Wat voor werk doe jij dat ze "op de zaak" zo'n leuk speelgoed hebben?bakkie1985 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:17:
[...]
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik heel veel mooi vind maar echt nul ervaring heb.
gevoel gaat uit naar supersport (geen ervaring) of naked (gelest op naked). Persoonlijk vond ik op de naked erg winderig maar de zithouding wel lekker.
Op de zaak hebben we een KTM allroad 1300, ik heb een vriend met een CBR uit 2000 dus kan wat gaan proeven. Wellicht nog via Motoshare al kan ik me voorstellen dat ze niet verhuren aan beginners.
Haha wij zijn een adviesbureau op het gebied van asbest, hierin komen nogal eens calamiteiten voor en dan ben je met de motor iets flexibeler in steden.Waaj schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:51:
[...]
Wat voor werk doe jij dat ze "op de zaak" zo'n leuk speelgoed hebben?
En je motorrijbewijs werd dus gesponsord door de baas?bakkie1985 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:53:
[...]
Haha wij zijn een adviesbureau op het gebied van asbest, hierin komen nogal eens calamiteiten voor en dan ben je met de motor iets flexibeler in steden.
De btw en mijn overuren bruto-brutoDryhte schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:01:
[...]
En je motorrijbewijs werd dus gesponsord door de baas?
Ik had ook behoorlijk aanleg, ben onder de 10 uur gebleven incl. voorrijden bij examens
Maar is dat nu een collega met die KTM, of is dat echt een service-motor van de zaak?
En waar kon ik solliciteren?
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik zou 1 badkamer houden zoals hij is, en 1 van de andere 2 een "motorwasplaats" maken. En ik mis een stofvrije ruimte om onderdelen te spuiten.Vrijdag schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:11:
[...]
Wat moet je met een aparte dining room? Je eet gewoon met het bord op schoot bij je motoren. Dus de dining en living nkan je op elkaar aan laten sluiten en gebruiken om je klassiekers mooi op te stellen.
En drie badkamers is ook onzin inderdaad.
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Haha, we zoeken nog mensen! de collega berijdt hem dagelijks in plaats van een lease-auto maar hij is van de zaakDrivinUCrazy schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:20:
Maar is dat nu een collega met die KTM, of is dat echt een service-motor van de zaak?
De voorkant die me altijd denken aan die handpoppen van sesamstraat/muppets..SniperGuy schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:58:
[...]
AAARGH MIJN OGEN
Het kan zoveel mooier en beter...
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ze hebben een blikken USA trashcan genomen en wat wielen erop gemonteerd:ToolkiT schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:58:
[...]
De voorkant die me altijd denken aan die handpoppen van sesamstraat/muppets..de achterkant in zo'n dichte schil vind ik wel cool eigenlijk
ik denk dat dit de inspiratie was: https://fristartmuseum.org/misc/1930-henderson-kj-streamlineSniperGuy schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:05:
[...]
Ze hebben een blikken USA trashcan genomen en wat wielen erop gemonteerd:
[Afbeelding]
Maar dan minder goed uitgevoerd..
Afgelopen weekend leuk klusje. De motor van mijn vrouw stond al paar wekens stil en wou afgelopen week eerst niet starten. Na wat gedoe starte die wel maar happerde het blok of hield die in onder het rijden. Toen ik de benzine tank opende viel me op dat de inhoud nogal mistig was terwijl de inhoud van de tank bij mijn motor kraakhelder was. Hierna viel ook op dat er op de rand van de vulopening roest vorming was onstaan waarbij ook het afdicht-rubber aangetast was. Conclusie: er was water in de tank terecht gekomen.
Dus zo ontstond project "Beunhaas". Ik dacht, trek gewoon die tank er af en laat hem leeg lopen. Er zal vast een kraantje o.i.d. onderop de tank zitten. Niet dus (next time: RTFM). Toen bedacht ik me dat ik hem wel met een stuk tuinslang leeg zou kunnen zuigen naar een klaar staande jerycan. Na 3x toe een smoel vol benzine te hebben gehad bleek dat de benzine niet doorliep en deze manier kansloos was. Na wat gegoogle nieuwe werkwijze geprobeerd. Slang vanuit de tank naar de jerycan, 2de korter stukje slang in de tank en de resterende ruimte in de vulopening opvullen met een doek. Hierna door de kleinere stuk slang blazen waardoor je druk in de tank creeert waarna de benzine via het andere buisje wegstroomt. Great succes! Behalve dan dat er toch nog een restje in bleef staan. Buurman stelde voor, houd gewoon tank onderteboven. Helaas bleek de vulopening te ver de tank in te lopen waardoor de benzine er alsnog niet uit wou.
Na meer gegoogle uiteindelijk een pompje gehaald bij de bouwmarkt en hiermee de resterende benzine (lees puur water...) er uit gepompt. Had ik eigenlijk meteen mee moeten starten. Uiteindelijk de tank gevuld met verse Euro98 en sindsdien loopt de motor weer zonder problemen!
Achteraf de tank hals en rubbers nog even schoon gepoetst en bewerkt met Silicone spray. Nu in de gaten houden of de roest niet terug keert en voortaan weer hoes over de motor als die zo lang stil staat.
Dus zo ontstond project "Beunhaas". Ik dacht, trek gewoon die tank er af en laat hem leeg lopen. Er zal vast een kraantje o.i.d. onderop de tank zitten. Niet dus (next time: RTFM). Toen bedacht ik me dat ik hem wel met een stuk tuinslang leeg zou kunnen zuigen naar een klaar staande jerycan. Na 3x toe een smoel vol benzine te hebben gehad bleek dat de benzine niet doorliep en deze manier kansloos was. Na wat gegoogle nieuwe werkwijze geprobeerd. Slang vanuit de tank naar de jerycan, 2de korter stukje slang in de tank en de resterende ruimte in de vulopening opvullen met een doek. Hierna door de kleinere stuk slang blazen waardoor je druk in de tank creeert waarna de benzine via het andere buisje wegstroomt. Great succes! Behalve dan dat er toch nog een restje in bleef staan. Buurman stelde voor, houd gewoon tank onderteboven. Helaas bleek de vulopening te ver de tank in te lopen waardoor de benzine er alsnog niet uit wou.
