Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 434 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.019.583 views

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:13
de Foarsitter schreef op woensdag 21 september 2022 @ 19:18:
13 oktober AVB examen en word ondertussen wel een beetje zenuwachtig. Het zal wel met zelfvertrouwen te maken hebben maar bochten naar rechts gaan minder dan naar links. Uitwijkoefening is vooralsnog nog niet met 50km/h per gelukt met de lessen. Halve draai naar rechts en het achtje willen ook nog niet en de langzame slalom soms wel soms niet. Dus afhankelijk van welke oefeningen ik krijg op het examen slaag ik wel of niet. Maar het is zo frustrerend dat de bocht naar rechts minder goed gaat dan naar links :(
Volgens mij heeft iedereen een voorkeursbocht. Doe mij maar een bocht naar rechts ipv links. Hang ik comfortabel veel schuiner in.

Zal wel iets psychisch zijn. Jij toevallig linkshandig?

Verwijderd

Source90 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 19:43:
[...]

Volgens mij heeft iedereen een voorkeursbocht. Doe mij maar een bocht naar rechts ipv links. Hang ik comfortabel veel schuiner in.

Precies dit, en je hebt nog tijd om een paar lessen in te plannen toch? Dan maar een paar lessen meer betalen en in 1x slagen

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-11 21:29
Je mag er 2 fout hebben toch? Langzame slalom is me echt maar 1x gelukt ofzo, maar niet tijdens het examen...

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01:21

steveman

Comfortabel ten onder

Hier nog een die makkelijkers rechts dan links gaat :+

Wat me wel heeft geholpen voor links, in langere bochten, is links loslaten, of maar heel lichtjes vastpakken. Ik steunde onbedoeld op het linker handvat ipv rechter knie. Met die langzame oefeningen heb je daar niet echt wat aan... maar:

Da's vooral een kwestie van een vaste gasstand pakken, vaste slip van de koppeling en dan alles doseren door alleen je achterremdruk te varieren. Zo hou je een ding over wat variabel is.

Ofzoals iemand in een KNMV-jasje het verwoordde: "Bernd, je bent een goed jong, maar je kunt maar een ding tegelijk" -VRO-instructeur Bernd

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:30
13 oktober AVB examen en word ondertussen wel een beetje zenuwachtig. Het zal wel met zelfvertrouwen te maken hebben maar bochten naar rechts gaan minder dan naar links. Uitwijkoefening is vooralsnog nog niet met 50km/h per gelukt met de lessen. Halve draai naar rechts en het achtje willen ook nog niet en de langzame slalom soms wel soms niet. Dus afhankelijk van welke oefeningen ik krijg op het examen slaag ik wel of niet. Maar het is zo frustrerend dat de bocht naar rechts minder goed gaat dan naar links :(
Wat betreft de uitwijk; ik liep daar eerst ook wat mee te hannesen.
Pas toen ik goed mijn knieën tegen de tank drukte en daarmee stuurde ging dit een stuk beter.
Heb dit uiteindelijk via de filmpjes van Rijschool Dalsem op Youtube geleerd :O

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 20:45
Source90 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 19:43:
[...]

Nope, rechtshandig
jordeeeh schreef op donderdag 22 september 2022 @ 11:07:
[...]

Wat betreft de uitwijk; ik liep daar eerst ook wat mee te hannesen.
Pas toen ik goed mijn knieën tegen de tank drukte en daarmee stuurde ging dit een stuk beter.
Heb dit uiteindelijk via de filmpjes van Rijschool Dalsem op Youtube geleerd :O
Hmm ja dat klinkt wel interessant, met je knieën sturen. Ik kende de filmpjes al maar zal ik nogmaals kijken dan

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Insert no bsbike...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-11 11:54
Misschien lullig om te zeggen, maar ik denk dat je er nog niet helemaal klaar voor bent. Misschien over 3 weken wel, maar als je nog moeite hebt met alle langzame oefeningen én de uitwijkoefening nog niet helemaal onder de knie hebt, moet je echt nog even meer oefenen. Liever iets later met vertrouwen op de motor dan dat je te snel door moet zonder dat je eigenlijk de juiste controle over de motor hebt. Dan maar een keer opnieuw examen doen.

Tip voor de halve draai en acht: zelf rechtop blijven zitten en vooral de motor afschuinen, kun je krappere bochten maken als langzaam rijdt. Maar eerst vooral het stapvoets rijden goed oefenen, want dat heb je bij iedere langzame oefening nodig.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:42
Dat afschuinen komt dan weer vanzelf bij het goed doorkijken naar waar je naartoe wil. En ja, dat kwartje moet even vallen. In het begin dacht ik te veel na over wat ik moest doen. Op een gegeven moment stapte ik op en ging ik gewoon doen. En toen ging het opeens als vanzelf. Als dat lukt, zul je zien dat de rest van de oefeningen ook een stuk beter gaan.
Maar ongetwijfeld heeft je instructeur dit ook gezegd. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:25

Vrijdag

De Zwarte

Uitwijkoefening vond ik ook lastig. Maar dat komt omdat ik, zeker in het begin, teveel reed als een automobilist met mijn pasgeboren zoontje op de achterbank. Dus remmen deed ik heel voorzichtig. Op de motor hoeft dat natuurlijk niet en kan ik veel harder de ankers in.
En ik keek teveel naar de pylonen, terwijl ik vooruit moest kijken. Mijn instructeur heeft er echt ingehamerd dat ik me gewoon niet moet focussen op die pylonen.

Achtje en korte bocht gingen veel makkelijker toen ik in plaats van zelf er naast probeerde te hangen, gewoon de motor onder me naar beneden duwde. Dus zelf rechtop blijven.

En ik doe ook liever een bocht naar links :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:40
Vrijdag schreef op donderdag 22 september 2022 @ 14:13:
En ik doe ook liever een bocht naar links :P
Ik dacht dat jij liever een bocht naar het terras doet?

* Bommes scheurt er vandoor, bochtje naar rechts >:)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 13:26

mvh

State Governor

Even een update, heb meteen na het examen geshopt en na 3 weken deze jongen in ontvangst genomen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gu4aiide94HKxbKgbriatz6bv8o=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TPSoiRMSwbMfHTo4QS7stcIx.jpg?f=fotoalbum_medium

2010 XJ6 diversion in parelmoer wit. Fijn ding voor zover ik dat als beginner kan bepalen. Is blijkbaar geïmporteerd en staat als abs op kenteken maar dat heeft hij niet, maar dan wel weer fijn ingebouwde handvatverwarming!

Eerste tank is al leeg (200 km), moet wel beter leren rijden. Deze voelt sneller aan dan de les-F650, maar maakt voor mijn gevoel stapjes opzij als je bijvoorbeeld te abrupt terugschakelt of op de snelweg in een groef terechtkomt.

En omdat ik bij mijn laatste les voor het examen bijna uit de bocht vloog (eerder hier beschreven), ben ik opeens een klein beetje bang voor bochten terwijl ik dat tijdens de lessen niet had.

