Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.023.815 views

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
@wimmel_1 oh oeps, dat had ik niet meegekregen (pun intended). Vind het wel tof dat Tweakers er aandacht aan besteed, alleen jammer dat er vrijwel alleen naar de praktische kant wordt gekeken.

@Verwijderd daar heb je zeker gelijk in, voor woon-werk is het wel een toffe oplossing om minder 'overlast' te veroorzaken (en naar mijn mening een mooie bijdrage aan het oplossen van het fileprobleem) terwijl je nog wel even na werk je ei kwijt kan op een buitenweggetje :Y

[ Voor 41% gewijzigd door NLDViane op 20-10-2019 16:46 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

NLDViane schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 16:44:
@wimmel_1 oh oeps, dat had ik niet meegekregen (pun intended). Vind het wel tof dat Tweakers er aandacht aan besteed, alleen jammer dat er vrijwel alleen naar de praktische kant wordt gekeken.
Het is sowieso goed dat er, wáár dan ook, aandacht aan besteed wordt en ik denk persoonlijk dan ook dat de meeste mensen (hier?) ook wel weten dat een motorfiets niet bedoeld is om milieuvriendelijk te rijden óf dat zo'n ding dat überhaupt is ten opzichte van een moderne automobiel :9

één persoon met één voertuig wat fossiele brandstof verbruikt alsof dat 't een minibus is.....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:49
Dat artikel heb ik gezien ja. Vervolgens naar de reacties gescrolld, en net zoals de meeste reacties op internet: wat triest.
Herriepijpen, tussen de filedoorrijden mag helemaal niet en wordt hoogstens gedoogd, file is voor iedereen, je mag toch niet hard rijden, wie rijdt er nou meer dan 150 km op een dag... Het komt er allemaal voorbij, maar dan ook nog eens door niet-motorrijders. Beetje jammer, en doet afbreuk aan het artikel imho.

Gisteren kwam het nog een keer goed van pas dat wij niet over elektrische motoren beschikken. We gingen een vriend opzoeken die niet al te ver van de Nürburgring woont (nou ja, een vakantie-woninkje heeft, maar daar wel heel vaak verblijft). We hebben 'm een jaar geleden leren kennen, en contact gehouden, maar we waren nog nooit op bezoek geweest.
Dus eerst in een kleine 2 uurtjes die kant op gekacheld. De wegen waren nat, maar het weer zelf was niet zo heel spannend. Wel heb je in Duitsland dan veel spray. In het laatste kwartier krijgen we nog een flinke bui over ons heen, maar ach, het zei zo. Wel jammer van een paar leuke bochtjes want die waren nu echt reteglad. Een combinatie van modder, bladeren, olie door landbouwvoertuigen, en van tijd tot tijd veel water.

Daar aangekomen even een uurtje, misschien anderhalf koffie gedronken. Vervolgens reed hij ons een stuk voor. Een ronde van 150km gedaan, en uiteindelijk in Treis-Karden uitgekomen. Daar wat kleins gegeten, en redelijk rechtstreeks weer naar zijn huisje gereden, waar we weer afscheid hebben genomen.
Jammer dat de dagen al weer zo kort worden. In de zomer doen we dit nog een keer over. Dan is het ook wat makkelijker om daar in de buurt te overnachten, 's avonds een bbq te houden, en wat al niet meer.

Ook met deze omstandigheden hebben de Anakee Adventures overigens geen krimp gegeven.
Het pak komt net uit de wasmachine: dat was echt smerig. De motor ziet ook nog uit als een varken, maar dat is iets voor de komende weken. Toen ik weer thuis was had ik 663 km volgens de GPS erbij gezet. Als we dit nu nog eens in de zomer kunnen doen, hebben we én meer daglicht, en hoeven we ook geen snelweg te nemen. Dan rol je gewoon de B-wegen af (257, 258) en kost het je 3 kwartier extra maar dan is het wel iets minder saai rijden.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
@wimmel_1 Correct, zag ergens wel een mooie reactie voorbij komen over hoe dat met een auto zou zijn. Zelfde rijstijl als op een motor, maar dan 1:3-1:6 rijden want je vraagt veel vermogen. Dat wordt dan weer volledig genegeerd/weggewuifd...

@DrivinUCrazy Dat viel mij dus ook al op. Als motorrijder/liefhebber laat het artikel je aardig in je waarde, om in de reacties volledig afgemaakt te worden. Of het nou jaloezie, betweterigheid of het oude "Kijk mij eens beter zijn" is...
En het soort ritjes zoals jij nu beschrijft wordt gewoon lastig op een elektromotor. Of het wordt een stuk korter, of je bent veel langer onderweg.

• DrivinUCrazy
Inderdaad. Ik merk wel dat ik steeds meer van dat soort lange ritten heb. Ik ga (of beter, we gaan) het steeds verder weg zoeken, maar omdat we zo zuidelijk wonen hoeven we daar niet altijd een overnachting voor te gebruiken. Dat betekent wel dat we steeds vaker een uurtje snelweg pakken richting de Ardennen of Luxemburg, of Duitsland in.

Overigens, ik heb al vaker geroepen dat ik voor rechttoe-rechtaan woonwerk verkeer waarschijnlijk een Honda NC7xx zou aanschaffen, als dat nut had. Ontzettend praktisch, zuinig en simpel. Van daar uit is het nog maar een kleine stap naar elektrisch rijden.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:58
Vandaag éindelijk de kentekenplaats van de XR erop gezet. Achterlicht aangesloten. Morgenavond bij Ad binnenrijden voor wat verse olie en de filters even schoonmaken. Heb er nu ook inklapbare spiegels op. Hij gaat op Ad's aanhanger mee volgend weekend. We hebben een B&B voor 2 nachten :).

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 17:54:
Vandaag éindelijk de kentekenplaats van de XR erop gezet. Achterlicht aangesloten. Morgenavond bij Ad binnenrijden voor wat verse olie en de filters even schoonmaken. Heb er nu ook inklapbare spiegels op. Hij gaat op Ad's aanhanger mee volgend weekend. We hebben een B&B voor 2 nachten :).
Je wordt nog wel eens ooit een keer een échte (hobby) motorrijder.... _/-\o_

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Verwijderd

Over "wie doet nu meer dan 150km/dag"; ik heb 1 klant op 107 km enkel dus dan doe ik 214km die dag. Ik kan daar wel opladen. Maar ik geef je wel gelijk want zeker in de winter is dat gewoon teveel van het goede op elk type motor.

• HTT-Thalan
wimmel_1 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 17:56:
[...]

Je wordt nog wel eens ooit een keer een échte (hobby) motorrijder.... _/-\o_
Het is dát of 150km enkele reis op een thumper met volle noppen. Beetje zonde van de 1000km olie interval, ook. Dit ding is alleen voor de modder bedoeld. Als hij op een aanhanger achter de Alp had gekund had ik dát gedaan, maar is helaas gewichtstechnisch geen optie. De TCN Dutch Dakar is sowieso op zichzelf al 500km op een weekend....

kom je mee hobbyen? :+.

[ Voor 9% gewijzigd door HTT-Thalan op 20-10-2019 18:11 ]

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-01 22:10
Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 18:05:
Over "wie doet nu meer dan 150km/dag"; ik heb 1 klant op 107 km enkel dus dan doe ik 214km die dag. Ik kan daar wel opladen. Maar ik geef je wel gelijk want zeker in de winter is dat gewoon teveel van het goede op elk type motor.
Oh? Ik maar er 200 dagelijks en er zijn er hier meer, spreek voor jezelf :P :+ Op zich zelf ook wel geïnteresseerd in elektrisch rijden. Voor mij momenteel gewoon niet haalbaar ivm de kilometers en kan ook niet opladen op het werk. Hopelijk komen er nog elektrische tour fietsen bij in de toekomst. Je zou verwachten dat de extra ruimte gunstig zou zijn.

• HTT-Thalan
Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 18:05:
Ik heb zeer, zeer zelden dagen van minder dan 200km op de motor. Winter en zomer.
etwintje schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 18:27:
[...]

Oh? Ik maar er 200 dagelijks en er zijn er hier meer, spreek voor jezelf :P :+ Op zich zelf ook wel geïnteresseerd in elektrisch rijden. Voor mij momenteel gewoon niet haalbaar ivm de kilometers en kan ook niet opladen op het werk. Hopelijk komen er nog elektrische tour fietsen bij in de toekomst. Je zou verwachten dat de extra ruimte gunstig zou zijn.
Het bereik word langzaam beter, maar het is nog geen kilometervreter materiaal. Als de situatie er naar is lukt het sommigen wel (ik zag onlangs een Zero met 48k op de teller in enkele jaren tijd, dus het word wél gedaan) maar ik kan nog steeds niet overal 'terecht' met een Zero, en de aanschaf blijft een dingetje.

