Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.023.886 views

• ThemNuts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-04-2025
peterkuli schreef op donderdag 14 november 2019 @ 12:49:
Iemand ervaring met Modeka kleding? Bij Ten Kate hebben ze een soort van aanbieding op hun Facebook pagina staan maar heb er nog nooit van gehoord. Iemand positieve of negatieve ervaringen met deze of soortgelijke textiele pakken?
2 weken geleden nieuwe Modeka broek gekocht. Ding heeft ritsen van onder tot aan de heup, heel praktisch. Qua kwaliteit ziet dat er voorlopig goed uit, weinig te zeggen na 4 keer dragen uiteraard. Was bij RAD ook in promo voor 70€ ipv 140.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:29
Hm, Lorenzo heeft net aangekondigd dat hij gaat stoppen met de MotoGP. Erg zonde... Vorig jaar begon hij op de Ducati juist races te winnen, maar nu op de Honda is hij opeens helemaal nergens meer.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:43

botoo

💀 too old to die young

harley schreef op donderdag 14 november 2019 @ 07:23:
Snap daarom ook niet dat ik weer aan het rondkijken ben voor een andere Harley als vervanger van de v-rod :+
Bevalt de V-Rod niet (meer)? En waarom dan niet?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-01 22:42
botoo schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:39:
[...]

Bevalt de V-Rod niet (meer)? En waarom dan niet?
Die heb ik alweer bijna 10 jaar.
En op zich bevalt hij goed, maar heb altijd al gezegd dat ik een Fatboy wil.

En enkele weken terug zag ik weer een onzettend gave voorbij komen op marktplaats. (Damn targeted advertenties)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IUUQkSP7c3eNcLm7r6Tv6DjI/full.jpg
Deze was eigenlijk precies zoals ik hem zou willen een evo fatboy en dan met een nacelle ossekop, Fatbar stuur, Vance Hines Longshots, Hypercharger enz.

En dan gaat het kriebelen. Helaas was die letterlijk binnen 2 uur verkocht maar die kriebel blijft.
En tsjah de garage (en portemonnee) hebben ook maar een beperkte capaciteit dus dan zal de V-rod weg moeten. Heb hem ook nog niet te koop gezet, eerst maar eens wassen en poetsen en de nieuwe achterband erop (die ik al klaar heb liggen) en dan even kijken of het verstandiger is hem helemaal origineel te maken of alles erop te laten zitten ( Sundowner seat, sissybar, bagagerekje, zijtassenset en windscherm)
Hij staat op de foto een stuk leuker zonder alle extra's maar ze zijn wel verrekte handig.

[ Voor 6% gewijzigd door harley op 14-11-2019 16:20 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

@McKaamos was de steen zwaar? :>

Gixxer is idd alweer even weg ja :Y

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• pretender 0
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-01 00:34
Joopieboy schreef op woensdag 13 november 2019 @ 20:47:
En toch is het ook best wel grappig, 5 jaar geleden moest en zou het een Gixxer worden bleek uiteindelijk na een jaar zoeken, jongensdroom waargemaakt, hoop geld ingegaan, en nu ben ik aan het wachten tot mijn R1250GSA afgeleverd gaat worden, wie had dat gedacht. 8)
Ik rijd nu een GSX650F maar kijk ook al lange tijd rond naar een gsxr750, dat lijkt me een super gave motorfiets. Een paar weken geleden heb ik er voor het eerst een proefritje op gemaakt. Dat gaf wel inzicht zeg, je zit helemaal voorovergebogen, voeten ver naar achter, knieën ingetrokken, armen helemaal naar voren en beneden en je rug gebogen.

Ik moet nog ever verder nadenken of ik wel op die manier wil rijden, zeker in de koude maanden zoals nu. Zolang het niet vriest rijd ik 500km per week woon/werk, zo's supersport is daar niet echt voor bedoeld natuurlijk. De gsxr750 heeft ook geen ABS wat ik wel een belangrijk gebrek vind, ook sta ik nu al elke drie dagen bij de pomp, en de tank van de gsxr is zelfs nog kleiner.

Er zijn tal van praktische redenen om mijn motor niet in te ruilen voor een gixxer, maar wat is een supersport toch gaaf zeg, het blijft in m'n gedachten spelen...

• Chakotay
Hmz, ik kom net thuis, stap van de motor af en... Voel mijn voet in 1x naar de grond schieten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ptDSiIFAn9FSg6cDe2MWlQKX/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/J6gNHlPqlNgx9djlfiDgNNXy/full.jpg

Dat hoort niet los :X Het is ook echt de bracket die aan het framedeel zit die afgebroken is ipv de steppie zelf, niet even makkelijk een nieuwe van te krijgen... Dit weekend maar proberen te lassen, en anders staat er in ieder geval gelukkig voor 3 tientjes nog een 2ehandsje bij Leerkes.

[ Voor 4% gewijzigd door Chakotay op 14-11-2019 20:44 ]

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-01 22:42
Vaak zijn dat soort delen gietijzer of gietaluminium dus niet zo makkelijk te lassen :(

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Chakotay
harley schreef op donderdag 14 november 2019 @ 20:45:
Vaak zijn dat soort delen gietijzer of gietaluminium dus niet zo makkelijk te lassen :(
Hmm, best kans van. Morgen bij daglicht eerst maar eens schoonmaken & goed bekijken.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Chakotay schreef op donderdag 14 november 2019 @ 20:57:
[...]

Hmm, best kans van. Morgen bij daglicht eerst maar eens schoonmaken & goed bekijken.
Ik zou voor die 3-tientjes niet eens de moeite gaan nemen om een (goede) lasser te gaan zoeken.... Tenzij je zélf kunt MIG lassen.

Twee á drie bouten losdraaien is gemakkelijker..... Kun je zelfs met een Waterpomptang / Engelse sleutel :D

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 14-11-2019 21:11 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Chakotay
@wimmel_1 mijn stiefpa heeft een eenvoudig MIG-apparaat staan, en we hebben een keer een 1daagse cursus gedaan bij rustbusters :) Het idee was om het zelf te proberen, vooral omdat het kan (en dan intussen sowieso dat 2ehandsje bestellen, al is het maar om op de plank te hebben liggen voor als het beunwerk alsnog faalt :P )

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Eenvoudig 'MIG' apparaat.... Da's dus met Acetyleen als 'Inert Gas' én waarschijnlijk koper als vloeimiddel?

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 14-11-2019 21:15 ]

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:10
Chakotay schreef op donderdag 14 november 2019 @ 21:10:
@wimmel_1 mijn stiefpa heeft een eenvoudig MIG-apparaat staan, en we hebben een keer een 1daagse cursus gedaan bij rustbusters :) Het idee was om het zelf te proberen, vooral omdat het kan (en dan intussen sowieso dat 2ehandsje bestellen, al is het maar om op de plank te hebben liggen voor als het beunwerk alsnog faalt :P )
Een nieuwe bracket kost €25,-.
Zou niet eens voor 2e hands gaan kijken.
Ken het bedrijf verder niet, maar dan zal de dealer niet (veel) duurder zijn, vermoed ik.

iRacing Profiel

• Chakotay
@Wild Chocolate wtf, op hun oude site stond ie voor €146 8)7 Toch maar naar de nieuwe gaan voortaan... Dankje!

@wimmel_1 ik zou even moeten kijken welke het ookalweer is, tijdje niet meer aangeraakt.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wild Chocolate schreef op donderdag 14 november 2019 @ 21:14:
[...]

