Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.023.884 views

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02:34

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

noes schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 14:42:
[...]

Imposant apparaat, in een mooie kleur!
Inderdaad imposant, maar verrassend makkelijk te rijden!
En de soepelheid en het koppel van die 6 cilinder... :9

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

harley schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 14:06:
[...]

D'r zit een magnetron in de linkerkoffer, self service :D
Zou mij bij jou niet eens verbazen _O_

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:53
Kom ik heelhuids thuis, niks gebroken en zelfs de motor nog helemaal intact, rijd mijn vrouw een lekke band :').

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10-2025

tdw

Amai seg!

gauchov6 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:13:
@lolgast en @wimmel_1 kunnen jullie de OP aanpassen?

Mijn R1200 RS en K1300 GT zijn zaterdag ingeruild voor een K1600 GT uit 2014, dus 2 + 4 = 6 ;)

[Afbeelding]
Gefeliciteerd, mooi apparaat. Dat geluid :9~ :9~ :9~ Ook een droommotor van mij, maar een tijd geleden eens proefgezeten op zo'n ding en ik kom met m'n korte pootjes niet aan de grond :'(

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• HTT-Thalan
Eeeeeeen we hebben nummer 6 te pakken voor de compilatie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ccui6C8MKIXXr4TX90p04YuU/full.jpg

:+

Zoals altijd, beelden volgen zodra ik tijd en zin heb deze te bewerken, maar ik heb deze keer voor anderhalve dag aan materiaal dus dat word flink schiften.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

phYzar schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:24:
Dit weekend de motor maar richting de winterstalling gebracht (lees: garage van ouders). Heb zelf een garage waar hij uitstekend kan staan, maar deze winter een verbouwing gepland waardoor hij nogal in de vuurlinie zou staan. Was zowaar prachtig weer om te rijden, maar als ik wacht tot het mooie weer écht voorbij is moet hij door de pekel en dat gaat niet gebeuren met deze fiets. Mijn moeder is altijd superblij wanneer ik de motor bij hen stal: ze vind het maar eng dat ik motor rij en elke seconde dat hij daar staat rij ik er niet op :P

[Afbeelding]
Zelfde motor, zelfde gedachtengang van moederlief :+ O+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:29
@HTT-Thalan was je motor weer moe? :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-01 14:48
Ik was na bijna 6,5 jaar op mijn eerste motor, een Fazer 600 (2004), toe aan wat anders. Ik wilde ook echt iets anders en sinds een paar weken in het bezit van een Aprilia Falco. Van 600cc naar 1000cc, 4-cilinders naar 2-cilinders en van behoorlijk rechtop naar een iets sportievere houding. Het viel me eigenlijk mee hoe erg het wennen was. Qua cc en PK is het wel een stapje omhoog, maar heb niet het idee dat ik mezelf makkelijker onderuit rij, of per ongeluk wheelies trek. Extra koppel tov de Fazer is wel erg fijn, vooral op de snelweg. Sinds een week de killers uit de uitlaat, en man, wat een geweld... Veel meer een nekkendraaier dan de Fazer en ze gaan ook wat sneller aan de kant in files :).

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/71zBQ9V/falco1.jpg

• Chakotay
@bsmpower oeh, een Falco, die zie je ook niet veel meer... Veel plezier ermee!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

O wauw, daar heb ik heel wat jaren geleden nog eens een dag op mogen spelen! Heerlijk die rauwheid en iets minder heftige zit... Klappen uit de uitlaten is ook altijd goed O+ Heel veel plezier ermee en wees er zuinig op!

• HTT-Thalan
Volgens de persoon achter mij had ik voor- en achterwiel in verschillende sporen, dus toen ik het gas weer opendraaide schoof ik onderuit. Ging heel gemoedelijk en rolde zonder een centje pijn van de motor.

De spierpijn na zo'n weekend daarentegen.... ga maar eens met gangetje van 40/50 een minuut of tien 'whoops' rijden, waardoor je de hele tijd aan het meeveren en opvangen bent. In feite squats + burpees :+ ik voel het nog allemaal :P. Na de zandkuil waar ik met 3 man moest sleuren om de Alp vrij te krijgen (tot aan de bagagerekken ingegraven ivm te weinig snelheid) volgden daarentegen hele mooie whoops waar je lekker los van de grond kon komen. Al met al is het toch een flinke workout geweest, ik miste de XR soms toch wel, maar aan de andere kant heeft de Alp wéér gepresteerd, beyond the call of duty.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:01

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Woensdag mijn eerste lange trip (CZ-NL en terug). Ben nog even aan het checken wat voor gereedschap ik het beste meeneem. Zit te denken aan schroevendraaier setje met verschillende bitjes (moet nog nieuwe halen want draaide de schroevendraaier kapot vandaag, erg vervelen), setje imbus, mijn multitool en natuurlijk ductape.

Probeer nu te achterhalen welke reservelampjes ik het beste kan kopen, maar word nog niet veel duidelijker van het lezen van de Haynes/Clymer handleiding. Wat voor lampjes heb ik nodig, uitgaande op deze tabel (mijn model is de FXDWG)?

Lampjes

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Mijn setje:
Telefoon + noodnummers
Verzekering met pech hulp
Setje imbus (met de maten die op mijn motor nodig zijn)
Paar steeksleutels
1 spanbandje
Bandenplaksetje, vooral van Stop&Go bevalt heel goed
Multifunctioneel zakmesje
Ty-raps, diverse maten plus een paar herbruikbare die je zonder knippen los kunt maken. Altijd handig.
Reserve zekeringen
Compressortje van Airman.
Klein combinatietangetje
250ml motorolie

Eventueel reserve schakelpookje.

Hendels zijn al korter + opklapbaar, dus daar verwacht ik niet snel schade aan.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

LankHoar schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:38:
Woensdag mijn eerste lange trip (CZ-NL en terug). Ben nog even aan het checken wat voor gereedschap ik het beste meeneem. Zit te denken aan schroevendraaier setje met verschillende bitjes (moet nog nieuwe halen want draaide de schroevendraaier kapot vandaag, erg vervelen), setje imbus, mijn multitool en natuurlijk ductape.

Probeer nu te achterhalen welke reservelampjes ik het beste kan kopen, maar word nog niet veel duidelijker van het lezen van de Haynes/Clymer handleiding. Wat voor lampjes heb ik nodig, uitgaande op deze tabel (mijn model is de FXDWG)?

