Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• MichielK71
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 14-11 14:37
@wimmel_1 Ik haal Marc en Mark wel eens door elkaar, maar nu weet ik het ;)

• Streepje
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 12:55

Streepje

noem me maar Streepje

wimmel_1 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:56:
[...]

ADAC / ANWB wilde er op locatie al niet teveel effort meer in steken toen ik vertelde wat er aan voorafgegaan was én hoe dat dat had kunnen gebeuren....

ECU vervangen door een nieuwe had ergens rond de €2000,- gaan kosten (da's alléén de ECU ansich!!). Die dingen zijn zo duur in verband met de standaard aanwezige startblokkering welke met de sleutels 'babbelt' en om het 'omkatten' van motoren onaantrekkelijk te maken.
Carmo in Helmond had er dan dus éérst even naar mogen gaan kijken voor reparatie, maar.... Was gelukkig niet noodzakelijk (Yamaha bouwt wel meer 'electronica', ze hebben dus wel wat ervaring met dat soort spul.....).

[...]

Mark baalde stiekem een beetje dat 't ding zó simpel te repareren was. Dit soort storingen uitzoeken doet 'ie graag... :9

Marc had me anders wél weer een nieuwe fiets mogen verkopen, waarschijnlijk :+
ik pas geleden een OBD2 adapter gekocht voor yamaha aangezien je al storing krijgt bij het wiel draaien als hij per ongeluk op contact staat

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Streepje schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:12:
[...]

ik pas geleden een OBD2 adapter gekocht voor yamaha aangezien je al storing krijgt bij het wiel draaien als hij per ongeluk op contact staat
Is níet leuk wat dat ding allemaal logt én opslaat.... Je wilt zo'n log niet uitprinten nadat er zo'n actie, zoals die bij mij nu, plaatsgevonden heeft :9

Er staan bij mij nu nog 4 meldingen in welke nu bij 't aanzetten van 't contact standaard weggeschreven worden, iets met de cruisecontrol + ETV welke aanstonden op 't moment dat 'ie die 'opflikker' kreeg.... Én dat er 'startproblemen' zijn geweest (dôh).

wimmel_1 wijzigde deze reactie 04-10-2019 11:25 (14%)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• Maegrim
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 00:25

Maegrim

Lokführer

(ノಠ益ಠ)ノ彡 ┻━┻

• steveman
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 00:58

steveman

"Be curious"

Vriend whatsappte gisteren dat ie van de motor was getikt tijdens filerijden. Geen letsel gelukkig, maar ja afgebroken rempedaal (gek genoeg maakt dit geen verschil in effectiviteit van de achterrem (raad het merk)) krassen op de kuip... helm stuque. Kleding zelf was niets aan te zien.

Hij deed schijnbaar heel kalmpjes aan tussen de file door, dus qua afhandeling zal het wel loslopen, maar bah, gedoe waar je niet op zit te wachten.

Zo die startkabels zeg...

Nu heb ik overdreven dikke kabels in de kofferbak liggen, maar die zijn dan ook 5x zo dik qua oppervlakte van de kabel? (gekocht om m'n motor te starten... enige wat ze hadden op fietsafstand :'))

steveman wijzigde deze reactie 04-10-2019 11:27 (21%)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Youk
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 20:40

Youk

Volvo For Life

@Vrijdag Het lijkt wel alsof je iets goed te maken hebt? :? :+

* Youk bepaalde forumposts miste

Volvo Classic Club Belgium

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 05:45

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@Maegrim Zijn dat de "startkabels" (ze mogen die naam niet eens dragen imho!) in kwestie?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 23:08
Youk schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:24:
@Vrijdag Het lijkt wel alsof je iets goed te maken hebt? :? :+

* Youk bepaalde forumposts miste
Gefeliciteerd @Youk !

• Chakotay
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 23:25

Chakotay

Lick here to continue

@Maegrim duidelijk kwaliteitskabels! Waren ze gemaakt van authentiek chinesium?

@steveman Aprilia RSV Mille? :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:25:
@Maegrim Zijn dat de "startkabels" (ze mogen die naam niet eens dragen imho!) in kwestie?
Dat wáren inderdaad de 'startkabels' van 't hotel welke ter plekke aanwezig waren. Eigenlijk waren het twee aan elkaar gefabriekte kabels van twee "China" druppelladers waarbij de stekkers precies verkeerd om in elkaar geschoven konden worden (én dus ook waren) 8)7

Ik heb vorige week zaterdag onderstaand setje daar maar even af gegeven (was daar toch in de buurt dus was een kleine moeite voor me). Kost ook amper wat, dat spul (€3,80)......

• Youk

Youk

Volvo For Life

Tnx, allemaal leuke Viffers :9 d:)b

Ben net gaan kijken, maar de mijne staat er nog steeds eenzaam bij. :'(

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Youk schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:58:
[...]

Tnx, allemaal leuke Viffers :9 d:)b

Ben net gaan kijken, maar de mijne staat er nog steeds eenzaam bij. :'(
Misschien moet je jouw VFR ook maar rood maken, da's 't enige verschil zo snel bekeken... :*)

@Youk Ik zie nu de 'taart' pas.... GEFELICITEERD!!!!! oOo :)B

wimmel_1 wijzigde deze reactie 04-10-2019 12:07 (10%)

• Youk

Youk

Volvo For Life

@wimmel_1 Die is rood, heeft namelijk rode grondlak. En dat heb ik reeds bij meerdere Viffers gezien.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
BobbyDgtl schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 15:31:
Kent iemand een deftige compressor waar ik auto/fiets/moto/zwembadtoebehoren kan opblazen? Of gaat dit met allemaal en pak ik gewoon de goedkoopste die ik tegen kom?
Ik heb ooit, jaren geleden, eens ergens zo'n ding gekregen... Zit bij mij een aantal 'Dunlop' stickertjes op maar die dingen worden met dat zelfde type-nummer onder meerdere 'merknamen' uitgegeven / verkocht (waarschijnlijk tegen een veelvoud van 't bedrag wat ze daar aan inkoop kosten: $12,- bij +1000 stuks).

