Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 431 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.019.593 views

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:44
DrivinUCrazy schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:37:
... Verder even rekening mee houden: wil je er mee naar Tirol, dan moet je goed opletten waar je met >95dB niet mag komen. De Tracer heeft immers 96dB op papier.

Op motorforum in het tracer 900 topic biedt overigens net een gebruiker zijn tracer aan. Al wil die er vooral zonder gedoe van af, het kan interessant zijn. :)
Danke veur dien oetgebreide reactie!

Damn, ik wil wel overal kunnen komen zonder me zorgen te maken om de db politie, dat heb ik lang genoeg gedaan :+
Ik zag hem net op MF. Persoonlijk vind ik de blauwe accenten echt niet mooi.
noes schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:47:
[...]

Waarom van naked naar SUV? Is een Sport-Tour niet een logischer stap? Ik ben van BMW S1000RR naar BMW R1250RS gegaan, denk dat die ook alle vinkjes wel heeft die je zoekt. Die Moto Guzzi V100 Mandello die @ArjenIsM3 aanraadt lijkt me ook passend. Het sport-tour segment is helaas wel een beetje uitgekleed door al het SUV geweld.

Wat is het budget waar je aan denkt?
Ik heb er wel naar gekeken, maar op een of andere manier trekt een SUV me meer. De rechte zit lijke me heel fijn gezien mijn pols en nek issues. Misschien eens een testritje. De BMW dealer is zo ongeveer om de hoek.

Budget heb ik nu gesteld op 15k. Puur omdat je hier een jonge Multistrada 950S voor kan krijgen met alles erop en eraan. En ik heb de indruk dat deze alles bied wat ik zoek, dus geen reden om duurder te gaan. Lager mag altijd natuurlijk.
Arcalite schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:32:

Gezien ik lees dat de Tracer 900 wat leesbaarheid issues heeft met het display ben ik benieuwd of het 2022 model MT09 dit ook heeft. Iemand hier ervaring mee?
Dat heb ik ook al enkele keren voorbij zien komen, maar ik denk niet dat dat voor mij een dealbreaker zou zijn aangezien ik nu een Moto Gadget Motoscope Tiny erop heb waar je gegerandeeerd nog veel minder op ziet 8)
Unknown Alien schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:34:
[quote]....al heeft een 2cyl. sws meer karakter dan een 4cyl. <-- eigen mening :)
Ik deel die mening :)

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 21:48

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zDrsvTUMDKpmKFdHdljyE-8r_pw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FfhmLJBg75Sn5SP2HND5TUAC.jpg?f=fotoalbum_large

Ja, dan doet ie niet veel, als de toevoerleiding dr intern vanaf geplopt is (de oorklem is beschadigd dus ik ben heel benieuwd wat ze uitgevreten hebben)
Alleen nog even wat knutselen om van die idiote plastic snelkoppelingen af te zijn, dat dat ook nooit meer fout kan gaan.

Als het ding er niet vanaf geplopt was was het ding overigens wel binnen de kortste keren afgefikt denk ik, de gebruikte reparatieslang naar de brandstofrail was zeker geen hogedrukslang.

APK voor motoren, laat maar komen...

leeg

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:23
En wat had een apk hieraan helpen voorkomen ? Denk je echt dat een keurmeester je hele motor uit elkaar trekt en controleert op dit soort zaken ?
No way.
APK voor motor laat maar achterwege, schijnveiligheid voor motoren en hoge onnodige kosten in de vorm zoals ze die nu op papier hebben staan. Ja ook wij krijgen motoren binnen waar ik nog geen proefrit op maak, maar over het algemeen zijn de meeste motorrijders slim genoeg om ervoor te zorgen dat hun motor in orde is.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Unknown Alien schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:34:
al heeft een 2cyl. sws meer karakter dan een 4cyl. <-- eigen mening :)
Ken je nagaan hoeveel karakter een 2+4 cilinder heeft... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

harley schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 18:23:
maar over het algemeen zijn de meeste motorrijders slim genoeg om ervoor te zorgen dat hun motor in orde is.
Weet je dat zeker? Verder dan naar de banden kijken doe ik ook niet hoor. Hij krijgt op tijd zijn beurt en als ie even stilstaat, laadt ik de accu op, maar daar houdt het wel op. Olie peilen misschien als ik op vakantie ben, maar ik kan ook vie de bc vragen hoe het daarmee staat (zal wel oliedruk zijn denk ik).

Die wens voor APK komt denk ik voornamelijk uit de landen waar heel veel mensen een lichte motorfiets rijden als vervoermiddel (zuid Europa denk ik dan aan) en waar men niet zo nauw kijkt naar onderhoud. Maar volgens mij is het een illusie dat 'de motorrijder' beter op zijn motor let. Ik heb niet echt de indruk dat ik een bijzonder geval ben. Lang niet iedereen doet zelf onderhoud of kán zelfs maar knutselen aan zijn eigen motor.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• harley
Maar je laat op tijd een beurt doen, en als je dat volgend schema doet geldt voor de meeste motoren ergens tussen de 8000 en 12000km OF ieder jaar. En dan wordt ie nagekeken op de punten waar nodig zodat je tot de volgende beurt vooruit kunt (of met opmerking voor bijvoorbeeld banden als die dat niet meer gaan redden)

En een 2+4 oftewel 6 cylinder boxer rijdt gewoon heel erg soepeltjes ;)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-11 21:29
Ik ga alleen niet ieder jaar naar de dealer hoor. Olie wisseltje doe ik zelf. Pas bij remmen of banden etc gaat hij naar de dealer toe.

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Bij gebrek aan Italiaanse bergweggetjes, maar wat fotootjes van de motor op Achterhoekse boerenweggetjes, bijna hetzelfde :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cl04rHCaBY80zX6aYV7ok20fdRs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gJap9nDXzDeg5rFH33Rptpn4.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5SF-t5FVTWfdMjwGRJzNLDTypRY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Oq42jLxyi9TfAoCSEqam25QI.jpg?f=fotoalbum_medium

Het is nog steeds wel wennen en dat zal ook nog wel even zo blijven, maar zo langzaam leren we elkaar kennen. Het is toch wel heel anders dan de Japanners die ik de 12 jaar hiervoor heb gereden.

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:52
LankHoar schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:16:
https://www.quadlockcase....it?variant=39675449147474

Ik zie hier een "weatherproof" kabel om je telefoon op te laden. Normaliter als het regent dan zit ik eigenlijk vrij direct zonder oplaadmogelijkheid. Nu gebruik ik standaard USB C kabeltjes. Zou deze kabel echt helpen? Ik vraag me namelijk af wat het precies weatherproof maakt, want er zal vast nog steeds ruimte zitten om water in te kunnen bij de USB poort.
Het enige wat ik er aan zie zijn de twee extra rubberen randjes aan de USB-C kant. Als die goed in de poort vallen kan ik me voorstellen dat dat wel iets kan doen. Zit je wel nog aan de andere met watergevaar natuurlijk.

Bij mijn motor is de ingebouwde usbpoort recht naar boven gericht dus die zou wel wat vocht kunnen vangen. Is afgedekt met een flinke rubber dop als je het niet gebruikt dus denk niet dat die intern waterdicht ontworpen is.

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

cooper_s1

MINI&#039;s rule

SP Connect heeft ook een draadloze oplaadmodule als je telefoon draadloos opladen ondersteunt,
tevens hebben ze dan ook nog een raincover die ook de laadpoort en dergelijke omsluit.
Zodoende kan er geen water meer binnendringen tijdens een bui. Zo gebruik ik mij Galaxy S20+ ook op die manier.