[Afbeelding: Lampjes]
Zo, dat staat héél onduidelijk daarin. Lijkt alleen wattages? Zoek het gewoon op in de Osram tool, veel duidelijker. Een standaard reservesetje is waarschijnlijk prima.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Chakotay
@LankHoar heb je in plaats van een schroevendraaier met bitjes niet meer aan een (mini)rateltje met wat bits en doppen? Daarmee krijg je een stuk meer los dat vaster zit dan een paar nm :)

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Ik zou ook niet weten wat ik met een schroevendraaier zou moeten op mijn motor, behalve de 2 accuschroefjes vast draaien. Dan heb ik meer aan een doppenset met een kruisbitje.

Oh ja, zo'n beetje het enige dat ik NIET bij me heb, zijn reserve lampjes. Knipperlichten zijn al vervangen door led, achterlicht+rem is led. Mistlampen (breedstralers) zijn led.
Dan heb ik nog het standlicht waar ik er 2 van heb, en 2 H7 koplampen.
Als er een H7 koplamp opgeeft, gaat die andere wel binnen een paar kilometer ook stuk (recent nog gehad, zat geen 5km in), maar dan heb ik gelukkig nog wat licht van die breedstralers.
H7 (of H4, voor degenen die die hebben) lampen kun je bij iedere bemande pomp wel krijgen, dus dat geloof ik wel.

[ Voor 61% gewijzigd door DrivinUCrazy op 29-10-2019 08:34 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Overstap na H7 leds geen idee dan? Kan je wel een tip geven. ;)

• Chakotay
@DrivinUCrazy je hebt prima torx- en inbusbitjes of kleine doppen die je op een schroevendraaier kan klikken, het ging mij er vooral om dat je met een schroevendraaier bijna geen kracht kan zetten vergeleken met een ratel :P

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Pro tip, koop dan geen setje van de Lidl 'want handig', die draai ze zo door. Bitjes én ratel. :+

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:14

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

f2ride2001 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 15:19:
Mooie prijs, mooie motor, jammer dat ie in België staat.
(iets met importeren)
Ik heb nog wel een minstens even mooie (rooie!) ST4s voor je staan in NL... ? :P

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Chakotay schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:19:
@DrivinUCrazy je hebt prima torx- en inbusbitjes of kleine doppen die je op een schroevendraaier kan klikken, het ging mij er vooral om dat je met een schroevendraaier bijna geen kracht kan zetten vergeleken met een ratel :P
Dat zeg ik ;) , plus het feit dat ik maar 4 schroefjes op mijn motor weet te vinden. 2 keer kruis op de accupolen, en 2x plat bij de verstelling van de demping op de voorvork. Dus inderdaad, liever een rateltje met schroefbitje, dan een schroevendraaier en dopjes waar je vervolgens geen kracht op kunt zetten.
Joopieboy schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:04:
Overstap na H7 leds geen idee dan? Kan je wel een tip geven. ;)
Dat is inderdaad voor mij geen idee. De lichtopbrengst is met standaard (nou ja, dan wel de wat duurdere) H7 lampjes briljant op mijn motor. De afdichting past nu ook perfect er op met een schroefdop. Daar ga ik niets anders op beunen.
Zodra de stadslichtjes stuk zijn ga ik daar wel leds in zetten denk ik. Ik ben het beu om de halve voorkant te demonteren om een lampje te vervangen. :(

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-01 22:45
f2ride2001 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 15:19:
Mooie prijs, mooie motor, jammer dat ie in België staat.
(iets met importeren)
Wil je hem hebben dan? Ik ga 4 november met de aanhanger naar België om een Tiger 800 op te halen...
Importeren is opzich weinig werk. DM maar als je meer info wilt.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Chakotay schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:19:
@LankHoar heb je in plaats van een schroevendraaier met bitjes niet meer aan een (mini)rateltje met wat bits en doppen? Daarmee krijg je een stuk meer los dat vaster zit dan een paar nm :)
Ik heb alleen een normale ratel en doppenset als onderdeel van een gereedschapskoffer, beetje lomp om mee te nemen.. :+

Eigenlijk zou ik ergens een "on the go" setje spcecifiek voor Harley Davidson moeten kopen... Compact en alleen wat echt nodig is. Bestaat zoiets? Op AliExpress heb ik voldoende setjes gezien maar niet voor Harley.

@DrivinUCrazy ik bedoel ook niet een ouderwetse schroevendraaier, maar 1 waar je bitjes in kunt stoppen, en waarvan je de steel ronddraait. Er is zeker een beter woord voor, alleen ben ik die kwijt..

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Gelukkig hebben we het allemaal over hetzelfde. :P

Ik bedoel zoiets:
https://nl.bauhaus/bits/w...hap-tool-check/p/20799458

Schroefbitjes, imbus, torx, en normale doppen, inclusief een mini-rateltje.
Ik heb gezocht op Wera minirateltje, waarbij dit setje van 70 euro als eerste hit kwam. Kan vast iets goedkoper, al is Wera natuurlijk wel goed spul dat ook wat mishandeling kan verdragen.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wera O+

Tot zover mijn nuttige bijdrage :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

OP is weer bijgewerkt met wat nieuwe motoren :)

@gauchov6 Zou je het plaatje van je motor in je Tweakers Fotoalbum willen zetten net zoals dat de foto's van je twee andere BMW daar ook staan / stonden? Dat linkje naar de huidige locatie is een beetje érg lang... En werkt niet om naar de redirecten :9

@Leviathius Jouw 'Grom' staat er nog helemaal niet tussen :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:01
wimmel_1 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:25:
Verrek je hebt gelijk! :o

Zal deze week even fotootje schieten van het beestje :9

YouTube: MotorcycleGeek

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:07

@gauchov6 Zou je het plaatje van je motor in je Tweakers Fotoalbum willen zetten net zoals dat de foto's van je twee andere BMW ook stonden? Dat linkje naar de huidige locatie is een beetje érg lang... En werkt niet om naar de redirecten :9

Kan je mij ook toevoegen aan de OP.
Regio Utrecht
BMW R850R
bouwjaar: 2000.

Foto volgt nog een keer, nog geen goed uitzicht gevonden om mijn motor voor te zetten. :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

bleufred1 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:28:
[...]

Kan je mij ook toevoegen aan de OP.
Regio Utrecht
BMW R850R
bouwjaar: 2000.

