere dagen en op circuit. Helm zal zowel op de weg (woon/werk en plezier) en op een 6/7-tal circuitdagen per jaar gebruikt worden.
- Shoei GT-Air 2
- Shoei X-Spirit 3 (imo leukere designs en kwalitatief net wat betere helm)
- Shark Race R Pro (enige twee designs die ik wel mooi vind heeft een vriend al, en twee dezelfde helmen bij elkaar leggen lijkt me niet handig...)

Budget max €750, Arai en AGV Pista vallen daardoor helaas al af om te bekijken.
Harde eis: DD-sluiting en Pinlock
Jammer van je val, uit je reactie lijkt het alsof je er iig niks aan hebt overgehouden. Succes met de herbouw, het hoort er helaas bij als je de grens opzoekt.

Uit dit lijstje is heb ik momenteel de Shart Racer R Pro Carbon en de Shoei X-Spirit III. Die laatste is met afstand de beste helm die ik heb gehad, imho zelfs beter dan mijn Arai rx-7v die een stuk duurder is. De shark is wat goedkoper maar nog steeds een hele goede helm. Vind hem iets minder goed ventileren (dempt geluid dan wel weer beter) dus draag heb op de straat nog wel eens als het wat frisser is. Eigenlijk het enige echte minpunt van de Shark vind ik het kinbandje, die wil soms nog wel eens loskomen en dat flappert het irritant. Klinkt als een exemplarisch probleempje.

Dus als je het budget hebt voor Shoei zou ik daarvoor gaan, maar met de Shark doe je echt geen miskoop. Raad hem vrienden ook aan die een iets krapper budget hebben.

Overigens is de beste pasvorm degene die goed past op je hoofd, maar dat zal je wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 16:38
xos schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 15:29:
[...]

Jammer van je val, uit je reactie lijkt het alsof je er iig niks aan hebt overgehouden. Succes met de herbouw, het hoort er helaas bij als je de grens opzoekt.

Uit dit lijstje is heb ik momenteel de Shart Racer R Pro Carbon en de Shoei X-Spirit III. Die laatste is met afstand de beste helm die ik heb gehad, imho zelfs beter dan mijn Arai rx-7v die een stuk duurder is. De shark is wat goedkoper maar nog steeds een hele goede helm. Vind hem iets minder goed ventileren (dempt geluid dan wel weer beter) dus draag heb op de straat nog wel eens als het wat frisser is. Eigenlijk het enige echte minpunt van de Shark vind ik het kinbandje, die wil soms nog wel eens loskomen en dat flappert het irritant. Klinkt als een exemplarisch probleempje.

Dus als je het budget hebt voor Shoei zou ik daarvoor gaan, maar met de Shark doe je echt geen miskoop. Raad hem vrienden ook aan die een iets krapper budget hebben.

Overigens is de beste pasvorm degene die goed past op je hoofd, maar dat zal je wel weten.
Valt mee inderdaad, m'n enkel is wat dik, pols is gevoelig en last van de nek (spierpijn), maar alles moet met maximaal een week wel weer over zijn. Beelden bij racecontrol nog ff gekeken en opzich ben ik er nog gunstig afgevlogen :)

Bedankt, kan ik zeker wat mee! Voorkeur gaat zo vanaf het mooie internet gezien al wel uit naar de Shoei, wil morgen even bij motorkledingcenter het één en ander gaan passen. Kinbandje is wel iets om op te letten ja, rijd wel eigenlijk altijd met een col, dus zal er dan wellicht minder last van hebben als hij wappert.

