Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 432 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.019.590 views

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-11 14:43

KRAI.7

Bwoah...

botoo schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 22:25:
[...]

Dat is een perfecte oplossing, sae aansluiting en klaar. Dr 108 schakelt zichzelf uit als de motor 2 uur stilstaat dus trekt je accu niet leeg. Het geeft ook een summiere status van je accu weer.

* botoo gaat morgen de derde monteren ✅
Besteld! Thanks! Als ik het zo zie moet ik dit zelf nog wel kunnen. :) Alleen ff kijken hoe ik de draden mooi weg kan werken.
Satch schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 22:36:
[...]

Ik vind zelf een draadloze lader veel prettiger. Ik hou namelijk niet van loshangende draden tijdens het motorrijden. Ik zelf heb deze: https://www.mkcmoto.com/n...-wireless-telefoonhouder/
Werkt prima. :)
Ik had in eerste instantie ook een draadloze lader gekocht (van SP Connect, aangezien ik daar nu ook de houder van heb). Alleen werd het steeds duurder: de verkoper gaf eerst een prijs aan van 50. Verkeerd gelezen dus toen werd het 60. Toen ik vroeg of ik dan alles had wat ik nodig had zei hij ja… Oh wacht, toch nog een extra kabel van 20 euro.

Kom ik thuis, wil ik de handleiding lezen (wilde hem op internet openen): cable for wireless charging module not compatible with iPhone 12. Welke iPhone heb ik? De 12, uiteraard… :'( De geschikte kabel voor die module i.c.m. een iPhone is 35 euro, oftewel 95 euro voor de kit. Toen was ik er wel een beetje klaar mee en volgende week gaat het setje dan ook terug. Heb nu voor ~45 euro de Tecmate O108KIT gekocht. Ik hou ook niet van loshangende draden, maar als ik ze goed wegwerk/vastzet geloof ik het wel. 8)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@KRAI.7 Jij bent zo te lezen de PER-FECTE consument voor veel webshops?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• KRAI.7

KRAI.7

Bwoah...

@Will_M Wat bedoel je?

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:27

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
botoo schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:36:
[...]
Welke zijtas is dat en hoe maak je 'm vast? Naar zoiets kleins ben ik op zoek, bij voorkeur met een simpele handeling voor loshalen/vastzetten.
Dit zijn de 6x10 pouches van 5.11. Militair spul, dus erg duurzaam. Heb deze van een vriend gekregen die over is gegaan op Thrashin' tassen. Deze puches zijn echter niet meer verkrijbaar. Ik heb me begin dit jaar rot gezocht naar deze of iets vergelijkbaars, en heb de 6x10 niet meer in het zwart kunnen vinden (wel desert kleur hier en daar). Toen ben ik bij de vervanger hier van uitgekomen, de 6x9 pouches. Zijn net wat kleiner, zien er net wat anders uit en ook van wat dunner materiaal gemaakt. Maar ze bevielen prima, heb ze tot vorige week gebruikt. Ik heb 2 horizontale pouches aan beide kanten achterop, en dan 1 verticale achter mijn kuip. Bij mij zitten ze met ti-reps vast want ik wil dit altijd bij mij hebben, maar er valt vast iets te verzinnen om ze makkelijker te monteren en demonteren. Er zitten van die strips op met een drukknop namelijk.

Hier verkrijgbaar: https://www.511tactical.c...tioneurope_eu_en_products

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Niks persoonlijks!!

Ik zie het wel vaker op, meestal 'Oosterse', webshops dat er goedkoop geadverteerd wordt maar dat je uiteindelijk onder de streep nét zo duur of zelfs duurder uit bent dan op een site van een NL dozenschuiver / dropshipper.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
LankHoar schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:35:
Vanmorgen naar Limburg gereden. Lekker weekendje op pad. Dit was net voor vertrek:

[Afbeelding]

Van de week nieuwe motor schoenen gekocht, en gister nog even een jeans. De schoenen lijken een miskoop, want dit was na 15min rijden:

[Afbeelding]

Ja, ik zit dicht op mijn uitlaat. Maar mijn kisten konden dat prima handlen. Deze schoenen zouden ook van leer zijn, maar dat lijkt er niet op als ik dit zo zie. Ik kreeg een erg warme voet, en toen ik keek was het letterlijk rood gloeiend! Ga sowieso de shop aanschrijven, hoop dat dit onder garantie valt want ze schieten imo echt tekort voor CE gecertificeerde schoenen (in de afprijs 160 euro, dus ook niet heel goedkoop ofzo).

Enfin, eerst genieten van mijn weekendje motorrijden :+
Zo, heerlijk weekendje gehad! In totaal zo'n 800km gereden, en heb me verwonderd over de Limburgse schoonheid. Ik dacht dat Nederland enkel plat was, maar Zuid-Limburg dus echt niet (lees "echt" in Limburgs accent voor extra effect). Nog even bij het drie landen punt geweest. Ik reed er blijkbaar al voorbij en nam een foto waar ik dacht dat het was (want vlaggen), maar toen ik terugliep zag ik dat het elders was 8)7 Enfin, wel een prima foto om hier te posten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kz8uhI0TFAqHn2q50PmlRdS-PFM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GjCA6uw6UGpMHr1OYCYQG43Y.jpg?f=fotoalbum_large

Schoenen inmiddels over gemaild naar Biker Outfit, ben benieuwd naar hun reactie.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Nu even weer achter gehoorbescherming op maat aangweest. Bedankt voor alle tips, ik tob nu enkel nog over Alpine MotoSafe Custom 4D en de Pluggerz van BeterHoren nav telefoongesprek met beide winkels. Beiden bieden vergelijkbare demping (26 vs 27 dB), de prijs is ook vergelijkbaar. Ik neig naar de Custom 4D ivm het ontbreken van een los filter (het is compleet custom gemaakt, dus compleet geïntergeerd), maar twijfel over het uitsteken van het greepje (heeft de Pluggerz van BeterHoren niet). Wellicht kan ik die nog zelf afknippen/snijden mocht het echt vervelend zitten, hoewel het makkelijk in- en uitdoen ook wel handig is.

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-11 21:29
Ontbreken van een filter? Zou je juist niet een filter willen hebben? Daardoor kun je bijv[. stemmen of muziek nog wel verstaan.

• _Sunnyboy_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 19:12

_Sunnyboy_

Mooooooooooooooooo!

Alpine MotoSafe Custom 4D heeft toch echt een filter, die je (kostenloos) kan laten wisselen.

Ik heb ze zelf. Bevallen goed. Inderdaad kan ik de communicatie nog goed horen maar dempt het verder heel goed.

[ Voor 38% gewijzigd door _Sunnyboy_ op 05-09-2022 14:59 ]

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Sorry, ik verwoord het wat warrig (net aangepast). Het filter word ook custom geprint (dacht ik tenminste? Of ik heb het stuk over het custom made geluidskanaal verkeerd begrepen).

• _Sunnyboy_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 19:12

_Sunnyboy_

Mooooooooooooooooo!

LankHoar schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:01:
Sorry, ik verwoord het wat warrig (net aangepast). Het filter word ook custom geprint (dacht ik tenminste? Of ik heb het stuk over het custom made geluidskanaal verkeerd begrepen).
Die omschrijving van dat custom kanaal vind ik ook wat vaag. Aangezien je de filters (met verschillende sterkte) kosteloos kan laten wisselen betwijfel ik of die custom zijn. De rest van het geluidskanaal in de demper zou natuurlijk wel custom kunnen zijn, i.e. geen vaste kern waarin de demper ook zit met een beetje 3d print er omheen of zo, maar alles behalve de demper custom.

[ Voor 2% gewijzigd door _Sunnyboy_ op 05-09-2022 15:07 . Reden: typo ]

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life

• nldls
Mijn ervaring is dat ze de vorm van je oor aanmeten middels een kit in je oor. Daarna wordt de dop gemaakt, komt een gat in van boven tot onder en daar drukken ze van boven of van onder een filter in die gewisseld kan worden voor diverse dempings niveau's.

