Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.023.834 views

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:31
@Icephase mooi speelgoed, veel plezier met de Multi!

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-01 14:33

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Geen idee die heb ik nog nooit gereden. Zie youtube.

Vaak is het afhankelijk van de regen vooraf alsmede de afwateringsmogelijkheden van de landerijen.

Gewoon gasgeven en proberen aan te haken. Meer snelheid is makkelijker.

Asus Zenbook i7 256gb

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
LankHoar schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 13:25:
@wilco1985 wat voor regenpak gebruik jij? Je tips klinken logisch. Ik zal er ook maar 1 aanschaffen (zo goedkoop mogelijk), over anderhalve week mijn eerste lange rit (CZ-NL en weer terug) en het weer begint steeds onvoorspelbaarder te worden. 800 KM in de regen lijkt me niet zo lekker :)

Hoe zit dat eigenlijk met handschoenen, die worden toch ook gewoon zeiknat? Met een pak om je handschoenen heen klinkt dan weer onveilig.
Merk weet ik zo niet uit mijn hoofd. Maar het was een van de goedkoopste overalls die ze bij tenkate hadden.
Ergens rond de 50 euro.
fdees schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 18:23:
@LankHoar Qua regenpak zou ik niet voor het goedkoopste gaan, dat is namelijk pvc en ademt niet en daarin ga je juist zweten, omdat het zo lekker warm wordt. .
Nog nooit last van gehad. Normaal gesproken is het toch al steenkoud als het regent.
Gebruik het regenpak ook wel eens op lange ritten bij vorst. Dan blijft de warmte een beetje binnen en de wind buiten.

[ Voor 26% gewijzigd door wilco1985 op 22-10-2019 10:19 ]

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Waarom niet investeren in een goed GoreTex pak? Die drama met die regenoverals...

Hell, zelfs de Difi AeroTex variant heeft het hier 8 jaar goed volgehouden... Inclusief 2 jaar woon-werk verkeer...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:07
Na lang uitzoeken en lezen van reviews over wel of geen regenpak of duurdere pak van Gore-Tex. Koop een regenpak....

In Nederland zijn de buien minder dan bijvoorbeeld in Duitsland. Met de hoeveelheid water die naar beneden komt ben je in een Gore-Tex pak hooguit 30-60 minuten later nat dan in een ander pak. Regenpak houd veel langer vol en heb je extra laag boven op je pak.
Dat is in ieder geval mijn conclusie geweest.
@Joopieboy eens met de drama maar ja, gore-tex pak van 500+ euro of regenpak voor 50.

[ Voor 7% gewijzigd door Xoxol op 22-10-2019 10:28 ]

V-Strom 650

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Xoxol schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:26:
Na lang uitzoeken en lezen van reviews over wel of geen regenpak of duurdere pak van Gore-Tex. Koop een regenpak....

In Nederland zijn de buien minder dan bijvoorbeeld in Duitsland. Met de hoeveelheid water die naar beneden komt ben je in een Gore-Tex pak hooguit 30-60 minuten later nat dan in een ander pak. Regenpak houd veel langer vol en heb je extra laag boven op je pak.
@Joopieboy eens met de drama maar ja, gore-tex pak van 500+ euro of regenpak voor 50.
Ik wist niet dat Nederland en Duitsland hun eigen meteorologisch systeem hadden. Ik heb toch wel degelijk buiten meegemaakt in Nederland waarbij ik de laarzen vol had. En mijn huidige winter/regen broek is een prijzige Gore-Tex variant die tot noch toe mijn lijfje droog heeft gehouden, maar dat is niet de buitenlaag, de Gore-tex zit één laag dieper. De jas is nog steeds de Difi Aerotex die er nog hartstikke goed uitziet maar bij hevige buien toch hier en daar een beetje door begint te sijpelen.

Mijn indruk van een regenpak is dat omdat het plastic is, er dus per definitie geen water doorheen komt. Wellicht dat ik daar toch nog wel in ga investeren.

• Chakotay
@Xoxol het ligt ook aan wat er je ermee doet... Als het puur voor woonwerk is, is een uur lang 100% waterdicht helemaal prima. Juist voor relatief korte woonwerk ritjes wil ik wel helemaal droog blijven, maar heb ik geen zin om met losse regenpakken te klooien.

Mijn goretex-pak is overigens tot nu toe ook bij aanhoudende zware buien nog niet doorgelekt, maar ik heb er nog geen ritten van langer dan 2 uur mee gemaakt.

• Xoxol
@HTT-Thalan Tuurlijk kan het in Nederland hard regenen. Over het algemeen zie je dat in Nederland de buien snel weer opklaren of het miezert de hele dag. maar in Duitsland heb ik buien meegemaakt waar je zicht hebt van 50 meter.

V-Strom 650

• Xoxol
Voor woon-werkverkeer gebruik ik ook geen regenpak, voor lange ritten zit de regenpak altijd bij de hand. Ik meen dat de discussie ontstond voor een lange rit. :)

V-Strom 650

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Xoxol schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:26:

Beetje goed textielen pak is ook amper 100-150 euro goedkoper. Scheelt meenemen, gezeul, oncomfortabel. En het regent toch stiekem best wat in Nederland. ;)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:19
Let's agree to disagree.

De keren dat ik nat ben geworden de afgelopen 2 jaar zijn op een hand te tellen. Let wel; geen woon-werk verkeer, dus ik kan wat om het weer heen plannen. Maar weet wel dat ik me door regen niet laat tegenhouden.
Ik had een pak met geïntegreerd Gore-tex. Het resultaat: de eerste 2 jaar was dit waterdicht. Maar de buitenste laag zoog zich wel vol met water. Er kwam wel 10 liter water uit (ik heb een keer de garagevloer moeten dweilen, en de emmer was daarna vol)
De dag erna is je pak ook helemaal klam.

Daarna begonnen de eerste lekken te komen: vooral in het kruis. Lekker, stap je vrijwel droog van je motor af, maar je onderbroek kun je alsnog uitwringen.
Toen een regenpak gehaald voor eroverheen om die twee problemen op te lossen.

