Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 01:48
harley schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:16:
[...]

[...]

Ken de eigenaar wel en dat was een echte ducatist ( zelfs toen die bij de Harley-Dealer werkte) en ze stonden toch wel goed aangeschreven en volgens mij goed op de kaart. Ook met de specials die ze af en toe uitbrachten. Zo groot was de zaak ook weer niet dus inderdaad erg onverwacht.
Zo blijven inderdaad alleen de motoports over :(
Wel bijzonder om in deze tijd failliet te gaan.

BMW F31 330i M Sport Shadow '18 - Yamaha MT-09 SP '19

• Dryhte
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 00:35
sham27 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:14:
[...]

Wel bijzonder om in deze tijd failliet te gaan.
Hoezo?

Te koop: 2005 Ducati ST3

• sham27
  • Laatst online: 01:48
Vanwege het huidige economische klimaat (en afgelopen jaren) met bijbehorende consumentenbestedingen.

BMW F31 330i M Sport Shadow '18 - Yamaha MT-09 SP '19

• aidanl
  • Laatst online: 24-01 09:43
Probleem is ook dat de grotere dealers als Motorport sneller korting deals hebben met leveranciers als de kleinere zaken. Deze kunnen dan kwa prijs niet op tegen de grotere clubs. Ik zie het hier in de buurt ook veel gebeuren met banden.

• harley
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 23:15
En het feit dat een motormonteur niks mag kosten. (alhoewel dealers al hogere tarieven hanteren als de onafhankelijke motorzaken.
Met de huidige uurprijs van een kleine garage kun je tegenwoordig eigenlijk geen monteur meer voor in dienst nemen want die gaat wel elders aan de slag als monteur in de bouw/industrie waar die makkelijk het dubbele kan verdienen.

...

• Willem30
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 24-01 14:37
https://nos.nl/artikel/23...ter-behalve-s-nachts.html

;w

Het zal druk worden de komende tijd met flitsers.....

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 07:20

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

harley schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:16:
[...]

[...]

Ken de eigenaar wel en dat was een echte ducatist ( zelfs toen die bij de Harley-Dealer werkte) en ze stonden toch wel goed aangeschreven en volgens mij goed op de kaart. Ook met de specials die ze af en toe uitbrachten. Zo groot was de zaak ook weer niet dus inderdaad erg onverwacht.
Zo blijven inderdaad alleen de motoports over :(
Ik kende JC ook goed. Hij was er vroeger ook altijd bij met de RaceAcademy. Erg jammer dit.

A wise man once said: 'Work is not a place."

• Pagman
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 24-01 16:02
Cruise control aan en gaan met die banaan.

• botoo
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 00:20

botoo

💀 too old to die young

Pagman schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:45:
[...]
Cruise control aan en gaan met die banaan slak.
FTFY :+

Slijmspoor als burnout _O-

Shrek op een ezel . . .

• aidanl
harley schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:00:
En het feit dat een motormonteur niks mag kosten. (alhoewel dealers al hogere tarieven hanteren als de onafhankelijke motorzaken.
Met de huidige uurprijs van een kleine garage kun je tegenwoordig eigenlijk geen monteur meer voor in dienst nemen want die gaat wel elders aan de slag als monteur in de bouw/industrie waar die makkelijk het dubbele kan verdienen.
En dan blijft het toch verbazend wat voor beunhazen er dan soms aan het sleutelen zijn bij de grotere zaken. De mensen met kennis zitten bij de kleinere zaken en de onkunde bij de grotere... omgekeerde wereld?

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 20:55

ToolkiT

brit-tweaker

Pagman schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:45:
[...]

Cruise control aan en gaan met die banaan.
Ik ken maar weinig motoren met cruise control..

But seriously 100??
We slaan wel een beetje door zeg..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Dryhte
ToolkiT schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 16:31:
[...]

Ik ken maar weinig motoren met cruise control..

But seriously 100??
We slaan wel een beetje door zeg..
Wel goed voor de e-motor rijders ;) (die kunnen dan langer doorrijden)

:+

• DrivinUCrazy
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 00:44

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Hmm, de snelweg kan ook wel een andere naam krijgen dan.
Ben ik blij dat ik dicht bij de grens woon!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• tdw
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 21:01

tdw

Amai seg!

Niet zo janken.

Als je 10 minuten onderweg bent naar een snelweg, daarna 35 km gemiddeld 130 rijdt (lijkt me onrealistisch ivm trage linksrijders, vrachtwagens, optrekken en afremmen edg), en daarna van de snelweg weer 10 minuten bezig bent om bij je bestemming te komen, dan duurt de rit 35 minuten. Als je nu gemiddeld 100 rijdt op de snelweg dan duurt dat 41 minuten.

Laten we ons vooral druk maken om 12 minuten per dag 8)7

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

tdw schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 17:28:
Niet zo janken.

Als je 10 minuten onderweg bent naar een snelweg, daarna 35 km gemiddeld 130 rijdt (lijkt me onrealistisch ivm trage linksrijders, vrachtwagens, optrekken en afremmen edg), en daarna van de snelweg weer 10 minuten bezig bent om bij je bestemming te komen, dan duurt de rit 35 minuten. Als je nu gemiddeld 100 rijdt op de snelweg dan duurt dat 41 minuten.

Als ik in NL rijd is het van Friesland naar Calais.. als je dan 160 rijd ipv 100 scheelt dat significant...

Buiten dat is bij motorrijden juist snelheidsensatie een deel van de pret.. met een literbike 100 rijden kan in zijn 1... 8)7

Milieu moeten we allemaal rekening mee houden, maar dit besluit komt nogal 'kneejerk' over na alle recente protesten..

• fdees
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 00:02

fdees

Trust me I'm an Engineer

ToolkiT schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 18:31:
[...]

Als ik in NL rijd is het van Friesland naar Calais.. als je dan 160 rijd ipv 100 scheelt dat significant...

Buiten dat is bij motorrijden juist snelheidsensatie een deel van de pret.. met een literbike 100 rijden kan in zijn 1... 8)7

Milieu moeten we allemaal rekening mee houden, maar dit besluit komt nogal 'kneejerk' over na alle recente protesten..
Volgens mij rij je met een literbike 130 in zijn 2 dus, dus als je echt hard wilt gaan moet je al te hard gaan rijden of het circuit opzoeken.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

fdees schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 18:40:
[...]

Volgens mij rij je met een literbike 130 in zijn 2 dus, dus als je echt hard wilt gaan moet je al te hard gaan rijden of het circuit opzoeken.
Tuurlijk moet je een circuit opzoeken als je echt voluit wil (of naar Duitsland rijden)..
Maar het punt was is dat de verhouding een beetje weg is als je de max snelheid zet op de Vmax in de eerste versnelling.. dat is natuurlijk best wel krom..

En al helemaal omdat het probleem er is door systematisch het probleem ontkennen en niet goed plannen.. nu moeten er ineens allemaal noodgrepen gedaan worden..
Een veel constructievere oplossing was geweest om 20 jaar geleden al aan het plan te houden ipv van maar te lenen van de toekomst.. die toekomst is nu en krijg je een politieke spagaat met dit soort lijpe oplossingen..

Kijk wat constructief werkt: schaalverkleining bij boerderijen, gematigde nieuwbouw etc..

• tdw

tdw

Amai seg!

ToolkiT schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 18:48:
[...]

