Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.007.249 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
NLDViane schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 14:56:
@f2ride2001 @HTT-Thalan E-keur bewijs? is dat een extra pasje of iets dergelijks? :?
Dat zijn certificaten dat het Road legal is.

@Chakotay Tot hoe ver filter jij naar voren op de N11? Rij jij tot de stopstreep bij de kruispunten of ga je erover, want het lijkt mij dat je dan word geflitst vanwege het door rood rijden?

Gisteren tijdens het filteren op de A4 zelfs een MP3 voor moeten laten gaan _O- Maarja het overige verkeer ging ook al weer harder dan 40km dus dan voeg ik weer netjes in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:09

Vrijdag

De Zwarte

Hoe kan je eigenlijk zo'n E-keur pasje krijgen? Onder mijn Hawk zit een aftermarket uitlaat (wel met killer), een BSM Vampire en er komt nu een veel dieper geluid uit dan standaard. Of het harder is weet ik niet, nog nooit op een meter gezet oid. Maar papieren daarvan heb ik niet. En het lijkt me niet leuk als ik straks met de GoT tocht niet meer verder mag/kan.

Nu rij ik natuurlijk ook als een natte krant/oud wijf ( :P ) dus opvallen qua aso-rijstijl doe ik niet, maar toch, better safe than sorry.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:35

A13X

Dude

Chakotay schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 14:28:
@Raym09 als je heel netjes volgens 'het nieuwe rijden' bezig gaat in de bergen kom je natuurlijk nergens, was hij er niet zo een toevallig? :P
Nee dan zou ik het nog enigszins begrijpen, al heeft hij toen het hele stuk zelf gereden en een bak slecht weer gehad. Wij hebben gewisseld onderling en hadden droog weer. Hij reed overdag en wij s'nachts.

@Vrijdag hoort bij je uitlaat/slip-on te zitten bij aanschaf als hij e-keur heeft voor jouw merk & type motor.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:49
Vrijdag schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 15:08:
Hoe kan je eigenlijk zo'n E-keur pasje krijgen? Onder mijn Hawk zit een aftermarket uitlaat (wel met killer), een BSM Vampire en er komt nu een veel dieper geluid uit dan standaard. Of het harder is weet ik niet, nog nooit op een meter gezet oid. Maar papieren daarvan heb ik niet. En het lijkt me niet leuk als ik straks met de GoT tocht niet meer verder mag/kan.

Nu rij ik natuurlijk ook als een natte krant/oud wijf ( :P ) dus opvallen qua aso-rijstijl doe ik niet, maar toch, better safe than sorry.
Het is namelijk complexer. Een e-keur op je uitlaat is pas geldig in combinatie met een bepaalde motor. Zelfs dan moet je dB's binnen het aantal staan wat op je kentekenpas staat. Zo had ik een GSX-R 600 K7 met fabrieksaf een Yoshimura GP Evo 1 die gekeurd was met 6dB meer op de kenteken. Deze uitlaat mocht je dus niet monteren op een standaard versie van deze motor.

De EURO keuring speelt ook een rol. Zoals mijn SuperDuke 1290GT is geproduceerd van 2015 t/m 2018. Echter vanaf 2017 is deze EURO4 gekeurd en daarvoor was deze EURO3. Dus bij sommige uitlaten vervalt de e-keur als deze gemonteerd wordt op een 2017 model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-05 15:40
Pagman schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 15:05:
[...]

@Chakotay Tot hoe ver filter jij naar voren op de N11? Rij jij tot de stopstreep bij de kruispunten of ga je erover, want het lijkt mij dat je dan word geflitst vanwege het door rood rijden?
Ik eigenlijk bij alleen maar tussen Afrit 10 & de A12, daar zijn geen kruispunten :P Bij de doseerlichten op de oprit bij de A12 ga ik wel tot over de stopstreep en incidenteel zelfs genegeerd als ik verkeerd uitkwam, tot nu toe geen boete voor gehad.

Over het algemeen stop ik bij stoplichten bij de streep, of net iets erover. Roodlicht-flitsers hebben over het algemeen twee lussen, pas als je over de tweede heenrijd word je geflist. Bij drukte wil ik ook ook wel eens langs in plaats van tussen de rijen auto's naar voren rijden, waardoor ik wel bovenop de (eerste) uitkom omdat ik dan echt voor de auto's ga staan. Ook daar heb ik tot nu toe nog geen boete voor gehad.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:09

Vrijdag

De Zwarte

com2,1ghz schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 15:16:
[...]

Het is namelijk complexer. Een e-keur op je uitlaat is pas geldig in combinatie met een bepaalde motor. Zelfs dan moet je dB's binnen het aantal staan wat op je kentekenpas staat. Zo had ik een GSX-R 600 K7 met fabrieksaf een Yoshimura GP Evo 1 die gekeurd was met 6dB meer op de kenteken. Deze uitlaat mocht je dus niet monteren op een standaard versie van deze motor.

De EURO keuring speelt ook een rol. Zoals mijn SuperDuke 1290GT is geproduceerd van 2015 t/m 2018. Echter vanaf 2017 is deze EURO4 gekeurd en daarvoor was deze EURO3. Dus bij sommige uitlaten vervalt de e-keur als deze gemonteerd wordt op een 2017 model.
Oei, dan wordt het nogal een uitzoekwerk. Ik heb uit mijn hoofd namelijk geen flauw idee hoe het zit met de max db. Op kentekencheck geeft het aan dat het 92Db is. De datasheet geeft echter wel aan dat het 90Db is, dus ik zou veilig zitten: http://www.bsm-exhausts.com/images/prodsheet/1355.pdf

Maar een officieel document heb ik nooit gehad en is er bij mijn weten ook nooit geweest.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Laatst online: 22:49
Vrijdag schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 15:36:
[...]

Oei, dan wordt het nogal een uitzoekwerk. Ik heb uit mijn hoofd namelijk geen flauw idee hoe het zit met de max db. Op kentekencheck geeft het aan dat het 92Db is. De datasheet geeft echter wel aan dat het 90Db is: http://www.bsm-exhausts.com/images/prodsheet/1355.pdf

Maar een officieel document heb ik nooit gehad en is er bij mijn weten ook nooit geweest.
Voor de agent moet je uitlaat gewoon niet te veel herrie maken. Dat hele e-keur is een wassen neus en voorkomt geen boetes. Dat sheetje bij de uitlaat gaat ook niet veel uitmaken.
Als je een open luchtfilter hebt dan maakt je motor ook meer herrie terwijl dat niets met je uitlaat te maken heeft.