Na meer gegoogle uiteindelijk een pompje gehaald bij de bouwmarkt en hiermee de resterende benzine (lees puur water...) er uit gepompt. Had ik eigenlijk meteen mee moeten starten. Uiteindelijk de tank gevuld met verse Euro98 en sindsdien loopt de motor weer zonder problemen!
Achteraf de tank hals en rubbers nog even schoon gepoetst en bewerkt met Silicone spray. Nu in de gaten houden of de roest niet terug keert en voortaan weer hoes over de motor als die zo lang stil staat.
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
LET OP dat de meeste van dit soort Olie afvoer pompjes NIET benzinebestendig zijn.aidanl schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:20:
...
Na meer gegoogle uiteindelijk een pompje gehaald bij de bouwmarkt en hiermee de resterende benzine (lees puur water...) er uit gepompt. Had ik eigenlijk meteen mee moeten starten. Uiteindelijk de tank gevuld met verse Euro98 en sindsdien loopt de motor weer zonder problemen!![]()
...
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Ik had deze gehaald:harley schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:32:
[...]
LET OP dat de meeste van dit soort Olie afvoer pompjes NIET benzinebestendig zijn.
https://www.toolstation.n...t-en-vloeistofpomp/p35766
Daarnaast gaf de heer bij de service aan dat het wel geschikt zou zijn. Bovendien is er zo goed als puur water doorheen gegaan ipv benzine. Maar wel een goed punt om op te letten inderdaad.
Aha dacht meer dat je zo'n elektrisch ding had gekocht als : link 
Dat is net als met alle oliebestendige zolen onder werkschoenen, ik wil geen oliebestendige zool ik wil een benzinebestendige zool

Dat is net als met alle oliebestendige zolen onder werkschoenen, ik wil geen oliebestendige zool ik wil een benzinebestendige zool
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Ik weet alleen dat ik na afgelopen weekend een hekel heb aan de geur van benzine. Daarvoor vond ik het altijd wel lekker ruiken
@aidanl Wees voorzichtig met de combinatie goedkope elektronica en benzine. In professionele omgevingen kosten (explosieproof) pompjes een veelvoud van een standaard pomp en men is ooit door schade en schande wijs geworden.
Benzine brandt ontzettend makkelijk en geeft in no-time enorme vlammen. In jouw geval zat er veel water bij, maar dat was waarschijnlijk in 2 lagen gescheiden, waardoor je op een geven moment toch weer redelijk pure benzine verpompt.
Benzine brandt ontzettend makkelijk en geeft in no-time enorme vlammen. In jouw geval zat er veel water bij, maar dat was waarschijnlijk in 2 lagen gescheiden, waardoor je op een geven moment toch weer redelijk pure benzine verpompt.
@Joepla handpompje dus geen electronica gezien
@aidanl O sorry, my bad. Ik keek naar bovenstaand plaatje en werd meteen getriggerd. Goed bezig dan!
van de week vergelijkbaar probleem gehad en hier gepost. Let wel op ik had ongeveer 1 jaar geleden deze ook al doorgeprikt en ingespoten met WD40. Ik heb nu een stuk remkabel die ik met regelmaat door het overloop buisje wil prikken.aidanl schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:20:
Dat handpompje ziet er wel handig uit voor de ANWB motoren onder ons die ook een bandenplaksetje, steeksleutels, imbussleutels, Ty-Raps (die van ABB Thomas en Betts, dus niet miepen over spelling), compressortje, reserve schakelpookje, combinatietang en een spanbandje bij zich hebben.
Hoe groot is dat dingetje? Foto met een banaan toevallig beschikbaar?
Hoe groot is dat dingetje? Foto met een banaan toevallig beschikbaar?
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Morgen schijnt er wat kans op gladheid te zijn. Dat wordt rustig rijden of toch maar de auto pakken.
Willem30 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 16:30:
Morgen schijnt er wat kans op gladheid te zijn. Dat wordt rustig rijden of toch maar de auto pakken.
* Naboo meldt zich... vandaag in 1x geslaagd voor het AVD... en daarmee vinken we het laatste onderdeel af....
Laat die zomer maar komen
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Gefeliciteerd! Al wat op het oog?Naboo schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 16:35:
![]()
* Naboo meldt zich... vandaag in 1x geslaagd voor het AVD... en daarmee vinken we het laatste onderdeel af....
Laat die zomer maar komen
Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024
Weet niet of dit mag....maar ik ga hem verkopen
https://www.motor-forum.n...ersys-650-bj-2017.448298/
Volgens mij mag dat niet, oppassen dusStevie07 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 17:18:
Nog maar 2 jaar oud en nu al zat? Ik zou wat meer info en foto's toevoegen overigens. Deze zijn redelijk donker m.i.
[ Voor 17% gewijzigd door LankHoar op 19-11-2019 17:32 ]
Aangepast, bedankt voor de tip !LankHoar schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 17:31:
[...]
Volgens mij mag dat niet, oppassen dus
Nog maar 2 jaar oud en nu al zat? Ik zou wat meer info en foto's toevoegen overigens. Deze zijn redelijk donker m.i.
