Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• cyntax
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16:54

cyntax

Husky

Dark Master schreef op donderdag 28 november 2019 @ 17:27:
Nou net terug van het CBR, knap hoor de 2de keer met 1 fout teveel gezakt.... Daar moet je ook talent voor hebben denk ik.

Ik ga maar eens goed bij mezelf ten rade wat er misgaat. Het zal wel deels te maken hebben met de vraagstelling. Misschien een theoriedagcursus doen, want voor mijn gevoel heb ik echt wel goed geleerd.

To be continued.
Ach, geen zorgen. Ik had er ook 3x over gedaan terwijl het bij de auto theorie in 1x lukte. Vergt ook wel een beetje geluk denk ik. 3e keer voor mij was overigens bij toeval precies dezelfde toets als de eerste keer. Van de eerste had ik ook onthouden welke vragen ik fout had waardoor mijn 3e keer foutloos was :P.

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 13:09
Kreeg net een mailtje dat Motozoom tot nader orde gesloten is. Failliet :?

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Vrijdag schreef op donderdag 28 november 2019 @ 21:31:
Kreeg net een mailtje dat Motozoom tot nader orde gesloten is. Failliet :?
Dat moet dan bijna wel zijn omdat ze falliet zijn. Zou niet weten waarom je anders zoiets aan je klanten zou doorgeven.

• NLDViane
  • Registratie: mei 2011
  • Nu online
@Vrijdag kreeg ik ook ja, zou het erg jammer vinden. De webshop was ruk maar vond het een fijne fysieke winkel

• S4All
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
Pfff gelukkig net mijn tegoedbon op gemaakt.

Maar ik hoop dat er een simpele verklaring voor is.
En dan niet wij zijn failliet. Zo veel fysieke winkels met een ruim assortiment zijn er nou ook weer niet.
Plus de medewerkers die dan voor de kerst op straat staan, brrr maar even niet aan denken.

Wat er ook aan de hand is: Motozoomers sterkte/success hopelijk zijn jullie snel weer open.

• Vrijdag
NLDViane schreef op donderdag 28 november 2019 @ 22:20:
@Vrijdag kreeg ik ook ja, zou het erg jammer vinden. De webshop was ruk maar vond het een fijne fysieke winkel
Ja, die site was echt pure waanzin :X Maar de winkel was best leuk om af en toe door heen te struinen en dan weer met één of ander ding dat je niet nodig hebt naar buiten te lopen :P

Hoop dat ze niet failliet zijn, naast vervelend voor mij is dat ook echt superkut voor het personeel dan.

Vrijdag wijzigde deze reactie 28-11-2019 22:57 (11%)

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Vrijdag schreef op donderdag 28 november 2019 @ 22:50:
[...]

Ja, die site was echt pure waanzin :X Maar de winkel was best leuk om af en toe door heen te struinen en dan weer met één of ander ding dat je niet nodig hebt naar buiten te lopen :P

Hoop dat ze niet failliet zijn, naast vervelend voor mij is dat ook echt superkut voor het personeel dan.
Wel apart: Gisteren avond werd de site https://www.motozoom.nl direct omgeleid naar een plaatje waarop een gecrashte motorfiets lag met daarbij wat tekst in de strekking 'hopenlijk tot snel'.

Nu routeert 'motozoom.nl' zónder www door naar het .com domein mét allemaal 'Black-Friday' aanbiedingen (en https://www.motozoom.nl geeft nu een certificate error op een certificate wat in Juli 2017 verlopen is) :?

Lijkt er op dat er een serverbeheerder / DNS admin aan het hannesen is geweest :P

@Kraanmachinist Welkom hier en: Sleutel ze :9

wimmel_1 wijzigde deze reactie 29-11-2019 09:20 (13%)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• Raym09
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 14:44

Raym09

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

wimmel_1 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 09:04:
[...]

Wel apart: Gisteren avond werd de site https://www.motozoom.nl direct omgeleid naar een plaatje waarop een gecrashte motorfiets lag met daarbij wat tekst in de strekking 'hopenlijk tot snel'.

Nu routeert 'motozoom.nl' zónder www door naar het .com domein mét allemaal 'Black-Friday' aanbiedingen (en https://www.motozoom.nl geeft nu een certificate error op een certificate wat in Juli 2017 verlopen is) :?

Lijkt er op dat er een serverbeheerder / DNS admin aan het hannesen is geweest :P

@Kraanmachinist Welkom hier en: Sleutel ze :9
Bij mij zie ik bij motozoom.com heel even die black friday reclame en daarna schiet hij door naar het plaatje van hopelijk tot snel. Denk eerder dat die serverbeheerder misschien de .com website vergeten was?

The first 40 years of childhood are the hardest.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Raym09 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 09:32:
[...]

Bij mij zie ik bij motozoom.com heel even die black friday reclame en daarna schiet hij door naar het plaatje van hopelijk tot snel. Denk eerder dat die serverbeheerder misschien de .com website vergeten was?
https://www.motozoom.com/ geeft bij mij nú (nog) een 'normale' pagina met BF aanbiedingen ?

Óf het nu heel verstandig is om er nú iets te gaan bestellen….. :o :o Aan de andere kant: Ik kan nergens iets gevonden krijgen aangaande een surseance op naam van motozoom, al kan die toko natuurlijk onder een héle andere naam geregistreerd staan.

wimmel_1 wijzigde deze reactie 29-11-2019 09:46 (24%)

• Frans92
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 13-12 17:41

Frans92

VFR800

wimmel_1 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 09:40:
[...]

https://www.motozoom.com/ geeft bij mij nú (nog) een 'normale' pagina met BF aanbiedingen ?

Óf het nu heel verstandig is om er nú iets te gaan bestellen….. :o :o Aan de andere kant: Ik nergens iets gevonden krijgen aangaande een surseance op naam van motozoom.
Bij mij schakelt-ie ook door naar de gecrashte motor. Misschien is jouw firewall/ander dingetje zo streng dat ie niet doorgaat naar de andere website?

XBL: DonFrans

• Vaniska
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 13-12 08:00
Hebben jullie nog wat leuke black friday dealtjes gevonden? Ik ben op zoek naar een nieuwe jas die ik kan gebruiken in de koude maandjes om naar kantoor te gaan :)

“Never underestimate the determination of a kid who is time-rich and cash-poor.”

