Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• NLDViane
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 09:35
Opzich geen verkeerde fiets om te zien, maar dat wijnvat tussen de cilinders...

Dat het blok zo lekker breed is staat m wel, is weer eens wat anders dan die V-twins :Y

NLDViane wijzigde deze reactie 06-11-2019 12:45 (13%)

• DeLyon
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 10:28
Oef.. dacht dat ik er zo goed als uit was, en binnenkort de MT-07 wilde gaan bestellen (ondanks dat er geen 2020 model komt).

Nu kondigt Kawasaki gisteren de 2020 update van de Z650 aan, die er ook erg lekker uit ziet plus de nodige updates zoals LED, boordcomputer, etc. Dat wordt proefrijden zodra hij er is.

DeLyon wijzigde deze reactie 06-11-2019 13:15 (10%)

• Willem30
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 09:14
Raad van State: rijverbod voor motorrijders op Lekdijk is terecht

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1985211/

• kneusteun
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 08:14
Willem30 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:28:
Raad van State: rijverbod voor motorrijders op Lekdijk is terecht

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1985211/
Totdat iedereen electro rijdt? want dan is er geen geluidoverlast meer.

• kneusteun
NLDViane schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:43:
[...]

Opzich geen verkeerde fiets om te zien, maar dat wijnvat tussen de cilinders...

Dat het blok zo lekker breed is staat m wel, is weer eens wat anders dan die V-twins :Y
Ik vind dat blok echt prachtig, alleen had ik liever een wat meer gangbare fiets gezien.
Meer richting een R80 retro.

• Acid_Burn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21-01 17:18
kneusteun schreef op woensdag 6 november 2019 @ 15:07:
[...]

Totdat iedereen electro rijdt? want dan is er geen geluidoverlast meer.
Hun argumenten gaan meer richting dat motoren gewoon door kunnen rijden en dat het snelheidsverschil te groot zou zijn.

Eigenlijk zou de MAG oid van de zomer een protest rit moeten organiseren :P

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• bleufred1
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 09:08
Acid_Burn schreef op woensdag 6 november 2019 @ 15:13:
[...]

Hun argumenten gaan meer richting dat motoren gewoon door kunnen rijden en dat het snelheidsverschil te groot zou zijn.

Eigenlijk zou de MAG oid van de zomer een protest rit moeten organiseren :P
Ik heb daar gefietst en rij daar in de spits ook wel eens met de auto naar mijn schoonouders. Voor de motor helaas te laat me rijbewijs gehaald :')

Ergernis in de auto daar is juist de paar auto's die 40-km/h rijden en zo een enorme rij achter zich creëren. Meestal dezelfde auto die bij elke tegenligger volledig tot stilstand komt.
Op de fiets is het juist de te hard rijdende auto (bij inhalen) vervelend vanwege de ruimte die de auto op de weg inneemt.
De motoren die inhalen kunnen ruim en veilig om mij heen..

Maar ik ben dan geen omwonende dus mijn mening telt niet :+

• Bommes
  • Registratie: september 2007
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Perfect, ik luister graag muziek tijdens het rijden dus heb ik de JBL versie gekozen. Echt goed geluid, dat meer dan hard genoeg gaat.
Fijn is ook de automatische volume regeling, soms net iets te zacht als je langzaam rijd maar wel tof dat je er niet over hoeft na te denken.
Batterijen gaan ook lang genoeg mee, hele dag rijden met muziek aan en nog niet leeg aan het einde van de dag.
Tot nu toe ook goed waterdicht, terwijl ze dat officieel niet zouden moeten zijn.
Het kost een paar knaken, zeker omdat ik de duo set heb maar meer dan waard voor mij.
Ik kom van zo een eBay setje, dit is echt totaal een andere wereld.
ThemNuts schreef op woensdag 6 november 2019 @ 00:13:
[...]

Ik net de Freecom 2+ aangeschaft en best tevreden mee. Wel wat wind aan de andere kant van de lijn maar dat zal wel variëren naargelang de helm.

Enige waar ik nog niet achter ben is wanneer ik happy zit te fluiten in de helm er een biep afgaat en dan "cannot find the command" of iets. Moet wie dingen maar eens opzoeken en vanbuiten leren.
Heb je de freecom app op je telefoon? Dan kun je die voice command ook uit zetten. De knopjes werken voor muziek duidelijk genoeg daar vond ik die voicecommand niets aan toevoegen. Net als jij eigenlijk zie ik het lekker mee te bleren met de muziek krijg je steeds meldingen dat het commando niet herkend wordt. :|

life is what happens to you while you're busy making other plans ~ Lennon

• ThemNuts
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 21-01 13:26
Bommes schreef op woensdag 6 november 2019 @ 18:53:

Heb je de freecom app op je telefoon? Dan kun je die voice command ook uit zetten. De knopjes werken voor muziek duidelijk genoeg daar vond ik die voicecommand niets aan toevoegen. Net als jij eigenlijk zie ik het lekker mee te bleren met de muziek krijg je steeds meldingen dat het commando niet herkend wordt. :|
Ja heb de app staan maar gebruik die nie echt. Heb een Quad Lock en draai spotify in car modus.
Voor de paar liedjes die ik skip in mijn lijst doe ik dit via de gsm. De knopjes gebruik ik voor het ogenblik helemaal niet. Mss wanneer de vrouw eind deze maand ook op de moto springt.

ThemNuts wijzigde deze reactie 07-11-2019 09:28 (7%)

• JanPedaal
  • Registratie: november 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Weinig motoren op de weg gisteren en vanochtend, hoewel het helemaal niet koud is. Het motorseizoen lijkt nu toch ten einde te lopen.
Ik ga zelf deze week of volgende week de motor ook in winterslaap brengen. Heeft er iemand toevallig een online overzicht gevonden waar er nog E5 benzine getankt kan worden? Tijdens het seizoen ben ik niet zo bang voor E10 (elke dag rijden en elke 2 dagen tanken voorkomt ontmengen) maar als ik hem een aantal maanden stil zet heb ik er liever minder E in zitten.
Heb bij mij in de buurt een tankstation gevonden met E5 (Total Excellium) maar dat is een bemand station, dus moet ik helm afdoen en afstappen, naar binnen lopen om af te rekenen etc.
Ben eigenlijk op zoek naar een onbemand station met E5, zodat ik minder tijd kwijt ben met tanken. Maar de meeste onbemande stations hebben alleen de reguliere Euro95 en dat is nu (bijna?) overal E10.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• Leviathius
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 10:37
JanPedaal schreef op donderdag 7 november 2019 @ 09:28:
Weinig motoren op de weg gisteren en vanochtend, hoewel het helemaal niet koud is. Het motorseizoen lijkt nu toch ten einde te lopen.
Ik ga zelf deze week of volgende week de motor ook in winterslaap brengen. Heeft er iemand toevallig een online overzicht gevonden waar er nog E5 benzine getankt kan worden? Tijdens het seizoen ben ik niet zo bang voor E10 (elke dag rijden en elke 2 dagen tanken voorkomt ontmengen) maar als ik hem een aantal maanden stil zet heb ik er liever minder E in zitten.
Heb bij mij in de buurt een tankstation gevonden met E5 (Total Excellium) maar dat is een bemand station, dus moet ik helm afdoen en afstappen, naar binnen lopen om af te rekenen etc.
Ben eigenlijk op zoek naar een onbemand station met E5, zodat ik minder tijd kwijt ben met tanken. Maar de meeste onbemande stations hebben alleen de reguliere Euro95 en dat is nu (bijna?) overal E10.
Euro98 en de premium brandstoffen zijn E5. Als je het voor winterslaap doet, investeer dan die ene euro meer in Euro98 zou ik zeggen :).

