Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 433 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.019.585 views

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Zorg schreef op woensdag 14 september 2022 @ 18:19:
[...]

Weet niet vanwaar je moet komen maar is Zwitserland op 4 dagen niet wat kort? Zou zelf ook graaf wat meer toertjes doen met een overnachting maar dan meer Luxemburg, Vogelen, Duitsland om niet eerst nog uren op de snelweg te moeten zitten (regio Antwerpen woon ik)

Dit weekend zijn er testdagen bij BMW, ben nog aan het wachten op het wedstrijd schema van mijn zoon (zaterdag of zondag) maar zou eigenlijk wel eens een dikke chopper willen proberen! En hun tourbuffel gewoon voor de ervaringen.

Geregeld: zaterdag tijden op een R18 en de 1600 GT :9
Deze week zou inderdaad langer zijn dan slechts vier dagen. Daarom dus nu alleen Luxemburg inderdaad.

Volgend jaar dan maar al die bergpassen doen... :Y

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:11
theredone51 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 07:06:
[...]

Om 9u30, ik ben niet van plan om zo'n ding te kopen, maar ik wil het 'elektrisch rijden' eens ervaren op een 'motor'.

Vorige keer dat ik de kans had op dat ding te rijden was de batterij leeg en had ik geen tijd om te wachten 😅
Zoals het nu staat zou het enigsinds droog zijn rond dat uur , ik ga mijn reservering toch aanhouden. Misschien zie ik je daar, gele BMW 850 gs 40 years editie :P

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:19
Zoals het er nu naar uitziet mag ik eind Oktober voor de AVD. Dan komt voor mij wel een soort van dilemma aan; Koop ik meteen de motor die ik graag in de zomer zou willen rijden (MT09/Duke 890 --> Afhankelijk van de proefritten) of begin ik een paar maanden op een pekelfiets.

Er staan een paar mooie BMW R's te koop in de buurt die voor weinig toch wel interessante dingen hebben:

- ABS
- Handvatverwarming
- Cardanas

De ritjes die ik dan maak zijn 10 km woon werk verkeer en af en toe naar een klant (30 km).
Hij komt buiten onder een afdekhoes te staan, maar pekel is voor elke motor kut :+ .

Wat zouden jullie doen? O-)

[ Voor 10% gewijzigd door KillaZ op 16-09-2022 10:07 ]

K to the KillaZ

• Modz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-11 07:41
[b]KillaZ in "Hét grote motortopic - Deel 24"
De ritjes die ik dan maak zijn 10 km woon werk verkeer en af en toe naar een klant (30 km).

Fietsen

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:56

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik had me destijds (ik had AVD in November) voorgenomen rustig de motor die ik toen al had af te maken en daar dan na de winter mee te gaan rijden.

2 weken later kocht ik een pekelfiets :+

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-11 11:54
KillaZ schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:06:
Zoals het er nu naar uitziet mag ik eind Oktober voor de AVD. Dan komt voor mij wel een soort van dilemma aan; Koop ik meteen de motor die ik graag in de zomer zou willen rijden (MT09/Duke 890 --> Afhankelijk van de proefritten) of begin ik een paar maanden op een pekelfiets.

Er staan een paar mooie BMW R's te koop in de buurt die voor weinig toch wel interessante dingen hebben:

- ABS
- Handvatverwarming
- Cardanas

Hij komt buiten onder een afdekhoes te staan, maar pekel is voor elke motor kut :+ .

Pekel is sowieso niet best, en onder een afdekhoek wordt het ook nog steeds vochtig, zeker aan de onderkant van de fiets. Ik zou sowieso beginnen met een tweedehandsje waar een krasje meer of minder niet zo opvalt. Dan doet het niet zo'n pijn als je voor het eerst een keer je fiets laat vallen. En ja dat gaat gegarandeerd vroeg of laat een keer gebeuren.

Handvatverwarming is op de koudere dagen echt heerlijk trouwens.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• geert_s
Destruction schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:11:
Ik had me destijds (ik had AVD in November) voorgenomen rustig de motor die ik toen al had af te maken en daar dan na de winter mee te gaan rijden.

2 weken later kocht ik een pekelfiets :+
Ik heb binnen een week na het halen van mijn rijbewijs (met spoed aangevraagd) mijn eerste motor opgehaald. Was in januari, stervenskoud, maar rijden zou ik :D

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-11 21:29
Ik heb mijn laatste motor opgehaald op 1 april door de sneeuw :). Dus gewoon rijden. Beter idd een fiets die pekel wel kan handelen zeg maar. Of je moet het geduld op brengen om 2 of 3 weken te wachten na de laatste keer strooien, maar dat wil je niet.

BIj stevige kou zijn verwarmde handschoenen trouwens ook echt top.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-11 16:20

botoo

💀 too old to die young

Ik kan je vertellen wat ik gedaan heb.
Mijn droommotor stond al in de berging voordat ik mijn eerste motorrijles had en nooit spijt van gehad. Toch na drie jaar voor een iets zwaardere gekozen.

Wat je ook kiest, er zijn zoveel andere mooie motoren dat je altijd wel een beetje het idee krijgt 'zou ik niet liever die andere?'

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:25

Vrijdag

De Zwarte

KillaZ schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:06:

- ABS
- Handvatverwarming
- Cardanas

Als je de ruimte en het budget hebt, kan je best een winterfiets kopen. Zeker als die opties die je noemt er al op zitten.

Als er geen pekel ligt maar het wel koud is (voor mooi weerrijdersposers zoals ik) kan je op een winterse dag toch nog gewoon lekker een stukje rijden. Niks is zo fijn om gewoon dat ding te kunnen pakken en te rijden wanneer jij dat wil. (dat heb ik van horen zeggen, want mijn motor moet ik eerst een kwartier voor naar de stalling fietsen :P )

En extragratisbonuservaringspunten: Als je rijdt in sub-optimale omstandigheden (kou, wind, regen, weinig licht) kan je straks in het voorjaar helemaal zonder issues op je droommotor stappen.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:19
botoo schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:48:
[...]

Ik kan je vertellen wat ik gedaan heb.
Mijn droommotor stond al in de berging voordat ik mijn eerste motorrijles had en nooit spijt van gehad. Toch na drie jaar voor een iets zwaardere gekozen.

Wat je ook kiest, er zijn zoveel andere mooie motoren dat je altijd wel een beetje het idee krijgt 'zou ik niet liever die andere?'
En terecht >:) , maar dat is niet zozeer waar ik mee zit (die MT of Duke komt er zeker). Gaat er meer om dat ik niet 6 maanden stil wil blijven zitten en ik die MT of Duke niet door de Pekel wil laten rijden.

