Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 449 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.132 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

tim427 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 23:13:
Uiteraard binnenzetten is ideaal, iets wat tijdens de wintermaanden nog te overwegen is.

Maar de overige seizoen; de accu swappen is net ff te vervelend. Thans stuk vervelender dan even 5~10 minuten spanning erop :)

Tips/ervaringen met lithium-ion?
Zou dan eerder investeren in een compacte booster, gebruik die om je motor mee aan te slingeren en je kan rijden.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:02
Een te diep leeggetrokken accu is anders ook einde verhaal voor die accu, dus dat zou ik niet zo snel aanraden. Een startbooster is op zich handig als je veel weekendjes weg gaat en zo, voor die keer dat je in de middle of nowhere strandt... Maar imho geen permanente oplossing voor langere periodes stilstand.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 02-10 13:26
Ah, perfecte timing. Ik ben net op zoek naar een nieuwe. :)

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:39
Ik heb een goede week uitgekozen om een (voor mij) nieuwe motor op te halen :+

Heb mijn Tenere 700 ingeruild op deze Duitse tank.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Umkk2Q5eINUPatywnCoo9qXbDM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kt4xH1VSwkIcSo82IOSicoou.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteindelijk toch weer terug bij BMW omdat ik de windbescherming miste, de cardan en een grote tank. Nu 30 liter :9 Ga hier uiteindelijk wel een setje 50/50 banden voor halen om de komende zomer met deze unit om te vallen op de lokale zandwegen hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10 01:48
BlackLabel01 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 14:29:

[Afbeelding]

Uiteindelijk toch weer terug bij BMW omdat ik de windbescherming miste, de cardan en een grote tank. Nu 30 liter :9 Ga hier uiteindelijk wel een setje 50/50 banden voor halen om de komende zomer met deze unit om te vallen op de lokale zandwegen hier.
Mooi en wat een prachtig ding :9~ . Have4fun & keep it up2right.

Mijn Div2Deau's zijn een stuk gezapiger maar komen ook wel ver weg met een extra tankje in de topkoffer.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjunnie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 17:42

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

BlackLabel01 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 14:29:

[Afbeelding]

Staat goed bij je username :P

Prachtige fiets, valt voor mij helaas buiten het budget..

FortNine heeft overigens een perfect bijpassend filmpje voor je.

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:38
Volgende week een proefrit op een Duke 790 *O*

Lijkt mij iets leuker en vooral lekkerder zitten dan een MT07.

Al blijft een MT07 met akra wel kriebelen..... O-)

K to the KillaZ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:40
Net ingeschreven voor:
https://ridingadventures.nu/events/0zz/oudejaars-bikkelrit/

Zin in.. *O*

* Bommes gaat extra lamp op Guzzi monteren.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:05

A13X

Dude

Bommes schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 21:02:
Net ingeschreven voor:

Zin in.. *O*

Oeh vet maar met 2km zandweg het afgelopen jaar eerst maar wat ervaring opdoen. :P

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
Jammer @A13X is wel een leuke tocht volgens mijn.
Niet super lang, maar toch genoeg om ff uitgedaagd te worden.
Er zijn denk ik nog wel plekken vrij.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Bommes schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 22:20:
Jammer @A13X is wel een leuke tocht volgens mijn.
Niet super lang, maar toch genoeg om ff uitgedaagd te worden.
Er zijn denk ik nog wel plekken vrij.
125km offroad in 5,5uur in het donker, elke km nieuw en leren, klinkt als masochisme met mijn ervaring :+ .

Doe ik volgend jaar liever eerst wat oefenen of een offroad ritje/cursus overdag (al dan niet met een groepje van hier/bekenden)

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:29

botoo

💀 too old to die young

Bah, had graag meegedaan maar offroad op een HD in het donker is me toch wat al te ver uit mijn comfortzone.
Klinkt wel heel gaaf :Y

Ik moet toch eens zo'n T7 oid op de kop zien te tikken en een plek om 'm te stallen, voor de deur is niet alles.

[ Voor 31% gewijzigd door botoo op 17-12-2022 00:02 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:36
KillaZ schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 18:51:

Ik kan uit ervaring stellen dat een Duke 790 stukken beter zit dan een MT07. En rijdt ook nog eens fijner. Je zult niet teleurgesteld zijn!

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:25
A13X schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 22:50:
[...]

125km offroad in 5,5uur in het donker, elke km nieuw en leren, klinkt als masochisme met mijn ervaring :+ .

Doe ik volgend jaar liever eerst wat oefenen of een offroad ritje/cursus overdag (al dan niet met een groepje van hier/bekenden)
Klinkt als een goed plan 😁😁

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ben ik nu een beetje van de wereld of vinden jullie het normaal als ik andere bougiekabels wil?
Gewoon, omdat het kan en omdat ik het mooi vind.

Afbeeldingslocatie: https://www.harley-davidson.com/content/dam/h-d/images/product-images/parts/batch-1/31930-99c/31930-99C_TT.jpg?impolicy=myresize&rw=700

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
De Harley rijders die ik ken (alle 2), vinden dat noodzakelijke upgrades. :Y
Maar die veranderen dan ook alles wat los en vast zit. Vooral los trouwens. :D

Maar anderen passen bijvoorbeeld ook de boutjes aan waarmee de remschijven of het koppelingsdeksel vast zit, om er een leuk kleurtje aan te geven... Dus waarom niet?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

DrivinUCrazy schreef op zondag 18 december 2022 @ 20:08:
De Harley rijders die ik ken (alle 2), vinden dat noodzakelijke upgrades. :Y
Maar die veranderen dan ook alles wat los en vast zit. Vooral los trouwens. :D

Maar anderen passen bijvoorbeeld ook de boutjes aan waarmee de remschijven of het koppelingsdeksel vast zit, om er een leuk kleurtje aan te geven... Dus waarom niet?
Bij een Harley zit toch alles binnen no time los door de trillingen? ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-09 20:52
Bommes schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 21:02:
Net ingeschreven voor:

Zin in.. *O*

Zou graag meegaan, maar de Buell is niet geschikt voor deze rit. Heb helaas geen wel geschikte motor.
Wel veel plezier gewenst!

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Thans @harley .
Mijn broertje heeft vorig jaar nog 2 verwarmde vesten gekocht voor op de motor via AliExpress.
Die ga ik zeker ff 1tje ophalen en proberen of dat dat iets is.
Heb geen handvat verwarming, dus moet het van mijn dikste winter wanten hebben.
Ga er maar vanuit dat het dan weer iets boven nul is en het offroad gedeelte een beetje inspanning geeft zodat ik het daardoor wel warm krijg.

Van de week ook een bodyprotector van Fox binnen gekregen, zit verrassend fijn zo bij het passen.
https://gear2win.nl/fox-titan-sport-jacket-black
Hoe het bevalt met rijden kom ik de 30ste dus wel achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10 01:48
Bommes schreef op zondag 18 december 2022 @ 22:26:
Thans @harley .
Mijn broertje heeft vorig jaar nog 2 verwarmde vesten gekocht voor op de motor via AliExpress.
Die ga ik zeker ff 1tje ophalen en proberen of dat dat iets is.
Heb geen handvat verwarming, dus moet het van mijn dikste winter wanten hebben.
Ga er maar vanuit dat het dan weer iets boven nul is en het offroad gedeelte een beetje inspanning geeft zodat ik het daardoor wel warm krijg.