Een nieuwe bracket kost €25,-.
Zou niet eens voor 2e hands gaan kijken.
Ken het bedrijf verder niet, maar dan zal de dealer niet (veel) duurder zijn, vermoed ik.
@Chakotay Rijdt wél een 'Italiaan' hé... :9 Je weet nooit wanneer 't stuk gaat en of je nog wel ooit aan reserveonderdelen kunt komen gedurende het huidige millennium :*)

Dát 't stuk gaat is echter..... :P

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:31
Waaj schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:19:
[...]

I beg to differ :)

Ik heb weliswaar alleen op de 1150 en de 1200 GS gereden, maar het deed me helemaal niets.Niet dat het slecht was, maar gewoon helemaal geen positief of negatief gevoel bij. Terwijl ik de R1200R van m'n vriendin wel een leuke motor vind om op te rijden

Gelukkig maakt BMW ook de XR *O*
Ach het is maar net wat je zoekt denk ik en waarvoor je het gebruikt. Voor plezier ritjes heb ik niet veel tijd dus ik moet het uit de stukken dat ik van en naar werk rij. Dat heb ik in het verleden ook gedaan in weer en wind op verschillende type motoren. Daarbij merk ik wel dat ik en mijn omgeving toch richting de zware adventure motoren of motorscooters rol van alle type motoren die wij in het verleden hebben gereden.

Heb een Nuda 900R gehad, was echt teleurstellend, uiteindelijk maar 1000km op gereden, zelfde geld voor de RSV1000R Factory, was ook niet echt plezierig om te rijden op de openbare weg, had die ook na 6 maanden weer weg gedaan omdat ik er amper op reed. Daarbij merk ik dat ik een stuk sneller de motor pak als die enigszins comfortabel is. Met de R1200GSA kan je lekker onderuit gezakt rijden en van alle gemakken voorzien zijn. Daarnaast trekt dat ding door als een tractor en kan je het in de bochten ook flink op zn staart trappen in Dynamic Pro mode wat het gasrespons geeft van een supermotard en met de QS + blipper maakt het al helemaal leuk. De R1200GS schijnt nog wat wendbaarder te zijn ook alleen heb ik gekozen voor de Adventure om het wekelijks haalbare bereik van 550km, dan sta ik tenminste niet elke 2 dagen aan de pomp. Voor ieder dus een eigen motor keuze :). Zou zelf ook wel een Panigale Super Leggera willen maar ik denk dat ik daar amper op zou rijden.

@Chakotay Ik heb eventueel ook nog een vrijwel complete ETV 1000 in de garage staan voor onderdelen :p. Was van plan dat ding op te knappen en te gebruiken voor de wintermaanden/verhuren maar had geen zin meer om nog meer geld erin te steken om het weer proper te maken.

[ Voor 77% gewijzigd door cyntax op 14-11-2019 21:34 ]

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:10
Chakotay schreef op donderdag 14 november 2019 @ 21:19:
@Wild Chocolate wtf, op hun oude site stond ie voor €146 8)7 Toch maar naar de nieuwe gaan voortaan... Dankje!

@wimmel_1 ik zou even moeten kijken welke het ookalweer is, tijdje niet meer aangeraakt.
Oh, dat is wel bijzonder... Als ik het artikelnummer gebruik om te zoeken, kom ik ook veel hogere prijzen tegen.
Het zou dus een prijsfout kunnen zijn. Misschien reden temeer om het zo snel mogelijk daar te bestellen :+

iRacing Profiel

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10-2025

tdw

Amai seg!

Chakotay schreef op donderdag 14 november 2019 @ 20:43:
Hmz, ik kom net thuis, stap van de motor af en... Voel mijn voet in 1x naar de grond schieten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat hoort niet los :X Het is ook echt de bracket die aan het framedeel zit die afgebroken is ipv de steppie zelf, niet even makkelijk een nieuwe van te krijgen... Dit weekend maar proberen te lassen, en anders staat er in ieder geval gelukkig voor 3 tientjes nog een 2ehandsje bij Leerkes.
Ik sta nog wel eens op m'n stepjes en ben altijd bang dat zoiets gebeurt. Tot op heden dacht ik eigenlijk dat die meuk ook voor 160 kg rijders sterk genoeg moest zijn...blijkbaar zit ik fout :')

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Bommes
  • Laatst online: 14:37
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/11/1573762953-600-x-400px-vw-beetle-mini-bike-brent-walter-1.jpg

O+
Geweldig gedaan.. (linkje)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Chakotay
@Wild Chocolate ik heb em meteen besteld inderdaad, ik ben benieuwd wat er binnenkomt :P

@wimmel_1 Italianen en onderdelen zijn altijd spannend inderdaad... Tot nu toe nog geen grote problemen mee gehad tot nu toe gelukkig, in de laatste ~10 jaar dat ik Italianen rij. Wel veel 2ehands spul gebruikt.

@tdw ik heb de laatste tijd vaak afgestapt door de motor op de standaard te zetten, dan met mijn linkerbeen rechtop op het linkersteppie gaan staan, om dan in een grote zwaai mijn rechterbeen erover te doen. Zeker zo'n lompe allroad zou dat toch wel moeten kunnen hebben lijkt me.

@Bommes dat is... Apart :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Chakotay Zoals ik 't snel op die foto's zie is 't niet iets van de laatste maanden / weken / dagen. Er zit binnen in de steun al roest welke 't spul vanuit die kant kapot heeft kunnen vreten gedurende een aantal jaren.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:31
Doet me een beetje denken aan de elektrische Johammer
Afbeeldingslocatie: https://www.testmotor.nl/images/stories/getest/2016/Johammer/Test_Johammer_Elektrische_motorfiets.jpg

• Bommes
Ff iets voorleggen:

Mijn Vespa kan wel eens wat goed onderhoud gebruiken van de dealer.
Het ding is dat denk ik nog nooit geweest voor onderhoud. En jaar of 1,5 terug liet ik haar uitlezen vanwege een storing een toen bleek er nog hele oude firmware op te staan.
Ondertussen zijn er meerdere updates geweest.
Ik merk er overigens niets verkeerds aan maar goed.

Maar er zit ook schade op waarbij het ding overgespoten moet worden.

Wat eerst.. onderhoud + update wat best wel eens in de papieren kan lopen.
Er zit ergens een kleine koelvloeistof lekkage door een pakking ergens. Koppeling is wel aan vervanging toe denk ik, enz.

Wat zouden jullie doen?
Eerst schade fixen of eerst onderhoud??

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Een las blijft in regel altijd een zwak punt (niet zozeer de las zelf maar het punt waar de las overgaat naar het ijzer). De schade die ik op het plaatje zie is meer een oude scheur die uiteindelijk doorgeroest is dus zo vreselijk zwaar is het niet belast omdat het dan veel eerder afgebroken zou zijn (en je veel meer lichtgrijs metaal zou zien).
Goed schoonslijpen en diep doorlassen zou moeten werken, maar of je die moeite moet doen voor een paar tientjes?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Chakotay
@botoo ik heb sowieso die nieuwe besteld, deze die nu afgebroken is ook maken leek me vooral een goed excuus om dat lasapparaat eens af te stoffen :)

@Bommes ligt eraan hoe ernstig de (optische) schade is, en hoeveel waarde je daaraan hecht. Ik zou sowieso eerst het onderhoud doen, als daar opeens iets uit naar boven komt waardoor het misschien niet meer de kosten/moeite waard is, is het ook zonde als je eerst in reparatie geinvesteerd hebt.