Geluid ging ik al van uit dat het wat minder was, wil ook zwaardere filters in m'n op maat oordoppen hebben en dan moet dat prima te doen zijn gok ik zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thijsq
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08:50
@NLDViane @Chakotay ik heb voor mijn zoektocht naar wat er mis kon zijn met mijn cilinder geen klap gehad aan Nederlandse fora, de Engelse daarentegen gaven veel meer hits. FB heb ik niet dus daar ga ik ook niks vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
thijsq schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 16:13:
@NLDViane @Chakotay ik heb voor mijn zoektocht naar wat er mis kon zijn met mijn cilinder geen klap gehad aan Nederlandse fora, de Engelse daarentegen gaven veel meer hits. FB heb ik niet dus daar ga ik ook niks vinden.
Oh, ik doelde inderdaad op fora in het algemeen, niet enkel de Nederlandse. Zie dat Chakotay ook de Nederlandse bedoelde, excuus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@NLDViane de taal van het forum maakt met niet zoveel uit (zolang het een taal is die ik kan lezen), het ging me om het medium op zich. Ik vind het vooral vervelend dat veel nuttige informatie in het facebook-zwartegat verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:14
Ik zag op FB trouwens dat Motorkledingcenter 20% heeft op veel rugtassen en bagage, wellicht handig voor iemand die ernaar op zoek is hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Twijfels schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 15:36:
Valt mee inderdaad, m'n enkel is wat dik, pols is gevoelig en last van de nek (spierpijn), maar alles moet met maximaal een week wel weer over zijn.
Hoort er allemaal bij :P.

Ik ben nu een week verder en het echte herstel moet nog beginnen, maar ik mag er lekker vier weken van in het bos zitten, dus ik moet niet zeiken denk ik. Ik weet eerlijk gezegd niet of ik de lichamelijke schade had willen ruilen voor (meer) motorschade. Dat laatste kost ook weer tijd om te repareren :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@HTT-Thalan Tot je de volgende keer je sleutelbeen breekt en er dan achter komt dat je 8 weken uit de running bent tot volledige belasting ;)
Kun je beter 4 kappen van en een voorpoot van je motor moeten vervangen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
lolgast schreef op zondag 14 juli 2019 @ 10:42:
@HTT-Thalan Tot je de volgende keer je sleutelbeen breekt en er dan achter komt dat je 8 weken uit de running bent tot volledige belasting ;)
Kun je beter 4 kappen van en een voorpoot van je motor moeten vervangen
Ik was er ook nog niet helemaal aan uit :P. Maar zoals velen al zeiden, ik heb geluk gehad, zowel lichamelijk als motorisch. En de eigenaar van de Twin heeft zich gisteren gemeld: Ik heb direct 20 hele euro's overgemaakt voor de vervanging van het kapotte achterlicht. Dat is dus in ieder geval afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

lolgast schreef op zondag 14 juli 2019 @ 10:42:
Of zoals ik vorig jaar m'n hand brak, na 4 weken was het gips er weer af, maar voordat ik weer genoeg kracht in die hand had om de koppeling te bedienen (heb ik het nog niet over goed kunnen sturen, uiteraard) was ik 6 weken verder. Na een week of 10 zat ik weer op de motor :/

Nu staat-ie ook al 2 weken stil met een lekke voorvorkkeerring, maar dat heb ik toch liever :+

* Destruction concludeert dus nu dat er 2 Honda's in de schuur staan en het voor beide nog wachten is op de onderdelen....

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chakotay
@Destruction "Honda... Dream of power" was het toch? :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Mental note: gras is best glad in de morgen..
Van het weekend wezen kamperen, mrsT reed met de camper en iknop Guzzi erachteraan..
In de ochtend even croissants halen, en ging Motocross sijl over de grass heuvel.. ging prima, ook staand schakelen, heel leuk allemaal.. maar bij terugschakkelen naar 1 werd de achterkant wel wat kwispelig.. gelukkig wel shiny matte side up kunnen houden.. maar was wel meteen wakker :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Chakotay schreef op zondag 14 juli 2019 @ 12:45:
@Destruction "Honda... Dream of power" was het toch? :+
In dit geval Dream of arriving parts :P

Vermogen.. Mwoah, de CBR heeft 100pk. Da's imo wel genoeg, zeker voor op de openbare weg hoef ik geen motor met meer vermogen tbh.

Vriend van me heeft een CBR1000RR (Fireblade dus) uit '08, dat ding zou ongeveer 1pk per kg hebben. Heb er een keer op gereden, en dat is serieus snel _/-\o_ Zo'nbeetje het lompste waar ik op gereden heb, denk ik. Maar voor mezelf? Nah. Dan krijg ik ook het @Joopieboy effect en ga ik de hooligan uithangen :+ Dat was de laatste keer al zo :X En dan houdt je je nog in omdat het niet je eigen motor is, uiteraard.

