Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 429 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.019.594 views

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:11
jordeeeh schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 21:56:
[...]

Ik heb morgen les, instructrice appte nog wat ik wilde.
Aangezien ik volgende week examen heb ga ik maar gewoon rijden.
Lekker doorrijden voor frisse lucht dus :9

Het scheelt wel dat ik kevlar broek en niet zo'n hele dikke jas.
Groot gelijk dat je nog even gaat lessen.

Zelf een spijkerbroek van John Doe waar een kevlar legging in zit maar ik denk toch dat die warmer is dan mijn leren broek. Heb er een jas bij van Textiel. Sowieso draag ik het meeste leer, in mijn ogen net wat veiliger en voelt vertrouwder :)

Draag sowieso altijd een onderpak onder mijn leren pak maar die losse rugprotector die lekker tegen mijn rug zat maakte het gewoon vies warm.

Op de terugweg ook bijna geen verkoeling met 100 per uur op de snelweg.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

R0y. schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 22:26:
[...]
Gewoon de rits bij je pols open zetten en af en toe je hand in de wind steken. Tenzij je natuurlijk zo slim was om een tight fit motorpak te kopen. Als je een beetje ruimte hebt, krijg je wind door je mouw, en dat voel je helemaal naar je rug stromen. Prima om af te koelen. Is mij ook geluk met 40+ in Marokko met een BMW Atlantis pak (dik nubuck leer zonder ventilatie openingen).

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Zelf een spijkerbroek van John Doe waar een kevlar legging in zit
Yup, ik heb van datzelfde merk twee spijkerbroeken. Een single-layer en eentje waar die kevlar legging in zit. Die tweede is te warm in dit weer. De single-layers zijn moderner en aanzienlijk comfortabeler met warm weer. Sowieso, kevlar begint "ouderwets" te worden, het schijnt dat het licht degradeert tijdens de eerste paar keer wassen, en moderne vezels kunnen slijtvaster zijn.

Edit: je kunt kevlar gewoon wassen, het kan alleen slecht tegen chloor en UV licht.

[ Voor 7% gewijzigd door TucanoItaly op 25-08-2022 11:23 ]

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:55
TucanoItaly schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:46:
[...]

Yup, ik heb van datzelfde merk twee spijkerbroeken. Een single-layer en eentje waar die kevlar legging in zit. Die tweede is te warm in dit weer. De single-layers zijn moderner en aanzienlijk comfortabeler met warm weer. Sowieso, kevlar begint "ouderwets" te worden, het schijnt dat het licht degradeert tijdens de eerste paar keer wassen, en moderne vezels kunnen slijtvaster zijn.
Waar heb je dat vandaan, dat kevlar zou degraderen? Ik heb dat echt nog nooit gehoord en kan er zo snel via Google ook niet echt iets over vinden.

Ik rijd overigens ook met een single layer John Doe, met dit weer zeker de fijnste broek die ik heb.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• R0y.
mphilipp schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:44:
[...]

Gewoon de rits bij je pols open zetten en af en toe je hand in de wind steken. Tenzij je natuurlijk zo slim was om een tight fit motorpak te kopen. Als je een beetje ruimte hebt, krijg je wind door je mouw, en dat voel je helemaal naar je rug stromen. Prima om af te koelen. Is mij ook geluk met 40+ in Marokko met een BMW Atlantis pak (dik nubuck leer zonder ventilatie openingen).
Ik heb inderdaad een tight fit twee delig Dainese motorpak (en zou het zo weer kopen, misschien zelfs wel 1 delig omdat dit nog lekkerder zit. Zo vaak zit ik niet op het terras als ik ga motor rijden). Heb ventilatieritsen die tot net onder mijn oksel doorlopen maar die deden gisteren vrij weinig toen ze open stonden.

Rits bij de pols even open gehad maar dat blijft dan niet netjes zitten onder mijn handschoen.

En je hand in de wind steken doet vrij weinig als je in een bebost gebied rijdt zonder enige vorm van wind of als de wind gewoon vies warm is :) Op de snelweg 130+ was het al een stuk aangenamer.

[ Voor 9% gewijzigd door R0y. op 25-08-2022 10:08 ]

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-11 15:57

PinusRigida

I put the p in pool.

Hier iemand ervaring met dashcams "barcams" voor motoren (compact, degelijk, waterdicht), wat een degelijk exemplaar kost en waarop te letten?

...en vooral: ervaring met beelden van té gevaarlijk asociaal gedrag doorsturen naar politiediensten, en wat daar dan uiteindelijk mee gebeurt?!

Zo heb ik gisteren mezelf enorm moeten tegenhouden om niet iemand z'n spiegel er te gaan afmeppen...

Op het laatste deel van m'n traject kom ik aan een kruispunt waar ik ruim op voorhand richting naar rechts aangaf, lichten waren groen en je mag er 70km/u, ik reed op het moment 66 want ik was dus aan het 'uitbollen' voor m'n bocht naar rechts Komt er een idioot met een witte Chevrolet Orlando mij rechts(!) inhalen, met z'n beide rechterwielen over de fietsstrook en gas geven om niet tegen het verkeerslicht aan te zitten.

Doordat je het niet verwacht had ik hem ook totaal niet gezien: ik had 'iéts' gehoord dus ik was in m'n linker spiegel aan het kijken maar zag dus niks want op die moment zat ie al rechts naast me!

Heb een seconde getwijfeld om verhaal te gaan halen maar op zo'n moment is dat niet zo'n goed idee, ik was namelijk redelijk woedend en op z'n minst z'n zijspiegel zou het geweten hebben...

Achteraf dacht ik: kijk, dit is weer zo'n situatie waar, moest ik dit op video hebben, reed ik er rechtstreeks mee naar de politie... Maar ik vraag me dus af: wat doén zij daarmee in zo'n geval? Want uiteindelijk is er niks gebeurd... maar het had wel erger kunnen aflopen...

Kunnen zij iemand beboeten voor iets dat jij op camera hebt, dat duidelijk een zware overtreding is én levensgevaarlijk, maar -gelukkig- goed afloopt?

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

PinusRigida schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:04:

Kunnen zij iemand beboeten voor iets dat jij op camera hebt, dat duidelijk een zware overtreding is én levensgevaarlijk, maar -gelukkig- goed afloopt?
Politie kan er wel onderzoek naar doen, en overgaan tot beboeten. Mits de video niet geknipt is en kentekens en locatie goed zichtbaar is.
Locatie moet met zekerheid worden vastgesteld.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

R0y. schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:03:
[...]
En je hand in de wind steken doet vrij weinig als je in een bebost gebied rijdt zonder enige vorm van wind of als de wind gewoon vies warm is :) Op de snelweg 130+ was het al een stuk aangenamer.
Nou, het werkt perfect, net als ventilatieritsen, alleen moet er plek zijn om te ventileren. Als je een rits open zet in een strak pak, komt de wind alleen maar op dat streepje van de ritsopening. Als je wat ruimte in je pak hebt, kan de wind ertussen komen en heb je ventilatie. Het is best logisch allemaal. En het werkt prima. Wind maak je zelf als je rijdt. Ook al is het windstil, als jij 100kmh gaat, heb je rijwind van 100kmh. En dat ventileert prima als jij bezweet bent hoor. Geloof me.

Gewoon geen strakke pakken kopen, want die ventileren gewoon niet. In mijn reisgezelschap dachten ze ook dat ik de moord moest stikken in mijn 'regular fit' BMW leren pak, maar ik kon het best aan met 40+ scorching heat van de Marokkaanse woestijn. En ik heb ook nog eens een iets hogere isolatiewaarde dan die ranke types van mijn medereizigers :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

R0y. schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:03:
[...]

Zo vaak zit ik niet op het terras als ik ga motor rijden
Wat ben jij nou voor een neppe motorrijder }:|

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

_Apache_ schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:17:
[...]

Politie kan er wel onderzoek naar doen, en overgaan tot beboeten. Mits de video niet geknipt is en kentekens en locatie goed zichtbaar is.
Locatie moet met zekerheid worden vastgesteld.
Nja, het kenteken zou duidelijk op de beelden gestaan hebben en de locatie zou voor de lokale politie ook wel duidelijk moeten zijn a.d.h.v. richtingsborden vermits het ter hoogte van een kruispunt met 4 armen was...