• spijk860
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 26-01 15:34
NLDViane schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:39:
@spijk860 met A2 mag je alleen de Street Triple 35kW (af fabriek, 660cc blok i.v.m. Australische regelgeving) rijden, de gewone 675 kan je niet terugvoeren omdat ie origineel meer dan 70kW vermogen heeft. Is wel een geweldige motor though :Y
Dat ik met 35kw alleen de 660 mocht rijden was ik al op de hoogte. Jammer dat er geen 660 versie is die bijv. 70kw levert door een andere mapping oid.
Om nu ruim 10k neer te tellen voor een motor die ik wellicht na 2 jaar alweer weg doe is ook een beetje dubbel voor mij.

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:28
Volledig met je eens, heb er over getwijfeld om er een te halen toen ik m'n A nog niet had, maar het doet mijns inziens afbreuk aan de motor en hij kost gewoon te veel. 7400 euro voor een A2 motor (met 30000km) waar je een paar maandjes op rijdt is gewoon te veel van het goede. Zou eerst een goedkopere motor halen, en dan wanneer je je A hebt een Street Triple R(x) :Y

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
@Bommes als de schade alleen visueel is zou ik dat persoonlijk lekker laten zitten. M'n kawa heeft nu ook aardig wat krassen en ik erger me er niet dusdanig aan dat ik 'm over wil laten spuiten... gezien ik niet de illusie heb dat z'n linkeroortje nooit meer de grond gaat knuffelen laat ik het lekker zo. Onderhoud is functioneel dus dat zou ik zeker eerst laten doen.

I have stability. The ability to stab.

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-12-2025
@Bommes Ik zou net zoals @Chakotay en @SmurfLink ervoor kiezen om eerst het onderhoud te laten doen. Mijn motor heeft op de tank ook een paar 'plekjes' maar daar erger ik me niet aan. Zolang het om rijdbare/optische 'schade' gaat is dat toch minder erg dan een probleem met bijvoorbeeld de koeling van de motor.

• Chakotay
Zo, stap 1 van 'onnodig omslachtig lasproject' is gedaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Jk2F7Ax5bNP9Q5NGHUvKwYpH/full.jpg

De 2 delen van het bracket zijn los van de rest van de motor, en schoongemaakt. Vanmiddag meenemen van mijn stiefpa om de verf eraf te halen en kijken of het weer aan elkaar vast wil :P

Het materiaal lijkt in ieder geval lasbaar, zo te zien is het namelijk ook juist op een oude las gebroken.

• Bommes
SmurfLink schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 08:59:
@Bommes als de schade alleen visueel is zou ik dat persoonlijk lekker laten zitten. M'n kawa heeft nu ook aardig wat krassen en ik erger me er niet dusdanig aan dat ik 'm over wil laten spuiten... gezien ik niet de illusie heb dat z'n linkeroortje nooit meer de grond gaat knuffelen laat ik het lekker zo. Onderhoud is functioneel dus dat zou ik zeker eerst laten doen.
Schade is alleen visueel, misschien wat lastig te zien maar aan de linker achter zijkant zit een vouw/deuk in de Vespa bil.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2019/11/1573814863-600-x-450px-IMG_20170525_091329.jpg

Zitten ook flink wat krassen bij/op.
Het is er niet minder functioneel van, het is gewoon niet tof om steeds te zien.
Aan de andere kant ben ik ook niet echt de voorzichtigste.
Dus als ik dit nu laat maken zul je zien dat ik op mijn eerst volgende trip weer een of ander enorm grindpad in rijd en het ding weer op zijn kant leg... >:)

Maar thanks voor de reacties, ik ga eerst het onderhoud eens laten doen.
Kijken wat daar uit komt.
Dan kan ik het ding de rest van de winter gaan voor bereiden voor mijn voorjaarstrip in 2020.
Misschien eens wat valbeugels regelen.. :P

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bommes schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:53:
[...]

Schade is alleen visueel, misschien wat lastig te zien maar aan de linker achter zijkant zit een vouw/deuk in de Vespa bil.
[Afbeelding]

Zitten ook flink wat krassen bij/op.
Het is er niet minder functioneel van, het is gewoon niet tof om steeds te zien.
Aan de andere kant ben ik ook niet echt de voorzichtigste.
Dus als ik dit nu laat maken zul je zien dat ik op mijn eerst volgende trip weer een of ander enorm grindpad in rijd en het ding weer op zijn kant leg... >:)

Maar thanks voor de reacties, ik ga eerst het onderhoud eens laten doen.
Kijken wat daar uit komt.
Dan kan ik het ding de rest van de winter gaan voor bereiden voor mijn voorjaarstrip in 2020.
Misschien eens wat valbeugels regelen.. :P
Of zijwieltje(s)? :9
Als in zoiets?
Afbeeldingslocatie: https://free-classifieds-usa.com/oc-content/uploads/876/74346.jpg

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Chakotay schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:26:
Zo, stap 1 van 'onnodig omslachtig lasproject' is gedaan:
. . .
schoongemaakt.
Dat is bij lange na niet schoon genoeg om goed te kunnen lassen, wat je wilt is schoon grijs ijzer en geen bruin. De slijptol is je vriend hier.

Verder dikke prima natuurlijk om mee te spelen, van fouten leer je :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• spijk860
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 26-01 15:34
NLDViane schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 08:52:
Volledig met je eens, heb er over getwijfeld om er een te halen toen ik m'n A nog niet had, maar het doet mijns inziens afbreuk aan de motor en hij kost gewoon te veel. 7400 euro voor een A2 motor (met 30000km) waar je een paar maandjes op rijdt is gewoon te veel van het goede. Zou eerst een goedkopere motor halen, en dan wanneer je je A hebt een Street Triple R(x) :Y
Ben verzot op zoveel motoren, maakt het er echt niet gemakkelijker op.... lastige keuzes.

• Chakotay
botoo schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:15:
[...]

Dat is bij lange na niet schoon genoeg om goed te kunnen lassen, wat je wilt is schoon grijs ijzer en geen bruin. De slijptol is je vriend hier.

Verder dikke prima natuurlijk om mee te spelen, van fouten leer je :)
Heh, dat snap ik... Dit was alleen even van de motor afhalen & de prut eraf om te zien watvoor materiaal het uberhaupt is. Het verdere schoonmaken ging met de slijptol:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MARFr5Gw8iS9EF6tfixYiTcw/medium.jpg

Daarna de boel op elkaar vastgeklemd in de bankschroef en lassen maar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7uH6JEex6fYDaNe9egfoYVPg/medium.jpg

Uiteindelijk was het dit geworden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/98VI1pvD3qrMGxTY0JG7gbsM/medium.jpg

Ja, het lassen heeft nog aardig wat oefening nodig :+ Maar, het heeft de zeer wetenschappelijk uitgevoerde stresstest (erop slaan met een moker) overleefd *O*

Daarna het laswerk wat schoongemaakt en een vers laagje verf erop:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZX3IYMKhixQtHffPYN5QP6mF/medium.jpg

Morgen als het goed gedroogd heeft maar weer monteren en kijken of het nog past :+

@wimmel_1 het was overigens een TIG-lasapparaat, geen MIG. Verkeerd onthouden.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Chakotay schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 18:03:
. . . het heeft de zeer wetenschappelijk uitgevoerde stresstest (erop slaan met een moker) overleefd *O*
Ghehe, je zal ze de kost moeten geven die op die manier testen of een las goed genoeg is, dat is een hele normale testmethode bij een proeflas :)
Mooi genoeg en ik verwacht sterk genoeg ook :Y)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• yozgoesdigital
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:28
Van de week tijdens het openen van mijn tankdop een grote klots water die mijn bezine tank inliep. Blijkbaar was mijn overloop buisje (weer) dichtgeroest |:( En inderdaad na een stukje rijden begon de motor te sputteren en in te houden
Ondertussen de carburateurs leeg laten lopen. Hoe krijg ik nu het beste het laatste restje water eruit? Ik lees op wat oudere posts dat mensen spiritus toevoegen om het water op te lossen, dit lijkt mij niet meer nodig met de huidige e10?

