Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Maegrim
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:42

Maegrim

Lokführer

Barbier staat vrij algemeen bekend als doorverkoper van schademotoren toch?

(ノಠ益ಠ)ノ彡 ┻━┻

• Darkvisje
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 06-12 07:36

Darkvisje

Pubg:K1W1M4NG0

Onder het mom niet geschoten is altijd mis, als iemand nog een leuke gsxr 1000 weet te staan k7/k8 met rond de 20-25k op de teller waar ik evt mijn hornet op zou kunnen inruilen hoor ik het graag! liefst regio brabant/zeeland/zuidholland.

Dan hoor ik het graag!

Kiwiiyt | Pubg:K1W1M4NG0 | Steam: Darkvisje | cs-cfg.com

• Taygeta
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 17:52

Taygeta

KTM SMC-R 690

Maegrim schreef op maandag 30 september 2019 @ 20:06:
Barbier staat vrij algemeen bekend als doorverkoper van schademotoren toch?
nee dat is niet waar.. het zijn gewoon dozen schuivers... kopen goedkoop in in duitsland/italie etc en pakken daar de winst op.

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Taygeta schreef op maandag 30 september 2019 @ 20:11:
[...]

nee dat is niet waar.. het zijn gewoon dozen schuivers... kopen goedkoop tweedehands 'spul' in in duitsland/italie/Engeland etc en pakken daar de winst op.
Fixed That For You :*)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• MichielK71
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 20:47
@Streepje @wimmel_1
Het is een bekende truc die ze toepassen. Wax met fillers gebruiken om de krassen in de lak te verbloemen. Bij auto’s zie je het ook als een garagehouder een auto met een rotary machine gepoetst heeft. De lak kan dan vol met swirls zitten.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
MichielK71 schreef op maandag 30 september 2019 @ 20:29:
@Streepje @wimmel_1
Het is een bekende truc die ze toepassen. Wax met fillers gebruiken om de krassen in de lak te verbloemen. Bij auto’s zie je het ook als een garagehouder een auto met een rotary machine gepoetst heeft. De lak kan dan vol met swirls zitten.
Leuk hé.... Even met een stoomcleaner over zo'n "Z.G.A.N." voertuig heen 'wapperen' en 't ding ziet er ineens niet meer als 'Zo goed Als Nieuw' uit 8)

Ik heb sinds een week nu even een tijdelijke auto in de lease doordat m'n nieuw bestelde auto nog niet in elkaar geschroefd is in Wolfsburg. Expliciet het verzoek gedaan om die 'pool-auto' ongewassen aangeleverd te krijgen vanuit de LM om 'm daarna samen met de persoon welke 'm aan me uitleverde te kunnen bekijken...... Een zwarte BMW 1-serie M-Sport met véél witte accenten heb ik nú tijdelijk als voertuig maar met een béétje TLC is er wel weer iets moois van te maken :9

• Ghostrider
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 13:44

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Godoftwente schreef op maandag 30 september 2019 @ 18:50:
Even een algemene melding als advies voor eenieder over de verzekering.
Helaas in februari van de motor af gevallen, en hierdoor klachten aan de enkel.
Maar wat ben ik blij dat ik een "motor schade opzittenden" verzekering heb afgesloten.

Snel samengevat: kost ongeveer 1 à 2 euro per maand extra.
Eenzijdig ongeval van de motor af gevallen, maar ik krijg werkelijk alle medische kosten vergoed.
Scheelt uiteindelijk misschien wel 2000 euro, en de verzekering kost geen drol.
Klopt dat wel? De medische kosten was je anders enkel je eigen risico voor kwijt.

Asus Zenbook i7 256gb

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Ghostrider schreef op maandag 30 september 2019 @ 20:41:
[...]

Klopt dat wel? De medische kosten was je anders enkel je eigen risico voor kwijt.
Vraag dat serieus maar eens goed ná bij je eigen verzekeraar. Bij het gros van de verzekeraars wordt onder een voertuig polis alleen de materiéle schade vergoed, ook bij een WA+ of WA Casco dekking (All-Risk bestaat niet eens als term).

• lolgast
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 22:30
(jarig!)
@Rick-Jan Mooie motor! Proficiat met de aanschaf

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
Rick-Jan schreef op maandag 30 september 2019 @ 20:01:
@wimmel_1 @lolgast De GSR en R6 kunnen uit de OP, sinds kort eigenaar van een Kawasaki Z900 2019 :)

[Afbeelding: Z900]
O+ O+ O+
Ghostrider schreef op maandag 30 september 2019 @ 20:41:
[...]

Dat klinkt bekend. Mijn maatje is assurantieadviseur, hij gaf aan dat die opzittendeverzekering eigenlijk zonde is omdat je zorgverzekering die kosten overneemt.

SmurfLink wijzigde deze reactie 30-09-2019 22:09 (36%)

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
SmurfLink schreef op maandag 30 september 2019 @ 21:52:
[...]

O+ O+ O+

[...]

Dat klinkt bekend. Mijn maatje is assurantieadviseur, hij gaf aan dat die opzittendeverzekering eigenlijk zonde is omdat je zorgverzekering die kosten overneemt.
Kijk daar even héél goed mee uit. Motorrijden wordt meestal als een 'risico-sport' gezien op het moment dat je niet aan het rijden bent tijdens (bijvoorbeeld) woon-werk verkeer.

• thijsq
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 16:27
wimmel_1 schreef op maandag 30 september 2019 @ 18:12:
[...]

Ik leg ze meestal even te drogen in de buurt van / op het motorblok van de 'brommer' op het moment dat ik ergens stop omdat 't regent..... Vaak zijn ze dan al weer droog op het moment dat ik weer verder wens te gaan rijden :9
Goeie! Dat kan natuurlijk heel makkelijk aan het eind van de rit wanneer ie terug de berging in gaat. Bij een externe locatie is dat wat lastiger, ik laat m'n handschoenen niet los bij de motor liggen als ik naar binnen ga. Onder de brug natuurlijk goed toe te passen als je toch aan het schuilen bent :')

• Grubeater
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 11-12 22:32

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Natte (hand)schoenen? Prop er kranten in, die nemen het vocht op.

| Mijn fotomeuk |

• timmie271
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 18:59
thijsq schreef op maandag 30 september 2019 @ 23:40:
[...]