Ervaring leert al wel dat auto's je niet zien zitten. Gisteren op de snelweg bijvoorbeeld - toevallig dezelfde bocht maar dan vanaf de doorgaande kant ipv via de oprit. Auto voor me remt af tot de toegestane 70, vanwege mijn eerdere ervaring ga ik er niet omheen met 100 maar zak rustig af en houd afstand. Auto achter me rijdt voor mijn gevoel zowat mijn kentekenplaat eraf... Even naar hem gezwaaid en toen nam hij wel weer afstand.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:14
Geen ABS maar wel op kenteken en import voelt beetje als een motor die met zijn neus ergens tegenaan heeft gezeten...
Bij een dealer/garage gekocht?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

mvh schreef op donderdag 22 september 2022 @ 15:49:
Even een update, heb meteen na het examen geshopt en na 3 weken deze jongen in ontvangst genomen:

[Afbeelding]

2010 XJ6 diversion in parelmoer wit. Fijn ding voor zover ik dat als beginner kan bepalen. Is blijkbaar geïmporteerd en staat als abs op kenteken maar dat heeft hij niet, maar dan wel weer fijn ingebouwde handvatverwarming!

Eerste tank is al leeg (200 km), moet wel beter leren rijden. Deze voelt sneller aan dan de les-F650, maar maakt voor mijn gevoel stapjes opzij als je bijvoorbeeld te abrupt terugschakelt of op de snelweg in een groef terechtkomt.
Klopt je bandenspanning wel? Hoe staat t met de leeftijd van t rubber (c.q. de DOT code)? welk merk/type?
Ik had exact t zelfde op m'n CBR600F toen ik m net had. Bleek dat de banden 16 jaar oud waren...
Vers rubber er onder en t reed als n zonnetje.
En omdat ik bij mijn laatste les voor het examen bijna uit de bocht vloog (eerder hier beschreven), ben ik opeens een klein beetje bang voor bochten terwijl ik dat tijdens de lessen niet had.

Ervaring leert al wel dat auto's je niet zien zitten. Gisteren op de snelweg bijvoorbeeld - toevallig dezelfde bocht maar dan vanaf de doorgaande kant ipv via de oprit. Auto voor me remt af tot de toegestane 70, vanwege mijn eerdere ervaring ga ik er niet omheen met 100 maar zak rustig af en houd afstand. Auto achter me rijdt voor mijn gevoel zowat mijn kentekenplaat eraf... Even naar hem gezwaaid en toen nam hij wel weer afstand.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Bommes schreef op donderdag 22 september 2022 @ 15:44:
[...]

Ik dacht dat jij liever een bocht naar het terras doet?

* Bommes scheurt er vandoor, bochtje naar rechts >:)
Dat uiteraard. Prio 1 8)

* Vrijdag gaat naast zijn motor staan met een soy latte macchiatto pumpkin spiced herbal infused vegan espresso 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:32

A13X

Dude

Vrijdag schreef op donderdag 22 september 2022 @ 16:38:
[...]

Dat uiteraard. Prio 1 8)

* Vrijdag gaat naast zijn motor staan met een soy latte macchiatto pumpkin spiced herbal infused vegan espresso 8)
Die ene keer in het jaar dat je rijd is het je vergeven :>

Awesome

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

A13X schreef op donderdag 22 september 2022 @ 16:39:
[...]

Die ene keer in het jaar dat je rijd is het je vergeven :>
De essentie van iets, is dat het altijd een relatief klein deel van het geheel. Posen is dan ook het pars pro toto van motorrijden 8)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

kneusteun schreef op donderdag 22 september 2022 @ 15:51:
Geen ABS maar wel op kenteken en import voelt beetje als een motor die met zijn neus ergens tegenaan heeft gezeten...
Bij een dealer/garage gekocht?
Als het een US import is dan klopt het gewoon dat er géén ABS op dat model aanwezig is. De EU versie had in 2006 al wel ABS (én een startonderbreker, ook die ontbreekt op de US versie).

Het US model kreeg die 'luxe' pas in 2009 :+

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 22-09-2022 17:15 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-11 16:20

botoo

💀 too old to die young

of op de snelweg in een groef terechtkomt.
Wat @McKaamos zegt: klopt je bandenspanning en/of zijn de bandjes versleten? Als je er met droog weer al last van hebt dan zal dat bij regen zeker niet minder worden.
* botoo heeft daar ook flink last van gehad, beetje bij beetje werd het vertrouwen in de motor steeds minder totdat ik er ruim een halve bar bij deed, de bandendruk weer op spec was, toen was alles weer prima.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DoeYyPH4cF-7NZOBVt-NdIM0QGU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9gPJTDnNka7X0M9ljxxvuN8j.png?f=fotoalbum_large

De foto die je wist dat zou komen

• nldls
Ziet er strak uit @steveman

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je hebt stiekem de verkeerde motorfiets....

.... En je bent té laat voor me :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-11 08:04
übercool _/-\o_

I took the blue pill…

• geert_s

[Afbeelding]

Dat moet wel heel abrupt terugschakelen zijn dan.. Maar inderdaad wat er al eerder werd gezegd, check je banden. Mijn banden waren bij mijn eerste motor flink versleten maar vooral ook vierkant gereden. Dat ding wilde geen bocht meer om en vertrouwen ging snel de deur uit. Tot ik nieuwe bandjes had dus. Verder veel oefenen met soepel schakelen, dat vergeten veel instructeur om je goed aan te leren.

Veel rijplezier!

• sobbereng
  • Laatst online: 23:57
Kan het zijn dat het oliepijl na een maandje stilstaan in de kou, en op de zijstandaard, wat minder is?
Ik zat op de grens plots deze ochtend, maar ik heb eerder al last gehad van plakkende koppelplaten dus sowieso de huidige olie is wat dikker dat wat ik ervoor had.

Enfin, toch half uurtje naar mijn werk gereden, benieuwd wat straks het glaasje zal zeggen

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:07

Secsytime

Automagisch

Zwarte power ranger! 8)

• FitTiv
  • Laatst online: 21:03
sobbereng schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 09:08:
Kan het zijn dat het oliepijl na een maandje stilstaan in de kou, en op de zijstandaard, wat minder is?
Ik zat op de grens plots deze ochtend, maar ik heb eerder al last gehad van plakkende koppelplaten dus sowieso de huidige olie is wat dikker dat wat ik ervoor had.

Enfin, toch half uurtje naar mijn werk gereden, benieuwd wat straks het glaasje zal zeggen
Als je m koud snel rechtop hebt gezet kan het door je dikkere olie wat langer duren totdat het glaasje zich vult. Sowieso zou ik gewoon netjes vullen als je al op het grensje zit! Bij een laag druk lampje ben je eigenlijk vaak al te laat. Even goed controleren dus!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

All we know is.... He's called the STOG! :+

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 13:26

mvh

State Governor

@McKaamos @geert_s @botoo hij heeft een afleverbeurt gehad dus het lijkt me dat de spanning wel op orde is. Maar met 35k in 12 jaar kan het best zijn dat de banden oud zijn. Had al gezien dat de voorband aan de kale kant is, nokjes worden aardig zichtbaar dus die wil ik sowieso 'snel' vervangen en dan kijk ik meteen naar de DOTs.

@Will_M Hij heeft een Italiaans boekje dat tot ~6k door een Italiaanse dealer is afgestempeld. Dus moet wel een EU spec zijn. Bij de tweede proefrit heb ik vooral geprobeerd hoe de remmen waren, achter kon ik makkelijk blokkeren maar voor niet. Maar heb ook geen ABS gevoeld in de voorrem, dus het kan zijn dat ik nog niet hard genoeg geremd heb, maar het lijkt me dat ik dat achter dan wel gemerkt zou hebben?