• Grubeater
  • Registratie: April 2003

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

19:10: Nog tien minuten rijden naar huis, maar ik sta naast hectometerpaaltje A15 Re 154,4 met een lekke achterband.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sBGAczrxIQfLU6io3zdQEwpB/full.jpg

20:30-21:45: De ANWB is inmiddels geweest, maar met binnenbanden kan je helaas zo weinig langs de snelweg. Waarschijnlijk is de binnenband bij het ventiel gescheurd door het laatste stukje rijden. Hij heeft nog geprobeerd dit met een rubberringetje rond het ventiel op te lossen. Maar met 4 bar in de achterband voelde ik dezelfde onbalans als toen de band leeg liep/was. Na 50 meter stond ik weer aan de kant. Waarschijnlijk zit de band niet meer goed op de velg. Nu is het wachten op de sleper.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/I7XTqDZa3asz0ACpUu4niPun/full.jpg
Het laatste half uur heb ik gezelschap van een mede motorrijder te auto die mij zag staan. Hij herkent het blok van de Transalp, hij heeft zelf een Honda Deauville met een verwant blok.

22:20: De sleper, 24 jaar en net zijn AVB gehaald, heeft mij thuis afgezet. Verteld over hoe ik mijn motorrijbewijs heb gehaald, bril vergeten op zadel, etc.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1wpxliydiDnN1CDB12hu431U/full.jpg
Pizza besteld, die kwam om 23:04 binnen.

Morgen het achterwiel er uit en kijken of ze bij Termaat een binnenband hebben liggen. Anders heb ik mijn binnenband van vorig jaar nog liggen.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:19
Grubeater schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 00:55:
19:10: Nog tien minuten rijden naar huis, maar ik sta naast hectometerpaaltje A15 Re 154,4 met een lekke achterband.
[Afbeelding]

20:30-21:45: De ANWB is inmiddels geweest, maar met binnenbanden kan je helaas zo weinig langs de snelweg. Waarschijnlijk is de binnenband bij het ventiel gescheurd door het laatste stukje rijden. Hij heeft nog geprobeerd dit met een rubberringetje rond het ventiel op te lossen. Maar met 4 bar in de achterband voelde ik dezelfde onbalans als toen de band leeg liep/was. Na 50 meter stond ik weer aan de kant. Waarschijnlijk zit de band niet meer goed op de velg. Nu is het wachten op de sleper.
[Afbeelding]
Het laatste half uur heb ik gezelschap van een mede motorrijder te auto die mij zag staan. Hij herkent het blok van de Transalp, hij heeft zelf een Honda Deauville met een verwant blok.

22:20: De sleper, 24 jaar en net zijn AVB gehaald, heeft mij thuis afgezet. Verteld over hoe ik mijn motorrijbewijs heb gehaald, bril vergeten op zadel, etc.
[Afbeelding]
Pizza besteld, die kwam om 23:04 binnen.

Morgen het achterwiel er uit en kijken of ze bij Termaat een binnenband hebben liggen. Anders heb ik mijn binnenband van vorig jaar nog liggen.
Oeh da's naar idd, maar gelukkig ben je weer veilig thuis.

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - Svartpilen 401 '22

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:49
Gelukkig ben je niet onderuit gegaan, @Grubeater! Heb je geen tubeless banden?

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Jolke schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 06:14:
Gelukkig ben je niet onderuit gegaan, @Grubeater! Heb je geen tubeless banden?
De Transalp heeft old Skool spaakvelgen, die zijn niet luchtdicht. Dus daar zit een binnenband in.

@Chakotay de 2020 CRF1100L Africa Twin Adventure Sports heeft ook tubeless velgen, maar die is mij wat te duur.

[ Voor 16% gewijzigd door Grubeater op 16-11-2019 09:35 ]

• Chakotay
@Grubeater mooi avontuurtje... Jammer dat ze het niet langs de weg konden fixen.

Luchdichte spaakvelgen bestaan ook trouwens, bij mijn Caponord bijvoorbeeld zitten de spaken aan de buitenrand van de velg vast, waardoor ze geen gaten prikken in de luchtkamer waar die band omheen valt. BMW gebruikt een vergelijkbaar systeem op hun tractors geloof ik.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

pretender 0 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 19:44:
[...]

Ik rijd nu een GSX650F maar kijk ook al lange tijd rond naar een gsxr750, dat lijkt me een super gave motorfiets. Een paar weken geleden heb ik er voor het eerst een proefritje op gemaakt. Dat gaf wel inzicht zeg, je zit helemaal voorovergebogen, voeten ver naar achter, knieën ingetrokken, armen helemaal naar voren en beneden en je rug gebogen.

Ik moet nog ever verder nadenken of ik wel op die manier wil rijden, zeker in de koude maanden zoals nu. Zolang het niet vriest rijd ik 500km per week woon/werk, zo's supersport is daar niet echt voor bedoeld natuurlijk. De gsxr750 heeft ook geen ABS wat ik wel een belangrijk gebrek vind, ook sta ik nu al elke drie dagen bij de pomp, en de tank van de gsxr is zelfs nog kleiner.

Er zijn tal van praktische redenen om mijn motor niet in te ruilen voor een gixxer, maar wat is een supersport toch gaaf zeg, het blijft in m'n gedachten spelen...
Ligt ook heel erg aan de kilometers die je maakt, onderdelen zijn een factor 3 qua prijs ivm met een F, tank is kleiner, verbruik is hoger en E10 mag je niet eens tanken. Reken op 200-230km op een tank, dat wordt toch best irritant met woon werk verkeer.

Houding is idd wat extremer, een half uurtje 'hangen' houd je wel vol, maar lekker doorrijden, wind op de borst en wat meer snelheid is toch wel een must. Binnendoor stuiteren over de bekende wegen met 60 is gewoon geen pretje.

Zeg ik dat je het niet moet doen? Absoluut niet, bij iedere start heb je een grote glimlach op je gezicht, het stuurt als een scheermes, enorm wendbaar. Daar zit dan ook wel weer een nadeel in dat ie best gevoelig is qua rijden.

Verder kun je met een hogere ruit, comfortzadel, handvatverwarming en dat soort zaken er nog best wat van maken. Maar toch, eigenlijk schiet het niet op. :)

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

yozgoesdigital schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 21:11:
Van de week tijdens het openen van mijn tankdop een grote klots water die mijn bezine tank inliep. Blijkbaar was mijn overloop buisje (weer) dichtgeroest |:( En inderdaad na een stukje rijden begon de motor te sputteren en in te houden
Ondertussen de carburateurs leeg laten lopen. Hoe krijg ik nu het beste het laatste restje water eruit? Ik lees op wat oudere posts dat mensen spiritus toevoegen om het water op te lossen, dit lijkt mij niet meer nodig met de huidige e10?
Hoeveel liter gaat het wel niet om? Half litertje water op volle tank zou geen enkel probleem moeten opleveren. Dus.. aftanken en rijden!