Goeie! Dat kan natuurlijk heel makkelijk aan het eind van de rit wanneer ie terug de berging in gaat. Bij een externe locatie is dat wat lastiger, ik laat m'n handschoenen niet los bij de motor liggen als ik naar binnen ga. Onder de brug natuurlijk goed toe te passen als je toch aan het schuilen bent :')
Hangt er soms ook vanaf. Zelf laat ik soms helm en handschoenen bij de motor liggen en neem ik de sleutel mee :)

XBOX live: timmie271 add me for FM7 and other games :)

• tdw
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 11-12 19:48

tdw

Amai seg!

timmie271 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 04:23:
[...]

Hangt er soms ook vanaf. Zelf laat ik soms helm en handschoenen bij de motor liggen en neem ik de sleutel mee :)
Ik neem m'n helm en handschoenen altijd mee en laat de sleutel bij de motor liggen

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Dryhte
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 19:21
Heeft iemand hier ervaring met helmen met (goed) no-fog vizier zonder pinlock?

Ik blijf problemen hebben bij nat en fris/koud weer met de mijne (1/3 van vizier blijft aandampen, steeds aan de rechterkant, of ik de pinlock nu meer of minder aanspan). Ik heb geen zin noch tijd om me ermee bezig te houden (god of tweakers be damned), ik wil iets dat gewoon werkt zonder dat ik er tijd moet insteken.

Te koop: 2005 Ducati ST3

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

SmurfLink schreef op maandag 30 september 2019 @ 21:52:
[...]

O+ O+ O+

[...]

Het gaat dan volgens mij alleen over aanvullende ziektekosten dingen denk ik?

Enige tijd terug mijn enkel gebroken met een offroad motorrit onder de vlag van de KNMV. KNMV dekt dan niks hoor, tenzij blijvend invalide en dan alsnog minimaal.

Opzittende verzekering had hier volgens mij ook niets in kunnen betekenen.

Alles via ziektekosten verzekering, geen problemen gehad.
wimmel_1 schreef op maandag 30 september 2019 @ 20:46:
[...]

Vraag dat serieus maar eens goed ná bij je eigen verzekeraar. Bij het gros van de verzekeraars wordt onder een voertuig polis alleen de materiéle schade vergoed, ook bij een WA+ of WA Casco dekking (All-Risk bestaat niet eens als term).
Tsja zoals hierboven dus.

Het is vooral handig als pietje bij je in de auto of op de motor stapt. En vervolgens jouw aansprakelijk stelt.

Ghostrider wijzigde deze reactie 01-10-2019 10:09 (11%)

Asus Zenbook i7 256gb

• Leviathius
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 19:54
Dryhte schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:14:
Heeft iemand hier ervaring met helmen met (goed) no-fog vizier zonder pinlock?

Ik blijf problemen hebben bij nat en fris/koud weer met de mijne (1/3 van vizier blijft aandampen, steeds aan de rechterkant, of ik de pinlock nu meer of minder aanspan). Ik heb geen zin noch tijd om me ermee bezig te houden (god of tweakers be damned), ik wil iets dat gewoon werkt zonder dat ik er tijd moet insteken.
Nieuw vizier met nieuwe pinlock kopen is geen optie? Een pinlock wordt gewoon minder goed na verloop van tijd helaas. Volgens mij zegt het bedrijf van pinlock zelf ook dat je hem op den duur moet vervangen.

Voor zo ver ik weet bestaat er nog geen vizier dat niet aanslaat zonder pinlock. Tenzij je heel veel ventilatie op het vizier hebt zitten, maar dat is nou ook niet altijd prettig.

YouTube: MotorcycleGeek

• Dryhte
Leviathius schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:17:
[...]

Nieuw vizier met nieuwe pinlock kopen is geen optie? Een pinlock wordt gewoon minder goed na verloop van tijd helaas. Volgens mij zegt het bedrijf van pinlock zelf ook dat je hem op den duur moet vervangen.

Voor zo ver ik weet bestaat er nog geen vizier dat niet aanslaat zonder pinlock. Tenzij je heel veel ventilatie op het vizier hebt zitten, maar dat is nou ook niet altijd prettig.
Ik heb nog maar een nieuw gekocht (nieuw vizier + nieuw pinlock), het is nog geen jaar oud.

Ik had het probleem al van de eerste serieuze regendag.

Herkent niemand dit gepruts? Zou wel zo leuk zijn mocht het 'gewoon werken' (in alle omstandigheden).

Het gebeurt vaak genoeg dat ik er geen last van heb (en dat het vizier buiten het pinlock om wel mooi aandampt) dus het is niet zo dat het pinlock niet werkt, alleen komt er soms (vaak, als het vochtig is) damp onder.

;(

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ben jaren terug gestopt met die pinlock onzin.

Vertekend beeld met tegenliggers, hoop gekloot om hem er goed in te krijgen.

Beetje autowax erop en klaar, werkt prima. Pro-tip neem bij je volgende helm eentje met zo'n neus kapje.

Asus Zenbook i7 256gb

• Frans92
  • Laatst online: 22:04

Frans92

VFR800

En ik heb al 3 jaar dezelfde helm met pinlock (nog geen nieuwe pinlock gekocht). Nog nooit problemen gehad met de pinlock. Kost me hooguit 1 minuutje om de pinlock eruit te halen en weer te monteren.

@Dryhte het lijkt erop dat de afdichting niet helemaal goed werkt. Zitten er geen krasjes/beschadigingen op de afdichtingsrand?

Frans92 wijzigde deze reactie 01-10-2019 10:39 (7%)

XBL: DonFrans

• EliteGhost
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 10-12 14:09
Ghostrider schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:28:
Ben jaren terug gestopt met die pinlock onzin.

Vertekend beeld met tegenliggers, hoop gekloot om hem er goed in te krijgen.

Beetje autowax erop en klaar, werkt prima. Pro-tip neem bij je volgende helm eentje met zo'n neus kapje.
Dat dus. Mij vizier begon ook te beslaan de afgelopen dagen. Heb een pinlock in dat ding zitten en dacht dus: hoe dan!?

Even voelen: klik... neuskapje open, vocht weg. Tis dat ik 'm er gratis bij kreeg. Verkoper wilde 'm perse meeverkopen en toen ik bleef weigeren werd ie gratis :+
Vertekend beeld met tegenliggers heb ik geen last van.

• cyntax
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22:40

cyntax

Husky

Frans92 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:39:
En ik heb al 3 jaar dezelfde helm met pinlock (nog geen nieuwe pinlock gekocht). Nog nooit problemen gehad met de pinlock. Kost me hooguit 1 minuutje om de pinlock eruit te halen en weer te monteren.

@Dryhte het lijkt erop dat de afdichting niet helemaal goed werkt. Zitten er geen krasjes/beschadigingen op de afdichtingsrand?
Als het een officiele pinlock is dan kan je ook met die palletjes waarmee het aan het vizier gemonteerd zit het strakker of losser zetten om kieren af te dichten.

