Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• HTT-Thalan
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 17:10

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Destruction schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 18:58:
[...]

Niemand met een busje en/of een grote aanhanger? :P Vrienden van me nemen altijd zoiets mee als bezemwagen :)
Dat. Wij rekenen altijd op een of meerdere afslepers, ik ga dit keer ook met aanhanger op pad.

"Four wheels will move the body. Only 2 wheels will move the soul".

Acties:
  • +2Henk 'm!

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Destruction schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 18:58:
[...]

Niemand met een busje en/of een grote aanhanger? :P Vrienden van me nemen altijd zoiets mee als bezemwagen :)
Groepje waar ik normaliter mee rijd ook en eigenlijk hadden we dat dit jaar, zeker gezien 't aantal deelnemers, ook gewoon moeten doen tijdens 't GoT Motor weekend. Helaas was mijn fiets nu even niet meer van plan om op eigen kracht naar NL te rijden (was té lekker weer in Dld. denk ik).

Ik kreeg hier thuis ook al de vraag waarom ik niet even gebeld had zodat ze m'n fiets met de aanhanger op had kunnen komen halen... :o

Why do subtitles never really tell you what's going on?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 18:45
R0y. schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 18:37:
[...]

Hagel op onze kop. Kappen die er af vielen. Accu’s kapot en doorgebrande start kabels.. Honda’s in een bocht en een tak bijna op mijn kop dankzij @caesar1000
En vergeet de lege brandstoftanks niet :+

XBOX live: timmie271 add me for FM7 and other games :)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
timmie271 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 19:15:
[...]

The root of all EVIL >:) >:)

Acties:
  • +6Henk 'm!

• timmie271
Ik ontken alles O-) O-) O-) O-)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

wimmel_1 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 19:06:
[...]

Groepje waar ik normaliter mee rijd ook en eigenlijk hadden we dat dit jaar, zeker gezien 't aantal deelnemers, ook gewoon moeten doen tijdens 't GoT Motor weekend. Helaas was mijn fiets nu even niet meer van plan om op eigen kracht naar NL te rijden (was té lekker weer in Dld. denk ik).

Ik kreeg hier thuis ook al de vraag waarom ik niet even gebeld had zodat ze m'n fiets met de aanhanger op had kunnen komen halen... :o
Ik had vanmiddag een discussie met wat andere bezoekers over het ontwerp van motoren, en dan in het bijzonder het ontwerp ten aanzien van BMW. De één vond dat BMW het toch wel goed voor elkaar heeft, maar ik vind dat alleen waar in het licht van enorme luxe waarmee hedendaagse BMW's uitgerust kunnen worden. Ik vind een Alp toch stukken simpeler onderhouden.

Nu besef ik me dan zo'n spartaans voertuig niet altijd meer een optie is (of zou moeten zijn) maar er is toch een hoop op een moderne motor wat 1) stuk kán en 2) dan ook niet meer zelf (of aan de weg, en/of tijdelijk) te verhelpen is. Jouw motor is bijna nieuw, wat is er dan mis geweest dat 'ie niet meer wilde, iets met elektronica? Computer? De BMW dealer en de ANWB heb ik er ook wel eens over gehoord: "Het is bijna altijd iets met de computer wat stuk gaat, echte reparaties voeren we steeds minder uit".

Ik heb vandaag een nieuw stuk metaal, 2 bouten. een rubberen busje en een stuk van een oude binnenband toegevoegd aan mijn motor, buiten de olie en een nieuw filter. Onderhoud kan soms zo simpel zijn. Meer dan paar sleutels een een hamer komt er niet aan te pas.
timmie271 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 19:15:
[...]

Alpje begon daarnet bij 325km op de dagteller toch ook even te haperen, dus maar even op reserve gezet.

HTT-Thalan wijzigde deze reactie 06-10-2019 19:20 (7%)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 19:18:
[...]

Ik had vanmiddag een discussie met wat andere bezoekers over het ontwerp van motoren, en dan in het bijzonder het ontwerp ten aanzien van BMW. De één vond dat BMW het toch wel goed voor elkaar heeft, maar ik vind dat alleen waar in het licht van enorme luxe waarmee hedendaagse BMW's uitgerust kunnen worden. Ik vind een Alp toch stukken simpeler onderhouden.

Nu besef ik me dan zo'n spartaans voertuig niet altijd meer een optie is (of zou moeten zijn) maar er is toch een hoop op een moderne motor wat 1) stuk kán en 2) dan ook niet meer zelf (of aan de weg, en/of tijdelijk) te verhelpen is. Jouw motor is bijna nieuw, wat is er dan mis geweest dat 'ie niet meer wilde, iets met elektronica? Computer? De BMW dealer en de ANWB heb ik er ook wel eens over gehoord: "Het is bijna altijd iets met de computer wat stuk gaat, echte reparaties voeren we steeds minder uit".

Ik heb vandaag een nieuw stuk metaal, 2 bouten. een rubberen busje en een stuk van een oude binnenband toegevoegd aan mijn motor, buiten de olie en een nieuw filter. Onderhoud kan soms zo simpel zijn. Meer dan paar sleutels een een hamer komt er niet aan te pas.

[...]

Alpje begon daarnet bij 325km op de dagteller toch ook even te haperen, dus maar even op reserve gezet.
Weet je wat véél mooier is: Dat iemand die je vóór zo'n weekend nog nooit gezien of gesproken hebt je aanbied om 'even' terug te komen en daarmee ruim 200Km. éxtra maakt op een zondag zodat je als duo-passagier alsnog thuis komt.

M'n brommer stond een paar dagen later al weer in NL. bij de dealer op de dam én een paar dagen daarna ook al weer thuis.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 15:10

Streepje

noem me maar Streepje

er kan altijd iets stuk gaan of je nou een oud of modern voertuig hebt, vroeger toen men met de CDI kwam vond men dat ook eng _O-

Ik heb een "oude" ktm gehad met kickstart maar met een lege accu wou dat ding ook niet starten met de kickstart, aandrukken gaat je ook niet lukken met een 625cc 1 pitter maar de ktm van mijn maatje die nog het oude type blok had had helemaal geen accu.

ik heb 2 oude lijken van motoren gehad en was blij dat ik mijn "moderne" mt09 had gekocht, Zolang er genoeg stroom in de accu zit start het wel en heb 1x een storing gehad met de lambda maar daar reed de motor wel gewoon mee, met de mt10sp zit er nog wat meer electronica op en heb tot nu toe nog geen 1x still gestaan terwijl ik met mijn oude lijken elke week wel aan het sleutelen was

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 15:23

Maegrim

Lokführer

Dan is zo'n SP beter dan de gewone MT10 😂

(ノಠ益ಠ)ノ彡 ┻━┻

Acties:
  • +3Henk 'm!

