leeg
Nee dan niet. Zag toevallig inderdaad ergens 3 op mensen inderdaad met zulke motoren staan inclusief zo’n leren hesje maar als ik de route bekijk konden jullie dat niet zijn geweest.botoo schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:15:
[...]
Durf ik niet te zeggen, we waren met z'n drieen, alledrie zwart (duh), we zijn gestopt waar het uitkwam, niet geplanned. Eén late lunchstop was bij een parkeerterrein met een snackbar genaamd 'Lekkerbek' maar welke dijken of dorpjes het waren geen idee.
Dit was de route:
[Afbeelding]
En dit het kleurrijke team:
[Afbeelding]
Ja! Dat was de meest geweldige motorfiets waar ik al mee gereden heb. Beetje zwaar, maar wat een rijgedrag. Helaas een zware crash mee gehad (aangereden) dus die is er niet meer. Ik upload straks wel eens de foto's. Nu op mobiel.steveman schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 13:12:
Reed @MMach niet op zo'n exemplaar?
"Tiroler, threesome" schiet me ook opeens te binnen...
Holy crap, dat was in 2009
ToolkiT in "Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14"
Geheugen doet het nog een beetje.
Edit:
Situatieschets: De witte auto stond op de voorsorteerstrook om links af te slaan met knipperlicht naar links (naar het Chinees restaurant). Ik reed net 70km/h op dat moment. En net toen ik er bijna naast reed, draaide hij plots naar rechts omdat hij een parkeerplaats gezien had aan de rechterkant. Ik had geen tijd om te stoppen, heb zelfs niet geremd. Ik ben over de wagen gekatapuleerd en op een goede plaats op het wegdek neergekomen. Buiten wat blauwe plekken heb ik er niets aan overgehouden, wellicht ook omdat ik altijd in full suit reed. Die dag wel besloten om niet meer te rijden met een motorfiets. Hoezeer ik het mis, ik heb nu een vrouw en kinderen.

[ Voor 46% gewijzigd door MMach op 29-08-2022 13:38 ]
* Vuikie kijkt naar z'n boxer BMW, daarna na andere merken.... nope...botoo schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:40:
[...]
Uiteindelijk wil je toch een Harley, alhoewel die Ducatista's ook wel een vergelijkbaar sterke band met 'hun' merk hebben
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Onlangs heb ik de knipperlichten voor vervangen. na veel gevloek, getier, gehuil en radeloos hulp vragen bij medetweakers
Nu wilde ik ook de blinkers achter vervangen. Met dezelfde lampen. Deze kunnen namelijk ook nog doorgeschakeld worden met het remlicht. Waardoor deze ook oplichten als je remt. Er zitten ook rode leds in, vandaar.
Alleen heeft mijn remlicht maar één aansluitingskabel. Waar haal ik daar een splitter voor, of wat is de zoekterm, want ik heb geen idee hoe zoiets heet.
De tweede vraag is, of zoiets wel mag
Artikel 5.4.51
1. Motorfietsen moeten zijn voorzien van:
f. één remlicht indien het voertuig in gebruik is genomen na 26 november 1975;
Het is dus geen alles in één unit, maar gewoon mijn achterlicht en daarnaast knippers.
Gaat om deze knippers trouwens: https://www.bol.com/nl/nl...uks-12v/9300000009235960/
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Qua wel/niet mogen aansluiten: Ik heb origineel Yamaha Luxe knipperlichten op m'n MT10 geplaatst als vervanging van de af-fabriek LED's en die hebben ook de remlichtfunctie in zich (naast het normale knipperen én DRL). Als je de handleiding van die Aftermarket dingen leest dat staat daar, zelfs in het Nederlands in dat je de remlichtfunctie NIET mag aansluiten in NL
Bij mijn MT10 is dat spul overigens wel heel modern allemaal al op voorhand bekabeld en dus gewoon plug&play om te stekkeren, maar da's meer te relateren aan het leeftijdsverschil tussen de Honda Hawk en een Yamaha MT10
[ Voor 62% gewijzigd door Will_M op 29-08-2022 14:15 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Of de lazy moderne manier, krimpkous met soldeer erin.Will_M schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:58:
@Vrijdag Zo'n splitter noemen we hier in de regel gewoon een stukje installatiedraad & soldeerbout in combinatie met wat krimpkous (maar je mag ook gewoon AMP stekkers gebruiken in plaats van die soldeerbout, hoor).
Qua wel/niet mogen aansluiten: Ik heb origineel Yamaha Luxe knipperlichten op m'n MT10 geplaatst als vervanging van de af-fabriek LED's en die hebben ook de remlichtfunctie in zich (naast het normale knipperen én DRL). Als je de handleiding van die Aftermarket dingen leest dat staat daar, zelfs in het Nederlands in dat je de remlichtfunctie NIET mag aansluiten in NL
Bij mijn MT10 is dat spul overigens wel heel modern allemaal al op voorhand bekabeld en dus gewoon plug&play om te stekkeren, maar da's meer te relateren aan het leeftijdsverschil tussen de Honda Hawk en een Yamaha MT10
@Vrijdag ik heb het gewoon gedaan, @Will_M heeft ze er ook opzitten, origineel van Yamaha te krijgen. Verwacht niet dat je er grote problemen mee krijgt.
Awesome
Mijn RT is door een vorige eigenaar ook uitgerust met een tweede achter- en remlicht. Nooit gezeur mee gehad. Tourmotoren hebben vaak op de topkoffer een tweede unit gemonteerd, ook af-fabriek. En ook de BMW K1600B en de 2019+ S1000RR heeft een achter- en remlicht geïntegreerd in de knippers (geen centrale unit).Vrijdag schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:54:
Ohja, ik heb nog een technisch vraagje:
[..]
De tweede vraag is, of zoiets wel magVia google kwam ik hier op:
Artikel 5.4.51
Het is dus geen alles in één unit, maar gewoon mijn achterlicht en daarnaast knippers.
Gaat om deze knippers trouwens: https://www.bol.com/nl/nl...uks-12v/9300000009235960/
Lijkt me dus geen enkel issue
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Zelf had ik er een derde rem en achterlicht bijgemonteerd, ik vermoed dat dat eigenlijk ook niet mag maar nooit vragen of problemen mee gehad.
