Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Laatste kans om te stemmen voor de Tweakers Awards 2019/2020!

Dit jaar organiseert Tweakers alweer voor de dertiende keer de Tweakers Awards, de publieksprijs voor de beste technologie- en elektronicaproducten. Laat je stem gelden en maak kans op een Google Stadia Premiere Edition, Nintendo Switch inclusief Mario Kart of een setje Sony WF-1000XM3 in-ear oordoppen.

Stemmen

• Willem30
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 16-01 13:17
sypie schreef op zondag 24 november 2019 @ 20:58:
[...]
Dan rijd je niet vaak genoeg.

Mijn Honda ST1300 (Pan European) komt niet aan de lader, ook niet wanneer ik 3 weken niet rijd omdat het vriest. Wanneer die niet wil starten omdat de accu aan gort is, zoals afgelopen zomer, dan is het gewoon dikke pech. Nu zit er een nieuwe accu in die genoeg geladen wordt wanneer ik aan het rijden ben (2 uren per werkdag).

Verder krijgt de motor af en toe een nat washandje over de wangetjes en de voorkant, anders zie ik weinig meer. De meeste troep is er dan wel weer af. Voor de rest weinig bijzonders. Het ding moet gewoon rijden als ik wil/moet rijden, ook wanneer het koud is.

Het wordt alleen tijd voor de handvatverwarming...

Ow, ik was mij gisteren aan het afvragen waarom Honda geen opvolger heeft voor de Pan European. Die staat namelijk niet meer in hun assortiment. Op dit moment nog niet aan vervanging toe maar vooruitkijken kan geen kwaad.
Tijd voor de nieuwe Goldwing dan ? :+

• wilco1985
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 17-01 12:12
Rubman schreef op maandag 25 november 2019 @ 08:18:
* Rubman haat mist.

Altijd kut, zowel met vizier open als dicht.
Plus 1! Dan kom je er achter dat de mist eigenlijk best mee valt nadat je het vizier weer eens hebt schoon gepoetst :+

• Willem30
wilco1985 schreef op maandag 25 november 2019 @ 09:06:
[...]

Plus 1! Dan kom je er achter dat de mist eigenlijk best mee valt nadat je het vizier weer eens hebt schoon gepoetst :+
Ook plus 1 !

Vanochtend onderweg met handschoen vizier geveegd. Daarom nu strepen op vizier. Kan ik elke avond het vizier gaan poetsen. Overigens komt daar best zwarte troep vanaf.

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 17-01 16:18

ToolkiT

brit-tweaker

Bimotat tesi H2..
Een bimota met hub steering en het supercharged kawa H2 blok 8)7

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• noes
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

WiLLoW_TieN schreef op maandag 25 november 2019 @ 07:58:
Die DUNLOP acculader ( 1A ) ligt vaak bij de Action voor 11,95
Ja die is hetzelfde als de Colentris die @LankHoar linkte. Probleem voor @LankHoar is dat ie niet in Nederland woont, dus moeilijk even langs de Action fietst ;)

K46/S1000RR, K26/R1200RT, E61/550i

• Ghostrider
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 17-01 15:11

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Willem30 schreef op maandag 25 november 2019 @ 09:16:
[...]

Ook plus 1 !

Vanochtend onderweg met handschoen vizier geveegd. Daarom nu strepen op vizier. Kan ik elke avond het vizier gaan poetsen. Overigens komt daar best zwarte troep vanaf.
Beetje autowax erop .. eenmaal op snelheid even naar links en rechts kijken ;)

Asus Zenbook i7 256gb

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 00:59

LankHoar

Professionele amateur

@harley @Joepla @noes dat van Harley klinkt niet goed. Het woord "onderhoudsmodus" zegt dus blijkbaar weinig.. Hoe weet ik dan of een lader een fatsoenlijke, echte onderhoudsmodus heeft? Deze Victron ziet er geavanceerder uit, en de prijs is ook wat hoger (korting ook een stuk minder), maar ik heb er dus precies 0 verstand van om er iets zinnigs over te kunnen zeggen..

Ik was al blij dat ik een mailtje kreeg dat mijn lader klaar ligt om op te halen, maar nu ben ik ff wat minder blij ermee ;)

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

LankHoar schreef op maandag 25 november 2019 @ 10:07:
@harley @Joepla @noes dat van Harley klinkt niet goed. Het woord "onderhoudsmodus" zegt dus blijkbaar weinig.. Hoe weet ik dan of een lader een fatsoenlijke, echte onderhoudsmodus heeft? Deze Victron ziet er geavanceerder uit, en de prijs is ook wat hoger (korting ook een stuk minder), maar ik heb er dus precies 0 verstand van om er iets zinnigs over te kunnen zeggen..

Ik was al blij dat ik een mailtje kreeg dat mijn lader klaar ligt om op te halen, maar nu ben ik ff wat minder blij ermee ;)
Die lader detecteert zelf wanneer de accu vol zit, blijft m niet volpompen. Bij mij is dat nog nooit fout gegaan, en laat de accu ook gewoon in de motor zitten bij het laden (en dat raadt BMW ook aan). Wel zou ik m gewoon af en toe opladen, niet de hele winter aangesloten laten.

• botoo
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 12:08

botoo

💀 too old to die young

Rubman schreef op maandag 25 november 2019 @ 08:18:
* Rubman haat mist.

Altijd kut, zowel met vizier open als dicht.

botoo wijzigde deze reactie 25-11-2019 10:32 (3%)

Shrek op een ezel . . .

• Stacheldraht
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 16-01 16:56

Stacheldraht

Frankfurt am Main

How low can you go :)

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

• Joepla
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 09:12

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@LankHoar Je kunt in dit geval afgaan op de ervaring van anderen. Ik heb een Optimate 3, vroeger ook een CTEK gehad. Die zijn bewezen goed. Ik zie ze ook geregeld bij motorzaken in gebruik.

Als iets te mooi/goedkoop is om waar te zijn, is het dat vaak ook.

Edit: ik zie dat jouw Tsjechische winkel ook Optimate en CTEK levert. Als je slim bent, zorg je dat er meteen een vast oplaadsnoertje bij zit (dus een kabeltje vanaf de accu met een zekering naar een connector waar je makkelijk bij kan, zonder je halve motor te moeten demonteren). Je plugt dan na het rijden de stekker in. Gewoon altijd doen, dan houdt je een blije accu.

Joepla wijzigde deze reactie 25-11-2019 11:37 (41%)

Live solarinfo op PVoutput [6,625 kWp]

• Waaj
  • Registratie: januari 2019
  • Niet online
Pas op hiermee, standaard Rain-X is niet geschikt voor kunststof vizieren! Er is ook een variant speciaal voor vizieren :)

Zelf gebruik ik Visor-proof van Nikwax. Verschil is goed te merken, druppels glijden veel makkelijker van je vizier af dan zonder. Wel moet het om de 2 dagen herhaald worden, maar dat is een kwestie van 2x sprayen en goed uitwrijven.

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Willem30 schreef op maandag 25 november 2019 @ 08:54:
[...]
Tijd voor de nieuwe Goldwing dan ? :+
De ST1300 is al lomp, veel lomper hoeft het niet te worden. Heb achter huis maar een steegje van 1 meter 20 breed en kan de draai de tuin in nog net maken. Achter huis een keer steken om de motor weer met het voorwiel de goede kant op te zetten... Met een GL1800 zie ik dat nog niet zo gebeuren als ik eerlijk ben. Daarbij hoef ik niet beslist een passagiersstoel, de vrouw gaat voorlopig toch niet mee.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Joepla schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:11:
[...]

Edit: ik zie dat jouw Tsjechische winkel ook Optimate en CTEK levert. Als je slim bent, zorg je dat er meteen een vast oplaadsnoertje bij zit (dus een kabeltje vanaf de accu met een zekering naar een connector waar je makkelijk bij kan, zonder je halve motor te moeten demonteren). Je plugt dan na het rijden de stekker in. Gewoon altijd doen, dan houdt je een blije accu.
altijd doen? Lijkt me niet nodig om je accu altijd maar bij te blijven laden, al helemaal als je net een goede rit hebt gereden.