Van de week ook een bodyprotector van Fox binnen gekregen, zit verrassend fijn zo bij het passen.
https://gear2win.nl/fox-titan-sport-jacket-black
Hoe het bevalt met rijden kom ik de 30ste dus wel achter.
Ik heb zelf ooit een universele stoelverwarming omgebouwd dat ik kan vastklikken op het binnenvestje en (met zekering) via de optimate aansluiting voedt. Ding heeft twee warmte standen en naast handvat verwarming, erg fijn om wat langere afstanden te rijden.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:26

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
botoo schreef op zondag 18 december 2022 @ 18:58:
Ben ik nu een beetje van de wereld of vinden jullie het normaal als ik andere bougiekabels wil?
Gewoon, omdat het kan en omdat ik het mooi vind.

[Afbeelding]
Je bedoelt dat je nog standaard bougie kabels hebt? Dat kan echt niet! :P

Nee, ik begrijp het helemaal. Het zijn de details die het 'm doen. Ik kan ook prima met een biertje bij mijn motor staan en kijken wat ik eigenlijk zou willen veranderen, of inspiratie op doen door foto's op het web te bekijken. Call me crazy maar daar geniet ik best van. Ik ga alleen niet teveel aan deze bike doen, omdat ik een wat jongere Lowrider (S) wil. Maar dan gaan de details ook echt uitmaken :)

Mijn tip: kijk ook naar tweedehands onderdelen. Kun je leuke deals uitslepen, vooral als je geen haast hebt. Ik neem aan dat je deze motor nog wel vele jaren wilt rijden namelijk :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:25

Wootlock

Evilution

KillaZ schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 18:51:

Ga je geen spijt van krijgen

* Wootlock kijkt in de garage naar de 790 Duke..wachtend op beter weer

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
iMars schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:22:
[...]

@timmie271 @lolgast Kan een van jullie de openingspost aanpassen en mij onder Zuid Holland plaatsen? O+
d:)b

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:38
Wootlock schreef op maandag 19 december 2022 @ 10:25:
[...]

Ga je geen spijt van krijgen

* Wootlock kijkt in de garage naar de 790 Duke..wachtend op beter weer
Cool! Heb je er nog iets aan gewijzigd? :)

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:25

Wootlock

Evilution

KillaZ schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:35:
[...]

Cool! Heb je er nog iets aan gewijzigd? :)
Ander zadel, voor de rest standaard :)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 19:17
Tylen schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 13:18:
[...]

Dit gaat je geld kosten hahaha.
Je voorspelling is uitgekomen _O- mijn vriendin wil ook graag GP circuits gaan rijden maar daar wil ze eigenlijk niet haar Ducati Monster 797 voor gebruiken. Daarom hebben we vorige week voor haar een Triumph Street Triple 675 R gekocht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HOhUhDXHUcdpBGR3GDNoBQhqfHM=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/m49uDCqe7WTOzbJRpcB65XCA.png?f=fotoalbum_medium

In Mei heeft ze haar eerste dag op Zandvoort gepland. In Juli rijden we beide op Ecuyers in Frankrijk (ikzelf met mijn ZX6R) en in September is ze op Assen, alles met 2TE :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:28

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

UTwizard schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:17:
[...]

Je voorspelling is uitgekomen _O- mijn vriendin wil ook graag GP circuits gaan rijden maar daar wil ze eigenlijk niet haar Ducati Monster 797 voor gebruiken. Daarom hebben we vorige week voor haar een Triumph Street Triple 675 R gekocht:

[Afbeelding]

In Mei heeft ze haar eerste dag op Zandvoort gepland. In Juli rijden we beide op Ecuyers in Frankrijk (ikzelf met mijn ZX6R) en in September is ze op Assen, alles met 2TE :)
Ahh vet man. Gefeliciteerd. _/-\o_

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 19:17
Tylen schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:19:
[...]

Ahh vet man. Gefeliciteerd. _/-\o_
Thanks :) Ik ben heel benieuwd wat ze er van gaat vinden. Zowel van de motor als van de 2TE instructie op de GP circuits (en natuurlijk het vrij rijden op Ecuyers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20:36
Iemand die weet of een shoei gt air II helm past in de zadelkoffer van een Honda XADV? Vrij specifieke vraag, I know … :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 21:15
Wootlock schreef op maandag 19 december 2022 @ 12:13:
[...]

Ander zadel, voor de rest standaard :)
standaard bougiekabels??? Tsss… >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:00
Sowieso, gewoon Bluetooth bougiekabels toch? alles draadloos tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik heb het idee dat jullie het idee van vervangende bougiekabels niet helemaal serieus nemen...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Eén van de hoogtepunten op het kanaal van Itchy Boots is voor mij nog steeds haar deelname aan de Kalahari rally op een CRF250L (2021). Ik lees in dit topic weleens dat Tweakers vinden dat ze erg voorzichtig rijdt. Zonder bagage, en met medische en technische assistentie in de buurt, zagen we tijdens de rally een andere kant van Noraly.

Voor de mensen die haar niet volgen is het misschien leuk om te weten dat ze onlangs heeft deelgenomen aan de Baja rally in Mexico, op een gehuurde 500 RR-S Beta. Op dit moment gaan de afleveringen over de voorbereidingen voor de rally, zoals roadbook navigatie en het rijden door duinen. Morgen komt de eerste aflevering van de rally online. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ve4pvhdlYWZpkkTbVKsXJky_efI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GeMfyqk9ehx8ffL9HDZUuuiX.jpg?f=fotoalbum_large
Noraly tijdens de Baja rally 2022.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Requiem19
Squawk schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 09:03:
Eén van de hoogtepunten op het kanaal van Itchy Boots is voor mij nog steeds haar deelname aan de Kalahari rally op een CRF250L (2021). Ik lees in dit topic weleens dat Tweakers vinden dat ze erg voorzichtig rijdt. Zonder bagage, en met medische en technische assistentie in de buurt, zagen we tijdens de rally een andere kant van Noraly.

Voor de mensen die haar niet volgen is het misschien leuk om te weten dat ze onlangs heeft deelgenomen aan de Baja rally in Mexico, op een gehuurde 500 cc RRS Beta. Op dit moment gaan de afleveringen over de voorbereidingen voor de rally, zoals roadbook navigatie en het rijden door duinen. :)

[Afbeelding]
Noraly tijdens de Baja rally 2022.
Ik volg deze laatste paar episodes van Itchy Boots ook met enorme interesse, het is ZO mega cool om als amateur zo’n rally te rijden.

Is sinds 2018 ook mijn droom om laagdrempelig rally(s) te rijden. Maar ik weet niet goed waar ik moet beginnen haha.