:strip_exif()/f/image/uGgmDmlZgj2tcvg2KLLUWX3E.jpg?f=fotoalbum_large)
Sowieso loopt de wetgeving altijd achter, Vroegah kwamen (dubbele) derde remlichten als extra accesoire in zwang en werd daar ijverig op bekeurd, inmiddels is een derde remlicht al jaren verplicht.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
De Brouwersdambotoo schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:14:
@Verwijderd N67 nabij Ouddorp uitkijkend over de Noordzee met het Grevelingenmeer in de rug.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Dat dacht ik ook. Want de originele RAW's waren met een peertje er in geloof ik. Van die grote bakbeesten. Paar jaar geleden de achterblinkers vervangen met van die eenvoudige led's maar dat gaf geen issue. En van het weekend die aan de voorkant dus ook. Maar gingen niet extra hard knipperen of iets dat wijst op elektro issues.botoo schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 16:34:
@Vrijdag als je orginele achterlichten conventionele gloeilampejes zijn dan zal je ws een loadbalancer moeten gebruiken, zelfs bij oudere led units was dat bij mijn schoonzoon nodig en het was een drama klusje.
Heb ook wel twee van die extra weerstanden, maar die hoefde ik er niet eens tussen te zetten. Geen idee hoe dat kan, de motor is uit 1989 en volgens mij is de elektra net zo oud
Goedkoop zal het niet worden ben ik bang gezien ik niet echt kant en klare aftermarket zadels kan vinden die meer comfort bieden. Een gel/luchtkussen zie ik ook niet echt zitten dus tja...
Op dit moment zit ik te kijken bij Corbin (ik zie dat men ook een importeur in NL heeft, wat wel handig is natuurlijk) en bij Topsellerie (Frankrijk). Wat prijs betreft lijken ze zo 123 niet super veel uit elkaar te liggen (zeg circa 700 euro p/s).
Ik heb Topsellerie eerder al voorbij horen komen van een medeTweaker en dat beviel blijkbaar goed, echter is dat natuurlijk slechts 1 mening). Iemand hier ervaring met Corbin? Mogelijk dat iemand nog een leuk alternatief weet? Al met al mag het best wat kosten, maar daar verwacht ik dan wel ook een serieuze upgrade voor t.o.v. het standaard zadel. Erg lastig gezien Custom made leuk is maar duur en wat retourneren lastig...
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ik heb zoiets. Werkt goed, nooit last van trillingen. Enige nadeel is dat de 21inch voorband van mijn Africa twin te groot is voor het apparaat.Source90 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 12:12:
Heeft iemand zoiets thuis staan, mogelijk van ander merk?
Ben benieuwd of het accuraat is qua balanceren.
[Afbeelding]
Nog redelijk compact ook, na demontage armen.
Thanks! Mogelijk is die uit de link groter dan?Tsjompy schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 18:52:
[...]
Ik heb zoiets. Werkt goed, nooit last van trillingen. Enige nadeel is dat de 21inch voorband van mijn Africa twin te groot is voor het apparaat.
Suitable for all diameters (up to 27´´) and for widths.
Afhankelijk van waar je woont in NB, ik heb van een collega een keer Autobeklederij Theuns doorgekregen, die had het zadel van zn Z900 aangepast en dat zag er erg netjes uit en voor een hele beschaafde prijs.Thalaron schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 18:41:
Ik zit nog altijd te twijfelen over wat ik met mijn/onze Kawasaki Vulcan S wil doen wat zadel(s) betreft...
Goedkoop zal het niet worden ben ik bang gezien ik niet echt kant en klare aftermarket zadels kan vinden die meer comfort bieden. Een gel/luchtkussen zie ik ook niet echt zitten dus tja...
Op dit moment zit ik te kijken bij Corbin (ik zie dat men ook een importeur in NL heeft, wat wel handig is natuurlijk) en bij Topsellerie (Frankrijk). Wat prijs betreft lijken ze zo 123 niet super veel uit elkaar te liggen (zeg circa 700 euro p/s).
Ik heb Topsellerie eerder al voorbij horen komen van een medeTweaker en dat beviel blijkbaar goed, echter is dat natuurlijk slechts 1 mening). Iemand hier ervaring met Corbin? Mogelijk dat iemand nog een leuk alternatief weet? Al met al mag het best wat kosten, maar daar verwacht ik dan wel ook een serieuze upgrade voor t.o.v. het standaard zadel. Erg lastig gezien Custom made leuk is maar duur en wat retourneren lastig...
[ Voor 89% gewijzigd door 4x2 op 29-08-2022 19:16 ]
leeg
Ik neem aan dat als je remt met je knipperlicht aan, de knipperfunctie wel voorrang heeft?Vrijdag schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:54:
Ohja, ik heb nog een technisch vraagje:
Onlangs heb ik de knipperlichten voor vervangen. na veel gevloek, getier, gehuil en radeloos hulp vragen bij medetweakers
Nu wilde ik ook de blinkers achter vervangen. Met dezelfde lampen. Deze kunnen namelijk ook nog doorgeschakeld worden met het remlicht. Waardoor deze ook oplichten als je remt. Er zitten ook rode leds in, vandaar.
Alleen heeft mijn remlicht maar één aansluitingskabel. Waar haal ik daar een splitter voor, of wat is de zoekterm, want ik heb geen idee hoe zoiets heet.
De tweede vraag is, of zoiets wel magVia google kwam ik hier op:
Artikel 5.4.51
Verder zou ik niet perse een reden kunnen bedenken waarom je hier een bekeuring voor zou krijgen.
Ja klopt, het was een beetje een gelukkig samenloop van omstandigheden als je het achteraf bekijkt. Een beetje meer naar links en ik was er mss niet over de auto geraakt. Of er kon een tegenligger geweest zijn. Ik passeer die plaats nog elke dag en denk dan met weemoed terug aan die GTS. Op dat moment waren er nog 37 van in België, nu zal dat alweer minder zijn.Vrijdag schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:44:
Allemensen @MMach , dat moet wel een flinke klap geweest zijnGelukkig zelf niks aan overgehouden. Blijft klote van de motor natuurlijk.
Ik denk vaak van: zou ik er nog een kopen als investering, want op lange termijn zal dat iets heel zeldzaam zijn. Maar ik zou mezelf niet kunnen tegen houden om ermee te rijden.
Qua rijervaring is dit wel een goede review
https://youtu.be/JJF1cyGbpb4
Eindhoven… dat is hier om de hoek4x2 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 19:12:
Kunt dr altijd een paar solide blokjes onder zetten om die armen op te hogen.