Tuurlijk moet je een circuit opzoeken als je echt voluit wil (of naar Duitsland rijden)..
Maar het punt was is dat de verhouding een beetje weg is als je de max snelheid zet op de Vmax in de eerste versnelling.. dat is natuurlijk best wel krom..

En al helemaal omdat het probleem er is door systematisch het probleem ontkennen en niet goed plannen.. nu moeten er ineens allemaal noodgrepen gedaan worden..
Een veel constructievere oplossing was geweest om 20 jaar geleden al aan het plan te houden ipv van maar te lenen van de toekomst.. die toekomst is nu en krijg je een politieke spagaat met dit soort lijpe oplossingen..

Kijk wat constructief werkt: schaalverkleining bij boerderijen, gematigde nieuwbouw etc..
Waarom moet 'de rest' inkrimpen zodat jij 130 kan blijven rijden? We moeten allemaal een stukje toegeven.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Niet zo janken.

Ik rijd voor m'n werk dagelijks met m'n auto op de diverse snelwegen in NL en vaak is '100' overdag al niet eens meer haalbaar, ook niet in het weekend. Sowieso rijd ik daar meestal alleen in de baas z'n tijd dus....

BOEIEND!!

Met de motor rijd ik liever niet op de snelweg want daar zijn amper bochten te bekennen en op de binnenwegen is/was de max. snelheid altijd al 80Km/h óf minder :*)

Paar weken geleden stond de A2 vanuit 's-Hertogenbosch vanop Knooppunt Deil richting Utrecht vol met tractoren dus ben ik met de auto binnendoor gegaan vanaf Waardenburg....
Culemborg - Vianen over de Lekdijk is met een achterwiel aangedreven BMW M-Sport 'ding' best lekker te doen én je komt daar tegenwoordig ook geen motoren meer tegen vanwege een verbod wat er is dankzij de bewoners >:)

wimmel_1 wijzigde deze reactie 12-11-2019 20:43 (15%)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• f2ride2001
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 21-01 12:37
Kwou net zeggen, ik klap in mijn handen als ik in de spits de 100 uberhaupt haal. Dus wat gaat dit toevoegen? behalve symboolpolitiek.....

• Booyaa
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 24-01 15:55
Het stuk Groningen Zwolle kan ik nog tot Hoogeveen 130+ rijden. Dus ik ga er wel wat op inleveren, helaas.

• Youk
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 24-01 13:55

Youk

Volvo For Life

Toen ik gisteren van mijn werk thuis kwam, recht uit een hevige regenbui, moest ik vaststellen dat mijn regenhandschoenen aan het doorscheuren waren. Ik moet er wel bij zeggen dat deze al 16 jaar dienst doen, dus gewoon slijtage door gebruik.

Vandaag na het werk even de afrit genomen en langs de winkel om deze dingen te gaan halen:

* Youk blij is met droge handen te kunnen rijden :*)

Volvo Classic Club Belgium

• EliteGhost
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 21:54
wimmel_1 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 20:09:
[...]

Ik rijd voor m'n werk dagelijks met m'n auto op de diverse snelwegen in NL en vaak is '100' overdag al niet eens meer haalbaar, ook niet in het weekend. Sowieso rijd ik daar meestal alleen in de baas z'n tijd dus....

BOEIEND!!

Met de motor rijd ik liever niet op de snelweg want daar zijn amper bochten te bekennen en op de binnenwegen is/was de max. snelheid altijd al 80Km/h óf minder :*)
Moet zeggen dat ik eerst ook dacht "grmbl... 100 gaat lang duren allemaal." Tot ik me bedacht dat de stukken die ik veel rijd, ik ook niet echt harder ga dan 120 met de auto. Het is gewoon te druk en mijn auto is een Renault Twingo O-) Met de motor is de snelweg ook niet boeiend, meer fijn om gewoon tussen de file door te rijden.

Maar ter compensatie gaan we die 100 km/h in de 4e versnelling rijden O-)

Het enige dat hier jammer aan is, is dat de langere stukken naar Groningen en Enschede (voor het werk :/ ) zo wel aardig langer duren. Er staat vaak geen file die kant op en dan kan je best lekker doorkachelen.

Ook paps en mams bezoeken gaat iets langer duren.

• Secsytime
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 21:33

Secsytime

Automagisch

EliteGhost schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 21:00:
[...]

Moet zeggen dat ik eerst ook dacht "grmbl... 100 gaat lang duren allemaal." Tot ik me bedacht dat de stukken die ik veel rijd, ik ook niet echt harder ga dan 120 met de auto. Het is gewoon te druk en mijn auto is een Renault Twingo O-) Met de motor is de snelweg ook niet boeiend, meer fijn om gewoon tussen de file door te rijden.

Maar ter compensatie gaan we die 100 km/h in de 4e versnelling rijden O-)

Het enige dat hier jammer aan is, is dat de langere stukken naar Groningen en Enschede (voor het werk :/ ) zo wel aardig langer duren. Er staat vaak geen file die kant op en dan kan je best lekker doorkachelen.

Ook paps en mams bezoeken gaat iets langer duren.
Daar is Waze toch voor uitgevonden?

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Secsytime schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 21:11:
[...]

Daar is Waze toch voor uitgevonden?
LEER JE LAND / TOPOGRAFIE KENNEN!!.

Als Google / Waze eenmaal ziet dat bepaalde routes wél snel kunnen rijden dan staan die routes vervolgens ook vol met van die dombo's die de weg niet kennen in d'r eigen landje :X >:)

• tdw

tdw

Amai seg!

wimmel_1 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 21:18:
[...]

Als Google / Waze eenmaal ziet dat bepaalde routes wél snel kunnen rijden dan staan die vervolgens ook vol met van die dombo's die de weg niet kennen in d'r eigen landje :X
Juist niet, Waze stuurt me altijd om dat gepeupel heen dat één vaste route kent en daardoor telkens dezelfde files in rijdt. :D

~ James May

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

tdw schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 20:02:
[...]

Waarom moet 'de rest' inkrimpen zodat jij 130 kan blijven rijden? We moeten allemaal een stukje toegeven.
Mij persoonlijk treft het amper, ik rijd immer weinig kilometers..
Maar waar ik over val is dat dit puur symbool politiek is en weinig oplost..
"Wegverkeer was voor ruim 6 procent verantwoordelijk"
https://www.nu.nl/dvn2/59...het-stikstofprobleem.html

"Daarnaast kwam bijna een derde vanuit het buitenland over de grens gewaaid."
Dus in Duitsland rijd met 200+ maar in nederland omdat met jaren lang een pruts beleid heeft gevoerd moet er nu ineens 100 gereden worden.. iets wat waarschijnlijk maar een procent verschil maakt..
mooi symbool dat iedereen een beetje meedoet maar zoden aan de dijk zet het niet..

Pak het struktureel aan, en ga lage intensiteit landbouw stimuleren, daar heb je op de lange termijn pas wat aan..

• Chakotay
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 23-01 23:11

Chakotay

Lick here to continue

Ik ben benieuwd of die vmax 100 langer volgehouden word dan in de jaren 70 :+

Nu alleen wel hopen dat er niet 'toevallig' opeens overal en nergens trajectcontroles komen, de A2 Utrecht <-> Amsterdam bijvoorbeeld vind ik met de combinatie van veel ruimte maar 100 + trajectcontrole nu erg vervelend om te rijden.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

wimmel_1 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 21:18:
[...]