Kanaal is dus altijd custom :-)

• GooBall
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-11 09:58
@LankHoar Heb zelf ook de MotoSafe Custom 4D, zitten wel echt lekker.... moest een keer wat weg gooi oortjes gebruiken (wax, gum dingen)... en ik wou toen wel echt mijn MotoSafe's hebben....
Dat stukje wat uitsteekt heb ik geen last van, en is wel echt handig voor het eruit halen... :D

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:02
Ik heb met de voorjaarsactie van beter horen/pluggers een setje premium laten aanmeten. Ik heb de harde variant, zonder greepjes, die vervormen dus totaal niet. Voornamelijk gekozen voor de levensduur aangezien ik ze elke dag naar het werk draag.

Ze hadden me beloofd dat ik ze niet zou voelen maar mijn (systeem) helm gaat toch echt lastiger op met gehoorbescherming in. Daarnaast kreeg ik laatst bij een ritje van 2 uur wel hoofdpijn van de druk. Blijkbaar maakt het dus wel uit voor de vorm/maat helm. Of wellicht zouden de pluggen iets smaller kunnen, maar dan zijn ze vast weer moeilijker uit te krijgen.

Ik had niet gedacht dat het verschil zo groot zou zijn met/zonder. Als ik nu eens een paar minuutjes zonder rijd vanaf de supermarkt naar huis schrik ik echt van de herrie. En dan heb ik ‘maar’ de 20db filters erin.
Met veel wind heb ik nog wel eens last van het lawaai dus misschien toch eens een tandje hoger proberen.

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:03
LankHoar schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:23:
[...]

Zo, heerlijk weekendje gehad! In totaal zo'n 800km gereden, en heb me verwonderd over de Limburgse schoonheid. Ik dacht dat Nederland enkel plat was, maar Zuid-Limburg dus echt niet (lees "echt" in Limburgs accent voor extra effect). Nog even bij het drie landen punt geweest. Ik reed er blijkbaar al voorbij en nam een foto waar ik dacht dat het was (want vlaggen), maar toen ik terugliep zag ik dat het elders was 8)7 Enfin, wel een prima foto om hier te posten.

[Afbeelding]

Schoenen inmiddels over gemaild naar Biker Outfit, ben benieuwd naar hun reactie.
Ik krijg die van alpine over 2 weken binnen. Kan wel een ervaring posten, incl afknippen wat ik wss ga doen ivm slapen. Het hele traject is trouwens echt drama geweest bij alpine, maar dat is verder geen verhaal voor hier.

• nldls
BlueMotion schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:02:
Ik heb met de voorjaarsactie van beter horen/pluggers een setje premium laten aanmeten. Ik heb de harde variant, zonder greepjes, die vervormen dus totaal niet. Voornamelijk gekozen voor de levensduur aangezien ik ze elke dag naar het werk draag.

Ze hadden me beloofd dat ik ze niet zou voelen maar mijn (systeem) helm gaat toch echt lastiger op met gehoorbescherming in. Daarnaast kreeg ik laatst bij een ritje van 2 uur wel hoofdpijn van de druk. Blijkbaar maakt het dus wel uit voor de vorm/maat helm. Of wellicht zouden de pluggen iets smaller kunnen, maar dan zijn ze vast weer moeilijker uit te krijgen.

Ik had niet gedacht dat het verschil zo groot zou zijn met/zonder. Als ik nu eens een paar minuutjes zonder rijd vanaf de supermarkt naar huis schrik ik echt van de herrie. En dan heb ik ‘maar’ de 20db filters erin.
Met veel wind heb ik nog wel eens last van het lawaai dus misschien toch eens een tandje hoger proberen.
Ik heb zakelijk harde en zachte doppen. Zachte doppen met greepje (audinc) draag ik elke dag op de motor en voel ze niet. Harde zitten doorgaans beter en lekkerder, maar krijg mijn helm er niet mee op. Duwt veel te hard in je hoor en doet zeer.

Voor in de fabriek harde, voor op de motor zachte wat mij betreft. Greepje merk je niet, dus dat is imo geen issue.

• sjunnie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-11 17:16

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

* sjunnie meldt zich ook in dit topic.

Sjunnie heeft in Juli 2002 zijn A gehaald en een weekje daarvoor deze '94 NTV650 gekocht. (om eens mee te beginnen.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m38RAfVN95O4lV0Gn70fGM7NhCQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LmIQIDNDpEiktHM4pF6CqNFo.jpg?f=fotoalbum_large

Toen nog met aftermarket halfkuip en twee GIVI zijkoffers, maar die kuip heeft de tand des tijds niet doorstaan want verweerd en op meerdere plaatsen gescheurd en dus heb ik de motor een jaar of 2/3 geleden weer teruggebracht naar originele(re) staat. De koffers worden wel nog gebruikt, meestal 1-tje als topkoffer.
Ik moet eens op zoek, als het goed is heb ik nog wel ergens een foto van zoals ik haar destijds gekocht heb.

Jup, ik heb deze motor ruim 20 jaar later nog steeds in bezit en in 20 jaar tijd heeft ze me slechts 1 keer laten staan door een defecte brandstofpomp. schijnbaar 1 van de weinige kwaaltjes van een NTV.
Vooral de laatste jaren heb ik er niet gek veel meer op gereden, ik merk dat ik met mijn 1.84 toch wat aan de grote kant, en met mijn 48 jaar wat aan de oude kant ben voor deze fiets en stap na een uurtje toeren dan ook niet meer erg fris af, ik merk dat dan met name in mijn knieën vanwege de toch wel lage zit met opgetrokken benen.
Afgelopen week heb ik de teller wel nog even op 60.000 gezet, dus eigenlijk net ingereden. ;)

Ik twijfel nog wat ik met de oude dame ga doen, een benaderde opkoper geeft er tussen €350 en max €450 voor en dat is naar mijn smaak wat aan de lage kant, zeker gezien de technische staat. Helaas is de oldtimerregeling opgetrokken naar 40 jaar, dus daar voldoet ze de eerste 12 jaar nog niet aan. Ik denk dat ik haar na schorsen ergens in de opslag zet, dan kan ik altijd nog zien.

Want het kriebelt en afgelopen weekend heb ik dan eindelijk een grotere fiets aangeschaft;

Een '05 Honda XL1000 Varadero met ABS en 70.000 KM ervaring.
Ik moet zeggen dat de week voor mij mij niet snel genoeg voorbij kan gaan, ik kan hem komende zaterdag ophalen en tjonge wat heb ik daar zin an!
*O*
De vrouw durfde het een paar jaar geleden aan om toch eens achterop te stappen en is ook verkocht. De zit achterop is een stuk beter dan op de NTV, ze wil graag mee en durft het ook aan om eens wat langere ritten te gaan doen. Met de WAF zit het dus wel snor. (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0trxlOpfELLhc9MJfmpZMkALruQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Mmg7u6HObdI5OXVhj1SUflsN.png?f=user_large

Helaas wordt er regen gemeld van donderdag tot zaterdag. -O-

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

• KRAI.7

KRAI.7

Bwoah...

Will_M schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:23:
[...]

Niks persoonlijks!!

Ik zie het wel vaker op, meestal 'Oosterse', webshops dat er goedkoop geadverteerd wordt maar dat je uiteindelijk onder de streep nét zo duur of zelfs duurder uit bent dan op een site van een NL dozenschuiver / dropshipper.
Oke, alleen snap ik alsnog niet echt waar het vandaan komt. Ik had die draadloze lader van SP Connect namelijk van een fysieke winkel in Vianen en de lader van Tecmate heb ik nu gekocht via een Nederlandse webshop. :p

Maar ik snap je punt! En ben het ook met je eens. :)

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 21:48

4x2

lộn xộn quá

@sjunnie
NTV's zijn leuke motoren, rijden beter dan je zou verwachten en je kunt er nog best mee stunten ook (voorwiel komt prima van de grond)
Goede herinneringen aan die van mij en de enige slechte ervaring lag ik knockout :+

leeg

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

sjunnie schreef op maandag 5 september 2022 @ 18:47:
* sjunnie meldt zich ook in dit topic.

Sjunnie heeft in Juli 2002 zijn A gehaald en een weekje daarvoor deze '94 NTV650 gekocht. (om eens mee te beginnen.)

Helaas wordt er regen gemeld van donderdag tot zaterdag. -O-
Gefeliciteerd! d:)b

En regen? Gewoon motorkleding aan en gaan :Y)

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Naboo schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:53:
[...]

Gefeliciteerd! d:)b

En regen? Gewoon motorkleding aan en gaan :Y)
Ga jij 'm nou, twee maanden te laat, feliciteren met z'n twintigjarige motorrijbewijs? _O-

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 06-09-2022 09:55 ]

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Will_M schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:55:
[...]