• Joepla

Joepla

@noes En dat is nu waar een onderhoudslader zich onderscheidt van een (druppel-)lader. Die "blijft niet altijd maar bijladen".Zie mijn linkje over het verschil tussen verschillende laders ergens hierboven.

• Willem30
sypie schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:32:
[...]

De ST1300 is al lomp, veel lomper hoeft het niet te worden. Heb achter huis maar een steegje van 1 meter 20 breed en kan de draai de tuin in nog net maken. Achter huis een keer steken om de motor weer met het voorwiel de goede kant op te zetten... Met een GL1800 zie ik dat nog niet zo gebeuren als ik eerlijk ben. Daarbij hoef ik niet beslist een passagiersstoel, de vrouw gaat voorlopig toch niet mee.
Okee :P

Ik had iets gelezen over dat ze de ST niet konden laten voldoen aan euro4 norm en dat ze dat niet verder wilde ontwikkelen maar wel met de Goldwing.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Waaj schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:22:
Pas op hiermee, standaard Rain-X is niet geschikt voor kunststof vizieren! Er is ook een variant speciaal voor vizieren :)
Mijn Rain-X plaatje komt bij motorcorner vandaan https://www.motorcorner.n...iets-helmen-vizieren.html je mag to hopen dat een motor-toko wel het juiste adviseert?

Wel zelf ff goed controleren is blijkbaar geen overbodige luxe.

Shrek op een ezel . . .

• youridv1
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 15-01 23:28
LankHoar schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:08:
[...]

Wat bedoel je als "een hele positieve ervaring"? Ik heb het zelf (nog) niet gedaan, maar genoeg jongens die ik ken en niet van chroom poetsen houden hebben dat al wel gedaan. Ziet er netjes uit hoor. Zelf wil ik mijn sissybar laten poedercoaten omdat de verf nu steeds loslaat en het daardoor lelijk is en roest.
Dat lijkt me dan toch netjes? Een niet positieve ervaring zou ik swirl marks noemen of andere zichtbare bijeffecten van poetsen

i7 6700K @ 4.7GHz | Gigabyte Z170XP-SLI | 16GB HyperX Fury 2400MT/s | Gigabyte GTX 1080 G1 Gaming @ 2075MHz Core 11GHz Memory | Kraken X62 | NZXT Hue+ | Samsung 850 Evo 500GB | 3TB WD Blue | Corsair RM750x | Fractal Design Define S TG (Mod)

• Waaj
  • Niet online
botoo schreef op maandag 25 november 2019 @ 12:18:
[...]
Mijn Rain-X plaatje komt bij motorcorner vandaan https://www.motorcorner.n...iets-helmen-vizieren.html je mag to hopen dat een motor-toko wel het juiste adviseert?

Wel zelf ff goed controleren is blijkbaar geen overbodige luxe.
Staat op de achterkant of het geschikt is voor plastic of niet. En volgens mij is de versie die op de afbeelding van motor-corner staat niet geschikt voor plastic :X

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Joepla schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:11:
@LankHoar Je kunt in dit geval afgaan op de ervaring van anderen. Ik heb een Optimate 3, vroeger ook een CTEK gehad. Die zijn bewezen goed. Ik zie ze ook geregeld bij motorzaken in gebruik.

Als iets te mooi/goedkoop is om waar te zijn, is het dat vaak ook.

Ik zit nu te kijken naar deze twee apparaten:
https://www.alza.cz/EN/auto/ctek-xs-0-8-d4525404.htm?o=15
https://www.alza.cz/EN/auto/ctek-mxs-3-8-d4525405.htm?o=18

Enerzijds is het wellicht de 40-60 euro waard om gelijk iets goeds te kopen (is die tot 32Ah dan voldoende?). Anderzijds lijkt niet iedereen een slechte ervaring te hebben met dat goedkopere apparaat, en kan ik hem natuurlijk handmatig om de week een paar dagen aansluiten ofzo (kleine moeite).

Overigens zal dit voor mij momenteel niet altijd kunnen, ik heb mijn motor namelijk in de parkeergarage van kantoor staan waar ik geen stroom in de buurt heb. Thuis kan hij alleen voor de flat staan. Mijn idee was om de accu er uit te halen en deze dan thuis aan de lading te leggen ;)

• YourMom
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 17-01 11:48

YourMom

I put the p in pool.

Mijn droom is uiteindelijk een oldtimer te hebben. Maar liefde voor Honda is me wel wat met de paplepel ingegeven... toch voor wat motoren betreft, ondanks dat ik thuis ook andere merken heb gezien, was er altijd een Honda als -werkt altijd, start altijd motor- bij...

Toeval wil, m'n pa (72) zit in een motorclubje met -quasi- leeftijdsgenoten, waarvan er een aantal zijn die o.a. met Velocettes en Royal Enfields rijden (niet de nieuwe weliswaar)... Zijn ook fantastisch maar kijk... als ik hem mag geloven -en mogelijks speelt er wat bias mee maar toch- staan zij nogal eens aan de kant met hun motor. >:) Die GB500 heeft in al die jaren nog geen steek laten vallen en verliest geen druppel.

Daar wil ik niemand mee schofferen trouwens, maar ik vind betrouwbaarheid ook belangrijk, in tegenstelling tot mijn pa heb ik geen mechaniekersachtergrond. Ik kan een onderhoudje doen maar daar blijft het bij... :)

We hebben trouwens de ongeschreven afspraak dat ik z'n GB500 mag overnemen als de tijd komt... Hopelijk nog ver in de toekomst weliswaar...
...en zo te zien houdt z'n hobby 'm jong. :Y

YourMom wijzigde deze reactie 25-11-2019 14:01 (22%)

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
LankHoar schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:29:
[...]

Ik zit nu te kijken naar deze twee apparaten:
https://www.alza.cz/EN/auto/ctek-xs-0-8-d4525404.htm?o=15
https://www.alza.cz/EN/auto/ctek-mxs-3-8-d4525405.htm?o=18

Enerzijds is het wellicht de 40-60 euro waard om gelijk iets goeds te kopen (is die tot 32Ah dan voldoende?). Anderzijds lijkt niet iedereen een slechte ervaring te hebben met dat goedkopere apparaat, en kan ik hem natuurlijk handmatig om de week een paar dagen aansluiten ofzo (kleine moeite).

Overigens zal dit voor mij momenteel niet altijd kunnen, ik heb mijn motor namelijk in de parkeergarage van kantoor staan waar ik geen stroom in de buurt heb. Thuis kan hij alleen voor de flat staan. Mijn idee was om de accu er uit te halen en deze dan thuis aan de lading te leggen ;)
Ik heb zelf de dunlop lader van de action, en voor de accu eruithalen en af en toe aan de lader leggen is die echt prima. Ik moet de accu er nog uithalen, bedenk ik me net... komende week maar even doen. :p en dan meestal leg ik 'm eens per maand een dag/nacht aan de lader. Vorig jaar ging dat best prima.

• Joepla

Joepla

@LankHoar Je moet zelf beslissen wat wijsheid is, ik heb aangegeven waar ik goede ervaringen mee heb en meer kan ik niet doen. Staar je niet blind op de accucapaciteit. De CTEK laders met motorfietssymbooltje zijn ok.

Zelf zou ik er niet over peinzen om de accu er steeds uit te halen. Tenzij je dat 1x per jaar voor de winterperiode doet. Nu heb ik het geluk dat ik binnen 10 stappen bij mijn motor ben op een plek waar spanning aanwezig is, dat maakt het makkelijker.

• kazzzdafke
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 18-01 22:44
Zijn er hier nog mensen met een Triumph Speed RS met Quickshifter die issues hebben met opschakelen tussen 4e en 5e?
Mijn collega en ik hebben hier van begin af aan (mei 2019) problemen mee en we zijn geen alleenstaand geval. Op diverse fora zijn er telkens dezelfde issues.

Kort en concreet: soms gaat de versnellingsbak in vals neutraal bij het opschakelen van 4e naar 5e met de QS. Dit lijkt op een misschakelen met ratelen van de tanden tot gevolg en een harde *klonk* terug in 4e. Je kan inbeelden dat dit niet goed is voor de versnellingsbak.