Dat is dan weer een nieuwe uitdaging, ik heb morgen 2 uur rijlesWillem30 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 16:30:
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Dan nog een tip: ik zie je helm in een aantal foto's op de spiegel rusten. Dat mag wellicht handig zijn, maar verstandig is het niet volgens Ryan in dit filmpje
Owww. Doe ik al jaren en heeft nooit problemen opgeleverd hoor 😀LankHoar schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 18:11:
[...]
Dan nog een tip: ik zie je helm in een aantal foto's op de spiegel rusten. Dat mag wellicht handig zijn, maar verstandig is het niet volgens Ryan in dit filmpje
Heb je al eens een ongeluk gehad waarbij er flinke druk op je helm ontstond? Zo niet, dan weet ik niet of je bovenstaande met zekerheid kunt zeggenStevie07 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 19:03:
[...]
Owww. Doe ik al jaren en heeft nooit problemen opgeleverd hoor 😀
Zet 't apparaat alsjeblieft even in je eigen ondertitel als zijnde "te koop".... Zó mag 't hier eigenlijk niet ('t is hier geen V/A topic)Stevie07 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 17:18:
code:
1
| [url=https://www.motor-forum.nl/threads/kawasaki-versys-650-bj-2017.448298/]Te Koop: Kawasaki Versys 650 2017[/] |
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Zo, dat was fris aan de vis
tijdens het naar mijn werk rijden. Ben vertrokken bij -1°C. Al eens benieuwd wat het straks gaat zijn om 07:00 als ik gedaan heb met werken. Misschien toch maar tijd om de wintervoering in mijn broek te ritsen.
Hoop wel dat het droog blijft, dus ook geen mist die kan aanvriezen of zo, anders heb ik wel een probleempje.
Dit is dus wel een groot nadeel van de electrische motorfietsen. Je kan aan een stoplicht je handen niet warmen aan het blok.
Hoop wel dat het droog blijft, dus ook geen mist die kan aanvriezen of zo, anders heb ik wel een probleempje.
Dit is dus wel een groot nadeel van de electrische motorfietsen. Je kan aan een stoplicht je handen niet warmen aan het blok.
Ok...hopelijk heb ik dat goed gedaanwimmel_1 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 00:05:
[...]
Zet 't apparaat alsjeblieft even in je eigen ondertitel als zijnde "te koop".... Zó mag 't hier eigenlijk niet ('t is hier geen V/A topic)
code:
1 [url=https://www.motor-forum.nl/threads/kawasaki-versys-650-bj-2017.448298/]Te Koop: Kawasaki Versys 650 2017[/]
Jazeker, als ik op het linkje klik kom ik bij je ad uit. Verder geen interesse hoor
XBL: DonFrans
Thanks! Ik heb een longlist met motoren die mijn interesse hebben, dus van die motoren de nodige reviews bekeken op YouTube, waardoor een paar zijn afgevallen. Voor de overige modellen gaan we dus binnenkort heel veel proefritten maken om er zelf een feeling bij te krijgen.
Gros van de modellen zijn naked bikes.
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Gefeliciteerd geslaagden.
Afgelopen weekend mijn spullen binnen gekregen om zelf banden te wisselen, na wat snel rekenwerk kwam ik tot de conclusie dat mijn dealer bijna 50€ rekent voor het wisselen van een bandje, de complete set om het zelf met de hand te doen koste mij 200€ dus na 4 bandjes heb ik het alweer terug verdient. Meteen even gestrest op een oud motor wiel welke wel mocht beschadigen en het is niet eens zo moeilijk als het lijkt. Daarna meteen even de banden van mijn broertje van de auto velgen gepeuterd.
Afgelopen weekend mijn spullen binnen gekregen om zelf banden te wisselen, na wat snel rekenwerk kwam ik tot de conclusie dat mijn dealer bijna 50€ rekent voor het wisselen van een bandje, de complete set om het zelf met de hand te doen koste mij 200€ dus na 4 bandjes heb ik het alweer terug verdient. Meteen even gestrest op een oud motor wiel welke wel mocht beschadigen en het is niet eens zo moeilijk als het lijkt. Daarna meteen even de banden van mijn broertje van de auto velgen gepeuterd.
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
Zo dat is dus de eerste dag van de winter met de bus😢.
Hopelijk blijft het hier bij en wordt het nu weer snel lekker warm.
Ik was de hoes vergeten gisteren en had dus een bevroren zadel🤪 en dat is wel erg koud.
Vanavond maar wel de hoes er overheen doen als ik thuis kom.
Overigens denk ik dat ik anders wel met de motor was gegaan.
Zo koud was het nu ook weer niet en de 20km over de snelweg die ik vandaag moest is dan ook niet zo'n probleem.
Gelukkig is de bus naar deze locatie een goed alternatief (10min extra).
Hopelijk blijft het hier bij en wordt het nu weer snel lekker warm.
Ik was de hoes vergeten gisteren en had dus een bevroren zadel🤪 en dat is wel erg koud.
Vanavond maar wel de hoes er overheen doen als ik thuis kom.
Overigens denk ik dat ik anders wel met de motor was gegaan.
Zo koud was het nu ook weer niet en de 20km over de snelweg die ik vandaag moest is dan ook niet zo'n probleem.
Gelukkig is de bus naar deze locatie een goed alternatief (10min extra).
Met een beetje zoeken kan het ergens anders goedkoper, hier in de buurt kost het maar €10,- voor een bandje wisselen.Streepje schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:03:
@Naboo @bakkie1985 gefeliciteerd!
Zo, was nog best goed te doen onderweg vanochtend, nergens gladheid of mist gezien gelukkig, en blijkbaar is dit pak zonder wintervoering ook rond 0°C nog warm zat. Ik had alleen wat last van ijsvorming op de spiegels de eerste 10 minuten, heeft iemand daar nog tips voor toevallig?