Een BMW R850 is ook veel fun en dan zit ik niet zo met de pekel. :+

K to the KillaZ

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:42
Voor ritjes van 10-30km trek ik mijn pak echt niet aan, al rijd ik nog zo graag. Tegen de tijd dat de motor buiten staat, ben ik met de auto al gearriveerd. Dus ja, fietsen, brommer of auto zou mijn serieuze keuze dan zijn. :)

Zo zie je maar weer dat smaken verschillen. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• geert_s
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:38:
Voor ritjes van 10-30km trek ik mijn pak echt niet aan, al rijd ik nog zo graag. Tegen de tijd dat de motor buiten staat, ben ik met de auto al gearriveerd. Dus ja, fietsen, brommer of auto zou mijn serieuze keuze dan zijn. :)

Zo zie je maar weer dat smaken verschillen. :)
Ik rij (bijna) dagelijks 2x 30km, maar in de omgeving Rotterdam en in de spits scheelt de auto of de motor toch al snel zo'n 15-30 minuten. Ik doe gelukkig geen 15 minuten over het aantrekken van mijn pak :+

10km is wel een beetje een twijfelgeval voor mij.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:27

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Even een leuk nieuwtje delen! Ik zou nog naar Ierland dit jaar, maar dat heb ik even in de koelkast gezet. Waarom? Omdat ik net een ticket naar Australië heb geboekt! Ik zal in totaal 3,5 week in Australië zijn. Ik vlieg op Sydney, verblijf daar bij mensen van de club en dan per motor met een groepje naar Melbourne rijden voor een evenement. Daar connecten en dan een plan trekken, maar sowieso familie in de buurt daar ook opzoeken.

Man, ik heb nog nooit zoveel zin gehad in een trip!! oOo

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

LankHoar schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 12:19:
Even een leuk nieuwtje delen! Ik zou nog naar Ierland dit jaar, maar dat heb ik even in de koelkast gezet. Waarom? Omdat ik net een ticket naar Australië heb geboekt! Ik zal in totaal 3,5 week in Australië zijn. Ik vlieg op Sydney, verblijf daar bij mensen van de club en dan per motor met een groepje naar Melbourne rijden voor een evenement. Daar connecten en dan een plan trekken, maar sowieso familie in de buurt daar ook opzoeken.

Man, ik heb nog nooit zoveel zin gehad in een trip!! oOo
Huur je ter plaatse een motor, of kan je er eentje lenen van de club? Hoe werkt zoiets? Invliegen van je eigen motor lijkt me wel een dure grap namelijk.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Vrijdag schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 12:47:
[...]

Huur je ter plaatse een motor, of kan je er eentje lenen van de club? Hoe werkt zoiets? Invliegen van je eigen motor lijkt me wel een dure grap namelijk.
Die gaat mee ala handbagage! Nee, ik leen een motor via de club. Velen hebben daar 2 of 3 motoren. Degene waar ik aanvankelijk verblijf heeft bijvoorbeeld een Dyna, een FXR en een speed tripple. Ben benieuwd naar die FXR :D

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02:35
Ik ben aan het kijken naar een Shoei GT Air 2, maar ik kom er maar niet achter of ik hier mijn Cardo Freecom 4x set kan inbouwen of dat hier enkel de Sena set in past.
Toevallig iemand hier ervaring mee?

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:32

A13X

Dude

Ronster schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:58:
Ik ben aan het kijken naar een Shoei GT Air 2, maar ik kom er maar niet achter of ik hier mijn Cardo Freecom 4x set kan inbouwen of dat hier enkel de Sena set in past.
Dat kan, alleen kan het zijn dat de unit wat verder naar achteren moet komen zitten omdat die voorziening voor de Sena in de weg zit.

Awesome

• nldls
geert_s schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:48:
[...]

Ik rij (bijna) dagelijks 2x 30km, maar in de omgeving Rotterdam en in de spits scheelt de auto of de motor toch al snel zo'n 15-30 minuten. Ik doe gelukkig geen 15 minuten over het aantrekken van mijn pak :+

10km is wel een beetje een twijfelgeval voor mij.
Idem. Rijd dagelijks 2x 20 km naar het werk toe. Iedere km op de motor is beter dan een km in de auto.

• Ronster
A13X schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:10:
[...]

Dat kan, alleen kan het zijn dat de unit wat verder naar achteren moet komen zitten omdat die voorziening voor de Sena in de weg zit.
OK thanks! d:)b
Morgen eens langs Motoport. Hopen dat ze hem hem hebben staan.
Ook benieuwd naar de fitting service.
Ik ga upgraden van een oncomfortabele Premier Trophy, dus wil het nu ook meteen goed doen.

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:32

A13X

Dude

Ronster schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:43:
[...]

OK thanks! d:)b
Morgen eens langs Motoport. Hopen dat ze hem hem hebben staan.
Ook benieuwd naar de fitting service.
Ik ga upgraden van een oncomfortabele Primier Trophy, dus wil het nu ook meteen goed doen.
Ik zou je Cardo meteen meenemen, kun je het even checken en misschien zetten ze hem er wel even voor je op/over.

Awesome

• Ronster
A13X schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:46:
[...]

Ik zou je Cardo meteen meenemen, kun je het even checken en misschien zetten ze hem er wel even voor je op/over.
Goed plan! Niet eens aan gedacht, al ben ik bang dat ze dat op een drukke zaterdag niet zo snel zullen doen. Maar proberen kan altijd natuurlijk.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01:21

steveman

Comfortabel ten onder

Eerdere jaren zag ik alleen zwijnen in de berm banjeren...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ronster schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:58:
Weet niet waar je woont, maar volgend weekend is bij Goedhart weer hun motorweekend. Vanaf de donderdag daarvoor is er een Shoei personal fitting de hele dag. Misschien kunnen ze je daar dan ook adviseren.

• nldls
Goedhart staat niet echt bekend om scherpe prijzen though. Weet niet of ze daar wat aan doen met die actie dagen.

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:07

Secsytime

Automagisch

steveman schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 16:47:
[YouTube: 2022 0916 151550 012]

Beetje vreemd geluid uit je striple?

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:44

_Apache_

For life.

steveman schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 16:47:
[YouTube: 2022 0916 151550 012]

Je reed gelukkig niet heel hert.

:+

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

_Apache_ schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 18:26:
[...]