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-11 16:39
mvh schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:30:
@McKaamos @geert_s @botoo hij heeft een afleverbeurt gehad dus het lijkt me dat de spanning wel op orde is. Maar met 35k in 12 jaar kan het best zijn dat de banden oud zijn. Had al gezien dat de voorband aan de kale kant is, nokjes worden aardig zichtbaar dus die wil ik sowieso 'snel' vervangen en dan kijk ik meteen naar de DOTs.

@Will_M Hij heeft een Italiaans boekje dat tot ~6k door een Italiaanse dealer is afgestempeld. Dus moet wel een EU spec zijn. Bij de tweede proefrit heb ik vooral geprobeerd hoe de remmen waren, achter kon ik makkelijk blokkeren maar voor niet. Maar heb ook geen ABS gevoeld in de voorrem, dus het kan zijn dat ik nog niet hard genoeg geremd heb, maar het lijkt me dat ik dat achter dan wel gemerkt zou hebben?
Ik heb dezelfde maar dan uit 2011. Bij mij zit er ABS op voor en achter.
Mijn vriendin heeft de Naked versie(uit 2009) zonder ABS. Ik denk dat er geen versie is met alleen voor ABS.

Beide zijn overigens ook geimporteerd uit Italie.

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Dit weekend is er natuurlijk de Goedhart motormarkt. Maar wat er ook is, is het Veteranentreffen in Woerden, iets verderop. Speciaal voor brommers en motoren van "den oouden schtempel".

https://www.nationaalveteraantreffen.com/
Foto's alhier:https://www.nationaalveteraantreffen.com/fotos/

Ik ga daar ook maar eens kijken, lijkt me best wel leuk. En met mijn Hawk uit 1989 pas ik daar prima tussen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 23-09-2022 12:12 ]

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

Vrijdag schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:11:
Dit weekend is er natuurlijk de Goedhart motormarkt. Maar wat er ook is, is het Veteranentreffen in Woerden, iets verderop. Speciaal voor brommers en motoren van "den oouden schtempel".

https://www.nationaalveteraantreffen.com/
Foto's alhier:https://www.nationaalveteraantreffen.com/fotos/

Ik ga daar ook maar eens kijken, lijkt me best wel leuk. En met mijn Hawk uit 1989 pas ik daar prima tussen :)
En buiten je motor ben je zelf ook een veteraan :+

XBL: DonFrans

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Frans92 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:30:
[...]

En buiten je motor ben je zelf ook een vet eraan :+
Noem je mij nou dik? }:|

• geert_s

Normaalgesproken zit er bij de ABS-versie ook een stickertje op het spatbord voor. Die kan natuurlijk weggehaald zijn, maar als je al twijfelt en het stickertje zit er niet, dan zal -ie het waarschijnlijk niet hebben.

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-11 17:02

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Ghostrider op 23-09-2022 14:35 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

geert_s schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 14:22:
[...]

Normaalgesproken zit er bij de ABS-versie ook een stickertje op het spatbord voor. Die kan natuurlijk weggehaald zijn, maar als je al twijfelt en het stickertje zit er niet, dan zal -ie het waarschijnlijk niet hebben.
Je kan het ook bij de remschijven zien toch? Als er ABS op de motor zit, dan zou er in de buurt van de schijven ook nog zo'n extra schijf moeten zitten. Tenminste, dat idee heb ik dan :P

• FitTiv

Als je het zeker wilt weten zonder tot het gaatje te remmen even fototje droppen van je voorwiel (beide zijden) kan je het zo zien

@Vrijdag correct, en vaak een kabeltje voor het signaal (hangt beetje af van oude of nieuwe abs of er zo'n 2e ring zit)

[ Voor 5% gewijzigd door FitTiv op 23-09-2022 15:03 ]

• geert_s
Vrijdag schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 14:36:
[...]

Je kan het ook bij de remschijven zien toch? Als er ABS op de motor zit, dan zou er in de buurt van de schijven ook nog zo'n extra schijf moeten zitten. Tenminste, dat idee heb ik dan :P
Dat klopt, maar dat vond ik te lastig uitleggen :X

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-11 16:39
FitTiv schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 15:01:
[...]

Als je het zeker wilt weten zonder tot het gaatje te remmen even fototje droppen van je voorwiel (beide zijden) kan je het zo zien

@Vrijdag correct, en vaak een kabeltje voor het signaal (hangt beetje af van oude of nieuwe abs of er zo'n 2e ring zit)
Bij die van mij zit er idd een ABS ring en sensor op het voorwiel en achterwiel.
Maar zoals ik al zei, heel onwaarschijnlijk dat er een versie is met alleen ABS op het voorwiel. Als hij zijn achterwiel kan blokkeren.

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

geert_s schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 15:11:
[...]

Dat klopt, maar dat vond ik te lastig uitleggen :X
Laat ik het dan makkelijk maken.

Dit is met ABS:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iI0zCpWWSd2d4uIT5T8_de6MZMU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qJDv1x8H1V5rdTeoTweMZC00.jpg?f=fotoalbum_large

Kijk maar naar dat extra schijfje bij het achterwiel.

En dit is zonder ABS:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lwNx9MPkvG8cep6ljoYKxW0e3aA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/79BVT3bj6ymIK7Kh85tnB2p5.jpg?f=fotoalbum_large

Extra schijfje ontbreekt.

• FitTiv
Vrijdag schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 15:36:
[...]

Dit is met ABS:

[Afbeelding]

En dit is zonder ABS:

[Afbeelding]

Ik geloof dat we vaker abs discussies moeten houden. Waar ging het ook alweer over? Afgeleid :+

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

[...]

Dit is met ABS:

[Afbeelding]

En dit is zonder ABS:

[Afbeelding]

Het is @Vrijdag *O*

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Zijn er hier mensen met ervaring met de Interphone UCOM 4 intercom?
(https://www.interphone.co...s/U-COM-4/p/INTERPHOUCOM4)

Ik zoek een BT set waarmee ik mijn telefoon(s) mee kan connecten en of mijn passagier of mate(s) op motor..(meestal in groep max 4).
Dus deze set leek me wel aan de eisen voldoen..
Als er iemand tips heeft voor alternatieve hoor ik het ook graag :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• FitTiv
ToolkiT schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 17:35:

Ik zoek een BT set waarmee ik mijn telefoon(s) mee kan connecten en of mijn passagier of mate(s) op motor..(meestal in groep max 4).
Ik heb een Sena 5S nogwat?

We hebben letterlijk uren uitgezocht hoe we deze konden connecten naar de nieuwere modellen van mijn maten (10- nogwat). Onduidelijke handleiding die dit incorrect beschreef. Uiteindelijk is het gelukt en werkte het heel prima.

Ik kan je 1 tip geven: koop allen dezelfde...dat is het makkelijkst!

Wat ik trouwens handig vind aan de Sena is de volume draaiknop. Deze is eenvoudig met handschoen tijdens het rijden te bedienen.

[ Voor 7% gewijzigd door FitTiv op 23-09-2022 18:32 ]

• Bommes
ToolkiT schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 17:35:

Hebben jullie een reden om voor dat merk te kiezen?
Ik heb geen idee van de prijzen bij jou in The UK?
De meest voorkomende merken hier zijn toch wel Sena en Freecom.
Ik heb zelf een Freecom Cardo 4+ JBL.
Fijn maar wel prijzig ding. Erg lange accu duur en voorzover mogelijk in je helm goed geluid voor mijn muziek.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:40
[...]