Moet zeggen dat ik 't ding regelmatig gebruik en dat 't apparaatje ook vrij accuraat is qua druk weergave op 't display (Max. 8 Bar). Op de Li-Ion batterij gaat 't ding ongeveer 15 Minuten mee en da's meer dan genoeg om de banden van een auto of motor even te controleren / bij te pompen.

Ik heb hier ook nog een 25L én een 220L compressor met olie/vocht afscheiders maar die dingen sleep ik niet zo gemakkelijk mee naar buiten :o

wimmel_1 wijzigde deze reactie 04-10-2019 13:11 (11%)

• BobbyDgtl
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 14-11 17:24
Ik rij straks om een EXC 250 TPI als nieuw speelgoed O+

• xos
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13-11 00:24
@wimmel_1 weet je ook wat de reden was dat de accu in de eerste plaats het niet meer deed om nare verrassingen in de toekomst te voorkomen?

Reparatie van de V4r is begonnen. Ben een beetje aan het twijfelen of ik het kuipwerk laat spuiten, geef er zelf niet zoveel om maar het nieuwe kuipwerk is grondverf zwart en dat is wel erg lelijk. Het plan is een basis kleur of een simpel ontwerp en daarop wat stickers van mijn bedrijfjes en de layout van circuits waar ik met het ding ben geweest als herinnering zodat bij eventuele verkoop de stickers er weer afgetrokken kunnen worden. Zoek wat inspiratie voor een eenvoudig ontwerp. Dus als iemand wat leuk kan vinden dan kuddo's een pak stroofwafels :9.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@xos beetje cliche, maar drie banen groen/wit/rood? Lekker simpel maar blijft toepasselijk voor een Italiaan.

• Ghostrider
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21:08

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

BobbyDgtl schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:11:
Ik rij straks om een EXC 250 TPI als nieuw speelgoed O+
Waarom niet een 300, die is net zo zwaar in kg's..

Nog meer van hier die morgen havelte gaan rijden>?

Asus Zenbook i7 256gb

• Ghostrider
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21:08

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

BobbyDgtl schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 15:31:
Kent iemand een deftige compressor waar ik auto/fiets/moto/zwembadtoebehoren kan opblazen? Of gaat dit met allemaal en pak ik gewoon de goedkoopste die ik tegen kom?
Het beste is een oliegekoelde. De niet oliegekoelde maken namelijk gebruik van een teflonring. Die brand langzaam op binnen no-time met als gevolg een defecte compressor.

Asus Zenbook i7 256gb

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 22:42

LankHoar

Professionele amateur

Iemand ervaring met het kopen van zadeltassen van Aliexpress? Ik overweeg deze. Zien er op de foto prima uit, reviews lijken ook prima, en het scheelt gewoon zoveel geld i.v.m. tweedehandse tassen zelfs.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
xos schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:19:
@wimmel_1 weet je ook wat de reden was dat de accu in de eerste plaats het niet meer deed om nare verrassingen in de toekomst te voorkomen?
>>KNIP<<
Accu was al niet helemaal jofel meer toen ik thuis vertrok én het blok van de MT10 is een vrij grote stroomverbruiker bij het starten vanwege de compressie welke er door 't blok opgebouwd wordt. Yuasa accu welke pas 3 jaar oud was (net zo oud als de rest van de fiets) is ook redelijk 'licht' voor het type motor (Cross-Plane 4) maar er past geen zwaardere variant onder het zadel.

Ding starten klinkt sowieso altijd al nét alsof er een ouderwetse Lanz Bulldog aangezwengeld moet worden, zelfs met een volledig nieuwe en volgeladen accu :+

wimmel_1 wijzigde deze reactie 04-10-2019 15:04 (3%)

• BobbyDgtl
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 14-11 17:24
Ghostrider schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:26:
[...]

Waarom niet een 300, die is net zo zwaar in kg's..

Nog meer van hier die morgen havelte gaan rijden>?
Geen idee in feite. Ik ben een beginner, en de vorige 250 2takt waar ik mee heb gereden vond ik al krachtig!
En de 300 is weer wat duurder. De promo's die ik heb zien staan schelen toch al 700 euro

edit: ook gelezen dat er weinig verschil tussen zit; de 300 heeft gewoon iets meer koppel op lage toeren; en dus iets beter voor meer technische stukken.

BobbyDgtl wijzigde deze reactie 04-10-2019 15:08 (15%)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@wimmel_1 tijd voor een lithium-accutje? Geeft je een stuk meer mogelijkheden qua vermogen in een kleine ruimte.

• Patrock
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 20:50

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Een tijd terug was er hier iemand die vroeg of het makkelijk was om een sena 10u te openen om de accu te vervangen. Ik merk dat met de laatste update (v3) de batterij hard achteruit is gegaan, en ook zit de micro-usb poort losjes.

Voordat ik hem openbreek ben ik benieuwd wat de ervaring is met het openen en vervangen van de accu van de 10u. Ik heb de Shoei GT air versie.

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

wimmel_1 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:38:
[...]

Accu was al niet helemaal jofel meer toen ik thuis vertrok én het blok van de MT10 is een vrij grote stroomverbruiker bij het starten vanwege de compressie welke er door 't blok opgebouwd wordt. Yuasa accu welke pas 3 jaar oud was (net zo oud als de rest van de fiets) is ook redelijk 'licht' voor het type motor (Cross-Plane 4) maar er past geen zwaardere variant onder het zadel.

Ding starten klinkt sowieso altijd al nét alsof er een ouderwetse Lanz Buldog aangezwengeld moet worden, zelfs met een volledig nieuwe en volgeladen accu :+
en toch klinkt het wel gaaf als je hem start(wat ik ook vaak van anderen hoor)

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Chakotay schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:40:
@wimmel_1 tijd voor een lithium-accutje? Geeft je een stuk meer mogelijkheden qua vermogen in een kleine ruimte.
Had ik ook nog om gevraagd maar was niet op voorraad in de uitvoering welke ik zou willen hebben. Prijsverschil met een Gel Accu is overigens wel érg groot en dan zou ik daarnaast ook nog een andere druppellader aan moeten gaan schaffen....