Heb zelf de Mivv Suono onder mn 1290GT zonder DB killer. Wel een lekker geluidje zo 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-05 09:29
Ah fijn, die heb ik dus nooit gehad. Op hoop van zege dan maar, de E-keur die op mijn uitlaat staat is volgensmij voor een GSX-R1000 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:17
@NLDViane @Vrijdag

Toen ik de GPR kocht kwam hij met een officieel certificaat (op papier) dat deze uitlaat in combinatie met de motor (Transalp XL600V) gekeurd is en aan de Europese norm voldoet. In mijn geval wel met een E3 (Italy) codering, maar aangezien Italië bij de EU hoort, en de EU regels zeggen dat ze elkaars normeringen overnemen, is een norm goedkeuring van een EU land dus automatisch in heel de EU geldig.

https://www.uitlaatstore....r-honda-transalp-xl-600-v

Dat gezegd hebbende is de DB norm in Nederland natuurlijk nog steeds geldig. Ook een legale, E-Keur uitlaat die boven de norm zit word in principe beboet, en ik vermoed wel dat mijn Alpje daar overheen zit. De DB killer zit erin, maar ik vermoed dat het open luchtfilter hier (mede) debet aan is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
Jaa precies, ik begrijp het systeem. Ik dacht dat het enkel op je uitlaat hoefde te staan, heb namelijk bij de Kawasaki (LeoVince) en de Triumph geen certificaat gekregen. Niet dat ie bij de laatste geldig zou zijn overigens O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
NLDViane schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 16:19:
Jaa precies, ik begrijp het systeem. Ik dacht dat het enkel op je uitlaat hoefde te staan, heb namelijk bij de Kawasaki (LeoVince) en de Triumph geen certificaat gekregen. Niet dat ie bij de laatste geldig zou zijn overigens O-)
Dat maakt het wel makkelijker, want daar kijkt oom agent in principe als eerste naar.
Mijn XR heeft een uitlaat waar dikgedrukt op staat:

"not for road use"

dus dat is wel een dingetje :X.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
HTT-Thalan schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 16:37:
[...]

Dat maakt het wel makkelijker, want daar kijkt oom agent in principe als eerste naar.
Mijn XR heeft een uitlaat waar dikgedrukt op staat:

"not for road use"

dus dat is wel een dingetje :X.
Rijd jij op de weg dan :+

Scheelt inderdaad wel, totdat ze het nummertje gaan checken :')

[ Voor 8% gewijzigd door NLDViane op 09-07-2019 16:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
:Y rest van de week alleen maar afspraken buiten de deur. De Dacia is beschikbaar want de kinderen hebben al vakantie, ik zou het liefst gewoon weer motorrijden, maar de noppen zitten er nog onder en ik heb de kracht in mijn schouder nog niet terug om de wielen te wisselen. Niet dat ik dat erg zou vinden, maar als het gaan regenen heb ik toch liever de Sirac's eronder.

Nog anderhalve week en dan ben ik 4 weken weg *O* lekker een paar weken rondtrekken en wildkamperen in mijn droomland. Motoren blijven helaas thuis, ik ga nooit alleen offroad (jaja, insert grap over 'dan kun je iig niemand raken' :+) dus die Zweedse TET-tracks zijn voor een andere keer.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Chakotay
Mijn speelgoed voor een dagje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MQhWAMQCnp5WZnAPIy3Xl9Ni/full.jpg

Vanmiddag de 749 weggebracht voor onderhoud, deze Monster 620 als leenmotor meegekregen. Best leuk nog zo'n ding, lekker wendbaar :) Met een naked op de snelweg is wel weer even wennen, waait aardig :+

Wel opvallend weinig stuuruitslag, het lijkt mijn Alfa 156 wel... Die heeft ook de draaicircel van een olietanker.

[ Voor 15% gewijzigd door Chakotay op 09-07-2019 18:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:38

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

com2,1ghz schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 15:41:
[...]

Voor de agent moet je uitlaat gewoon niet te veel herrie maken. Dat hele e-keur is een wassen neus en voorkomt geen boetes. Dat sheetje bij de uitlaat gaat ook niet veel uitmaken.
Als je een open luchtfilter hebt dan maakt je motor ook meer herrie terwijl dat niets met je uitlaat te maken heeft.

Heb zelf de Mivv Suono onder mn 1290GT zonder DB killer. Wel een lekker geluidje zo 8)
Precies. Dat hele e-keur geneuzel is niets waard. Oom agent pakt gewoon de db meter en je bent alsnog de lul.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 08:49

xos

Geen goedgekeurde uitlaat is op zichzelf is al strafbaar volgens de letter van de wet ook al is het ding stil genoeg. Net als een uitlaat met e-keur ten tijde van verkoop niet automatisch betekend dat het ding 10j later nog steeds voldoet, die dingen hebben vaak onderhoud nodig. Dus als meneer de agent op zijn strepen gaat staan moet je beide zaken op orde hebben.

Zou het persoonlijk niet erg vinden als APK wordt ingevoerd. Het zal de sleutelaars niet tegenhouden om goedgekeurde uitlaten tijdelijk te monteren maar het zal echt wel wat schelen. Ook mensen die zich niet bewust zijn van hoeveel herrie hun motor maakt worden er een keer op gewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Voordeel is wel dat als er een herrieschopper voorbij komt dat je hem aan de kant kan zetten en bij het gebrek aan e keur mag beboeten of de motor in beslag mag nemen zoals in Duitsland gebeurd. :)

In mijn geval wel jammer, want aangezien ik mijn killer heb aangepast vervalt eigenlijk ook de e keur. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertWijchen
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-08-2022
xos schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 19:44:
Geen goedgekeurde uitlaat is op zichzelf is al strafbaar volgens de letter van de wet ook al is het ding stil genoeg. Net als een uitlaat met e-keur ten tijde van verkoop niet automatisch betekend dat het ding 10j later nog steeds voldoet, die dingen hebben vaak onderhoud nodig. Dus als meneer de agent op zijn strepen gaat staan moet je beide zaken op orde hebben.

Zou het persoonlijk niet erg vinden als APK wordt ingevoerd. Het zal de sleutelaars niet tegenhouden om goedgekeurde uitlaten tijdelijk te monteren maar het zal echt wel wat schelen. Ook mensen die zich niet bewust zijn van hoeveel herrie hun motor maakt worden er een keer op gewezen.
Apk heeft geen enkel nut in de zin van geluids overlast apk eisen zijn gasdicht systeem van voor tot achter.
E keur of db killer komt niet voor in de regel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:04
Wie zegt dat? APK regels voor motoren zijn toch nog niet vastgesteld? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos

xos

BertWijchen schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 21:40:
[...]

Apk heeft geen enkel nut in de zin van geluids overlast apk eisen zijn gasdicht systeem van voor tot achter.
Dit lees ik wel vaker maar als ik kijk op de site van de rdw staat er wel degelijk iets vermeld over geluid bij de apk: https://handboek.rdw.nl/personenautos/motor/geluid-en-milieu Wellicht haal ik nu zaken door elkaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Wat @lolgast zegt, apk-regels voor auto's zijn niet relevant... Motor-apk is nog steeds niet rond, wanneer dat er wel komt moeten we maar afwachten wat dan de keuringseisen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:18
NLDViane schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 14:56:
@f2ride2001 @HTT-Thalan E-keur bewijs? is dat een extra pasje of iets dergelijks? :?
In mijn geval (Mivv, bandit 1250) zat er keurig netjes een plastic (credit) kaartje erbij met alle gegevens, inclusief type vermelding voor welk merk en type motor de uitlaat voor bedoelt is. Dus ook met ABE / TUV eisen / testen. Dus dat zou in Duitsland geen probleem mogen opleveren.