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Maegrim schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 19:34:
Dan is zo'n SP beter dan de gewone MT10 😂
Da's dezelfde fiets met andere vering.... Starten =! Lopen :9

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 19-11 22:56

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

wimmel_1 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 19:27:
[...]

Weet je wat véél mooier is: Dat iemand die je vóór zo'n weekend nog nooit gezien of gesproken hebt je aanbied om 'even' terug te komen en daarmee ruim 200Km. éxtra maakt op een zondag zodat je als duo-passagier alsnog thuis komt.

M'n brommer stond een paar dagen later al weer in NL. bij de dealer op de dam én een paar dagen daarna ook al weer thuis.
Taxi @etwintje :Y *O* O+

| Mijn fotomeuk |

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

wimmel_1 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 19:27:
[...]

Maar wat wás het nou?

• timmie271
@HTT-Thalan dat heeft de mijne dus niet zo'n reserveknopke :+

Startkabels gegaard die verkeerd en om zaten aangesloten.. zekering knapte en ECU over de zeik. Dat is het lange verhaal in het kort :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

timmie271 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 19:59:
Startkabels gegaard die verkeerd en om zaten aangesloten..
Een layer 8 issue dus.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Maegrim in "Hét grote motortopic - Deel 24"

De rest moet je maar even zelf gaan zoeken in de posts vóór die post of net daarna... Óf je zorgt de volgende keer gewoon dat je er bij bent ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• etwintje
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 16-11 20:21
Dat is net het punt, je mist het punt

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Komen die van ali ofzo? Daar sluit ik nog geen speaker mee aan, zo dun :o.

@wimmel_1 ik acht de kans klein, ik zie al genoeg asfalt :P.
etwintje schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 20:06:
[...]

Dat is net het punt, je mist het punt
Ooooh, nou snap ik het. Je had een startkabel nódig en tóen kwam de user error, en die heeft je ECU om zeep geholpen.

...waarom had je een startkabel nodig dan?

HTT-Thalan wijzigde deze reactie 06-10-2019 20:08 (34%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 20:07:
[...]

Ik heb de éérste dag 't groepje wat achter me aan reed anders ook nog wel een stukje 'off-road' laten rijden.... Ben stiekem benieuwd of ik jou verder de lanen áf, de paden ín mag gaan loodsen? :D

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 16:13
Ik ontken niks 😎

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

wimmel_1 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 20:09:
[...]

Ik heb de éérste dag 't groepje wat achter me aan reed anders ook nog wel een stukje 'off-road' laten rijden.... Ben stiekem benieuwd of ik jou verder de lanen áf, de paden ín mag gaan loodsen? :D
Ik denk dat de meesten hier wel één of twee video's hebben gezien van me waarin ik poog mezelf door modderig terrein te begeven. Al zal ik nu eerder geneigd zijn de XR hiervoor te pakken. Zolang jij voor rijd geloof ik dat ik wel kan volgen :P.

• w4rguy
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 10:59

w4rguy

Team Manager NAB Racing

[...]

[...]
Zijn we niet gezellig genoeg? :X

w4rguy wijzigde deze reactie 06-10-2019 20:20 (14%)

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raym09
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 13:29

Raym09

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

w4rguy schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 20:20:
[...]
Zijn we niet gezellig genoeg? :X
Meestal maak ik nu een bijdehante opmerking dat je heel gezellig/aardig bent.... Als je slaapt.... Maar in dit geval }:|

The first 40 years of childhood are the hardest.

• R0y.
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 19:02
[...]

[...]
Je kan zelf bepalen HOE je bij de lunchstop komt, als je er maar komt ;) Kan je gelijk op de parking even je AVB kunsten laten zien >:)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

R0y. schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 20:24:
[...]

Je kan zelf bepalen HOE je bij de lunchstop komt, als je er maar komt ;) Kan je gelijk op de parking even je AVB kunsten laten zien >:)
Daar heeft echt helemaal niemand hier interesse is, heb ik al gemerkt. En in mijn eentje de omroute rijden zie ik ook niet zitten, sowieso kan ik dat ook met vrienden doen en ten tweede moet je zoiets nooit alleen ondernemen. Nogmaals, eind van deze maand doen we weer zo'n tocht. Twee nachten, twee dagen, 500km totaal, of wanneer we er (voor de dag) genoeg van hebben. Inclusief broodjes, soep, kampvuur.... en af en toe een lekke band of kromme voorvork (bij ons zijn de storingen meestal niet van elektronische aard en vaak is de oorzaak op het zadel te vinden).

Iedereen is welkom ongeacht rijniveau, maar bijna niemand hier heeft een motor die ofwel geschikt is of voorzien is van genoeg profiel :).

Als dat te heftig is (en dan geef ik je gelijk, ik rij hem zelf waarschijnlijk ook niet helemaal uit) is iedereen die wil uitgenodigd om ons 'rondje chaam' of de braborit mee te rijden. Ik heb de routes nog, maximaal 140km met voldoende 'gewoon' offroad (dus geen doorwadingen, hellingen of stenen etc).

Acties:
  • +3Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 19:18:
[...]

[...]
Hoeveel BMWs heb je al onderhoud op gepleegd? Ik durf te wedden dat een (luchtgekoelde, want die ken ik) R-serie BMW makkelijker (oftewel minder tijd kost) te onderhouden is dan jouw TA en de BMW heeft waarschijnlijk nog langere intervals ook.

Daarbovenop, je weet dat de computer het over het algemeen makkelijker maakt? Ik kan met de laptop mijn auto (voor motor heb ik niet de juiste kabels) helemaal uitlezen, de software helpt in het stellen van de diagnose en kan modules uitsluiten. Of bijvoorbeeld een knopje omzeilen. Storingen worden opgeslagen, injectie is eigenlijk feilloos itt de gevoelige carburatie.