Voor zover ik begreep is een Li-ION accu overigens ook niet (goed) in staat om meerdere startpogingen direct achter elkaar te kunnen voltooien, ook al is de kans wél groter dat 'ie in één keer goed aanslaat :9

@Streepje Klopt :9~ :9~

"Aanlopen" van het MT10 blok moet je ook écht niet te gaan proberen, zelfs in de vijfde en zesde versnelling zet 'ie 't achterwiel gewoon 'stil' met 't volle gewicht er op (en heeft 't ding vervolgens nog te weinig momentum om sowieso aan te kunnen slaan).

wimmel_1 wijzigde deze reactie 04-10-2019 15:25 (17%)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Dat was met de RSV Mille ook leuk, vooral in een gladde parkeergarage... Koppeling loslaten, erop springen en het enige wat het ding doet is een mooie zwarte streep trekken en een emmer zweet genereren :P

Chakotay wijzigde deze reactie 04-10-2019 15:39 (7%)

• timmie271
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 20:43
@xos weet niet welk pak je hebt?

Maar als ik naar je pf kijk zou je een zwarte en blauwe baan over de motor kunnen doen :)

Al kan het best zijn dat je nu andere kleuren hebt :)

XBOX live: timmie271 add me for FM7 and other games :)

• xos
Zwart, rood en wit. Dat is idd mijn oude outfit en nog oude motor die er inmiddels niet meer is helaas.

Maar denk dat ik het gewoon standaard hou. Lekker simpel en niks mis mee.

• botoo
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 01:02

botoo

💀 too old to die young

LankHoar schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:38:
Iemand ervaring met het kopen van zadeltassen van Aliexpress?
PU leer is een beetje nepleer, er zit wat echt leder in maar verder lijkt het vooral op kunstleer.

Because the people who are crazy enough to think they can change the world . . .
. . . are the ones who do.

• Maegrim

Maegrim

Lokführer

LankHoar schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:38:
Iemand ervaring met het kopen van zadeltassen van Aliexpress? Ik overweeg deze. Zien er op de foto prima uit, reviews lijken ook prima, en het scheelt gewoon zoveel geld i.v.m. tweedehandse tassen zelfs.
Paar jaar terug kunststof zijtassen gekocht waar een paar tientjes naheffing bovenop kwam en de tassen pasten niet :P

(ノಠ益ಠ)ノ彡 ┻━┻

• timmie271
xos schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 18:20:
Zwart, rood en wit. Dat is idd mijn oude outfit en nog oude motor die er inmiddels niet meer is helaas.

Maar denk dat ik het gewoon standaard hou. Lekker simpel en niks mis mee.
Zeker weten niks mis mee :9~

Als je iets zou willen doen dan zou het zwart met rode strepen moet worden. Andersom vind ik er niet uit zien :P

• harley
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 23:37
Dat ziet er uit als een echte professionele kabel ja !

Zelf vandaag de nieuwe tomtom maar even op de FJR gezet zodat ik morgen de weg kan vinden naar het Tweakers 21 Jaar huisfeestje (gaan er nog meer van hier ?)
En meteen de kuipverbreders die al ruim 2 jaar op de plank liggen ook maar eens gemonteerd want toen ik vanmorgen keek zou het hard en veel gaan regenen en de nieuwe banden van de V-rod zijn nog niet binnen.
De regen van morgen zie ik nu niet meer terug maar hé ze zitten erop ben benieuw hoeveel het scheelt in natte schoenen als het wel regent.

(en ja ik weet dat het niet dezelfde kleur is, maar dat is een zorg van later)

harley wijzigde deze reactie 04-10-2019 20:25 (10%)

...

• LankHoar
  • Laatst online: 22:42

LankHoar

Professionele amateur

Maegrim schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 19:09:
[...]

Paar jaar terug kunststof zijtassen gekocht waar een paar tientjes naheffing bovenop kwam en de tassen pasten niet :P
Ze pasten niet omdat ze een andere maat hadden dan vermeld stond? Wel goed punt, morgen mijn bike eerst nog maar eens goed nameten voordat ik bestel.
botoo schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 18:25:
[...]

PU leer is een beetje nepleer, er zit wat echt leder in maar verder lijkt het vooral op kunstleer.
Hoe minder leer, hoe blijer deze man :)

• Maegrim

Maegrim

Lokführer

LankHoar schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 20:48:
[...]

Ze pasten niet omdat ze een andere maat hadden dan vermeld stond? Wel goed punt, morgen mijn bike eerst nog maar eens goed nameten voordat ik bestel.
Nah het was one size fits all behalve de VFR800 met z'n dikke reet :+
Maar hou bij bestellen rekening met extra kosten, zo'n groot pakket vissen ze er sneller uit

(ノಠ益ಠ)ノ彡 ┻━┻

• Youk

Youk

Volvo For Life

@Maegrim Lang leve VFR 800 '98 - '01 :9

• Beavbusi
  • Laatst online: 14-11 18:19
Is het mogelijk dat mijn motor slecht reageert op een andere benzine (of kan er sprake zijn van slechte benzine)? Bij de ena laatste tankbeurt ging hij erg lastig aan. Daarna misfires en zelfs uitvallen, moest de choke gebruiken. Daarvoor nooit last van gehad. Kon gewoon zonder choke. Dacht eerst misschien het weer, koud en nat. Sinds nieuwe tankbeurt, gisteravond, was het al bijna weg. Heb niet bij hetzelfde tankstation getankt, maar volgens mij wel dezelfde benzine. (Tank altijd gewoon euro 95)

Beavbusi wijzigde deze reactie 05-10-2019 11:24 (4%)

• harley
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 23:37
Euro95 is tegenwoordig vrijwel altijd E10.
Dat wordt sinds begin deze week verplicht zie :
BRON
Waar tank ik E10 of E5?
Vanaf 1 oktober 2019 wordt E10 op de meeste tankstations verplicht aangeboden. Alleen tankstations die maar 1 soort benzine kunnen aanbieden zijn vrij in de keuze om E10 of een andere benzine -bijvoorbeeld E5- aan te bieden. Wanneer meer soorten benzine kunnen worden aangeboden moet minimaal de helft van het aantal vulpistolen E10 bevatten
Maar dat ie daar zo slecht op gaat lopen heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Je kunt op http://www.e10check.nl/ kijken of je motor geschikt is, alhoewel die lijst vrij incompleet is.