• Streepje
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 17:35

Streepje

noem me maar Streepje

Pinlock is een leuke uitvinding en nooit last van een vizier wat beslaat alleen mijn bril beslaat nu als een malle

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

• Dryhte
@cyntax yup alleen krijg ik het daarmee dus niet echt goed. 'k heb er ook weinig geduld mee.

Het ligt voor mij overduidelijk aan de afdichting (aangezien het enkel rechts beslaat) maar hoe ik dat oplos?

• Youk
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 17:38

Youk

Volvo For Life

@Dryhte Na slechts 1 jaar zou dit volgens mij toch niet mogen. Zelf had ik afgelopen jaar ook problemen met mijn pinlock. Deze was wel al 5 jaar oud (zelfde als vizier). Heb enkel een nieuwe pinlock gekocht en op mijn bestaande vizier geplaatst. Sinds dat moment geen probleem meer.

@Streepje Ja, dat ken ik ook, perfect vrije pinlock, maar mijn bril blijft een probleem.

Volvo Classic Club Belgium

• robertnld
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 09:16
Streepje schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:00:
Pinlock is een leuke uitvinding en nooit last van een vizier wat beslaat alleen mijn bril beslaat nu als een malle
Tja, een keten is zo sterk als zijn zwakste schakel (merk ik ook als brildrager ...).

Ik rij bijna dagelijks op de motor. Na alles geprobeerd te hebben vroeger, was de Pinlock voor mij de eerste, echt werkende oplossing. Mijn Pinlock houdt het ongeveer 2 jaar uit. Ik weet niet waarom maar rond die tijd gaat hij vaak ook wat "losser" zitten. Bijstellen helpt dan maar even.

Ik laat de pinlock tegenwoordig installeren door het Motorkledingcenter. Die doen het veel vaker dan ik, zijn er duidelijk een stuk handiger in, en dan sluit hij wel netjes aan. Zo netjes kreeg ik het namelijk zelf nooit voor elkaar.

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 19:22

LankHoar

Professionele amateur

Koop gewoon een open helm, dan heb je geen Pinlock nodig :+

• Thoit
  • Laatst online: 11-12 15:12
Dryhte schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:04:
@cyntax yup alleen krijg ik het daarmee dus niet echt goed. 'k heb er ook weinig geduld mee.

Het ligt voor mij overduidelijk aan de afdichting (aangezien het enkel rechts beslaat) maar hoe ik dat oplos?
Ga even naar de winkel toe en laat er een nieuwe opzetten. Zoals eerder reeds gezegd doen die mensen dat waarschijnlijk een paar keer per dag. Mocht het dan niet goed zijn dan kan je daar ook weer terug :)

• Destruction
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 23:16

Destruction

(ex-)Automonteur

Godoftwente schreef op maandag 30 september 2019 @ 18:50:
Even een algemene melding als advies voor eenieder over de verzekering.
Helaas in februari van de motor af gevallen, en hierdoor klachten aan de enkel.
Maar wat ben ik blij dat ik een "motor schade opzittenden" verzekering heb afgesloten.

Snel samengevat: kost ongeveer 1 à 2 euro per maand extra.
Eenzijdig ongeval van de motor af gevallen, maar ik krijg werkelijk alle medische kosten vergoed.
Scheelt uiteindelijk misschien wel 2000 euro, en de verzekering kost geen drol.
Ik heb inderdaad ook een letsel opzittenden verzekering genomen, altijd al. Zelfs in m'n brommer tijdperk.

Die 1 a 2 euro per maand heb je snel terug verdiend als er iets gebeurd. Daarnaast heb ik ook Pechhulp aangevinkt. Niet dat ik bang ben dat-ie me in de steek zal laten, maar als het een keer gebeurd worden de motor en ik tenminste thuis gebracht :) Bij 't blik overigens hetzelfde verhaal.

Ford Focus Wagon 1.6 16v '03 | Honda CBR600F '91 | Gravity is a myth, earth sucks.

• SmurfLink
  • Niet online
LankHoar schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:27:
Koop gewoon een open helm, dan heb je geen Pinlock nodig :+
Gesproken als een ware Harley rijder. :p

• Chakotay
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 20:46

Chakotay

Lick here to continue

Heeft iemand hier nog tractoren moeten ontwijken op de snelweg vanochtend? :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• The1WhoKnockz
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 11:29
Chakotay schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:51:
Ik heb de snelweg ontweken vanochtend :P

• Pagman
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 10-12 10:03
Ja op de N11 richting Leiden. Kwam alphen uit bij de BP en meteen in een stoet tractors van hier tot tokio. En de andere kant op stond het ook volledig vast door een ongeluk met 4 auto's.

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Nee, maar het was wel ramdruk met automobilisten die nauwelijks durfden door te rijden ivm de regen. Ik bedoel, met 90 kan je best naar rechts :P

Asus Zenbook i7 256gb

• Booyaa
  • Laatst online: 14:32
Ghostrider schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:07:
[...]

Nee, maar het was wel ramdruk met automobilisten die nauwelijks durfden door te rijden ivm de regen. Ik bedoel, met 90 kan je best naar rechts :P
Dit ja. En uiteindelijk nog ff 40 min stilgestaan net voor Zwolle door een ongeluk :+

• lolgast
  • Registratie: november 2006
(jarig!)
Ik ben lekker thuis gebleven. Had mijn collega's nog gewaarschuwd en sommige hebben het toch gewaagd naar Den Haag te rijden. Die konden eenmaal bij het Malieveld rechtsomkeert weer naar huis. Met flinke vertraging :+

• aidanl
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 21:30
Pff had de motor moeten pakken vanochtend, wat een bende. Moest naar Den Haag, gelukkig heel erg vroeg vertrokken dus kwam de stad nog binnen. Denk dat ik lekker op kantoor blijf slapen vanavond :+

• Waaj
  • Registratie: januari 2019
  • Niet online
Was hier in de Achterhoek juist heerlijk rustig op de boerenweggetjes vanochtend 8)

• SmurfLink
  • Niet online
Ik heb alle motorrijders de ruimte gegeven in de 2 uur die ik heb vastgestaan met t koekblik. Was om half zeven vertrokken... na half 9 op werk, ritje van 35 minuten normaliter.. feestje!

Kwamen nog best wat motoren voorbij, waaronder Politie.

• Dryhte
Geen traktoren hier vandaag, maar stortregen...