• nldls
Ik heb de telefoon achter de ruit zitten, dus als het regent ben ik niet heel bang dat er vocht in de poort komt eigenlijk. Voor kleine stukjes (tot een uurtje oid) is laden ook niet perse nodig toch. Zou de accu wel moeten houden.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

nldls schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:55:
Ik heb de telefoon achter de ruit zitten, dus als het regent ben ik niet heel bang dat er vocht in de poort komt eigenlijk. Voor kleine stukjes (tot een uurtje oid) is laden ook niet perse nodig toch. Zou de accu wel moeten houden.
Zou hier toch wel huiverig over zijn. De luchtstromen gaan om je heen, maar de druppels landen op de ruit en glijden naar een rand. Eenmaal achter de rand heeft de wind geen grip meer en valt het zo naar beneden (richting je telefoon).

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• nldls
Telefoon zelf is wel waterdicht volgens spec (Google Pixel 6). Maar goed ik rijd maar zelden met navigatie aangezien meeste wel bekende routes zijn. Komende week mag ik weer een stuk naar een leverancier toe met de motor, dan zal ik hem wel gebruiken.

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:52
UTwizard schreef op donderdag 1 september 2022 @ 08:51:
Bij gebrek aan Italiaanse bergweggetjes, maar wat fotootjes van de motor op Achterhoekse boerenweggetjes, bijna hetzelfde :+

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het is nog steeds wel wennen en dat zal ook nog wel even zo blijven, maar zo langzaam leren we elkaar kennen. Het is toch wel heel anders dan de Japanners die ik de 12 jaar hiervoor heb gereden.
Mooi ding. Een tip: de monster houdt er niet van sloom half gedoe. Het is een pittige dame met passie die altijd hard aangepakt wil worden ;). Dus lekker doorpakken en hoog in de toeren houden. Dat vindt ze het fijnst. Anders gaat ze tegenstribbelen en is de relatie zo voorbij.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

harley schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 18:23:
En wat had een apk hieraan helpen voorkomen ? Denk je echt dat een keurmeester je hele motor uit elkaar trekt en controleert op dit soort zaken ?
No way.
APK voor motor laat maar achterwege, schijnveiligheid voor motoren en hoge onnodige kosten in de vorm zoals ze die nu op papier hebben staan. Ja ook wij krijgen motoren binnen waar ik nog geen proefrit op maak, maar over het algemeen zijn de meeste motorrijders slim genoeg om ervoor te zorgen dat hun motor in orde is.
Dit kon je zien toen het zadel dr af lag, dus APK niveau.
Als je al zegt dat je af en toe motoren binnenkrijgt waar je nog geen proefrit op maakt (durft te maken?) dan is dat toch een prima idee omdat dat soort ellende dr uit te krijgen.

leeg

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Melkunie schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:32:
Bij mijn motor is de ingebouwde usbpoort recht naar boven gericht dus die zou wel wat vocht kunnen vangen. Is afgedekt met een flinke rubber dop als je het niet gebruikt dus denk niet dat die intern waterdicht ontworpen is.
Er zijn ook usb connectoren die zo'n rubberen omhulling hebben. Tegenwoordig zijn veel telefoons wel waterproof, maar dat betekent niet dat je 'm onder water kunt opladen. Er zit een beveiliging op de USB poort dat als ie vocht (of kortsluiting denk ik) detecteert, het laden wordt onderbroken. Dus de boel is wel beveiligd.

Ik heb mijn tablet in een RAM houder met pogo pins en die bleven het goed doen in de regen. Het was geen moeson, en ik zit achter een ruit, maar hij bleef het doen. Aangezien ik de aansluiting naar de accu heb gesloopt (verbindingskabel is klem komen te zitten onder mijn zadel) moet ik nu via USB laden, en dat gaat ook goed. Moet na de vakantie maar even een nieuwe verbinding solderen oid en de bekabeling netjes aanleggen.

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:48
jordeeeh schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:41:
[...]

Ik heb donderdag weer m'n eerste les voor AVD (sinds ik AVB op 22 mei heb gehaald).
Voor morgen wordt er wel regen afgegeven, maar moet t eerst nog maar zien.

Hopelijk dat t donderdag dan weer mooi droog is en niet te heet. Al moet ik in de ochtend dus dat zal vast wel goed komen.
Nou, vandaag dus AVD, moest om 08:50.
Net een beetje na de schooldrukte, lekker zonnetje maar nog niet zo warm.
Superlekker gereden, allemaal lekker soepel door kunnen rijden.

Uitslag: "Je bent gezakt".
- :) Grapje zeker?

Maar nee, hij was serieus. Toen ik de snelweg op moest zat ik op de oprit achter een vrachtwagen.
Hier wilde ik vlot voorbij na het invoegen, ook omdat er van achter een auto aankwam.
Niet voldoende afstand van de vrachtwagen.
Ook een ander stuk waar ik achter een trekker zat zou ik te dicht erop hebben gezeten.
Achter mij zat toen een vrachtwagen en daarachter de instructeur. Ik kreeg nog door t oortje "Houd afstand hoor", vervolgens toen ze me zag "Oh nee, dat viel wel mee".
Heb aangegeven dat ik bij het invoegen wat dicht achter de vrachtwagen zat maar ik me in de rest niet kon vinden.
Heeft natuurlijk geen zin, hij heeft z'n oordeel al geveld.
Voor mijn eigen gemoedsrust was mijn instructrice het met mij eens en vond zij dat ik had moeten slagen.

Nu dus maar afwachten tot er weer een examen vrij komt.. Voor AVD heb ik vanaf m'n AVB ook 3,5 maand moeten wachten. :O

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
jordeeeh schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:12:
[...]

Maar nee, hij was serieus. Toen ik de snelweg op moest zat ik op de oprit achter een vrachtwagen.
Hier wilde ik vlot voorbij na het invoegen, ook omdat er van achter een auto aankwam.
Ook een ander stuk waar ik achter een trekker zat zou ik te dicht erop hebben gezeten.
Achter mij zat toen een vrachtwagen en daarachter de instructeur. Ik kreeg nog door t oortje "Houd afstand hoor", vervolgens toen ze me zag "Oh nee, dat viel wel mee".
Heb aangegeven dat ik bij het invoegen wat dicht achter de vrachtwagen zat maar ik me in de rest niet kon vinden.
Voor mijn eigen gemoedsrust was mijn instructrice het met mij eens en vond zij dat ik had moeten slagen.

Nu dus maar afwachten tot er weer een examen vrij komt.. Voor AVD heb ik vanaf m'n AVB ook 3,5 maand moeten wachten. :O
Oef altijd balen zoiets, maar als je tijdens het rijden al zo'n instructie krijgt is het meestal geen goed teken. Mijn instructeur liet me ook altijd belachelijk veel afstand houden, dan heb je overzicht en tijd om te reageren. Ik betrap mezelf nu soms ook nog op te dicht op de voorganger kruipen, en dan zie ik dankzij dat 'gezeur' van mijn instructeur weer hoe weinig zicht ik eigenlijk nog heb.

Volgende keer beter!

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Ah balen zeg :{

Afstand houden/inschatten is altijd wel ruk, zeker met in- en uitvoegen op de snelweg. De ene examinator vindt dat je aan het sukkelen bent terwijl de ander van mening is dat je te agressief rijdt als je er snel voorbij gaat.
Mijn instructeur zei altijd "als je het kan oplossen met een dot gas, dan gewoon doen. Rij ons maar zoek, wij zijn er eenvoudig niet". Met die trekker, kon je er toen trouwens nog wel langs, of was het een doorgetrokken streep?