En de banden van de V-rod zijn net binnengekomen...... Heb nu de FJR al bij :X

Hopelijk geven deze iets meer feedback dan Dunlop D207/D208.
Er zijn gelukkig tegenwoordig iets meer merkenkeuze dan de vorige keer dat ik wisselde. Toen waren de opties de dunlop (welke mij op de FJR1300 goed bevallen als Roadsmart 3 maar de D207/208 vond ik niet echt bij de V-Rod passen) en de Pirelli Night Dragon die toen niet leverbaar waren.
Deze Cruisetec zijn echt een nieuwe generatie en eindelijk ook eens in dual compound.

harley wijzigde deze reactie 05-10-2019 14:18 (36%)

...

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 14-11 16:40
En het is al langer bekend dat die site niet klopt, wordt zelfs voor gewaarschuwd. ;)

• Beavbusi
  • Laatst online: 14-11 18:19
Hoe kan ik dan zien of m'n motor er geschikt voor is ? Die site geeft aan dat alle bmws er tegen moeten kunnen.

• tdw
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 21:28

tdw

Amai seg!

Beavbusi schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 15:18:
Hoe kan ik dan zien of m'n motor er geschikt voor is ? Die site geeft aan dat alle bmws er tegen moeten kunnen.
De handleiding van de motor nalezen of de BMW dealer bellen

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb hier net de eerste tank E10 in de Caponord gegooid, de lokale pomp had inderdaad geen E5 meer. Ik zal het zien of ik er iets van merk...

• botoo
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 01:02

botoo

💀 too old to die young

Als je al wat van E10 merkt zal daar nog heel wat tijd overheen gaan, mogelijk verstoppingen en/of aantasten van je pakkingen. Ik blijf er voorlopig bij vandaan.

Because the people who are crazy enough to think they can change the world . . .
. . . are the ones who do.

• R0y.
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22:11
Het motorrijden voor de mooi weer rijders lijkt er toch echt op te zitten |:(
Chakotay schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 17:31:
Ik heb hier net de eerste tank E10 in de Caponord gegooid, de lokale pomp had inderdaad geen E5 meer. Ik zal het zien of ik er iets van merk...
Boem is ho :9

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

R0y. schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 17:49:
Het motorrijden voor de mooi weer rijders lijkt er toch echt op te zitten |:(

[...]
* Chakotay kijkt uit het raam en ziet blauwe lucht met zo'n 15°C

:?

• xos
Chakotay schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 17:31:
Heb je een plastic tank? De tuono/rsv hebben dat en die wil nog wel eens opzwellen. Zie en merk je niks van totdat de tank eraf wordt gehaald en niet meer geplaatst kan worden.

De algemene consensus is dat het aan de ethanol ligt. Als ik jou was zou ik voor nu even 98 tanken en de kat uit de boom kijken om te zien wat de ervaringen van andere zijn.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@xos jup, plastic tank. Maar, het ding heeft een dagwaarde van misschien €2000, en voor ~€150 heb ik een 'nieuwe' 2ehands tank. Die motor is voor dagelijks gebruik, en 98 heb je hier in de buurt helaas alleen nog maar als overpriced premium benzines. Elke dag volgooien met premium brandstof is helaas heel snel duurder dan incidenteel die tank (of leidingwerk / pomp / etc) vervangen.

Chakotay wijzigde deze reactie 05-10-2019 18:11 (12%)

• R0y.
Chakotay schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 18:06:
[...]

* Chakotay kijkt uit het raam en ziet blauwe lucht met zo'n 15°C

:?
Hier staat toch echt op de thermostaat dat het buiten 11 graden is (en het is nog vies grijs ook). Dat noem ik toch alles behalve mooi weer ;)

R0y. wijzigde deze reactie 05-10-2019 18:21 (6%)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@R0y. hm, dan heb ik geluk denk ik :)

• Joopieboy
Was vanmiddag goed zonnig en in het zonnetje best prima te hebben met wandelen, op de wind en met wat snelheid een stuk minder prettig. Heb toch genoeg mensen zien rijden iig. :)

• Maegrim

Maegrim

Lokführer

Je had de gixxer een maandje later weg moeten doen :+

(ノಠ益ಠ)ノ彡 ┻━┻

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Waitwat, de GSX-R is verkocht? * Chakotay kruipt onder steen uit.

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 07:06

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Chakotay schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 19:52:
Wait what??? Weet je het hele verhaal nog niet???

* Tylen pakt buggles, heksnkaas en trekt een grand prestige open.

A wise man once said: 'Work is not a place."

@Chakotay Is een grote steen, ik lig er ook onder :+

• EliteGhost
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 22:23
lolgast schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 19:55:
@Chakotay Is een grote steen, ik lig er ook onder :+
Schuif es op :X

• R0y.
@Joopieboy is op dit moment waarschijnlijk een BMW dekbed overtrek aan het uitzoeken :)

R0y. wijzigde deze reactie 05-10-2019 20:39 (3%)

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 07:06

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

R0y. schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 20:20:
@Joopieboy is op dit moment waarschijnlijk een BMW dekbed overtrek aan het uitzoeken :)
Idd. In blubber kleuren.

A wise man once said: 'Work is not a place."

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 23:16
Vandaag mijn eerste motor opgehaald: Yamaha MT-09 SP. Zo blij als een kind natuurlijk vanmorgen.. O+

Opties:
- flyscreen
- LED knippers
- andere plaathouder

Ontzettende mazzel met het weer natuurlijk en gelijk meer dan 250 km gereden. "Helaas" wel het inrij advies gekregen om de eerste 500km niet over de 6.000 tpm te gaan en gemarkt dat dat wel irritant is. Morgen maar mijn motor beetje wassen, want aardig wat modder opgepikt..