Overigens rijdt Noraly echt gewoon goed op die Beta. Gewoon stabiel en constant. Ook moeilijke stukken pakt ze doordacht aan, echt knap.

Deze mede-influencer, die ook ‘vrienden’ is met Itchy Boots, heeft ook de Baja Rally gereden. Bij hem zie je dus dat hij echt veel te vaak boven z’n kunnen rijdt en regelmatig de concentratie verliest. Leuk om het verschil te zien (tip: zet Engelse ondertiteling aan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squawk
  • Niet online
Requiem19 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 10:08:
[...]

Ik volg deze laatste paar episodes van Itchy Boots ook met enorme interesse, het is ZO mega cool om als amateur zo’n rally te rijden.

Is sinds 2018 ook mijn droom om laagdrempelig rally(s) te rijden. Maar ik weet niet goed waar ik moet beginnen haha.

Overigens rijdt Noraly echt gewoon goed op die Beta. Gewoon stabiel en constant. Ook moeilijke stukken pakt ze doordacht aan, echt knap.

Deze mede-influencer, die ook ‘vrienden’ is met Itchy Boots, heeft ook de Baja Rally gereden. Bij hem zie je dus dat hij echt veel te vaak boven z’n kunnen rijdt en regelmatig de concentratie verliest. Leuk om het verschil te zien (tip: zet Engelse ondertiteling aan)

[Video: COMPITO por PRIMERA vez en un RALLY / El mundo en MOTO con CHARLY SINEWAN]
Leuk om te lezen dat Charly ook heeft deelgenomen. Bedankt voor de tip! Vond ze samen een leuk stel in de eerdere afleveringen. *;

Zojuist heb ik vlug even gekeken naar de uitslagen van de rally. Beiden zijn ze onder een andere achternaam ingeschreven.

spoiler: Resultaten Baja rally 2022
Charly #22 was overall een stuk sneller dan Noraly. Zijn eindtijd was 22:32 en van Noraly #27 was de eindtijd 37:11. Dit kan natuurlijk verschillende oorzaken hebben, maar om nu te stellen dat hij een mindere rijder is met dergelijke resultaten… :)

Vanavond ga ik samen met mijn vrouw de video’s van Charly terugkijken en morgen is er weer een nieuwe video van Noraly.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 15:16

cooper_s1

MINI's rule

[...]

[Video: COMPITO por PRIMERA vez en un RALLY / El mundo en MOTO con CHARLY SINEWAN]
Er zijn in Europa wel wat beginners rally's, bijvoorbeeld de Dinaric Rally ( https://dinaricrally.com/ ) , de hellas rally ( https://hellasrally.org/ ) en ook nog in Spanje geloof ik iets.. maar de Dinaric rally schijnt wel het meest leuk voor beginners te zijn... ik wil daar ook eenns aan gaan meedoen na trainen en een DR650 op de kop te tikken...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Requiem19
Squawk schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 11:02:
[...]

Leuk om te lezen dat Charly ook heeft deelgenomen. Bedankt voor de tip! Vond ze samen een leuk stel in de eerdere afleveringen. *;

Zojuist heb ik vlug even gekeken naar de uitslagen van de rally. Beiden zijn ze onder een andere achternaam ingeschreven.

Charly #22 was overall een stuk sneller dan Noraly. Zijn eindtijd was 22:32 en van Noraly #27 was de eindtijd 37:11. Dit kan natuurlijk verschillende oorzaken hebben, maar om nu te stellen dat hij een mindere rijder is met dergelijke resultaten… :)

Vanavond ga ik samen met mijn vrouw de video’s van Charly terugkijken en morgen is er weer een nieuwe video van Noraly.
Ik weet niet van de twee de 'betere' motorrijder (of rally rijder is), maar wat ik wil heel erg zichtbaar vond in de filmpjes van Charly is dat hij een motorrijder is die regelmatig de grenzen van z'n comfortzone opzoekt. Dat uit zich in het missen van allerlei bochten (oeps, iets te scherp, dan maar rechtdoor de cactussen in) en in het niet geconcentreerd zijn, waardoor hij zonder op te letten van de track af gaat langzaam de berm in, tot het volgen van snellere rijders die eigenlijk te snel zijn.

We kennen denk ik allemaal wel het gevoel dat je een keer aan het rijden bent met iemand die voor jou gevoel wel heel hard de bochtjes pakt. Als je dat dan zelf ook probeert, is de kans altijd vrij groot dat je toch iets wijder dan je gepland had uitkomt, of ergens een 'Woohaaaa' momentje hebt. Ik heb mezelf vrij streng aangeleerd om zoveel mogelijk binnen m'n comfort zone te blijven op de motor (ook offroad), en alleen wat te spelen met die grens als de situatie duidelijk te overzien is en het risico heel klein is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
En dat laatste vind ik dus ook het lastigst als voorrijder.
Er is een groepje waarbij ik gewoon mijn ding kan doen; enkelen daarvan kunnen zelfs makkelijk vlotter rijden dan ik (maar die kiezen er dan bewust voor om te volgen), en de rest rijdt vrijwel hetzelfde tempo. En vooral: dat doen ze met gemak de hele dag. Ik hoef dus alleen te navigeren en mijn ding te doen. Zij doen zelf de rest wel. Ze bepalen zelf ook makkelijk of ze nog kunnen inhalen of niet, en vertrouwen daarbij niet op mij.
Als het ze te vlot gaat, laten ze ook rustig een gaatje vallen en ze trekken op een recht stuk wel weer bij.
Dan kan ik makkelijk 300-400km op een dag op tempo rijden.

Rijd ik met vreemden, of minder ervaren rijders, ben ik continu mijn spiegels in de gaten aan het houden. Ik kijk voor hun mee, ik probeer in te schatten of ze kunnen volgen, of ze niet boven hun kunnen proberen mee te rijden, en of ze niet te moe beginnen te worden. Dát zijn voor mij de vermoeiende dagen, met beduidend minder kilometers. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
cooper_s1 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:16:
[...]

Er zijn in Europa wel wat beginners rally's, bijvoorbeeld de Dinaric Rally ( https://dinaricrally.com/ ) , de hellas rally ( https://hellasrally.org/ ) en ook nog in Spanje geloof ik iets.. maar de Dinaric rally schijnt wel het meest leuk voor beginners te zijn... ik wil daar ook eenns aan gaan meedoen na trainen en een DR650 op de kop te tikken...
Vergeet de HAT in Italië niet, lijkt me ook eens erg vet om te doen.
Ook met zwaardere allroads wel te doen, mits wat skills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:50

BM

Moderator Spielerij
Ik ben een beetje aan het rondkijken naar 'automatische' smeersystemen voor mijn ketting. Nu had ik eigenlijk mijn oog laten vallen op Osco, maar vroeg me nog 1 ding af. In tegenstelling tot (bijvoorbeeld) Scottoiler komt de olie bij Osco op de buitenkant van de ketting terecht. Maar... is de binnenkant eigenlijk niet veel logischer/handiger? :?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:40
[...]