Ook leuk feitje: een R1200RT uit 2005 heeft niet eens zekeringen aan boord: zodra er een storing wordt herkend in een module wordt deze uitgeschakeld tot je de volgende keer weer contact maakt. Dus heb je een kortsluitend accessoire in je 12v stopcontact gestoken? Geen zekering zoeken onder t zadel, maar contact uit en aan :Y

K46/S1000RR, K26/R1200RT, E61/550i

• Maegrim

Maegrim

Lokführer

er is een mooie tijd, zo tussen 2000 en 2010, dat computers nog iets toevoegen aan de thuisknutselaar zonder meteen op slot gezet te zijn door de dealer

(ノಠ益ಠ)ノ彡 ┻━┻

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Maegrim schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 21:23:
er is een mooie tijd, zo tussen 2000 en 2010, dat computers nog iets toevoegen aan de thuisknutselaar zonder meteen op slot gezet te zijn door de dealer
Tegenwoordig moet je jezelf op locatie gewoon over kunnen en willen geven aan de techniek op het moment dat 't spul niet meer werkt zoals 't zou moeten werken (helaas).

En dat zeg ik als afgestudeerd HTS Autotoechnieker.....

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Maegrim

Maegrim

Lokführer

@wimmel_1 jij hebt vast wel zin om de foto van m'n Sprint in de startpost, te vervangen voor deze

:P

(ノಠ益ಠ)ノ彡 ┻━┻

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Maegrim schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 21:51:
@wimmel_1 jij hebt vast wel zin om de foto van m'n Sprint in de startpost, te vervangen voor deze

[Afbeelding]

:P
Oohw ?... >:)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik zat net even wat statistieken van mijn huidige motorjaar te bekijken, en daarbij viel me het volgende op:
Op dit moment zit ik op 16055 motorkilometers, en doe ik al weer 7998km met dit setje banden. De vorige set kon ik over 68 km vervangen, maar deze kunnen zo te zien nog wel even mee. Nog 3 à 4 duizend km voordat ze me te irritant vierkant zijn schat ik.
Dus jawel, de Anakee Adventure heeft daadwerkelijk een langere levensduur dan de Road5 Trail. :Y)
Voor begint de band rechts wel een beetje te cuppen trouwens, alsof ik naar rechts altijd de bocht in rem en naar links niet.

Ook ben ik een beetje verrast dat ik toch al weer op 16 duizend zit dit jaar, want ik heb bij een aantal gelegenheden beduidend minder kilometers gereden dan normaal en ben geen midweekje op mezelf weg geweest. Aan de andere kant, nu wel een weekendje met vriendin achterop gedaan en een rit met 700km op een dag zoals laatst tikt ook wel weer aan

Ook zie ik dat ik wat meer premium brandstoffen ben gaan tanken (in DE en LUX maakt dat niet zo gek veel uit), en ik weet dat ik vlotter ben gaan rijden. Het brandstofverbruik is juist omlaag gegaan van 1:16,5 vorig jaar naar nu 1:17,5 dit jaar, in tegenstelling wat je dan zou verwachten.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

wimmel_1 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 21:32:
[...]

Tegenwoordig moet je jezelf op locatie gewoon over kunnen en willen geven aan de techniek op het moment dat 't spul niet meer werkt zoals 't zou moeten werken (helaas).

Maar gelukkig komt dat niet meer zovaak voor... :9

K46/S1000RR, K26/R1200RT, E61/550i

• Dryhte
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 16:44
DrivinUCrazy schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 21:58:
Ik zat net even wat statistieken van mijn huidige motorjaar te bekijken, en daarbij viel me het volgende op:
Op dit moment zit ik op 16055 motorkilometers, en doe ik al weer 7998km met dit setje banden. De vorige set kon ik over 68 km vervangen, maar deze kunnen zo te zien nog wel even mee. Nog 3 à 4 duizend km voordat ze me te irritant vierkant zijn schat ik.
Dus jawel, de Anakee Adventure heeft daadwerkelijk een langere levensduur dan de Road5 Trail. :Y)
Voor begint de band rechts wel een beetje te cuppen trouwens, alsof ik naar rechts altijd de bocht in rem en naar links niet.
En hoe doen de Anakees het in de regen?

Te koop: 2005 Ducati ST3

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Nu online

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

DrivinUCrazy schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 21:58:

Ook ben ik een beetje verrast dat ik toch al weer op 16 duizend zit dit jaar, want ik heb bij een aantal gelegenheden beduidend minder kilometers gereden dan normaal en ben geen midweekje op mezelf weg geweest. Aan de andere kant, nu wel een weekendje met vriendin achterop gedaan en een rit met 700km op een dag zoals laatst tikt ook wel weer aan

Ook zie ik dat ik wat meer premium brandstoffen ben gaan tanken (in DE en LUX maakt dat niet zo gek veel uit), en ik weet dat ik vlotter ben gaan rijden. Het brandstofverbruik is juist omlaag gegaan van 1:16,5 vorig jaar naar nu 1:17,5 dit jaar, in tegenstelling wat je dan zou verwachten.
??? Dus ze zijn op. Waarom nog 3 a 4 doorrijden? Ze gaan dus even lang mee ;)

A wise man once said: 'Work is not a place."

• Thoit
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 19-11 08:53
wimmel_1 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 21:32:
[...]

Precies, ik vind de oude techniek ook nog altijd mooi en ben voorstander van repareren als het kan. Maar als je eenmaal wat modernere motoren gewend bent en je dan op een oudere rijdt dan merk je toch echt wel een enorm verschil (remmen / stabiliteit e.d.). Tevens zie je dat bij moderne motoren je na veel meer kilometers onderhoud moet doen, en ja dan moet je 1x per jaar (de meesten) wat meer werk verrichten om het plastic e.d. weg te halen.