Verder heerlijke dag gehad, de motor nodigt wel echt uit tot doorrijden en sturen! Comfort wel duidelijk iets minder dan de Tracer 900 die ik 3 weken geleden gehuurd heb, ook in het zadel merk ik het wel. Verder totaal geen last na al die uren op de motor.

BMW F31 330i M Sport Shadow '18 - Yamaha MT-09 SP '19

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 23:08
Gefeliciteerd @sham27 ! Je hebt mazzel met het weer inderdaad. Toffe fiets 😎👍

Zo'n oplossing voor het kenteken vind ik wel mooi trouwens. Je ziet het wel vaker en het is stukken mooier dan zo'n taartschep. Lijkt me ook net zo effectief eigenlijk.

• Wild Chocolate
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23:59
Beavbusi schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 15:18:
BMW geeft dat zelf ook aan
Verträglichkeit von Kraftstoffen mit erhöhtem Ethanol-Gehalt (E10).

Die Motorräder der aktuellen Modellpalette von BMW Motorrad und alle älteren Modelle, können problemlos auch mit Ottokraftstoffen betrieben werden, die einen zehnprozentigen Ethanol-Anteil (E10) haben.

Unbedenklich ist der Einsatz von E10-Kraftstoffen auch bei allen aktuellen und älteren Motorrädern der Marke Husqvarna Motorcycles.

Zu beachten ist, dass die in der entsprechenden Betriebsanleitung empfohlenen Kraftstoffqualitäten (z.B. 95 oder 98 ROZ/RON) eingehalten werden.

iRacing Profiel

• ThemNuts
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 14-11 16:28
@sham27 congrats! Heb je een typenummer voor die mudguard? Zoek net hetzelfde.

• Joopieboy
Tylen schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 19:55:
[...]

Wait what??? Weet je het hele verhaal nog niet???

* Tylen pakt buggles, heksnkaas en trekt een grand prestige open.
Ik de Whisky 8)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 01:53
R0y. schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 18:19:
[...]

Hier staat toch echt op de thermostaat dat het buiten 11 graden is (en het is nog vies grijs ook). Dat noem ik toch alles behalve mooi weer ;)
Dit weer weerhoud mij niet om op de motor te rijden. Afgezien van wat vreemd rijgedrag van een paar toeristen, eind van de middag nog een heerlijk rondje gedaan hoor..

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 23:47

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 19:52:
Druk onder die steen, ik heb het verhaal ook gemist..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• timmie271
mr_zippey schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 00:42:
[...]

Dit weer weerhoud mij niet om op de motor te rijden. Afgezien van wat vreemd rijgedrag van een paar toeristen, eind van de middag nog een heerlijk rondje gedaan hoor..
Ik kies tot nu toe ook mijn dagen uit sinds het weekend Luxemburg _O-

Alleen maar regen gehad :P

• hcpl
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online
Vrijdag schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 21:16:
Zo'n oplossing voor het kenteken vind ik wel mooi trouwens. Je ziet het wel vaker en het is stukken mooier dan zo'n taartschep. Lijkt me ook net zo effectief eigenlijk.
Is wel extra onafgeveerd gewicht. Mooi is persoonlijk. Heb het bij mijn motor weggehaald en scheelde toch 2kg

Acties:
  • +12Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 08-11 15:33
Gisteren een opstapdag gedaan georganiseerd vanuit de ANWB. je kan hier kennismaken met het motorrijden en direct erna profiteren van een voordeelpakket. ik heb genoten! had ik dit maar veel eerder gedaan!
mede door mijn jeugdervaring op een crosser (misschien 10x een uurtje?) heb ik nu enorm voordeel. ik was snel gewend aan de motor en kon al lekker gooien in de grote slalom. de instructeur daagde me uit om e.e.a. aan bijzondere verrichtingen uit te voeren welke eigenlijk allemaal goed verliepen.
Ze denken dat ik totaal 10 uur les nodig heb. A.s. woensdag ga ik starten!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

ThemNuts schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 23:18:
@sham27 congrats! Heb je een typenummer voor die mudguard? Zoek net hetzelfde.
dat is standaard op de MT09 vanaf 2017, denk dat ze wel genoeg te koop staan aangezien best veel mensen ze er vanaf halen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Zeg, die bugles, heksenkaas, grand prestige en whiskey zijn nu wel op en het begint wat muf te worden hier met z'n allen onder die steen... Wat is het verhaal nou? :+

• Maegrim

Maegrim

Lokführer

Lezen jullie het topic niet ofzo :9

(ノಠ益ಠ)ノ彡 ┻━┻

• sham27
@ThemNuts @Streepje De plaatsing is inderdaad standaard vanaf 2017 model, maar dit is wel de optionele houder van Yamaha zelf die een heel stuk slanker en strakker is dan het lompe origineel.

BS2-FLWLP-H0-00 - Black
https://www.yamaha-motor....LWLP-H0-00/?path=/?page=3

Acties:
  • +17Henk 'm!

• Joopieboy
Chakotay schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 08:52:
Zeg, die bugles, heksenkaas, grand prestige en whiskey zijn nu wel op en het begint wat muf te worden hier met z'n allen onder die steen... Wat is het verhaal nou? :+
Het hele verhaal is als volgt, ik heb nu bijna 4 jaar de Gixxer gehad, 40dkm op gereden bijna, lief en leed mee gedeeld, heel veel mee mee gemaakt, jongensdroom in vervulling zeg maar.

Deze winter moest er een grote beurt gebeuren, alle filters, kleppen stellen, kettingset, de hele rambam plus nog wat zaken die opgefrist of vervangen moesten worden, plus van de zomer dan weer een set banden. Daarbij had hij een paar weken terug in Luxemburg bij een tankstation een plasje gedaan, druk opgebouwd en wat kvs eruit gegooid, en ben ik onderweg naar huis helemaal stuk gegaan.