Maar aangezien ik gisteren (wegens naweeën van de 40km Refugee Walk van zondag) voor een keer met de auto was, en meer dan een uur gedaan had over een traject wat ik op de motor op 30 minuten afleg, heb ik me toch maar (moeizaam) op de Strom gehesen, en ik heb 't (binnen mijn jas & broek dan) droog gehouden :)

De Rev'It gore tex laminated handschoenen waren niet 100% droog maar ook niet meer dan een beetje klam vanbinnen.

Lang leve de motor!

• iFrost
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 16:02

iFrost

Vroem vroem

SmurfLink schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:07:
[...]

Ik heb alle motorrijders de ruimte gegeven in de 2 uur die ik heb vastgestaan met t koekblik. (...)
Kunnen anderen veel van leren :/ Merk dat vooral bestelbusjes vervelend dichtbij de strepen (blijven) rijden/staan.

Maar ben blij dat ik de regen heb getrotseerd vanochtend, heeft me aardig wat tijd bespaard :D Volgens mij zou het met de auto 2 uur duren, met de motor +- 50 minuten

• SmurfLink
  • Niet online
iFrost schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:37:
[...]

Kunnen anderen veel van leren :/ Merk dat vooral bestelbusjes vervelend dichtbij de strepen (blijven) rijden/staan.

Maar ben blij dat ik de regen heb getrotseerd vanochtend, heeft me aardig wat tijd bespaard :D Volgens mij zou het met de auto 2 uur duren, met de motor +- 50 minuten
Jep, er waren er veel die lekker aso bij de streep stonden. En dan heel hard schrokken als de motorrijder langskwam (want door mij hadden ze genoeg ruimte om alsnog erlangs te gaan)... en dan vervolgens schuift die auto wel opzij.. dan kijk je dus echt 0.0 in je spiegels.. 8)7

Was al een half uur eerder vertrokken en had het niet echt verwacht, maarja de A27 komt natuurlijk op de A12 uit dus het liep gewoon door.. ik moet er de afrit ervoor af dus dat was de jackpot. :P zometeen maar op tijd gaan dan om de terugfile te vermijden.

• yozgoesdigital
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 11-12 13:26
lolgast schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:53:
Ik ben lekker thuis gebleven. Had mijn collega's nog gewaarschuwd en sommige hebben het toch gewaagd naar Den Haag te rijden. Die konden eenmaal bij het Malieveld rechtsomkeert weer naar huis. Met flinke vertraging :+
Ik kwam vannochtend met de trapfiets langs het malieveld en moest zigzaggen tussen alle vrachtwagens door. De politie had schijnbaar een stel vrachtwagens en dergelijke ingehuurd om de wegen te blokkeren.

• Booyaa
yozgoesdigital schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:01:
[...]

Ik kwam vannochtend met de trapfiets langs het malieveld en moest zigzaggen tussen alle vrachtwagens door. De politie had schijnbaar een stel vrachtwagens en dergelijke ingehuurd om de wegen te blokkeren.
Volgens mij was dat niet de politie

• yozgoesdigital
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 11-12 13:26
Booyaa schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:03:
[...]

Volgens mij was dat niet de politie
de vrachwagens en dergelijke stonden wel degelijk namens de politie/gemeente of welke authoriteit dan ook als tijdelijke blokades. Zelfs de tramrails was ermee afgesloten en zodra er een tram aankwam moesten deze even verplaatsen om de tram door te laten. Het ware iig geen demonstranten.

yozgoesdigital wijzigde deze reactie 01-10-2019 15:12 (0%)
Reden: typo

• Shadow_Agent
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 17:26
yozgoesdigital schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:01:
[...]

ik zag op twitter een plaatje voorbijkomen ergens inderdaad.

Overigens sta ik volledig achter het boerenprotest d:)b

Hoi :)

• aidanl
  • Laatst online: 21:30
SmurfLink schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:48:
[...]

Jep, er waren er veel die lekker aso bij de streep stonden. En dan heel hard schrokken als de motorrijder langskwam (want door mij hadden ze genoeg ruimte om alsnog erlangs te gaan)... en dan vervolgens schuift die auto wel opzij.. dan kijk je dus echt 0.0 in je spiegels.. 8)7

[...]
Het mooiste vind ik dan nog als een koekblik dan toch opzij schuift, maar dan wel zo extreem dat ze bijna in de berm/vangrail belanden. Da hoeft nou ook weer niet :F

• steveman
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 23:00

steveman

"Be curious"

Jeej!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 21:18

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Een groot deel hiervan heeft hij geleend van Mototrek. (Dat vind ik ook een leuk kanaal, ondanks dat ik weinig offroad aspiraties heb)
Maar ze helpen elkaar, zo komt Ryan nog wel eens voorbij bij Bret Tkacs. En in dit filmpje ook andersom. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@steveman heh, ziet er best leuk uit... Wel jammer dat hier in NL een rustig stuk hard zand/gravel om te oefenen een stuk lastiger te vinden is dan in Canada :P

• fdees
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 22:28

fdees

Trust me I'm an Engineer

Chakotay schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:34:
@steveman heh, ziet er best leuk uit... Wel jammer dat hier in NL een rustig stuk hard zand/gravel om te oefenen een stuk lastiger te vinden is dan in Canada :P
Ligt er waar je woont, in Zeeland heb je nog genoeg van zulke weggetjes en terreinen. Zeker als al die boeren in Den Haag zitten.

Maar vandaag weer eens gelest, zit nu op 6 droge lessen en 5 natte lessen. 8)7 .

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 16:44
Gewoon ook mooi om te zien de humor die die hierin brengt en een beetje een dolletje maakt met zijn eigen, prachtig 8)

I7 9700K 5,1Ghz

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21:26

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

A wise man once said: 'Work is not a place."

• cyntax

cyntax

Husky

Nou, gisternacht helaas gebruik moeten maken van een verzekeringsclausule waarvan ik nooit had gedacht dat ik daarvan gebruik zou moeten maken. Namelijk aanrijding met wild...

Na de avonddienst huiswaarts gegaan op de motor en nog geen twee kilometer verderop was het al raak op een onverlichte N weg. Er staken 5 wilde zwijnen over die op het moment van oversteken net de gehele breedte van de N weg hadden ingenomen. Zelfs met verstralers en grootlicht heb ik ze niet op tijd kunnen spotten in de bermen (duh, moet voor de volgende keer breedstralers kopen). Maarja, dus toch ik ze zag reed ik zo 80 km/h en had ongeveer 4 seconde om te reageren, uitwijken ging niet meer en remmen zou ook niet meer voldoende zijn dus toch maar geprobeerd zo veel mogelijk snelheid te minderen en ik denk dat ik met een tempo van 50 of 60 km/h de wilde zwijn heb gelanceerd en zelf onderuit ben gegaan.