[ Voor 7% gewijzigd door Destruction op 14-07-2019 13:17 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Chakotay schreef op zondag 14 juli 2019 @ 12:45:
@Destruction "Honda... The Dreams of Power" was het toch? :+
Ik maakte die opmerking al bewust niet…. O-)

Zo maar weer eens even gaan kijken hoe de Honda krachtbron 't dit weekend in de RBR15 gaat doen … >:)

[ Voor 22% gewijzigd door Will_M op 14-07-2019 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

wimmel_1 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 13:14:
[...]

Ik maakte die opmerking al bewust niet…. O-)

Zo maar weer eens even gaan kijken hoe de Honda krachtbron 't dit weekend in de RBR15 gaat doen … >:)
Dat ging best goed! :9 Was een mooie race, hoewel de eindklassering toch licht teleurstellend was door ene Sebastiaan V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

noes schreef op zondag 14 juli 2019 @ 17:44:
[...]

Dat ging best goed! :9 Was een mooie race, hoewel de eindklassering toch licht teleurstellend was door ene Sebastiaan V.
Die FIAT van 'm eindigde gewoon met een +1LAP :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

wimmel_1 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 17:47:
[...]

Die FIAT van 'm eindigde gewoon met een +1LAP :9
Ja het was ook teleurstellend voor ene Sebastiaan V. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

noes schreef op zondag 14 juli 2019 @ 17:44:
[...]

Vettel gonna Vettel inderdaad. Oh well, was een mooie race. Genoeg actie gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Dus... trajectcontrole op binnenwegen is tegenwoordig ook een ding. Op de terugweg had ik flitsmeister aangezet :f (Waze zweeg erover op de heenweg)

Wel flauw dat ze het niet even aankondigen of zo. Geloof ook niet dat ik schofterig hard reed of zo, maar ja zo'n stomme rechte polderweg.

Dit was op de N706 overigens.

S22 goedgekeurd voor op de gesloten omloop ook :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sHR3Qfl.png

Maaar rondjes rijden was wel weer leuk, op een groepgenoot na die z'n sleutelbeen sloopte voor m'n neus :/ En later in dezelfde ronde lag er nog iemand in de berm, best wel bewegingsloos, gelukkig liep ie later op eigen kracht weer naar het plateau.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 7% gewijzigd door steveman op 14-07-2019 19:07 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@steveman Ik zou de bandenspanning aan de achterkant volgende keer 'iets' hoger zetten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Volgens mij is die op de n706 nog niet actief. Er wordt nog druk aan die weg gewerkt, daarna doen ze eerst testen en als alles in orde is wordt aangekondigd wanneer er beboet wordt. Dus volgens mij heb je geluk :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@steveman mooi opgeruld :) Die trajectcontroles waren al best lang aangekondigd toch? Of staan er nog geen daadwerkelijke borden langs de weg? Dat zou wel lullig zijn...

Trajectcontroles in Flevoland is wel erg jammer trouwens, het enige waar de wegen daar goed voor zijn is zo snel mogelijk die saaie provicie weer uitkomen :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Thoit
  • Laatst online: 10-09 16:54
Gisteren de Noordkaap bezocht. Wat is de E69 een droom weg, echt fantastisch! Vandaag was het koud en nat. Kwam enorm goed uit dat het huisje sauna heeft (wat ik zelf niet wist).

Wil voor volgend jaar een andere motor omdat het kan. Liefst een ander merk dan ik al gehad heb. Liever ook wat lichter dan de ST1300 wat niet zo moeilijk zal zijn. Belangrijk is dat de motor goed moet zijn voor langere stukken, liefst koffers die aan de bovenkant open gaan, duo moet goed kunnen zitten en cruise control. De merken die ik al gehad heb en wil verschillende merken proberen: Suzuki, BMW, Yamaha, KTM en Honda. Enige motoren die ik zo in gedachten heb zijn:
- Kawasaki Versys 300. Weet echter niet hoe zo'n kleine motor rijdt en vooral met z'n tweeën.
- Triumph Tiger. En dan de 800?

Kon voor de rest weinig vinden wat me kon bekoren. Iemand nog suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:44
Guzzi V7?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:52
Die versys gaat te klein zijn. Versys 1000 zou ik dan naar kijken.
Standaard koffers gaan daarbij vziw ook zijwaarts open. Je zou natuurlijk voor hepco en Becker of zo kunnen kijken, of die wel koffers naar jou smaak hebben.
Dan zou een Z1000SX ook geschikt kunnen zijn.