• Maegrim
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 13-12 21:51

Maegrim

Lokführer

Vaniska schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 09:47:
Hebben jullie nog wat leuke black friday dealtjes gevonden? Ik ben op zoek naar een nieuwe jas die ik kan gebruiken in de koude maandjes om naar kantoor te gaan :)

Motozoom heeft kleding sale :+ (met de VPN aan doet de site het nog :z )

(ノಠ益ಠ)ノ彡 ┻━┻

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Maegrim Slecht hé >:) :9

• JaICTDronten
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 15:53

JaICTDronten

Bedrijfsaccount Ja! ICT
https://www.nieuwsmotor.n...deuren-webshop-en-winkels

Motozoom sluit deuren webshop en winkels.

JaICTDronten wijzigde deze reactie 29-11-2019 10:45 (20%)

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Nú dus maar hopen dat er geen mensen zijn welke de website alsnog wel in beeld krijgen en er vervolgens iets gaan bestellen :o :o

• Nero22
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 07:09
Rijst bij mij de vraag: wat gebeurt er met de spullen die je daar zojuist hebt gebracht ter reparatie? Zou knap lullig zijn als je die kwijt bent. :o

It's funny. But not ha-ha funny.

• _Apache_
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 13:16

_Apache_

For life.

Willem30 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 08:31:
Gister na de terugweg gevoeld aan de schijf en het was een beetje warm maar niet heet. Ik ga zaterdag voor zekerheid wel ff langs de motorzaak. Sowieso leuk om daar ff een bakkie te doen.

Net op weg naar het werk regende het toch best wel hard. :')
Op de snelweg gingen de koekblikken ineens 50 rijden en remmen om niks terwijl de borden boven de weg niet eens aan stonden. |:(
Een spookfile. Men kan zelfs helemaal tot stilstand komen.
Word vaak veroorzaakt door klevers en invoegers / ritsers, door onze zuiderburen ook wel een harmonica-file genoemd. :)

https://www.anwb.nl/verke...oe-ontstaat-een-spookfile

3 zonnecollectoren voor SWW en CV ondersteuning met een 200L buffervat & 2700Wp PV Panelen. | PVOutput

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 16:26

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat krijg je normaal gesproken gewoon terug. Geen zorgen.
Ik snap het wel. En aan de andere kant ook niet. Persoonlijk wil ik de spullen van mijn motor uitrusting eerst in handen hebben. Passen, de kwaliteit proberen te beoordelen.
Slijtage delen van de motor wordt een iets ander verhaal omdat je dan op onderdeel nummer zoekt, maar accessoires wil ik ook van tevoren beoordelen. Ben ik dan zo raar dat ik juist voor mijn hobby niet alles via internet bestel?
Sterker nog, ik ga vanmiddag even bij Louis langs voor wat spulletjes. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 14:46

LankHoar

Professionele amateur

Nero22 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:07:
Rijst bij mij de vraag: wat gebeurt er met de spullen die je daar zojuist hebt gebracht ter reparatie? Zou knap lullig zijn als je die kwijt bent. :o
Die zijn gewoon jouw eigendom dus die kun je terugvorderen. Valt dus niet onder de inboedel van de betreffende zaak en daar mag een curator (thanks @_Apache_ ) ook niet aankomen, verkopen etc. hoewel dat volgens mij in de praktijk betekend dat je er wel flink achteraan moet omdat het anders wellicht zo verkocht word :X

LankHoar wijzigde deze reactie 29-11-2019 15:25 (5%)

• _Apache_

_Apache_

For life.

Curator.

3 zonnecollectoren voor SWW en CV ondersteuning met een 200L buffervat & 2700Wp PV Panelen. | PVOutput

• Maegrim

Maegrim

Lokführer

wimmel_1 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:49:
[...]

Nú dus maar hopen dat er geen mensen zijn welke de website alsnog wel in beeld krijgen en er vervolgens iets gaan bestellen :o :o
ze hebben elk product op 3 á 5 weken levertijd gezet dus dan moet je wel heel volhardend zijn :P

(ノಠ益ಠ)ノ彡 ┻━┻

• Vaniska
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 13-12 08:00
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met het merk Course? Is volgens mij een eigen merk van XLMoto.
Ze hebben daar laarzen in een black friday deal, wellicht leuk voor de beginnende/lessende motorrijder of niet?

https://www.xlmoto.nl/motorlaarzen-course-alpha-sport

“Never underestimate the determination of a kid who is time-rich and cash-poor.”

• Kraanmachinist
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 13-12 16:59
Overigens, de huidige claxon op mijn F650 vind ik te zwak sinds ik de sportuitlaat heb vervangen door de originele. Hebben jullie een of andere treinhoorn die jullie kunnen aanbevelen?

• S4All
  • Niet online
@Kraanmachinist Er schiet er eigenlijk maar 1 echt te binnen: stebel nautilus

zin wat verbeterd en vrager getagged

S4All wijzigde deze reactie 29-11-2019 15:26 (60%)

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Zit er doorgaans verschil in claxons, of kun je zo eenieder kopen en installeren op je bike? Ik mag namelijk ook wel een luidere hebben aangezien mijn huidige claxon niet boven het geluid van mijn open pijpen uitkomt :+

• Kraanmachinist
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 13-12 16:59
Bedankt @S4All , die zal ik even bekijken.

@LankHoar in de werking van claxons niet, ze werken vrijwel altijd op 12V. Waar je wel rekening mee moet houden is de bevestiging (is er genoeg ruimte voor de claxon) en hoeveel stroom hij trekt, als je ineens 5 ampère trekt ipv 1 ampère zul je even een relais moeten installeren zodat je normale claxon circuit niet wegsmelt.

• mkrmr
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 18:03

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Kraanmachinist schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 16:07:@LankHoar in de werking van claxons niet, ze werken vrijwel altijd op 12V. Waar je wel rekening mee moet houden is de bevestiging (is er genoeg ruimte voor de claxon) en hoeveel stroom hij trekt, als je ineens 5 ampère trekt ipv 1 ampère zul je even een relais moeten installeren zodat je normale claxon circuit niet wegsmelt.
Denali maakt ook een hele luide toeter met 120 dB (Soundbomb), die heeft ook z'n eigen bekabeling erbij. Niet goedkoop maar wel luid...