Wilde zwijn was opslag dood, zelf een pijnlijke heup en beschadigde leen motorjas (mijne is voor reparatie opgestuurd door de dealer, zou mijn jas vandaag weer ophalen), en op het eerste gezicht niet veel schade aan de motor, maar alles bij elkaar ben ik toch bang voor een total loss.

Moet al lang blij zijn overigens dat ik met een redelijk zware motor reed en dat het een jong zwijntje was, als ik een volwassen zwijn had aangereden van 250kg puur spiermassa dan had ik waarschijnlijk gratis vliegles gekregen.

In ieder geval zo gelijk weer opstappen om de motor van mijn vriendin naar de dealer te brengen voor de begrenzing, lekker snel weer opstappen is het beste lijkt mij.

• Reloader
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 11:58
Tylen schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 08:22:
[...]

IK....WIL...OOK...EEN...GS...

*O*
ik ook, maar niemand wil ruilen met een fazer :'( :*) :D

Ctrl+alt+Baksteendoorjescherm werkt altijd

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20:28

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@cyntax Zo, heftig verhaal! Gelukkig ben je er zelf goed van af gekomen; schade aan de motor lijkt me erg moeilijk in te schatten. Heb je het zwijntje wel meegenomen? Zeker als het een beetje een jong beestje is kan dat nog best lekker smaken....

Verbruik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie ; Steam profiel

• cyntax

cyntax

Husky

gwystyl schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 08:54:
@cyntax Zo, heftig verhaal! Gelukkig ben je er zelf goed van af gekomen; schade aan de motor lijkt me erg moeilijk in te schatten. Heb je het zwijntje wel meegenomen? Zeker als het een beetje een jong beestje is kan dat nog best lekker smaken....
Collega heeft volgens mij het zwijntje in de achterbak gegooid ;). Wij hadden 1,5 uur op de wildwachter staan wachten maar daarna toch maar de boel zelf opgeruimd en vertrokken.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Hier in de buurt is het ook regelmatig raak met wilde zwijnen. Als je soms ziet hoe die auto's (vrijwel altijd auto's, gelukkig) in elkaar zitten erna...

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Reloader
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 11:58
cyntax schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 08:42:
Nou, gisternacht helaas gebruik moeten maken van een verzekeringsclausule waarvan ik nooit had gedacht dat ik daarvan gebruik zou moeten maken. Namelijk aanrijding met wild...

Na de avonddienst huiswaarts gegaan op de motor en nog geen twee kilometer verderop was het al raak op een onverlichte N weg. Er staken 5 wilde zwijnen over die op het moment van oversteken net de gehele breedte van de N weg hadden ingenomen. Zelfs met verstralers en grootlicht heb ik ze niet op tijd kunnen spotten in de bermen (duh, moet voor de volgende keer breedstralers kopen). Maarja, dus toch ik ze zag reed ik zo 80 km/h en had ongeveer 4 seconde om te reageren, uitwijken ging niet meer en remmen zou ook niet meer voldoende zijn dus toch maar geprobeerd zo veel mogelijk snelheid te minderen en ik denk dat ik met een tempo van 50 of 60 km/h de wilde zwijn heb gelanceerd en zelf onderuit ben gegaan.

Wilde zwijn was opslag dood, zelf een pijnlijke heup en beschadigde leen motorjas (mijne is voor reparatie opgestuurd door de dealer, zou mijn jas vandaag weer ophalen), en op het eerste gezicht niet veel schade aan de motor, maar alles bij elkaar ben ik toch bang voor een total loss.

Moet al lang blij zijn overigens dat ik met een redelijk zware motor reed en dat het een jong zwijntje was, als ik een volwassen zwijn had aangereden van 250kg puur spiermassa dan had ik waarschijnlijk gratis vliegles gekregen.

In ieder geval zo gelijk weer opstappen om de motor van mijn vriendin naar de dealer te brengen voor de begrenzing, lekker snel weer opstappen is het beste lijkt mij.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
wow, sterkte!

Ctrl+alt+Baksteendoorjescherm werkt altijd

• ephymerous
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22:12

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ouch! Dat had anders af kunnen lopen, gelukkig valt het mee. Beterschap :)

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 16:44
Tylen schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 08:22:
[...]

IK....WIL...OOK...EEN...GS...

*O*
1250 HP ;)

I7 9700K 5,1Ghz

• steveman
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 23:00

steveman

"Be curious"

@cyntax gelukkig ben je beter uit de vergelijking gekomen dan het zwijn. Succes met genezen en herstel!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• NLDViane
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 22:24
@cyntax de tering, sterkte man! Mooi dat je er met wat blauwe plekken van af bent gekomen!

• SmurfLink
  • Niet online
cyntax schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 09:01:
[...]

Collega heeft volgens mij het zwijntje in de achterbak gegooid ;). Wij hadden 1,5 uur op de wildwachter staan wachten maar daarna toch maar de boel zelf opgeruimd en vertrokken.
Pfwoah, wel even heftig zeg.. Hopelijk herstel je snel en valt de schade mee. ;) en smaakt het zwijntje je nog.

• iFrost
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 16:02

iFrost

Vroem vroem

Sterkte @cyntax! Gelukkig is het niet heel ernstig afgelopen allemaal. Succes met je herstel

• MichielK71
@SmurfLink @Ghostrider @wimmel_1

Een Schade Opzittenden Verzekering (niet te verwarren met een Ongevallen Opzittenden Verzekering) keert uit op het moment dat je door een ongeval bijvoorbeeld blijvend invalide bent geworden. Als je door het invalide zijn niet meer kunt werken heb je over het algemeen te maken met inkomensverlies. Dit ervan uitgaand dat je werkt. Dit inkomensverlies wordt vanuit de werkgever het 1e jaar over het algemeen voor 100% opgevangen. Na het 2e jaar val je terug (meestal) naar 70% van je inkomen.

Kom je na 2 jaar in de WIA terecht dan hangt het er vanaf in hoeverre je in staat bent om nog werk te verrichten. Als je tussen de 80-100% blijvend en duurzaam arbeidsongeschikt (AO) bent ontvang je 80% van het laatst verdiende salaris, met een maximum gebaseerd op het maximum dagloon. Dit heet de IVA.

Ben je niet volledig en duurzaam AO kom je in de WGA terecht. Afhankelijk van je restverdien capaciteit en de mate waarop je dit benut krijg je een uitkering. De achteruitgang in je inkomen kan substantieel zijn. Als je pech hebt val je terug naar een duizend of 6 bruto per jaar.