Ben al een paar keer in Duitsland geweest, maar (gelukkig) nog geen controle gehad. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05:03
Die pasjes etc is allemaal onzin, als bromsnor het niet ziet zitten zet ie je aan de kant. Als je gaat zwaaien met pasjes haalt dat niks uit! En ga al helemaal geen discussie aan want dan pakken ze je op alles wat er te vinden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:18
Da's niet waar, zodra alles aan de Duitse TUV eisen voldoet heeft oom agent geen poot om op te staan en ga ik vrolijk de discussie aan. Heb ik al eens eerder gehad. Beetje vloeiend Duits praten helpt dan echt.
Belangrijkste is, blijf rustig maar vastberaden. Meeste (Duitse) agenten zijn best aardig.
Lang verhaal kort: oom agent was eigenwijs en schreef een boete uit, deze succesvol aangevochten. Case closed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:06
f2ride2001 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 07:40:
Da's niet waar, zodra alles aan de Duitse TUV eisen voldoet heeft oom agent geen poot om op te staan en ga ik vrolijk de discussie aan. Heb ik al eens eerder gehad. Beetje vloeiend Duits praten helpt dan echt.
Belangrijkste is, blijf rustig maar vastberaden. Meeste (Duitse) agenten zijn best aardig.
Lang verhaal kort: oom agent was eigenwijs en schreef een boete uit, deze succesvol aangevochten. Case closed.
Ik maak dus ook nog kans B)

Ijne Snietzel miet pommes biete und ein bieteke snel ja?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05:03
Ik bedoel als je db’s te hoog zijn. Dan maakt niks meer uit, want dan voldoe je niet en doen de papieren ook niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-05 19:33

Frans92

VFR800

R0y. schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 08:19:
[...]

Ik maak dus ook nog kans B)

Ijne Snietzel miet pommes biete und ein bieteke snel ja?!
Je deed in ieder geval je best om iets te bestellen en dat werd zelfs gewaardeerd door de serveerster. (y)

XBL: DonFrans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Zo, vandaag met het Monstertje naar het werk gereden... Best fris zonder ook maar iets van windbescherming :+

@R0y. dat is al netter dan "Fraulein! Zwei bier! Jetzt!" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-05 11:18
@ APK discussie: hier in Slowakije moet de motor iedere 2 jaar (eerste keer na 4 jaar als compleet nieuwe aanschaf) gekeurd worden, dit gaat puur om een technische controle (banden, remmen, lichten), geen geluids- danwel uitstootmeting - mijn BMWtje is dan ook gewoon lekker met de Remus erop naar de keuring gegaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-05 10:23

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Vrijdag schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 15:08:
Hoe kan je eigenlijk zo'n E-keur pasje krijgen?
Stripje metaal een paar slagletters en een popnageltang.

Vervolgens een documentje printen.

Of bedoel je dat niet?

Vaak ben je te bang, met enige regelmaat met een korte Yoshi onder mijn GSXR1000 k3 in duitsland geweest. Ook de autobahn gedaan met 299. En ja die is vrij stil, er zit genoeg dempingswol in.

Gewoon in de dorpjes gedragen en eventueel een DB killer erindoen bij de toeristische gebieden.

Meeste DB problemen heb je gek genoeg op circuits :o Mijn GSXR 1000 k7 heeft overal om de luchtfilter behuizing isolatie om geluid te dempen. Daarbij een speciaal luchtfilter en 2 uitlaten met killers.

[ Voor 50% gewijzigd door Ghostrider op 10-07-2019 10:09 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Imperial_Master schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 09:16:
@ APK discussie: hier in Slowakije moet de motor iedere 2 jaar (eerste keer na 4 jaar als compleet nieuwe aanschaf) gekeurd worden, dit gaat puur om een technische controle (banden, remmen, lichten), geen geluids- danwel uitstootmeting - mijn BMWtje is dan ook gewoon lekker met de Remus erop naar de keuring gegaan
Hier elk jaar (vanaf 3 jaar oud) een MOT.. uitstoot word wel gemeten, en geluid geloof ik ook..
Veel mensen schroeven hun stock exhaust er even weer onder om door de keuring te krijgen..
Op straat word het zelden gecontroleerd..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020

Gaat hem niet worden. Er rijden genoeg auto's rond die ook een pleuris herrie maken en die gaan wel naar de apk. Dus wordt een typische maatregel waarbij de goede weer eens moeten lijden om de slechte.
Enige wat er bij een APK wordt getest is veiligheid en uitstoot.
Als je als motorrijder rond wilt rijden met een fiets waarvan banden / remmen / verlichting niet op orde zijn ben je sowieso al dom bezig.

Los hiervan is het een goede zaak om die herrie bakken hard aan te pakken. Het is de grootste onzin dat iedereen jou moet horen rijden in een straal van 5 kilometer. Dat zijn 9/10 de mooiweerrijders die voor het overlast beeld van motorrijders zorgen |:(

[ Voor 13% gewijzigd door wilco1985 op 10-07-2019 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Ghostrider schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:04:
[...]

Stripje metaal een paar slagletters en een popnageltang.

Vervolgens een documentje printen.
En zo ga je van een overtreding naar een economisch delict en valsheid in geschrifte ;)

Mijn ervaring is dat ze in Dld vooral in de Eifel wel eens op geluid willen controleren. En ook daar geldt dat je eerst moet opvallen (hoge snelheid of echt veel geluid) voordat ze je staande houden. Buiten de Eifel eigenlijk nooit meegemaakt dat ze controleren op geluid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Waaj schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:43:
[...]

Mijn ervaring is dat ze in Dld vooral in de Eifel wel eens op geluid willen controleren. En ook daar geldt dat je eerst moet opvallen (hoge snelheid of echt veel geluid) voordat ze je staande houden. Buiten de Eifel eigenlijk nooit meegemaakt dat ze controleren op geluid.
Dit dus.

En koop nou niet zo'n mini trompetje als uitlaat. Die maken altijd te veel lawaai. Op zandvoort ook 2 rijders gezien, die konden dus meteen weer retour.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:07

Destruction

(ex-)Automonteur

Zou het persoonlijk niet erg vinden als APK wordt ingevoerd. Het zal de sleutelaars niet tegenhouden om goedgekeurde uitlaten tijdelijk te monteren maar het zal echt wel wat schelen.
Ja, en nee.. Ik twijfel er niet aan dat m'n CBR gewoon voor z'n APK zou slagen (ok, nu misschien niet vanwege de lekke voorvorkkeerring), maar als ik naar de Magna kijk... Dat ding staat al een paar jaar stil, als ik die straks weer rijdend heb hoef ik 'm nu alleen maar uit de schorsing te halen en een verzekering te regelen, en ik kan een test rit gaan maken. Als er APK op motoren zou zitten, zou dat niet zomaar kunnen omdat het ding dan toch eerst gekeurd moet worden.
Ook mensen die zich niet bewust zijn van hoeveel herrie hun motor maakt worden er een keer op gewezen.
Mijn motor heeft dan ook maar één onderdeel dat me niet aanstaat, een Laser demper.. Geen killer, geen E-keur :/

Onderin de toeren valt het nog wel mee met de herrie, maar je wil niet langere tijd een constante snelheid rijden, bij 100km/u word ik er niet blij van. Ik heb de orginele uitlaat er ook wel bij, maar dan klinkt zo'n CBR weer net als een stofzuiger :P Bedoeling is om dit seizoen eerst 's te rijden, kijken hoe het ding bevalt. Begin volgend seizoen moet de Laser eraf en dan graag een uitlaat met een sportief geluid én E-keur erop, dat staat me meer aan :)

Op de Div900 had ik Delkevic zitten, dat gaf een sportief geluidje maar maakte geen herrie. Nou, zoiets dus.. Maar Delkevic had ook geen E-keur....
BertWijchen schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 21:40:
[...]