Bij het nieuwe pak, heb ik een losse uitneembare voering tegen de wind en regen. En dit bevalt me beter, om verschillende redenen:
- Ventilatie in de zomer is beter
- het is nog steeds waterdicht, inmiddels grondig getest
- Het zuigt minder water op, en droogt vervolgens sneller.
- Het was goedkoper.
- Als de binnenlaag er niet in zit, kan deze ook niet slijten. :)

Als ik weet dat ik de hele dag regen over me heen krijg, doe ik alsnog het regenpak erover aan. Maar dat is meer preventief, en om mijn pak zelf wat droger te houden voor de dag erna. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-01 12:34
Naar de Noordkaap hadden we regenpakken mee en niet één keer aan gedaan, terwijl we toch geregeld regen hadden. Meestal begint het met een beetje regen en denk je: valt wel mee, gaat zo over. Vervolgens gaat het hard regenen en denk je: ik ben nu toch al nat geregend. Dus voor mij liever een pak die waterdicht is, zonder allemaal losse dingen die je eruit kunt ritsen.

Zo zie je maar weer dat het voor iedereen persoonlijk is :)

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:08
Pagman schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 08:22:
[...]

Op je 23e kun je wel je A met code 80 halen. Die code vervalt automatisch zodra je 24 bent.
Wat een gedoe allemaal. Wordt er niet duidelijker op :X
Maar hij is net begonnen met werk, dus laat ik hem lekker daar wennen. Kan ie volgend jaar, in de lente, lekker gaan lessen. Zijn oudere broer wil ook trouwens. Wordt wel druk zo met motoren :X

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Joopieboy schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:15:
Waarom niet investeren in een goed GoreTex pak? Die drama met die regenoverals...

Hell, zelfs de Difi AeroTex variant heeft het hier 8 jaar goed volgehouden... Inclusief 2 jaar woon-werk verkeer...
Het nadeel van een niet-gelamineerd Gore-tex / Aerotex / etc. pak is dat de buitenlaag water opneemt en er na hevige regenval water tussen de buitenlaag en het membraam komt te zitten. Dat is geen probleem als je een buitje hebt, of als je een korte rit hebt, dan is je buitenlaag nog niet doorweekt. Maar als je de hele dag in de stromende regen aan het rijden bent dan ben je zelf nog wel droog, maar stroomt het water aan alle kanten uit je pak. Bovendien krijg je het door de laag water in je pak ijskoud :/
Ik heb zelf ook een Difi-aerotex pak, maar om bovengenoemde reden heb ik ook nog een regenbroek+ jas aan als het serieus regent.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is wel een issue idd... Dat heb ik een keer gehad op motorreis richting Luxemburg een paar jaar terug, tot mijn telefoon was verzopen, en ik ook. :P
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/03/IMG-20171008-WA0031-Medium-800x450.jpg
Dat ziet er dan zo uit :P

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10-2025

tdw

Amai seg!

JanPedaal schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 23:00:
[...]

Dat zou je denken ja, maar er liggen een paar straten en een huizenblok tussen :S
Die zag ik niet aankomen :+ Dieselgeneratortje op een timer dan maar? :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Waaj
  • Niet online
Is ook wel een probleempje als je ergens druipend binnenkomt en er ligt vaste vloerbedekking :+

• Xoxol
@Joopieboy Dit jaar waren we compleet verrast in Finland. Ook helemaal natgeregend. Gelukkig hadden we bio huis met sauna ernaast....alle spullen in de sauna kunnen drogen inclusief de rijders ;).
Ik zal eens wat foto's opzoeken (merk dat ik te weinig foto's post).

V-Strom 650

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is wel lekker dan, ook om weer warm te worden. :Y Bij ons ging het hele huis vol met natte motorkleding en kachel op standje turbo :P

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Xoxol schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:42:
@HTT-Thalan Tuurlijk kan het in Nederland hard regenen. Over het algemeen zie je dat in Nederland de buien snel weer opklaren of het miezert de hele dag. maar in Duitsland heb ik buien meegemaakt waar je zicht hebt van 50 meter.
Anecdotisch bewijs dus :P.

• Chakotay
Hmz, ik had gisteren onderweg wat problemen met mijn verlichting... Net maar eens nagekijken, blijven beide koplampen tegelijk stuk te zijn. Toch maar eens nameten, en de motor minder buiten in de regen laten overnachten :X

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:41
@Chakotay was dat de Ducati of de Aprilia? In italie hebben ze geen regenpakken nodig })

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• Xoxol
Ik kan wel gaan beginnen over stratus wolken en cumulus wolken en dat in Nederland veelal stratuswolken voorkomen. Moeten we naar een ander topic. :) Al met al we zijn allemaal ooit natgeregend en kopen kleding om zo'n voorval niet meer te laten gebeuren tijdens de vakantie. :9

V-Strom 650

• Chakotay
@aidanl de Aprilia. De Ducati weet ik van dat hij niet echt op regelmatig regen gemaakt is, die staat netjes droog. De Aprilia had er echter tot nu toe geen problemen mee :)

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:06

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@Joopieboy investeren in een goed regenpak gaat niet, omdat je voor investeren geld nodig hebt. Laat ik nou net 7k in een bike hebben geïnvesteerd vorige maand :+

Dat staat dan nog weer los van de discussie dat investeren alleen maar van toepassing is op het moment dat je waardestijging anticipeert, wat in zowel het geval van een motor als een regenpak niet van toepassing is. Dat even terzijde :X

@wilco1985 Ten Kate, nice, want dat ligt in mijn Nederlandse "thuisplaats" :) Weet niet of ik 800 kilometer wil rijden voor ik een pak koop though, stel het regent op de heenweg.. Na werk plan ik vandaag even langs de motorshop te gaan voor e.e.a. en zal dan gelijk even kijken naar een regen-overall. 50 euro is een goede richtlijn :)

@DrivinUCrazy je pak gaat inderdaad na een jaar of wat "lekken", en dat komt omdat het je hem moet onderhouden, schijnt. Van het weekend zag ik daar een informatief (en zoals altijd weer geniaal) filmpje van Fortnine over: YouTube: Best Ever Motorcycle Rain Gear

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:33
Ik heb voor wintersport van die dure triple layer gore-tex jassen gebruikt en dat werkt als een tiet! Maar let op want na 2a 3 jaar is het wel echt gedaan en werkt het niet meer.
De stof behandelen heb ik elke keer professioneel laten doen en toch (ik denk door slijtage) is het langzaam een spons geworden die water opzuigt.

