Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 450 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.132 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-10 11:14
Vanaf 2020:

Honda CB-1
Yamaha Virago XV1100*
Honda Shadow vt 600 bobber
Honda VFR800*

* nog steeds in bezit

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:36

_Apache_

For life.

Ah, het lijstjes seizoen.
Yamaha FZS600, van 2009 - 2015, van 11k km naar 115k km gereden.
Yamaha FJR1300A, vanaf 2015 tot nu. Van 74k naar 172k km.

Saaaiii :+

[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 25-12-2022 12:48 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
2018 - 2020 CBR250R
2020 - heden CBR650R (eerst 35kW, later vol)

:)

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric Z
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-10 23:03
Destruction schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 19:27:
Voorlopig nog geen plannen om de Fazer weg te doen, wel ben ik al een paar keer tegen een probleem aangelopen als het gaat om onderdelen voor 't ding vinden. Als er een opvolger voor de Fazer moet komen ga ik dus ook maar iets kritischer kijken naar de verkrijgbaarheid van onderdelen.
Dat herken ik dan weer niet meteen. Er is hier een versnellingsbak stuk dus het hele blokje ligt open.
Maar nog geen een keer tegen aan gelopen dat een onderdeel niet beschikbaar is.
Verder heeft het ding praktisch alleen beurtjes gehad, is weinig aan zo’n ding stuk te krijgen.

Mijn lijstje is kort, FZS600. Ruim 10jaar in bezit nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Eric Z schreef op zondag 25 december 2022 @ 13:30:
[...]

Dat herken ik dan weer niet meteen. Er is hier een versnellingsbak stuk dus het hele blokje ligt open.
Verder heeft het ding praktisch alleen beurtjes gehad, is weinig aan zo’n ding stuk te krijgen.

herken ik ook niet. Had bij reparaties vaak keuze uit origineel, namaak of betere namaak. Zoals bij de uitlaat, koos voor een rvs uitlaat, jarenlang plezier van gehad.

Onderdelen worden ook heel vaak gedeeld, zelfs tussen merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

_Apache_ schreef op zondag 25 december 2022 @ 13:56:
[...]
herken ik ook niet. Had bij reparaties vaak keuze uit origineel, namaak of betere namaak. Zoals bij de uitlaat, koos voor een rvs uitlaat, jarenlang plezier van gehad.

Onderdelen worden ook heel vaak gedeeld, zelfs tussen merke.
Originele uitlaat van de eerste generatie FZS600 was ook gemaakt van goedkoopste staal wat er was, mijne destijds ook vervangen voor een Delkevic RVS exemplaar. Klonk ook wat leuker, zonder asociaal te worden (was stiller dan de originele uitlaat die vol gaten zat).

Was een leuke motor, kan je eigenlijk alles mee en kostte maar weinig.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

noes schreef op zondag 25 december 2022 @ 14:44:
[...]

Originele uitlaat van de eerste generatie FZS600 was ook gemaakt van goedkoopste staal wat er was, mijne destijds ook vervangen voor een Delkevic RVS exemplaar. Klonk ook wat leuker, zonder asociaal te worden (was stiller dan de originele uitlaat die vol gaten zat).

Was een leuke motor, kan je eigenlijk alles mee en kostte maar weinig.
Klopt. Maar uiteindelijk nekte het onderhoud mij. Reed toen regelmatig >30k per jaar.
En elke anderhalf jaar een aandrijfketting en tandwielen. Elke 2j een distributieketting.

Overgestapt naar een FJR. Cardan, abs en meer windbescherming.

Ik had de 2e gen. Met V vormige koplampen.

[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 25-12-2022 15:17 ]

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:26

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Normaliter post ik niet snel foto's met mezelf erop op het grote boze web, maar ik maak nu even een uitzondering. Een nieuwtje wat wellicht niet iedereen op de waarde weet te schatten die het voor mij heeft, maar voor mij een erg belangrijke mijlpaal: ik ben full member gemaakt! :D :D :D

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door LankHoar op 25-12-2022 18:30 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@Xenophon mooi stuurtje zeg! Hoeveel is dat, 14"? Blijf het een gave kleur vinden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:00

Secsytime

Automagisch

LankHoar schreef op zondag 25 december 2022 @ 18:24:
Normaliter post ik niet snel foto's met mezelf erop op het grote boze web, maar ik maak nu even een uitzondering. Een nieuwtje wat wellicht niet iedereen op de waarde weet te schatten die het voor mij heeft, maar voor mij een erg belangrijke mijlpaal: ik ben full member gemaakt! :D :D :D

***members only***
Congrats! Weet niet precies wat het betekent, maar blijkbaar is het iets belangrijks :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Eric Z schreef op zondag 25 december 2022 @ 13:30:
[...]

Ik had vorig jaar de achterste remklauw kapot. Gebruikt niet te vinden, althans niet in goede staat. De enige optie, een nieuwe remklauw van 500 euro :')

Nu ook weer.. Remschijven vervangen, tot er 3 bouten compleet vast gerot zitten in de voorvelg (heel bijdehand ook om in alu velgen stalen bouten te gebruiken...) en je deze er gewoonweg niet meer uit krijgt. Nu op zoek naar een velg waar geen bouten meer in zitten, dat blijkt ook nog een vrij lastige opgave omdat ze dit probleem allemaal hebben :X

Het is een leuke gooi en smijt fiets, ik rijdt er met veel plezier op rond. Maar met dit soort dingen heb ik nog nooit zo'n gekloot gehad als bij m'n huidige motor 8)7 Ik zoek dus 2 nieuwe velgen, want hoewel ik de bouten van de achterschijf nog niet heb geprobeerd heb ik een vaag vermoeden hoe die bouten los zullen komen: Niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Destruction op 25-12-2022 19:59 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-09 20:52
Lijstjestijd blijkbaar :
2002 - 2003
Suzuki GS500e

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sYwRhp08VQCk5aEWpQhhyycFBKI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/32BCWfCNc8OyHtYtauLMoGzl.jpg?f=fotoalbum_large

2003 - 2005
Suzuki RF600R

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x3oEyOgxCkAVkGbVzJmYB0zNl14=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vr7xlu6LJ65KVqYvRB38LSmh.jpg?f=user_large

2004 - 2006
Honda Goldwing GL1200 (later met EML tour zijspan)

En ja dat is pluche stof, lekker zacht
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RYOH7g3_MZlaM351eReebNWXZLU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Yn1qcDDO8SoLPHqOgTqzzXC.jpg?f=fotoalbum_large

2005 - 2009
Buell XB9SX

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y8ZT3j0HitUDdQqMkvqQT2uqJKA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s0IcUGz2QtR1vAbBB4P96uJa.jpg?f=fotoalbum_large

2006 - 2020
Suzuki RM250

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KVVpgVm0S4oKYPw3n_O0XfCL__s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eJXTpUZgr9AEw8RTaKGT9Ttr.jpg?f=fotoalbum_large

3-2006 - Heden
Honda Goldwing GL1500 ( Met diligence zjispan)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ncYAOMyVNQ5yol2q1XgNsmbqidk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rRrtE0LSWbFJe9Nef4srdHJ7.jpg?f=user_large

8-2009 - 6-2020
Harley-Davidson VRSCR V-Rod Street Rod

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RUyTGcpX23Qsd-lKNzMv4tKqCzI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JYeMpz3upgQ2UOVXFt7q2Ppw.jpg?f=fotoalbum_large

4-2017- 12-2020
Yamaha FJR1300

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0y0qqGW_m9QvIEUjhNRg70pHqpI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FYytRQjXD5eCK1ggvUE8S1oZ.jpg?f=fotoalbum_large

7-2020 - Heden
Honda Goldwing GL1800 ( met sinds 2021 Dedome zijspan)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hrAqVyOo4zFguY4wYVTd_pKoR0g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uWnmyLwetope1na8czNmk38E.jpg?f=fotoalbum_large

1-2021 - Heden
Buell XB12SS

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j2Fq7GsrKjSPF2Gyy7ncMsWgGto=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QaIG5ttt7ATcxjuuvkPTDxXY.jpg?f=fotoalbum_large

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric Z
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-10 23:03
Destruction schreef op zondag 25 december 2022 @ 19:47:
[...]