@pretender 0 waarom niet allebei? Een supersport voor de winter is niks (vind ik). Zelfs met eentje die ABS en andere elektronische vangnetten heeft (S1000RR). Al heel snel besloten die niet met koude te gebruiken en had daar in eerste instantie een oude Fazer voor. Afgeschreven na een aanrijding en een 2005 BMW R1200RT gekocht.

....en sindsdien gebruik ik de supersport nauwelijks meer.

Anyway, een oudere sport/tourmotor is goedkoop in aanschaf en om te rijden, dus dat kan je wellicht er naast houden. Als je de hele winter door rijdt is een echte tourer wel fijn. Met die RT heb ik veel minder last van koud dan op de Fazer destijds.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:51
spijk860 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 07:43:
[...]

Hoe bevalt de street triple R? Toevallig de 675cc? Zo ja, die zou ik zelf kunnen rijden op mijn a2. Zou je mij er meer over kunnen vertellen?
Klopt een 675, ik heb toen bewust gezocht naar het grijze (mat grijs) model met ronde koplampen.

De street triple in het algemeen is een hele fijne en vriendelijke motor. Goed koppel verloop door de 3 cilinder maar ook pittig als je gas geeft.

Ik had hiervoor een Zx6r maar met de street (mede ivm naked) een veel betere snelheidsbeleving.

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:03

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

yozgoesdigital schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 21:11:
Neem aan dat je de tank ook leeg hebt laten lopen? Dan zou er nu vrijwel geen water meer in je systeem moeten zitten, lijkt me. Persoonlijk zou ik er even geen E10 in doen (ethanol bindt zich met de restanten water) maar volgooien met Ultimate (bevat geen ethanol) en gas erop.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

De day after: Honda Transalp Unicycle Edition. Om 12 uur naar de werkplaats van Termaat gelopen en gevraagd of ze tijd hadden om naar mijn band te kijken. 10 minuten later had ik het wiel eraf en toen naar Termaat gebracht. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aJZlgcuBWGZfj6J1pZKe6cHb/full.jpg

Het gat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7QTHEjQ0zvDAkWSajRsfjqwd/full.jpg

Het laatste stuk heb ik echt met een platte band gereden, de buitenband van binnen door de velg kapot gereden. De binnenband zat ook dubbel, dat verklaard de hobbel die ik voelde nadat de ANWB er aan gewerkt had. Ze hadden nog een Metzler Tourance liggen uit 2012 in de juiste maat, beetje oud maar goed bewaard. In totaal €125 betaald.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/juE5pvX36AwIzREilCgLjYtK/full.jpg

Wiel met het nieuwe bandje erop met hulp van @Patrock, hij was in de buurt om te winkelen. Twee paar handen is dan wel handig. Gelukkig had hij al werkhandschoen gekocht in het centrum van Nijmegen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BnSygTjEqkPTuaiZ1PSlRZOk/full.jpg

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06-2025
Frans92 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 07:25:
[...]

Ik heb door drukte op werk en thuis weinig tijd om een review te schrijven. Hopelijk kom ik er van het weekend aan toe. Laten we kort zeggen dat ik het een prachtige manier van navigeren vind, maar dat het apparaatje wel bepaalde nadelen heeft/(nog) functionaliteit mist.
Inmiddels al wat meer tijd gehad? ik zoek een andere optie dan mijn tomtom uit 2013 en dit lijkt me wel wat.
Of puur met de telefoon navigeren.

• yozgoesdigital
  • Registratie: Mei 2010
noes schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 10:11:
[...]

Hoeveel liter gaat het wel niet om? Half litertje water op volle tank zou geen enkel probleem moeten opleveren. Dus.. aftanken en rijden!
Ik denk ca halve liter water die erin gekomen is, deze heb ik ook afgetap en nu lijkt het schone bezine die eruit komt.
Joepla schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 11:26:
[...]

Neem aan dat je de tank ook leeg hebt laten lopen? Dan zou er nu vrijwel geen water meer in je systeem moeten zitten, lijkt me. Persoonlijk zou ik er even geen E10 in doen (ethanol bindt zich met de restanten water) maar volgooien met Ultimate (bevat geen ethanol) en gas erop.
Niet de hele tank, alleen totdat er geen water meer uitkwam. Volgende week heb ik een aantal ritjes op de planning staan hopelijk is dat voldoende om het water eruit te rijden

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@Grubeater slopert! Wel fijn dat je hem nog zo snel hebt kunnen fixen. :)

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

yozgoesdigital schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 19:06:
[...]

Ik denk ca halve liter water die erin gekomen is, deze heb ik ook afgetap en nu lijkt het schone bezine die eruit komt.

[...]

Niet de hele tank, alleen totdat er geen water meer uitkwam. Volgende week heb ik een aantal ritjes op de planning staan hopelijk is dat voldoende om het water eruit te rijden
Lijkt me OK dan. Gewoon rijden, eventueel na een halve tank weer tanken (dan 'verdun' je de benzine weer).

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:19
noes schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 21:41:
[...]

Lijkt me OK dan. Gewoon rijden, eventueel na een halve tank weer tanken (dan 'verdun' je de benzine weer).
Hmm, bij mij weten drijft benzine nog altijd op water.. Dus als je 'm helemaal leeghaalt weet je zeker dat er geen water meer inzit.. En om niet te veel benzine te 'verspillen' kan je 'm best zover mogelijk leegrijden.
yozgoesdigital schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 19:06:

Maar volgens mij is er op zich al voldoende gedaan..

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - Svartpilen 401 '22

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10-2025

Frans92

VFR800

@thijsq @Eoghlear @Leviathius en eventuele andere geïnteresseerden, hieronder een review van de Beeline Moto.

Tijdens het Tweakers motorweekend van dit jaar heb ik mijn Beeline Moto gebruikt om te navigeren. Op vrijdagochtend een rit van Rotterdam naar Venlo. Daarna van Venlo naar Dasburg. Op zaterdag hebben we een rondje gereden rondom Dasburg, waarna we op zondag weer terug naar huis reden (in mijn geval via Antwerpen -> Rotterdam).
Recent heb ik nog genavigeerd naar Den Haag, waar ik van een andere tweaker een router overkocht. Voor mij is Den Haag onbekend terrein, dus daar kon ik de navigatie goed gebruiken.

Navigatie
Normaal gesproken brengt de Beeline je gewoon op de plek waar je moet zijn. Op zich wel prettig, want dat is nu eenmaal de bedoeling van een navigatie. De manier van navigeren met een pijltje, bolletje en nog af te leggen afstand tot de bocht/afrit is zeer doeltreffend. Het is allemaal zeer minimalistisch, maar voldoende om je de goede kant op te sturen. Bovendien vind ik het kleine schermpje veel prettiger op mijn motor dan een (in verhouding) gigantisch scherm van een TomTom of andere navigatie. Dit is persoonlijk, wellicht dat anderen het grote scherm wel fijn vinden.

Ik heb tijdens bovengenoemde ritten één keer gehad dat de navigatie mij de verkeerde kant uitstuurde. Op dat moment moest ik van de navigatie rechtdoor rijden. In feite klopt dit wel, aangezien je daar op de A58 blijft rijden. Maar in de praktijk komt het erop neer dat je een afrit neemt om op de A58 te blijven rijden.
Dit is wel meteen het nadeel van de Beeline Moto. Het scherm geeft alleen maar een pijltje en een afstand, je hebt geen scherm zoals een TomTom waarop je kan zien welke afslag het moet zijn.
Echter is dit maar één keer gebeurd in veel kilometers, dus over het algemeen zal je gewoon goed aankomen op je bestemming.