Ik ben geen rancuneus persoon maar dit soort types moeten het verkeer uit... dit is geen onoplettendheid of verstrooidheid, dit is willens-nillens mensen in levensgevaar brengen met een zeer bewuste keuze om een levensgevaarlijk en voor goeie reden verboden manoeuvre te doen.... Jammer, jammer, jammer dat ik het niet op video heb... En het prikt nog altijd dat ik z'n zijspiegel niet ben gaan ""begroeten"", ook al weet ik dat ik er goed aan gedaan heb om kalm te blijven.

• R0y.
mphilipp schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:19:
[...]

Nou, het werkt perfect, net als ventilatieritsen, alleen moet er plek zijn om te ventileren. Als je een rits open zet in een strak pak, komt de wind alleen maar op dat streepje van de ritsopening. Als je wat ruimte in je pak hebt, kan de wind ertussen komen en heb je ventilatie. Het is best logisch allemaal. En het werkt prima. Wind maak je zelf als je rijdt. Ook al is het windstil, als jij 100kmh gaat, heb je rijwind van 100kmh. En dat ventileert prima als jij bezweet bent hoor. Geloof me.

Gewoon geen strakke pakken kopen, want die ventileren gewoon niet. In mijn reisgezelschap dachten ze ook dat ik de moord moest stikken in mijn 'regular fit' BMW leren pak, maar ik kon het best aan met 40+ scorching heat van de Marokkaanse woestijn. En ik heb ook nog eens een iets hogere isolatiewaarde dan die ranke types van mijn medereizigers :+
Ik heb een KTM onderbroek, die ventileert ook goed. Zit wel strak. :7

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:23
R0y. schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:39:
[...]

Ik heb een KTM onderbroek, die ventileert ook goed. Zit wel strak. :7
Pro tip: Zou die rol pepermunt niet daar bewaren :+

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

PinusRigida schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:31:
[...]

Nja, het kenteken zou duidelijk op de beelden gestaan hebben en de locatie zou voor de lokale politie ook wel duidelijk moeten zijn a.d.h.v. richtingsborden vermits het ter hoogte van een kruispunt met 4 armen was...

Ik ben geen rancuneus persoon maar dit soort types moeten het verkeer uit... dit is geen onoplettendheid of verstrooidheid, dit is willens-nillens mensen in levensgevaar brengen met een zeer bewuste keuze om een levensgevaarlijk en voor goeie reden verboden manoeuvre te doen.... Jammer, jammer, jammer dat ik het niet op video heb... En het prikt nog altijd dat ik z'n zijspiegel niet ben gaan ""begroeten"", ook al weet ik dat ik er goed aan gedaan heb om kalm te blijven.
Je kunt overigens altijd 0800 - 8844 bellen (politie, niet nood), met de vraag of zij er wat mee willen / kunnen.

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

geert_s schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:00:
Waar heb je dat vandaan, dat kevlar zou degraderen? Ik heb dat echt nog nooit gehoord en kan er zo snel via Google ook niet echt iets over vinden.
Ik hoorde het op het YouTube channel van MotoLegends. Ik heb de toelichting gevonden, en wat ik me herinnerde, klopt niet. Wat ze werkelijk zeiden, was:

"Kevlar degrades when it comes into contact with chlorine or bleach, and these ingredients do sometimes feature in washing powders. Kevlar is also affected by UV light, so hanging them out in the sun can also cause damage." https://www.motolegends.c...-wash-my-protective-jeans

Ik kan me niet voorstellen dat er chloor of bleek in modern wasmiddel zit. Dus gewoon wasbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door TucanoItaly op 25-08-2022 11:24 ]

TucanoItaly schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:24:
[...]

Ik hoorde het op het YouTube channel van MotoLegends. Ik heb de toelichting gevonden, en wat ik me herinnerde, klopt niet. Wat ze werkelijk zeiden, was:

"Kevlar degrades when it comes into contact with chlorine or bleach, and these ingredients do sometimes feature in washing powders. Kevlar is also affected by UV light, so hanging them out in the sun can also cause damage." https://www.motolegends.c...-wash-my-protective-jeans

Ik kan me niet voorstellen dat er chloor of bleek in modern wasmiddel zit. Dus gewoon wasbaar.
Grappig, motolegends is mijn favoriete motor gear shop..
Ik heb hij hun ook mijn single layer rokker jeans gekocht.. kost een rib uit je lijf maar is een fantastische broek..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 09:19
TucanoItaly schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:24:
[...]

Niet ophangen in de zon, want het UV licht tast het aan. Ik neem aan dat ze daarmee binnenstebuiten gedraaid bedoelen, zodat de vezels in het zonlicht komen.
Immers, ik rij net als velen meestal in de zon. Dan zou je dat ook al moeten gaan vermijden.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:36

4x2

lộn xộn quá

_Apache_ schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:58:
[...]

Je kunt overigens altijd 0800 - 8844 bellen (politie, niet nood), met de vraag of zij er wat mee willen / kunnen.
Gezien het uitbollen zal het wel de +32 variant moeten zijn ;)

@PinusRigida Qua dashcam: ik heb zelf een Green Yi van aliexpress, voor en achter, GPS, makkelijk zat in te bouwen, relatief goedkoop en goed genoeg voor een situatieschets, kentekens lezen is een ander verhaal.
Hoe vaak heb ik er nog iets vanaf gehaald na dat filmpje ? Nooit :+

Andere algemene tip: kijk altijd even in je spiegel, links en/of rechts, of er geen arrestatieteam (daarom deed ie het waarschijnlijk) over welke beschikbare ruimte dan ook je in probeert te halen voor je afslaat ;)

leeg

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zijn hier ook tour en woon/werk-verkeer rijders die het hele jaar doorrijden en REV'IT! kleding dragen? Ik heb zelf altijd Dainese gedragen, hun D-dry type kleding, en daar heb ik ruim 6 jaar lang mee gereden en daar zitten toch wat nadelen aan. Ritssluitingen die stuk gaan, de jas die toch veel vocht absorbeert (regen en zweet) en daardoor niet zo fijn aanvoelt en ruikt...

Dus ik kijk nu naar:

Jas opties:
https://www.revitsport.com/nl_nl/motorjas-vertical-gtx-zwart
https://www.revitsport.co...rjas-poseidon-2-gtx-zwart

Broek optie:
https://www.revitsport.co...roek-poseidon-2-gtx-zwart

Geen goedkope combinatie natuurlijk, maar ze passen in de winkel wel echt fantastisch goed. Mijn voorkeur gaat nu nog uit naar de Vertical GTX van Rev'it! vooral omdat de Poseidon 2 GTX voelt als overkill.

Het zijn gelamineerde Gore-Tex jassen waar ik vier seizoenen mee wil gaan rijden. Ook bij min-10 Celsius, ook bij regen en storm, ook bij sneeuw boven de nul-graden Celsius. Alleen als er ijs ligt pak ik de motor niet, dat idee :7

Dus, is Rev'it! van hoge kwaliteit? Ik ken het merk niet zo goed. Jaren geleden was het vooral Rukka waar de hoogste kwaliteit (en prijzen) lagen, maar een Nederlands merk wat er zo mooi uit ziet is op het eerste gezicht wel positief :)

• geert_s
DrivinUCrazy schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:59:
[...]

Niet ophangen in de zon, want het UV licht tast het aan. Ik neem aan dat ze daarmee binnenstebuiten gedraaid bedoelen, zodat de vezels in het zonlicht komen.
Immers, ik rij net als velen meestal in de zon. Dan zou je dat ook al moeten gaan vermijden.
Iets met een korreltje zout (of twee). Vermoedelijk de wereld in gebracht door fabrikanten met alternatieven stoffen?
Australian motorcycle (...) has now debunked some unsubstantiated claims about the material as myths.

Those claims include that it degrades in the sun or when washed and that they get hot and burn or melt on to the skin in a slide.
bron

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-11 20:14
Blue-eagle schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:32:
Zijn hier ook tour en woon/werk-verkeer rijders die het hele jaar doorrijden en REV'IT! kleding dragen? Ik heb zelf altijd Dainese gedragen, hun D-dry type kleding, en daar heb ik ruim 6 jaar lang mee gereden en daar zitten toch wat nadelen aan. Ritssluitingen die stuk gaan, de jas die toch veel vocht absorbeert (regen en zweet) en daardoor niet zo fijn aanvoelt en ruikt...

Dus ik kijk nu naar:

Jas opties:

Broek optie:

Geen goedkope combinatie natuurlijk, maar ze passen in de winkel wel echt fantastisch goed. Mijn voorkeur gaat nu nog uit naar de Vertical GTX van Rev'it! vooral omdat de Poseidon 2 GTX voelt als overkill.