Dit is met ABS:

[Afbeelding]

En dit is zonder ABS:

[Afbeelding]

YaY, weer een @Vrijdag ... *O*
Het schijfje ontbreekt bij mij compleet, maar heb denk ik wel ABS nodig :+
Bommes schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 19:40:
[...]

Fijn maar wel prijzig ding. Erg lange accu duur en voorzover mogelijk in je helm goed geluid voor mijn muziek.
vooral supply and demand.. en ik kon een duo set voor een goede prijs vinden..
Nu heb ik een Sena 10C en ik moet niet zeggen dat ik super onder de indruk ben van de kwaliteit..met name niet van de software..

• Bommes
@ToolkiT heb je trouwens al die V85 gekocht??

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:35

13art

Moderator Mobile
Bommes schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 19:40:
[...]

Hier wat 'mixed feelings' over de cardo.
Wat geluid betreft prima, nee het is geen high end audio, maar goed dat hoeft voor mij op de motor ook niet. Gewoon wat achtergrond muziek is prima. Maar die stembediening is behoorlijk 'hit and miss'. Soms reageert de Cardo gewoon helemaal niet op wat ik zeg, soms wel en soms reageert hij op iets wat totaal niet voor de Cardo bedoeld is. Dan gaat bijvoorbeeld opeens de radio aan zonder het commando 'Cardo' gezegd te hebben en zonder gezegd te hebben 'Radio on'. Ook lijkt dit vaker voor te komen wanneer bijvoobeeld de setjes van mijn vrouw en mij met elkaar verbonden zijn. Zitten we met elkaar te praten, komt opeens de Google assistant tussendoor 8)7

Heb al geprobeerd of switchen van taalinstelling; Amerikaans Engels <--> Brits Engels, maar dit maakt geen verschil.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• FitTiv
13art schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 11:18:
[...]

Hier wat 'mixed feelings' over de cardo.
Wat geluid betreft prima, nee het is geen high end audio, maar goed dat hoeft voor mij op de motor ook niet. Gewoon wat achtergrond muziek is prima. Maar die stembediening is behoorlijk 'hit and miss'. Soms reageert de Cardo gewoon helemaal niet op wat ik zeg, soms wel en soms reageert hij op iets wat totaal niet voor de Cardo bedoeld is. Dan gaat bijvoorbeeld opeens de radio aan zonder het commando 'Cardo' gezegd te hebben en zonder gezegd te hebben 'Radio on'. Ook lijkt dit vaker voor te komen wanneer bijvoobeeld de setjes van mijn vrouw en mij met elkaar verbonden zijn. Zitten we met elkaar te praten, komt opeens de Google assistant tussendoor 8)7

Heb al geprobeerd of switchen van taalinstelling; Amerikaans Engels <--> Brits Engels, maar dit maakt geen verschil.
Is dat niet het Cardo beveiligingsprotocol als je vrouw te veel praat? :+

• timmie271
  • Laatst online: 23:19
geert_s schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 09:05:
[...]

Dat moet wel heel abrupt terugschakelen zijn dan..
Hier vaak zat dat de achterkant staat te kwispelen hoor, zolang het vertrouwt aanvoelt hoeft het geen probleem te zijn :)

@mvh wat betreft achterliggende auto's, zorg ervoor dat je in ieder geval op de plek van de bestuurder rijd. Dan houden ze eerder meer afstand dan wanneer je meer rechts rijd omdat ze dan gewoon langs je heen kijken. En je hebt ze natuurlijk altijd ertussen zitten die er dicht op blijven rijden....

En wat betreft de bochten, rij anders (met lekker weer) eens steeds eenzelfde rondje tot je je daar echt vertrouwd voelt. Dan kun je vanzelf dat vertrouwen meenemen naar andere bochten.

Gamertag: timmie271

Bommes schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 09:07:
@ToolkiT heb je trouwens al die V85 gekocht??
Bijna.. prijs is onderhandeld:)

• crepkon
  • Laatst online: 20-11 13:21
Misschien ook maar eens tijd dat ik mij na lang lurken meld. Ik heb op bevel aanbeveling van @Bommes (nou ja, hij heeft mij enthousiast gemaakt) een nieuwe Moto Guzzi v85tt gekocht, en deze 9 juli opgehaald. Inmiddels zit er bijna 6000km op. Het is mijn eerste motor, na een paar keer een motor huren via motoshare.

Ik vermaak mij er prima op, het is een woon-werk motor in principe. Vandaar ook gezocht naar een motor met cardan aandrijving.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1gkOyvv7xH3DeThyUWwNI7783fY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HMbQZwKpqLJZxsbrjwE7sfph.jpg?f=fotoalbum_large

Wel gelijk er een top koffer en val beugels op laten zetten, de handvat verwarming komt nog maar is slecht leverbaar op het moment.

Voor de openingspost, ik woon in de provincie Gelderland (omgeving Arnhem). Ik weet zo niet meer wie dat bij houdt 😅

[ Voor 3% gewijzigd door crepkon op 24-09-2022 19:43 ]

• EJanus
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:20
crepkon schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 19:42:
Voor de openingspost, ik woon in de provincie Gelderland (omgeving Arnhem). Ik weet zo niet meer wie dat bij houdt 😅
Buurman en collega lurker!

Dan moet ik mij ook maar eens melden hier. Zeker gezien het recente gesprek in dit topic over midlife en choppers.

Net 40 en net mijn motorrijbewijs gehaald. Chopper gekocht. Suzuki Intruder C1500 (of Boulevard C90) uit 2008. Nu nog even leren dat ding de baas te zijn/blijven.

Deze week twee orginele leren zadeltassen met beugels op de kop getikt. Zal ze morgen monteren en ff een foto'tje van het geheel posten.

• crepkon
  • Laatst online: 20-11 13:21
EJanus schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 20:09:
[...]
Zal ze morgen monteren en ff een foto'tje van het geheel posten.
Ik ben benieuwd naar de foto! Ik heb ook pas sinds december mijn rijbewijs en ben 37, dus wellicht was het in mijn geval ook een early midlife crisis 😂

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:11
Ben benieuwd @EJanus !

Gisteren even bij de Indian dealer binnen gesprongen om gewoon even te kijken. Deze had de Dark Horse (1800cc) en de Scout Bobber (1100cc). De Dark horse is mij te groot en te zwaar. Maar het display is wel mooi, multifunctioneel en heeft GPS!

De bobber is prachtig! Ook qua formaat, voelt voor mij comfortabeler. Maar heeft helaas nog het oude display, wat spijtig is want de maat is hetzelfde! En dan hen ik ook liever de Rogue! Maar deze hebben ze niet staan. En het verschil met de bobber is naar het schijnt wel groot.... zal toch eens vragen om een testritten! Levertijd is nu maart, 3 maand voordat ik 40 wordt :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c-KqSITlnEkTFOCwfYQrtIm3kA8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mHY4RFfFCx7GXqYGUKdSPUhH.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:23
Terugkomend op ABS
Niet iedere motor heeft zichtbare ringen bij de remschijven. Eenfjr heeft de sensorring in een behuizing zitten waardoor je naaf veel dikker is dan noodzakelijk zou zijn.
En Harley-davidson heeft de ringen IN de wiellagers zitten, daar zie je dus wel een kleine afstandshouder met kabeltje naast de wiellagers maar die vallen bijna niet op.