Foto volgt nog een keer, nog geen goed uitzicht gevonden om mijn motor voor te zetten. :+
Ook meteen even gedaan (y)

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Kun je voor mijn bike naar deze foto linken? Van het weekend geschoten en vind het wel een leuk plaatje:

Bike

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Handel dit weekend was iets minder goed. Het was een fantastische rit onder prachtige omstandigheden. Het rijden ging beter en beter; tot ik op een recht stuk whiskey throttle kreeg door vermoeidheid, een paaltje tikte en ik gekatapulteerd werd...
Lichamelijk enkel een verstuikte pols en een paarse teen. De moto enkel een ingedeukte radiator en lekke brandstofleiding. Maar mijn ego... daar zijn meer kosten aan! :P

Deze foto in betere tijden mag ook toegevoegd worden als 2e moto:
KTM EXC 250 TPI (2019)

KTM EXC 250 TPI (handel)

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
Iemand een oplossing voor het volgende probleem?

Heb een telefoon die waterdicht is, nu dacht, da's handig, hoef ik geen hoesje.

Ik dat ding erop gedaan, begon het te regenen, toen ging dat scherm natuurlijk helemaal over zijn toeren, ging mensen bellen, dingen openen etc etc.

Is er een manier om dit tijdelijk te disablen ofzo? Zou relaxt zijn als ik het aan de bixby knop zou kunnen hangen want die wordt elke keer ingedrukt door mijn houder.

• BobbyDgtl
Lodo schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:16:

Ik dat ding erop gedaan, begon het te regenen, toen ging dat scherm natuurlijk helemaal over zijn toeren, ging mensen bellen, dingen openen etc etc.

Is er een manier om dit tijdelijk te disablen ofzo? Zou relaxt zijn als ik het aan de bixby knop zou kunnen hangen want die wordt elke keer ingedrukt door mijn houder.
Haha, herkenbaar! Ik gebruik hem gewoon niet meer in de regen :-) Bij mijn SP Connect had ik ook een waterdicht hoesje, maar dat heb ik uiteraard nooit bij :-)

• mkrmr
  • Laatst online: 02:34

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

@gauchov6 Zou je het plaatje van je motor in je Tweakers Fotoalbum willen zetten net zoals dat de foto's van je twee andere BMW daar ook staan / stonden? Dat linkje naar de huidige locatie is een beetje érg lang... En werkt niet om naar de redirecten :9
Hier is de Tweakers link:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LfQEQQUVxSgSVZRyN8VgBbbC/thumb.jpg

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Vanavond weer langs mijn vaste bandenboer..

De FJR1300 word uitgerust met een Micheline Pilot Road 5GT voorband. Hopelijk gaat deze ook weer vele duizenden km's mee. *O*

Vooralsnog heb ik de volgende data in mijn onderhouds-appje staan.
- Voorband MPR 4 GT -> 16d km
- Achterband MPR 4 GT -> 21d km
- Voorband MPR 4 GT -> 17d km
- Acherband MPR 4 GT -> 20d km (en gaat nog goed)
- Voorband MPR 4 GT -> 17d km (word nu vervangen)
- Voorband MPR 5 GT ..... :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Nou, jaloers hoor met die levensduur. Die compound gebruiken ze niet bij de trail maten. Dan kom ik amper aan de helft.

• yozgoesdigital
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:28

Voor Android zijn er wat apps waar je je scherm mee kan lokken.
Ik heb er eens naar gekeken maar bij het proberen gaf het een probleem met mijn bank app (terecht iets over veiligheid) en toen bedacht dat ik er later ooit naar zal kijken. Wellicht is er ondertussen (met een paar android versies verder) ook wel een elegantere oplossing

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter

Ik ga de volgende keer dat het regent een ziplock om mijn telefoon doen. Die past dan nog steeds in de houder, maar zou wel moeten helpen. Niet ideaal, maar beter dan regenbellen lijkt me.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-01 22:42
LankHoar schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:02:
[...]

Ik heb alleen een normale ratel en doppenset als onderdeel van een gereedschapskoffer, beetje lomp om mee te nemen.. :+

Eigenlijk zou ik ergens een "on the go" setje spcecifiek voor Harley Davidson moeten kopen... Compact en alleen wat echt nodig is. Bestaat zoiets? Op AliExpress heb ik voldoende setjes gezien maar niet voor Harley.

@DrivinUCrazy ik bedoel ook niet een ouderwetse schroevendraaier, maar 1 waar je bitjes in kunt stoppen, en waarvan je de steel ronddraait. Er is zeker een beter woord voor, alleen ben ik die kwijt..
zoiets ?
Afbeeldingslocatie: https://www.dcamotorcycles.nl/data/articles/images/lightbox/big/cruztools-roadtech-h3-tool-kit_22940_0.jpg
https://www.dcamotorcycle...0000134&aid=22940&lang=nl

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:57:
Nou, jaloers hoor met die levensduur. Die compound gebruiken ze niet bij de trail maten. Dan kom ik amper aan de helft.
Vrij hard opgepompt (2.7 voor, 3.0 achter)
Soepele rijstijl
Vrij simpele forens-ritjes, het rubber word niet echt heet.
Vrij stevig karkas die GT band

Dat helpt allemaal wel.

[ Voor 3% gewijzigd door _Apache_ op 29-10-2019 13:28 ]

• Maegrim
  • Laatst online: 08-01 16:44
Vanaf de 5 heet ie gewoon Road he :+

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-01 12:34
BobbyDgtl schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:16:
Handel dit weekend was iets minder goed. Het was een fantastische rit onder prachtige omstandigheden. Het rijden ging beter en beter; tot ik op een recht stuk whiskey throttle kreeg door vermoeidheid, een paaltje tikte en ik gekatapulteerd werd...
Lichamelijk enkel een verstuikte pols en een paarse teen. De moto enkel een ingedeukte radiator en lekke brandstofleiding. Maar mijn ego... daar zijn meer kosten aan! :P

Deze foto in betere tijden mag ook toegevoegd worden als 2e moto:
KTM EXC 250 TPI (2019)

[Afbeelding: KTM EXC 250 TPI (handel)]
Je bent al lekker OTR ritjes aan het rijden! Was Handel een beetje te doen? Kennis van me die had die 2 jaar terug gedaan als eerste OTR en die vond hem toen loeizwaar. Wil ook nog een OTR doen, maar even kijken welke een beetje rustig en goed te doen is :)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:57:
Jij moet je bandenverbruik gewoon vergelijken met een supersport, dan valt het allemaal wel mee :+

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
gauchov6 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 17:33:
[...]