• _Apache_

_Apache_

For life.

LankHoar schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:27:
[...]

Die zijn gewoon jouw eigendom dus die kun je terugvorderen. Valt dus niet onder de inboedel van de betreffende zaak en daar mag een curator (thanks @_Apache_ ) ook niet aankomen, verkopen etc. hoewel dat volgens mij in de praktijk betekend dat je er wel flink achteraan moet omdat het anders wellicht zo verkocht word :X
Wat ik me dan afvraag. Waar zou dan de 'bewijslast' liggen? In dat geval?
Moet jij met bonnetjes komen om je kleding weer terug te krijgen?
Of neemt de curator aan dat als er ge ruikssporen opzitten dat het niet nieuw niet van de winkel is..

• S4All
  • Niet online
@LankHoar & @Kraanmachinist de Stebel gaat volgens mij ook met een relay op de huidge aansluiting en wordt gevoed vanaf de accu.

• Grubeater
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 13-12 22:28

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Relay krijg je erbij als een Stebel Nautilus besteld. Bij deze Nederlandse Ebay verkoper krijg je de kabels en kabelschoentjes erbij. Is goedkoper dan op hun eigen website.

Die heb ik ook op mijn Alp zitten, trek inderdaad serieus wat stroom. :+

| Mijn fotomeuk |

• NLDViane
  • Nu online
Voor de koopjesjagers onder ons: XLmoto heeft nu ook zowat alle broeken in de aanbieding, en AGV helmen.

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Vanmorgen sneeuwde het. Nu niet meer gelukkig :+

• Vrijdag
LankHoar schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 14:09:

[Afbeelding: Bike trip]
Lang leve het broeikaseffect! Meer mooi motorrijweer 8)

/disclaimer: ik ben niet gehinderd door kennis van milieuzaken 8)

• NLDViane
  • Nu online
Meer foto's! Even zescilinders gespot in Brummen oOo

• Maegrim

Maegrim

Lokführer

Daar was ik ook een paar maanden terug, erg leuk om rond te lopen

(ノಠ益ಠ)ノ彡 ┻━┻

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 16:26

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Vandaag maar eens uitgebreid gepoetst. Ook de eerste rem (voor rechts) er af gehaald en schoon gemaakt. De zuigertjes waren vies en er zat aangekoekt vuil op, maar ze waren wel nog gangbaar. Een zuigertje had iets aan overtuigingskracht nodig maar ook die kwam netjes in beweging. Remblokjes zagen er prima uit en kunnen nog wel even mee.
Daarna wel gestopt want het werd me te laat en te koud. Ergens de komende dagen of volgende week de andere 2 remklauwen er af halen en schoon maken. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Jolke
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 17:50
LankHoar schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 14:09:

[Afbeelding: Bike trip]
Ik moest aan Easy Rider denken. :)

• Cobraa
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:11
Beste Tweakers,

Sinds afgelopen zomer ben ik de trotste eigenaar van een motor rijbewijs. Nu ben ik druk op zoek naar een motor voor komende lente/zomer, aangezien ik een mooi weer rijder ben.

Nu heb ik er 1 op het oog. Een Kawasaki ZX6R Ninja . De motor komt uit 2008 maar heeft 51000 KM gelopen. Ben erg in twijfel vanwege de prijs en KM stand. Hij vraagt er €4150,- voor.

Is het een beetje normale prijs, aangezien de fiets best wat heeft gelopen?

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Cobraa schreef op zondag 1 december 2019 @ 09:39:
Beste Tweakers,

Sinds afgelopen zomer ben ik de trotste eigenaar van een motor rijbewijs. Nu ben ik druk op zoek naar een motor voor komende lente/zomer, aangezien ik een mooi weer rijder ben.

Nu heb ik er 1 op het oog. Een Kawasaki ZX6R Ninja . De motor komt uit 2008 maar heeft 51000 KM gelopen. Ben erg in twijfel vanwege de prijs en KM stand. Hij vraagt er €4150,- voor.

Is het een beetje normale prijs, aangezien de fiets best wat heeft gelopen?
51000 Km is voor zo'n fiets én blok ná ruim 11 jaar een mooie waarde, komt neer op 4500 Km per jaar, die kilometerstand houdt echter meestal wel in dat er wat werkzaamheden aan zitten te komen welke niet onder het reguliere jaarlijkse onderhoud vallen. Kleppen stellen is zo'n dingetje wat bij die kilometerstand meestal even moet gebeuren en opzich is dat niet véél werk, echter: Je kunt bij zo'n fiets niet gemakkelijk bij de kop komen waardoor er nogal wat gesleuteld moet worden om het blok te kantelen... Controleren van de klepspeling lukt nog wel zonder het blok te laten kantelen maar stellen is daarna nog niet mogelijk.

Als je die fiets wilt kopen én 't ding is verder gewoon netjes dan zou ik persoonlijk ter plekke gaan beginnen met een bod van 3K zodat je ergens op €3500,- á €3750,- uit gaat komen.

De markt voor 'SS' machientjes ligt overigens al een paar jaar redelijk op z'n gat... De 'mode' neigt al jaren meer naar de 'Naked' varianten van die fietsen :9

wimmel_1 wijzigde deze reactie 01-12-2019 10:01 (6%)

• botoo
  • Registratie: november 1999

botoo

💀 too old to die young

@Cobraa particulier of van een dealer?
Als je bv https://www.motoroccasion...x-6r-ninja-b24-t1839.html bekijkt dan kan je wat vergelijkingen vinden. Neem ook in gedachte dat het begin van de winter niet een geweldige tijd is om een motor te verkopen dus dat verstevigd jouw onderhandelingspositie.

Shrek op een ezel . . .

• Cobraa
wimmel_1 schreef op zondag 1 december 2019 @ 09:52:
[...]