De eerste keer AVD voor mij kreeg ik min of meer hetzelfde te horen als jij. "Je rijdt te vaak als een automobilist, veel te dicht op de voorligger terwijl je er gewoon voorbij had kunnen gaan". De tweede keer zei de examinator dat ik wel héél enthousiast die snelweg op en af knalde... :+ (was wel geslaagd trouwens)

Zet 'm op voor de volgende keer in elk geval! d:)b

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-11 14:23
UTwizard schreef op donderdag 1 september 2022 @ 08:51:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Geen Italiaanse bergweggetjes en ook Photoshop skills? :)

Verwijderd

[...]

Ai balen, ik hoop het beste voor je maar ik heb mijn avd ook pas 21 december.

• jordeeeh
  • Laatst online: 08:48
Vrijdag schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:51:
[...]
Ah balen zeg :{

Afstand houden/inschatten is altijd wel ruk, zeker met in- en uitvoegen op de snelweg. De ene examinator vindt dat je aan het sukkelen bent terwijl de ander van mening is dat je te agressief rijdt als je er snel voorbij gaat.
Mijn instructeur zei altijd "als je het kan oplossen met een dot gas, dan gewoon doen. Rij ons maar zoek, wij zijn er eenvoudig niet". Met die trekker, kon je er toen trouwens nog wel langs, of was het een doorgetrokken streep?

De eerste keer AVD voor mij kreeg ik min of meer hetzelfde te horen als jij. "Je rijdt te vaak als een automobilist, veel te dicht op de voorligger terwijl je er gewoon voorbij had kunnen gaan". De tweede keer zei de examinator dat ik wel héél enthousiast die snelweg op en af knalde... :+ (was wel geslaagd trouwens)

Die trekker was binnen de bebouwde kom, doorgetrokken streep en vluchtheuvels.
Ik kwam in het begin te dichtbij en hield me daarna pas in. Moest vanaf het begin de afstand houden.
Verwijderd schreef op donderdag 1 september 2022 @ 13:08:
[...]

Ai balen, ik hoop het beste voor je maar ik heb mijn avd ook pas 21 december.
Zojuist gebeld door instructeur, ik mag 31 oktober 'al'. :)

• UTwizard
  • Nu online
gebruikershaes schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:43:
[...]

Mooi ding. Een tip: de monster houdt er niet van sloom half gedoe. Het is een pittige dame met passie die altijd hard aangepakt wil worden ;). Dus lekker doorpakken en hoog in de toeren houden. Dat vindt ze het fijnst. Anders gaat ze tegenstribbelen en is de relatie zo voorbij.
Die conclusie begon langzaamaan ook al steeds meer bij mij te dagen. Onder de 3500 - 4000 toeren wil ze eigenlijk niet gereden worden. Het kan wel als het moet, maar dan wel met bokken en stoten.

Ook de quickshifter werkt vanaf de 4000 toeren veel beter en hoe meer gas je geeft, hoe vloeiender de quickshift up naar de volgende versnelling klikt. Quickshift down blijft wel "lomp" voelen, daar moet ik nog even verder uitproberen wat de juiste manier is.

De Z900 die ik hiervoor had kon ik heeeel relaxed rijden, de Monster 821 daarentegen wil/moet meer als een hooligan gereden worden :)

• Kalevandaal
  • Laatst online: 07-11 16:48
Vrijdag schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:51:
[...]

Herkenbaar, ik draaide de snelweg op (overigs lange doordraaier waar ik een mooie lijn reed aldus mijn instructeur).
Examinator vond dat ik te laat naar links ging en te vroeg naar rechts. Maar als ik beloofde dat te verbeteren was alles goed O-)
Dus mocht met deze “waarschuwing” toch het felbegeerde roze pasje halen

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

RBH

Zijn er hier eigenlijk ook motorrijders uit het noorden (omgeving Groningen) met (goede) ervaringen m.b.t. rijscholen hier? :)

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-11 11:20
[...]

Ik ben de eerste keer om nagenoeg dezelfde reden gezakt… dicht achter een vrachtwagen is een doodzonde in de ogen van de meeste examinatoren. En ik ben het er achteraf ook wel mee eens, vooral om de reden dat als een vrachtwagen ergens overheen rijd, het achter de vrachtwagen een projectiel word! Was voor mij destijds een hele dure eye opener

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

• gebruikershaes
RBH schreef op donderdag 1 september 2022 @ 13:58:
Zijn er hier eigenlijk ook motorrijders uit het noorden (omgeving Groningen) met (goede) ervaringen m.b.t. rijscholen hier? :)
Yes, ikke :). Bij Jeroen Vink heb ik bij gereden. Toffe dude. Had veel lol tijdens de lessen en in een keer geslaagd.

• RBH
  • Nu online

RBH

gebruikershaes schreef op donderdag 1 september 2022 @ 14:20:
[...]

Yes, ikke :). Bij Jeroen Vink heb ik bij gereden. Toffe dude. Had veel lol tijdens de lessen en in een keer geslaagd.
Ah, heb hem toevallig vanochtend nog gemaild. :) Maar waar had je dan lessen voor het AVB?

• gebruikershaes
s006110 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 14:14:
[...]

Ik ben de eerste keer om nagenoeg dezelfde reden gezakt… dicht achter een vrachtwagen is een doodzonde in de ogen van de meeste examinatoren. En ik ben het er achteraf ook wel mee eens, vooral om de reden dat als een vrachtwagen ergens overheen rijd, het achter de vrachtwagen een projectiel word! Was voor mij destijds een hele dure eye opener
Ja en ook omdat je dan totaal geen zicht meer hebt. Er is ergens op het interwebz een filmpje van een automobilist die dicht achter een vrachtwagen langs wil uitvoegen en vervolgens op een stilstaande file botst op de uitvoegstrook. Had geen goede afloop.

• gebruikershaes
RBH schreef op donderdag 1 september 2022 @ 14:25:
[...]

Ah, heb hem toevallig vanochtend nog gemaild. :) Maar waar had je dan lessen voor het AVB?
Ook bij hem. Heel soms had die een invaller, Jan. Beetje saaie man, maar kent het hele thorieboekje uit z’n hoofd. Dus een goede aanvulling op de fun van Jeroen.
Voor bijzondere verrichtingen neemt die je vaak mee naar een afgelegen stukje bij driebond of bij kardinge. Kan je daar lekker oefenen.

[ Voor 4% gewijzigd door gebruikershaes op 01-09-2022 15:12 ]

• gebruikershaes
.

[ Voor 99% gewijzigd door gebruikershaes op 01-09-2022 15:11 ]

• Montaner
  • Laatst online: 14-11 10:35
[...]

Wat een pech! Heb hetzelfde commentaar gehad met mijn examen, en daarbij was het weer ook nog eens vrij slecht (koud, mist, beslagen vizier) en zelfde situatie met snelweg opgaan.. toch geslaagd. Misschien vanwege het weer vergeven.. misschien een examinator met wat meer zin. Vind het in ieder geval onzin hierop iemand te laten zakken als je verder wel goed aantoont om het verkeer te overzien en mee te komen, dat is immers wat je moet laten zien.

• RBH
  • Nu online

RBH

gebruikershaes schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:10:
[...]

Ook bij hem. Heel soms had die een invaller, Jan. Beetje saaie man, maar kent het hele thorieboekje uit z’n hoofd. Dus een goede aanvulling op de fun van Jeroen.
Voor bijzondere verrichtingen neemt die je vaak mee naar een afgelegen stukje bij driebond of bij kardinge. Kan je daar lekker oefenen.
Ja, bedoelde ook meer waar qua locatie. :)

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

gebruikershaes schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:06:
[...]