Het schijnt dat de accu's wel goed 'oud' worden en (net zoals bij Tesla's) dus 2ehands is een optie, maar dan is het 5.500 voor een NC700/750 met max 50k de teller of 8/9k voor een Zero met dezelfde kilometers. Die 3500 euro verschil rij je nog steeds niet zo snel recht en dan heb je de issues met tanken/laden nog.

Als het verschil klein genoeg is ben ik best bereid een stukje bij te leggen voor moeder aarde, maar nu kan het nog niet uit.

[ Voor 59% gewijzigd door HTT-Thalan op 20-10-2019 19:07 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
4x2 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 14:09:
De aftapbout van een NX250 gaat echt normaal linksom los, als dat niet zo was heeft dr iemand gigantisch dom lopen beunen :+
Maar ik gok er eigenlijk op dat de draad al verrot was en je 'm gewoon helemaal kapot hebt gedraaid ;)
(Heb 2 van die dingen gehad ;) )

Als je het 100% netjes wil doen ben je nu gruwelijk de lul omdat je carter horizontaal gesplitst is (en dus ook geen losse pan heeft)
Je moet dus eigenlijk heel het blok uit elkaar halen om die draad te repareren en fatsoenlijk intern schoon te maken.

Persoonlijke advies: duw dr, met veel beleid en een hoop vet aan de boor & tap, een helicoil in (of laat dat doen) en vervang het oliefilter maar een keer of wat extra. In 99% van de gevallen zullen die paar aluminiumschilfertjes geen schade aanrichten en gewoon in de buurt van het oliezeefje blijven zwerven.
Als dat niet zo is, tsjah, het blok moest toch al uit elkaar om het 100% goed te doen :p
wimmel_1 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 14:17:
@4x2 't Is nou toch geen weer om te gaan rijden... Trek dat apparaat gewoon lekker helemaal uit elkaar en stap volgend jaar weer met een gerust hart én goede zin terug op een volledig gereviseerde 'fiets' die 't blijft doen :+

KlauwHamer-Revisie-Techniek geeft vaak plezier van korte duur, IMHO.
wimmel_1 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 13:38:
[...]

Ik zou er persoonlijk, als ik jou was, niet verder zélf aan gaan hobbieën middels helicoil / vloeibaar metaal oplossingen maar 't meteen nétjes laten maken door iemand die aluminium kan lassen.

Je moet 't hele spel nu eigenlijk sowieso al volledig open maken om 100% zeker te weten dat er geen metaalsplinters achter gebleven zijn in 't blok.... (aluminium blijft later ook niet 'plakken' aan een magnetische aftap-bout).
Krijg net op motorforum de reactie dat linksom en rechtsom natuurlijk omgedraaid zijn als de bout op de onderkant van het carter zit. Ben gewend dat de aftapbouten aan de zijkant zitten. Dus zelf toch gewoon de verkeerde kant op gedraaid. :X

Bedankt voor jullie tips, ik ga toch maar kijken naar een draadbus/helicoil en ook even een garage in de buurt vragen wat zij er van denken qua mogelijkheden. Heb de motor gekocht voor 450 euro, dus weet niet of een prof alu lasser het wel waard is. Motorblok helemaal uit elkaar halen is ook nogal een klus voor een amateur klusser. :)

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:04

charrel

Cortisol4life..

Satch schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 20:14:
[...]

[...]

[...]

Krijg net op motorforum de reactie dat linksom en rechtsom natuurlijk omgedraaid zijn als de bout op de onderkant van het carter zit. Ben gewend dat de aftapbouten aan de zijkant zitten. Dus zelf toch gewoon de verkeerde kant op gedraaid. :X

Bedankt voor jullie tips, ik ga toch maar kijken naar een draadbus/helicoil en ook even een garage in de buurt vragen wat zij er van denken qua mogelijkheden. Heb de motor gekocht voor 450 euro, dus weet niet of een prof alu lasser het wel waard is. Motorblok helemaal uit elkaar halen is ook nogal een klus voor een amateur klusser. :)
Anders met een goede metaallijm moer eronder lijmen?heb je iig weer draad, als ie toch niet zo duur was.

• Imo62
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-01 22:54
@DrivinUCrazy
Hoe bevallen die Anakee Adventures? Ik had al gehoord dat ze uitmuntend waren in de regen, maar vraag me vooral af hoe ze bevallen als je wat sportiever in de bochten kunt rijden?

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-12-2025
HTT-Thalan schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 18:36:
[...]

Ik heb zeer, zeer zelden dagen van minder dan 200km op de motor. Winter en zomer.

[...]
Ik dus wel, eerder omgekeerd. Ik heb besloten dat elektrisch rijden wel iets voor mij is, mits snelladen mogelijk is. Ik ben er eveneens van overtuigd dat dat niet betekent dat 't voor iedereen is.

Het kan zijn dat het uitstoot beperken een druppel op de hete plaat is, maar het is wel de druppel die ik kan geven. En, laten we elkaar geen mietje noemen, ik hoor hier al jaren dat motorrijden emotie is, welnu ik heb nog nooit zoveel emotie gevoeld als met de Esseesse9. (Of was dat gewoon koppel :+ ?)

Nee echt, wat een bike. O+

Afbeeldingslocatie: https://www.energicamotor.com/images/pages/energicaesseesse9-details-3b.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Dryhte op 20-10-2019 21:58 ]

• HTT-Thalan
Dryhte schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 21:45:
[...]

Ik dus wel, eerder omgekeerd. Ik heb besloten dat elektrisch rijden wel iets voor mij is, mits snelladen mogelijk is. Ik ben er eveneens van overtuigd dat dat niet betekent dat 't voor iedereen is.

Het kan zijn dat het uitstoot beperken een druppel op de hete plaat is, maar het is wel de druppel die ik kan geven. En, laten we elkaar geen mietje noemen, ik hoor hier al jaren dat motorrijden emotie is, welnu ik heb nog nooit zoveel emotie gevoeld als met de Esseesse9. (Of was dat gewoon koppel :+ ?)

[Afbeelding]
Vet ding :Y ik vind alleen de koplamp niet zo wat (maar da's persoonlijk natuurlijk).

Ik wil óók graag om naar elektrisch, begrijp me niet verkeerd. Niet alleen vanuit het groene perspectief maar stroom is ook stukken goedkoper dan benzine, het is onderhoudsvriendelijker rijden en heerlijk soepel.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:18

4x2

lộn xộn quá

Satch schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 20:14:
Ik denk dat naar een garage brengen wel een goed idee is (en het goedkoopste O-) )

leeg

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dryhte schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 21:45:
[...]

[Afbeelding]
Wel milieuvriendelijk idd, met groene stroom, geïmporteerd uit Duitsland en het Oostblok, opgewekt door bruinkool, goed recyclebaar ook, zeker die accu's als ze versleten zijn, o wacht. :+

Ik ga volgend jaar ook meedoen aan de hele hype, van euro -10 naar euro 5. :Y

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-01 10:37
Joopieboy schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 22:41:
[...]

Wel milieuvriendelijk idd, met groene stroom, geïmporteerd uit Duitsland en het Oostblok, opgewekt door bruinkool, goed recyclebaar ook, zeker die accu's als ze versleten zijn, o wacht. :+

Ik ga volgend jaar meedoen aan de hele hype, van euro -10 naar euro 5. :Y
Niet doen dit, dit is Tweakers, geen roeptoeterforum. Al je punten zijn al x keer voorbij gekomen in de elektrische auto discussie en grotendeels ongeldig verklaard. Je hoeft van mij niet over te stappen, maar ook geen geroeptoeter...

• Dryhte
:X

• DrivinUCrazy
Imo62 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 21:03:
@DrivinUCrazy
Hoe bevallen die Anakee Adventures? Ik had al gehoord dat ze uitmuntend waren in de regen, maar vraag me vooral af hoe ze bevallen als je wat sportiever in de bochten kunt rijden?
Haha, dat heb ik net 2 weken geleden hier nog gemeld toen ik de gereden kilometers van dit jaar aan het nakijken was. Ik maak een vergelijking met de Road5 Trail. Conclusie staat helemaal onderaan, voor het gemak.

Weggedrag:
De band valt iets minder de bocht in dan de Pilot Road 4, Road5 Trail, of de Metzeler Roadtec 01. Daar moest ik wel aan wennen, want mijn stijl is meer de motor laten vallen en weer opvangen. Een band die dan makkelijker begint te vallen vind ik dan ook fijn. Anderen vinden dat weer nerveus. Hoe dan ook, de Anakee Adventure heeft dat dus minder.