Die nieuwe bracket voor mijn steppie is ook binnengekomen inmiddels, maar bleek tweedehands te zijn... Ik vond het al apart voor €25. Prima zo, voor zo'n stuk staal maakt het ook weinig uit of het nieuw of gebruikt is. Er zat zelfs nog een gratis steppie aan vast die ik er niet bij besteld had, altijd handig om reserve te hebben
Zo, was nog best goed te doen onderweg vanochtend, nergens gladheid of mist gezien gelukkig, en blijkbaar is dit pak zonder wintervoering ook rond 0°C nog warm zat. Ik had alleen wat last van ijsvorming op de spiegels de eerste 10 minuten, heeft iemand daar nog tips voor toevallig?
Die nieuwe bracket voor mijn steppie is ook binnengekomen inmiddels, maar bleek tweedehands te zijn... Ik vond het al apart voor €25. Prima zo, voor zo'n stuk staal maakt het ook weinig uit of het nieuw of gebruikt is. Er zat zelfs nog een gratis steppie aan vast die ik er niet bij besteld had, altijd handig om reserve te hebben
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Zo, weer veilig thuis geraakt. Het viel over het algemeen wel mee. Enkel het laatste stuk als ik bijna thuis ben zit ik midden tussen de velden en daar is de temp altijd wat lager.
En toch nog verschillende motorrijders tegen gekomen, afgelopen weken waren het er eigenlijk minder dan nu.
Maar nu eerst
En toch nog verschillende motorrijders tegen gekomen, afgelopen weken waren het er eigenlijk minder dan nu.
Maar nu eerst
Vanochtend wel naar het werk gereden op de motor maar op de kleine wegen wel heel rustig door de bochten gegaan. Vrieskou met vochtige wegen is mogelijke gladheid.
@Youk ik heb er in totaal 2 gezien onderweg, en op het werk stonden er ook maar 2. Normaal is dat toch wel het tienvoudige
Ik heb gisteravond direct een all-season broek en jas aangeschaft van Grand Canyon, dan kan ik in ieder geval veilig een motor op!
Iedereen klagen over de kou en ik doe een moord voor een motor om mijn eerste rit alleen te maken
Iedereen klagen over de kou en ik doe een moord voor een motor om mijn eerste rit alleen te maken
[ Voor 31% gewijzigd door bakkie1985 op 20-11-2019 09:53 ]
Ow wow, respect hoor. Ik ga zometeen naar werk(van Gouda naar Heerenveen), maar ik pak toch echt de auto. Verwarming op 20 klinkt mij net iets lekkerderWillem30 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:48:
Vanochtend wel naar het werk gereden op de motor maar op de kleine wegen wel heel rustig door de bochten gegaan. Vrieskou met vochtige wegen is mogelijke gladheid.
frisjes vanmorgen
(hier in Vlaanderen heeft het vannacht gevroren, te zien aan bevroren plassen en wit gras, maar ik ben om 8u geen temperaturen lager dan 1°C tegengekomen).
EDIT: Ik denk niet dat er gestrooid is hier, lijkt me ook niet nodig.
[ Voor 17% gewijzigd door Dryhte op 20-11-2019 10:00 ]
Vanochtend het OV gepakt, heb ik nu achteraf misschien toch wel spijt van nu ik zie dat anderen wel gereden hebben. Op kou kan je je kleden, maar volgens de RWS strooikaart waren de wegen hier en daar toch nog rond het 0-punt. Hoofdwegen worden goed bestrooid, maar het zijn die binnenwegen waar ik overheen moet die soms vergeten worden.
Ja, dan kun je het beste iets later vertrekken. Zo rond maart 2020 zeg maarChakotay schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:43:
@Naboo @bakkie1985 gefeliciteerd!
Ik had alleen wat last van ijsvorming op de spiegels de eerste 10 minuten, heeft iemand daar nog tips voor toevallig?
@LankHoar 'sorry baas, ik ben 3 maanden later vandaag'. Dat levert vast geen problemen op
Verwijderd
warmt je accu pack niet op door de ontlading?Youk schreef op woensdag 20 november 2019 @ 01:29:
Zo, dat was fris aan de vistijdens het naar mijn werk rijden. Ben vertrokken bij -1°C. Al eens benieuwd wat het straks gaat zijn om 07:00 als ik gedaan heb met werken. Misschien toch maar tijd om de wintervoering in mijn broek te ritsen.
Alvast niet in die mate dat je je eraan kan warmen...Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:29:
[...]
warmt je accu pack niet op door de ontlading?
Maar handvatverwarming helpt gelukkig (alleen was stand 1 ondermaats vandaag, morgen stand 2).
Hoe doe je dat met het balanceren van je wielen?Streepje schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:03:
Heb je daar ook iets voor gekocht?
Dat is de voornaamste reden dat ik het altijd laat doen.
Heb er inderdaad een balanceer bokje bij gekocht, het balanceren opzich stelt niet zoveel voorThe1WhoKnockz schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:07:
[...]
Hoe doe je dat met het balanceren van je wielen?
Heb je daar ook iets voor gekocht?
Dat is de voornaamste reden dat ik het altijd laat doen.
Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI
Over balanceren gesproken, hoe kan ik makkelijk nakijken of mijn achterwiel gebalanceerd is toen er een nieuwe band op is gekomen?
@LankHoar kijk of er een paar plakloodjes op zitten die schoner zijn dan de rest van het wiel
Zekers wel
Mooie is dat er nu bij iedere post welke je maakt een linkje naar de advertentie onder je post komt te staan.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Bij mij was het -1°C toen ik vertrok op mijn werk (rond 7:30u midden in Antwerpse haven), op de Antwerpse ring was het 3°C en het laatste stuk bijna thuis was terug -1°C.Dryhte schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:51:
frisjes vanmorgen(hier in Vlaanderen heeft het vannacht gevroren, te zien aan bevroren plassen en wit gras, maar ik ben om 8u geen temperaturen lager dan 1°C tegengekomen).