Daarbij had ik een tijd daarvoor al eens een uurtje op een BMW 1250 GSA gereden, en tsja, dan ben je verkocht. :) Zodoende na dat weekend gebeld en vorige week de Gixxer weggebracht. Ik had ook een hele nette prijs qua inruil gehad dus dat. De BMW 1250GSA in de HP kleurstelling met alle opties wordt in Januari besteld, en zal ik ergens tussen eind maart-april-mei gaan ophalen, voor mijn 30e verjaardag. :)

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@Joopieboy ahh vandaar, het meeste van het motorweekend had ik niet meegekregen. Veel plezier met de 1250 alvast! Heb je je linker- of rechternier naast de GSX-R als inruil gegeven? :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Zo, nu kan ik mijn vriendin tenminste duidelijk maken dat er ergere gevallen van midlife crisis bestaan. :+
De proefrit had ik wel meegekregen, dat dat beviel ook. Maar dat je dan ook direct een exemplaar hebt besteld had ik dan weer niet zo begrepen.

Serieuze vraag: welke banden laat je er onder leggen? Volgens mij heb je de keuze uit een Bridgestone (A41?) of de Anakee adventure.

Maar het is wel een heel goede machine om heel veel kilometers mee te maken! Even naar het zwarte woud of de Dolomieten, daar een paar daagjes toeren en weer terug: geen centje pijn.

Komend jaar mag de xt1200 van mij ook voor zijn grote 80.000 km beurt. Dat wordt weer een pijnlijke in de portemonnee. Maar het ding geeft geen slag verkeerd, dus we blijven er gewoon mee doorgaan. :)
2021 wil ik eigenlijk met een paar man een trip maken zoals steveman ook al een paar keer heeft gedaan naar Spanje. Wel waarschijnlijk met een trailer, wat gereedschap, en reserve banden die kant op. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Joopieboy
Kan altijd erger idd :+ En niet direct besteld, pas na het weekendje weg heb ik de knoop doorgehakt. :)
En banden is net waar die mee geleverd gaat worden, beiden zijn niet echt slechte banden, en eventueel als ze vervelend gaan doen gaat er een setje Dunlop Trailsmarts onder, nog even uitzoeken hoe die onder zo een GS(A) presteren.

Qua kilometers rijden was dat precies de bedoeling, ontspannen kunnen zitten, tokkelen, allemaal luxe en elektronica die een hoop comfort en veiligheid mee brengen en het rijden een stuk plezieriger gaan maken.

Die trip lijkt mij wel gaaf om te doen trouwens! Zo heb ik in mijn kop zitten om richting Monaco te gaan volgend jaar zomer, via België - Luxemburg - Duitsland (Zwarte Woud!) en zo die kant op, terug eventueel via Frankrijk. Ben nog een beetje aan het uitzoeken hoe en wat. Jaar erop Noorwegen/Zweden, en dan echt langere tijd weg. :) En gewoon 550-650km kunnen rijden op een tank benzine en alles kunnen tanken is ook wel fijn...
Chakotay schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 10:47:
@Joopieboy ahh vandaar, het meeste van het motorweekend had ik niet meegekregen. Veel plezier met de 1250 alvast! Heb je je linker- of rechternier naast de GSX-R als inruil gegeven? :+
Beide, en een paar ribben :+

Joopieboy wijzigde deze reactie 06-10-2019 11:13 (3%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Het is echt nog zo'n idee van bij een paar biertjes "weet je wat mij gaaf lijkt?" Gevolgd door "dan doen we dat toch?"
Dan denk je daarna dat het toch niet gaat gebeuren.

En twee weken erop komt het ter sprake en blijken alle drie (tot nu toe) van plan om het door te zetten.
Ik twijfelde tussen Schotland, Noorwegen, Dolomieten of Baskenland. En die laatste gaat het waarschijnlijk worden.
Volgend jaar al een flinke vakantie afgesproken met mijn vriendin, dus alleen motorweekendjes en geen uitgebreide motorvakantie. Dus 2021: motorvakantie. Belachelijk ver vooruit aan het plannen, maar ja. Voorpret maakt het alleen maar leuker toch?

Acties:
  • +16Henk 'm!

• Joopieboy
Nog maar eens mijn foto's van het laatste weekend met de Gixxer posten, het beruchte Tweakers Adac Fan Club weekend:

Op vrijdag begonnen met @Vrijdag aan een lekkere rustige ochtendrit, even in het zonnetje op @Melkunie wachten:

Samenkomst bij de Mac in Tegelen helaas geen eigen foto's van. Wel van de stopplaats bij de afgravingen in Duitsland:

Bleek een dure ochtendrit geworden te zijn, want met inhalen en meerdere bekende flitspalen toch ergens 1 gemist, en die mij niet...

Klik voor groot, de complete panorama. :Y

Nog een sfeerfoto bij de Biker Ranch:

Mijn lampje was uit, dus afgetaaid, op mijn gemak naar mam terug gereden in Limburg.

De volgende dag via Monschau de bekende route richting het hotel waar ik met @SmurfLink had afgesproken, die skipte ook een dag vanwege vermoeidheid.

Dus gas erop, koffie voor mij en verse Euro 98 voor mevrouw:

Net dat ene stukje via Luxemburg ook weer prestatieheffing gescoord, zelfde snelheid (wet Mulder voor degene die het kennen waar ik (meestal) altijd binnen blijf) die dan 2x zo duur is bij onze Luxemburgse vrienden.

Middagje lekker gewandeld:

Pokemon in het wild gespot:

Dag afgesloten met een heerlijke BBQ met zijn allen, waar ik zelf ook geen foto's van heb helaas. :P

En de dag erna op het gemak samen met @SmurfLink naar huis gereden:

Het weekend ook nog eens heel vervelend afsluiten:

Om daarna ook nog maar eens bij de Mac te stoppen. :+

Acties:
  • +5Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Joopieboy schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 12:03:
Nog maar eens mijn foto's van het laatste weekend met de Gixxer posten, het beruchte Tweakers Adac Fan Club weekend:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Op vrijdag begonnen met @Vrijdag aan een lekkere rustige ochtendrit, even in het zonnetje op @Melkunie wachten:
[Afbeelding]
Samenkomst bij de Mac in Tegelen helaas geen eigen foto's van. Wel van de stopplaats bij de afgravingen in Duitsland:
[Afbeelding]
Bleek een dure ochtendrit geworden te zijn, want met inhalen en meerdere bekende flitspalen toch ergens 1 gemist, en die mij niet...
[Afbeelding]
Klik voor groot, de complete panorama. :Y

Nog een sfeerfoto bij de Biker Ranch:
[Afbeelding]
Mijn lampje was uit, dus afgetaaid, op mijn gemak naar mam terug gereden in Limburg.

