Inderdaad imposant, maar verrassend makkelijk te rijden!
En de soepelheid en het koppel van die 6 cilinder...
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Zou mij bij jou niet eens verbazenharley schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 14:06:
[...]
D'r zit een magnetron in de linkerkoffer, self service
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Gefeliciteerd, mooi apparaat. Dat geluidgauchov6 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:13:
@lolgast en @wimmel_1 kunnen jullie de OP aanpassen?
Mijn R1200 RS en K1300 GT zijn zaterdag ingeruild voor een K1600 GT uit 2014, dus 2 + 4 = 6![]()
[Afbeelding]
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Eeeeeeen we hebben nummer 6 te pakken voor de compilatie:

Zelfde motor, zelfde gedachtengang van moederliefphYzar schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:24:
Dit weekend de motor maar richting de winterstalling gebracht (lees: garage van ouders). Heb zelf een garage waar hij uitstekend kan staan, maar deze winter een verbouwing gepland waardoor hij nogal in de vuurlinie zou staan. Was zowaar prachtig weer om te rijden, maar als ik wacht tot het mooie weer écht voorbij is moet hij door de pekel en dat gaat niet gebeuren met deze fiets. Mijn moeder is altijd superblij wanneer ik de motor bij hen stal: ze vind het maar eng dat ik motor rij en elke seconde dat hij daar staat rij ik er niet op
[Afbeelding]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Volgens de persoon achter mij had ik voor- en achterwiel in verschillende sporen, dus toen ik het gas weer opendraaide schoof ik onderuit. Ging heel gemoedelijk en rolde zonder een centje pijn van de motor.
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Zo, dat staat héél onduidelijk daarin. Lijkt alleen wattages? Zoek het gewoon op in de Osram tool, veel duidelijker. Een standaard reservesetje is waarschijnlijk prima.LankHoar schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:38:
Woensdag mijn eerste lange trip (CZ-NL en terug). Ben nog even aan het checken wat voor gereedschap ik het beste meeneem. Zit te denken aan schroevendraaier setje met verschillende bitjes (moet nog nieuwe halen want draaide de schroevendraaier kapot vandaag, erg vervelen), setje imbus, mijn multitool en natuurlijk ductape.
Probeer nu te achterhalen welke reservelampjes ik het beste kan kopen, maar word nog niet veel duidelijker van het lezen van de Haynes/Clymer handleiding. Wat voor lampjes heb ik nodig, uitgaande op deze tabel (mijn model is de FXDWG)?
[Afbeelding: Lampjes]
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
[ Voor 61% gewijzigd door DrivinUCrazy op 29-10-2019 08:34 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik heb nog wel een minstens even mooie (rooie!) ST4s voor je staan in NL... ?f2ride2001 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 15:19:
Mooie prijs, mooie motor, jammer dat ie in België staat.
(iets met importeren)
Dat zeg ikChakotay schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:19:
@DrivinUCrazy je hebt prima torx- en inbusbitjes of kleine doppen die je op een schroevendraaier kan klikken, het ging mij er vooral om dat je met een schroevendraaier bijna geen kracht kan zetten vergeleken met een ratel
Dat is inderdaad voor mij geen idee. De lichtopbrengst is met standaard (nou ja, dan wel de wat duurdere) H7 lampjes briljant op mijn motor. De afdichting past nu ook perfect er op met een schroefdop. Daar ga ik niets anders op beunen.Joopieboy schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:04:
Overstap na H7 leds geen idee dan? Kan je wel een tip geven.
Wil je hem hebben dan? Ik ga 4 november met de aanhanger naar België om een Tiger 800 op te halen...f2ride2001 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 15:19:
Mooie prijs, mooie motor, jammer dat ie in België staat.
(iets met importeren)
Ik heb alleen een normale ratel en doppenset als onderdeel van een gereedschapskoffer, beetje lomp om mee te nemen..Chakotay schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:19:
@LankHoar heb je in plaats van een schroevendraaier met bitjes niet meer aan een (mini)rateltje met wat bits en doppen? Daarmee krijg je een stuk meer los dat vaster zit dan een paar nm
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Verrek je hebt gelijk!wimmel_1 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:25:
@Leviathius Jouw 'Grom' staat er nog helemaal niet tussen
Kan je mij ook toevoegen aan de OP.wimmel_1 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:25:
OP is weer bijgewerkt met wat nieuwe motoren
@gauchov6 Zou je het plaatje van je motor in je Tweakers Fotoalbum willen zetten net zoals dat de foto's van je twee andere BMW ook stonden? Dat linkje naar de huidige locatie is een beetje érg lang... En werkt niet om naar de redirecten
@Leviathius Jouw 'Grom' staat er nog helemaal niet tussen
Ook meteen even gedaanbleufred1 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:28:
[...]