Heb toch vrij veel plekken gezien waar ik totaal geen vertrouwen in had. Reed dus totaal niet lekker. Wel rustig aan gedaan, want liever wat later thuis in één geheel dan ...
Toen ik gisterenavond naar het werk reed kreeg ik op de ring ineens een vlaag over mij. Dacht eerst dat het begon te regenen. Bleek strooizout te zijn dat door het overige verkeer werd omhoog gegooid.
En nog op verschillende plekken gewoon complete sporen van strooizout tegen gekomen.
Ben nog aan het twijfelen voor straks. Als het terug hetzelfde wordt voor morgenvroeg zou ik liever op 4 wielen gaan. Maar dan kom ik gegarandeerd 30 min tot 1u later thuis. En laat ik nu net morgen een afspraak hebben staan in de namiddag waardoor ik vroeger moet opstaan.
Geen idee hoe dat is, nog nooit elektrisch gereden. Maar met zo'n accupack moet je er toch wel een paar IR-panelen aan kunnen hangen of niet (eentje voor, eentje achter en twee opzij)?Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:29:
[...]
warmt je accu pack niet op door de ontlading?
Vanavond op weg naar huis in de dikke mist en op nat wegdek vond ik het verradelijker dan vanochtend.Vuikie schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:49:
[...]
Ow wow, respect hoor. Ik ga zometeen naar werk(van Gouda naar Heerenveen), maar ik pak toch echt de auto. Verwarming op 20 klinkt mij net iets lekkerder
Morgen nog zo'n dag en dan wordt het wat warmer.
Ik vind het wel grappig om hem flink in de ABS te trappen (op het achterwiel) in de ochtend. Grenzen opzoeken enzo. 
Het scheelt natuurlijk dat ik volgende week een nieuw bandje en remblokje krijg.
Het scheelt natuurlijk dat ik volgende week een nieuw bandje en remblokje krijg.
It's funny. But not ha-ha funny.
Burnouts maken dan!Nero22 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 20:54:
Ik vind het wel grappig om hem flink in de ABS te trappen (op het achterwiel) in de ochtend. Grenzen opzoeken enzo.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Nah, ik zie mezelf wel zo’n YouTube fail video worden van iemand die daarmee flink zijn motor tegen de muur schiet, hehe.
Af en toe voel ik wel het bandje slippen bij vertrek in de parkeergarage.
It's funny. But not ha-ha funny.
Vond het ook erg koud maar nog wel te doen vanochtend. 's Avonds in de mist zag alles er wel gaaf uit buiten. Ik heb een all-season pak met wintervoering, over mn tshirt + trui trek ik dan nog een vest aan, broek in de schoenen gestopt en een balaclava om.
Met twee paar handschoenen, een dun setje sporthandschoenen + winter motorhandschoenen blijven m'n handen alsnog verreweg het koudst. Handvatverwarming heb ik niet maar ik twijfel of dat veel helpt, de gure wind komt op je knokkels, handkappen heb ik ook niet maar die zouden misschien best kunnen helpen. Ik ga een kijken of je die aftermarket kan bevestigen.
Ook best last van een beslagen vizier, zal zometeen de pinlock er eens een keer in plaatsen.
Met twee paar handschoenen, een dun setje sporthandschoenen + winter motorhandschoenen blijven m'n handen alsnog verreweg het koudst. Handvatverwarming heb ik niet maar ik twijfel of dat veel helpt, de gure wind komt op je knokkels, handkappen heb ik ook niet maar die zouden misschien best kunnen helpen. Ik ga een kijken of je die aftermarket kan bevestigen.
Ook best last van een beslagen vizier, zal zometeen de pinlock er eens een keer in plaatsen.
Gewoon de ouderwetse stuurmoffen.
Ja ze zijn lelijk
Ja ze werken geweldig
Heb ze al een paar jaar klaarliggen maar vergeet ze telkens te monteren. Vorige winter met stuurmoffen op de motor van mijn broer gereden naar elefanten treffen, gewoon in zomerhandschoenen bij -5.
Maar dit jaar gaan ze er bij mij dus ook op.
Ja ze zijn lelijk
Ja ze werken geweldig
Heb ze al een paar jaar klaarliggen maar vergeet ze telkens te monteren. Vorige winter met stuurmoffen op de motor van mijn broer gereden naar elefanten treffen, gewoon in zomerhandschoenen bij -5.
Maar dit jaar gaan ze er bij mij dus ook op.
Ik heb vorige winter ook gekeken naar stuurmoffen, maar het leek mij spannend om je handen een soort van vast te hebben zitten voor als er iets gebeurd.
Ik heb een paar jaar terug handkappen op mijn motor gezet, dat scheelt al best veel in mijn ervaring.
Dat werkt inderdaad perfect in mijn ervaring. Handkappen en handvat verwarming op standje max en lekker gaan op de snelweg met dit weer, geen centje pijn. Dat icm vrij dunne lente/herfst handschoenen. Het moet alleen wel bij je fiets passen, handkappen op een naked ziet er toch wat maf uit.wd200 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 23:07:
Of handkappen icm handvat verwarming.