Als er een APK voor motoren komt kun je erop rekenen dat een geluidsmeting onderdeel van de keuring wordt :) Die APK wordt geen 1:1 kopie van de APK die we kennen bij de auto's.

[ Voor 12% gewijzigd door Destruction op 10-07-2019 11:46 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 23:54
Waaj schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:43:
[...]

En zo ga je van een overtreding naar een economisch delict en valsheid in geschrifte ;)

Afgelopen weekend in de Pfalz toevallig dat een volledige groep van ons (niet de groep waarin ik zat) van de weg werd geplukt voor een complete controle.
Ze hadden bij geen motor het vermoeden dat er te veel geluid werd geproduceerd, dus ze zijn niet gaan meten. Maar de apparatuur stond er wel.

Niets gevonden, dus geen probleem, maar het gebeurt dus wel degelijk!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Net nog even teruggebeld naar de dokter. Omdat de schouder nu soepeler begint te worden (meer bewegingsvrijheid) komt naar boven dat er waarschijnlijk een rib gebroken is aan mijn rugzijde. Dat word dus rustig aan doen :7.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 23:54
Dus dat achterlampje kost je uiteindelijk een rib uit je lijf?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Hm, net gebeld door de garage, kleppen stellen voor de 749 word toch iets duurder. Zoals ik eigenlijk al had verwacht is het nog nooit gebeurt, en moeten ze allemaal helemaal opnieuw gesteld worden in plaats van dat de controle genoeg ik. Daarnaast waren de bougies ook nog de originele (had ik nog niet gecontroleerd omdat ze er toch uit gaan bij het stellen), en was degene die de riemen voor het laatst vervangen had een prutser, want de voorste stond op de inlaat-as een tandje te vroeg :X

Allemaal te overzien en ook wel voorwacht bij een relatief goedkope 2ehands Ducati, alleen die verkeerd geplaatste riem is nogal jammer. Gelukkig heeft het verder geen schade verooraakt, één tandje te vroeg kan nog net voordat de boel elkaar gaat raken. Verklaart ook wel meteen waarom de monteur vond dat hij niet helemaal lekker op het gas reageerde toen ik de motor inleverde gisteren.

@HTT-Thalan auw, succes met het herstel! Geen foto's laten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@Chakotay Waar heb je hem heen gebracht eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
DrivinUCrazy schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 12:26:
Dus dat achterlampje kost je uiteindelijk een rib uit je lijf?
*badum-tisch*

@Chakotay

Ik hoor het straks van de huisarts of ze dat nog willen. Je kunt het er vaak niet goed op zien en de behandeling verandert er niet door, dus heeft ws geen zin.

[ Voor 31% gewijzigd door HTT-Thalan op 10-07-2019 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02:10

steveman

Comfortabel ten onder

Geen kleppen verbrand ook door verkeerde timing? Hoe check je dat eigenlijk... compressietest borosoop?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

steveman schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 13:25:
Geen kleppen verbrand ook door verkeerde timing? Hoe check je dat eigenlijk... compressietest borosoop?
Ik gok maar zo dat er wel markeringen op staan

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 13:25:
[...]

*badum-tisch*

@Chakotay

Ik hoor het straks van de huisarts of ze dat nog willen. Je kunt het er vaak niet goed op zien en de behandeling verandert er niet door, dus heeft ws geen zin.
Nope, ribben zijn een drama. Heb er zelf van de winter een gekneusd gehad.. je kan er niks mee en voelt het constant. Kan zo 2 maanden duren. Sterkte met herstellen! ff voorzichtig aan doen dan!

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Streepje schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 13:27:
[...]

Ik gok maar zo dat er wel markeringen op staan
Ik bedoel de toestand van de uitlaatkleppen, niet de thai-ming zelf ;)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@lolgast Ducati Verduyn (kleine Duc-specialist in Capelle a/d IJssel die wel zinnige recenties leek te hebben)

@steveman de kleppen zelf waren nog in orde, wel wat ingeslagen spietjes. Het checken gebeurt simpelweg door het te bekijken, er staan inderdaad markeringen op en de boel lag toch al open voor het stellen :)

Voor de toestand van de kleppen hetzelfde antwoord, bekijken :P

[ Voor 9% gewijzigd door Chakotay op 10-07-2019 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
SmurfLink schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 13:30:
[...]

Nope, ribben zijn een drama. Heb er zelf van de winter een gekneusd gehad.. je kan er niks mee en voelt het constant. Kan zo 2 maanden duren. Sterkte met herstellen! ff voorzichtig aan doen dan!
Die rib krijgt van mij tot October om te genezen, dan rijden we de TCN 500 en die ga ik sowieso meerijden, met of zonder pijnstillers :7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@HTT-Thalan je kunt ook zo'n mooie brace aandoen als Lorenzo nu in rondloopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@Chakotay Ahja Verduyn, die ken ik inderdaad wel ja :)

Ik heb gisteren contact gehad met de dealer. Ze kopen geen motoren meer in 'zo laat in het seizoen' (:?) maar willen hem wel onder consignatieverkoop neerzetten. Voor het geld wat ze daar voor willen hebben kan ik hem beter zelf te koop aanbieden, dus ik ga nog even nadenken wat ik nou ga doen. Ik heb geen zin in Marktplaats-gedoe namelijk.
Doorrijden zonder onderhoud (grote beurt + distributieriem) is geen optie, dus dat brengt ook aardige kosten met zich mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@lolgast wat is dat voor maffe club? Het is net juli 8)7 Zijn er geen andere zaken die er nog wel interesse in hebben? Toen ik voor die van mij aan het kijken was had Motoport Hippolytushoef er net eentje verkocht, en waren ze bezig met een andere klaarmaken voor de verkoop. Misschien kan je daar eens aankloppen, ze zijn niet bang voor oudere Ducati's in ieder geval :)

Blijft helaas lastig met een sportmotor tegenwoordig. Ik ben wel benieuwd wat je ervoor krijgt uiteindelijk, vergeleken met wat ik ervoor betaald heb :P

Edit: die 2e 749 daar is ook alweer verkocht zie ik nu, ze hebben wel een zwarte 749S staan die er eerst niet stond.

[ Voor 10% gewijzigd door Chakotay op 10-07-2019 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:29
lolgast schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 13:51:
@Chakotay Ahja Verduyn, die ken ik inderdaad wel ja :)

Ik heb gisteren contact gehad met de dealer. Ze kopen geen motoren meer in 'zo laat in het seizoen' (:?) maar willen hem wel onder consignatieverkoop neerzetten. Voor het geld wat ze daar voor willen hebben kan ik hem beter zelf te koop aanbieden, dus ik ga nog even nadenken wat ik nou ga doen. Ik heb geen zin in Marktplaats-gedoe namelijk.
Doorrijden zonder onderhoud (grote beurt + distributieriem) is geen optie, dus dat brengt ook aardige kosten met zich mee.
Als je heel eerlijk bent over je motor, in een hoe dergelijk nette staat is hij? Niet kritisch of lullig bedoeld, gewoon oprechte interesse. Want bij mij in het dorp zit een motorzaakje die hoofdzakelijk Triumph en Ducati's doet als occasions en die krijgt ze altijd heel goed en snel weer verkocht.

www.rosmotoren.nl Misschien dat hij je motor wel voor een leuk bedrag wilt opkopen?