De koffers van de Yamaha super Ténéré gaan in ieder geval aan de bovenkant open. Mijn vriendin, niet de kleinste, kan er prima op zitten, en zelfs met bepakking heb je dan nog wel genoeg power om mee te komen. Er zijn ook uitvoeringen met cruise control, alleen die van mij heeft dat niet. Dat had ik wel fijn gevonden, maar goed...
Dan heb je wel 260 kg onbeladen schoon aan de haak, ik weet niet of dat lichter is dan je gewend bent. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Thoit Ducati Multistrada 950 misschien iets voor je? Aardig wat lichter dan een Pan, koffers zal je wel even aftermarket voor moeten kijken waarschijnlijk. Een 300 lijkt me wel een heel grote stap terug als je juist een hele zware motor gewend bent, zeker met duo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 18:44
xos schreef op zondag 14 juli 2019 @ 19:43:
Volgens mij is die op de n706 nog niet actief. Er wordt nog druk aan die weg gewerkt, daarna doen ze eerst testen en als alles in orde is wordt aangekondigd wanneer er beboet wordt. Dus volgens mij heb je geluk :).
Klopt. Die zal pas geactiveerd worden als de gehele vogelweg (N706) klaar is. Misschien dat ie nog zelfs uitblijft totdat ze klaar zijn met de larserweg (N302)? Nu staat ie in ieder geval nog uit @steveman :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Phew, kom ik weer goed weg dan :D

@wimmel_1 2.6barretjes, vond ik best behoudend gekozen.

[ Voor 48% gewijzigd door steveman op 14-07-2019 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:05
Vandaag voor de 7de keer begonnen aan het knipperlichtprobleem van de R6 (2005).

Het begon met een beschadigd knipperlicht (linker voor) en de rechter knipperlichten die amper aan gingen.

Na het vervangen van al de knipperlichten begonnen de problemen. Ondertussen al onderstaande gedaan:
- zekeringen die eruit klappen (zowel signal als park), opgelost nu.
- relais vervangen door tweedehands originele relais
- kabel aansluitingen van knipperlichten nagekeken (hierdoor klapten de zekeringen)
- tweedehands handvat gekocht, dit werkte ook niet optimaal (zelfde probleem als huidig handvat). Huidig handvat schoongemaakt en doorgemeten tot aan de stekker, geeft gewoon signaal.

Dus het doormeten van de bekabeling van de stekker tot aan knipperlichten is werkje voor komende week. Helaas moet hiervoor half de motor worden afgebroken 😭.

Iemand nog tips wat snel kan nagekeken worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLDViane
@Thoit de Versys 300 zou ik niet aanraden met bepakking en buddy, op de Ninja 300 was dat al behelpen met alleen m'n nichtje van krap 50 kilo er op (weeg zelf 65)... Blok en bak zijn bij mijn weten hetzelfde voor die twee en de Z300. Zijn verder wel leuke dingen en zien er tof uit, maar het is echt een gigantische stap terug in vermogen en koppel. Kan je beter voor de Triumph gaan, daar ga je veel meer plezier aan beleven op de lange termijn denk ik zo :Y

Vandaag maar eens de bepakking voor de Striple uitgeprobeerd, moet nu oppassen met wat ik zeg maar hij lijkt veel comfortabeler te rijden met bepakking. Geen gestuiter meer, heerlijk voorspelbaar en een goeie rugsteun oOo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
steveman schreef op zondag 14 juli 2019 @ 21:09:
Da's alles behalve laag inderdaad. Voor mijn fiets is standaard als 2.5 achter en voor. Voor Lelystad deed ik meestal al 2.3 op een koele dag en op een hete dag nog ietsjes lager. Heb met erg heet weer zelfs op 2.3 de achterkant aan het glijden gehad op Lelystad omdat het te warm werd. Zelfs op een koele dag is 2.6 nog alles behalve laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NLDViane schreef op zondag 14 juli 2019 @ 23:02:
@Thoit de Versys 300 zou ik niet aanraden met bepakking en buddy, op de Ninja 300 was dat al behelpen met alleen m'n nichtje van krap 50 kilo er op (weeg zelf 65)... Blok en bak zijn bij mijn weten hetzelfde voor die twee en de Z300. Zijn verder wel leuke dingen en zien er tof uit, maar het is echt een gigantische stap terug in vermogen en koppel. Kan je beter voor de Triumph gaan, daar ga je veel meer plezier aan beleven op de lange termijn denk ik zo :Y