Kan je mij ook toevoegen aan de OP.
Regio Utrecht
BMW R850R
bouwjaar: 2000.
Foto volgt nog een keer, nog geen goed uitzicht gevonden om mijn motor voor te zetten.
Kun je voor mijn bike naar deze foto linken? Van het weekend geschoten en vind het wel een leuk plaatje:
Haha, herkenbaar! Ik gebruik hem gewoon niet meer in de regen :-) Bij mijn SP Connect had ik ook een waterdicht hoesje, maar dat heb ik uiteraard nooit bij :-)Lodo schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:16:
Iemand een oplossing voor het volgende probleem?
Heb een telefoon die waterdicht is, nu dacht, da's handig, hoef ik geen hoesje.
Ik dat ding erop gedaan, begon het te regenen, toen ging dat scherm natuurlijk helemaal over zijn toeren, ging mensen bellen, dingen openen etc etc.
Is er een manier om dit tijdelijk te disablen ofzo? Zou relaxt zijn als ik het aan de bixby knop zou kunnen hangen want die wordt elke keer ingedrukt door mijn houder.
Hier is de Tweakers link:wimmel_1 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:25:
OP is weer bijgewerkt met wat nieuwe motoren
@gauchov6 Zou je het plaatje van je motor in je Tweakers Fotoalbum willen zetten net zoals dat de foto's van je twee andere BMW daar ook staan / stonden? Dat linkje naar de huidige locatie is een beetje érg lang... En werkt niet om naar de redirecten
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Voor Android zijn er wat apps waar je je scherm mee kan lokken.Lodo schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:16:
Ik dat ding erop gedaan, begon het te regenen, toen ging dat scherm natuurlijk helemaal over zijn toeren, ging mensen bellen, dingen openen etc etc.
Is er een manier om dit tijdelijk te disablen ofzo? Zou relaxt zijn als ik het aan de bixby knop zou kunnen hangen want die wordt elke keer ingedrukt door mijn houder.
Ik ga de volgende keer dat het regent een ziplock om mijn telefoon doen. Die past dan nog steeds in de houder, maar zou wel moeten helpen. Niet ideaal, maar beter dan regenbellen lijkt me.Lodo schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:16:
zoiets ?LankHoar schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:02:
[...]
Ik heb alleen een normale ratel en doppenset als onderdeel van een gereedschapskoffer, beetje lomp om mee te nemen..
Eigenlijk zou ik ergens een "on the go" setje spcecifiek voor Harley Davidson moeten kopen... Compact en alleen wat echt nodig is. Bestaat zoiets? Op AliExpress heb ik voldoende setjes gezien maar niet voor Harley.
@DrivinUCrazy ik bedoel ook niet een ouderwetse schroevendraaier, maar 1 waar je bitjes in kunt stoppen, en waarvan je de steel ronddraait. Er is zeker een beter woord voor, alleen ben ik die kwijt..

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Vrij hard opgepompt (2.7 voor, 3.0 achter)DrivinUCrazy schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:57:
Nou, jaloers hoor met die levensduur. Die compound gebruiken ze niet bij de trail maten. Dan kom ik amper aan de helft.
[ Voor 3% gewijzigd door _Apache_ op 29-10-2019 13:28 ]
Je bent al lekker OTR ritjes aan het rijden! Was Handel een beetje te doen? Kennis van me die had die 2 jaar terug gedaan als eerste OTR en die vond hem toen loeizwaar. Wil ook nog een OTR doen, maar even kijken welke een beetje rustig en goed te doen isBobbyDgtl schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:16:
Handel dit weekend was iets minder goed. Het was een fantastische rit onder prachtige omstandigheden. Het rijden ging beter en beter; tot ik op een recht stuk whiskey throttle kreeg door vermoeidheid, een paaltje tikte en ik gekatapulteerd werd...