Ik had vorig jaar de achterste remklauw kapot. Gebruikt niet te vinden, althans niet in goede staat. De enige optie, een nieuwe remklauw van 500 euro :')

Nu ook weer.. Remschijven vervangen, tot er 3 bouten compleet vast gerot zitten in de voorvelg (heel bijdehand ook om in alu velgen stalen bouten te gebruiken...) en je deze er gewoonweg niet meer uit krijgt. Nu op zoek naar een velg waar geen bouten meer in zitten, dat blijkt ook nog een vrij lastige opgave omdat ze dit probleem allemaal hebben :X

Het is een leuke gooi en smijt fiets, ik rijdt er met veel plezier op rond. Maar met dit soort dingen heb ik nog nooit zo'n gekloot gehad als bij m'n huidige motor 8)7 Ik zoek dus 2 nieuwe velgen, want hoewel ik de bouten van de achterschijf nog niet heb geprobeerd heb ik een vaag vermoeden hoe die bouten los zullen komen: Niet.
Remklauw heb ik afgelopen jaar gereviseerd. Revisie setje was misschien 50euro. De rest kan niet echt veel aan stuk, dus gewoon pech dan.

Boutjes (in mijn geval de schijven voor) had ik direct meebesteld met de schijven, ok niet in de juiste maat. Was er alsnog een tripje naar de motorzaak nodig.
Goed passende inbus dop, tik er op met de hamer zodat die ook echt zo diep mogelijk er in zit en dat was bij mij voldoende eigenlijk. Dat er een aantal zouden sneuvelen had ik al ingecalculeerd, inbus na jaren los halen geeft vaker gezeur. Maar ik had erger verwacht, 2 gingen lastig. Maar de slijptol is er niet aan te pas gekomen :+ Torx er in meppen als ze niet willen helpt ook wel eens bij inbus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Eric Z schreef op zondag 25 december 2022 @ 22:16:
[...]

Remklauw heb ik afgelopen jaar gereviseerd. Revisie setje was misschien 50euro. De rest kan niet echt veel aan stuk, dus gewoon pech dan.

Boutjes (in mijn geval de schijven voor) had ik direct meebesteld met de schijven, ok niet in de juiste maat. Was er alsnog een tripje naar de motorzaak nodig.
Goed passende inbus dop, tik er op met de hamer zodat die ook echt zo diep mogelijk er in zit en dat was bij mij voldoende eigenlijk. Dat er een aantal zouden sneuvelen had ik al ingecalculeerd, inbus na jaren los halen geeft vaker gezeur. Maar ik had erger verwacht, 2 gingen lastig. Maar de slijptol is er niet aan te pas gekomen :+ Torx er in meppen als ze niet willen helpt ook wel eens bij inbus ;)
Als voormalig automonteur ken ik de trucs wel. Helaas zitten de laatste 3 totaal vast gerot. Daar krijg je absoluut geen beweging meer in (ook niet met WD-40 of heetstoken of wat ook). Vooral vanwege de materiaalkeuze :X Je draait gewoon géén staal in alu, maar Yamaha heeft bij de Fazer een uitzondering gemaakt 8)7

De remklauw reviseren is normaal gesproken een goede optie, in dit geval was de klauw dermate verrot dat ook dat geen optie meer was. En dan een gebruikte klauw zoeken die wel te reviseren valt, bleek een aardige uitdaging.

Nee, al met al.. Het zijn leuke fietsen maar om bovenstaande redenen zou ik iemand anders zo'n ding niet aanraden. Fair enough, bij de vorige eigenaar was mijn Fazer - zeker de laatste tijd - een buitenslaper. Dat helpt niet mee op het gebied van de remklauw. De bouten van de remschijven, dat is gewoon een debiele keuze van Yamaha geweest die eenvoudig te voorkomen was.

[ Voor 10% gewijzigd door Destruction op 25-12-2022 22:24 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:29

botoo

💀 too old to die young

Zo maak je lijstjes die leuk zijn om te lezen! d:)b

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:39
Nou ik ook dan maar:

1998-2000 Yamaha FJ600 ‘87
2001-2002 Kawasaki ZX6R ‘96
2003-2004 Ducati 748 ‘01
2005-2007 Yamaha R6 ‘03 circuitfiets
2008-heden Aprilia RSV Mille ‘00

Met die 748 in twee seizoenen 35.000 km gereden. Krijg weer een glimlach op mijn gezicht als ik aan dat ding terugdenk.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:02

***members only***
Tof. Mijn oom is jaren en jaren member geweest van CMA Hardenberg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:40
Ah lijstjes!

- FZR600
- VFR750F
- GSX600F (Mrs. Stalensnuitje)
- CBF600SA (Mrs.)
- Tiger 800 (samen)

Denk er al sinds de introductie over om de Tiger in te ruilen op een Trident, maar tot nu toe geen tijd gehad om proef te rijden. Na mijn Schotlandtrip in April/Mei heb ik er geloof ik ook niet meer op gezeten 🤐

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas1337
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-06-2024
Lijstje (snel klaar)

- Yamaha Diversion 900

Hoe meer ik rijd, hoe meer ik zit na te denken over een cruiser. Leuk uitzoekklusje voor het aankomende seizoen. Is een cruiser qua woon-werk een beetje te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wlie
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ook hier een korte lijst

2015 - 2019 Honda Hornet 900 (2002)
2019 - heden BMW R1200GS (2004)

Nog altijd erg blij met de laatste, denk dat mijn lijst volgend jaar exact hetzelfde is :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

mijn 'lijstje'

sept. 2019 - aug. 2022 Harley Davidson 883 (22K)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sq-iovOI1LB94hCaqxPeCmxKGTI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dT369oR4ueWjODUpAgbDKq55.jpg?f=fotoalbum_large

aug. 2022 -
Harley Davidson Dyna Lowrider S (3K)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S0MMkCGTzltZ9JyEvnduSQYYyMU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w89rKhVR3ozPQyCfJzYfa9Xx.jpg?f=fotoalbum_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
nldls schreef op maandag 26 december 2022 @ 14:13:
[...]

Tof. Mijn oom is jaren en jaren member geweest van CMA Hardenberg.
Leuk! Kans bestaat dat ik hem ken, ik woon er niet ver vandaan en heb redelijk wat contact met ze gehad over de jaren :)

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:51
Zo afgelopen maanden meerdere keren aan begonnen, om een verslag van mijn eerste motorvakantie te maken. Geen idee wat zet ik er in, wat niet. Moet ik een "Bommes"-foto ;) toevoegen ja/nee...uiteindelijk nee. Hieronder mijn verhaal.

In september had ik besloten een retourtje Calais - Dover te boeken zonder vastomlijnd plan wat ik zou willen doen. Natuurlijk waren er ideetjes maar voor de rest lekker los.
Uiteindelijk heb ik contact gehad met @ToolkiT die mij wat uitleg gaf over de soort wegen in Engeland en Wales en mij een aantal GPX-jes heeft gegeven voor een rit naar Snowdonia, Wales.

Op vrijdagochtend vanuit Mechelen waar ik logeerde bij een vriend naar Calais gereden, heel rustig aan gedaan en ruim op tijd voor de boot. Tijdens het wachten op de ferry raakte ik in gesprek met een Engelsman van 70 die net door Frankrijk was gegaan op zijn Royal Enfield, Himalayan. Samen gezeten op de boot, de man had mooie verhalen over waar hij kwam met zijn motor en de vrijheid die hij ervaarde. Mooi doel om tegen die leeftijd ook de vrijheid te hebben om zo te leven en reizen.

In Engeland aangekomen werd het natuurlijk links rijden, dit had ik niet eerder gedaan dus het eerste half uur even heel geconcentreerd rijden tot de M-weg er was. Helaas begon het vanaf dat moment ook te regenen. Eerst rustig maar steeds harder. Mijn pak met gore-tex hield het goed. Omdat de regen steeds harder ging vallen na enige tijd toch van de snelweg af om een hotel te zoeken. Op een half uur rijden was een leuk hotel, The Kings Arms Hotel in Melksham. Mijn pak was helaas niet bestand tegen zó veel regen en dan met name de regen die van mijn zadel naar mijn achterste liep.