Onze dealer staat ons bij in het zoeken naar de oplossing. Ze hebben ook al een nieuwe linkage clamp geinstalleerd dat een klein deel van de getroffen personen geholpen heeft (online fora), maar helaas de meerderheid niet, waaronder wij.
Er zijn al gevallen die een nieuwe versnellingsbak hebben gekregen, zelfs een nieuwe motor door schade van deeltjes in de olie en 2 gevallen een nieuwe motorfiets. Echter Triumph Benelux blijft heel stil naar de dealers. Triumph UK en US zijn veel actiever.

Verder loopt de dealer ook tegen de limieten aan en support vanuit Triumph Benelux. Daarom heb ik nu een officieel schrijven aan Triumph Benelux gedaan om verdere oplossingen te zoeken, zoniet in alle geval een garantie te verkrijgen voor toekomstige schade door dit euvel, evenals een zicht te krijgen als er een oplossing is en niet enkel het terugbetalen van de QS, want wij hebben beide de moto expliciet gekozen omdat er ook een QS mogelijkheid was. Indien negatief gaan we verdere stappen via onze advocaat ondernemen.

Dus als er nog mensen zijn die issues hebben, laat het me gerust weten en dan kunnen we eventueel bundelen.

BMW S1000R sold! Hello SPEED RS :)

• Patrock
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 18-01 22:29

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Gisteren was een mooie dag. Dus heb ik nog even lekker buiten lopen spelen met de motor :)

https://tweakers.net/ext/f/QlsHAXntLlo7ZFZZhloGjp7O/thumb.jpg

Hier is in ieder geval geen kans op pekel :D

• YourMom

YourMom

I put the p in pool.

Zaterdag even gaan kijken en neerzitten...

Zo goed als overtuigd, alleen kleur kom ik niet uit...

Het matte zwart ziet me -op deze motor- plastiek-achtig uit en krast naar het schijnt nogal snel
Witgrijs vind ik minder mooi...

...dus het wordt glanzend zwart (eerste keuze) of donker rood (toen ik 'm in het echt zag in die kleur vond ik het prachtig, pictures don't do it justice)

Verdere regelingen:

Nog maar bitter weinig, het is er niet het seizoen voor. :)

Eerste 3 maanden van 2020 kan ik komen rijden = eerst op eigen terrein, basics onder de knie krijgen, pas in tweede fase de weg op, 'n beetje de weersomstandigheden in het oog houden en hen een paar dagen op voorhand een belletje geven.

Ondertussen ben ik me volop aan het informeren, zowel motor als uitrusting zijn (in BE i.i.g.) fiscaal aftrekbaar mits een aantal voorwaarden m.b.t. woon-werk...

Motor zelf nieuwprijs: zo'n 4500 euro...

Heb in occasie gezocht ook maar het sop is de kool niet waard eerlijk gezegd... zon 600 tot 800 euro goedkoper, maar je weet niet hoe de eerste eigenaar hem gebruikte -en dit soort dingen worden nogal "afgereden" hoor/lees ik- moet ik er mogelijks weet-ik-veel-waar om gaan rijden en heb ik geen fabrieksgarantie meer...
...en als ik het ding dan toch kan afschrijven op 5 jaar... Tja, da's een no-brainer...

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 12:09
De rode zijn het snelste 8)

En voor zo een verschil, als je het kan doen ook gewoon doen, je hebt garantie en geen omkijken meer. :)

Joopieboy wijzigde deze reactie 25-11-2019 14:31 (5%)

I7 9700K 5,1Ghz

• YourMom

YourMom

I put the p in pool.

Joopieboy schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:29:
...
En voor zo een verschil, als je het kan doen ook gewoon doen, je hebt garantie en geen omkijken meer. :)
Dacht ik ook idd...

• Wobbit
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 18-01 20:03
botoo schreef op zondag 24 november 2019 @ 15:07:
[...]

Vandaag nog een keer langsgeweest, nu vergezeld van mrs. botoo, die Forty-Eight gaat 'm dus niet worden . . .
Maarrrrr, morgen langs om de koop rond te breien voor een 2019 883 Black Denim met 161 km op de teller en met Stage 1 Street Cannnon/luchtfilter/tuning :D
Proficiat! Mag ik vragen waarom het toch niet de 48 is geworden? Bigger is toch better in dit geval? :9

big hairy feet, vertically challenged , hairy body, short temper and wookie roar.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Wobbit schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:49:
Proficiat! Mag ik vragen waarom het toch niet de 48 is geworden? Bigger is toch better in dit geval? :9
Ik had mijn vrouw meegenomen en hoe vreemd het ook klinkt, zij weet meestal beter wat ik echt wil dan ikzelf. Mrs botoo kiest steevast uit welke auto's ik koop en koos ook welk ras honden ik heb gehad en ze heeft het doorgaans bij het juiste eind, zelf ben ik veel te impulsief en vindt eigenlijk alles mooi en wil dan ook alles hebben :+ (dat is dan ook de reden waarom ik niet kan sparen en zij wel >:) ).

In dit geval wist ze me haarfijn uit te leggen dat ik dat chroom op de 48 snel zat zou worden en dat ik dan binnen een aantal maanden weer een andere motor zou willen, ook was de aanschafprijs i.c.m. de leeftijd van de 48 ongunstig in vergelijking met het 883 2019 model wat er naast stond en dan laat ik me graag overhalen :+
Mijn persoonlijke probleem met de 48 was de minuscule benzinetank, staat wel fraai hoor maar een actieradius van 100 km is toch wel zorgelijk te noemen. Natuurlijk had ik dat in gedachten alweer opgelost door een grotere tank te monteren maar dat zijn nou precies de dingen die mrs. botoo aanvoelt en een andere oplossing adviseert.

Overigens kwam ik er gisteravond, toen het te laat was om terug te gaan naar de dealer, achter dat ze vandaag gesloten zijn dus moet ik de aanschaf uitstellen tot morgen :F Ik heb zomaar het vermoeden dat ik morgen, in tegenstelling tot normaal, best vroeg wakker en uit de veren ben :+

Shrek op een ezel . . .

• Wobbit
botoo schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:13:
[...]

Ik had mijn vrouw meegenomen en hoe vreemd het ook klinkt, zij weet meestal beter wat ik echt wil dan ikzelf. Mrs botoo kiest steevast uit welke auto's ik koop en koos ook welk ras honden ik heb gehad en ze heeft het doorgaans bij het juiste eind, zelf ben ik veel te impulsief en vindt eigenlijk alles mooi en wil dan ook alles hebben :+ (dat is dan ook de reden waarom ik niet kan sparen en zij wel >:) ).

In dit geval wist ze me haarfijn uit te leggen dat ik dat chroom op de 48 snel zat zou worden en dat ik dan binnen een aantal maanden weer een andere motor zou willen, ook was de aanschafprijs i.c.m. de leeftijd van de 48 ongunstig in vergelijking met het 883 2019 model wat er naast stond en dan laat ik me graag overhalen :+
Mijn persoonlijke probleem met de 48 was de minuscule benzinetank, staat wel fraai hoor maar een actieradius van 100 km is toch wel zorgelijk te noemen. Natuurlijk had ik dat in gedachten alweer opgelost door een grotere tank te monteren maar dat zijn nou precies de dingen die mrs. botoo aanvoelt en een andere oplossing adviseert.

Overigens kwam ik er gisteravond, toen het te laat was om terug te gaan naar de dealer, achter dat ze vandaag gesloten zijn dus moet ik de aanschaf uitstellen tot morgen :F Ik heb zomaar het vermoeden dat ik morgen, in tegenstelling tot normaal, best vroeg wakker en uit de veren ben :+
Herkenbaar. Je kan altijd nog zo'n performance kit kopen voor op de 883 naar 1200cc. Ben zelf ook weer rond aan het kijken voor een Harley, maar voor de sportster modellen moet je vooral (vind ik) niet zo'n boom van een kerel zijn. Dan lijkt je net Shrek op een ezel :+

Veel plezier morgen! _/-\o_

big hairy feet, vertically challenged , hairy body, short temper and wookie roar.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Wobbit schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:24:
[...]