Dus ik ben wel benieuwd wat de ervaringen zijn met de dure motorpakken.
Voor wintersport koop ik nu liever een redelijke jas voor een fractie van de prijs, want die vervangen na 1 jaar is nog steeds goedkoper dan om de 2 a 3 jaar zo'n dure te halen.

Verwijderd

@LankHoar de waardestijging is in dat geval niet financieel , maar in het comfort van het niet nat worden tijdens je rit.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2019 12:54 . Reden: typo ]

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10-2025

tdw

Amai seg!

Xoxol schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:42:
Dat zegt natuurlijk niet zo veel, gezien ze in DE nog geen ZOAB of vergelijkbaar hebben uitgevonden en spray van auto's vaak de boosdoener is waar je niet doorheen kunt kijken.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

LankHoar schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 12:51:
@Joopieboy investeren in een goed regenpak gaat niet, omdat je voor investeren geld nodig hebt. Laat ik nou net 7k in een bike hebben geïnvesteerd vorige maand :+

Dat staat dan nog weer los van de discussie dat investeren alleen maar van toepassing is op het moment dat je waardestijging anticipeert, wat in zowel het geval van een motor als een regenpak niet van toepassing is. Dat even terzijde :X
Ik mis sowieso even de link tussen twee? Je kleding is een slijtage product en een stuk comfort en veiligheid. Dingen waar je niet op wilt bezuinigen denk ik. Als je zoiets koopt moet je het ook gewoon al afschrijven...

In een motor investeren is ook niet echt aan de orde, dat doe je alleen als je een uniek ding kan kopen en in een glazen kas zet tot ze meer geld waard zijn. Ook dat is voor de meesten van ons gewoon een gebruiksproduct, de een wilt er zo min mogelijk aan uitgeven, een ander wilt hem 200% goed en netjes hebben. Onderhoud en preventief onderhoud is ook in je investering in je veiligheid bv...

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:41
Chakotay schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 12:40:
@aidanl de Aprilia. De Ducati weet ik van dat hij niet echt op regelmatig regen gemaakt is, die staat netjes droog. De Aprilia had er echter tot nu toe geen problemen mee :)
Maat van me had een Aprilia Tuono 1000 R. Was meer een mooi-weer rijder en dat was maar goed ook. Als hij tijdens het seizoen 1x in een regenbui terecht kwam had hij de rest van het jaar electronica issues. Hij moest ook een gaatje boren in de remlicht kapjes, anders bleef het water er in staan :P

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• Chakotay
@aidanl heh, lekker dan... Ik heb nu zo'n 70k met een RSV Mille en 40k met deze Caponord gereden door alle soorten weer, dit is voor het eerst dat ik er (vermoedelijk) regen-gerelateerde issues mee tegenkom :)

• Waaj
  • Niet online
Chakotay schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 12:24:
Hmz, ik had gisteren onderweg wat problemen met mijn verlichting... Net maar eens nagekijken, blijven beide koplampen tegelijk stuk te zijn. Toch maar eens nameten, en de motor minder buiten in de regen laten overnachten :X
Oeps ... :X

Vorig jaar hetzelfde probleem met de Capo gehad, het dimlicht van beide koplampen werkte niet meer, grootlicht wel. Noodoplossing gemaakt door de bekabeling van het grootlicht naar het dimlicht te knopen. Uiteindelijk bleek het een kabelbreuk te zijn, maar toen was ik 2 weken met doormeten, uitsluiten, met-de-handen-in-het-haar-zitten, opnieuw zoeken etc verder. :-(

[edit] en kort daarna kreeg ik nieuwe electrische issues (waarschijnlijk een aarde-probleem) waardoor de brandstofpomp niet blijft lopen, toch maar weer eens de boel openhalen.

[ Voor 11% gewijzigd door Waaj op 22-10-2019 13:44 ]

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Er is geen slecht weer, alleen slechte voorbereiding... Waarbij de auto voorbereiden lekker wel meetelt als het ijzelt, huehuehue.

Afijn gemorste Koelvloeistof, hoe haal je dat weg ? HEt ligt op de stoeptegels. Of moet je ook hier een fles Dasty erop gooien?

And it goes BRAAAAAPP!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wegspoelen, verdunnen, is geen vettig iets. :)

• Chakotay
@Waaj Deze zijn simpelweg geklapt, de dimlicht-gloeidraadjes liggen los in de lampen. Ik haal straks even een cheapo setje bij de action, als die een paar dagen heel blijven komt er weer iets fatsoenlijks in. Als die ook klappen ga ik maar eens de boel goed doormeten :) De zekering en de rest op dat circuit is nog wel heel sowieso.

@ROFLASTC rietje?

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Joopieboy schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:40:
Dat is wel een issue idd... Dat heb ik een keer gehad op motorreis richting Luxemburg een paar jaar terug, tot mijn telefoon was verzopen, en ik ook. :P
[Afbeelding]
Dat ziet er dan zo uit :P
Lijk je daar toch nou bijna spieren te hebben ook zeg :P

I have stability. The ability to stab.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ROFLASTC schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 13:38:
Er is geen slecht weer, alleen slechte voorbereiding... Waarbij de auto voorbereiden lekker wel meetelt als het ijzelt, huehuehue.

Afijn gemorste Koelvloeistof, hoe haal je dat weg ? HEt ligt op de stoeptegels. Of moet je ook hier een fles Dasty erop gooien?
Waterstofzuiger is de beste oplossing voor het milieu. Als je die niet hebt, dan wegspoelen. Spul kan wel glad maken, dus hogedrukspuit is niet verkeerd (ook als je wel waterstofzuiger hebt gebruikt).