Ja en ook omdat je dan totaal geen zicht meer hebt. Er is ergens op het interwebz een filmpje van een automobilist die dicht achter een vrachtwagen langs wil uitvoegen en vervolgens op een stilstaande file botst op de uitvoegstrook. Had geen goede afloop.
Die Belgische dame? Die had het wonderwel met weinig kleerscheuren overleefd. Van de auto was niks meer over, maar heeft haar goed beschermd.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:56

Destruction

(ex-)Automonteur

4x2 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:57:
[...]

Dit kon je zien toen het zadel dr af lag, dus APK niveau.
Als je al zegt dat je af en toe motoren binnenkrijgt waar je nog geen proefrit op maakt (durft te maken?) dan is dat toch een prima idee omdat dat soort ellende dr uit te krijgen.
Enerzijds ben ik er niet bang voor dat mijn motor met vlag en wimpel door de APK komt en zou ik wat dat betreft zeggen: Kom maar op!

Van de andere kant... De echte motorrijder zorgt wel voor zijn spullen, omdat hij/zij weet dat onderhoud verwaarlozen gelijk staat een spelletje spelen met jouw eigen veiligheid, potentieel leven. En dan voegt zo'n APK weinig toe.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• gebruikershaes
noes schreef op donderdag 1 september 2022 @ 18:01:
[...]

Die Belgische dame? Die had het wonderwel met weinig kleerscheuren overleefd. Van de auto was niks meer over, maar heeft haar goed beschermd.
Ja klopt. Ik lees nu ook dat ze het idd overleefd heeft. Gelukkig, want het zag er echt niet best uit.

[ Voor 5% gewijzigd door gebruikershaes op 01-09-2022 19:54 ]

• FnordySquare47
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20-11 08:23

FnordySquare47

Cool-Inc.net

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CrrhRF_UVjabNl5LssPplGw8HOU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5wJ3VRnB3NP8gUGCLWQRrsJI.jpg?f=fotoalbum_large

Je zou denken dat zo’n F1 piloot wel wat geld kan missen voor beschermende kledij…

(Mick, zoon van. Vandaag op Zandvoort)

Short cuts make long delays

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:07

Secsytime

Automagisch

FnordySquare47 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 20:33:
[Afbeelding]

Je zou denken dat zo’n F1 piloot wel wat geld kan missen voor beschermende kledij…

Hoezo, hij heeft toch gewoon handschoenen aan en een helm op? Wie weet heeft hij wel een kevlar legging eronder, rij ik zelf ook regelmatig mee.

• FnordySquare47
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20-11 08:23

FnordySquare47

Cool-Inc.net

Secsytime schreef op donderdag 1 september 2022 @ 20:55:
[...]

Hoezo, hij heeft toch gewoon handschoenen aan en een helm op? Wie weet heeft hij wel een kevlar legging eronder, rij ik zelf ook regelmatig mee.
Het was gewoon een trainingsbroek en een paar sneakers (dat laatste is BTW verboden in BE. Hoe het in NL zit weet ik niet)

Ben je tevreden van die legging?
Ik heb een kevlar jeans maar die zit toch niet zo geweldig voor langere ritten.

[ Voor 12% gewijzigd door FnordySquare47 op 01-09-2022 21:04 ]

Short cuts make long delays

• gebruikershaes
Gok dat die niet van heel ver komt. Vast een hotelletje om de hoek.
Enne zo’n Kevlar legging brandt alsnog je huid weg door de wrijving volgens mij. Maar altijd beter dan trainingsbroekje.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:42
Ik vind die gele striping op de motor wel gaaf. Knalt lekker. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Goed nieuws: de pegaso doet het
Minder goed nieuws: het gas bleef hangen
Nog slechter nieuws: de straat hield op

Goed nieuws: de spiegel is de enige schade
Minder goed nieuws: Ff snel in de straat voor het huis
Beste nieuws: nieuwe battlescars 8)

edit:

Ochtendupdate: het linkse voetsteuntje is ook stuk en er zit een klein schaafplekje op de topkuip
Mijn nacht was niet geweldig, ik ben een soort 2body (ipv 2face) en de hond wil continu de plek op mn been schoonlikken. Dit gaat nog een paar dagen afzien worden :+
Weer even een herinnering gehad waarom je niet met geweld moet proberen het gas verder open te trekken als het moeilijk doet :p

[ Voor 45% gewijzigd door 4x2 op 02-09-2022 07:38 ]

leeg

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:13
4x2 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 22:21:
Goed nieuws: de pegaso doet het
Minder goed nieuws: het gas bleef hangen
Nog slechter nieuws: de straat hield op

Goed nieuws: de spiegel is de enige schade
Minder goed nieuws: Ff snel in de straat voor het huis
Beste nieuws: nieuwe battlescars 8)

edit:

Ochtendupdate: het linkse voetsteuntje is ook stuk en er zit een klein schaafplekje op de topkuip
Mijn nacht was niet geweldig, ik ben een soort 2body (ipv 2face) en de hond wil continu de plek op mn been schoonlikken. Dit gaat nog een paar dagen afzien worden :+
Weer even een herinnering gehad waarom je niet met geweld moet proberen het gas verder open te trekken als het moeilijk doet :p
Vind jouw knutsel avonturen altijd erg vermakelijk om te lezen, maar dit is wel balen zeg. Beterschap met het herstel!

YouTube: MotorcycleGeek

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@FnordySquare47

Aan de achterband te zien rijdt 'Mick' alleen maar rechtdoor.... "What Can Go Wrong? " :+

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 02-09-2022 09:27 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-11 13:12
Secsytime schreef op donderdag 1 september 2022 @ 20:55:
[...]

En bij zijn enkels dan? Doorzichtige kevlar spray o.i.d?
Prima als hij zo op de motor stapt hoor, iets met eigen keuzes, maar stellen dat het lijkt op iets van ATGATT vind ik te ver gaan. :P

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

FnordySquare47 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 21:03:
[...]

Het was gewoon een trainingsbroek en een paar sneakers (dat laatste is BTW verboden in BE. Hoe het in NL zit weet ik niet)

Ben je tevreden van die legging?
Ik heb een kevlar jeans maar die zit toch niet zo geweldig voor langere ritten.
Vind die legging maar meh, maar het is wel een oplossing voor sommige situaties. Heb inmiddels wel alles geprobeerd en in huis, maar een overbroek vind ik toch het fijnst!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Eddos schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 08:47:
[...]

En bij zijn enkels dan? Doorzichtige kevlar spray o.i.d?
Prima als hij zo op de motor stapt hoor, iets met eigen keuzes, maar stellen dat het lijkt op iets van ATGATT vind ik te ver gaan. :P
Als ik een legging aan heb zijn de enkels ook kaal, daar zeg ik toch verder niets over? Een legging is een compromis voor bepaalde situaties.

• geert_s
  • Nu online
Secsytime schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 08:57:
[...]

Als ik een legging aan heb zijn de enkels ook kaal, daar zeg ik toch verder niets over? Een legging is een compromis voor bepaalde situaties.
Heb je geen motorschoenen/-laarzen aan dan?

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

geert_s schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 09:00:
[...]

Heb je geen motorschoenen/-laarzen aan dan?
Meestal niet als ik een legging draag, dan is het casual.

• kazzzdafke
  • Laatst online: 23:03
In NL zijn jullie nog altijd niet verplicht zoals in BE lange mouwen, lange broek, schoenen die enkels bedekken, helm en handschoenen te dragen?

Nu, veel maakt het niet uit, want lange mouwen en lange broek is ook een pyjama. Staat niets in over beschermingsfactor. Maar door die tekst dragen 99% van de Belgen toch een pak op de moto. Wat dus wel een goei effect heeft.

Maar snap ik goed dat jullie enkel helm/handschoenen verplichten?

Never ever financial advice...