En als je met een oude motor langs de kant staat zul je zien dat je alle onderdelen bij hebt behalve die je nodig hebt :+

Misschien moet jij eens voor een Royal Endfield kijken, volgens mij ga je bijna geen simpelere techniek vinden. @HTT-Thalan

• Ghostrider
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 15:26

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Joopieboy schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 12:03:
Nog maar eens mijn foto's van het laatste weekend met de Gixxer posten, het beruchte Tweakers Adac Fan Club weekend:
[Afbeelding]
Jammer om te horen dat de GSXR weggaat, ik zie zelfs nog schaamrandjes erop zitten :X

Veel plezier met de BMW, hoewel ik dat soort machines veel minder kick geven met het snelle werk rijden ze wel heel relaxt.

-

Dit weekend OTR havelte gereden, wat een water alles zeiknat :+ Gelukkig geen enkele keer gevallen.

Route was waardeloos bewijzert, iedereen ging meteen al de fout in. Veel laaghangede zon. Ik reed wat behoudend ivm het vele water. Kwam iemand volle bak voorbij en die schrok behoorlijk toen ineens een zee van water opdoemde :P Ging net goed :9

Ghostrider wijzigde deze reactie 07-10-2019 09:04 (24%)

Asus Zenbook i7 256gb

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 16:37
Ghostrider schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 08:33:
[...]

Jammer om te horen dat de GSXR weggaat, ik zie zelfs nog schaamrandjes erop zitten :X

Veel plezier met de BMW, hoewel ik dat soort machines veel minder kick geven met het snelle werk rijden ze wel heel relaxt.

-
-

Dit weekend OTR havelte gereden, wat een water alles zeiknat :+ Gelukkig geen enkele keer gevallen.

Route was waardeloos bewijzert. Veel laaghangede zon..
Waar blijven de foto’s? :)

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Requiem19 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 08:41:
[...]

Waar blijven de foto’s? :)
https://www.oypo.nl/nl/fotos-zoeken/2019-10-06?s=havelte

Als je het niet erg vind ga ik niet 7,50 (goedkoopste tarief) 8)7 betalen voor een matige foto van 75dpi

niet mijn video
KNMV Offroad Ruurlo

De Motor Club Ruurlo organiseert vele jaren een offroad rit op de laatste zondag van oktober.

Door de strengere regelgeving rondom het vanggewas hebben ze helaas moeten besluiten om de Offroad rit te verplaatsen naar het voorjaar van 2020.

De nieuwe datum is Zondag 1 Maart 2020. Noteer deze alvast in je agenda.
Daar gaan we al :'(

Ghostrider wijzigde deze reactie 07-10-2019 09:22 (46%)

Asus Zenbook i7 256gb

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 18:56
Ghostrider schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 08:33:
[...]

Thnx en jup, na dit voorjaar een beetje het vertrouwen kwijtgeraakt om echt de grenzen op te gaan zoeken, plus een betere houding heeft wel meegeholpen.

Niet voor niets dat ik van de zomer naar Dunlop banden wilde.

Qua kick, dat klopt, alleen geeft het mij veel meer rust en ontspanning qua rijden. Het is een stukje vrijheid. :)

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

plus een betere houding heeft wel meegeholpen.
Ik had mijn stepjes vrij extreem staan, op de terugweg van 3 dagen rijden viel dat wel tegen. Nu maar iets verder naar achteren gezet en iets lager. Zal al moeten helpen :) . Zo'n ding GSXR hoort gewoon thuis op het circuit imho.

Asus Zenbook i7 256gb

• Joopieboy
Ghostrider schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 10:52:
[...]

Ik had mijn stepjes vrij extreem staan, op de terugweg van 3 dagen rijden viel dat wel tegen. Nu maar iets verder naar achteren gezet en iets lager. Zal al moeten helpen :) . Zo'n ding GSXR hoort gewoon thuis op het circuit imho.
In de buurt is alles 60 geworden, de Eifel stikt inmiddels van de controles en afsluitingen en beperkingen, dus echt lekker uitlaten kun je toch niet meer. En idd de snelheden liggen al snel bizar hoog met zo een machine. Dus eens. :)

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dryhte schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 06:48:
[...]

En hoe doen de Anakees het in de regen?
Prima. Geen enkel uitstapje gehad in de regen, en ik heb een paar flinke buien op Duits asfalt/beton wat sowieso al gladder is meegemaakt.
Tylen schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 07:24:
[...]

??? Dus ze zijn op. Waarom nog 3 a 4 doorrijden? Ze gaan dus even lang mee ;)
Nee, het setje Road5 Trail was na deze kilometers op. De Anakee Adventures nog niet. Toegegeven, het staat er cryptisch omschreven. :P Ik meen te weten dat de Road5 8066 km is meegegaan, inclusief een noodreparatie in de laatste honderden kilometers.

De Anakee gaat langer mee, en ik schat tot 1,5 keer.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Joopieboy
Hoe vind jij dat opzijzetten en die zaken wat vaak als negatief dingetje benoemd wordt? :)

Acties:
  • +20Henk 'm!

• BobbyDgtl
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 16:41
Vrijdagochtend beslist, vrijdagavond gekocht, zondag geleverd!

Ik doe wel eens graag een impulsaankoopje :-)

KTM EXC 250 TPI

En 20 oktober normaal gezien Veghel meepikken. Beste manier om te leren rijden :-)

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Joopieboy schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 11:09:
[...]

In de buurt is alles 60 geworden, de Eifel stikt inmiddels van de controles en afsluitingen en beperkingen, dus echt lekker uitlaten kun je toch niet meer. En idd de snelheden liggen al snel bizar hoog met zo een machine. Dus eens. :)
Mwah, de Eifel valt op zich wel mee, maar je moet de Rursee vermijden. Dan wordt het ook direct een stuk rustiger op de weg.
Joopieboy schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 11:26:
Hoe vind jij dat opzijzetten en die zaken wat vaak als negatief dingetje benoemd wordt? :)
Als je daarmee bedoelt dat de band zich beweegt onder hellingshoek: rete-irritant. Ik kan daar niet aan wennen. Ik wéét dat de band dan geen stapje opzij doet, traction control is ook nog niet aangegaan behalve als het voorwiel omhoog kwam, maar het voelt wel zo. Juist als het er vlotter aan toe gaat wil ik een superstrakke feedback krijgen, en die krijg ik dan dus niet. Volgende setje dus waarschijnlijk weer een Road5 Trail of equivalent van een ander merk zoals de Dunlop.