Het zijn gelamineerde Gore-Tex jassen waar ik vier seizoenen mee wil gaan rijden. Ook bij min-10 Celsius, ook bij regen en storm, ook bij sneeuw boven de nul-graden Celsius. Alleen als er ijs ligt pak ik de motor niet, dat idee :7

Dus, is Rev'it! van hoge kwaliteit? Ik ken het merk niet zo goed. Jaren geleden was het vooral Rukka waar de hoogste kwaliteit (en prijzen) lagen, maar een Nederlands merk wat er zo mooi uit ziet is op het eerste gezicht wel positief :)
Heb zelf sneakers, jeans en doorwaaijas en ben er erg tevreden over. De pasvorm is voor mij beter dan Alpinestars en Dainese. Zelfde ervaring als jij dus. Ook vond ik de doorwaaijas van binnen zachter aanvoelen (minder schuren) dan de meeste merken.

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

ToolkiT schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:26:
[...]

Grappig, motolegends is mijn favoriete motor gear shop..
Ik heb hij hun ook mijn single layer rokker jeans gekocht.. kost een rib uit je lijf maar is een fantastische broek..
Yup, die zijn echt super. Samen met John Doe gewoon de beste spijkerbroeken. Langere slide time dan leer. Helaas is bestellen in de UK sinds Brexit wel een probleem hoor, er komt een behoorlijk bedrag bovenop de prijs.

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

DrivinUCrazy schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:59:
Ik neem aan dat ze daarmee binnenstebuiten gedraaid bedoelen, zodat de vezels in het zonlicht komen.
Dat zou ik dan denken, ja...

[ Voor 18% gewijzigd door TucanoItaly op 25-08-2022 13:41 ]

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

4x2 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:20:
[...]

Gezien het uitbollen zal het wel de +32 variant moeten zijn ;)

@PinusRigida Qua dashcam: ik heb zelf een Green Yi van aliexpress, voor en achter, GPS, makkelijk zat in te bouwen, relatief goedkoop en goed genoeg voor een situatieschets, kentekens lezen is een ander verhaal.
Hoe vaak heb ik er nog iets vanaf gehaald na dat filmpje ? Nooit :+

Andere algemene tip: kijk altijd even in je spiegel, links en/of rechts, of er geen arrestatieteam (daarom deed ie het waarschijnlijk) over welke beschikbare ruimte dan ook je in probeert te halen voor je afslaat ;)
Haha, weer door de mand gevallen. "uitbollen" hoe noemen jullie dat dan? :D

Ok thanx, ik gebruik wel vlotjes m'n spiegels hoor maar het moet snel gegaan zijn en naar wat ik vermoed kwam die uit een klein wegje rechts van me dat ik ook net voorbijgereden was, want de weg waarop ik reed was leeg, voor en achter me, tot ik plots het blazen van een turbo hoorde (want de rest was m'n eigen motorgeluid) en ik in linker spiegel keek in een reflex maar toen zat die dus al rechts naast me, zo zie je maar hoe snel het kan gebeurd zijn. Ik kijk ook altijd rechts over m'n schouder voor eventuele fietsers voor het afdraaien, het was dus nét vóór die reflex dat het gebeurde.

Voor diegenen die een paar pagina's geleden ook al meelazen: Jà ik had m'n volwaardige kevlar motorjeans aan! :D

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:25
@Blue-eagle ik heb de Poseidon 2 GTX broek & jas sinds een paar jaar, bevallen beide prima. Ventilatie doet het prima bij temperaturen als vandaag, en met de binnenvoering in de jas ook prima te doen in de winter. Binnenvoering in de broek gebuik ik zo goed als nooit, dat is warm zat als het over een normale spijkerbroek heen zit. Ik heb het wel altijd eerder te warm dan te koud :P

De kwaliteit is tot nu toe ook goed. Na een jaar of 3 zien ze er nog als nieuw uit, op een paar plekjes na die erin zijn gekomen bij een schuivertje op ijzel toen ik het spul net een paar maanden had.

Handschoenen zijn hier ook van Rev'it, het grootste deel van het jaar gebruik ik een setje Sand 2 zomerhandschoentjes. Gezien de handkappen heb ik niet snel koude handen, en gezien de huidige motor ook handvatverwarming heeft vermoed ik dat ik ze nu zelfs in de winter blijf gebruiken :P

[ Voor 13% gewijzigd door Chakotay op 25-08-2022 13:46 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

TucanoItaly schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:40:
[...]

Yup, die zijn echt super. Samen met John Doe gewoon de beste spijkerbroeken. Langere slide time dan leer. Helaas is bestellen in de UK sinds Brexit wel een probleem hoor, er komt een behoorlijk bedrag bovenop de prijs.
Vice versa helaas ook -O-

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Blue-eagle schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:32:

Dus ik kijk nu naar:

Jas opties:

Broek optie:

Ja heb de Revit Ridge GTX en de Revit Neptune 2. Prima spul.

Nederlands merk overigens.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:36

4x2

lộn xộn quá

PinusRigida schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:43:
[...]
Haha, weer door de mand gevallen. "uitbollen" hoe noemen jullie dat dan? :D
Uitrollen, alleen de "B" zit te ver van de "R" om een typo te kunnen zijn ;)

En ja, er kan inderdaad altijd iets tussendoor glippen, de tip was ook algemeen hoor, dat je ergens niet mag rijden betekend niet per se dat er niks overheen komt :+
Zelfde grapje met uitvoegstroken, zal weer net zo'n knurft over de vluchtstrook komen met vmax+50

leeg

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

4x2 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:21:
[...]

Uitrollen, alleen de "B" zit te ver van de "R" om een typo te kunnen zijn ;)
Lol. ..."uitrollen" gebruiken wij op het werk dan weer m.b.t. een nieuwe versie van iets uitrollen. (zoals nu met ons nieuwe platform/framework) maar dit gebruik is jullie ongetwijfeld ook bekend.
En ja, er kan inderdaad altijd iets tussendoor glippen, de tip was ook algemeen hoor, dat je ergens niet mag rijden betekend niet per se dat er niks overheen komt :+
Zelfde grapje met uitvoegstroken, zal weer net zo'n knurft over de vluchtstrook komen met vmax+50
Idd, nu we toch bezig zijn, wij zeggen steeds: "je moet ogen op je gat hebben" (maar eerlijk: op je rug zou nét iets handiger zijn :+ :D )

• geert_s
PinusRigida schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:45:
[...]

Lol. ..."uitrollen" gebruiken wij op het werk dan weer m.b.t. een nieuwe versie van iets uitrollen. (zoals nu met ons nieuwe platform/framework) maar dit gebruik is jullie ongetwijfeld ook bekend.

[...]

Idd, nu we toch bezig zijn, wij zeggen steeds: "je moet ogen op je gat hebben" (maar eerlijk: op je rug zou nét iets handiger zijn :+ :D )
Wij spreken dan weer van ogen in ons achterhoofd, maar eerlijk is eerlijk, met een helm op heeft dat weinig nut :+

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-11 11:12

Youk

Volvo For Life

@PinusRigida & @geert_s gezien ATGATT is op je rug of je gat ook niet echt handig :+

Volvo Classic Club Belgium

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Youk schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:36:
@PinusRigida & @geert_s gezien ATGATT is op je rug of je gat ook niet echt handig :+
Lol...

Je doet me aan een hersenbochtje denken dat ik onlangs had; zat tijdje geleden te bedenken: Waarom ATGATT gebruiken, die 2x "the" en "time" zijn toch overbodig?

Waarom niet gewoon AGA? All Gear, Always....

Lijkt me veel simpeler... (nu nog die ethiek in m'n eigen topics toepassen en misschien worden ze dan ooit gelezen :D )

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:45

botoo

💀 too old to die young

Vanmorgen weer opgehaald nadat er een Diag4 tuningkit opgezet en afgesteld is. Motor is nagenoeg stock m.u.v. de 2 in 1 uitlaat van Bassani. 112 bhp en 196 Nm, da's niet weinig :Y) Dipje @ 2600 rpm was te verwachten omdat de Bassani aan de korte kant zit.
Motor loopt nu wat soepeler bij lage toeren/snelheden en zou ook minder schraal en (iets) koeler moeten draaien, ook al was het vandaag bijna warm genoeg om het kevlar van mijn broek vloeibaaar mijn laarzen in te laten lopen :+.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7yQs_yhwpTEUdX52zfozYAHbWio=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QVjAgBxo1lBx7CXgVMgC8gPL.jpg?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door botoo op 26-08-2022 10:32 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
PinusRigida schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:43:
[...]