Nog drie weekjes dan begint mijn Delhi naar Kathmandu reis :D

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@Zorg Heeft de Jong in Alphen geen Rogue staan? testride

Rogue is imho wel de interessantste van de Scout serie. Die rioleringbuizen die voor uitlaat door moeten gaan zijn nog steeds :r maar Indian heeft daar een fraaie kortere 2 in 1 vervanging voor maar die zie ik niet in de configurator terug, was wel een nogal prijzig ding (€3000+) anders is Jekill & Hyde een kortere optie (en zo mogelijk nog duurder).

[edit]
Overigens, als je in de markt bent voor zo'n Rogue zou je ook eens naar een Harley Sportster Nightster kunnen kijken. Niet mijn type Harley maar wel heel erg vergelijkbaar aan de Indian Scout.
Ik heb zelf ook eens om zo'n Scout lopen draaien maar die was me bij lange na niet rauw genoeg.

(uiteindelijk wil je toch een Harley ;) )

[ Voor 29% gewijzigd door botoo op 25-09-2022 12:51 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 21:48

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QwF8b4xpDO-ewy3gOYUiJvnyKao=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uKSqrzpjjBO8ArW0KkJ5P6eA.jpg?f=fotoalbum_large

Hmmm, waarom komt mijn naam daar naar voren ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5M3lAIrOZqEwi5ziq-JSGSTOVUY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qCPdMZggAfUl2IYLQ5WLCCtL.jpg?f=fotoalbum_large

Ahhh, ik heb iets 'gewonnen' en dat is vervolgens onder het motorbeunhok in aanbouw gedumpt...
Een door een vriend van me half gemaakte Honda zoomer/ruckus replica op basis van eeen Dylan 150.
Weer een projectje dr bij, maar voor 60 euro zal ik me dr geen buil aan vallen :+

leeg

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-11 15:01

Tao

DPC DE_KOMETEN

de Foarsitter schreef op donderdag 22 september 2022 @ 11:19:
[...]

Nope, rechtshandig

[...]

Hmm ja dat klinkt wel interessant, met je knieën sturen. Ik kende de filmpjes al maar zal ik nogmaals kijken dan
Als je net begint met motorrijden, wordt je geleerd te sturen met je handen. En b.v. je knieën strak tegen de tank te houden.

Naarmate je langer rijdt, zul je ervaren dat je niet met je handen stuurt maar met het verplaatsen van je gewicht. Immers: een bocht naar rechts begin je met naar links te sturen, zodat de motor naar rechts begint "te vallen". Aangezien dat gewichtssturen cognitief wisselend snel geleerd wordt door mensen, kun je daar beter op focussen. vergelijk het met de term "muscle memory".
Eerst leer je door te doen, en daarna sijpelt het steeds meer naar je spieren en heb je er geen bewuste aandacht meer voor nodig.

Nog een ander punt: tegenwoordig stapt iedereen maar op elke motorfiets (jaja, ik weet het. Een schromelijke generalisering mijnerzijds. Mea Culpa >:) ).
Een ouds Japanse(?) methode is eerst eens te kijken of die motor wel fysiek bij jou past.
Met de motor onder je ga je staan. Je handen houd je aan het stuur. Dan leg je de motor op een kant (rechts of links maakt niet uit). Daarna probeer je - met je handen steeds aan het stuur - de motor op te tillen. Lukt dat, dan beheers jij de motor. Lukt dat niet, stap er dan maar niet op.

Los daarvan helpt een bepaalde beenlengte ook wel :)
Ik zag eens iemand met (voor de motor te) korte benen. Dat was telkens een avontuur als hij stil wilde staan. Been hinken met een schuin uitrollende motor tot stilstand is geen goed uitgangspunt.

Resumé: oefening baart kunst!

Diablo3

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8YxZEzkRalDKA4xFA7yX0K1xyYk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jDwCk3DhOKzfyaYPLTtcyDWq.jpg?f=fotoalbum_large

Nu snap ik waarom ik geen dimlicht meer heb :+

• Skamba
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-11 07:30
Tao schreef op zondag 25 september 2022 @ 13:35:
[...]

Naarmate je langer rijdt, zul je ervaren dat je niet met je handen stuurt maar met het verplaatsen van je gewicht. Immers: een bocht naar rechts begin je met naar links te sturen, zodat de motor naar rechts begint "te vallen". Aangezien dat gewichtssturen cognitief wisselend snel geleerd wordt door mensen, kun je daar beter op focussen. vergelijk het met de term "muscle memory".
Dat is een van de grote mythes van het motorrijden. Zie ook https://soundrider.com/archive/safety-skills/nobsbike.aspx.

Je stuurt gewoon met het stuur. De gyroscopische krachten zijn sterk genoeg om een motor van een paar honderd kilo rechtop te trekken na een bocht. De krachten die je veroorzaakt door zelf je eigen gewicht wat te verplaatsen zijn veel minder dan dat.

Het sturen gaat natuurlijk wel steeds minder bewust waardoor het aan kan voelen alsof het vanzelf gaat.

• nldls
Ik stuur inmiddels al lang niet meer door gewoon naar links te trekken om linksaf te gaan hoor. Ik stuur (op snelheid) altijd met counter steering. Dit is zo gewoon geworden dat het me niet eens opvalt. Alleen als ik rustig rijdt stuur ik links / rechts echt met het stuur.

• Zorg
botoo schreef op zondag 25 september 2022 @ 12:38:
@Zorg Heeft de Jong in Alphen geen Rogue staan? testride

Rogue is imho wel de interessantste van de Scout serie. Die rioleringbuizen die voor uitlaat door moeten gaan zijn nog steeds :r maar Indian heeft daar een fraaie kortere 2 in 1 vervanging voor maar die zie ik niet in de configurator terug, was wel een nogal prijzig ding (€3000+) anders is Jekill & Hyde een kortere optie (en zo mogelijk nog duurder).

[edit]
Overigens, als je in de markt bent voor zo'n Rogue zou je ook eens naar een Harley Sportster Nightster kunnen kijken. Niet mijn type Harley maar wel heel erg vergelijkbaar aan de Indian Scout.
Ik heb zelf ook eens om zo'n Scout lopen draaien maar die was me bij lange na niet rauw genoeg.

(uiteindelijk wil je toch een Harley ;) )
Dat is inderdaad een optie! Wil het liefst ergens proefrijden waar ik weet dat ze em gewoon hebben staan. Dat ze niet direct allemaal moeite moeten doen. Maar wil niet (weer) een motor kopen zonder proefrit :P nu bevalt de GS me absoluut wel dus is het ook geen moeten. En ben ook wel zeker dat ik de ingebouwde GPS wil. Zonder rij ik niet omdat ik echt slecht ben in navigeren en graag een route maak.

Zal de Nighster ook eens bekijken! Bedankt voor je input!