Rolgeluid:
Inmiddels is het iets minder geworden, maar de eerste 5000 km, en misschien nog wel langer, gaf de band een flink zingend rolgeluid onder lichte hellingshoek. Denk daarbij aan een baanwissel bij het inhalen, zoiets. Rechtuit was het niet te horen, maar zodra je dan maar iets schuin ging begon het te zingen, alsof je over zo'n ribbelstreep rijdt. Alleen minder luid.

Algemene indruk en regen:
De band zelf is op zich prima. De rubbercompounds (2CT) zijn harder dan bij de Road5 Trail. In de regen zijn ze goed. Nog niet een momentje van glijden gehad, behalve teerstrepen dan. Ik moet wel zeggen, bij asfaltreparaties lijken ze iets eerder hun grip te verliezen of een andere baan te zoeken dan de Road5 Trail, maar daarna pikken ze het weer snel op.

De levensduur:
Ziet er goed uit. De Road5 Trail ging 8000 km mee en toen was die achter helemaal op, en voor vrijwel op. Ook met belading, en duo, rijd ik de Anakee Adventure niet zo snel vierkant. Ze zitten er nu 9000 km onder, en er zit naar schatting nog 3000 km in. Misschien nog wel meer. :) Nu zitten er kleine cupping-zaagtandjes op het profiel, voor wat meer dan achter. En rechts meer dan links. Kan aan de band liggen, aan mijn rijstijl, aan de vering. Hoe dan ook: je merkt er niets van.
Daarmee zijn ze wel een stuk economischer dan de Road5: 20 euro goedkoper voor de set, en ook nog eens 150% van de levensduur.

Het profiel ziet er stoerder uit dan het is. Marketing zegt dat het een 80/20 band is, maar het profiel lost de blubber echt niet zo goed. Die 20% zit hem dan ook meer in het iets hardere rubber en daarmee wat beter bestand tegen beschadigingen. De Road5 Trail had diverse sneetjes er in zitten van steentjes die er in hadden gesneden. De offroad capaciteiten zou ik hoogstens zoeken op harde zandpaden en gravel. Beschaafde maar niet geasfalteerde weggetjes dus.

Sportief rijden:
Aha, van tijd tot tijd wil ik zelfs zo'n zwaar bakbeest wel eens de sporen geven. En zodra je de motor wat flinkere hellingshoeken laat zien, merk je dat de band flexibel is. Door het grotere aantal groeven krijg je een "blokken"patroon. (het zijn geen noppenbanden natuurlijk, maar het idee is duidelijk). En je merkt dat bij hoger tempo en onder hellingshoek die blokken kunnen bewegen. Dat geeft je het gevoel dat de achterkant weg begint te driften. Let wel, dat is niet zo. Als dat echt zo was, had ik het traction control lampje echt wel vaker in actie gezien. Maar juist die vage feedback onder hellingshoek: daar kan ik niet aan wennen. De Road5 Trail gaf me binnen de eerste 500 km op de Super Tenere het vertrouwen om de stepjes aan de grond te rijden. Het michelinmannetje op de rand van de band was vertrokken. Het olifantje op de Metzeler: idem dito.
Nu zie je dat de Anakee wel tot de rand wordt gereden... maar niet van harte. De slijtboutjes slijten nu lang niet zo hard als voorheen.

Conclusie:
Ja, het is een goede band. Bijzonder geschikt voor de zwaardere all-road machines. 1200/1250 GS, Tiger 1200, Super Tenere, Africa Twin... De band past daar echt bij, en bij de gemiddelde rijstijl voor die machines. Stoer uitzien alsof ze hele woestijnen doorkuisen, maar in de praktijk vooral flink kilometers maken.
Mijn probleem: op tempo en onder flinke hellingshoek vind ik de feedback te vaag. Juist op het moment dat ik een duidelijke feedback wil en verwacht, krijg ik hem niet. Daar kan ik niet aan wennen. Ook houd ik meer van het lichtvoetige van de Road serie. De Anakee past daarmee niet bij mijn rijstijl. Ik rij deze set volledig op, maar daarna komt er weer een Road5 Trail of vergelijkbaar onder. Voor het sportievere werk vond ik die gewoon echt briljant, en nog niet geëvenaard. :)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hkuit schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 22:44:
[...]

Niet doen dit, dit is Tweakers, geen roeptoeterforum. Al je punten zijn al x keer voorbij gekomen in de elektrische auto discussie en grotendeels ongeldig verklaard. Je hoeft van mij niet over te stappen, maar ook geen geroeptoeter...
Hoi, en jij bent? :P

Iets met sarcasme enzo, alleen aangezien jij voor mij onbekend en dus nieuw hier bent zul je mij ook niet kennen vermoed ik ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 21-10-2019 07:40 ]

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:27

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

[...]

niet om het één of ander hoor maar is het niet een feit dat alle "groene" stroom in Nederland niets meer en niets minder is dan aangekochte certificaten? Maar een fractie van de stroom in NL is echt groen.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 22:41:
[...]

Ik ga volgend jaar ook meedoen aan de hele hype, van euro -10 naar euro 5. :Y
Je gaat wel iets uit Duitsland importeren dat een stuk zuiniger is dan die Gixxer van je :P Dus dat deel is dan wel weer waar...

I have stability. The ability to stab.

• Dryhte
Shadow_Agent schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 08:36:
[...]

niet om het één of ander hoor maar is het niet een feit dat alle "groene" stroom in Nederland niets meer en niets minder is dan aangekochte certificaten? Maar een fractie van de stroom in NL is echt groen.
Als je de aanbieders goed vergelijkt, vind je er zeker die meer écht hernieuwbare stroom (wind/zon/waterkracht) produceren dan afgenomen wordt. Die maken dus wel het verschil

https://mijngroenestroom.be/leverancier/ecopower/

Is het allemaal perfect? Nee, maar we kunnen wel ons best doen he...

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

SmurfLink schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 08:50:
[...]

Je gaat wel iets uit Duitsland importeren dat een stuk zuiniger is dan die Gixxer van je :P Dus dat deel is dan wel weer waar...
Zuiniger, factor 100 schoner (Euro 5 norm zegt nogal wat), dus ja :Y

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:03
Ik heb een hoop reactie gelezen, maar het komt op mij over als algemene tendens:
Motorrijden afschaffen, is alleen maar millieu vervuilende hobby.

Niet voor mij, ik rijdt 120km per dag 30k per jaar. En wellicht ooit elektrisch.

Maar wat een kortzichtig geneuzel. Bovendien is er ook nog iets als energie distributie. (toevallig mijn vakgebied) en daar hebben we ook nog wel een paar hele grote uitdagingen. Op een ander forum vergeleek ik het met het ontwikkelen van een formule 1 auto terwijl we alleen een weiland hebben om op te rijden........

• HTT-Thalan
Shadow_Agent schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 08:36:
[...]

Dat klopt, een hoop stroom van de grote aanbieders is gewoon groen gemaakt door certificaten op te kopen. Maar je kunt wel degelijk 100% groene stroom kopen bij een aantal aanbieders, het kostte mij destijds een uurtje vooronderzoek en ik zit dus sinds enkele jaren bij greenchoice. Meepakker: Het was ook nog iets goedkoper dan bij Essent (en dat zegt wat over de prijs van Essent).

Die hebben nog jarenlang teruggebeld met 'ja maar wij hebben ook groen, kom terug!' maar daar ben ik niet voor gegaan.

En ik ben ook voor groen, maar om het even full circle terug naar motorrijden te brengen, die rotte ethanol is echt gewoon kut :( dat ze ons dat door de strot douwen is in mijn beleving puur een geldkwestie, geen groene gedachte. Er word gewoon nog net een tikkeltje meer geld op verdiend dan op benzine dus die 5% die ze er nu meer van mogen vervangen tegen vrijwel dezelfde literprijs is gewoon dik cashen, maar voor mijn oude beestjes is het troep.

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Wat die electrische motorendiscussie betreft, ik vind het heel jammer dat de grote fabrikanten nog helemaal niets doen aan de ontwikkeling van electrische motoren, en ik heb echt respect voor Harley-Davidson dat zij het risico durven te nemen om een electrische motor op de markt te brengen.

Als er meerdere fabrikanten serieus beginnen met het ontwikkelen en op de markt brengen van electrische motoren dan verwacht/hoop ik dat de bereik en laadsnelheid van electrische motoren snel omhoog gaat zodat het een serieus alternatief wordt voor benzinemotoren. Ideaal zou ~300 snelwegkilometers zijn, en 80% laden in een half uur. Tot die tijd verbrand ik nog graag wat extra benzine 8)

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

f2ride2001 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 09:06:
Ik heb een hoop reactie gelezen, maar het komt op mij over als algemene tendens:
Motorrijden afschaffen, is alleen maar millieu vervuilende hobby.

Niet voor mij, ik rijdt 120km per dag 30k per jaar. En wellicht ooit elektrisch.