Herkenbaar. Je kan altijd nog zo'n performance kit kopen voor op de 883 naar 1200cc.
Is bij elkaar wel een stevige aanschaf en per saldo is het niet eens wereldschokkend zinvol op een motor waar het vooral om koppel draait (en dat heeft een 883 toch best wel genoeg)
Ben zelf ook weer rond aan het kijken voor een Harley, maar voor de sportster modellen moet je vooral (vind ik) niet zo'n boom van een kerel zijn. Dan lijkt je net Shrek op een ezel :+
En bedankt! :+
Helemaal mee eens, ik zit zelf ook een beetje op die wip maar een alternatief is ofwel een grotere, tweemaal durdere, Harley of een heel ander soort motor waarvan je dan weer een groter model moet uitzoeken. Ter illustratie: ik heb gelest op een Kawasaki Z650 en dat voelde toch wat krampachtig en nu les ik op een BMW 700GS wat een stuk groter aanvoelt zonder dat het echt veel groter is.

Shrek op een ezel . . .

• NLDViane
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 18-01 19:53
@kazzzdafke nee joh, hoe lang heb je dat ding? Een paar maandjes toch?

Meen me te herinneren dat de Street Triple 765 RS met quickshifter en blipper (up&down) vergelijkbare problemen vertoonde van 4 naar 5. Met enkel quickshifter was dat probleem er niet, misschien even fora afzoeken op hoe de mensen met het kleine broertje van jouw fiets het opgelost hebben...

@LankHoar heb zelf de CTEK XS 0.8, doet z'n werk goed. Op m'n werk hadden we de 3.8 en 10, die gebruikten we dag in dag uit om auto-accu's mee te laden. Gaan jaren mee en nooit problemen mee gehad. Auto-accu duurt wel een poosje met de 3.8 maar een paar dagen goed doorladen gaat best met die dingen :Y

Oh, en let even op dat je de 12V versie koopt. Had de 12v besteld en een 6v gekregen, op het doosje stond wel 12v. Makkelijk te herkennen, 12V is zwart, 6V is rood :)

NLDViane wijzigde deze reactie 25-11-2019 15:59 (40%)

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Joepla schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:58:
@noes En dat is nu waar een onderhoudslader zich onderscheidt van een (druppel-)lader. Die "blijft niet altijd maar bijladen".Zie mijn linkje over het verschil tussen verschillende laders ergens hierboven.
Ik snap m wel, maar ik heb zelf liever geen apparaten ingeschakeld die niet nodig zijn. De accu van mn S1000RR haalde ik er iedere winter uit en legde ik op kantoor, warm en droog. Iedere maand één keer aan de lader en na 5-10 mins is al weer vol. Waarom moet ie dan de hele maand aangesloten blijven? Vol is vol :)
Joepla schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:44:
@LankHoar Je moet zelf beslissen wat wijsheid is, ik heb aangegeven waar ik goede ervaringen mee heb en meer kan ik niet doen. Staar je niet blind op de accucapaciteit. De CTEK laders met motorfietssymbooltje zijn ok.

Zelf zou ik er niet over peinzen om de accu er steeds uit te halen. Tenzij je dat 1x per jaar voor de winterperiode doet. Nu heb ik het geluk dat ik binnen 10 stappen bij mijn motor ben op een plek waar spanning aanwezig is, dat maakt het makkelijker.
Alleen in de winter eruit. Als je iedere paar maandjes rijden gaat kan je accu dat makkelijk aan (mits normale temperaturen), tenzij je sluipverbruik hebt.

@YourMom Gefeliciteerd. Wel snel die lesjes pakken! En ga vooral met je vader meerijden, die kan je hopelijk ook van veel advies voorzien qua rijden.

@botoo ook alvast gefeliciteerd! Meer foto's in dit topic!

• Joepla

Joepla

@noes Ik vind het helemaal prima wat je doet. Ik zou je alleen willen adviseren om je eens wat meer in accutechniek te verdiepen.
Waarom moet ie dan de hele maand aangesloten blijven? Vol is vol :)
Niet helemaal en er "moet" niets, maar ik laat het hier graag bij. Dit wordt zo ongeveer Het grote motoraccu topic. Iedereen heeft er wel een mening over.

Joepla wijzigde deze reactie 25-11-2019 17:22 (8%)

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Bedankt voor de verschillende visies allen. Ik heb besloten om deze lader voorlopig maar te houden. Ik haal de accu er toch uit voor de winter want ik heb geen mogelijkheden om te laden terwijl deze nog in de motor zit. Dan hang ik hem er gewoon eens per 3 weken aan, en zodra het in maart weer rijdbaar weer is ga ik toch weer nagenoeg dagelijks rijden.

Huis kopen gaat hopelijk in 2020 gebeuren. Een garage waar een auto en motor in kunnen is een vereiste, dus dan komt er tegen die tijd wel iets deftigs voor accu management :)

• UTwizard
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 17-01 09:43
Zijn hier mensen die ervaring hebben met het laten afstellen van hun wielophanging? De ZX10R heeft volledig instelbare wielophanging en ik zit er over te denken om dat in de komende maanden bij een specialist af te laten stellen (Pajic R&D is bijvoorbeeld maar 15 minuten rijden voor mij).

Ik snap dat het persoonlijk is en dat ik het -eigenlijk- zelf zou moeten doen, maar ik heb er zelf niet genoeg verstand van dus ik ben bang dat het er niet beter van wordt als ik zelf ga prutsen :+

• wilco1985
Er zijn twee soorten motorrijders. Zij die gevallen zijn en zij die nog moeten vallen.

Ergens zitten hier blijkbaar randvoorwaarden aan. Ik behoorde al tot de laatste groep maar toch lag ik net weer over de grond te rollen :+
Gelukkig valt de schade aan de motor enigszins mee. Buddypaneel kapot, schaaf plekken op de zij kap en het knipperlicht krom.

Vervelendste is dat ik eigenlijk niet precies weet wat er mis ging. Maakte een links rechts combo over een rotonde naar de snelweg oprit. Accelereerde vlotjes weg en was al bijna recht toen ik mijzelf opeens terug vond onder de motor schuivende over het asfalt. 8)7

ps mocht er iemand nog een buddypaneel rechts groen hebben van een transalp dan verneem ik dat graag :)

wilco1985 wijzigde deze reactie 25-11-2019 17:42 (7%)

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
UTwizard schreef op maandag 25 november 2019 @ 17:22:
Zijn hier mensen die ervaring hebben met het laten afstellen van hun wielophanging? De ZX10R heeft volledig instelbare wielophanging en ik zit er over te denken om dat in de komende maanden bij een specialist af te laten stellen (Pajic R&D is bijvoorbeeld maar 15 minuten rijden voor mij).

Ik snap dat het persoonlijk is en dat ik het -eigenlijk- zelf zou moeten doen, maar ik heb er zelf niet genoeg verstand van dus ik ben bang dat het er niet beter van wordt als ik zelf ga prutsen :+
Bij Cycleworld wanneer ze motoren testen en reviewen laten ze ook de vering compleet instellen door iemand die er verstand van heeft. De beste settings zetten ze dan op de site. Op die manier heb ik die instellingen overgenomen en alleen achter ietsjes aangepast omdat de SAG het net niet helemaal was met mijn gewicht. Dit is natuurlijk niet de perfecte oplossing, maar het geeft wel hele goede instellingen die in de buurt komen van de beste afstelling zonder dat het je iets kost.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Inshared verzekering:
https://tweakers.net/ext/f/iwuwvOycXLUUxHrv8zxuIeFh/full.png
:N

Mijn eigen verzekeringsmaatschappij kwam ook al met een fijne premie € 161,00, maak ik nog een geintje want ik verwacht per jaar, is dat per maand? . . . ja . . . WAT?!

Motorverzekering vergelijker:

botoo wijzigde deze reactie 25-11-2019 18:21 (16%)

Shrek op een ezel . . .