Je reed gelukkig niet heel hert.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c9hvPxVUxoM8PkWcGwMxkakjHMU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/Sk0Z16cFYWngUmi0zRHW5u1X.gif?f=user_large

@Secsytime

Camera zit op de tank, dus da's een hoop contactgeluiden.
Kan ook aan de breedtegraad liggen, want zo klonk het ongeveer precies 3 jaar geleden ook al:

Niets uitmerkelijks dus :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Ronster
Vrijdag schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 17:02:
[...]

Weet niet waar je woont, maar volgend weekend is bij Goedhart weer hun motorweekend. Vanaf de donderdag daarvoor is er een Shoei personal fitting de hele dag. Misschien kunnen ze je daar dan ook adviseren.
Limboland, dus eindje uit de buurt helaas :)

• sjunnie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-11 17:16

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

sjunnie schreef op maandag 5 september 2022 @ 18:47:
[...]
[Afbeelding]

Toen nog met aftermarket halfkuip en twee GIVI zijkoffers, maar die kuip heeft de tand des tijds niet doorstaan want verweerd en op meerdere plaatsen gescheurd en dus heb ik de motor een jaar of 2/3 geleden weer teruggebracht naar originele(re) staat. De koffers worden wel nog gebruikt, meestal 1-tje als topkoffer.
Ik moet eens op zoek, als het goed is heb ik nog wel ergens een foto van zoals ik haar destijds gekocht heb.

[..]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GEMwqfFo1q_kea5fee1PQsZD3Nk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lSgnU1BtsS6FdM4WntIZB8b2.jpg?f=user_large

And there she is... :)

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

• DrivinUCrazy
Ronster schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 21:44:
[...]

Limboland, dus eindje uit de buurt helaas :)
In dat geval raad ik altijd Louis aan. Noord-limburg naar Tilburg, Zuid-Limburg naar Aachen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Zorg
Vanmorgen de bmw test days gedaan voor een uurtje. Leuk georganiseerd en ondanks het weer viel het reuze mee!

Moet wel zeggen dat ik mijn eigen motor fijner vind rijden! De chopper is wel echt zalig maar daar ben ik het type niet voor, krijg je een beetje wild hog midlifecrisis looks mee 🤣. Die politiemotor reedt echt goed! Dat glijdt echt over de weg maar is te groot, log en mist een beetje het ruwere motorgevoel. Zou daar ook niet echt comfortabel tussen de file mee rijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BZUQakAOjeG-aJ5VgCaGaeMs0p8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HvmD9QzvzPFjr8v4VivTv7fB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CCjp7WfusVaNiKpgeSJw_pN9j6A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qzx7E27SwKpcpVQBPtjvxQTK.jpg?f=fotoalbum_large

• Ronster
Van Premier Trophy helm met 6 jaar oud Ali Express intercom setje naar Shoei GT Air II met Cardo Freecom 4x.
Wat een hemelsbreed verschil >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6vc_bux7bP7OvNifRu3UKdk1OKY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MT7AEHwQPIDfkWzpE8tksbdt.jpg?f=fotoalbum_large

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:14
Had je die freecom niet beter met een sticker wat hoger kunnen plakken in plaats van zo ver naar achter? Lijkt me niet een heel fijn bereikbare plaats.

• Ronster
kneusteun schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 15:21:
Had je die freecom niet beter met een sticker wat hoger kunnen plakken in plaats van zo ver naar achter? Lijkt me niet een heel fijn bereikbare plaats.
Had ook gekund. Vond het zelf lager en achter de sena voorbereiding netter uitzien ipv boven de voorbereiding. Hoef hem toch maar enkel aan en uit te zetten met de knopjes. De 4x is voice controlled en werkt helemaal prima.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:14
klopt, maar zelf gebruik ik het scroll wiel nog best veel

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:40
Ik heb die voice control echt meteen na de eerste 5 minuten met dat ding op mijn helm afgezet.

* Bommes zit altijd in zijn helm te kletsen en volgas mee te zingen met de muziek.

Daar ging de voice control behoorlijk van in de war.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Bommes schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 20:58:
Ik heb die voice control echt meteen na de eerste 5 minuten met dat ding op mijn helm afgezet.

* Bommes zit altijd in zijn helm te kletsen en volgas mee te zingen met de muziek.

Daar ging de voice control behoorlijk van in de war.
Voice control was ook het eerste dat ik uitzette met m'n Sena... midden in gesprek met m'n rijmaatje... *bliep bliep* en dan gewoon iemand bellen vanuit het niets enzo :')

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-11 08:04
Naboo schreef op zondag 18 september 2022 @ 11:19:
[...]

Voice control was ook het eerste dat ik uitzette met m'n Sena... midden in gesprek met m'n rijmaatje... *bliep bliep* en dan gewoon iemand bellen vanuit het niets enzo :')
Hoe vaak in een normale zin zeggen jullie ‘Hey Cardo’ dan? 😜

I took the blue pill…

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:26
FBTN schreef op zondag 18 september 2022 @ 12:50:
[...]

Net zo vaak als ik dat ik “Hey Siri” zeg. (Die gaat dus ook regelmatig af) ik heb het ook uitgezet die voice control.

@Ronster ik heb dezelfde helm maar dan de Sena erin. Mooie praktische stille helm, ik ben er blij mee.

[ Voor 14% gewijzigd door GeeMoney op 18-09-2022 13:04 ]

• Bommes
FBTN schreef op zondag 18 september 2022 @ 12:50:
[...]

Eigenlijk nooit maar op een of andere manier reageerde het ding ook op mijn gebrabbel en/of zang kunsten >:)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-11 08:04
Bommes schreef op zondag 18 september 2022 @ 17:09:
[...]

Eigenlijk nooit maar op een of andere manier reageerde het ding ook op mijn gebrabbel en/of zang kunsten >:)
Brabo toch 🥳

I took the blue pill…

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:44

_Apache_

For life.

Jaa, of vloeken op medewerkers die iets gevaarlijks doen terwijl jij daar in de buurt rijdt.