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
kazzzdafke schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 09:30:
In NL zijn jullie nog altijd niet verplicht zoals in BE lange mouwen, lange broek, schoenen die enkels bedekken, helm en handschoenen te dragen?

Nu, veel maakt het niet uit, want lange mouwen en lange broek is ook een pyjama. Staat niets in over beschermingsfactor. Maar door die tekst dragen 99% van de Belgen toch een pak op de moto. Wat dus wel een goei effect heeft.

Alleen helm, en het gespje moet dicht zitten :+

• kazzzdafke
  • Laatst online: 23:03
Mja ik zit daar niet mee in dat er wel/geen verplichting is... Uiteindelijk moet ieder het voor zich uitmaken, en het excuus dat de kosten voor de maatschappij heel hoog zijn als iemand valt en lekker schuurt.. mja, dat wil ik toch eens zien in totale sociale kosten.

Het feit is dat ik persoonlijk altijd rij full gear, verplicht ok. Moest er geen verplichting zijn, zou ik mss de moto MEER nemen op warme dagen, om snel naar de bakker of wat dan ook te gaan, kortbij. Niet slim, maar ik zou het wel doen. Nu neem ik de moto gewoon niet.

Never ever financial advice...

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ik zal maar niet teveel zeggen over wat ik gisteren wel en niet aan had.
Wel schoenen ipv teenslippers, dus het kon erger :P

leeg

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Gisteren de CB650 eindelijk voor zijn 1ste (1000km) beurt.
De werkplaatsen zijn loeidruk schijnbaar want deze afspraak is 4 weken geleden gemaakt.
Anyway, geen bijzonderheden behalve dat nu ook mijn topkoffer geleverd is dus alleen de Akrapovich staat nog in backorder.
Ik heb tevens een OSCO laten installeren, gemak dient de mens zullen we maar zeggen :) .

Als leenmotor wel een heel ander apparaat meegekregen, een BMW R1250R .
Heel wat anders dan mijn CB650, zit positie top maar hij voelde duidelijk zwaarder aan natuurlijk. Ik ben het niet gewend denk ik maar voor mijn gevoel was hij veel lastiger in bochten te duwen maar ik denk dat dat wennen aan het gewicht is.
Koppel was uiteraard prima aanwezig :+ .

En op mijn CB voel ik bij een bepaald toerental behoorlijk wat vibratie maar op deze R1250R lijkt het wel alsof je direct op het blok zat, is dat normaal of komt het door zijn leen karakter :P ?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Topkoffer vind ik zelf nu niet het toppunt van schoonheid maar goed, praktisch is het wel. Ik heb vaak 2 of 3 laptops bij mij en een paar schoenen/kleding en dat gaat gewoon niet in een rugtas. Hier past het allemaal prima in. Ik wil alleen de beugel waar de koffer direct op zit nog zwart laten spuiten.

[ Voor 46% gewijzigd door GeeMoney op 02-09-2022 10:03 ]

• geert_s
  • Nu online

Nee, enkel helm. Voor de rest mag je in principe in je blote pielemuis op de motor zitten.

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

In NL is alleen helm verplicht.

Ik rijd altijd ATGATT... genoeg filmpjes op youtube gezien met stumpers zonder gear :X

Ik ben ook zo arrogant dat ik niet zwaai naar motorrijders in korte broek en t-shirt enzo... :D

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• UTwizard
  • Nu online
GeeMoney schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 09:54:
En op mijn CB voel ik bij een bepaald toerental behoorlijk wat vibratie maar op deze R1250R lijkt het wel alsof je direct op het blok zat, is dat normaal of komt het door zijn leen karakter :P ?
Dat is het verschil tussen een Japanse 4-in-lijn en een Duitse boxer :)

• s006110
Een nieuwe Ducati Panigale V4R gekocht!

...en gisteravond maar eens in elkaar gezet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RHPZk97bBGjCC_2YO9U-Mis5_-E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7UgSMPI3N3xOFv9SE4xPjulA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0mk0YIIqXk9FZM5wJ2gebP_3G7c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zHiqq8lSdRKn0k2k4WVeN9kf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zIGgX_rJqr0EpNOI-zf1LgPeEkY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5xgUyzjqXHXFrJHzepIAyTs6.jpg?f=fotoalbum_large

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:32

A13X

Dude

s006110 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:31:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Een echte Duc, rij er mee dan gaat hij stuk en moet je weer sleutelen :+

Awesome

• s006110
A13X schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:35:
[...]

Een echte Duc, rij er teveel mee dan gaat hij stuk en moet je weer sleutelen :+
Een van mijn droom motoren is een Ducati Panigale 1299 R (een van de mooiste motoren ooit gemaakt in mijn bescheiden opninie), Zou de motor niet perse willen hebben om op te rijden (een keer een zomers ritje hoogstens), maar puur om in de woonkamer neer te zetten (ookal is mijn betere helft het daar nog niet mee eens).

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

FnordySquare47 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 20:33:
Heeft er niets mee te maken, maar het deed mij denken aan Kenny Roberts, die in 1984 tijdens het weekend van de TT van Assen een proefritje maakte door Assen op de nieuwe Yamaha RD500, de tweetakt (!) kanonskogel die veel te gevaarlijk was om op te rijden. Hij deed dat in zijn raceoverall, maar ik denk dat veel mensen dachten dat het een wannabe was.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EDK9DcedVut8FGMK2HuL_e7e-_U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HnIwiM0DJbBeFGPQ5PsYNMfI.jpg?f=user_large
In het kader van 'bekende mensen op de motor die je niet heel snel herkent'.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:04
s006110 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:31:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb die m1000RR gekregen en ben best wel onder de indruk! leuke build en enorm veel details! alleen de schaal is huuuuuge!!!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

kneusteun schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:09:
[...]

Ik heb die m1000RR gekregen en ben best wel onder de indruk! leuke build en enorm veel details! alleen de schaal is huuuuuge!!!
Die staat hier ook in de kamer :D

Wat een ding! _O-

• s006110
kneusteun schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:09:
[...]

Staat bij mij ook nog op het wensenlijstje

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

s006110 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:37:
[...]

Staat bij mij ook nog op het wensenlijstje
Gewoon kopen. Is een leuke build waar je even zoet mee bent en hij ziet er gewoon stoer uit.

d:)b

• s006110
Naboo schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:40:
[...]

Gewoon kopen. Is een leuke build waar je even zoet mee bent en hij ziet er gewoon stoer uit.

d:)b
Ik moet eerst de Vespa nog gaan maken, daarna komt de BMW ook echt wel

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Naboo schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:13:
[...]

Ik ben ook zo arrogant dat ik niet zwaai naar motorrijders in korte broek en t-shirt enzo... :D
Je bent niet alleen :+

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Naboo schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:13:
[...]
Waarom? Dat mogen ze toch lekker zelf weten. Ze doen er niemand kwaad mee. Ik vind het ook dom, maarja...ik heb er geen last van.

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

mphilipp schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:00:
[...]

Waarom? Dat mogen ze toch lekker zelf weten. Ze doen er niemand kwaad mee. Ik vind het ook dom, maarja...ik heb er geen last van.
Heel simpel, het is een bepaald slag volk waar ik me niet mee wil associeren.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Naboo schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:38:
[...]
Heel simpel, het is een bepaald slag volk waar ik me niet mee wil associeren.
Dat kan, maar je weet sowieso nooit naar wie je zwaait.

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

mphilipp schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:05:
[...]

Dat kan, maar je weet sowieso nooit naar wie je zwaait.
Klopt, maar bij korte broek en t-shirt mensen wel ;)

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

cooper_s1

MINI&#039;s rule

mphilipp schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:00:
[...]