• cyntax
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 12:47

cyntax

Husky

botoo schreef op maandag 25 november 2019 @ 18:13:
Inshared verzekering:
[Afbeelding]

Mijn eigen verzekeringsmaatschappij kwam ook al met een fijne premie € 161,00, maak ik nog een geintje want ik verwacht per jaar, is dat per maand? . . . ja . . . WAT?!

[Afbeelding]
Herkenbaar. Mijn vaste verzekeraar Unive wou ook 200 euro per maand voor alleen WA+, en ik heb 7 schadevrije jaren 8)7 . Nu all risk bij BMW (Allianz) verzekerd voor 100 euro per maand.

Moto-Guzzi V50 NATO III te koop

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 12:09
cyntax schreef op maandag 25 november 2019 @ 18:29:
[...]

Herkenbaar. Mijn vaste verzekeraar Unive wou ook 200 euro per maand voor alleen WA+, en ik heb 7 schadevrije jaren 8)7 . Nu all risk bij BMW (Allianz) verzekerd voor 100 euro per maand.
Dat wordt voor mij volgend jaar ook nog een mooie idd. :+

I7 9700K 5,1Ghz

• tdw
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 12:24

tdw

Amai seg!

Pagman schreef op zondag 24 november 2019 @ 23:37:
Voor de rest bijna geen andere motorrijders gezien vandaag.
Ik herken de plek van de foto. Je moet langs mijn motor zijn gereden die dag, dus niet liegen jij. :(

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Waaj
  • Niet online
Joopieboy schreef op maandag 25 november 2019 @ 18:36:
[...]

Dat wordt voor mij volgend jaar ook nog een mooie idd. :+
Krijg jij dan geen seniorenkorting? Ik dacht dat je dat automatisch kreeg bij een BMW :+
tdw schreef op maandag 25 november 2019 @ 18:37:
[...]

Ik herken de plek van de foto. Je moet langs mijn motor zijn gereden die dag, dus niet liegen jij. :(
Hij zegt ook niet dat hij geen motoren gezien heeft, alleen geen motorrijders :*)

Waaj wijzigde deze reactie 25-11-2019 18:41 (36%)

• Pagman
  • Registratie: juni 2013
tdw schreef op maandag 25 november 2019 @ 18:37:
[...]

Boulevard van katwijk om ongeveer 15:00

• PilatuS
  • Niet online
[...]

200 euro per maand voor WA+ met 7 schadevrije jaren ? Hoe kom je op dat bedrag uit dan ? Zo jong zal je met 7 schadevrije jaren toch ook niet zijn ? Ik betaal 212 euro per jaar voor een RC8 met WA+. All-Risk was iets van 2k per jaar toen ik de motor kocht, dus dat sowieso maar niet gedaan.

• tdw

tdw

Amai seg!

Pagman schreef op maandag 25 november 2019 @ 18:44:
[...]

Boulevard van katwijk om ongeveer 15:00
I know :P

Snap op zich ook wel dat er weinig motorrijders nog zijn. In m'n doorwaaihandschoenen en gympjes vond ik het maar koud. Was voor de grap ook vergeten het vest aan te trekken wat ik op m'n motorjas had gelegd zodat ik het niet kon vergeten 8)7 :')
[...]

Toch bijzonder. Met 3 SVJ betaalde ik net aan 210 euro per jaar bij Univé voor een FZ6, en dan heb ik elke optie aangevinkt behalve eigen schades. Wat is er zo speciaal aan Harleys dat die zo duur zijn?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

botoo schreef op maandag 25 november 2019 @ 18:13:
Inshared verzekering:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zelfde liedje hier. Collega kocht een splinternieuwe Kawasaki cruiser voor 8K euro, en kan die all risk laten verzekeren voor 400 euro per jaar. En ik? Mijn 17 jaar oude Harley kost WA+ al 260 per jaar. All risk? 1200 euro of meer. Pfff...

• PilatuS
  • Niet online
Waarom is een Harley duurder omdat het dit merk is dan een vergelijkbare fiets ?

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Logika zou zijn dat Harley rijders meer schade veroorzaken, maar dat lijkt me juist vanwege het relaxte gedrag van een cruiser nogal onwaarschijnlijk als je dat zou vergelijken met racer-achtige modellen. Wel zijn Harleys gemiddeld wat duurder dan andere merken dus dat zou een iets hogere premie kunnen rechtvaardigen.

Voor de rest: verzekeringsmaatschappijen :r wmb niets meer dan witte-boorden criminelen (met een hoop advocaten).

Shrek op een ezel . . .

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Ik snap er werkelijk geen iota van. Duurder gaat in het geval van mijn collega ook niet op; zijn fiets was 8K en ik betaalde 6,5K. Dagwaarde zal nog ruim lager liggen dus lijkt me alleen maar goedkoper om iets uit te keren indien gestolen/schade etc. Enige dat ik me kan bedenken is dat er statistisch gezien meer Harleys gejat worden dan andere fietsen? Idk..

• Waaj
  • Niet online
Harleys worden helaas relatief veel gestolen inderdaad. Dat komt o.a. doordat er veel customs op Harleybasis worden gebouwd, en veel Harleyrijders hun motor personaliseren. Daardoor is er een grote markt voor tweedehands onderdelen.

• Eppo ©
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Nu het kouder gaat worden, gaat de motor weer terug in de schuur. Nu had ik netjes een acculader gehaald en die wilde ik eigenlijk aan de muur bevestigen en dan een kabeltje naar de motor. Dan hoeft de accu er niet uit en kan ik de motor altijd makkelijk pakken als er eens een mooi winterzonnetje gaat schijnen.

Nu heeft de acculader van de krokodillenklemmen, dus die moet ik er even afhalen en een nieuwe aansluiting vast maken. Nu heb ik ooit eens van die mooie waterdichte stekkertjes gehaald bij Ali en wilde die eerst gaan gebruiken. Maar nu kwam ik laatst mijn verwarmde winterhandschoenen (Gerbing) tegen. Zou het een probleem zijn om de kabel waar ik mijn handschoenen op aansluit te gebruiken voor de acculader? En waar zou ik die aansluit stekkertjes kunnen halen?

• kazzzdafke
NLDViane schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:53:

Meen me te herinneren dat de Street Triple 765 RS met quickshifter en blipper (up&down) vergelijkbare problemen vertoonde van 4 naar 5. Met enkel quickshifter was dat probleem er niet, misschien even fora afzoeken op hoe de mensen met het kleine broertje van jouw fiets het opgelost hebben...
Dat klopt, van mei dit jaar en al enkele (onderbroken) weken heeft hij bij de dealer gestaan voor oplossingen te zoeken.
Internet staat er vol van, maar geen oplossingen.

Maar bedankt voor de tip, ik ga het eens uitspitten!

• tdw

tdw

Amai seg!

Eppo © schreef op maandag 25 november 2019 @ 20:06:
Nu het kouder gaat worden, gaat de motor weer terug in de schuur. Nu had ik netjes een acculader gehaald en die wilde ik eigenlijk aan de muur bevestigen en dan een kabeltje naar de motor. Dan hoeft de accu er niet uit en kan ik de motor altijd makkelijk pakken als er eens een mooi winterzonnetje gaat schijnen.

Nu heeft de acculader van de krokodillenklemmen, dus die moet ik er even afhalen en een nieuwe aansluiting vast maken. Nu heb ik ooit eens van die mooie waterdichte stekkertjes gehaald bij Ali en wilde die eerst gaan gebruiken. Maar nu kwam ik laatst mijn verwarmde winterhandschoenen (Gerbing) tegen. Zou het een probleem zijn om de kabel waar ik mijn handschoenen op aansluit te gebruiken voor de acculader? En waar zou ik die aansluit stekkertjes kunnen halen?
Wat voor acculader heb je? Vaak zijn het soort kabeltjes wat je bedoelt gewoon als verloopje te bestellen, dan hoef je niet te beunen :)

~ James May

• Eppo ©
  • Niet online
@tdw een Einhell CC-BC 4 M Acculader, maar volgens mij zijn er geen verloopjes voor (en op zich, een klein beetje beunen kan nooit geen kwaad :))

• tdw

tdw

Amai seg!