En er dan achterkomen dat je systeemhelm nog opengeklapt stond.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Zorg schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 14:04:
De chopper is wel echt zalig maar daar ben ik het type niet voor, krijg je een beetje wild hog midlifecrisis looks mee 🤣
Ik wilde je een duimpje geven maar hiermee verknalde je dat nou net weer :P

Ben eerlijk gezegd best benieuwd hoe die BMW handelt ivm een Harley. Vind ze niet lelijk, hoewel ik een boxer motor er wel altijd een beetje vreemd heb uit vinden zien :)

• Zorg
@LankHoar Ik zou niet gereageerd hebben maar mis je duimpje ;w

Punt is, de motor is te veel voor mij! 1800cc en het gehele gewicht maakt dat het te zwaar is en het gewoon niet past. Beetje een Wild Hogs gevoel :P maar het rijden vond ik dus wel zalig! Laten we eerlijk zijn, 99% vd GS (en alle andere all road rijders) doet niks anders dan op de weg rijden. Nederland en België zijn gewoon geen off road landen. Ok, het zijn vaak ook prettige tour motoren om lekker op reis te gaan, maar als familie man hoe vaak heb je de kans om echt op reis te gaan? Ik niet veel in ieder geval ;)

Dus is het veelal kleinere en kortere ritjes. Gewoon ff een paar uur toeren, even een momentje voor jezelf. Dat kan natuurlijk perfect op iedere motor en na mijn proefrijden was ik weer blij om op mijn 850gs te stappen en heb ik daar van genoten ....

Maaar de chopper beviel ook wel eigenlijk! Gewoon lekker chill, gevoelsmatig wat meer relaxed, gewoon op het gemakje touren 8) maar dan, het ding is gewoon te lomp en groot om even snel te pakken! En te zwaar voor mij. Heb ook online even gezien bij Indian en dacht kijk dat is meer mijn maat, maar dat is ook 1800cc! Aziatische modellen ben ik niet zo voor maar als iemand nog tips heeft, meer dan welkom :)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GeeMoney schreef op zondag 18 september 2022 @ 13:03:
[...]

Net zo vaak als ik dat ik “Hey Siri” zeg. (Die gaat dus ook regelmatig af) ik heb het ook uitgezet die voice control.

@Ronster ik heb dezelfde helm maar dan de Sena erin. Mooie praktische stille helm, ik ben er blij mee.
Hoe vaak zegt 'Siri' iets van 'Uehu...'.... Ze luistert veel te actief mee, ooit :*)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-11 14:23
Goede timing om nu naar Australië te gaan, @LankHoar, nu de herfst begint. :)

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Zorg schreef op zondag 18 september 2022 @ 21:18:
Heb ook online even gezien bij Indian en dacht kijk dat is meer mijn maat, maar dat is ook 1800cc! Aziatische modellen ben ik niet zo voor maar als iemand nog tips heeft, meer dan welkom :)
Kawasaki Vulcan S, Honda Rebel zijn volgens mij niet zo gek groot, ook de 1100cc versie van de Rebel niet. En de Vulcan heeft een flink veel afstelmogelijkheden. Geen idee wat je budget is, maar een Triumph Bobber vind ik ook wel gaaf :9

Indian Scout is volgens mij vooral vrij lang, maar verder best laag. Mijn oom had er één (heeft nu een enorme Indian Springfield). Er was ook een Tweaker (kan hem zo gauw niet terugvinden) met een Bobber Scout, die kan je er ook wel wat over vertellen. En @elrondsurion en @Leviathius hebben alletwee een Vulcan S :)

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:13
Vrijdag schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:06:
[...]

Kawasaki Vulcan S, Honda Rebel zijn volgens mij niet zo gek groot, ook de 1100cc versie van de Rebel niet. En de Vulcan heeft een flink veel afstelmogelijkheden. Geen idee wat je budget is, maar een Triumph Bobber vind ik ook wel gaaf :9

Indian Scout is volgens mij vooral vrij lang, maar verder best laag. Mijn oom had er één (heeft nu een enorme Indian Springfield). Er was ook een Tweaker (kan hem zo gauw niet terugvinden) met een Bobber Scout, die kan je er ook wel wat over vertellen. En @elrondsurion en @Leviathius hebben alletwee een Vulcan S :)
Mooi gezegd :). Vulcan S is een soort aziatische Indian Scout maar dan met een grotere tank/zuiniger verbruik, parallel twin en minder klassieke styling. Ook is de Vulcan S sneller, behendiger en goedkoper :*)
Máár de Indian Scout is gewoon een hele mooie motor, perfect om mee te posen. Maar echt flink touren of lekker bochten pakken, muah... Honda Rebel 1100 is een soort Vulcan S met 30pk extra en cruise control 8).

YouTube: MotorcycleGeek

• geert_s
Ronster schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 14:11:
Van Premier Trophy helm met 6 jaar oud Ali Express intercom setje naar Shoei GT Air II met Cardo Freecom 4x.
Wat een hemelsbreed verschil >:)

[Afbeelding]
Toevallig gisteren de Packtalk Bold op de Shoei Neotec II overgezet. Wat een gedoe. Eerst los zien te krijgen van de Schuberth. Blijkbaar waren ze nogal gehecht aan elkaar (letterlijk dus). Toen het inbouwen in de Shoei.. De duurdere JBL speakers zijn iets groter, en passen eigenlijk net niet in de Sena voorbereiding, maar dat zit uiteindelijk wel stevig. Ik had geen plakstrip meer voor de unit zelf, dus met de klem vastgezet, dat was echt even pielen om hem ertussen te krijgen. Uiteindelijk alles netjes weggewerkt en de vervelende stekker weggestopt in de accuvoorbereiding achterin de helm. Daar dus nu eindelijk ook geen last meer van! In de Schuberth verschoof deze nog wel eens waardoor hij weer hinderlijk voelbaar was ergens op het achterhoofd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kGAFN_nq4DxbNG-HQRRybnAvrwM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8zMbmDr0dr16In4erUJxho9U.jpg?f=fotoalbum_large

• geert_s
Vrijdag schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 17:02:
[...]

Dit ga ik zaterdag even proberen denk ik :)

• Ronster
geert_s schreef op maandag 19 september 2022 @ 11:06:
[...]

Toevallig gisteren de Packtalk Bold op de Shoei Neotec II overgezet. Wat een gedoe. Eerst los zien te krijgen van de Schuberth. Blijkbaar waren ze nogal gehecht aan elkaar (letterlijk dus). Toen het inbouwen in de Shoei.. De duurdere JBL speakers zijn iets groter, en passen eigenlijk net niet in de Sena voorbereiding, maar dat zit uiteindelijk wel stevig. Ik had geen plakstrip meer voor de unit zelf, dus met de klem vastgezet, dat was echt even pielen om hem ertussen te krijgen. Uiteindelijk alles netjes weggewerkt en de vervelende stekker weggestopt in de accuvoorbereiding achterin de helm. Daar dus nu eindelijk ook geen last meer van! In de Schuberth verschoof deze nog wel eens waardoor hij weer hinderlijk voelbaar was ergens op het achterhoofd.