• Joopieboy
Mwow Eifel wordt ook steeds meer feest helaas. :/
En toch dat ja, zou voor mij ook geen super bandje zijn dan...

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik kan het zo samenvatten:
De band past perfect onder die motoren, maar mijn rijstijl past niet bij de motor. :+ :P

• Thoit
BobbyDgtl schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 11:38:
Vrijdagochtend beslist, vrijdagavond gekocht, zondag geleverd!

Ik doe wel eens graag een impulsaankoopje :-)

KTM EXC 250 TPI
[Afbeelding]

En 20 oktober normaal gezien Veghel meepikken. Beste manier om te leren rijden :-)
:9~ :9~ :9~ Nog helemaal geen offroad ervaring? Zo niet, succes in Veghel :D

• Willem30
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 14:48
Het aantal motoren op de weg wordt al minder ivm het najaar. Op a28 en a1 kom ik onderweg weinig tweewielers meer tegen. Vorige week was het ook doorbijten in de hoeveelheid regen

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 19-11 22:15
@lolgast Kun je mij toevoegen in de openingspost:
Zuid Holland
Yamaha MT-09 SP ‘19

Thanks!!

BMW F31 330i M Sport Shadow '18 - Yamaha MT-09 SP '19

• Joepla
  • Registratie: maart 2005

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Willem30 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 14:18:
Het aantal motoren op de weg wordt al minder ivm het najaar. Op a28 en a1 kom ik onderweg weinig tweewielers meer tegen. Vorige week was het ook doorbijten in de hoeveelheid regen
Klopt, vanochtend helemaal niets tegengekomen (vanuit het warme koekblik). Beter ook, koppeltje jonge zwanen probeerde de Moerdijkbrug (R'dam -> Breda) over te waggelen (een was al geraakt waarschijnlijk) en veroorzaakte een enorme chaos toen ik er was.
Rijkswaterstaat heeft trouwens behoorlijk moeite met dit soort plaatsaanduidingen, die willen een hectometerpaaltje, rijrichting, rijbaan, etc. en ik kreeg lastig uitgelegd dat ik blij was dat ik niets geraakt heb en dus niet op de hm paaltje kon letten...

Live solarinfo op PVoutput [6,625 kWp]

• aidanl
  • Laatst online: 10:34
@Joepla volgende keer dan toch maar aanrijden en de schade rekening aan rijkswaterstaat toesturen, met vermelding van het paaltje :+

• Joepla
  • Registratie: maart 2005

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@aidanl No way, ik kan daar slecht tegen en het zag er behoorlijk dramatisch uit. Denk niet dat de zwanen hier beter uit zijn gekomen.
Apart om te zien dat als er voor je allerlei auto's hard gaan remmen en uitwijken, er altijd wat horken zijn die denken dat zij slimmer zijn en links en rechts het gas erop houden 8)7

Live solarinfo op PVoutput [6,625 kWp]

• aidanl
  • Laatst online: 10:34
@Joepla was een geintje ;) al wordt er vaak door politie/verzekeraars vaak toch aangeraden geen gekke toeren uit te gaan halen omdat de schade dan vaak nog groter is of helemaal niet gedekt wordt. Dit gaat met name over het wild op de Veluwe. Afgelopen paar zomers zijn daar genoeg automobilisten tegen bomen opgereden omdat ze dieren probeerden te ontwijken. Zie ook de pagina van Independer:
https://weblog.independer...uto-uitwijken-doorrijden/

• darkkingll
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 17-11 17:51

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Dat was toch even spannend vandaag. In de middag 'leuk' spannend omdat ik van Breda naar A'dam en naar Terneuzen reed op één tank, en natuurlijk goedkoop in België wilde tanken dus dik in de reserve. Met 365 op de dagteller 16.5 liter erbij geknepen (het kon nog veel gekker dus, er moet 18 in passen :P).

In de ochtend spannend omdat ik bij het filteren moest uitwijken voor een eikel in een rode polo die volstrekt onnodig vlak voor mij zonder richting van baan wisselde, om vervolgens om de baan naast hem ook gewoon ramvast te staan. Zinloze actie, maar als ik niet scherp was geweest had ik daar gelegen.

• steveman
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 17:58

steveman

"Be curious"

Dat geel op de zwarte :N

De grijze vind ik wel mooier dan de 2017-variant... Maaaar het is wel op het randje vind ik qua koplampen, gaat al richting "probeert te hard" waar ik van veel huidige jappers op afknap. M'goed, eenmaal met het been over het zadel zie je de motor al niet meer natuurlijk...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• BobbyDgtl
Thoit schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 13:51:
[...]

:9~ :9~ :9~ Nog helemaal geen offroad ervaring? Zo niet, succes in Veghel :D
kwartiertje max :-)

We zien wel wat het geeft! Is het zo moeilijk misschien?

edit: op youtube lijkt 95% van het parcours toch mee te vallen :*)

BobbyDgtl wijzigde deze reactie 07-10-2019 17:04 (11%)

• darkkingll
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 17-11 17:51
steveman schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 16:34:
[...]

Dat geel op de zwarte :N

De grijze vind ik wel mooier dan de 2017-variant... Maaaar het is wel op het randje vind ik qua koplampen, gaat al richting "probeert te hard" waar ik van veel huidige jappers op afknap. M'goed, eenmaal met het been over het zadel zie je de motor al niet meer natuurlijk...
Eens, dat parelmoer wit is helemaal gaaf, naar deze en dan de grijs vind ik ook top hoor...
Qua koplampen kan dit nog net, wat kawa doet met die zx1000 ofzo vind ik 3 stappen te ver...

• Joopieboy
BobbyDgtl schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 16:36:
[...]

Houd die gedachte vast :Y

• Frans92
  • Laatst online: 09:23

Frans92

VFR800

Vanochtend was het een reuzenslalom op de A20. Er was een vrachtwagenchauffeur die het wel leuk vond om zijn plastic afval-lading uit te strooien over alle rijbanen. Nu heb ik nog nooit geskied, maar ik denk dat het op de piste er ook zo uit ziet; iedereen slalommen.
Daarna stond er vlak voor de bocht (A20->A4) een bord waarop 'glad wegdek' werd aangegeven. Blijkt dus dat er meerdere auto's eenzijdig gecrasht zijn in die bocht. Dus voorlopig daar maar rustig door de bocht.