Als Google / Waze eenmaal ziet dat bepaalde routes wél snel kunnen rijden dan staan die routes vervolgens ook vol met van die dombo's die de weg niet kennen in d'r eigen landje :X >:)
Oh ik ken de omgeving heel goed hoor, maar Waze is wel ideaal om bepaalde kosten te voorkomen (;

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Secsytime schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 21:31:
[...]

Oh ik ken de omgeving heel goed hoor, maar Waze is wel ideaal om bepaalde kosten te voorkomen (;
Ik vraag me af hoe 'hard' er gecontroleerd gaat worden.... Traject-Controles zijn vrij gemakkelijk aan te passen (voor zover dat nodig is, die staan al op 100Km/h óf lager) maar de fysieke controles middels laser / radar.... Hoe vaak zie je ze nog staan langs de snelweg :9

Er schijnt ook bij de bedienende groep aan mensen een (groot?) personeelstekort te zijn 8)

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Chakotay schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 21:28:
Ik ben eerder benieuwd wat alle EV rijders gaan doen. Als die het slim aanpakken kunnen die gewoon 130 blijven rijden, hun stikstofuitstoot is immers op een andere plek (al geweest).

Deze hele stikstofproxlematiek is écht paniekvoetbal met niet-doordachte beslissingen.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
sypie schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 22:09:
[...]

Ik ben eerder benieuwd wat alle EV rijders gaan doen. Als die het slim aanpakken kunnen die gewoon 130 blijven rijden, hun stikstofuitstoot is immers op een andere plek (al geweest).

Deze hele stikstofproxlematiek is écht paniekvoetbal met niet-doordachte beslissingen.
Wet van de remmende 'voorsprong' .... Ze kunnen dus wachten totdat iedereen met een 'EV' gaat rijden en tot die tijd de huidige "bijtelling" (als zakelijke rijder) nog even als voordeel gaan zien.

Die paar mensen welke vanuit milieu-principe's nú al privé met een EV rijden.... HULDE _/-\o_

• Dryhte
wimmel_1 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 22:28:
[...]

Wet van de remmende 'voorsprong' .... Ze kunnen dus wachten totdat iedereen met een 'EV' gaat rijden en tot die tijd de huidige "bijtelling" (als zakelijke rijder) nog even als voordeel gaan zien.

Die paar mensen welke uit milieu-principe nú met een EV rijden.... HULDE _/-\o_
En zij die nog wachten tot hun e-moto geleverd wordt? ;) (Oiler en sliders installeren duurt blijkbaar even)

• mkrmr
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 24-01 14:51

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

wimmel_1 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 22:28:
[...]

Die paar mensen welke vanuit milieu-principe's nú al privé met een EV rijden.... HULDE _/-\o_
Ik rij (prive) EV vooral omdat het zo lekker snel is, en ik (bijna) iedereen op 4 wielen laat staan bij elk sprintje, telt dat ook? O-) :P

Maar goed, maximaal 100 rijden op 2 of 4 wielen is niet leuk als het rustig is, maar dat is helaas nog maar weinig het geval in Nederland.

• Waaj
  • Registratie: januari 2019
  • Niet online
Niet zo janken.

Probleem nr 1 is dat de trage linksrijders nu nog trager gaan rijden, dus de gemiddelde snelheid op de snelweg daalt nog verder.
En voor de forens is 6 minuten per dag x 230 werkdagen per jaar 46,5 uur per jaar. Dat tikt toch aardig aan.

Voor ons motorrijders wel interessant: In de Volkskrant stond een stuk dat 60kmh slechter is dan 80kmh. Op dit moment zijn door en rondom milieugebieden de leuke weggetjes vaak 60 kmh wegen, maar ik ga ervan uit dat dit nu 80kmh wegen worden :*) Puur uit milieuoverwegingen uiteraard. 8)

• Pagman
Ik denk dat de overheid zich er ook goed aan doen om het Vlaamse voorbeeld te volgen en de snelheid op de provinciale wegen te verlagen naar 70kmh :+ Komt de veiligheid ten goede en in de spits rij je gemiddeld niet harder dan 50/60kmh.

100kmh is wel veelste laag als max snelheid. 110/120 was een veel betere optie geweest Scandinavië is bijvoorbeeld voornamelijk 110kmh dacht ik en in onze directe buurlanden is het ook 120 met de geadviseerde 130 in DE maar dat is tegenwoordig ook vaker 100/120 rond de steden.

Met 40K km per jaar zal het denk ik 10 min extra per dag zijn dat ik onderweg ben, de snelheid ligt meestal niet hoger dan 120 door de drukte op de weg. Meestal kun je pas goed door trappen als je bij Hazeldonk de grens overgaat.
Chakotay schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 21:28:

Nu alleen wel hopen dat er niet 'toevallig' opeens overal en nergens trajectcontroles komen, de A2 Utrecht <-> Amsterdam bijvoorbeeld vind ik met de combinatie van veel ruimte maar 100 + trajectcontrole nu erg vervelend om te rijden.
Dat zal denk ik niet zo snel gebeuren. Het blijft natuurlijk wel een duur stukje techniek wat zich ook weer moet terugverdienen voor de politie. De controle op de N11 doet het nog steeds niet tot ergens in 2020 :D

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Pagman schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 23:33:

Ik denk dat de overheid zich er ook goed aan doen om het Vlaamse voorbeeld te volgen en de snelheid op de provinciale wegen te verlagen naar 70kmh :+ Komt de veiligheid ten goede en in de spits rij je gemiddeld niet harder dan 50/60kmh.

100kmh is wel veelste laag als max snelheid. 110/120 was een veel betere optie geweest Scandinavië is bijvoorbeeld voornamelijk 110kmh dacht ik en in onze directe buurlanden is het ook 120 met de geadviseerde 130 in DE maar dat is tegenwoordig ook vaker 100/120 rond de steden.

Met 40K km per jaar zal het denk ik 10 min extra per dag zijn dat ik onderweg ben, de snelheid ligt meestal niet hoger dan 120 door de drukte op de weg. Meestal kun je pas goed door trappen als je bij Hazeldonk de grens overgaat.

[...]

Dat zal denk ik niet zo snel gebeuren. Het blijft natuurlijk wel een duur stukje techniek wat zich ook weer moet terugverdienen voor de politie. De controle op de N11 doet het nog steeds niet tot ergens in 2020 :D
Vooral zo doorgaan :'(

De Firma Gatso (NL) heeft half België op de "N" wegen inmiddels al voorzien van palen..... :(

wimmel_1 wijzigde deze reactie 12-11-2019 23:41 (5%)

• Pagman
wimmel_1 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 23:34:
[...]

Vooral zo doorgaan :'(

De Firma Gatso (NL) heeft half België op de "N" wegen inmiddels al voorzien van palen..... :(
Oh ja, helemaal vergeten de N wegen daar staan vol trajectcontroles ;( . Ik wist niet dat dat is aangeleverd door een Nederlandse firma.

• xos
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23-01 17:42
wimmel_1 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 20:09:
[...]

BOEIEND!!
Mensen die de spits vermijden en zo veel minder stikstof uitstoten (in de file 180% meer dan 130kmh las ik ergens) worden hierdoor getroffen. Kortom, jij stoot meer uit dan die mensen en wordt blijkbaar niet beperkt in je reistijd omdat je vmax toch al niet kan rijden, en de extra reistijd door vertraging zijn toch voor rekening van je baas. Maar mensen die actief files vermijden en daarmee hun uitstoot beperken worden wel geraakt door deze maatregel. Hoe eerlijk en effectief is dat?