51000 Km is voor zo'n fiets én blok ná ruim 11 jaar een mooie waarde, komt neer op 4500 Km per jaar, die kilometerstand houdt echter meestal wel in dat er wat werkzaamheden aan zitten te komen welke niet onder het reguliere jaarlijkse onderhoud vallen. Kleppen stellen is zo'n dingetje wat bij die kilometerstand meestal even moet gebeuren en opzich is dat niet véél werk, echter: Je kunt bij zo'n fiets niet gemakkelijk bij de kop komen waardoor er nogal wat gesleuteld moet worden om het blok te kantelen... 8) Controleren van de klepspeling lukt nog wel zonder het blok te laten kantelen maar stellen is daarna nog niet mogelijk.

Als je die fiets wilt kopen én 't ding is verder gewoon netjes dan zou ik persoonlijk ter plekke gaan beginnen met een bod van 3K zodat je ergens op €3500,- á €3750,- uit gaat komen.
Thanks, daar heb ik helemaal niet over nagedacht, kom net om de hoek kijken :P Hij wilde echt niet lager dan 4150 gaan. Beetje jammer wel.
botoo schreef op zondag 1 december 2019 @ 09:57:
@Cobraa particulier of van een dealer?
Als je bv https://www.motoroccasion...x-6r-ninja-b24-t1839.html bekijkt dan kan je wat vergelijkingen vinden. Neem ook in gedachte dat het begin van de winter niet een geweldige tijd is om een motor te verkopen dus dat verstevigd jouw onderhandelingspositie.
Ja had al gekeken op die website. Beetje lastig te vergelijken, aangezien die ik heb gezien een andere demper heeft.

Misschien maakt het dit wat makkelijker
Gaat om de volgende fiets.

https://www.marktplaats.n...6db858f31&previousPage=lr

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Probeer zelf zo'n fiets nú maar eens in te ruilen bij een dealer. Je mag dan in je handjes klappen als je er €3500,- voor terug gaat krijgen bij aanschaf van een gloednieuwe fiets :+

• Cobraa
wimmel_1 schreef op zondag 1 december 2019 @ 10:09:
Probeer zelf zo'n fiets nú maar eens in te ruilen bij een dealer. Je mag dan in je handjes klappen als je er €3500,- voor terug gaat krijgen bij aanschaf van een gloednieuwe fiets :+
Snap ik, maar die wilt er natuurlijk winst op maken, plus die moet er ook BTW over betalen. Maar de gevraagde prijs is dus eigenlijk te hoog?

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Cobraa schreef op zondag 1 december 2019 @ 10:13:
[...]

Snap ik, maar die wilt er natuurlijk winst op maken, plus die moet er ook BTW over betalen. Maar de gevraagde prijs is dus eigenlijk te hoog?
Dát zal ik niet gaan beweren, iedereen wil graag de hoofdprijs terug krijgen én denkt vaak dat 'ie 'goud' in handen heeft, maar:
  • Een 600cc SuperSport koste in 't voorjaar van 2008 bij nieuwe aanschaf ± €12.000,- (=12 jaar geleden!!).
  • Verzekering / MRB lopen gewoon door voor de huidige eigenaar (± €50,- P/M).
  • Onderhoud wat er beslist aan zit te komen, zeker gezien de tekst in de advertentie.
  • Originele onderdelen zijn bijgeleverd?? (Achterlicht + Richtingaanwijzers bijvoorbeeld).
  • ......enz.

Zeker met dat onderhoud wat eraan zit te komen of dingen die je eigenlijk beet wilt pakken om hem weer even fris te krijgen, dan zijn ze al snel economisch totaal loss. Zeker bij dit soort leeftijden zie je de hoeveelheid eigenaren toenemen en de tijd dat ze eigenaar zijn minder worden. Geeft vaak al genoeg aan. :P

I7 9700K 5,1Ghz

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Joopieboy schreef op zondag 1 december 2019 @ 10:51:
Zeker met dat onderhoud wat eraan zit te komen of dingen die je eigenlijk beet wilt pakken om hem weer even fris te krijgen, dan zijn ze al snel economisch totaal loss. Zeker bij dit soort leeftijden zie je de hoeveelheid eigenaren toenemen en de tijd dat ze eigenaar zijn minder worden. Geeft vaak al genoeg aan. :P
Zie de tekst in die advertentie: Ding is 5 maanden geleden aangeschaft met ±45.000Km op de teller en gaat nú al weer weg. De 50K beurt zal vást niet uitgevoerd zijn wánt er was een 'afleverbeurtje' uitgevoerd bij aanschaf in Juli (léés: Natte lap over 't kuipwerk gehaald).

± 4K betalen mét daarbij een, door een Kawasaki dealer uitgevoerde, 50K beurt (zonder slijtage onderdelen zoals banden / kettingset te hoeven vervangen).....

Ja precies, dan ben je al een 1000 euro kwijt aan de beurt, met kleppenstellen en extra's komt daar nog eens 4-500 euro bij, plus dan de banden, hopen er niks verrot is. Hoppa, 2k ben je zo kwijt

Been there, done that. :P

I7 9700K 5,1Ghz

• Cobraa
Thanks voor alle reacties, maar dan laat ik hem lekker staan. Hij gaf aan dat de banden en tandwiel nog een tijdje mee konden, lekker vaag dus.

• NLDViane
  • Nu online
@Cobraa banden en ketting(wielen) hangt heel erg van je rijstijl af. Sommige mensen doen 3 a 4000 km met een setje supersportbandjes, anderen rijden het dubbele (zelfde motor, andere rijstijl). En ketting plus kettingwielen is ook lastig inschatten. Heb zelf een keer in 12000km een ketting opgereden omdat de dealer de kettingwielen niet vervangen had, waar de set meer gemak 25000km mee kan gaan :Y

• Youk
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 17:43

Youk

Volvo For Life

Het kan ook anders natuurlijk. Jaren geleden had ik een andere motor gekocht in Duitsland en geïmporteerd (naar België). Dus inruilen kon niet. Had mijn motor die ik had toen te koop gezet, zelfs bij een winkel waar die enkel bij verkoop commissie zou opbrengen. Motor stond toen op 69K km, op 72K km zou er een grote beurt komen. Deze had ik bij 66K km reeds laten uitvoeren, juist om makkelijker te kunnen verkopen. Mijn vraagprijs was de laagste die je kon vinden (omwille van km-stand). Ding heeft 6 jaar te koop gestaan. In die tijd 1 keer telefoon gekregen van iemand die een bod deed. Mijn reactie: kom eerst kijken en dan praten we over de prijs. Persoon is nooit langs geweest.