Inderdaad imposant, maar verrassend makkelijk te rijden!
En de soepelheid en het koppel van die 6 cilinder... :9
Als je hem in de standaard road-modes zet wel. Mijn vader heeft er ook een en die is nog elke keer onder de indruk als hij hem op Dynamic zet. _/-\o_

Prachtige motor en met een fantastische uitlaat soundtrack, ik rij er dus regelmatig achter en het is bij het wegrijden bijna Ferrari-achtig.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
noes schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 22:36:
[...]

Zo, dat staat héél onduidelijk daarin. Lijkt alleen wattages? Zoek het gewoon op in de Osram tool, veel duidelijker. Een standaard reservesetje is waarschijnlijk prima.
Zojuist even gedaan, en daar komt het volgende uitrollen:

Koplamp: H4
Knipperlichten: P21W
Achterlicht: P21/5W
Remlicht: P21/5W

Lijkt erop dat ik dus vooral een paar P21W lampjes moet kopen, want dat gebruiken ze overal behalve de koplamp :+ Zijn die doorgaans bij een bemand tankstation te verkrijgen? P21W/5W klinkt raar imo (is het nou 21 of 5 Watt?) maar dat zal wel aan mij liggen.

• tdw

tdw

Amai seg!

LankHoar schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:36:
[...]

Lijkt erop dat ik dus vooral een paar P21W lampjes moet kopen, want dat gebruiken ze overal behalve de koplamp :+ Zijn die doorgaans bij een bemand tankstation te verkrijgen? P21W/5W klinkt raar imo (is het nou 21 of 5 Watt?) maar dat zal wel aan mij liggen.
Het is 5 en 21 Watt. Als je stadslicht aanstaat is het 5 watt en weinig lichtopbrengst, en als je remt komt de tweede gloeispiraal erbij, is het 21 watt en heeft het meer lichtopbrengst :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• BobbyDgtl
Thoit schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:03:
[...]

Je bent al lekker OTR ritjes aan het rijden! Was Handel een beetje te doen? Kennis van me die had die 2 jaar terug gedaan als eerste OTR en die vond hem toen loeizwaar. Wil ook nog een OTR doen, maar even kijken welke een beetje rustig en goed te doen is :)
In deze omstandigheden was hij makkelijk te doen als beginner. De baan lag er perfect bij. Veghel vorige week was een pak zwaarder door de vele modder.

Er was eergisteren wel 1600 man ofzo; wat dus wel redelijk ambetant is omdat ik niet heel snel ben en dus continu wordt voorbijgestoken. Op een akker of brede wegel is dat niet erg, maar als ze op de single track stukken heel hard beginnen duwen en je half van de baan rijden is dat minder aangenaam...
Daar moet je nu niet per se bang van zijn, zo erg is het niet; vanaf het je stoort ga je gewoon even opzij als er plek is.

Ik ken er natuurlijk niks van, maar ik zou als het droog is de eerstvolgende pakken. Ik denk dat je niks leert zolang je zulke ritten niet doet.

Doe niet zoals mij: rust voldoende, vermoeidheid laat je fouten maken en op sommige plaatsen staan de bomen/paaltjes/riviertjes heel dicht ;)

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
tdw schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:37:
[...]
Het is 5 en 21 Watt. Als je stadslicht aanstaat is het 5 watt en weinig lichtopbrengst, en als je remt komt de tweede gloeispiraal erbij, is het 21 watt en heeft het meer lichtopbrengst :)
Aha, dus dat is 2-in-1 dus heb ik er maar 1 van nodig op reserve, mooi :)

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Maegrim schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:56:
Vanaf de 5 heet ie gewoon Road he :+
Michelin's site geeft aan dat er een 5 al was.. en nu de 5 GT komt.

http://motormike.nl/toerbanden.html

[ Voor 40% gewijzigd door _Apache_ op 29-10-2019 15:10 ]

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Dat klopt, maar vanaf de 5 heb je geen brevet meer nodig, en kun je de Pilot thuis laten. ;)
Kleine naamswijziging in de serie, hoewel ik niet helemaal snap waar dat goed voor was.

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:12:
Dat klopt, maar vanaf de 5 heb je geen brevet meer nodig, en kun je de Pilot thuis laten. ;)
Kleine naamswijziging in de serie, hoewel ik niet helemaal snap waar dat goed voor was.
Oooooh.. ik snap hem.
* _Apache_ zal voortaan zijn muziek uit zn oren halen om goed te kunnen lezen. :+

Maar motorrijders zijn toch piloten die nog niet los gekomen zijn van de grond. ?? oOo

[ Voor 9% gewijzigd door _Apache_ op 29-10-2019 15:15 ]

• bsmpower
@_Apache_ Ga je bewust elke keer voor het meest recente Michelin (Power) Road model? Ik moest onlangs mijn banden vervangen en zag door de bomen het bos niet meer. Ik heb de Pilot Road 3 banden onder mijn Fazer gehad, dus ik dacht ook over een versie 4 of 5. Maar mijn monteur begon ineens over de Pilot Road 2. Leek mij eerst een achteruitgang, maar hij gaf aan dat deze beter presteren dan de 3 en dat hij, en veel klanten, zweren bij dit type band. Met name door de snelle opwarmtijd. Qua kosten scheelt het ook behoorlijk, dus uiteindelijk heb ik er nu Pilot Road 2 onder zitten :)

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

bsmpower schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:19:
Ga je bewust elke keer voor het meest recente model? Ik moest onlangs mijn banden vervangen en zag door de bomen het bos niet meer. Ik heb de Pilot Road 3 banden onder mijn Fazer gehad, dus ik dacht ook over een versie 4 of 5. Maar mijn monteur begon ineens over de Pilot Road 2. Leek mij eerst een achteruitgang, maar hij gaf aan dat deze beter presteren dan de 3 en dat hij, en veel klanten, zweren bij dit type band. Met name door de snelle opwarmtijd. Qua kosten scheelt het ook behoorlijk, dus uiteindelijk heb ik er nu Pilot Road 2 onder zitten :)
Niet persee, maar mocht de 5 mijn echt niet bevallen kan ik hem weer terug laten wisselen naar een 4, waarbij hij de 5 inneemt met korting.