Ga jij 'm nou, twee maanden te laat, feliciteren met z'n twintigjarige motorrijbewijs? _O-
Ja, beter laat dan nooit :P :+

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:30
Iemand al meer info over de transalp 2022/2023 gevonden? Zag een foto maar ik wil wel meer weten!!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
LankHoar schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:23:
Reactie van biker outfit:
Ik heb contact gehad met TCX. Naar aanleiding van de foto’s lijkt het toch dat de schoenen te dicht, of zelfs tegen de uitlaat aan gekomen zijn. Dit hebben wij noch TCX nog nooit eerder zien gebeuren en zal door TCX ook niet als garantie aanvaard worden. Hierin zal ik je dus helaas moeten teleurstellen.
Pff hier baal ik wel van zeg. 160 euro weg en schoenen die ik niet als veilig kan vertrouwen :(

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:07
kneusteun schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 11:36:
Iemand al meer info over de transalp 2022/2023 gevonden? Zag een foto maar ik wil wel meer weten!!
Kom alleen deze in het Spaans tegen: https://www.clubmotor.com...3%A7%C3%A3o%20da%20Hornet

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:39
LankHoar schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 11:48:
[...]

[...]

Pff hier baal ik wel van zeg. 160 euro weg en schoenen die ik niet als veilig kan vertrouwen :(
Als je nog zin hebt om er tijd in te steken, kun je nog reageren met de strekking dat het niets met garantie te maken heeft, maar met non-conformiteit. In Nederland is er namelijk geen vaste termijn o.i.d. voor garantie. Een zaak (in dit geval jouw schoenen) moeten aan de overeenkomst beantwoorden. Als dat niet zo is, is de zaak non-conform. Zoals jij zelf al zegt had je andere verwachtingen van CE gecertificeerde schoenen voor deze prijs.

Zonder hier een heel juridisch betoog te houden raad ik je aan om op internet eens te zoeken naar 'non-conformiteit bij consumentenkoop'. Er zijn in het Shopping forum vast ook topics over te vinden.

Anyway, motoren :+

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:45

botoo

💀 too old to die young

LankHoar schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 11:48:
[...]

[...]

Het lijkt er eerder op dat de buitenlaag gesmolten is en niet verbrand, volnerf leer kan wel verbranden maar vziw niet smelten. Verder is het zoals @Hompu ook al aangeeft mogelijk aan te vechten middels het non-conformiteitsbeginsel, het zijn immers schoenen specifiek voor gebruik op een motor en daar zitten nu eenmaal uitlaten op. Als ze geen voorbehoud hebben gemaakt om te zorgen dat jij niet met je schoen in de buurt van een uitlaat mag kopen dan voeldoet het product niet aan jouw wensen.
Consumenten mogen verwachten dat de producten die ze in je webshop kopen, deugdelijk zijn. Ze moeten met andere woorden voldoen aan de koopovereenkomst. Lever je een product dat niet aan de koopovereenkomst voldoet, dan is er sprake van non-conformiteit. In dat geval kan de consument zich beroepen op de wettelijke garantie.

Betekenis non-conformiteit: De gekochte producten voldoen niet aan wat vooraf is gecommuniceerd naar de klant.

Betekenis wettelijke garantie: Dit is de garantie dat wanneer het product niet voldoet aan de overeenkomst, dat je recht hebt op reparatie of vervanging. In Nederlands is er geen wettelijke garantie termijn, dit is omdat het ene product anders is dan het andere.

Wanneer voldoet een product niet aan de koopovereenkomst?

De regeling van de wettelijke garantie bij non-conformiteit is redelijk ingewikkeld. In de kern komt het er op neer dat het product dat je verkoopt moet overeenkomen met de koopovereenkomst. Dat wil zeggen dat de consument een deugdelijk product mag verwachten dat:

de eigenschappen bezit die nodig zijn voor een normaal gebruik;

de eigenschappen bezit die nodig zijn voor bijzonder gebruik dat bij de koopovereenkomst is voorzien.

Dit moet worden beoordeeld aan de hand van de aard van het product (bv. prijs, merk, nieuw of tweedehands, verwachte levensduur etc.) en de mededelingen die de verkoper over het product heeft gedaan (lees: de informatie die is verstrekt).

Als leidraad kun je er echter vanuit gaan dat producten die niet-compleet, kapot, beschadigd of ongeschikt zijn om ermee te doen wat de verkoper/fabrikant heeft toegezegd, als niet-deugdelijk worden beschouwd.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• kneusteun
Ah dus wel parallel twin.
Zal wel het blok uit die NC serie worden dus..

[ Voor 5% gewijzigd door kneusteun op 06-09-2022 13:55 ]

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

kneusteun schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 13:55:
[...]

Ah dus wel parallel twin.
Zal wel het blok uit die NC serie worden dus..
Zoek eens op CB500X, denk daar vervolgens spaakwielen, een AT uitlaat en een sticker met transalp bij en je bent er wel ongeveer :p
Slechte clickbait fotoshop dus.

leeg

• kneusteun
4x2 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 16:05:
[...]

Zoek eens op CB500X, denk daar vervolgens spaakwielen, een AT uitlaat en een sticker met transalp bij en je bent er wel ongeveer :p
Slechte clickbait fotoshop dus.
Dan zijn ze behoorlijk aan het boren geweest, op de stories van maxxmoto kwam namelijk een leak foto voorbij met de text dat het om 800cc parallel blok ging.

https://www.instagram.com/p/CiJ7VkIDJEC/

Edit: als het een cb800x wordt lijkt mij dat ook niet verkeerd.

Tevens op hun site:
https://www.maxxmoto.be/n...ralleltwin-700-adventure/

[ Voor 8% gewijzigd door kneusteun op 06-09-2022 16:14 ]

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ik bedoel dat de foto die op die spaanse site staat gewoon niet klopt, dat is echt een gefotosjopte CB500X
Ik ga er zelf vanuit dat ze het NC750X blok een keer recyclen, als je daar een iets andere cilinderkop op zet zal ie ook zonder moeite 70-80pk kunnen draaien (als ze dat al nodig vinden).

Ik hoop eigenlijk dat ze inderdaad een Tenere 700 achtig iets maken, een afgeslankte AT, al dan niet met DCT verkrijgbaar en niet te veel opties dr op waardoor ie op 12-13K kan blijven.
Dat zou ik dan zeker een hele interessante optie vinden ipv een 2e hands AT.

leeg

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@Hompu @botoo dank voor de tips! Ik heb ze nu in die trend geantwoord. Ben benieuwd :)

• sjunnie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-11 17:16

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

4x2 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 07:08:
@sjunnie
NTV's zijn leuke motoren, rijden beter dan je zou verwachten en je kunt er nog best mee stunten ook (voorwiel komt prima van de grond)
Goede herinneringen aan die van mij en de enige slechte ervaring lag ik knockout :+
Dat het fijne rijdersmotoren zijn wist ik wel, dat stunten is dan weer nieuw voor mij. Ik heb dat in een ver verleden wel eens geprobeerd maar kreeg het voorwiel niet van de grond, toen zat er wel nog die halfkuip op met bijbehorend zwaar stuk montageijzer om het balhoofd, maar het zal toch niet op een kilo of 25 aankomen?

In de startpost van dit topic kwam ik de NTV van MuddyMagical tegen, omgebouwd tot caféracer. Dat spreekt mij dan weer erg aan. Misschien wordt het wel iets in die trant.

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

M14

botoo schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 12:51:
[...]

Het lijkt er eerder op dat de buitenlaag gesmolten is en niet verbrand, volnerf leer kan wel verbranden maar vziw niet smelten. Verder is het zoals @Hompu ook al aangeeft mogelijk aan te vechten middels het non-conformiteitsbeginsel, het zijn immers schoenen specifiek voor gebruik op een motor en daar zitten nu eenmaal uitlaten op. Als ze geen voorbehoud hebben gemaakt om te zorgen dat jij niet met je schoen in de buurt van een uitlaat mag kopen dan voeldoet het product niet aan jouw wensen.

[...]
Dat op motoren uitlaten zitten wil niet zeggen dat je er met je schoen tegen zit en dat de schoen er automatisch maar tegen moet kunnen. Het is een schoen, geen hitteschild.