Gelukkig was de volgende dag droog dus na een goed Engels ontbijt de motor ingepakt en weer op pad, naar Wales. Wat een ongelofelijk mooi gebied is dat zeg. De wegen, omgeving, heerlijk een totaal gevoel van vrijheid.
Heerlijk gereden, af en toe wel dreiging van regen maar gelukkig bleef het droog. Op een gegeven moment helemaal in de middle of nowhere, zo mooi.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KeiMIs9G0RyFA3EnLrvmVrsivN4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JY1C6nNVrt1Cqmx9ly8FPZ0B.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iwRpu5phSBCQ48_eZaoHjMZQCug=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SZv4PiVGWqTwZSIP5HpUIxhY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7CxmglbV6aARLo8fIKK1WUDB9oI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p6Sia61vChNAWrNlRXp2aoXE.jpg?f=fotoalbum_tile

Bij het Vymwy meer aangekomen, in de buurt stond een hotel aangegeven daar op de bonnefooi gaan kijken maar helaas was het vol. Uiteindelijk maar een hotel geboekt. Helaas wat verder dan ik dacht maar wel weer een mooie omgeving.

Na een goed Engels ontbijt weer op pad de route vervolgend maar onderweg zelf aanpassingen gedaan zodat ik door de kleinere dorpjes kon rijden, tussen de heggen door en soms weer opeens in de middle of nowhere staand.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kV_bhwoK3ZHIF6WHVJx4JOCuxUs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vh6pyTakIq2gkNj5rEFNpYTy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hMuqjsUDW65kYS2ZjY6qYct6zEE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kzzyF1SGTPs3KrS9rP6OXKtA.jpg?f=fotoalbum_tile

Af en toe goede stijgingspercentages er tussen 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3bWOQ-GQjPhPq3z05pDUf5HV3mU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oh8UOQcuIG2NaIMuBOyzmQGQ.jpg?f=fotoalbum_large

Vervolgens naar Holyhead gereden en in dubio gestaan of ik de boot naar Ierland zou pakken om één of twee dagen door Ierland te touren. Besloten om dit niet te doen om mij niet te hoeven haasten op de terugweg. Het verbaasde mij hoe dichtbij Ierland eigenlijk is. Binnen 2 dagen kun je er zitten vanuit Nederland zelfs als je niet alleen de snelweg pakt. Ierland is op de lijst van motorvakanties terecht gekomen. Op de weg terug weer een hotel gezocht en een mooi hotel in het Snowdonia National Park gevonden. In de avondschemering nog een wandeling gemaakt in de buurt en een aantal gezellige gesprekken aangeknoopt.

In dit hotel de volgende ochtend continentaal ontbijt, was weer even wennen van dagen Engels ontbijt. Sinds gisteren reed ik niet meer op de gpx-en van @ToolkiT omdat ik vanuit Snowdonia niet helemaal wist waarheen de weg mij ging leiden. Iedere ochtend een doel aangeklikt en Garmin de route laten maken, dat leverde ook heel leuke tochten op. Deze dag via Zuid-Wales naar een klein plaatsje in de buurt van Bath gegaan. In een heel mooi jaren 30 hotel terecht gekomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mGJJ3gexfazK2sN49r_8DAqPIK0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/76qgvKS0PSqkddeedsfXjabv.jpg?f=fotoalbum_large

's Avonds in een lokale pub wat gegeten en voor ik klaar was begonnen lokale muzikanten een oefensessie. Heel ontspannen en leuk om te zien en te horen. Iedereen aanwezig werd gevraagd of ze misschien mee wilde doen, heel gastvrij.

Omdat ik een aantal dagen later weer in Dover moest zijn de volgende dag rustig terug gaan rijden naar West-Engeland via een zuidelijke route. In de avond in Chiddingfold terecht gekomen in heel mooi, heel oude Inn, de Crown Inn (gaat terug tot de 15e eeuw). Na goed gegeten te hebben, gezellig aan de bar gehangen met de lokale bewoners en een goede avond gehad.

Op de laatste volle dag van mijn vakantie in Engeland rustig richting Dover gereden langs de zee langs diverse oefenterreinen waar veel wapentuig op vrachtwagens voorbij kwamen die waarschijnlijk op weg waren naar de Oekra:ine.
Langs de kust stond wel heel veel wind dus dat was wel opletten geblazen met de rukwinden maar niet iets dat ik in Nederland niet gewend ben. 's Avonds in Wye aangekomen op een half uur van Dover. Rustig aan gedaan en op tijd slapen voor de thuisreis de volgende dag.

Na een laatste Engels ontbijt de motor weer inpakken en op weg naar Dover en het vasteland. Had ruim gerekend maar helaas bleef een spoorwegovergang een goed half uur dicht dus uiteindelijk nog haasten naar Dover. Geen idee hoe lang bekeuringen vanuit Engeland op zich laten wachten maar ik heb mij even een stuk niet aan de snelheid gehouden wat ook wel lekker was om eerlijk te zijn :-)
Eenmaal met de ferry in Frankrijk aangekomen op weg naar Nederland tot Antwerpen reed het goed door maar daar in de file terecht gekomen en dat duurde heel lang dus na Antwerpen maar even een goede break gedaan, koffie, eten voor de laatste ruk naar huis. Bij het Prins Clausplein aangekomen moest ik kiezen of ik de file op de snelweg, A4, of de N-weg in ging. Uiteindelijk besloten om de snelweg te pakken omdat ik daar rustig tussen de file door kan.
Helaas heb ik thuis niet samen met mijn motor gehaald. Ter hoogte van Voorschoten kreeg ik een ongeluk. Helaas weet ik niet meer precies de aanleiding maar volgens mij ontweek ik een auto die een beweging naar binnen maakte waardoor ik een auto links raakte en daarna nog eentje aan de rechterkant. Volgende wat ik weet is dat ik op de grond lag met een agent boven mij, een kapotte motor op de grond. Gelukkig had ik niets gebroken, behalve mijn ego, kon ik nog naar de ambulance lopen en werd ik na wat tests vrij gegeven door het personeel. In de avond bleek wel dat mijn knie zwaar gekneusd en zeer dik was maar dus niets gebroken. Lang leve alle bescherming van pak met pads e.d. en mijn helm. Zo dankbaar dat ik altijd mijn bescherming aan heb. Enige wat echt kapot is, is mijn helm.

Onder aan de streep is mijn motor total loss verklaard, verkocht aan een opkoper. ;w
Heb wel mijn aankoopbedrag van de motor terug en een deel van mijn kleding is vergoed maar ja op dit moment geen motor. :'(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ePv4MbB85zxyc668iYr_epMGl9U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5TRMzGZxdTEpTpblPp1w9VSq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2qr8-hsYVX4-aZ41iHTZjHY4wk8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y6eOKes535rmtDtp6oiMoDJL.jpg?f=fotoalbum_large

@LankHoar @timmie271 @lolgast mijn motor mag dan ook uit de OP. Nu kijken naar wat ik voor een volgende motor ga doen, weer een tweedehands kopen of nu misschien zakelijk een motor leasen maar rijden ga ik hoe dan ook weer!

Beetje lang verhaal maar ben blij dat ik het uiteindelijk heb geschreven omdat ik er best tegenaan heb gehikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

@ll roel j mooi verhaal man. Toffe reis, alleen jammer van het einde. Het klonk alsof je bijna thuis was.

Hoop dat je er lichamelijk snel bovenop bent.
Dat je graag weer wilt opstappen geeft aan dat je er mentaal wel weer goed voorstaat, hopelijk krijg je snel het plaatje compleet wat er zich precies heeft afgespeeld, geeft je wat meer sluiting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
ll roel j schreef op maandag 26 december 2022 @ 16:48:
Zo afgelopen maanden meerdere keren aan begonnen, om een verslag van mijn eerste motorvakantie te maken. Geen idee wat zet ik er in, wat niet. Moet ik een "Bommes"-foto ;) toevoegen ja/nee...uiteindelijk nee. Hieronder mijn verhaal.

In september had ik besloten een retourtje Calais - Dover te boeken zonder vastomlijnd plan wat ik zou willen doen. Natuurlijk waren er ideetjes maar voor de rest lekker los.
Uiteindelijk heb ik contact gehad met @ToolkiT die mij wat uitleg gaf over de soort wegen in Engeland en Wales en mij een aantal GPX-jes heeft gegeven voor een rit naar Snowdonia, Wales.

Op vrijdagochtend vanuit Mechelen waar ik logeerde bij een vriend naar Calais gereden, heel rustig aan gedaan en ruim op tijd voor de boot. Tijdens het wachten op de ferry raakte ik in gesprek met een Engelsman van 70 die net door Frankrijk was gegaan op zijn Royal Enfield, Himalayan. Samen gezeten op de boot, de man had mooie verhalen over waar hij kwam met zijn motor en de vrijheid die hij ervaarde. Mooi doel om tegen die leeftijd ook de vrijheid te hebben om zo te leven en reizen.