Ik had eerste (ook) een Fazer 600. En begon met de 2, die cupte redelijk, maar door het lage gewicht van de Fazer viel het mee.
Uiteindelijk een keer de 3 geprobeerd. Die beviel erg slecht, hoge slijtage, en vooral hinderlijke slijtage, vooral buiten het loopvlak was het rubber errrg zacht.
Ook in het nat was de 3 matig, ondanks dat zijn profiel hiervoor verbetert zou zijn.

Ik heb eenmaal een set van 4's (non GT's) opgereden op een Fazer en was daar erg tevreden over. Slijtage was goed, en grip in het nat vond ik iets beter dan de 2 ( welke al behoorlijk goed was )

Later een FJR gekocht waar Bridgestones BT023's onder zaten. Daar ben ik echt hard van terug gekomen. Waren na 7 duizend km compleet naar de ****. Ook bijzonder slechte grip in het nat en deze leken vooral gevoelig te zijn voor echte kou. Hierbij maakte de ABS compueter echt overuren. Bij een beetje stevig aanremmen gleed de achterkant weg.

Vanwege de goede ervaringen van de 4 bij de 4 GT uitgekomen. Daar heb ik nu dus al 3 complete sets van opgereden. En vind ik de beste band uit de hele serie.

Nu wil ik de 5 wel proberen nu er een GT variant is. :)

[ Voor 5% gewijzigd door _Apache_ op 29-10-2019 15:28 ]

• bsmpower
Ah, stuk meer ervaring met banden dan ik iig ;).Was meer bedoeld ter overweging omdat het een logischere stap is (vind ik) om te gaan naar een nieuwer model dan oude. Qua cuppen begreep ik dat de Road 2 dit veel minder heeft dan de 3. Maar jij zegt dat de 2 dit ook al erg heeft. Naja, ik haal bij lange na niet het uiterste uit een band dus vermoed dat de Road 2 in mijn geval ook wel voldoet :).

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Wat ik wel vind - en dat is ook echt het enige punt waar de BT023's iets beter in waren - is slijtage bij lage(re) bandendruk .
Echt een achillespees zijn van de Road serie. Als de druk onder de 2.3bar wegzakt vind ik ze zwabberen en slijten ze heeel hard. Daarom hou ik ze op druk (met name als ze weken stilstaan check ik het even) en dan echt boven de 2.5bar / 36 psi houden.

Als ik het een score zou moet geven, zou ik het dit geven. Scores van 1 tot 5

Band ( Michelin Pilot Road x )2344 GT5 GT
Levensduur3,5244,5??
Grip bij nat4344??
Cupping (lager = slechter)31,544,5??

[ Voor 50% gewijzigd door _Apache_ op 29-10-2019 15:51 ]

• Maegrim
  • Laatst online: 08-01 16:44
de PR3 was gewoon niet zo goed dus komt die verkoper mooi van z'n oudere PR2's af :P
Ik heb onder beide de Road 5 liggen, fijne banden

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-01 12:34
BobbyDgtl schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:40:
[...]

In deze omstandigheden was hij makkelijk te doen als beginner. De baan lag er perfect bij. Veghel vorige week was een pak zwaarder door de vele modder.

Er was eergisteren wel 1600 man ofzo; wat dus wel redelijk ambetant is omdat ik niet heel snel ben en dus continu wordt voorbijgestoken. Op een akker of brede wegel is dat niet erg, maar als ze op de single track stukken heel hard beginnen duwen en je half van de baan rijden is dat minder aangenaam...
Daar moet je nu niet per se bang van zijn, zo erg is het niet; vanaf het je stoort ga je gewoon even opzij als er plek is.

Ik ken er natuurlijk niks van, maar ik zou als het droog is de eerstvolgende pakken. Ik denk dat je niks leert zolang je zulke ritten niet doet.

Doe niet zoals mij: rust voldoende, vermoeidheid laat je fouten maken en op sommige plaatsen staan de bomen/paaltjes/riviertjes heel dicht ;)
Maha niks leren zodra je zulke ritten niet doet lijkt mij sterk. We rijden ook wekelijks over single tracks e.d. Voordeel is dat je het dan op je eigen tempo kan doen en je van je vrienden inmiddels wel weet wat ze doen. Ga eens kijken of er binnenkort eentje in de buurt is.

• BobbyDgtl
Thoit schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:58:
[...]

Maha niks leren zodra je zulke ritten niet doet lijkt mij sterk. We rijden ook wekelijks over single tracks e.d. Voordeel is dat je het dan op je eigen tempo kan doen en je van je vrienden inmiddels wel weet wat ze doen. Ga eens kijken of er binnenkort eentje in de buurt is.
Ja, ik weet natuurlijk niet wat er in je buurt is. Hier kan ik bijna enkel rijden op simpele paden op harde ondergrond. Sommige singe track stukken zijn hier ook wel nog leuk (met veel kleine up- en downhill stukken), en die zou ik wat meer willen/moeten doen.
De diepe sporen in de modder; het mulle zand; dat zijn dingen die je hier weinig hebt... En daar had ik het de laatste weken vaak moeilijk mee.

Die grote bepijlde ritten zijn gewoon leuk voor mij omdat ik die volledig op mijn eigen tempo kan doen, ipv per se te willen volgen op de vrienden die het al vele jaren doen. In die eigen ritten maak ik dan door de vermoeidheid op de single track te veel fouten, waardoor ik nog meer vermoeid word.

Maar nu moet ik eerst het machine herstellen, ik wil zo snel mogelijk terug op schok!

Edit: maar als je zo vaak rijdt, dan moet je het gewoon doen. Zal wel geen probleem zijn. Ik heb inclusief Veghel en Handel, 8u op de teller staan. Ik zou het gewoon doen :-)

[ Voor 7% gewijzigd door BobbyDgtl op 29-10-2019 16:15 ]

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

LankHoar schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:36:
[...]

Achterlicht en remlicht is dus hetzelfde lampje: een P21/5W betekent dat het een 21W én een 5W gloeidraadje heeft, net als dat de koplamp een grootlicht én dimlicht gloeidraadje heeft (de 21W is je remlicht, de 5W je normale lampje). Deze setup is vrij gebruikelijk bij iets oudere auto's, dus die lampjes vind je waarschijnlijk wel. Ik weet dat je niet in NL woont, maar de Action heeft van die kitjes met dat soort lampjes erin en een paar autozekeringen voor een paar euro. Er is vast wel een winkel bij jou in de buurt die iets vergelijkbaars aanbiedt :Y

• bsmpower
Maegrim schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:57:
de PR3 was gewoon niet zo goed dus komt die verkoper mooi van z'n oudere PR2's af :P
Ik heb onder beide de Road 5 liggen, fijne banden
Haha, mijn monteur (eenmanszaakje) vertrouw ik wel in zijn advies. Hij moest de banden ook echt bestellen dus had ze niet zelf op voorraad. Maar het blijft ook gewoon persoonlijke voorkeur. Op andere motor forums zijn alle merken en types wel voorbij gekomen toen ik vroeg om advies.