[Afbeelding]
Nice :)
Ik twijfelde toevallig tussen de Neotec II en de GT Air.
Uiteindelijk toch maar de integraal.
Vanochtend voor het eerst op de snelweg naar het werk. Muziekje erbij (met oordoppies natuurlijk). Heel blij met deze helm.

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-11 17:02

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

steveman schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 16:41:
Uiteraard weer testrit in de regen met twee nieuwe banden :+

Dacht, laat ik regenmodus eens proberen... Nou, TC op max gaf alsnog een rolling burnout met WOT, op nat wegdek met koude nieuw band :o
Nieuwe banden kan je beter rustig inrijden heb ik het idee. Als je dit niet doet lijken ze sneller te slijten?

Gister op de terugweg uit duitsland ontdekt in de regen dat boven de 190 je enkel nog wheelspin krijgt (Rosso3 band). Bijzonder asfalt op die snelwegen.

Asus Zenbook i7 256gb

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Zorg schreef op zondag 18 september 2022 @ 21:18:
@LankHoar Ik zou niet gereageerd hebben maar mis je duimpje ;w

Punt is, de motor is te veel voor mij! 1800cc en het gehele gewicht maakt dat het te zwaar is en het gewoon niet past. Beetje een Wild Hogs gevoel :P maar het rijden vond ik dus wel zalig! Laten we eerlijk zijn, 99% vd GS (en alle andere all road rijders) doet niks anders dan op de weg rijden. Nederland en België zijn gewoon geen off road landen. Ok, het zijn vaak ook prettige tour motoren om lekker op reis te gaan, maar als familie man hoe vaak heb je de kans om echt op reis te gaan? Ik niet veel in ieder geval ;)

Dus is het veelal kleinere en kortere ritjes. Gewoon ff een paar uur toeren, even een momentje voor jezelf. Dat kan natuurlijk perfect op iedere motor en na mijn proefrijden was ik weer blij om op mijn 850gs te stappen en heb ik daar van genoten ....

Maaar de chopper beviel ook wel eigenlijk! Gewoon lekker chill, gevoelsmatig wat meer relaxed, gewoon op het gemakje touren 8) maar dan, het ding is gewoon te lomp en groot om even snel te pakken! En te zwaar voor mij. Heb ook online even gezien bij Indian en dacht kijk dat is meer mijn maat, maar dat is ook 1800cc! Aziatische modellen ben ik niet zo voor maar als iemand nog tips heeft, meer dan welkom :)
Vooruit, je hebt een duimpje gekregen :o

Prima uitleg, en nu snap ik het ook beter. Die 1800 blokken zijn natuurlijk zwaar, met dito zware aandrijving etc. Wellicht is een Harley Davidson sportster dan meer iets voor je? Een 1200 bijvoorbeeld, is lekker licht en wel vlot (voor een cruiser). En heb je in alle smaken verkrijgbaar, want geen 2 Harley's zijn dezelfde :+

Vulcan S of Honda Rebel zou ook een optie kunnen zijn. Ik vind persoonlijk deze motoren wat simpel ogen (over smaak valt niet te twisten natuurlijk), maar zijn wel lekker lichte cruisers.
Jolke schreef op maandag 19 september 2022 @ 09:34:
Goede timing om nu naar Australië te gaan, @LankHoar, nu de herfst begint. :)
Hier wel, daar begint juist de lente. Heerlijk dus :+

[ Voor 6% gewijzigd door LankHoar op 19-09-2022 11:41 ]

• Jolke
Exactly my point, @LankHoar. ;)

• Zorg
@Vrijdag & @Leviathius
Alle drie zijn het inderdaad zeer mooie motoren! De Rebel vond ik ook tof alleen bij deze twee (hopelijk schop ik niet tegen schenen aan :P) heb ik een beetje het gevoel dat het wat ontbreekt aan karakter. Dit is puur gevoelsmatig zonder enige achtergrond. Maar heb al snel bij Aziatische merken dat gevoel, zelfde als met auto's.

De Bonneville Bobber vind ik qua looks wat minder, het eenpersoonszadel vind ik persoonlijk minder mooi (hoewel ik altijd alleen rij). Dan vind ik de Speedmaster net een tickeltje mooier!

HD blijft toch ook mooi maar ook daar heb ik al snel het gevoel / gedachte van Wild Hogs :P Ik ben nu niet bepaald de gemiddelde Harley rijder.

Qua budget had ik nog niet echt nagedacht over het preciese budget. Ik heb nog maar kort de 850GS en dit is een zakelijke lease motor. Voordeel bij BMW is dat ik daar makkelijk kan inruilen.... erg waardevast dus betaal enkel de afschrijving (heb sowieso een koopoptie, lease van totaal 3 jaar). Heb altijd wel wat speelruimte hierop (aankoop, afkoop, inruil). Het is ook geen kwestie van nu direct moeten, zoals ik al aangaf vermaak ik me heerlijk op mijn GS

[ Voor 11% gewijzigd door Zorg op 19-09-2022 14:25 ]

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Zorg schreef op maandag 19 september 2022 @ 14:20:
@Vrijdag & @Leviathius
Alle drie zijn het inderdaad zeer mooie motoren! De Rebel vond ik ook tof alleen bij deze twee (hopelijk schop ik niet tegen schenen aan :P) heb ik een beetje het gevoel dat het wat ontbreekt aan karakter. Dit is puur gevoelsmatig zonder enige achtergrond. Maar heb al snel bij Aziatische merken dat gevoel, zelfde als met auto's.

De Bonneville Bobber vind ik qua looks wat minder, het eenpersoonszadel vind ik persoonlijk minder mooi (hoewel ik altijd alleen rij). Dan vind ik de Speedmaster net een tickeltje mooier!

HD blijft toch ook mooi maar ook daar heb ik al snel het gevoel / gedachte van Wild Hogs :P Ik ben nu niet bepaald de gemiddelde Harley rijder.

Qua budget had ik nog niet echt nagedacht over het preciese budget. Ik heb nog maar kort de 850GS en dit is een zakelijke lease motor. Voordeel bij BMW is dat ik daar makkelijk kan inruilen.... erg waardevast dus betaal enkel de afschrijving (heb sowieso een koopoptie, lease van totaal 3 jaar). Heb altijd wel wat speelruimte hierop (aankoop, afkoop, inruil). Het is ook geen kwestie van nu direct moeten, zoals ik al aangaf vermaak ik me heerlijk op mijn GS
/care wat een ander denkt, jij moet op die motor rijden en er van genieten! :)

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

10 minuten bezig voor 20 seconden film :') En zweten!