[...]
Afhankelijk van waar je woont in NB, ik heb van een collega een keer Autobeklederij Theuns doorgekregen, die had het zadel van zn Z900 aangepast en dat zag er erg netjes uit en voor een hele beschaafde prijs.
Daar zal ik zeker gaan informeren
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Core zadels kun je ook nog naar kijken, wel uit de UK: https://www.coremotorcycle.uk/collections/comfort-seatsThalaron schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 18:41:
Ik zit nog altijd te twijfelen over wat ik met mijn/onze Kawasaki Vulcan S wil doen wat zadel(s) betreft...
Maar het allerbeste is, wat al gezegd is, langs een bekleding zaakje gaan. Kost vaak niet meer dan 100 euro en kun je alles aanpassen wat je maar wilt.
Dat lijkt wel zo inderdaad. Dan zou ik het zeker doen. Twee banden en je hebt het er uit.Source90 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 19:10:
[...]
Thanks! Mogelijk is die uit de link groter dan?
Suitable for all diameters (up to 27´´) and for widths.
Ik heb geen idee eigenlijk. Als ze er zijn laat ik het hier wetenKoekstra schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 19:12:
[...]
Ik neem aan dat als je remt met je knipperlicht aan, de knipperfunctie wel voorrang heeft?
Verder zou ik niet perse een reden kunnen bedenken waarom je hier een bekeuring voor zou krijgen.
@Thalaron : Hier bij mij op de hoek, min of meer, zit Tijger Leathers. Naast spannende kledij voor feestjes voor connoisseurs, doen ze ook veel motorzadels bekleden en opnieuw vullen.
[ Voor 19% gewijzigd door Vrijdag op 29-08-2022 23:10 ]
Bron: Motor.nlNorton Motorcycles: ‘Motorfietsen van 500 cc en meer is een uitstervende business’
Ik had toch zoiets van...'hold my beer, while I start my 1600cc
Hij zal vast wel ergens een statistiekje vandaan kunnen halen die dat aantoont, maar ik ga er niet in mee ben ik bang.
neem dit niet tè serieus
[ Voor 4% gewijzigd door mphilipp op 30-08-2022 10:02 ]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Het is een uitstervende business voor Norton zelf waarschijnlijk. Volgens mij is de groei 500+ juist sterker dan daaronder. In ieder geval in Nederland dan.mphilipp schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:01:
Ik zag een opvallende kop voorbijkomen in mijn nieuwsfeed:
[...]
Bron: Motor.nl
Ik had toch zoiets van...'hold my beer, while I start my 1600cc![]()
Hij zal vast wel ergens een statistiekje vandaan kunnen halen die dat aantoont, maar ik ga er niet in mee ben ik bang.
neem dit niet tè serieus
bron
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
In India zijn de lichte Royal Enfields ook enorm populair trouwens.
Hier worden motoren met een cylinder inhoud < 750cc heel vaak nog gezien als klein/licht/motortje/"voor het vrouwtje" (
"Als je kijkt naar de macrocijfers voor motorfietsen van 500 cc en hoger"geert_s schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:23:
[...]
Het is een uitstervende business voor Norton zelf waarschijnlijk. Volgens mij is de groei 500+ juist sterker dan daaronder. In ieder geval in Nederland dan.
[Afbeelding] bron
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ja, daar zeker. Maar ook in zuid Europa zie je veel lichte motoren. Frankrijk, Spanje, Italië. In die landen is het een gewoon praktisch vervoermiddel omdat een auto ofwel niet echt nodig is, te duur of je kunt 'm niet kwijt. In Parijs bijvoorbeeld is een auto gewoon onhandig.Vrijdag schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:32:
Dat hangt een beetje van de locatie af. Buiten Europa en de VS zijn het vooral kleine 125cc'tjes die rondtuffen. Iedereen die wel eens in Indonesië, Thailand etc. is geweest kent wel die duizenden Honda Wave's (en aanverwanten). Daar worden hele families en complete marktkramen mee vervoerd.
In India zijn de lichte Royal Enfields ook enorm populair trouwens.
Volgens mij hangt het er vanaf hoe de motorfiets primair gebruikt wordt. In Nederland is het voornamelijk voor het plezier. Toertochtjes en vakanties. In Azië en ook zuid Europa om praktische redenen. Het is dan een simpel en goedkoop vervoermiddel. Dan is een hele dikke fiets weer duurder in aanschaf en bezit. Een eenpitter van 250cc kan ook bijna niet kapot. Geen overbodige rommel erop. Gewoon rijden, klaar. Motorscooters moet je er ook onder rekenen. Veel handiger dan een auto in die drukke landen.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Had ik wel gelezen, maar die kon ik even niet vindensteveman schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:57:
[...]
"Als je kijkt naar de macrocijfers voor motorfietsen van 500 cc en hoger"
Die hoge piek bij de 1250+ cc is niet raar.. de R1250 meet 1254cc, en de GS en GSA zijn altijd mega populair.geert_s schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:23:
[...]
Het is een uitstervende business voor Norton zelf waarschijnlijk. Volgens mij is de groei 500+ juist sterker dan daaronder. In ieder geval in Nederland dan.
[Afbeelding] bron
Hier mijn vrouwenmotorVrijdag schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:32:
Hier worden motoren met een cylinder inhoud < 750cc heel vaak nog gezien als klein/licht/motortje/"voor het vrouwtje" () Hoewel er in de bladen wel een beetje een omslag is en het ook niet altijd meer "een zware is je ware" wordt gezegd. Dat is voor een groot deel ook wel te danken aan de gestegen benzineprijzen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KX1jaopZVLJLQOEsMARyYkZp.jpg?f=user_large)
600cc, ~98pk, 22 jaar oud inmiddels. Men roept maar wat ze roepen willen, ik heb er een hoop lol mee. Misschien nog wel meer dan met de sportfietsen (CBR, VFR) die ik eerder gehad heb. Om over de (gekietelde) VF1000F die ik ooit had nog maar te zwijgen. Ik vind het prima zo
Over die Fazer gesproken, voor langere ritten zoek ik eigenlijk wel ietsje meer comfort. Je komt dan al snel uit bij zo'n Corbin zadel, maar die prijzen...
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Koop een autoDestruction schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:35:
[...]
voor langere ritten zoek ik eigenlijk wel ietsje meer comfort.
Koekstra schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 19:12:
[...]