Ik denk dat @LankHoar het non-conformiteit verhaal kan vergeten. Dit valt onder slijtage door gebruik.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• nldls
Gister nieuwe helm opgepikt onderweg naar huis. Bij Biker Outfit een nieuwe HJC Rpha 70 opgehaald. Had het geluk dat ze net afgelopen weekend met 30% korting weg gingen ivm nieuwe lijn die volgend jaar komt.

Zat nog te twijfelen tussen een Shoei GT AIr 2 en de HJC Rpha 70. Heb al 2 HJC's gehad en die bevielen goed. Gezien de korting op deze toch maar weer voor de HJC gegaan. Vanmorgen viel me wel op dat deze echt wel stukje stiller is dan de vorige, geluid van de cardo kan een stuk zachter en is toch verstaanbaar.

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-11 11:20
Gisteravond nog een mooi ritje gemaakt, richting de schemering, en nog een paar mooie plaatjes gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AL9nZEUKkIDFMfpHSG16Jlx1BPItW4KJlrxrTDPqOnqvwj2s5QrYxI7STQn9dc4sKTwv7D2QJR0eY-I_eqsstOspClsCgK-OybcZVjc4-Fd3Q-Mgk3kDh3M7CpAdspilYxTgubSo0gnWxkg1x8QoK_Lv-iGOQw=w1292-h970-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AL9nZEXE22XVMOrSyJHUA4apxC2GUYHJpCV0ihpF9CQ9cUS9zMvCxgN-Kyz2soTaV7nZYCDAiahYS0gHJCeLabZ5l5jGiDBY4nr0FyNo-fhD6-Un5JUXbzXM0lAhFN19Qu09_TEtPQoDrzU2YJxxwZs4fXtL6Q=w1292-h970-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AL9nZEVr7bt1D7HX5Rw8MLF7069omjUhIalOLYD8XkdPjMFkKnk8sSYvOGzTzurSaQKhn7jKBX1fFvAGYQqK2rkqLLI2u7qRrHdnnQ3YgEMj5B9UW6Y_ekX8Iq2FNvmtBe8mBcgjRovbGeoPtB0l0uFW9CuzCw=w1292-h970-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AL9nZEXNmNee8zBwhvwea__D_736f8KYzHUMzvLfRgGv9HnK_yyRdP8HEoQngsCmbUjiMI5Zz2fwG4nFe8FVHnL2CQjPGYvZAKDmOg9R1I4aRJTAOGRnt5urlPEQ0XFXdgWykSCfzVjhln2IqU1ifxHmuLsvfA=w1292-h970-no?authuser=0

[ Voor 12% gewijzigd door s006110 op 07-09-2022 10:58 ]

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
M14 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 22:51:
[...]

Dat op motoren uitlaten zitten wil niet zeggen dat je er met je schoen tegen zit en dat de schoen er automatisch maar tegen moet kunnen. Het is een schoen, geen hitteschild.

Ik denk dat @LankHoar het non-conformiteit verhaal kan vergeten. Dit valt onder slijtage door gebruik.
Uiteraard is het geen hitteschild. Maar volnerf leer hoort niet te smelten. Ik vraag me sterk af of het dan ook wel volnerf leer is zoals geadverteerd. Mijn kisten (gebruikte ik tot noch toe altijd als motorschoenen) zijn het beste voorbeeld denk ik: dat is wel echt volnerf leer en die worden goed heet wanneer je ze tegen de uitlaat houd, er vormt zich een plek, maar ze gaan niet smelten. Dat ligt in de verwachting met hoe volnerf leer zich gedraagd.

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:57
Maar continu tegen een uitlaat aanzitten is toch helemaal geen normaal gebruik van zo'n schoen? En je moet dat eigenlijk ook helemaal niet willen volgens mij.

Dat het met andere schoenen blijkbaar wel goed ging, wil nog niet zeggen dat je dat altijd maar moet kunnen verwachten.

• nldls
Best wel wat regen vanmorgen.

Normaal doe ik altijd de handschoenen over de jas heen, maar met regen is dat schijnbaar niet zo handig. Kwam regen terug vanaf de binnenlaag van mijn jas en liep zo de handschoenen in.

Verder viel me op dat de Pinlock binnenin nog best beslaat door het vocht.

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-11 14:22
@nldls Check even of je pinlock wel goed aansluit aan het vizier. Je kan die wat afstellen. In principe zou hij niet moeten aanslaan als hij goed zit.

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-11 11:54
roda_djavulen schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:06:
@nldls Check even of je pinlock wel goed aansluit aan het vizier. Je kan die wat afstellen. In principe zou hij niet moeten aanslaan als hij goed zit.
Of als je een bril draagt: dubbelcheck even of het niet je bril is die beslaat ;)

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 15:07

cooper_s1

MINI's rule

Het kan ook zo vochtig in de lucht zijn dat de buitenkant van het vizier beslaat... dat heb ik ook al wel gehad.. gewoon even wipen met je handschoen dan.

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-11 10:15
Ik rij altijd met pinlock, nog nooit gehad dat hij beslaat. Uiteraard wel het stukje vizier wat om de pinlock heen zit. Nou moet ik wel er bij zeggen dat ik een mooi-weer-rijder ben ;)

• geert_s
Ik rij door weer en wind, en mijn pinlock beslaat nooit. Mijn bril dus wel, en in de mist de buitenkant van het vizier ook, maar de pinlock dus nooit. Doet hij dat wel, dan zit hij dus waarschijnlijk niet goed aangedraaid of zit er vocht of vuil tussen.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-11 14:23
Dinsdagmiddag/avond nog een tour gemaakt van 200 km. Rijn over en richting Mainz gereden. Daar kwam me toch een partij donkere lucht aan. Buienradar vertelde me dat het precies over Mainz zo komen. Typisch geval van net de verkeerde kant opgereden.
Via de snelweg naar het zuiden gereden om zo snel mogelijk uit de bui te zijn. Dat lukte niet helemaal... hagel, bliksemschichten om me heen. Na een kwartier rijden was ik de bui uit, maar man man man... ik heb mijn portie regen rijden weer gehad voor dit jaar. :X
Eenmaal thuis had hier geen druppel geregend.

Mooie was wel, dat mijn telefoon als navigate achter het ruitje niet nat geworden is. :)

Nu hoop ik nog op een weekend mooi weer, dan kan ik nog naar Luxemburg dit jaar. Ik mik op het eerste weekend van oktober, want 3 oktober is in Duitsland een feestdag.

• nldls
Niet goed aangedraaid zou kunnen, heb de helm net een paar dagen. Maar als ik zo voel krijg ik er geen beweging in. Bril draag ik niet, dus dat is het niet. Zal er eens op blijven letten komende tijd. Ik schat in dat er nog wel meer vocht komt.

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:35

13art

Moderator Mobile
MitchellHearth schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:29:
Ik rij altijd met pinlock, nog nooit gehad dat hij beslaat. Uiteraard wel het stukje vizier wat om de pinlock heen zit. Nou moet ik wel er bij zeggen dat ik een mooi-weer-rijder ben ;)
geert_s schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:36:
Ik rij door weer en wind, en mijn pinlock beslaat nooit. Mijn bril dus wel, en in de mist de buitenkant van het vizier ook, maar de pinlock dus nooit. Doet hij dat wel, dan zit hij dus waarschijnlijk niet goed aangedraaid of zit er vocht of vuil tussen.
Hmmm ik heb twee verschillende pinlocks, maar bij flinke verschillen tussen warm en koud, of als ik net uit de sportschool kom en zelf warm ben terwijl het buiten wat kouder is, dan beslaat bij mij de pinlock ook gedeeltelijk. Al vanalles geprobeerd, aandraaien, losser zetten, andere pinlock, helpt allemaal niet. Twee verschillende pinlocks, twee verschillende vizieren. Verschillende pinnetjes... Geen idee waar het mis gaat.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

13art schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:34:
[...]

[...]

Hmmm ik heb twee verschillende pinlocks, maar bij flinke verschillen tussen warm en koud, of als ik net uit de sportschool kom en zelf warm ben terwijl het buiten wat kouder is, dan beslaat bij mij de pinlock ook gedeeltelijk. Al vanalles geprobeerd, aandraaien, losser zetten, andere pinlock, helpt allemaal niet. Twee verschillende pinlocks, twee verschillende vizieren. Verschillende pinnetjes... Geen idee waar het mis gaat.
Hier ook. Heb een haat-liefde verhouding met Pinlock. Het werkt goed, maar is ook wel kwetsbaar en maakt het vizier moeilijker af te wassen.

