Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:40
SmurfLink schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:26:
[...]

Zolang je maar niet weer rare foto's met messen gaat sturen mag je van mij NederDuits blijven brabbelen hoor. :p
O, nu ineens vind ze mij weer schattig :+

Messen, boren, werkfoto's :P

• MichielK71
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 17:09
Ooit naar de 24 uur van Spa-Francorchamps geweest. Toen daar nog motor endurance races werden gehouden.

Stonden daar in de buurt op een grasveld wat omgetoverd was in een kampeerplaats. Toen we in Spa boodschappen gingen doen kwam ik er achter dat de Walen het domweg vertikken om Nederlands (Vlaams) te spreken. Als je ze dan in het Nederlands gaat uitkafferen verstaan ze je ineens wel🤬

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
MichielK71 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:33:
Ooit naar de 24 uur van Spa-Francorchamps geweest. Toen daar nog motor endurance races werden gehouden.

Stonden daar in de buurt op een grasveld wat omgetoverd was in een kampeerplaats. Toen we in Spa boodschappen gingen doen kwam ik er achter dat de Walen het domweg vertikken om Nederlands (Vlaams) te spreken. Als je ze dan in het Nederlands gaat uitkafferen verstaan ze je ineens wel🤬
:9 Tja 't zijn bijna Fransozen he.

Was ook weer even heerlijk in Disney, medewerkers die pretenderen geen Engels te spreken. Vrienden van me met wie ik was spraken geen Frans dus probeerden het netjes in het Engels... en als die Fransozen zo lekker onbeleefd zijn komt deze kut Hollander dr in het Frans naast spreken. Ja dan kunnen ze ineens niet meer onbeleefd zijn, chauvinistische eikels. >:)

SmurfLink wijzigde deze reactie 08-10-2019 21:42 (25%)

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 00:19
De makkelijkste oplossing als mensen doen alsof ze je niet verstaan, is gewoon HEEL HARD TE GAAN PRATEN 8)

Acties:
  • +10Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Vrijdag schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:49:
De makkelijkste oplossing als mensen doen alsof ze je niet verstaan, is gewoon HEEL HARD TE GAAN PRATEN 8)
Behalve als je tegen @timmie271 praat... :P maakt niet uit hoe hard je praat als die z'n philips oorbellen uit heeft staan.

• Joopieboy
SmurfLink schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:55:
[...]

Behalve als je tegen @timmie271 praat... :P maakt niet uit hoe hard je praat als die z'n philips oorbellen uit heeft staan.
_O_

• timmie271
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 17:07
SmurfLink schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:55:
[...]

Het zijn phonak oorbellen ja :N :N

Maar dat andere klopt ook niet hoor O-) O-)
Stiekem weiger ik te luisteren :+

XBOX live: timmie271 add me for FM7 and other games :)

• Joopieboy
Chronisch en Oost-Indisch doof, aka tim doof :+

• Chakotay
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 15-10 08:48

Chakotay

Lick here to continue

Heh, zo heb ik wel eens in Wallonië met een rotte accu gestaan, maar een paar km van de Nederlandse grens... ANWB gebeld die uiteindelijk een Monsieur du Depannage gestuurd had, maar die vent weigerde om ook maar een woord Nederlands, Duits of Engels te spreken. Uiteindelijk wel gered met de paar worden Frans die ik kan, maar ideaal is anders. Sip naar de motor waar de accu al van toegankelijk is gemaakt wijzen en 'ne pas du start' roepen kom je een heel eind mee blijkbaar :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• lolgast
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 21:59
@timmie271 Zoiets? (bericht is nep, maar moest er wel aan denken :+ )

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21:40

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

lolgast schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 08:05:
@timmie271 Zoiets? (bericht is nep, maar moest er wel aan denken :+ )
[Afbeelding]
#EindBaas

A wise man once said: 'Work is not a place."

• steveman
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 23:17

steveman

"Be curious"

MichielK71 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:33:

De receptie van het ziekenhuis in Bastogne spreekt ook alleen maar frans.
En naar wat ik hoorde: De artsen moesten "unconscious" uitbeelden _O- "Did you go *laat hoofd en armen slap hangen*?"

Ik bedoel wtf dat zijn hoog opgeleidde mensen!

Ik, elke keer als ik franssprekend gebied weer verlaat: *O*

Met name op wintersport wel toffe fransen meegemaakt hoor, showboardinstructeurs en zo, dus ze zijn er wel

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• aidanl
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 15-10 11:18
In mijn ervaring willen de fransen inderdaad niet snel engels proberen te spreken als je ze zelf direct in engels aanspreekt. Als je het echter eerst probeert in het frans en dan toch omschakelt zijn ze wat toegankelijker omdat je het wel geprobeerd hebt.

2 jaar terug vanuit NL naar het zuiden van Spanje gereden met het koekblik. Snapte achteraf pas waarom mensen mij vreemd aankeken... probeerde spaans in Frankrijk te praten en frans in Spanje 7(8)7
Lijkt te veel op elkaar

aidanl wijzigde deze reactie 09-10-2019 11:07 (4%)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@aidanl "parlez-vous anglais" telt dan helaas niet mee als poging tot Frans spreken naar mijn ervaring :+

• SmurfLink
  • Niet online
Chakotay schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:16:
@aidanl "parlez-vous anglais" telt dan helaas niet mee als poging tot Frans spreken naar mijn ervaring :+
Voulez-vous coucher avec moi ce soir telt dan uiteraard weer wel. ;)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@SmurfLink ik weet niet of de gemiddelde wegenwachter er enthousiast van word als ik dat roep :+

• Vrijdag
Chakotay schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:24:
@SmurfLink ik weet niet of de gemiddelde wegenwachter er enthousiast van word als ik dat roep :+
Je weet het pas als je het probeert :+

Mijn ervaring met Fransen is juist totaal anders. Zelfs toen ik voor een half jaar in Parijs zat, waren er genoeg die probeerden Engels met me te praten. Terwijl ik daar was om mijn Frans te verbeteren :P Vooral de mensen die <40 zijn. En ze (zeker de jongeren) willen wel, maar kunnen gewoon niet. Het niveau Engels dat ze krijgen is echt bedroevend laag, tenminste, toen ik voor uitwisseling in Besançon zat. Dat was enigszins te vergelijken met een HBO maar qua niveau was het echt onderbouw HAVO.