[...]
Milieuvervuilend? Woon/werk 110km per dag met een 1:18 rijdende BMW R1200RT of een 1:8 rijdende BMW 550i? :9 (allebei voorzien van cat).

Denk toch dat de RT beter is voor milieu en portemonnaie.
Waaj schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 09:10:
Wat die electrische motorendiscussie betreft, ik vind het heel jammer dat de grote fabrikanten nog helemaal niets doen aan de ontwikkeling van electrische motoren, en ik heb echt respect voor Harley-Davidson dat zij het risico durven te nemen om een electrische motor op de markt te brengen.

Als er meerdere fabrikanten serieus beginnen met het ontwikkelen en op de markt brengen van electrische motoren dan verwacht/hoop ik dat de bereik en laadsnelheid van electrische motoren snel omhoog gaat zodat het een serieus alternatief wordt voor benzinemotoren. Ideaal zou ~300 snelwegkilometers zijn, en 80% laden in een half uur. Tot die tijd verbrand ik nog graag wat extra benzine 8)
Eens. En jammer dat bijna alle huidige e-motoren naked zijn. Electrisch zou voor mijn woon/werk verkeer best een uitkomst kunnen zijn, maar dan wil ik wel een motor met kuip. Zoals een RT of FJR. Nou heeft BMW wel de C-evolution, maar da's dan weer een scooter :N

[ Voor 48% gewijzigd door noes op 21-10-2019 09:13 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Knuppel in het hoenderhok: Ik interesseer me echt NUL voor het milieu als ik motor rij.

Ik weet zeker dat al die toetsenbord milieuridders ook genoeg doen aan milieuvervuiling door nieuwe telefoons te kopen, vlees te eten en in de zomer lekker het vliegtuig te pakken om naar de andere kant van de wereld te vliegen. Tenzij het allemaal thriftshop vegan hippies zijn, kunnen ze lekker aan mijn uitlaat zuigen terwijl ik er nog vrolijk eens een extra dinosaurus doorheen jaag 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Dryhte
@f2ride2001 Laat nu iedereen voor zichzelf eens beslissen hoe ze ermee om willen gaan?

Als ik kies om _mijn_ uitstoot te proberen beperken, is dat omdat _ik_ dat belangrijk vind, omdat het kan, en omdat ik er iets bij win (namelijk: ik ben bijzonder enthousiast over die motor én over het gevoel van elektrisch rijden).

Dat jij vindt dat de tijd nog niet rijp is, daar zeg ik niets over. Tot voor kort vond ik dat ook. Tot ik uit nieuwsgierigheid een proefritje maakte ;)

En als ik nu geen vertrouwen had in mijn elektriciteitsleverancier, dan zou ik gewoon switchen naar één die wel echt groene stroom produceert. Vote with your wallet.

@Vrijdag prima toch. Tot het punt waar jij mensen begint te veroordelen/uit te lachen die andere keuzes maken dan jij.

[ Voor 8% gewijzigd door Dryhte op 21-10-2019 09:19 ]

• SmurfLink
  • Niet online
Joopieboy schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 08:59:
[...]

Zuiniger, factor 100 schoner (Euro 5 norm zegt nogal wat), dus ja :Y
Mij zegt het dan weer weinig. :P Ik sluit me aan bij @Vrijdag .. motorrijden is m'n hobby.. ik heb oprecht geen flauw idee volgens welke norm mijn fiets rijdt of hoe zuinig ie is.. ik mik d'r gewoon euro 95 in en 't is wel prima zo.

Ik weet wel zeker dat ik minder dino's verbruik dan dat ding van Vrijdag tho. :+ Maar dat is niet zo moeilijk gezien zijn fiets ouder is dan ik.

[ Voor 14% gewijzigd door SmurfLink op 21-10-2019 09:21 ]

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:40
Tja, als ik net met mijn 'antieke' Euro0-Caponord net in een paar minuten over de Galencopperbrug bij de A12 ben gekomen terwijl de paarduizend Euro5-auto's daar zowat een uur over doen in de werkzaamheden heb ik toch wat twijfels over wat er schadelijker is :+

@DrivinUCrazy ik blijf het grappig vinden om over rolgeluid bij motorbanden te lezen :P

[ Voor 15% gewijzigd door Chakotay op 21-10-2019 09:23 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:15
Mensen zullen we de de klimaatreligie in een ander topic behandelen. Ik wil het over motoren hebben :(

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Dryhte schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 09:14:

@Vrijdag prima toch. Tot het punt waar jij mensen begint te veroordelen/uit te lachen die andere keuzes maken dan jij.
Tuurlijk, ieder zo zijn ding. En ik vind elektrische motoren ook gaaf, alleen liggen die praktisch en financiëel gezien gewoon buiten mijn bereik. Die Livewire ziet er best tof uit.

Ik was alleen getriggered :P Door al die milieuridders die meteen maar VERBOTEN! roepen als het gaat om motoren :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

SmurfLink schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 09:17:
[...]

Mij zegt het dan weer weinig. :P Ik sluit me aan bij @Vrijdag .. motorrijden is m'n hobby.. ik heb oprecht geen flauw idee volgens welke norm mijn fiets rijdt of hoe zuinig ie is.. ik mik d'r gewoon euro 95 in en 't is wel prima zo.
Ja mijn idee, alleen moest ik mij er wel in verdiepen aangezien zowel mijn auto en motor beide officieel niet op 95 kunnen en mogen rijden, en dat hele ethanol verhaal ze ook beide aangaat. Daarnaast kreeg ik nog wel eens commentaar dat mijn motor stinkt. :+ Freeflow Leovince en katloos...

Nu boeit mij dat laatste niet en is het puur hobby, weliswaar een dure, maar soit. Die BMW is samenloop van omstandigheden en een mooie toevalligheid. Scheelt wel dat je enorm zuinig is in vergelijking en op alles rijdt, zoveel makkelijker. :P

• Waaj
  • Niet online
ShininNL schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 09:22:
Mensen zullen we de de klimaatreligie in een ander topic behandelen. Ik wil het over motoren hebben :(
Ik ben het met je eens dat klimaatreligie in een ander topic thuishoort, maar een open discussie over electrische motoren vs benzine-motoren vind ik hier wel passen :)

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Een elektrische motor doet toch geen MWOAAAAPPP. Dus eigenlijk is de keuze al gemaakt.

• Dryhte
Booyaa schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 09:40:
Een elektrische motor doet toch geen MWOAAAAPPP. Dus eigenlijk is de keuze al gemaakt.
Een energica doet bziiiiiiiiiiim, da's ook een geweldig verslavend geluid ;)

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-12-2025

xos

Zijn er hier mensen die een elektrische motor hebben en die alleen gebruiken voor hobby ritjes? Heb altijd de indruk dat elektrisch rijden in verreweg de meeste gevallen primair draait om centen en dat milieu eigenlijk helemaal geen argument is tijdens het maken van de keuze maar alleen een argument is in de discussie na afloop om een keuze uit te leggen.

Verwijderd

Dryhte schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 09:44:
[...]

Een energica doet bziiiiiiiiiiim, da's ook een geweldig verslavend geluid ;)
Ik zou ook best wel kunnen leven met een Energica voor de deur hoor ;) . Tis meer dat ie buiten mijn budget ligt.

• f2ride2001
Dryhte schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 09:14:
@f2ride2001 Laat nu iedereen voor zichzelf eens beslissen hoe ze ermee om willen gaan?
Uiteraard, het ging mij meer om het beeld wat geschapen wordt dat motorrijders flinke vervuilers zijn en derhalve uit het verkeersbeeld gehaald moeten worden. (althans zo interpreteer ik het gros van de opmerkingen). Dat vind ik kortzichtig. Dat is, denk ik ook, wat de meeste van ons tegenstaat. De druk die opgevoerd wordt om "groen" te gaan. Je wordt al als halve crimineel neergezet als je nog even doorrijdt op ICE....

Ik heb ook het beste voor met het milieu (18 zonnepanelen op dak, alles LED verlichting) en heb ook naar elektrisch gekeken. Maar voor nu vind ik het nog te duur qua aanschaf. Wel leuk rijden met koppel 100% vanaf toerental 1 _/-\o_
Ik volg de ontwikkelingen met grote belangstelling.

• Dryhte
xos schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 09:52:
Zijn er hier mensen die een elektrische motor hebben en die alleen gebruiken voor hobby ritjes? Heb altijd de indruk dat elektrisch rijden in verreweg de meeste gevallen primair draait om centen en dat milieu eigenlijk helemaal geen argument is tijdens het maken van de keuze maar alleen een argument is in de discussie na afloop om een keuze uit te leggen.
Ik denk dat elektrisch rijden weinig zin heeft als je enkel voor de hobby rijdt. Vermoedelijk rij je dan namelijk weinig kilometers op een jaar, maar veel kilometers op een dag dat je toch rijdt (bijvoorbeeld, 5000km/jaar, geconcentreerd op 1 grote reis en meerdere tripjes Eifel)

Dat maakt 't elektrisch rijden weinig praktisch, zeker als je ook nog eens niet kan snelladen (Zero, looking at you).