Gisteren is de accu van de Grom overleden gok ik.. tijdens het rijden gingen steeds meer lampjes uit en begon de backlight van het dashboard te knipperen op de maat van de toeren van het motorblokje. Thuis accu aan de lader gelegd, maar die knipperde 1x en deed toen niets meer. Was een kleine Yuasa accu. Wat is een beetje gebruikelijk als levensduur? Deze heeft er zo'n 2 jaar in gezeten en altijd buiten gestaan in weer en wind en nooit aan de oplader gehangen.

Heb ondertussen al wel een nieuwe Yuasa besteld, dus komt goed.

YouTube: MotorcycleGeek

• noes
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Leviathius schreef op donderdag 7 november 2019 @ 09:33:
[...]

Gisteren is de accu van de Grom overleden gok ik.. tijdens het rijden gingen steeds meer lampjes uit en begon de backlight van het dashboard te knipperen op de maat van de toeren van het motorblokje. Thuis accu aan de lader gelegd, maar die knipperde 1x en deed toen niets meer. Was een kleine Yuasa accu. Wat is een beetje gebruikelijk als levensduur? Deze heeft er zo'n 2 jaar in gezeten en altijd buiten gestaan in weer en wind en nooit aan de oplader gehangen.

Heb ondertussen al wel een nieuwe Yuasa besteld, dus komt goed.
Was je laadspanning wel voldoende? Tenzij er ineens een paar cellen kapot zijn gegaan, zou ik verwachten dat je motor wel gewoon blijft lopen, ondanks defecte accu.

K46/S1000RR, K26/R1200RT, E61/550i

• Leviathius
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 10:37
noes schreef op donderdag 7 november 2019 @ 09:37:
[...]

Was je laadspanning wel voldoende? Tenzij er ineens een paar cellen kapot zijn gegaan, zou ik verwachten dat je motor wel gewoon blijft lopen, ondanks defecte accu.
Hij bleef inderdaad wel gewoon lopen. Het was alleen dat de DRL (LED) het niet meer deed en zodra ik dus stilstond en de motor stationair draaide dan ging de backlight van het dashboard knipperen. Maar motor viel niet uit. Als ik een paar minuten aan het rijden was (lees: Vol gas de max snelheid op die weg halen :+), dan ging de DRL soms weer aan. Maar zodra ik stilstond viel die weer uit.

YouTube: MotorcycleGeek

• Willem30
Ik rij vrolijk door tot het echt glad gaat worden :w

Ik weet niet waar je woont maar in Baarn bij de Esso als je afrit Soest neemt op de A1 kan je Supreme 95 E5 onbemand tanken. Toevallig tank ik daar weleens tijdens w-w rit.

• Joepla
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 09:15

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

De discussie of het al dan niet nodig is om niet-ethanolhoudende benzine te kiezen voor de winterstalling komt regelmatig terug, ook op andere forums. Ik snap waarom je het doet en ik doe het zelf ook. 2 eurootjes meer in de tank met minder kans op gedoe is het mij wel waard. Voorbeelden en comments genoeg van mensen die dit al 30 jaar niet doen (en "nooit geen" problemen), maar als je een keer je brandstofsysteem moet reinigen of gedeeltelijk vervangen (brandstofpomp bv.) piep je wel anders.

Er is veel onduidelijkheid over de zgn. premium brandstoffen. Alleen BP is (voor zover ik kan nagaan) juist wel heel helder hierover:

"Aan de Ultimate 98 van BP wordt overigens geen ethanol toegevoegd. Mocht dit in de toekomst veranderen, dan zullen wij dit duidelijk aan onze klanten communiceren."

Een bemand BP station vind je op iedere hoek van de straat, dus ik denk dat je hier wel wat mee kan.
Leviathius schreef op donderdag 7 november 2019 @ 09:33:
[...]
Euro98 en de premium brandstoffen zijn E5. Als je het voor winterslaap doet, investeer dan die ene euro meer in Euro98 zou ik zeggen :).
Overigens betekent E5 dat er tot 5% ethanol is toegevoegd. 0% kan dus ook, zoals in BP Ultimate.

Zelf kieper ik er ook nog een benzinestabilisator in, baat het niet...
Dit spul is rete-duur in kleine flesjes. Koop je het per liter en deel je het met wat motormaatjes, dan is het ook weer een kwartjes-kwestie.

Live solarinfo op PVoutput [6,625 kWp]

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Willem30 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:10:
[...]

Ik weet niet waar je woont maar in Baarn bij de Esso als je afrit Soest neemt op de A1 kan je Supreme 95 E5 onbemand tanken. Toevallig tank ik daar weleens tijdens w-w rit.
Goede tip, ik rij ook elke dag de A1 voor w-w dus deze ga ik zeker proberen!
Joepla schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:28:
[...]

Een bemand BP station vind je op iedere hoek van de straat, dus ik denk dat je hier wel wat mee kan.
Die heb ik inderdaad in de buurt (maar kost dus meer tijd om te tanken)
Overigens betekent E5 dat er tot 5% ethanol is toegevoegd. 0% kan dus ook, zoals in BP Ultimate.

Zelf kieper ik er ook nog een benzinestabilisator in, baat het niet...
Dit spul is rete-duur in kleine flesjes. Koop je het per liter en deel je het met wat motormaatjes, dan is het ook weer een kwartjes-kwestie.
Ik heb toen ik mijn motor 2 jaar stil had staan i.v.m. verblijf in het buitenland de tank volgegooid met BP ultimate, zonder verdere toevoegingen. Na 2 jaar starten en tankje leegrijden zonder problemen. Dus da's mooi spul ja.

JanPedaal wijzigde deze reactie 07-11-2019 10:34 (50%)
Reden: Antwoord Joepla toegevoegd

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• Willem30
JanPedaal schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:28:
[...]

Goede tip, ik rij ook elke dag de A1 voor w-w dus deze ga ik zeker proberen!
E5 is per liter wel iets van 20 cent duurder. Ik tank dat niet elke keer. Ben benieuwd hoelang dat leverbaar blijft.

Willem30 wijzigde deze reactie 07-11-2019 10:55 (22%)
Reden: typo

• Rick-Jan
  • Registratie: april 2010
  • Nu online

Rick-Jan

always connected

https://www.kawasaki.nl/n...9eDlEKCg1aWA1eDAwJWlFdDgw

Nieuwe Z900 2020 aangekondigd. Heb net 1,5 maand de 2019 in bezit, staat nu 1000km op en 1e beurtje gehad. Is het qua investering heel dom om deze in te ruilen op het 2020 model? Zou mij voornamelijk om de traction control/Rijmodi/ TFT/led gaan.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• Joepla

Joepla

@Rick-Jan Kort door de bocht: ja. Als je de motor nieuw hebt gekocht en er nu alweer vanaf wil, dan hoor je de zak geld bij wijze van spreken, op de grond vallen.
Tenzij je erg gunstig kunt inruilen natuurlijk.