• timmie271
  • Laatst online: 23:19
Tao schreef op zondag 25 september 2022 @ 13:35:
[...]
Als je net begint met motorrijden, wordt je geleerd te sturen met je handen. En b.v. je knieën strak tegen de tank te houden.
Doe ik nog steeds hoor, alleen wel met countersteering :)

Ook op de hogere snelheden doe ik dat gewoon.
Eerst leer je door te doen, en daarna sijpelt het steeds meer naar je spieren en heb je er geen bewuste aandacht meer voor nodig.
Maar hier zeg je juist de methode hoe moet sturen? :? Stuur naar links drukken is naar rechts gaan. En andersom, bedoel hoe wil je volledig met je gewicht sturen? Ernaast gaan zitten zodat je gelijk een knee down kan doen?
Nog een ander punt: tegenwoordig stapt iedereen maar op elke motorfiets (jaja, ik weet het. Een schromelijke generalisering mijnerzijds. Mea Culpa >:) ).
Een ouds Japanse(?) methode is eerst eens te kijken of die motor wel fysiek bij jou past.
Met de motor onder je ga je staan. Je handen houd je aan het stuur. Dan leg je de motor op een kant (rechts of links maakt niet uit). Daarna probeer je - met je handen steeds aan het stuur - de motor op te tillen. Lukt dat, dan beheers jij de motor. Lukt dat niet, stap er dan maar niet op.
Geen idee of mij dit lukt, maar was niet van plan het te testen :+

Gamertag: timmie271

• Osiris
  • Niet online
Skamba schreef op zondag 25 september 2022 @ 14:56:
[...]

De gyroscopische krachten zijn sterk genoeg om een motor van een paar honderd kilo rechtop te trekken na een bocht.
Gyroscopische krachten die iets weer rechtop trekken? :? Dan heb je niet goed opgelet bij natuurkunde ben ik bang. Gyroscopische krachten zullen juist alle verandering van oriëntatie proberen tegen te gaan. De gyroscopische krachten in een wiel die een bepaalde hoek heeft, zullen dus proberen om die ronddraaiende wielen in exact diezelfde oriëntatie te houden en het kost juist moeite om je wiel weer rechtop te krijgen. T.a.v. de gyroscopische krachten dan. Dat een motor wellicht andere redenen heeft om rechtop te gaan, is een ander verhaal.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

nldls schreef op zondag 25 september 2022 @ 16:34:
Ik stuur inmiddels al lang niet meer door gewoon naar links te trekken om linksaf te gaan hoor. Ik stuur (op snelheid) altijd met counter steering. Dit is zo gewoon geworden dat het me niet eens opvalt. Alleen als ik rustig rijdt stuur ik links / rechts echt met het stuur.
Naar links trekken om naar links te gaan werkt dan ook niet meer sinds je geen zijwieltjes meer hebt...

• Skamba
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-11 07:30
Osiris schreef op zondag 25 september 2022 @ 17:15:
[...]

Gyroscopische krachten die iets weer rechtop trekken? :? Dan heb je niet goed opgelet bij natuurkunde ben ik bang. Gyroscopische krachten zullen juist alle verandering van oriëntatie proberen tegen te gaan. De gyroscopische krachten in een wiel die een bepaalde hoek heeft, zullen dus proberen om die ronddraaiende wielen in exact diezelfde oriëntatie te houden en het kost juist moeite om je wiel weer rechtop te krijgen. T.a.v. de gyroscopische krachten dan. Dat een motor wellicht andere redenen heeft om rechtop te gaan, is een ander verhaal.
YouTube: How Do Bikes Stay Up? zelf ook wat geleerd :)

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-11 22:49

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

En dan kun je dit filmpje ook kijken.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 23:42
Als ik eenmaal op dat ding zit denk ik nergens meer over na, maar doe ik gewoon. Als ik ga nadenken werkt het juist niet én ben ik te laat.

Zoals eergisteren toen er een Duitser een blinde bocht in de binnenbocht (mijn helft) nam. Instinctief de goede reactie van beiden, en dankzij ABS remde hij zich niet onderuit. Maar was ik een halve seconde eerder op dat punt geweest, was er geen redden meer aan. Zo close was het, dat realiseer ik me ook wel.
Maar wat me wel opviel: een seconde daarna was ik al weer over dat schrikmomentje heen. Genoeg anderen, of mezelf in het verleden, hadden daarna echt wel even een pauze nodig gehad om de adrenaline te laten zakken.

We zijn nog maar eens een weekendje (3 dagen) naar het Taunus gebergte geweest. Als ik me tenminste niet vergis in de namen van die gebieden. Achter Koblenz. Onder andere het Wispertal zat er bij. Was weer een geslaagd weekend. :D

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-11 07:05
Moguh mede rijder !
Vraagje, ik heb gister sinds eeuwen weer eens een tour ritje gemaakt met collega's met een tomtom route.
Dus ook weer sinds lange tijd het verhaal gebruikt. Nu loop ik tegen wat issues aan en wellicht dat iemand mij kan helpen.
Ik heb de volgende artikelen:
TomTom rider 420
Sena SLR 2 (in een Shoei neotec 2)
Xiaomi Mi 10
Volgens de handleiding zou je moeten kunnen bellen en gebeld worden via de tomtom, helaas werkt dit dus niet.
De SLR is gekoppeld aan de helm als phone 1 en de tomtom is gekoppeld als gps. De tomtom is ook gekoppeld aan de telefoon, flitsupdates en dergelijke werken ook. Als ik echter gebeld wordt dan hoor ik alleen wat gekraak maar verder niets. Doe ik iets verkeerd met het koppelen ?
Ik heb de telefoon al aan en uit gezet, de bluetooth connecties verwijderd, de tomtom naar fabrieks instellingen terug gezet en de slr2 ook diverse malen een factory reset gegeven. Achteraf besef ik me ook dat ik helemaal geen instructies heb gehoord van de tomtom. Nou gebruik ik die toch niet maar het zou het wel moeten doen. Iemand anders met deze combinatie die wel werkt "as intended" ?
Ps, was wel een leuke route die uitgestippeld was, mocht iemand interesse hebben, ik heb een .gpx bestandje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MxuW05MV9mgH35AdA429E7eB3zE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9MqWRsQnuJO8BZGuRhH7RVY5.jpg?f=fotoalbum_large _/-\o_

Een quote is een gebrek aan originaliteit

• Bommes
@Freubel waarom zou je dat via de tomtom willen laten lopen?

Ik heb mijn Freecom aan mijn telefoon gekoppeld voor muziek en bellen.
De tomtom zit aan de telefoon gekoppeld en krijgt via bluetooth tetterig internet voor file en flits updates.

De tomtom heb ik dus niet aan mijn Freecom gekoppeld, ik vind gesproken navigatie aanwijzingen niet prettig.
Wil je dat wel perse dan negeer mijn post maar.. ;)

• Osiris
  • Niet online
T.a.v. sturen met je gewicht enzo: ik ben het met iedereen eens dat je primair stuurt met countersteering, máár! Laatst lukte het me toch echt om heeeeel eventjes een mini-slalommetje te maken zonder handjes aan het stuur :+ Da's dus alleen met gewicht/heupen/whatever :) Ga het vervolgens nooit meer doen, want volgens mij ging het maar nét goed :X Een ZZR is daar niet voor gemaakt geloof ik :P

[ Voor 6% gewijzigd door Osiris op 26-09-2022 08:24 ]

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-11 07:05
Bommes schreef op maandag 26 september 2022 @ 08:20:
@Freubel waarom zou je dat via de tomtom willen laten lopen?

Ik heb mijn Freecom aan mijn telefoon gekoppeld voor muziek en bellen.
De tomtom zit aan de telefoon gekoppeld en krijgt via bluetooth tetterig internet voor file en flits updates.