Lichamelijk enkel een verstuikte pols en een paarse teen. De moto enkel een ingedeukte radiator en lekke brandstofleiding. Maar mijn ego... daar zijn meer kosten aan!![]()
Deze foto in betere tijden mag ook toegevoegd worden als 2e moto:
KTM EXC 250 TPI (2019)
[Afbeelding: KTM EXC 250 TPI (handel)]
Jij moet je bandenverbruik gewoon vergelijken met een supersport, dan valt het allemaal wel meeDrivinUCrazy schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:57:
Nou, jaloers hoor met die levensduur. Die compound gebruiken ze niet bij de trail maten. Dan kom ik amper aan de helft.
Als je hem in de standaard road-modes zet wel. Mijn vader heeft er ook een en die is nog elke keer onder de indruk als hij hem op Dynamic zet.gauchov6 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 17:33:
[...]
En de soepelheid en het koppel van die 6 cilinder...
Zojuist even gedaan, en daar komt het volgende uitrollen:noes schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 22:36:
[...]
Zo, dat staat héél onduidelijk daarin. Lijkt alleen wattages? Zoek het gewoon op in de Osram tool, veel duidelijker. Een standaard reservesetje is waarschijnlijk prima.
Het is 5 en 21 Watt. Als je stadslicht aanstaat is het 5 watt en weinig lichtopbrengst, en als je remt komt de tweede gloeispiraal erbij, is het 21 watt en heeft het meer lichtopbrengstLankHoar schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:36:
[...]
Zojuist even gedaan, en daar komt het volgende uitrollen:
Koplamp: H4
Knipperlichten: P21W
Achterlicht: P21/5W
Remlicht: P21/5W
Lijkt erop dat ik dus vooral een paar P21W lampjes moet kopen, want dat gebruiken ze overal behalve de koplampZijn die doorgaans bij een bemand tankstation te verkrijgen? P21W/5W klinkt raar imo (is het nou 21 of 5 Watt?) maar dat zal wel aan mij liggen.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
In deze omstandigheden was hij makkelijk te doen als beginner. De baan lag er perfect bij. Veghel vorige week was een pak zwaarder door de vele modder.Thoit schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:03:
[...]
Je bent al lekker OTR ritjes aan het rijden! Was Handel een beetje te doen? Kennis van me die had die 2 jaar terug gedaan als eerste OTR en die vond hem toen loeizwaar. Wil ook nog een OTR doen, maar even kijken welke een beetje rustig en goed te doen is
Aha, dus dat is 2-in-1 dus heb ik er maar 1 van nodig op reserve, mooitdw schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:37:
[...]
Het is 5 en 21 Watt. Als je stadslicht aanstaat is het 5 watt en weinig lichtopbrengst, en als je remt komt de tweede gloeispiraal erbij, is het 21 watt en heeft het meer lichtopbrengst
Michelin's site geeft aan dat er een 5 al was.. en nu de 5 GT komt.
[ Voor 40% gewijzigd door _Apache_ op 29-10-2019 15:10 ]
Oooooh.. ik snap hem.DrivinUCrazy schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:12:
Dat klopt, maar vanaf de 5 heb je geen brevet meer nodig, en kun je de Pilot thuis laten.![]()
Kleine naamswijziging in de serie, hoewel ik niet helemaal snap waar dat goed voor was.
[ Voor 9% gewijzigd door _Apache_ op 29-10-2019 15:15 ]
Niet persee, maar mocht de 5 mijn echt niet bevallen kan ik hem weer terug laten wisselen naar een 4, waarbij hij de 5 inneemt met korting.bsmpower schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:19:
Ga je bewust elke keer voor het meest recente model? Ik moest onlangs mijn banden vervangen en zag door de bomen het bos niet meer. Ik heb de Pilot Road 3 banden onder mijn Fazer gehad, dus ik dacht ook over een versie 4 of 5. Maar mijn monteur begon ineens over de Pilot Road 2. Leek mij eerst een achteruitgang, maar hij gaf aan dat deze beter presteren dan de 3 en dat hij, en veel klanten, zweren bij dit type band. Met name door de snelle opwarmtijd. Qua kosten scheelt het ook behoorlijk, dus uiteindelijk heb ik er nu Pilot Road 2 onder zitten
[ Voor 5% gewijzigd door _Apache_ op 29-10-2019 15:28 ]
| Band ( Michelin Pilot Road x ) | 2 | 3 | 4 | 4 GT | 5 GT |
| Levensduur | 3,5 | 2 | 4 | 4,5 | ?? |
| Grip bij nat | 4 | 3 | 4 | 4 | ?? |
| Cupping (lager = slechter) | 3 | 1,5 | 4 | 4,5 | ?? |
[ Voor 50% gewijzigd door _Apache_ op 29-10-2019 15:51 ]
Maha niks leren zodra je zulke ritten niet doet lijkt mij sterk. We rijden ook wekelijks over single tracks e.d. Voordeel is dat je het dan op je eigen tempo kan doen en je van je vrienden inmiddels wel weet wat ze doen. Ga eens kijken of er binnenkort eentje in de buurt is.BobbyDgtl schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:40:
[...]