Zou het briljant vinden als een fabrikant met een volledig geintegreerd dubbel vizier zou komen, zou toch gewoon moeten kunnen?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• nldls
Overigens beslaat de pinlock niet tussen de 2, maar aan de binnenkant (gezichtzijde zeg maar) heb ik het idee.

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-11 14:22
nldls schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:34:
Niet goed aangedraaid zou kunnen, heb de helm net een paar dagen. Maar als ik zo voel krijg ik er geen beweging in. Bril draag ik niet, dus dat is het niet. Zal er eens op blijven letten komende tijd. Ik schat in dat er nog wel meer vocht komt.
Het gaat er niet om dat hij strakker aangedraaid word hoor. Je kan de pootjes waar hij achter haakt wat verstellen en hij moet dan over heel het vizier netjes aansluiten. Wellicht is er op youtube wel wat te vinden qua montage tips.

• geert_s
nldls schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:30:
Overigens beslaat de pinlock niet tussen de 2, maar aan de binnenkant (gezichtzijde zeg maar) heb ik het idee.
Ik denk dat je gewoon minder moet hijgen :+

Overigens kreeg ik bij mijn helm ook een breath guard, die moet dus voorkomen dat je adem direct de binnenkant van je vizier beslaat:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/167915/files/380619142/shoei-nxr2-gt-air-ii-neotec-ii-neuskapje.jpg
Nee, het is niet tegen een slechte adem

• geert_s
roda_djavulen schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:57:
[...]

Het gaat er niet om dat hij strakker aangedraaid word hoor. Je kan de pootjes waar hij achter haakt wat verstellen en hij moet dan over heel het vizier netjes aansluiten. Wellicht is er op youtube wel wat te vinden qua montage tips.
Te strak kan inderdaad ook nog, dan komt er lucht/ruimte tussen en werkt hij ook niet goed.

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 23:42
nldls schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:30:
Dat heb ik ook, dan vormen zich echt druppels onder aan het vizier. Alleen zo'n breath guard helpt daar tegen.

Met de kinventilatie open is het wel minder. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• nldls
Breathguard zit er ook op.

Gaat om deze helm, je kunt hem de guard net zien zitten.

Afbeeldingslocatie: https://www.voordeelhelmen.nl/media/catalog/product/cache/92b2cba4aa2464a3fe88ab37828d2b31/image/1438367b33/hjc-rpha-70-stipe-black-white-120.jpg

• FnordySquare47
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20-11 08:23

FnordySquare47

Cool-Inc.net

Ik ben al een tijdje op zoek naar degelijke nieuwe motorlaarzen en heb mijn oog laten vallen op deze:

https://www.rad.eu/nl/c/p...tar-oiled-bruin-zwart.htm

iemand (positieve) ervaring mee?

Short cuts make long delays

• Grubeater
  • Laatst online: 18-11 22:49

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Toch mooi dat de jongens van Donut Media een zinnig filmpje over motorrijden hebben gemaakt.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• FnordySquare47
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20-11 08:23

FnordySquare47

Cool-Inc.net

Will_M schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 13:08:
[...]

Ik ken er sowieso al één .... De Yamaha GTS1000

[Afbeelding]

Zo'n machine rijdt overigens Bril-Jant lekker en stuurt ook zo!!! Systeem was destijds z'n tijd ver vooruit én tevens veel te duur om verder in productie te houden.

De opvolger, met de naam FJR1300, is een veel simpeler apparaat geworden, helaas 8)

BiMoTa heeft dat hele systeem volgens mij later ook nog eens 'geleend' (in licentie) om er een eigen model mee uit te rusten.
Als er iemand interesse heeft, deze kwam ik net tegen.
De prijs lijkt me ook best oké...

https://www.autoscout24.b...e=listpage_search-results

Short cuts make long delays

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01:21

steveman

Comfortabel ten onder

Uiteraard weer testrit in de regen met twee nieuwe banden :+

Dacht, laat ik regenmodus eens proberen... Nou, TC op max gaf alsnog een rolling burnout met WOT, op nat wegdek met koude nieuw band :o

Nieuwe remblokken ook maar vast. Altijd een feest om die te centreren... Sleutel 19 to the rescue, die is ook net een fractie dikker dan de remschijf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kmzSOCkEhMcIT4NtK66ES3aUsBw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r3sWjQ4bOrSjiLU7q5bGbqy3.png?f=fotoalbum_large

Dat wordt dan zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0zu3yKplmBk-wMAk4Yv41RfQxbI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Dfm0E35wlqgpD2KoV1bN2oyS.png?f=user_large

Even afkoelen en de Nederlandse vliegjes wegspoelen, plek maken voor Spaanse Catalaanse \o/

Oh trouwens, toch raar eigenlijk dat je nog een terugroepactie op je motor actief hebt, terwijl je al minimaal tweemaal naar de delar bent geweest voor grote en kleine beurt :?

[ Voor 8% gewijzigd door steveman op 09-09-2022 21:08 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:11
Eventjes voelde ik me Mr Itchy Boots :*) in Cusco (Peru) een toertje gedaan met een lokale gids. Een uurtje of 4 zowel on en off road gereden. Echt een fantastische ervaring om daar te kunnen rijden en dan denk je direct, ik snap het! Lekker rijden door de bergen of 8 uur per dag achter een schermpje zitten werken :P , op zo'n moment voel je je even de King 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0p0U5OakA-Y_PHg8lNBucTw7lnE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FTMoFiXSRwW6IbjwizGf1XIi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ALMCZf0SkTx-uqtSPhYXFNdpq4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sh7gL35gq1eNZKjtcRtE7ECX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MGap_r-eXt35pDSBcHwNvk1i4Zc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wg2JfIVHNcwq8y2FOtusJZEA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7JS5pH2ALeYEvlaYUhK3Nda22iI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0RrGGSLh8qk3wISQqXe7zRBo.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• mambo No5
  • Laatst online: 19-11 11:51

mambo No5

Bad Apple?

Goede foto's! d:)b

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:19
nldls schreef op donderdag 8 september 2022 @ 14:37:

[Afbeelding]
Als het vanaf midden onder gebeurd moet je er maar gewoon aan wennen, komt door de vergrendeling waardoor de pinlock niet altijd goed aansluit. Tevens kan ie daar ook gaan scheuren waardoor er vocht naar binnen kan komen.

Gamertag: timmie271

• Hkuit
  • Laatst online: 17-11 21:08
Zorg schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 21:45:
Eventjes voelde ik me Mr Itchy Boots :*) in Cusco (Peru) een toertje gedaan met een lokale gids. Een uurtje of 4 zowel on en off road gereden. Echt een fantastische ervaring om daar te kunnen rijden en dan denk je direct, ik snap het! Lekker rijden door de bergen of 8 uur per dag achter een schermpje zitten werken :P , op zo'n moment voel je je even de King 8)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
O, zo jaloers! Ik liep in 1994 daar rond;nog niet getrouwd, nog geen kinderen, en voor het eerst in een niet-westers land. Van Santiago naar Bolivia naar Peru, vanaf Lima weer naar huis. En maar liefst 6 rolletjes volgeschoten want wat was het daar mooi.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Een paar jaar terug op vier wielen vanuit Puerto Montt naar het zuiden getrokken, veel regen gezien toen (er was ook een compleet dorpje weggevaagd :/), maar man wat is het daar mooi. Zo te zien wel veel zonniger verder naar het noorden. In Santiago was het toen ook best warm vergeleken met de rest van de reis.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Goed, ondertussen weer iets mobieler, niet dat iedere stap voelt alsof je je uit huid elkaar aan het rukken bent (ow wacht, dat was dan ook zo)
Dus maar eens wat verder aan het kijken naar de Pegaso, denk dat het er op uit gaat draaien dat het hok van voor tot achter uit elkaar moet om m weer respectabel te krijgen, ik weet niet hoeveel extra chromosomen de vorige eigena(a)r(en) hadden, maar dat was niet meer op 1 hand te tellen :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/74PWlqNsJZHcGY9k_svkazsKQEE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7oiCTi3Azu1HgFrOBB0Cm4XX.jpg?f=fotoalbum_large
Stuur vervangen door 1 die ik nog had liggen van de MSX, een paar renthal handvatten en er meteen de handkappen op gefrommeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aXXrtArLI6_xRnRKs6ovq_06d28=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kaZcYUl1HqGptzWOFaThs4XB.jpg?f=fotoalbum_large
De bijzonder rare nokkenassen, 3 inlaatkleppen (waarom in godsnaam ?) waarvan 1 met een tuimelaar werkt en doordat de kleppen er schuin in liggen zijn de nokkenassen ook een soort van conisch, want waarom zou je iets normaal doen als het ook moeilijk kan....
Owja, de 2 buitenste inlaatkleppen staan veel te strak en de linkse uitlaatklep te los.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E4c9EftId0mCneHu1MbtFQLCy1w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V1KJd5qlj5TAvrFo3YamdDSJ.jpg?f=fotoalbum_large
Doggo helper

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ZMTwh-xas4_KHsPAiUedWcWioc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cvZsB8cXI1NamYPugvqpNFqw.jpg?f=fotoalbum_large
Snelheidsmeter en toerenteller (beiden mechanisch, maar het ding is van 2001, niet van 1983) omgewisseld omdat dat in mijn brein zo hoort.