Ontopic: Die regio en noordelijker de Vogezen zijn best wel mooie locaties om een mooie motortocht te maken.

• Shadow_Agent
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 15:22
klopt, net als Nederlands en Deens O-)

Hoi :)

• SmurfLink
  • Niet online
Chakotay schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:24:
Och wie weet scoor je nog een leuke nacht ook. _O-

• Raym09
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 23:49

Raym09

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Shadow_Agent schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:32:
[...]

Fries en Deens is nog veel erger.

spoiler:
die verstaan elkaar gewoon :+

Raym09 wijzigde deze reactie 09-10-2019 15:49 (11%)

The first 40 years of childhood are the hardest.

• JK
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 14-10 21:10
Chakotay schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:16:
En toch zeggen ze dan vaak 'un petit peu' en hop, dan kan ik vol over op het Engels. :+
De jongere generatie kan al beter Engels, beetje hetzelfde als met de Polen.

• Vrijdag
Shadow_Agent schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:32:
[...]

Maar dat komt omdat Amsterdam de hoofdstad is van Kopenhagen :P

• Ghostrider
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 16:21

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

ocdaan schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:51:
De eerste keren is het wel spannend ja. leuk! Vooral niet op anderen letten, niet achterom kijken, gewoon je eigen rit rijden. Het is geen wedstrijd, dus lekker rustig aan ;)
Laat je vooral niet opjutten, zo gaan de meesten er hard af.

De echt snelle jongens hebben vaak een conditie van niks >:) Die rijden alles even snel voorbij en moeten dan even op adem komen >:) Vervolgens begint het weer opnieuw ;w

Ghostrider wijzigde deze reactie 09-10-2019 16:22 (20%)

Asus Zenbook i7 256gb

• ocdaan
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 16:52
Ghostrider schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 16:21:
[...]

Laat je vooral niet opjutten, zo gaan de meesten er hard af.

De echt snelle jongens hebben vaak een conditie van niks >:) Die rijden alles even snel voorbij en moeten dan even op adem komen >:) Vervolgens begint het weer opnieuw ;w
Ze zitten er vast tussen maar over het algemeen zullen de snelle gasten het beter volhouden dan de gemiddelde hobby rijder die drie keer per jaar de off-the-road uit de garage haalt.

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

@ocdaan

Klopt, ik doe vaak 2 a 3 rondes. Soms zie ik amateurs dan ergens halverwege beduist staan kijken...en dan is het vaak hun eerste ronde :P

Betere rijders techniek maakt alles makkelijker.

Asus Zenbook i7 256gb

• BobbyDgtl
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 17:50
Beetje positief over de amateurs als je wilt >:)

Is het normaal dat opschakelen bijna onmogelijk is als ik niet volledig naar voor zit? Ik weet dat je met je gehele been moet schakelen ipv met je enkel, maar ik krijg mijn voet er bijna niet onder als ik in het midden van de seat zit .

BobbyDgtl wijzigde deze reactie 10-10-2019 10:33 (72%)

• steveman

steveman

"Be curious"

Schakelen met de rand van de zool ;)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• ocdaan
Schakelen is inderdaad lastig als je vol gas accelereerd en de motor stuiterd alle kanten op. Een nieuw schakelpedaal kan wonderen doen trouwens, onderschat dat niet, oude pedalen zijn vaak afgerond en glad geworden door de jaren heen. Als je goed luisterd naar het motorgeluid in mijn video hoor je ook dat ik bijna niet schakel, ik rij soms hele ritten lui en rij dan bijna alleen in de 3e versnelling, bij het uitkomen van de bocht vol gas en een paar keer in de koppeling knijpen om op toeren te komen. Niet chique maar wel effectief ;-)

• BobbyDgtl
ocdaan schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 10:36:
Schakelen is inderdaad lastig als je vol gas accelereerd en de motor stuiterd alle kanten op. Een nieuw schakelpedaal kan wonderen doen trouwens, onderschat dat niet, oude pedalen zijn vaak afgerond en glad geworden door de jaren heen. Als je goed luisterd naar het motorgeluid in mijn video hoor je ook dat ik bijna niet schakel, ik rij soms hele ritten lui en rij dan bijna alleen in de 3e versnelling, bij het uitkomen van de bocht vol gas en een paar keer in de koppeling knijpen om op toeren te komen. Niet chique maar wel effectief ;-)
Jij had een 450 of 500 4t zeker? Ik zit natuurlijk wel met een 250 2T, waar schakelen iets meer nodig zal zijn... Maar ik heb het inderdaad al een paar keer gelezen: het betert en veel mensen blijven gewoon in 3e...

Vanavond eens een 'rustig' ritje op boerenwegels om hem wat beter te leren kennen!

• ocdaan
Nee, ik rij ook een KTM 250 2 takt.

// niet de rijstijl voor een beginnende rijder ;-) Net als met de auto waar je eerst netjes leert terugschakelen voor een bocht. Als je meer ervaring krijgt kan je ook in een hogere versnelling blijven. Beetje hetzelfde idee alleen leer je met een crosser de koppeling te gebruiken om het toerental omhoog te laten schieten bij het uitkomen van een bocht, meer voor gevorderden, dat wel ;)

ocdaan wijzigde deze reactie 10-10-2019 11:00 (86%)

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

BobbyDgtl schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 09:47:
Beetje positief over de amateurs als je wilt >:)

Is het normaal dat opschakelen bijna onmogelijk is als ik niet volledig naar voor zit? Ik weet dat je met je gehele been moet schakelen ipv met je enkel, maar ik krijg mijn voet er bijna niet onder als ik in het midden van de seat zit .
Misschien het pookje wat hoger afstellen ?

Asus Zenbook i7 256gb

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:04
Morgen mijn eerste motorcross ervaring met een cursusdag bij Marcel van Drunen in Eindhoven.

Nog beginnerstips? ;)

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

• BobbyDgtl
Ghostrider schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 12:55:
[...]

Misschien het pookje wat hoger afstellen ?
Ja, maar ik heb gelezen dat hij even hoog of net iets hoger dan het steuntje moet staan; en zo staat het. Ik ga vanavond wat testen. Wss moet ik gewoon de bot wat extra inlopen...

• Dryhte
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23:16
Requiem19 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 12:56:
Morgen mijn eerste motorcross ervaring met een cursusdag bij Marcel van Drunen in Eindhoven.

Nog beginnerstips? ;)
Keep the rubber side down. When in doubt, more gas.