XBL: DonFrans

• Vrijdag
Frans92 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 07:53:
Dus voorlopig daar maar rustig door de bocht.
Curves? Driften!

• Thoit
BobbyDgtl schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 16:36:
[...]

Het is vooral zwaar. Dus als je veel krachttraining e.d. doet valt het misschien wel mee. Probleem is dat het meestal redelijk mulle zand is en als er een paar 100 man overheen gaan heb je diepe sporen. Daar moet je proberen zo hard mogelijk overheen te gaan, precies tegen je natuur in dus.

Maar geniet vooral, en laat je niet te gek maken door anderen. Er rijden altijd malloten rond die denken dat ze de beste zijn en dat ze het nooit hebben hoeven leren.

Mijn motor staat ook weer op Noppen. Ben alleen een afstandsbus kwijt geraakt, vanavond dus maar weer even verder zoeken in de garage. Verder nieuwe vloeistoffen erin gedaan en alles schoon gemaakt. Hopelijk dit weekend weer eens lekker crossen.

• Vrijdag

https://www.redbull.com/nl-nl/videos/AP-1X2R12Y412111

In 2020 is er weer een, daar wil ik wel eens gaan kijken, is in de buurt. Ziet er echt enorm zwaar uit!

Die Coldenhoff heeft skills zeg, gaat als een raket :o

Vrijdag wijzigde deze reactie 08-10-2019 09:37 (45%)

• BobbyDgtl
Thoit schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:09:
[...]

Het is vooral zwaar. Dus als je veel krachttraining e.d. doet valt het misschien wel mee. Probleem is dat het meestal redelijk mulle zand is en als er een paar 100 man overheen gaan heb je diepe sporen. Daar moet je proberen zo hard mogelijk overheen te gaan, precies tegen je natuur in dus.

Maar geniet vooral, en laat je niet te gek maken door anderen. Er rijden altijd malloten rond die denken dat ze de beste zijn en dat ze het nooit hebben hoeven leren.
0 krachttraining, en ondertussen door een operatie ook al 3j bijna geen sport meer... Ik ga gewoon rusten als het niet meer gaat! Ik wil het gewoon overleven :-) Je moet ergens beginnen!

Dit weekend gaan we al een paar uurtjes rijden om er in te komen :-)

• Thoit
BobbyDgtl schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:36:
[...]

0 krachttraining, en ondertussen door een operatie ook al 3j bijna geen sport meer... Ik ga gewoon rusten als het niet meer gaat! Ik wil het gewoon overleven :-) Je moet ergens beginnen!

Dit weekend gaan we al een paar uurtjes rijden om er in te komen :-)
Aan de motor zal het i.i.g. niet liggen :) Zoek even op Youtube wat filmpjes om i.i.g. de basis vanaf het begin goed aan te leren. Mocht je een keer zin hebben kan je een keer met ons meerijden :)

• Stacheldraht
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 10:13

Stacheldraht

PSN: Killerfabrik

Joopieboy schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 12:08:
Mwow Eifel wordt ook steeds meer feest helaas. :/
Ik heb het wel eens vaker gezegd ipv Duitsland kijk eens naar Noord-Frankrijk. Vanuit Brabant ben je daar zo met de motor :)

Nu het minder goede nieuws motorrijden zit er voor mij dit jaar niet meer in. In November of December een operatie en dan weer rustig opbouwen.

Naked Bikes: No other motorcycle design brings you as close to the road. No other style gives you quite the same experience of speed. Strip off all that plastic and chrome and it's just you, the grips, and the asphalt, in perfect harmony.

• BobbyDgtl
Thoit schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:43:
[...]

Aan de motor zal het i.i.g. niet liggen :) Zoek even op Youtube wat filmpjes om i.i.g. de basis vanaf het begin goed aan te leren. Mocht je een keer zin hebben kan je een keer met ons meerijden :)
Ik heb al zoveel filmpjes bekeken dat ik ondertussen al blind de piston kan vervangen :P Daar zal het niet aan liggen! Uitvoering is meestal wel iets complexer :-) ( En mijn uithouding zal jammer genoeg ondermaats zijn)

Van waar ben je? Dat ritje zal er ooit wel eens van komen! Ik ben van Oost-Vlaanderen, en hier kan je nergens legaal rijden...

• Pagman
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 19-11 08:29
Stacheldraht schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:52:
[...]

Ik heb het wel eens vaker gezegd ipv Duitsland kijk eens naar Noord-Frankrijk. Vanuit Brabant ben je daar zo met de motor :)
Alleen het is zo jammer van de taal daar ;(

• Thoit
BobbyDgtl schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:08:
[...]

Ik heb al zoveel filmpjes bekeken dat ik ondertussen al blind de piston kan vervangen :P Daar zal het niet aan liggen! Uitvoering is meestal wel iets complexer :-) ( En mijn uithouding zal jammer genoeg ondermaats zijn)

Van waar ben je? Dat ritje zal er ooit wel eens van komen! Ik ben van Oost-Vlaanderen, en hier kan je nergens legaal rijden...
Uiteindelijk is het gewoon veel doen en blijven oefenen. Als ik van het weekend weer de eerste keer het bos in ga zal ook wel weer een ramp zijn :+ Ik kom uit midden Limburg (Nederland). Men is hier niet zo streng als in België ;)

• Dryhte
Pagman schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:24:
[...]

Ga jij terwijl je met de motor rijdt met de locals een praatje slaan? Ik niet ;) ik neem amper de tijd om te tanken.

• Joopieboy
[...]

Nu het minder goede nieuws motorrijden zit er voor mij dit jaar niet meer in. In November of December een operatie en dan weer rustig opbouwen.
Waarom denk je dat die GSA er gaat komen. :+
Ik zal alleen mijn Frans een beetje moeten oppoetsen. :X

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@BobbyDgtl
Dat is mijn probleem met Frankrijk anders ook. In Wallonië redden we ons meestal nog net, maar echt frankrijk wordt dan weer lastiger.
Juist in de noodgevallen is het wel fijn als je de lokale taal spreekt. Ik heb er geen moeite mee om in noodgevallen (=stress-situaties) Duits of Engels te spreken, maar Frans gaat hem dan echt niet worden.