Lol...

Je doet me aan een hersenbochtje denken dat ik onlangs had; zat tijdje geleden te bedenken: Waarom ATGATT gebruiken, die 2x "the" en "time" zijn toch overbodig?

Waarom niet gewoon AGA? All Gear, Always....

Lijkt me veel simpeler... (nu nog die ethiek in m'n eigen topics toepassen en misschien worden ze dan ooit gelezen :D )
Dat kan nog korter toch?
AG (Always Gear)

Mand :D

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
[...]

Groot gelijk dat je nog even gaat lessen.

Zelf een spijkerbroek van John Doe waar een kevlar legging in zit maar ik denk toch dat die warmer is dan mijn leren broek. Heb er een jas bij van Textiel. Sowieso draag ik het meeste leer, in mijn ogen net wat veiliger en voelt vertrouwder :)

Draag sowieso altijd een onderpak onder mijn leren pak maar die losse rugprotector die lekker tegen mijn rug zat maakte het gewoon vies warm.

Nou, was inderdaad warm zat met 32° :+

Op de snelweg voelde het zelfs nog warmer aan. Rug was lekker nat toen ik klaar was :P

• RealPG
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:21
cyntax schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:18:
Pas op met die orginele BMW telefoonhouder die in de navigatiehouder past. Dat ding dempt ten eerste niet veel trillingen waardoor je telefooncamara kapot kan gaan op den duur en ten tweede is de plastic klem niet stevig genoeg blijkbaar, die is al bij meerdere mensen afgebroken met het verlies van de telefoon tijdens het rijden als gevolg.
@cyntax Heb je van dat afbreken misschien een bron? Ben ook in de markt voor deze cradle maar kan via het web niet zo snel dergelijke ervaringen terugvinden.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-11 22:23
Over onveilige situaties gesproken, moet je eens in Italië gaan rijden met een zijspan.....

Volgens mij zijn ze in Italië namelijk helemaal niet bekend met zijspannen, al dan niet met aanhanger erachter.
Zo vaak als we nu gefotografeerd worden is echt niet meer normaal. Andere vakanties hebben we het ook wel gehad in Duitsland België en Frankrijk maar dit jaar slaat echt alles. Naast de,niet meer te tellen, mensen die claxonneren om te kunnen zwaaien.
Maar voornamelijk de hoeveelheid mensen die dan ook idiote capriolen uithalen op de snelweg om maar een filmpje of foto te maken is echt niet meer met tientallen goed te maken. Echt gewoon links inhalen, dan voor je gaan rijden passagier half over de achterbank hangend, dan aan de linkerkant van je over de vluchtstrook zich weer terug laten zaken zodat ik ze inhaal (cruise control staan aan dus ik rijd met een constante snelheid van ca 100km/h) en daarna over de vluchtstrook je weer rechts inhalen en pas weer doorrijden... En dat soort situaties echt niet maar enkele keren de afgelopen weken. Ook zie je ze ook met 130+ in je spiegel op je afkomen op de linkerrijbaan, dan vol in de ankers om een foto te kunnen maken als ze langs je komen maar de mensen die daar weer achter rijden schrikken zich een ongeluk. Levensgevaarlijk af en toe.

Ook op de camping of bij restaurants worden we continu gevraagd of ze een foto mogen nemen, wel netjes dat ze het vragen overigens, maar vraag me af of ze het niet zouden doen als we niet in de buurt zijn ;)

Of zou het niet zozeer het zijspan zijn maar aan de kleur liggen ;)

De wegen rondom en in Rome zijn overigens ook gewoon van kwalitatief uitermate teleurstellende kwaliteit. België lijkt een biljartlaken vergeleken hiermee......:(
Zou graag vering specialist hier zijn, gegarandeerd veel klandizie.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• FitTiv
  • Laatst online: 10:23
harley schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 20:19:
Over onveilige situaties gesproken, moet je eens in Italië gaan rijden met een zijspan.....

Volgens mij zijn ze in Italië namelijk helemaal niet bekend met zijspannen, al dan niet met aanhanger erachter.
Zo vaak als we nu gefotografeerd worden is echt niet meer normaal. Andere vakanties hebben we het ook wel gehad in Duitsland België en Frankrijk maar dit jaar slaat echt alles. Naast de,niet meer te tellen, mensen die claxonneren om te kunnen zwaaien.
Maar voornamelijk de hoeveelheid mensen die dan ook idiote capriolen uithalen op de snelweg om maar een filmpje of foto te maken is echt niet meer met tientallen goed te maken. Echt gewoon links inhalen, dan voor je gaan rijden passagier half over de achterbank hangend, dan aan de linkerkant van je over de vluchtstrook zich weer terug laten zaken zodat ik ze inhaal (cruise control staan aan dus ik rijd met een constante snelheid van ca 100km/h) en daarna over de vluchtstrook je weer rechts inhalen en pas weer doorrijden... En dat soort situaties echt niet maar enkele keren de afgelopen weken. Ook zie je ze ook met 130+ in je spiegel op je afkomen op de linkerrijbaan, dan vol in de ankers om een foto te kunnen maken als ze langs je komen maar de mensen die daar weer achter rijden schrikken zich een ongeluk. Levensgevaarlijk af en toe.

Ook op de camping of bij restaurants worden we continu gevraagd of ze een foto mogen nemen, wel netjes dat ze het vragen overigens, maar vraag me af of ze het niet zouden doen als we niet in de buurt zijn ;)

De wegen rondom en in Rome zijn overigens ook gewoon van kwalitatief uitermate teleurstellende kwaliteit. België lijkt een biljartlaken vergeleken hiermee......:(
This post is nothing without pics! Ben nou wel benieuwd of het een rechts inhaal vluchtstrookfoto waard is :7

• harley
Dacht dat ik hem al een keer gepost had

voor vertrek: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WWTa2LhaQPCYRhHGEYpO1Y1N61s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ujwewTjyhnksoGzZdrvDEnWG.jpg?f=fotoalbum_large

Na uitpakken in rome na dik 1700km
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RhAhXlQsCB41w50fE8EgddN9URI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Q7DfIrEsjqLMuUHCi59dB02.jpg?f=fotoalbum_large

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-11 21:29
Dat is tof zo zeg. Mooi set.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:12
Wat tof om weer iets van je te horen @harley
En inderdaad het blijven rare gasten die Italianen.

Ben je nog daar?
Zo ja dan deze protip:
I Fiori Di Zucca - Pizzeria Roma
https://maps.app.goo.gl/VMj9Nd4c74Hmkdns5
Alleen maar lokale gasten, erg druk dus even in de rij staan hoort er wel bij. Maar het eten.. *O* geweldig. O+

Met foto:
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/08/1661458977-400-x-540px-20140403_211603.jpg
Met mijn ex.. :$

[ Voor 9% gewijzigd door Bommes op 25-08-2022 22:47 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• harley
Snap je tweede zin niet helemaal (zal wel autocorrect probleempje zijn)
Maar ja we zitten nog in rome. Maandag naar Venetië en Dinsdag rijden we door naar oostenrijk. We zijn begin van de week ook al 2 dagen naar Napels/pompei geweest en natuurlijk de mooier wegen van de Amalfikust gereden, alhoewel de bussen niet blij waren met mij als tegenligger. Ik heb een elektrische achteruit, maar dat is op de startmotor dus gebruik ik eigenlijk nooit en al helemaal niet achteruit bergop, dan gaat die bus maar weer achteruit.

Over rev'it kleding. Ik heb zelf diverse kleding en ook gehad. Nu een commuter broek ideaal om snel aan te trekken zonder je schoenen uit te doen, en de horizon 2(volgens mij) jas waterafstond en dicht dankzij gelamineerd goretex membraan. Heb ook al enkele verstokte rukka dragers over op rev'it, wel de top of the line serie, maar dan is de kwaliteit vergelijkbaar maar wel een stuk goedkoper.

• Bommes
Sorry @harley er haar moeten staan:
Het blijven rare gasten die Italianen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
RealPG schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 20:05:
[...]