• Dryhte
BobbyDgtl schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 12:58:
[...]

Ja, maar ik heb gelezen dat hij even hoog of net iets hoger dan het steuntje moet staan; en zo staat het. Ik ga vanavond wat testen. Wss moet ik gewoon de bot wat extra inlopen...
psst, botten dat kennen ze niet bij onze noorderburen ;)

• ocdaan
Requiem19 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 12:56:

Nog beginnerstips? ;)
Ja dat het veel te duur is ;-) Je kan beter lid worden van een motorcrossvereniging en daar wekelijks gaan rijden.

• Tweakubi
  • Laatst online: 11-10 02:06
Net voor de vierde keer gezakt... AVB nu al.4x verplaatst. Het rijden gaat onwijs goed en dan blijf ik maar steeds zakken op een paar fouten.. de moed is mij echt compleet in de schoenen gezakt en heb nu zelfs geen zin meer om mn motor te halen

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@Tweakubi mislukt een specifieke oefening steeds, en kan de rijinstructeur daar niets mee? Zoja, eens naar een andere kijken misschien? Ik ben ook pas geslaag nadat ik van rijschool gewisseld was.

• Dryhte
Tweakubi schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:06:
Net voor de vierde keer gezakt... AVB nu al.4x verplaatst. Het rijden gaat onwijs goed en dan blijf ik maar steeds zakken op een paar fouten.. de moed is mij echt compleet in de schoenen gezakt en heb nu zelfs geen zin meer om mn motor te halen
:? Altijd op iets anders, stress gerelateerd? Of altijd op hetzelfde?

Even doorbijten, laat je niet ontmoedigen... 't is veel te leuk op de motor!

• Requiem19
ocdaan schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:01:
[...]

Ja dat het veel te duur is ;-) Je kan beter lid worden van een motorcrossvereniging en daar wekelijks gaan rijden.
Ja dat is het plan voor 2020.

Máár, dan heb je a) een cross- of enduromotor nodig die ik nog niet heb
b) vervoer van je motor naar de crossbaan (of zijn er crossbanen waar je de motor kunt stallen?)
en c) je moet ergens de basisbeginselen leren toch?

• ToolkiT
  • Laatst online: 19:19

ToolkiT

brit-tweaker

Dit dus.. wat voor de meeste motorrijder die op de weg gewend zijn vrij onnatuurlijk is..
Net als alleen met achterrem remmen (voor krijg je een lockup in het zand), of niet remmen natuurlijk..

Laatst reed ik op een onverhard pad en toen het wat modderig was en toen moest ik ook bewust denken van 'gas erop' toen het wat glibberig werd..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Tweakubi
Zou het niet weten heren.. lijken wel vaker dezelfde vragen te zijn. Ik vermoed dat het programma van vekabest gwn trash is.

Voorbeeldje: ze vroegen of je rechts vd blokmarkering mocht inhalen (je ging de uitrijbaan op dan ) iemand rijdt links van jou en blijft gewoon rechtdoor gaan, mag je inhalen? In het programma klikte ik ja en op het examen was het blijkbaar nee

• Vuikie
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 15-10 12:05
Tweakubi schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:06:
Balen man! Maar laat je niet ontmoedigen! De doorzetter wint! Ben je heel zenuwachtig voor het examen? Misschien een idee om 1 of 2 paracetamol te nemen een uur van tevoren? Dat maakt je, over het algemeen, rustiger en mij meer geconcentreerd... Let wel ik adviseer niet elke dag paracetamol te slikken, alleen bij hoofdpijn, koorts en ,af en toe, bij faal angst.

Succes de volgende keer, die gaat er echt wel komen ;)

***Edit***
Probeer anders deze site eens om te oefenen. Die heb ik van het voorjaar (toen heb ik mijn rijbewijs gehaald) veel gebruikt om te oefenen. Het fijne vind ik vooral dat de vraagstelling bijna hetzelfde is als wat het RDW doet en daardoor zelfs vragen herkent. Nadeel is dat het wat geld kost, maar ik vond het het waard.

Vuikie wijzigde deze reactie 10-10-2019 13:23 (19%)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@Tweakubi ah, theorie... Ik had het verkeerd gelezen en dacht dat je 4x voor AVB gezakt was. Bij theorie is het voor een groot deel ook belangrijk om vooral niet logisch na te gaan denken, maar het echt te lezen als "wat wil het CBR horen".

• Tweakubi
Chakotay schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:15:
@Tweakubi ah, theorie... Ik had het verkeerd gelezen en dacht dat je 4x voor AVB gezakt was. Bij theorie is het voor een groot deel ook belangrijk om vooral niet logisch na te gaan denken, maar het echt te lezen als "wat wil het CBR horen".
Ja denk het ook... ik mocht na 2 lessen eig op AVB en inmiddels zijn we 8 weken verder door vertraging met theorie. Ik weet het ook niet meer heren maar mijn zelfvertrouwen is nu wel echt goed aangetast. Ik begin te twijfelen aan mijn intellect zelfs of ik te fucking dom ben.

• Tweakubi
Vuikie schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:15:
[...]

Balen man! Maar laat je niet ontmoedigen! De doorzetter wint! Ben je heel zenuwachtig voor het examen? Misschien een idee om 1 of 2 paracetamol te nemen een uur van tevoren? Dat maakt je, over het algemeen, rustiger en mij meer geconcentreerd... Let wel ik adviseer niet elke dag paracetamol te slikken, alleen bij hoofdpijn, koorts en ,af en toe, bij faal angst.

Ik kan het proberen maar eerlijk gezegd ben ik zo afgeketst nu dat ik gwn helemaal geen zin meer heb, kan net zo goed gaan rijden zonder rijbewijs en gwn de boetes betalen, zal goedkoper zijn dan elke keer 33,-

• Requiem19
Tweakubi schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:20:
[...]

Ik kan het proberen maar eerlijk gezegd ben ik zo afgeketst nu dat ik gwn helemaal geen zin meer heb, kan net zo goed gaan rijden zonder rijbewijs en gwn de boetes betalen, zal goedkoper zijn dan elke keer 33,-
Tot je in een ongeluk verzeild raakt.

Dan is het denk ik wel wat duurder...

