Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Nu online

LankHoar

Professionele amateur

wimmel_1 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 11:02:
[...]

Die dingen gaan al stuk als je de stroom links-om in plaats van rechts-om wilt laten lopen :+

En in die doosjes met reservelampjes zitten meestal de verkeerde zekeringen. Een motorfiets heeft tegenwoordig meestal 'mini' steekzekeringen terwijl in die setjes mete lampen de normale variant aanwezig is. Gelukkig zitten er in de zekeringkast meestal ook een aantal reserve zekeringen in de juiste variant / capaciteit…
Zekeringen, goed punt. Hoe kom ik er makkelijk achter welke er in mijn fiets steken? :X

• _Apache_
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 20:55

_Apache_

For life.

LankHoar schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 11:12:
[...]

Zekeringen, goed punt. Hoe kom ik er makkelijk achter welke er in mijn fiets steken? :X
User manual. Eenvoudig te vinden als PDF online, google het type, bouwjaar en 'user manual'.
Bevatten vaak uitgebreide info over de zekeringen, en misschien nog wel belangrijker, wat aan welke zekering gekoppeld is.

3 zonnecollectoren voor SWW en CV ondersteuning met een 200L buffervat & 2700Wp PV Panelen. | PVOutput

• Chakotay
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 18:23

Chakotay

Lick here to continue

Joopieboy schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 11:09:
Gewoon zorgen je alu folie bij hebt, lost alles op :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• LankHoar
  • Nu online

LankHoar

Professionele amateur

_Apache_ schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 11:13:
[...]

User manual. Eenvoudig te vinden als PDF online, google het type, bouwjaar en 'user manual'.
Bevatten vaak uitgebreide info over de zekeringen, en misschien nog wel belangrijker, wat aan welke zekering gekoppeld is.
https://www.hdforums.com/...e-fuse-box-diagram-414028

Lijkt er op dat ik een paar 15 A, 2A en een 40 A nodig heb. Ze zien er niet "steek" achtig uit imo, hetzelfde als in auto's. Easy peasy :)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21:42

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat is precies wat @wimmel_1 bedoelde. Zo te zien is de zekering op positie 3 een grote flat-blade zekering, en de rest zijn mini-flat-blade zekeringen.
Dat zijn dus 2 verschillende afmetingen!

Nu moet ik wel zeggen, als je hoofdzekering er uit gaat kun je beter een sleepwagen gaan bellen. Die gaan er in de regel niet zomaar uit. Of je moet al écht iets verkeerds doen, maar ook dan kun je beter weer een sleepwagen gaan bellen. Dan is er meer stuk of interventie van een dealer vereist om wat fouten te resetten.

Bij de zwevende zekeringen die ik bij mijn eigen knutselwerk heb gebruikt heb ik de grotere flatblades toegepast. Toen ik met de compressor die zekering er doorheen joeg, heb ik maar even de ABS zekering van 30A geleend. Dat was de enige met de juiste afmeting.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• aidanl
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 22-01 20:51
Leuk al die protesten als je in Den Haag werkt (of woont)... Vanmorgen de motor gepakt maar alsnog stuk langer over gedaan. Vanaf Prinsclausplein was de A12 Den Haag in weer afgesloten dus iedereen die Den Haag in moest pakte alle mogelijke uitvalwegen.

Achter Drievliet langs heb je de westvliet weg, die een heel stuk afgereden tegen het verkeer in omdat het vanaf de A13 al stil stond en er nauwelijks tegenverkeer was. Vonden de auto's volgens mij niet helemaal leuk toen ik ze langs gereden kwam :P

Gaat vanavond ook weer feest worden om de stad uit te komen...

• Dryhte
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 21:12
aidanl schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 11:47:
Ja toch? Zolang je overal lekker voorbij raakt :) met een dikke grijns in je helm!

Te koop: 2005 Ducati ST3

• Xoxol
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 22:05
Zit vandaag ook in het centrum van Den Haag met vier wielen i.p.v. de gebruikelijke twee. :( Ik ga naar je zwaaien in de auto.

V-Strom 650

• bsmpower
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 16:03
Bij de vorige staking met de trekkers stonden ze bij mij om de hoek en toegang tot de snelweg geblokkeerd. Ik kon er met de motor mooi tussendoor en kwam toen op een totaal verlaten snelweg, heel surrealistisch. Was een mooi moment om eens flink door te trekken O-) . Dat was ook het enige leuke er aan, voor de rest behoorlijk irritant die stakingen.

• EliteGhost
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 13:49
Zat ook van begin (Maarn tot afslag A20) tot eind in een file. 2 uur filerijden is toch wel ontzettend vermoeiend.
Ik ging ook maar meedoen, aangezien ze me er niet langs lieten, en kreeg een biertje aangeboden vanuit het busje naast me. Die heb ik toch maar afgeslagen :+

• DeLyon
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 13:23
Leuke kerncijfers van BOVAG en RAI op motornieuws.nl
Aan het einde van 2018 waren er in Nederland 734.610 motoren op kenteken geregistreerd. Dat is de voortzetting van een immer stijgende lijn, sinds het begin van de registratie in 1975, toen er nog maar 63.000 motoren waren. Bijna elk jaar steeg dat aantal, met grote sprongen begin jaren ’80 en begin jaren ’90, maar met een paar kleine dipjes in 1986 en 2014. De eigenaren van al die motoren zijn momenteel in de meeste gevallen tussen de 46 en 55 jaar (200.378, 27,3%), maar ook vaak tussen de 56 en 65 jaar (174.700, 23,8%) en al in minder mate tussen 36-45 jaar ( 111.608, 15,2%). Uiteindelijk is driekwart van de eigenaren van een motorfiets op Nederlands kenteken ouder dan 36 jaar.
Dacht dat ik oud was als startende motorrijder in m'n mid-thirties, maar behoor dus tot de meerderheid :+

Binnenkort AVD examen, en dan gaan we shoppen voor een motor voor het voorjaar. Ben erg benieuwd wat er volgende week op de EICMA wordt gepresenteerd, maar ben er al zo goed als over uit dat het een MT-07 gaat worden :)

• aidanl
Ah dan ben ik een buitenbeentje. 2 jaar terug (25 jaar) mijn motor rijbewijs gehaald en rijd nu 2 jaar later nog steeds :D

• Leviathius
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 15:18
DeLyon schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:50:

Binnenkort AVD examen, en dan gaan we shoppen voor een motor voor het voorjaar. Ben erg benieuwd wat er volgende week op de EICMA wordt gepresenteerd, maar ben er al zo goed als over uit dat het een MT-07 gaat worden :)
Succes met je AVD!

