xos schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 19:44:
Zou het persoonlijk niet erg vinden als APK wordt ingevoerd. Het zal de sleutelaars niet tegenhouden om goedgekeurde uitlaten tijdelijk te monteren maar het zal echt wel wat schelen.
Ja, en nee.. Ik twijfel er niet aan dat m'n CBR gewoon voor z'n APK zou slagen (ok, nu misschien niet vanwege de lekke voorvorkkeerring), maar als ik naar de Magna kijk... Dat ding staat al een paar jaar stil, als ik die straks weer rijdend heb hoef ik 'm nu alleen maar uit de schorsing te halen en een verzekering te regelen, en ik kan een test rit gaan maken. Als er APK op motoren zou zitten, zou dat niet zomaar kunnen omdat het ding dan toch eerst gekeurd moet worden.
Ook mensen die zich niet bewust zijn van hoeveel herrie hun motor maakt worden er een keer op gewezen.
Mijn motor heeft dan ook maar één onderdeel dat me niet aanstaat, een Laser demper.. Geen killer, geen E-keur
Onderin de toeren valt het nog wel mee met de herrie, maar je wil niet langere tijd een constante snelheid rijden, bij 100km/u word ik er niet blij van. Ik heb de orginele uitlaat er ook wel bij, maar dan klinkt zo'n CBR weer net als een stofzuiger

Bedoeling is om dit seizoen eerst 's te rijden, kijken hoe het ding bevalt. Begin volgend seizoen moet de Laser eraf en dan graag een uitlaat met een sportief geluid én E-keur erop, dat staat me meer aan
Op de Div900 had ik Delkevic zitten, dat gaf een sportief geluidje maar maakte geen herrie. Nou, zoiets dus.. Maar Delkevic had ook geen E-keur....
Als er een APK voor motoren komt kun je erop rekenen dat een geluidsmeting onderdeel van de keuring wordt

Die APK wordt geen 1:1 kopie van de APK die we kennen bij de auto's.
[
Voor 12% gewijzigd door
Destruction op 10-07-2019 11:46
]
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.