Handkappen kunnen nog net iets “mooier” zijn
[ Voor 10% gewijzigd door Imo62 op 21-11-2019 09:42 ]
Het was sowieso niet koud vanochtend, er stond niet eens ijs op de motor
Vanochtend ook op de elektrische motor naar het werk. Weinig windbescherming op zo'n Zero SR, dus binnenvoering in broek en jas en winterhandschoenen aan. Is prima te doen, behalve dan de handen. Die worden zelfs met dikke winterhandschoenen aardig koud. Heb dan ook geen verwarming of handkappen.Youk schreef op woensdag 20 november 2019 @ 01:29:
Zo, dat was fris aan de vistijdens het naar mijn werk rijden. Ben vertrokken bij -1°C. Al eens benieuwd wat het straks gaat zijn om 07:00 als ik gedaan heb met werken. Misschien toch maar tijd om de wintervoering in mijn broek te ritsen.
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
@antonboonstra hoe is je range / laadsnelheid eigenlijk met deze temperaturen? Toen ik dat een paar jaar terug aan een Zero-verkoper vroeg keek hij me wat moeilijk aan en vroeg waarom ik zou willen rijden in de winter
Ik heb er een poos mee gereden en had oorspronkelijk de zelfde gedachten als jou.yozgoesdigital schreef op donderdag 21 november 2019 @ 07:01:
Ik heb vorige winter ook gekeken naar stuurmoffen, maar het leek mij spannend om je handen een soort van vast te hebben zitten voor als er iets gebeurd.
Maar in de praktijk valt het erg mee, je rijd met 'muscle memory' en gaat automatisch..
Alleen de kill switch gebruiken vond ik lastig, want die gebruikt ik te weinig om een automatisme te zijn..
Over de stuurmoffen, kan je je handen eigenlijk makkelijk tijdens het rijden er in / uit halen? Tijdens langere stukken rechtdoor wil ik nog wel eens even een arm van het stuur halen voor wat beweging, en het zwaaien natuurlijk
handkappen en verwarming werkt, handmoffen en verwarming werkt een stuk beter maar ziet er niet sexy uit..wd200 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 23:07:
Of handkappen icm handvat verwarming.
Handkappen kunnen nog net iets “mooier” zijn
Zelf zit ik te denken aan verwarmd onderjas en onderhandshoenen zoals hier:
Ja hoor gaat prima, je moet alleen even opletten bij terug erin stoppen.. de gaten zijn groot genoeg op zich maar het is net iets onnatuurlijker dan normaal..Chakotay schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:54:
Over de stuurmoffen, kan je je handen eigenlijk makkelijk tijdens het rijden er in / uit halen? Tijdens langere stukken rechtdoor wil ik nog wel eens even een arm van het stuur halen voor wat beweging, en het zwaaien natuurlijk
hier kan je mijn moffen in actie zien bij min 5
[ Voor 12% gewijzigd door ToolkiT op 21-11-2019 10:01 ]
Wat ook zeker minstens een paar graden scheelt zijn van die chirurgische handschoenen. Die trek je aan wanneer je handen warm zijn, en trek je niet meer uit tot je op bestemming bent (dus voor langere ritten ook niet met tanken etc.). Werkt ideaal!
@ToolkiT waarom rijd iedereen daar aan de verkeerde kant van de weg?
Overigens zie je alleen bij ~33 seconden heel kort de stuurmoffen, ik verwachte ze langer in beeld te hebben.
@ToolkiT waarom rijd iedereen daar aan de verkeerde kant van de weg?
Handkappen schelen ook al veel. Zaten standaard op mijn Buell, vond ze afschuwelijk lelijk maar iedere winter zaten ze er toch op. Ik rijd dan ook wel door met zomerhandschoenen totdat het gaat vriezen.
Maar een stuurmof isoleert waar een handkap alleen de windstroom weghoudt.
Hier zie je ze ook in actie
: (alvast excuses voor het facebook linkje)
https://www.facebook.com/.../1628918477195334/?type=1
Maar een stuurmof isoleert waar een handkap alleen de windstroom weghoudt.
Hier zie je ze ook in actie
https://www.facebook.com/.../1628918477195334/?type=1
[ Voor 23% gewijzigd door harley op 21-11-2019 10:16 ]
Tsja handmoffen heb ik toch niet echt een lekker gevoel bij.
Aan de andere kant verwarmde handschoenen waarbij je loopt te kutten met draden e.d. ook niet.
Komt het volgende probleem, vind maar eens handkappen voor een VFR800 (niet de cross versie)
Aan de andere kant verwarmde handschoenen waarbij je loopt te kutten met draden e.d. ook niet.
Komt het volgende probleem, vind maar eens handkappen voor een VFR800 (niet de cross versie)
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Voordeel is dat het goed tegen windchill werkt, nadeel is dat het niet ademt en dus zweterig word.LankHoar schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:11:
Wat ook zeker minstens een paar graden scheelt zijn van die chirurgische handschoenen. Die trek je aan wanneer je handen warm zijn, en trek je niet meer uit tot je op bestemming bent (dus voor langere ritten ook niet met tanken etc.). Werkt ideaal!
Wat ik zelf ook doe is een dun onderhandshoentje onder mijn motorhandschoenen.. erg goedkoop te vinden bij Decatlon.
Ja klopt.. ik zit te kijken of ik betere beelden heb..LankHoar schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:11:
@ToolkiT waarom rijd iedereen daar aan de verkeerde kant van de weg?![]()
Overigens zie je alleen bij ~33 seconden heel kort de stuurmoffen, ik verwachte ze langer in beeld te hebben.
Ik heb ook verwarmde handvaten gehad en nadeel daarvan is dat binnenkant van je hand lekker warm word, maar buitenkant niet.. bij verwarmde handschoenen ben je rondom warm..Rubman schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:22:
Verwarmde handschoenen heb je trouwens ook op accu, dus geen kabels.. maar wel beperkt qua hoe lang je ze kan gebruiken bij lange ritten loop je risico dat je zonder lading komt..
[ Voor 27% gewijzigd door ToolkiT op 21-11-2019 10:28 ]
@Chakotay ik heb vandaag voor het eerst een eerder lange pendelrit gehad (71km snelweg waarvan ca. 30km file filteren).