De hierboven aangehaalde Schade Opzittenden Verzekering vult (tot meestal een maximum van 1 miljoen euro) het verschil aan tussen het laatste inkomen en de uitkering vanuit werkgever en overheid. Dus met name bij ernstig letsel en daarbij komende invaliditeit en verlies van arbeidsvermogen is een Schade Opzittenden Verzekering een absolute uitkomst.

De Ongevallen Opzittenden Verzekering daarentegen kijkt niet naar de werkelijke schade (zoals inkomsten verlies) maar naar het wegvallen van een lichaamsfunctie of lichaamsdeel. Dus als je door een ongeval invalide raakt en je 1 been niet meer (geheel) kunt gebruiken keert de verzekering een (klein) geldbedrag uit. Dat is afhankelijk van het soort lichaamsdeel en of functie en de mate van functieverlies. En ook de hoogte van het verzekerde bedrag.

Stel dat je een verzekering hebt met een dekking van 25.000 euro maximaal bij blijvende invaliditeit. En het niet meer kunnen gebruiken van 1 been levert een uitkering op van 70% van het verzekerde bedrag. En je kan 1 been maar voor 50% gebruiken.

Dan is het 25.000 * 70% * 50% is 8.750 euro. Dat is dus niet zoveel. Een soort doekje voor het bloeden.

TL:DR neem een Schade Opzittenden Verzekering als je verzekeraar dit aanbied. Bij ernstig letsel met daardoor blijvende arbeidsongeschiktheid zul je er blij mee zijn.

MichielK71 wijzigde deze reactie 02-10-2019 12:55 (0%)
Reden: Typo

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 19:22

LankHoar

Professionele amateur

MichielK71 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 12:54:
@SmurfLink @Ghostrider @wimmel_1

Een Schade Opzittenden Verzekering (niet te verwarren met een Ongevallen Opzittenden Verzekering) keert uit op het moment dat je door een ongeval bijvoorbeeld blijvend invalide bent geworden. Als je door het invalide zijn niet meer kunt werken heb je over het algemeen te maken met inkomensverlies. Dit ervan uitgaand dat je werkt. Dit inkomensverlies wordt vanuit de werkgever het 1e jaar over het algemeen voor 100% opgevangen. Na het 2e jaar val je terug (meestal) naar 70% van je inkomen.

Kom je na 2 jaar in de WIA terecht dan hangt het er vanaf in hoeverre je in staat bent om nog werk te verrichten. Als je tussen de 80-100% blijvend en duurzaam arbeidsongeschikt (AO) bent ontvang je 80% van het laatst verdiende salaris, met een maximum gebaseerd op het maximum dagloon. Dit heet de IVA.

Ben je niet volledig en duurzaam AO kom je in de WGA terecht. Afhankelijk van je restverdien capaciteit en de mate waarop je dit benut krijg je een uitkering. De achteruitgang in je inkomen kan substantieel zijn. Als je pech hebt val je terug naar een duizend of 6 bruto per jaar.

De hierboven aangehaalde Schade Opzittenden Verzekering vult (tot meestal een maximum van 1 miljoen euro) het verschil aan tussen het laatste inkomen en de uitkering vanuit werkgever en overheid. Dus met name bij ernstig letsel en daarbij komende invaliditeit en verlies van arbeidsvermogen is een Schade Opzittenden Verzekering een absolute uitkomst.

De Ongevallen Opzittenden Verzekering daarentegen kijkt niet naar de werkelijke schade (zoals inkomsten verlies) maar naar het wegvallen van een lichaamsfunctie of lichaamsdeel. Dus als je door een ongeval invalide raakt en je 1 been niet meer (geheel) kunt gebruiken keert de verzekering een (klein) geldbedrag uit. Dat is afhankelijk van het soort lichaamsdeel en of functie en de mate van functieverlies. En ook de hoogte van het verzekerde bedrag.

Stel dat je een verzekering hebt met een dekking van 25.000 euro maximaal bij blijvende invaliditeit. En het niet meer kunnen gebruiken van 1 been levert een uitkering op van 70% van het verzekerde bedrag. En je kan 1 been maar voor 50% gebruiken.

Dan is het 25.000 * 70% * 50% is 8.750 euro. Dat is dus niet zoveel. Een soort doekje voor het bloeden.

TL:DR neem een Schade Opzittenden Verzekering als je verzekeraar dit aanbied. Bij ernstig letsel met daardoor blijvende arbeidsongeschiktheid zul je er blij mee zijn.
Bedankt voor de heldere en uitgebreide uitleg. Vraagje, is het niet handig om e.e.a. af te vangen in je levensverzekering? Zo heb ik het althans momenteel, dat wanneer ik (deels) invalide raak etc. ik bepaalde bedragen uitgekeerd krijg voor de rest van mijn leven. Lijkt me dat dit ook voor een motor/auto ongeluk geldt (ik bedoel, hoe anders dan door een ongeluk raak je meestal verlamd).

• MichielK71
LankHoar schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 16:39:
[...]

Bedankt voor de heldere en uitgebreide uitleg. Vraagje, is het niet handig om e.e.a. af te vangen in je levensverzekering? Zo heb ik het althans momenteel, dat wanneer ik (deels) invalide raak etc. ik bepaalde bedragen uitgekeerd krijg voor de rest van mijn leven. Lijkt me dat dit ook voor een motor/auto ongeluk geldt (ik bedoel, hoe anders dan door een ongeluk raak je meestal verlamd).
Graag gedaan!

In een levensverzekering dek je over het algemeen het volgende af;

- dood voor een bepaalde (eind)datum zorgt voor een uitkering (overlijdensrisico verzekering)
- in leven op een bepaalde (eind)datum zorgt voor een uitkering (spaar verzekering)
- combinatie van bovenstaande verzekeringsvormen (combinatie verzekering)

Dit is een hele eenvoudige voorstelling van levensverzekeringen. Er zijn ook arbeidsongeschiktheidspensioenen die een terugkerende uitkering doen over een vooraf afgesproken periode als de verzekerde arbeidsongeschikt (AO) is.

Daarnaast heb je ook nog de arbeidsongeschiktheidsverzekering (voor zelfstandigen en ook werknemers). Die keren ook een vooraf afgesproken bedrag uit als je arbeidsongeschikt raakt. Daar zitten wel wat haken en ogen aan. Afhankelijk van de verzekering die je gesloten hebt kan het zijn dat AO door een ongeval wel gedekt is maar door psyche (overspannen heid) weer niet.

Kenmerk van zowel levensverzekeringen als ook arbeidongeschiktheidsverzekeringen is dat ze over het algemeen meer kosten dan een Schadeverzekering Inzittenden of Opzittenden.