• BobbyDgtl
Ik weet natuurlijk niet hoe het in Nederland zit, maar voor de theorie in België heb ik gewoon een uurtje of 2 voorbeeldexamens gemaakt en geen theorie bekeken.
Hier zijn alvast sites waar je voor een paar euro 24u voorbeeldexamens mag doen.
Zo leerde ik wel de typevragen kennen, en bij foute antwoorden kreeg je de uitleg erbij...

is er bij jullie zo niks?

• ocdaan
Requiem19 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:11:
[...]

b) vervoer van je motor naar de crossbaan (of zijn er crossbanen waar je de motor kunt stallen?)
Ahh ok, ja als het een introductiecursus (+huur motor) is heb ik niets gezegt.

Ik heb ook wel eens met eigen motor van die cursussen gedaan en moest dan bijna 200 euro betalen, dat vind ik veel te duur.

Maargoed,
a) als je moet huren prima idee inderdaad.
b) volgens mij niet, zelf motor kopen en stallen ja.
c) ook de beginselen leer je het beste (en goedkoopste) gewoon op de crossbaan. (mijn mening)

• Vuikie
Requiem19 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:24:
[...]

Tot je in een ongeluk verzeild raakt.

Dan is het denk ik wel wat duurder...
Dan moet je zelfs, zo ver ik weet, voorkomen en krijg je een strafblad.

@Tweakubi kop op! Ik heb mijn vorige post aangepast, bekijk dat eens. Wat zegt je instructeur? Hebben ze op je rijschool geen lessen?

• Vuikie
BobbyDgtl schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:26:
Ik weet natuurlijk niet hoe het in Nederland zit, maar voor de theorie in België heb ik gewoon een uurtje of 2 voorbeeldexamens gemaakt en geen theorie bekeken.
Hier zijn alvast sites waar je voor een paar euro 24u voorbeeldexamens mag doen.
Zo leerde ik wel de typevragen kennen, en bij foute antwoorden kreeg je de uitleg erbij...

is er bij jullie zo niks?
Leerhetverkeer.nl ;)

• Leviathius
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 22:05
@Tweakubi Ik spreek uit ervaring over theorie telkens falen. Ik ben geen dom iemand (VWO/HBO etc), maar ik heb er ook 3x over gedaan om het examen te halen. Wat bij mij heel goed werkte is het volgende:

1. Denk bij iedere vraag: 'Wat wilt het CBR hier horen' en denk vooral niet 'Wat zou ik in de praktijk hier doen'. Vb. wat je zelf al aangaf met inhalen op de invoegstrook. Volgens de theorie is het 'neen, inhalen is niet veilig hier'. En op je AVD examen is het 'Noouuu, voor de vrachtwagen eindigen is veiliger dan erachter. Dus gaaan.'
2. Oefenen, oefenen en oefenen. Ik had voor mijn derde poging een boek gekocht (niks online leren ofzo, gewoon fysiek boek) en die heb ik een paar keer zeer rustig doorgelezen. Vervolgens heb ik 20 oefen examens gekocht en deed ik er iedere dag een of twee. Elke vraag die ik fout had, zocht ik naderhand op.

Op deze manier heb ik hem uiteindelijk gehaald. Begon net als jij te twijfelen aan mijn hersenkrachten, maar had de moed bij elkaar geraapt en uiteindelijk gehaald. Dus geef niet op!

YouTube: MotorcycleGeek

• Tweakubi
Vuikie schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:15:
[...]

***Edit***
Probeer anders deze site eens om te oefenen. Die heb ik van het voorjaar (toen heb ik mijn rijbewijs gehaald) veel gebruikt om te oefenen. Het fijne vind ik vooral dat de vraagstelling bijna hetzelfde is als wat het RDW doet en daardoor zelfs vragen herkent. Nadeel is dat het wat geld kost, maar ik vond het het waard.
Ik ga het eens bekijken, ik had eerst traffictrainer aangeraden gekregen van mijn instructeur , daarna vekabest.. zal deze eens proberen. Geld groeit toch op een student zijn rug dus NP.

• SmurfLink
  • Niet online
Tweakubi schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:13:
Zou het niet weten heren.. lijken wel vaker dezelfde vragen te zijn. Ik vermoed dat het programma van vekabest gwn trash is.

Voorbeeldje: ze vroegen of je rechts vd blokmarkering mocht inhalen (je ging de uitrijbaan op dan ) iemand rijdt links van jou en blijft gewoon rechtdoor gaan, mag je inhalen? In het programma klikte ik ja en op het examen was het blijkbaar nee
Je moet echt heel erg goed kijken naar de situatie, een klein pijltje kan al het verschil maken tussen ja of nee.

In dit geval, ja, je mag rechts van de blokmarkering inhalen, als jij de afrit afgaat. Maar wil jij links de baan op invoegen, formeel mag het dan niet. Wellicht was dat het verschil in vraagstelling tussen de twee momenten.

In de praktijk zal je met de motor vaak zat gewoon wel inhalen omdat je toch sneller bent, dan is het veiliger voor het trager rechterbaansverkeer (vrachtwagens, aanhangers) te rijden, maar in dit geval is dat niet wat het CBR wil horen.

• bleufred1
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 14:27
N=1, maar Theorie vond ik zoveel makkelijker dan verwacht. vroegah bij auto theorie was het klassikaal, 5 seconde bedenktijd en invullen, anders fout.
Nu is het individueel achter je eigen scherm, 30 minuten, je kan naar voor en achter en weer terug door de vragen heen en weer. weet je een vraag niet, overslaan en door, ergens verderop komt een bijna gelijke vraag met andere mogelijkheden waardoor je de eerdere vraag wel weet en weer terug.
Verder bij de vragen zo politiek correct mogelijk invullen ipv hoe je het zou doen in praktijk.

• Requiem19
De meeste mensen in dit topic hebben het theorie examen gehaald. Daarnaast zijn er genoeg 'simpele' mensen die het ook halen, dus jou moet het ook lukken @Tweakubi !

Precies wat iedereen zegt: het is een bepaalde mindset en heeellllll veel oefenen om alle valkuilen een keer gezien te hebben.

• Tweakubi
Ja klopt.. ik zit nu te twijfelen of ik eem ander programma ga gebruiken die @Vuikie me aangeraden heeft, of ik ga zo'n theoriegarant in eindhoven doen. Wat denken jullie?