Tijdens het weekendje weg waren de .gpx bestanden van te voren beschikbaar. Beeline maakt gebruik van Google Maps en sinds kort heeft Google een limiet ingesteld op het aantal waypoints. Ik moest dus de .gpx opknippen in meerdere delen voordat de app het pakte. Beeline werkt aan een oplossing, of misschien is deze er al. Ik heb sinds het motorweekend namelijk geen .gpx meer ingeladen en dus heb ik ook geen idee of de update er al is.

Op het moment dat je een GPX inlaadt, gaat de app de route plannen met behulp van Google Maps. Daarna is deze offline beschikbaar, totdat je op de bestemming aangekomen bent. In Duitsland bestaan er "Funklöcher" - gebieden waar geen of zeer slechte mobiele ontvangst is - en daar kan dus geen route gepland worden. Gelukkig schakelt de Beeline dan over op kompas-functie. Je krijgt een pijltje te zien die de goede kant op wijst. Aan jou dan de taak om de goede kant op te rijden. Een TomTom heeft hier geen last van, doordat deze offline kaarten heeft en niet afhankelijk is van de servers van Google.

Batterijduur
Ik heb 3 dagen genavigeerd met de Beeline Moto, ik denk in totaal zo'n 20 uur. Ik heb in de tussentijd niet bijgeladen en toen ik thuis kwam, had ik nog ongeveer 30% acculading over.
Batterijduur is dus erg goed!

Scherm
Een belangrijk onderdeel is natuurlijk het scherm. Dit is in (bijna) elke omstandigheid leesbaar. Ik heb zowel in het donker gereden als met volle zon. Ik heb nog geen moment gehad dat ik het scherm niet kon lezen.
Dat ik aangeef dat het in bijna elke omstandigheid leesbaar is, komt door het volgende: ik heb nog niet in de regen gereden en dus die ervaring nog niet kunnen opdoen.

Knopjes
De knopjes aan de zijkant van de Beeline zijn goed bedienbaar met handschoenen aan. Natuurlijk gaat de bediening vele malen makkelijker met zomerhandschoenen aan, maar met dikke winterhandschoenen lukte het mij ook. In de praktijk zal je al rijdend niet vaak de knopjes hoeven gebruiken. Hooguit om tussentijds de route opnieuw te laten berekenen of om de Beeline uit te schakelen als je de rest van de route uit het hoofd kan rijden.

Conclusie
Ik denk dat de Beeline niet onderdoet voor de "gevestigde" orde van motornavigatie.

Kort samengevat zijn de voordelen:
- Goede battterijduur
- Duidelijk scherm
- Kompasfunctie voor een avontuurlijke rit (je mag zelf bepalen hoe je naar je doel rijdt)
- De unieke manier van wegwijzen.

Nadelen:
- Noodzakelijke internetverbinding op het moment van route berekenen.
- De unieke manier van wegwijzen.

Al met al denk ik dat een ieder de voor- en nadelen voor zich moet afwegen en welke navigatie hij/zij dan koopt.
Persoonlijk zou ik een volgende keer wéér voor een Beeline gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Frans92 op 17-11-2019 11:32 ]

XBL: DonFrans

• Chakotay
Zo, mijn linkersteppie zit er weer op:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HvZA4NpqkOwbxDdFOg35LQUU/medium.jpg

Het is nog bijna recht ook :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sPUbauR47zSjIzo5iFDLSgiL/medium.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlMuMvgOfAZaQ9Xd4PiUGPDu/medium.jpg

@Frans92 duidelijke review :)

Hierom valt het ding bij mij echter meteen al af:
Op het moment dat je een GPX inlaadt, gaat de app de route plannen
.

Als ik een .gpx inlaad moet dat ding er verder vanaf blijven, dat routeplannen heb ik (of iemand anders) dan van te voren al gedaan, en een mooie track ervan gebakken :+

Daarnaast is het veel te minimalistisch voor mij, ik wil juist wat context in beeld hebben behalve alleen een pijltje (Bijvoorbeeld fileinfo e.d. tijdens woonwerkverkeer, of een mooi overzicht van wat er aan scherpe bochten aankomt in de bergen)

• Frans92

Frans92

VFR800

*kuch kuch*

In feite is een GPX een rijtje waypoints (voor zover ik weet). De routeplanner plant een route aan de hand van de waypoints, dus naar mijn weten doet elke navigatie hetzelfde. Alleen bij Beeline heb je er internet voor nodig.

Lekker geklust @Chakotay, ziet er onder een bepaalde hoek keurig uit :P

• Chakotay
@Frans92 Hm,verkeerde getagd somehow :P

Je kan in een .gpx een bak waypoints hebben, of een complete track. Ik maak er meestal een track van, of anders een route met zoveel waypoints dat er zo goed als geen keuze meer is welke wegen daartussen genomen worden.

Dit gaat overigens wel om echt uitgezette routes voor een leuk tochtje, voor het van A naar B rijden mag de navigatie het tussen de 2 waypoints (begin en eind) wel helemaal zelf bedenken natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Chakotay op 17-11-2019 15:15 ]

• NL-RaVeR
  • Laatst online: 25-01 20:56
Vandaag toch weer een lekker ritje kunnen maken. Het was wel fris, maar met het zonnetje erbij toch wel lekker.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/l0Tqrkb51z6dj0Mgj7jTY6Be/full.jpg

@Grubeater wat zijn die scheuren die aan de binnenkant van die buitenband zitten? Lijkt wel alsof er met een stuk metaal in gesneden is, maar precies om de zoveel cm onder dezelfde hoek?

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-12-2025
@lolgast @wimmel_1

Vandaag levering van dit blauwe monstertje...

Esseesse9

2019 Energica Eva Esseesse9

De V-Strom blijft er tot nader bericht ook bij, maar wordt wellicht niet meer veel gebruikt... d:)b

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dryhte schreef op zondag 17 november 2019 @ 17:57:
@lolgast @wimmel_1

[Afbeelding: Esseesse9]

De V-Strom blijft er tot nader bericht ook bij, maar wordt wellicht niet meer veel gebruikt... d:)b
FELI!!! d:)b d:)b

Dat was nog J.I.T .... F1 time nú >:)

Verwijderd

@lolgast @wimmel_1

Veel plezier ermee... ben wel een beetje jaloers hoor,...

• UTwizard
  • Laatst online: 13:23
Ik ben een lange tijd niet actief geweest in dit topic, maar ik wil toch even melden dat ik sinds gisteren de eigenaar ben van deze 2004 Ninja ZX10R :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NiwjDGKpDaR0SE2kjs1MSE6C/medium.jpg

Ik reed altijd nog op mijn 1995 Ninja ZX6R, maar via-via kreeg ik het aanbod om deze ZX10R over te nemen. Aangezien dit toch eigenlijk altijd mijn "droommotor" geweest is, was het na een proefrit dan ook snel besloten.

Mijn vriendin is ondertussen ook bezig met haar rijlessen, maar ik denk dat de ZX6R voor haar wat te "log" is. Grote kans dat we die dan over een paar maanden zullen inruilen op een machine voor haar :)

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@NL-RaVeR side-mount kentekenplaat niet veel mooier?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

NL-RaVeR schreef op zondag 17 november 2019 @ 17:08:
Vandaag toch weer een lekker ritje kunnen maken. Het was wel fris, maar met het zonnetje erbij toch wel lekker.
[Afbeelding]

@Grubeater wat zijn die scheuren die aan de binnenkant van die buitenband zitten? Lijkt wel alsof er met een stuk metaal in gesneden is, maar precies om de zoveel cm onder dezelfde hoek?
De platte band vouw zich een beetje op als je er mee rijdt, misschien herken je dat van een platte fietsband.
Dat heeft mijn achterband ook gedaan en mijn velg heeft toen de binnenkant van de buitenband gesneden.