@cyntax Heb je van dat afbreken misschien een bron? Ben ook in de markt voor deze cradle maar kan via het web niet zo snel dergelijke ervaringen terugvinden.
Online na snelle search:
https://www.s1000xr.uk/index.php?topic=6523.0

Maar voornamelijk paar keer op GS facebook pagina langs zien komen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x1niO9xY2Q2sNj9xLWojHLm7DKE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6sJ5I0WQQA6aAKzCvgBpTzHG.jpg?f=fotoalbum_large

• jordeeeh
  • Nu online
harley schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 20:19:

Nou het viel mij sowieso op tijdens de vakantie in Italië (omgeving Gardameer) dat motoren daar als gekken rijden.
Uiteraard allemaal in korte broek/t-shirt. Maar dan op van die weggetjes om het meer in gaan halen terwijl er een tegenligger aankomt, gewoon tussen de auto's door zeg maar.
Op een gegeven moment 'wen' je er wel aan en pas je gewoon je plaats op de weg aan, maar de eerste keer schrik je je dood.

• R0y.
jordeeeh schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 07:39:
[...]

Nou het viel mij sowieso op tijdens de vakantie in Italië (omgeving Gardameer) dat motoren daar als gekken rijden.
Uiteraard allemaal in korte broek/t-shirt. Maar dan op van die weggetjes om het meer in gaan halen terwijl er een tegenligger aankomt, gewoon tussen de auto's door zeg maar.
Op een gegeven moment 'wen' je er wel aan en pas je gewoon je plaats op de weg aan, maar de eerste keer schrik je je dood.
In Azië zat ik eens in een soort zelfgebouwde zijspan gemonteerd aan een lichte motor die tegen het verkeer in ging op de ‘snelweg’ omdat hij zo eerder de juiste afslag kon pakken. _O-

Ze rijden daar wat minder hard en ze houden er rekening mee dat iedereen maar wat doet dus dat scheelt wel wat. Als je dan uit ons ‘veilige’ systeem stapt en daar terecht komt moet je wel even wennen.

Rijbewijs? Niet nodig. Wel een helm! Zorg maar dat je die bij je hebt! Op hoeft niet. Is ook alleen maar irritant. :o

[ Voor 6% gewijzigd door R0y. op 26-08-2022 07:46 ]

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:55

cooper_s1

MINI's rule

harley schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:35:

voor vertrek: [Afbeelding]

[Afbeelding]
Gaaf om te zien zo'n combinatie... hopelijk ben je die 1700 km niet in 1 dag gaan rijden?
Zo benieuwd hoe zoiets rijd...

• harley
Ja rijden kunnen ze als idioten hier in Italië ook de motorrijders. Maar het valt me wel op dat er relatief weinig "echte" motoren zijn vooral scooters en het en der een verdwaalde ga. Denk dat ik nu pas een Ducati of 3 heb gezien sinds ik hier ben.
En die scooters soms snap ik ze wel maar ze zijn vaak ook de reden van de opstoppingen omdat ze zich er maar blijven tussen proppen waardoor de rest van het verkeer gewoon niet door kan. Als ze gewoon heel even wachten dan lost het hele probleem vanzelf, bij stoplichten en bij smalle tunnels enzo, maar nee zo werkt het hier niet.

Nee die 1700km hebben we lekker rustig in drie dagen gedaan. Tis vakantie geen race ;)

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-11 22:27

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
harley schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:35:

voor vertrek: [Afbeelding]

[Afbeelding]
Vet hoor!

Zijn jullie nou met 3 personen op 1 bike op vakantie? En een flinkje tent ook!

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Allen, ik ben voornemens om (eindelijk) de OP een beejte op de schop te nemen. Niet al te veel aanpassen, maar een quick touch up (anders komt het er nooit van vrees ik), en gezien vele handen licht werk maken, wil ik jullie vragen om mee te denken. Dingen waar ik aan denk:
  • Up-to-date linkjes
  • Plaatsnamen toevoegen (indien gewenst)
  • Extra linkjes die iedereen handig vind
  • Outdated info verwijderen/aanpassen
Dus, zie jij informatie die niet meer klopt? Een linkje dat gebroken is? Dan vraag ik je om het volgende te doen:
  1. Deze link openen:
    Members only:
    Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
  2. Links op de plaknotitie knop klikken.
  3. Je suggestie delen, en daarbij ook je username vermelden (mocht ik vragen hebben ofzo).
  4. De juiste kleur voor de suggestie kiezen: groen is een toevoeging, rood is een correctie (dit helpt mij straks dit makkelijker te verwerken).
Ook, mocht je woonplaats toegevoegd willen zien (of voor meer privacy, zoals ik het bij benadering heb toegevoegd), dan heb ik daar dit simpele bestandje voor gemaakt:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Verder heb ik eerder al eens een paar posts gepint, die wil ik hier ook in meenemen. Alvast bedankt. Ik zal dit de komende dagen zo nu en dan herposten, en binnenkort mee aan de slag gaan :)

Afsluitend, hier een kleine poll om te checken wat een gewenste lay-out is:

Poll: Wat is de beste set up van de OP?
Veel tekst, zoals nu
Meer linken naar informatie, minder tekst in de OP
Combinatie van redelijk veel tekst, en wat linkjes
Anders, nl. (voeg het toe aan de suggestielijst via eerder genoemde link)
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404761&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Na het experimenteren met wegwerp gehoorbescherming, wil ik toch pasgemaakte aanschaffen. Ik zit nog te twijfelen over de beste keuze voor mij. Ik neig nu naar Pluggerz, maar helaas gaan die maar tot 25 dB en gezien ik veel snelweg rijd lijkt me 30 dB fijner. Echter heb ik daar nog geen pasgemaakt bescherming voor gezien. Iemand een idee?

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@LankHoar Alpine Motosafe Custom https://www.alpine.nl/pro...4d?variant=42872967233755 Zwaarste demping (wit) gaat tot 26 dB. Zelf heb ik de groen 23 dB en dat is wmb prima op de snelweg, e.e.a. ook afhankelijk van je helm natuurlijk. Bij mij zitten ze best comfortabel (ook na uren en uren) als ze goed in je oor zitten en dat was nog wel een handigheidje om te leren

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• RealPG
cyntax schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 22:50:
[...]Online na snelle search:
https://www.s1000xr.uk/index.php?topic=6523.0

Maar voornamelijk paar keer op GS facebook pagina langs zien komen:
[Afbeelding]
Dank! Ik wacht het nog even af en blijf vooralsnog mijn AliExpress cradle gebruiken. Ben blij verlost te zijn van het Navigator VI spookvinger drama.

• nldls
LankHoar schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:16:
Na het experimenteren met wegwerp gehoorbescherming, wil ik toch pasgemaakte aanschaffen. Ik zit nog te twijfelen over de beste keuze voor mij. Ik neig nu naar Pluggerz, maar helaas gaan die maar tot 25 dB en gezien ik veel snelweg rijd lijkt me 30 dB fijner. Echter heb ik daar nog geen pasgemaakt bescherming voor gezien. Iemand een idee?
Bedrijfsmatige of via een gehoorapparaat winkel (beter horen etc) Ik heb industriele met 30 db demping. Tov mijn Cardo vind ik het soms wel erg veel demping en denk ik ergens dat het beter is om iets minder te dempen. Aan de andere kant mag je meestal gratis doppen wisselen.

Huidige doppen zijn van Audinc

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
botoo schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:34:
@LankHoar Alpine Motosafe Custom https://www.alpine.nl/pro...4d?variant=42872967233755 Zwaarste demping (wit) gaat tot 26 dB. Zelf heb ik de groen 23 dB en dat is wmb prima op de snelweg, e.e.a. ook afhankelijk van je helm natuurlijk. Bij mij zitten ze best comfortabel (ook na uren en uren) als ze goed in je oor zitten en dat was nog wel een handigheidje om te leren
Ik heb nu de MotoSafe Pro van Alpine, die bevielen altijd wel redelijk goed. Niet 100%, en vooral niet meer comfortable na 4+ uren, maar beste wat ik heb geprobeerd aan niet op maatgemaakte doppen. Deze zijn op zich dus wel interessant, maar 26dB is nog steeds misschien niet voldoende.
nldls schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:19:
[...]

Bedrijfsmatige of via een gehoorapparaat winkel (beter horen etc) Ik heb industriele met 30 db demping. Tov mijn Cardo vind ik het soms wel erg veel demping en denk ik ergens dat het beter is om iets minder te dempen. Aan de andere kant mag je meestal gratis doppen wisselen.

Huidige doppen zijn van Audinc
Goede tip, ik zal Beter Horen eens bellen. Prijs is gunstig, maar helaas staat er niet bij hoeveel dB ze dempen, wel handig om te weten.

Audinc klinkt ook wel interessant, maar is wel erg aan de prijs (die goedkopere van ze steken wel uit, en dat werkt voor mij niet heb ik gemerkt). Welke heb je precies? Hoe bevallen ze?