Verder hangt het hele ding sowieso al aan elkaar van de rare ontwerpkeuzes, dus als ik ooit al van plan was om een aprilia te kopen (ben ooit wezen kijken naar een Falco) dan is dat nu zeker voorbij, karakter mn reet, dit is gewoon totale incompetentie.

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZL1AatQFYgtOy37gX_nxikwRvW0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fudSvs4JyWhwRhR5WRkbc5wy.jpg?f=fotoalbum_large

En dit is hoe mn melkfles er afgelopen woensdag uit zag, arm is vergelijkbaar, maar het begint minder irritant te worden, voor een week na dato kan ik niet klagen.

leeg

• cooper_s1
  • Laatst online: 20-11 15:07

cooper_s1

MINI's rule

Auw!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02:35
Vandaag de Duc Multistrada V2S eens goed aan de tand kunnen voelen. Heerlijke fiets. Maar door de 2020 1260S Grand Tour kreeg ik gewoon pijn aan mijn kaken van de grijns op mijn bek.
Top case erbij besteld en over 2 weken mag ik haar oppikken. Super happy!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pzbvHrpdO7dVR3eWklPSYCmFjk8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sh63NUVmPXwc9XKIUsBiI1CU.jpg?f=fotoalbum_large

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:45

botoo

💀 too old to die young

4x2 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 15:58:
En dit is hoe mn melkfles er afgelopen woensdag uit zag, arm is vergelijkbaar, maar het begint minder irritant te worden, voor een week na dato kan ik niet klagen.
Dat formaat roadrash heb ik nog niet gehad maar ik kan je wel vertellen dat dat nog een hoop irritatie (lees jeuk) op gaat leveren, blijft ook een mooie, permanente, herinnering, maar op een melkfles zal dat minder opvallen dan op een zongebruinde huid (wat ik inmiddels ook niet meer heb).

iig sterkte er mee

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:32

A13X

Dude

botoo schreef op zondag 11 september 2022 @ 00:06:
[...]

Dat formaat roadrash heb ik nog niet gehad maar ik kan je wel vertellen dat dat nog een hoop irritatie (lees jeuk) op gaat leveren, blijft ook een mooie, permanente, herinnering, maar op een melkfles zal dat minder opvallen dan op een zongebruinde huid (wat ik inmiddels ook niet meer heb).

iig sterkte er mee
Mijn Thai tatoe (2e/3e graads brandwond) kleurt toch mooi mee op mijn been. Die moet ik echt zoeken.

Awesome

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

botoo schreef op zondag 11 september 2022 @ 00:06:
[...]

iig sterkte er mee
Ik heb het 10 jaar terug ook eens gehad (toen had ik wel een textielpak aan, maar het ging 3-4x zo hard) en die zag je pas na een jaar of 3-4 nauwelijks meer, al kan ik m ook nu nog zonder moeite vinden.
Kan me dr niet zo druk om maken verder, jeukfase zal binnenkort wel een keer beginnen, tot nu toe valt het mee.

leeg

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:23
Voor een pinlock werkt een vloeitje perfect om af te stellen , wel als hij op de helm is gemonteerd, een los vizier kan vervormen waardoor die als nog niet afsluit als hij gemonteerd is.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6cNF45HikgEwFFPDOdQAbEWC4wg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LJYJoncptnYEs749aWofLPwv.png?f=fotoalbum_large

De gluipaard in de binnenspiegel is er weer !
Morgen Frankrijk weer uit, zin in!

• DrivinUCrazy
Ik (of eigenlijk wij, 8 personen) zijn net terug uit de Pyreneeën. Ik ga er voor nu heel kort over zijn: wat een waanzinnige ervaring was dit. :*) :D _/-\o_
Ik ga zeker weten nog terug.

Voor vertrek een nieuw setje Road5 laten monteren, de komende dagen eens meten hoeveel profiel er nog over is. Het ging op een gegeven moment wel hard met dit rubber op die wegen. O-)

[edit] Nog zo'n 4 mm over. Niet verkeerd om op 2100km 4mm rubber te verbruiken. :+ 8)

[ Voor 10% gewijzigd door DrivinUCrazy op 12-09-2022 15:24 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02:35
DrivinUCrazy schreef op zondag 11 september 2022 @ 22:47:
Ik (of eigenlijk wij, 8 personen) zijn net terug uit de Pyreneeën. Ik ga er voor nu heel kort over zijn: wat een waanzinnige ervaring was dit. :*) :D _/-\o_
Ik ga zeker weten nog terug.

Voor vertrek een nieuw setje Road5 laten monteren, de komende dagen eens meten hoeveel profiel er nog over is. Het ging op een gegeven moment wel hard met dit rubber op die wegen. O-)
Heel erg vet... zo'n dingen wil ik nu ook gaan doen op de toerbuffel.

Piccies? O-)

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

• DrivinUCrazy
Ja, heel veel piccies. Eerst wat andere zaken in orde maken, opruimen, de was doen, partner tevreden houden na 2 weken afwezigheid, en dan volgen nog een aantal foto's.

We hebben als groepje ook al een fotoavond gepland om alles nog eens te doorlopen.

• DrivinUCrazy
Bij deze een hele vluchtige selectie aan foto's. De meeste foto's heb ik nog niet eens omdat de anderen betere camera's bij zich hadden. Daarnaast de wat anoniemere foto's uitgepikt omdat ik niet iedereen zomaar op internet knal.

Pyreneeën
Motorvakantie in de Pyreneeën
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0NazBwHSO_9iYamQ7LAaHyJyEm4=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Fd1U33l8NBPmcXoH9Tr7JuG.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ka4KblGpwgEd4jMKXArZTcS8PZA=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5NIg9tSj2719iAKjpLMS46TS.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xYzK98jTxF39AAO7caFOUrOoz6w=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L6hGEVkj4SQvE2fvjAMHoJEE.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Pufhvr5PIhW5ja2qaXlZU6HnN4=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r7K8jJWLuHhvAmZLiJDwilPN.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/znoRxbrNChwh9yRp6AX9p6s5plY=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UsNtJJOqzyDJHWIS8GE2GBC7.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4bGqiUKtZN1dGxjcBtYQcpfZ01s=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/23CsfJVsCXLr9kwdWztm6O1p.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bi8sFieqT6CWR8pJh-LbLLkpomI=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ds2aDpsDRPnEUtVXmYGUeFxN.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NPdbY9VTkoWBvIt33JVuABoZXHM=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IDeydaUpzyfzabeX420F9tUd.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c-I6__dSs5vx1Jand-rC59GXdpA=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ui9tUE0hwXK2vHTc5bjSnMoQ.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TKAV4EIqWkNjwCM4zBiA6hbi1po=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XCCKcdz8ZUZJgovdEcQ2p686.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zE_7sTaxyZPGDeTvjqgI0lJoJb4=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5zfQXSk9HHozaMwEHlldZNTv.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0c1gBrxiKf4Go56KI_dUwbgIIJY=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UUhPJ8mPNGZL6TkhAeV7btv7.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UbMoW4Ixfm4gjuMSryn0DmFqvzQ=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a63ybhwjQopnlz6tqA1qb1IK.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2pD7F0zpSPVkoTMfy-IwWK7gleE=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OypAYj9uQvAHEE1Vb9brWloZ.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OzP4ko_bhRlkzjfK4gu3RGi-DYM=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/niM9jsl7Qmu2RIKXPF6WfUkJ.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PuRwPBUw7CtvR6jEtmgR4n2pFk8=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dy3oX5vpaTCYf7PW0kjWG5hC.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XcG_Nbq0h6v9kZwRgw-s4y4x_K8=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fq0674d4vbGXFoQFX6m88Ktw.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rYchMTXu5tzA-fASzzzPEloo6dE=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NVbAQDvF6iw2rcrmHmKBVzYY.jpg?f=fotoalbum_small