[ Voor 15% gewijzigd door bsmpower op 29-10-2019 16:35 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

noes schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:30:
[...]

Achterlicht en remlicht is dus hetzelfde lampje: een P21/5W betekent dat het een 21W én een 5W gloeidraadje heeft, net als dat de koplamp een grootlicht én dimlicht gloeidraadje heeft (de 21W is je remlicht, de 5W je normale lampje). Deze setup is vrij gebruikelijk bij iets oudere auto's, dus die lampjes vind je waarschijnlijk wel. Ik weet dat je niet in NL woont, maar de Action heeft van die kitjes met dat soort lampjes erin en een paar autozekeringen voor een paar euro. Er is vast wel een winkel bij jou in de buurt die iets vergelijkbaars aanbiedt :Y
Zekeringen, daar heeft ene @wimmel_1 ook ervaring mee ;)

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
bsmpower schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:34:
[...]

Haha, mijn monteur (eenmanszaakje) vertrouw ik wel in zijn advies. Hij moest de banden ook echt bestellen dus had ze niet zelf op voorraad. Maar het blijft ook gewoon persoonlijke voorkeur. Op andere motor forums zijn alle merken en types wel voorbij gekomen toen ik vroeg om advies.
Ik heb de PR2 als voorband. Gedoe bij aankoop, weinig budget maar die band moest eraf. Deze gaf mn dealer aan als budget optie, goedkoper maar nog steeds goed.Hij rijdt prima, hoewel ik er slechts iets van 1500km bijgeteld heb dit jaar.

I have stability. The ability to stab.

Verwijderd

Ik rij de laatste twee jaar al op Battlax BT023 voor en Battlax T30R achter, maar ik denk dat ik bij de volgende bandenwissel overga op de Angel GT II banden.

Die liggen ook onder de ER6F, en die voelen eigenlijk wel lekker

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 18:30:

Die liggen ook onder de ER6F, en die voelen eigenlijk wel lekker
O-) *noteert alvast voor toekomstige bandenwissel*

Handig die identieke fietsen! :P

I have stability. The ability to stab.

• Leviathius
SmurfLink schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 18:51:
[...]

Overweeg ook zeker dan de eerste versie, de Angel GT. Worden nog gewoon nieuw geproduceerd, zien er stoerder uit dan de GT II en doen het net zo goed in alle weersomstandigheden. En aangezien de tweede versie bestaat heb je wellicht nog leuke korting ook. :9

Angel GT
Afbeeldingslocatie: https://www.revzilla.com/product_images/0370/5501/pirelli_angel_gt_front_tires_750x750.jpg
Angel GT II
Afbeeldingslocatie: https://www.revzilla.com/product_images/0896/0719/pirelli_angel_gtii_tires_750x750.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Leviathius op 29-10-2019 19:02 ]

Verwijderd

Kijk naar de GT II voor eventuele verbeterde levenduur tegen vierkant rijden, anders ga ik idd voor de Anget GT versie 1

• R0y.
  • Laatst online: 26-01 21:24
Hier de GT1, begint aardig vierkant te worden en heb toch minder gevoel als met mijn vorige banden (weet niet meer precies wat er onder lag).

Edit: hiervoor sportmax qualifier.

[ Voor 11% gewijzigd door R0y. op 29-10-2019 19:31 ]

• Leviathius
@Verwijderd De GTII schijnt inderdaad een verbeterd midden te hebben van de band waardoor dat minder gauw slijt. Ik was in ieder geval erg te spreken over de GT toen ik die op de MT07 had zitten. Zodra de banden van de Vulcan op zijn komen er ook daar mooi Angel GTs onder. (nu voor Dunlop D222 ofzo en achter Bridgestone BT-023 8)7)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Leviathius schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 19:27:
@Verwijderd De GTII schijnt inderdaad een verbeterd midden te hebben van de band waardoor dat minder gauw slijt. Ik was in ieder geval erg te spreken over de GT toen ik die op de MT07 had zitten. Zodra de banden van de Vulcan op zijn komen er ook daar mooi Angel GTs onder. (nu voor Dunlop D222 ofzo en achter Bridgestone BT-023 8)7)
Niet teveel in de regen rijden dan ;) En sowieso 2 merken, 2 verschillende soorten banden, dat wordt aardig afgeraden en niet voor niks :X

Ik krijg al bijna een beroerte als ik bij iemand de 016-021-023 voorbij zie komen :X

[ Voor 6% gewijzigd door Joopieboy op 29-10-2019 20:53 ]

• Leviathius
Joopieboy schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 20:53:
[...]

Niet teveel in de regen rijden dan ;) En sowieso 2 merken, 2 verschillende soorten banden, dat wordt aardig afgeraden en niet voor niks :X

Ik krijg al bijna een beroerte als ik bij iemand de 016-021-023 voorbij zie komen :X
I know, banden zaten al op de motor toen ik hem kocht... Ik gok dat de vorige eigenaar een lekke achterband heeft gehad, want de Dunlops zijn af fabriek gemonteerd namelijk en na 4000km is een achterband meestal niet op gereden. Zelf zou ik sowieso nooit voor Bridgestone kiezen, geen idee waarom, persoonlijke merk voorkeur/afkeur gok ik :)

Aghja, ik rijd er nog lekker de winter mee door en dan van het voorjaar vers rubber eronder en gaan met die banaan! :9

[ Voor 11% gewijzigd door Leviathius op 29-10-2019 20:57 ]

• tdw

tdw

Amai seg!

Joopieboy schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 20:53:
[...]
En sowieso 2 merken, 2 verschillende soorten banden, dat wordt aardig afgeraden en niet voor niks :X
Ik rij al meer dan 3 jaar zo rond, vaak ben je te bang.

~ James May

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

tdw schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 21:30:
[...]

Klopt, daarom raadt ook iedereen het af. Is fijn als je voorband aangeeft dat ie op temperatuur is terwijl je achterband totaal niet, dan ga je gekke dingen krijgen. :)

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 18:51:
[...]