Vandaag maar eens de bepakking voor de Striple uitgeprobeerd, moet nu oppassen met wat ik zeg maar hij lijkt veel comfortabeler te rijden met bepakking. Geen gestuiter meer, heerlijk voorspelbaar en een goeie rugsteun oOo
Mee eens, 2up zou ik minstens voor 600cc gaan, liever 1000..
300 word echt een beperking vrees ik..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:25
Ik kon met mijn Vespa met 250cc best goed mee komen met 2 personen er op.
Ook ben ik nog nooit ergens niet kunnen komen omdat er te weinig vermogen was.
Okay het gaat niet zo hard allemaal maar het gaat wel.

Dat gezegd hebbende als je nu gaat winkelen/aanschaffen dan zou ik inderdaad voor iets zwaarders gaan.
Een 650 V-strom, de Versys, Multistrada (die is er dacht ik ook in een lichtere uitvoering), Tiger 800, enz.
Cruise control zorgt er volgens mij wel weer voor dat je in "het zware Tour segment" terecht komt.
Misschien dat je die beter aftermarket kunt inbouwen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Thoit schreef op zondag 14 juli 2019 @ 19:48:
Gisteren de Noordkaap bezocht. Wat is de E69 een droom weg, echt fantastisch! Vandaag was het koud en nat. Kwam enorm goed uit dat het huisje sauna heeft (wat ik zelf niet wist).

Wil voor volgend jaar een andere motor omdat het kan. Liefst een ander merk dan ik al gehad heb. Liever ook wat lichter dan de ST1300 wat niet zo moeilijk zal zijn. Belangrijk is dat de motor goed moet zijn voor langere stukken, liefst koffers die aan de bovenkant open gaan, duo moet goed kunnen zitten en cruise control. De merken die ik al gehad heb en wil verschillende merken proberen: Suzuki, BMW, Yamaha, KTM en Honda. Enige motoren die ik zo in gedachten heb zijn:
- Kawasaki Versys 300. Weet echter niet hoe zo'n kleine motor rijdt en vooral met z'n tweeën.

Kijk even naar de Versys 650 of 1000. De X300 is echt te licht voor 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

A13X

Dude

Tracer 900 GT?

Als ze van standaard kofferrekken zijn of kunnen worden voorzien kun je er zelf natuurlijk van die aluminium koffers op zetten i.p.v. de zijwaards openende koffers.

Awesome

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chakotay
Ik heb vanochtend op de snelwegoprit nog even iemand vriendelijk verzocht om geen sigarettenpeuken naar mijn hoofd te gooien... Doe die ranzige dingen gewoon in je asbak :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Kapotto schreef op zondag 14 juli 2019 @ 21:16:
Vandaag voor de 7de keer begonnen aan het knipperlichtprobleem van de R6 (2005).

Het begon met een beschadigd knipperlicht (linker voor) en de rechter knipperlichten die amper aan gingen.

Na het vervangen van al de knipperlichten begonnen de problemen. Ondertussen al onderstaande gedaan:
- zekeringen die eruit klappen (zowel signal als park), opgelost nu.
- relais vervangen door tweedehands originele relais
- kabel aansluitingen van knipperlichten nagekeken (hierdoor klapten de zekeringen)
- tweedehands handvat gekocht, dit werkte ook niet optimaal (zelfde probleem als huidig handvat). Huidig handvat schoongemaakt en doorgemeten tot aan de stekker, geeft gewoon signaal.

Dus het doormeten van de bekabeling van de stekker tot aan knipperlichten is werkje voor komende week. Helaas moet hiervoor half de motor worden afgebroken 😭.