• NL-RaVeR
  • Laatst online: 25-01 20:56
botoo schreef op zondag 17 november 2019 @ 19:14:
@NL-RaVeR side-mount kentekenplaat niet veel mooier?
Vindt ik persoonlijk niet. Hij loopt nu best mooi door vanuit het achter spatbord ;)
Grubeater schreef op zondag 17 november 2019 @ 19:24:
[...]

De platte band vouw zich een beetje op als je er mee rijdt, misschien herken je dat van een platte fietsband.
Dat heeft mijn achterband ook gedaan en mijn velg heeft toen de binnenkant van de buitenband gesneden.
Ah zo. Bedankt voor de uitleg (y)

[ Voor 42% gewijzigd door NL-RaVeR op 17-11-2019 19:26 ]

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:14

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Nog even lekker kunnen toeren vandaag 8) En paar foto's geschoten, kunnen jullie gelijk mijn nieuwe zadel en derby cover zien.

Bike view

Bike sunset

Bike dark

@NL-RaVeR Leuke fiets, en mooie foto :)

[ Voor 44% gewijzigd door LankHoar op 17-11-2019 20:27 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-01 06:10

Youk

Volvo For Life

@lolgast @wimmel_1

Feli met je electro-kanon :P

Ik ben nu wel benieuwd hoe deze machine zicht in dagelijks woon-werk verkeer kan houden. Vooral voor wat betreft accu capaciteit/range. Zeker nu we vlak voor de winter zitten en het dus kouder wordt. Was dit ding ook aan het overwegen, maar ga nog even wachten op jouw review. :+

Volvo Classic Club Belgium

• Dryhte
Youk schreef op zondag 17 november 2019 @ 21:04:
[...]

Feli met je electro-kanon :P

Ik ben nu wel benieuwd hoe deze machine zicht in dagelijks woon-werk verkeer kan houden. Vooral voor wat betreft accu capaciteit/range. Zeker nu we vlak voor de winter zitten en het dus kouder wordt. Was dit ding ook aan het overwegen, maar ga nog even wachten op jouw review. :+
Ik ben eveneens benieuwd ;) 't is een voor mij onkarakteristieke sprong in 't onbekende. Ik houd jullie op de hoogte.

De meeste van mijn klanten van de laatste jaren bevonden zich binnen de 100km van huis, en de laatste 2j tussen 30 en 71km.

Mijn grootste twijfel is, of het nodig zal zijn om overdag bij te laden op de 142km dag ;) maar ik heb daar zoveel file dat ik goede hoop heb dat 't niet nodig zal zijn.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dryhte schreef op zondag 17 november 2019 @ 21:56:
[...]

Ik ben eveneens benieuwd ;) 't is een voor mij onkarakteristieke sprong in 't onbekende. Ik houd jullie op de hoogte.

De meeste van mijn klanten van de laatste jaren bevonden zich binnen de 100km van huis, en de laatste 2j tussen 30 en 71km.

Mijn grootste twijfel is, of het nodig zal zijn om overdag bij te laden op de 142km dag ;) maar ik heb daar zoveel file dat ik goede hoop heb dat 't niet nodig zal zijn.
Ik ken de regels in België niet (helemaal) en ik weet dus ook niet hoe je een vergoeding krijgt vanuit je werkgever .... Maar het devies hier in NL is: Laden als 't kán, rijden als 't mág :*)

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
LankHoar schreef op zondag 17 november 2019 @ 19:50:
Nog even lekker kunnen toeren vandaag 8) En paar foto's geschoten, kunnen jullie gelijk mijn nieuwe zadel en derby cover zien.

[Afbeelding: Bike view]

[Afbeelding: Bike sunset]

[Afbeelding: Bike dark]

@NL-RaVeR Leuke fiets, en mooie foto :)
Zo dat was wel wel een leuk ritje, maar flink wat poetswerk voor zo weinig kilometers! Het had geregend, en er lag hier en daar flinke blubber. Net ruim een uur staan schrobben met in 1 hand een spons en de andere een zaklamp :X Maar hij glimt weer mooi O-)

Zoals ik er nu over denk ga ik deze winter de volgende dingen veranderen aan mijn bike:
- Uitlaten wit tapen (nog niet helemaal zeker over)
- Risers vervangen door een set die het stuur ~10 cm naar achter doet komen
- Sissybar opnieuw schuren en laten poedercoaten zodat niet steeds de verf er af gaat door mijn bagagenet
- Zekering dekseltje opschuren en opnieuw zwart spuiten (zat een sticker op en blijft lelijk zichtbaar na verwijdering helaas)
- Zadeltassen monteren
- Andere pegs voor mijn voeten installeren (zit te denken aan zo'n plaat waar je hele voet op kan staan, wel zo comfortabel op langere ritten)
- Remschijf voor vervangen (piept als een malle)
- Handvaten vervangen (deze zijn niet comfortabel)
- Alle vloeistoffen vervangen
- LED koplamp installeren, wellicht ook knipperlichten en achter/remlicht
- USB kabeltje installeren

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Vandaag AVD examen!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Succes! Je zult vast niet te veel zweten in je helm ;-)

• bakkie1985
  • Nu online
sypie schreef op maandag 18 november 2019 @ 06:45:
Succes! Je zult vast niet te veel zweten in je helm ;-)
Eerder nat worden op andere plekken :D

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:42

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Wat was het vanochtend toch weer fijn op de motor.

Oké de regen en het feit dat het donker is, is natuurlijk heel ruk maarr.....
Vanaf mijn oprit tot mijn afrit file op de A7 (stilstaand of zo goed als stilstaand) waar je dan lekker door kan blijven rijden en niet al te veel tijd verliest.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• SmurfLink
  • Niet online

• thijsq
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-01 00:22
Nice! Thanks voor de review. Deze gaat dus definitief op de aankooplijst die aan de beurt is na de verbouwing van het huis.

Waar heb jij de Beeline-mount gezet?

• Chakotay
Yay, mijn gebeunde steppie heeft het eerste ritje naar werk overleefd *O* Handig, want die nieuwe is nog nog niet eens verzonden lijkt het.

@Dryhte @UTwizard veel plezier met jullie nieuwe speelgoed!

@bakkie1985 succes!

@LankHoar waarom heb je een handvat achterop je motor? :+

• Dryhte
Chakotay schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:50:
[...]

Is dat niet om z'n zusje aan vast te binden?
wimmel_1 schreef op zondag 17 november 2019 @ 22:20:
[...]

Ik ken de regels in België niet (helemaal) en ik weet dus ook niet hoe je een vergoeding krijgt vanuit je werkgever .... Maar het devies hier in NL is: Laden als 't kán, rijden als 't mág :*)
Ben zelfstandige, en mag de kWh gewoon doorfactureren ;) Niettemin vind ik 't jammer (uit praktisch oogpunt) dat ik voorlopig bij geen enkele klant kan laden.

[ Voor 51% gewijzigd door Dryhte op 18-11-2019 09:54 ]

• Frans92

Frans92

VFR800

thijsq schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:47:
[...]

Nice! Thanks voor de review. Deze gaat dus definitief op de aankooplijst die aan de beurt is na de verbouwing van het huis.