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01:21

steveman

Comfortabel ten onder

steveman schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:59:
Welk poffertje heeft dit ontworpen?[Afbeelding]

in deze orientatie wil ie bijna kantelen, met de punten naar binnen is weer geen match met de uitsparingen in de vorkpoten

En z'n broer heeft het in elkaar gelast

[Afbeelding]

8)7

Ik heb nog wat 20x20 koker en 10mm rondstaf, flans zelf wel wat in elkaar. Man man man.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mn6oaDQMuzeUm2_fdqyO_ZOnK-E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Gekn3EwEfAH4NKM4LaQuzchG.png?f=fotoalbum_large

Zeau!

En straks nog even wat extra vliegjes gaan verzamelen oOo

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-11 20:01
RealPG schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 20:05:
[...]

De cradle zelf werkt erg fijn, maar bij mij is de veer van de beugel binnen een maand kapot gegaan. Daarna ging het mechanisme erg zwaar en enkele dagen later brak de beugel. Dit was van vrij dun plastic gemaakt.
Gelukkig mijn geld zonder problemen teruggekregen, een vervangende cradle zou zinloos zijn gezien het slechte ontwerp dat mijn inziens nooit lang heel kan blijven bij dagelijks gebruik.

• harley
@LankHoar jeps 3 personen. En inderdaad tentje is niet klein. We overwegen ook weer naar een iets kleinere piramide tent te gaan. Maar dat is vooral vanwege opbouwgemak dit is een tunneltent en dat is toch wat meer werk en niet echt geschikt voor rondtrekken.

Oordoppen heb ik van beter horen en dan kun je zelf kiezen welke demping je krijgt, je hebt keuze uit 7 filters.

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-11 14:11
RealPG schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:11:
[...]

Dank! Ik wacht het nog even af en blijf vooralsnog mijn AliExpress cradle gebruiken. Ben blij verlost te zijn van het Navigator VI spookvinger drama.
Ik heb niet helemaal goed opgelet, maar welke cradle is dat?

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:52
LankHoar schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 18:44:
[...]

Ik heb nu de MotoSafe Pro van Alpine, die bevielen altijd wel redelijk goed. Niet 100%, en vooral niet meer comfortable na 4+ uren, maar beste wat ik heb geprobeerd aan niet op maatgemaakte doppen. Deze zijn op zich dus wel interessant, maar 26dB is nog steeds misschien niet voldoende.
+1 voor de alpine. Hiervoor heb ik meerdere geprobeerd van verschillende merken, maar alles jeukte ontzettend na een half uurtje oid. De alpine voel ik bijna niet zitten.

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:52
En nog een pro tip; altijd je vizier dichtdoen. Het is weer wespen seizoen en ik kreeg er een vol op m’n bakkes vandaag vlak bij m’n oog. Zag eerst niet wat het was maar blijkbaar was die half bewusteloos en kroop die vrolijk in m’n helm bij m’n mond. Ben nog nooit zo snel gestopt om m’n helm af te doen.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:48

Destruction

(ex-)Automonteur

gebruikershaes schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 23:51:
En nog een pro tip; altijd je vizier dichtdoen. Het is weer wespen seizoen en ik kreeg er een vol op m’n bakkes vandaag vlak bij m’n oog. Zag eerst niet wat het was maar blijkbaar was die half bewusteloos en kroop die vrolijk in m’n helm bij m’n mond. Ben nog nooit zo snel gestopt om m’n helm af te doen.
Dit is de tijd van het jaar om daar goed mee uit te kijken inderdaad.

Ik heb een paar jaar geleden mazzel gehad. Ik reed met m'n vizier open, ik besluit dat maar 's dicht te doen en het vizier was misschien net 2s dicht of er knalt een wesp tegenop. Die had ik anders in m'n oog gehad... :X

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zonnebril op en goed kauwen 8)

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Een keer met een gangetje van 30km/h even het vizier open gedaan, was zo ontzettend warm...

Vliegt er een hommel recht op m'n oog af. Ik was snel genoeg met m'n oog dicht doen, maar de pijn van de impact! Gelukkig niet nog eens extra gestoken.

Had dit echt niet met 50, 80, ... moeten hebben.

Ik snap ook niet dat er wielrenners zijn die zonder bril fietsen.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Wat te bedenken voor een opspattend steentje, een keer een gehad tegen mijn vizier wat dicht zat gelukkig.
Kon meteen een nieuwe bestellen. Je ogen beschermen is cruciaal!

[ Voor 5% gewijzigd door cooper_s1 op 27-08-2022 08:37 ]

• UTwizard
  • Nu online
botoo schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 17:18:
112 bhp en 196 Nm, da's niet weinig :Y)
196 NM :D Bij volgas draait de wereld een stukje sneller of langzamer afhankelijk van welke kant de motor op staat? :P

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Destruction schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 23:57:
[...]

Dit is de tijd van het jaar om daar goed mee uit te kijken inderdaad.

Ik heb een paar jaar geleden mazzel gehad. Ik reed met m'n vizier open, ik besluit dat maar 's dicht te doen en het vizier was misschien net 2s dicht of er knalt een wesp tegenop. Die had ik anders in m'n oog gehad... :X
ik kwam tijdens het inbouwen van m'n interphone nog twee wespen tegen..
:+

• nldls
@LankHoar Ik heb deze van Audinc Filter Extreem is 30 db. Je kunt hem ook zonder greepje bestellen.

Ze hebben 13, 19, 23 en 30 db demping. Nu zijn de mijne blauw met een klein greepje en een metalen balletje voor de voedingsindustrie, maar op de motor werken ze perfect. Ook dat kleine greepje die ik er aan heb zitten voel ik niet onder de helm.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:02

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

steveman schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 18:45:
[...]

[Afbeelding]

Zeau!

En straks nog even wat extra vliegjes gaan verzamelen oOo
Goedkoop is duurkoop he ;)

Als je ooit een nieuwe haalt deze kopen: https://www.tenkateshop.c...TBkf2pjC-EFRoCP5cQAvD_BwE

Ik heb hem (het vorige model) nu zo’n 17 jaar. En hij kan er nog wel 17 tegenaan ;).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 09:41:
[...]

...
De meeste mensen komen daar helaas pas achter op het moment ze d'r brommer een keer van het asfalt hebben mogen rapen.... :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:27
[...]

Als je ooit een nieuwe haalt deze kopen: https://www.tenkateshop.c...TBkf2pjC-EFRoCP5cQAvD_BwE

Ik heb hem (het vorige model) nu zo’n 17 jaar. En hij kan er nog wel 17 tegenaan ;).
Tenzij je een motor koopt met enkele swingarm of koop je een motor waar de paddock op past?

Never ever financial advice...

• Melkunie
  • Laatst online: 23:52
Voor de warme dagen dat ik het vizier open wil heb ik een veiligheidsbril, kan het toch nog wel wat hebben.
Heb op het moment deze. Pootjes zijn enorm plat en flexibel dus prettig onder de helm. Heb er ook een foamrandje bij tegen stof.
Ging ook prima offroad door het stof met 3 voorgangers die ik door hun wolken niet eens meer kon zien :+

Edit: mijn helm (Scorpion ADX1) heeft ook een ingebouwd zonnenvizier maar die is knap waardeloos. Het wordt allemaal wel donker, maar ook enorm wazig, onveilig gewoon. Is die donkere veiligheidsbril van een tientje een stuk beter in.

[ Voor 16% gewijzigd door Melkunie op 27-08-2022 11:20 ]

• RealPG
BvZwolle schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:24:
[...]

Ik heb niet helemaal goed opgelet, maar welke cradle is dat?
Ik gebruik deze: https://nl.aliexpress.com...bLtA&gatewayAdapt=glo2nld
Overigens i.c.m. de BMW Connected app waar ik best tevreden over ben.

• RealPG
Phyth0n schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 20:59:
[...]

De cradle zelf werkt erg fijn, maar bij mij is de veer van de beugel binnen een maand kapot gegaan. Daarna ging het mechanisme erg zwaar en enkele dagen later brak de beugel. Dit was van vrij dun plastic gemaakt.
Gelukkig mijn geld zonder problemen teruggekregen, een vervangende cradle zou zinloos zijn gezien het slechte ontwerp dat mijn inziens nooit lang heel kan blijven bij dagelijks gebruik.
Blijft bizar dat ik mijn AliExpress cradletje, van destijds €8,85, al een jaar intensief gebruik, zonder één enkel issue 8)7

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:19
kazzzdafke schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 10:12:
[...]