[ Voor 6% gewijzigd door noes op 22-10-2019 13:50 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• _Apache_
  • Laatst online: 20:53

_Apache_

For life.

Chakotay schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 12:24:
Vaak als de ene kapot gaat, krijgt de andere te veel spanning. En als die ongeveer zo oud is als de ander is de kans groot dat #2 erachteraan gaat.

Ik gebruik nu al een tijdje deze, H4 Extreme Vision MOTO.

https://www.amazon.co.uk/...fRID=VKRT45D5893AC2VAFBWG

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Waaj
  • Niet online
@Chakotay dat scheelt dan weer, hopelijk is het daarmee opgelost. Ik weet niet hoe oud jouw lampen zijn maar ik heb ze in 100.000km nog nooit hoeven te vervangen. De kans is dus groot dat zoals @_Apache_ zegt er eentje heeft opgegeven en de andere erachter gaat.

• Chakotay
@_Apache_ ik ken het idee inderdaad :) Ze zijn minstens 40k km / 3.5 jaar oud, ze zaten al al in toen ik de motor kocht.

Die ExtemeVisions wil ik er ook in hebben, maar aangezien ik de bedradig niet helemaal vertrouw test ik het liever even met cheapo lampjes die ik om de hoek kan halen. Beetje zonde om een setje fancy lampjes meteen weer op te blazen :P

[ Voor 13% gewijzigd door Chakotay op 22-10-2019 14:01 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

SmurfLink schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 13:49:
[...]

Lijk je daar toch nou bijna spieren te hebben ook zeg :P
}:| Zeg...

Ik doe gewoon net zoals @Vrijdag, lekker posen ;)

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Chakotay schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:00:
@_Apache_ ik ken het idee inderdaad :) Ze zijn minstens 40k km / 3.5 jaar oud, ze zaten al al in toen ik de motor kocht.

Die ExtemeVisions wil ik er ook in hebben, maar aangezien ik de bedradig niet helemaal vertrouw test ik het liever even met cheapo lampjes die ik om de hoek kan halen. Beetje zonde om een setje fancy lampjes meteen weer op te blazen :P
Je kan ook voor LED gaan?

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:43

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:05:
[...]

}:| Zeg...

Ik doe gewoon net zoals @Vrijdag, lekker posen ;)
Zeg je nou gewoon dat ik niet gespierd ben :{

🤔

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vrijdag schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:08:
[...]

Zeg je nou gewoon dat ik niet gespierd ben :{

🤔
Gespierde pinda?

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

aidanl schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 13:27:
[...]

Maat van me had een Aprilia Tuono 1000 R. Was meer een mooi-weer rijder en dat was maar goed ook. Als hij tijdens het seizoen 1x in een regenbui terecht kwam had hij de rest van het jaar electronica issues. Hij moest ook een gaatje boren in de remlicht kapjes, anders bleef het water er in staan :P
De bouwkwaliteit van dat merk is in bepaalde jaartallen ook wel erg italiaans. Als je een jap gewend bent is dat wel erg bijzonder :/

Asus Zenbook i7 256gb

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Joopieboy schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 13:08:
[...]

Ik mis sowieso even de link tussen twee? Je kleding is een slijtage product en een stuk comfort en veiligheid. Dingen waar je niet op wilt bezuinigen denk ik. Als je zoiets koopt moet je het ook gewoon al afschrijven...

In een motor investeren is ook niet echt aan de orde, dat doe je alleen als je een uniek ding kan kopen en in een glazen kas zet tot ze meer geld waard zijn. Ook dat is voor de meesten van ons gewoon een gebruiksproduct, de een wilt er zo min mogelijk aan uitgeven, een ander wilt hem 200% goed en netjes hebben. Onderhoud en preventief onderhoud is ook in je investering in je veiligheid bv...
Forget about it. Laten we het erop houden dat ik door het aanschaffen van mijn Harley Davidson mijn hele potje voor "Motor dingen" heb geleegd, en meer. Mijn spaarvarken, alsook mijn vrouwlief, gaan het niet waarderen wanneer ik nu ga suggereren een 500+ kostend pak te kopen :+

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

LankHoar schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:14:
[...]

Forget about it. Laten we het erop houden dat ik door het aanschaffen van mijn Harley Davidson mijn hele potje voor "Motor dingen" heb geleegd, en meer. Mijn spaarvarken, alsook mijn vrouwlief, gaan het niet waarderen wanneer ik nu ga suggereren een 500+ kostend pak te kopen :+
Als je uitlegt dat je veiligheid en comfort er anders onder te lijden hebben.. 8)

• Chakotay
noes schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:07:
[...]

Zit ik ook aan te denken inderdaad, maar voor op de iets langere termijn. Op het moment gaat het er vooral om dat er morgenochtend weer een werkend setje lampen in zit :P

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
noes schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:16:
[...]

Als je uitlegt dat je veiligheid en comfort er anders onder te lijden hebben.. 8)
Dat word zo weggevaagd:

Veiligheid: je leren pak beschermt je prima.

Comfort: tijd om je motor te stallen en volgend seizoen weer te gaan rijden.

Nope, no way. ~50 euro voor een plastic overall gaat voor nu voldoende moeten zijn :)

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Chakotay schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:16:
[...]

Zit ik ook aan te denken inderdaad, maar voor op de iets langere termijn. Op het moment gaat het er vooral om dat er morgenochtend weer een werkend setje lampen in zit :P
Ja, natuurlijk. Maar de keuze is daarna om ofwel die dure Philips halogeentjes te kopen of LEDjes.. Óf, eigenlijk nog beter, een setje projectors retrofitten en daar LED of Xenon in monteren _/-\o_ wel een stukje meer werk, en het ziet er niet op iedere motor goed uit, maar het lichtbeeld is zeer goed.

Verwijderd

LankHoar schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:18:
[...]

Nope, no way. ~50 euro voor een plastic overall gaat voor nu voldoende moeten zijn :)
Da's dan wel weer herkenbaar... _O-

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Spijker. Metal to the core 🤘😎

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• SmurfLink
  • Niet online
Vrijdag schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 15:02:
[...]