Uiteindelijk die andere motor in een ongeval afgeschreven en had nog steeds deze staan. Die terug in gebruik genomen en ondertussen staan er reeds 153K km op. Op naar de 200K km. :9

Volvo Classic Club Belgium

• FSSF
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 17:05
Als je motor zes jaar te koop moet staan kan het toch weinig anders dan dat deze te duur geprijsd is, en het vergelijkingsmateriaal al helemaal. ;)

www.facebook.com/cncdepartment CNC gerelateerde DIY projecten

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
FSSF schreef op zondag 1 december 2019 @ 11:25:
Als je motor zes jaar te koop moet staan kan het toch weinig anders dan dat deze te duur geprijsd is, en het vergelijkingsmateriaal al helemaal. ;)
M'n laatste 'oude' 2012 Yamaha R6 (nieuw aangeschaft in Januari 2012 voor €13.300) heeft vanaf Juni 2016 ook twee jaar bij de dealer te koop gestaan nadat ik 'm daar inruilde op m'n huidige Yamaha MT10.

Apparaat stond daar initieel te koop voor €8.500,- terwijl ik er €10.500,- voor terug had gekregen als inruilprijs (mét een zooi opties zoals een Akrapovic uitlaatsysteem / Öhlins vering/demping + stuurdemper, Titax rem/schakel-set + stuurhendels, Akrapovic Carbon kuipdelen....+ Alle originele delen).
Al dat aftermarket spul was voor die €8.500,- al weer vervangen door het originele spul en die fiets is uiteindelijk ná twee jaar (EXACT op de dag nauwkeurig) voor €8.000,- verkocht toen 'ie ruim 6 jaar oud was mét 16.500 aantoonbare dealeronderhouden Km's (openbare weg, géén circuit) op de teller.

De tweede eigenaar heeft 'm zo te zien nog steeds (https://ovi.rdw.nl -> 52-MB-HG).

8)

wimmel_1 wijzigde deze reactie 01-12-2019 12:33 (7%)

FSSF schreef op zondag 1 december 2019 @ 11:25:
Vergeet niet als dat je je motor in consignatie te koop zet dat een dealer 0 moeite doet om hem te verkopen. Zoals bij MPE staat ie ergens op zolder tussen de 101 andere occasions, wordt 1x een advertentie geplaatst en verder staat ie gewoon op de website in de 'voorraad'. Al is die goedkoper dan wat dan ook, dan nog kun je hem niet vinden. :P

Ik heb na mijn crash met mijn 1e wegmotor ook de motor een tijd in de verkoop gehad omdat ik niet meer wilde rijden, denk maar niet dat je hem dan verkocht krijgt. :P Dus het jaar erna een rijtraining gevolgd, ding opgehaald en weer begonnen.

Wel een goedkope stalling overigens, heeft mij alleen een accu gekost. :+

I7 9700K 5,1Ghz

• Joepla
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 10:46

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

En dan heb je nog de kopers die extreem achterdochtig zijn of maar niet kunnen beslissen... Mijn vorige motor heeft maanden op MP (en andere sites) gestaan. Prijs was gezien de staat, leeftijd en km's gewoon goed. Zelfde fietsen, maar veel ouder of een veelvoud aan km's, waren ongeveer gelijk geprijsd of zelfs duurder.

Uiteindelijk had iemand uit de buurt (dorpje verderop) interesse, maar krabbelde later toch terug. Heb de motor uiteindelijk aan een handelaar 120 km verderop verkocht die hem na een proefrit van een straatlengte meteen meenam. Volgende ochtend stond hij al op de site. Heeft er niets aan hoeven doen, zelfs de tank zat vol als ik me goed herinner.

De afhaker nam na 5 dagen weer contact met me op: "Is hij nog beschikbaar?". Nee dus.
Na 2 weken weer een mailtje: "Ik heb een motor bij ..... gekocht en zie nu dat het jouw motor is". Complimenten erbij voor de staat etc, hartstikke leuk om te horen, vind ik.

Handelaar had hem > € 1000,- duurder aangeboden (dus + 25% van mijn prijs), denk dat hij ook voor die prijs is weggegaan 8)7
Blijkbaar hechten veel mensen enorme waarde aan een handelaar, omdat je dan 3 maanden garantie krijgt (" slijtagegevoelige delen" uitgezonderd natuurlijk).

Joepla wijzigde deze reactie 01-12-2019 12:33 (4%)

Live solarinfo op PVoutput [6,625 kWp]

• Youk
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 17:43

Youk

Volvo For Life

@FSSF Heb net even snel gecheckt en nu 5 jaar nadat ik de motor terug in gebruik heb genomen zit mijn toenmalige vraagprijs in de categorie van de goedkopere versies. En de huidige goedkopere versies zien er slechter uit dan de mijne toen en ik ben er zeker van dat ze ook het grote onderhoud niet hebben gekregen.

M.a.w. die krengen zijn nog niet veel verder gezakt in prijs. En dan spreek je ten opzichte van het eerste moment van te koop aanbieden tot nu over een tijdsbestek van 11 jaar!

@Joopieboy Ik moet zeggen dat ik toen mijn motor wel regelmatig zag opduiken op tweedehandssites waar die winkel veel op aanbood. Waren geregeld nieuwe advertenties, dus op dat gebied kon ik niet klagen.

Ach ja, ben er nog steeds enorm blij mee. O+ Meest ideale voor mij zou zijn als hiervan een electro versie van zou komen. Misschien toch maar zo'n Energica kopen en alles ombouwen? :+

Volvo Classic Club Belgium

• FSSF
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 17:05
Joopieboy schreef op zondag 1 december 2019 @ 12:12:
[...]

Vergeet niet als dat je je motor in consignatie te koop zet dat een dealer 0 moeite doet om hem te verkopen. Zoals bij MPE staat ie ergens op zolder tussen de 101 andere occasions, wordt 1x een advertentie geplaatst en verder staat ie gewoon op de website in de 'voorraad'. Al is die goedkoper dan wat dan ook, dan nog kun je hem niet vinden. :P

Ik heb na mijn crash met mijn 1e wegmotor ook de motor een tijd in de verkoop gehad omdat ik niet meer wilde rijden, denk maar niet dat je hem dan verkocht krijgt. :P Dus het jaar erna een rijtraining gevolgd, ding opgehaald en weer begonnen.