MT-07 is een prima motor inderdaad, maar maak ook zeker eerst een proefrit! Want ook al vind je hem er mooi uit zien, wellicht is hij qua rij-eigenschappen wel niets voor jou. Maak niet dezelfde fout als ik zou ik zeggen :+

YouTube: MotorcycleGeek

• Ghostrider
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 14:18

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Thoit schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:03:
[...]

Je bent al lekker OTR ritjes aan het rijden! Was Handel een beetje te doen? Kennis van me die had die 2 jaar terug gedaan als eerste OTR en die vond hem toen loeizwaar. Wil ook nog een OTR doen, maar even kijken welke een beetje rustig en goed te doen is :)
Gewoon zoveel mogelijk rijden, ervaring opdoen.

Ben je moe dan neem je even een rust momentje. Ben je compleet naar de kloten gas erop en doorzetten (of afhaken en de kortste route naar huis)

Asus Zenbook i7 256gb

• noes
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

bleufred1 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:28:
[...]

Schoonvader zijn motor wil hier ook nog wel eens staan, deze heeft dan weer niet zo'n handige plug. dus moet eigenlijk basis gebruikt worden voor mijn motor met plug, maar zou ook nog wel eens voor een andere motor gebruikt moeten worden.
Vandaar dat ik vooral iets zoek dat veilig tussen de klem en een hella din past.
of klem naar usb, maar dat kan ik ook niet vinden :+
Je kan ook een Hella stekker én contrastekker kopen, mannetje (stekker) op je lader, vrouwtje (contra) op je klemmen. Zo ben ik het hier van plan. Die stekkers enz kosten niet zoveel.

K46/S1000RR, K26/R1200RT, E61/550i

• tdw
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 19:49

tdw

Amai seg!

noes schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 22:55:
[...]

Je kan ook een Hella stekker én contrastekker kopen, mannetje (stekker) op je lader, vrouwtje (contra) op je klemmen. Zo ben ik het hier van plan. Die stekkers enz kosten niet zoveel.
Een beetje zoals elk respectabel merk het standaard bij zich heeft:

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• HTT-Thalan
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 21:36

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

aidanl schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 11:47:
Leuk al die protesten als je in Den Haag werkt (of woont)... Vanmorgen de motor gepakt maar alsnog stuk langer over gedaan. Vanaf Prinsclausplein was de A12 Den Haag in weer afgesloten dus iedereen die Den Haag in moest pakte alle mogelijke uitvalwegen.

Achter Drievliet langs heb je de westvliet weg, die een heel stuk afgereden tegen het verkeer in omdat het vanaf de A13 al stil stond en er nauwelijks tegenverkeer was. Vonden de auto's volgens mij niet helemaal leuk toen ik ze langs gereden kwam :P

Gisteravond rond half 6 vertrokken bij de Jaarbeurs, richting Breda. Bijna de hele A27 stond stil :+ dus dat was lekker doorrijden voor mij. Helaas besloot mijn achterlicht net dan de geest de geven. Dan rij je toch niet op je gemak, maar je kan het ook niet op dat moment oplossen natuurlijk. Gelukkig leed mijn zichtbaarheid er blijkbaar niet onder, getuige de tientallen automobilisten en vrachtwagenchaffeurs die mij herhaaldelijk bleven seinen dat ik mijn licht aan moest doen :F. Gelukkig was ik snel in Breda...

"Four wheels will move the body. Only 2 wheels will move the soul".

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Hmm, het begint nu toch een beetje fris te worden met zomerhandschoenen :+

Gelukkig nog maar één dagje door de chaos voor de Galecopperbrug, ik heb het idee dat er nu ook een stuk meer woon-motoren op dat traject zitten. Jammer voor mij dat ik filerijden achter een andere motor niet prettig vind (gebrek aan overzicht en niet het eigen tempo kunnen bepalen), hopelijk heb ik daar volgende week ook weer wat minder last van.

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
Chakotay schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 08:53:

Gelukkig nog maar één dagje door de chaos voor de Galecopperbrug, ik heb het idee dat er nu ook een stuk meer woon-motoren op dat traject zitten. Jammer voor mij dat ik filerijden achter een andere motor niet prettig vind (gebrek aan overzicht en niet het eigen tempo kunnen bepalen), hopelijk heb ik daar volgende week ook weer wat minder last van.
Als het goed is is morgen de laatste dag van de werkzaamheden :+ Goed getimed!

• JanPedaal
  • Registratie: november 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Ik moet af en toe naar Rotterdam voor werk dus ik mocht dinsdagmiddag op de terugweg over de A12 ook door de file daar. Heb 1.5 uur gedaan over de rit die zonder file 1 uur kost, viel me best mee. Denk dat ik er met de auto 2.5 a 3 uur over gedaan zou hebben. Kilometers stilstaande file, niet te doen met de auto.
Moet morgen weer naar Rotterdam maar het is nu toch wel erg fris in de ochtend..

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

SmurfLink schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 08:53:
[...]

Als het goed is is morgen de laatste dag van de werkzaamheden :+ Goed getimed!
Hoezo goed getimed? Het aflopen van de werkzaamheden doelde ik juist op, ik moet de rest van het jaar (en nog wel langer) nog precies dezelfde route rijden :P

@JanPedaal met de auto gaan overweeg ik nu niet eens inderdaad, dat is echt geen doen nu :X

• Vuikie
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 18:57
Maandag de R1150GS voor een grote beurt weg gebracht, dat was een pittige. Maar met 137k stond er ook wel veel op het lijstje:
Alle keeringen vervangen
alle seals vervangen
Alle vloeistoffen vervangen
Schakelbak gespoeld
Cardan huis gespoeld
Remleidingen en ABS gespoeld
Nieuwe band voor
Nieuwe remblokken voor
Distributiekettingen gespannen
Kleppen gesteld(er zat ruimte op de kleppen stoters)
Injectoren gereinigd en afgesteld

En even €680 af tikken :X

Maar goed, gisteren naar Hamburg gereden (was wel wat fris :+ ) maar hij rijd weer perfect.
Ik merkte wel dat ie, voor de beurt, wat tikte tijdens stationair draaien en ook schakelen ging wat stroever af en toe, maar daar was gisteren niks meer van te merken.
Morgen rij ik terug, maar ik merk dat de motor nét dat beetje beter rijd dan voor maandag.
Het is veel geld, maar het is voor behoud van de motor, denk ik dan maar.
Zijn er hier mensen die zelf hun onderhoud doen?

Ik heb erover nagedacht om zo'n onderhoudsboekje te kopen en het zelf te gaan doen, maar ik merk dat ik daar geen tijd voor wil nemen.
Ik vind het wel makkelijk om hem weg te brengen en hem 's avonds weer op te halen, plus ik kan en wil het mij veroorloven

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@Vuikie €680 voor die hele lijst vind ik een prima prijs eigenlijk :) Bij welke garage was dat?