[ Voor 197% gewijzigd door DrivinUCrazy op 12-09-2022 15:01 ]

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Hier net de andere kant van de reis, zojuist gearriveerd :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SXUNp743h0Ta5Eiejr7NmgXXm18=/800x/filters:strip_exif()/f/image/idmEv6jbMeJ12F1TKBElzYlU.png?f=fotoalbum_large

Overigens gisteren een paar van die 4-motor-trailers langs zien komen op de andere rijbaan... zou echt hilarisch zijn als ik je heb langs zien komen :)

[ Voor 16% gewijzigd door steveman op 12-09-2022 21:16 ]

• DrivinUCrazy
Die kans is dan wel groot. Zo gek veel routes in die richting zijn er nu ook weer niet. :)

Ter plaatse hebben we ook een groepje Nederlandse motorrijders getroffen, maar niet veel mee gesproken. Verder zagen we vooral Duitsers en Spanjaarden. Veel Britten ook, is er soms een directe bootverbinding of zo?

Maar wat vooral opviel, was dat het er zo rustig was vergeleken met bijvoorbeeld de Eifel.

• Grubeater
  • Laatst online: 18-11 22:49

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

DrivinUCrazy schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:45:
Die kans is dan wel groot. Zo gek veel routes in die richting zijn er nu ook weer niet. :)

Ter plaatse hebben we ook een groepje Nederlandse motorrijders getroffen, maar niet veel mee gesproken. Verder zagen we vooral Duitsers en Spanjaarden. Veel Britten ook, is er soms een directe bootverbinding of zo?

Maar wat vooral opviel, was dat het er zo rustig was vergeleken met bijvoorbeeld de Eifel.
Die zijn er, Portsmouth - Bilbao, Portsmouth - Santander en Plymouth - Santandar.
De mannen van 44teeth hebben die wel vaker genomen.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D--8p7itGTRbGdu7GlRwSxtSHuI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/31zylUvM9hxxscMypPD2zP9u.png?f=user_large

* LankHoar feels triggered :+

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:56

Destruction

(ex-)Automonteur

4x2 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 15:58:
spoiler:

Zo liep ik er in m'n brommer tijdperk ook regelmatig bij :X Met de motor nog nooit gevallen (klopt af op onbewerkt hout), maar als ik 't zo hoor zijn er maar 2 soorten motorrijders, dus die val zal wel een keer komen.

Ondertussen heb ik hier wat project meuk opgeruimd. De komende tijd nog eens wat onderhoud aan de werkplaats zelf doen, en dan op zoek naar een volgend projectje.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@4x2 yikes ik heb even je val gemist. Ziet er nasty uit zeg! :X Ontstoken ook, dus kwestie van goed ontsmetten steeds.

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-11 12:11

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

TucanoItaly schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 09:03:
[...]

Waardeloos inderdaad. Energica ook :(

Over Energica gesproken, ik kreeg het volgende mailtje van ze:

[...]

[Afbeelding]
Bron plaatje: https://www.energicamotor.com/en/models/energica-experia/
Zero heeft voor 2023 nu ook een nieuwe 'adventure motorcycle', de DSR/X.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h0zQ5zEGyALInmbpKKtgteJihVc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dTSKc5XhHZgSLNoCAE04C6r3.png?f=fotoalbum_large

https://electrek.co/2022/...ric-adventure-motorcycle/

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

• geert_s
antonboonstra schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 15:04:
[...]

Zero heeft voor 2023 nu ook een nieuwe 'adventure motorcycle', de DSR/X.
[Afbeelding]

https://electrek.co/2022/...ric-adventure-motorcycle/
Lijkt me best een leuke fiets, maar jammer dat -ie meer kost dan mijn auto en motor bij elkaar. :N

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:27
Ik heb een motorweekend gepland voor dit weekend maar gezien de weersvoorspellingen in de Eifel en het feit dat regen en kou mijn rijplezier vergallen begin ik toch sterk te twijfelen :+

[ Voor 18% gewijzigd door ephymerous op 13-09-2022 16:04 ]

XXXVI

• BasE!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-11 15:26
nldls schreef op donderdag 8 september 2022 @ 14:37:

[Afbeelding]
Ik heb exact dezelfde helm, RPHA70, al 2 jaar nu. Inmiddels 2 nieuwe pinlocks gekregen, en nog steeds veel last van een beslaand pinlock. Om het hele beslaan een beetje te remmen doe ik bij regen het voorste ventilatie schuifje open.
Ik heb het idee dat de pinlock niet helemaal lekker aansluit op het vizier, ondanks dat het er naar uitziet dat de silicone rand overal aansluit...

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:25

Vrijdag

De Zwarte

22 t/m 25 september is er weer een Megamotormarkt bij Goedhart: https://www.goedhartmotoren.nl/blog/mega-motor-markt

Afbeeldingslocatie: https://www.goedhartmotoren.nl/media/magefan_blog/nieuweheaderblog.jpg

Eens kijken of ik daar heen kan. Altijd wel leuk om een beetje rond te struinen, zowel in de winkel zelf als de parkeerplaats om te zien wat er zoal rondrijdt :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• geert_s
Vrijdag schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 16:16:
22 t/m 25 september is er weer een Megamotormarkt bij Goedhart: https://www.goedhartmotoren.nl/blog/mega-motor-markt

[Afbeelding]

Eens kijken of ik daar heen kan. Altijd wel leuk om een beetje rond te struinen, zowel in de winkel zelf als de parkeerplaats om te zien wat er zoal rondrijdt :)
Hm misschien ga ik daar ook nog even langs, is toch om de hoek bij mij :) En ik ben wel weer toe aan nieuwe oordoppen inmiddels. Sinds mijn nieuwe helm merk ik toch dat mijn huidige doppen sneller gaan lekken. Ik weet alleen nog niet of ik daar nou mijn helm of mijn oordoppen op moet aanpassen. Beide prijzige opties..

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:24

charrel

Cortisol4life..

ephymerous schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 16:03:
Ik heb een motorweekend gepland voor dit weekend maar gezien de weersvoorspellingen in de Eifel en het feit dat regen en kou mijn rijplezier vergallen begin ik toch sterk te twijfelen :+
Wij gaan zondag vertrekken door eifel/ moezel naar de vogezen en zwarte woud. Het valt toch wel mee? Meeste valt ernaast ;)

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
[Roland] schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:38:
Mij ook maar eens melden in dit topic. Was al wel een long time lurker.

Afgelopen april een Tenere 700 gekocht, voor het eerst van mijn leven een nieuw voertuig aangeschaft.
[Afbeelding]

De Tenere 700 rally edition, Ik heb hier voor gekozen omdat er een paar zaken opzitten die ik anders los zou aanschaffen. Daarnaast minder belangrijk maar wel leuk i.v.m. kleurstelling en uitlaat.

Reden van aanschaf is een lange trip waar ik in de komende weken aan ga beginnen.
......
Er was gevraagd voor af en toe een update van mijn trip, bij deze :-)

In het kort, ik ben op mijn nieuwe Tenere 700 onderweg naar Kaapstad. Ondertussen 48 dagen onderweg en 7429 kilometer gereden. Dat is een erg laag dag gemiddelde maar ik heb dan ook geen haast. Omdat ik best wel veel van de wereld heb gezien maar nog heel weinig van Europa eerst Europa eens verkennen. Via Duitsland, Frankrijk, Italië en Slovenië nu in Kroatië. Ik heb bijna een maand in Italië doorgebracht. Ik kan wel wennen aan een espresso en een croissant als ontbijt.