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
xos schreef op woensdag 13 november 2019 @ 00:24:
[...]

Mensen die de spits vermijden en zo veel minder stikstof uitstoten (in de file 180% meer dan 130kmh las ik ergens) worden hierdoor getroffen. Kortom, jij stoot meer uit dan die mensen en wordt blijkbaar niet beperkt in je reistijd omdat je vmax toch al niet kan rijden, en de extra reistijd door vertraging zijn toch voor rekening van je baas. Maar mensen die actief files vermijden en daarmee hun uitstoot beperken worden wel geraakt door deze maatregel. Hoe eerlijk en effectief is dat?
Mensen welke dagelijks in de auto stappen / op de weg zitten (onderweg zijn naar klanten) doen dat meestal niet voor "de hobby"...

Wat de NL Overheid nu 'probeert' is een gevalletje 'StruisVogel politiek'.... Zoals al eerder gezegd / gezongen werd door... :P

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 22:28

LankHoar

Professionele amateur

Kom er net achter dat Harley een sportieve fiets op de planning heeft staan voor volgend jaar. Weet nog niet zo goed wat ik er van vind. Het geeft me iig geen echt Harley gevoel als ik de Bronx zo bekijk.

https://www.harley-davids...uture-vehicles/bronx.html

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Zo, net midden in de spits in de randstad (A12 Bodegraven-Utrecht) met grotendeels 120-140 op de teller naar het werk gereden. Jammer dat dat niet meer kan straks, op dit traject kom ik tussen de files regelmatig ruim boven de 100 zonder iedereen voorbij te rijden.

Als er straks veel trajectcontroles bij gaan komen om die 100 daadwerkelijk te gaan forceren ga ik wel kijken naar een aftermarket cruisecontrol denk ik. De A2 tussen Utrecht en Amsterdam vind ik nu een erg irritant stuk om te rijden, ik hoop dat dat niet de norm word.

• aidanl
tdw schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 20:02:
[...]

Omdat deze maatregel een druppel op een hete plaat is en nauwelijks invloed heeft op de totale stikstof uitstoot. Het is weer een typische reactie van de Nederlandse overheid om het beste jongetje van de klas te zijn.

Iedereen zal er aan moeten geloven om de stikstof uitstoot terug te dringen, maar dit soort maatregelen hebben nauwelijks invloed.
sypie schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 22:09:
[...]

Probleem is alleen dat EV auto's vaak zwaarder zijn als de dino-auto's. Dit levert grotere slijtage op aan de wegen waar EV rijders niet eens voor belast worden. Tja als we dan met dit soort idiote maatregelen aan de slag gaan, dan voor iedereen. Waarom zou een EV sneller mogen? Waarom mogen motoren bepaalde wegen niet op? Kunnen we weer is het "discriminatie" kaartje trekken.

aidanl wijzigde deze reactie 13-11-2019 08:56 (40%)

• Bommes
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:54

Bommes

Capo del formaggio

Dryhte schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 16:53:
[...]

Wel goed voor de e-motor rijders ;) (die kunnen dan langer doorrijden)

:+
En voor mijn Vespa, die maar Max 125km/u rijd.. :+

life is what happens to you while you're busy making other plans ~ Lennon

• FragDaddy
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 21:30
LankHoar schreef op woensdag 13 november 2019 @ 07:14:
Kom er net achter dat Harley een sportieve fiets op de planning heeft staan voor volgend jaar. Weet nog niet zo goed wat ik er van vind. Het geeft me iig geen echt Harley gevoel als ik de Bronx zo bekijk.

https://www.harley-davids...uture-vehicles/bronx.html
Ze springen in het gat dat achtergelaten is door Buell.

Die Bronx lijkt qua concept ook wel op de Yamaha MT-01

Have a wheelie good weekend!

• tdw

tdw

Amai seg!

Waaj schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 23:21:
[...]

Probleem nr 1 is dat de trage linksrijders nu nog trager gaan rijden, dus de gemiddelde snelheid op de snelweg daalt nog verder.
Die 6 Minuten moet je je niet op vastbranden. Dat is al puur hypothetisch want 130 gemiddeld op een snelweg haal je toch niet. In realiteit zal het iets meer in de regionen van 2-4 minuten liggen.

Verder bevordert een lagere maximumsnelheid juist de doorstroming omdat de relatieve snelheidsverschillen tussen de weggebruikers kleiner worden. Daardoor ontstaat een rustiger verkeersbeeld met minder remgolven. Hierdoor zou het me niks verbazen als de filedruk volgend jaar afneemt en er minder ongelukken zijn :)

~ James May

• tdw

tdw

Amai seg!

aidanl schreef op woensdag 13 november 2019 @ 08:52:
[...]

Iedereen zal er aan moeten geloven om de stikstof uitstoot terug te dringen, maar dit soort maatregelen hebben nauwelijks invloed.
Als het genoeg is dan is het genoeg. Ik rij veel liever 100 met kans op een huis in de toekomst dan dat ik 130 tijd en terug naar mn moeder moet over een jaar.

Met mij overigens nog 75.000 andere huizenbezitters denk ik zo.

~ James May

• bleufred1
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 24-01 16:15
tdw schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:03:
[...]

Die 6 Minuten moet je je niet op vastbranden. Dat is al puur hypothetisch want 130 gemiddeld op een snelweg haal je toch niet. In realiteit zal het iets meer in de regionen van 2-4 minuten liggen.

Verder bevordert een lagere maximumsnelheid juist de doorstroming omdat de relatieve snelheidsverschillen tussen de weggebruikers kleiner worden. Daardoor ontstaat een rustiger verkeersbeeld met minder remgolven. Hierdoor zou het me niks verbazen als de filedruk volgend jaar afneemt en er minder ongelukken zijn :)
Zag laatst een test op tv hierover, 100 vs 130.
Hilversum naar sneek. verschil, ca 30% langzamer
uitstoot, ook ca 30% lager

• Booyaa
[...]

Aan de ene kant denk ik dat dit juist is, en aan de andere kant ga je toch altijd de mensen houden die boven de max snelheid gaan rijden. De intensiteit van remniveau zou wel lager gaan liggen, dat dan weer wel.
Verder gaan we nu toch ook veel meer filevorming op de linkerbaan (mits 2 baans) krijgen? Het snelheidsverschil om een vrachtwagen in te halen (90) wordt nu kleiner dus de tijd om een vrachtwagen in te halen is langer(?). Als bestuurders niet te snel naar links gaan filteren dan is er niks aan de hand, lijkt me. Maar helaas gaat dat niet zo werken want niet veel mensen hebben het geduld om achter een vrachtwagen te blijven plakken.

Denk dat er ook veel mensen hun rijgedrag zouden moeten aanpassen en dat het in de eerste paar maanden wel even wennen is.

Booyaa wijzigde deze reactie 13-11-2019 10:27 (8%)

• tdw

tdw

Amai seg!

bleufred1 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:06:
[...]

Zag laatst een test op tv hierover, 100 vs 130.
Hilversum naar sneek. verschil, ca 30% langzamer
uitstoot, ook ca 30% lager
Hou het wel realistisch. De gemiddelde woon-werk afstand is minder dan 30 km (bron), en niet 124 km van Hilversum naar Sneek 8)7
Booyaa schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:24:
[...]