Spijker. Metal to the core 🤘😎
_O- Da's @Joopieboy's omschrijving. Jij bent meer een popnageltje ofzo. :P

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

SmurfLink schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 15:09:
[...]

Hahaha _O_

Proud to be a gespierde spijker 8)

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 15:09:
[...]

Ik zie mezelf meer als een punaise.

Scherp, breed van boven en altijd daar waar je het niet verwacht om je dag ellendig te maken 😎

• _Apache_

_Apache_

For life.

noes schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:07:
[...]
Ik heb het overwogen, maar de omringende vorm van de lamp en glazen zijn voor mijn motor ontworpen voor halogeen. Dus het leek me niet zo evident dat dit zomaar goed ging werken zonder ook de unit te vervangen. Dan maar voor 20 euro 2 nieuwe H4 pitten erin. :)

Zelf zie ik het erg vaak, dat LED wel goed licht geeft, maar het beeld te veel omhoog wijst ed.

[ Voor 3% gewijzigd door _Apache_ op 22-10-2019 15:48 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Als je een goede led lamp hebt, dan heeft ie op dezelfde plek als een halogeendraad de liedjes zitten. Voet kun je vaak ook verdraaien om het lichtbeeld beter af te stellen, dus weinig issues. :)

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:42

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Ik kan mijn koplamp stellen met twee duimschroeven. Na het monteren van een Lumiled H4 heb ik de koplamp een stuk lager gezet en de led lamp zelf iets verdraaid in de voet.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-01 22:42
Ook Fijn.
Motor staat 1 dagje buiten en heeft er een of ander beest mijn handvat zitten slopen.....
Zaten er toch wel al 2 hele maanden op.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tkXgRSWw3qwVq7CB3rWzrBrt/full.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door harley op 22-10-2019 16:10 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

LankHoar schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:18:
[...]

Dat word zo weggevaagd:

Veiligheid: je leren pak beschermt je prima.

Comfort: tijd om je motor te stallen en volgend seizoen weer te gaan rijden.

Ik heb 175euro voor regenkleding uitgegeven :'( Maar goed tot die tijd deed ik altijd een agu regenjasje aan en ging ik plat op de tank gas erop snel thuis.

Dit werkt wel beter imho, ook tegen de kou. Ik rijdt eigenlijk altijd met een track overal met gaatjes dan is dat wel prettig.

Asus Zenbook i7 256gb

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

harley schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 16:08:
Ook Fijn.
Motor staat 1 dagje buiten en heeft er een of ander beest mijn handvat zitten slopen.....
[Afbeelding]
Grip puppy? Moet de mijne ook weer gaan vervangen. Werken wel goed, maar slijten toch vrij vlot eigenlijk.

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-12-2025
Ghostrider schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 16:18:
[...]

Ik heb 175euro voor regenkleding uitgegeven :'( Maar goed tot die tijd deed ik altijd een agu regenjasje aan en ging ik plat op de tank gas erop snel thuis.

Dit werkt wel beter imho, ook tegen de kou. Ik rijdt eigenlijk altijd met een track overal met gaatjes dan is dat wel prettig.
Als ik nu regenkledij moest kopen, werd 't alvast deze jas:

https://www.rad.eu/nl/c/p...rench-gtx-jacket-kaki.htm

Enigszins 'stealthy', gelamineerd GoreTex, niet te kort... voor mij checkt deze alle boxes. Maar... nog niet nodig, want mijn 4 jaar oude Richa Spirit doet 't nog prima.

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:10

Youk

Volvo For Life

noes schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 16:26:
[...]

Grip puppy? Moet de mijne ook weer gaan vervangen. Werken wel goed, maar slijten toch vrij vlot eigenlijk.
Ziet er wel zo uit. Ik moet de mijne om de 2 jaar vervangen, dan zijn ze ook versleten. Wel met dagelijks woon-werk.

Het blijft natuurlijk "poes" als ze er pas 2 maanden op zitten. :P

Volvo Classic Club Belgium

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

harley schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 16:08:
Ook Fijn.
[Afbeelding]
Ligt het aan mij of zitten ook een van je kappen los?

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-01 22:42
kevlar01 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 16:45:
[...]

Ligt het aan mij of zitten ook een van je kappen los?
Nee de kuipdelen kun je in 2 standen vastzetten voor meer wind bescherming maar was nog meer van afgelopen weekend in de Ardennen met alleen maar regen scheelt het ook dan :)

En inderdaad een setje grippuppies omdat ik dikkere handvatten gewend ben. Wil op de fjr nog wel verwarmde maar vrijwel alle die voor een 22mm stuur zijn zijn allemaal dun.... :(

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

harley schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 16:51:
[...]

Nee de kuipdelen kun je in 2 standen vastzetten voor meer wind bescherming maar was nog meer van afgelopen weekend in de Ardennen met alleen maar regen scheelt het ook dan :)

En inderdaad een setje grippuppies omdat ik dikkere handvatten gewend ben. Wil op de fjr nog wel verwarmde maar vrijwel alle die voor een 22mm stuur zijn zijn allemaal dun.... :(
Standaard stuurtjes zijn niet voor grote handen ;(

Maar gelukkig werkt verwarming icm grip puppies ook nog wel, wel iets vertraagd.

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-01 21:34
zojuist mijn eigen ketting gesteld. Voor velen misschien een klus van niks maar aangezien ik buiten ikea meubels niks kan maken is het een mooie stap voor mij.

Stukje gereden en voelt prima. geen raar gevoel in het achterwiel.

Hele grote blij! :D

Beetje van dit:

Ik heb alleen geen momentsleutel dus dat vastdraaien ging op gevoel: als ik 'm nu los wil draaien, moet ik dan net zoveel kracht zetten als toen ik begon?
Morgen maar een momentsleutel kopen...