Eppo © schreef op maandag 25 november 2019 @ 20:50:
@tdw een Einhell CC-BC 4 M Acculader, maar volgens mij zijn er geen verloopjes voor (en op zich, een klein beetje beunen kan nooit geen kwaad :))
Ik zie het ja. Ik zou denk ik niet zo snel de draden van je handschoenen pakken, tenzij die heel toevallig ook 4A trekken :)

~ James May

• Eppo ©
  • Niet online
tdw schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:07:
[...]

Ik zie het ja. Ik zou denk ik niet zo snel de draden van je handschoenen pakken, tenzij die heel toevallig ook 4A trekken :)
Nou... Volgens de sticker trekt hij 5A maximaal (maar volgens Google 2A...). Maar als ik het goed begrijp, is het verstandiger en veiliger om gewoon nieuwe kabels te trekken met een mooie aansluiting.

Eppo © wijzigde deze reactie 25-11-2019 21:39 (16%)

• cyntax

cyntax

Husky

PilatuS schreef op maandag 25 november 2019 @ 18:46:
[...]

200 euro per maand voor WA+ met 7 schadevrije jaren ? Hoe kom je op dat bedrag uit dan ? Zo jong zal je met 7 schadevrije jaren toch ook niet zijn ? Ik betaal 212 euro per jaar voor een RC8 met WA+. All-Risk was iets van 2k per jaar toen ik de motor kocht, dus dat sowieso maar niet gedaan.
Ik denk dat het komt door de waarde van de motor en dat dit type motor vaak gejat wordt. De mijne staat nu in de garage ook vast met 4 sloten en de ingebouwde alarm op zeer gevoelig en er komt ook nog een gps tracker erin. Er was laatst in de buurt nog een R1200GS uit de berging gejat.

• PilatuS
  • Niet online
cyntax schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:51:
[...]
Ik denk dat het komt door de waarde van de motor en dat dit type motor vaak gejat wordt. De mijne staat nu in de garage ook vast met 4 sloten en de ingebouwde alarm op zeer gevoelig en er komt ook nog een gps tracker erin. Er was laatst in de buurt nog een R1200GS uit de berging gejat.
Dan nog wel een erg extreem verschil tussen wat ik betaal en wat jij zou betalen. Mijn fiets is wel minder waard, maar het type willen ze ook wel graag jatten. Stel je zou mijn premie x3 doen dan kom je nog niet in de buurt van jouw premie.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 12:04

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Voor degenen die wat duits spreken, of in ieder geval verstaan, en die de binnenkant van een motorblok eens willen zien.
Hier zie je wel zo'n beetje de belangrijkste onderdelen de revue passeren, zeg maar. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Grubeater
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 02:17

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

wilco1985 schreef op maandag 25 november 2019 @ 17:41:
Er zijn twee soorten motorrijders. Zij die gevallen zijn en zij die nog moeten vallen.

Ergens zitten hier blijkbaar randvoorwaarden aan. Ik behoorde al tot de laatste groep maar toch lag ik net weer over de grond te rollen :+
Gelukkig valt de schade aan de motor enigszins mee. Buddypaneel kapot, schaaf plekken op de zij kap en het knipperlicht krom.

Vervelendste is dat ik eigenlijk niet precies weet wat er mis ging. Maakte een links rechts combo over een rotonde naar de snelweg oprit. Accelereerde vlotjes weg en was al bijna recht toen ik mijzelf opeens terug vond onder de motor schuivende over het asfalt. 8)7

ps mocht er iemand nog een buddypaneel rechts groen hebben van een transalp dan verneem ik dat graag :)
Ik had vandaag ook een momentje met mijn Alp op een rotonde. Voor mij stopten ze vrij abrupt bij het afrijden van de rotonde. Ik remde snel maar niet vol en mijn voorwiel blokkeerde even. Voet aan het asfalt voor een halve meter om evenwicht te bewaren en ik stond weer stil.

Rotondes kunnen extra glad zijn zoals wij vandaag ondervonden, ook al vriest het nog niet.

Kijk even op het forum van de Transalpclub of in de facebookgroep. :Y)

Grubeater wijzigde deze reactie 25-11-2019 22:52 (25%)

| Mijn fotomeuk |

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Joepla schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:44:
@noes Ik vind het helemaal prima wat je doet. Ik zou je alleen willen adviseren om je eens wat meer in accutechniek te verdiepen.

[...]

Niet helemaal en er "moet" niets, maar ik laat het hier graag bij. Dit wordt zo ongeveer Het grote motoraccu topic. Iedereen heeft er wel een mening over.
Alright, je hebt gelijk. Was niet de bedoeling mn punt door te drukken! maar we moeten het ook niet moeilijker maken dan het is :).

Wbt verzekering: er zijn zoveel factoren die de premie bepalen, is soms geen touw op vast te knopen. Alleen al postcode scheelt veel, maar het schijnt zelfs te zijn dat huisnummers mét toevoeging een hogere premie voor de kiezen krijgen: veel flats en appartementencomplexen hebben natuurlijk huisnrs met toevoeging en daar wordt vaker schade gemeld.

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@DrivinUCrazy WTF is er van te voren met die Honda 'brommer' uitgespookt? Een versnellingsbak zó laten stuklopen is al een prestatie ansich :+

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• PilatuS
  • Niet online
noes schreef op maandag 25 november 2019 @ 22:53:
[...]
Wbt verzekering: er zijn zoveel factoren die de premie bepalen, is soms geen touw op vast te knopen. Alleen al postcode scheelt veel, maar het schijnt zelfs te zijn dat huisnummers mét toevoeging een hogere premie voor de kiezen krijgen: veel flats en appartementencomplexen hebben natuurlijk huisnrs met toevoeging en daar wordt vaker schade gemeld.
Postcode is inderdaad ook nogal een ding ja. Ik verbaas mij alleen over de prijzen als ik kijk wat ik betaal gezien het soort motor met niet eens ABS en zat vermogen en een redelijke dagwaarde. Het maakt mij wel nieuwsgierig hoe die prijzen nou precies worden bepaald.

• cyntax

cyntax

Husky

Het vreemde is ook dat ik mijn R1100GS had verzekerd voor €15 ofzo in de maand voor WA+. Uiteindelijk ook een net bedrag uitgekeerd gekregen van Unive na de aanrijding met wild, wellicht dat ze daar ook nog naar kijken. Mijn situatie is voor de rest gelijk gebleven. Ook SVJ zijn gelijk gebleven.

cyntax wijzigde deze reactie 26-11-2019 00:48 (5%)

• wilco1985
Grubeater schreef op maandag 25 november 2019 @ 22:41:
[...]
Ik had vandaag ook een momentje met mijn Alp op een rotonde. Voor mij stopten ze vrij abrupt bij het afrijden van de rotonde. Ik remde snel maar niet vol en mijn voorwiel blokkeerde even. Voet aan het asfalt voor een halve meter om evenwicht te bewaren en ik stond weer stil.

Rotondes kunnen extra glad zijn zoals wij vandaag ondervonden, ook al vriest het nog niet.

Kijk even op het forum van de Transalpclub of in de facebookgroep. :Y)
Bedankt voor de tip! Ik zal eens op jacht gaan naar wat kuipdelen. Ze beginnen aardig schaars te worden lijkt het. Op marktplaats was al niet veel te vinden.

Ja beetje mist en motregen dan is het snel glad. Was ook gewoon eigen fout. Had gewoon iets minder snel die bocht moeten pakken. Meestal gaat het goed, deze keer was ik helaas de sjaak :+ Motor is gelukkig nog wel rijdbaar. Beetje tape en de boel blijft voorlopig op zijn plaats zitten.

• InZane
  • Laatst online: 12:22
wimmel_1 schreef op maandag 25 november 2019 @ 23:04:
@DrivinUCrazy WTF is er van te voren met die Honda 'brommer' uitgespookt? Een versnellingsbak zó laten stuklopen is al een prestatie ansich :+
Ik zat me ook al achter m'n oren te krabben. Blijkbaar kunnen Honda's wél stuk! :+

• kazzzdafke
NLDViane schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:53:

Hetgeen wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is enkel downshift tussen 6 en 5.. niet exact hetzelfde als wij hebben..