Weinig kilometers op een dag en veel rijdagen = ideale use case.

Anderzijds is een lange reis (met Energica) niet onmogelijk, er is namelijk wel een CCS-charger netwerk, je moet gewoon rekenen in stappen van ca. 100km ;) (en dan 20min. pauze). Energica importeur Marchel heeft het voorbeeld al gegeven. (van dogfooding gesproken)

EDIT: Hier een verslagje van een 600km tripje op een Zero SR/F langs de snelweg (het volgende deel van de review gaat over de terugweg, langs binnenwegen, die was minder pijnlijk)

https://www.rideapart.com...time-electric-motorcycle/

[ Voor 10% gewijzigd door Dryhte op 21-10-2019 10:16 ]

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Ik zat gisteren op Veghel voor de 2e keer ooit op een enduro (enkele mini-ritjes buiten beschouwing), en het was vrij zwaar! Zoveel modder! Maar ik heb hem, met genoeg pauzes, wel kunnen uitrijden! Woohoo!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb straks 18 panelen op het dak. misschien toch maar een Energica halen ipv GS1250R voor woon/werk.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-01 14:33

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Veghel was echt een leuke rit. Helaas wel veel rechtdoor. Ik heb hem gereden met 2 ervaren rijders, meteen gestart om 9uur onderweg niet gestopt. Eerste veld was gelijk een modderbende. Ik moest een bmw gs achtig ding ontwijken die stond muurvast, die vent stapte af zo voor mijn voorwiel.

Onderweg sprong er ineens een reetje over een sloot, die beukte zo tegen mijn radiateur. Beest viel meteen de sloot in. Snel gestopt en hem eruit getrokken, hij lag helemaal onderwater.. Echter bleek zijn kop er raar op te staan, beest hijgde en kon niks meer.
Een paar boeren boden aan om zijn nek maar definitief te breken. Ik vond dat genoeg en we zijn door gereden en hebben dit gemeld bij de organisatie die verderop stond.

Toen om 10:15 ofzo weer bij de auto, snel een broodje gegeten en er kwam regen. Toen vlot weer gestart voor de 2e ronde. Eerst veld was afgesloten ivm de modder. Veel andere paden werden rap minder.

Om 12:30 stond alles weer op de auto. Mijn complimenten betreffende de afwisselende route, maar met de vrijwillgers was niet echt optimaal. Sommigen zaten enkel wat en hielpen niet met verkeers oversteken of de weg schoon te houden. Ook anti diefstal was niet geregeld in par ferme.

Thuis de schade bekeken, radiateur wat recht gebogen die kap komt later wel. Fan moest wel een nieuwe zekering hebben.

Groen/zwart ben ik in deze video

[ Voor 7% gewijzigd door Ghostrider op 21-10-2019 10:17 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Dryhte schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 09:59:
[...]

je moet gewoon rekenen in stappen van ca. 100km ;) (en dan 20min. pauze).
Da's min of meer hoe ik nu ook rij :+

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:10
Vanochtend naar het werk stonden de hemelsluizen goed open. Het textiele pak hield het lang vol qua waterdichtheid maar laatst stukje werd het wel heel nat. :')

Verwijderd

Vrijdag schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 10:24:
[...]

Da's min of meer hoe ik nu ook rij :+
Maar da's noodgedwongen @Vrijdag ... _O- _O-

• Dryhte
Da's met een e-motor niet anders ;) de e-peut is even snel op

• SmurfLink
  • Niet online
Dryhte schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 10:30:
[...]

Da's met een e-motor niet anders ;) de e-peut is even snel op
Zou wel een hoop dinosaurussen schelen _O-

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Willem30 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 10:28:
Vanochtend naar het werk stonden de hemelsluizen goed open. Het textiele pak hield het lang vol qua waterdichtheid maar laatst stukje werd het wel heel nat. :')
Sterkte met de terugweg. Vaak kan je beter ober textiel ook een regenjasje doen helaas.

Asus Zenbook i7 256gb

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:37
Naar mijn mening... zolang de prijzen voor e-motoren/auto's nog dermate hoog zijn vind ik het nog een waardig alternatief. Toen ik afgelopen jaar mijn nieuwe Opel Corsa kocht kon ik kiezen uit de benzine of e-vairant... verschiletje van 15K. Tja dan is de keuze snel gemaakt.

Geef het een paar jaar, dan zal het vast al een stuk gemakkelijker worden omdat de techniek weer verder gevorderd is. Maar tot die tijd ga ik lekker file-rijden met mijn Versys. Dat is nog steeds beter als achteraan aansluiten met de benzine auto :)

Wat een takke weer, toch maar de auto gepakt vanmorgen. Jammer voor die dino's :P Rest van de week zou wel weer beter worden geloof (en hoop) ik.

[ Voor 12% gewijzigd door aidanl op 21-10-2019 10:35 ]

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

xos schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 09:52:
Persoonlijk ben ik juist vanwege het milieu geïnteresseerd, ik begin toch wel de urgentie te voelen dat we het radicaal anders moeten gaan doen met z'n allen, willen we de aardbol enigszins comfortabel bewoonbaar houden.

Redenen waarom ik vandaag nog elektrisch zou willen gaan rijden:
1. Fossiele footprint verkleinen
2. Ik rijd 99% woon-werk, en een groot deel daarvan is 2x45 km per dag met mogelijkheid tot opladen op kantoor. Iets van 12k per jaar
3. Ik geef niets om herrie en benzinestank
4. Goedkoper per km (met aanschaf niet meegerekend), zeker zolang de salderingsregeling nog geldt (ik dek 90% van mijn stroomverbruik af met PV-panelen)

Redenen waarom ik het nog niet doe:
1. Aanschafbedrag (te) hoog
2. Geen stroom in mijn garage (en prijzig om aan te laten leggen). Opladen zou eventueel in de voortuin kunnen met een verlengsnoer door het raam, maar ik heb juist een garage om de motor droog te kunnen stallen.

Voor mij dus vooral een éénmalige financiële hobbel die ik moet overwinnen.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• Willem30
Ghostrider schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 10:32:
[...]

Sterkte met de terugweg. Vaak kan je beter ober textiel ook een regenjasje doen helaas.
Terugweg zal droog zijn. Ik dacht dat het wel mee viel maar hoever ik kwam hoe erger het werd.
Vond het leuk door de plassen rijden. Soms blijf je kind :+

• Maegrim
  • Laatst online: 08-01 16:44
[...]

welkom in dit topic, stel je eerst even voor :)

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Willem30 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 10:41:
[...]

Terugweg zal droog zijn. Ik dacht dat het wel mee viel maar hoever ik kwam hoe erger het werd.
Vond het leuk door de plassen rijden. Soms blijf je kind :+
Ik bedoel meer, vaak blijft zo'n pak lang nat. Vaak wel 2 dagen ;(

Asus Zenbook i7 256gb

• Imo62
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-01 22:54
DrivinUCrazy schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 23:02:
[...]

Haha, dat heb ik net 2 weken geleden hier nog gemeld toen ik de gereden kilometers van dit jaar aan het nakijken was. Ik maak een vergelijking met de Road5 Trail. Conclusie staat helemaal onderaan, voor het gemak.

Weggedrag:
De band valt iets minder de bocht in dan de Pilot Road 4, Road5 Trail, of de Metzeler Roadtec 01. Daar moest ik wel aan wennen, want mijn stijl is meer de motor laten vallen en weer opvangen. Een band die dan makkelijker begint te vallen vind ik dan ook fijn. Anderen vinden dat weer nerveus. Hoe dan ook, de Anakee Adventure heeft dat dus minder.

Rolgeluid:
Inmiddels is het iets minder geworden, maar de eerste 5000 km, en misschien nog wel langer, gaf de band een flink zingend rolgeluid onder lichte hellingshoek. Denk daarbij aan een baanwissel bij het inhalen, zoiets. Rechtuit was het niet te horen, maar zodra je dan maar iets schuin ging begon het te zingen, alsof je over zo'n ribbelstreep rijdt. Alleen minder luid.

Algemene indruk en regen:
De band zelf is op zich prima. De rubbercompounds (2CT) zijn harder dan bij de Road5 Trail. In de regen zijn ze goed. Nog niet een momentje van glijden gehad, behalve teerstrepen dan. Ik moet wel zeggen, bij asfaltreparaties lijken ze iets eerder hun grip te verliezen of een andere baan te zoeken dan de Road5 Trail, maar daarna pikken ze het weer snel op.