• Stacheldraht
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 10:13

Stacheldraht

PSN: Killerfabrik

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:54:
@BobbyDgtl
Dat is mijn probleem met Frankrijk anders ook. In Wallonië redden we ons meestal nog net, maar echt frankrijk wordt dan weer lastiger.
Juist in de noodgevallen is het wel fijn als je de lokale taal spreekt. Ik heb er geen moeite mee om in noodgevallen (=stress-situaties) Duits of Engels te spreken, maar Frans gaat hem dan echt niet worden.
@DrivinUCrazy

Als ik elk land zou moeten vermijden waar ik de taal niet spreek dan zou ik niet ver komen in Europa ;) En daarnaast wat is de kans op een noodsituatie?

Naked Bikes: No other motorcycle design brings you as close to the road. No other style gives you quite the same experience of speed. Strip off all that plastic and chrome and it's just you, the grips, and the asphalt, in perfect harmony.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Tja, dat mag ieder voor zichzelf inschatten. :)

Ik heb toch al regelmatig met de hulpdiensten/sleepwagens mogen bellen. Pas één keer voor mezelf, in het begin van mijn motorcarrière. Niet dat ik zelf zo'n brokkenpiloot ben. ;)

• kneusteun
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 18:44
Vrijdag schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:20:
[YouTube: Red Bull Knock Out 2018 - Best moments]

https://www.redbull.com/nl-nl/videos/AP-1X2R12Y412111

In 2020 is er weer een, daar wil ik wel eens gaan kijken, is in de buurt. Ziet er echt enorm zwaar uit!

[YouTube: Red Bull Knock Out 2018 Full Recap | Enduro 2018]

Die Coldenhoff heeft skills zeg, gaat als een raket :o
2x geweest is wel leuk om te zien, alleen rijen dik langs de hekken dus wel beetje vechten voor een fatsoenlijke plek.

• kneusteun
Thoit schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:40:
[...]

Uiteindelijk is het gewoon veel doen en blijven oefenen. Als ik van het weekend weer de eerste keer het bos in ga zal ook wel weer een ramp zijn :+ Ik kom uit midden Limburg (Nederland). Men is hier niet zo streng als in België ;)
Klopt het ook dat veel OTR ritten geschrapt gaan worden ivm stikstof? Hoorde zoiets op de wandelgangen.
Ik zit al tijdje te kijken naar een enduro voor erbij en als dit echt zo is dat OTR gewoon langzaam verdwijnt dan ga ik wel voor een Supermotard, want het bosrijden hier wordt ook steeds moeilijker (lees handhaving en afsluitingen).

• Thoit
kneusteun schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:14:
[...]

Klopt het ook dat veel OTR ritten geschrapt gaan worden ivm stikstof? Hoorde zoiets op de wandelgangen.
Ik zit al tijdje te kijken naar een enduro voor erbij en als dit echt zo is dat OTR gewoon langzaam verdwijnt dan ga ik wel voor een Supermotard, want het bosrijden hier wordt ook steeds moeilijker (lees handhaving en afsluitingen).
Ja, werd hier eerder ook al in het topic vermeld. Het wordt inderdaad steeds moeilijker. Gelukkig hebben wij hier nog een paar bossen waar nooit iemand komt, als je je daar netjes gedraagt valt het wel mee. OTR vind ik gewoon een nadeel dat je niet helemaal lekker je eigen tempo kan rijden, ik houd niet zo van de druktes. Als KTM nu niet het gekke idee had om voor de Freeride E-XC een lease accu aan te bieden had ik dat nog serieus overwegen. Nee het mag ook niet, maar je zult wel minder snel zeurende mensen hebben.

• ocdaan
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 16:56
kneusteun schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:47:
[...]

2x geweest is wel leuk om te zien, alleen rijen dik langs de hekken dus wel beetje vechten voor een fatsoenlijke plek.
2x meegedaan :) gekkenhuis met meer dan 1000 man tegelijk starten en rijden 8)

• Vrijdag
ocdaan schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:55:
[...]

2x meegedaan :) gekkenhuis met meer dan 1000 man tegelijk starten en rijden 8)
Echt? Wauw, gaaf zeg! Lijkt me echt loodzwaar als ik dat zo zie. Hoop uit- en omvallers. Alleen dat stukje zo langs de vloedlijn zou ik heel misschien nog wel kunnen. De rest, not so much :+

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
[...]

Ach ik heb @Joopieboy Duits horen (proberen) te praten, denk dat die Fransozen 'm net zo min verstaan als de Duitsers/Belgen/Luxemburgers op deze trip. :P Dus dat maakt ook weer weinig uit.

:>

• SniperGuy
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 15:37
[...]

En de mensen :X :X :X

• Dryhte
Nee jongeuh, 'Bienvenu chez les Ch'ti' niet gezien? In 'le Nord' zijn het juist ontzettend gezellige, warme mensen! :+ (serieus, geweldige film!)

• ocdaan
Vrijdag schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:58:
[...]

Echt? Wauw, gaaf zeg! Lijkt me echt loodzwaar als ik dat zo zie. Hoop uit- en omvallers. Alleen dat stukje zo langs de vloedlijn zou ik heel misschien nog wel kunnen. De rest, not so much :+
Dat is inderdaad het mooist, vol gas met de 2 takt crosser langs de vloedlijn. Volgend jaar weer, ik heb er nu al weer zin in ;-)

2018

ocdaan wijzigde deze reactie 08-10-2019 14:29 (11%)

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Thoit schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:53:
[...]

Ja, werd hier eerder ook al in het topic vermeld. Het wordt inderdaad steeds moeilijker. Gelukkig hebben wij hier nog een paar bossen waar nooit iemand komt, als je je daar netjes gedraagt valt het wel mee. OTR vind ik gewoon een nadeel dat je niet helemaal lekker je eigen tempo kan rijden, ik houd niet zo van de druktes. Als KTM nu niet het gekke idee had om voor de Freeride E-XC een lease accu aan te bieden had ik dat nog serieus overwegen. Nee het mag ook niet, maar je zult wel minder snel zeurende mensen hebben.
Sommige OTR ritten zijn inderdaad druk, 1000 man of meer...