Tenzij je een motor koopt met enkele swingarm of koop je een motor waar de paddock op past?
Zoveel motoren zullen er vast niet zijn met een enkele swingarm aan de voorkant :P

Gamertag: timmie271

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

[...]

Mja ik heb nog een model voor de voorkant, die in het balhoofd pakt, zodat je ook de vorkpoten kunt verwijderen.

Maar ik zocht een kleinere voor bandenwissels op vakantie. Wilde eerst helemaal zelf wat maken, maar toen ik deze prijs zag, tja kan ik niet tegen lassen.

Ook nog even een constructie overwogen met de aanhanger en de krik van de auto... Beter van niet :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

timmie271 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 12:03:
[...]

Zoveel motoren zullen er vast niet zijn met een enkele swingarm aan de voorkant :P
Ik ken er sowieso al één .... De Yamaha GTS1000

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/84/Yamaha_GTS1000_01.jpg

Zo'n machine rijdt overigens Bril-Jant lekker en stuurt ook zo!!! Systeem was destijds z'n tijd ver vooruit én tevens veel te duur om verder in productie te houden.

De opvolger, met de naam FJR1300, is een veel simpeler apparaat geworden, helaas 8)

BiMoTa heeft dat hele systeem volgens mij later ook nog eens 'geleend' (in licentie) om er een eigen model mee uit te rusten.

[ Voor 57% gewijzigd door Will_M op 27-08-2022 13:22 ]

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Reed @MMach niet op zo'n exemplaar?

"Tiroler, threesome" schiet me ook opeens te binnen...

Holy crap, dat was in 2009 :o

ToolkiT in "Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14"

Geheugen doet het nog een beetje.

[ Voor 89% gewijzigd door steveman op 27-08-2022 17:40 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Durf ik je niet te zeggen. Ik weet wel dat er op MF destijds een gast was die zo'n ding verbouwd had tot een schitterend mooie naked bike. Die gozer maakte van wel meer Yamaha's de meest fantastische eigenbouw projecten, o.a. een TRX welke met een R6 / RJ15 'gekruist' was.. :o :+

Hier bij mij in 't dorp woont een gast welke ik goed ken die een stuk of 10 van die machines, al dan niet in onderdelen, heeft staan. Een aantal jaar geleden reed ie praktisch heel Europe af / door om die machines te verzamelen.

[ Voor 21% gewijzigd door Will_M op 27-08-2022 13:32 ]

• kazzzdafke
  • Laatst online: 10:27
timmie271 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 12:03:
[...]

Excuus… duidelijk dat ik niet alles gelezen heb 😂

Never ever financial advice...

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Will_M schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 13:08:
[...]
BiMoTa heeft dat hele systeem volgens mij later ook nog eens 'geleend' (in licentie) om er een eigen model mee uit te rusten.
Dat van de Bimota Tesi was wel anders en niet éénzijdig. Er zijn verschillende alternatieve voorwielophangingen. Die van Yamaha schijnt inderdaad wel erg fijn te zijn. Maar die machine was erg duur en mensen zijn vaak toch een beetje bang van dat soort nieuwe dingen.

• Bommes
En, zelfs voor die tijd, behoorlijk dorstig.
Een flinke mislukking voor Yamaha helaas, verkopen vielen erg tegen.

• Kalevandaal
  • Laatst online: 07-11 16:48
Gisteren (weer eens) een motor gehuurd via Motorshare bij een Amsterdamse dealer oOo
Ophalen vanaf 9 uur, terug voor 17.00.
Zoals gewoonlijk was ik op tijd (8.50) en zat dus op 9 uur op de motor (Yamaha Tracer 9 GT).
Om aardig te zijn voor de dealer was ik op tijd terug (16.30). De rest van de dag gereden met ca. 45 minuten pauze.
Helaas betekent dit ook dat ik geen foto’s heb gemaakt (want sturen en foto’s maken gaat niet) 8)7
Al met al toch bijna 300 km weg getikt 8)

Begonnen om van Amsterdam naar kust te rijden (Zandvoort), waarna af te zakken richting Noordwijk.
Daarna richting het oosten en weer terug klimmen naar het noorden.
Rond 12 uur met twee collega’s afgesproken en met z’n drieën Noord Holland in gereden (grofweg via Beverwijk > Zaandam > omgeving Purmerend > Schagen > Alkmaar en terug).

Eenmaal weer thuis aanbeland met m’n vrouw in gesprek dat huren ook “water naar de zee brengen is”.
Ritje kost nu ca. 150-175 euro, met meerdere ritjes per jaar zou dat beter in het spaarpotje voor een motor kunnen :X.
Overigens denk ik dat ik beter wel kan rijden om het gevoel te behouden, maar ben het wel eens dat huren zonde geld is, wat denken jullie?

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Kalevandaal schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 06:53:

Eenmaal weer thuis aanbeland met m’n vrouw in gesprek dat huren ook “water naar de zee brengen is”.
Ritje kost nu ca. 150-175 euro, met meerdere ritjes per jaar zou dat beter in het spaarpotje voor een motor kunnen :X.
Overigens denk ik dat ik beter wel kan rijden om het gevoel te behouden, maar ben het wel eens dat huren zonde geld is, wat denken jullie?
Tsja, sinds mijn vrouw wel eens 50euro voor een fles Shampoo heeft betaald heeft ze weinig in te brengen in zoiets. :+

Als je een motor serieus overweegt is zoiets natuurlijk de beste proefrit.
Als een hobby je goede ontspanning / een grote glimlach geeft is het het wel waard.

Ik bedoel, wat is spaargeld waard als je saai thuis zit, en je spaargeld elk jaar waarde verliest? :Z

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:14
Kalevandaal schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 06:53:
Gisteren (weer eens) een motor gehuurd via Motorshare bij een Amsterdamse dealer oOo
Ophalen vanaf 9 uur, terug voor 17.00.
Zoals gewoonlijk was ik op tijd (8.50) en zat dus op 9 uur op de motor (Yamaha Tracer 9 GT).
Om aardig te zijn voor de dealer was ik op tijd terug (16.30). De rest van de dag gereden met ca. 45 minuten pauze.
Helaas betekent dit ook dat ik geen foto’s heb gemaakt (want sturen en foto’s maken gaat niet) 8)7
Al met al toch bijna 300 km weg getikt 8)

Begonnen om van Amsterdam naar kust te rijden (Zandvoort), waarna af te zakken richting Noordwijk.
Daarna richting het oosten en weer terug klimmen naar het noorden.
Rond 12 uur met twee collega’s afgesproken en met z’n drieën Noord Holland in gereden (grofweg via Beverwijk > Zaandam > omgeving Purmerend > Schagen > Alkmaar en terug).

De vraag is wat goedkoper/duurder is.

Als je maar een paar keer per jaar rijdt, zou huren op deze manier nog wel eens goedkoper kunnen zijn.

Als je dezelfde motor zou kopen heb je wegenbelasting, verzekering, afschrijving, onderhoud en wellicht stalling als (vaste) kosten.

Met een nieuwe motor zal dat optelsommetje (vooral door de afschrijving) al snel meer zijn denk ik. Dus dan is het helemaal niet zo gek om af en toe te huren.

Vooral jezelf er niet slecht over voelen, mooi dagje gehad toch zo? :D

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-11 14:51

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Het gaat er denk ik ook om of je motorrijden gewoon leuk vindt, of dat je leven er geheel of gedeeltelijk om draait. Ergens daar tussenin ligt het omslagpunt tussen hebben en huren.

Persoonlijk word ik nog steeds vrolijk als ik even in m’n garage moet zijn en de motor in de wachtstand zie staan :) Als ik om 19:00 uur zin heb om een uurtje te rijden, dan kan dat. Of op zondagochtend om 8:00 uur. Financieel waarschijnlijk niet verantwoord als je kijkt naar kosten per kilometer, maar daar is het hobby voor.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Joepla schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 10:00:
Het gaat er denk ik ook om of je motorrijden gewoon leuk vindt, of dat je leven er geheel of gedeeltelijk om draait. Ergens daar tussenin ligt het omslagpunt tussen hebben en huren.

Persoonlijk word ik nog steeds vrolijk als ik even in m’n garage moet zijn en de motor in de wachtstand zie staan :) Als ik om 19:00 uur zin heb om een uurtje te rijden, dan kan dat. Of op zondagochtend om 8:00 uur. Financieel waarschijnlijk niet verantwoord als je kijkt naar kosten per kilometer, maar daar is het hobby voor.
Licht er ook maar aan wat voor een motor je aanschaft, een fonkelnieuwe Tracer GT of een 2de hands ander model...