Ik neem aan dat als je remt met je knipperlicht aan, de knipperfunctie wel voorrang heeft?
Bij de originele van Yamaha is dit iig niet het geval, bij de exemplaren van @A13X die ik heb overgenomen zitten dimmers die dit wel regelen. Alhoewel, dat heeft hij gezegd. Ik moet ze nog steeds monterenVrijdag schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 23:07:
[...]
Ik heb geen idee eigenlijk. Als ze er zijn laat ik het hier weten
@Thalaron : Hier bij mij op de hoek, min of meer, zit Tijger Leathers. Naast spannende kledij voor feestjes voor connoisseurs, doen ze ook veel motorzadels bekleden en opnieuw vullen.
Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024
Die heb ik uiteraard. Maar een iets comfortabelere zit op de motor zou toch wel erg fijn zijn
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Moet je even een paar posts teruglezen. TLDR custom zadels zijn duur, naar een lokale bekledingtoko gaan een stuk goed goedkoper.Destruction schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:53:
[...]
Die heb ik uiteraard. Maar een iets comfortabelere zit op de motor zou toch wel erg fijn zijn
Topsellerie lijkt ook wel betaalbaar te zijn trouwens. Als je tenminste je eigen zadel vooraf opstuurt.
[ Voor 13% gewijzigd door geert_s op 30-08-2022 14:02 ]
Aaahwww, koetsjie koetsjie kooeee, wat een schattig kleine meisjes fietsjeDestruction schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:35:
[...]
Hier mijn vrouwenmotor![]()
[Afbeelding]
600cc, ~98pk, 22 jaar oud inmiddels. Men roept maar wat ze roepen willen, ik heb er een hoop lol mee. Misschien nog wel meer dan met de sportfietsen (CBR, VFR) die ik eerder gehad heb. Om over de (gekietelde) VF1000F die ik ooit had nog maar te zwijgen. Ik vind het prima zo
* Vrijdag lacht huilt maniakaal in 58pk jaren '89
Dat, en lichtere motoren zijn vaak ook 'gewoon' kleiner. Uitzonderingen daargelaten (Vrijdag schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:32:
Hier worden motoren met een cylinder inhoud < 750cc heel vaak nog gezien als klein/licht/motortje/"voor het vrouwtje" () Hoewel er in de bladen wel een beetje een omslag is en het ook niet altijd meer "een zware is je ware" wordt gezegd. Dat is voor een groot deel ook wel te danken aan de gestegen benzineprijzen.
Ik heb wel wat rondgereden op een Honda Hawk en nog een kleine Suzuki, maar ik moet er niet aan denken om daarop naar Duitsland te rijden voor een weekendje weg. Die hellingshoek kunnen mij knieen niet aan voor 2+ uur (ik ben 1,94m)
Destijds via marktplaats een of ander comfortzadel gevonden, geen idee wat het merk is. Maar nog altijd heel blij mee. Zadels zijn voor weinig wel te vinden denk ik en die kan je inderdaad ook zelf laten aanpassen.
Bagster ? https://www.bagsterstore.nl/yamaha-fazer-600.htmlDestruction schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:53:
[...]
Of idd Topsellerie https://www.topsellerie.n...er-600-1998-2003_199.html
[ Voor 10% gewijzigd door Tommy-D op 30-08-2022 15:42 ]
Zullen in die 33 jaar ook nog wel een paar paardjes overleden zijnVrijdag schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:02:
[...]
Aaahwww, koetsjie koetsjie kooeee, wat een schattig kleine meisjes fietsjeAls je later groot bent en je rijdt een 1000cc 258pk 187nm supersport mag je vast wel even naast de Echte Motorrijders komen staan
* Vrijdag lacht huilt maniakaal in 58pk jaren '89
Gevallen helden op het altaar der tijdMelkunie schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:42:
[...]
Zullen in die 33 jaar ook nog wel een paar paardjes overleden zijn
Speciaal voor jouw dan maar even hier:
Voor de rest origineel inclusief een Dianese D Air airbagsysteem met sensoren op de motor.
En even iets anders: ik heb een BMW S1000XR van 2016 en ik mis eigenlijk de buitentemperatuurmeter. Weet iemand of die er eigenlijk wel op zit?
Je bedoelt een thermometer?BvZwolle schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:40:
Als iemand nog een mooie blauwe Fazer FZS600 van 2003 zoekt met voor de leeftijd weinig kilometers dan weet ik in Zwolle nog een mooie staan. Heeft wel lang stil gestaan en moet vermoedelijk de carburateur schoon gemaakt worden.
Voor de rest origineel inclusief een Dianese D Air airbagsysteem met sensoren op de motor.
En even iets anders: ik heb een BMW S1000XR van 2016 en ik mis eigenlijk de buitentemperatuurmeter. Weet iemand of die er eigenlijk wel op zit?
Als je zweet is het warm, als je bibbert is het koud. Wat moet je nog meer weten op de motor?
BvZwolle schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:40:

Ik snap je punt, maar ik houd ervan om een beetje een idee te hebben van de temperatuur ivm opwarmen van de banden.geert_s schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:48:
[...]
Je bedoelt een thermometer?
Als je zweet is het warm, als je bibbert is het koud. Wat moet je nog meer weten op de motor?
Wat!? Nog niet?!Mitssz schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:46:
[...]
[...]
Bij de originele van Yamaha is dit iig niet het geval, bij de exemplaren van @A13X die ik heb overgenomen zitten dimmers die dit wel regelen. Alhoewel, dat heeft hij gezegd. Ik moet ze nog steeds monteren
Awesome
Ik heb me nog nooit iets aangetrokken van de buitentemperatuur ivm met mijn banden temperatuur. Of wacht... Ik heb me sowieso nog nooit iets aangetrokken van mijn banden temperatuur.BvZwolle schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:02:
[...]
Ik snap je punt, maar ik houd ervan om een beetje een idee te hebben van de temperatuur ivm opwarmen van de banden.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Zou wel moeten toch? Als je de INFO knop in blijft drukken kom je dan niet langs een buitentemperatuur waarde?BvZwolle schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:40:
Nee, helaas niet. Ik zie alleen de motor temperatuur. Op de navigatie (BMW NAVIGATOR 5) lijkt er wel een optie om het in te zien, maar die geeft geen waarde.cyntax schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:32:
[...]
Zou wel moeten toch? Als je de INFO knop in blijft drukken kom je dan niet langs een buitentemperatuur waarde?