• steveman
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 21-01 18:50

steveman

"Be curious"

Rick-Jan schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:25:
https://www.kawasaki.nl/n...9eDlEKCg1aWA1eDAwJWlFdDgw

Nieuwe Z900 2020 aangekondigd. Heb net 1,5 maand de 2019 in bezit, staat nu 1000km op en 1e beurtje gehad. Is het qua investering heel dom om deze in te ruilen op het 2020 model? Zou mij voornamelijk om de traction control/Rijmodi/ TFT/led gaan.
Dan denkt men da's een "lemon" vrees ik. Ooit een Hornet gekocht met 1800km op de teller, voor 2000 onder nieuwprijs of zo :D (zelfde jaar nog)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• NLDViane
@JanPedaal vond het gisteren goed koud anders, was erg jaloers op de FJR die ik tegen kwam... Stapte op de motor toen het begon te regenen, 20min later in arnhem liep ik naar binnen en toen was het droog. Anderhalf uur later het hele spul weer aangetrokken maar had het al koud toen ik Arnhem uit reed (binnendoor richting Otterlo). Dinsdagavond door de lichte mist voelde het warmer aan, laat ik het zo zeggen.

Tank zelf altijd bij de Shell, V-power erin, die hebben in Harderwijk een bemand tankstation met 2 24/7 terminals buiten. Vind het ideaal :)

@Rick-Jan als je m privé gekocht hebt heb je de BPM en BTW in principe al weggegooid... Zo ging het bij auto's in ieder geval. Snap je overwegingen, maar lijkt mij zonde van het geld. Misschien een keer met je dealer overleggen?

• Rick-Jan
  • Registratie: april 2010
  • Nu online

Rick-Jan

always connected

Bedankt voor de antwoorden, zoiets vermoedde ik dus al. Ik houd m mooi een aantal jaar en zien we daarna wel weer :)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• Joepla

Joepla

Rick-Jan schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:29:
Bedankt voor de antwoorden, zoiets vermoedde ik dus al. Ik houd m mooi een aantal jaar en zien we daarna wel weer :)
Proberen wat de dealer voor je wil doen kan altijd... Het is je hobby (neem ik aan) en als je er blij van wordt, waarom niet? :)

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 07:46
steveman schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:09:
[...]
Dan denkt men da's een "lemon" vrees ik. Ooit een Hornet gekocht met 1800km op de teller, voor 2000 onder nieuwprijs of zo :D (zelfde jaar nog)
Ik vermoed dat @Rick-Jan ook zo 2.000 moet bijleggen op een nieuwe. Zou ik ook niet doen. De verschillen in uiterlijk lijken redelijk beperkt.

Ik snap de overweging wel. Ik begon hem ook beetje te knijpen voor mijn MT-09. Had er nooit over nagedacht dat nieuwe modeljaar eraan kwam. Gelukkig geen wijzigen tot op heden.

Maargoed, ik baal stiekem wel beetje dat ik niet gewacht heb vanwege de BMW F900R.

BMW F31 330i M Sport Shadow '18 - Yamaha MT-09 SP '19

• Streepje
  • Laatst online: 21-01 19:53

Streepje

noem me maar Streepje

sham27 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:47:
[...]

Ik vermoed dat @Rick-Jan ook zo 2.000 moet bijleggen op een nieuwe. Zou ik ook niet doen. De verschillen in uiterlijk lijken redelijk beperkt.

Ik snap de overweging wel. Ik begon hem ook beetje te knijpen voor mijn MT-09. Had er nooit over nagedacht dat nieuwe modeljaar eraan kwam. Gelukkig geen wijzigen tot op heden.

Maargoed, ik baal stiekem wel beetje dat ik niet gewacht heb vanwege de BMW F900R.
De mt09 had sowieso nog geen grote update gekregen aangezien die in 2017 al gedaan is. Maar nu ik zo’n beetje elke fabrikant tft schermen zie plaatsen is er natuurlijk kans dat de 07/09/10 volgend jaar ook een standaard tft scherm krijgen,

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Willem30 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:49:
[...]

E5 is per liter wel iets van 20 cent duurder. Ik tank dat niet elke keer. Ben benieuwd hoelang dat leverbaar blijft.
Zoals gezegd tank ik normaal ook gewoon E10. 20 cent verschil vind ik wel veel. Voor een liter Total Excellium betaal ik "maar" €1.72 tegen €1.60 voor Euro 95 E10 bij de Tango (waar ik normaal altijd tank).
12 cent de liter duurder, maal tankinhoud van ca. 22 liter, is minder dan €3 verschil bij volle tank. Als voorbereiding op de winterstalling prima te verantwoorden.

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 07:46
Streepje schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:10:
[...]

De mt09 had sowieso nog geen grote update gekregen aangezien die in 2017 al gedaan is. Maar nu ik zo’n beetje elke fabrikant tft schermen zie plaatsen is er natuurlijk kans dat de 07/09/10 volgend jaar ook een standaard tft scherm krijgen,
Grappig dat je dat zegt. Ik had namelijk dit jaar verwacht dat de motor niet zo wrijvingen, enkel een mooier tft schermpje.

Maar alleen een tft schermpje vind ik niet zo boeiend eigenlijk. Vaak genoeg dat het daardoor juist te druk en onoverzichtelijk wordt.

BMW F31 330i M Sport Shadow '18 - Yamaha MT-09 SP '19

• f2ride2001
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 21-01 12:37
En wat vinden we van de nieuwe Vstrom?

Marc

• Secsytime
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 08:26

Secsytime

Automagisch

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 08:51
Helemaal niks, maar ik heb dan ook niks met dergelijke modellen, van welk merk dan ook :P

• Dryhte
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 09:37
Ik houd wel van de lijn. En dat de kleur tot helemaal achter doorloopt. Ik ben geen fan van het Sugomi (?) gedoe van Kawasaki, maar vind de stijl van Suzuki (de Katana en nu deze) best te pruimen.

(de gustibus et coloribus non disputandum)

Te koop: 2005 Ducati ST3

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 21-01 19:30

LankHoar

Professionele amateur

Ik vind aardappels er leuker uitzien, maar ieder zijn smaak natuurlijk :+

Heb zojuist even uitgerekend wat mijn Harley verbruikt heeft op de 1900 km trip vorige week. 6L/100 km ofwel 16.5 km/L, valt me niet mee eigenlijk, had zuiniger verwacht voor een motor, vooral op zo'n lang stuk..

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Vrijdag schreef op donderdag 7 november 2019 @ 18:53:
[...]

Helemaal niks, maar ik heb dan ook niks met dergelijke modellen, van welk merk dan ook :P
Hee het is donderdag.. Terug in je hokje jij..

* Bommes houd strommy zijn oortjes dicht

• timmie271
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 10:44
LankHoar schreef op donderdag 7 november 2019 @ 21:49:
[...]