In Engeland aangekomen werd het natuurlijk links rijden, dit had ik niet eerder gedaan dus het eerste half uur even heel geconcentreerd rijden tot de M-weg er was. Helaas begon het vanaf dat moment ook te regenen. Eerst rustig maar steeds harder. Mijn pak met gore-tex hield het goed. Omdat de regen steeds harder ging vallen na enige tijd toch van de snelweg af om een hotel te zoeken. Op een half uur rijden was een leuk hotel, The Kings Arms Hotel in Melksham. Mijn pak was helaas niet bestand tegen zó veel regen en dan met name de regen die van mijn zadel naar mijn achterste liep.

Gelukkig was de volgende dag droog dus na een goed Engels ontbijt de motor ingepakt en weer op pad, naar Wales. Wat een ongelofelijk mooi gebied is dat zeg. De wegen, omgeving, heerlijk een totaal gevoel van vrijheid.
Heerlijk gereden, af en toe wel dreiging van regen maar gelukkig bleef het droog. Op een gegeven moment helemaal in de middle of nowhere, zo mooi.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Bij het Vymwy meer aangekomen, in de buurt stond een hotel aangegeven daar op de bonnefooi gaan kijken maar helaas was het vol. Uiteindelijk maar een hotel geboekt. Helaas wat verder dan ik dacht maar wel weer een mooie omgeving.

Na een goed Engels ontbijt weer op pad de route vervolgend maar onderweg zelf aanpassingen gedaan zodat ik door de kleinere dorpjes kon rijden, tussen de heggen door en soms weer opeens in de middle of nowhere staand.
[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]

Vervolgens naar Holyhead gereden en in dubio gestaan of ik de boot naar Ierland zou pakken om één of twee dagen door Ierland te touren. Besloten om dit niet te doen om mij niet te hoeven haasten op de terugweg. Het verbaasde mij hoe dichtbij Ierland eigenlijk is. Binnen 2 dagen kun je er zitten vanuit Nederland zelfs als je niet alleen de snelweg pakt. Ierland is op de lijst van motorvakanties terecht gekomen. Op de weg terug weer een hotel gezocht en een mooi hotel in het Snowdonia National Park gevonden. In de avondschemering nog een wandeling gemaakt in de buurt en een aantal gezellige gesprekken aangeknoopt.

In dit hotel de volgende ochtend continentaal ontbijt, was weer even wennen van dagen Engels ontbijt. Sinds gisteren reed ik niet meer op de gpx-en van @ToolkiT omdat ik vanuit Snowdonia niet helemaal wist waarheen de weg mij ging leiden. Iedere ochtend een doel aangeklikt en Garmin de route laten maken, dat leverde ook heel leuke tochten op. Deze dag via Zuid-Wales naar een klein plaatsje in de buurt van Bath gegaan. In een heel mooi jaren 30 hotel terecht gekomen.

[Afbeelding]

's Avonds in een lokale pub wat gegeten en voor ik klaar was begonnen lokale muzikanten een oefensessie. Heel ontspannen en leuk om te zien en te horen. Iedereen aanwezig werd gevraagd of ze misschien mee wilde doen, heel gastvrij.

Omdat ik een aantal dagen later weer in Dover moest zijn de volgende dag rustig terug gaan rijden naar West-Engeland via een zuidelijke route. In de avond in Chiddingfold terecht gekomen in heel mooi, heel oude Inn, de Crown Inn (gaat terug tot de 15e eeuw). Na goed gegeten te hebben, gezellig aan de bar gehangen met de lokale bewoners en een goede avond gehad.

Op de laatste volle dag van mijn vakantie in Engeland rustig richting Dover gereden langs de zee langs diverse oefenterreinen waar veel wapentuig op vrachtwagens voorbij kwamen die waarschijnlijk op weg waren naar de Oekra:ine.
Langs de kust stond wel heel veel wind dus dat was wel opletten geblazen met de rukwinden maar niet iets dat ik in Nederland niet gewend ben. 's Avonds in Wye aangekomen op een half uur van Dover. Rustig aan gedaan en op tijd slapen voor de thuisreis de volgende dag.

Na een laatste Engels ontbijt de motor weer inpakken en op weg naar Dover en het vasteland. Had ruim gerekend maar helaas bleef een spoorwegovergang een goed half uur dicht dus uiteindelijk nog haasten naar Dover. Geen idee hoe lang bekeuringen vanuit Engeland op zich laten wachten maar ik heb mij even een stuk niet aan de snelheid gehouden wat ook wel lekker was om eerlijk te zijn :-)
Eenmaal met de ferry in Frankrijk aangekomen op weg naar Nederland tot Antwerpen reed het goed door maar daar in de file terecht gekomen en dat duurde heel lang dus na Antwerpen maar even een goede break gedaan, koffie, eten voor de laatste ruk naar huis. Bij het Prins Clausplein aangekomen moest ik kiezen of ik de file op de snelweg, A4, of de N-weg in ging. Uiteindelijk besloten om de snelweg te pakken omdat ik daar rustig tussen de file door kan.
Helaas heb ik thuis niet samen met mijn motor gehaald. Ter hoogte van Voorschoten kreeg ik een ongeluk. Helaas weet ik niet meer precies de aanleiding maar volgens mij ontweek ik een auto die een beweging naar binnen maakte waardoor ik een auto links raakte en daarna nog eentje aan de rechterkant. Volgende wat ik weet is dat ik op de grond lag met een agent boven mij, een kapotte motor op de grond. Gelukkig had ik niets gebroken, behalve mijn ego, kon ik nog naar de ambulance lopen en werd ik na wat tests vrij gegeven door het personeel. In de avond bleek wel dat mijn knie zwaar gekneusd en zeer dik was maar dus niets gebroken. Lang leve alle bescherming van pak met pads e.d. en mijn helm. Zo dankbaar dat ik altijd mijn bescherming aan heb. Enige wat echt kapot is, is mijn helm.

Onder aan de streep is mijn motor total loss verklaard, verkocht aan een opkoper. ;w
Heb wel mijn aankoopbedrag van de motor terug en een deel van mijn kleding is vergoed maar ja op dit moment geen motor. :'(

[Afbeelding]

[Afbeelding]

@LankHoar @timmie271 @lolgast mijn motor mag dan ook uit de OP. Nu kijken naar wat ik voor een volgende motor ga doen, weer een tweedehands kopen of nu misschien zakelijk een motor leasen maar rijden ga ik hoe dan ook weer!

Beetje lang verhaal maar ben blij dat ik het uiteindelijk heb geschreven omdat ik er best tegenaan heb gehikt.
Heftig hoor, vallen is niet niets en heb het zelf gelukkig nog nooit meegemaakt! Kan me goed voorstellen dat je ego een deuk oploopt..

We laten je lekker in de OP staan, en tag ons maar wanneer je weer een andere bike hebt, dan vervangen we die dan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmeh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:51

Jimmeh

Bacon

Kut van het einde maar precies wel genoten van de reis (y)

12600K - 3060Ti // Duke 890R // Stromer ST3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:08

***members only***
Even gegoogled, maar je staat gewoon ook op facebook hoor ;)
Maar wat moet ik me voorstellen bij deze mc? Is het net als Satudara, Hells Angels of No Surrender alleen dan met een religieuze inslag?

Acties:
  • +16 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e-bHwuB0t4iD_ehnhn0Vq8Gdv4g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ay0bdl472vfPp7Pz6dGQkXEt.png?f=fotoalbum_large
Volgend jaar maar iets specifieker zijn met mijn verlanglijstje voor kerst ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
wokkelz schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 12:37:
[...]

Maar wat moet ik me voorstellen bij deze mc? Is het net als Satudara, Hells Angels of No Surrender alleen dan met een religieuze inslag?
Volgens mij zijn dit veel bravere broeders dan die van Satudara, Hells Angels of No Surrender :)
https://www.facebook.com/...5f74570b58&q=gods%20squad

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ll roel j schreef op maandag 26 december 2022 @ 16:48:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Fijn te lezen dat je het verhaal al kan delen :)

En super foto's ik krijg meteen zin die kant op te rijden! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
[...]