An sich doen ze er niemand kwaad mee, totdat het een keer fout gaat en ze opgelapt moeten
worden in Beverwijk bij het brandwonden centrum, huidtransplantatie etc...
Dat drukt wel weer op de (gezondheids)verzekeringen en dus op mede gebruikers van die verzekeringen...

• kneusteun
Ik zwaai niet naar motorrijders, die mensen zijn veel te gevaarlijk bezig ze kunnen beter in een koekblik stappen. :+

En ja als ik iemand op de snelweg zie op zijn buikschuiver met t-shirt, korte broek en slippers lach ik ze stiekem ook wel uit, maar het is gewoon toegestaan en het is hun eigen keuze.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

cooper_s1 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:09:
[...]
An sich doen ze er niemand kwaad mee, totdat het een keer fout gaat en ze opgelapt moeten
worden in Beverwijk bij het brandwonden centrum, huidtransplantatie etc...
Dat drukt wel weer op de (gezondheids)verzekeringen en dus op mede gebruikers van die verzekeringen...
Dat wordt een ingewikkelde discussie, want zo zijn er meer dingen: overmatige alcoholconsumptie, overmatige consumptie als zodanig, drugsgebruik, roken, te harde muziek, hard rijden op een motor (of met een auto), gevaarlijke hobbies (bergbeklimmen, offroadrijden). En ik zal er best nog wel een paar vergeten. Knappe persoon die nergens een vinkje heeft staan. Die gaan we allemaal niet meer verzekeren :+

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:27

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Vanmorgen naar Limburg gereden. Lekker weekendje op pad. Dit was net voor vertrek:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C5Oa2oL8F_c3jRiqeBRgAb1XS0A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FyWblwx0btQXEskPStZVwdIJ.jpg?f=fotoalbum_large

Van de week nieuwe motor schoenen gekocht, en gister nog even een jeans. De schoenen lijken een miskoop, want dit was na 15min rijden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h5MdumiXC2Pz1GLMj64YEqPPMdM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YK6ILxrXdvtI8MrV1wgDOakH.jpg?f=fotoalbum_large

Ja, ik zit dicht op mijn uitlaat. Maar mijn kisten konden dat prima handlen. Deze schoenen zouden ook van leer zijn, maar dat lijkt er niet op als ik dit zo zie. Ik kreeg een erg warme voet, en toen ik keek was het letterlijk rood gloeiend! Ga sowieso de shop aanschrijven, hoop dat dit onder garantie valt want ze schieten imo echt tekort voor CE gecertificeerde schoenen (in de afprijs 160 euro, dus ook niet heel goedkoop ofzo).

Enfin, eerst genieten van mijn weekendje motorrijden :+

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• kneusteun
Leer en leer.
Als ze de toplaag gebruiken zonder een echte grain is het gewoon crap kwaliteit leer.

• geert_s
  • Nu online
LankHoar schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:35:
Vanmorgen naar Limburg gereden. Lekker weekendje op pad. Dit was net voor vertrek:

[Afbeelding]

Van de week nieuwe motor schoenen gekocht, en gister nog even een jeans. De schoenen lijken een miskoop, want dit was na 15min rijden:

[Afbeelding]

Ja, ik zit dicht op mijn uitlaat. Maar mijn kisten konden dat prima handlen. Deze schoenen zouden ook van leer zijn, maar dat lijkt er niet op als ik dit zo zie. Ik kreeg een erg warme voet, en toen ik keek was het letterlijk rood gloeiend! Ga sowieso de shop aanschrijven, hoop dat dit onder garantie valt want ze schieten imo echt tekort voor CE gecertificeerde schoenen (in de afprijs 160 euro, dus ook niet heel goedkoop ofzo).

Motorschoenen zouden wel een beetje hitte moeten kunnen hebben. Wat voor merk schoen is dit?

LankHoar schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:35:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Is dat wel leer?
Ziet er uit als kunstleer.. en dat is natuurlijk alles behalve wenselijk..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:27

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Het gaat om deze schoenen. Het zou leer moeten zijn.

https://www.bikeroutfit.n...wood-wp.html?id=228618246

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:42
Mijn ervaring is dat Biker outfit niet heel moeilijk doet met garantie aanvragen. Ben benieuwd.

Geen idee wat pull up afwerking is..

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:45

botoo

💀 too old to die young

Welke zijtas is dat en hoe maak je 'm vast? Naar zoiets kleins ben ik op zoek, bij voorkeur met een simpele handeling voor loshalen/vastzetten.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:34
Gezien ik middels de zoekfunctie niet echt iets kan vinden over een helmslot;

Wat is jullie ervaring met zo’n slot? Ik heb niet echt een plek waar ik mijn helm goed kan opbergen dus nu gaat die altijd maar mee. Dat is niet altijd even handig maar onbeheerd bij de motor achterlaten… dingen zijn kwetsbaar/duur genoeg én ik heb uiteraard maar 1 helm bij.

Een origineel slot (ivm one-key systeem) heeft mijn voorkeur, maar circa €120 euro is aan de prijs gelet op dat ik er een man aanschaffen voor €25 die ook op mijn motor past.

Dus wat zijn jullie ervaringen met een Helmslot? (Om)zinvol? Of zonde van de ruimte op de motor?

[ Voor 3% gewijzigd door Thalaron op 02-09-2022 23:35 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• A13X

A13X

Dude

Thalaron schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 23:34:

Wat is jullie ervaring met zo’n slot? Ik heb niet echt een plek waar ik mijn helm goed kan opbergen dus nu gaat die altijd maar mee. Dat is niet altijd even handig maar onbeheerd bij de motor achterlaten… dingen zijn kwetsbaar/duur genoeg én ik heb uiteraard maar 1 helm bij.

Een origineel slot (ivm one-key systeem) heeft mijn voorkeur, maar circa €120 euro is aan de prijs gelet op dat ik er een man aanschaffen voor €25 die ook op mijn motor past.

Dus wat zijn jullie ervaringen met een Helmslot? (Om)zinvol? Of zonde van de ruimte op de motor?
Vroeger zaten ze nog wel eens op de motor, zo zat er een op mijn cbr600F uit '94. Alleen maakte je de helm daar aan vast door middel van het riempje. Iedereen met een mes heeft die ook zo doorgesneden en neemt hem alsnog mee. Ze hebben wel iemand die er een nieuwe aanzet.

Andere varianten ken ik niet, maar iedereen kent de verhalen wel dat er lichaamssappen in een helm achter gelaten waren.

Topkoffer is dan toch het beste middel, maar alleen niet echt het mooiste wat er is.

Awesome

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:03

Ik heb een 6mm staalkabel met plastic coating van zo'n 50cm lang. Deze door achterbrug, door helm en aan de uiteinden zitten twee oogjes voor een eenvoudig slotje. Als iemand hem echt wil krijgt ie hem wel mee, maar je houdt in ieder geval de gelegenheidsdief weg.

Zoiets dus 1 https://www.vanseggeren.nl/fiets-sloten-oprolbaar-slot
2 https://www.bol.com/nl/nl...-oranje/9200000086817270/

3 zoeken op bol https://www.bol.com/nl/nl/s/?searchtext=staalkabel+slot

Na gebruik in de buddyseat.

Je zou zelfs een herinnerings kabel van je schijfremslot kunnen gebruiken als je weinig ruimte hebt. Ziet er uit als een slot maar is het natuurlijk niet echt

Bijv 4 https://www.bol.com/nl/nl...5FZA.2_24.26.ProductImage

[ Voor 5% gewijzigd door FitTiv op 03-09-2022 10:48 ]

• A13X

A13X

Dude

Paar weken terug een garmin zumo 590 via marktplaats gekocht. Van de week een nieuwe voedingskabel gemaakt zodat ik van die kluw aan kabels af ben en daarna de boel gemonteerd.