Ah, ik zat vorige week al te kijken op de site van de Baja Rally, daar zag ik al dat nr. 22 als 'surprise VIP' stond (evenals nr. 29 wat later Noraly bleek te zijn na een nummerwissel) maar ik had niet verwacht dat dat Carlos zou zijn :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:44

4x2

lộn xộn quá

BM schreef op woensdag 21 december 2022 @ 09:14:
Ik ben een beetje aan het rondkijken naar 'automatische' smeersystemen voor mijn ketting. Nu had ik eigenlijk mijn oog laten vallen op Osco, maar vroeg me nog 1 ding af. In tegenstelling tot (bijvoorbeeld) Scottoiler komt de olie bij Osco op de buitenkant van de ketting terecht. Maar... is de binnenkant eigenlijk niet veel logischer/handiger? :?
Ja.

Ik heb overigens een aliexpress versie van de Cobrra op mn NC700 zitten met een dual injector van scottoiler.
Ik heb er nu nog wat vertandingsolie in zitten, maar als die op schakel ik over naar kettingzaagolie.
Enige 'nadeel' wat ik tot nu ontdekt heb is dat als je het ding 90 graden draait om wat olie dr op te sprietsen dat ie dan uitlekt als je m stil zet.
Als je m 90 graden draait en na 5min weer 45 graden terug heb je dat probleem niet, ik kan er mee leven voor de totale prijs van de hele zooi (40-50 euro ofzo, incl die dual injector)

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik heb de elektronische scottoiler met dual injector, en wat ik merk is dat die dual injector ook na stilstand nog nadruppelt. In de garage ligt er dan ook een plankje onder het kettingwiel achter, waar dan een paar druppeltjes olie op liggen.

Tegelijkertijd ben ik niet helemaal tevreden over de dosering / vetheid van de ketting, dus in de praktijk smeer ik wel nog handmatig bij, al is het niet zo veel als puur handmatig. Ik heb het idee dat de elektronica niet altijd inschakelt terwijl dat wel zou moeten. Op de Hornet had ik daar geen last van, maar nu met de Tracer krijg ik het maar niet perfect afgesteld.

• Requiem19
Squawk schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 11:02:
[...]

De eerste aflevering van Itchy Boots over de echte Baja Rally staat online:

spoiler:
Nu blijkt ook wel waarom Noraly een zoveel langere eindtijd heeft. Rally Tower gelijkt stuk bij stage 1, lange rode side repairs. Stage 1 uitgereden zonder Rally Tower en waypoint-indicator. Daarom heeft ze alle waypoints gemist op Stage 1 en kreeg ze 10 uur penalty tijd erbij opgeteld.

Overigens ook een mooie valpartij in het zand, blijft lastig. Maar verder rijdt ze goed beheerst imo. Respect, ook dat ze gewoon altijd het positieve blijft inzien. Want is natuurlijk wel echt slecht als je een Rally motor huurt en na een paar kilometer gaat gelijk het meest belangrijke ding stuk van de motor.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:02
Als we het toch over motorcross hebben, dan is dit filmpje ook erg de moeite waard. Ookal heb je niks met motorcross.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squawk
  • Niet online
Requiem19 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 10:41:
[...]

De eerste aflevering van Itchy Boots over de echte Baja Rally staat online:

[YouTube: Itchy Boots races BAJA RALLY. Stage 1 - CRASH & BROKEN TOWER.]

spoiler:
Nu blijkt ook wel waarom Noraly een zoveel langere eindtijd heeft. Rally Tower gelijkt stuk bij stage 1, lange rode side repairs. Stage 1 uitgereden zonder Rally Tower en waypoint-indicator. Daarom heeft ze alle waypoints gemist op Stage 1 en kreeg ze 10 uur penalty tijd erbij opgeteld.

Overigens ook een mooie valpartij in het zand, blijft lastig. Maar verder rijdt ze goed beheerst imo. Respect, ook dat ze gewoon altijd het positieve blijft inzien. Want is natuurlijk wel echt slecht als je een Rally motor huurt en na een paar kilometer gaat gelijk het meest belangrijke ding stuk van de motor.
Balen van de eerste stage inderdaad. Veel kostbare tijd verloren.

Op haar website geeft ze aan dat ze de Beta vanwege alle problemen niet vertrouwt. Het blijft toch een Italiaanse fiets… :P
Knowing myself though, I tend to quickly fall in love with the motorcycles I ride, and it wasn't any different with the Beta. What an incredibly powerful beast and an absolute joy to ride. The sound, the handling, the power - I loved it. The love for the 500 RRS soon changed into a relationship in which trust was an issue. In the short time I rode the bike, I encountered several issues. I found myself stranded on the side of the road several times too. 

Situations that had never happened with my Honda and they made me appreciate my Honda even more. The distrust in the bikes reliability made me not want to ride it on my own in the wilderness. I only felt comfortable when I had other riders near me. For me as a solo rider, this was a very strange notion and I'm glad I never have this feeling when I'm on my round-the-world travels!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

@Requiem19 Ducati being Ducati.....

Ik wil een luchtfilter vervangen/reinigen..... bel de dealer :P

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
A13X schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:28:
@Requiem19 Ducati being Ducati.....

[YouTube: Cleaning the Ducati Desert X Air Filter]

Ik wil een luchtfilter vervangen/reinigen..... bel de dealer :P
Ja ik had deze ook al gezien, echt dramatischhhhh dom ontworpen.

Hopen dat ze dit fixen bij de update (meestal na 2 jaar).

Overigens hebben ze in Australië een slimme oplossing met een pre-foam filter die makkelijker te bereiken is. Getest met succes op een 13.000km roadtrip door de outback:

En om de DesertX nog even te ‘verdedigen’, filmpje van gisteren waarin 2 US journalisten tot de conclusie komen dat de DesertX beter is voor beginners dan de 890adv R.

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:02
Ik houd het voorlopig nog maar even op de weg. Volgend jaar maar eens iets van een VRO pakken. Rijden in de regen op zich geen last van, maar merk wel dat ik heel voorzichtig ben dan. Heb eigenlijk het idee dat ik niet eens in de buurt van het limiet kon, ook niet in de regen.

• DrivinUCrazy
Vorig jaar is dus de Tracer 9 uitgekomen, met hellingshoekafhankelijke bochtenverlichting. In de garage kun je die hellingshoek niet simuleren, dus testen en afstellen van die lampen kan alleen met de computer er aan.
Nu is mijn monteur geen dealer, dus hij heeft ook universele diagnose apparatuur.
Daarmee kan hij alles uitlezen zonder problemen, maar aansturen is bij nieuwere modellen nog een dingetje.

Texa had vorig jaar de optie om de bochtenverlichting aan te sturen nog niet er in zitten. Nu, sinds dit jaar wel. Direct testen natuurlijk... De lampen gaan niet aan, maar de software kwam wel in een loop terecht. Klein bugje. Via Carmo de bug gemeld, en dit wordt teruggekoppeld aan Texa. Waarschijnlijk krijg ik binnenkort de vraag of ik even langs wil komen met de motor om de Texa er opnieuw aan te hangen en dit even opnieuw te proberen.