• The1WhoKnockz
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 12-10 09:25
Tweakubi schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:02:
Ja klopt.. ik zit nu te twijfelen of ik eem ander programma ga gebruiken die @Vuikie me aangeraden heeft, of ik ga zo'n theoriegarant in eindhoven doen. Wat denken jullie?
Ik heb zelf bij de autotheorie een dagcursus gevolgd.
In deze cursus ga je een ochtend/halve middag door alle theorie heen en krijg je de belangrijkste valkuilen te horen.
Mijn rijschool verzorgde de cursus, direct aansluitend met zijn allen naar het CBR en examen doen.

Voor de motor heb ik dat niet gedaan, maar de cursus beviel mij toenertijd wel erg goed!
Wellicht dat je zoiets kunt vinden?

• Tweakubi
The1WhoKnockz schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:05:
[...]

Ik heb zelf bij de autotheorie een dagcursus gevolgd.
In deze cursus ga je een ochtend/halve middag door alle theorie heen en krijg je de belangrijkste valkuilen te horen.
Mijn rijschool verzorgde de cursus, direct aansluitend met zijn allen naar het CBR en examen doen.

Voor de motor heb ik dat niet gedaan, maar de cursus beviel mij toenertijd wel erg goed!
Wellicht dat je zoiets kunt vinden?
Ja man, zat eraan te denken.... ik oefen nog verder met een programma en verder ga ik ook naar zo'n dagcursus

• SmurfLink
  • Niet online
Tweakubi schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:07:
[...]

Ja man, zat eraan te denken.... ik oefen nog verder met een programma en verder ga ik ook naar zo'n dagcursus
Focus je niet op 1 aanbieder.. juist door veel verschillende dingen te proberen leer je niet blind vragen ja/nee te beantwoorden, maar juist de logica erachter.. hoe het CBR wil dat jij een vraag beantwoord. Gewoon ff googlen, dan zijn er redelijk veel proefexamens gratis te doen.. vaak wel achter een paywall voor verdere opties, maar er is bijna overal wel een gratis examen mee te pikken. Zo heb ik het gedaan. Er was 1 site met heel veel autotheorievragen, die zijn grotendeels wel hetzelfde, behalve de autospecifieke vragen dan natuurlijk. maar voorrang, veiligheid e.d. telt allemaal gewoon mee. Dus daar kan je ook mee oefenen. Weet helaas niet meer welke site dit was.

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Requiem19 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:11:
[...]

Een kar en vrienden met een kar zijn wel een pre imho.

Voor offroad ritten / crossbaan is carpoolen veel gezelliger.

Asus Zenbook i7 256gb

• Dryhte
ToolkiT schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:12:
[...]

Dit dus.. wat voor de meeste motorrijder die op de weg gewend zijn vrij onnatuurlijk is..
Net als alleen met achterrem remmen (voor krijg je een lockup in het zand), of niet remmen natuurlijk..

Laatst reed ik op een onverhard pad en toen het wat modderig was en toen moest ik ook bewust denken van 'gas erop' toen het wat glibberig werd..
Ik heb 't gedurende mijn rijlessen op oefenterrein eens onbewust in praktijk gebracht, bochtje verkeerd ingeschat, kwam verraderlijk dicht bij de stoeprand in een bemoste goot terecht... de instructeur zag me al crashen maar ik had gelukkig de juiste reflex: gas erop! en heb het op één of andere manier toch gered.

dat was voor ik gehoord had dat dat de correcte reflex is (of kan zijn), dus 't was een toevalstreffer.

8)

• EliteGhost
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 22:15
Tweakubi schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:19:
[...]

... mijn zelfvertrouwen is nu wel echt goed aangetast. Ik begin te twijfelen aan mijn intellect zelfs of ik te fucking dom ben.
Er staan ook gewoon rotvragen in hoor. Ik heb 'm een paar maanden terug gedaan en sommige vragen zijn gewoon een partij laf van -heb ik jou daar-.
Soms zijn meerdere antwoorden goed maar, zoals iemand hier al zei, wil het CBR een specifiek antwoord zien.

Overigens: na afloop kan je zien welke vragen fout waren en wat het FOUTE antwoord was. Nou, dat werkt als er 2 mogelijkheden zijn. Bij 3 of meer mogelijkheden zit je daar met de gedachte: wat was het dan wel!? Beetje jammer.

Mijn manier van studeren: na het werk, tijdens het eten, gewoon dat theorieboek erbij en per avond een hoofdstuk lezen. Ben ik snel klaar? Hoofdstuk nog eens lezen.
Heb ik de belangrijke punten er uit weten te halen? Niet dat hele boek in 1 avond proberen te proppen, geef dat bolletje met die grijze massa wat rust en ga wat leuks doen.

USB stickje met oefenexamens van de rijschool gekregen:
Na een examen, wat ging er fout? zit er een lijn in? Hoofdstuk van het onderwerp weer eens lezen.

Je moet tegenwoordig wat over hebben voor je rijbewijs en slimme mensen zakken ook vaker voor examens.
Niet opgeven, maar er rustig voor gaan zitten. Denk aan die mooie tochten die je straks kan gaan maken :)

• The1WhoKnockz
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 12-10 09:25
EliteGhost schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 15:42:
[...]

Denk aan die mooie tochten die je straks kan gaan maken :)
Dat vooral! Het motorrijden is veel te gaaf om te laten schieten door een stom examen.
Volhouden, als je hem eenmaal hebt krijg je er geen moment spijt van!

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@sham27 Ik heb je motor zojuist maar even aan de OP toegevoegd, @lolgast heeft waarschijnlijk geen tijd gehad óf hij heeft je berichtje over het hoofd gezien ;)
R0y. schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:30:
[...]

Maar het belangrijkste: hebben ze daar ook curryworsten? :*)
Wat ze in noord Frankrijk vooral hebben is HÉÉL VÉÉL REGEN .... Ik ben daar nog nooit geweest zonder dat ik één dag m'n regenkleding NIET nodig gehad heb.

Als je de Vogezen een stukje voorbij rijdt dan zit je al vrij snel in de Elzas waar het weer meestal een stukje beter is. Qua wegen vind ik de Elzas sowieso een héél stuk beter dan dat de wegen in de Vogezen zijn.

wimmel_1 wijzigde deze reactie 10-10-2019 20:02 (69%)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• kneusteun
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 22:29
Wat is een goede aankoop als enduro? Is een budget van 3k beetje iets slims te koop?

Ergens wil ik graag een crosser, maar ben wel benieuwd hoe het onderhoud dan is etc.