Van die 7429km is 400km snelweg. De rest is allemaal binnendoor.en voor het grootste gedeelte b wegen (adventourage routing Garmin). Na 6/7 uur op de motor heb ik het vaak wel gezien en dan heb ik tussen de 250 en 350 km afgelegd. Gemiddelde snelheid is inderdaad niet hoog maar dat is bewust. Kijk graag om me heen en als ik sneller ga dan ben ik teveel bezig mer de weg en zie niets meer van de omgeving. Voordeel is een gemiddeld verbruik van 1 op 27.3 (met een uitschieter naar 1 op 30.4) .
Door die kronkelweggetjes maak ik wel meer kilometers. Ik had ingeschat dat ik in Athene aan de 10k beurt toe was maar ben gisteren al over de 10k gegaan. Dus nu op zoek naar een dealer voor de 10k beurt .

Met de motor ben ik happy. Ik heb langer moeten wennen aan het hogere rallyzadel dan ik had gehoopt. Behoorlijk zadelpijn gehad. Op Sicilie een kussentje voor het zadel gekocht en dat helpt (probleem was dat ik steeds naar voren gleed en dat vind de huid van billen niet zo fijn)

Enige issue wat ik met de motor heb is dat regelmatig het ABS lampje gaat knipperen. Even van contact en dan er weer op lost dit op. Voor 30 minuten, of voor een week. Voornamelijk in de bergen dat deze af en toe te knipperen

Enige waar ik niet blij mee ben is de Zumo XT die ik hiervoor aangeschaft heb. Scherm is fantastisch maar de software is echt waardeloos. Vooral de kaarten zijn niet up to date. In het zuiden van Italië zijn sinds een paar jaar best veel bruggen afgesloten (na het incident in Genua) maar dat weet de Garmin niet en heb me een paar keer vast gereden. Dat is nog niet zo erg, maar als je rechtsomkeert maakt dan zoekt de Garmin geen alternatieve route. Google maps is toch wel vele malen intelligenter en sneller (en gebruiksvriendelijker). Ik had wat meer verwacht van de Zumo. Rij nu vaak met Google en de Garmin samen (best of both worlds). Wel een mooie kronkelroutes aangedragen gekregen door Garmin.

Maar ik ben helemaal happy.. Blij dat ik aan deze trip begonnen ben :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4KUEcq6Qo_EARansHGUCzXarP3Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iggdA7flWtZddc3RSf2k3MGs.jpg?f=fotoalbum_large
Craco, Ghost town in het zuiden van Italië

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:27
charrel schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 16:38:
[...]

Wij gaan zondag vertrekken door eifel/ moezel naar de vogezen en zwarte woud. Het valt toch wel mee? Meeste valt ernaast ;)
Mjah een buitje vind ik tot daar aan toe maar als ik niet op het terras kan zitten vind ik het rijden doorgaans ook niet leuk.

XXXVI

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Een LiveWire omgebouwd in clubstyle. Ben geen fan van elektrische motoren (althans niet voor plezier ritjes), maar vind dit toch wel leuk ogen ivm het origineel. 10x beter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pVbCwmwb-C3TJIlr6niUwlUpaOQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1zVxKUp5S8sgAFlY1EwKwByS.jpg?f=fotoalbum_large

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:19
BasE! schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 16:12:
[...]

Ik heb exact dezelfde helm, RPHA70, al 2 jaar nu. Inmiddels 2 nieuwe pinlocks gekregen, en nog steeds veel last van een beslaand pinlock. Om het hele beslaan een beetje te remmen doe ik bij regen het voorste ventilatie schuifje open.
Ik heb het idee dat de pinlock niet helemaal lekker aansluit op het vizier, ondanks dat het er naar uitziet dat de silicone rand overal aansluit...
Grote kans dat dat komt door de vergendeling onderin, daar lekt ie hier ook op bij hevige regen of luchtvochtigheid. Gelukkig exact in het midden dus ook niet zo heel veel last van verder.

Gamertag: timmie271

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

ephymerous schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 16:03:
Ik zou deze week richting Luxemburg en misschien nog stukje Zwitserland, maar ivm de weer voorspellingen (en uiteindelijk het feit dat dit noodweer gekomen is) de boel een weekje verschoven. Ga nu van donderdag t/m zondag die kant op.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

LankHoar schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:17:
@4x2 yikes ik heb even je val gemist. Ziet er nasty uit zeg! :X Ontstoken ook, dus kwestie van goed ontsmetten steeds.
Is niet ontstoken, dat was gewoon korstvocht ( :9 ) wat er uit liep omdat door het bewegen de korst gescheurd was, lijkt wel een soort boomhars trouwens, zo plakkerig als de pest :+
Maar het zit dicht, de plek op mn zij is voor 99% weg, op mn linkerarm ben ik de laatste stukjes korst weg aan het knippen en mn been begint ook af te brokkelen.

En de Pegaso ligt zo goed als uit elkaar, als ik later vandaag zin heb nog even het frame en blok scheiden (zit ook weer totaal achterlijk in elkaar, alles haakt aan elkaar vast, misschien ga ik daar nog iets aan doen) en er is aardig wat spul besteld bij boonstra en easyparts.
Complete restauratie hoeft het niet te worden, maar wel dat ie gewoon weer fatsoenljk is.

leeg

• Jolke
  • Laatst online: 20-11 14:23
DrivinUCrazy schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:35:
Bij deze een hele vluchtige selectie aan foto's. De meeste foto's heb ik nog niet eens omdat de anderen betere camera's bij zich hadden. Daarnaast de wat anoniemere foto's uitgepikt omdat ik niet iedereen zomaar op internet knal.

Pyreneeën
Motorvakantie in de Pyreneeën
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Gaaf!
Dat schreeuwt natuurlijk ook om een route (gpx). :)

• Zorg
Naboo schreef op woensdag 14 september 2022 @ 12:12:
[...]

Ik zou deze week richting Luxemburg en misschien nog stukje Zwitserland, maar ivm de weer voorspellingen (en uiteindelijk het feit dat dit noodweer gekomen is) de boel een weekje verschoven. Ga nu van donderdag t/m zondag die kant op.
Weet niet vanwaar je moet komen maar is Zwitserland op 4 dagen niet wat kort? Zou zelf ook graaf wat meer toertjes doen met een overnachting maar dan meer Luxemburg, Vogelen, Duitsland om niet eerst nog uren op de snelweg te moeten zitten (regio Antwerpen woon ik)

Dit weekend zijn er testdagen bij BMW, ben nog aan het wachten op het wedstrijd schema van mijn zoon (zaterdag of zondag) maar zou eigenlijk wel eens een dikke chopper willen proberen! En hun tourbuffel gewoon voor de ervaringen.

Geregeld: zaterdag tijden op een R18 en de 1600 GT :9

[ Voor 3% gewijzigd door Zorg op 14-09-2022 19:08 ]

• theredone51
  • Laatst online: 19-11 20:39
Zorg schreef op woensdag 14 september 2022 @ 18:19:
[...]
Dit weekend zijn er testdagen bij BMW, ben nog aan het wachten op het wedstrijd schema van mijn zoon (zaterdag of zondag) maar zou eigenlijk wel eens een dikke chopper willen proberen! En hun tourbuffel gewoon voor de ervaringen.

Geregeld: zaterdag tijden op een R18 en de 1600 GT :9
Ik heb een reservatie staan voor de CE-04 bij Meeusen, maar...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mOsbJyvDlyM3mg7POKMKB8jLLqw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2ju1flZbnzFbJzonwltJyDkf.png?f=user_large

• Zorg
Die ce04 is precies een sigaar :P
Hoe laat ga je proefrijden? Ik om 9h smorgens

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:02
Ik heb daar afgelopen zaterdag al op mogen rijden. De versnelling van dat ding tovert wel een grijns op je gezicht (en een frons op die van mensen die je niet horen aankomen) maar het kon voor mij niet op tegen de rugpijn die ik al na 10 min had. Ik zat er niet lekker op en het voelde allemaal wat zwaar, alsof er geen vering was.
Maar misschien ben ik wat dat betreft verwend met de V strom en moet ik dat ding beter leren waarderen ;)

• theredone51
  • Laatst online: 19-11 20:39
Zorg schreef op woensdag 14 september 2022 @ 20:28:
Die ce04 is precies een sigaar :P
Hoe laat ga je proefrijden? Ik om 9h smorgens
Om 9u30, ik ben niet van plan om zo'n ding te kopen, maar ik wil het 'elektrisch rijden' eens ervaren op een 'motor'.

Vorige keer dat ik de kans had op dat ding te rijden was de batterij leeg en had ik geen tijd om te wachten 😅
Pagina: 1 ... 432 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.