Ik vind overigens wel bizar wat er allemaal wordt bijgehouden volgens die OBD standaard. Zo stond er ook "startproblemen" bij. Ja duh, als je het knopje niet lang genoeg indrukt slaat ie niet aan. Maar om dat nou op te slaan als een startprobleem... 8)7

@nldls De KNMV heeft nieuw onderdak gevonden voor de VRO trainingen in Lelystad. Daar kun je dus ook weer terecht.
Ik heb gisteren naar de data zitten kijken, maar in april is het op zondag wat me waarschijnlijk niet zo lekker uit komt, en in juni op een zaterdag die me zéker niet goed uitkomt.
Ik twijfel nog even over die dag in april.

[ Voor 13% gewijzigd door DrivinUCrazy op 22-12-2022 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nldls
Lijkt me best leuk om met een aantal van dit topic een training te volgen. Wellicht eens inventariseren wat er lukt. Ik heb doorgaans niet veel vooruit gepland in de weekenden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
@DrivinUCrazy dat is geen start probleem, de startmotor is immers rond gegaan
De motor is niet aangeslagen dat is iets anders.. :P

@Requiem19 Dessert X beter voor beginners dan de 890 Adventure R.
Beter waarin?
Denk dat een 690 enduro R of een 701 enduro nog beter is voor een beginner offroad.
Of zelfs het ding waar Jeukende Laarzen mee rond hobbeld, die Honda bromfiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Bommes schreef op donderdag 22 december 2022 @ 15:39:

@Requiem19 Dessert X beter voor beginners dan de 890 Adventure R.
Beter waarin?
Denk dat een 690 enduro R of een 701 enduro nog beter is voor een beginner offroad.
Of zelfs het ding waar Jeukende Laarzen mee rond hobbeld, die Honda bromfiets.
Dit filmpje was een vergelijking tussen de DX en 890, dus logisch dat ze het dan niet hebben over andere motoren. Wat beter is hangt ook af van je je use case - als het 80% straat is en 20% eenvoudige gravel is een allroad beter geschikt dan een semi-enduro imo.

DX is - aldus deze heren - stabieler off road. Stuurt minder scherp en precies dan de 890r, maar geeft daarentegen aan beginners meer vertrouwen (want is minder ‘zoekend’, twitchy). Dit alles door de lange wheelbase.

• DrivinUCrazy
Bommes schreef op donderdag 22 december 2022 @ 15:39:
Dat vond ik zelf ook.

Maar ik bedacht me net ook, ik heb inderdaad een moment gehad dat de motor niet wilde aanslaan. Toen heb ik hem maar aangeduwd en met wat spelen met het gas aan de praat gekregen. Dat zal die keer dan wel zijn geweest, en is de melding ook terecht. Hoewel overbodig, want dat die het niet doet weet ik zelf ook. Ik wil weten wáárom die het niet doet. :P

Het uit zichzelf afslaan is na de software update waar een recall voor was wel verholpen. Al schijnt er een nieuwe recall aan te komen omdat de motor soms rond een bepaald toerental (circa 2500 rpm) schijnt te blijven hangen. Dat weet ik niet, want meestal rijd ik meer toeren dan dat. :+

[ Voor 18% gewijzigd door DrivinUCrazy op 22-12-2022 16:30 ]

• Bommes
@Requiem19 ik had het filpmje niet gekeken excuses.
Een offroad motor meer geschikt voor een "beginner" is inderdaad wat anders denk ik dan "de betere" offroad motor.
Juist dat stabielere maakt het een betere beginners fiets, maar een gevorderde rijder wil een motor die makkelijker van richting veranderd.
Die sneller over de single trails de jagen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:38

mphilipp

Romanes eunt domus

wokkelz schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:12:
Als we het toch over motorcross hebben, dan is dit filmpje ook erg de moeite waard. Ookal heb je niks met motorcross.
Geniaal filmpje. Ik heb dat verhaal nooit eerder gehoord, maar wist natuurlijk wel dat 'onze' Jeffrey Herlings erg goed was. Voor mij als F1 fan komt het ook wel bekend voor. Je ziet dat Europese coureurs, en dan vooral ex-F1 coureurs het in Indy bv erg goed doen. Zelfs de F1 outcasts die geen potten konden breken bleken daar gewoon races te kunnen winnen en zelfs de Indy 500 (Marcus Ericsson). In de vergelijking tussen Indy en F1 is het redelijk makkelijk te verklaren: F1 is veel technischer, veel meer aero technologie, elke race weer nieuwe dingen, 1000den parameters in te stellen per race en dus heel veel finetuning. En alles wordt helemaal uitgeanalyseert. Dat gaat in Indy veel grover. Niet dat het rijden makkelijk is; ovals zijn een vak apart, en je ziet inderdaad de meeste F1 coureurs het erg goed doen op de 'road coarses', de normale circuits. Op de ovals is het een ander verhaal; dat moet je echt even leren. Maar er zijn er die ook dat spelletje snel leren. Fernando Alonso deed meteen erg goed mee bijvoorbeeld. En ook Nigel Mansell leek er totaal geen moeite mee te hebben. Maar andersom is het een ander verhaal. Indy coureurs komen zelden goed tot hun recht in F1.

Ik kan mij eigenlijk niet goed voorstellen dat er zoveel verschil zit tussen de crossmotoren die zij rijden of de circuits. Misschien is het algemene nivo gewoon hoger hier. Of wij pakken het hier beter aan met meer training op techniek ipv gewoon wat te rossen op je crosser.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-10 11:14
Gisteren toch maar weer de motor uit de schuur gehaald! Het had naar mijn zin lang genoeg geduurd (+/- 4 weken stilgestaan). Ook een maatje zo 'gek' gekregen om mee te gaan. Het was heerlijk om te rijden, mits je een beetje rekening houd met wat gladdere omstandigheden

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AL9nZEVgyaXHh2V2KrAOiScdGdGDmk2Q9t2oB3o7UxQbamBI2hOGp6DXPnYRfEMeO8FwtzJV_NYPKO6_MuptzylAuphwGX6_ukg332v7BlDeM2HWcO2nMzPtlSfYuasfO_U96y7AZGA_xKdabBwVDu5eSFG8PA=w895-h671-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AL9nZEUqFflGIw6ebOvrkuJ0079M0kX2F9jBBELJ3_s6V1GAZ_ZaEqum8k7B0RFuMfIk5lTa2vluH1T2HoHKPQPo5UDAn78GPTfuvwrwjg8jTv36OgULw3bspn-EvwZFSn6CBOxHgwu-JeVKSw1urMs3NP6r5g=w895-h671-no?authuser=0

Toch een schattig stelletje zo... een falco en een vfr (de Maya en de Donna)

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik denk dat ik maandag de motor ook maar weer tevoorschijn haal voor een eindejaarsritje. Vriendin moet toch werken, en wij verschuiven onze kerstdag naar dinsdag. Horeca; werken als anderen feesten. Daarmee heb je direct de verklaring waarom ik zo vaak kan rijden door het jaar heen dus ik klaag niet. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-10 11:14
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 09:19:
Ik denk dat ik maandag de motor ook maar weer tevoorschijn haal voor een eindejaarsritje. Vriendin moet toch werken, en wij verschuiven onze kerstdag naar dinsdag. Horeca; werken als anderen feesten. Daarmee heb je direct de verklaring waarom ik zo vaak kan rijden door het jaar heen dus ik klaag niet. :+
Groot gelijk! Zeker op zulke dagen is het over het algemeen heerlijk om te rijden, omdat het dan veel rustiger is op de weg.