• geert_s
Had nog wel 10 seconden korter gekund >:)

• DrivinUCrazy
Dat lijkt de N-260 wel, maar het kan net zo goed de C-13 of zo zijn.
Ik wil weer terug... :/ :/

_Apache_ schreef op zondag 18 september 2022 @ 18:02:
Jaa, of vloeken op medewerkers die iets gevaarlijks doen terwijl jij daar in de buurt rijdt.

En er dan achterkomen dat je systeemhelm nog opengeklapt stond.
Zelfde heb ik een keer gehad toen ik in de US een cabrio gehuurd had..
De maat die lokaal woont wees me er op dat ze met dak open nog wel eens konden horen en road rage in combi met gun ownership toch wel iets anders is dan in europa ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 14:34:
[...]

Dat lijkt de N-260 wel, maar het kan net zo goed de C-13 of zo zijn.
Ik wil weer terug... :/ :/
mooie weg is dat he?

Wat ook een mooie weg is, is de A39 in Sommerset, Devon en Corwall:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wAWqas_xnF3gu8pDBB2KhgOTc3o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/phFKklirs3dOMRWTbjMPGmQT.png?f=fotoalbum_large

Aangezien we dit weekend een onveracht lang weekend hadden (2e extra bank holiday dankzij de Queen dit jaar :) ) heb ik de Guzzi maar in touring mode gezet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WBiT6BtbosUH3Ac2m3MwYKlBQ28=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yhkYFHaAxPcZjH5A6mPbPyz7.png?f=fotoalbum_large

via Cheddar gorge:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dJ8_d4nLx1FjVKJOkMj1PL56-zI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3XTGEX9xDYHQQSC0dL3jK5da.png?f=fotoalbum_large
Naar Porlock hill (1:4 ratio heuvel)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nmrzUOclkZdw8u_CR6A7L1_CCs0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I1SytdnJSVVHRocfk2cNlQlh.png?f=fotoalbum_large

A39 richting Lynton:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/izU_yPT2i-07Pk9prsAomoFaWS8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Nq32QmIvKIwxQ3uhxG6GBbLz.png?f=fotoalbum_large

Valley of the rocks:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KceRPXb0mjCZxZFgQoaC6VQ0PEc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lJ3fUVQRU6zvaEcyzAJwrpX4.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pgSgV36QkWBLoHdOibUxoEfikmc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6j6ebkotCMOA2jIjCaDrKwB9.png?f=fotoalbum_large

In Cornwall aan de kust wild gekampeerd aan de kust onder sterrenthemel in bivi-bag :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/28BKF0aTkuG8NEs_ouAL80e91aA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bp8JkuRqLGSPQ2WaKHjAfZ7f.png?f=fotoalbum_large

Cornish pasties in Padstow:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yVwonam8qiwn5X07-zdbUP2eilM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/axY8qv3yyCoSdOpS6Iy3Urh3.png?f=fotoalbum_large

En toen hield de weg (en het land) op:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TGp7JdwfnN7nrVM-kIwtFqLRUcc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OqVTKkLzZgxXKKUoFh5hdgiU.png?f=fotoalbum_large

Op terugweg maar op campsite gestaan (had tent ook bij me), met als voordeel dat er een onbijd buffet was:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aQ4RO3rK5Fflom_2o8VMbBKJvdE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/crI3St06g6eCb33DXMc7fR97.png?f=fotoalbum_large

Al met al bijna 19.5 uur in het zadel gezeten en 1100+km gereden in 2.5 dag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EoAlPpziyOHxuv9CAbqweGuWDGM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YxjONMnmtpRxfuiwikC2O8dU.png?f=fotoalbum_large

Volgende keer plan ik iets minder lang rijden per dag zodat ik ook nog even op strand kan zwemmen etc..
En een wildcamp in Darthmoor NP..
Als met al super mooie wegen (met dank aan calimoto) met weinig verkeer (met dank aan Queen).

• Bommes
Gaaf tripje @ToolkiT mooie omgeving ook zeg !!

• FnordySquare47
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20-11 08:23

FnordySquare47

Cool-Inc.net

Ziet er allemaal prachtig uit :-o

Short cuts make long delays

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:40
@ToolkiT gaaf man! Mooie omgeving ook daar.
Bommes schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:21:
Gaaf tripje @ToolkiT mooie omgeving ook zeg !!
Was idd een erg mooie route. Natuurlijk ook wel wat saaiere stukken, maar over het algemeen een landschap en bochtenfeest :)

De eerste foto is trouwen niet zo ver van mijn huis vandaan.
Lastig om op de foto te krijgen maar wel een heel bijzondere plek:
https://www.nationaltrust.org.uk/white-horse-hill
Wikipedia: Uffington White Horse

Devon, Cornwall is schitterend!
Net als Wales en Schotland. Van Wales heb ik wel eens fotos geplaatsd maar Schotland moet ik nog doen op de motor.. maar dan denk ik op een andere motor (moto guzzi v100 mandello?) want dan moet ik wel een heel stuk motorway meepikken omdat het anders te lang duurt..
Maar meest zuid-westelijke puntje heb ik nu meegepikt, meest oosterlijke punt ook al een keer.. heel Wales heb ik al meerdere keren gedaan (aanrader!).. dus nu de noordpunten nog..

Als mensen deze kant op willen komen, laat het me dan weten want dan kan ik wel tips geven, en misschien een stukje aanhaken :)

• nldls
Ik heb die regio een aantal jaar geleden met de camper gedaan. Het is echt compleet anders dan wat je op mainland europa tegenkomt. Erg mooi om te zien.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

LankHoar schreef op maandag 19 september 2022 @ 14:41:
[...]

Very much care wat een ander denkt, jij moet op die motor rijden posen en er van genieten! :)
Fixetededt 8)

@Bommes https://www.facebook.com/marketplace/item/604819871312798/
mmm als ik daar nou wat af kan onderhandelen word dat wel een aantrekkelijk idee :)

• Bommes
Mooi ding inderdaad, 2021 model, E5 versie dus.
Tubeless velgen, 2 extra rijmodes, vermogen iets anders af gegeven, dacht net wat lager maar wel bij een lager toerental meer koppel.
Nette opties ook met dat bagage rek en de originele koffers, valbeugels en ik zie een extra beschermbeugel op de cardan/achterwiel naaf + nog zo een extra mini voorspatbordje.
Geen middenbok maar die heb je met cardan toch niet echt nodig.