Over andere clubs doe ik geen uitspraak. Kan wel zeggen dat onze club een oldschool back-patch MC is, wat inhoud dat we ons houden aan de normen en waarden van de MC scene waar we ons in bewegen. De C in "God's Squad CMC" staat voor Christian, dus met een Christelijke inslag inderdaad :)

@ToolkiT leuk filmpje dat je gevonden hebt, had ik nog niet gezien. Heb al wel heel wat kilometers met hem gereden inmiddels :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Het is zo enorm zacht weer overdag dat ik echt graag op de motor zou willen stappen en een stukje touren. Maar helaas heb ik geen vakantie dus moet gewoon werken, en daarna is het al donker en koud :(

Wellicht kan ik donderdag of vrijdag een paar uurtjes 's middags op de bike stappen en dan 's avonds wat verder werken. Het zou richting oudjaarsdag steeds zachter weer worden ook volgens de berichten die ik zag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:00

Secsytime

Automagisch

Bedankt voor de verheldering, snap er nog steeds niets van 😂

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Secsytime schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 16:29:
Bedankt voor de verheldering, snap er nog steeds niets van 😂
Gewoon een groep vrienden die met de motor op zondag een rondje om de kerk doen, om er vervolgens ook eventjes binnen te gaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
LankHoar schreef op maandag 26 december 2022 @ 16:16:
[...]

Leuk! Kans bestaat dat ik hem ken, ik woon er niet ver vandaan en heb redelijk wat contact met ze gehad over de jaren :)
Reed altijd op de gouden goldwing trike. Bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:49
[...]

Dan noem ook je ook gelijk de bekende “Outlaw” MC’s in NL haha. Denk dat het overgrote deel aan MC’s in NL niet bij die “1%” hoort, helaas worden ze daar wel mee geassocieerd. Is het trouwens in NL nog toegestaan om met een patch aan te rijden in het openbaar?

[ Voor 7% gewijzigd door cyntax op 27-12-2022 19:08 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:38
* KillaZ Meldt zich!

Vandaag een KTM 790 Duke gekocht uit 2018. Boekjes, Bridgestone bandjes, kettingsmeersysteem, bobbins, geen pekel en bovenal: 1 en al pret op 2 wielen. :9

Zal binnenkort even foto's schieten, beestje staat nu binnen nadat de weg wat vies en smerig was bij de verkoper.

Laat droog weer maar komen oOo

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nldls
Tof ding. Heb je hem al staan? En vandaag was het droog he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:47
nldls schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 21:18:
hier niet hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
nldls schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 21:18:
Zeker! Ik heb een bui op mijn kop gehad hoor ;(

K to the KillaZ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

LankHoar schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 16:16:
[...]

Over andere clubs doe ik geen uitspraak. Kan wel zeggen dat onze club een oldschool back-patch MC is, wat inhoud dat we ons houden aan de normen en waarden van de MC scene waar we ons in bewegen. De C in "God's Squad CMC" staat voor Christian, dus met een Christelijke inslag inderdaad :)

@ToolkiT leuk filmpje dat je gevonden hebt, had ik nog niet gezien. Heb al wel heel wat kilometers met hem gereden inmiddels :D
Juust, in t zelfde straatje als de CMA? Christian Motorcycle Association?

Bijbels smokkelen, geheime preken houden, aureooltjes dealen :+

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-10 20:06
Ik ben begonnen op een triple en geëindigd op een triple.
Die tussenstap had ik beter niet kunnen doen.

Begonnen in 2021

Yamaha MT09 SP
Ducati Streetfighter V2
Triumph Speed Triple 1200 RS

[ Voor 7% gewijzigd door FNale op 27-12-2022 23:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:50

BM

Moderator Spielerij
@LankHoar Ik zie dat ik nog met mijn 'oude' Versys in de TS sta. Zou deze er bij gezet kunnen worden (Versys is doorgeschoven naar vriendin, maar mag er prima bij blijven staan):
BM in "Hét grote motortopic - Deel 24"
Triumph Tiger 900 GT Pro (2020)

Paar dagen terug toch maar een cobrra nemo 2 oiler opgepikt voor op de Tiger. Komende dagen eens monteren en uitproberen, ben benieuwd.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
Was echt stevig aan het waaien vanmorgen. Met wind mee liep het bereik op en met wind van de zijkant moest ik goed opletten bij het bos in/uit. Wind valt dan op eens weg of komt er volle bak weer op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-10 17:47
cyntax schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 19:06:
[...]
Dan noem ook je ook gelijk de bekende “Outlaw” MC’s in NL haha. Denk dat het overgrote deel aan MC’s in NL niet bij die “1%” hoort, helaas worden ze daar wel mee geassocieerd. Is het trouwens in NL nog toegestaan om met een patch aan te rijden in het openbaar?
Ja hoor, over het algemeen geen probleem. Een paar van de bekende zijn wel verboden (Bandidos, Caloh Wagoh, Hells Angels, No Surrender, Satudarah), maar verder mag het gewoon.
LankHoar schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 16:16:
[...]
De C in "God's Squad CMC" staat voor Christian
[...]
Ah, Cycle Motor Christian, got it :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
FNale schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 23:23:
[...]

Ik ben begonnen op een triple en geëindigd op een triple.
Die tussenstap had ik beter niet kunnen doen.

Begonnen in 2021

Yamaha MT09 SP
Ducati Streetfighter V2
Triumph Speed Triple 1200 RS
Wel nieuwsgierig, waarom beviel de Streetfighter niet? Ik overweeg die ook als (verre) toekomstige opvolger op mijn '22 09 SP

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:02
Melkunie schreef op woensdag 28 december 2022 @ 08:31:
[...]

Ja hoor, over het algemeen geen probleem. Een paar van de bekende zijn wel verboden (Bandidos, Caloh Wagoh, Hells Angels, No Surrender, Satudarah), maar verder mag het gewoon.

[...]

Ah, Cycle Motor Christian, got it :+
Maar, wat als je nu Jos heet? Of Piet, Klaas, Jan, Tom, in plaats van Christian? En mag Chris dan ook nog mee doen, of Christoph?

Voor de duidelijkheid @LankHoar, ik waardeer het echt wel. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ll roel j
_Apache_ schreef op maandag 26 december 2022 @ 17:42:
@ll roel j mooi verhaal man. Toffe reis, alleen jammer van het einde. Het klonk alsof je bijna thuis was.

Hoop dat je er lichamelijk snel bovenop bent.
Dat je graag weer wilt opstappen geeft aan dat je er mentaal wel weer goed voorstaat, hopelijk krijg je snel het plaatje compleet wat er zich precies heeft afgespeeld, geeft je wat meer sluiting.
Ja inderdaad redelijk dichtbij moest nog ca 40km rijden. Het herinneren van wat er precies is gebeurd heb ik losgelaten, het hoeft niet, dit is ook goed. Ben blij dat ik het in ieder geval een plaats heb kunnen geven en dat ik er nog ben.

Nu ik nieuwe spullen moet gaan kopen o.a. helm ga ik toch ook maar kijken voor een Go Pro.
LankHoar schreef op maandag 26 december 2022 @ 17:42:
[...]

Heftig hoor, vallen is niet niets en heb het zelf gelukkig nog nooit meegemaakt! Kan me goed voorstellen dat je ego een deuk oploopt..

We laten je lekker in de OP staan, en tag ons maar wanneer je weer een andere bike hebt, dan vervangen we die dan :)
Dank je wel! Hopelijk weer snel, mis het rijden wel héél erg vooral met dit lekkere warme weer in december.
Jimmeh schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 10:46:
Kut van het einde maar precies wel genoten van de reis (y)
Yup inderdaad heerlijk genoten en weer eens terug die kant op want zo mooi!
ToolkiT schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 15:51:
[...]

Fijn te lezen dat je het verhaal al kan delen :)

En super foto's ik krijg meteen zin die kant op te rijden! :)
Inderdaad, duurde even maar nu was het moment.
Nogmaals dank voor de routes!

Hahaha begrijp precies wat je bedoelt, als ik zo dichtbij zou wonen zou ik ook gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazzy
  • Laatst online: 18:56

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

In dit topic vind je verschillende enthousiaste verslagen van de Dutch 1000. De inschrijving voor de 2023 editie is net geopend: https://thedutch1000.nl Het startpunt is dit jaar in Stroe en naast de 1000 km. kun je ook voor de 300, 500 of 700 gaan. Zelf heb ik vorig jaar de 500 gedaan en dat vond ik met mijn quad voertuig precies mooi zat, doe dit jaar dus ook gewoon weer de 500.