In deze omstandigheden was hij makkelijk te doen als beginner. De baan lag er perfect bij. Veghel vorige week was een pak zwaarder door de vele modder.
Er was eergisteren wel 1600 man ofzo; wat dus wel redelijk ambetant is omdat ik niet heel snel ben en dus continu wordt voorbijgestoken. Op een akker of brede wegel is dat niet erg, maar als ze op de single track stukken heel hard beginnen duwen en je half van de baan rijden is dat minder aangenaam...
Daar moet je nu niet per se bang van zijn, zo erg is het niet; vanaf het je stoort ga je gewoon even opzij als er plek is.
Ik ken er natuurlijk niks van, maar ik zou als het droog is de eerstvolgende pakken. Ik denk dat je niks leert zolang je zulke ritten niet doet.
Doe niet zoals mij: rust voldoende, vermoeidheid laat je fouten maken en op sommige plaatsen staan de bomen/paaltjes/riviertjes heel dicht
Ja, ik weet natuurlijk niet wat er in je buurt is. Hier kan ik bijna enkel rijden op simpele paden op harde ondergrond. Sommige singe track stukken zijn hier ook wel nog leuk (met veel kleine up- en downhill stukken), en die zou ik wat meer willen/moeten doen.Thoit schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:58:
[...]
Maha niks leren zodra je zulke ritten niet doet lijkt mij sterk. We rijden ook wekelijks over single tracks e.d. Voordeel is dat je het dan op je eigen tempo kan doen en je van je vrienden inmiddels wel weet wat ze doen. Ga eens kijken of er binnenkort eentje in de buurt is.
[ Voor 7% gewijzigd door BobbyDgtl op 29-10-2019 16:15 ]
Achterlicht en remlicht is dus hetzelfde lampje: een P21/5W betekent dat het een 21W én een 5W gloeidraadje heeft, net als dat de koplamp een grootlicht én dimlicht gloeidraadje heeft (de 21W is je remlicht, de 5W je normale lampje). Deze setup is vrij gebruikelijk bij iets oudere auto's, dus die lampjes vind je waarschijnlijk wel. Ik weet dat je niet in NL woont, maar de Action heeft van die kitjes met dat soort lampjes erin en een paar autozekeringen voor een paar euro. Er is vast wel een winkel bij jou in de buurt die iets vergelijkbaars aanbiedtLankHoar schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:36:
[...]
Zojuist even gedaan, en daar komt het volgende uitrollen:
Koplamp: H4
Knipperlichten: P21W
Achterlicht: P21/5W
Remlicht: P21/5W
Lijkt erop dat ik dus vooral een paar P21W lampjes moet kopen, want dat gebruiken ze overal behalve de koplampZijn die doorgaans bij een bemand tankstation te verkrijgen? P21W/5W klinkt raar imo (is het nou 21 of 5 Watt?) maar dat zal wel aan mij liggen.
Haha, mijn monteur (eenmanszaakje) vertrouw ik wel in zijn advies. Hij moest de banden ook echt bestellen dus had ze niet zelf op voorraad. Maar het blijft ook gewoon persoonlijke voorkeur. Op andere motor forums zijn alle merken en types wel voorbij gekomen toen ik vroeg om advies.Maegrim schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:57:
de PR3 was gewoon niet zo goed dus komt die verkoper mooi van z'n oudere PR2's af
Ik heb onder beide de Road 5 liggen, fijne banden
[ Voor 15% gewijzigd door bsmpower op 29-10-2019 16:35 ]
Zekeringen, daar heeft ene @wimmel_1 ook ervaring meenoes schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:30:
[...]