De levensduur:
Ziet er goed uit. De Road5 Trail ging 8000 km mee en toen was die achter helemaal op, en voor vrijwel op. Ook met belading, en duo, rijd ik de Anakee Adventure niet zo snel vierkant. Ze zitten er nu 9000 km onder, en er zit naar schatting nog 3000 km in. Misschien nog wel meer. :) Nu zitten er kleine cupping-zaagtandjes op het profiel, voor wat meer dan achter. En rechts meer dan links. Kan aan de band liggen, aan mijn rijstijl, aan de vering. Hoe dan ook: je merkt er niets van.
Daarmee zijn ze wel een stuk economischer dan de Road5: 20 euro goedkoper voor de set, en ook nog eens 150% van de levensduur.

Het profiel ziet er stoerder uit dan het is. Marketing zegt dat het een 80/20 band is, maar het profiel lost de blubber echt niet zo goed. Die 20% zit hem dan ook meer in het iets hardere rubber en daarmee wat beter bestand tegen beschadigingen. De Road5 Trail had diverse sneetjes er in zitten van steentjes die er in hadden gesneden. De offroad capaciteiten zou ik hoogstens zoeken op harde zandpaden en gravel. Beschaafde maar niet geasfalteerde weggetjes dus.

Sportief rijden:
Aha, van tijd tot tijd wil ik zelfs zo'n zwaar bakbeest wel eens de sporen geven. En zodra je de motor wat flinkere hellingshoeken laat zien, merk je dat de band flexibel is. Door het grotere aantal groeven krijg je een "blokken"patroon. (het zijn geen noppenbanden natuurlijk, maar het idee is duidelijk). En je merkt dat bij hoger tempo en onder hellingshoek die blokken kunnen bewegen. Dat geeft je het gevoel dat de achterkant weg begint te driften. Let wel, dat is niet zo. Als dat echt zo was, had ik het traction control lampje echt wel vaker in actie gezien. Maar juist die vage feedback onder hellingshoek: daar kan ik niet aan wennen. De Road5 Trail gaf me binnen de eerste 500 km op de Super Tenere het vertrouwen om de stepjes aan de grond te rijden. Het michelinmannetje op de rand van de band was vertrokken. Het olifantje op de Metzeler: idem dito.
Nu zie je dat de Anakee wel tot de rand wordt gereden... maar niet van harte. De slijtboutjes slijten nu lang niet zo hard als voorheen.

Conclusie:
Ja, het is een goede band. Bijzonder geschikt voor de zwaardere all-road machines. 1200/1250 GS, Tiger 1200, Super Tenere, Africa Twin... De band past daar echt bij, en bij de gemiddelde rijstijl voor die machines. Stoer uitzien alsof ze hele woestijnen doorkuisen, maar in de praktijk vooral flink kilometers maken.
Mijn probleem: op tempo en onder flinke hellingshoek vind ik de feedback te vaag. Juist op het moment dat ik een duidelijke feedback wil en verwacht, krijg ik hem niet. Daar kan ik niet aan wennen. Ook houd ik meer van het lichtvoetige van de Road serie. De Anakee past daarmee niet bij mijn rijstijl. Ik rij deze set volledig op, maar daarna komt er weer een Road5 Trail of vergelijkbaar onder. Voor het sportievere werk vond ik die gewoon echt briljant, en nog niet geëvenaard. :)
Mooi verhaal. Als ik dat dus kort samenvat, ondervind je wel nadelen van de 'noppen' maar geen voordelen. In dat geval kan ik beter verder kijken naar een echte 90/10 of 100/0 band voor mijn 1090. Conti Trailattack 2/3 of de Pirelli Scorpion Trail 2 lijken mij dan betere opties.

• Willem30
Ghostrider schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 10:49:
[...]

Ik bedoel meer, vaak blijft zo'n pak lang nat. Vaak wel 2 dagen ;(
Dat heb ik nog niet ervaren. De druppels liepen er nu goed af en anders gaat het vanavond in de buurt van de verwarming gehangen geworden. Leren handschoenen zijn wel goed nat en dat duurt wel lang om te drogen. Gelukkig heb ik nog een paar handschoenen.

• DrivinUCrazy
@Imo62 Het enige andere voordeel is dat de band iets slijtvaster is. Maar verder: helemaal correct. :)

• Chakotay
@Ghostrider @Willem30 als het in je budget past is gelamineerd goretex erg de moeite waard wanneer er vaak langdurig in de regen gereden word. Ik heb dit pak nu een paar maanden, en zeker geen spijt er van. Vanochtend heb ik zo'n 45-60 minuten nonstop door redelijk zware regen gereden, er is geen druppel doorheen gekomen en het pak is nu (2.5 uur later) alweer compleet droog.

Het enige nadeel is dat de zakken zo goed waterdicht zijn dat als je daar met natte handen iets instopt / uitvist die daarna aan de binnenkant vochtig blijven :P

• Willem30
Chakotay schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 11:14:
@Ghostrider @Willem30 als het in je budget past is gelamineerd goretex erg de moeite waard wanneer er vaak langdurig in de regen gereden word. Ik heb dit pak nu een paar maanden, en zeker geen spijt er van. Vanochtend heb ik zo'n 45-60 minuten nonstop door redelijk zware regen gereden, er is geen druppel doorheen gekomen en het pak is nu (2.5 uur later) alweer compleet droog.

Het enige nadeel is dat de zakken zo goed waterdicht zijn dat als je daar met natte handen iets instopt / uitvist die daarna aan de binnenkant vochtig blijven :P
Bedankt voor de tip. Ik heb alleen vorig jaar al geïnvesteerd in een nieuw pak. Die houdt het op mijn woon werk rit het meestal wel uit. Alleen vanochtend net niet omdat het wel heel hard regende. Ik denk dat ik ga voor een motorregenpak voor dit soort dagen.

• Waaj
  • Niet online
Imo62 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 10:52:
[...]

Mooi verhaal. Als ik dat dus kort samenvat, ondervind je wel nadelen van de 'noppen' maar geen voordelen. In dat geval kan ik beter verder kijken naar een echte 90/10 of 100/0 band voor mijn 1090. Conti Trailattack 2/3 of de Pirelli Scorpion Trail 2 lijken mij dan betere opties.
Ik heb op de Capo jaren met de Conti's gereden, en nu liggen er de Pirelli Scorpion Trail 2's onder. Beide zijn prima banden, maar persoonlijk vind ik de Pirelli's net iets meer vertrouwen geven bij nat weer. Volgens Pirelli is de Trail II ook geschikt voor de S1000XR, dus misschien laat ik daar ook de Pirelli's opleggen.

Overigens zijn het wel allebei tourbanden en niet geschikt voor offroad.

• Chakotay
@Willem30 dan is het zonde inderdaad, dat soort spul is een flinke investering. Een los regenpak heb ik ook liggen, maar gebruik het eigenlijk nooit. Ik heb het incidenteel gebruikt op het circuit, en op vakantie als ik in leer reed. Mijn ervaring met dat laatste is dat ik het eigenlijk altijd pas aantrok als het te laat is :p (En ik werd er alsnog nat van, maar dan van het zweet :+ )

• DrivinUCrazy
@Imo62 Kijk ook eens naar de Metzeler Roadtec 01 in jouw maten.
Ik weet iemand die er met een S1000XR op rijdt en die er wel over is te spreken.
Ik vond ze 1:1 vergelijkbaar met de Pilot Road 4, alleen veel te duur in de maten voor mijn fiets.

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Willem30 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 11:23:
[...]

Bedankt voor de tip. Ik heb alleen vorig jaar al geïnvesteerd in een nieuw pak. Die houdt het op mijn woon werk rit het meestal wel uit. Alleen vanochtend net niet omdat het wel heel hard regende. Ik denk dat ik ga voor een motorregenpak voor dit soort dagen.
Ik gebruik zelf ook altijd een los regenpak wat over het motorpak heen gaat.
Mijn ervaringen na tien jaar regenpakken:
- Neem er een uit een stuk.
- Neem er een zonder aparte binnenvoering, deze binnenvoeringen gaan er altijd als eerste aan doordat je er met je laarzen doorheen trapt.
- Beter iets te ruime overall. Maakt het aantrekken in de regen makkelijker.
- De pijpen kunnen van onderen nooit ver genoeg open gaan.