Iemand nog tips wat snel kan nagekeken worden?
Even voor onze beeldvorming: wat is er precies aan de hand / welke storingen merk je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Chakotay schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:11:
Ik heb vanochtend op de snelwegoprit nog even iemand vriendelijk verzocht om geen sigarettenpeuken naar mijn hoofd te gooien... Doe die ranzige dingen gewoon in je asbak :X
Peuken, flesjes, blikjes, complete appels, ik heb al van alles voorbij zien komen :Y

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chakotay
@Joopieboy het mooiste is als je het kan vangen en door het open raampje terug naar binnen flikkeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:52
Bommes schreef op maandag 15 juli 2019 @ 07:54:

Dat gezegd hebbende als je nu gaat winkelen/aanschaffen dan zou ik inderdaad voor iets zwaarders gaan.
Een 650 V-strom, de Versys, Multistrada (die is er dacht ik ook in een lichtere uitvoering), Tiger 800, enz.
Cruise control zorgt er volgens mij wel weer voor dat je in "het zware Tour segment" terecht komt.
Aftermarket cruise control lijkt me helemaal niks. Voor het beste resultaat moet dit in de boordelektronica geregeld worden. Persoonlijk heb ik geen zin om in de elektronica te gaan knutselen voor dit soort functies.

Ik heb één avond zo'n Kaoko stelschroef geprobeerd waarmee je het gas vast zet. Ik vond het niks omdat de bediening onhandig is, je kunt niet je snelheid bijstellen, en het is geen regeling. Andere wind of wat stijging/daling en je snelheid verandert. Direct weer eraf gehaald.

Nee, dan liever standaard aanwezige cruise control met knopjes. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
Aftermarket cruisecontrol is heel makkelijk, simpelweg je gaskabels lang genoeg niet smeren zodat je gashendel niet meer automatisch terugdraait :+

Op oudere motoren kan je er ook de choke / verhoogd stationair-schuif voor misbruiken overigens. Op de GSX-R & RSV Mille liep de motor heel mooi rond de 100 kph met die schuif helemaal open in 6, handig bij trajectcontroles :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robertnld
  • Laatst online: 01-06 21:57

Ik ben overgestapt van de Yamaha SuperTenere XT1200Z naar de Triumph Tiger 800 XCA (modeljaar 2018). Zoals altijd hebben beide motoren hun pros en cons. Je moet dus kijken wat je mooi vindt, en wat bij je past.

De ST is een ongelooflijk lekkere motor. Je kan hem rijden als een "crosser on steroids", maar ook heel rustig en subtiel. Jouw duo zal prima zitten. De koffers zijn stevig, waterdicht en de zijkoffers passen binnen 90 cm. Maar de sloten zijn flut en de ophanging vind ik wat onhandig. En de motorfiets is niet perfect, het gewicht merk je toch wel (bijv. parkeren) en de yamaha kwaliteit valt wat tegen (roest e.d.)

Ik wilde al lang een Triumph proberen (na Honda's en Yamaha's). Ik werd enthousiast door de reclamefolder voor modeljaar 2018. Triumph had een al goede motor nog beter en completer gemaakt. En toen kwam er een demo XCA met korting voorbij ...

Ik koos na de ST bewust weer voor een lichtere motor. De motor is mijn standaard vervoermiddel en moet dus zo "agile" mogelijk zijn. Voor mij persoonlijk lukt dit met 800 beter dan 1200. Wel wil ik graag zoveel mogelijk accessoires die mijn leven op de motor vergemakkelijken (rijmodi, mistlichten, zadelverwarming, middenbok, valbeugels enz). Triumph biedt deze accessoires ook op zijn 800 modellen. Ik kreeg ook cruise control erbij en dit bleek helemaal geweldig!! Samen met de fantastische windbescherming ben ik heel tevreden over mijn keuze.

De koffers zijn officieel niet waterdicht maar ik heb nog geen druppeltje lekkage gehad. Ze zijn heel erg handig in het gebruik, de ophanging is superhandig en de maten zijn perfect. Alleen zijn mijn zijkoffers nu met 100 cm iets breder dan mijn stuur.

Samenvattend, de Triumph past heel goed bij mijn gebruik. Ik ben heel tevreden over de kwaliteit, accessoires en het gebruiksgemak (ik pak de motor echt voor van alles bijv. boodschappen).Ook mijn duo is tevreden. Je moet wel even aan de 3 cyclinder wennen (niet beter of minder, maar wel anders). Ik hoor wel van andere Tiger rijders - zelf geen ervaring mee - dat de 2018 modellen echt wel weer beter zijn geworden. Zelf geniet ik elke dag van mijn TFT scherm. Succes met kiezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Gewoon zorgen dat je 'toevallig' steeds van baan wisselt op deze locatie:

Afbeeldingslocatie: https://topgear.nl/thumbs/hd/2019/02/flitsfoto-golf.jpg

Met je kenteken precies over de dwarsstreep rijden. Dan val je buiten het 'scan' vak en word je kenteken niet geregistreerd (ze zien hem waarschijnlijk wel op de camera, maar buiten het vak is de foto niet geldig).