Heb je geen sensor in de Airduct / Air-Intake zitten? Die sensor meet de temperatuur van de lucht welke je luchtfilter aan de inkomende kant op pakt en stelt daar vervolgens een hoop zaken op af om de verbranding van benzine zo optimaal mogelijk te kunnen gaan regelen.BvZwolle schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:35:
[...]
Nee, helaas niet. Ik zie alleen de motor temperatuur. Op de navigatie (BMW NAVIGATOR 5) lijkt er wel een optie om het in te zien, maar die geeft geen waarde.
Je ECU moet die temperatuur kennen en je zou 'm derhalve ook zichtbaar moeten kunnen krijgen op het display van je motorfiets.
Is dat überhaupt nog een ding met moderne banden en motoren met elektronica? Op het circuit snap ik dit maar op straat?BvZwolle schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:02:
[...]
Ik snap je punt, maar ik houd ervan om een beetje een idee te hebben van de temperatuur ivm opwarmen van de banden.
Bij mij staat het standaard in het dashboard (buitentemperatuur) maar als dit er niet zou staan zou ik het ook niet missen.
Heeft ie niet, "Nope, but you can get the IAT temp if you press the info(down) button"BvZwolle schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:40:
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Op je band dan? Weet je gelijk de juiste temperatuur.nldls schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 21:24:
Apple watch leest wat lastig op de motor, maar vooraf kan wel idd. Maar je zou er een temp. meter op kunnen plakken, ziet er alleen niet uit.
Ik zie hier een "weatherproof" kabel om je telefoon op te laden. Normaliter als het regent dan zit ik eigenlijk vrij direct zonder oplaadmogelijkheid. Nu gebruik ik standaard USB C kabeltjes. Zou deze kabel echt helpen? Ik vraag me namelijk af wat het precies weatherproof maakt, want er zal vast nog steeds ruimte zitten om water in te kunnen bij de USB poort.
[ Voor 21% gewijzigd door LankHoar op 30-08-2022 22:17 ]
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
[ Voor 4% gewijzigd door 4x2 op 31-08-2022 06:53 ]
leeg
Goed dat je het netje hebt gespannen. Straks valt die er af
Lag kennelijk wat grind in de bocht, voorwiel doet stapje opzij, en ik schrik, zet motor rechtop, en rijd heel mooi naar de buitenkant van de bocht. Stond gelukkig precies voor het gras stil, maar had ook heel anders kunnen gaan.
Irritante is, als ik 'niks' gedaan had (gewoon was blijven rijden) was er waarschijnlijk weinig gebeurd, maar ik ben echt veel te bang voor rotzooi in de bocht dat dit soort reacties komen. Zou fijn zijn als die 'angst' wat minder kon worden. Alles wat ik nu aan de voorkant voel schiet ik al praktisch in de stress, niet echt gezonde situatie
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Je bovenlichaam (hoofd en schouders) minimaal naar de binnenkant is 9 van de 10 keer al voldoende om de motor veel rechterop te zetten en toch de bocht te halen.
Edit: Hetzelfde werkt overigens ook prima voor bijvoorbeeld drempels of oneffenheden in het asfalt in een bocht
[ Voor 9% gewijzigd door UTwizard op 31-08-2022 09:48 ]
Die "andere" clip is ook wel.... fascinerendWill_M schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:29:
[...]
Speciaal voor jouw dan maar even hier:
[YouTube: Rammstein - Zeit (Official Video)]
Ik begreep dat ze gestopt zijn met deze cursus in Lelystad te geven. Weet jij waar deze cursussen (fatsoenlijk) elders gegeven worden, behalve Assen? Ik woon in Brabant, Assen is vrij ver..UTwizard schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 09:46:
Sinds dat mijn vriendin en ik regelmatig bochtentrainingen doen op Lelystad zijn we echter beide een stuk minder onder de indruk van onverwachte situaties in een bocht.
Op het politiecircuit worden (bijna) geen trainingen meer gegeven geloof ik. Maar er zijn verschillende organisaties die op het Midland circuit (ligt naast het politiecircuit) hun trainingen geven.Modz schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:27:
[...]
Ik begreep dat ze gestopt zijn met deze cursus in Lelystad te geven. Weet jij waar deze cursussen (fatsoenlijk) elders gegeven worden, behalve Assen? Ik woon in Brabant, Assen is vrij ver..
Daarnaast doet bijvoorbeeld Racecracks.nl ook trainingen op het circuit van Eindhoven en worden er geloof ik ook weleens trainingen gegeven op het circuit van Venray?
2TheExperience, MSL, MCT en Racecracks zijn een aantal organisaties waar je eens naar zou kunnen kijken
Zeker nu ik dagelijks rijd is het wel fijn om dit soort dingen eens verder op te pakken en die behoefte heb ik ook veel meer dan ik ooit met de auto had. Goede tip wel van @UTwizard die kan ik wel eens testen op de dagelijkse ritten. Helaas rijd ik hele rechte wegen (polder). Tussen huis en werk moet ik maar liefst 5x van richting veranderen om op de andere locatie te geraken en daarnaast heb ik nog (afhankelijk van de gekozen route) 1 of 2 bochten in de weg. Echt bochten rijden leer je hier niet zeg maar...
Momenteel rijd ik een Triumph Truxton 900 uit 2007.
Echt een hele leuke fiets wat mij betreft. Echter kom ik nu op een leeftijd dat de pijntjes beginnen op te spelen (nek, polsen, schouders, rug, knieen
We wonen in Limboland en ik wil graag weer Ardennen, Eiffel en Luxemburg onveilig maken. En dan wel zo comfortabel mogelijk.
Dus, op zoek naar een nieuwe bike in het Adventure segment!
Mijn motor historie:
- Ducati Monster 600
- Ducati Monster 900
- Ducati Monster S4
- Triumph Thruxton 900
Wat zoek ik:
- Comfort. Mijn vrouwke zit 90% van de tijd achterop, dus een fijne pillion seat is erg belangrijk. We hebben beiden een normaal postuur (ik ben 1.82m). Rechte zit.
- Niet te veel power, maar wel voldoende om moeiteloos 2 personen te kunnen trekken. Op zich ben ik tevreden met de huidige 70 paardjes, 865cc, 72 Nm. Al kan een beetje meer pit geen kwaad.