Ik doe zelf het meeste zelf, maar ik vind het wel prettig om eens in de zoveel tijd of voor complexere klusjes de motor weg te brengen.

De Caponord heb ik nu 3.5 jaar / 40k km, die is alleen weggeweest voor een paar sets banden, vervangende set veren & seals in de voorvork en een balhoofdslager.

• Vuikie
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 18:57
@Chakotay begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat er met de prijs wat mis is, in tegendeel, de monteur fluisterde mij zelfs in dat ie de kabelboom een stuk opnieuw heeft getaped, maar niet op de bon had gezet. Ik had zelf ook gezien dat de rubberen sleeve weg aan het breken was, maar er nog niet aan toe gekomen om te repareren.
Dit was bij Korteland in Hardinxveld Giessendam. Sowieso ben ik heel tevreden over de service die zij bieden. Ik had 2 maanden geleden een nieuwe helm gekocht in de opruiming, maar het vizier begon te 'flaken' alsof er een heel dun plastic laagje los begon te laten aan de binnenkant.
Maandag laten zien bij hun en omdat het een uitlopend model was konden ze geen passend vizier vinden, dus kreeg ik een andere helm mee. Van hetzelfde merk, maar dan de 'huidige' lijn, ipv. de uitlopende. Dat vond ik echt heel netjes, ze hadden ook een vizier kunnen bestellen en dan omruilen, maar nee. Ik moest onbezorgd kunnen rijden zonder gedoe.

Ik ben ieg. heel blij met Korteland :Y

• aidanl

Ben ook maar begonnen met winter handschoenen anders was het niet te doen. Wat betreft file rijden met motoren voor je, ik houd dan zelf altijd minimaal 2 auto's afstand en vaak nog wat meer om inderdaad meer overzicht te houden. Wat dan ook scheelt is dat auto's al ruimte gemaakt hebben voor de voorrijders en je er zelf dus ook een stuk relaxter doorheen kan. Wel vind ik dat wanneer je voorop rijd en je merkt dat de motor achter je sneller wil, je daar even ruimte voor moet maken. Dan kan je daarna op eigen tempo verder rijden. Tijdje terug had ik er ook 1 voor me die net zo goed zelf stil had kunnen gaan staan maar het toch vertikte om dan de rest van de motoren (file binnen een file :+) er langs te laten.

Viel me trouwens op dat de motoren die ik nu met het koude weer zie rijden veelal al pekelfietsen lijken te zijn ipv een mengsel van oud/nieuw.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Enige probleem dat je dan nog wel eens kunt hebben is dat mensen heel eenvoudig achter iemand aan rijden, en dan sneller lijken. Maar zodra ze zelf moeten gaan rijden, inschatten, beslissingen nemen, dan worden ze voorzichtiger en zakt hun tempo opeens in.

Met beginnersritten merken we dat ook regelmatig.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• MichielK71
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 19:51
Vuikie schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 09:31:
Maandag de R1150GS voor een grote beurt weg gebracht, dat was een pittige. Maar met 137k stond er ook wel veel op het lijstje:
Alle keeringen vervangen
alle seals vervangen
Schakelbak gespoeld
Cardan huis gespoeld
Nieuwe band voor
Nieuwe remblokken voor

Maar goed, gisteren naar Hamburg gereden (was wel wat fris :+ ) maar hij rijd weer perfect.
Ik merkte wel dat ie, voor de beurt, wat tikte tijdens stationair draaien en ook schakelen ging wat stroever af en toe, maar daar was gisteren niks meer van te merken.
Morgen rij ik terug, maar ik merk dat de motor nét dat beetje beter rijd dan voor maandag.
Het is veel geld, maar het is voor behoud van de motor, denk ik dan maar.
Zijn er hier mensen die zelf hun onderhoud doen?

Ik heb erover nagedacht om zo'n onderhoudsboekje te kopen en het zelf te gaan doen, maar ik merk dat ik daar geen tijd voor wil nemen.
Ik vind het wel makkelijk om hem weg te brengen en hem 's avonds weer op te halen, plus ik kan en wil het mij veroorloven
Niet helemaal on-topic, maar ik had vorige week met de auto een kleine beurt, APK en 2 nieuwe banden en was tegen de 800 eur kwijt. Dan valt het wat jouw kosten betreft nog redelijk mee. :)

• The1WhoKnockz
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 22-01 08:56
MichielK71 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 10:50:
[...]

Niet helemaal on-topic, maar ik had vorige week met de auto een kleine beurt, APK en 2 nieuwe banden en was tegen de 800 eur kwijt. Dan valt het wat jouw kosten betreft nog redelijk mee. :)
Kijk, dan weet ik ook maar weer even waarom ik veel onderhoud aan de auto ook zelf doe :)

• Willem30
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 15:57
Vuikie schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 09:31:
Alle keeringen vervangen
alle seals vervangen
Schakelbak gespoeld
Cardan huis gespoeld
Nieuwe band voor
Nieuwe remblokken voor

n
Paar maanden geleden had mijn R1100 een hele grote beurt nodig (oa nieuwe koppeling en banden) en toen heb ik 1200Euro mogen aftikken. Ik heb een goede BMW motorzaak in de buurt en heb geen tijd en ruimte om het zelf te doen.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Voor de koppeling mag die halve motor toch uit elkaar of vergis ik me nu? Dan is dat bedrag ook niet zo gek.
Daarom is het kleppen stellen van mijn motor ook zo duur. Die toegang is gemaakt voor Japanse kinderhandjes. Dat werkt hier gewoon lastig.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@DrivinUCrazy bij de oudere BMW boxers moet inderdaad de halve motor uit elkaar om bij de koppeling te komen, aangezien deze achter ipv naast het blok zit zoals bij de meeste motoren. Vooral bij de merkdealer gaat het dan heel hard ivm uurloon.

• SmurfLink
  • Niet online
Chakotay schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 09:11:
[...]

Hoezo goed getimed? Het aflopen van de werkzaamheden doelde ik juist op, ik moet de rest van het jaar (en nog wel langer) nog precies dezelfde route rijden :P

@JanPedaal met de auto gaan overweeg ik nu niet eens inderdaad, dat is echt geen doen nu :X
Ah dacht dat je juist niet meer die kant op hoefde. :P

• Tankiej
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 21:38
Chakotay schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 11:27:
@DrivinUCrazy bij de oudere BMW boxers moet inderdaad de halve motor uit elkaar om bij de koppeling te komen, aangezien deze achter ipv naast het blok zit zoals bij de meeste motoren. Vooral bij de merkdealer gaat het dan heel hard ivm uurloon.
Moet dat niet bij alle BMW boxers, niet alleen oude?