De lange ram verbinding zat erbij, maar die is wel erg lang. Even kijken of ik voor een kortere ga of voor een andere mount in het geheel.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ReisINcl.jpeg

De 3d printer ook maar aan het werk gezet en de quadlock mount gecombineerd met het dekseltje. Lijkt stevig, houd de 590 die zwaarder is ook, maar ben nog niet overtuigd.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nsVweHXl.jpegAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QRsQS9e.jpeg

Maar zo ben ik wat van mijn stuur af. Kan ik de telefoon gebruiken voor dagelijkse navigatie en de garmin voor ritjes/routes.

Awesome

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb een super simpel krul/spiraal slot, daarmee kan ik mijn helm vast maken aan mijn stuur. Ligt ie op de tank, wat er in pissen wat lastiger maakt. En het slot maak ik als ik ga rijden gewoon vast aan één van de buddy stepjes.

Niet voor lange periodes maar in de stad of voor even een terrasje is het voldoende.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb koffers, dus daar kan ie altijd wel in. Maar ik zag in een YT filmpje een dude reklame maken voor LidLox. Geen idee of het überhaupt in Europa te koop is, maar het ziet er handig uit voor wie geen plek heeft.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/blXP-O4rX49YmgAQIvu88S0CsYk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/G6dRf7TZV3S2PmhoPK1PtODn.jpg?f=user_large

Een andere tip is misschien een PacSafe. Dat is zo'n stalen begagenet dat bedoeld is om over een rugzak te doen zodat ze 'm niet kunnen open snijden en stelen. Er zit een staalkabel aan om 'm vast te zetten. Geen spul dat bestand is tegen een goede knipperd, maar je kunt zo je spullen toch voor korte tijd makkelijk bij je motor laten. Ik gebruik dat ook voor als ik op vakantie ben of als ik bv naar het strand ga. Ik kan nl mijn laarzen en mijn hele motoruitrusting voor 2 personen niet in die koffers kwijt. Dus ik prop in de koffer wat ik kan (helmen, laarzen) en de kleding gaat opgerold in de PacSafe. Ik bleek niet de enige met dat goede idee (vond ik zelf :+ ) en ik vond een vide er over op YouTube:

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Twee motorrijders door een Tesla aangereden en overleden. Er lijkt een probleempje te zijn met de detectie van motorfietsen door Tesla's AutoPilot (die geen automatische piloot is). FortNine heeft er alweer een flimpje over gemaakt:

Ik begrijp nog steeds niet waarom die feature AutoPilot mag heten. Hier en daar is de term al verboden, maar Tesla blijft eraan vasthouden, terwijl je zelf moet blijven opletten en zelfs een hand aan het stuur moet houden. Doet natuurlijk geen hond, wat blijkt uit de ongevallen die er zo af en toe mee gebeuren. Ding rijdt bijvoorbeeld ijskoud tegen een truck die op zijn zij op de weg ligt. Maarja....er staat ook in de manual dat je zelf moet blijven opletten. En dan grijp je in, en 'leert' het systeem weer bij.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@mphilipp Ik kwam dat filmpje vandaag ook tegen op z'n Youtube Channel en heb er elders ook maar even een post aan geweid:

Will_M in "Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5"

• gebruikershaes
Hoe misleidend de naamgeving ook is, we moeten niet vergeten dat de bestuurder de volledige controle heeft over de auto en daarom ook de verantwoordelijkheid om in te grijpen als de fancy cruisecontrol dat niet doet. Die automobilisten hebben gewoon zitten slapen. Maar omdat het om tesla gaat, moeten we daar wat aandacht aan besteden.

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-11 14:43

KRAI.7

Bwoah...

Hallo allen! Ik heb laatst een telefoonhouder voor op mijn motor gekocht (CBR600RR 2003). Ideaal! Nu lukt de heenweg wel qua batterij van mijn telefoon, maar ik wil ook nog thuiskomen. :p Daarom wil ik graag een oplader voor mijn telefoon in (laten) bouwen.

Mijn vraag aan jullie is: hebben jullie hier ervaringen mee, is dit makkelijk zelf te doen en zijn er bepaalde opladers/technieken die wel/niet gebruikt moeten worden?

Ik heb zelf al even rondgekeken en ben tot nu toe tot de volgende voorlopige conclusies gekomen (ik heb overigens weinig ervaring met elektriciteit, dus neem het me niet kwalijk als ik dingen verkeerd zeg):

- Niet direct op de accu aansluiten maar (gedeeltelijk) op de verlichting, zodat hij aan/uit gaat met het contact (en hij dus niet de accu leegtrekt). Tegelijkertijd hoor/lees ik ook dat dat niet de ideale manier is om het met het contact geschakeld te krijgen.
- Het makkelijkste is om een SAE-connector te nemen zodat je de aansluiting ook kunt gebruiken voor bijvoorbeeld druppelladers

Ik ben op zoek gegaan naar een setje en kom op het volgende uit: https://www.nr1motor.nl/t...met-2m-kabel-o108kit.html

Mijn vraag aan jullie is: is dit wat ik nodig heb (behalve een USB A > Lightning kabel) om mijn telefoon op de motor op te kunnen laden? Of heb ik nog meer dingen nodig?

Ik ben erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn, zoals gezegd: wat gebruiken jullie zelf, is het makkelijk/moeilijk zelf aan te sluiten en of jullie ervaringen hebben met dit setje of dat jullie misschien een ander setje aanraden?

Alvast heel erg bedankt!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

gebruikershaes schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 20:48:
Hoe misleidend de naamgeving ook is, we moeten niet vergeten dat de bestuurder de volledige controle heeft over de auto en daarom ook de verantwoordelijkheid om in te grijpen als de fancy cruisecontrol dat niet doet. Die automobilisten hebben gewoon zitten slapen. Maar omdat het om tesla gaat, moeten we daar wat aandacht aan besteden.
Met zulke assistentie verslapt de aandacht nou eenmaal. Probeer maar eens een proces te overzien wat 99% van de tijd goed gaat (en je dus niks hoeft te doen). Die ene keer dat het wel fout gaat zal je reactie tijd heel lang zijn, je was simpelweg afgeleid.

En met de naam autopilot mag je er nou eenmaal meer van verwachten dan het doet. Vind het ook suf dat het zo heet en heten mag. Misleiding lijkt me.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

KRAI.7 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 21:05:
Hallo allen! Ik heb laatst een telefoonhouder voor op mijn motor gekocht (CBR600RR 2003). Ideaal! Nu lukt de heenweg wel qua batterij van mijn telefoon, maar ik wil ook nog thuiskomen. :p Daarom wil ik graag een oplader voor mijn telefoon in (laten) bouwen.

Mijn vraag aan jullie is: hebben jullie hier ervaringen mee, is dit makkelijk zelf te doen en zijn er bepaalde opladers/technieken die wel/niet gebruikt moeten worden?

Ik heb zelf al even rondgekeken en ben tot nu toe tot de volgende voorlopige conclusies gekomen (ik heb overigens weinig ervaring met elektriciteit, dus neem het me niet kwalijk als ik dingen verkeerd zeg):

- Niet direct op de accu aansluiten maar (gedeeltelijk) op de verlichting, zodat hij aan/uit gaat met het contact (en hij dus niet de accu leegtrekt). Tegelijkertijd hoor/lees ik ook dat dat niet de ideale manier is om het met het contact geschakeld te krijgen.
- Het makkelijkste is om een SAE-connector te nemen zodat je de aansluiting ook kunt gebruiken voor bijvoorbeeld druppelladers

Ik ben op zoek gegaan naar een setje en kom op het volgende uit: https://www.nr1motor.nl/t...met-2m-kabel-o108kit.html

Mijn vraag aan jullie is: is dit wat ik nodig heb (behalve een USB A > Lightning kabel) om mijn telefoon op de motor op te kunnen laden? Of heb ik nog meer dingen nodig?