Aan de ene kant denk ik dat dit juist is, en aan de andere kant ga je toch altijd de mensen houden die boven de max snelheid gaan rijden. De intensiteit van remniveau zou wel lager gaan liggen, dat dan weer wel.
Verder gaan we nu toch ook veel meer filevorming op de linkerbaan (mits 2 baans) krijgen? Het snelheidsverschil om een vrachtwagen in te halen (90) wordt nu kleiner dus de tijd om een vrachtwagen in te halen is langer(?). Als bestuurders niet te snel naar links gaan filteren dan is er niks aan de hand, lijkt me. Maar helaas gaat dat niet zo werken want niet veel mensen hebben het geduld om achter een vrachtwagen te blijven plakken.

Denk dat er ook veel mensen hun rijgedrag zouden moeten aanpassen en dat het in de eerste paar maanden wel even wennen is.
Ik zie niet precies hoe de tijd die het kost om een vrachtwagen in te halen maatgevend is voor de hoeveelheid files/het verkeersbeeld :?

~ James May

• aidanl
[...]

Bijkomend probleem is dat de filedruk alleen maar verder toeneemt. Zelfs met de snelheids verlaging wat waarschijnlijk inderdaad ook voor een verminderde filedruk zorgt, wordt dit weer tegengewerkt door de verder toenemende filedruk. Onderaan de streep zal er dus niet zo heel veel veranderen.

Ik ben er niet zo zeer voor of tegen de maatregel, stoor me er alleen aan dat de reden die steeds genoemd wordt de stikstof crises zou zijn. In die context heeft de maatregel nauwelijk gevolgen, echter kan het wel positieve invloeden op andere gebieden hebben zoals de filedruk of verminderen van ongevallen.

• bleufred1
tdw schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:30:
[...]

Hou het wel realistisch. De gemiddelde woon-werk afstand is minder dan 30 km (bron), en niet 124 km van Hilversum naar Sneek 8)7
volgens dezelfde bron, reistijd nu 1uur en 39 minuten per dag. + 30% = 2 uur en 8 minuten reistijd per dag. en tadaaa, volgens jou gemiddelde bron + 30% reistijd wordt het dus 29 minuten langer per dag?

verder 38% van de mensen volgens jou bron is 10km of minder, die zullen waarschijnlijk de snelweg niet zien. dat gemiddelde van jou zegt dus vrij weinig over de snelheidsverlaging op de snelweg

• tdw

tdw

Amai seg!

bleufred1 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:41:
[...]

volgens dezelfde bron, reistijd nu 1uur en 39 minuten per dag. + 30% = 2 uur en 8 minuten reistijd per dag. en tadaaa, volgens jou gemiddelde bron + 30% reistijd wordt het dus 29 minuten langer per dag?

verder 38% van de mensen volgens jou bron is 10km of minder, die zullen waarschijnlijk de snelweg niet zien. dat gemiddelde van jou zegt dus vrij weinig over de snelheidsverlaging op de snelweg
Dat is natuurlijk iets te selectief. Dat jouw bron, voor één case (Hilversum-Sneek) aangeeft dat het 30% langer duurt, betekent niet dat volledige gemiddelde van ALLE Nederlanders 30% omhoog gaat 8)7 Dat punt geef je notabene zelf aan in je tweede alinea.

~ James May

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 22:28

LankHoar

Professionele amateur

FragDaddy schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:47:
[...]

Ze springen in het gat dat achtergelaten is door Buell.

Die Bronx lijkt qua concept ook wel op de Yamaha MT-01
Ik moest ook wel aan Buell denken maar vind dat toch onlogisch. HD was eigenaar van Buell en trok daar zelf de stekker uit. Waarom dan zoveel jaar later pas een dergelijke bike uitbrengen? Indien dat vrijwel direct was gedaan had ik het logischer gevonden.

• FragDaddy
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 21:30
LankHoar schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:50:
[...]

Ik moest ook wel aan Buell denken maar vind dat toch onlogisch. HD was eigenaar van Buell en trok daar zelf de stekker uit. Waarom dan zoveel jaar later pas een dergelijke bike uitbrengen? Indien dat vrijwel direct was gedaan had ik het logischer gevonden.
Buell was een heel merk met verschillende modellen en een complete marketing-machine er achter. Dit gaat om 1 model. Daarnaast zie je dat Harley (net als andere motormerken jaren eerder al hebben gedaan, bijvoorbeeld Ducati en BMW) langzaam maar zeker aan het verbreden is. Het gaat niet alleen maar meer om mat-zwarte choppers. Zie bijvoorbeeld de Harley Livewire.

FragDaddy wijzigde deze reactie 13-11-2019 11:28 (4%)

Have a wheelie good weekend!

• Waaj
  • Niet online
[...]

Mijn punt was dat er een groep weggebruikers die standaard 10-20 km onder de maximum snelheid rijdt. 40 in de bbk, 70 buiten de bbk, 100-110 op de linkerbaan van de snelweg. Ik ga ervan uit dat deze groep dit weggedrag ook met een lagere maximumsnelheid gaat vertonen.
Verder bevordert een lagere maximumsnelheid juist de doorstroming omdat de relatieve snelheidsverschillen tussen de weggebruikers kleiner worden. Daardoor ontstaat een rustiger verkeersbeeld met minder remgolven.
Dat zou een positief effect zijn.
Hierdoor zou het me niks verbazen als de filedruk volgend jaar afneemt en er minder ongelukken zijn :)
Ik verwacht komend jaar juist meer ongelukken en vooral meer verkeersagressie. Vergelijk het met de zwarte-piet discussie, er zal een groep zijn die vind dat zij het morele recht aan hun zijde hebben om andere weggebruikers te beletten te hard te rijden, en een groep die vind dat hun een recht is ontnomen. En dat gaat ongetwijfeld botsen (pun intended).

Overigens is mijn grootste bezwaar dat de snelheidsverlaging vooral een paniekmaatregel is en geen deel uitmaakt van een groter, consistent beleid. Ja, er moet wat gebeuren maar dat had al jaren geleden moeten gebeuren. Bijvoorbeeld door na te denken over de VINEX-locaties en de bereikbaarheid daarvan. Door maatregelen te nemen om tweedehands EV's aantrekkelijk te maken voor de Nederlandse markt waardoor ze niet en masse de grens over gaan. Door beleid te maken voor nieuwe auto's dat niet alleen op de leasemarkt is gericht. Door maatregelen te nemen om internationaal transport door Nederland beter te reguleren. En dat zijn dan alleen nog zaken die over verkeer en vervoer gaan, en niet over industrie of landbouw.

Wat gebeurt er trouwens als straks blijkt dat wegverkeer medeverantwoordelijk is voor PFAS, nog een snelheidsverlaging? De huidige crisissen tonen vooral het failliet van het milieubeleid in NL aan, en daar wordt ik knap cynisch van.

• bleufred1
tdw schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:49:
[...]

Dat is natuurlijk iets te selectief. Dat jouw bron, voor één case (Hilversum-Sneek) aangeeft dat het 30% langer duurt, betekent niet dat volledige gemiddelde van ALLE Nederlanders 30% omhoog gaat 8)7 Dat punt geef je notabene zelf aan in je tweede alinea.
Nouja, dat was een Case gebaseerd op snelweg meten. het stuk snelweg 130 tov 100 bleek ~ 30% langer onderweg. wat wel logisch is gezien het ~25% langzamer is.