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@Tankiej er staat me iets van bij dat het bij de 1250GS (en misschien zelfs ook de latere 1200's) een stuk toegankelijker is. Kan iemand die zo'n ding heeft vast opheldering over geven :)

• Willem30
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 15:57
DrivinUCrazy schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 11:09:
Voor de koppeling mag die halve motor toch uit elkaar of vergis ik me nu? Dan is dat bedrag ook niet zo gek.
Daarom is het kleppen stellen van mijn motor ook zo duur. Die toegang is gemaakt voor Japanse kinderhandjes. Dat werkt hier gewoon lastig.
Dat klopt inderdaad en daardoor was het bedrag inderdaad niet gek maar het blijft toch ff een bedrag om af te tikken he. ;(
Sinds de beurt is het weer dagelijks genieten op de motor. oOo

• sbruynis
  • Laatst online: 07:11
DrivinUCrazy schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 11:09:
offtopic: mijn lease VW had een luikje voor de lampjes in de achterlichten, daar in Duitsland gebruiken ze daar ook Japanse kinderhandjes voor :+

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:25
Chakotay schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 11:30:
@Tankiej er staat me iets van bij dat het bij de 1250GS (en misschien zelfs ook de latere 1200's) een stuk toegankelijker is. Kan iemand die zo'n ding heeft vast opheldering over geven :)
Schijnt idd bijna vanaf buitenaf vervangen te kunnen worden, is ook geen autokoppeling meer zoals vroeger. :)

I7 9700K 5,1Ghz

• bakkie1985
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 11:04
Zojuist mijn AVB gehaald in Amsterdam. Was tegen verwachting in toch best zenuwachtig maar liep er fluitend doorheen.
ik heb me verbaast over kandidaten die motoren nog om lieten vallen bij het lopen met de motor om nog maar te zwijgen van voetjes aan de grond, uitvallende motoren en totaal afwijkende verrichtingen doen als gevraagd.

18-11 op voor mijn AVD

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik laat mijn motor tot op de dag van vandaag nog wel eens omvallen. :+

Maar gefeliciteerd, op naar het pasje!

DrivinUCrazy wijzigde deze reactie 31-10-2019 15:21 (22%)

• kneusteun
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 17:22
Iemand ervaring met de 950's en 990's SM en sMT van KTM?
Voordelen en nadelen van 990 vs 950 is carb vs injectie?

Zijn er bekende problemen?
Beetje een betrouwbaar beest?

Vriend van me kijkt naar zoiets maar valt me op dat er niet perse veel over te vinden is.

• Shadow_Agent
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 21:59
bakkie1985 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:42:
Zojuist mijn AVB gehaald in Amsterdam. Was tegen verwachting in toch best zenuwachtig maar liep er fluitend doorheen.
ik heb me verbaast over kandidaten die motoren nog om lieten vallen bij het lopen met de motor om nog maar te zwijgen van voetjes aan de grond, uitvallende motoren en totaal afwijkende verrichtingen doen als gevraagd.

18-11 op voor mijn AVD
Gefeliciteerd en succes met AVD (y)

Als je de motor laat vallen, is het dan gelijk einde oefening? Mijn gevoel zegt ja
Ik liet tijdens de langzame slalom op het AVB de motor bijna stilvallen, schrok me dood, maar gelukkig hield ik hem net rechtop B)

Hoi :)

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
bakkie1985 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:42:
Voor sommige mensen is het: snel, snel, snel. Toch maar proberen het examen te halen terwijl de skills er nog niet zijn, om maar zo snel mogelijk klaar te zijn.
kneusteun schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 15:43:

Vriend van me kijkt naar zoiets maar valt me op dat er niet perse veel over te vinden is.
Vraag het even op MF in het topic over dat type :)

Verder is het LC8 blok meer dan prima te noemen. Hier een iets ander type LC8 in mijn fiets die wat verder ontwikkeld is, maar totaal geen problemen mee.

Edit: Wat wel een punt is die LC8 blokken zijn de nokkenaskettingspanners. Als zo'n blok bij de 25 tot 35k komt is het iets om in de gaten te houden.

PilatuS wijzigde deze reactie 31-10-2019 17:04 (6%)

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
PilatuS schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 16:58:
Toch maar proberen het examen te halen terwijl de skills er nog niet zijn, om maar zo snel mogelijk klaar te zijn.
Dat zijn de eerste die onder vangrail vandaan gepeuterd kunnen worden...

• ThemNuts
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 17:12
Moet er in Nederland nu een veel langer / zwaarder traject afgelegd worden dan in België?
Ik heb mijn theorie gehaald (minstens 41/50 halen) en dan mijn maneuver examen en mag nu met een L
voor minstens 1 maand en max 1 jaar op de baan. Dan komt praktisch baan examen en rond.

• C-sharp
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 18:09
ThemNuts schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 17:22:
Moet er in Nederland nu een veel langer / zwaarder traject afgelegd worden dan in België?
Ik heb mijn theorie gehaald (minstens 41/50 halen) en dan mijn maneuver examen en mag nu met een L
voor minstens 1 maand en max 1 jaar op de baan. Dan komt praktisch baan examen en rond.
Wat is het argument om kleine proeven en baan niet gelijk te doen?

• ThemNuts
C-sharp schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 17:53:
[...]

Wat is het argument om kleine proeven en baan niet gelijk te doen?
Geld, tijd, slaagkans.

• C-sharp
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 18:09
Slaagkans voor openbare weg is hoog (manoeuvers enkele keren gedaan, baan eerste keer geslaagd). Alle examens waar ik aan heb deelgenomen was er nooit iemand uit de groep gebuisd voor het deel openbare weg (manoevers dan weer wel).

Als je met je eigen motor het examen openbare weg wil doen, wel al je papieren op zak hebben EN de "L" kleven EN de motor rijwaardig (geen te gladde band, alle lichten checken, ...)!

• Dark Master
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online
Shadow_Agent schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 16:51:
[...]

Gefeliciteerd en succes met AVD (y)

Als je de motor laat vallen, is het dan gelijk einde oefening? Mijn gevoel zegt ja
Ik liet tijdens de langzame slalom op het AVB de motor bijna stilvallen, schrok me dood, maar gelukkig hield ik hem net rechtop B)
Mij werd verteld dat bij de langzame oefeningen als de motor valt je nog door mag. Maar bij de snelle oefeningen is het vallen en direct gezakt.

Volgende week donderdag op voor mijn theorie! Boek ondertussen uit en al een paar oefenexamens gedaan.
Dan snel doorknallen naar AVD, mijn instructeur is nu op vakantie, pas de 13de weer rijden, mis het nu al. :D

Alienware 51M * 32GB * i9 9900k 3,6 GHz * 236Gig SSD intel optane * 1tb 2,5 ssd Samsung Evo * RTX 2080

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Joopieboy schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 12:42:
[...]