En dan kun je vooral kijken naar deze 749 die hij al te koop heeft staan en hoe die van jou daarmee vergelijkt: http://ros-motoren.new.in...n.nl/#ducati-749-m1324943

[ Voor 8% gewijzigd door Leviathius op 10-07-2019 14:00 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@Chakotay Ze hadden het over een vraagprijs van €4250

@Leviathius Ik denk, niet verkeerd. Geen afgebroken stukken plastic, geen loszittende kapjes. Rijdt motorisch gewoon goed en er branden geen lampjes die niet moeten branden ;) Maar misschien dat iemand van de rondrit van Heteren er een andere beeld bij heeft :+ Ik zal ze eens benaderen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@lolgast hm, dat is €1000 meer dan ik voor de mijne betaald heb. Nu heb jij wel een S, maar die van mij is wat recenter en heeft een lagere kmstand. Ligt er net aan waar iemand naar op zoek is denk ik, een S is wel gewilder volgens mij.

@Leviathius Die hij te koop heeft staan vind ik dan weer erg duur. Heeft wel een Thermignoni en verse riemen/kleppen, maar dan nog is 6k wat overdreven voor een gewone S. Ik ben benieuwd of hij er alsnog snel vanaf komt :)

[ Voor 32% gewijzigd door Chakotay op 10-07-2019 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psnepvangers
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-05 12:18
Aangezien ik vanaf september de VFR vaker wil inzetten voor woon-werkverkeer zit ik toch maar eens te denken om een (betaalbare) helmet dash- of actioncam te halen. Geen zin in gezeur mocht er iets onderweg gebeuren.

Na wat rondkijken (budget rond de €100-200) kom ik eigenlijk uit op het volgende:
- Xiaomi Yi 4K(+?)
- Oudere GoPro 5
- Sena Prism Tube
- Drift Ghost X/XL

Met name bij de action cams als de Yi 4K en GoPro is het nadeel toch wel dat het behoorlijk log is. Dat in combinatie met een systeemhelm (alleen zijkant van de helm of bovenop) zie ik die toch wat minder zitten.

Zie ik verder nog wat over het hoofd? Gaat over stukjes van ~70-75min per rit, en kan hem eventueel op het werk nog opladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
Chakotay schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:07:
@Leviathius Die hij te koop heeft staan vind ik dan weer erg duur. Heeft wel een Thermignoni en verse riemen/kleppen, maar dan nog is 6k wat overdreven voor een gewone S. Ik ben benieuwd of hij er alsnog snel vanaf komt :)
Ik weet ook niet hoe hij het voor elkaar krijgt, maar hij verkoopt wekelijks een paar motoren en soms zelfs dat motoren net 1 dag in de showroom staan.

Wat wel is bij hem en daarin verschilt hij wel ten opzichte van andere occasion zaakjes denk ik, is dat hij iedere motor volledig laat nalopen door de monteur waar ik altijd mijn onderhoud ook laat doen. Dus kan vaak een sneakpeek zien van wat er in de showroom zal komen en zo ook bevestigen dat de motoren grondig gecontroleerd worden. Heb regelmatig een motor voor een groot deel uit elkaar zien staan bij de monteur. Dat doen de meeste inkoop en doorverkoop zaakjes niet, dat weet ik vrij zeker.

Zal het laten weten als die rode 749 verkocht is. Zie ik vanzelf op facebook een blije nieuwe eigenaar voorbij komen vaak :)

[ Voor 6% gewijzigd door Leviathius op 10-07-2019 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

@psnepvangers Als je het elke dag gaat gebruiken zou ik eens kijken naar iets wat je in kunt bouwen.

https://innovv.co.uk/products/k2/ zoiets of (ali-equivalent :+)

[ Voor 32% gewijzigd door steveman op 10-07-2019 14:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLDViane
@psnepvangers heb zelf de Drift Ghost X, bevalt prima! geluidskwaliteit is wel beroerd (turbulentie op Ninja 300, op een naked ging het beter), maar beeld is scherp. Zal even kijken of ik vanavond een stukje op Youtube kan slingeren voor je, das 1080p30 uit m'n hoofd. Piepjes van de bediening zijn ook door de helm en oordoppen heen nog te horen als je 'm op je helm hebt zitten. Bediening is ook eenvoudig trouwens, wel een pluspunt :)

[ Voor 6% gewijzigd door NLDViane op 10-07-2019 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psnepvangers
steveman schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:17:
@psnepvangers Als je het elke dag gaat gebruiken zou ik eens kijken naar iets wat je in kunt bouwen.
Dat is zeker ook nog een optie die ik overweeg! Punt waar ik alleen mee zit is dat ik het niet uitsluit dat ik volgend jaar toch eens ga kijken naar een V-Strom (met ABS) als ik het echt serieus vaak voor woon-werkverkeer pak. Dan mag ik alles weer ombouwen.
NLDViane schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:18:
@psnepvangers heb zelf de Drift Ghost X, bevalt prima! geluidskwaliteit is wel beroerd (turbulentie op Ninja 300, op een naked ging het beter), maar beeld is scherp. Zal even kijken of ik vanavond een stukje op Youtube kan slingeren voor je, das 1080p30 uit m'n hoofd. Piepjes van de bediening zijn ook door de helm en oordoppen heen nog te horen als je 'm op je helm hebt zitten. Bediening is ook eenvoudig trouwens, wel een pluspunt :)
Bedankt! Ben wel benieuwd naar de ervaringen. Geluidskwaliteit boeit me minder, is puur als dashcam bedoelt. ;)

[ Voor 41% gewijzigd door psnepvangers op 10-07-2019 14:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLDViane
@psnepvangers Wat dat betreft is de Ghost X ideaal, die heeft ook de dashcamfunctie met interval van x aantal seconden/minuten, en als je dan op de opneemknop drukt slaat ie dat bestand, de vorige en de volgende op om een situatie goed waar te kunnen nemen inclusief wat er voor en na gebeurt. De rest schrijft ie weer over als je kaartje vol is :)

[ Voor 0% gewijzigd door NLDViane op 10-07-2019 14:23 . Reden: typfoutje ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
@psnepvangers ik denk dat voor jouw doeleind de Drift Ghost een erg goede keuze zal zijn! https://www.startersmotor.nl/overig/driftghost-x.php

Oh laat maar NLDViane kan je prefect verder helpen zien ik :9

[ Voor 18% gewijzigd door Leviathius op 10-07-2019 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psnepvangers schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:16:
Aangezien ik vanaf september de VFR vaker wil inzetten voor woon-werkverkeer zit ik toch maar eens te denken om een (betaalbare) helmet dash- of actioncam te halen. Geen zin in gezeur mocht er iets onderweg gebeuren.

Na wat rondkijken (budget rond de €100-200) kom ik eigenlijk uit op het volgende:
- Xiaomi Yi 4K(+?)
- Oudere GoPro 5
- Sena Prism Tube
- Drift Ghost L/XL

Met name bij de action cams als de Yi 4K en GoPro is het nadeel toch wel dat het behoorlijk log is. Dat in combinatie met een systeemhelm (alleen zijkant van de helm of bovenop) zie ik die toch wat minder zitten.