Wel een goedkope stalling overigens, heeft mij alleen een accu gekost. :+
Daar zit natuurlijk wel wat in ja, geen ervaring daarmee. Ik heb al mij motoren, een stuk of zes, gelukkig altijd binnen de advertentieduur van MP (vier weken) kunnen verkopen.

www.facebook.com/cncdepartment CNC gerelateerde DIY projecten

• Chakotay
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 17:49

Chakotay

Lick here to continue

Hm, Motozoom failiet? Zonde, bij hun & Hein Gericke ben ik mijn motor'carriere' begonnen 12 jaar geleden. Ze zijn echter ook wel ingehaald door modernere zaken met een fatsoenlijke website als motorkledingcenter e.d., en voor spul als onderdelen waarvoor een fysieke winkel geen meerwaarde heeft zijn de grote webshops een stuk goedkoper.
NLDViane schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 15:25:
Meer foto's! Even zescilinders gespot in Brummen oOo
Damn, zit daar een museum? Ik was daar de hele afgelopen week in de buurt 8)7 (Landal Coldenhove)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• NLDViane
  • Nu online
@Chakotay was bij The Gallery, is officieel een exclusieve autodealer maar ze hadden ook het een en ander aan motoren staan waaronder deze zescilinders, een paar Ducati's (998R, 1098R Troy Bayliss Edition :9~ ), wat oudere MV Agusta's :) Zit ook een Grand Café in tegenwoordig, erg leuk om tijdens een lange rit een koffiepauze te doen :Y

• Willem30
  • Laatst online: 13-12 15:32
Hmm twijfel of ik morgenochtend maar met auto naar het werk ga. Ik lees grote kans op gladheid...

Acties:
  • +10Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Morgen laat ik de motor staan... Kou boeit me niet zo. Gladde wegen wel.

Verder wil ik jullie deze niet onthouden:
Haha ja die is mooi ja, kwam ook al via de app voorbij. :P

En pest is met gladheid dat het zo onberekenbaar is, en net die ene bocht of dat ene viaduct kan voor een hoop ellende zorgen. :P Plus je bent afhankelijk van de koekenbakkers om je heen...

I7 9700K 5,1Ghz

• Dryhte
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 16:19
Hebben wij in .be chance :) hier komt de temperatuur niet onder 1°C, naar verluidt.

Te koop: 2005 Ducati ST3

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Dryhte schreef op zondag 1 december 2019 @ 23:26:
Hebben wij in .be chance :) hier komt de temperatuur niet onder 1°C, naar verluidt.
Hoe kan ik dan ooit in de Ardennen gaan skiën? ;)

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
sypie schreef op zondag 1 december 2019 @ 23:07:
Verder wil ik jullie deze niet onthouden:
[Afbeelding]
Deze man doet het gewoon met 1 arm en 1 been.

YouTube: KEMPSTER AND DOOHAN TAKE ON PHILLIP ISLAND

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
Het vriest idd en er is gestrooid. :p toevallig onderweg ook geen enkele motorfiets tegengekomen.

• TheJason
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 13-12 22:13
Ik ben 3 andere motorrijders tegen gekomen in de omgeving van Den Haag.

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 17:55

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Genoeg motorrijders tegen gekomen vandaag.

@Joopieboy kan ook mooi de winter doorrijden als hij die GS heeft :w B-)

A wise man once said: 'Work is not a place."

• Willem30
Vanuit de file in de auto meerdere motorrijders gezien ;(
Toch vond ik wat bochten om 7 uur vanochtend wat glimmend eruit zien.

• Dryhte
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 16:19
Brr, ik ben toch maar met de wagen vanmorgen (en heb serieus moeten krabben om de voorruit ijsvrij te krijgen, de weerman kent er niks van)
wimmel_1 schreef op maandag 2 december 2019 @ 00:19:
[...]

Hoe kan ik dan ooit in de Ardennen gaan skiën? ;)
Niet? Heb ik ook nog nooit gedaan hoor :+

Dryhte wijzigde deze reactie 02-12-2019 09:16 (44%)

Te koop: 2005 Ducati ST3

• Rubman
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 18:00

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Vanochtend gewoon met de motor, goed te doen.

Totdat je het parkeerterrein op wilt draaien en even aan de rand van de weg gaat rijden. Glibberdeglibber,
Overeind gehouden en met 2 voetjes aan de grond de bocht om gedraaid.

Van de week maar ff kijken om toch op 4 wielen naar werk te gaan. Al kon ik vanochtend weer 20 minuten winnen omdat er best wat file stond waar ik langs kon.

Ik ben achteruit de toekomst in gestruikeld. - van Rossum M.
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

• Raym09
  • Laatst online: 14:44

Raym09

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Deed, hij is niet meer. Vorig jaar overleden.

The first 40 years of childhood are the hardest.

• Shivs
  • Niet online
Mijn motor is terug van de garage dus ik kon ook weer op twee wielen naar werk. Scheelt toch 20 minuten ten opzichte van de bus. Het was prima rijden ook, wel een klein slippertje in een glooiende bocht maar dat ging uiteindelijk ook prima.

• Xoxol
  • Laatst online: 13-12 01:37
Door jullie reacties van gisteren ook eerst geaarzeld om vandaag niet met de motor te gaan. Uiteindelijk toch gedaan, geen spijt. Bij Den Haag stond rond 08:00 al flinke file.

V-Strom 650

• UTwizard
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 13-12 18:35
Nou, zelf heb ik een aantal weken terug een ZX10R gekocht, afgelopen weekend hebben we voor mijn vriendin een SV650S gekocht:

Het moest het liefst iets sportiefs zijn maar niet per se een supersport, ze vindt een Gladius heel fijn rijden, maar het mocht -absoluut- geen naked zijn. Deze machine tikte alle checkboxen wel af, stukje op gereden en voelde allemaal goed.