De volgende dag via Monschau de bekende route richting het hotel waar ik met @SmurfLink had afgesproken, die skipte ook een dag vanwege vermoeidheid.

Dus gas erop, koffie voor mij en verse Euro 98 voor mevrouw:
[Afbeelding]
Net dat ene stukje via Luxemburg ook weer prestatieheffing gescoord, zelfde snelheid (wet Mulder voor degene die het kennen waar ik (meestal) altijd binnen blijf) die dan 2x zo duur is bij onze Luxemburgse vrienden.

Middagje lekker gewandeld:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Pokemon in het wild gespot:
[Afbeelding]
Dag afgesloten met een heerlijke BBQ met zijn allen, waar ik zelf ook geen foto's van heb helaas. :P

En de dag erna op het gemak samen met @SmurfLink naar huis gereden:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het weekend ook nog eens heel vervelend afsluiten:
[Afbeelding]
Om daarna ook nog maar eens bij de Mac te stoppen. :+
Zo wat kijk ik moeilijk op die foto! En daar deed de RR het nog gewoon :Y

K46/S1000RR, K26/R1200RT, E61/550i

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joopieboy
Resting bitch face toch? :+

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Maegrim

Maegrim

Lokführer

Zo zou ik ook kijken als ik met een RR naast zo'n leuke street triple Rx stond :Y

(ノಠ益ಠ)ノ彡 ┻━┻

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joopieboy
Tot wij dan gas gaven dan, toch, zoiets was dat toch :w :+

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
noes schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 12:44:
[...]

Zo wat kijk ik moeilijk op die foto! En daar deed de RR het nog gewoon :Y
Heeft jouw fiets eigenijk nog 'kuren' gehad nadat je er weer mee terug in NL was?

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

wimmel_1 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 13:44:
[...]

Heeft jouw fiets eigenijk nog 'kuren' gehad nadat je er weer mee terug in NL was?
Nee, maar ook niet meer mee gereden :9 zal die schakelaar binnenkort eens open maken en inspecteren. Maar gezien hij de gehele zondag alweer OK was... het is altijd moeilijk een probleem op te lossen wat er op dát moment niet is.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
noes schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 14:00:
[...]

Nee, maar ook niet meer mee gereden :9 zal die schakelaar binnenkort eens open maken en inspecteren. Maar gezien hij de gehele zondag alweer OK was... het is altijd moeilijk een probleem op te lossen wat er op dát moment niet is.
En als je de ECU uit gaat lezen dan staat er waarschijnlijk ook weer een '@random' melding in welke nergens toe leidt. Dat soort storingen worden bij een reboot van de ECU vaak weer gewist omdat ze niet kritiek genoeg zijn / waren.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

wimmel_1 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 15:02:
[...]

En als je de ECU uit gaat lezen dan staat er waarschijnlijk ook weer een '@random' melding in welke nergens toe leidt. Dat soort storingen worden bij een reboot van de ECU vaak weer gewist omdat ze niet kritiek genoeg zijn / waren.
Volgens de ECU is het geen storing, maar een geactiveerde killswitch. Denk dat dat niet eens wordt weggeschreven.

• sham27
Mijn (gloednieuwe) motor is gister helaas aardig vies geworden door modder/blubber op de weg. Zit te denken wat nou makkelijkste is om snel het meeste weg te halen. Gewoon emmertje met sop? Even rondje rijden in de regen vandaag?

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
sham27 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 15:33:
Mijn (gloednieuwe) motor is gister helaas aardig vies geworden door modder/blubber op de weg. Zit te denken wat nou makkelijkste is om snel het meeste weg te halen. Gewoon emmertje met sop? Even rondje rijden in de regen vandaag?
Van rondrijden in de regen wordt 'ie niet schoner van :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sham27
wimmel_1 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 15:37:
[...]

Haha, beetje grove vuil eraf dacht ik.. :+

Dan zo maar emmertje sop maken en ergste beetje schoonmaken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Streepje

Streepje

noem me maar Streepje

sham27 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 15:38:
[...]

Haha, beetje grove vuil eraf dacht ik.. :+

Dan zo maar emmertje sop maken en ergste beetje schoonmaken.
eerst even goed afspoelen en daarna met een sopje schoonmaken

Acties:
  • +4Henk 'm!

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@sham27 Dat 'goed' afspoelen doe je overigens 't beste NIET met een hogedruk spuit op vol vermogen!! Met zo'n ding spuit je met die instelling vaak vet weg op plaatsten waar je 't liever wel hebt zitten.... Ketting, wiellagers, balhoofdlagers, dát soort dingen.

Gewoon even de tuinslang er op zetten om 't grove vuil er af te spuiten en dan vervolgens met een schone spons en twéé emmertjes water, (één met shampoo en één met schoon water om de vuile spons in te kunnen spoelen) je motor schoon maken.

Óf: Je leent je motorfiets even aan @Joopieboy uit.... Dan krijg je 'm weer keurig gewassen terug >:)

wimmel_1 wijzigde deze reactie 06-10-2019 16:38 (15%)

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 15:37:
Dan moet je harder rijden, waait de troep er zo af ;-)

• sham27
wimmel_1 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 16:02:
@sham27 Dat 'goed' afspoelen doe je overigens 't beste NIET met een hogedruk spuit op vol vermogen!! Met zo'n ding spuit je met die instelling vaak vet weg op plaatsten waar je 't liever wel hebt zitten.... Ketting, wiellagers, balhoofdlagers, dát soort dingen.