Wie nog meer? Zal echt niet binnen een paar dagen vol zitten, maar vroeg inschrijven is vroeg starten.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Ik heb het vorig jaar op mijn Vespa gereden.
De 1000km, toffe ervaring, ook ruim binnen de beoogde 24 uur gehaald.
Twijfel of ik nog een keertje wil rijden.
Ik heb gereden alsof ik op de vlucht was >:)
Dit keer is dat goed gegaan, maar ik ga het lot denk ik niet tarten.

Maar wie weet, ben er nog niet over uit :)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazzy
  • Laatst online: 18:56

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Bommes schreef op woensdag 28 december 2022 @ 22:53:
Volgens mij wel. :)

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 07:43
@ll roel j
Heftig einde!

Heb een paar jaar geleden mijn auto in de vangrail mogen parkeren op de ring Amsterdam.
Ben door m’n pa geforceerd vanaf Berger in zijn auto naar huis te rijden, om niet beangstigd te worden voor het rijden.
Ik zou dan ook willen adviseren niet te lang te wachten met opnieuw opstappen

Verder ziet je trip er gaaf uit, zou zelf ook zoiets willen doen

• wokkelz
Bommes schreef op woensdag 28 december 2022 @ 22:53:
Ik heb het vorig jaar op mijn Vespa gereden.
De 1000km, toffe ervaring, ook ruim binnen de beoogde 24 uur gehaald.
Twijfel of ik nog een keertje wil rijden.
Ik heb gereden alsof ik op de vlucht was >:)
Dit keer is dat goed gegaan, maar ik ga het lot denk ik niet tarten.

Hoelang heb je er over gedaan met de Vespa?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online
wokkelz schreef op donderdag 29 december 2022 @ 09:11:
[...]

Hoelang heb je er over gedaan met de Vespa?
Net nog even terug gezocht: iets meer dan 16 uur uit en thuis op de camping. 62km/u gemiddeld inclusief pauzes.
14,5 uur daadwerkelijk gereden volgens de tomtom,1051km gereden, 72km/u gemiddeld zonder stops.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online
Klopt, toch weer ingeschreven.
Was toch wel een toffe dag, kijken hoe een wat deze editie brengt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmeh

Jimmeh

Bacon

Bommes schreef op donderdag 29 december 2022 @ 10:56:
[...]

Net nog even terug gezocht: iets meer dan 16 uur uit en thuis op de camping. 62km/u gemiddeld inclusief pauzes.
14,5 uur daadwerkelijk gereden volgens de tomtom,1051km gereden, 72km/u gemiddeld zonder stops.
Da's dan toch niet echt aan legaal tempo :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online
Nee klopt, ik houd er niet zo van om voorbij gereden te worden.
Dus houd ik het gas meestal vol op de stuit >:)
Maar goed het blijft een Vespa 250cc met 23pk.
Heel hard gaat het allemaal nou ook al weer niet.

Toch ben ik wel elke 2 uurtjes even afgestapt, al was het maar ook te tanken en een rondje rond de motor te lopen.
Alleen voor de lunch ben ik echt even gaan zitten op een bankje, paar broodjes er bij, fles jus d'orange, paar energie repen.
Verder elke stop wel een handje nootjes, en wat drinken.
Avondeten was niet meer dan een broodje hamburger bij een stempelpost ergens onderweg.

Voor de rest dus gas open en de navigatie volgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Bommes op 29-12-2022 11:22 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Fedde
De uitlaat zit erop! Alleen twee van die plastic schroefjes in de zijkap van de radiator hebben het niet overleefd. Dus daar maar even nieuwe voor besteld.. :-).

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/MNc9vk1/akra2.png
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/h1KFYRW/akra1.png

Vanaf feb weer in de verzekering, dan eens rijden met wat mooier weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@BM ik heb je Triumph er bij gezet :)

@wokkelz ik vind het trouwens jammer dat je me zo makkelijk kunt vinden n.a.v. 1 foto hier in mo tags :P Ik heb jarenlang geen FB gehad, en pas sinds een paar jaar en gebruik het alleen voor de club om internationale contacten bij te houden. Heb tot kort een 100% ingocnito naam gebruikt, maar omdat mensen die niet herkenden toch maar iets aangepast. Enfin, begrijpelijk maar zit me toch wel wat dwars, ik zie er ook geen passende oplossing voor gezien ik wel wil kunnen babbelen met mijn internationale vrienden.. :P
nldls schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 17:19:
[...]

Reed altijd op de gouden goldwing trike. Bekend?
Ik heb die trike wel eens gezien denk ik, maar ik kan er zo even geen gezicht aan koppelen helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ll roel j
Kalevandaal schreef op donderdag 29 december 2022 @ 08:48:
@ll roel j
Heftig einde!

Heb een paar jaar geleden mijn auto in de vangrail mogen parkeren op de ring Amsterdam.
Ben door m’n pa geforceerd vanaf Berger in zijn auto naar huis te rijden, om niet beangstigd te worden voor het rijden.
Ik zou dan ook willen adviseren niet te lang te wachten met opnieuw opstappen

Verder ziet je trip er gaaf uit, zou zelf ook zoiets willen doen
Ja helaas minder einde.

Wil komende maand weer ff een rondje rijden met mijn oude instructeur (buurman 5 huizen verder 8)) en volgende week een afspraak maken bij een dealer voor een proefrit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:32
LankHoar schreef op donderdag 29 december 2022 @ 11:31:
@BM ik heb je Triumph er bij gezet :)

@wokkelz ik vind het trouwens jammer dat je me zo makkelijk kunt vinden n.a.v. 1 foto hier in mo tags :P Ik heb jarenlang geen FB gehad, en pas sinds een paar jaar en gebruik het alleen voor de club om internationale contacten bij te houden. Heb tot kort een 100% ingocnito naam gebruikt, maar omdat mensen die niet herkenden toch maar iets aangepast. Enfin, begrijpelijk maar zit me toch wel wat dwars, ik zie er ook geen passende oplossing voor gezien ik wel wil kunnen babbelen met mijn internationale vrienden.. :P
Misschien niet zowel je nickname als je volledige naam gebruiken op Facebook? En je posts op Facebook default op friends only zetten :)

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online
geert_s schreef op donderdag 29 december 2022 @ 16:33:
[...]

Misschien niet zowel je nickname als je volledige naam gebruiken op Facebook? En je posts op Facebook default op friends only zetten :)
Te laat..
What has been seen cannot be unseen :P

Ander nieuws:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EXHta_Fjacrq13IocBSnRdopSbc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9e9c2G6DR7EIwoO4u29aWcdx.jpg?f=fotoalbum_medium
Extra lampje op de Guzzi.

Klaar voor de offroad rit morgenavond, start is eind 18:30, dan150km rijden en weer terug bij het startpunt in Mill.
Erg veel zin in, koud gaat het zeker niet zijn, hopelijk krijg ik mijn zware zwijntje door de blub gemanoeuvreerd :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Destruction schreef op zondag 25 december 2022 @ 19:47:
[...]

Vanmiddag een andere velg gevonden waar nog hele goede schijven op zaten. Band over laten zetten op die velg en hiermee staat de Fazer weer op z'n wielen. De verkoper gaf me een achter remschijf mee, die blijkt gewoon nog nieuw te zijn 8) En ik struikelde vanmiddag over een velg zonder schijf (en zonder gebroken bouten...). Daar kan dan die schijf mooi op, en een nieuwe achterband. Dan ben ik in principe klaar met de achterkant. Voorop zitten nu dus schijven die al wel ietsje slijtage hebben gehad, maar ook nog een hele tijd mee kunnen.

En toen ik toch al bij de motorzaak stond heb ik gelijk een paddock stand gescoord. De Fazer heeft geen bok en ik heb hier wel 's vaker motoren staan zonder, dan kan ik 'm met die paddock stand gewoon onder de achterbrug pakken. Problem solved.