Achterlicht en remlicht is dus hetzelfde lampje: een P21/5W betekent dat het een 21W én een 5W gloeidraadje heeft, net als dat de koplamp een grootlicht én dimlicht gloeidraadje heeft (de 21W is je remlicht, de 5W je normale lampje). Deze setup is vrij gebruikelijk bij iets oudere auto's, dus die lampjes vind je waarschijnlijk wel. Ik weet dat je niet in NL woont, maar de Action heeft van die kitjes met dat soort lampjes erin en een paar autozekeringen voor een paar euro. Er is vast wel een winkel bij jou in de buurt die iets vergelijkbaars aanbiedt
Ik heb de PR2 als voorband. Gedoe bij aankoop, weinig budget maar die band moest eraf. Deze gaf mn dealer aan als budget optie, goedkoper maar nog steeds goed.Hij rijdt prima, hoewel ik er slechts iets van 1500km bijgeteld heb dit jaar.bsmpower schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:34:
[...]
Haha, mijn monteur (eenmanszaakje) vertrouw ik wel in zijn advies. Hij moest de banden ook echt bestellen dus had ze niet zelf op voorraad. Maar het blijft ook gewoon persoonlijke voorkeur. Op andere motor forums zijn alle merken en types wel voorbij gekomen toen ik vroeg om advies.
I have stability. The ability to stab.
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 18:30:
Die liggen ook onder de ER6F, en die voelen eigenlijk wel lekker
I have stability. The ability to stab.
Overweeg ook zeker dan de eerste versie, de Angel GT. Worden nog gewoon nieuw geproduceerd, zien er stoerder uit dan de GT II en doen het net zo goed in alle weersomstandigheden. En aangezien de tweede versie bestaat heb je wellicht nog leuke korting ook.SmurfLink schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 18:51:
[...]
*noteert alvast voor toekomstige bandenwissel*
Handig die identieke fietsen!

[ Voor 20% gewijzigd door Leviathius op 29-10-2019 19:02 ]
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door R0y. op 29-10-2019 19:31 ]
Niet teveel in de regen rijden danLeviathius schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 19:27:
@Verwijderd De GTII schijnt inderdaad een verbeterd midden te hebben van de band waardoor dat minder gauw slijt. Ik was in ieder geval erg te spreken over de GT toen ik die op de MT07 had zitten. Zodra de banden van de Vulcan op zijn komen er ook daar mooi Angel GTs onder. (nu voor Dunlop D222 ofzo en achter Bridgestone BT-023)
[ Voor 6% gewijzigd door Joopieboy op 29-10-2019 20:53 ]
I know, banden zaten al op de motor toen ik hem kocht... Ik gok dat de vorige eigenaar een lekke achterband heeft gehad, want de Dunlops zijn af fabriek gemonteerd namelijk en na 4000km is een achterband meestal niet op gereden. Zelf zou ik sowieso nooit voor Bridgestone kiezen, geen idee waarom, persoonlijke merk voorkeur/afkeur gok ikJoopieboy schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 20:53:
[...]
Niet teveel in de regen rijden danEn sowieso 2 merken, 2 verschillende soorten banden, dat wordt aardig afgeraden en niet voor niks
Ik krijg al bijna een beroerte als ik bij iemand de 016-021-023 voorbij zie komen
[ Voor 11% gewijzigd door Leviathius op 29-10-2019 20:57 ]
Ik rij al meer dan 3 jaar zo rond, vaak ben je te bang.Joopieboy schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 20:53:
[...]
En sowieso 2 merken, 2 verschillende soorten banden, dat wordt aardig afgeraden en niet voor niks
~ James May
Klopt, daarom raadt ook iedereen het af. Is fijn als je voorband aangeeft dat ie op temperatuur is terwijl je achterband totaal niet, dan ga je gekke dingen krijgen.tdw schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 21:30:
[...]
Ik rij al meer dan 3 jaar zo rond, vaak ben je te bang.
Michelin Road 5SmurfLink schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 18:51:
[...]
*noteert alvast voor toekomstige bandenwissel*
Handig die identieke fietsen!
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Heb ook vaak genoeg ouwe banden van verschillende merken voor en achter opgereden met racen.tdw schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 21:30:
[...]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Het ligt ook aan de banden en situatie. Een voorband hebben die minder kan dan de achterband is een stuk linker dan andersom. De achterband kan je nog waarschuwen, maar als voor gaat dan lig je zo.tdw schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 21:30:
[...]