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ja en die regenpakken flapperen altijd ondanks wat de verkoper zegt, boven de 250 word het pijnlijk :P

Asus Zenbook i7 256gb

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-01 22:42
Een goed gelamineerd pak is wat dat betreft zoals @Chakotay ook al zei ideaal.
Zelf een Rev'it Horizon 2 jas en Commuter broek ( met broekspijpen welke tot net onder het kruis openritsen, ideaal met aantrekken)
Sterker nog vorig jaar zelfs met mijn "zomer" gelamineerde jas naar het elefantentreffen bij passau geweest :D
Omdat de wind en regen direct op de buitenlaag al geweerd wordt had ik nagenoeg geen last van de kou en sneeuw onderweg.

Ook dit weekend een vriendenweekend in de Ardennen gedaan. Wilde eventueel daar wat gaan toeren maar helaas alleen maar regen. Ook binnen vermaak je je wel met 28 man maar helaas ook de heen en terugreis alleen maar regen. Maar welk kurkdroog aankomen. Op de onderste cm van mijn broek na, ondanks de verlengde versie komt ie net niet over mijn schoenen heen :( en laarzen zijn wel hoger maar vind ik niks.

[ Voor 16% gewijzigd door harley op 21-10-2019 12:59 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Jammer is dat, daarbij zijn wegen in duitsland veel gladder in de regen. Gewoon volgas geven op een rechte weg zorgt al voor een spinnend wiel. Ook de spray is daar wel behoorlijk...

[ Voor 26% gewijzigd door Ghostrider op 21-10-2019 13:00 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:36

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@wilco1985 wat voor regenpak gebruik jij? Je tips klinken logisch. Ik zal er ook maar 1 aanschaffen (zo goedkoop mogelijk), over anderhalve week mijn eerste lange rit (CZ-NL en weer terug) en het weer begint steeds onvoorspelbaarder te worden. 800 KM in de regen lijkt me niet zo lekker :)

Hoe zit dat eigenlijk met handschoenen, die worden toch ook gewoon zeiknat? Met een pak om je handschoenen heen klinkt dan weer onveilig.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Chakotay
@LankHoar volgens mij bestaan er wel overhandschoenen, maar dat lijkt me niet echt handig qua nog goed voelen wat je doet. Gelukkig zijn waterdichte handschoenen een stuk minder duur dan een waterdicht pak :)

Persoonlijk kies is er echter meestal voor om gewoon mijn zomerhandschoenen te blijven gebruiken, liever natte handen van de regen dan van het zweet. Handschoenen worden redelijk snel weer droog gelukkig.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ghostrider schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 12:59:
Jammer is dat, daarbij zijn wegen in duitsland veel gladder in de regen. Gewoon volgas geven op een rechte weg zorgt al voor een spinnend wiel. Ook de spray is daar wel behoorlijk...
Betonasfalt he, dat is hier met die nieuwe rotondes ook erg prettig :X

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:36

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Chakotay schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 13:46:
@LankHoar volgens mij bestaan er wel overhandschoenen, maar dat lijkt me niet echt handig qua nog goed voelen wat je doet. Gelukkig zijn waterdichte handschoenen een stuk minder duur dan een waterdicht pak :)

Persoonlijk kies is er echter meestal voor om gewoon mijn zomerhandschoenen te blijven gebruiken, liever natte handen van de regen dan van het zweet. Handschoenen worden redelijk snel weer droog gelukkig.
Precies wat je zegt aangaande het bedekken van je handschoenen, dat lijkt me niet fijn/veilig rijden :)

Mijn handschoenen zijn van leer, dus drogen is niet zeer snel.. Overigens merkte ik van het weekend dat het stiksel van mijn linkerduim loslaat en er al een gaatje zichtbaar is. Wellicht dan nieuwe handschoenen kopen die waterdicht zijn... Hmm. Het probleem was dat mijn budget al op was toen ik mijn motor aanschafte vorige maand, en ik daarna nog een ander zadel, zadeltassen, slot, ketting etc. heb aangeschaft. Dure hobby, dat motorrijden :+

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• MichielK71
  • Laatst online: 23-12-2025
@LankHoar Wellicht een handige tip voor je is het volgende;

Bij benzinestations hebben ze vaak plastic handschoenen. Doe daar een paar van aan je handen en daarover weer de motorhandschoenen. Hierdoor worden je handen zelf niet nat en koud.

Je kan ook van die rubber handschoenen gebruiken die door monteurs worden gebruikt (van die zwarte).

Wel pas aandoen als het gaat regenen, anders heb je al natte handen van het zweet.

• Chakotay
@MichielK71 daar zou ik binnen 5 minuten gigantische zweetpoten van krijgen :P

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Dan kan je beter, als dat past, die tankstation handschoenen over de motorhandschoenen doen.

• DrivinUCrazy
Die plastic handschoentjes zijn dan na 2 keer remmen of koppelen stuk.
Hoe je het doet maakt niet uit, maar belangrijk is dat je het niet koud krijgt. Als je opeens snel moet reageren en je merkt dat je lichaam niet meewerkt, dan kan het al te laat zijn. Dan heb ik nog liever natte handen, maar lekker warm door de verwarming + handkappen, dan droge maar ijskoude handen.

Over dat duitse asfalt: Daar moet je dan ook niet als een klapjosti vol gas geven als het regent. Je kunt nog steeds prima rijden hoor. Als de weg besmeurd is dan is het natuurlijk wel glad, maar dat staat volledig los van het asfalt. Zaterdag hebben we prima gereden, en ik heb nog niet één glijdertje gehad. Gewoon in de regen wat rustiger aan doen, en je komt er wel. En banden maken natuurlijk ook veel verschil.

• MichielK71
  • Laatst online: 23-12-2025
Vrijdag schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 14:18:
Dan kan je beter, als dat past, die tankstation handschoenen over de motorhandschoenen doen.
Dat lukt vaak niet, die zijn daarvoor te klein.

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
@Ghostrider ; hoe moeilijk is handel?

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:36

fdees

Trust me I'm an Engineer

@LankHoar Qua regenpak zou ik niet voor het goedkoopste gaan, dat is namelijk pvc en ademt niet en daarin ga je juist zweten, omdat het zo lekker warm wordt. Zelf heb ik een tweedelig set van Revit, niet heel goedkoop, maar zit wel goed. Goed in te stellen dus niet heel erg flapperend en heeft ook een waterdichte vakje waar je elektronica ofzo in kan steken

Wat ik zelf wel eens heb gedaan bij het regen rijden is van die medische rubberhandschoenen dragen binnen mijn motorhandschoenen, maar dan de binnenkant in mijn palm kapot knippen of wat gaten erin maken tegen het zweten.

Trouwens morgen mijn AVD-examen :) en ze geven eens droogweer af. Na 13 lessen waar er 8 nat waren.

[ Voor 8% gewijzigd door fdees op 21-10-2019 18:27 ]

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:17
Gisteren een klein rondje gedaan. Gelijk tot de conclusie gekomen dat mijn “ winter “ (winter betekent voor mij onder de 15 graden :9) handschoenen (ik draag eigenlijk het meeste zomer handschoenen) aan vervanging toe zijn.

Het gaat om alpinestars SP1’s. Ik gok zo vier jaar oud. Ze zijn verkleurd en aan de linkerkant werkt het klittenband gewoon niet meer. Dat verkleuren heb ik eerlijk gezegd nog niet bij mijn andere spullen (jas en broek).. ligt dat gewoon aan het leer van de handschoenen of heb ik een maandagochtend model gekocht?

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10-2025

tdw

Amai seg!

JanPedaal schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 10:36:
Opladen zou eventueel in de voortuin kunnen met een verlengsnoer door het raam, maar ik heb juist een garage om de motor droog te kunnen stallen.
Dan leg je toch een verlengkabel naar de garage en sla je twee vliegen in 1 klap? :?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• HTT-Thalan
Ik had de xr vaker moeten gebruiken en eerder moeten afmaken ;( net naar Ad gereden en ding bokt als de ziekte. Olie vervangen, luchtfilter schoongemaakt en cleaner in de tank, afgevuld met 98 en nog wat doorgetrokken maar mocht niet baten.

Er is helemaal niks gewijzigd of versteld, dus het is "vanzelf" gebeurd, zou dus goed verstopping ergens in de carb kunnen zijn.

Woensdagochtend gaan we die schoonmaken en dan duim ik maar dat dat het is... En het lijkt erop dat de spoelen ook naar zijn grootje zijn. Heb nog drie volt op de main line naar de verlichting, en rijdend in het donker heb je met een kaarsje meer licht. Nu is hij alleen voor overdag bedoeld maarja...

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-01 21:34
Ghostrider schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 12:59:
Geen ZOAB asfalt. Pas als het er niet is merk je pas hoe groot het verschil is. In Duitsland ligt vooral dicht asfaltbeton. Prima duurzaamheid (als in: gaat niet snel stuk) maar het maakt meer lawaai en laat geen water door. In Nederland vooral te vinden op rotondes vanwege wringen verkeer, op provinciale wegen en bij stoplichten.
f2ride2001 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 09:55:
[...]
... Je wordt al als halve crimineel neergezet als je nog even doorrijdt op ICE....
Ze kunnen me wat zolang die prijzen zo hoog zijn. "Maar het is goedkoper in onderhoud!" Prima, maar ik kijk tegen een berg op genaamd ''aanschafkosten''. :X

[ Voor 46% gewijzigd door EliteGhost op 21-10-2019 21:34 ]

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

tdw schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 21:13:
[...]