[ Voor 40% gewijzigd door EliteGhost op 22-10-2019 19:45 ]

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:38

fdees

Trust me I'm an Engineer

Zo vandaag geslaagd voor mijn AVD, dus mijn zoektocht naar een leuke scrambler kan beginnen. Althans van de winter, vond het vandaag wel al koud genoeg bij het afrijden en ook niet heel veel zin in de regen.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:03

botoo

💀 too old to die young

feli @fdees, zo koud was het vandaag toch niet? * botoo vanmorgen 90 min. proefles gereden maar ik kreeg het er warm van ;) ik had wel mijn motorjas met wintervoering aan :Y)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

fdees schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:00:
Zo vandaag geslaagd voor mijn AVD, dus mijn zoektocht naar een leuke scrambler kan beginnen. Althans van de winter, vond het vandaag wel al koud genoeg bij het afrijden en ook niet heel veel zin in de regen.
Koud? Het was iets van 15C, heerlijk rijweer.

Wat dat betreft: voor het eerst in tijden weer op twee wielen de weg op. Omdat het moest (ziekenhuisafspraak waar ik geen OV of fiets voor kon gebruiken, en partnerlief was met kind - en auto - richting Efteling), maar zeker niet met tegenzin. Mijn oude BMW R80 heeft nog steeds een probleem met snelheden boven de ~100km/u (zodra meer vermogen van blok gevraagd wordt gaat hij inhouden :X ), ook na twee keer de carbs te laten nakijken etc. Maar onder die snelheid rijdt hij fantastisch, en na huis-werk-ziekenhuis-huis (vooral A10 en wegen in/om A'dam) was het weer geheel vertrouwd als vanouds. To-do: schoonmaken. Dat ding ziet er erger uit dan onze ramen ondertussen :+

Oslik blyat! Oslik!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

fdees schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:00:
Gefeliciteerd! *O*

• _Apache_

_Apache_

For life.

Chakotay schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:00:

Als de oude er jaren inzaten zit het met de spanning wel goed toch?

Ik bedoel, het is niet zo beroerd als de spanningsregelaar van mn oude Puch. Daar zou maar 6 Volt uit moeten komen, maar liet op een gegeven moment zelfs 12V lampjes knappen. -O-

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:15
@fdees Gefeliciteerd!

@dion_b Heb je het benzinekraantje + filter al eens gecontroleerd? Die willen ook nog wel eens voor problemen zorgen :)

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

lolgast schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:40:
[...]

@dion_b Heb je het benzinekraantje + filter al eens gecontroleerd? Die willen ook nog wel eens voor problemen zorgen :)
Beide al laten vervangen, sterker nog er is zelfs met een tweede filter ertussen geprobeerd.

Oslik blyat! Oslik!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:38

fdees

Trust me I'm an Engineer

Bedankt iedereen :)
botoo schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:09:
feli @fdees, zo koud was het vandaag toch niet? * botoo vanmorgen 90 min. proefles gereden maar ik kreeg het er warm van ;) ik had wel mijn motorjas met wintervoering aan :Y)
dion_b schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:15:
[...]

Koud? Het was iets van 15C, heerlijk rijweer.

Wat dat betreft: voor het eerst in tijden weer op twee wielen de weg op. Omdat het moest (ziekenhuisafspraak waar ik geen OV of fiets voor kon gebruiken, en partnerlief was met kind - en auto - richting Efteling), maar zeker niet met tegenzin. Mijn oude BMW R80 heeft nog steeds een probleem met snelheden boven de ~100km/u (zodra meer vermogen van blok gevraagd wordt gaat hij inhouden :X ), ook na twee keer de carbs te laten nakijken etc. Maar onder die snelheid rijdt hij fantastisch, en na huis-werk-ziekenhuis-huis (vooral A10 en wegen in/om A'dam) was het weer geheel vertrouwd als vanouds. To-do: schoonmaken. Dat ding ziet er erger uit dan onze ramen ondertussen :+
Heb alleen een "zomer" jas en redelijk dunne handschoenen, dus had het best wel fris. Wel even en miezer bui gehad bij de laatste les, dus dat hielp ook niet helemaal mee.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-01 21:39
@dion_b misschien iets in je luchtfilter(s). Loopt ie wel goed als je in zijn vrij het gas open trekt, of loopt ie dan heel onregelmatig, alsof hij veel ontstekingen 'overslaat'?
Heeft hij het probleem ook als je de motor in zijn 2 of 3 doortrekt tot maximaal toerental?

[ Voor 20% gewijzigd door Vuikie op 22-10-2019 20:59 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hmmm.... Welke 'Lummel' bij Tweakers.Net had er bedacht dat een User-Icon ineens verplicht gesteld moest gaan worden?

Heb hier net m'n oude irritante icoontje maar weer even aangezwengeld omdat ik dat @random niets zeggende icoon ook niet echt mooi vind >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vuikie schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 20:57:
@dion_b misschien iets in je luchtfilter(s). Loopt ie wel goed als je in zijn vrij het gas open trekt, of loopt ie dan heel onregelmatig, alsof hij veel ontstekingen 'overslaat'?
Heeft hij het probleem ook als je de motor in zijn 2 of 3 doortrekt tot maximaal toerental?
Nope, toerental is geen probleem, het is echt vermogen. Ik kan doortrekken wat ik wil. Bij constante snelheid rond de 105km/u hangt het af van de wind, met wind mee kan ik 110km/u halen, met wind tegen 100km/u max.

Oslik blyat! Oslik!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Motor loopt echt beroerd, and I'm not amused :( Nadat de carburateur goed was afgesteld leek ik vorige week op een 400 km rit prima te rijden. Vandaag echter sputterde hij weer, en toen ik hem wat rijker afstelde (halve slag) begon hij zelfs nog veel erger te sputteren.. Monteur gebeld en hij vermoed oudere spark plugs + kouder weer, dus deze vervangen (want niet duur en hopelijk simpele oplossing). Stelschroef ook maar weer halve slag teruggedraaid omdat hij nu waarschijnlijk te rijk afgesteld stond. Als hij niet beter loopt dan kan ik volgende week niet naar NL, bah..