Oh ja en wat theorie betreft ben ik erheen gefietst en zonder leren gewoon gehaald 😆 mooiste is dat alle 5 fout de Snelheids vragen waren. Maar was denk ik meer geluk dan wijsheid.

• lolgast
wimmel_1 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 19:43:
@sham27 Ik heb je motor zojuist maar even aan de OP toegevoegd, @lolgast heeft waarschijnlijk geen tijd gehad óf hij heeft je berichtje over het hoofd gezien ;)

[...]
Wie wat waar?

Ik heb echt te weinig tijd tegenwoordig :/ Zelfs op kantoor moet ik gewoon werken...

• SmurfLink
  • Niet online
lolgast schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 19:59:
[...]

Wie wat waar?

Ik heb echt te weinig tijd tegenwoordig :/ Zelfs op kantoor moet ik gewoon werken...
Wie doet dat nou weer? :?

• R0y.
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22:44
wimmel_1 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 19:43:

[...]

Wat ze in noord Frankrijk vooral hebben is HÉÉL VÉÉL REGEN .... Ik ben daar nog nooit geweest zonder dat ik één dag m'n regenkleding NIET nodig gehad heb.

Als je de Vogezen een stukje voorbij rijdt dan zit je al vrij snel in de Elzas waar het weer meestal een stukje beter is. Qua wegen vind ik de Elzas sowieso een héél stuk beter dan dat de wegen in de Vogezen zijn.
Geen curry worsten en dan ook nog eens regen.

Afgekeurd dus -O-

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
R0y. schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 21:32:
[...]

Geen curry worsten en dan ook nog eens regen.

Afgekeurd dus -O-
De Elzas is een stukje Frankrijk wat de Duitsers hebben moeten afstaan ná een zeker (toenmalig) conflict.... Je kunt de bevolking daar gewoon in 't Duits aanspreken (al wordt dat voor jou ook wel een dingetje) maar.... Ze hebben daar ook Duits voedsel :9

• SmurfLink
  • Niet online
wimmel_1 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 21:57:
[...]

De Elzas is een stukje Frankrijk wat de Duitsers hebben moeten afstaan ná een zeker (toenmalig) conflict.... Je kunt de bevolking daar gewoon in 't Duits aanspreken (al wordt dat voor jou ook wel een dingetje) maar.... Ze hebben daar ook Duits voedsel :9
FLAMMKUCHEN IST AUCH GUT JAHWOHL! :9~

:p

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
SmurfLink schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 22:00:
[...]

FLAMMKUCHEN IST AUCH GUT JAHWOHL! :9~

:p
Doe maar een Schitzeltje... :9

• youridv1
  • Laatst online: 11-10 15:11
Lieve mensen ik heb een vraagje voor u allen.

Mijn vader en ik hebben laatst moeders motor laten repareren. ('93 XV750 Virago) De motor liep niet lekker en sloeg nog wel eens af bij het inknijpen van de koppeling om te schakelen. Dit was deels op te lossen door met de choke erop te rijden maar dit is natuurlijk niet hoe het hoort. De motor heeft ooit 5 jaar stil gestaan en sinds dien is dit gezeur begonnen.
Wij vermoedden zelf, voor de reparatie, dat de carburateurs schoongemaakt moesten worden.

Nou fijn, dit hebben we laten doen. De motor liep soepel stationair toen we hem terugkregen. In het middengebied sputtert de motor nu nogal, maar zodra hij bovenin komt met het gas wijd open gaat hij gewoon hard doortrekken. Beetje vreemd.

De meneer achter de balie meldde ons dat dit komt omdat er een gat in de uitlaat zit. (Dit was bij ons bekend, tijdens het hard rijden ooit voor de reparatie gaf de motor toen het gas dicht werd gedraaid een geweerschot van een backfire en sindsdien zit het gat er...). Ons is verteld dat de motor zich niet lekker liet afstellen omdat er een gat in de uitlaat zit.

Mijn vraag: Is dat echt de reden dat de motor sputtert in de midrange, of is hij gewoon met onvoldoende aandacht afgesteld?

i7 6700K @ 4.7GHz | Gigabyte Z170XP-SLI | 16GB HyperX Fury 2400MT/s | Gigabyte GTX 1080 G1 Gaming @ 2075MHz Core 11GHz Memory | Kraken X62 | NZXT Hue+ | Samsung 850 Evo 500GB | 3TB WD Blue | Corsair RM750x | Fractal Design Define S TG (Mod)

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
youridv1 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 22:09:
Lieve mensen ik heb een vraagje voor u allen.

Mijn vader en ik hebben laatst moeders motor laten repareren. ('93 XV750 Virago) De motor liep niet lekker en sloeg nog wel eens af bij het inknijpen van de koppeling om te schakelen. Dit was deels op te lossen door met de choke erop te rijden maar dit is natuurlijk niet hoe het hoort. De motor heeft ooit 5 jaar stil gestaan en sinds dien is dit gezeur begonnen.
Wij vermoedden zelf, voor de reparatie, dat de carburateurs schoongemaakt moesten worden.

Nou fijn, dit hebben we laten doen. De motor liep soepel stationair toen we hem terugkregen. In het middengebied sputtert de motor nu nogal, maar zodra hij bovenin komt met het gas wijd open gaat hij gewoon hard doortrekken. Beetje vreemd.

De meneer achter de balie meldde ons dat dit komt omdat er een gat in de uitlaat zit. (Dit was bij ons bekend, tijdens het hard rijden ooit voor de reparatie gaf de motor toen het gas dicht werd gedraaid een geweerschot van een backfire en sindsdien zit het gat er...). Ons is verteld dat de motor zich niet lekker liet afstellen omdat er een gat in de uitlaat zit.

Mijn vraag: Is dat echt de reden dat de motor sputtert in de midrange, of is hij gewoon met onvoldoende aandacht afgesteld?
Waarschijnlijk heeft die gecarbureerde motor nu gewoon te weinig tegendruk vanuit 't uitlaatsysteem om 'lekker' te kunnen blijven lopen en staat 't blok vrij rijk afgesteld om te voorkomen dat 'ie afslaat. Als je de gehele uitlaat er af gaat pakken dan veranderd er nú waarschijnlijk niets aan dat gedrag......

Waarom laat je die uitlaat niet repareren of vervangen?

• youridv1
Dat gaan we wel doen als duidelijk is dat het daar echt aan ligt. De motor is zelfs met het gat niet mega luid of storend, dus vandaar dat we het in eerste instantie even aankeken, met als toekomst plan er ooit wat aan te doen.