Zie ik verder nog wat over het hoofd? Gaat over stukjes van ~70-75min per rit, en kan hem eventueel op het werk nog opladen.
Heb je al een BT setje?
Zo niet zou ik naar de Sena 10c (pro) kijken.. alles geintegreerd in 1 relatief klein device.
Met als handige feature dat je kan video taggen.. oftewel hij neemt continu op, maar pas als je op de knop drukt slaat hij de afgelopen minuut en de 2 volgende minuten op.. zo heb je alleen een 3 minututen filmpje op je SD kaar met de relevante info..
Idee van de kwaliteit van de 10C(niet top maar acceptabel ) , de 10Cpro is beter..

Zoals je kan horen zit er ook een FM tuner op.. maar ontvangst is matig.. maar je kan ook je muziek van je telefoon streamen natuurlijk..

[ Voor 4% gewijzigd door ToolkiT op 10-07-2019 14:27 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08-05 11:14
@psnepvangers ik ben zeer te spreken over de Yi 4k+. De batterijduur is net geen 2 uur (4k30 met image stabilization aan). Beeld is zeer goed voor zijn prijs. Zelf heb ik ook een systeemhelm en ik heb de camera op de chin gemount. Vind het totaal niet log.

Overigens ben ik vanochtend geslaagd voor mijn AVD examen. Morgen een nieuwe rijbewijs aanvragen zodat ik snel een motor kan kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psnepvangers
@Leviathius inderdaad, die Ghost X klinkt toch wel zeer interessant! En voor een leuke prijs.

@ToolkiT 10C heb ik ook nog naar zitten kijken, en ik heb op het moment gewoon een simpel (Chinees) kitje. Bevalt prima, maar Sena hou ik nog steeds in de gaten. 10C (Pro) is wel interessant, maar met de extra aanschaf van een goede auto (dag dag leasebak, hallo vaker op de motor) door nieuwe werkgever, en alles wat erbij komt, laat ik die upgrade toch nog maar even liggen.

@ndthien Welke mount heb je gebruikt om hem op de kin te bevestigen? Nadeel is hier dat daar de releaseknop ook zit voor de systeemhelm... En ehm... Proficiat!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Laatst online: 22:03
NLDViane schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:18:
Gelukkig is dat geen filmpje van mijn grasmaaier :+

Had je nou gefilmd eigenlijk die ene keer in Duitsland??

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Leviathius klinkt als een goede zaak, die moeite nemen er veel niet inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08-05 11:14
@psnepvangers bedankt! Ik heb een Scorpion ADX-1 en mijn releaseknop zit onderin de kin. Aan de voorzijde is er een schuifje waarmee je de ventilatie regelt. Deze heb ik eraf gehaald, want het is daaronder vlak. Voor de mount gebruik ik nu simpelweg een GoPro J-Hook i.c.m. 3M tape.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NLDViane
timmie271 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:33:
[...]

Hahaa, nee had m toen niet bij me volgensmij... Kan even kijken wat de laatste opname is :)
ndthien schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:36:
@psnepvangers bedankt! Ik heb een Scorpion ADX-1 en mijn releaseknop zit onderin de kin. Aan de voorzijde is er een schuifje waarmee je de ventilatie regelt. Deze heb ik eraf gehaald, want het is daaronder vlak. Voor de mount gebruik ik nu simpelweg een GoPro J-Hook i.c.m. 3M tape.
De Drift wordt geleverd met een platte en gekromde mount, ze zijn wel vrij groot (3x3 of 4x4cm dacht ik). Die kan je aan de zijkant van je helm plakken en dan je lens draaien zodat je beeld wel recht is. Eerst even kijken of je niet alles naar rechts filmt (of je vizier)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
OK, de sump guard begint letterlijk vorm te krijgen:

CAD (Cardboard Aided Design) klaar:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/64987783_10162152631930088_7691903191499145216_n.jpg?_nc_cat=105&_nc_oc=AQlJXY9PUjhQV2vNfcpA2Iw7uD4zRIiPomnzQtTKSRbUPxQOo61BS_gpJDWiii1gako&_nc_ht=scontent-lhr3-1.xx&oh=c46a2fdd0d59ea668b244d1fafd66be5&oe=5DB6BD48

Aftekenen klaar:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/66433840_10162152632000088_7632040044701679616_n.jpg?_nc_cat=108&_nc_oc=AQnsE4tG6rXXo1i0sOB2TyBSBoCBR0wuOi6YVJ8jorZsTf1jNQH6BAySopl3SQdKltU&_nc_ht=scontent-lhr3-1.xx&oh=aa1f221c666b76968b889c10e7d093c2&oe=5DC4652D

Eerste buigingen klaar:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/66674406_10162152632205088_616169077869641728_n.jpg?_nc_cat=102&_nc_oc=AQlObBIBIQPXQJ4EnGg7yqlNspe84QJOAWtUT3wPUIfLBprSh1k9WsIF1-yTeqCFD7U&_nc_ht=scontent-lhr3-1.xx&oh=f79fd693f5a1d8bbcf69d6f47460b626&oe=5DAF4C0F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
@ToolkiT dat ziet er al goed uit! Hoe heb je dat zo strak gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waaj schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 18:32:
Zo te zien gewoon "in" de "Work-Mate" werkbank én daarbij tevens wat gebruik van 'elbow-greese' :*)

Een "zet-bank" voor dat soort materiaal hoeft niet persé duur te zijn. Zo'n "Black & Decker" ding voldoet dan ook wel :P

[ Voor 31% gewijzigd door Will_M op 10-07-2019 18:45 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@ToolkiT leuk klusje zo!

De 749 is weer terug, die kan er weer even tegen en loopt ook weer wat soepeler. Ik denk dat deze zaak wel goedgekeurd is. Hij liet netjes foto's zien van de gevonden issues (te grote klepspeling & verkeerde timing) en had ook de oude bougies nog even bewaard. Uurloon van €65 is ook nog best schappelijk.

Onderweg ook goed de nieuwe jas kunnen testen, ondanks een aardige bak regen het hele stuk (waarvan de helft met 0 windbescherming op die Monster) helemaal droog aangekomen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waaj schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 18:32:
wimmel_1 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 18:33:
[...]

Zo te zien gewoon "in" de "Work-Mate" werkbank én daarbij tevens wat gebruik van 'elbow-greese' :*)

Een "zet-bank" voor dat soort materiaal hoeft niet persé duur te zijn. Zo'n "Black & Decker" ding voldoet dan ook wel :P
idd gewoon in de work-mate.. ging makkelijker dan ik dacht eigenlijk.. denk door de gaten..
De eerste vouw kwam wel op een iets andere plek dan ik had gedacht.. je moet het iets offset doen van je lijn ivm de bocht van de vouw..

De volgende stap (overdwars vouw) word lastiger denk ik..

[ Voor 9% gewijzigd door ToolkiT op 10-07-2019 18:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Denk gelijk aan Project Binky...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-05 18:35
Slijptol/dremel de hoek wegslijpen bij de opstaande randen. Blok hout van 5x7 ofzo op maat ertussen klemmen op de afgetekende lijnen met houtklemmen en buigen maar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NLDViane
timmie271 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:33:
[...]