Michelin Road 5 d:)b

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Heb ook vaak genoeg ouwe banden van verschillende merken voor en achter opgereden met racen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
[...]

Het ligt ook aan de banden en situatie. Een voorband hebben die minder kan dan de achterband is een stuk linker dan andersom. De achterband kan je nog waarschuwen, maar als voor gaat dan lig je zo.

• tdw

tdw

Amai seg!

PilatuS schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 21:58:
[...]

Het ligt ook aan de banden en situatie. Een voorband hebben die minder kan dan de achterband is een stuk linker dan andersom. De achterband kan je nog waarschuwen, maar als voor gaat dan lig je zo.
Zeker waar. Voor ligt bij mij een MPR4, dus dat vertrouw ik wel. Achter ligt een zwarte band met een ronde vorm. Er zit ook nog een ventiel in, met een dopje erop. Dus dat zal ook wel goed zitten :+

~ James May

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
noes schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:30:
[...]

Vanmiddag op kantoor dacht ik "als ik na werk ga tanken maar gelijk naar een setje lampen kijken". Ik dus tanken en nooit naar lampjes kijken... :( Morgen nieuwe kans :)

Vanavond bougies nagekeken, die zien er prima uit dus hoeven niet vervangen. Toch nog maar weer de stelschroef van de carburateur een kwartslag gedraaid. lijkt een stuk beter te lopen dus ben klaar voor mijn trip naar NL morgen :)

Oh, en het is inmiddels echt pleuris koud op de motor 's avonds. Morgenavond kan het tot -3 worden dus word nog leuk in mijn ongevoerde leren pak.. Thermo ondergoed en vest doet maar zoveel denk ik..

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:43

botoo

💀 too old to die young

Je bent een bikkel op een Harley of een softie met verwarmde handschoenen, ruitje, <insert legio comfort stuff>, jouw keus!
Ik zou het wel weten, ik kies voor de Harley (maar ik ook wanneer ik voor het koekblik kies :+ ).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
botoo schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 22:20:
Je bent een bikkel op een Harley of een softie met verwarmde handschoenen, ruitje, <insert legio comfort stuff>, jouw keus!
Ik zou het wel weten, ik kies voor de Harley (maar ik ook wanneer ik voor het koekblik kies :+ ).
Ondanks dat ik nog 2 ballen heb zal ik voor de bikkel optie gaan! :)

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

LankHoar schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 22:08:
[...]

Vanmiddag op kantoor dacht ik "als ik na werk ga tanken maar gelijk naar een setje lampen kijken". Ik dus tanken en nooit naar lampjes kijken... :( Morgen nieuwe kans :)

Vanavond bougies nagekeken, die zien er prima uit dus hoeven niet vervangen. Toch nog maar weer de stelschroef van de carburateur een kwartslag gedraaid. lijkt een stuk beter te lopen dus ben klaar voor mijn trip naar NL morgen :)

Oh, en het is inmiddels echt pleuris koud op de motor 's avonds. Morgenavond kan het tot -3 worden dus word nog leuk in mijn ongevoerde leren pak.. Thermo ondergoed en vest doet maar zoveel denk ik..
Het helpt zeker, heb je een regenjasje ofzo? Dan kan je dat als extra luchtdichte laag aantrekken.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
noes schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 22:28:
[...]

Het helpt zeker, heb je een regenjasje ofzo? Dan kan je dat als extra luchtdichte laag aantrekken.
Ga ik morgen nog snel even halen. Zo'n lelijke oranje (of gele, afhankelijk van welke ze op voorraad hebben) die wegwerkers ook gebruiken. Valt lekker op :)

• bsmpower
Ik ben er wel klaar mee voor dit seizoen. Geen koude balletjes voor mij, dan maar geen bikkel :). Deze week op de paddockstands, accu op de lader, hoes er over en uitkijken naar de lente.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/vjtgXv1/falco-koud.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door bsmpower op 30-10-2019 08:31 ]

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

bsmpower schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 08:29:
Ik ben er wel klaar mee voor dit seizoen. Geen koude balletjes voor mij, dan maar geen bikkel :). Deze week op de paddockstands, accu op de lader, hoes er over en uitkijken naar de lente.

[Afbeelding]
Het is juist goed, of toch té koud? :+
Bij de meeste zoogdieren is voor de productie van zaadcellen namelijk een temperatuur nodig die lager ligt dan de normale lichaamstemperatuur...
Wikipedia: Teelbal

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Ze zijn hier al begonnen met strooien 8)7

Ben nu overgeplaatst naar Zoetermeer en rij dus nu alleen maar over de N209.
Maar hoe zouden jullie dit filteren gezien het nu elke avond volledig vaststaat door de defecte hefbrug bij boskoop. Gewoon tussen beide banen door rijden?
https://www.google.com/ma...bfov%3D100!7i13312!8i6656

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
bsmpower schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 08:29:

[Afbeelding]
Laat je hem de hele winter buiten staan? :X

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:34

empy

Rijdt rondjes

Pagman schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:30:

Maar hoe zouden jullie dit filteren gezien het nu elke avond volledig vaststaat door de defecte hefbrug bij boskoop. Gewoon tussen beide banen door rijden?
Ikzelf pak bij file altijd die speciale rijstrook voor motoren in het midden ;) Gewoon rustig aan, niet te hoog tempo en rechts aanhouden.

• bsmpower
LankHoar schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:31:
[...]
Laat je hem de hele winter buiten staan? :X
Ja :/. Geen andere optie bij mij thuis. Alternatief is betaald ergens binnen stallen, maar dat is ook al gauw 30,- per maand (150,- als ik hem begin April weer ophaal). Hoeft geen problemen te geven in principe. De accu gaat op de druppellader, tank zit vol, brandstof-additief in de tank gegooid, olie is onlangs vervangen, banden van de grond en maak hem altijd goed schoon voordat de hoes (Verheul) er overheen gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door bsmpower op 30-10-2019 09:38 ]

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
bsmpower schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:36:
[...]