- Beetje een 'karakter' fiets met een leuk geluid
- Ik heb een oude blessure aan linker pols waar ik best snel last van heb na een tijdje koppelen, dus eigenlijk is quickshift wel een must
Shortlist tot nu toe:
Ducati Multistrada V2S / 950s
Yamaha Tracer 9 GT / 900 ABS
Guzzi V85 TT 850 - maarja, geen quickshifter. Weet niet of ik het aandurf een aftermarket te laten installeren.
Bovenaan de lijst staat toch wel de Multistrada V2S, al kan ik natuurlijk heel wat centjes besparen op een nette en complete 950S van een jaar of 2 a 3 oud. Ik weet niet of ik de meerprijs voor een nieuwe V2S kan/wil rechtvaardigen.
Over smaak valt niet te twisten. Vandaar (vooralsnog) geen GS, Africa Twin of Tiger op deze lijst
Alle advies/meningen zijn welkom!
Plaatje voor aandacht ende vermaak.
Ook geen versys 1000? ook niet superspannend maar wel degelijk.
Ik hoor juist andere, positievere, verhalen over de Tracer 9 serie. Schijnt een goed sturende fiets te zijn met een leuk blok. Ieder z'n smaak natuurlijk, dus niet zo gek dat er verschillende meningen zijn.Adder28 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:35:
Karakter en je neemt een Tracer 9. Naar zover ik hoor zijn dat echt geen karaktervolle fietsen en is een tiger 900 veel beter.
Ook geen versys 1000? ook niet superspannend maar wel degelijk.
In de Motoplus editie van juli (uitgave 15) stond een allroad test met o.a. een Duc Multistrada (V4S weliswaar) en een KTM 1290 Super Adventure S. Misschien die test eens bekijken. Andere fietsen waren een R1250GS, Pan America en een Tiger 1200 GT.
MV Agusta Turismo Veloce?Ronster schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:22:
Mede Tweakers advies en meningen gevraagd.
Echt een hele leuke fiets wat mij betreft. Echter kom ik nu op een leeftijd dat de pijntjes beginnen op te spelen (nek, polsen, schouders, rug, knieen) en meer dan een rondje om de kerk er niet meer in zit op deze fiets.
We wonen in Limboland en ik wil graag weer Ardennen, Eiffel en Luxemburg onveilig maken. En dan wel zo comfortabel mogelijk.
Mijn motor historie:
- Ducati Monster 600
- Ducati Monster 900
- Ducati Monster S4
- Triumph Thruxton 900
Wat zoek ik:
- Comfort. Mijn vrouwke zit 90% van de tijd achterop, dus een fijne pillion seat is erg belangrijk. We hebben beiden een normaal postuur (ik ben 1.82m). Rechte zit.
- Niet te veel power, maar wel voldoende om moeiteloos 2 personen te kunnen trekken. Op zich ben ik tevreden met de huidige 70 paardjes, 865cc, 72 Nm. Al kan een beetje meer pit geen kwaad.
- Ik heb een oude blessure aan linker pols waar ik best snel last van heb na een tijdje koppelen, dus eigenlijk is quickshift wel een must
Shortlist tot nu toe:
Guzzi V85 TT 850 - maarja, geen quickshifter. Weet niet of ik het aandurf een aftermarket te laten installeren.
Bovenaan de lijst staat toch wel de Multistrada V2S, al kan ik natuurlijk heel wat centjes besparen op een nette en complete 950S van een jaar of 2 a 3 oud. Ik weet niet of ik de meerprijs voor een nieuwe V2S kan/wil rechtvaardigen.
Over smaak valt niet te twisten. Vandaar (vooralsnog) geen GS, Africa Twin of Tiger op deze lijst![]()
[Afbeelding]
Zeker,Hompu schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:46:
[...]
Ik hoor juist andere, positievere, verhalen over de Tracer 9 serie. Schijnt een goed sturende fiets te zijn met een leuk blok. Ieder z'n smaak natuurlijk, dus niet zo gek dat er verschillende meningen zijn.
Hou er wel rekening mee dat er een update uitkomt van de 9 met een betere dash, MAAR hij is momenteel zeer slecht leverbaar. Vriend van mij wacht er al op van februari...
Nu hopen op mooi weer...
Zo’n 1290 Superadventure is niet een beetje meer pit maar een kanon op ‘hoge poten’. Ik zou dan eerder naar de 890 Adventure S kijken. Heb je toch dat extra en comfort.
Laatst was ik een rondje gaan rijden met @A13X en @Maegrim en zeker op de kleine wegen met een 1290 (heb zelf een R, iets meer pit als die super adventure.) moest ik mijzelf continu inhouden omdat je het vermogen gewoon niet kan gebruiken op zulke wegen. En dan stond hij nog op street… Daarom, als ik nu zou moeten kiezen zou ik echt wel een lichter blok pakken maar wel met dit karakter. Maar goed: proefrijden, proefrijden en proefrijden. Dat is het belangrijkste
[ Voor 4% gewijzigd door R0y. op 31-08-2022 12:07 ]
Als ik in jouw situatie zat had ik gewacht op de Moto Guzzi V100 Mandello.Ronster schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:22:
Echt een hele leuke fiets wat mij betreft. Echter kom ik nu op een leeftijd dat de pijntjes beginnen op te spelen (nek, polsen, schouders, rug, knieen) en meer dan een rondje om de kerk er niet meer in zit op deze fiets.
Mijn motor historie:
- Ducati Monster 600
- Ducati Monster 900
- Ducati Monster S4
- Triumph Thruxton 900
Wat zoek ik:
Shortlist tot nu toe:
Over smaak valt niet te twisten. Vandaar (vooralsnog) geen GS, Africa Twin of Tiger op deze lijst![]()
[Afbeelding]
https://www.motoguzzi.com/nl_NL/v100-mandello/
Leuke prijs wel, 90 euro voor een middag. Zit jij in de middag of in de ochtend? Wellicht boek ik die ook wel.Modz schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:52:
ik heb net een training bij 2TheExperience voor 2 oktober geboekt in Lelystad![]()
Nu hopen op mooi weer...
@Ronster Imo (en ja ik heb er één dus ben bevooroordeeld misschien) zou ik in jouw situatie de 890S (of R wat dat betreft) links laten liggen en voor een 901 gaan kijken. Ik zat daar totaal niet comfortabel op, maar dat is bij de Husqvarna Norden 901 een totaal ander verhaal. Die zit echt super comfortabel met en zonder vriendin op de buddy.R0y. schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:57:
@Hompu Als ik naar @Ronster zijn motor historie kijk snap ik de opmerking wel over de Tracer.