Ik vind aardappels er leuker uitzien, maar ieder zijn smaak natuurlijk :+

Heb zojuist even uitgerekend wat mijn Harley verbruikt heeft op de 1900 km trip vorige week. 6L/100 km ofwel 16.5 km/L, valt me niet mee eigenlijk, had zuiniger verwacht voor een motor, vooral op zo'n lang stuk..
De kou zal misschien ook niet helpen :)
Wat reed je gemiddeld toen het warmer was?
Bommes schreef op donderdag 7 november 2019 @ 22:03:
[...]

_O- _O- _O- _O-

XBOX live: timmie271 add me for FM7 and other games :)

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Willem30 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:10:
Of flinke nachtvorst waardoor er plakkaten ijs op de trailers liggen. Die plakkaten komen altijd net naar beneden terwijl jij langszij rijdt of liggen op de weg in die ene bocht die je altijd met een aardig tempo doorkunt...

En ja, ik ben ook een doorrijder. Er moet alleen nog even handvatverwarming gemonteerd worden op mijn Pan, dan houd ik misschien warme handjes.

• Vrijdag
Bommes schreef op donderdag 7 november 2019 @ 22:03:
[...]

Met mij is het altijd Vrijdag 8)

• mr_zippey
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 23:10
hoorde @Vrijdag? is het toch alweer bijna... ;)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

timmie271 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 22:05:
[...]

De kou zal misschien ook niet helpen :)
Wat reed je gemiddeld toen het warmer was?
Daar heb ik geen betrouwbare berekening van aangezien mijn carburateur toen nog niet goed afgesteld stond. Hield het wel bij maar zat toen aan 6.8L op 100 km :+

Wanneer word je een doorrijder beschouwd? Telt mijn 1900 km in 5 dagen van afgelopen week? :*) oOo

• timmie271
LankHoar schreef op donderdag 7 november 2019 @ 22:27:
[...]

Daar heb ik geen betrouwbare berekening van aangezien mijn carburateur toen nog niet goed afgesteld stond. Hield het wel bij maar zat toen aan 6.8L op 100 km :+

Wanneer word je een doorrijder beschouwd? Telt mijn 1900 km in 5 dagen van afgelopen week? :*) oOo
Als je pas stopt met rijden als het ijzelt _O- _O-

Er zijn hier meen ik een paar gekken die met sneeuw ook nog zelfs rijden :X

• R0y.
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 21-01 22:19
timmie271 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 22:31:
[...]

Sneeuwscooter?

• NLDViane
@LankHoar er van uit gaande dat je over de snelweg gegaan bent vind ik het nog niet zo'n gek verbruik, weet alleen niet wat Harleys daar normaal doen. Met mn RF was het 1 op 14, de Street Triple houdt het iets langer vol (1 op 15-17, niet harder dan 140 en afhankelijk van hoe de wind staat :+ ).

Triple stond voor het begin van 600km snelweg op 4.5l/100km (4400km door de alpen), bij thuiskomst op 4.9l/100km

NLDViane wijzigde deze reactie 07-11-2019 23:06 (16%)

• Maegrim
  • Registratie: oktober 2004

Maegrim

Lokführer

Bij de Shell om de hoek zijn ze al gewend dat ik m'n systeemhelm ophou
(Wel met de klep omhoog :+)

(ノಠ益ಠ)ノ彡 ┻━┻

• timmie271
Maegrim schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 02:32:
[...]

Bij de Shell om de hoek zijn ze al gewend dat ik m'n systeemhelm ophou
(Wel met de klep omhoog :+)
Helm doe ik wel vaak af, maar bivakmuts laat ik wel altijd op :+

• Willem30
sypie schreef op donderdag 7 november 2019 @ 22:12:
[...]

Of flinke nachtvorst waardoor er plakkaten ijs op de trailers liggen. Die plakkaten komen altijd net naar beneden terwijl jij langszij rijdt of liggen op de weg in die ene bocht die je altijd met een aardig tempo doorkunt...

En ja, ik ben ook een doorrijder. Er moet alleen nog even handvatverwarming gemonteerd worden op mijn Pan, dan houd ik misschien warme handjes.
Dat ook. Het was net best frisjes onderweg. :P

Handvatverwarming stond vanochtend bij me aan nog in combinatie met zomerhandschoenen. :')

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Eentje uit de oude doos:

Klokje staat niet goed op dashboard maar dit was in de ochtend onderweg naar RDW voor de invoer keuring van de Vespa.
Helaas niet echt een overzicht foto gemaakt toen maar er lag echt veel sneeuw die dag.

Voor mij nieuwe motor en nog niet zo heel lang mijn rijbewijs -5 en een pak sneeuw.. joepie.. :X

Maar ik rijd liever met:

8) :+

Bommes wijzigde deze reactie 08-11-2019 08:40 (11%)

• Dryhte
Vanochtend ging het verklikkerlichtje voor lage temperatuur (3°C) voor het eerst aan dit 'seizoen'... frisjes, vanaf morgen een laagje extra aan!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

timmie271 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 22:31:
[...]

Als het gesneeuwd heeft wordt er meestal ook flink gestrooid op de wegen, dus kan je beter op de weg zitten dan lopen (want stoepen worden niet gestrooid) ;)

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Zondag word het lekker weer hier. D.w.z. minder bewolkt en de zon zal zo nu en dan zijn hoofd laten zien, tezamen met een degelijke 8 graden. Ga maar een tripje langs kastelen maken denk ik, jeuj :+

• steveman

steveman

"Be curious"

Nu wil m'n vrouw graag een hond, maar ik wil absoluut niet een hond dagelijks uitlaten... Dus landelijk wonen zodat die hond lekker zelf z'n gang kan gaan lijkt me wel wat... MAAR dan moet ik wel op m'n huis kunnen crossen natuurlijk.

Zoiets dus :+

steveman wijzigde deze reactie 08-11-2019 12:43 (18%)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 10:42

ToolkiT

brit-tweaker

steveman schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:42:
Nu wil m'n vrouw graag een hond, maar ik wil absoluut niet een hond dagelijks uitlaten... Dus landelijk wonen zodat die hond lekker zelf z'n gang kan gaan lijkt me wel wat... MAAR dan moet ik wel op m'n huis kunnen crossen natuurlijk.

[Streamable: getfvid_69911433_510830739679292_5278466937297741018_n]

Zoiets dus :+
So cool, maar daar gaan de dierenbescherming die hards zo enorm over struikelen!

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

ToolkiT schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:07:
[...]

So cool, maar daar gaan de dierenbescherming die hards zo enorm over struikelen!
Beetje gek om zelf wel beschermende kleding en helm aan te hebben en die hond gewoon zo te laten zitten. Kan nog wel eens akelig fout gaan :X

Verder lijkt dat beestje het prima naar zijn zin te hebben hoor 8)

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Bommes schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 08:38:
[...]

Eentje uit de oude doos:
[Afbeelding]

Klokje staat niet goed op dashboard maar dit was in de ochtend onderweg naar RDW voor de invoer keuring van de Vespa.
Helaas niet echt een overzicht foto gemaakt toen maar er lag echt veel sneeuw die dag.