• Booyaa
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 11:16
We moeten vaker op de motor en dan de auto laten staan. Volgens de Bovag kan dat een belangrijke oplossing zijn voor het fileprobleem. Uit onderzoek van de Universiteit van Leuven blijkt dat het aantal files met 40 procent afneemt als 10 procent van de automobilisten op filegevoelige trajecten op de motor stapt.

https://www.bnr.nl/nieuws...g-uit-de-auto-op-de-motor

Kom maar op met een goede regeling :+

• Dryhte
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 11:22
Booyaa schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:03:
We moeten vaker op de motor en dan de auto laten staan. Volgens de Bovag kan dat een belangrijke oplossing zijn voor het fileprobleem. Uit onderzoek van de Universiteit van Leuven blijkt dat het aantal files met 40 procent afneemt als 10 procent van de automobilisten op filegevoelige trajecten op de motor stapt.

;w

En dan allemaal voor mijn voeten komen rijden door de file zeker. Ik zie me al treintje rijden achter een zondagsrijder die voor z'n portemonnee begint te pendelen met de motor...

Te koop: 2005 Ducati ST3

• Destruction
  • Registratie: juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Goh, na 10 jaar wordt men een keer wakker :?

Hopelijk hebben ze lekker geslapen... 8)7

Ford Focus Wagon 1.6 16v '03 | Honda CBR600F '91 | Gravity is a myth, earth sucks.

• InZane
  • Laatst online: 12:22

En ik las laatst nog ergens een artikel dat die motoren allemaal maar herriemakende vervuilers zijn..

• Destruction
  • Registratie: juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

InZane schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:52:
[...]

En ik las laatst nog ergens een artikel dat die motoren allemaal maar herriemakende vervuilers zijn..
In de basis zal dat ook wel waar zijn, maar ik vraag me af of 100 motoren die kunnen doorrijden (maar geen milieu meuk hebben) niet misschien toch minder vervuilend zijn dan 100 auto's die stil staan en wél milieu meuk hebben. Volgens mij is die laatste groep per saldo toch vervuilender :P

Ford Focus Wagon 1.6 16v '03 | Honda CBR600F '91 | Gravity is a myth, earth sucks.

• Dryhte
plus, het gaat om 10 motoren die doorrijden, en er bovendien voor zorgen dat de overige 90 weggebruikers minder lang stil staan :) of zo lees ik het dan.

Eigenlijk is mijn hobby dus eigenlijk een soort vaderlandslievende zelfopoffering.

En nog milieubewust ook :)

Ik ben een held. *O*

• Booyaa
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 11:16
Iemand nog leuke aanbiedingen gezien qua het onderwerp motoren?

• Dryhte
Booyaa schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 14:52:
Iemand nog leuke aanbiedingen gezien qua het onderwerp motoren?
Kijk maar in mijn sig ;)

• botoo

botoo

💀 too old to die young

*O* Vanmorgen handtekening gezet, levering vrijdag a.s.

Shrek op een ezel . . .

• bakkie1985
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 17-01 07:34
botoo schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 15:23:

[Afbeelding: 883]
Gefeliciteerd!

als ik de foto zie lijk je heel groot of de fiets heel klein?

• Dark Master
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 10:58
Even een kleine update, voor de eerste keer theorie gezakt helaas. 7 fout... Het ergste is nog ik had 4 vragen gemarkeerd en die waren ook alle 4 verkeerd. Ik dacht 1ste ingeving is het beste! Meestal werkt dat ook wel zo maar helaas deze keer niet.

Donderdag de herkansing, de kennis zit er wel goed in, echter is het te snel lezen mijn grote valkuil, ik was de vorige keer binnen 10 minuten weg volgens mij.

We zijn ook al 2 AVD lessen verder en ik ben nog niet geheel tevreden, ik twijfel teveel in situaties en wil alles perfect doen. Volgens mij instructeur komt het wel dus we gaan nog even lekker verder. Ik stap nog wel steeds elke les met een big smile op dus dat dit goed!

Alienware 51M * 32GB * i9 9900k 3,6 GHz * 236Gig SSD intel optane * 1tb 2,5 ssd Samsung Evo * RTX 2080

• Leviathius
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 11:04
Dark Master schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 15:46:
Even een kleine update, voor de eerste keer theorie gezakt helaas. 7 fout... Het ergste is nog ik had 4 vragen gemarkeerd en die waren ook alle 4 verkeerd. Ik dacht 1ste ingeving is het beste! Meestal werkt dat ook wel zo maar helaas deze keer niet.

Donderdag de herkansing, de kennis zit er wel goed in, echter is het te snel lezen mijn grote valkuil, ik was de vorige keer binnen 10 minuten weg volgens mij.

We zijn ook al 2 AVD lessen verder en ik ben nog niet geheel tevreden, ik twijfel teveel in situaties en wil alles perfect doen. Volgens mij instructeur komt het wel dus we gaan nog even lekker verder. Ik stap nog wel steeds elke les met een big smile op dus dat dit goed!
Grote gouden tip die mij heeft geholpen mijn theorie te halen (de 3e keer ofzo): 'Denk vanuit wat het CBR als antwoord wilt horen' Dus niet denken wat logisch is of wat je in de praktijk zou doen etc. Nee, denk wat ze willen horen.

Verder over lessen, dat komt allemaal vanzelf goed. Zolang je er plezier in hebt is dat het belangrijkste wat er is!

YouTube: MotorcycleGeek

• josje94
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 12:43
Dark Master schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 15:46:
Zelf had ik hier ook heel erg last van. Zelf zo erg dat mijn examenrit echt heel slecht ging. Met hakjes over de sloot gehaald en had bijna moeite om blij te zijn met het papiertje omdat ik echt niet liet zien wat ik kon.

Toen ik zelf mocht rijden verdween die spanning om 100% foutloos te rijden. Een klein schakelfoutje of net niet helemaal netjes uit de bocht komen is lang niet altijd zo erg.

Achteraf gezien hoefde het bij het rijlessen ook helemaal niet zo foutloos. Waarschijnlijk is het je al vaker verteld, maar lekker ontspannen op de motor zitten zorgt ervoor dat het vaak vanzelf beter gaat. Dus lekker met die big-smile op blijven stappen dan komt het vanzelf goed.

i7-4790 | R9 Fury Nitro | 16GB - XPS 15

• botoo

botoo

💀 too old to die young

bakkie1985 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 15:28:
als ik de foto zie lijk je heel groot of de fiets heel klein?
Zoals @Wobbit zo fijntjes wist te omschrijven, Shrek op een ezel :+
Ik ben 1.83 en een *kuch* beetje aan de zware kant, een groter motor zou me beter passen maar die loopt niet in de pas met het beschikbare budget (reken minimaal factor 2) en een grotere kan ik ook veel moeilijker kwijt in mijn berging. Verder is de zit dikke prima en daar draait het wmb om.

Shrek op een ezel . . .

• Bommes
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 10:54

Bommes

Capo del formaggio

Leuke helm ook.. :P

Zelf net de agenda voor 2020 met mijn meisje op een rij gezet, vakantie planning, festivalletjes, weekendjes weg enz.
Vooralsnog is voor mij de week van Pinksteren voor mijn motortrip gepland.
Zaterdag 30 mei vertrekken tot en met 6 juni onderweg.
Valt lekker "laat" dit jaar, meer kans op beter weer.

Nu nog ff met mijn broertje een weekendje naar Baton Rouge plannen, zaterdagje rijden, daar beetje bieren en zondag weer terug. :Y

life is what happens to you while you're busy making other plans ~ Lennon

• NL-RaVeR
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 18-01 21:46

Supergaaf man!!! Nu zijn we met zijn 2en met een Iron 883 :D :D . Heel veel plezier en veilige km's!

Desktop/Server/Notebook | Steam

• Wobbit
botoo schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 16:34:
[...]