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:14
ToolkiT schreef op woensdag 21 september 2022 @ 12:47:
@Bommes https://www.facebook.com/marketplace/item/604819871312798/
mmm als ik daar nou wat af kan onderhandelen word dat wel een aantrekkelijk idee :)
Dik!
Bommes schreef op woensdag 21 september 2022 @ 13:21:
Mooi ding inderdaad, 2021 model, E5 versie dus.
Tubeless velgen, 2 extra rijmodes, vermogen iets anders af gegeven, dacht net wat lager maar wel bij een lager toerental meer koppel.
Nette opties ook met dat bagage rek en de originele koffers, valbeugels en ik zie een extra beschermbeugel op de cardan/achterwiel naaf + nog zo een extra mini voorspatbordje.
Geen middenbok maar die heb je met cardan toch niet echt nodig.
Precies, bijna hetzelfde als de travel versie waar ik laatst op gereden heb, maar dan andere kleur.. middenbok heb je idd niet echt nodig met cardan..

Heb je nog tips waar op te letten?
Zijn generator cover is al vervangen want de lak was te dun en begon te roesten.. (toch handig dat hij op de V85TT FB group zit dus ik kon even kijken of er horror stories waren ;) )

• Jolke
Bijna een @Bommes verslag, @ToolkiT, met croissantje. Beetje weinig selfies alleen. ;)

• Bommes
@ToolkiT Die is bij mij ook vervangen (generator cover) maar ook die nieuwe heeft al weer corrosie.
Aandachtspunten verder, nee niet echt.
Ik lees niet veel horror zaken.
Sommige versies willen laag in de toeren wat bokken, een software update wil nog wel eens helpen dan.

De carter beschermingskappen, die zilverkleurige rommel rondom de uitlaat aan de onderkant is gemaakt van geperst aluminiumfolie. Verwacht daar dus niet te veel van. Bij mijn V85 zijn de bevestigingsgaatjes daarin ook uit geleuterd (door het trillen van het blok) en de heel handel rammelde er dus flink op los.
Zeker die kleine zijkapjes links en rechts.
Vervangen voor nieuw helpt niets, die zijn net zo dun en ook die trillen weer gewoon kapot/los.
Grotere ringen er onder en boven en klaar. Of de carter beschermer van Zinken kopen maar die kost een flinke duit.

Jolke schreef op woensdag 21 september 2022 @ 14:02:
Bijna een @Bommes verslag, @ToolkiT, met croissantje. Beetje weinig selfies alleen. ;)
Dat kan geregeld worden hoor ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lSJWr09YK3E-ev12QzvNrgEuykI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/l9mMVnn5eYmRiRp4vX4lwb0g.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xpmZ1D5KFDFfyCVRijWBnUPk2YA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tPtgEA8buB30KblIThG0C5IN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WTj39AxvrCE2uE4ZjQtvh5weDbU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JJoqnmPWqcuVbBz6yjiNBy1F.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gUyYuA0_qmk9pezI7QRPrd9nxSI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/APetPOdWtUmgjcrsOED1mjxh.png?f=fotoalbum_large

• DrivinUCrazy
Serieus mijn eerste gedachte: Bommes heeft een broer?!

• Bommes
Die heb ik ook, 2 zelfs, @ToolkiT is er daar niet eentje van, voor zover ik weet dan toch.
Maar toen ik zijn selfies zag dacht ik het zelfde..

[ Voor 11% gewijzigd door Bommes op 21-09-2022 14:33 ]

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:07

Secsytime

Automagisch

Bommes schreef op woensdag 21 september 2022 @ 14:33:
Die heb ik ook, 2 zelfs, @ToolkiT is er daar niet eentje van, voor zover ik weet dan toch.
Ja ok, maar het is dus niet je broer? :P

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Osiris schreef op zondag 24 juli 2022 @ 12:05:
Hmpf :(

Eén van m'n twee Xenon-dimlichten is kaduuk lijkt het. Nog niet uitgebreid gekeken wat het probleem is, maar wordt waarschijnlijk vervangen. En logica zegt mij dat ik dan maar beter beide kan vervangen.

Eens kijken of LED tegenwoordig al een beetje een daadwerkelijke puntbron is i.p.v. zo'n streepje van LEDs. Anders gaat er gewoon weer Xenon in :9 (Geen streep-LEDs i.v.m. het lichtbeeld uiteraard ;) Heb projectoren i.p.v. reflectoren, dus dat zou al wel een stukkie beter moeten gaan, maar toch.)
For fucks sake.

Ik had gehoopt dat ik wat meer tijd had om even een goed setje nieuwe Xenons uit te zoeken, maar nu is de 2e óók kaduuk gegaan :X

Misschien dan toch maar voor een LED gaan, die gaan neem ik aan wat langer mee dan 5,5 jaar.
Bommes schreef op woensdag 21 september 2022 @ 14:33:
brother from another mother!

Secsytime schreef op woensdag 21 september 2022 @ 14:34:
[...]

Ja ok, maar het is dus niet je broer? :P
het is niet mijn broer.. maar toch de zoon van mijn vader...

• Bommes

• Osiris
  • Niet online
Osiris schreef op woensdag 21 september 2022 @ 14:36:
[...]

For fucks sake.

Ik had gehoopt dat ik wat meer tijd had om even een goed setje nieuwe Xenons uit te zoeken, maar nu is de 2e óók kaduuk gegaan :X

Misschien dan toch maar voor een LED gaan, die gaan neem ik aan wat langer mee dan 5,5 jaar.
Iemand trouwens énig idee of je "random" Xenon-lampjes kunt vervangen op de reeds aangebrachte ballast e.d.? Of moet je dan echt goed op de spanning et cetera letten...

Anders even tijdelijk terug naar el-cheapo halogeen en 't allemaal weer verder goed uitzoeken, ik weet eerlijk gezegd nog niet eens wát er precies kaduuk is, zou ook de ballast zelf kunnen zijn natuurlijk..

[ Voor 16% gewijzigd door Osiris op 21-09-2022 14:49 ]

• nldls
Volgens mij moet je dezelfde type hebben. Ik heb nu H9 op D2s balasten zitten in de auto.

• Osiris
  • Niet online
nldls schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:08:
Volgens mij moet je dezelfde type hebben. Ik heb nu H9 op D2s balasten zitten in de auto.
Dus H11 vervang-lampies op m'n huidige H11-systeem zou i.p. gewoon "altijd" moeten werken?