Voor mij nieuwe motor en nog niet zo heel lang mijn rijbewijs -5 en een pak sneeuw.. joepie.. :X

Maar ik rijd liever met:
[Afbeelding]
8) :+
Die Vespa heeft die 41 graden verschil ook wel in de gaten, hoor :*)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 10:42

ToolkiT

brit-tweaker

LankHoar schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:35:
[...]

Beetje gek om zelf wel beschermende kleding en helm aan te hebben en die hond gewoon zo te laten zitten. Kan nog wel eens akelig fout gaan :X

Verder lijkt dat beestje het prima naar zijn zin te hebben hoor 8)
Precies.. ik denk dat me meeste van ons de lol er wel van inzien, maar anderen er mogelijk anders over nadenken..
Maar het kan natuurlijk ook nep zijn zoals hier:
[YouTube: Danny Macaskill: Danny Daycare]

ToolkiT wijzigde deze reactie 08-11-2019 14:33 (8%)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• steveman

steveman

"Be curious"

ToolkiT schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:07:
[...]

Nog een reden om het te doen >:)

Nah, animals are innocent ;)

• Chakotay
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 10:34

Chakotay

Lick here to continue

Zo, de Caponord heeft weer verse olie en filtertjes, kwam goed uit dat het mooi weer is tijdens een dagje vrij :)

Een paar dagen terug was er na thuiskomst nog een handschoen op de grond gevallen in de tuin, waar ik pas de volgende ochtend achterkwam... Die was compleet doorweekt :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

wimmel_1 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:56:
[...]

Die Vespa heeft die 41 graden verschil ook wel in de gaten, hoor :*)
Oh vast wel maar daar laat ze maar weinig van merken. O+

• Booyaa
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 08:44
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor ktm 690 duke 3. Wat mij heel erg opvalt is dat de advertenties op MP veel van het type advertenties zijn waar hij op papier nog op begrensd staat maar in werkelijkheid onbegrensd is.

Waarom zou je dat op papier dan niet willen? Is dat luiheid of zo?

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Booyaa schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 17:45:
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor ktm 690 duke 3. Wat mij heel erg opvalt is dat de advertenties op MP veel van het type advertenties zijn waar hij op papier nog op begrensd staat maar in werkelijkheid onbegrensd is.

Het is rijden met meer vermogen zonder een rijbewijs te hebben voor dat vermogen. Daarom op papier minder vermogen dan in het echt.

Edit: Verder is het een fiets waarbij een hoop mensen het leuk vinden de halve dag wheelies mee te maken.

PilatuS wijzigde deze reactie 08-11-2019 18:02 (9%)

• mr_zippey
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 23:10

dat
PilatuS schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 17:51:
[...]

Het is rijden met meer vermogen zonder een rijbewijs te hebben voor dat vermogen. Daarom op papier minder vermogen dan in het echt.

Edit: Verder is het een fiets waarbij een hoop mensen het leuk vinden de halve dag wheelies mee te maken.
en het omzetten van vol naar beperkt vermogen (en v.v.) kost ook geld..

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04

• JK
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21-01 15:10

Nee, dat is bij meer KTM's zo. Bij de RDW worden ze geregistreerd als bijv 6kW.
Waarom zou jij dan enkele honderden euro's neerleggen om 'm wel correct op kenteken te krijgen qua vermogen? Laat KTM en de RDW dat lekker uitzoeken. RDW maakt wel meer fouten, hoewel KTM deze info volgens mij aanlevert bij de RDW en die slikken het blijkbaar voor zoete koek. Zo lang de verzekering in dit geval maar weet hoe het zit en je dus niet op zo'n ding stapt met een A1- of A2-rijbewijs.

Waarom kijk je niet naar een 690 Duke IV? Die lopen zo waanzinnig mooi rond voor een éénpitter, dat je zelfs lange stukken snelweg er fluitend op kan doen, omdat ie aanvoelt als een tweecilinder. Aan de andere kant mist het ook wel weer de charme van een goed-vibrerende éénpitter. Duke 3 zit op 65 pk, Duke 4 op 73 pk. Ik heb 'm gereden met 32kW en met vol vermogen. Echt een heerlijke machine en dat ding kan zo ongelooflijk hard rijden voor een éénpitter. Loopt zo tegen de 210 km/u aan en de tellers van KTM zijn zeer accuraat, dus absoluut ook met GPS ruim over de 200 km/u. Geluid van dikke éénpitters is zo mooi. _/-\o_

Ik wil 'm nog wel een keer hebben, maar vind 'm nog te duur i.t.t. andere motoren. Daarnaast zijn KTM's best wel gewild in de grote steden, dus je bent er zo van af als je niet oplet. :o

JK wijzigde deze reactie 09-11-2019 11:09 (5%)

• Booyaa
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 08:44
JK schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 11:07:
[...]

Nee, dat is bij meer KTM's zo. Bij de RDW worden ze geregistreerd als bijv 6kW.
Waarom zou jij dan enkele honderden euro's neerleggen om 'm wel correct op kenteken te krijgen qua vermogen? Laat KTM en de RDW dat lekker uitzoeken. RDW maakt wel meer fouten, hoewel KTM deze info volgens mij aanlevert bij de RDW en die slikken het blijkbaar voor zoete koek. Zo lang de verzekering in dit geval maar weet hoe het zit en je dus niet op zo'n ding stapt met een A1- of A2-rijbewijs.

Waarom kijk je niet naar een 690 Duke IV? Die lopen zo waanzinnig mooi rond voor een éénpitter, dat je zelfs lange stukken snelweg er fluitend op kan doen, omdat ie aanvoelt als een tweecilinder. Aan de andere kant mist het ook wel weer de charme van een goed-vibrerende éénpitter. Duke 3 zit op 65 pk, Duke 4 op 73 pk. Ik heb 'm gereden met 32kW en met vol vermogen. Echt een heerlijke machine en dat ding kan zo ongelooflijk hard rijden voor een éénpitter. Loopt zo tegen de 210 km/u aan en de tellers van KTM zijn zeer accuraat, dus absoluut ook met GPS ruim over de 200 km/u. Geluid van dikke éénpitters is zo mooi. _/-\o_

Ik wil 'm nog wel een keer hebben, maar vind 'm nog te duur i.t.t. andere motoren. Daarnaast zijn KTM's best wel gewild in de grote steden, dus je bent er zo van af als je niet oplet. :o
Ah, dat verklaart wel een hoop.
Ik kijk voornamelijk naar de 3 omdat er wel een groot verschil in zithoogte zit. Met mijn 2 meter is het wel fijner als ik een iets hogere zitpositie heb.

De 3 zit op : 876 or 895 mm (34.5 or 35.25 in)
en de 4 zit op: 835 mm.

• R0y.
Moest vandaag het e.e.a. ophalen. Paste in een rugzak dus maar even de motor gepakt. KOUDDDDDDDDD. :X :X :X

Ook elke dijk lag vol met blubber.. Ook niet lekker als je even door wilt rijden.