We zijn naar uitlaten aan het kijken maar vroegen ons af of de kapotte uitlaat echt de issue is. Vooral omdat de motor opzich oke liep als je de choke precies goed had staan voor de reparatie. stationair liep ie dan 1300 toeren en tijdens motorremmen had ie backfires, vandaar de drang om ernaar te laten kijken.

i7 6700K @ 4.7GHz | Gigabyte Z170XP-SLI | 16GB HyperX Fury 2400MT/s | Gigabyte GTX 1080 G1 Gaming @ 2075MHz Core 11GHz Memory | Kraken X62 | NZXT Hue+ | Samsung 850 Evo 500GB | 3TB WD Blue | Corsair RM750x | Fractal Design Define S TG (Mod)

• lolgast
Een motor gaat altijd slechter lopen van een kapotte uitlaat. Anders had de fabrikant wel minder staal gebruikt om de kosten lager te krijgen :+

• youridv1
De vraag die vervolgens in mij op komt is dan, hoe zit het dan met die dragon pipes van V&H of die Rumblers van Jardine, of Cobra's. Die zijn ook vrij open. Leveren die meer tegendruk dan een standaard uitlaat met een gaatje?
Hele eerlijke vraag. Ik weet wel iets van motoren, maar van gecarbureerde blokken weinig dus ik kan maar beter dom doen want dat ben ik in wezen ook

• thijsq
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 23:35
@Frans92 Hoe bevalt de Beeline Moto je? Was het een beetje fijn navigeren in Luxemburg?

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
youridv1 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 22:21:
Dat gaan we wel doen als duidelijk is dat het daar echt aan ligt. De motor is zelfs met het gat niet mega luid of storend, dus vandaar dat we het in eerste instantie even aankeken, met als toekomst plan er ooit wat aan te doen.

We zijn naar uitlaten aan het kijken maar vroegen ons af of de kapotte uitlaat echt de issue is. Vooral omdat de motor opzich oke liep als je de choke precies goed had staan voor de reparatie. stationair liep ie dan 1300 toeren en tijdens motorremmen had ie backfires, vandaar de drang om ernaar te laten kijken.
1300 RPm's Staionair.... Da's bijna 't dubbele van wat een motor normaal behoord te doen :'(

• DrivinUCrazy
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21:16

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ligt soms echt aan de motor. De hornet600 loopt 2000rpm stationair, zeker als ie nog koud is.

Lekker wakker ook: dat is wel een injectie en dus 100% elektronisch geregeld.

DrivinUCrazy wijzigde deze reactie 10-10-2019 22:36 (30%)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• youridv1
@wimmel_1 Jaa.. klopt, vandaar ook dat moeders en ik zijn blijven aandringen de motor te laten repareren..

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
DrivinUCrazy schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 22:32:
Ligt soms echt aan de motor. De hornet600 loopt 2000rpm stationair, zeker als ie nog koud is.
Een blok wat WARM stationair (nog) met 2K Rpm's draait?

• timmie271
  • Laatst online: 17:07
wimmel_1 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 22:30:
[...]

1300 RPm's Staionair.... Da's bijna 't dubbele van wat een motor normaal behoord te doen :'(
Hier draait ie als het goed is ook ergens tussen de 1000-1500rpm :+

Maar zal er zaterdag even op gaan letten. Of is een 1 cilinder niet eerlijk? :P

XBOX live: timmie271 add me for FM7 and other games :)

• EliteGhost
DrivinUCrazy schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 22:32:
Bevestigd :) Mijn hornet loopt inderdaad op 2000 rpm als ik m start. Is ie eenmaal warm dan bobbelt ie rond de 1000 tot 1500 (meen ik me even te herinneren), Het beweegt een klein beetje.

Ander vraagje. Sinds een week of 2 heb ik wat schuimvorming in de olie (laagje van ongeveer 2mm aan het glaasje te zien). De olie ziet er verder niet gek uit, geen gekke kleur, maar heb het ook na een uur rijden als het vocht wel uit de het geheel zou moeten zijn.

Nou heb ik wel redelijk wat door de regen getuft de laatste tijd (met alle schoonmaak momenten van dien). Kan het toch door het koudere weer komen + feit dat het ding altijd buiten staat?

• Raym09
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 23:49

Raym09

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

youridv1 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 22:26:
De vraag die vervolgens in mij op komt is dan, hoe zit het dan met die dragon pipes van V&H of die Rumblers van Jardine, of Cobra's. Die zijn ook vrij open. Leveren die meer tegendruk dan een standaard uitlaat met een gaatje?
Hele eerlijke vraag. Ik weet wel iets van motoren, maar van gecarbureerde blokken weinig dus ik kan maar beter dom doen want dat ben ik in wezen ook
Mijn zwager had toen hij een paar jaar terug zijn motor kocht (V-twin 700cc) dat hij warm niet echt lekker liep en na tot stilstand komen nogal eens afsloeg om vervolgens niet te willen starten. Na een hoop geklungel van de motor zaak, bleek het probleem de ongelijke druk in de uitlaten te zijn. In de ene pijp zat nog een db killer en die was weg uit de andere. De ene voorzien van een nieuwe db killer en de andere vervangen voor dezelfde en het probleem was weg.

Dus ja, kan best dat het aan dat gat ligt.

The first 40 years of childhood are the hardest.

• Frans92
  • Laatst online: 14:45

Frans92

VFR800

thijsq schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 22:27:
@Frans92 Hoe bevalt de Beeline Moto je? Was het een beetje fijn navigeren in Luxemburg?
Ik heb door drukte op werk en thuis weinig tijd om een review te schrijven. Hopelijk kom ik er van het weekend aan toe. Laten we kort zeggen dat ik het een prachtige manier van navigeren vind, maar dat het apparaatje wel bepaalde nadelen heeft/(nog) functionaliteit mist.

XBL: DonFrans

• R0y.
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22:44
wimmel_1 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 21:57:
[...]

+1 _O-

Helaas heb je mijn Frans moeten missen een paar weken terug. s'est bien passé... al zeg ik het zelf.

• Rebo.71
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 19:51
Ik neem jullie wel gewoon weer mee de volgende keer, das makkelijker ;)

Te koop: Yamaha YZF-R125 2012 / Absolute White

• HTT-Thalan
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 21:41

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

wimmel_1 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 22:36:
[...]