Afgelopen keer in havelte ook, moest iemand mij voorbij. Vervolgens vol in de ankers omdat het vol water stond ;w Dat soort dingen maak je helaas te veel mee.

Asus Zenbook i7 256gb

• ocdaan
OTR Havelte was leuk zaterdag. Plassen water kan je meestal prima recht doorheen, vaak nog beter zelfs dan waar de zijkanten helemaal tot blubber gereden zijn.

Omdat ik toch al video's aan het posten ben, hier ook mijn ritje van Havelte:

ocdaan wijzigde deze reactie 08-10-2019 14:38 (19%)

• ocdaan
Als iemand een keer wat offroad training wil... gil maar ;) :P

ocdaan wijzigde deze reactie 08-10-2019 15:00 (9%)

• BobbyDgtl
ocdaan schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:37:
OTR Havelte was leuk zaterdag. Plassen water kan je meestal prima recht doorheen, vaak nog beter zelfs dan waar de zijkanten helemaal tot blubber gereden zijn.

Omdat ik toch al video's aan het posten ben, hier ook mijn ritje van Havelte:

[YouTube: OTR Offroad Havelte Darp 05-10-2019]
Hoe komt het dat je bent gevallen?
(misschien dat ik het dan niet tegenkom :P )

• ocdaan
BobbyDgtl schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:18:
[...]

Hoe komt het dat je bent gevallen?
(misschien dat ik het dan niet tegenkom :P )
Ik neem aan dat je een grapje maakt, in dat geval... sssst :+

Indien je een echt antwoord wilt, ik kwam veel te hard op de bocht af en zag die diepe geul te laat.

• R0y.
  • Registratie: juni 2010
[...]

Maar het belangrijkste: hebben ze daar ook curryworsten? :*)

• BobbyDgtl
ocdaan schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:20:
[...]

Ik neem aan dat je een grapje maakt, in dat geval... sssst :+

Indien je een echt antwoord wilt, ik kwam veel te hard op de bocht af en zag die diepe geul te laat.
Haha, ik ben serieus.
Het leek me een paniekerige remactie met de voorrem waardoor je niet meer kon sturen. Maar zoals ik al heb gezegd; ik heb 0,0 offroadervaring :-)

• ocdaan
BobbyDgtl schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:46:
[...]

Haha, ik ben serieus.
Het leek me een paniekerige remactie met de voorrem waardoor je niet meer kon sturen. Maar zoals ik al heb gezegd; ik heb 0,0 offroadervaring :-)
Ahh haha, maar nee, geen paniekreactie. Het was erg glad. Ik had voor mijn gevoel de motor al schuin gezet om in te sturen en je op die manier schrap te zetten tegen een walletje zoals je dat meestal doet met motocross maar in dit geval was er geen walletje maar een diepe geul. Dat had ik te laat door dus ik zag al dat ik ging crashen, vandaar dat ik er zo mooi vanaf sprong en doorrolde.

• kneusteun
Thoit schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:53:
[...]

Hier zijn nog wel wat plekjes, maar dan ben je zoveel asfalt aan het doen om het te verbinden.
En even stuk Duitsland in rijden lijkt me ook niet bevordelijk voor de noppen ;)

• BobbyDgtl
ocdaan schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:58:
[...]

Ahh haha, maar nee, geen paniekreactie. Het was erg glad. Ik had voor mijn gevoel de motor al schuin gezet om in te sturen en je op die manier schrap te zetten tegen een walletje zoals je dat meestal doet met motocross maar in dit geval was er geen walletje maar een diepe geul. Dat had ik te laat door dus ik zag al dat ik ging crashen, vandaar dat ik er zo mooi vanaf sprong en doorrolde.
Ik zag het stuur niet, en je leek nog rechtop te staan. Ben al bang en enthousiast tegelijk voor die eerste ritten >:)

Nummerplaat komt morgen toe. Verzekering is geregeld. :*)
Nu nog talent, maar dat kan ik online niet kopen! :(

• ocdaan
De eerste keren is het wel spannend ja. leuk! Vooral niet op anderen letten, niet achterom kijken, gewoon je eigen rit rijden. Het is geen wedstrijd, dus lekker rustig aan ;)

• BobbyDgtl
ocdaan schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:51:
De eerste keren is het wel spannend ja. leuk! Vooral niet op anderen letten, niet achterom kijken, gewoon je eigen rit rijden. Het is geen wedstrijd, dus lekker rustig aan ;)
We zijn met 8 man, waarvan de meesten het al vrij lang doen. Maar er is enen die bij mij gaat blijven om mij op te rapen uit de modder ;)

Ik ga mezelf idd niet te hard pushen. Komt allemaal goed!

Ga jij naar Veghel?

• ocdaan
Ahh dat komt wel goed dan ;-) Ja Veghel (en Handel) rij ik ook, dat zijn ook altijd leuke ritten.

• Joopieboy
SmurfLink schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:00:
[...]

Ach ik heb @Joopieboy Duits horen (proberen) te praten, denk dat die Fransozen 'm net zo min verstaan als de Duitsers/Belgen/Luxemburgers op deze trip. :P Dus dat maakt ook weer weinig uit.

:>
Ik dacht dat we vriendjes waren? ;(

Wilde jij nog whisky de 9e? >:)

Joopieboy wijzigde deze reactie 08-10-2019 20:42 (4%)

• SmurfLink
  • Niet online
Joopieboy schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 20:42:
[...]

Ik dacht dat we vriendjes waren? ;(

Wilde jij nog whisky de 9e? >:)
:P Hee het was best vermakelijk hoe dat vrouwtje bij dat café net over de grens in Luxemburg kapot moeiljk keek. En die gast in Malmedy net zo goed.

doe's nie zo he.

• Joopieboy
Luxermburg Duits is weer een ander verhaal, en in België zitten een hoop rotte fransozen die weigeren Duits of Nederlands te praten. :P

• SmurfLink
  • Niet online
Joopieboy schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:16:
Luxermburg Duits is weer een ander verhaal, en in België zitten een hoop rotte fransozen die weigeren Duits of Nederlands te praten. :P
Zolang je maar niet weer rare foto's met messen gaat sturen mag je van mij NederDuits blijven brabbelen hoor. :p
Pagina: 1 ... 43 ... 57 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True