Schijnt idd bijna vanaf buitenaf vervangen te kunnen worden, is ook geen autokoppeling meer zoals vroeger. :)
Ik heb even geen beschikking over 'exploded view' tekeningen van zo'n fiets maar als je logisch nadenkt dan snap je ook wel waarom dit (bijna) onmogelijk is bij gebruik van een Boxer blok met een Cardan aandrijving. in een motorfiets (tenzij die fiets 3 meter lang mag worden).

De krukas van een Boxer ligt in de lengte-richting van zo'n fiets, daarachter ligt de versnellingsbak incl. de koppeling, en dáár achter pas de cardan aandrijving incl. twee differentieel 'oplossingen' om de noodzakelijke haakse verbindingen te kunnen maken :o

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• harley
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 21:52
Goldwing is ook een boxerblok met cardan. Daar kun je relatief makkelijk bij....

...

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
harley schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 19:10:
Goldwing is ook een boxerblok met cardan. Daar kun je relatief makkelijk bij....
Vandaar die '3 meter' …. ;)

• Leviathius
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 15:18
Happy Halloween allemaal!

YouTube: MotorcycleGeek

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@Leviathius dat verklaard die veel te goedkope Rev'It Sand III handschoenen die hier een tijdje terug langskwamen wel :)

• fdees
  • Registratie: maart 2012
  • Nu online

fdees

Trust me I'm an Engineer

Ik snap eerlijk gezegd ook niet echt waarom je nep producten zou willen hebben.

Volgens mij kan een enigszins fatsoenlijk persoon er toch wel bij dat zoiets toch gewoon niet goed kan zijn. Je bent volgens mij veel beter uit bij een huismerk of budgetmerk qua bescherming.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• Grubeater
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 20:10

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

ThemNuts schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 17:22:
In Nederland begin je met lessen en haal je in het begin je theorie examen. Zonder rijbewijs B moet je eerst theorie gehaald hebben om de weglessen te gaan doen. Hier mag je na Algemene Voertuig Beheersing (AVB) Examen geen L op je motor plakken en zelf gaan rijden. Je moet echt eerst het Algemene Verkeer Deelneming (AVD) examen af leggen en halen. Alleen met een volledig rijbewijs A1/A2/A mag je alleen de weg op.

| Mijn fotomeuk |

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Zonder alle Belgen over een kam te willen scheren, zie je dat ook vaak aan hun rijstijl. Vooral hun plaats op de weg op bochtige stukken (hun lijnen) laat nog wel eens te wensen over. Positie op de weg is ook regelmatig uiterst rechts op een doorgaande weg, dus juist uitnodigend om ingehaald te worden door auto's in plaats van defensief.

Imho komt dat door een gebrek aan serieuze opleiding.

• Dryhte
DrivinUCrazy schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 22:19:
Zonder alle Belgen over een kam te willen scheren, zie je dat ook vaak aan hun rijstijl. Vooral hun plaats op de weg op bochtige stukken (hun lijnen) laat nog wel eens te wensen over. Positie op de weg is ook regelmatig uiterst rechts op een doorgaande weg, dus juist uitnodigend om ingehaald te worden door auto's in plaats van defensief.

Imho komt dat door een gebrek aan serieuze opleiding.
Zonder ze allemaal over een kam te willen scheren zijn Nederlanders dan weer vaak erg gierig, en bier brouwen kunnen ze niet.

Kom zeg jongeuh, zo kan ie wel weer. Wat je daar vernoemt zijn of idioten, of mensen die hun rijbewijs bij de waspoeder gekregen hebben (30j geleden). Niets met .be te maken (ik neem aan dat Nederlanders ook niet altijd al motorrijles moesten volgen?)

De rijlessen zijn best okee hoor tegenwoordig...

• EliteGhost
Hm, rijd nu bijna een week rond op de Vstrom 650 omdat de Hornet voor onderhoud weg is gebracht en dat bevalt eigenlijk wel.
Ik mis de pit in hogere toeren een beetje maar het zit prima. Straks bellen ze op: je Honda is klaar en horen ze terug: k'wilnie. Ik neem deze. :+

EliteGhost wijzigde deze reactie 31-10-2019 22:48 (62%)

• tdw
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 19:49

tdw

Amai seg!

Dryhte schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 22:31:
[...]

Zonder ze allemaal over een kam te willen scheren zijn Nederlanders dan weer vaak erg gierig, en bier brouwen kunnen ze niet.

Kom zeg jongeuh, zo kan ie wel weer. Wat je daar vernoemt zijn of idioten, of mensen die hun rijbewijs bij de waspoeder gekregen hebben (30j geleden). Niets met .be te maken (ik neem aan dat Nederlanders ook niet altijd al motorrijles moesten volgen?)

https://www.dumpert.nl/item/7757113_a3d1b494

Tsja, wat zullen we zeggen :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

[...]

Er zitten genoeg idioten tussen de Nederlanders, Duitsers, welke nationaliteit dan ook. En ja, ook genoeg Nederlanders die "ff de eifel of ardennen in gaan" en dan geen idee hebben welke lijnen ze in de bochten moeten rijden, omdat ze niet meer gewend zijn dan rotondes en haakse bochten.
Maar het valt me echt op dat in die regio's de belgische kentekens consequenter beroerd rijden.

Dat is overigens niet alleen mijn indruk, maar ook bij de Duitse/Belgische locals waar wij langs komen. Dat komt regelmatig ter sprake omdat er een paar met belgisch kenteken bij ons mee rijden. En die rijden wel behoorlijk goed. Dat zijn Nederlanders die over de grens zijn gaan wonen. :+

Ik begrijp best dat ik een aantal mensen tegen hun schenen schop. Dat is niet mijn insteek.
Het punt zit hem er in dat je in België (met L) in het verkeer mag rijden zodra je een motor kunt bedienen. Maar rijden (plaats op de weg, defensief rijden, kijkgedrag) houdt meer in dan kunnen gas geven en remmen.

[edit]We zijn dit jaar ook bij de dag van de motorrijder geweest, een heel goed initiatief van de Vlaamse autoriteiten en verenigingen. Ten eerste: dat moesten ze in NL ook absoluut doen! Ten tweede: schrikbarend hoeveel mensen zelfs een simpele oefening niet voor elkaar krijgen.

DrivinUCrazy wijzigde deze reactie 01-11-2019 08:05 (8%)

• LankHoar
  • Nu online

LankHoar

Professionele amateur

Sinds eergisteren heb ik een nieuwe definitie van koud. Met - 3 en dikke mist rijden is geen pretje :X Ben erg koud maar veilig in Nederland aangekomen though. Heb onderweg slechts 5 andere motoren geteld. Niet veel voor 800 km, haha.