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-11 14:51

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

cooper_s1 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 14:25:
[...]

Licht er ook maar aan wat voor een motor je aanschaft, een fonkelnieuwe Tracer GT of een 2de hands ander model...
Ik heb dus zo’n 2ehands ander model en ook daarvoor moet ik een hele tijd werken om die te kunnen kopen. Maar ja, ik zit dus op de schaal “gewoon leuk … je leven draait erom” redelijk aan de rechterkant. Huren doe ik alleen tijdens vakantie en dan is thuiskomen en rijden op de eigen brommert steeds weer een feest.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

• Kalevandaal
  • Laatst online: 07-11 16:48
DrivinUCrazy schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 09:18:
Belangrijkste vraag: hoe beviel die?
Om met de meest eenvoudige vraag te beginnen:
Ja goed. Zat goed, reed goed. Allemaal geen probleem, zou hem zo in de tuin willen hebben.

Maar om bij de overige punten te komen: nee er komt geen nieuwe. Daar is het budget/inkomen niet naar :X
Dus er wordt langzaamaan gespaard voor een tweedehands.
De prijs van de tweedehandsjes is helaas erg gestegen, dus we gaan denk ik nog een jaartje doorsparen O-)

Dit is de 3e huurmotor om verschillende motoren te verkennen.
Andere waren Z900 (4 cil) en Versys 650 (2 cil).
De Tracer had een 3 cilinder en staat wat mij betreft bovenaan.
De Versys had ik ver vooruit geplanned om te huren met als gevolg dat het zeek uit de lucht.
Dit zorgt voor een grote irritatie omdat ik dus wel moet rijden (is op zich niet verkeerd voor de ervaring maar leuk is anders) gezien er voor betaald is.

De vraag is dus eigenlijk of ik moet stoppen met huren en over een tijd gewoon kopen? Of wel huren en wat later kopen (zeg price range 4-7k)

TL;DR: ik wil ook een motor hebben om te kunnen rijden wanneer ik wil 8)

• _Sunnyboy_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 19:12

_Sunnyboy_

Mooooooooooooooooo!

Als je geen nieuwe motor wil kopen kijk dan ook eens bij Motorshare. Daar huur je van particulieren, dus daar zit vanalles tussen. Ik heb na het behalen van mijn rijbewijs eerst een jaar vanalles gehuurd, vooral via Motorshare, en daarna wist ik wat ik wilde hebben en kon betalen.

[ Voor 0% gewijzigd door _Sunnyboy_ op 28-08-2022 21:44 . Reden: Typo ]

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Vanmorgen 08:00 zat ik op de motor, vanavond 22:00 was ik weer thuis. Drie halfuur stops gehad en twee tankstops. Rondje Zeeland zonder snelwegen (behoudens 50 km naar startpunt en 120 km vanaf eindpunt naar huis). Het was druk genoeg om urenlang een gem snelheid te halen van net 30 op de 60 km wegen.

En toch: geweldige rit gehad, een soort kleine Iron Butt gorganiseerd door het chapter die het de zitvlees ride noemt.

Dagteller te laat aangezet (moet een 20 km bij).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eN6BnjpFkmImVrpUa4inIZ2Yhyg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F33WHKGNwdOjnWlIYgftJKr9.jpg?f=fotoalbum_large

De Dyna en ik beginnen aan elkaar te wennen oOo :>

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Hkuit
  • Laatst online: 17-11 21:08
_Sunnyboy_ schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 21:28:
Als je geen nieuwe motor wil kopen kijk dan ook eens bij Motorshare. Daar huur je van particulieren, dus daar zit vanalles tussen. Ik heb na het behalen van mijn rijbewijs eerst een jaar vanalles gehuurd, vooral via Motorshare, en daarna wist ik wat ik wilde hebben en kon betalen.
Jij bent grappig;
Dat is precies wat hij gedaan heeft >:)

• R0y.
botoo schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 22:55:
Vanmorgen 08:00 zat ik op de motor, vanavond 22:00 was ik weer thuis. Drie halfuur stops gehad en twee tankstops. Rondje Zeeland zonder snelwegen (behoudens 50 km naar startpunt en 120 km vanaf eindpunt naar huis). Het was druk genoeg om urenlang een gem snelheid te halen van net 30 op de 60 km wegen.

En toch: geweldige rit gehad, een soort kleine Iron Butt gorganiseerd door het chapter die het de zitvlees ride noemt.

Dagteller te laat aangezet (moet een 20 km bij).

[Afbeelding]

De Dyna en ik beginnen aan elkaar te wennen oOo :>
Toevallig een stop gehad bij het Veerse meer? Net voor Wolphaartsdijk.

• UTwizard
  • Nu online
Gisteravond hebben mijn vriendin en ik ons eerste ritje gedaan als ANWB stelletje, zij op haar rode Monster 797 en ik op mijn (voor mij) nieuwe gele Monster 821:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/di4OFar14JtuYeLQh21xYaqk6dE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1n4mGs62dUWtkD1gCESd3Oxn.jpg?f=user_large

Alleen onze kleding past nog niet bij elkaar. Dat moeten we dus nog even op elkaar afstemmen :+

Maar zonder gekheid, na 12 jaar alleen maar soepele 4-cilinder japanners te hebben gereden is dit wel het andere uiterste van het spectrum, maar dat was ook juist waar ik naar op zoek was :)

• botoo

botoo

💀 too old to die young

R0y. schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 07:58:
Toevallig een stop gehad bij het Veerse meer? Net voor Wolphaartsdijk.
Durf ik niet te zeggen, we waren met z'n drieen, alledrie zwart (duh), we zijn gestopt waar het uitkwam, niet geplanned. Eén late lunchstop was bij een parkeerterrein met een snackbar genaamd 'Lekkerbek' maar welke dijken of dorpjes het waren geen idee.

Dit was de route:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XR2vS1ybcuV2vhgEUpf5FtZreNA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NRXuOlJ23PF3EUCHqNj6DxPC.jpg?f=fotoalbum_large

En dit het kleurrijke team:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/phRnkOugZ94xay_igAOuPk-5mhY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ngE80xFaui2r3b5x8p9qIMm9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door botoo op 29-08-2022 11:17 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

UTwizard schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:35:

Alleen onze kleding past nog niet bij elkaar. Dat moeten we dus nog even op elkaar afstemmen :+
Jij een rood pak, zij een geel pak natuurlijk hè 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

UTwizard schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:35:
. . . mijn (voor mij) nieuwe gele Monster 821:

Maar zonder gekheid, na 12 jaar alleen maar soepele 4-cilinder japanners te hebben gereden is dit wel het andere uiterste van het spectrum, maar dat was ook juist waar ik naar op zoek was :)
Uiteindelijk wil je toch een Harley :+ , alhoewel die Ducatista's ook wel een vergelijkbaar sterke band met 'hun' merk hebben :Y

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• UTwizard
  • Nu online
Vrijdag schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:31:
[...]

Jij een rood pak, zij een geel pak natuurlijk hè 8)
Maar dan wel -net- een andere kleurtoon zodat het nog meer opvalt :P
botoo schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:40:
[...]

Uiteindelijk wil je toch een Harley :+ , alhoewel die Ducatista's ook wel een vergelijkbaar sterke band met 'hun' merk hebben :Y
Een Harley zie ik mezelf niet snel rijden, maar een paar jaar terug riep ik datzelfde van Ducati dus wie weet.

Het klopt dat wel dat Ducatista's ook behoorlijk fanatiek kunnen zijn, zo werd mijn vriendin al (knipogend) voor gek verklaard dat ze een Monster rijdt zonder droge koppeling. Maar haar 797 is wel oldschool luchtgekoeld, daar scoorde ze dan wel weer punten mee geloof ik :+

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@UTwizard tegen de tijd dat je een grijze baard laat groeien en niet meer plat de bochten doorgaat is het tijd om de laatste stap te zetten :+

(steppies/uitlaat/jiffy aan de grond blijft vervelend)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:08
Heeft iemand zoiets thuis staan, mogelijk van ander merk?

Ben benieuwd of het accuraat is qua balanceren.

Afbeeldingslocatie: https://www.tradeinn.com/f/13642/136428991_4/hi-q-tools-balancing-machine.jpg

Nog redelijk compact ook, na demontage armen.
Pagina: 1 ... 429 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.