Voorlopig zijn wij even klaar met motoren kopen / geld uitgeven (hoop ik :+)

UTwizard wijzigde deze reactie 02-12-2019 09:45 (5%)

• Streepje
  • Laatst online: 13-12 07:46

Streepje

noem me maar Streepje

Vanmorgen genoeg rijders gezien maar toen zat ik al in de 4wieler, toen ik op de 2 wielen naar de zaak ging was ik denk ik nog de enigste

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

• The1WhoKnockz
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 13-12 15:29
Gisteren heb ik (eindelijk) een motor gekocht.
Proefrit gemaakt en direct helemaal tevreden.
Het betreft een Honda CBR 600 FS uit 2003, met zo'n 20.600 km op moment van aanschaf.

Kan ik worden toegevoegd aan de OP met deze motor, provincie Groningen en onderstaande foto?
2003 Honda CBR 600 FS

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

K-k-k-ou-d-d vanmorgen zeg (en gistermiddag tijdens het toeren ook)! Zag ook hier en daar gladde onderdelen op de weg waar ik liever niet over heen rijd. Het zal vanaf nu bijna elke nacht onder 0 zijn hier (waarschijnlijk tot ~maart) en overdag ook rond de 0 graden. Komend weekend iets beter (d.w.z. ~5 graden) maar dan wel regen. Denk dat ik van de week maar eens een winterstalling op ga zoeken..
The1WhoKnockz schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:15:
Gisteren heb ik (eindelijk) een motor gekocht.
Proefrit gemaakt en direct helemaal tevreden.
Het betreft een Honda CBR 600 FS uit 2003, met zo'n 20.600 km op moment van aanschaf.

Kan ik worden toegevoegd aan de OP met deze motor, provincie Groningen en onderstaande foto?
[Afbeelding: 2003 Honda CBR 600 FS]
Gefelicteerd! Om toegevoegd te worden kun je het beste even @lolgast en @wimmel_1 taggen, dus bij deze ;)

LankHoar wijzigde deze reactie 02-12-2019 10:42 (49%)

• lolgast
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 17:38
Is al gebeurd hoor :) Mijn duimpje staat er ook bij

lolgast wijzigde deze reactie 02-12-2019 10:43 (42%)

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Hele korte maar indrukwekkende impressie van Alan Kempster YouTube: LEFT SIDE STORY English Ver

Shrek op een ezel . . .

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@lolgast Zowaar vergeten, mijn 2019 Harley Davidson Sportster Iron 883 mag ook toegevoegd worden op de OP.
Geen bruikbare eigen foto nog en nu staat 'ie verstopt in de berging.
https://tweakers.net/ext/f/uCHc4slzXWGMdxLhoOdVH2HL/full.png

Shrek op een ezel . . .

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Hm, zei iemand iets over gladheid? Ik wilde vanochtend in Zeist hier komende vanaf de rotonde wat stilstaand verkeer inhalen, maar blijkbaar lag er op die invoegstrook nog ijzel... Opeens lag ik horizontaal :X Het stilstaande verkeer heb ik wel deels ingehaald, maar glijdend :P Gelukkig geen noemenswaardige schade, alleen wat flinke krassen op de valbeugels e.d., en een klein scheurtje helemaal onderin mijn broekspijp:

De armor-laag op mijn arm heeft prima gehouden, die lijkt alleen vies van de pekel:

Zelf heb ik verder niet, alleen een heel licht pijnlijke heup. Zometeen de verzekering eens bellen om te vragen of die kleding niet stiekem door de opzittenden-verzekering gedekt word.

Wel typisch overigens dat er ondanks het drukke verkeer helemaal niemand stopte om even te helpen de motor weer overeind te zetten. De voorste auto vroeg even door zijn raampje of het ging, maar reed snel weer verder nadat ik opstond en zei dat ik nog ok was.

Chakotay wijzigde deze reactie 02-12-2019 12:37 (8%)
Reden: maps linkje gefixt

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
Chakotay schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:55:

Wel typisch overigens dat er ondanks het drukke verkeer helemaal niemand stopte om even te helpen de motor weer overeind te zetten. De voorste auto vroeg even door zijn raampje of het ging, maar reed snel weer verder nadat ik opstond en zei dat ik nog ok was.
Da's flink klote zeg.. :| En idd typisch dat niemand helpt.. Hopelijk hou je er niks aan over verder.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@SmurfLink het ging niet harder dan 20kph, en door de het gladde stuk weg gleed ik soepel verder zonder ergens tegenaan te komen, dat scheelt waarschijnlijk. Ik verbaasde me er vooral over dat ik die motor in één keer in mijn eentje overeind kreeg. Niet door de kracht die nodig is, maar door het gebrek aan grip onder mijn voeten en banden op dat gladde wegdek.

Tylen schreef op maandag 2 december 2019 @ 08:35:
Genoeg motorrijders tegen gekomen vandaag.

@Joopieboy kan ook mooi de winter doorrijden als hij die GS heeft :w B-)
Ging met de Gixxer ook prima, zolang er niet gestrooid was gewoon doorrijden 8)

I7 9700K 5,1Ghz

• botoo

botoo

💀 too old to die young

. . . geen noemenswaardige schade, alleen wat flinke krassen op de valbeugels e.d. . .
Ik heb een hardgrondige hekel aan valbeugels, wmb een lelijk onsierend buizenstelsel op je fiets, maar als je ze nodig hebt dan ben je er wel heel blij mee vermoed ik zomaar. Ineens telt 'form follows function' weer :)

Shrek op een ezel . . .

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@botoo verschilt een beetje per type fiets vind ik. Een lompe allroad als dit vind ik juist kaal zonder wat valbeugels en handkappen er op. De gigantische stalen 'oren' bij de gemiddelde naked die als lesmotor word gebruikt zijn dan weer geen gezicht.

• NLDViane
  • Nu online
@botoo die van de Street Triple zijn aardig netjes naar mijn idee

• ShininNL
  • Registratie: februari 2010
  • Nu online
Yup de winterstalling opgezocht, glad, vies, pekel, nat, bah :(

• Willem30

Je Maps link laat de locatie niet zien maar onder de bomen en zo is het nu oppassen.

Helaas "normaal" gedrag dat niemand je helpt. ;w

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@NLDViane Dat ziet er idd heel fraai uit maar ik ben bang dat die dan weer niet zoveel bescherming bieden als zo'n buizenstellage?