Ik kan je zeggen dat de SOC op die rit geslonken is van 100% naar 16%.
Is dat omdat de batterij nog niet zijn volle capaciteit heeft (slechts 3x opgeladen), is dat omdat de SOC indicator nog niet helemaal goed gecalibreerd is, of omdat 't gewoon koud is (3°C), ik weet 't niet, maar het is minder goed dan ik verwacht had. (veel minder)
De tijd zal het leren
vraag 't me deze zomer nog eens.
Is dat omdat de batterij nog niet zijn volle capaciteit heeft (slechts 3x opgeladen), is dat omdat de SOC indicator nog niet helemaal goed gecalibreerd is, of omdat 't gewoon koud is (3°C), ik weet 't niet, maar het is minder goed dan ik verwacht had. (veel minder)
De tijd zal het leren
[ Voor 6% gewijzigd door Dryhte op 21-11-2019 10:28 ]
Welke accu heb je?Dryhte schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:27:
@Chakotay ik heb vandaag voor het eerst een eerder lange pendelrit gehad (71km snelweg waarvan ca. 30km file filteren).
De tijd zal het lerenvraag 't me deze zomer nog eens.
Dit is wel een beetje wat ik had verwacht IRL met snelweg en koud weer eigenlijk..
De marketing data qua range zijn altijd hopeloos optimistisch..
Ik vind het zweten reuze mee vallen eerlijk gezegd, en ik zweet normaliter vrij snel. Je draagt ze omdat het koud is, dus je zweet dan minder snel dan normaal. Bovendien, bij aankomst 1x je handen met zeep wassen en het zweet is weg. Prima compromis m.i.ToolkiT schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:23:
[...]
Voordeel is dat het goed tegen windchill werkt, nadeel is dat het niet ademt en dus zweterig word.
Wat ik zelf ook doe is een dun onderhandshoentje onder mijn motorhandschoenen.. erg goedkoop te vinden bij Decatlon.
Ultieme setup: chirurgische handschoentjes, onderhandschoentje, dunne zomerhandschoenen, ruime winterhandschoenen. En dan handvatenverwarming en windkappen. Maar ik rijd Harley dus die laatste twee komen niet op mijn motor, ik vind het geen bek
En de Barkbusters ?Rubman schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:22:

(excuses voor de reclame ik werk in een motorzaak dus gebruik wel mijn eigen foto's

Nou ze kunnen wel iets hebben maar hebben wel single point montage op de bar-end dus een hele motor erop zullen ze ook niet overleven.Joopieboy schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:38:
@Verwijderd deze zijn misschien wat sterker dan die Ali kappen, dan kun je wel je motor erop neerleggen.
[ Voor 24% gewijzigd door harley op 21-11-2019 10:40 ]
@Verwijderd deze zijn misschien wat sterker dan die Ali kappen, dan kun je wel je motor erop neerleggen.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
De hoek van mijn camera was net te hoog zodat je de muffs niet goed in beeld ziet.. maar hier kan je zien dat ik mijn hand eruit en er weer in doe..LankHoar schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:11:
@ToolkiT waarom rijd iedereen daar aan de verkeerde kant van de weg?![]()
Simpel zat dus..
Ik heb deze op de guzzi:Rubman schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:22:

ACERBIS DUAL ROAD Die zet aan het eind van je stuur vast.. past in principe op elke motor want ze hebben adaptor kits..
[ Voor 93% gewijzigd door ToolkiT op 21-11-2019 10:44 ]
Ik heb nog nooit de remmen schoon gemaakt. (slijtage bekijken doe ik wel met regelmaat)
Ik merk dat de (nieuwe!) achterremschijf als een malle slijt, dus ik heb het sterke vermoeden dat er een remzuigertje vast hangt.
Ik denk dat ik de remmen maar eens goed moet schoon maken; ideaal winteravond klusje. Ik heb al wat filmpjes bekeken. Standaard handgereedschap heb ik wel, maar ik heb dus ook nog een remzuigerterugstelsetje nodig?
En verder iemand nog tips, do's en dont's?
Ik wil de remleidingen niet loshalen, dus ik moet opletten dat de zuigertjes er niet volledig uit komen.
Een beetje technisch ben ik wel, maar ik heb me hier gewoon nog nooit aan gewaagd.
Ik merk dat de (nieuwe!) achterremschijf als een malle slijt, dus ik heb het sterke vermoeden dat er een remzuigertje vast hangt.
Ik denk dat ik de remmen maar eens goed moet schoon maken; ideaal winteravond klusje. Ik heb al wat filmpjes bekeken. Standaard handgereedschap heb ik wel, maar ik heb dus ook nog een remzuigerterugstelsetje nodig?
En verder iemand nog tips, do's en dont's?
Ik wil de remleidingen niet loshalen, dus ik moet opletten dat de zuigertjes er niet volledig uit komen.
Een beetje technisch ben ik wel, maar ik heb me hier gewoon nog nooit aan gewaagd.
Je wilt hoe dan ook de zuigers er uit hebben voor goed schoonmaken anders hoef je er mijn inziens niet aan te beginnen.
Remleiding afklemmen, naderhand ontluchten met een speciaal pompje. Stelt niet veel voor.
Remklauw wil je volledig openen, eventueel ultrasoon reinigen, zuiger eruit en eventuele schade bekijken, seals vervangen, etc. Gewoon schoonmaakbeurtje doet weinig als die echt zo aanloopt.
