R0y. schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 19:54:
[...]
Nee hoor, totaal niet. Ik denk dat het meer zegt over hoe ik met mijn spullen om ga en wat ik wel en niet zou waarderen of zelf zou doen in mijn omgeving.
Omdat je wel eens hebt gepost dat je wilt verhuizen lijkt mij een garage of toegankelijke schuur toch wel een wens en daarom vroeg ik dus ook of die ook op je eisen (of wensen) lijst staat voor een nieuwe woning. Maar daar heb je nog geen antwoord op gegeven

Een garage of klusschuur is inderdaad één van mijn harde eisen, of bij hoge uitzondering (indien de rest geweldig is, maar geen schuur aanwezig) dan toch de plek om er eentje neer te zetten (ik timmer graag, dus dat is geen probleem). Niet zozeer voor de auto's, maar wel voor mijn toch wel steeds groter wordende verzameling gereedschap en dus inderdaad aan de motoren te klussen. Er moet een brug of hijsinstallatie in passen en wat opbergkasten voor onderdelen en olie enzo.
Op dit moment staat de Alp in de voortuin op een klein opritje en de XR achter op een stil plekje in de tuin op een bokje. Als die andere Alp na de vakantie meekomt kom hij naast de huidige tot ik besluit wat er moet gebeuren, maar zodra ik een beeld heb van het motorblok gaat hij waarschijnlijk direct naar Ad voor een blokwissel of om wat onderdelen te wisselen. Als hij makkelijk netjes te maken is en ik kan er dan een goeie prijs voor krijgen ga ik me het werk sparen, dan wissel ik de uitlaat en kappen, doe ik een grote beurt en gaat hij direct weer weg. Van de opbrengst koop ik dan wel een revisieblok voor de mijne.
Als de motor wel teveel werk heeft sloop ik hem en koop ik van de opbrengst het ruilblok, ténzij het blok wat erin ligt érg goed lijkt te zijn, dan leg ik dat in de rode alp (en verkoop ik de rest nog steeds). CDI's, intacte kappen, wielen, zadel, tank, remmerij enzo, dat brengt meestal nog wel een leuk bedrag op.
Kreeg net een best wel vermakelijk motortochtje op video voorgesteld door YT:
Twee dirt bikes en een AT die lol maken in echt ge-wél-dig terrein (jammer dat wij dit hier niet hebben).
[
Voor 7% gewijzigd door
HTT-Thalan op 11-07-2019 20:15
]