Jij komt met een bron met gemiddelde afstand, wat niets met snelweg te maken heeft, want totale woon-werk is niet alleen over de snelweg.
mijn tweede punt ging juist over dat jou gemiddelde ook verkeer betrekt dat
a. niet de auto/motor gebruikt voor WW vanwege de te kleine afstand.
b. niet of nauwelijks de snelweg gebruikt maar bebouwde kom en provinciale wegen gebruikt.
Voornamelijk het verkeer dat grotere afstanden aflegt gebruikt de snelweg, en heeft dan ook meer last van deze aanpassing.

nou weer ontopieq
Ben vandaag voor het eerst met de motor naar werk, ca. 6km..
Ga vanmiddag in de spits naar mijn schoonouders, vorige week met de auto 2x zo lang over gedaan ivm files, dus nu hopelijk een stuk sneller.

• tdw

tdw

Amai seg!

Waaj schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:35:
[...]

Mijn punt was dat er een groep weggebruikers die standaard 10-20 km onder de maximum snelheid rijdt. 40 in de bbk, 70 buiten de bbk, 100-110 op de linkerbaan van de snelweg. Ik ga ervan uit dat deze groep dit weggedrag ook met een lagere maximumsnelheid gaat vertonen.
Er zijn volgens het SWOV verschillende redenen waarom mensen geen 130 rijden:
- Het voelt aan als 'de veilige snelheid'
- Verbruik / milieu / kosten
- Kans op boetes
iirc, was iig gister op het nieuws

Groep 2 en 3, de mensen waar je nu ook al last van hebt, die gaan niet nóg langzamer rijden, dat lijkt mij in ieder geval bijzonder vreemd. Doordat ze zometeen niet harder mogen, en jij ook niet, heb je juist relatief minder last van ze.
bleufred1 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:55:
[...]

Nouja, dat was een Case gebaseerd op snelweg meten. het stuk snelweg 130 tov 100 bleek ~ 30% langer onderweg. wat wel logisch is gezien het ~25% langzamer is.
Dat ontkent niemand. Het is alleen een case die, gezien de bron die ik aandraag, niet realistisch is voor het overgrote deel van de vervoersbehoefte van de meeste mensen (woon werk, gemiddeld <30 km).
Jij komt met een bron met gemiddelde afstand, wat niets met snelweg te maken heeft, want totale woon-werk is niet alleen over de snelweg.
Eens.
mijn tweede punt ging juist over dat jou gemiddelde ook verkeer betrekt dat
a. niet de auto/motor gebruikt voor WW vanwege de te kleine afstand.
b. niet of nauwelijks de snelweg gebruikt maar bebouwde kom en provinciale wegen gebruikt.
Voornamelijk het verkeer dat grotere afstanden aflegt gebruikt de snelweg, en heeft dan ook meer last van deze aanpassing.
En daarom is in mijn (toegegeven, compleet uit de lucht gegrepen) berekening een snelwegafstand van 35 km ingebakken, en 10 minuten van/naar de snelweg.

Het staat je vrij de berekening voor je eigen situatie uit te voeren. Zoek eens uit hoe lang je zelf onderweg bent van huis naar de snelweg, vervolgens meet je met een stopwatch hoe lang je op de snelweg zit, en je zoekt uit hoe lang het duurt van de snelheid naar je eindadres. Dan kun je heel makkelijk zelf bepalen hoeveel langer je onderweg bent. Gezien je maar 6 km van werk lijkt te wonen....denk ik niet dat je je ergens zorgen om hoeft te maken :')

~ James May

• Wootlock
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 24-01 15:48

Wootlock

Evilution

Zo terug van vakantie :+
Proefritten op de 790 en de 1290 GT gehad en het is uiteindelijk de 790 geworden, wordt pas in Jan 2020 geleverd maar och heb geen haast.

Ik was gelijk verkocht na de proefrit, dat ding (ondanks 105pk) vliegt zo snel weg en alle elektronische zuk die erop zit is ideaal (QS / blipper :) )
Na de 790 op de GT gesprongen maar dat ding is niet voor mij gemaakt, ik vrees als ik die gekocht had dat m'n rijbewijs in gevaar komt iedere keer dat ik opstap, hij wil alleen maar harder harder harder :+
De 890 heb ik het ook over gehad met de verkoper maar met een startprijs van waarschijnlijk 14k vind ik hem een beetje te duur.

Nu aftellen tot volgend jaar :P

"Don't let your dreams be memes"

• NLDViane
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 24-01 16:49
@Wootlock gefeliciteerd met de aanschaf!

• Dryhte
bleufred1 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:55:
[...]

nou weer ontopieq
Ben vandaag voor het eerst met de motor naar werk, ca. 6km..
Ga vanmiddag in de spits naar mijn schoonouders, vorige week met de auto 2x zo lang over gedaan ivm files, dus nu hopelijk een stuk sneller.
6km? daar krijg je de motor nog niet warm op... voor die afstand neem ik de trapfiets (ben je nog veel sneller ter bestemming)

• bleufred1
Dryhte schreef op woensdag 13 november 2019 @ 14:01:
[...]

6km? daar krijg je de motor nog niet warm op... voor die afstand neem ik de trapfiets (ben je nog veel sneller ter bestemming)
maar vanmiddag vanuit werk moet ik 70km :+

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Wat een mooi ding zeg, als de prijs een beetje oké is ben ik bang voor men portemonnee.. Zal die dit jaar uitkomen? Ziet er best wel productie ready uit.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@Secsytime is dat de 660? Zeker een mooi ding, alleen wat raar geplaatste clipons voor een racer.

• Wootlock
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 24-01 15:48

Wootlock

Evilution

Chakotay schreef op woensdag 13 november 2019 @ 14:59:
@Secsytime is dat de 660? Zeker een mooi ding, alleen wat raar geplaatste clipons voor een racer.
Volgens mij is dit het kleine broertje van de Tuono (hence geen clipons)

"Don't let your dreams be memes"

• NLDViane
@Chakotay Dit is de Tuono 660, kijk maar naar het ruitje en de handlebar :Y

Over die raar geplaatste clip-ons: denk dat ze die afweging gemaakt hebben om het comfort op langere stukken te behouden.
However, Aprilia stress that the RS is a road bike. There’s plenty of steering lock, the seat is described as ‘spacious’, and, unlike the prototype shown this time last year, the clip-on ’bars are mounted above the top yoke. Imagine a riding position closer to Honda’s usable CBR650R than Yamaha’s focused R6.
https://www.motorcyclenews.com/news/new-bikes/aprilia-rs660/

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ahh, vandaar. Wel veel bodywork voor een Tuono, op het stukje naast het blok na lijkt het bijna een volledige kuip :)

• NLDViane
Eens. Een belly-pan staat IMHO de meeste naked bikes wel goed, maar dit gaat wel heel ver. Zie hieronder de verschillen

Tuono 660

RS 660

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
NLDViane schreef op woensdag 13 november 2019 @ 16:22:
Eens. Een belly-pan staat IMHO de meeste naked bikes wel goed, maar dit gaat wel heel ver. Zie hieronder de verschillen

Tuono 660
[Afbeelding]
RS 660
[Afbeelding]
:9~ damn... mooi dingetje zeg.