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Precies. Pasen? Pinksteren? Koningsdag? Deze jongen zit dan op de motor in Luxemburg. Daar is het dan lekker rustig.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:47
Mogguh! Ik ben hier niet heel actief, maar afgelopen jaar paar keer update gegeven van mijn ervaringen met de MT09 SP van begin dit jaar.

Weinig nieuws onder de zon. Eigenlijk was het plan er niet teveel geld in te stoppen komende periode omdat ik toch weinig tijd heb, maar gisteren in een opwelling toch een andere uitlaat gekocht. Ik vond de standaard uitlaat wat tam, maar wel mooi zo centraal onder de motor weggewerkt. Probleem is dat deze motor eigenlijk een euro 5 uitlaat met cat moet hebben. Dan is er weinig qua geluid te behalen en ze zijn erg duur (1500 euro oid).

Gisteren kwam in de MT09 groep opeens een zo goed als nieuwe Akrapovic racing line carbon voorbij. Niet helemaal straatlegaal (want geen e-keur), maar wel vet. Daar de prijs ook goed was vond ik het wel waard dat eens te proberen. Die morgen eens ophalen en deze week monteren. Zo hebben we toch nog een beetje lol voor 2023 qua geluid. Ziet er zo uit, foto's op eigen motor volgen:

Afbeeldingslocatie: https://d1sfhav1wboke3.cloudfront.net/ImageServer/Apim2media/Images/21185/44ada984-5732-4581-ae20-7251ac225be1.png

Afbeeldingslocatie: https://d1sfhav1wboke3.cloudfront.net/ImageServer/Apim2media/Images/21185/c91d7ad6-9961-4b85-8b2e-8894996742fe.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik denk oprecht dat het grootste deel van het geluid van de luchtinlaat af komt, en dat het voor jou niet zo heel veel verschil gaat maken. En dan ook nog eens het nadeel dat je steeds vaker weerstand tegen het geluid krijgt, of controles...

Zeker omdat de cat er onderuit gaat, zou je de motor best ook opnieuw laten mappen.

Ik ben wel benieuwd naar je verdere ervaringen met deze motor, nu je er een klein jaartje op gereden hebt. :)

[ Voor 14% gewijzigd door DrivinUCrazy op 23-12-2022 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FNale
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-10 20:06
MT 09 21' loopt niet merkbaar slechter zonder cat.

Technisch loopt die natuurlijk niet optimaal maar ik had geen dipjes of iets maar opnieuw mappen is altijd beter.
Waarschijnlijk kan Druijff Racing je er wel mee helpen. Daar heb ik al een paar nieuwe MT09's voorbij zien komen.

[ Voor 131% gewijzigd door FNale op 23-12-2022 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
Het zou zeker een groot verschil moeten geven. Met een dB killer is hij nog acceptabel, grootste probleem is ontbreken van e-keur maar dat is te overwegen. Het is als het goed is een plug & play uitlaat omdat er een samenwerking was tussen Yamaha en Akra op deze uitlaat. Lambda erin en go. Andere moetne wel een flash.

De ervaringen met de motor: heerlijke machine, minder gereden als ik had gehoopt maar bevalt zeker goed! Hij is wendbaar, snel, maar miste nog wat beleving hence de uitlaat. Ik vind ook dat hij aanmerkelijk lekkerder rijdt qua blok dan de vorige gen 2 en met name de quick shifter/autoblipper is magnifiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Dat laatste hoor ik regelmatig, en kan ik ook beamen. De Tracer 9GT is tenslotte praktisch een MT-09 SP, grootste verschil is de schokdemper achter geloof ik.
Telkens als mijn monteur een testritje heeft gemaakt grijnst hij dat hij maar zelden motoren heeft met zo'n fijne quickshifter. En dan telt hij zijn eigen Duc mee.
Mijn ervaring met die quickshifter is ook dat die heel soepel werkt. Het ding schakelt zonder koppeling soepeler terug dan ik het zelf kan mét koppeling. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FNale
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-10 20:06
Ja die gaat wel goed lopen.

Het was inderdaad een fijne motor (21"SP) ik heb er ongeveer 6500km erop gezet.
Ik had de akra titanium eronder en die was standaard toch wat stil (-3db minder dan origineel) dus de cat eronderuit. Ik was een van de eerste dus had nog geen filmpjes gezien best een miskoop van 1700.-

De blipper is inderdaad goed wel had ik moeite met gevoel aan de voorkant en zelfs weleens flink naar buiten getreden met de voorkant maar niet onderuit gegaan. Alle vering/demping laten afstellen en nog steeds niet echt fijn.

Blipper van de Ducati Streetfighter is wel een next level moet ik zeggen. Die hoef je maar met je teen aan te raken. Dus weet niet met welke Ducati hij het vergelijkt :9
Daar had ik weer wat andere problemen mee nieuw blok na 136km.
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 12:05:
Mijn ervaring met die quickshifter is ook dat die heel soepel werkt. Het ding schakelt zonder koppeling soepeler terug dan ik het zelf kan mét koppeling. 8)7
Automatische ref match werkt heel mooi!

[ Voor 40% gewijzigd door FNale op 23-12-2022 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Hij had een Streetfighter (denk ik, ik ken die Ducati types allemaal niet). Prachtig ding om te zien, en daar zaten ook genoeg zeldzame en dure opties op. Maar ondanks dat hij zelf monteur is, wilde hij ook een motor hebben die hij kan pakken en rijden, in plaats van weer te moeten sleutelen. Die streetfigher had een blokrevisie nodig na 20k km, het blok van mijn super tenere lag er toen met 100k naast. (de problemen daarvan heb ik uitvoerig genoeg gedocumenteerd hier). Bizar om dat verschil van slijtage aan de binnenkant te zien.
Toen die motor weer in topconditie was, heeft hij hem verkocht. Binnen de regio, dus die motor blijft vast wel bij hem in onderhoud. :P

Tegenwoordig heeft hij een Multistrada, al weet ik het bouwjaar niet zo uit mijn hoofd. Het comfort van die Multistrada speelde ook zeer zeker mee, want ook zijn standaard ritjes zijn 500+ km op een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Oh boy, dit ziet er wel erg goed uit als basis voor een clubstyle bike :9~

https://www.marktplaats.n...idson-dyna-low-rider-fxdl

Prima prijs, en ik denk dat ik voor mijn bike zo'n 9K kan krijgen in huidige staat. Betekent dat ik zo'n 3K moet bijleggen. Dan moet ik wel even met vrouwlief overleggen uiteraard.