Een blok wat WARM stationair (nog) met 2K Rpm's draait?
Als ik vergeet de choke dicht te zetten wel...

"Four wheels will move the body. Only 2 wheels will move the soul".

• _Apache_
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 21:15

_Apache_

For life.

HTT-Thalan schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:03:
[...]

Als ik vergeet de choke dicht te zetten wel...
Met een gebroken gaskabel had ik met de FZS600 toch ruim 5k rpm als de motor warm was. Handig om thuis te komen, maar alleen tikje awkard bij het stoplicht.. :X

3 zonnecollectoren voor SWW en CV ondersteuning met een 200L buffervat & 2700Wp PV Panelen. | PVOutput

• HTT-Thalan
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 21:41

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

_Apache_ schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:07:
[...]

Met een gebroken gaskabel had ik met de FZS600 toch ruim 5k rpm als de motor warm was. Handig om thuis te komen, maar alleen tikje awkard bij het stoplicht.. :X
Launch control :P.

Mijn wijlen BMW 5 serie (uit 1988) had een keer een vervuilde stepmotor (tot op dat punt nooit geweten dat dit een onderdeel van een motor was). Dat zorgde ervoor dat het stationair toerental steeds op en neer danste. Alsof je bij het stoplicht iedereen aan het uitdagen was... heel genant.

"Four wheels will move the body. Only 2 wheels will move the soul".

• tdw
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22:17

tdw

Amai seg!

jhg

tdw wijzigde deze reactie 11-10-2019 08:44 (98%)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Stepmotor? :P

• azerty
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:30

azerty

McFly

HTT-Thalan schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:11:
[...]

Launch control :P.

Mijn wijlen BMW 5 serie (uit 1988) had een keer een vervuilde stepmotor (tot op dat punt nooit geweten dat dit een onderdeel van een motor was). Dat zorgde ervoor dat het stationair toerental steeds op en neer danste. Alsof je bij het stoplicht iedereen aan het uitdagen was... heel genant.
U zei "Launch Control"? O-)

• EliteGhost
EliteGhost schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 23:50:
[...]

Ander vraagje. Sinds een week of 2 heb ik wat schuimvorming in de olie (laagje van ongeveer 2mm aan het glaasje te zien). De olie ziet er verder niet gek uit, geen gekke kleur, maar heb het ook na een uur rijden als het vocht wel uit de het geheel zou moeten zijn.

Nou heb ik wel redelijk wat door de regen getuft de laatste tijd (met alle schoonmaak momenten van dien). Kan het toch door het koudere weer komen + feit dat het ding altijd buiten staat?
Laat maar, vanochtend de motor flink the toeren ingedreven op weg naar get werk. Na het warmrijden lekker 'sportief gereden'.

Bij aankomst nog eens gekeken en het schuim was er nauwelijks meer. Nog wat ritjes en het zal wel weg zijn.
Toerenbereik tot 13000. Kom niet vaak boven de 7000. Blijkbaar helpt het om dat wel te doen en dan gaat die motor ook pas echt leven.

• Pagman
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 17:41
Zeg willen jullie eens stoppen met deze vervuilende hobby en massaal overstappen op de elektrische zoefmotoren. :+
Motorrijders zijn viezerikken

In vergelijking met auto’s stoten motoren veel meer stikstofoxide en koolmonoxide uit. Een Frans onderzoek van het ICCT (International Council on Clean Transportation) toont aan dat motoren elf keer meer koolmonoxide en zes keer meer stikstofoxide uitbraken. Het verschil is te verklaren door de emissienormen. Auto’s moeten voldoen aan de Euro6-norm, motoren aan Euro4.

Hoge temperaturen vervuilend
Het Franse instituut ging niet over een nacht ijs. Het mat 180.000 voertuigen op drie locaties in Parijs en daarvan waren er 3455 motorfietsen en scooters. Niet alleen motoren krijgen het er van langs in het rapport, maar ook dieselauto’s, oude voertuigen. Zelfs hoge temperaturen zijn uit den boze. Bij temperaturen boven de dertig graden Celsius vervuilen voertuigen zo maar twintig tot dertig procent meer. Wil je alles over het onderzoek weten, lees het dan hier.
https://www.motor.nl/moto...rijders-zijn-viezerikken/

• steveman

steveman

"Be curious"

* steveman is as happy as a pig in shit :+

• botoo
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 23:23

botoo

💀 too old to die young

Andere uitlaten geven niet per definitie meer of minder tegendruk (meestal wel) dan een uitlaat met een gaatje maar de carburateurs zullen (moeten) wel opnieuw daarop afgesteld worden.
In het geval van de Virago kan je zoals in het voorbeeld van Raym09 een verschillende tegendruk hebben omdat er een gaatje zit in één van de pijpen.

Wat je in feite deed met de choke is zelf al met de afstelling spelen.

Ergo: gat dicht maken of nieuwe uitlaat en weer opnieuw af laten stellen.

/my 2 cents

Because the people who are crazy enough to think they can change the world . . .
. . . are the ones who do.

• Destruction
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 00:08

Destruction

(ex-)Automonteur

Pagman schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:27:
Zeg willen jullie eens stoppen met deze vervuilende hobby en massaal overstappen op de elektrische zoefmotoren. :+

[...]
De grote vraag is, is dit verrekend met de minuten die wij motorrijders NIET stil staan in de spits? Ik gok dat dat toch voor een aardige compensatie zorgt.

Ford Focus Wagon 1.6 16v '03 | Honda CBR600F '91 | Gravity is a myth, earth sucks.

• mr_zippey
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 14-10 23:46
Paar weken geleden m'n achterremklauw gereviseerd, om er makkelijker bij te komen had ik ook de einddemper verwijderd.
Nu liep die motor al niet helemaal lekker, maar toen de uitlaat eraf werd mij al snel duidelijk waarom.. Mij was al bekend dat de vorige eigenaar ermee was gevallen, alleen was mij nog niet opgevallen dat de flens van de linkpijp niet goed gelast was, lees alleen de zichtbare helft. Heb voor een prikkie een andere linkpijp kunnen halen, deze vervangen met de oude en motor loopt een stuk beter. Dus ja, het maakt uit :)

sowieso wordt ook aangeraden dat je bij een verandering van uitlaat je motor opnieuw laat afstellen.

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04

Pagina: 1 ... 44 45 46 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True