Dus indien ik staande gehouden word in DE/NL dan heb ik de kans dat ik mijn uitlaat ter plekke moet demonteren en een boete krijg? Ouch...wimmel_1 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 20:46:
[...]
Dat méten is juist de hele 'crux' vaak. Als je staande gehouden wordt dan wordt er ter plekke met een mobiel / handheld apparaat gemeten waarbij de persoon welke 't apparaat bediend vaak niet eens weet wat 'ie nou eigenlijk aan het meten is én hoe de meting correct uitgevoerd dient te worden.
De dB(a) waarden welke in de voertuig eisen vermeldt staan zijn absolute waarden welke gemeten zijn / worden met een 100% uitgelijnde testopstelling.
Er is hier óók in NL al genoeg materiaal qua uitlaten ingevorderd en vernietigd op basis van (waarschijnlijk) verkeerde metingen echter... Toon dát achteraf nog maar eens aan als particulier.
Dat de mijne te hard klinkt, daar twijfel ik eigenlijk niet aan. Hij klinkt absoluut niet standaard. Ik vind het een heerlijk geluid, maar de politie zal daar anders over denken..
When life throws you a curve, lean into it and have faith!