Zondag weer terug... Of laat ik mijn motor in Nederland overwinteren? :+

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Respect, dat soort kilometers op mijn toermotor vind ik al flink wat. En dan zit ik met een flinke ruit uit de wind, handkappen, handvatverwarming op standje lava, linkerknie in de warme luchtstroom van de radiator. Zadel van Touratech er op, en nog steeds is dat op een gegeven moment niet meer leuk.

Op jouw motor moest ik er niet aan denken. _/-\o_

• Taygeta
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 15:55

Taygeta

KTM SMC-R 690

kneusteun schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 15:43:

Zeker. Ik heb deze 990 SMT gehad. Super mooie machine.
Ik heb er nooit problemen met gehad en je hoort ook niet echt specifieke problemen waar je op letten.
Wel zou ik de inlaat aanpassen om het bokken te verbeteren.

http://www.mediafire.com/...MT_Mod_Book_V1.1.pdf/file

Als je vragen hebt hoor ik het wel.

• Joepla
  • Laatst online: 20:27

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

[...]

Hoe het in BE precies met de motor zit weet ik niet, maar in NL kun je niet de weg op zonder rijlessen te hebben gevolgd, in BE is het vrij gebruikelijk dat een familielid je leert hoe eea werkt. Die persoon moet dan wel een cursus volgen van 3 uur.

Qua verkeersveiligheid in Europa bungelt BE vrij onderaan in de lijst, NL juist weer vrij hoog (top 3). Nu kan dat aan veel meer zaken liggen dan alleen opleiding, maar het valt me op dat er in BE toch vaak wat anders wordt gereden dan hier.

Live solarinfo op PVoutput [6,625 kWp]

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter

• Dryhte
Joepla schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 12:36:
[...]

Hoe het in BE precies met de motor zit weet ik niet, maar in NL kun je niet de weg op zonder rijlessen te hebben gevolgd, in BE is het vrij gebruikelijk dat een familielid je leert hoe eea werkt. Die persoon moet dan wel een cursus volgen van 3 uur.

Qua verkeersveiligheid in Europa bungelt BE vrij onderaan in de lijst, NL juist weer vrij hoog (top 3). Nu kan dat aan veel meer zaken liggen dan alleen opleiding, maar het valt me op dat er in BE toch vaak wat anders wordt gereden dan hier.
Met de motor is het voornaamste verschil dat je na het examen op privéterrein, eventueel een jaartje met L mag rijden en dan pas je examen op de openbare weg doen. Dat betekent echter niet dat je geen rijles op de openbare weg gekregen hebt. Je kan ook niet met je oom leren motorrijden, tenzij die een erkende rijschool is ;)

De slechtste autobestuurders die ik dagelijks rond me zie, zijn oudjes die echt gewoon hebben moeten verklaren dat ze konden rijden. Erg lang geleden. En jonge brokjes testosteron die zich bijzonder stoer vinden omdat ze 90 durven in een zone 30, maar daar schort 't niet in de rijvaardigheid, enkel in 't kopje.
:X

• ThemNuts
Dryhte schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:20:
[...]

Met de motor is het voornaamste verschil dat je na het examen op privéterrein, eventueel een jaartje met L mag rijden en dan pas je examen op de openbare weg doen. Dat betekent echter niet dat je geen rijles op de openbare weg gekregen hebt. Je kan ook niet met je oom leren motorrijden, tenzij die een erkende rijschool is ;)

De slechtste autobestuurders die ik dagelijks rond me zie, zijn oudjes die echt gewoon hebben moeten verklaren dat ze konden rijden. Erg lang geleden. En jonge brokjes testosteron die zich bijzonder stoer vinden omdat ze 90 durven in een zone 30, maar daar schort 't niet in de rijvaardigheid, enkel in 't kopje.
:X
Mijn rijlessen (9 uur) moesten 50/50 weg en maneuvers zijn. Aangezien de MT07 gecrasht was en ik de laatste lessen op een CB650 van het jaar stilletjes moest rijden heeft de instructeur beslist om te focussen op maneuvers; Dit omdat zijn cijfers goed zouden blijven. Mocht ik zelf niet tig filmpjes bekeken hebben over rijlijnen, wegpositie etc, had ik hier geen drol van geweten. Vond 9 uur les ook heel weinig om dan maar ineens een machine van onbeperkte cc onder je gat te hebben.

Het plan voor mezelf is in het jaar dat ik met een L rij, ik nog extra cursussen ga volgen voor advanced cornering, etc.

• kneusteun
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 17:22
Motoport Wateringen schijnt 50% korting op alles te hebben.
Iemand toevallig geweest?
Wou misschien even langsgaan maar geen idee of dat al helemaal leeg gekocht is.

• Dryhte
Kijk eens wat er onderweg is naar de Benelux:

O+

• SmurfLink
  • Niet online
Dryhte schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 17:32:
[Afbeelding]

O+
https://tweakers.net/ext/f/YIhly2AzZhg0PeSBqy82CPCq/thumb.jpg

;) zo doet ie het wss beter

O+

• FSSF
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 21:21
kneusteun schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 14:39:
Motoport Wateringen schijnt 50% korting op alles te hebben.
Iemand toevallig geweest?
Wou misschien even langsgaan maar geen idee of dat al helemaal leeg gekocht is.
Geen idee wat betreft Motoport. Maar mijn ervaring met v. Wijk is dat het vaak de hip paars gekleurde jaren 80 pakken zijn waar zogenaamd de 50% korting opzit. :+

www.facebook.com/cncdepartment CNC gerelateerde DIY projecten

• timmie271
  • Registratie: november 2013
  • Nu online
Wat is het verschil? (Naja jij hebt een kleiner plaatje) Of heeft @Dryhte stiekem zijn post bewerkt? :+

Toch blijven die energica's mooie modellen :) Zijn alleen niet geschikt voor meer dan 2-3 rondjes volgas op circuit Assen :+

XBOX live: timmie271 add me for FM7 and other games :)

• SmurfLink
  • Niet online
timmie271 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 18:45:
[...]

Wat is het verschil? (Naja jij hebt een kleiner plaatje) Of heeft @Dryhte stiekem zijn post bewerkt? :+

Toch blijven die energica's mooie modellen :) Zijn alleen niet geschikt voor meer dan 2-3 rondjes volgas op circuit Assen :+
Hij gebruikt een facebook link, ik heb 'm via Tweakers eigen fotoalbum online geslingerd. Die facebooklink werkt niet met de img tags, daarom is ie niet zichtbaar. En zo klein is ie niet... hij is klikbaar.

SmurfLink wijzigde deze reactie 01-11-2019 18:57 (3%)

• timmie271
  • Nu online
SmurfLink schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 18:57:
[...]