Remklauw wil je volledig openen, eventueel ultrasoon reinigen, zuiger eruit en eventuele schade bekijken, seals vervangen, etc. Gewoon schoonmaakbeurtje doet weinig als die echt zo aanloopt.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
@LankHoar die chirurgische handschoentjes gebruik ik wel eens bij het sleutelen, daar krijg ik binnen een half uur enorm ranzige zweetpoten in 
@Dryhte nog maar 13% na een ritje van 70km? Dat is wel heel karig, ik hoop dat dat gewoon nieuwigheid is dan...
@DrivinUCrazy algemene tip bij aan de remmen sleutelen, pas erg goed op dat er geen remvloeistof op je lak komt.
@Dryhte nog maar 13% na een ritje van 70km? Dat is wel heel karig, ik hoop dat dat gewoon nieuwigheid is dan...
@DrivinUCrazy algemene tip bij aan de remmen sleutelen, pas erg goed op dat er geen remvloeistof op je lak komt.
Ja, ik schrok er wel van, had verwacht minstens 40% over te hebben. Misschien heeft de handvatverwarming (standje medium) er iets mee te maken?Chakotay schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:24:
[...]
[...]
[ Voor 10% gewijzigd door Dryhte op 21-11-2019 11:26 ]
Logisch, tijdens het sleutelen krijg je het ook ongans snel warm lijkt me. Sleutelen != stil zitten op een motor met vrieskouChakotay schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:24:
@LankHoar die chirurgische handschoentjes gebruik ik wel eens bij het sleutelen, daar krijg ik binnen een half uur enorm ranzige zweetpoten in
Als het zo ernstig blijkt te zijn laat ik het aan de monteur over; die heeft de apparatuur ook staan.Joopieboy schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:21:
Remleiding afklemmen, naderhand ontluchten met een speciaal pompje. Stelt niet veel voor.
Ivm het gecombineerde remsysteem ga ik niet verder dan schoonmaken. In principe zou ik dus geen remvloeistof tegen moeten komen.
Ik ben vooral benieuwd of de achterrem zo slijt vanwege het gecombineerde remsysteem (achter remt vrijwel altijd automatisch mee), of dat er iets mis is.
Dan kan ik de monteur de volgende keer ook een wat gerichtere opdracht geven. Ik moet zeggen, normaal kijkt hij alles wel goed na en hij kijkt zeker ook verder dan een standaard checklijstje. Maar ik blijf wel met hem meedenken.
[ Voor 23% gewijzigd door DrivinUCrazy op 21-11-2019 12:09 ]
Laadsnelheid is altijd hetzelfde met de standaard ingebouwde lader (6A). Heb geen snellaad voorziening. Range vind ik eerlijk gezegd ook weinig variëren bij kou. Er zit natuurlijk ook geen verwarming op, zoals je wel bij een elektrische auto hebt. Ik hou alle laadbeurten bij met spritmonitor. Zie onderstaand een analyse van het gemiddelde verbruik over de maanden.Chakotay schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:47:
@antonboonstra hoe is je range / laadsnelheid eigenlijk met deze temperaturen? Toen ik dat een paar jaar terug aan een Zero-verkoper vroeg keek hij me wat moeilijk aan en vroeg waarom ik zou willen rijden in de winter
| Maand | Wh/km |
| januari | 69 |
| februari | 75 |
| maart | 73 |
| april | 69 |
| mei | 69 |
| juni | 68 |
| juli | 65 |
| augustus | 68 |
| september | 67 |
| oktober | 67 |
| november | 65 |
| december | 69 |
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Ik moet er niet aan denken om je vingers tussen die alu profiel en je stuur in gekneld te hebben bij een ongeluk. Liever 2 point maar eerlijk gezegd helemaal geen metalen beugels meer voor op het stuur, heb wel eens gezien hoe ook die metalen beugels kunnen indeuken.harley schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:35:
[...]
En de Barkbusters ?
[Afbeelding]
(excuses voor de reclame ik werk in een motorzaak dus gebruik wel mijn eigen foto's)
[Afbeelding]
[...]
Nou ze kunnen wel iets hebben maar hebben wel single point montage op de bar-end dus een hele motor erop zullen ze ook niet overleven.
@antonboonstra dat valt nog aardig mee, redelijk stabiel door het jaar heen. Laadsnelheid heb je een goed punt mee, dat was ik even vergeten. Nadeel aan het Amerikaanse ontwerp natuurlijk, uit zo'n 110V lijntje daar haal je maar krap 1.5 kW. Dat haal je ook met -10°C nog wel
Heh, daar heb je het voordeel van Energica natuurlijk (24kW CCS). Wel nog niet geprobeerd.Chakotay schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:43:
@antonboonstra dat valt nog aardig mee, redelijk stabiel door het jaar heen. Laadsnelheid heb je een goed punt mee, dat was ik even vergeten. Nadeel aan het Amerikaanse ontwerp natuurlijk, uit zo'n 110V lijntje daar haal je maar krap 1.5 kW. Dat haal je ook met -10°C nog wel
Thuis laad ik aan 3kW (14A).
Was vandaag vrij en zag de zon, mooi nog even een keertje naar Zwolle gekacheld. Bij Wildeman Motoren even opgewarmd met een bakje koffie, daarna weer de zon tegemoet gereden. Heb maar 2 keer hoeven zwaaien, vraag me af hoe dat nou komt
Ben er ook achter gekomen dat die grote vogels tussen de weilanden best wel eens suïcidaal kunnen zijn, 2 keer vies hard in de ankers gemoeten voor kruisende vogels op ooghoogte... die beesten moeten ze ook eens leren dat rechts voorrang heeft
Ben er ook achter gekomen dat die grote vogels tussen de weilanden best wel eens suïcidaal kunnen zijn, 2 keer vies hard in de ankers gemoeten voor kruisende vogels op ooghoogte... die beesten moeten ze ook eens leren dat rechts voorrang heeft
Dit topic is gesloten.
![]()