Had m toch wel bij me, probeer nu alles over te zetten op de PC maar is dik 100GB, heb m nog nooit leeggehaald haha O-)

@psnepvangers hier een stukje wat gefilmd is met de Drift Ghost X, dit is in FHD bij 30FPS. [YouTube: https://youtu.be/AqG28S-lWxc]

Overigens met @timmie271 in Duitsland, moest goed in de gaten houden of meneer niet ging grasmaaien :+

Edit: ziet er op de PC toch wat scherper uit dan op joeptoeb...

[ Voor 5% gewijzigd door NLDViane op 10-07-2019 19:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Laatst online: 22:03
Zie mijzelf niet dus het is scherp zat @NLDViane :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

xos schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 11:38:
[...]

Was de eerste keer in lange tijd dat ik weer in processie achter een instructeur heb gereden en vond zijn rijlijnen maar zo zo. Stel je een vraag waarom hij een bepaalde lijn rijdt krijg je als antwoord geen idee, moet ik de beelden terugkijken. 2e sessie komt hij er zelf op terug, ja je hebt gelijk maar als het harder gaat doe ik het anders 8)7. Goede instructeurs zijn echt dun gezaaid.
Nou, ik flans nu de beelden even inelkaar.(zet ze zo online) Maar die laatste sessie duurde hooguit 13 minuten :( Trek daarbij de uitrijdt gedeelte eraf en de opwarmronde achtervoorrijder eraf.. :/

Ter info, sessie 4 was dus ook niet vrij rijden ivm de natte baan.

Welke organisaties zijn nou wel optimaal om lekker vrij te rijden?

Video moet je wel even in perspectief kijken. 1e keer zandvoort, 2uur rijden om er te komen en 20 minuten bakken in de zon voordat de sessie eindelijk begon ivm een crash.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GOWcG5C.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/shevTO3.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Ghostrider op 10-07-2019 20:03 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +2 Henk 'm!
steveman schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 19:03:
Denk gelijk aan Project Binky...
:) Die CAD opmerking was daar ook een referentie naar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Ghostrider In je ondertitel staat dat je met een GSX-R 1000 K3 rijdt..... Op de net door jou geposte foto's zie ik toch écht iets anders dan een K3 :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
SmurfLink schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 13:30:
[...]

Godverdomme ;( ik was net te laat met het tegenhouden van een grote nies :').

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

wimmel_1 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 20:15:
@Ghostrider In je ondertitel staat dat je met een GSX-R 1000 K3 rijdt..... Op de net door jou geposte foto's zie ik toch écht iets anders dan een K3 :P
De K3 heb ik nogsteeds, daarnaast een Ex ow cup gsxr 1000 k7.

En voor de otr ritten een 2012 ktm 450 exc six days.

Ktm 690 enduro r is dus weg, die was altijd stuk wat een bagger apparaat.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ghostrider schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 20:18:
[...]

De K3 heb ik nogsteeds, daarnaast een Ex ow cup gsxr 1000 k7.

En voor de otr ritten een 2012 ktm 450 exc six days.

Ktm 690 enduro r is dus weg, die was altijd stuk wat een bagger apparaat.
Ik dacht dat 't zelfs een K8 was..... Shame on Me als Yammie liefhebber :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
wimmel_1 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 18:33:
[...]

ToolkiT schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 18:57:
[...]

[...]

idd gewoon in de work-mate.. ging makkelijker dan ik dacht eigenlijk.. denk door de gaten..
De eerste vouw kwam wel op een iets andere plek dan ik had gedacht.. je moet het iets offset doen van je lijn ivm de bocht van de vouw..

De volgende stap (overdwars vouw) word lastiger denk ik..
Mijn ervaring met de work-mate zetbank was dat het MDF te zwak is om een nette vouw te krijgen, vandaar mijn vraag. Maar dat was een massieve 2mm aluminium plaat, misschien dat het door de gaten het inderdaad een stuk strakker te krijgen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

@wimmel_1

K7 K8 is bijna gelijk hoor
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BanmO0f.png

[ Voor 8% gewijzigd door Ghostrider op 10-07-2019 20:38 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xos

xos

Ghostrider schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 19:36:
[...]

Nou, ik flans nu de beelden even inelkaar.(zet ze zo online) Maar die laatste sessie duurde hooguit 13 minuten :( Trek daarbij de uitrijdt gedeelte eraf en de opwarmronde achtervoorrijder eraf.. :/

[YouTube: Zandvoort Motorsportlifestyle MSL 8 July 2019 SESSIE5]

Video moet je wel even in perspectief kijken. 1e keer zandvoort, 2uur rijden om er te komen en 20 minuten bakken in de zon voordat de sessie eindelijk begon ivm een crash.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Er zit imho een flink verschil in tussen groep 2 vrij rijden en groep 3 & 4, die laatste zijn helemaal zonder instructeurs, die eerste vaak deels achter een instructeur aan en deels vrij rijden. Als je het tempo hebt om in groep 3 & 4 te rijden dan zijn de verschillen tussen de organisaties een stuk kleiner omdat je niet te maken hebt met instructeurs. Mensen herindelen op basis van rondetijden doen ze tegenwoordig allemaal. En die technische keuring maakt ook geen verschil, had de olie de eerste 2 sessies op de motor zitten van die Belgisch/Franse jongen die er door geluid af werd gehaald.

Persoonlijk vind ik https://www.circuitschool.nl/ en MSL fijn, maar dat is omdat hun dagen niet altijd uitverkocht zijn en het niveau flink verschilt in de snelste groep waar ik zelf rij. Er is niks zo irritant als een hele groep die 1:55-2:00 rijdt en elkaar probeert in te halen terwijl jij erachter zit en moet wachten terwijl je veel sneller bent omdat ze iedere bocht 2 dik proberen te nemen. Ik weet niet wat je rijdt maar met 2:19 op Zandvoort gok ik dat je op de rand tussen groep 2 en groep 3 rijdt. In dat geval zou ik niet kieskeurig zijn en lekker gaan rijden bij de organisatie die op een moment een trackday organiseert die jou goed uitkomt.

Als je priveles wilt, kijk @Tylen lief aan, zacht strelen kan ook helpen en zijn trackday betaalt heb je misschien voor weinig geld een priveinstructeur. Als hij niet wil kan je goed terecht bij racecracks, die hebben over het algemeen goede instructeurs.

Overigens die laatste sessie duurde zo kort omdat er geen ambulance beschikbaar was. En er wordt alleen gereden als er een direct beschikbaar is. Dat zou bij iedere organisatie zo zijn gegaan, tenzij je trackday duurder wordt omdat er een extra ambulance paraat staat. Maar dat wordt vrijwel nooit gedaan bij dit soort amateur evenementen. Uiteindelijk hebben ze het netjes opgelost, strikt genomen had die sessie ook geheel kunnen vervallen als ze zich aan de planning hadden gehouden, dus hebben ze op overal wat minuten afgesnoept zodat het gemis aan rijtijd eerlijk werd verdeeld. Lijkt me heel redelijk toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ghostrider schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 19:36:
[...]

[YouTube: Zandvoort Motorsportlifestyle MSL 8 July 2019 SESSIE5]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Van wie heb jij die suzuki overgenomen? Van Rene, Gerben of Erik? ;) Is wel een heeeeele bekende motor. hahaha. Laat ik het zo zeggen, op mijn motor zitten dezelfde sponsoren ;)

En als je priveles wilt kan ik je wel helpen. Heb dat jaren lang gedaan maar was ermee gestopt. Deed het ook altijd met een camera zodat we achteraf echt over de feiten kunnen praten ;) Kost je alleen mijn inschrijfgeld. Strelen hoeft niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Tylen schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 20:45:
[...]