VIN nummer heb ik al gekregen, nu nog even een goede website erbij zoeken waar ik een degelijk rapport kan opvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@LankHoar Die HD Service Venlo zet er dus wel een kentekenplaathouder op maar niet het kenteken, da's voor mij een red-flag. Ik zou sowieso het kenteken door de RDW ketekencheck halen. De motor ziet er wel heel netjes uit maar dealers hebben mensen in dienst die dat tot in de puntjes kunnen verzorgen.

Nadat ik mijn Burley Dominator stuur heb besteld kwam ik er achter dat dat stuur geschikt is voor een vlakke Tree/kroonplaat en vziw heb ik een verzonken bevestiging. 'kenners' zeggen dat het zo past maar Burley zelf maakt op sommige websites in kleine lettertjes een voorbehoud. Vooralsnog is de Burley in backorder en nergens te krijgen maar vooruitlopend op de mogelijke incompatibiliteit vraag ik me af of er geen conversie bussen zijn, desnoods zelf laten draaien maar er zijn ook ontiegelijk veel opties aan adapterkits te vinden (zie voorbeeldje). Jij heb vziw een andere tee gekocht, zit er dan toch een addertje onder het grass wb zo'n adapter?

Fills the recesses on the FXSTD upper triple trees
Allows mounting of custom risers or handlebars with built-in risers
Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/2292/files/68326378/890x820x2/la-choppers-la-choppers-handlebars-deuce-adaptor-k.jpg

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
@LankHoar jij switched bijna vaker van motor dan Douwe Bob van bedpartner.. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
botoo schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 18:45:
@LankHoar Die HD Service Venlo zet er dus wel een kentekenplaathouder op maar niet het kenteken, da's voor mij een red-flag. Ik zou sowieso het kenteken door de RDW ketekencheck halen.
Hoeft niet zo te zijn hoor. De mijne kreeg pas zelfs platen toen ik hem gekocht had (import) :+

Zie bij eentje nog zelfs een witte plaat zitten, dus wellicht veel importmotoren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Import hoeft niet slecht te zijn maar imho wel een extra extra oppassen puntje.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@botoo ja precies, ze gaven al aan dat het om een motor uit Engeland gaat, dus een goed VIN rapport kan veel info verstrekken hopelijk.

Dit is de kroonplaat die mijn maat nu in gebruik heeft (ik heb de originele met ingebouwde risers nog). Lijkt dat op de jouwe qua uitsparing? https://www.speed-kingscy...os=4&_sid=03ed6faef&_ss=r

@Bommes Dat lijkt maar zo, dit zou mijn 3e motor worden sinds 2019 :+ Nog steeds redelijk veel, maar ik zie eigenlijk mijn huidige motor al vanaf het begin als tussenmotor. Kon deze voor een goede prijs in CZ krijgen dus daarom gekocht, maar ik wist toen al dat ik een jongere Lowrider wilde, en die helemaal eigen wil maken. Dit betekent ook dat mocht ik nu deze Lowrider kopen, ik die 10+ jaar wil rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
LankHoar schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 22:04:
@Bommes Dat lijkt maar zo, dit zou mijn 3e motor worden sinds 2019 :+ Nog steeds redelijk veel, maar ik zie eigenlijk mijn huidige motor al vanaf het begin als tussenmotor. Kon deze voor een goede prijs in CZ krijgen dus daarom gekocht, maar ik wist toen al dat ik een jongere Lowrider wilde, en die helemaal eigen wil maken. Dit betekent ook dat mocht ik nu deze Lowrider kopen, ik die 10+ jaar wil rijden :+
Ik zit pas op mijn 2e sinds oktober 2018 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Precies.

Mijn lijstje, het is immers weer lijstjestijd:
1. Halverwege 2011 Honda CB600F (4500km) Toen de motor te hardhandig neergelegd, dus op naar:
2. Begin 2012 Honda CB600F. (31.500 km)
3. Begin 2017 Yamaha XT1200Z Super Tenere. (80.000km)
4. eind 2021 Yamaha Tracer 9GT (20.000km tot nu toe)

Maar tussentijds heb ik ook nooit naar andere motoren gekeken. Wat dat betreft ben ik zeer trouw... Tot de motor me op een of andere manier in de steek laat. En bij de tweede motor liet de techniek me niet eens in de steek, maar mijn lichaam. Ik moest een grotere motor hebben om minder opgevouwen door te kunnen blijven rijden.

Wel steeds meer eisen die ik erbij heb gekregen en heb leren waarderen:
- comfort, met name de zithouding. Te scherpe kniehoek is een absolute dealbreaker voor mij.
- bagage mogelijkheden. Koffers zijn een must.
- actieradius. Ik moet voldoende ver kunnen komen op een tank. Dit is bij mijn eigen motoren ook nooit een probleem geweest, wel met motoren van mederijders.
- handvatverwarming
- passagiersmogelijkheden
- niet te luid; ik wil overal welkom blijven. Ironisch dat juist de Tracer 96dB op papier heeft wat in Tirol een probleempje kan zijn.
- luxe dingetje: cruise control. Wel erg fijn op de snelweg of met voorrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Euuhhhmmmmmmmm

Meer dan 5 sinds 2004 :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Dan val ik een beetje uit de toon met maar 3 motoren sinds 1996 :). En de derde was alleen omdat de tweede in de fik was gestoken en niet meer te redden was.
Als ik nu voor een nieuwe zou gaan zou ik wel ongeveer hetzelfde lijstje als hierboven hebben.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 01:54:
- actieradius. Ik moet voldoende ver kunnen komen op een tank. Dit is bij mijn eigen motoren ook nooit een probleem geweest, wel met motoren van mederijders.
Ik ontken alles :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
gwystyl schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 09:12:
Dan val ik een beetje uit de toon met maar 3 motoren sinds 1996 :). En de derde was alleen omdat de tweede in de fik was gestoken en niet meer te redden was.
Als ik nu voor een nieuwe zou gaan zou ik wel ongeveer hetzelfde lijstje als hierboven hebben.....
Ik ben alleen gewisseld omdat ik de tweede motor naar meer vermogen kon zetten dan de 25kW van de eerste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010

Rick-Jan

always connected

Wel leuk om nog even te delen, sinds 2012:

Honda CB 125T (A1)
Diversion 600 (A2)
Suzuki GSR 600
Yamaha FZR 600
Honda CB400T
Yamaha YZF-R6
Honda CBR400RR
Honda VTR Firestorm
Triumph Tiger 1050
Kawasaki Z900
Huidige motor: Kawasaki Z1000SX

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:06
Oh ik heb ook wel een kort lijstje, sinds 2007:
Kawasaki ZR-7 (2001, TL)
Yamaha X-Max 250
CB500F (2015, TL)
X-Max 300 (2018)
CB500F (2021, huidig)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Rick-Jan schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 10:09:
Wel leuk om nog even te delen, sinds 2012:

