Vorig jaar is dus de Tracer 9 uitgekomen, met hellingshoekafhankelijke bochtenverlichting. In de garage kun je die hellingshoek niet simuleren, dus testen en afstellen van die lampen kan alleen met de computer er aan.
Nu is mijn monteur geen dealer, dus hij heeft ook universele diagnose apparatuur.
Daarmee kan hij alles uitlezen zonder problemen, maar aansturen is bij nieuwere modellen nog een dingetje.
Texa had vorig jaar de optie om de bochtenverlichting aan te sturen nog niet er in zitten. Nu, sinds dit jaar wel. Direct testen natuurlijk... De lampen gaan niet aan, maar de software kwam wel in een loop terecht. Klein bugje. Via Carmo de bug gemeld, en dit wordt teruggekoppeld aan Texa. Waarschijnlijk krijg ik binnenkort de vraag of ik even langs wil komen met de motor om de Texa er opnieuw aan te hangen en dit even opnieuw te proberen.
Ik vind overigens wel bizar wat er allemaal wordt bijgehouden volgens die OBD standaard. Zo stond er ook "startproblemen" bij. Ja duh, als je het knopje niet lang genoeg indrukt slaat ie niet aan. Maar om dat nou op te slaan als een startprobleem...
@
nldls De KNMV heeft nieuw onderdak gevonden voor de VRO trainingen in Lelystad. Daar kun je dus ook weer terecht.
Ik heb gisteren naar de data zitten kijken, maar in april is het op zondag wat me waarschijnlijk niet zo lekker uit komt, en in juni op een zaterdag die me zéker niet goed uitkomt.
Ik twijfel nog even over die dag in april.
[
Voor 13% gewijzigd door
DrivinUCrazy op 22-12-2022 12:32
]