Waar heb jij de Beeline-mount gezet?
Frans92 in "Hét grote motortopic - Deel 24"

Hier heb ik een foto geplaatst. Als je nog een andere foto wil hebben, zal je even geduld moeten hebben :P

• thijsq
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-01 00:22
Frans92 schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:01:
[...]

Frans92 in "Hét grote motortopic - Deel 24"

Hier heb ik een foto geplaatst. Als je nog een andere foto wil hebben, zal je even geduld moeten hebben :P
Da's waar ook! My bad O-)

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Chakotay schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:50:
Zeg, maak jij nu vervelend opmerkingen over mijn mooie sissybar? :(
Dryhte schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:52:
[...]

Nee, die word gebruikt om sissies die geen Harley rijden mee te mishandelen :+

• SmurfLink
  • Niet online
Wat is een sissybar precies en waar dient het voor?

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
SmurfLink schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:43:
Wat is een sissybar precies en waar dient het voor?
Beter beschrijving dan ik kan geven. Bij mij dient het tot nu toe alleen voor bagage.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Dryhte schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:52:
[...]

[...]

Ben zelfstandige, en mag de kWh gewoon doorfactureren ;) Niettemin vind ik 't jammer (uit praktisch oogpunt) dat ik voorlopig bij geen enkele klant kan laden.
Toch wel raar om én te willen laden bij de klant, én dat ook nog eens door te berekenen aan diezelfde klant. ;) :+

En een sissybar is verrekte handig! Als 'ie weer niet wil starten kun je daar makkelijker met 2 man mee aanduwen. Daar gebruiken wij hem tenminste altijd voor bij onze chopper rijders. :+ (het erge hieraan is dat dit gewoon op waarheid berust)

On a more serious note: ik heb het idee dat Schuberth de S2 lijn aan het uitfaseren is. Er zijn steeds minder versies van beschikbaar. Kom ik over een tijdje (1-2 jaar, duurt nog ff) opnieuw helmen aan het passen terwijl ik nu iets heb waar ik heel tevreden mee ben. Of toch richting een Schuberth systeemhelm, als die pasvorm tenminste identiek is. Het mooie is dan wel weer dat die standaard nog de ratelsluiting hebben die ik zo fijn vind.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• SmurfLink
  • Niet online
LankHoar schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:05:
[...]

Beter beschrijving dan ik kan geven. Bij mij dient het tot nu toe alleen voor bagage.
Gewoon een zitje voor de passagier dus... wel apart dat het dan zo gigantisch is.

• Dryhte
DrivinUCrazy schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:12:
[...]

Toch wel raar om én te willen laden bij de klant, én dat ook nog eens door te berekenen aan diezelfde klant.

[...]
:+

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Snap ik joh, maar je kunt het zo krom lezen als je wil. Er ontbreken wat smileys, intonatie, interpunctie, en zo. Was niet serieus bedoeld, verre van juist.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

@lolgast @wimmel_1

Cool!

Ik ben erg benieuwd naar Real World Experiences..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
SmurfLink schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:19:
[...]

Gewoon een zitje voor de passagier dus... wel apart dat het dan zo gigantisch is.
Ik gebruik het dus vooral voor bagage (in ~3.400 kilometer nu letterlijk 10min double packed gereden). Dan is het hogere juist handiger. Zo kan ik mijn sporttas verticaal aan dit rek binden, ideaal ;)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/75636004_3061061607256408_5752358731572576256_n.jpg?_nc_cat=107&_nc_oc=AQk1hH7dsora_MO1JuCeSJE28pW_x1733wMxO0cYYQqDUPamzA4b-PFcfhEaK3q1td4&_nc_ht=scontent-lhr3-1.xx&oh=9be384de49a13efea72a64aabee18229&oe=5E8CCC68

• DrivinUCrazy
  • Nu online
:+ Wel een leuke om aan mijn vriendin voor te stellen. Die noemt de garage al sinds dag 1 de (mijn) kinderkamer.

Wel een paar rare dingetjes, je riding gear achter een deur? Dat is toch niet handig? Voor mij is dat gewoon een hoek in de garage, dicht bij de ingang voor als het druipt van de regen. Boven een putje overigens ook nog eens, scheelt weer dweilen. Klein beetje jammer dat het afschot de verkeerde kant op loopt |:(
En het midden is gewoon de living room toch? Dan heb je links weer een ruimte over! :*)

DrivinUCrazy schreef op maandag 18 november 2019 @ 16:46:
:+ Wel een leuke om aan mijn vriendin voor te stellen. Die noemt de garage al sinds dag 1 de (mijn) kinderkamer.

Wel een paar rare dingetjes, je riding gear achter een deur? Dat is toch niet handig? Voor mij is dat gewoon een hoek in de garage, dicht bij de ingang voor als het druipt van de regen. Boven een putje overigens ook nog eens, scheelt weer dweilen. Klein beetje jammer dat het afschot de verkeerde kant op loopt |:(
En het midden is gewoon de living room toch? Dan heb je links weer een ruimte over! :*)
Riding gear bij de ingang is geen slecht idee nee..

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Doet het hier niet? :? Inmiddels wel, leuke plattegrond :)

[ Voor 4% gewijzigd door LankHoar op 19-11-2019 10:24 ]

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:31
Drie badkamers lijkt me wat overdreven. Als je die bij de slaapkamers weghaalt, en de rest een beetje schuift, heb je zomaar plek voor nog een motor :P

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Ik mis ruimte voor de "project"motoren?
En een beetje motorrijder gebruikt z'n eetkamertafel toch als werkbank, dus die diningroom is gewoon een werkruimte :+

• bakkie1985
  • Nu online
In the pocket! heerlijk ontspannen rit gereden en kreeg al voor het afstappen een hand met het bericht deze rit voortaan maar alleen te rijden :D

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:55

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

bakkie1985 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:19:
[...]

In the pocket! heerlijk ontspannen rit gereden en kreeg al voor het afstappen een hand met het bericht deze rit voortaan maar alleen te rijden :D
Gefeliciteerd! Lekker man! Geniet van de mooie ritjes, al een motor gekocht/op het oog?

Do { Ping } while ( LOL )

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:28
cyntax schreef op donderdag 14 november 2019 @ 21:41:
[...]

Doet me een beetje denken aan de elektrische Johammer
[Afbeelding]
AAARGH MIJN OGEN :X
Het kan zoveel mooier en beter...

[ Voor 4% gewijzigd door SniperGuy op 19-11-2019 08:59 ]

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:48

Vrijdag

De Zwarte

Wat moet je met een aparte dining room? Je eet gewoon met het bord op schoot bij je motoren. Dus de dining en living nkan je op elkaar aan laten sluiten en gebruiken om je klassiekers mooi op te stellen.

En drie badkamers is ook onzin inderdaad.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• bakkie1985
  • Nu online
Shadow_Agent schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:48:
[...]

Gefeliciteerd! Lekker man! Geniet van de mooie ritjes, al een motor gekocht/op het oog?
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik heel veel mooi vind maar echt nul ervaring heb.
gevoel gaat uit naar supersport (geen ervaring) of naked (gelest op naked). Persoonlijk vond ik op de naked erg winderig maar de zithouding wel lekker.
Op de zaak hebben we een KTM allroad 1300, ik heb een vriend met een CBR uit 2000 dus kan wat gaan proeven. Wellicht nog via Motoshare al kan ik me voorstellen dat ze niet verhuren aan beginners.

[ Voor 3% gewijzigd door bakkie1985 op 19-11-2019 09:32 ]

Pagina: 1 ... 56 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.