Hoe dan ook, aangezien ik geen WW verkeer ga doen (Harley mooi weer rijder he? :+) en ik er hoe dan ook ziek van zal zijn als ik met of zonder beugels onderuit ga, laat ik ze voor mijzelf links liggen.

Shrek op een ezel . . .

• cyntax
  • Laatst online: 16:54

cyntax

Husky

Balen! Gelukkig ben je er relatief goed vanaf gekomen. De crashbars beetje aanstippen en weer gaan met die banaan!

Dat niet stoppen voor een ander is echt een drama inderdaad. Toen ik ten val kwam door de aanrijding op de veluwe in de nacht reden ook genoeg auto's mij voorbij zonder zelfs snelheid te minderen terwijl ik daar aan de kant stond met de motor in de greppel.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Hm, zei iemand iets over gladheid? Ik wilde vanochtend in Zeist hier komende vanaf de rotonde wat stilstaand verkeer inhalen, maar blijkbaar lag er op die invoegstrook nog ijzel... Opeens lag ik horizontaal :X Het stilstaande verkeer heb ik wel deels ingehaald, maar glijdend :P Gelukkig geen noemenswaardige schade, alleen wat flinke krassen op de valbeugels e.d., en een klein scheurtje helemaal onderin mijn broekspijp:

[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]

De armor-laag op mijn arm heeft prima gehouden, die lijkt alleen vies van de pekel:

[Afbeelding]

Zelf heb ik verder niet, alleen een heel licht pijnlijke heup. Zometeen de verzekering eens bellen om te vragen of die kleding niet stiekem door de opzittenden-verzekering gedekt word.

Ai sterkte!
botoo schreef op maandag 2 december 2019 @ 12:34:
@NLDViane Dat ziet er idd heel fraai uit maar ik ben bang dat die dan weer niet zoveel bescherming bieden als zo'n buizenstellage?

Hoe dan ook, aangezien ik geen WW verkeer ga doen (Harley mooi weer rijder he? :+) en ik er hoe dan ook ziek van zal zijn als ik met of zonder beugels onderuit ga, laat ik ze voor mijzelf links liggen.
Waarschijnlijk wel iets minder, maar op wegdek goed genoeg. Vorig jaar was er iemand in de groep met een Triple en die beugeltjes op zn muil gegaan, motor zelf geen schade, wel spiegeltje, bar-end, dat werk alleen.

K46/S1000RR, K26/R1200RT, E61/550i

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Willem30 schreef op maandag 2 december 2019 @ 12:33:
[...]

Je Maps link laat de locatie niet zien maar onder de bomen en zo is het nu oppassen.

Helaas "normaal" gedrag dat niemand je helpt. ;w
Gefixt, ik was de quotjes eromheen vergeten, hier was het.

• charrel
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 16:15

charrel

@r1200r lc @hue addict

NLDViane schreef op maandag 2 december 2019 @ 12:10:
@botoo die van de Street Triple zijn aardig netjes naar mijn idee
[Afbeelding]
Ziet er leuk uit, goede smakkerd betekend waarschijnlijk wel een nieuwe cilinderkop ;)

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
botoo schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:52:
@lolgast Zowaar vergeten, mijn 2019 Harley Davidson Sportster Iron 883 mag ook toegevoegd worden op de OP.
Geen bruikbare eigen foto nog en nu staat 'ie verstopt in de berging.
https://tweakers.net/ext/f/uCHc4slzXWGMdxLhoOdVH2HL/full.png
Heb je ook een voorkeur voor een bepaalde regio of is de Zuidpool ook goed? >:)

• Willem30
Chakotay schreef op maandag 2 december 2019 @ 12:38:
[...]

Gefixt, ik was de quotjes eromheen vergeten, hier was het.
O daar in Zeist :+
Die wegen zijn tricky. De grote wegen waren wel te doen. Net even buiten gelunchwandeld en het was soort van warm in de zon. :')

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Willem30 schreef op maandag 2 december 2019 @ 13:01:
[...]

O daar in Zeist :+
Die wegen zijn tricky. De grote wegen waren wel te doen. Net even buiten gelunchwandeld en het was soort van warm in de zon. :')
Ik zag toen ik de motor overeind aan het sleuren was ook nog een voetganger heel vrolijk met 2 voeten tegelijk over het voetpad glijden, was duidelijk glad inderdaad blijkbaar :P

• botoo

botoo

💀 too old to die young

wimmel_1 schreef op maandag 2 december 2019 @ 12:56:
[...]

Heb je ook een voorkeur voor een bepaalde regio of is de Zuidpool ook goed? >:)
Liever iets een beetje centralers, Flevoland is prima :)

Shrek op een ezel . . .

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

@Chakotay ouch, vervelend zeg! Tijd om de fiets in stalling te zetten, nietwaar? Je bevestigd hiermee wel mijn gedachte om dat te gaan doen deze week..

Overigens, ondanks dat je kleding nog goed uitziet zou ik deze zeker vervangen. Dat schuim is gemaakt om een enkele klap op te vangen. Hetzelfde geld overigens wanneer je helm in contact met de grond kwam (en het lijkt mij haast onmogelijk om te vallen en niet met je helm aan de grond te komen). Dit soort spul is gemaakt voor 1 impact, en daar wil je niet mee spelen lijkt me.
Ik rijd ook Harley, en rijd nog steeds 8)

Wil hem wel in stalling gaan zetten deze week :X

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@LankHoar ik was zolang het niet gaat sneeuwen niet van plan om de motor te laten staan, mogelijk alleen wat beter opletten bij melding van ijzel. Een echte winterstop heb ik in de 12 jaar dag ik motorrij nog nooit gedaan, zolang ik op deze locatie werk zal dat waarschijnlijk zo blijven.

Voor de kleding heb ik net melding gemaakt bij de verzekering. Er zou max €750 dekking voor kleding moeten zijn ondanks dat het alleen een WA-polis is, valt te proberen in ieder geval. Het is niet genoeg om het hele pak te vervangen, maar een nieuw setje CE-protectoren en reparatie van de scheur in de broek moet zeker wel kunnen als ze wat uitkeren. Mijn hoofd heeft voor zover ik weet de grond niet geraakt, de snelheid was laag en ik kon het opvangen met mijn arm. Ik kan ook geen enkele kras of veeg vinden op de helm.

Pagina: 1 ... 60 ... 64 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True