Zo’n 1290 Superadventure is niet een beetje meer pit maar een kanon op ‘hoge poten’. Ik zou dan eerder naar de 890 Adventure S kijken. Heb je toch dat extra en comfort.
Laatst was ik een rondje gaan rijden met @A13X en @Maegrim en zeker op de kleine wegen met een 1290 (heb zelf een R, iets meer pit als die super adventure.) moest ik mijzelf continu inhouden omdat je het vermogen gewoon niet kan gebruiken op zulke wegen. En dan stond hij nog op street… Daarom, als ik nu zou moeten kiezen zou ik echt wel een lichter blok pakken maar wel met dit karakter. Maar goed: proefrijden, proefrijden en proefrijden. Dat is het belangrijkste
Kwa vermogen een heerlijk blok, genoeg om te sjeezen en rondom legale snelheden lekker met het gas te kunnen spelen. 2up is geen probleem en tegelijkertijd jaag je hem niet direct het "dag rijbewijs" gebied in.
Standaard met QS en cruise control, maar of hij al tweedehands te krijgen is zal je even moeten kijken. Nieuw is hij zo links en rechts nog wel te vinden.
Awesome
Sowieso ga ik proefrijden op het moment dat mijn shortlist compleet is.
Versys 1000, wel al wat reviews van gekeken. Toch nog maar eens een kans geven misschien.
Tracer zijn de meningen erg over verdeeld. Zo zag ik een comparison met de Multistrada waar beide testers de Tracer zouden kiezen, terwijl in de meeste anderen voor de Duc zouden gaan. Het is maar net wat je belangrijk vindt. De Dus is duurer in aanschaf en waarschijnlijk onderhoud.
Ik heb verschillende reviews gezien waar de V4S met de V2S wordt vergeleken. Alleen al gezien het prijsverschil en verbruik zal mijn keuze sowieso naar de 2 gaan. Ik wil ook aan het gas kunnen trekken onder het vrouwtje weer te moeten gaan oprapen
MV Agusta Turismo Veloce. Goede tip! 2ehands veel betaalbaarder dan ik had verwacht en imo heel mooie fiets. Hier ga ik eens over lezen tijdens de lunch.
Ook Husqvarna maar eens een kans geven. Ik heb immers ook een Zweeds vrouw
Ik heb inmiddels de Tracer 15.000km aan de tand gevoeld sinds november. In diverse weersomstandigheden, maar altijd op bochtige wegen. Geen woon-werk verkeer.
Goed, de Tracer 9GT vinkt inderdaad alle objectieve punten af. Het geluid bestaat vooral uit het inlaat geluid voor jou als berijder.
Verder even rekening mee houden: wil je er mee naar Tirol, dan moet je goed opletten waar je met >95dB niet mag komen. De Tracer heeft immers 96dB op papier.
Ik ben juist bij die Tracer uit gekomen omdat die van onderuit tot 12.000 rpm in een keer doortrekt zonder ook maar één dipje, met voldoende kracht om ook met ons tweetjes vlot mee te komen. Samen zitten we wel rond de maximum belading van de motor, ook dan zijn de paardjes prima bij de les.
Vooral mijn vriendin is erg te spreken over de zitpositie achterop. Je zou verwachten dat ze beter zat op de grotere en zwaardere Super Tenere, maar dat is niet zo. Vooral het zadel voor de duo en de kniehoek is beter.
Je merkt dat de Tracer is ontwikkeld voor op straat. De relatief korte gearing draagt daaraan bij. Als gevolg daarvan is de topsnelheid niet zo hoog (215 km/h op gps), maar je hebt wel altijd koppel tot je beschikking.
Daarnaast de standaard opties als handvatverwarming en elektronisch instelbare vering, voor wie daar behoefte aan heeft, middenbok, cruise control, en uiteraard de standaard aanwezige zijkoffers.
Wendbaarheid is top. Mijn bandenkeuze daarvoor is de Road 5, in plaats van de fabriekskeuze voor de Bridgestone T32. Daarvan sleet de voorband bij mij veel harder dan de achterband wat het stuurgedrag nadelig beïnvloedde.
Er zitten 4 mappings op: 4 (regen), 3 (vol vermogen, soepele respons), 2 (vol vermogen, iets abrupte respons), 1 (hooligan).
Dit kun je weer naar keuze combineren met traction control en wheelie control. Voor iedere rijstijl is er dus wat wils. Ook in de 3e versnelling komt het voorwiel gewoon van de grond als je dat wil.
Stel je bij de elektronisch instelbare vering niet al te veel voor. De voorspanning kun je voor en achter handmatig instellen. Achter met een goed bereikbare draaiknop.
De demping gaat elektronisch, en daarbij heb je de keuze tussen 1 (sportief) en 2 (comfort). Deze kun je vervolgens niet naar eigen smaak finetunen.
Nadeeltjes:
- de schets plaatjes bij je hielen beschadigen zeer snel.
- de afleesbaarheid van het dubbele displaytje laat te wensen over, omdat de kijkhoek niet helemaal fijn is. Alle belangrijke info staat op het linker schermpje gepropt. Rechts kun je dan naar keuze indelen. Iets meer vrijheid daarin had ik fijn gevonden. De 2023 versie krijgt een ander display, maar dan moeten ze ook de kijkhoek aanpassen.
- De remmen mochten wat beter aangrijpen. Alsnog, je remt het ding makkelijk de abs in. Of staat de abs te gevoelig afgesteld? In de toekomst zet ik er nog wel eens staalomvlochten remleidingen op voor betere doseerbaarheid.
- sommigen geilen op connectiviteit en apps. Voor die is dit een nadeel: dat heeft de tracer niet. Ik vind het een voordeel: niet dat over 2-3 jaar de telefoons vooruit gegaan zijn, en bepaalde functies niet meer werken.
- maximale belading is niet zo heel hoog. Bij de modellen voor 2021 is dat minder dan 180kg, waar je vrij vlot aan zit met twee personen. (+Bagage?)
- bij stationair draaien klinkt het soms net alsof er een riem slipt. Dit geluid lijkt van de koppeling af te komen en kan geen kwaad, maar als techneut stoort het me soms wel.