R0y. wijzigde deze reactie 09-11-2019 19:10 (19%)

• NLDViane
@Booyaa kijk anders even op Cycle Ergo, zie je van de meeste motoren precies hoe je zit. Die houden ook rekening met plaatsing van een eventueel aangepast stuur, voetsteuntjes etcetera. Staat ook in de OP :Y

Edit: oh, dat was je vraag niet. Sorry :X

NLDViane wijzigde deze reactie 09-11-2019 15:27 (15%)

• sypie
  • Niet online
Gisteravond/vannacht de wereld een piepklein beetje beter gemaakt. Ik was onderweg met de auto toen ik bij een verkeerslicht deze jongen op de weg zag liggen. Aangezien er geen verder verkeer op het baanvak was heb ik de alarmlichten aangezet, ben uitgestapt, het projectiel in de auto gegooid en weer verder gereden. Ik zag mijzelf al onderuit gaan omdat ik er overheen zou rijden met de motor... Je moet er toch niet aan denken.

(klikken voor groter)

• Vrijdag
sypie schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 16:28:
Gisteravond/vannacht de wereld een piepklein beetje beter gemaakt. Ik was onderweg met de auto toen ik bij een verkeerslicht deze jongen op de weg zag liggen. Aangezien er geen verder verkeer op het baanvak was heb ik de alarmlichten aangezet, ben uitgestapt, het projectiel in de auto gegooid en weer verder gereden. Ik zag mijzelf al onderuit gaan omdat ik er overheen zou rijden met de motor... Je moet er toch niet aan denken.

[Afbeelding: Nummerplaat]
(klikken voor groter)
En dan nu uitvouwen, gladstrijken, dubbelzijdig klittenband en keihard over die trajectcontrole knallen 🤘😎

• sypie
  • Niet online
Vrijdag schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 17:15:
…en keihard over die trajectcontrole knallen 🤘😎
Nope. Ik was bezig de wereld een klein beetje beter te maken. Dit gaat in de bak met andere aluminium zooi. Ik ga niet eens energie steken in het kijken wat er op de plaat staat, de eigenaar zal hoe dan ook een nieuwe moeten bestellen en een 1 op z'n plaat krijgen (als die er al niet op staat).

Maar ehm, moest jij niet nog wat eedheads en motoren plaatsen? Het is in middels al @ZaterDag in plaats van @Vrijdag.

• botoo
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 10:35

botoo

💀 too old to die young

Een wallpaper van een Indian Scout tegengekomen waar ik een aantal mods totaal niet van begrijp, misschien dat jullie hier iets van kunnen bakken.

Dat de uitlaat verplaatst is is duidelijk, ander schokbreker snap ik ook nog wel maar waar ik dus niet over uitkom is dat lichtblauwe lcd schermpje(?) zo laag bij de ground onder de schakelpook, lijkt me niet afleesbraar als je rijd en he tlijkt me ook dermate makkelijk te beschadigen dat je zou verwachten dat die motor maar heel weinig rijd (ondank sverlichting en kentekenplaat wat weer duid op geschikt voor de openbare weg).

Ander ongrijpbaar ding is dat ogenschijnlijke oliereservoir boven de schakelpook en een soortgelijke (is het een set?) op het stuur bij de voorremhandel. Het lijkt mij iets als een snelschakelkit wat je wel vaker ziet zodat je extreem snel kunt schakelen zonder koppeling.

hoogste resolutie hier https://besthqwallpapers.com/en/download/105116/1600x1200

Shrek op een ezel . . .

• NLDViane
Ehm, bij mijn weten is die pook je achterrem... schakelpook zit aan de linkerkant van de motor, of Indian moet het andersom doen.

Wat je bij de voorrem ziet is je remvloeistofreservoir, normaal zijn het lelijke vierkante bakjes of ronde plastic potjes, en als (dure) optie heb je cnc bewerkte metalen remvloeistofpotjes :)

Wat het schermpje is weet ik niet though, misschien om je accustatus af te lezen?

Ohja, en betreffende de snelschakelsets (quickshifter :9~ ), dat zijn meestal kleine druksensoren in de vorm van een kleine cilinder, die tussen je schakelpookje en je bak zitten. Zoek maar op google, zijn vrij klein (en leuuuk)

NLDViane wijzigde deze reactie 09-11-2019 18:20 (53%)

• botoo

botoo

💀 too old to die young

NLDViane schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 18:14:
Ehm, bij mijn weten is die pook je achterrem...
Zou je wel denken maar dan is het een hele lichte voetrem waar je volgens mij beter niet op kunt stampen :+ mss is het een koppeling tussen hand en voetrem? Dat je voetrem meedoet als je de handrem gebruikt?

Shrek op een ezel . . .

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Dat logo op de tank deed me denken aan Roadrunner en Google bracht me met 'Indian scout bobber roadrunner' hier :)
https://bikereview.com.au...-scout-sixty-road-runner/
Grappige build maar nu is de mysterie weg :'(

Shrek op een ezel . . .

• Joepla

Joepla

Nu het toch over kentekenplaten gaat: moest vandaag voor iemand een nummerplaat laten maken. Oude was wat gedeukt en miste wat zwarte verf. De kentekenboer zette alles in gang en liet terloops weten dat er een 1 op zou komen, want het nummer was doorboord voor een boutje (iedere plaat heeft een uniek nummer).

Inderdaad is er van de 10 cijfers (zoiets denk ik) precies 1 cijfer onleesbaar. Volgens hem was het onmogelijk om nog achter dit nummer te komen. Gewoon wat nummers proberen (worst case 10 lijkt me) wilde hij niet.
Uiteindelijk de plaat maar weer meegenomen.

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 06:08

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

botoo schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 18:02:
Een wallpaper van een Indian Scout tegengekomen waar ik een aantal mods totaal niet van begrijp, misschien dat jullie hier iets van kunnen bakken.

Dat de uitlaat verplaatst is is duidelijk, ander schokbreker snap ik ook nog wel maar waar ik dus niet over uitkom is dat lichtblauwe lcd schermpje(?) zo laag bij de ground onder de schakelpook, lijkt me niet afleesbraar als je rijd en he tlijkt me ook dermate makkelijk te beschadigen dat je zou verwachten dat die motor maar heel weinig rijd (ondank sverlichting en kentekenplaat wat weer duid op geschikt voor de openbare weg).

Ander ongrijpbaar ding is dat ogenschijnlijke oliereservoir boven de schakelpook en een soortgelijke (is het een set?) op het stuur bij de voorremhandel. Het lijkt mij iets als een snelschakelkit wat je wel vaker ziet zodat je extreem snel kunt schakelen zonder koppeling.

[Afbeelding]

hoogste resolutie hier https://besthqwallpapers.com/en/download/105116/1600x1200
Dat zijn gewoon remvloeistof reservoirs. Zoals je bij de meeste motoren die ook ziet. Schakelpook zit aan de andere kant.

Dat display ding is een dynojet pod-300

A wise man once said: 'Work is not a place."

• NLDViane
Zat nog aan een Stinger te denken, maar waarom zou je dat ding vol in het zicht plaatsen :+

• wd200
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 10:28
Achterrem.. tja ik gebruik hem heel weinig..