Ik ben erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn, zoals gezegd: wat gebruiken jullie zelf, is het makkelijk/moeilijk zelf aan te sluiten en of jullie ervaringen hebben met dit setje of dat jullie misschien een ander setje aanraden?

Alvast heel erg bedankt!
DIN plugje direct op accu, met zekering. Daar een optimate USB blokje op: die schakelt automatisch af als je motor niet loopt. Dat dingetje uit je link is vergelijkbaar, maar zonder DIN aansluiting ertussen. Zal dus ook prima werken.

Voordeel van de DIN plug is dat je dan ook de accu kan bijladen via die plug. Niet overstarten! Daar zijn de kabeltjes te dun voor.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:45

botoo

💀 too old to die young

Dat is een perfecte oplossing, sae aansluiting en klaar. Dr 108 schakelt zichzelf uit als de motor 2 uur stilstaat dus trekt je accu niet leeg. Het geeft ook een summiere status van je accu weer.

* botoo gaat morgen de derde monteren ✅

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
KRAI.7 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 21:05:

Alvast heel erg bedankt!
Ik vind zelf een draadloze lader veel prettiger. Ik hou namelijk niet van loshangende draden tijdens het motorrijden. Ik zelf heb deze: https://www.mkcmoto.com/n...-wireless-telefoonhouder/
Werkt prima. :)

• Jazzy
  • Laatst online: 22:49

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Wonen op de Noord-West Veluwe is schitterend maar als je een ritje wilt maken heb je Kasteel Staverden en Radio Kootwijk inmiddels wel gezien. Daarom gisteren deze maar eens gepakt: https://motorrijders.nl/route/rillingen-op-de-rug-utrecht/

Mooie afwisseling van populaire stukjes die je vaker in routes ziet maar aan elkaar geknoopt met delen waar ik nog nooit geweest was. Stukje vanuit Maarsbergen was schitteren bijvoorbeeld en ondanks dat het een mooie zaterdag was, kon ik gewoon prettig doorrijden. Na de Amerongse Berg en Lekdijk werd het gebied steeds toeristischer en dus drukker, met veel langzaam treintje rijden. Heeft zijn charme maar niet waar ik voor ging gisteren. Bij de Mac in Arkel heb ik het voor gezien gehouden en ben over de snelweg terug naar huis gereden.

Op zich wel een aanrader maar meer voor mensen die onderweg een paar keer stoppen en een terrasje pakken. Als je lekker wilt toeren dan is deze ook een optie, maar wacht dan even een paar weken en doe hem op een lekkere grauwe herfstdag,

Twee serieuze ongelukken met motorrijders gezien trouwens. Rond 12 uur op de Amerongse berg, één rijder in stabiele zijligging gelegd, een ander hinkend in de berm. Voldoende helpers aanwezig dus doorgereden, maar nog geen ambulance aanwezig. Om half twee op de N237 bij Soesterberg een kruising afgesloten door Marechaussee, daar werd een andere motorrijder in een ambulance getild.

Blijf genieten maar doe voorzichtig! Uiteindelijk zijn we maar een zak vlees en botten en kan van het één op andere moment je leven er heel anders uitzien.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

• Destruction
  • Laatst online: 22:56

Destruction

(ex-)Automonteur

gebruikershaes schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 20:48:
Wat mij betreft moeten we dit soort systemen verbieden. Laat een merk als Tesla ermee testen op eigen grond om te laten zien wat ze zoal kunnen, prima... Maar op de openbare weg zou het niet toegestaan moeten zijn.

Een zelfrijdende auto.. Ik heb niet voor niks een rijbewijs gehaald. Zodra ik een auto niet meer zelf kan besturen, wil ik daar ook geen verantwoordelijkheid meer voor dragen. Dat moet de fabrikant dan maar op zich nemen.

Ik had een tijd terug een Kawasaki GTR gekregen om op te knappen. Al snel bleek dat er teveel aan moest gebeuren om 't ding daarna nog met een (kleine) winst weg te kunnen doen. Inmiddels is het ding verkocht :) Nu nog wat andere zooi opruimen en dan weer eens kijken voor een winter projectje.

[ Voor 14% gewijzigd door Destruction op 04-09-2022 12:22 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• gebruikershaes
Destruction schreef op zondag 4 september 2022 @ 12:13:
[...]

Wat mij betreft moeten we dit soort systemen verbieden. Laat een merk als Tesla ermee testen op eigen grond om te laten zien wat ze zoal kunnen, prima... Maar op de openbare weg zou het niet toegestaan moeten zijn.

Een zelfrijdende auto.. Ik heb niet voor niks een rijbewijs gehaald. Zodra ik een auto niet meer zelf kan besturen, wil ik daar ook geen verantwoordelijkheid meer voor dragen. Dat moet de fabrikant dan maar op zich nemen.
Ja maar het punt is, je kan de auto wel zelf besturen. Autopilot is gewoon een hulpmiddel. Ik rijd zelf ook een tesla en het is echt een uitkomst. Zeker op lange trips. Ja ik geef toe ik let wat minder goed op, maar blijf zeker altijd voor en om me heen kijken. Zo’n motorrijder zie je ook van mijlen ver voor je rijden. Die mensen hebben letterlijk minutenlang niet voor zich gekeken.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

gebruikershaes schreef op zondag 4 september 2022 @ 12:21:
[...]

Ja maar het punt is, je kan MOET de auto wel zelf besturen. Autopilot is gewoon een hulpmiddel. Ik rijd zelf ook een tesla en het is echt een uitkomst. Zeker op lange trips. Ja ik geef toe ik let wat minder goed op, maar blijf zeker altijd voor en om me heen kijken. Zo’n motorrijder zie je ook van mijlen ver voor je rijden. Die mensen hebben letterlijk minutenlang niet voor zich gekeken.
Even een kleine nuancering in je tekst aangebracht. Tesla gebruikt, met alle door hen geleverde auto's, de openbare weg als 'Pilot Locatie' om zo data te kunnen vergaren voor het algoritme áchter het Auto Pilot Systeem. Mensen die dat systeem / zo'n auto aanschaffen wéten ook goed dat het maar een hulpmiddel is maar gaan er gemakshalve vanuit dat het systeem in hún auto feilloos en ten alle tijden z'n werk 100% goed zal uitvoeren.

Tesla is niet de enige fabrikant die dat soort autonome systemen in ontwikkeling heeft maar is daarbij wel de partij welke er de meeste risico's mee denkt te kunnen nemen op de openbare weg en waarbij het, als het mis gaat, ook meteen goed mis gaat.

• harley
Hier inmiddels weer terug van vakantie :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zJWDoduM4Wl3X9OAFq2wy-koxnc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gVD2BVVTVT9gTdPcFID3TzV0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xtcqSmoxP_Ep1Y_UaCSoMpMWbFg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XQ6J9MzpLqP1DCU3uYCFYZ43.jpg?f=fotoalbum_large

21 Dagen , In totaal 4715Km gereden, Meeste km's op 1 dag was 888,9 (echt net 100 meter teveel ;) )
Door Nederland, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italie, Vaticaan & Oostenrijk.
Overnachtingen gehad bij Basel, Florence, Rome, Napels/Pompei, Venetie & Mittersal.
Natuurlijk ook de Amalfikustweg en Großglockner bereden !
En dat alles bij temperaturen variërend van 37 Graden tot 2.

Pagina: 1 ... 431 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.