• botoo
  • Registratie: november 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Gezellig praatje zo, maar goed dat mrs. botoo niet meeleest anders had ik heel wat meer overredingskracht nodig gehad voordat ik een motor zou kunnen kopen :+

Shrek op een ezel . . .

• timmie271
  • Laatst online: 18:59
botoo schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 18:07:
Gezellig praatje zo, maar goed dat mrs. botoo niet meeleest anders had ik heel wat meer overredingskracht nodig gehad voordat ik een motor zou kunnen kopen :+
_O- _O- _O-

Maar je moet er iets voor over hebben toch? :P

XBOX live: timmie271 add me for FM7 and other games :)

• Rebo.71
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 11-12 13:09
cyntax schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 09:01:
[...]

Technisch gezien kun je hier een boete voor krijgen wegens stropen. 8)7

Te koop: Yamaha YZF-R125 2012 / Absolute White

• sham27
  • Nu online
Ik ben bezig mijn eerste verzekering af te sluiten voor nieuwe motor die ik zaterdag ga ophalen, maar ik zie dat er nog best wat verzekeraars zijn die SCM 1 of SCM 2 eisen. Tips?

BMW F31 330i M Sport Shadow '18 - Yamaha MT-09 SP '19

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

SCM 1 is gewoon startblokkering. Dat heb je toch al heel snel. Om wat voor type en bouwjaar gaat het?

• Alvanosa
  • Registratie: januari 2012
Aankomende Maandag het AVB examen, we zullen zien hoe het gaat. Ik heb er in iedergeval vertrouwen in.

PSN: Alvanosa

• sham27
  • Nu online
DrivinUCrazy schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 12:09:
SCM 1 is gewoon startblokkering. Dat heb je toch al heel snel. Om wat voor type en bouwjaar gaat het?
MT-09 SP nieuw

Dat is startblokkering inderdaad, maar ik weet niet of dat voldoende is, aangezien het niet officieel SCM gekeurd is volgens mij.

BMW F31 330i M Sport Shadow '18 - Yamaha MT-09 SP '19

• MichielK71
sham27 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 12:48:
[...]

MT-09 SP nieuw

Dat is startblokkering inderdaad, maar ik weet niet of dat voldoende is, aangezien het niet officieel SCM gekeurd is volgens mij.
Af fabriek startonderbreker wordt door elke verzekeraar als SCM 1 geaccepteerd.

• botoo
  • Registratie: november 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Vanochtend bij Restyle in Barneveld langsgereden, in mijn speurtocht naar een fijne jas kwamen zij met interessante opties. Gekozen voor Magnificent Aniline 4 seizoenen jas die afgeprijsd was naar 375,-. Afgelopen weekend had ik bij de HD dealer nagenoeg eenzelfde jas aan maar die kostte ergens in de 600,- (zat natuurlijk wel een subtiel HD logo op wat de prijs ongetwijfeld wat opdrijft :+ ).

Restyle is weliswaar meer ingericht als groothandel maar je kan er nog t/m zaterdag als particulier zonder afspraak terecht en het is ook een normale winkel.

Begint toch wel een 'leuke' optelsom te worden om motorkleding/bescherming te kopen maar ik doe het liever in één keer goed.

Shrek op een ezel . . .

• ThemNuts
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 11:55
botoo schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 15:01:
Vanochtend bij Restyle in Barneveld langsgereden, in mijn speurtocht naar een fijne jas kwamen zij met interessante opties. Gekozen voor Magnificent Aniline 4 seizoenen jas die afgeprijsd was naar 375,-. Afgelopen weekend had ik bij de HD dealer nagenoeg eenzelfde jas aan maar die kostte ergens in de 600,- (zat natuurlijk wel een subtiel HD logo op wat de prijs ongetwijfeld wat opdrijft :+ ).

Restyle is weliswaar meer ingericht als groothandel maar je kan er nog t/m zaterdag als particulier zonder afspraak terecht en het is ook een normale winkel.

Begint toch wel een 'leuke' optelsom te worden om motorkleding/bescherming te kopen maar ik doe het liever in één keer goed.
Ziet er een vette jas uit! Had inderdaad hetzelfde, voor mezelf al snel 1000€ kwijt en eergisteren voor de vrouw bijna net hetzelfde. Intussen ook wel geïnvesteerd in een paddockstand, een comm setje en wat cleaners/kettingolie. Denk dat we enkel nog een deftige compressor missen en de basics zijn covered, hopelijk!

• BobbyDgtl
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 16:54
Kent iemand een deftige compressor waar ik auto/fiets/moto/zwembadtoebehoren kan opblazen? Of gaat dit met allemaal en pak ik gewoon de goedkoopste die ik tegen kom?

• noes
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]
Ouch! Balen en sterkte gewenst!

K46/S1000RR, K26/R1200RT, E61/550i

• Secsytime
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 21:07

Secsytime

Automagisch

BobbyDgtl schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 15:31:
Kent iemand een deftige compressor waar ik auto/fiets/moto/zwembadtoebehoren kan opblazen? Of gaat dit met allemaal en pak ik gewoon de goedkoopste die ik tegen kom?
(race) Fiets is max 8,5 bar, auto/moto is max 3,0 bar en kan me niet voorstellen dat zwembad hoger is dan 8,5 bar. Dus een relatief simpele compressor lijkt me hiervoor afdoende..

• Thoit
  • Laatst online: 11-12 15:12
Bij een compressor gaat het meestal erom hoeveel lucht je hoe lang nodig hebt. Als je bijv. gaat zandstralen is een grote compressor handig. Anders is het ding namelijk constant aan het lopen om de tank bij te vullen om je van voldoende lucht te voorzien. Is het alleen voor af en toe een bandje op te pompen oid dan is een kleine compressor voldoende.

• fdees
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 22:28

fdees

Trust me I'm an Engineer

Alvanosa schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 12:27:
Aankomende Maandag het AVB examen, we zullen zien hoe het gaat. Ik heb er in iedergeval vertrouwen in.
Komt wel goed gewoon ontspannen en doen wat je geleerd is. Zolang je niet valt met een snelle opdracht kan het niet echt fout gaan. Je hebt twee kansen per opdracht.
Iets waarmee je nog rekening kan houden is of je een compressor nodig hebt met tank. Wanneer je er niet eenvoudig bij een stopcontact kan waar je hem wilt gebruiken kan dit makkelijk zijn dat deze groot genoeg is, dat je autobanden gewoon kan vullen zonder steeds op en neer te lopen.