MacBook air 11"; iPad air; iphone 7

• R0y.
Vrijdag schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 17:15:
[...]

En dan nu uitvouwen, gladstrijken, dubbelzijdig klittenband en keihard over die trajectcontrole knallen 🤘😎
Om vervolgens te gaan tanken zonder te betalen (8>

• Tylen

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

NLDViane schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 19:02:
Zat nog aan een Stinger te denken, maar waarom zou je dat ding vol in het zicht plaatsen :+
Omdat het een show motor is. Dan gaan lookS voor functionaliteit.

• timmie271
Bij stinger denk ik aan een KIA :9

• NLDViane
@timmie271 linkerbaanjagers :+

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 10:25

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Welke, de Cee'd, Picanto, of nog een andere?

Morgen nog wat kilometertjes maken. Nog even diep de Eifel in, of misschien komen we wel tot in Luxemburg. Waarschijnlijk de handvat verwarming wel nodig morgenvroeg.
Vandaag ben ik juist bezig geweest met het opknappen van een setje velgen voor de auto van mijn vriendin, voor haar winterbanden. Het was vandaag prima weer, ook om te rijden!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• timmie271
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 23:02:
Welke, de Cee'd, Picanto, of nog een andere?

Een 366pk achterwiel aangedreven KIA Stinger :)

• Vrijdag
Ik aan een raketwerper 🤘😎

• NLDViane
https://motorrai.nl/holla...ein-komt-met-motorbanden/

Ben benieuwd of ze er wat van gemaakt hebben, lijkt in ieder geval alsof ze goed naar de Michelin Road 5 hebben gekeken voor de waterafvoer

• EliteGhost
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 10:12
Daar istie dan, mijn (beetje vieze) Honda Hornet 600.

Honda Hornet 600_Herfst

Foto genomen bij CBR in Leusden :+ Daar heb ik mijn A rijbewijs gehaald.

EliteGhost wijzigde deze reactie 10-11-2019 13:57 (13%)

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

NLDViane schreef op zondag 10 november 2019 @ 12:06:
https://motorrai.nl/holla...ein-komt-met-motorbanden/

Ben benieuwd of ze er wat van gemaakt hebben, lijkt in ieder geval alsof ze goed naar de Michelin Road 5 hebben gekeken voor de waterafvoer
Lijkt een beetje op een kruising tussen de pilot road 4 en de road 5 inderdaad. Geen dual compound techniek?
Ze komen wel in weinig afmetingen beschikbaar. En ze hebben het over sportief toeren, en sportief. Maar dat laatste dan wel alleen met de kleine motoren. :? Sowieso nog niet in mijn bandenmaten te krijgen anders had ik wel een (gesponsord :p ) setje willen testen. Ik ben benieuwd hoe deze eerste lichting bevalt. Ik heb toch het idee dat motorbanden een vak apart zijn ten opzichte van autobanden.

Vandaag met een motormaatje de Eifel en Luxemburg in gedoken. Thuis vertrokken rond het vriespunt. Op de snelweg 2-3 graden gezien. Toen even bij restaurant "De gouden bogen" even opgewarmd aan een kop koffie.
Snelweg tot voor St. Vith, en van daar uit binnendoor op de wat grotere wegen gebleven. Hier en daar mist en nevel. Mooie uitzichten, maar in die mist was het direct een stuk kouder.
In de Vulkaneifel lekker weer, echt prima. Alleen de natte bochten tussen de bomen regelmatig best glad, we hebben een paar glibbertjes gevoeld. Niets spannends, geen hartkloppingen, maar toch. Opeens kwamen we in een andere gemeente terecht, en daar bleken ze nog een voorraadje zout te hebben. De hele weg was er goed wit van. Soms gleed het voor ons gevoel zelfs over het zout weg.
Zo naar vianden gereden, waar we getankt en heerlijk gegeten hebben. Maar Luxemburg was bewolkt en koud, een graad of 1-2. Dus vanuit vianden via de 10 naar Dasbourg gereden. Daar kwam het zonnetje weer uit, en was het een lekkere 8-10 graden. Snelweg hadden we geen zin in, dus via die streken weer binnendoor richting Nederland. Denk aan Eupen en Henri-Chapelle en zo. En zo kan het dus dat ik vandaag toch weer een 450 km of zo heb gereden.

We waren maar met ons tweeën (de rest is een stel wussies) en we zijn goed op elkaar ingespeeld, dus het reed wel lekker door, ondanks dat we vanwege de omstandigheden vrij rustig hebben gereden.

DrivinUCrazy wijzigde deze reactie 10-11-2019 21:12 (3%)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Hm, opzich interessant die Vredesteins, maar ik zou eerst wel wat tests willen zien over de performance op nat wegdek e.d.. Daarnaast hoop ik voor ze dat ze de verkrijgbare maten ook nog wel wat uit gaan breiden... Ik moet juist een 110 & 150 hebben, maar gezien de beschrijving is die meer voor de A2 motortjes ipv logge allroad-bakbeesten :P

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

DrivinUCrazy schreef op zondag 10 november 2019 @ 19:16:
[...]

Lijkt een beetje op een kruising tussen de pilot road 4 en de road 5 inderdaad. Geen dual compound techniek?
Ze komen wel in weinig afmetingen beschikbaar. En ze hebben het over sportief toeren, en sportief. Maar dat laatste dan wel alleen met de kleine motoren. :? Sowieso nog niet in mijn bandenmaten te krijgen anders had ik wel een (gesponsord :p ) setje willen testen. Ik ben benieuwd hoe deze eerste lichting bevalt. Ik heb toch het idee dat motorbanden een vak apart zijn ten opzichte van autobanden.

Vandaag met een motormaatje de Eifel en Luxemburg in gedoken. Thuis vertrokken rond het vriespunt. Op de snelweg 2-3 graden gezien. Toen even bij restaurant "De gouden bogen" even opgewarmd aan een kop koffie.
Snelweg tot voor St. Vith, en van daar uit binnendoor op de wat grotere wegen gebleven. Hier en daar mist en nevel. Mooie uitzichten, maar in die mist was het direct een stuk kouder.
In de Vulkaneifel lekker weer, echt prima. Alleen de natte bochten tussen de bomen regelmatig best glad, we hebben een paar glibbertjes gevoeld. Niets spannends, geen hartkloppingen, maar toch. Opeens kwamen we in een andere gemeente terecht, en daar bleken ze nog een voorraadje zout te hebben. De hele weg was er goed wit van. Soms gleed het voor ons gevoel zelfs over het zout weg.
Zo naar vianden gereden, waar we getankt en heerlijk gegeten hebben. Maar Luxemburg was bewolkt en koud, een graad of 1-2. Dus vanuit vianden via de 10 naar Dasbourg gereden. Daar kwam het zonnetje weer uit, en was het een lekkere 8-10 graden. Snelweg hadden we geen zin in, dus via die streken weer binnendoor richting Nederland. Denk aan Eupen en Henri-Chapelle en zo. En zo kan het dus dat ik vandaag toch weer een 450 km of zo heb gereden.