Gewoon even de tuinslang er op zetten om 't grove vuil er af te spuiten en dan vervolgens met een schone spons en twéé emmertjes water, (één met shampoo en één met schoon water om de vuile spons in te kunnen spoelen) je motor schoon maken.

Óf: Je leent je motorfiets even aan @Joopieboy uit.... Dan krijg je 'm weer keurig gewassen terug >:)
Thanks. Ik ben aardig thuis in het poetsen van mijn auto, al is de poetshobby gestopt door tijdsgebrek en gaat die tegenwoordig gewoon door de wasstraat.

Met mijn motor is dat helaas niet mogelijk, dus die zal ik met de hand moeten wassen.

Aangezien het niet echt goed weer is zojuist in de garage maar aan de gang geweest met een paar zachte doeken en detailspray om de vuilspetters te verwijderen. Aangezien het niet zozeer lakwerk was wat onder het vuil zat kon dat imo niet superveel kwaad qua micro krasjes. En het grofste vuil zat op uitlaat en onderkant van de zitting.

Iemand tips voor een goede detailspray voor de motor die op alle oppervlakken te gebruiken is? Liefst een wadh&wax spray? Ik gebruik nu Poorboys Quick Detailer

sham27 wijzigde deze reactie 06-10-2019 17:30 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joopieboy
wimmel_1 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 16:02:

Met glimmende velgen en ingevette ketting was t toch ;)

Was een mooi weekend :Y

• HTT-Thalan
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 20:51

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Vandaag naar Ad gereden voor wat dringend onderhoud. Kom ik bij de oprit A58 naar sprundel: oprit afgesloten. Prima, rij ik via de polder, binnendoor...

...afgesloten, ontbrekend asfalt. Ja dag Jan, daar ben ik dus gewoon doorheen gereden. Als ik ergens een pleuris hekel aan heb is als wegen dicht gesmeten worden zonder enige vorm van omleiding.

Word er wel handig in: in een uur tijd de olie plus filter gewisseld, kapotte kettingspanner vervangen, nieuw rubber in de linkerkap en ontbrekende delen van de keienvanger uit de graaibak gezocht.

Volgende keer is de pro-link aan de beurt. Is al een keer vrij gemaakt, loopt nu weer aan, komt een gereviseerde in nu, dan pakken we ook de achterveer mee (controle en/of revisie) en de carbs mogen weer eens schoon denk ik.

"Four wheels will move the body. Only 2 wheels will move the soul".

Acties:
  • +3Henk 'm!

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 18:29:
Vandaag naar Ad gereden voor wat dringend onderhoud. Kom ik bij de oprit A58 naar sprundel: oprit afgesloten. Prima, rij ik via de polder, binnendoor...

...afgesloten, ontbrekend asfalt. Ja dag Jan, daar ben ik dus gewoon doorheen gereden. Als ik ergens een pleuris hekel aan heb is als wegen dicht gesmeten worden zonder enige vorm van omleiding.

Word er wel handig in: in een uur tijd de olie plus filter gewisseld, kapotte kettingspanner vervangen, nieuw rubber in de linkerkap en ontbrekende delen van de keienvanger uit de graaibak gezocht.

Volgende keer is de pro-link aan de beurt. Is al een keer vrij gemaakt, loopt nu weer aan, komt een gereviseerde in nu, dan pakken we ook de achterveer mee (controle en/of revisie) en de carbs mogen weer eens schoon denk ik.
Ik zeg: Volgend jaar ga je óók gewoon mee met 't GoT Motorweekend!! Hebben we de ADAC ook niet meer nodig als we toevallig in Duitsland zitten tijdens een weekendje Luxemburg 8)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

wimmel_1 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 18:34:
[...]

Ik zeg: Volgend jaar ga je óók gewoon mee met 't GoT Motorweekend!! Hebben we de ADAC ook niet meer nodig als we toevallig in Duitsland zitten tijden een weekendje Luxemburg 8)
Watskeburt?

• R0y.
Hagel op onze kop. Kappen die er af vielen. Accu’s kapot en doorgebrande start kabels.. Honda’s in een bocht en een tak bijna op mijn kop dankzij @caesar1000

R0y. wijzigde deze reactie 06-10-2019 18:39 (5%)

Acties:
  • +6Henk 'm!

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
R0y. schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 18:37:
[...]

Hagel, kappen vielen er af. Accu’s kapot en doorgebrande start kabels.. Honda’s in een bocht en een tak bijna op mijn kop dankzij @caesar1000
Je vergeet 't belangrijkste: Een gezellig weekend waarin IEDEREEN een hoop lol gehad heeft :9

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

R0y. schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 18:37:
[...]

Hagel op onze kop. Kappen die er af vielen. Accu’s kapot en doorgebrande start kabels.. Honda’s in een bocht en een tak bijna op mijn kop dankzij @caesar1000
Hij kwam zo hard voorbij dat de takken van de bomen vlogen? Doet 'ie goed.
wimmel_1 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 18:41:
[...]

Je vergeet 't belangrijkste: Een gezellig weekend waarin IEDEREEN een hoop lol gehad heeft :9
Jullie zijn welkom op ons TCN500 weekend eind van de maand. Ik weet niet of _iedereen_ dan lol heeft maar wij lachen ons vast en zeker een breuk.

HTT-Thalan wijzigde deze reactie 06-10-2019 18:54 (33%)

• Destruction
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 02:06

Destruction

(ex-)Automonteur

wimmel_1 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 18:34:
[...]

Ik zeg: Volgend jaar ga je óók gewoon mee met 't GoT Motorweekend!! Hebben we de ADAC ook niet meer nodig als we toevallig in Duitsland zitten tijdens een weekendje Luxemburg 8)
Niemand met een busje en/of een grote aanhanger? :P Vrienden van me nemen altijd zoiets mee als bezemwagen :)

Ford Focus Wagon 1.6 16v '03 | Honda CBR600F '91 | Gravity is a myth, earth sucks.

Pagina: 1 ... 42 ... 56 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True