Ik doe het altijd als de optie er is. Niet dat ik echt te hard rij in de controles, maar vaak wel een paar km/u sneller dan de rest (zoals je dat het liefste hebt natuurlijk) en ik moet de eerste boete nog binnenkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@HTT-Thalan dat doe ik bijna altijd als het kan inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Chakotay schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:11:
Had @DinX niet eens keer een appel tegen z'n helm gekregen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Laatst online: 13-09 23:26
Bommes schreef op maandag 15 juli 2019 @ 07:54:

De Tiger 800 wordt soms met cruisecontrole aangeboden als ik het goed heb. Ik ben vanmorgen voor het eerst met de motor naar het werk gereden en de cruisecontrole is wel lekker. Moet wel zeggen dat het even wennen is om alleen met links te sturen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:58

Vrijdag

De Zwarte

Chakotay schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:28:
@Joopieboy het mooiste is als je het kan vangen en door het open dichte raampje terug naar binnen flikkeren :+
>:)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:05
noes schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:25:
[...]

Even voor onze beeldvorming: wat is er precies aan de hand / welke storingen merk je nu?
De linker knipperlichten werken. De rechter knipperlichten en alarmlichten werken niet.

Telkens je de rechterknipperlichten aanzet en daarna de linker knipperlichten werken die ook niet meer (je moet dan de knop een vijftal seconden in het midden induwen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
HTT-Thalan schreef op maandag 15 juli 2019 @ 10:05:
[...]

Gewoon zorgen dat je 'toevallig' steeds van baan wisselt op deze locatie:

[Afbeelding]

Met je kenteken precies over de dwarsstreep rijden. Dan val je buiten het 'scan' vak en word je kenteken niet geregistreerd (ze zien hem waarschijnlijk wel op de camera, maar buiten het vak is de foto niet geldig).

Ik doe het altijd als de optie er is. Niet dat ik echt te hard rij in de controles, maar vaak wel een paar km/u sneller dan de rest (zoals je dat het liefste hebt natuurlijk) en ik moet de eerste boete nog binnenkrijgen.
Heb je bewijs voor dit? Ik heb wel eens gezien dat die camera’s gewoon op de streep ook snelheid kunnen meten en kentekens kunnen registreren, zelfs al maken er 3 voertuigen van 2 banen gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-09 16:31
Heb ook vaker gezien dat je bij sommige controles alsnog een boete krijgt met een foto waar je midden op de streep rijd..

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
cyntax schreef op maandag 15 juli 2019 @ 10:53:
[...]

Heb je bewijs voor dit?
Alleen anecdotisch. Heb wel eens ietsje (1 km/u oid) te hard (na correctie) door de TC gereden en nooit wat van gehoord. Heb andere mensen op Youtube hetzelfde zien doen (maar dan met hogere snelheden) - uiteraard kan ik niet controleren of dat ook echt waar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Booyaa
  • Niet online
Tijd om allemaal 5 euro in te leggen en deze theorie maar eens even te toetsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Booyaa schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:26:
Tijd om allemaal 5 euro in te leggen en deze theorie maar eens even te toetsen?
Moet het een motor met cruise control zijn voor accurate snelheidsmeting. Ik hoor dat sommigen hier reeds van deze luxe zijn voorzien 8).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Ik rij elke dag de trajectcontrole vanuit Nootdorp -> Den Haag op de A12 (en terug) en ik kan je vertellen, daar werkt bovenstaande niet. Meerdere boetes gehad tijdens het testen met hoe ver ik kan gaan :+

Met de auto, maar dat lijkt me voor deze test van ondergeschikt belang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
lolgast schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:28:
Ik rij elke dag de trajectcontrole vanuit Nootdorp -> Den Haag op de A12 (en terug) en ik kan je vertellen, daar werkt bovenstaande niet. Meerdere boetes gehad tijdens het testen met hoe ver ik kan gaan :+

Met de auto, maar dat lijkt me voor deze test van ondergeschikt belang
Mwoah, dat kenteken is wel een stukje breder. Wellicht is de apparatuur daarop afgesteld.
Het ging in het verleden ook al mis met fietsendragers die voor aanhangers werden aangezien, dus de apparatuur is zeker niet onfeilbaar.