Zeker waar. Voor ligt bij mij een MPR4, dus dat vertrouw ik wel. Achter ligt een zwarte band met een ronde vorm. Er zit ook nog een ventiel in, met een dopje erop. Dus dat zal ook wel goed zittenPilatuS schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 21:58:
[...]
Het ligt ook aan de banden en situatie. Een voorband hebben die minder kan dan de achterband is een stuk linker dan andersom. De achterband kan je nog waarschuwen, maar als voor gaat dan lig je zo.
~ James May
Vanmiddag op kantoor dacht ik "als ik na werk ga tanken maar gelijk naar een setje lampen kijken". Ik dus tanken en nooit naar lampjes kijken...noes schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:30:
[...]
Achterlicht en remlicht is dus hetzelfde lampje: een P21/5W betekent dat het een 21W én een 5W gloeidraadje heeft, net als dat de koplamp een grootlicht én dimlicht gloeidraadje heeft (de 21W is je remlicht, de 5W je normale lampje). Deze setup is vrij gebruikelijk bij iets oudere auto's, dus die lampjes vind je waarschijnlijk wel. Ik weet dat je niet in NL woont, maar de Action heeft van die kitjes met dat soort lampjes erin en een paar autozekeringen voor een paar euro. Er is vast wel een winkel bij jou in de buurt die iets vergelijkbaars aanbiedt
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ondanks dat ik nog 2 ballen heb zal ik voor de bikkel optie gaan!botoo schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 22:20:
Je bent een bikkel op een Harley of een softie met verwarmde handschoenen, ruitje, <insert legio comfort stuff>, jouw keus!
Ik zou het wel weten, ik kies voor de Harley (maar ik ook wanneer ik voor het koekblik kies).
Het helpt zeker, heb je een regenjasje ofzo? Dan kan je dat als extra luchtdichte laag aantrekken.LankHoar schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 22:08:
[...]
Vanmiddag op kantoor dacht ik "als ik na werk ga tanken maar gelijk naar een setje lampen kijken". Ik dus tanken en nooit naar lampjes kijken...Morgen nieuwe kans
Vanavond bougies nagekeken, die zien er prima uit dus hoeven niet vervangen. Toch nog maar weer de stelschroef van de carburateur een kwartslag gedraaid. lijkt een stuk beter te lopen dus ben klaar voor mijn trip naar NL morgen
Oh, en het is inmiddels echt pleuris koud op de motor 's avonds. Morgenavond kan het tot -3 worden dus word nog leuk in mijn ongevoerde leren pak.. Thermo ondergoed en vest doet maar zoveel denk ik..
Ga ik morgen nog snel even halen. Zo'n lelijke oranje (of gele, afhankelijk van welke ze op voorraad hebben) die wegwerkers ook gebruiken. Valt lekker opnoes schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 22:28:
[...]
Het helpt zeker, heb je een regenjasje ofzo? Dan kan je dat als extra luchtdichte laag aantrekken.
[ Voor 6% gewijzigd door bsmpower op 30-10-2019 08:31 ]
Het is juist goed, of toch té koud?bsmpower schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 08:29:
Ik ben er wel klaar mee voor dit seizoen. Geen koude balletjes voor mij, dan maar geen bikkel. Deze week op de paddockstands, accu op de lader, hoes er over en uitkijken naar de lente.
[Afbeelding]
Wikipedia: TeelbalBij de meeste zoogdieren is voor de productie van zaadcellen namelijk een temperatuur nodig die lager ligt dan de normale lichaamstemperatuur...
Laat je hem de hele winter buiten staan?bsmpower schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 08:29:
Ik ben er wel klaar mee voor dit seizoen. Geen koude balletjes voor mij, dan maar geen bikkel. Deze week op de paddockstands, accu op de lader, hoes er over en uitkijken naar de lente.
[Afbeelding]
Ikzelf pak bij file altijd die speciale rijstrook voor motoren in het middenPagman schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:30:
Ze zijn hier al begonnen met strooien![]()
Ben nu overgeplaatst naar Zoetermeer en rij dus nu alleen maar over de N209.
Maar hoe zouden jullie dit filteren gezien het nu elke avond volledig vaststaat door de defecte hefbrug bij boskoop. Gewoon tussen beide banen door rijden?
https://www.google.com/ma...bfov%3D100!7i13312!8i6656
JaLankHoar schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:31:
[...]