• nldls
Ja naar mijn idee wel. Het is allemaal 12V. En als de aansluiting naar de balast dezelfde is mag dit geen issue zijn. Het gaat vaak om de fitting vorm, maar bij H11 naar H11 is dat gelijk.

Ik zie geen aanleiding dat er verschil zou moeten zijn in vermogensaansturing tussen 2 Xenon pitten.

• Osiris
  • Niet online
nldls schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:36:
Ik zie geen aanleiding dat er verschil zou moeten zijn in vermogensaansturing tussen 2 Xenon pitten.
Nou ja, ik kan me voorstellen dat dat geldt voor de ballast/Xenon-lamp-combi, maar níet voor die 2 afzonderlijk. De ballast wordt immers aangestuurd door de 12 V, niet de lamp zélf.

Stel je voor dat ballast A 20 kV maakt voor z'n lampie A, maar ballast B 30 kV voor lampie B die daar speciaal op gemaakt is? Dan is 't niet zo handig om lampie A op ballast B te zetten :P

• Jolke
Gebroeders @Bommes en @ToolkiT voor al uw selfies. :+

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-11 13:14
Osiris schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:23:
[...]

Dus H11 vervang-lampies op m'n huidige H11-systeem zou i.p. gewoon "altijd" moeten werken?
H11 is bij mijn weten een halogeen-standaard. Xenon (gas Discharge) zit altijd op een D poot. Van Philips en Osram ga je in ieder geval geen H11 Xenonlampen vinden, gezien ze niet aan de standaard voldoen.

Wikipedia: List of automotive light bulb types

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:15
@ToolkiT Geweldige foto's en rit. Denk er over na om over 2 weken een klein weekje (vrijdag-donderdag) door Zuid-Engeland te gaan touren maar zal Wales links laten liggen, is net te ver voor zo'n korte periode.

• Osiris
  • Niet online
NLDViane schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:45:
[...]

H11 is bij mijn weten een halogeen-standaard. Xenon (gas Discharge) zit altijd op een D poot. Van Philips en Osram ga je in ieder geval geen H11 Xenonlampen vinden, gezien ze niet aan de standaard voldoen.

Wikipedia: List of automotive light bulb types
M'n huidige (kapotte) Xenon-setje kwam van eBay :P

Ik geloof je meteen dat "echte" Xenons een andere fitting-standaard hebben, maar mijn motor heeft nou eenmaal H11-fittingen. Voor zover ik heb kunnen vinden op het web is D2S en H11 et cetera niet compatible.
ll roel j schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:55:
@ToolkiT Geweldige foto's en rit. Denk er over na om over 2 weken een klein weekje (vrijdag-donderdag) door Zuid-Engeland te gaan touren maar zal Wales links laten liggen, is net te ver voor zo'n korte periode.
Hangt er van af waar in Zuid-Engeland je van plan bent heen te gaan natuurlijk.. vanaf dover is Cardiff dichterbij dan Exeter bijvoorbeeld..

Als je je plan geeft kan ik je wel route tips geven..

• NLDViane
Osiris schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:55:
[...]

M'n huidige (kapotte) Xenon-setje kwam van eBay :P

Ik geloof je meteen dat "echte" Xenons een andere fitting-standaard hebben, maar mijn motor heeft nou eenmaal H11-fittingen. Voor zover ik heb kunnen vinden op het web is D2S en H11 et cetera niet compatible.
Ik ben bang dat je ook op eBay bent aangewezen om ze te vervangen, en dan op goed geluk proberen. Anders kan je eens een kijkje nemen in het AutoMotorLED topic, hoewel dat voor veel mensen tegen het zere been oog is O-)

Wel eerst je ballast er tussenuit halen voor je een andere soort lamp plaatst (halogeen/LED), anders is het foute boel

[ Voor 8% gewijzigd door NLDViane op 21-09-2022 16:11 . Reden: Verduidelijking ]

• Osiris
  • Niet online
NLDViane schreef op woensdag 21 september 2022 @ 16:03:
[...]

Ik ben bang dat je ook op eBay bent aangewezen om ze te vervangen, en dan op goed geluk proberen.
Er is ook een Nederlandse webshop (vast wel meer) die een H11-vervanger aanbiedt: https://hidxenonverlichting.nl/xenon-h11-lamp
NLDViane schreef op woensdag 21 september 2022 @ 16:03:
Wel eerst je ballast er tussenuit halen voor je wat anders plaatst, anders is het foute boel
Hoe bedoel je? Hierboven wordt juist geclaimd dat Xenon-lampies met elke ballast/kit compatible zou zijn. Iets wat de hierboven genoemde webshop overigens ook claimt in de beschrijving bij die lamp:
(…) ingebouwde xenon kits zijn namelijk universeel dus doe hier uw voordeel mee!

• NLDViane
Osiris schreef op woensdag 21 september 2022 @ 16:09:
[...]

Er is ook een Nederlandse webshop (vast wel meer) die een H11-vervanger aanbiedt: https://hidxenonverlichting.nl/xenon-h11-lamp

[...]

Hoe bedoel je? Hierboven wordt juist geclaimd dat Xenon-lampies met elke ballast/kit compatible zou zijn. Iets wat de hierboven genoemde webshop overigens ook claimt in de beschrijving bij die lamp:

[...]
Heb het wat verduidelijkt, bedoelde dat je geen ballast voor je halogeen of LED wilt hebben

• Osiris
  • Niet online
NLDViane schreef op woensdag 21 september 2022 @ 16:11:
[...]

Heb het wat verduidelijkt, bedoelde dat je geen ballast voor je halogeen of LED wilt hebben
Ah ja, dat lijkt me evident :P Hoogspanning vinden die andere lampies vast niet zo prettig.

Ik bestel gewoon een setje van die lampies. Mocht er iets anders kaduuk zijn, dan heb ik reserve op de plank liggen :+

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 20:45
13 oktober AVB examen en word ondertussen wel een beetje zenuwachtig. Het zal wel met zelfvertrouwen te maken hebben maar bochten naar rechts gaan minder dan naar links. Uitwijkoefening is vooralsnog nog niet met 50km/h per gelukt met de lessen. Halve draai naar rechts en het achtje willen ook nog niet en de langzame slalom soms wel soms niet. Dus afhankelijk van welke oefeningen ik krijg op het examen slaag ik wel of niet. Maar het is zo frustrerend dat de bocht naar rechts minder goed gaat dan naar links :(
Pagina: 1 ... 433 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.