[ Voor 12% gewijzigd door HTT-Thalan op 15-07-2019 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Dan blijft de testcase staan. Ik zou zeggen test hem uit. Ik heb voor je uitgezocht hoe hard je kunt zonder boete dus je zult minimaal 89km/u moeten rijden op de GPS willen ze je überhaupt bekeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
lolgast schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:33:
Dan blijft de testcase staan. Ik zou zeggen test hem uit. Ik heb voor je uitgezocht hoe hard je kunt zonder boete dus je zult minimaal 89km/u moeten rijden op de GPS willen ze je überhaupt bekeuren ;)
Hm, dat zou wel verklaren waarom ik geen boetes heb gehad. Ik dacht bij 108 (op de A2) op de GPS al bekeurd te worden (108 - 4 correctie {3% naar boven afgerond} = 104 = bekeuringsgrens. Blijkbaar moet ik 109 scoren voor een actiefoto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@HTT-Thalan Geen idee, daar kom ik bijna nooit. Test het eens uit :D

Ik heb echt alleen die bij Den Haag getest omdat ik daar 5 dagen in de week overheen ga. En dat is een 80km/u weg, daar zou ook nog verschil in kunnen zitten natuurlijk. Andere camera's, andere software, kan zomaar anders werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het is vakantietijd. Tijd om te gaan kijken voor andere bandjes voor de Pan. Nu heb ik even op het st1100-1300.eu forum gekeken maar de discussies over banden lopen nogal uiteen.

Ik voel de motor echt door de bochten vallen, waarbij toch echt tegendruk aan het stuur moet worden gegeven. Omdat ik het weet houdt ik er rekening mee maar het lijkt mij niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@lolgast het gaat volgens mij niet zozeer over dat de camera's je kenteken oppikken, maar de lussen. Met de auto ben je een stuk breder waardoor je op de lijn alsnog over de lussen meepakt. Een motor is smaller, en heeft een stuk minder metaal waardoor je er echt tussendoor kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:59

charrel

Cortisol4life..

sypie schreef op maandag 15 juli 2019 @ 12:00:
Het is vakantietijd. Tijd om te gaan kijken voor andere bandjes voor de Pan. Nu heb ik even op het st1100-1300.eu forum gekeken maar de discussies over banden lopen nogal uiteen.

Ik voel de motor echt door de bochten vallen, waarbij toch echt tegendruk aan het stuur moet worden gegeven. Omdat ik het weet houdt ik er rekening mee maar het lijkt mij niet de bedoeling.
Hangt van de het type band af, bolle/rondere banden hebben deze neiging minder dan de spitsere varianten.
Dus het kan wel de bedoeling zijn, mijn r1200r staat op op pr4 (ja, ik vind het nog steeds een PRUT band) deze zijn heel rond, maar de motor heeft zelf al de neiging om de bocht in te vallen.
Pan heeft ook een laag zwaartepunt, dus die zal er denk ik ook gevoeliger voor zijn omdat ie "makkelijk" stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

steveman schreef op zondag 14 juli 2019 @ 21:09:
Phew, kom ik weer goed weg dan :D

Aaah,,,, Ik had selectief over het stukje "Rondjes rijden" heen gelezen. Dacht dat je op de openbare weg aan't sturen was geweest ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
Chakotay schreef op maandag 15 juli 2019 @ 12:26:
@lolgast het gaat volgens mij niet zozeer over dat de camera's je kenteken oppikken, maar de lussen. Met de auto ben je een stuk breder waardoor je op de lijn alsnog over de lussen meepakt. Een motor is smaller, en heeft een stuk minder metaal waardoor je er echt tussendoor kan rijden.
Denk dat de eerste trajectcontrole systemen met lussen werkte maar de huidige camera’s dat niet meer nodig hebben. Zo zie ik bij de start en stop punten op de A2 tussen Utrecht en Amsterdam ook geen lussen meer liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@cyntax ahh, ik dacht dat het nog een combinatie was, een lus die de camera triggert.

Pagina: 1 ... 6 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.