Hij gebruikt een facebook link, ik heb 'm via Tweakers eigen fotoalbum online geslingerd. Die facebooklink werkt niet met de img tags, daarom is ie niet zichtbaar. En zo klein is ie niet... hij is klikbaar.
Euh? Hier zijn beide plaatjes zichtbaar en klikbaar :)

Bedoelde alleen klein op het forum, had al door dat ie klikbaar was :)

Maar omdat ze bij mij verder gelijk zijn op het formaat in de post zelf na vroeg ik me dus af wat je anders had gedaan :P Maar jij ziet het plaatje dus niet dan? Net zoals @wimmel_1 alles zitten blokkeren? :+

• SmurfLink
  • Niet online
timmie271 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 19:01:
[...]

Euh? Hier zijn beide plaatjes zichtbaar en klikbaar :)

Bedoelde alleen klein op het forum, had al door dat ie klikbaar was :)

Maar omdat ze bij mij verder gelijk zijn op het formaat in de post zelf na vroeg ik me dus af wat je anders had gedaan :P Maar jij ziet het plaatje dus niet dan? Net zoals @wimmel_1 alles zitten blokkeren? :+
Ik zie het plaatje inderdaad niet, ik vermoed dan dat het uit een facebook groep komt waar zowel jij als de OP lid van zijn, waardoor jij er wel toegang tot hebt... ik zie een mooi rood vak namelijk.

• Robbeke80
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 21:31
SmurfLink schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 19:41:
[...]

Ik zie het plaatje inderdaad niet, ik vermoed dan dat het uit een facebook groep komt waar zowel jij als de OP lid van zijn, waardoor jij er wel toegang tot hebt... ik zie een mooi rood vak namelijk.
Ik zie ook beide plaatjes en heb geen facebook account. :+

Hyundai Ioniq Executive (FR Premium) 2019

• SmurfLink
  • Niet online
Hmm.. dan snap ik er helemaal niks meer van. :P

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22:20

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Dryhte schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 17:32:
[Afbeelding]

O+
Het dat is achterin de trailer van Marchel ;). Mooie vent.

A wise man once said: 'Work is not a place."

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22:20

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

[...]

Volgend seizoen gaan we een endurance rijden. Ik bent benieuwd hahaha.

A wise man once said: 'Work is not a place."

• Dryhte
[...]

Natuurlijk. En dan 20min laden en terug gaaaaaan!

• fdees
  • Registratie: maart 2012
  • Nu online

fdees

Trust me I'm an Engineer

Als je wisselaccu's hebt kan je deze gewoon steeds omwisselen. Beetje het idee van een drone 3 accu's mee om steeds op te laden en dan een dieselgenerator om deze op te laden >:)

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• timmie271
  • Nu online
Dryhte schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 20:53:
[...]

Natuurlijk. En dan 20min laden en terug gaaaaaan!
Probleem was dat @Tylen een snelle opwarmronde had en dus vermogen tekort kwam na anderhalf rondje :+

Geef even aan wanneer dat is misschien dat ik tijd kan vinden om te kijken @Tylen :+

• xos
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17:42
Wat is er verandert tov dit jaar dat er een endurance race mogelijk is op die dingen? Tenzij het een dedicated endurance race is zodat iedereen met dezelfde ellende ben je voornamelijk temperatuur en energie aan het managen. Voor amateurniveau racen lijkt me dat helemaal ruk.

Heb dit jaar 2x een electrische motor onderuit zien gaan op een reguliere trackday waarna het hele circus lang werd stilgelegd omdat de marshals er niet aan durfte te komen. In assen zelfs 1.5u omdat de brandweer eerst moest komen opdraven om het ding te blussen waarna de eigenaar zelf de restanten kon verwijderen. De rest van de deelnemers zien hun dure tracktime maar vergaan door dit gekloot.

Imho zouden die dingen voorlopig nog geweigerd moeten worden tijdens dagen voor verbrandingsmotoren.

• sham27
  • Laatst online: 21:26
Hoopte nog een rondje te doen vandaag / morgen, maar toch te nat ben ik bang.. :-(

BMW F31 330i M Sport Shadow '18 - Yamaha MT-09 SP '19

• botoo
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 22:14

botoo

💀 too old to die young

't Is toch wel wat fris om te lessen in mijn spijkerbroek dus wat eerder een leren motorrijbroek aangeschaft van hetzelfde merk en type van mijn jas. Hoop ' gewichtig' zwart leer nu, zou me niet verbazen als ik van top tot teen een kilo of 20 meer op de weegschaal leg :o

* botoo gaat zwart/zwart/zwart/zwart en zwart, wel lekker om volledig met beschermende kleding te rijden :Y)

Shrek op een ezel . . .

• SmurfLink
  • Niet online
Pff,... leuk die rukwinden zeg.. krijg je opeens een berichtje in de flat app dat die groene motor buiten op z'n kant ligt..

1 hartaanval verder lijkt de schade mee te vallen, door de hoes is ie redelijk zacht terecht gekomen. Wind is waarschijnlijk volledig eronder gekomen en heeft 'm zo over z'n standaard op z'n linkerkant gelegd, die al beschadigd was. Alleen de kap van de spiegel is wat geschaafd en het ruitje zit een barst in maar verder lijkt ie oke.. tankindicator was wel flink van slag, bleef maar knipperen.. maar wellicht zit er gewoon niet zoveel meer in. Heb 'm nu direct weer binnen gezet in de berging. Dan maar gehannes mocht er nog 1 mooie rijdag komen dit jaar, maar dit wil ik niet nogmaals hebben. :/ Ga wel met een jerrycan wat benzine bijhalen om 'm af te vullen.. dan is 't wel weer mooi voor dit jaar.. Wat een treurig einde.

• Rebo.71
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 04:46
SmurfLink schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 14:04:
Pff,... leuk die rukwinden zeg.. krijg je opeens een berichtje in de flat app dat die groene motor buiten op z'n kant ligt..
....

Wat een treurig einde.
alleen daarom al moet je nog een ritje gaan doen, om het toch positief af te sluiten. ;)

Te koop: Yamaha YZF-R125 2012 / Absolute White

• Bommes
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21:54

Bommes

Capo del formaggio

* Bommes is a happy biker

Misses bommes en ik kwamen terug van boodschappen doen, pakketbezorger gemist.. :(
Even nog naar de kapper op en neer, rijd ik vervolgens het dorp in zie ik de post.nl bus pakketjes afgeven bij de Bruna. Gozer gevraagd of hij ook bij mij in de straat was geweest en dus nog mijn pakketje had.
Dat had hij dus kreeg het na legitimeren mee..scheelt wachten tot maandag.
Heerlijk wonen in een dorp.. ;)

Een Scorpion Exo tec mat antraciet (met pinlock) , nergens meer te krijgen in mijn maat (M) maar via wat google gevonden in de webshop van Hans van Wijk motoren.
Waar het ding ook op back order stond, wat ik bij alle andere winkels ook al had ondervonden.
Leverdatum maart 2020... 8)7
Afgelopen dinsdag even naar Hans gebeld, nee die hebben we inderdaad niet op voorraad, maar wacht ff want er zijn hier 100den helmen binnen gekomen. We gaan even voor je kijken in het magazijn ik bel je straks terug.
10 minuten later telefoon, ja hoor hij at bij onze bestelling.. *O*

Thuis meteen uitgepakt en mijn Cardo setje er in geklust

Toffe van deze Exo Tec serie is dat je het kin stuk volledig naar achteren kan klappen.