Die oude velg.. Misschien krijg ik nog iets verzonnen, dan kan ik daar altijd nog nieuwe schijven en een nieuwe band op gooien om 'm vervolgens weer terug te zetten. Anders gezegd, ik wilde 'm al in de ijzerbak mikken maar daar ga ik nog even mee wachten :)

[ Voor 8% gewijzigd door Destruction op 29-12-2022 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmeh

Jimmeh

Bacon

Bommes schreef op donderdag 29 december 2022 @ 11:22:

Dus houd ik het gas meestal vol op de stuit >:)
Maar goed het blijft een Vespa 250cc met 23pk.
Heel hard gaat het allemaal nou ook al weer niet.
Da's inderdaad wel het voordeel van 'beperkt' vermogen :P

Was ook een van de redene van mn keuze 890R vs 1290, met de 890 kan je toch beetje gas geven zonder je rijbewijs kwijt te zijn 8)7

Ben ook wel voor lange ritten enzo maar doe me toch maar ergens in de spaanse pyreneeen dan :+

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• KillaZ
Vandaag nog even een stukje gereden, zonnetje, 10 graden. Asfalt was nog wat vochtig. Alleen maar goed om de motor te leren kennen.

"Rain" mode aan en die greep keurig in bij een rotonde. Prima (onbedoelt) te driften die Duke :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2P5rdUCf29F8NHUS8-e4xFWXXn8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q1X1HUF95DXHYsS87FdbTfco.jpg?f=fotoalbum_large

Morgen wat goodies binnen:
  • Bar end mirrors
  • USB voorbereiding (KTM origineel)
  • Motor mover (mijn schuur is wat klein)
  • Inrijklem (voor als ik hem in de zomer op een aanhanger sjees

[ Voor 16% gewijzigd door KillaZ op 29-12-2022 22:57 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmeh

Jimmeh

Bacon

Geen andere uitlaat, of komt die later nog ? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@KillaZ welke motormover heb je besteld? Zoiets?
motor mover
Ik heb er hier nog eentje in de weg staan waar ik graag vanaf wil, ik hoef er niets voor te hebben maar ik ga het niet opsturen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
geert_s schreef op donderdag 29 december 2022 @ 16:33:
[...]

Mijn naam is compleet uniek op FB :) En ik heb alle privacy settings al dichtgetimmerd. Maar ja, als iemand je tagt of iets met jou post, dan helpen die instellingen niet zoveel uiteraard (taggen wel btw).
Bommes schreef op donderdag 29 december 2022 @ 17:14:
[...]

Te laat..
What has been seen cannot be unseen :P
Nooooooo :P

Gaat dat extra rodige lampje nu echt helpen 's nachts? Lijkt me niet heel sterk, maar kan ook aan de foto liggen uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Rood?
Dat zijn de gele mistlampen die hij eerder al eens gepost heeft (dacht ik?). Of mistlampen met een geel filter ervoor, zoiets.

[ Voor 4% gewijzigd door DrivinUCrazy op 30-12-2022 15:13 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 15:09:
Rood?
Dat zijn de gele mistlampen die hij eerder al eens gepost heeft. Of mistlampen met een geel filter ervoor, zoiets.
Geel, rood, oranje.. Lijkt allemaal wel een beetje op elkaar toch (en mijn vrouw vind wel vaker dat ik een kleur bij de verkeerde benaming noem) :P

Ik vraag me echter af hoeveel winst je in je zicht behaald met zo'n kleur lamp, gezien er al een fel wit licht aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Alle licht in het pikkedonker is meegenomen. ;)
Het voordeel zit hem vooral er in dat deze een bredere lichtbundel hebben, vandaar de naam breedstralers. Je verzint het niet. :+ Of de kleur nog voordelen heeft, geen idee. Al zeggen ze wel dat geel minder hinderlijk is bij mist.

Op de Super Tenere had ik niet te klagen over het licht met een dubbele H7 koplamp, maar de breedstralers voegden toch ook nog wel wat toe. Al waren die vooral bedoeld voor de zichtbaarheid overdag.

De verlichtingstechniek maakt mbv led wel mooie sprongen.
Nu op de Tracer heb ik één koplampje, maar dit is dan een led-lamp. Die verlicht op zich al prima. Een vergelijkbaar lampje zit er op als groot licht.
Toen op de snelweg een auto wat kort voor mij invoegde seinde ik even met dat groot licht. Ik voelde me direct bijna schuldig zoveel licht als daar vanaf kwam. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
Moet zeggen dat als het echt donker is, ik wel blij ben met de breedte stralers op mijn Triumph. Geeft een bak licht op zij en ook wel wat naar voren toe. Het licht wordt meer een vierkant geheel zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz
LankHoar schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 15:07:
[...]

Mijn naam is compleet uniek op FB :) En ik heb alle privacy settings al dichtgetimmerd. Maar ja, als iemand je tagt of iets met jou post, dan helpen die instellingen niet zoveel uiteraard (taggen wel btw).

[...]

Nooooooo :P

Gaat dat extra rodige lampje nu echt helpen 's nachts? Lijkt me niet heel sterk, maar kan ook aan de foto liggen uiteraard.
Kwam op de fb van je club, daar werd een new member in het zonnetje gezet wat snel aan jouw verhaal te koppelen is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:32
Ik heb laatst een helm voor op de snorfiets gekocht voor een paar tientjes, maar man wat ben ik blij met m'n Personal Fit Shoei van ruim 900 euro :+
Maarja voor 70 euro voor een scooterhelm die max 25kmh gaat mag ik eigenlijk niet klagen. Het was trouwens gekkenhuis, iedereen kwam voor hetzelfde (goedkope scooterhelm)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik had persoonlijk niet een snorfietshelm gekocht maar die snorfiets ingeruild :p Uiteindelijk is het toch min of meer de bedoeling dat de snorfiets verdwijnt.

Niks tegen brommers op dat vlak, ik heb ook het plan gehad om d'r een oud Tomosje ofzo bij te kopen, maar voor ik een helm op ga zetten om 25km/u te rijden 8)7 Laat dan maar zitten.

[ Voor 36% gewijzigd door Destruction op 30-12-2022 17:30 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• harley
Eigenlijk zou ik me ervoor moeten schamen maar aan de andere kant hoe vaak zie je nou zoiets ;)

Resultaat van het kouwkleum treffen en de steeds ouder wordende garde.
Als corona er niet was geweest zou dit het 30e jaar zijn geweest. 2 jaar terug mochten we nergens. Vorig jaar hebben we wel 2x een alternatief treffen georganiseerd maar andere lokatie is toch niet hetzelfde. Dit jaar wel weer op "onze" oude lokatie maar op de vorige lokaties was wel sanitaire voorziening en sindsdien is schijten in het bos toch niet echt gewenst meer....

Helaas was het niet koud (sterker nog heb ik mijn zomerslaapzak gelegen omdat het te warm was 2e nacht) maar wel veel regen. Dan toch liever de kou dan is er meestal geen regen en het kampvuur kan je opwarmen als het nodig is

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-RM_qFVLwqPHngI4A103Bh8qOt0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fv6aoHsfGjGl9YYd9OU7ZV1u.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aW1cnJvDdgrC1vpVoFVwkPibhAk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S9231xkgoIlFcFmn91x1k5m4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mDw7Cq4AIEJ7iAOHTUwkqPDgIA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lYrtlj4kdt09JhgOytzT6MN2.jpg?f=fotoalbum_large

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@harley overtreffende trap van een chemisch toilet en ook de overtreffende trap van een bbq pakket :Y)
Volgend jaar een mobiele douch en een massage salon mee? :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
@botoo nee dat toilet was al discussie genoeg over.
Kouwkleumtreffen is back to basic. We hebben een kampvuur schaal omdat dat moet en een veldje verder geen voorzieningen.
Maarja we zijn met 15 man waarvan er 10 60+ zijn.... Dus ergens snap ik het wel.

En qua eten valt dit wel mee, we hebben altijd veel te veel eten bij. Iedereen neemt wat mee voor iedereen maar dat 15x en maar 2 overnachtingen resulteert in een culinaire "weekendje" ;)

[ Voor 10% gewijzigd door harley op 30-12-2022 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Een dixi vind ik al basic zat anders. Ik vind het idee én de uitvoering prachtig!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Basic is op je hurken met je ( * ) in de distels zitten :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 15:19:
[..]
Of de kleur nog voordelen heeft, geen idee. Al zeggen ze wel dat geel minder hinderlijk is bij mist.
[..]
In het verkeer valt geel wel goed op: vrijwel alle (recente) auto's hebben zeer witte lampen, een niet verblindende maar wel duidelijk gele lamp wijkt daar goed van af.
botoo schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 18:36:
Basic is op je hurken met je ( * ) in de distels zitten :+
Met je ** bedoel je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@harley geweldig! Heb zoiets inderdaad nog nooit gezien en zou best moeten lachen wanneer ik dat in het wild tegen zou komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
botoo schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 12:50:
@KillaZ welke motormover heb je besteld? Zoiets?
[Afbeelding: motor mover]
Ik heb er hier nog eentje in de weg staan waar ik graag vanaf wil, ik hoef er niets voor te hebben maar ik ga het niet opsturen.
Thanks! Heb die van datona op bobbins besteld. Werkt als een tiet!