Honda CB 125T (A1)
Diversion 600 (A2)
Suzuki GSR 600
Yamaha FZR 600
Honda CB400T
Yamaha YZF-R6
Honda CBR400RR
Honda VTR Firestorm
Triumph Tiger 1050
Kawasaki Z900
Huidige motor: Kawasaki Z1000SX
Ieder jaar een andere motor gemiddeld :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ok, best, toch niks nuttigers te doen tijdens een nachtdienst (langzaam bewegend blauw balkje bekijken)

Sinds 2004, ongeveer de juiste volgorde, allemaal op naam gehad, (*) staat nu op naam:
Honda NX250
Honda VF400F
Suzuki GSX550EF
Honda VFR750F
Honda VF500F
Honda VF1000F
Honda NX250
Honda NTV650
Honda VFR750F
Honda Deauville 650
Honda VFR750F
BMW F650GS
Honda Silverwing 600
Honda VTR1000F
Honda Dylan 150
Honda MSX125
Honda MBX125
Honda @erobase 150
Honda NC700X (*)
Honda PCX125
Honda NSS250EX (*)
Aprilia Pegaso 650
Honda Dylan 150 (*)
Yamaha Virago 1000 (*)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:42
Mijn lijstje met motoren:

Een BMW R1150GS met 135k nu bijna 150K sinds 2019

That's it 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
Sinds 2011

1999 Yamaha Diversion 900
2003 Yamaha Fazer FZS 600
2013 Triumph Tiger Explorer 1200 (Huidig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09 20:15
Honda Fireblade 1998 zwart/zilver
Honda VTR1000 SP1 rood
KTM 990 SMT oranje

Mijn bescheiden historie op de motor vanaf 2003.

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:54

Destruction

(ex-)Automonteur

Waar ik in de laatste 10 jaar ruim 30 auto's gehad heb, gaat dat bij de motoren toch iets anders.. Sinds 2013 heb ik 6 motoren gehad.

1. VFR750F (1986)
2. VF1000F (1984)
3. Diversion 600 (1992)
4. Diversion 900 (1995)
5. CBR600F (1991)
6. FZS600 (2000)

Voorlopig nog geen plannen om de Fazer weg te doen, wel ben ik al een paar keer tegen een probleem aangelopen als het gaat om onderdelen voor 't ding vinden. Als er een opvolger voor de Fazer moet komen ga ik dus ook maar iets kritischer kijken naar de verkrijgbaarheid van onderdelen.

Uiteraard tel ik nu alleen de motoren die ik voor mezelf heb gehad. Anders komen er denk ik nog een stuk of 5 bij, waarvan vooral de Magna hier wel bekend is. Al is dat inmiddels al een jaar oid de motor van @McKaamos.

[ Voor 16% gewijzigd door Destruction op 24-12-2022 19:33 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Vanaf 2005:
2005-2007: CBR600F (1999)
2008-2009: Yamaha R6 (2003)
2017: Multistrada 950 (2017)
2018-heden: Africa Twin 750 (1996)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Xenophon
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:07
Vandaag mijn winterkarwei afgerond. Nieuw stuur en grips.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fZm-CuQUifvOZ6TeAeSUq3g61lY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4DFPyYna8o50nbNlI6kmTZnf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gn85sZ0RAlrj8I1k_d2uiA_nlx0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/09uBiCDE8lu5ugA6Ivxez3u9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4fkwOqNUYRY-5rTG_QrLm3t7bOU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vcqhx8NfczDa9maxMWvnrrux.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:00

Secsytime

Automagisch

Xenophon schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 20:50:
Vandaag mijn winterkarwei afgerond. Nieuw stuur en grips.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Poah, mooi kleurtje zeg!

2016 - heden: Street Triple R 675 '14

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fedde
Gave Harley!

2020 - 2021: Monster M600 '99
2020 - 2021: Aprilia Pegaso '98
2021 - 2022: Aprilia Pegaso '99
2021 - 2022: Kawasaki ER-6n '07
2022 - Heden: Yamaha MT-09 SP '22 - nu al mijn langste bezit qua motoren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:50
Wat een lijsten komen langs, poah. :o

2016: BMW F700 GS uit 2015
2018: BMW F800 GS uit 2017
2020: Triumph Tiger XCA uit 2018 (heden)

[ Voor 3% gewijzigd door Source90 op 25-12-2022 00:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Vanaf 2004 tot heden
Cagiva Raptor 650 '04
:$

Edit: 😅

[ Voor 15% gewijzigd door streamnl op 25-12-2022 11:55 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:00
2013

Honda Rebel nog aanwezig
Honda CB750 kz
Yamaha xtz750
Yamaha r6
Yamaha xj550 nog aanwezig
BMW f650
Honda Africa twin xrv750 nog aanwezig
Simpson schwalbe
Tomos s25 nog aanwezig
KTM 990 sm nog aanwezig
Suzuki sv650 nog aanwezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
2008 - 2016 Yamaha XJ900S Diversion 1998 (was op na 100.000km erbij gezet te hebben)
2016 - heden Kawasaki Versys 650 2010 (nu 36.000 erbij gezet)

En ook met autos gaat het niet hard. Zit nu op 3 sinds 2009. Waarbij de eerdere twee opgereden zijn en nu op de sloop liggen.

Duidelijk een gebruiksvoorwerp hier die vervoersmiddelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Jelte op 25-12-2022 09:39 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:50
streamnl schreef op zondag 25 december 2022 @ 06:12:
Vanaf 2004 tot heden
Cavia Raptor 650 '04
:$
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/yHCBx3_r2-I/hqdefault.jpg

:o

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Jimmeh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:20

Jimmeh

Bacon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XVzGuMYP7ozFYiFVrXGjv9bWAB8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ixzizu3EsXTbycrhgRumhmKw.jpg?f=fotoalbum_large

Lurk al ff op tweakers maar nooit gezien dat er een motortopic was :o

Rij nu anderhalf jaar op de 890R, echt een top bike met alles op en aan ^^
Daarvoor zo'n 4j MT09 (sport tracker) 3j ninja 300 en jaartje ongeveer ninja 250R

12600K - 3060Ti // Duke 890R // Stromer ST3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GooBall
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11-08 13:02
Geen idee waarom we dit posten, maar doe lekker mee.

Midde 2018 - BMW F800ST (2006) (Eerst A2, twee jaar, toen A)
Begin 2021 - BMW K1200R (2005)

[ Voor 16% gewijzigd door GooBall op 25-12-2022 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09 20:15
GooBall schreef op zondag 25 december 2022 @ 11:21:
Geen idee waarom we dit posten, maar doe lekker mee.

Midde 2018 - BMW F800ST (2006) (Eerst A2, twee jaar, toen A)
Begin 2021 - BMW K1200R (2005)
Omdat we niks beters te doen hebben en het stiekem best leuk is om van iedereen het lijstje te bekijken 🥳

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmeh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:20

Jimmeh

Bacon

't is winter voor iets he :P

Mijne staat al stil sinds eind oktober :X

12600K - 3060Ti // Duke 890R // Stromer ST3

Pagina: 1 ... 449 ... 504 Laatste