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 24-01 13:06
Secsytime schreef op woensdag 13 november 2019 @ 14:49:
[Afbeelding]

Wat een mooi ding zeg, als de prijs een beetje oké is ben ik bang voor men portemonnee.. Zal die dit jaar uitkomen? Ziet er best wel productie ready uit.

Dat is mijn motto geworden :+

Je leeft maar 1 keer, veel mensen halen de 50, laat staan de 40 niet eens, dus genieten maar. 8)

I7 9700K 5,1Ghz

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Joopieboy schreef op woensdag 13 november 2019 @ 17:57:
Je leeft maar 1 keer, veel mensen halen de 50, laat staan de 40 niet eens, dus genieten maar. 8)
So true (sommigen komen er bij 60+ pas achter dat een motor(rijbewijs) toch wel een toegevoegde waarde heeft :+ ).
Je kan het overdrijven maar vooral veel sparen in de hoop er ooit in de verre toekomst van te genieten is imho niet de juiste manier. Uiteindelijk kan je, aan het eind van de rit, jezelf er waarschijnlijk niet toe zetten om je zuurgespaarde geld uit te geven en dan moet je eerst nog eens die leeftijd halen. * botoo heeft voldoende leeftijdsgenootjes om zien vallen om de behoefte om te sparen flink te onderdrukken.

Volgende week woensdag belooft het droog te blijven, twee lesuurtjes ingeboekt :)

Shrek op een ezel . . .

• Joopieboy
botoo schreef op woensdag 13 november 2019 @ 18:28:
[...]

So true (sommigen komen er bij 60+ pas achter dat een motor(rijbewijs) toch wel een toegevoegde waarde heeft :+ ).
Je kan het overdrijven maar vooral veel sparen in de hoop er ooit in de verre toekomst van te genieten is imho niet de juiste manier. Uiteindelijk kan je, aan het eind van de rit, jezelf er waarschijnlijk niet toe zetten om je zuurgespaarde geld uit te geven en dan moet je eerst nog eens die leeftijd halen. * botoo heeft voldoende leeftijdsgenootjes om zien vallen om de behoefte om te sparen flink te onderdrukken.

Volgende week woensdag belooft het droog te blijven, twee lesuurtjes ingeboekt :)
Volgens mij denken we er redelijk gelijk over idd, natuurlijk moet je sparen en dat geld heb ik ook nodig gehad bv voor een eigen appartement, de verbouwingen etc, geld achter de hand voor als er iets gebeurd, maar alles potten en dan idd op jongen leeftijd omvallen, of door lichamelijke klachten moeten stoppen. Nee dank je :)

I7 9700K 5,1Ghz

• SmurfLink
  • Niet online
Joopieboy schreef op woensdag 13 november 2019 @ 18:33:
[...]

Volgens mij denken we er redelijk gelijk over idd, natuurlijk moet je sparen en dat geld heb ik ook nodig gehad bv voor een eigen appartement, de verbouwingen etc, geld achter de hand voor als er iets gebeurd, maar alles potten en dan idd op jongen leeftijd omvallen, of door lichamelijke klachten moeten stoppen. Nee dank je :)
Dan liever een dikke BMW op je 30e. :P

• Joopieboy
SmurfLink schreef op woensdag 13 november 2019 @ 19:03:
[...]

8)

I7 9700K 5,1Ghz

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Maar dan: keuzes, keuzes, keuzes.

Gelukkig is er Donderdag 20 februari en vrijdag 21 februari van 10.00 uur tot 21.00 uur.
En op zaterdag 22 februari en zondag 23 februari van 10.00 uur tot 18.00 uur. (c&p :+ ) de https://www.motorbeursutrecht.nl/

Ik denk dat ik uiteindelijk toch een Harley wil, ondanks het feit dat de 883 en de 1200 vaak aangeprezen worden als beginnersmotor en/of damesmotor gaat mijn interesse het meest uit naar één van deze. De 1200 heeft de voorkeur vanwege het iets hogere vermogen maar de Black Denim uitvoering van de 883 is toch echt wel wat ik het summum van looks vindt. Nu kan de 883 'simpel' opgewaardeerd worden naar 1200 met een big bore kit maar dan geef ik toch wel wat meer uit dan ik prettig ga vinden. Een 1200 nemen en er dan de black on black looks aan geven gaat ook niet voor niks.

Vorige week tegen een Vulcan S aangelopen, voor 2020 staat er een volledig zwarte versie op stapel en de prijs is meer dan een beetje interessant in vergelijking met een HD, maar het is geen HD en al helemaal geen V-twin. Koop ik daarmee een wannabee die ik uiteindelijk weer in ga ruilen voor een 'echte' (en dus een hoop geld verlies)? Misschien is zo'n Vulcan S in gebruikte uitvoering toch wel een goede keus en geeft me de tijd om uit te gaan kijken naar een deels zelfbouw HD? Als je me diep in mijn hart kijkt dan is zo'n HD softtail met een 250 achterband toch wel het summum maar of ik dat wil en kan betalen is een tweede.

Shrek op een ezel . . .

• Destruction
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 00:32

Destruction

(ex-)Automonteur

Joopieboy schreef op woensdag 13 november 2019 @ 18:33:
[...]

Exact dit. Ik kende veel mensen die altijd alles op later hebben ingezet, naar nu blijkt een later dat helemaal niet van toepassing is, door verschillende oorzaken. Recentelijk nog, toen een kennis van me overleed aan de gevolgen van ALS. Als hij 65 was kon hij stoppen met werken, en zou dan lekker gaan rondreizen.. Well, hij is nog net 65 geworden... :| Daar heb je dan braaf voor gespaard altijd....

* Destruction heeft er een "f*ck later" houding aan overgehouden.. Maak plezier, doe wat je wil (en kan), geniet van het leven, niemand heeft je morgen beloofd tenslotte :)

En welke jaren leef je nou langer? Precies, de laatste... :+

Ford Focus Wagon 1.6 16v '03 | Honda CBR600F '91 | Gravity is a myth, earth sucks.

• wd200
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 21:17
Beter koop je iets met plezier dan iets net niet. Heb ook meer betaald voor street triple R Dan ik vooraf wilde maar elke euro die ik meer voor de R betaald heb (tov normale) is het waard, elke keer als ik er op rij / dat ding zie staan.

MacBook air 11"; iPad air; iphone 7

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Geld is slechts inkt op een stukje papier (en zelfs dat niet meer tegenwoordig :P ), de trilling onder je kont is echt, daar kan geen inkt tegenop 8)

Shrek op een ezel . . .

• Joopieboy
En toch is het ook best wel grappig, 5 jaar geleden moest en zou het een Gixxer worden bleek uiteindelijk na een jaar zoeken, jongensdroom waargemaakt, hoop geld ingegaan, en nu ben ik aan het wachten tot mijn R1250GSA afgeleverd gaat worden, wie had dat gedacht. 8)

I7 9700K 5,1Ghz

• Accident
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 24-01 15:36

Accident

's Happen

Secsytime schreef op woensdag 13 november 2019 @ 14:49:
[Afbeelding]

Ik had me voorgenomen om na de Vespa nooit meer een nieuwe motor te kopen, komen ze hier mee 8)7

eerst maar eens kijken wat de prijs gaat doen en hoe sterk ik ben :P

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

NLDViane schreef op woensdag 13 november 2019 @ 16:22:

Tuono 660
[Afbeelding]
RS 660
[Afbeelding]
Bijna een hele kuip, maar geen spiegels en nummerbord.. rare keuze voor een naked..