Evengoed bedankt voor het aanbod ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 07:43
Sinds ik de motor gekocht heb al druk bezig met accessoires te zoeken. Voor het werk maar alvast een rugzak besteld, en de gebruikelijke noodzakelijkheden zoals pinlock en gehoorbescherming.
Nu was ik met collega onderweg, die wees mij er op dat een communucatiesysteem toch wel handig is ;)
Hij rijdt met Cardo, samen met andere collega’s. Verder geen motorrijders in mijn directie kennissenkring. Ergo: op zoek naar een Cardo systeem.

De gebruikelijke methode: webshops scouten en MP zoekopdracht opslaan.
Mijn conclusie was vrij snel: wel de packtalk bold of black.
Na veel googelen vanmorgen viel mij op dat er weinig webshop ze nog op voorraad hebben, laat staan Cardo zelf.
Kom er dus net achter dat er een nieuw model uit komt 8)7 , de Packtalk Neo
Maar deze is ook nog niet te koop :X
Toch maar iets meer geduld hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 02-10 13:26
Mooi man, @harley. Erg geslaagd zo te zien.

Het is dat de motor opgebokt in de hoek van de garage staat zonder accu. Het is - as we speak - 15 graden buiten. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmeh

Jimmeh

Bacon

Kalevandaal schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 07:36:
Die heeft "Mesh 2.0" wat beter zou moeten zijn dan de eerste generatie, al werkt de verbetering enkel als iedereen de nieuwe versie heeft. Als je dus vaak met mensen rijd die nog een 1.0 (bold, black, slim) hebben, heeft het weinig nut.
Ook staat de prijs er van best stevig, een nieuwe bold of slim vind je voor bijna de helft.

Ik heb zelf een slim (en meeste van n maten), die mesh werkt echt héél goed, alleen soms lastig om op te zetten.
Volgens cardo zelf zou je niet steeds een nieuwe groep moeten maken maar da's bullshit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
Ik heb de goedkoopste Cardo, maar die kan volgens mij maar met 1 andere gebruiker. Weet niet hoe dat gaat in een MESH netwerk met anderen die een bolt of een pack hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:44

Rick-Jan

always connected

Ik heb zelf de freecom 4, die kan met maximaal 3 anderen. Een aantal vrienden die diegene met mesh hebben moeten met mij op de '"oude" manier verbinding maken zeggen ze.

Maar ze kunnen wel met mij in 1 netwerk.

[ Voor 11% gewijzigd door Rick-Jan op 31-12-2022 10:18 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
Maar hoor jij dan ook meer dan 3 mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:44

Rick-Jan

always connected

nldls schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 10:20:
Ja, met de motor groep waren we met zn 5en en hoewel het koppelen een gedoe was is het uiteindelijk wel gelukt!

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Kalevandaal schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 07:36:
Sinds ik de motor gekocht heb al druk bezig met accessoires te zoeken. Voor het werk maar alvast een rugzak besteld, en de gebruikelijke noodzakelijkheden zoals pinlock en gehoorbescherming.
Nu was ik met collega onderweg, die wees mij er op dat een communucatiesysteem toch wel handig is ;)
Hij rijdt met Cardo, samen met andere collega’s. Verder geen motorrijders in mijn directie kennissenkring. Ergo: op zoek naar een Cardo systeem.

De gebruikelijke methode: webshops scouten en MP zoekopdracht opslaan.
Mijn conclusie was vrij snel: wel de packtalk bold of black.
Na veel googelen vanmorgen viel mij op dat er weinig webshop ze nog op voorraad hebben, laat staan Cardo zelf.
De Packtalk Edge is wel al te koop! De Edge heeft een magnetische mount, de Neo niet.
nldls schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 10:12:
Ik heb de goedkoopste Cardo, maar die kan volgens mij maar met 1 andere gebruiker. Weet niet hoe dat gaat in een MESH netwerk met anderen die een bolt of een pack hebben.
Rick-Jan schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 10:17:
Ik heb zelf de freecom 4, die kan met maximaal 3 anderen. Een aantal vrienden die diegene met mesh hebben moeten met mij op de '"oude" manier verbinding maken zeggen ze.

Maar ze kunnen wel met mij in 1 netwerk.
Klopt, de niet-mesh modellen worden gewoon via Bluetooth gekoppeld. Rijder 1 koppelt met 2, 2 koppelt met 1 duh) en 3, rijder 3 koppelt met 2 en 4 en rijder 4 koppelt met 3. Maar als rijder 2 er tussenuit piept dan kan 4 niet meer met 1 praten. Bij mesh kan dat nog wel. Normaal gezien is het gewoon één groot groepsgesprek. Je kan met de Cardo's ook wel 'voorkeuren' instellen dat je een directe privé lijn hebt met één van de twee gekoppelde rijders, maar daar heb ik zelf nog nooit gebruik van gemaakt.

Ik heb zelf overigens de Packtalk Edge (na 6+ jaar zonder communicatie te hebben gereden). Erg tevreden over, de Cardo spraakcommando's doen het 99% van de tijd, met Siri heb ik wat meer moeite (die reageert slechts 10% van de tijd op Hey Siri en dat moet je echt op een extreem onnatuurlijke manier tegen de Cardo schreeuwen).

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09 20:15

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmeh

Jimmeh

Bacon

nldls schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 10:20:
Gaat perfect, al is iedereen met elkaar verbonden in een netwerk, en jij dan met slechts 1 persoon.
Zit die persoon niet in de buurt hoor jij de rest ook niet meer, ook al rij je er vlak achter.
Als je altijd zelfde tempo rijd of iemand met gelijkaardig tempo hebt werkt dat best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-10 17:47
Is dat varkentje ook onderdeel van de jaarlijkse traditie? Ken toevallig iemand die in een Helmondse slagerij werkt en het er met kerst toevallig over had dat er elk jaar 1 varkentje besteld wordt rond deze tijd :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chninkel
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-09 22:53
psnepvangers schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:19:
Zijn er mensen die hier een gat in de betonnen garagevloer hebben laten zagen voor een motorbrug? Eerste offerte hier vragen ze al snel €3000,- voor, inclusief afvoeren materiaal.
Ik zat wat oude posts te lezen in motorforums.
Ja maar ik heb het zelf gedaan drie jaar geleden. Ben altijd benieuwd of andere het ook aangedurfd hebben . Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jHtVaKpUDcNuVZ5Qw5Ly0t1GjVY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4DttAqxo6PetIYGx62NtMhgc.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YkiRNND_wPT1TsC_WjsMObVYDcs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dEWTXHSz7uj2gecwszXE4Bv7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Chninkel schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 15:20:
[...]

Ik zat wat oude posts te lezen in motorforums.
Ja maar ik heb het zelf gedaan drie jaar geleden. Ben altijd benieuwd of andere het ook aangedurfd hebben . [Afbeelding][Afbeelding]
d:)b
Staat op mijn verlanglijst als we een garage gaan bouwen

Waar heb je deze brug vandaag?

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
Vandaag was weer zo'n dag. Ik had een litho van Carl Fogarty via Marktplaats verkocht. Met de koper afgesproken dat ik hem zou komen brengen. Kom ik daar, heeft hij een prachtige 851 staan. Afijn, we raken aan de praat en ik was ruim een uur en 2 bakken koffie verder voordat ik weer naar huis ging. Het is gewoon fijn om motorrijder te zijn: altijd een goed gespreksonderwerp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chninkel
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-09 22:53
Joris748 schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 15:38:
[...]

d:)b
Staat op mijn verlanglijst als we een garage gaan bouwen

Waar heb je deze brug vandaag?
https://www.kippersrijsse...ydraulisch-en-pneumatisch

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Zo, nog even lekker een laatste rondje gereden voor dit jaar. Heerlijk! Ik wens jullie allemaal een fijne jaarwisseling toe, en alvast vele, veilige kilometers voor 2024!

Pagina: 1 ... 450 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.