Zoals @Wobbit zo fijntjes wist te omschrijven, Shrek op een ezel :+
Ik ben 1.83 en een *kuch* beetje aan de zware kant, een groter motor zou me beter passen maar die loopt niet in de pas met het beschikbare budget (reken minimaal factor 2) en een grotere kan ik ook veel moeilijker kwijt in mijn berging. Verder is de zit dikke prima en daar draait het wmb om.
Proficiat!! _/-\o_

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Een Stalen 883! Ik ben het met @bakkie1985 eens dat de fiets nogal klein oogt voor jou. Zelf ben ik 1.80m en dat vond ik al niet fijn rijden, ik zat gewoon niet prettig toen ik een proefrit maakte. Als dat voor jou niet het geval is, mooi zo!

Welkom bij de club mensen die een échte motor rijden :X :+

• Willem30
Vanochtend onderweg beetje raar gevoel aan de achterkant van de motor. Nu had ik het vermoeden dat achterrem best wel aanloopt. Als ik de motor op de bok zet en het achterwiel draai, dan draait het maximaal een half rondje. Is dat inderdaad te veel aanlopen van de rem?

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Willem30 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:34:
Vanochtend onderweg beetje raar gevoel aan de achterkant van de motor. Nu had ik het vermoeden dat achterrem best wel aanloopt. Als ik de motor op de bok zet en het achterwiel draai, dan draait het maximaal een half rondje. Is dat inderdaad te veel aanlopen van de rem?
Je rem lijkt me makkelijker nakijken dan je lagers, maar die kunnen het ook zijn lijkt me. Hoor je ook geluiden die je niet hoort te horen tijdens dat halve rondje?

• steveman
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 05:33

steveman

"Be curious"

Als de rem noemenswaardig aanloopt moet ie best wel behoorlijk heet zijn na je rit.
Ook moet ie best wel flink aanlopen wil je dat merken onder het rijden lijkt me.

En als je een bonk voel bij flink inkantelen... ja dan is het zeker je lager :+
* steveman heeft ooit een vro-2 gedaan met versleten wiellager :$

Opbokken en eens aan het wiel proberen te wrikken geeft wellicht ook een incidatie.

steveman wijzigde deze reactie 27-11-2019 13:18 (11%)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Willem30
steveman schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:16:
Als de rem noemenswaardig aanloopt moet ie best wel behoorlijk heet zijn na je rit.
Ook moet ie best wel flink aanlopen wil je dat merken onder het rijden lijkt me.

En als je een bonk voel bij flink inkantelen... ja dan is het zeker je lager :+
* steveman heeft ooit een vro-2 gedaan met versleten wiellager :$

Opbokken en eens aan het wiel proberen te wrikken geeft wellicht ook een incidatie.
Als ik het wiel draai, hoor ik wel dat het wel aanloop. Net even aan het wiel gewrikt maar voel niks raars.

Of het heet wordt heb ik vanochtend niet gevoeld na het rijden. Ik reed wel in de regen dus wellicht dat het daardoor gekoeld is. Ik ga rustig er mee naar huis rijden vanmiddag.

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Willem30 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:43:
[...]

Als ik het wiel draai, hoor ik wel dat het wel aanloop. Net even aan het wiel gewrikt maar voel niks raars.

Of het heet wordt heb ik vanochtend niet gevoeld na het rijden. Ik reed wel in de regen dus wellicht dat het daardoor gekoeld is. Ik ga rustig er mee naar huis rijden vanmiddag.
Zo'n groot koelend vermogen hebben een paar regendruppels water niet. Wanneer je direct na het rijden voelt, en je rem loopt inderdaad aan, dan moet je wel kunnen voelen dat hij enorm warm is. Pas op dat je je niet brand overigens, kan erg heet worden.

• Willem30
Gister na de terugweg gevoeld aan de schijf en het was een beetje warm maar niet heet. Ik ga zaterdag voor zekerheid wel ff langs de motorzaak. Sowieso leuk om daar ff een bakkie te doen.

Net op weg naar het werk regende het toch best wel hard. :')
Op de snelweg gingen de koekblikken ineens 50 rijden en remmen om niks terwijl de borden boven de weg niet eens aan stonden. |:(

• Dryhte
't Is hier rustig vandaag ;) ben ik de enige die met de motor is?

https://motor-forum.nl/styles/motor-forum/smilies/crossy.gif

• wilco1985
Dryhte schreef op donderdag 28 november 2019 @ 15:28:
't Is hier rustig vandaag ;) ben ik de enige die met de motor is?

[Afbeelding]
Nee hoor. Hier nog zo iemand die voor zijn plezier is natgeregend :)
Was wel akelig naar en glad vandaag met blad, regen en modder.
Moest aardig mijn best te doen om het deze week bij 1 valpartij te houden 8)

Kan wel merken dat het seizoen voorbij is. Kom bijna geen motoren meer tegen.

• Dryhte
Ik heb op donderdagen een iets langere pendelrit (70km enkel), en worstel een beetje met range anxiety.

Ik had met de Strom de gewoonte op de stukken zonder file, de Vmax (op 95% van het traject, 120km/h) als Vmin te beschouwen (al bleef ik binnen de 'perken' van invorderings gevaar), maar merk dat met de lagere temperaturen van de laatste weken, alles sneller dan 100km/h de SoC aardig doet slinken. (hopelijk is dat iets minder extreem in de zomer?)

Rijgedrag dus ietsje aangepast vanmorgen ;) vorige keer kwam ik aan met 16% SoC, vanmorgen 21%.

Wat de Strom betreft, heb ik het gevoel dat ik die misschien toch eens moet leegrijden en opvullen met E5, ipv de huidge 20l E10. Maar, elektrisch rijdt zo leuk ;)

First world problems zeker...

Dryhte wijzigde deze reactie 28-11-2019 15:50 (3%)

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Morgen Black Friday, iemand nog leuke motor-gadgets gezien?

Shrek op een ezel . . .

• Dark Master
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 10:58
Nou net terug van het CBR, knap hoor de 2de keer met 1 fout teveel gezakt.... Daar moet je ook talent voor hebben denk ik.

Ik ga maar eens goed bij mezelf ten rade wat er misgaat. Het zal wel deels te maken hebben met de vraagstelling. Misschien een theoriedagcursus doen, want voor mijn gevoel heb ik echt wel goed geleerd.

To be continued.

Alienware 51M * 32GB * i9 9900k 3,6 GHz * 236Gig SSD intel optane * 1tb 2,5 ssd Samsung Evo * RTX 2080

• Kraanmachinist
  • Registratie: december 2013
  • Nu online
Dark Master schreef op donderdag 28 november 2019 @ 17:27:
Nou net terug van het CBR, knap hoor de 2de keer met 1 fout teveel gezakt.... Daar moet je ook talent voor hebben denk ik.

Ik ga maar eens goed bij mezelf ten rade wat er misgaat. Het zal wel deels te maken hebben met de vraagstelling. Misschien een theoriedagcursus doen, want voor mijn gevoel heb ik echt wel goed geleerd.

To be continued.
Is ook wel een beetje geluk hebben hoor, ik heb ze tot nu toe altijd in 1 keer gehaald maar de moeilijkheidsgraad van de examens vond ik altijd erg wisselend.

@lolgast @wimmel_1

In ieder geval, hallo allemaal! Ik heb sinds deze zomer een rijbewijs + motor en heb nu pas dit topic ontdekt.

Even voor de OP, ik heb een BMW F650 Funduro uit 1997.

Ik kom zelf uit Drenthe, op het moment heb ik een onvrijwillige winterstop, want de F650 wil sinds het koud en vochtig is niet meer starten, het ideale moment dus om even alles uit elkaar te trekken en een grote onderhoudsbeurt te geven!

• Vuikie
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 10:28
@Dryhte :w ik moest vandaag een paar boodschappen doen, dus de 1150gs aan geslingerd. Was ik bijna thuis, begint het te regenen -O-

Maja, morgen moet ik nog een paar boodschappen doen, dus dan trappen we hem maar weer aan oOo

*Edit* als het niet regent B-)

Vuikie wijzigde deze reactie 28-11-2019 21:13 (9%)

Pagina: 1 ... 59 ... 77 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True