We waren maar met ons tweeën (de rest is een stel wussies) en we zijn goed op elkaar ingespeeld, dus het reed wel lekker door, ondanks dat we vanwege de omstandigheden vrij rustig hebben gereden.
Leuke hoor! Knappe trip met dit weer.. Gisteren zou ik op de motor wat rondrijden hier, om een dorpje en een kasteel te bekijken. Echter uiteindelijk toch de auto gepakt omdat mijn zusje op bezoek is en geen zin had het OV te nemen (met auto ~20min met OV ~1,5h incl. 30min lopen). Dus uiteindelijk niet meer motor gereden :(

Volgend weekend een nieuwe kans :+

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Weet je wat het is: dit soort tripjes blijven je bij.

2 Jaar geleden de Beneluxrit gereden, 1e paasdag. Deze wordt georganiseerd door MMC'72 uit Maastricht.
We hebben storm gehad, kou, hagel, regen, glad...
Maar we hebben óók lol gehad!
Afgelopen jaar weer aan dit evenement meegedaan. Het was stralend weer, lekker warm ook... En verder weet ik er eigenlijk niets meer van. Het is zonder twijfel een leuke dag geweest, maar... Ik weet geen details meer.

Afgelopen jaar voor het eerst met mijn vriendin achterop een weekendje weg geweest. Het was een super weekend. Wat is me vooral bij gebleven? Dat ik op een gegeven moment zei dat ze tegen aan het leunen was. Zij reageerde verontwaardigd van niet (duh :+ ). De volgende bocht hetzelfde... En toen stonden we in de middle of nowhere zonder gsm-ontvangst met 35 graden een achterband te repareren, want die was echt helemaal leeg.

Dus ja, eigenlijk wil je dat alles goed gaat. Maar die herinneringen, de avonturen, komen juist van de tegenslagen en hoe je daar mee om gaat.
Dus eigenlijk is de conclusie voor volgend seizoen: op naar nieuwe tegenslagen, en nieuwe herinneringen! :)

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

@DrivinUCrazy check, dat kan ik alleen maar beamen.

Ik heb talloze ritten gereden, nou heb ik echt een fotografisch geheugen maar de gene die ik me het meeste herinner zijn die waar het net anders gaat dan gepland.

Waar de sneeuw roet in het eten gooit:

Waar je moet lopen in de 35+ graden:

Omdat je eigenlijk te laat was met wisselen van je band:

Waar het grindpad:

net te hobbelig blijkt voor de uitlaat:

Waar de wolken je inhalen:

Je vervolgens compleet uit je onderbroek regend:

Om de dag daarna er achter te komen dat je 450 euro kostende waterdichte TomTom niet compleet waar heeft gemaakt wat hij beloofd:

Waar het asfalt wel stopt maar de wil om te zien wat er na de volgende bocht is nog niet:

Waar de lokale bevolking niet echt aan de kant wil gaan..

Disclaimer: veel te weinig foto's hier daarom deze foto bom.. >:)

Bommes wijzigde deze reactie 11-11-2019 14:55 (4%)

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

En dan kom ik aan met een 'stoer' verhaal over rijden rond het vriespunt... :+

Zo bont als jij wil ik het eigenlijk ook weer niet maken hoor, no offense. ;) Maar wel echt genoten van jouw verhalen, en ik kan niet wachten op een vervolg!!

DrivinUCrazy wijzigde deze reactie 11-11-2019 14:47 (20%)

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

DrivinUCrazy schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:47:
En dan kom ik aan met een 'stoer' verhaal over rijden rond het vriespunt... :+

Zo bont als jij wil ik het eigenlijk ook weer niet maken hoor, no offense. ;) Maar wel echt genoten van jouw verhalen, en ik kan niet wachten op een vervolg!!
Daar heb je toch je uitlaat voor

;)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb overigens bij mijn onderhoud van afgelopen vrijdag ook de tank eraf gehad, na een km of 1000 op E10 gereden te hebben nog geen issues. Nu afwachten hoelang dat goed blijft gaan :P

@Bommes wanneer krijgen we weer verse reisverslagen? *O*

• kneusteun
Gister op een 2011 shiver 750 gereden en moet zeggen dat ik daar aardig verrast door was.
Leuke naked met 2 cilinders, je ziet ze niet heel veel tegenwoordig.

• Tylen

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

kneusteun schreef op maandag 11 november 2019 @ 17:37:
Gister op een 2011 shiver 750 gereden en moet zeggen dat ik daar aardig verrast door was.
Leuke naked met 2 cilinders, je ziet ze niet heel veel tegenwoordig.
Bedoel je dat je Shivers niet veel ziet, of leuke nakeds met 2 cilinders niet veel ziet? Want middenklasse 2 pitter nakeds zijn er zat: Yamaha MT-07, BMW F800R, F900R, Kawasaki Z650, Honda CBR650n, en ik vergeet er vast nog 10.

• kneusteun
noes schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:14:
[...]

Bedoel je dat je Shivers niet veel ziet, of leuke nakeds met 2 cilinders niet veel ziet? Want middenklasse 2 pitter nakeds zijn er zat: Yamaha MT-07, BMW F800R, F900R, Kawasaki Z650, Honda CBR650n, en ik vergeet er vast nog 10.
De shivers zie ik niet veel.
En wat betreft de CB dacht ik toch echt dat dat een 4 cilinder was?

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

kneusteun schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:18:
[...]

De shivers zie ik niet veel.
En wat betreft de CB dacht ik toch echt dat dat een 4 cilinder was?
Ah zo, nee idd, zie je niet veel. En ja, ik bedoelde de CB500F natuurlijk ;)

• Joepla

Joepla

Iemand hier ervaring met Bagster seats? Zit erover te denken om de plank van mijn MT-07 een upgrade te geven.

• harley
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 23:09
Ducati-dealer Moto Puro in Nuenen is vorige week volledig onverwacht failliet verklaard, zo blijkt uit gegevens van de Rechtbank Oost-Brabant. Op 5 november 2019 werd daar het faillissement uitgesproken over Luijcx VOF, handelend onder de naam Moto Puro aan de Gulberg in Nuenen. Curator is mr M.J.L. Versantvoort uit Eindhoven. De website en de losse webshop zijn offline.
Ken de eigenaar wel en dat was een echte ducatist ( zelfs toen die bij de Harley-Dealer werkte) en ze stonden toch wel goed aangeschreven en volgens mij goed op de kaart. Ook met de specials die ze af en toe uitbrachten. Zo groot was de zaak ook weer niet dus inderdaad erg onverwacht.
Zo blijven inderdaad alleen de motoports over :(

...

• Dryhte
Joepla schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:15:
Iemand hier ervaring met Bagster seats? Zit erover te denken om de plank van mijn MT-07 een upgrade te geven.
Geen ervaring mee, maar wel met Tiger Leathers in Den Haag. Als de overtrek nog bruikbaar is kost 't je 90€ om je zadel vulling te vervangen, hij gebruikt verschillende densiteiten materiaal en laat je meerdere keren proefzitten - voor mij was 't alvast een absoluut succes.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@Tylen altijd zonde als zo'n zelfstandige zaak failliet gaat :(

Pagina: 1 ... 54 ... 78 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True