Met goed weer rijd ik graag met de klep open, dit is een helm die op beide manieren een goedkeuring heeft.

Dat mijn oude Scorpion daar officieel niet voor goed gekeurd was heeft me nooit tegen gehouden.
Wel dat met het kinstuk opengeklapt (dus recht omhoog) er boven de 50km/u niet meer mee te rijden was.
Nou ja.. ff volhouden en mijn nek was denk ik eentje van een kogelstoter geworden.. ;)

life is what happens to you while you're busy making other plans ~ Lennon

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
Awesome helm @Bommes (y) :D

• EliteGhost
Verdorie @Bommes , das een gave helm! Ik rijd ook graag met een open klep, maar heb gewoon die enorme toeter omhoog :+ Dan is dit een betere aankoop.

Als het helpt: PostNL app gebruiken. Krijg je bij aankoop niet de keuze om je pakket bij een afhaalpunt te laten bezorgen, dan kan je dit in de app snel veranderen. Ik woon ook in een dorp en het afhaalpunt is nog geen 100m lopen :)

EliteGhost wijzigde deze reactie 02-11-2019 17:05 (43%)

• mr_zippey
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 18:32
sham27 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 12:21:
Hoopte nog een rondje te doen vandaag / morgen, maar toch te nat ben ik bang.. :-(
Ben anders net terug van een heerlijk rondje 'uitwaaien', amper regen gehad slechts een paar spetters..

Alleen mijn pak is na 3 jaar niet helemaal waterdicht meer kwam ik gisteren achter, toen had ik iets meer regen. zal 'm nog eens inspuiten met van die spray.

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04

• EliteGhost
SmurfLink schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 14:04:
Internal screaming

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Bommes Zo'n (TPG / Post NL) pakket bezorgster heb ik hier ook in 't dorp…. Ze belt me van te voren op met de vraag of ik thuis ben en als dat niet zo is dan kan ik de bestelde 'rommel' later bij haar thuis op komen halen op een moment dat 't haar uitkomt.

Heerlijk als je zó met mensen om kunt gaan (y).

wimmel_1 wijzigde deze reactie 02-11-2019 17:26 (10%)

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@wimmel_1 Ik ken heel die bezorger niet maar ik moest nog ff naar AH en dacht ik loop ff naar de Bruna om voor mijn meisje een leuk boek te kopen.
Zie ik die grote witte bus van de bezorger staan en die gast op en neer lopen met pakketjes.
Kwartje viel snel en toen ik hem vroeg of hij de "niet bezorgde" pakketjes kwam afgooien kreeg ik een bevestiging.
Dus achter hem aan, verteld dat ik mijn pakketje wilde hebben en na wat gescan door de winkelier, legitimatie laten zien kreeg ik de doos mee.

Wel vreemd dat het niet aangetekend was, niet dat het een verschrikkelijk dure helm was maar toch een paar 100 euro wat je zo mee krijgt zonder te tekenen.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Bommes schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 17:33:
@wimmel_1 Ik ken heel die bezorger niet maar ik moest nog ff naar AH en dacht ik loop ff naar de Bruna om voor mijn meisje een leuk boek te kopen.
Zie ik die grote witte bus van de bezorger staan en die gast op en neer lopen met pakketjes.
Kwartje viel snel en toen ik hem vroeg of hij de "niet bezorgde" pakketjes kwam afgooien kreeg ik een bevestiging.
Dus achter hem aan, verteld dat ik mijn pakketje wilde hebben en na wat gescan door de winkelier, legitimatie laten zien kreeg ik de doos mee.

Wel vreemd dat het niet aangetekend was, niet dat het een verschrikkelijk dure helm was maar toch een aar 100 euro wat je zo mee krijgt zonder te tekenen.
Hij/Zij krijgt er niets extra's voor als dat pakketje nogmaals bij jou thuis aangeboden moet gaan worden en dus had 'ie/ze morgen datzelfde doosje nogmaals in moeten checken….

Dat er niet voor getekend hoefde te worden is te danken aan de verzender welke die 'mogelijkheid' schijnbaar niet de moeite (lees: extra kosten) waard vond.

• sham27
  • Laatst online: 21:26
mr_zippey schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 17:15:
[...]

Ben anders net terug van een heerlijk rondje 'uitwaaien', amper regen gehad slechts een paar spetters..

Alleen mijn pak is na 3 jaar niet helemaal waterdicht meer kwam ik gisteren achter, toen had ik iets meer regen. zal 'm nog eens inspuiten met van die spray.
Ik ben toch ook nog even gegaan voor rondje van ca 100km! Was wel even lekker. Wel oppassen af en toe, verraderlijke gladde plekken..

Helaas wel de motor weer aardig vies. Maar ik wil morgenochtend ook nog even en daarna even goed schoonmaken en dan waarschijnlijk wegzetten tot februari ergens.

Ja, ik ben zo'n mooi weer figuur :+

BMW F31 330i M Sport Shadow '18 - Yamaha MT-09 SP '19

• NLDViane
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21:47
@Bommes @wimmel_1 Onaangetekend verzenden is verzekerd tot een waarde van 500,-, maar ik zou mn helm uberhaupt niet laten verzenden...

EDIT: nevermind, dat hebben ze niet meer. Meende me zoiets te herinneren maar staat nu inderdaad tot 500 verzekerd voor aangetekend, anders niet.

NLDViane wijzigde deze reactie 02-11-2019 17:48 (34%)

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@NLDViane Waarom zou je de helm niet laten verzenden?

Ik ben hier in de Eindhoven geweest om een nieuwe helm te kopen.
Daar wat dingen gepast maar de kleur die ik wilde in mijn maat hadden ze niet meer.
Kon hem nu al kopen en dan in maart geleverd krijgen via hun.
Niet dat ik de handel niet gun maar daar ga ik niet op wachten.
Dus ergens anders besteld, ik wist dus al dat het ding goed paste.

• bsmpower
  • Laatst online: 16:03
Bijna winterklaar op de paddockstands

• SmurfLink
  • Niet online
:P Nou geloof me, dit was een gevalletje external screaming... gok dat ze beneden m'n gvd nog wel hebben kunnen horen toen ik van het balkon keek...
Pagina: 1 ... 52 ... 79 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True