Laat je hem de hele winter buiten staan?
[ Voor 5% gewijzigd door bsmpower op 30-10-2019 09:38 ]
Yikes, ik zou het geen fijn idee vinden om mijn bike de hele winter buiten te hebben staan. Ik ga ook gewoon die 30 euro per maand lappen (kost hetzelfde hier) aangezien mijn vrouw het niet zo'n leuk idee vind om meerdere maanden lang een Harley in de woonkamer van ons appartement geparkeerd te zienbsmpower schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:36:
[...]
Ja. Geen andere optie bij mij thuis. Alternatief is betaald ergens binnen stallen, maar dat is ook al gauw 30,- per maand (150,- als ik hem begin April weer ophaal). Hoeft geen problemen te geven in principe. De accu gaat op de druppellader, tank zit vol, brandstof-additief in de tank gegooid, olie is onlangs vervangen, banden van de grond en maak hem altijd goed schoon voordat de hoes (Verheul) er overheen gaat.
Waarom niet als ik vragen mag? In theorie kan er wat sneller roest ontstaan op bepaalde plekken, maar voor de rest weinig aan de hand als je hem goed weg zet?LankHoar schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:42:
[...]
Yikes, ik zou het geen fijn idee vinden om mijn bike de hele winter buiten te hebben staan. Ik ga ook gewoon die 30 euro per maand lappen (kost hetzelfde hier) aangezien mijn vrouw het niet zo'n leuk idee vind om meerdere maanden lang een Harley in de woonkamer van ons appartement geparkeerd te zien
Diefstal, vandalisme en ongelukjes, daar zit ik het meeste mee. Ik heb geen eigen ruimte buiten, en de hele winter op kantoor stallen worden ze ook niet blij van ben ik bang.bsmpower schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:44:
[...]
Waarom niet als ik vragen mag? In theorie kan er wat sneller roest ontstaan op bepaalde plekken, maar voor de rest weinig aan de hand als je hem goed weg zet?
Waar ga je die druppellader dan nog verder voor gebruiken? Ik zou doen wat jij voorstelt en eventueel nog een hella stekker op de klemmen zetten, kun je die altijd nog gebruiken.bleufred1 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:49:
In het kader van mogelijke winterslaap.
Ik heb een Hella din aansluiting op de motor en een druppellader met krokodillenklemmen.
Ik kan niet direct een handig aansluiting vinden om deze twee aan elkaar te krijgen. Of is de optie, krokodillenklemmen eraf knippen, kabel strippen en in een hella din aansluiting maken?
Lijkt mij niet de meest praktische optie omdat ik deze ook voor andere dingen gebruik.
is er nog iets handig en veilig wat ik over het hoofd zie?
Motor gaat waarschijnlijk 's Winters onder de veranda logeren. Is de accu er helemaal uithalen dan de betere optie?
Staan beide banen stil? Dan zou ik er gewoon tussendoor gaan inderdaad, doe ik op de N207 ook wel eens. Als de tegenliggers echter met 80kph langskomen ben ik er wat terughoudender mee.Pagman schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:30:
Maar hoe zouden jullie dit filteren gezien het nu elke avond volledig vaststaat door de defecte hefbrug bij boskoop. Gewoon tussen beide banen door rijden?
Pagman schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:30:
Schoonvader zijn motor wil hier ook nog wel eens staan, deze heeft dan weer niet zo'n handige plug. dus moet eigenlijk basis gebruikt worden voor mijn motor met plug, maar zou ook nog wel eens voor een andere motor gebruikt moeten worden.Eddos schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:12:
[...]
Waar ga je die druppellader dan nog verder voor gebruiken? Ik zou doen wat jij voorstelt en eventueel nog een hella stekker op de klemmen zetten, kun je die altijd nog gebruiken.
Die dingen gaan al stuk als je de stroom links-om in plaats van rechts-om wilt laten lopenJoopieboy schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:49:
[...]
Zekeringen, daar heeft ene @wimmel_1 ook ervaring mee
Dat is toch eenvoudig te fixen door de zekering even om te draaien? Dan is hij weer in lijn met de stroomrichtingwimmel_1 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 11:02:
[...]
Die dingen gaan al stuk als je de stroom links-om in plaats van rechts-om wilt laten lopen
[...]
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq