Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 500 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.581 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
mphilipp schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:28:
[...]

Mwah...ik ben op een Yamaha XT600 Tenere uit 1985 (oid) naar Gambia gereden. Etappes van 10-12 uur op een dag. Best te doen hoor. Ja, mijn K1600 is wat comfortabeler, maar vroegâh hadden ze ook niets anders dan een opgevoerde bromfiets met een zweefzadel. Alles kan. Comfort is relatief :+ Gewoon bikkelen. Aanhangers zijn voor watjes en kapotte motoren.
Ik zou eens proefrijden, dan merk je dan een 701 letterlijk een plank als zadel heeft, die XT600 had een wolk als zadel vergeleken dat ding :+

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

InZane schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:48:
Morgen met het gezin op vakantie naar Luxemburg. Was eigenlijk van plan om de brommer eens een keer thuis te laten, maar nu zie ik toch overal dat het wel erg leuk rijden is daar. Begin er steeds meer aan te denken om morgen maar gewoon op de CB te springen en die kant op te knallen. Enige waar ik dan tegenop zie is dat het een enorm saai stuk rijden is erheen en ook weer terug. Wie helpt me ff over de streep? :+
Ja, doen :Y

Vanaf zuiden van Limburg kan je al snelwegen ontwijken en leuk rijden.
A13X schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:56:
[...]

Voor z'n klasse wel inderdaad, al is de 850 wel een zware voor z'n klasse. 245kg met 15ltr brandstof vs 220kg met 19ltr brandstof. Heb de 850 nooit gereden dus geen idee hoe zich dat verhoud, de 1200 wel.

Norden en de 1200 hebben een laag zwaartepunt, verwacht dat de 850 daar ook wel een nadeel aan heeft.
Goed punt! Beiden nooit gereden, dus dat weet ik ook niet ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:11
Morgen met het gezin op vakantie naar Luxemburg. Was eigenlijk van plan om de brommer eens een keer thuis te laten, maar nu zie ik toch overal dat het wel erg leuk rijden is daar. Begin er steeds meer aan te denken om morgen maar gewoon op de CB te springen en die kant op te knallen. Enige waar ik dan tegenop zie is dat het een enorm saai stuk rijden is erheen en ook weer terug. Wie helpt me ff over de streep? :+
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/BlZ3QBMOGzk/550x550.jpg

Die wijsheid heeft ervoor gezorgd dat ik nu op de motor zit :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

_eLMo_ schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 11:00:
[...]
Ik zou eens proefrijden, dan merk je dan een 701 letterlijk een plank als zadel heeft, die XT600 had een wolk als zadel vergeleken dat ding :+
Dan heb jij mijn zitvlees nog niet gezien... 8)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:30
Doen.

Tot vlak voor de belgische grens gewoon snelweg pakken, Limburg is niks aan voor de motorrijder.
Dan bij Eijsden er af en richting Battice rijden. (eventueel via de abdij van Aubel), daar terug de snelweg op om Verviers voorbij te gaan.
Vanaf de afrit bovenaan de berg (weet ik hoe die heet...), kun je perfect binnendoor. Zo kun je bijvoorbeeld de N645 rijden over Lierneux, maar je kunt ook de route over Coo en Vielsalm rijden.
Allebei die routes komen via Weiswampach Luxemburg binnen.
In de praktijk is dat zo'n 20 minuten langer dan het stuk via de snelweg te rijden.

Het grootste probleem is dat je met je gezin op vakantie gaat. Als je eenmaal met de motor in Luxemburg zit, zien ze je verder niet meer in die vakantie. :+
mphilipp schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 11:30:
[...]

Dan heb jij mijn zitvlees nog niet gezien... 8)
Dat houd ik ook graag zo. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
Bommes schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 22:03:
[...]

Het zou een Unicorn moeten zijn, ter veranging van de Guzzi.
Lichter voor beter off-road maar nog net wel geschikt voor wat stukken snelweg.

[...]

Tja dat kan ik vooraf wel verzinnen.
Minder comfort dan mijn Guzzi.
Maar ik ga het voorlopig nog niet weten.
Na een lange discussie met mijn vrouw stel ik dit plan voorlopig even uit.

Eerst de Guzzi in de verkoop, dan weer verder.
Maar dat ga ik nu niet doen zo een paar weken voor een motor trip.
Ga het risico niet nemen dat ik net niet kan vinden wat ik wel hebben en dus zonder offroad bike sta half augustus.

Voor de liefhebbers ik zou voor deze gaan kijken:
https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons
Modder vet ding toch??
Als ik ooit het geld/tijd zou hebben voor een verre reis dan zou het met zoiets zijn. Liever wat minder comfort dan met een motor die je niet zelf op kan tillen als je valt. Inmiddels al een paar boeken gelezen van motor reizigers die op de motor ver weg zijn geweest. Tendens is dat een lichte, makkelijk te hanteren motor echt wel fijner is dan een zwaar bakbeest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:16
Wij helpen wel. Morgen vertrekken ik, @TriPSs en @epic_gram naar Luxemburg en Duitsland. Morgen rijden we over de snelweg tot St Vith en van daaruit binnendoor België naar ons huisje bij Waxweiler (Duitsland). Zondag de hele dag een rondje rijden in Luxemburg. ons huisje ligt een kwartier rijden van de grens met Luxemburg. We gaan bij Dasburg de grens over en vanaf daar alleen bochten rijden in Luxemburg.

Je kan gewoon meerijden. Route staat hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:36
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 11:40:
[...]

Doen.

Tot vlak voor de belgische grens gewoon snelweg pakken, Limburg is niks aan voor de motorrijder.
Dan bij Eijsden er af en richting Battice rijden. (eventueel via de abdij van Aubel), daar terug de snelweg op om Verviers voorbij te gaan.
Vanaf de afrit bovenaan de berg (weet ik hoe die heet...), kun je perfect binnendoor. Zo kun je bijvoorbeeld de N645 rijden over Lierneux, maar je kunt ook de route over Coo en Vielsalm rijden.
Allebei die routes komen via Weiswampach Luxemburg binnen.
In de praktijk is dat zo'n 20 minuten langer dan het stuk via de snelweg te rijden.

Het grootste probleem is dat je met je gezin op vakantie gaat. Als je eenmaal met de motor in Luxemburg zit, zien ze je verder niet meer in die vakantie. :+

[...]

Dat houd ik ook graag zo. :+
Ah, Coo en Vielsalm ken ik ja, daar ben ik al eerder geweest. Ik zal eens ff wat uitstippelen :)

Ben naast motorrijder ook wel redelijk fanatiek hardloper, dus de hardloopspullen gaan ook mee. Ze zijn dus wel gewend dat ik af en toe een tijdje weg ben. Maar af en toe een dagje camping vind ik ook best fijn hoor, al helemaal als het 's middags 30 graden wordt ofzo. Dan lig ik liever in een zwembad oid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:49
Dat saaie stuk is maar een uurtje of 4 toch? Muziekje aan, gedachten uit en gewoon rijden.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
Hkuit schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 20:42:
[...]

Ondertussen lig ik ziek in bed met bijna 39 graden koorts en dat is niet handig, want zaterdag vertrekken we naar de Dordogne, >2000 km in een week. Fingers crossed dat dit weer snel over gaat :7
En ik ga, gelukkig, morgen ook op weg. Die koorts dinsdag liep nog op tot 39,5 maar soms heb je geluk; de volgende dag was die al veel minder, heb ik 80% van de dag geslapen, rustig aan gedaan, gisteren ook en nu zit ik als een idioot achter de pc mijn werkachterstand weg te werken...

Morgenochtend vertrekken we richting Noord-Frankrijk via Maastricht, omdat we geen zin hebben in de snelste route via Antwerpen, Brussel en Parijs. Ergens onder Reims gaan we de snelweg af en beginnen we de binnendoor-tocht richting een micro-dorpje tussen Limoges en Brive-la-Gaillarde, waar een oud-klasgenote van mij (van 40 jaar geleden...) is gaan wonen.

Doorwaaijas, zomerhandschoenen, motorjeans en 3 flessen koud water mee; laat dit warme weekend maar komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:12
Hkuit schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:41:
[...]

En ik ga, gelukkig, morgen ook op weg. Die koorts dinsdag liep nog op tot 39,5 maar soms heb je geluk; de volgende dag was die al veel minder, heb ik 80% van de dag geslapen, rustig aan gedaan, gisteren ook en nu zit ik als een idioot achter de pc mijn werkachterstand weg te werken...

Morgenochtend vertrekken we richting Noord-Frankrijk via Maastricht, omdat we geen zin hebben in de snelste route via Antwerpen, Brussel en Parijs. Ergens onder Reims gaan we de snelweg af en beginnen we de binnendoor-tocht richting een micro-dorpje tussen Limoges en Brive-la-Gaillarde, waar een oud-klasgenote van mij (van 40 jaar geleden...) is gaan wonen.

Doorwaaijas, zomerhandschoenen, motorjeans en 3 flessen koud water mee; laat dit warme weekend maar komen.
Mocht je morgen ergens onderweg een grijze Ford Focus station tegenkomen met een zwart aanhangertje, toeter dan ff want we rijden nagenoeg dezelfde route zo te zien :P

Vorig jaar zijn we met de motor weggeweest, dit jaar met de auto en kamperen. De motortrip voor dit jaar doen we hoogstwaarschijnlijk in het najaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Kars op 07-07-2023 13:58 ]

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 06:51
Lekker jongens, veel foto's maken en de indrukken opschrijven voor jullie reisverslag hè?

Ride safe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roefje
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-09 15:43
Is er iemand die weet hoe deze schroeven heten en waar je ze kan vinden/kopen?

Heb al gegoogled, maar kan niks vinden op standaard schroeven na natuurlijk.

Ik denk dat ik met een naam al verder kom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a0OJUuGRlG-oVWYbOXv6uuErGs0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gjk1wqLbPlocvJ3ZOAZlarAJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door roefje op 07-07-2023 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:12
roefje schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 14:08:
Is er iemand die weet hoe deze schroeven heten en waar je ze kan vinden/kopen?

Heb al gegoogled, maar kan niks vinden op standaard schroeven na natuurlijk.

Ik denk dat ik met een naam al verder kom.

[Afbeelding]
Dit zijn snelsluiters, hier heb je een aantal generieke. Welke motor gaat het om? Met model/type is het vaak ook wel in de onderdelenlijsten te vinden & bij een dealer / onderdelenzaak te bestellen.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roefje
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-09 15:43
Chakotay schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 14:24:
[...]

Dit zijn snelsluiters, hier heb je een aantal generieke. Welke motor gaat het om? Met model/type is het vaak ook wel in de onderdelenlijsten te vinden & bij een dealer / onderdelenzaak te bestellen.
Thnx.
Heb een Yamaha Tracer 900 uit 2015.
Had een dealer de vraag gesteld, maar tot op heden geen reactie ontvangen, vandaar dat ik het hier probeerde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Laatst online: 07:25

cooper_s1

MINI's rule

roefje schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 14:37:
[...]

Thnx.
Had een dealer de vraag gesteld, maar tot op heden geen reactie ontvangen, vandaar dat ik het hier probeerde.
Anders moet je het bij cmsnl.com proberen, die kunnen echt alles leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
roefje schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 14:37:
[...]

Thnx.
hierzo :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badkuip
Help eens even mee allen met een zoektocht naar iets anders. De situatie laat het toe om dit jaar of volgend jaar een nieuwe motor te kopen. Kan een nieuwe zijn, maar ook een demomodel of een erg jonge met weinig kilometers.
ik rijd nu een Honda CBF 1000 uit 2008. Bevalt me prima en er is werkelijk niets mis mee. Geweldig blok, genoeg kracht onderin en aardig vergefelijk met schakelfouten. Bokt niet als je bij wijze van spreken op de rotonde door de bocht gaat in zijn 5e versnelling. Niet dat ik dat doe, maar het rijdt prettig.

Maar de Honda ziet er helemaal niet spannend uit. Beetje een 'dad-bike'. Nu ben ik wel papa maar ik wil toch iets spannenders. Dus wat wil ik dan? Dat is lastig. Ik weet wel wat ik niet wil:

Wat wil ik niet
  • Supersport (Ducati's, Yamaha R1 e.d.)
  • Chopper/bobber e.d. (HD e.d.)
  • Scooter
  • BWM. Dat vind ik geen mooie motoren, om het even of dit een sport of chopper is
  • Adventure bike, De Africa Twin, Tenere e.d. Dat vind ik niet mooi. Het rijdt wel lekker.
  • Een dertien in een dozijn motor. De MT-09, Tracer, MT-07
Waar wil ik sowieso een proefrit op rijden:
  • Kawasaki Z100SX
  • Kawasaki Z900rs. die van @Hkuit was wel erg mooi. Wil het wel eens proberen
  • De Tracer. 13 in dozijn motor maar hij schijnt erg goed te rijden. En is niet eens zo lelijk om te zien. Dus toch maar proberen
  • Triumh speed triple. vind dat altijd een geinig ding en gelezen dat het erg goed rijd. Maar zou het wat voor mij zijn? Dat wil ik ontdekken
Dus de nieuwe motor moet zijn:
  • Betrouwbaar, wil niet sleutelen of vaak naar de dealer moeten. Starten, lopen, rijden.
  • Comfortabel een beetje. Daar ben ik bang voor bij de speed triple,dat ik compleet wegwaai op de snelweg. We gaan het zien.
  • Motor moet ook geen hooligan motor zijn. Bijvoorbeeld een Duke ofzo, ik zie daar weinig mensen met normale snelheid/op een normale manier op rijden. Excuses voor de generalisatie trouwens maar ik voel me daar niet prettig bij
  • Beetje hetzelfde vermogen of acceleratie als mijn dad-bike. Iets met 100pk ommenabij.
  • Minder dad-bike imago
Waar zou ik ook nog eens op kunnen proefrijden? Nog tips voor bikes?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:46
badkuip schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 15:38:
s wat wil ik dan? Dat is lastig. Ik weet wel wat ik niet wil:

• Kawasaki Z100SX
  • De Tracer. 13 in dozijn motor maar hij schijnt erg goed te rijden. En is niet eens zo lelijk om te zien. Dus toch maar proberen
  • Triumh speed triple. vind dat altijd een geinig ding en gelezen dat het erg goed rijd. Maar zou het wat voor mij zijn? Dat wil ik ontdekken
Waar zou ik nog eens op kunnen proefrijden? Nog tips voor bikes?
Guzzi V100 :Y
Afbeeldingslocatie: https://www.motor.nl/wp-content/uploads/2021/11/2022-Moto-Guzzi-V100-Mandello-03.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Bommes op 07-07-2023 15:42 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badkuip
@Bommes Ja, dat is een erg mooie motor. Net zoals jouw Guzzi. Een Griso is ook erg mooi.
Maar ik heb geen beeld bij de betrouwbaarheid/degelijkheid van een Moto Guzzi. Is dat net zo betrouwbaar als een Japanner?

Of lijkt het in dat opzicht meer op een Ducati?
Het zal bij Ducati niet zo gek meer zijn als dat het was, maar nog steeds haalt een Ducati Multistrada het niet bij een GS of Triumph Tiger, lees ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
@badkuip, kijk ook eens naar V-twins, die hebben een heel ander motorkarakter dan een 4 cilinder wat (naar mijn mening) het rijden leuker maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Laatst online: 07:25

cooper_s1

MINI's rule

Waaj schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 15:49:
@badkuip, kijk ook eens naar V-twins, die hebben een heel ander motorkarakter dan een 4 cilinder wat (naar mijn mening) het rijden leuker maakt.
En ik vind de sound van een V-twin (of parallel met een 270 graden krukas) mooier dan een 4 cylinder, tenzij het een yamaha R1 is, die heeft een crossplane krukas wat het dan feitelijk 2 aan elkaar geplakte parallel twins met 270 graden krukassen zijn, ook een bizar mooi geluid vind ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:43
Vandaag even ritje gedaan van 5 uurtjes (zit ergens onderin Sauerland ofzo)

Tenere laat zich heerlijk lui rijden over de lange afstand. Die versnellingen zijn echt super lang.
Zadel ga je wel behoorlijk voelen, maar niet noemenswaardig.

En eenmaal in de heuvels gaat dat ding gewoon als een tiet door de bochten, geeft heel veel vertrouwen en houd en super goed een strakke lijn vast.
Wel merk ik dat de eerste paar cm veerweg wat slap zijn en dat wil dan wel eens raar voelen op de achterband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
botoo schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 00:58:
Comfort zit tussen je oren, als je echt voor comfort gaat dan is een koekblik een betere optie, trein of vliegtuig nog beter.Zelf heb ik 3K km gedaan in 5 dagen op een Sportster, was dat oncomfortabel?, voor mij niet, het is waar je voor kiest.
Oncomfortabel is een marathon lopen en er dan er achter komen dat je ook weer lopend terug moet, rest is FWP. Oncomfortabel is voor sommigen soms (!) de Dutch 1000 rijden op een Vespa ;)
Comfort is 1, maar ik dacht dat dat blok van die husky ook om de 1000km een olie wissel moet bijvoorbeeld.
En onderhoud bij die ktm’s (dat is het immers) is echt te zot voor woorden. En dan de prijzen van onderdelen etc.

Het rijdt allemaal prachtig, maar het is wel een commitment.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xenophon
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 21:18
Je hoeft dan niet met je gezin samen in de auto te zitten. Freedom. Lijkt me reden genoeg :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:37
badkuip schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 15:47:
@Bommes Ja, dat is een erg mooie motor. Net zoals jouw Guzzi. Een Griso is ook erg mooi.
Maar ik heb geen beeld bij de betrouwbaarheid/degelijkheid van een Moto Guzzi. Is dat net zo betrouwbaar als een Japanner?

Het zal bij Ducati niet zo gek meer zijn als dat het was, maar nog steeds haalt een Ducati Multistrada het niet bij een GS of Triumph Tiger, lees ik
Volgens mij hebben Guzzi's soms wat kinderziektes als ze net uit zijn maar is het verder prima. Je hebt ook een cardan, scheelt ook weer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:24
Dit is de ultieme dad bike. Wel voor coole vaders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:17
Help eens even mee allen met een zoektocht naar iets anders. De situatie laat het toe om dit jaar of volgend jaar een nieuwe motor te kopen. Kan een nieuwe zijn, maar ook een demomodel of een erg jonge met weinig kilometers.
ik rijd nu een Honda CBF 1000 uit 2008. Bevalt me prima en er is werkelijk niets mis mee. Geweldig blok, genoeg kracht onderin en aardig vergefelijk met schakelfouten. Bokt niet als je bij wijze van spreken op de rotonde door de bocht gaat in zijn 5e versnelling. Niet dat ik dat doe, maar het rijdt prettig.

Maar de Honda ziet er helemaal niet spannend uit. Beetje een 'dad-bike'. Nu ben ik wel papa maar ik wil toch iets spannenders. Dus wat wil ik dan? Dat is lastig. Ik weet wel wat ik niet wil:

Wat wil ik niet
  • Scooter
  • BWM. Dat vind ik geen mooie motoren, om het even of dit een sport of chopper is
  • Adventure bike, De Africa Twin, Tenere e.d. Dat vind ik niet mooi. Het rijdt wel lekker.
  • Kawasaki Z100SX
  • Betrouwbaar, wil niet sleutelen of vaak naar de dealer moeten. Starten, lopen, rijden.
  • Comfortabel een beetje. Daar ben ik bang voor bij de speed triple,dat ik compleet wegwaai op de snelweg. We gaan het zien.
  • Motor moet ook geen hooligan motor zijn. Bijvoorbeeld een Duke ofzo, ik zie daar weinig mensen met normale snelheid/op een normale manier op rijden. Excuses voor de generalisatie trouwens maar ik voel me daar niet prettig bij
  • Beetje hetzelfde vermogen of acceleratie als mijn dad-bike. Iets met 100pk ommenabij.
  • Minder dad-bike imago
De z900 en z1000sx kunnen ook op de hoop van 13 in een dozijn een saai hoor ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:31

A13X

Dude

kneusteun schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 17:18:
[...]

Comfort is 1, maar ik dacht dat dat blok van die husky ook om de 1000km een olie wissel moet bijvoorbeeld.
En onderhoud bij die ktm’s (dat is het immers) is echt te zot voor woorden. En dan de prijzen van onderdelen etc.

Het rijdt allemaal prachtig, maar het is wel een commitment.
Om de 10.000km, is gewoon een 690 van husky.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
wokkelz schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:35:
[...]

De z900 en z1000sx kunnen ook op de hoop van 13 in een dozijn een saai hoor ;)
Ja klopt, er zijn er veel van. Misschien moet ik dat criterium maar laten varen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Die benzine meter van de tenere is ook compleet waardeloos 😂
Al twee keer gehad dat hij op aangaf op reserve te rijden en dan bij het tanken gaat er maar 8 liter in 🥲

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:54
Disclaimer: Nee, ik deed dit niet voor het geluid. Ik vind de standaard uitlaat op de Duke een enorm gedrocht. Alsof mijn 5 jarige zoon die uitlaat heeft getekend "omdat hij zo op de kachelpijp lijkt" ofzo.

Dus, voor de looks, een Arrow gp2 gekocht.

Dit is zoveel beter qua looks, nu alleen nog die achterstepjes weghalen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xsmSpqzzPNxf0CFWjVNzItbDhA8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nji2Qi5ySrc1dBRAEujQ1pRb.jpg?f=fotoalbum_large

Maar ja, dat geluid.....dat is meteen liefde voor de parallel twin <3

[ Voor 5% gewijzigd door KillaZ op 07-07-2023 21:36 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

kneusteun schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:24:
Al twee keer gehad dat hij op aangaf op reserve te rijden en dan bij het tanken gaat er maar 8 liter in 🥲
Hier geen benzinemeter en na 10 a 11 liter gaat het lampje aan, rare italianen dacht ik, maar in Japan kunnen ze er ook wat van dus :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Accident schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:39:
[...]

Hier geen benzinemeter en na 10 a 11 liter gaat het lampje aan, rare italianen dacht ik, maar in Japan kunnen ze er ook wat van dus :P
Benzinemeters en lampjes... Wat een luxe O+

De bol d'or (CB1100F) gaat gewoon inhouden en sputteren. Dan moet je naar reserve (jaja, het kraantje verdraaien!), en dan weet je dat je moet gaan tanken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GooBall
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11-08 13:02
Mijn BMW K1200R weet het zo ongeveer wel.... alleen moet je zelf even rekenen hoeveel KM je nog kan als het lampje aangaat.... moet maar niet vertrouwen op wat de motorfiets zelf schat..... vraag me maar niet hoe ik dit weet....

In ieder geval, ik weet dat ik precies ~285 KM kan rijden, met 19 liter, 1 op 15iets. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badkuip
Mijn CBF1000 heeft geen lampje, alleen een meter die in het rood gaat. De dealer waar ik hem kocht zei dat ie wel een lampje had en dat er voldoende peut in de tank zat. 20 minuten later stond ik met een lege tank naast de snelweg (bij de proefrit dus). 7(8)7
Zelf haal ik 320KM op een volle tank kan maar bij anderen hij schijnt de 350KM te kunnen halen. Ik durf niet tot het einde te gaan. Al geruime tijd heb ik het plan om hem leeg te rijden met een colafles benzine als reserve. Benieuwd hoever ik zou kunnen komen.

De proefrit met de Kawa Z1000 SX staat geboekt voor volgend week zaterdag. :)

[ Voor 5% gewijzigd door badkuip op 07-07-2023 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Accident schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:39:
[...]

Als het goed is is het een 16 liter tank, dus reserve aan en dan maar 8 liter kunnen vullen is wel apart 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Onderdeel van de Piaggio groep, dat is toch wel een erg grote speler ondertussen.
Betrouwbaarheid: N=1 mijn Guzzi nog geen slag mis.
Mijn Vespa tot aan vorige week, 100 punten
Maar een beetje vuur heeft daar verandering in gebracht.

Trouwens volgens mij komt er een een nieuwe Guzzi Stelvio uit binnenkort.
Met het nieuwe water gekoelde blok, zoals in de V100

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 21:59
Had hetzelfde afgelopen maandag, toevallig wist ik van mijn broer dat die meer dan 85km op de "reserve" stand had gereden voordat die ging tanken met de tenere660. Ik ging tanken met 65km nadat ie begon te knipperen. Ging er met heel veel moeite en druppelen net 18,5 liter in. Zou 23 liter tank zijn dus had nog wel een heel stuk moeten kunnen rijden, ga ook maar een tankje meenemen en echt leegrijden om te weten hoeveel er nu echt in past.

Maar de v-rod was ook irritant. Echt tot de nok gevuld, meter gaf nooit mee dan driekwart aan. 200km verder nog steeds driekwart en dan in 50km naar reserve springen..... Had je dus ook niks aan.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Koekstra schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:45:
[...]

De bol d'or (CB1100F) gaat gewoon inhouden en sputteren. Dan moet je naar reserve (jaja, het kraantje verdraaien!), en dan weet je dat je moet gaan tanken :+
Dat ha mn Puch Maxi vroeger ook, maar met verbruik van 1 op 10 ook totaal kansloos :+

quote]kneusteun schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 23:09:
[...]

Als het goed is is het een 16 liter tank, dus reserve aan en dan maar 8 liter kunnen vullen is wel apart 😅
[/quote]

hier totaal 17 liter, als ik normaal (voor het verkeer uit) rij doet ie 1 op 20 dus dan kan je nog wel ff voor ie leeg is

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14:58

Er is een grotere waarschijnlijkheid dat je een keer wat doms mee gaat maken, de kwaliteitscontrole bij fabricage zit niet op dezelfde standaard als in Japan. Wel krijg je een goed ontworpen product opgebouwd uit goede onderdelen, je gaat dus niet continu tegen kleine problemen aanlopen.

Mijn V100 had dus een pakking die in de fabriek niet goed gemonteerd was en dus op de eerste dag stil gevallen. Meeste mensen hebben dit niet, als je pech hebt heeft er net iemand bij assemblage niet op zitten te letten. Nu is het heel concrete probleem opgelost en er is niks aan de motor wat me doet denken dat er iets anders aan zit te komen, het is duidelijk een motor die met zorg is ontworpen.

Ook een beetje N=1 natuurlijk; vandaag 500 km gereden in de Eifel, Luxemburg en de Ardennen en alleen maar genoten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilbertNeems
Mijn vorige motor was overigens ook een nieuwe van Piaggio, een Shiver, 45.000 km mee gereden in 7 jaar. Buitensporig onderhoud was een balhoofdlager en een ABS-storing.

Mijn vrouw heeft in die tijd juist een Kawasaki Versys gehad die met volledig willekeur uitviel. Die was wel ouder en dan juist weer minder gelopen.

Mijn punt: een beetje risico heb je altijd, maar met een V100 wordt je benijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilbertNeems
Bommes schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 23:39:
[...]

Onderdeel van de Piaggio groep, dat is toch wel een erg grote speler ondertussen.

Misschien goed om nog even heel duidelijk te melden dat dit vuur een externe oorzaak had? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
Anders dan een V100:
Suzuki GSX-S1000GT sprak mij meer aan dan de Ninja of Z1000SX. Juist vanwege de uitgesproken styling.

VFR800 laatste generatie
Mooie motor, toch wat comfort en een V4!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
cooper_s1 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 16:28:
[...]

En ik vind de sound van een V-twin (of parallel met een 270 graden krukas) mooier dan een 4 cylinder, tenzij het een yamaha R1 is, die heeft een crossplane krukas wat het dan feitelijk 2 aan elkaar geplakte parallel twins met 270 graden krukassen zijn, ook een bizar mooi geluid vind ik.
Probeer eens een V4, liefst een Tuono!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Wat wil ik niet
  • Scooter
  • Kawasaki Z100SX
  • Minder dad-bike imago
Gezien je een Sport-Tour lijkt te zoeken, ga ik je toch een BMW aanbevelen, de R1250RS. Geen hooligan bike maar je kan je er prima mee uitleven, lekker sportief maar ook comfortabel, vermogen zat (143pk) maar vooral lekker brede powerband dus t blok staat altijd klaar. Verkeerde versnelling maakt niet zo uit, maar de juiste versnelling wordt beloond :Y En kunnen koffers op zodat je ook nog je zooi mee kan nemen. Oh en zeker geen 13 in dozijn, zie ze maar zelden rijden.

Overigens, ik snap niet helemaal waarom je alle BMWs niet mooi zou vinden, gezien er zoveel verschillende modellen zijn, met ieder best een eigen aanzicht. En de R1250RS is verreweg een van de mooiste motoren van de afgelopen jaren, zeg ik natuurlijk volledig objectief ;)

Niet te verwarren met de GS hè, die is wel 13 in dozijn en allroad/SUV. Geen slechte motor, maar lang niet zo leuk/goed als de andere boxer broertjes.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
[...]

Was dit niet je tweede guzzi? Nadat je eerste wat kuren had? Of was dat deze en was het gefixed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
kneusteun schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:24:
Soms moet je gewoon bluffen, hier ging laatst 15.5L in de 15.4L tank tijdens het tanken na 337km 8)

Al heb ik later die afstand ook met 14.4L weten te halen :P

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:26

Vrijdag

De Zwarte

Op die CB springen en gaan. Anders heb je daar de rest van je leven spijt van dat je het niet hebt gedaan 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:17

Youk

Volvo For Life

Koekstra schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 21:45:
[...]

En dan sta je alsnog stil omdat je bij de vorige tankbeurt vergeten was om het kraantje terug in de juiste positie te zetten. :X >:)

Been there, done that, got the t-shirt |:(

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Youk schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 09:53:
[...]

En dan sta je alsnog stil omdat je bij de vorige tankbeurt vergeten was om het kraantje terug in de juiste positie te zetten. :X >:)

Been there, done that, got the t-shirt |:(
Haha ja dat is mij in het verleden vaak genoeg gebeurt (#BrommerTijd!)

'Hee hij begint in te houden, even het kraantje naar reser.. OOOOH shit :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• InZane
Vrijdag schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 09:14:
[...]

Op die CB springen en gaan. Anders heb je daar de rest van je leven spijt van dat je het niet hebt gedaan 8)
Jajajaja, hij staat al klaar buiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:34

4x2

lộn xộn quá

• Minder dad-bike imago
Hornet 750?
Is nog geen 13 in een dozijn omdat ie nog niet zo lang uit is :+
Rijd wel erg leuk, de 20PK die je extra hebt tov een MT07 is wel de moeite :)

leeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
kneusteun schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 06:49:
[...]

Was dit niet je tweede guzzi? Nadat je eerste wat kuren had? Of was dat deze en was het gefixed?
Die is de 2de.. :o
De eerste hebben ze terug genomen, kenteken zou ik even moeten opzoeken.
Denk dat ze die gewoon gefixed hebben en weer terug de handel in gedaan hebben.

Maar met de huidige, klopt af, enkel onderhoud.
En een stom ontwep / slechte materiaal keuze.
De carter bescherming is echt zo bout..
Maar dat is het zelfde als onder de nieuwe Aprilia Tuareg, zeker materiaal, zelfde prut spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
[...]

Volgens mij ben je licht vergeetachtig ;)

Dutch 1000 2021 heb je niet kunnen uitrijden vanwege problemen met de vespa, hoe kun je hem dan 100 punten geven :?

En je 1e V85TT was inderdaad ook niet probleemvrij.

Ik snap het wel, soms vergeet je dingen door de liefde ervoor :+

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:34

4x2

lộn xộn quá

Maar dat was aangepast door het probleem tussen stuur en zadel :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
4x2 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 11:08:
[...]

Hornet 750?
Is nog geen 13 in een dozijn omdat ie nog niet zo lang uit is :+
Rijd wel erg leuk, de 20PK die je extra hebt tov een MT07 is wel de moeite :)
Die lijkt ook op de mt07 qua afwerking.
Vond het een vrij kale fiets, als ik die dan weer vergeleek met een Honda cb650r (neo) dan zag die er echt strak en netjes afgewerkt uit. Was ook wel wat duurder, maar voelde veel luxer en better aan, vering en opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nvh38s4f3xOHXq6ovk89j590xBw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KfogxCPQCroyTh0xt5ATta2S.jpg?f=fotoalbum_large
Vandaag wel heftig warm. Af en toe even het bos in voor hydratatie 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:31

A13X

Dude

harley schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 12:53:
[...]

Dutch 1000 2021 heb je niet kunnen uitrijden vanwege problemen met de vespa, hoe kun je hem dan 100 punten geven :?

En je 1e stelvio was inderdaad ook niet probleemvrij.

Stelvio? Heeft toch echt een V85TT ;)

Awesome

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 23:26
Gisteren even bij een vriend wezen kijken die twee pareltjes in de opslag heeft staan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TkCS_BNGdeN8y_hMSD0_80xgsKY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sgWYQZBCFQN26AOtYvQOuI1V.jpg?f=fotoalbum_large

Een hele gave Honda CBX met machtig geluid! I Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VT6enIlmDxZElQdKYwiZcoXDF3k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OajO15e9fTph3a7MsxrgnXww.jpg?f=fotoalbum_large
En een mooi en nette Moto Guzzi (die overigens te koop is).

Ik ben normaal niet zo van de ouderwetse motoren, maar deze twee zijn wel echt heel gaaf. Ook qua geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:12

Destruction

(ex-)Automonteur

timmie271 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 08:54:
[...]

Soms moet je gewoon bluffen, hier ging laatst 15.5L in de 15.4L tank tijdens het tanken na 337km 8)

337km op 14.4L? Mijn Fazer heeft 14.7L nodig om 273km te rijden.

En dat is mits ik 'm laat werken. Bij rustig cruisen verbruikt-ie meer, gek genoeg.
nehal3m schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 14:52:
Ze hadden een aanbieding op het uitgaande model (maakt mij niet zoveel uit, zolang het OSM ondersteunt ben ik niet zo van de fabrikant afhankelijk), Zumo 396 LMT-S voor €239 inclusief mounting hardware voor motorfiets en auto. Ligt nu te updaten, mounting hardware en stroomvoorziening zijn inmiddels geïnstalleerd.

Eens kijken of dit bevalt. :)
Zoiets zoek ik ook nog. In principe bevalt navigeren met Waze of Flitsmeister me wel in de auto, maar 1 goed apparaat dat zowel in de auto als op de motor te gebruiken is lijkt me ook wel wat ja.

[ Voor 42% gewijzigd door Destruction op 08-07-2023 14:57 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 06:51
Aangezien mijn Ram X-mount op de KTM zat toen hij werd gestolen ben ik net even naar Motoport Leek geweest voor een nieuwe. Ik heb nogal de neiging heen en weer te stuiteren tussen telefoons, en omdat camera's nog al eens kapot trillen overwoog ik ook een dedicated GPS.

Ze hadden een aanbieding op het uitgaande model (maakt mij niet zoveel uit, zolang het OSM ondersteunt ben ik niet zo van de fabrikant afhankelijk), Zumo 396 LMT-S voor €239 inclusief mounting hardware voor motorfiets en auto. Ligt nu te updaten, mounting hardware en stroomvoorziening zijn inmiddels geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
Destruction schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 14:39:
[...]

337km op 14.4L? Mijn Fazer heeft 14.7L nodig om 273km te rijden.

En dat is mits ik 'm laat werken. Bij rustig cruisen verbruikt-ie meer, gek genoeg.
Mijn record in Italië was 2x 1 op 25+ :P

Voor normale ritjes en tanken hou ik in principe 300km uiterste range aan met een gemiddelde van 1 op 20. alleen was ik nu even vergeten dat we de dag eerder al een stukje hadden gereden op die tank :+

Autobahn met 190 gemiddeld doe ik 1 op 18-20 afhankelijk van de wind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Laatst online: 12-09 12:49
ROFLASTC schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 12:24:
Howkee, de communicatie unit is geregeld met een Cardo Edge De Garmin Zumo 550 mag ook vervangen worden. Wat is de Zumo om te hebben tegenwoordig? Zou goed zijn als op het scherm te zien is of ik wordt gebeld en eventueel dat ik kan opnemen maar meer dan een kaart en kompas zoek ik niet. Ervaringen?
Ik heb sinds 3 weken een Garmin Zumo XT2 in bezit (is in april dit jaar uitgekomen meen ik).
Nog geen routes mee gereden, maar alleen voor woon-werk kilometers :X
De motivatie om voor de XT2 te gaan was de reviews online. De app (Tread) wordt via de cloud gesynct waardoor je op de telefoon (in mijn geval iPhone) je route kan plannen.

Voor wat betreft koppeling met mobiel: ik heb hem gekoppeld aan m’n Cardo, kan met druk op knop Siri bedienen en zowel opnemen als ophangen via touch screen van de Garmin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
Kalevandaal schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 19:34:
[...]

De app (Tread) wordt via de cloud gesynct waardoor je op de telefoon (in mijn geval iPhone) je route kan plannen.
Hoe gaat dat plannen van de route? Ik heb alleen de app om eens te proberen voordat ik een XT2 aanschaf, maar Tread is op mijn android-telefoon te traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Heb die goride app ook even getest in Duitsland…. Best wel drama, stuurt hij je parkeerplaatsen langs de weg op en af. Moet wel toegeven dat dat soms “super spannend” is 😂
Ook zit er enorme vertraging in, maar dat kan ook komen door de waardeloze 4G en niet bestaande 5G dekking hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
kneusteun schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 19:49:
Heb die goride app ook even getest in Duitsland…. Best wel drama, stuurt hij je parkeerplaatsen langs de weg op en af. Moet wel toegeven dat dat soms “super spannend” is 😂
Ook zit er enorme vertraging in, maar dat kan ook komen door de waardeloze 4G en niet bestaande 5G dekking hier.
Standaard TomTom app heeft dat ook ja... of even eraf en er weer op want extra bochtjes....

Oh en 5g is leuk, maar 4g is vaak zuiniger en net zo snel hier :P merk zelf weinig verschil ertussen in ieder geval.

Maar hoezo 4g? Laad die app ze on the go in? Gebruik hier standaard TomTom app en dan moet je ze downloaden namelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door timmie271 op 08-07-2023 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Laatst online: 12-09 12:49
WilbertNeems schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 19:39:
[...]

Hoe gaat dat plannen van de route? Ik heb alleen de app om eens te proberen voordat ik een XT2 aanschaf, maar Tread is op mijn android-telefoon te traag.
Plannen op telefoon (iPhone 14) gaat makkelijker dan op het apparaat zelf. Maar bijvoorbeeld Google Maps draait beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
harley schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 12:53:
[...]

En je 1e V85TT was inderdaad ook niet probleemvrij.

2021 uitgevallen door mijn eigen schuld, slecht/geen onderhoud.
Dit jaar omdat ik zo stom was om benzine over een hete motor heen te gieten.

Heeft beide niets met onbetrouwbaar te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
timmie271 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 20:04:
[...]

Standaard TomTom app heeft dat ook ja... of even eraf en er weer op want extra bochtjes....

Oh en 5g is leuk, maar 4g is vaak zuiniger en net zo snel hier :P merk zelf weinig verschil ertussen in ieder geval.

Maar hoezo 4g? Laad die app ze on the go in? Gebruik hier standaard TomTom app en dan moet je ze downloaden namelijk.
5G of 4G is beide hier in Duitsland erg slecht. En zuiniger boeit me niet, ligt constant aan de lader.
Maar ik kon niet eens een route starten zonder bereik 😅 dus alles gaat via online gok ik, dus voortaan maar weer gewoon maps als ik ergens heen moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
kneusteun schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 23:31:
[...]

5G of 4G is beide hier in Duitsland erg slecht. En zuiniger boeit me niet, ligt constant aan de lader.
Maar ik kon niet eens een route starten zonder bereik 😅 dus alles gaat via online gok ik, dus voortaan maar weer gewoon maps als ik ergens heen moet.
Dat is dan wel minder, lang leve de standaard TomTom app (die wel jaarlijks geld kost) maar gewoon een route kan starten als je een adres intikt. Alleen geen live traffic mogelijk dan + voor routes een netwerkverbinding nodig al zal dat sowieso geen probleem zijn om even op te zetten of van te voren te regelen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• InZane
Blij dat ik naar Luxemburg ben gegaan. Bedankt voor de aanmoediging! Tot aan Maastricht was het uitzitten, maar daarna werd het al snel leuker.
CB heeft het prima gedaan! Nog steeds blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 15-09 21:00

iMars

Full time prutser

[...]

Dang! Mijn KTM rijdt woon/werk verkeer 5.1/100. Maar zodra ik een beetje meer fun rij, gaat ie al naar de 6/100. Merk dat met cruisecontrol op de snelweg dat ie stukken zuiniger is, heb een keer de 4.8 aangetikt, maar op de terugweg was dat alweer 5.6.

Ben toch benieuwd wat ie doet op een lange rit.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Kalevandaal schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 19:34:
[...]

Ik heb sinds 3 weken een Garmin Zumo XT2 in bezit (is in april dit jaar uitgekomen meen ik).
Nog geen routes mee gereden, maar alleen voor woon-werk kilometers :X
De motivatie om voor de XT2 te gaan was de reviews online. De app (Tread) wordt via de cloud gesynct waardoor je op de telefoon (in mijn geval iPhone) je route kan plannen.

Voor wat betreft koppeling met mobiel: ik heb hem gekoppeld aan m’n Cardo, kan met druk op knop Siri bedienen en zowel opnemen als ophangen via touch screen van de Garmin
Qua financieel geld heb ik nu de XT maar genomen. Ik heb op de Zumo550 nog een kaart van heel brazillie die ik hoop over te zetten maar enfin volgende week eerst 2 weken champagne regio. Moederdevrouw rijdt de auto. en ik de motor.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:13

_Apache_

For life.

iMars schreef op zondag 9 juli 2023 @ 10:12:
[...]

Dang! Mijn KTM rijdt woon/werk verkeer 5.1/100. Maar zodra ik een beetje meer fun rij, gaat ie al naar de 6/100. Merk dat met cruisecontrol op de snelweg dat ie stukken zuiniger is, heb een keer de 4.8 aangetikt, maar op de terugweg was dat alweer 5.6.

Ben toch benieuwd wat ie doet op een lange rit.
Door de weeks wil je miles per gallon,
In t weekend wil je smiles per gallon. :+

Zelf heb ik ene kleine 300km gereden deze week, en had 19kWh nodig.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 20:38
Ben al blij als ik 440km doe met 25L met de GS, al rij ik wel vaak rond de 140 in plaats van 128 of gezien ik dat gelukkig wel mag.

Het blijft zuiniger dan met auto, die 1 op 10 rijdt, dus kan niet klagen. Is me wel opgevallen dat na de eerste paar 1000 km hij wel iets zuiniger geworden is. Misschien dat het niet beter word, maar betwijfel ik.

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• harley
Verbruik.... is het weer zover om dat te bespreken :+

V-Rod deed ongeveer 1 op 14
GL1500 doet 1 op 10 LPG ( 1 op 8 benzine, was ooit 1 op 3 door vervuilde carburateur)
GL1800 deed solo 1 op 18, nu met zijspan 1 op 14, is heel netjes voor een zijspancombinatie ( en met aanhanger lijkt niet heel veel uit te maken)
Buell XB12SS toen ik hem kocht deed die 1 op 12, na fatsoenlijke brandstof map gemaakt te hebben doet die nu 1 op 18
Tenere geen flauw idee nog geen tank leegereden :X

Gisteren de Tenere voorzien van nieuwe voetsteunen, wilde de SW Motech ION, heb ik alsnog per ongeluk de EVO besteld met mijn domme kop :(
Achjah multi verstelbaar vs 2 standen, weet niet of ik het ooit nodig ga hebben maar retourneren kan niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OyEBkeCwKy-O0PGLk3aJ1DU9RJo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/teKjw83ivQoR5M6inutZZyIZ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6sVJl0v3B2ppdLSTYWCavWd6EQY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VMpkBdM8B1Y3l9Jzndhn9QKR.jpg?f=user_large

Wel een heel verschil in gewicht 250G vs 540G PER STUK dus gewoon ff 600 gram erbij vanwege andere voetsteunen......
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6v3kNZoncDhIRTT0ZhJhsgSmU-c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/93eJVlQYafD8aqw4IVhwVH7p.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KvIV6jt0FRj0FFINGb1kU_GRzpA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gUbtYx7tHNoy5j2De4RQwcgM.jpg?f=user_large

Ook de knipperlichten voor en achter vervangen voor LED. Sequentieel met DRL, voor achter nog ff een dual load balancer ertussen zodat die ook als gewoon EN remlicht werkt.

[ Voor 13% gewijzigd door harley op 09-07-2023 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Nice @harley mooie upgrades (y)
Zijn die knipperlichten ook een beetje offroad proof?

En verbruik.. nee daar ga ik niet over mee praten.
Niet omdat het verbruik hoog of juist laag is..
Maar omdat .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• harley
@bommes, ze zij juist heel flexibel, kan ze 90 graden buigen zonder problemen dus ga ervanuit dat dat goed moet komen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Youk schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:08:
@ROFLASTC klopt wat @nehal3m zegt, maar afhankelijk van het montagepunt kun je bijvoorbeeld heel je frame slopen bij een val. Heb zelf ooit valdoppen gehad van bikedesign op mijn VFR, deze kwamen met een compleet frame zodat de kracht verdeelt werd over meerdere punten bij een val.

Alleen jammer dat dit frame dan naar binnen plooide (om kracht te verdelen) en zo de radiator, die aan de zijkant zit bij een VFR, sloopte.

Zo'n doppen die op één punt vast staan vertrouw ik niet, want die geven de valkracht gewoon volledig door aan het montagepunt.

Ook valt of staat :+ alles met de manier hoe de motor tegen de grond gaat. Eigenlijk zijn zo'n blokken om de motor te laten schuiven. Maar als die tijdens het schuiven aan een stoeprand of zo blijft hangen kan er alsnog van alles verbogen geraken.

Zoals met alles heeft het plus- en minpunten.
Ik vermoedde al dat het kwetsbare dingen zijn maar tegelijkertijd heb ik nu 0 bescherming op mijn motor. Door de 2 extra tanks achterop heb ik geen kofferdrager meer en zelfs geen voetsteunen voor de bijrijder. Maar van die bijrijder z'n voetsteunen is ana weerzijden nog wel 1 stuk schroefdraad in het frame over. Die val units passen wellicht en geven een eventuele bijrijder weer wat voor de voetjesAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mGzOaApdFtAK4KWVdZ0h_IxtcDo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OTjpYbP6pAYKUT7U7RMtc0Y0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door ROFLASTC op 09-07-2023 20:50 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Weet niet waar je vandaan komt maar met 2 uurkes kachelen ben ik altijd in luxemburg( vanuit Eindhoven) _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
  • Nu online
nehal3m schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 14:52:
Aangezien mijn Ram X-mount op de KTM zat toen hij werd gestolen ben ik net even naar Motoport Leek geweest voor een nieuwe. Ik heb nogal de neiging heen en weer te stuiteren tussen telefoons, en omdat camera's nog al eens kapot trillen overwoog ik ook een dedicated GPS.

ik zou even de onroute kaarten aanschaffen en je hebt een top navigatie als je geduld hebt ;)

Ik ben zelf dit seizoen over gestapt naar de xt _/-\o_

En ik had vandaag weer gelijk een echte navigatie laat je niet in de steek ook niet met 35+
Vrienden zweerden bij telefoon motornavigatie, het werkt dus niet in de bergen(telkens gps kwijt)
Telefoons werden te warm dus sloten af |:(
En opladen ging helemaal niet want het was 25+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Nu online
harley schreef op zondag 9 juli 2023 @ 13:18:

Ook de knipperlichten voor en achter vervangen voor LED. Sequentieel met DRL, voor achter nog ff een dual load balancer ertussen zodat die ook als gewoon EN remlicht werkt.
[YouTube: VID 20230709 122343]

[YouTube: VID 20230709 122305]
Vraagje he hoe duur waren deze lampjes ik zoek ook zo iets voor de tracer en zoek nog dus ook uit hoe ik dit moet aansluiten dat die achter rood zijn en voorzijde wit continu tot je knippers gebruikt O-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ibothead
  • Nu online
Hier weer terug van spontaan weekendje even sturen in duitsland en luxemburg!
Tentje op geknoopt vrijdag avond en gas er op naar Kyllstad
Camping tent op en bier Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T3hmAKNDUQ7cq4YgxS9fBrAQM_Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d1ecM6KiNycch0FIB40ODEsd.jpg?f=fotoalbum_large

Tering wat was het heet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f9gzd0BQDB20RxeO1Sc_XHNIdS4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qmFqknV5wV2yqDFcXE48Kl3h.jpg?f=fotoalbum_large
Dus bij esse Sure gewoon met pak en al het wat in gedoken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
ibothead schreef op zondag 9 juli 2023 @ 21:24:
[...]

ik zou even de onroute kaarten aanschaffen en je hebt een top navigatie als je geduld hebt ;)

En ik had vandaag weer gelijk een echte navigatie laat je niet in de steek ook niet met 35+
Vrienden zweerden bij telefoon motornavigatie, het werkt dus niet in de bergen(telkens gps kwijt)
Ik rijd al een jaar of 10 met diverse telefoon op het stuur voor navigatie.
Nog nooit last van dit alles gehad.
ibothead schreef op zondag 9 juli 2023 @ 21:34:
Hier weer terug van spontaan weekendje even sturen in duitsland en luxemburg!
[Afbeelding]
Dus bij esse Sure gewoon met pak en al het wat in gedoken
Volgens mij heb ik nog een foto van exact daar, met het zelfde weer ongeveer.
Maar dan 25 jaar geleden?? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Nu online
Bommes schreef op zondag 9 juli 2023 @ 21:37:
[...]

Ik rijd al een jaar of 10 met diverse telefoon op het stuur voor navigatie.
Nog nooit last van dit alles gehad.
EEntje was met de bmw app die ook nog eens tering traag reageerde op beweging je was al de brug over en hij was nog 200 meter er voor en de andere gebruikte calimoto maar die kon ook telkens zijn gps niet goed fixen in de bergjes ;)

Maar telefoon te heet worden en zelfs afsluiten zal wel een iphone dingetje zijn 8)7
Ik vindt het tenminste zwaar irritant telefoon navigatie voor op de motor!
Gewoon deftige navi systeem kopen die 400 euro voor een xt nu of minder waar je 8 jaar mee doet en dan verkoopt weer voor 200 is zijn geld meer dan waard 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
ibothead schreef op zondag 9 juli 2023 @ 20:59:
[...]

Weet niet waar je vandaan komt maar met 2 uurkes kachelen ben ik altijd in luxemburg( vanuit Eindhoven) _/-\o_
Ik kom uit Apeldoorn. Eindhoven is voor mij al 120km :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 11:18

M14

[...]

Lol, ik heb een 18l tank en plan elke 150km een tankstop :>.

Afgelopen weekend ben ik naar Aywaille geweest en daar in de omgevingwat rond gereden... En het was echt veel te warm om te rijden 8)7 .

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
T-shirt en buff nat maken en gaan. :Y

Zo hebben we gisteren ook een 300km gereden, vulkaneifel en Luxemburg, via België tot Malmedy en daar de snelweg op naar Nederland.
Vroeg vertrokken, buienradar goed in de gaten houdend. Broodjes en voldoende water mee zodat je minder tijd verliest bij horeca, en zo zijn we relatief droog gebleven. Alleen bij Battice een stevige bui gehad, maar tegen de tijd dat we weer in Eijsden waren was dat al weer droog gewaaid.

Op de terugweg konden we in de spiegel de buien aan zien komen, maar we reden er netjes voor uit.

[ Voor 9% gewijzigd door DrivinUCrazy op 10-07-2023 07:59 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay
Bommes schreef op zondag 9 juli 2023 @ 16:34:
[...]

En verbruik.. nee daar ga ik niet over mee praten.
Niet omdat het verbruik hoog of juist laag is..
Maar omdat .
Omdat het verbruik wel heel hoog wordt als je een external combustion engine van de Vespa maakt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 11:18

M14

DrivinUCrazy schreef op maandag 10 juli 2023 @ 07:58:

Zo hebben we gisteren ook een 300km gereden, vulkaneifel en Luxemburg, via België tot Malmedy en daar de snelweg op naar Nederland.
Vroeg vertrokken, buienradar goed in de gaten houdend. Broodjes en voldoende water mee zodat je minder tijd verliest bij horeca, en zo zijn we relatief droog gebleven. Alleen bij Battice een stevige bui gehad, maar tegen de tijd dat we weer in Eijsden waren was dat al weer droog gewaaid.

Op de terugweg konden we in de spiegel de buien aan zien komen, maar we reden er netjes voor uit.
Iets mee nemen is niet echt een optie :+.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Dat is altijd wel mogelijk hoor. Ok, 2 liter water meenemen wordt wat lastiger, maar het is altijd verstandig om een flesje water bij je te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:13

_Apache_

For life.

Dan heb je best geluk gehad, buitjes hebben over het algemeen een aardige snelheid. Gerust 100kmh plus.
Als je in de buienradar een bui zie over het land heen trekt, kan je vrij makkelijk de snelheid bepalen.
Voordeel is als je hem kruist, dat ie ook weer snel weg is. :)

Zo hebben wij tijdens een rit naar Luxemburg een dikke band neerslag gekruist, op de buienradar was ie paars :X . Het was een kwestie van tijd wanneer we hem tegen zouden komen. We kwamen aan bij een wat groter overdekt tankstation, o pde horizon zagen we donkere wolken aankomen. Daar geparkeerd tussen de tankslangen om het buitje een kwartiertje uit te wachten.
Binnen een minuut hoosde het, met waterstromen over de tegels.

Zo kwam vlak achter ons een groepje Harley rijders (motor of 40-50) de snelweg af en die maakte de 'blokkade' compleet . De bui was na 10min op zn retour en na een half uurtje was het alsof er niets gebeurd was.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
[...]
Hier ook altijd met telefoon en TomTom Go, heeft me alleen in de steek gelaten omdat ik hem op de motor in de zon liet zitten met 35 graden. Dat vond ie niet zo leuk, verder is de bediening wel wat ruk met handschoenen maar problemen met GPS heb ik nog niet gehad.

Zou best wel een XT willen oid maar dan zie ik niks meer op het display van de motor :+ of ik moet continue m'n hoofd naar beneden draaien om het te kunnen zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:12

Denko

|{ing Øf ßlitz

[...]

timmie271 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 10:20:
[...]

Hier ook altijd met telefoon en TomTom Go, heeft me alleen in de steek gelaten omdat ik hem op de motor in de zon liet zitten met 35 graden. Dat vond ie niet zo leuk, verder is de bediening wel wat ruk met handschoenen maar problemen met GPS heb ik nog niet gehad.

Zou best wel een XT willen oid maar dan zie ik niks meer op het display van de motor :+ of ik moet continue m'n hoofd naar beneden draaien om het te kunnen zien.
Ik had vroeger een telefoon op het stuur. En ondanks dat het beter werkt dan zo'n beetje elk navigatiesysteem waar ik mee heb gewerkt. (riders en zumo's inclusief) Had ik na een kleine aanrijding met een vogel waarna ik mijn telefoon moest zoeken ergens op de A10. Gelukkig een verzekerde werktelefoon, dus geen kosten daar. Maar toch maar besloten dat een 1200 euro oid telefoon op het stuur geen goed idee is (vooral op een naked)

Sindsdien een Beeline in gebruik. Klein dingetje met basic scherm en instructies die die krijgt vanuit de telefoon (die gewoon in je zak zit)

Kan alleen maar zeggen: HEERLIJK. geen bekabeling nodig want hij gaat 40ish uur mee en maanden standby. Geen overbodige info, maar echt alleen maar wat je nodig hebt. En dat voor een marktplaats prijs van 110 euro. Bizar. Kan ze erg aanraden. Nieuw geloof ik 150 euro ongeveer. Het is even wennen ivm een zumo enzo, en daarom had ik hem ook 2e hands. Maar 2 ritten verder is het alsof je niet anders gewend bent.

Afbeeldingslocatie: https://triumphsuperstore.com/cdn/shop/products/Triumph-Beeline-Motorcycle-Navigation-System_696x.jpg
https://beeline.co/pages/beeline-moto

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denko schreef op maandag 10 juli 2023 @ 10:33:
[...]

[...]

Ik had vroeger een telefoon op het stuur. En ondanks dat het beter werkt dan zo'n beetje elk navigatiesysteem waar ik mee heb gewerkt. (riders en zumo's inclusief) Had ik na een kleine aanrijding met een vogel waarna ik mijn telefoon moest zoeken ergens op de A10. Gelukkig een verzekerde werktelefoon, dus geen kosten daar. Maar toch maar besloten dat een 1200 euro oid telefoon op het stuur geen goed idee is (vooral op een naked)

Sindsdien een Beeline in gebruik. Klein dingetje met basic scherm en instructies die die krijgt vanuit de telefoon (die gewoon in je zak zit)

Kan alleen maar zeggen: HEERLIJK. geen bekabeling nodig want hij gaat 40ish uur mee en maanden standby. Geen overbodige info, maar echt alleen maar wat je nodig hebt. En dat voor een marktplaats prijs van 110 euro. Bizar. Kan ze erg aanraden. Nieuw geloof ik 150 euro ongeveer. Het is even wennen ivm een zumo enzo, en daarom had ik hem ook 2e hands. Maar 2 ritten verder is het alsof je niet anders gewend bent.

[Afbeelding]
https://beeline.co/pages/beeline-moto
Een vriend van me heeft zo'n beline op zijn V7.. maar hij is nu geswitched naar een oudere iPhone puur omdat bij complexe verkeers situaties een pijltje te verwarrend is en hij telkens verkeer reed op grote rotondes etc..

Zelf heb ik een goedkope waterdichte android gekocht voor navigatie.. en een knock off versie van de quad lock (rood ipv blauw) en dat werkt perfect :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Ik ben lid geworden van the Green Lane Association, een organisatie die op komt voor de rechten van 4x4s en motoren die over 'Byways' willen rijden.. dat zijn onverharde paden met recht van overpacht voor het publiek.. oftewel openbare 4WD routes.
Mooie is dat ze een interactive kaar hebben met waar die paden zijn:
https://www.trailwise2.co.uk/route/map

Gisteren dus even getest :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JG_4yLQyi2_Bn_HwoCRdXCxtloM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hyImIm8PhHnZKPcmIF5Uahda.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qHjdlhBsNau5GoSFsPJUbmrU9Fw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/37foAnFhLEJ30GYSTescWi9B.png?f=user_large
De meeste paden zijn vrij makkelijk te doen.
Zoals deze:

Maar laatste (https://www.trailwise2.co.uk/route/details/15864) was behoorlijk pittig, met veel hoogte verschil en veel glibberige modder.. maar ben er zonder vallen door gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Ik hoor er veel geruchten over, en heb wat spyshots gezien.. heeft veel potentie!
Maar ik vrees dat het nog wel even kan duren voor hij uit is.. toen ik bij ABR met the MG mensen (inclusief de hoge piefen van Piaggio) sprak en erna vroeg was het antwoord telkens: wij hebben nog geen enkele informatie gekregen uit Italie..

Als de ground clearance goed genoeg is, zou dit wel eens een goede upgrade kunnen worden voor de V85TT..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 15:42
Discussie over navigate: ik was dit weekend in het Zwarte Woud en de Vogezen (meer details later). Bij vertrek Calimoto aangezet, maar die vond dat tracking niet kon in de gratis versie. Ik moest dus een prime abo aanschaffen. Dat is anders dan ze aangekondigd hadden; navigeren zou alleen in de betaalde versies kunnen, maar tracking ook in de gratis versie. Nu 2 weken de prime versie testen, omdat je 14 dagen bedenktijd hebt.
[...]

Kwestie van goed doorrijden. :P

Ik heb geen druppel regen gezien gisteren. Extra vroeg vertrokken vanuit de Vogezen, omdat er 's middags flinke onweersbuien waren voorspeld. Nou niet dus.
Lekker rijden trouwens met 36 graden... die warme lucht ook door je helm. :/
Pagina: 1 ... 500 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.