En ik wilde een brilletje kopen voor mijn Shoei Ex-Zero omdat het vizier de wind niet altijd even goed buiten houd (en ik dan tranen in mijn ogen krijg op de snelweg). Had deze in het vizier (pun intended), maar die past niet lekker; sluit niet goed af met de band over de helm heen, en onder de helm gaat niet lukken. Zo'n ski-bril gevaarte vind ik niet geweldig, dus wellicht eens proberen inventief te zijn met wat plakspul onder aan mijn vizier en kijken of ik zo de wind beter buiten kan houden..

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

EliteGhost schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 17:36:
zojuist mijn eigen ketting gesteld. Voor velen misschien een klus van niks maar aangezien ik buiten ikea meubels niks kan maken is het een mooie stap voor mij.

Stukje gereden en voelt prima. geen raar gevoel in het achterwiel.

Hele grote blij! :D

Beetje van dit:
[YouTube: Top Gear: Jeremy Fix It - Series 13 Episode 5 - BBC Two]

Ik heb alleen geen momentsleutel dus dat vastdraaien ging op gevoel: als ik 'm nu los wil draaien, moet ik dan net zoveel kracht zetten als toen ik begon?
Morgen maar een momentsleutel kopen...
Prachtige 944 S2 in dat filmpje _/-\o_ (en wat mis ik de mijne)

Hoeveel NM moet je m vastzetten? Meer dan 110 is gewoon heul stevig vast en dan nog een beetje :P - maar een momentsleutel is wel aan te bevelen idd. Niet vergeten m zonder spanning op te bergen (in de stand met minste aandraaimoment), anders gaat ie stuk.
LankHoar schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 21:37:
Motor loopt echt beroerd, and I'm not amused :( Nadat de carburateur goed was afgesteld leek ik vorige week op een 400 km rit prima te rijden. Vandaag echter sputterde hij weer, en toen ik hem wat rijker afstelde (halve slag) begon hij zelfs nog veel erger te sputteren.. Monteur gebeld en hij vermoed oudere spark plugs + kouder weer, dus deze vervangen (want niet duur en hopelijk simpele oplossing). Stelschroef ook maar weer halve slag teruggedraaid omdat hij nu waarschijnlijk te rijk afgesteld stond. Als hij niet beter loopt dan kan ik volgende week niet naar NL, bah..

En ik wilde een brilletje kopen voor mijn Shoei Ex-Zero omdat het vizier de wind niet altijd even goed buiten houd (en ik dan tranen in mijn ogen krijg op de snelweg). Had deze in het vizier (pun intended), maar die past niet lekker; sluit niet goed af met de band over de helm heen, en onder de helm gaat niet lukken. Zo'n ski-bril gevaarte vind ik niet geweldig, dus wellicht eens proberen inventief te zijn met wat plakspul onder aan mijn vizier en kijken of ik zo de wind beter buiten kan houden..
Hopelijk is het daarmee opgelost. Maar voor je veel geld gaat stoppen in brilletjes: is een normale integraalhelm niet véél fijner op de snelweg?

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-01 21:34
noes schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 21:58:
[...]

Hoeveel NM moet je m vastzetten? Meer dan 110 is gewoon heul stevig vast en dan nog een beetje :P - maar een momentsleutel is wel aan te bevelen idd. Niet vergeten m zonder spanning op te bergen (in de stand met minste aandraaimoment), anders gaat ie stuk.
98 Nm dacht ik. Dat rond ik af naar 100.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
noes schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 21:58:
[...]

[...]

Hopelijk is het daarmee opgelost. Maar voor je veel geld gaat stoppen in brilletjes: is een normale integraalhelm niet véél fijner op de snelweg?
Ik heb deze helm net gekocht en vind hem erg fijn zitten (pas laten maken), hij is erg veilig, en vind hem er stoer uitzien. Integraalhelmen vind ik maar niets.. Doe mij maar een brilletje :) Deze is ook niet verkeerd, hoewel deze niet met donker/geel glas beschikbaar is.

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:42

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Hoe maak je benzine ethanol vrij? Gooi er water bij. :+
En hoe lang draait een grasmaaier of een generator met twee heaters eraan op E10 en ethanolvrije benzine.

En het vervolg.
E10, E85 en ethanol vrije benzine met of zonder stabilizator en hun effect op aluminium en rubber onderdelen na 9 maanden.

Gelukkig pakt hij ook serieuze problemen aan, kun je bananen gebruiken als motorolie:

:Y)

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Dryhte schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 16:30:
[...]

Als ik nu regenkledij moest kopen, werd 't alvast deze jas:

https://www.rad.eu/nl/c/p...rench-gtx-jacket-kaki.htm

Enigszins 'stealthy', gelamineerd GoreTex, niet te kort... voor mij checkt deze alle boxes. Maar... nog niet nodig, want mijn 4 jaar oude Richa Spirit doet 't nog prima.
Afbeeldingslocatie: https://www.fc-moto.de/WebRoot/FCMotoDB/Shops/10207048/5240/2D3E/6D0A/9674/4109/3E70/5055/9B8D/Scott-Ergonomic-TP-y.jpg

Ik heb de scott dp regenjas, maar dat is meer omdat ik vaak in een leren overall rijdt. Had hem speciaal aangeschaft met broek voor een weekendje duitsland.

https://www.fc-moto.de/ep...283gcuEAQYASABEgKWY_D_BwE

Asus Zenbook i7 256gb

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:12
Gisteren ochtend het nieuwe pasje opgehaald. en 's avonds na het eten mijn eerste rit gemaakt op mijn eigen motorrr *O* *O*

Ontzettend wennen, wat er verschil tussen de lesmotor en mijne. Yamaha MT-07 vs BMW R850R.
kwartiertje bezig geweest alle knoppen terug te vinden :+

Kort stukkie gereden door Amersfoort en daarna via de snelweg weer terug. Het was even hopen dat Snelweg mee zou gaan vallen nu met een ruitje. Ik heb even de 150 aangetikt en ging eigenlijk zonder moeite :D :D
Komende week nog een paar kortere ritjes maken en een paar keer de polder in om wat beter aan de motor te wennen.

Het was alleen te snel donker dus foto's moeten een andere keer maar..