De tomtom heb ik dus niet aan mijn Freecom gekoppeld, ik vind gesproken navigatie aanwijzingen niet prettig.
Wil je dat wel perse dan negeer mijn post maar.. ;)
Voornamelijk omdat ik de tomtom heb en mijn ervaringen met telefoons op een motor niet al te denderend zijn. Ik heb dat al eens geprobeerd met een samsung s9 in een otterbox op een rammount en dat heeft de camera van de s9 beschadigd :)

Een quote is een gebrek aan originaliteit

• Bommes
Maar je hoeft de telefoon toch niet op de motor te hebben??
Althans ik heb mijn telefoon meestal in mijn jaszak zitten en de tomtom op het stuur.
Laatste voor navigatie en de telefoon voor muziek.
Als ik gebeld wordt (wat niet vaak voorkomt dat ik dat wil op nemen op de motor maar goed) dan kan ik met de headset op mijn helm opnemen door op de juiste toetst te drukken.
Dat hoeft niet op de telefoon, dat werkt sowieso niet want handschoenen zijn niet touchscreen geschikt.

Maar om te doen wat jij wilt:
Tomtom als centrale regel unit dat zou ook moeten werken inderdaad.
Daar kan ik je niet bij helpen.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:33
@Freubel

De volgende setup al eens geprobeerd?

1. Telefoon aan TomTom koppelen.
2. TomTom aan SRL koppelen.

Wellicht dat het dan wel werkt. De SRL vind dubbele BT koppelingen niet zo fijn heb ik gemerkt.

Hoe ik het nu persoonlijk heb na wat experimenteren en wat goed en stabiel blijft werken:

1. Telefoon aan Garmin XT gekoppeld.
2. Telefoon aan BMW TFT gekoppeld.
3. BMW TFT aan SRL2 gekoppeld.
4. Vriendin Sena aan SRL2 gekoppeld.

Hiermee kan ik muziek luisteren + bellen en kiezen/aanpassen via de wizzwheel van BMW maar ook via de Garmin. Enige nadeel is dat ik geen audio navigatie instructies krijg van de Garmin maar ik rij toch altijd zonder, vind het maar irritant. Nog een nadeel is dat als ik op een andere motor rij, mijn SRL dus niet is gekoppeld met mijn mobiel. Maar voor korte ritjes op de motor van mijn vriendin of op de Beverly heb ik die koppeling ook niet nodig.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:45

BM

Moderator Spielerij
Voor komend weekend een motorweekend duitsland op de planning, maar de weersvoorspellingen zijn niet heel denderend.

Iemand nog suggesties voor een regenpak? :X

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Bommes
@BM ja hoor:

Afbeeldingslocatie: https://www.gerritspeek.nl/motor/bmw-c1/fotos/c1-gs.jpg

* Bommes rent

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:45

BM

Moderator Spielerij
Is net te duur :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• kneusteun
  • Laatst online: 22:14
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/Jj__jhhU1cw/maxresdefault.jpg

Snoeihard voor woonwerk toch?

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-11 11:20
Gisteren een heerlijk rondje Ketelmeer gedaan, en uiteraard weer een paar mooie plaatjes kunnen maken...

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AL9nZEW3-BxSlScF0qtuAShKRsE15vrpRd3f1ZrcgYxjh3BAgV2UtMAuHXSInrlfnBlpdJXU8_N61ehGoCn06RvhKjZHLxazS_J3YSfZ09DzHwBgZmzTCSlFn0zNkA2pSDkZJHT7I7lU-ithGfE817kx5khDgQ=w1292-h970-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AL9nZEVE3FXg0z6sNTIfJQEhbO3X5VD6YebZzywAgKjd8zbyhBJw8BKgsp6ntAKIcz5XvsCXHEr0zp39Uy3s60mtBfeO96_bc2yIomj12PgOVtBmnmkasN4aNOWrjA2avxr6f3nfU1E4xmqys9ySZS2sE_l7xQ=w1292-h970-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AL9nZEWjoABrYQklBmSOvDngfvUr10dLNTsRapct2auj_vo3t0YXP71ELI5-el58cOxlkfuCEXS7wzodERKbNrWaIe0v4YSZ0fi9BoAJXeS-BYb-ZdalmGQbaQaaWBHeC9Cj5gAM1sLpEM6CMAdr2gnHuqzYgw=w1292-h970-no?authuser=0

en nog een tof plaatje, van de actioncam van mijn maatje...

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AL9nZEViT5UGNhwULOfJloxfdibVFbl143x03wpvoX7ArZem0YbohXiRnA7f3F3Ccv8RIljkj0Ad3SU1tOo9WzjlbJUK3X7r2J5ZpxYmZ7MlGSRS0aKHxfsk2hHMsMLktrrkgWaDfrZNr4_dJjr_ma04_cLDKA=w1439-h809-no?authuser=0

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 21:48

4x2

lộn xộn quá

Bedenk je toch eens wat voor gigantische LPG tank achterop dat framepje kan.
En hoe erg je je passagier haat als je ze daarop plaats laat nemen.

Later als ik groot en rijk ben koop ik een C1 O+

leeg

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:27

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@botoo ik krijg eerlijk gezegd meer een V-rod gevoel bij die Rogue, juist ook vanwege hoe het blok is opgebouwd (vloeistof vs luchtkoeling). Niet echt mijn ding trouwens ook, geef mij maar een Lowrider S uit 2017, zoals jij hebt :+

@Zorg chips wilde ik net gaan voorstellen dat je even bij Lowlands in Zwolle moet gaan kijken, zie ik dat je over de grens bivakkeerd. Niet handig, dus laat maar :+

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Zorg
Kan het altijd combineren met een ritje hoewel Zwolle net een stukje te ver is om thuis te zeggen ik ga ff een tourtje doen

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:56

Destruction

(ex-)Automonteur

BM schreef op maandag 26 september 2022 @ 10:58:
Voor komend weekend een motorweekend duitsland op de planning, maar de weersvoorspellingen zijn niet heel denderend.

Heb het afgelopen weekend nog flink wat kilometers gemaakt, gelukkig. Het is nu wel een beetje gedaan met het feest denk ik, afgezien van een toevallige mooie dag hier en daar (waarop ik zeker de motor zal pakken).

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

BM schreef op maandag 26 september 2022 @ 10:58:

Revit regen overall. Heb er zelf een, toevallig ook nodig gehad op een motorweekendje in duitsland.
Rit terug naar huis was non-stop regen (totaal uurtje of 5 rijden). Alles onder mn regenpak was droog, handschoenen en laarzen doorweekt.

Deze: https://www.fc-moto.de/nl/Revit-Pacific-2-H2O

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02:35
Afgelopen vrijdag de fiets opgehaald en zondag de Eifel in geweest. Wat een machtige machine is het toch…
Af komend van een carb 900cc café racert met 0 elektronische foefjes en de bakkes vol in de wind is dit toch wel even een different koek.
Helemaal happy met het ding, zo ook mijn vrouw en haar achterste.
Nu kijken voor valbeugels/bobbins voor het geval ik eens omkieper, want is wel een redelijk zwaar geval.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gfOLEn180syKPiVpjmAFc6iaSWE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ki5XvhFAuzcUjOKKXxPs41ry.jpg?f=fotoalbum_large

@ topic mods, aub deze toevoegen achter mijn persoontje (de Thruxton houd ik vooralsog ook):
Ducati Multistrada 1260S GT (2020)

[ Voor 7% gewijzigd door Ronster op 27-09-2022 10:36 ]

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

• FitTiv
McKaamos schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 10:08:
[...]