Dan leg je toch een verlengkabel naar de garage en sla je twee vliegen in 1 klap? :?
Dat zou je denken ja, maar er liggen een paar straten en een huizenblok tussen :S

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
@Chakotay mijn pak bevalt ook nog goed, wordt nu wel bruin/zwart ipv het wit wat het was.

Nu nog goede herfst/winter handschoenen.
Iemand een tip voor goede gortex handschoenen?

Zomers rij ik met revit sand handschoenen en die zitten heerlijk. Ook nog gebruikt toen het 8 graden was, maar regen is niet zo fijn met doorwaai handschoenen☹️.
De handschoenen van held zijn van dat “namaak” gortex. En ondanks dat het tweede paar nu wel droog blijft van buiten, kan ik dat niet zeggen over van binnen uit😩.

@JanPedaal ja dus? Denk in kansen!
Wat extra zonnen panelen en je kan de tussen liggende huizen ook voorzien van stroom😈
Of panelen op de garage?

[ Voor 82% gewijzigd door S4All op 22-10-2019 00:01 ]

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-01 23:02

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Daar stond ik toch vanochtend om 9:15, naast de A15 in de Betuwse klei bij Ochten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Jp8R7BekIKQoGndpzuIwpLI8/full.jpg

Bellen naar de KNMV ging in eerste instantie niet goed, waarschijnlijk slecht bereik en/of storing van de hoogspanning van de Betuweroute.
De tweede keer ging dat beter, eerst wat vertraging op de lijn, maar later ging het bellen weer normaal. De ANWB werd ingeschakeld en zou over een half uurtje komen.

Toen ik ophing kwam er een WIS van RWS aan rijden, hij ging voor mij een sleper regelen. Sleutelen langs de snelweg is niet echt veilig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ry4x2yktw1wJiuw6JFNx3dPd/full.jpg
Nog even over de wegkwaliteit gepraat en of hij al een keer een wagen was kwijt geraakt door onoplettende bestuurders. Dat was niet het geval.

Nu zou het het spannend worden, zou de ANWB of de sleper eerder zijn?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RU84lK9mQgAVXuJ51eh7Vsw6/full.jpg

De ANWB was er als eerste: Bij starten had hij het direct door, een bougie was losgetrild. Zelf dacht ik eerst aan een lekke koppakking, maar toen hij het zei viel bij mij het kwartje. Het geluid was het zelfde als toen ik de ontsteking testte in februari van dit jaar toen mijn carburateurs niet klopte.

De drie heren kenden elkaar natuurlijk, "Dus jij mag Hans zeggen? Dat mag ik niet." Best een gezellige bedoeling. 8)

Op kosten van RWS werd ik afgesleept naar de werkplaats van de sleper, Gerritsse in Tiel. Scheelt toch weer 10km naar mijn werk. :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1WG9VZnTdvfHSE8aaPBIULer/full.jpg
Met de zijkap eraf kom je met een beetje klooien bij de bovenste bougie van de voorste cilinder, gelukkig had ik mijn Honda bougiesleutel bij voor de ANWB. Zelf reed hij een BMW boxer en we hebben nog even over olieverbruik gehad.

De bougie ging er weer normaal in, gelukkig was deze niet uitgebroken.

Hierna was ik op eigen kracht 1,5 uur later dan gepland op mijn werk. Een collega met vroege dienst had over een ritje van 20 minuten 's ochtends 1,5 uur gedaan, dus het kon nog slechter.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:16
MichielK71 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 14:04:
@LankHoar Wellicht een handige tip voor je is het volgende;

Bij benzinestations hebben ze vaak plastic handschoenen. Doe daar een paar van aan je handen en daarover weer de motorhandschoenen. Hierdoor worden je handen zelf niet nat en koud.

Je kan ook van die rubber handschoenen gebruiken die door monteurs worden gebruikt (van die zwarte).

Wel pas aandoen als het gaat regenen, anders heb je al natte handen van het zweet.
Ik heb daar van die latex handschoenen voor gehaald, https://veiligheidshandsc...posable-handschoenen.html bijv. Die zweten minder. Ook erg fijn met de kou, omdat ze geen wind doorlaten. Maar zou er inderdaad niet in de zomer mee gaan rijden, daarvoor laten ze te weinig wind door.

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

HTT-Thalan schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 21:18:
Ik had de xr vaker moeten gebruiken en eerder moeten afmaken ;( net naar Ad gereden en ding bokt als de ziekte. Olie vervangen, luchtfilter schoongemaakt en cleaner in de tank, afgevuld met 98 en nog wat doorgetrokken maar mocht niet baten.

Er is helemaal niks gewijzigd of versteld, dus het is "vanzelf" gebeurd, zou dus goed verstopping ergens in de carb kunnen zijn.

Woensdagochtend gaan we die schoonmaken en dan duim ik maar dat dat het is... En het lijkt erop dat de spoelen ook naar zijn grootje zijn. Heb nog drie volt op de main line naar de verlichting, en rijdend in het donker heb je met een kaarsje meer licht. Nu is hij alleen voor overdag bedoeld maarja...
Zou dan niet gewoon de ontsteking rot zijn?

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

• f2ride2001
Ze kunnen me wat zolang die prijzen zo hoog zijn. "Maar het is goedkoper in onderhoud!" Prima, maar ik kijk tegen een berg op genaamd ''aanschafkosten''. :X
Exact dat! Geld groeit me niet op mijn rug met 3 pubers die studeren.... :(

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:27

Shadow_Agent

f2ride2001 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 07:20:
[...]

Exact dat! Geld groeit me niet op mijn rug met 3 pubers die studeren.... :(
offtopic: over studeren gesproken, heeft je zoon/dochter het motor theorieexamen al gehaald? :+

• Chakotay
@S4All ha, fijn dat ik toch de zwarte heb gekocht ondanks dat ik de witte mooier vond :P

@Grubeater heh, dat heb ik ook een keer gehad met de Caponord, natuurlijk in de middle of nowhere... De ANWB-monteur keek wel wat vreemd dat ik de tank er al naast had liggen en alles, ik had alleen geen bougiesleutel bij me.... Sindsdien die maar standaard in de topkoffer gemikt :+

• f2ride2001
Shadow_Agent schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 08:06:
[...]

offtopic: over studeren gesproken, heeft je zoon/dochter het motor theorieexamen al gehaald? :+
Noppe, hij is 23. Ik heb hem geadviseerd nog even te wachten. Met 24 mag je onbeperkt dus dat leek me handiger. Hij is al wel met theorie bezig (y)

• HTT-Thalan
Streepje schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 06:44:
[...]

Zou dan niet gewoon de ontsteking rot zijn?
Die staat bekend als bulletproof bij de XR. Niet onmogelijk natuurlijk, maar de 'dead giveaway' volgens enkele bronnen is het feit dat ze met de tweede kick prima start (op de choke) maar stilvalt zodra de choke eraf gaat. Pilot jet verstopt. We gaan de boel morgen uit elkaar trekken. Moet gewoon lukken, ik heb zo'n enorme zin om met dat ding door het zand heen te trekken!!!

[ Voor 9% gewijzigd door HTT-Thalan op 22-10-2019 08:15 ]

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
f2ride2001 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 08:13:
[...]

Noppe, hij is 23. Ik heb hem geadviseerd nog even te wachten. Met 24 mag je onbeperkt dus dat leek me handiger. Hij is al wel met theorie bezig (y)
Op je 23e kun je wel je A met code 80 halen. Die code vervalt automatisch zodra je 24 bent.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:18

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

@lolgast @wimmel_1 Willen jullie de TS aanpassen? Ik heb sinds afgelopen weekend mijn ST4s verruild voor een Ducati Multistrada 950!

Overigens staat mijn ST4s nu te koop, misschien een mooie fiets voor iemand hier die echt een motor met karakter zoekt maar die wel van alle markten thuis is?

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:10
@Icephase Heeft dat apparaat ook een bouwjaar? :D

Proficiat met de aanschaf trouwens!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:18

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

lolgast schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 09:45:
@Icephase Heeft dat apparaat ook een bouwjaar? :D

Proficiat met de aanschaf trouwens!
Thanks! 2017 is het jaar dat hij/zij het licht zag...

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:10
Zo zo, das een flinke upgrade! Veel plezier er mee *O*
Pagina: 1 ... 47 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.