• Chakotay
Yay, mijn cheapo lampjes hebben het overleefd vandaag, nu maar eens gaan kijken naar wat er te krijgen is aan LEDverlichting e.d. tegenwoordig. De Caponord heeft wel redelijk wat ruimte acher de koplampen om een koelblok kwijt te kunnen. Het vervangen van die lampjes was wel een lekker gepruts... De rubberen beschermring eraf pulken is zo gedaan, maar om het terug te krijgen moest er eerst een dik stuk kabelboom aan de kant die er strak langsloopt en aan het subframe vastgemaakt zit 8)7

@Grubeater interessante filmpjes, wel jammer dat die vent zo schreeuwt :p

@bleufred1 gefeliciteerd! Veel plezier ermee :)

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:26
Chakotay schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 09:12:
Yay, mijn cheapo lampjes hebben het overleefd vandaag, nu maar eens gaan kijken naar wat er te krijgen is aan LEDverlichting e.d. tegenwoordig. De Caponord heeft wel redelijk wat ruimte acher de koplampen om een koelblok kwijt te kunnen. Het vervangen van die lampjes was wel een lekker gepruts... De rubberen beschermring eraf pulken is zo gedaan, maar om het terug te krijgen moest er eerst een dik stuk kabelboom aan de kant die er strak langsloopt en aan het subframe vastgemaakt zit 8)7

@Grubeater interessante filmpjes, wel jammer dat die vent zo schreeuwt :p

@bleufred1 gefeliciteerd! Veel plezier ermee :)
Bij mijn RSV Mille 99 was het makkelijk/sneller om de gehele topkuip incl koplampunit eraf te sleutelen om bij de lampen te komen :9

• Chakotay
@SniperGuy de Mille was duidelijk als racer ontworpen, dat kuipwerk ligt er inderdaad allemaal zo af. Mijn '01 had zelfs snelsluit-boutjes op de zijkuipen :)

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:26
Chakotay schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 09:23:
@SniperGuy de Mille was duidelijk als racer ontworpen, dat kuipwerk ligt er inderdaad allemaal zo af. Mijn '01 had zelfs snelsluit-boutjes op de zijkuipen :)
Bij het design hadden ze een vooruitziende blik :X :X :X
Die fiets lag inderdaad zo uit elkaar, iets wat bij Honda toch een stukje lastiger is :z

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Het is best frisjes s' ochtends om 6:30 op de motor tijd voor handvatverwarming :P . Er staat hier tegenwoordig een Energica aan de laadpaal op kantoor. Best een mooie fiets in het echt. Ik vind het alleen wel een lage fiets kwa hoogte.

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-12-2025
Pagman schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 10:30:
Het is best frisjes s' ochtends om 6:30 op de motor tijd voor handvatverwarming :P . Er staat hier tegenwoordig een Energica aan de laadpaal op kantoor. Best een mooie fiets in het echt. Ik vind het alleen wel een lage fiets kwa hoogte.
Welke is 't? De Esse, Eva of Ego?

• Waaj
  • Niet online
Motor maar weer eens uit de schuur getrokken voor W-W verkeer vanochtend. Was wel een beetje vochtig maar verder lekkere temperatuur. Alleen jammer dat het nog donker is :/

@bleufred1 Gefeliciteerd en veel plezier met het rijden! Op die oudere BMW's ga ik altijd toeterend door de bochten omdat ik de knopjes voor de knipperlichten en claxon door elkaar haal :+

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Dryhte schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 10:36:
[...]

Welke is 't? De Esse, Eva of Ego?
Het is de EsseEsse, best een mooie fiets.

• SmurfLink
  • Niet online
Pagman schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 10:58:
[...]

Het is de EsseEsse, best een mooie fiets.
Doe eens een fotooooo :9

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:33
Waaj schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 10:57:
Motor maar weer eens uit de schuur getrokken voor W-W verkeer vanochtend. Was wel een beetje vochtig maar verder lekkere temperatuur. Alleen jammer dat het nog donker is :/
Het aantal motoren op de snelweg deze week ligt weer wat hoger merk ik. Misschien omdat het droger is dan afgelopen weken. :+

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En jawel, stond vanochtend weer stil op de A10 West :(

Ondanks tweede filter was het weer prut in tank dat hele brandstofsysteem vast liet lopen. Motor van de Ring naar Motodick geduwd. Hij stelde diagnose, maar had geen vertrouwen erin dat hij er iets aan kon doen, ook geen tijd. Dus op zijn advies doorgeduwd naar Motormarkt De Jordaan (vintage BMW specialist). Daar waren ze overtuigd dat ze in ieder geval het probleem met de coating aan konden pakken (door het volledig te verwijderen, wat vorige garage ook beloofd had, maar niet waargemaakt), dus kon ik het daar achterlaten en - na >6km duwen - gesloopt de bus in kon kruipen. Fantastisch rijweer, maar heb er niet van kunnen genieten.

Oslik blyat! Oslik!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:56

Wootlock

Evilution

Zo proefritjes aangevraagd :)

5 november een drietal proefritten: KTM 790 Duke / KTM SuperDuke GT / Z1000
Ben heel benieuwd :)

"Don't let your dreams be memes"

• Chakotay
@dion_b ben je niet toevallig het eerste E10-slachtoffer geworden?

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:15
Dat lijkt me vrij snel..

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Chakotay schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 14:04:
@dion_b ben je niet toevallig het eerste E10-slachtoffer geworden?
Zou kunnen. Het feit dat ik regulier 95/E10 tank en niet 98 is al meerdere keren genoemd bij de garages, maar schijnt dat loslaten van tankcoating ook voor de invoering van E10 een issue was bij BMW airheads...
Het zou nu sneller/aggressiever gebeurt. Ook zouden tanks zonder coating sneller roesten omdat E10 corrosief zou zijn. Ik weet nog niet helemaal wat ik ervan moet vinden, er is behoorlijk sentiment tegen E10, maar ik ben niet overtuigd dat het oorzaak is van het loslaten van die coating.

Het punt van sneller roesten zonder coating is daarentegen vrij simpele scheikunde. Als die coating er nu echt volledig uit is, is dat allicht reden om 98 te gaan tanken.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1 ... 48 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.