Al met al, ik heb wel het idee dat ik er op vooruit ben gegaan ten opzichte van de Super Tenere. Daar zat een wat gezapiger blok in, de Tracer nodigt wat meer uit. En maakt dat vervolgens ook makkelijker. De feedback die ik dit jaar vooral heb gekregen is dat ik op deze motor veel vlotter rij dan voorheen. Dat is overigens niet altijd positief, al heeft het me pas één boete opgeleverd...
Op motorforum in het tracer 900 topic biedt overigens net een gebruiker zijn tracer aan. Al wil die er vooral zonder gedoe van af, het kan interessant zijn.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Waarom van naked naar SUV? Is een Sport-Tour niet een logischer stap? Ik ben van BMW S1000RR naar BMW R1250RS gegaan, denk dat die ook alle vinkjes wel heeft die je zoekt. Die Moto Guzzi V100 Mandello die @ArjenIsM3 aanraadt lijkt me ook passend. Het sport-tour segment is helaas wel een beetje uitgekleed door al het SUV geweld.Ronster schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:22:
Mijn motor historie:
- Ducati Monster 600
- Ducati Monster 900
- Ducati Monster S4
- Triumph Thruxton 900
Wat zoek ik:
Shortlist tot nu toe:
[Afbeelding]
Wat is het budget waar je aan denkt?
De ochtend zit vol, dus ik zit in de middagnldls schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:21:
[...]
Leuke prijs wel, 90 euro voor een middag. Zit jij in de middag of in de ochtend? Wellicht boek ik die ook wel.
Kom eens langs en dan kan je ervaren.DrivinUCrazy schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:37:
Ik vraag me dan altijd af wat mensen onder karakter verstaan. Bij de meesten die dat roepen komen ze dan vaak bij een merk/type uit met vage kwaaltjes of die je opeens laten staan. Ik wil de sleutel kunnen omdraaien en er op vertrouwen dat het ding dan start.
De sleutel omdraaien is wat lastig met keyless… Dat systeem heb ik dus liever niet op mijn volgende motor. Niet vanwege problemen (1 keer een lege batterij gehad, sleutel op een kap leggen en hij doet het alsnog) maar puur omdat je deze dan weer ergens moet opbergen. Beetje onhandig i.c.m. mijn pak en een grote sleutel.
Datzelfde geldt in de regel ook voor BMW's. Ik blijf dus bij de japanners. Yamaha, Honda, Kawasaki.
Dat is namelijk iets anders als een motor die niet betrouwbaar is
Ik heb die stap ook gemaakt, van een fazer naar een Tiger Explorer. Waarom: Omdat ik voor daily best krap op de fazer zat. Toen ik op een all road ./ adv stapte viel me op hoeveel ruimte er was. Ook proefgereden met een Super Tenere, FJR 1300 en GTR 1400. Die toer motoren hebben toch veel minder been ruimte dan een allroad heeft. Dat was voor mij de doorslag.noes schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:47:
[...]
Waarom van naked naar SUV? Is een Sport-Tour niet een logischer stap? Ik ben van BMW S1000RR naar BMW R1250RS gegaan, denk dat die ook alle vinkjes wel heeft die je zoekt. Die Moto Guzzi V100 Mandello die @ArjenIsM3 aanraadt lijkt me ook passend. Het sport-tour segment is helaas wel een beetje uitgekleed door al het SUV geweld.
Wat is het budget waar je aan denkt?
Ok. Ervaring al met deze club of wordt het de eerste keer?Modz schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:50:
[...]
De ochtend zit vol, dus ik zit in de middag
Eerste keer, nadat @UTwizard m net noemdenldls schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:20:
Ok. Ervaring al met deze club of wordt het de eerste keer?
Nee karakter is ook onbetrouwbaar, bedoel mijn Yamaha had desintegreerende rotors en last van lasnaden die scheuren. Dat noemt men karakter, vooral omdat Yamaha dat netjes niet erkende of oploste. Naja ok, de rotor werd na dik 10 jaar stilletjes geupgrade naar een ander model. Het was dan ook maar een rotor die in 3 modellen werd toegepast (R1/FZ1/FZ8) De lasnaden was na 2 jaartjes over, tenminste de jaren daarna scheuren niet door. Niet dat Yamaha daarover communiceerden ofzo.R0y. schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:06:
Je hoeft ook niet gelijk een andere motor te kopen.. Ik doe juist graag proefritten zonder dat ik van plan ben om iets anders te kopen. Op die manier hoef je jezelf ook niet af te vragen wat mensen dan met dat karakter bedoelen.
Dat is namelijk iets anders als een motor die niet betrouwbaar is
Zijn Tenere heeft hem ook niet laten staan, die was hij gewoon zat
@DrivinUCrazy /justmessingwithya
Heb de T9 overwogen, maar dat die schermen en die scad kofferset
@nldls FZ1 naar Norden hier, precies dezelfde ervaring.
Awesome
Gezien ik lees dat de Tracer 900 wat leesbaarheid issues heeft met het display ben ik benieuwd of het 2022 model MT09 dit ook heeft. Iemand hier ervaring mee?
@A13X Dat rotorprobleem heb ik ook met de FZ1 gehad en afgelopen vakantie is die bij een kameraad geëxplodeerd....
Ik kan me hierin vinden als MT09 eigenaar. De Tracer heeft hetzelfde CP3 blok. Qua rij gedrag en wendbaarheid vind ik de MT09 nog fijner sturen dan mijn vorige R6 en die was al licht. De "hype"rondom een duc snap ik niet, zal misschien meer aanzien zijn dan wat anders..geen idee....al heeft een 2cyl. sws meer karakter dan een 4cyl. <-- eigen mening
@Arcalite Display slecht af te lezen? Zou dat kunnen liggen aan de lengte van de bestuurder, zodat je dan net een ander inkijkhoek hebt? Ik ben zelf een dwerg van 1.75 en heb er geen last van. Mijn maat heeft een tracer09 en die is 1.85 en herkend dit probleem niet.
De snelheid is nog redelijk groot, maar andere info is ook nog eens vrij klein weergegeven. Maar dat kun je dan weer naar keuze rechts groter laten zien.
Hoe dan ook, andere displays waren altijd beter afleesbaar dan op de Tracer 9 (GT).
Maar ach, hoe vaak kijk je onderweg nu naar dat schermpje?
Dit topic is gesloten.
![]()
:strip_exif()/f/image/WWrzeZ5oimNbuEpR5ckZnTtw.jpg?f=fotoalbum_large)