Revit regen overall. Heb er zelf een, toevallig ook nodig gehad op een motorweekendje in duitsland.
Rit terug naar huis was non-stop regen (totaal uurtje of 5 rijden). Alles onder mn regenpak was droog, handschoenen en laarzen doorweekt.

Deze: https://www.fc-moto.de/nl/Revit-Pacific-2-H2O
+1
Heb ervaring met de 2- piece, cyclone geloof ik. Ook goed spul (y)

• nldls
@Ronster wat een vet ding man. Veel plezier ermee

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ik vond een overall niet handig om aan te trekken onderweg dus gekozen voor losse jas en broek (ook van Revit) plus van die afgrijselijk lelijke overschoenen. Na een uur of 6 snelweg in de regen rijden waren mijn handschoenen wel zeiknat maar slechts een minimaal klam stukje onder de rits en in de nek, zelfs mijn schoenen bleven aan de binnenkant droog.

Was wel waardeloos rijden in die regen, dat wel, maar geen nat pak binnen het regenpak.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Even terug komen over BT headsets..
Interphone UCOM 4 comms twin pack -https://www.motolegends.com/motorcycle-accessories/intercoms/interphone-ucom-4-intercom-twin-pack.html
Met hun 10% price beat garantie van ze heb ik ze op de kop kunnen tikken voor £152.99 :D
Niet slecht voor 2 headsets die compatible zijn met alle merken

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@ToolkiT we zien je commentaar wel tegemoet als je daadwerkelijk met andere merken gaat verbinden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• geert_s
botoo schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 14:25:
@ToolkiT we zien je commentaar wel tegemoet als je daadwerkelijk met andere merken gaat verbinden.
Een Cardo verbindt al amper met een Cardo, laat staan dat het met een ander merk moet gaan verbinden :+

Binnen een groep van 5 is er bij ons altijd wel één die niet in de groep komt

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Ik weet even niet meer wie het was, maar nog iemand overwoog om Alpine 4D custom gehoorbescherming aan te schaffen. Die van mij zijn inmiddels binnen en heb er een kort ritje meegemaakt. Ik zal mijn eerste bevindingen delen:
+ dempen zeer goed! Echt veel stiller dan niet-custom oordoppen
+ redelijk makkelijk in en uit te doen. Ik heb ook custom oordoppen voor muziek maken, en die zijn veel lastiger. Het is alsnog wel even oefenen, zal ook van je gehoorgang afhangen.
- hoewel ik maar kort reed, ervaarde ik al wat pijn/ongemak. Het lijkt haast alsof ze wat te dik zijn en net niet goed passen. Wanneer dan de druk van de helm daarbij komt dan is dat niet heel gemakkelijk. Had 2x 20-25min gereden, en na afloop voelde ik al wat pijn bij het uit doen. Gelukkig hebben ze 3 maand pasvorm garantie, dus hopelijk snel nog even een goede rit maken (en sowieso voor Australië over 3,5 week, waar ik veel zal gaan rijden).

botoo schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 14:25:
Ik ben ook wel benieuwd eerlijk gezegd ;)

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@LankHoar als die Alpine's net niet goed zitten dan kunnen ze idd pijn gaan doen. Inbrengen vond ik wel een lastig gedoe in het begin, Alpine geeft zelf imho te weinig info. Je steekt ze met de 'punt' naar voren in en draait ze dan 180 graden naar achter. Zelf maak ik altijd eerst de binnenschelp van mijn oor een beetje nat dan draaien ze veel makkelijker en zitten ook beter op hun plek.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:07

Secsytime

Automagisch

LankHoar schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 14:37:
Ik weet even niet meer wie het was, maar nog iemand overwoog om Alpine 4D custom gehoorbescherming aan te schaffen. Die van mij zijn inmiddels binnen en heb er een kort ritje meegemaakt. Ik zal mijn eerste bevindingen delen:
+ dempen zeer goed! Echt veel stiller dan niet-custom oordoppen
+ redelijk makkelijk in en uit te doen. Ik heb ook custom oordoppen voor muziek maken, en die zijn veel lastiger. Het is alsnog wel even oefenen, zal ook van je gehoorgang afhangen.
- hoewel ik maar kort reed, ervaarde ik al wat pijn/ongemak. Het lijkt haast alsof ze wat te dik zijn en net niet goed passen. Wanneer dan de druk van de helm daarbij komt dan is dat niet heel gemakkelijk. Had 2x 20-25min gereden, en na afloop voelde ik al wat pijn bij het uit doen. Gelukkig hebben ze 3 maand pasvorm garantie, dus hopelijk snel nog even een goede rit maken (en sowieso voor Australië over 3,5 week, waar ik veel zal gaan rijden).
Wat ga je in Australie rijden en wat voor tocht? :9 :9~

• geert_s
Ik heb zaterdag een Shoei personal fitting laten doen, en direct in de stand ernaast Noizezz oordopjes laten aanmeten. Helm zit nu helemaal passend, en hoewel hij eigenlijk al best goed zat merk je toch goed verschil. Het zit allemaal nog iets strakker, maar de druk is gelijker verdeeld waardoor het (tot nu toe) niet vervelend voelt. De oordoppen komen over een week of 3, ben benieuwd. Mijn huidige doppen begonnen na een jaar of 6 toch wat geluid te lekken, en dat werd best wel vervelend op de snelweg.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
botoo schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 14:56:
@LankHoar als die Alpine's net niet goed zitten dan kunnen ze idd pijn gaan doen. Inbrengen vond ik wel een lastig gedoe in het begin, Alpine geeft zelf imho te weinig info. Je steekt ze met de 'punt' naar voren in en draait ze dan 180 graden naar achter. Zelf maak ik altijd eerst de binnenschelp van mijn oor een beetje nat dan draaien ze veel makkelijker en zitten ook beter op hun plek.
Dat nat maken is wel een goede tip, hoewel ik vaak on the go ben en dan niet per se beschikking heb om het nat te maken (met spuug is ook weer zo wat :P ). Kreeg er een luxe verpakkingsdoosje bij, maar goede instructies noor het indoen ontbreken inderdaad :)
Secsytime schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 14:56:
[...]

Wat ga je in Australie rijden en wat voor tocht? :9 :9~
Vlieg in op Sydney, verblijf daar bij mensen van mijn motor club, en leen dan een motor en met een groepje rijden we naar Melbourne via een leuke route. Daar een groot nationaal treffen van onze club, en daarna heb ik nog geen plannen, behalve dat ik bij familie ten zuiden van Melbourne langs wil. Al met al veel zin in :D

LankHoar schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 15:11:

Vlieg in op Sydney, verblijf daar bij mensen van mijn motor club, en leen dan een motor en met een groepje rijden we naar Melbourne via een leuke route. Daar een groot nationaal treffen van onze club, en daarna heb ik nog geen plannen, behalve dat ik bij familie ten zuiden van Melbourne langs wil. Al met al veel zin in :D
vergeet de great ocean road niet mee te pakken (ZW van Melbourne). En onderweg Mount Panorama race course (=openbare weg) in Bathurst. En Royal NP ten zuiden van Sydney..

idee: https://calimoto.com/calimotour/syd-mel-1-r-fm5QPsbIRx

Pagina: 1 ... 434 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.