Van wie heb jij die suzuki overgenomen? Van Rene, Gerben of Erik? ;) Is wel een heeeeele bekende motor. hahaha. Laat ik het zo zeggen, op mijn motor zitten dezelfde sponsoren ;)

En als je priveles wilt kan ik je wel helpen. Heb dat jaren lang gedaan maar was ermee gestopt. Deed het ook altijd met een camera zodat we achteraf echt over de feiten kunnen praten ;) Kost je alleen mijn inschrijfgeld. Strelen hoeft niet ;)
Eerst maar weer wat sparen :+

Motor was van Rene maar dat had je al eens opgemerkt.

2 jaar terug op Assen 2:03, dit jaar op assen na 1.5 dagen ook 2:03. Komt wel weer :) Ik doe het als 1 van de hobbies he :9
Assen onlangs :9

Eerst maar wat meer rijtijd opdoen :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 20:45:
[...]

Algemeen GoT Dagje "Volg Tylen" moet in de OP komen te staan...... ?? 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ghostrider schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 20:48:
[...]

2 jaar terug op Assen 2:03, dit jaar op assen na 1.5 dagen ook 2:03. Komt wel weer :) Ik doe het als 1 van de hobbies he :9
[YouTube: Assen trackdays4all 11-06-2019]

Oja dat is waar ook. Hahaha. Rene en ik zijn nu samen 1 team. Ik krijg je wel in de 1:59 ;) Laat maar weten wanneer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

wimmel_1 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 20:48:
[...]

Algemeen GoT Dagje "Volg Tylen" moet in de OP komen te staan...... ?? 8)
De vraag is, wie kan Tylen volgen :+

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ghostrider schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 20:51:
[...]

De vraag is, wie kan Tylen volgen :+
Ne pas ;) .... Maar als 'ie wat rustiger aan doet dan kunnen er véél mensen iets van leren, waarschijnlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ghostrider schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 20:48:
[...]

[YouTube: Assen trackdays4all 11-06-2019]

Je rijd veel te korte bochten. Sommige doe je goed maar bijvoorbeel ossebroeken en mandeveen/duikersloot is gewoon te krap. Daarnaast rem je veel te vroeg. Je bent niet bang om het gas open te trekken of voor een hoge bochten snelheid. Dus die 1:59 zit er zeker in.

@wimmel_1 groepjes voorrijden kan wel maar priveles geven is zoveel leuker om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Tylen schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 21:04:
[...]

Je rijd veel te korte bochten. Sommige doe je goed maar bijvoorbeel ossebroeken en mandeveen/duikersloot is gewoon te krap. Daarnaast rem je veel te vroeg. Je bent niet bang om het gas open te trekken of voor een hoge bochten snelheid. Dus die 1:59 zit er zeker in.

@wimmel_1 groepjes voorrijden kan wel maar priveles geven is zoveel leuker om te doen.
Bedankt voor de feedback!! Maar goed met 2 dagen assen per jaar gaat het niet echt vooruit. Dus even kijken of ik dit jaar nog wat kan boeken :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ghostrider schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 21:20:
[...]

Bedankt voor de feedback!! Maar goed met 2 dagen assen per jaar gaat het niet echt vooruit. Dus even kijken of ik dit jaar nog wat kan boeken :)
Klinkt een beetje hetzelfde als dat wat ik hier heb tegenwoordig. Circuit (Heusden-) Zolder is goed aan te rijden voor me én dat 'baantje' ken ik *goed..... Om vervolgens even naar Assen óf Zandvoort te rijden voor een dagje is vaak al té veel planwerk op voorhand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Waaj schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 20:36:
[...]

[...]

Mijn ervaring met de work-mate zetbank was dat het MDF te zwak is om een nette vouw te krijgen, vandaar mijn vraag. Maar dat was een massieve 2mm aluminium plaat, misschien dat het door de gaten het inderdaad een stuk strakker te krijgen is.
Dit is ook niet zo'n pruts ding van black & decker, maar een echte van de Aldi :+

Het is ook 2mm alu en ik had verwacht dat het ook lastiger zou gaan, maar die gaten zorgen er voor dat je masr de helft hoeft te buigen en dat warping heel lokaal is en niet de hele plast door trekt.
Ik heb ook toegang tot een echte folder, maar dacht: last ik het in lunchpauze eens proberen en verhip het ging ineenkeer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Niet online
3 weken geleden een Yamaha MT09 van marktplaats gehaald en gelijk mee op vakantie gegaan oOo

Nu kwam ik er alleen achter dat mijn alarmlichten het niet doen. Deze gaan 1 keer aan en dan stopt het. De knipperlichten functie werkt wel gewoon goed. Nu zijn het niet de originele knipperlichten, maar (denk ik) led knipperlichten. Kan het zijn dat die teveel stroom verbruiken waardoor de relais het niet aankan? Als ik de relais er tussenuit haal en het gewoon met een draadjes doorverbind, dan doen ze het wel alle 4. Nu zit er nog een FE218BH relais in

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20151123/dc307c3006dfc98192d33a14c2ceda6d.jpg
Niet mijn foto, maar wel exact wat ik heb

Als dat het probleem is, door wat kan ik hem dan het beste vervangen? Als dat niet het probleem is, wat zou dan het probleem kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-05 12:07
Ik heb hetzelfde gehad, dit relais was bij mij de oplossing: https://m.louis.nl/artike...errelais-2-polig/10032271

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Frans92
  • Laatst online: 06-05 19:33

Frans92

VFR800

@wimmel_1 Tijd om de TS te updaten!

Gisteren de Fazer achtergelaten bij de dealer en de nieuwe meegenomen!
Een Honda VFR800 uit 2002 :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5uoLIOb.jpg

P.S. Let niet op de marcherende persoon op de achtergrond :')

[ Voor 14% gewijzigd door Frans92 op 11-07-2019 07:36 ]

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Laatst online: 08-05 16:47
Gisteren eindelijk de kentekenplaat van de Explorer kunnen ophalen. WAT.EEN.VERSCHIL.MET.DE.TIGER1050. De Wilbers vering van de Ex is fantastisch, het vermogen echt een stuk meer en wat is de motor makkelijk de bocht in te gooien. Ik ga leuke vakanties tegemoet!

Iemand nog een tip voor 2x H4 led met een niet al te grote koeler aan de achterzijde?

[ Voor 14% gewijzigd door BvZwolle op 11-07-2019 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:35

A13X

Dude

Frans92 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 07:35:
@wimmel_1 Tijd om de TS te updaten!

Gisteren de Fazer achtergelaten bij de dealer en de nieuwe meegenomen!
Een Honda VFR800 uit 2002 :D

[Afbeelding]

P.S. Let niet op de marcherende persoon op de achtergrond :')
VTEC powerrrrrr jonguhhhh >:) >:) >:)

Moet je nu ook een verplicht petje op onder je helm? :+

[ Voor 6% gewijzigd door A13X op 11-07-2019 07:53 ]

Awesome

Pagina: 1 ... 4 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.