• NLDViane
Had ook voor geen goud m'n motorrijbewijs willen missen, blij dat ik m 2 jaar geleden gehaald heb en niet "verstandig" gewacht heb tot ik m'n diploma had. Eerst studeren, tijdens de studie komt er eerst een dame tussendoor, studie net afgerond -> beide schulden, huisje huren, fulltime werken, eventueel trouwen, kind erbij... Snap nu wel dat veel mensen een motor als midlife-crisis zien, pas dan heb je er tijd voor :p

@ToolkiT het is nog een concept (vandaar geen nummerplaathouder en spiegels), hoop toch echt dat ze nog een deel van de kuip afhalen.

• Clavis
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 22-01 14:57
NLDViane schreef op woensdag 13 november 2019 @ 21:45:
Had ook voor geen goud m'n motorrijbewijs willen missen, blij dat ik m 2 jaar geleden gehaald heb en niet "verstandig" gewacht heb tot ik m'n diploma had. Eerst studeren, tijdens de studie komt er eerst een dame tussendoor, studie net afgerond -> beide schulden, huisje huren, fulltime werken, eventueel trouwen, kind erbij... Snap nu wel dat veel mensen een motor als midlife-crisis zien, pas dan heb je er tijd voor :p

@ToolkiT het is nog een concept (vandaar geen nummerplaathouder en spiegels), hoop toch echt dat ze nog een deel van de kuip afhalen.
Haha, kan me er in vinden. A.s zaterdag m’n eerste les 🙂

• f2ride2001
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 21-01 12:37
Joopieboy schreef op woensdag 13 november 2019 @ 20:47:
En toch is het ook best wel grappig, 5 jaar geleden moest en zou het een Gixxer worden bleek uiteindelijk na een jaar zoeken, jongensdroom waargemaakt, hoop geld ingegaan, en nu ben ik aan het wachten tot mijn R1250GSA afgeleverd gaat worden, wie had dat gedacht. 8)
Pfffff, je bent wel heel snel "oud" geworden :+

• harley
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 23:15
Verstand komt met de jaren zeggen ze.

Snap daarom ook niet dat ik weer aan het rondkijken ben voor een andere Harley als vervanger van de v-rod :+

...

• spijk860
  • Laatst online: 23-01 12:22
wd200 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 20:07:
Beter koop je iets met plezier dan iets net niet. Heb ook meer betaald voor street triple R Dan ik vooraf wilde maar elke euro die ik meer voor de R betaald heb (tov normale) is het waard, elke keer als ik er op rij / dat ding zie staan.
Hoe bevalt de street triple R? Toevallig de 675cc? Zo ja, die zou ik zelf kunnen rijden op mijn a2. Zou je mij er meer over kunnen vertellen?

MBP 13 2017, Iphone Xs 64

• SmurfLink
  • Niet online
NLDViane schreef op woensdag 13 november 2019 @ 21:45:
Mja daarom is het bij mij dus ook pas laat gebeurd.. merk dat ik het nu wel erg jammer vind omdat er veel minder tijd over blijft om te rijden. :P terwijl tijdens je studie je gewoon zoveel meer tijd hebt. maarja, toen woonde ik thuis en ging er een moeder dwarsliggen. Blijft wel mooi dat alle dingen die me verboden werden zolang ik thuis woonde, ik nu braaf allemaal aan het doen ben sinds ik uit huis ben. _O- elk jaar weer eentje erbij.

:P Als dit m'n midlife crisis is weet ik iig dat ik niet oud ga worden, maar wel een leuk leven heb gehad!

• Willem30
  • Laatst online: 24-01 14:37
Niks mis mee. Ik wilde jaren geleden ook nog supersport halen. Sinds 2 jaar rij ik nu BMW en wil voorlopig geen ander merk meer. :P

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

spijk860 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 07:43:
[...]

Hoe bevalt de street triple R? Toevallig de 675cc? Zo ja, die zou ik zelf kunnen rijden op mijn a2. Zou je mij er meer over kunnen vertellen?
Een geweldige motor, gewoon proefrijden!

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 07:20

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Willem30 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:52:
[...]

Niks mis mee. Ik wilde jaren geleden ook nog supersport halen. Sinds 2 jaar rij ik nu BMW en wil voorlopig geen ander merk meer. :P
Iedereen die ik spreek, van jong tot oud, welke op een GS gereden hebben zijn enthousiast.

A wise man once said: 'Work is not a place."

• Booyaa
Tylen schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:16:
[...]

Iedereen die ik spreek, van jong tot oud, welke op een GS gereden hebben zijn enthousiast.
Nu alleen het geld nog :+

• Ghostrider
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23-01 14:18

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

SmurfLink schreef op woensdag 13 november 2019 @ 19:03:
[...]

Uit ervaring kan ik vertellen dat dat best wat geld kost, meer dan een GSXR 1000 op de weg houden :'(

Asus Zenbook i7 256gb

• Ghostrider
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23-01 14:18

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

fdees schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 18:40:
[...]

Beetje literbike doet ruim 190 in zijn 2 hoor, 160 in zijn 1 ;)

Asus Zenbook i7 256gb

• SmurfLink
  • Niet online
[...]

:P Behalve dat ik in flinke plateauzolen mag gaan investeren voor ik eens met m'n tenen bij de grond kan op zo'n ding.
Ghostrider schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:24:
[...]

Uit ervaring kan ik vertellen dat dat best wat geld kost, meer dan een GSXR 1000 op de weg houden :'(
Tja, mij dan ook niet gezien. ;)

• Tankiej
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 23:46
[...]

Ik heb onlangs ook op eentje gereden. Het viel niet tegen, maar er zijn andere motoren waar ik enthousiaster van word :P

• Waaj
  • Niet online
[...]

I beg to differ :)

Ik heb weliswaar alleen op de 1150 en de 1200 GS gereden, maar het deed me helemaal niets.Niet dat het slecht was, maar gewoon helemaal geen positief of negatief gevoel bij. Terwijl ik de R1200R van m'n vriendin wel een leuke motor vind om op te rijden

Gelukkig maakt BMW ook de XR *O*

• NLDViane
@spijk860 met A2 mag je alleen de Street Triple 35kW (af fabriek, 660cc blok i.v.m. Australische regelgeving) rijden, de gewone 675 kan je niet terugvoeren omdat ie origineel meer dan 70kW vermogen heeft. Is wel een geweldige motor though :Y

• McKaamos
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ik loop achter, geloof ik :+
Gixxer al foetsie dan? of ingeruild?
SmurfLink schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:42:
[...]

:P Behalve dat ik in flinke plateauzolen mag gaan investeren voor ik eens met m'n tenen bij de grond kan op zo'n ding.

Met ingebouwde vering zodat je ook nog makkelijker in het zadel kan springen :+
[...]

Tja, mij dan ook niet gezien. ;)

Project Magna | Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda CBR600F '97 | Honda Magna V30 '85 | Bendao E-Scooter '10

• Mauritio
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 24-01 12:59
spijk860 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 07:43:
[...]

Ik heb ook een Striple RX 675! Vraag maar raak :)

• peterkuli
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 24-01 09:21
Iemand ervaring met Modeka kleding? Bij Ten Kate hebben ze een soort van aanbieding op hun Facebook pagina staan maar heb er nog nooit van gehoord. Iemand positieve of negatieve ervaringen met deze of soortgelijke textiele pakken?
Pagina: 1 ... 55 ... 79 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True