Ja :/. Geen andere optie bij mij thuis. Alternatief is betaald ergens binnen stallen, maar dat is ook al gauw 30,- per maand (150,- als ik hem begin April weer ophaal). Hoeft geen problemen te geven in principe. De accu gaat op de druppellader, tank zit vol, brandstof-additief in de tank gegooid, olie is onlangs vervangen, banden van de grond en maak hem altijd goed schoon voordat de hoes (Verheul) er overheen gaat.
Yikes, ik zou het geen fijn idee vinden om mijn bike de hele winter buiten te hebben staan. Ik ga ook gewoon die 30 euro per maand lappen (kost hetzelfde hier) aangezien mijn vrouw het niet zo'n leuk idee vind om meerdere maanden lang een Harley in de woonkamer van ons appartement geparkeerd te zien :+

• bsmpower
LankHoar schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:42:
[...]
Yikes, ik zou het geen fijn idee vinden om mijn bike de hele winter buiten te hebben staan. Ik ga ook gewoon die 30 euro per maand lappen (kost hetzelfde hier) aangezien mijn vrouw het niet zo'n leuk idee vind om meerdere maanden lang een Harley in de woonkamer van ons appartement geparkeerd te zien :+
Waarom niet als ik vragen mag? In theorie kan er wat sneller roest ontstaan op bepaalde plekken, maar voor de rest weinig aan de hand als je hem goed weg zet?

• bleufred1
In het kader van mogelijke winterslaap.
Ik heb een Hella din aansluiting op de motor en een druppellader met krokodillenklemmen.
Ik kan niet direct een handig aansluiting vinden om deze twee aan elkaar te krijgen. Of is de optie, krokodillenklemmen eraf knippen, kabel strippen en in een hella din aansluiting maken?
Lijkt mij niet de meest praktische optie omdat ik deze ook voor andere dingen gebruik.

is er nog iets handig en veilig wat ik over het hoofd zie?

Motor gaat waarschijnlijk 's Winters onder de veranda logeren. Is de accu er helemaal uithalen dan de betere optie?

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
bsmpower schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:44:
[...]

Waarom niet als ik vragen mag? In theorie kan er wat sneller roest ontstaan op bepaalde plekken, maar voor de rest weinig aan de hand als je hem goed weg zet?
Diefstal, vandalisme en ongelukjes, daar zit ik het meeste mee. Ik heb geen eigen ruimte buiten, en de hele winter op kantoor stallen worden ze ook niet blij van ben ik bang.

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
bleufred1 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:49:
In het kader van mogelijke winterslaap.
Ik heb een Hella din aansluiting op de motor en een druppellader met krokodillenklemmen.
Ik kan niet direct een handig aansluiting vinden om deze twee aan elkaar te krijgen. Of is de optie, krokodillenklemmen eraf knippen, kabel strippen en in een hella din aansluiting maken?
Lijkt mij niet de meest praktische optie omdat ik deze ook voor andere dingen gebruik.

is er nog iets handig en veilig wat ik over het hoofd zie?

Motor gaat waarschijnlijk 's Winters onder de veranda logeren. Is de accu er helemaal uithalen dan de betere optie?
Waar ga je die druppellader dan nog verder voor gebruiken? Ik zou doen wat jij voorstelt en eventueel nog een hella stekker op de klemmen zetten, kun je die altijd nog gebruiken.

• Chakotay
Dat was handig op de A12 bij de Galecopperbrug vanochtend, privé-escorte van een motoragent *O* Ik zag een stukje voor mij een motoragent die zonder zwaailichten e.d. met een redelijk tempo door de file ging, hij leek er geen problemen mee te hebben dat ik een paar km lang bij hem aanhaakte :) Gaat toch een stuk spoeler door het ritsende verkeer heen met zo'n zuurstokfiets voor je.

Staan beide banen stil? Dan zou ik er gewoon tussendoor gaan inderdaad, doe ik op de N207 ook wel eens. Als de tegenliggers echter met 80kph langskomen ben ik er wat terughoudender mee.

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
@Chakotay Het scheen dat er iets van 30km file op de A12 stond ter hoogte van Utrecht :/ een prive escorte schiet wel op :D

Nee in de Ochtend naar Zoetermeer rijd het wel door vanuit Alphen. In de avond begint de file al bij de Rotonde ter hoogte van de N209/N455 en loopt dan helemaal door tot het kruispunt bij Hazerswoude. Het verkeer richting Zoetermeer rijd wel gewoon door met 80kmh.

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

offtopic:
Ik las Zoetermeer en dacht N206 te lezen. Die lijken gelukkig maar als 2 druppels water op elkaar.

Als het aan beide kanten stilstaat, rustig tussendoor filteren. Maar zodra een van de twee weer rijdt zou ik invoegen.

• bleufred1
Eddos schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:12:
[...]

Waar ga je die druppellader dan nog verder voor gebruiken? Ik zou doen wat jij voorstelt en eventueel nog een hella stekker op de klemmen zetten, kun je die altijd nog gebruiken.
Schoonvader zijn motor wil hier ook nog wel eens staan, deze heeft dan weer niet zo'n handige plug. dus moet eigenlijk basis gebruikt worden voor mijn motor met plug, maar zou ook nog wel eens voor een andere motor gebruikt moeten worden.
Vandaar dat ik vooral iets zoek dat veilig tussen de klem en een hella din past.
of klem naar usb, maar dat kan ik ook niet vinden :+

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12:05
Vanochtend was het weer fris buiten. Met goede motorkleding kan je prima doorrijden.

Op de A1 flink wat file doordat iedereen alleen maar zoveel mogelijk links bleef rijden :F
Op meest rechterbaan reed helemaal niemand. Nou dan ga ik daar rijden. :P
Vaak als je door de file rijd kom je aan de voorkant van de file uit waar eigenlijk niks aan de hand is en men maar gewoon blijft staan of geen snelheid maakt.....

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:49:
[...]

Zekeringen, daar heeft ene @wimmel_1 ook ervaring mee ;)
Die dingen gaan al stuk als je de stroom links-om in plaats van rechts-om wilt laten lopen :+

En in die doosjes met reservelampjes zitten meestal de verkeerde zekeringen. Een motorfiets heeft tegenwoordig meestal 'mini' steekzekeringen terwijl in die setjes met lampen de normale variant aanwezig is. Gelukkig zitten er in de zekeringkast meestal ook een aantal reserve zekeringen in de juiste variant / capaciteit…

• Chakotay
wimmel_1 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 11:02:
[...]

Die dingen gaan al stuk als je de stroom links-om in plaats van rechts-om wilt laten lopen :+

[...]
Dat is toch eenvoudig te fixen door de zekering even om te draaien? Dan is hij weer in lijn met de stroomrichting :+

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Gewoon zorgen je alu folie bij hebt, lost alles op :+

Pagina: 1 ... 51 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.