Een Olie- Waterafscheider en drukregeling kan ook wel handig zijn zeker bij zwembadtoebehoren en als je ooit iets wil spuiten.

fdees wijzigde deze reactie 03-10-2019 18:21 (21%)

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• HTT-Thalan
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 21:41

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

De Alp begint uit elkaar te vallen :') ik ben in korte tijd een rubber van een kap links kwijt, de bout onderaan de stootbak en de linker kettingspanner is ook ineens foetsie. Mijn Alp is een beetje de Herbie onder de motoren denk ik dan maar, en maakt me erop attent dat er nieuwe olie in moet. Is ook wel een beetje tijd na ~17k kilometer.

"Four wheels will move the body. Only 2 wheels will move the soul".

• Waaj
  • Registratie: januari 2019
  • Niet online
Ik was even bang dat een sticker had losgelaten :/

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Waaj schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 20:07:
Ik was even bang dat een sticker had losgelaten :/
Dat ook, dat ook. De stickers die ik speciaal heb besteld destijds (de zwart/witte met "shut up I got this" enzo) blijven prima in orde maar die china ali crap is allemaal verbleekt en begint hier en daar te peelen.

Ik denk er dus over om alles er maar af te föhnen en me te bezinnen op wat ik daarna wil, maar eerst even dringend onderhoud plegen en alles weer vast zetten.

Binnenkort gewoon een hele dag bij Ad inplannen en even alles er van onder trekken, draaiende delen in het vet waar nodig, rubbers aanvullen/vervangen en alles weer goed vast zetten. Er is onderhoudstechnisch (op de oliewissel na) echt helemaal níks mis met dat ding en zelfs de banden zijn nog lang niet op.

HTT-Thalan wijzigde deze reactie 03-10-2019 20:23 (22%)

• Frans92
  • Laatst online: 22:04

Frans92

VFR800

@HTT-Thalan geen idee of het mogelijk/wenselijk is bij de verloren boutjes/onderdelen, maar je kan eventueel loctite gebruiken bij het vastzetten. Dat zal altijd helpen tegen het lostrillen.

XBL: DonFrans

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Frans92 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 07:27:
@HTT-Thalan geen idee of het mogelijk/wenselijk is bij de verloren boutjes/onderdelen, maar je kan eventueel loctite gebruiken bij het vastzetten. Dat zal altijd helpen tegen het lostrillen.
Het zal nodig zijn. Ik heb sowieso het idee dat het blok meer trilt dan nodig is maar een blokrevisie/wissel zal het uitwijzen.

• Booyaa
Voor de mensen hier in het noorden. Er is zaterdag een 'supersale' bij motoport in Leek.

https://www.motoportleek....9_bij_MotoPort_Super_Sale

• cyntax

cyntax

Husky

Dank voor alle medeleven! Wordt zeer gewaardeerd. Gister van de dealer te horen gekregen dat de voorophanging getordeerd is, dat was eigenlijk waar ik al bang voor was. Om dat te laten vervangen en de overige schades te repareren kom je al gauw boven de 2500€ uit, wat de dagwaarde van de motor denk ik overstijgt. Nu afwachten wat de verzekering hierover beslist.

• Tankiej
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 23:20
Booyaa schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 08:44:
Voor de mensen hier in het noorden. Er is zaterdag een 'supersale' bij motoport in Leek.

https://www.motoportleek....9_bij_MotoPort_Super_Sale
Volgens mij bij alle MotoPort's, zie het van verschillende vestigingen uit het land voorbij komen.
Maar zie het ook van andere motor(kleding)winkels, bijv Motorkledingcentrum. Ik gok dat iedereen in het land wel een winkel dichtbij heeft die motorkleding in de uitverkoop heeft komend weekend :+

• The1WhoKnockz
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 11:29
Tankiej schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:11:
[...]

Volgens mij bij alle MotoPort's, zie het van verschillende vestigingen uit het land voorbij komen.
Maar zie het ook van andere motor(kleding)winkels, bijv Motorkledingcentrum. Ik gok dat iedereen in het land wel een winkel dichtbij heeft die motorkleding in de uitverkoop heeft komend weekend :+
Van MotoPort is het inderdaad een landelijke actie.
Zaterdag even in Leek langs voor een paar laarzen en misschien een kevlar broek.

Acties:
  • +21Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 23:10

:P

Vrijdag wijzigde deze reactie 04-10-2019 09:57 (7%)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Hm, weinig motoren op de weg vanochtend, lekker rustig *O* Ik kwam wel nog een rare geblindeerde Audi tegen op de A12, kenteken AA-50...

• Vuikie
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 17:02
HET IS WEER @Vrijdag !!!
;)
Chakotay schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:07:
Hm, weinig motoren op de weg vanochtend, lekker rustig *O* Ik kwam wel nog een rare geblindeerde Audi tegen op de A12, kenteken AA-50...
De mijne heeft ook de hele week onder het zeiltje gestaan -O-

@cyntax Balen man! In elk geval goed om te lezen dat je er zelf, relatief, goed van af ben gekomen. Ik hoop dat je de GS nog kan opknappen... Dag waarde van die grote jongens, zelfs de 1100, kan je nog wel eens verassen. Voordeel is wel dat er weinig aan je frame kan kromtrekken, dus nieuwe(tweede handse?) voorvork erop en gaan! :Y)
Ieg. succes ermee.

Vuikie wijzigde deze reactie 04-10-2019 10:13 (91%)

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Chakotay Mijn brommer is gisteren ook weer terug gekomen van z'n vakantie adresjes. Ding had de laatste dag van 't GoT motorweekend geen zin meer om terug naar NL te vertrekken (was ook wel érg lekker weer in Dld. toen…) dus is 'ie vorige week vrijdag pas in NL geärriveerd op z'n tijdelijke logeer adresje (dealer). Gisterenochtend ben ik 'm weer bij de dealer op gaan halen mét een nieuwe accu + zekering :9

Zélf in elkaar gefabriekte 'startkabels' van 't hotel waarbij rood op zwart was gezet aan de kabeluiteinden…. Motorfiets vond 't 'om-polen' van de stroom niet lekker en dus was de ECU in een 'protect mode' gevallen welke alléén maar te resetten was middels de ODBII aansluiting en de juiste software. Héél boekwerk aan storingsmeldingen en errors..... is weer wég / opgelost inmiddels.

"Startkabels" van 't hotel waren meteen goed gestript / ontdaan van de mantel…. Was alleen nog maar wat koperdraad zonder mantel dus ik heb vorig weekend maar even een nieuwe set degelijke kabels afgegeven bij 't hotel (Dasburg Dld.) waar we zaten zodat een ander daar niet nogmaals zo'n zelfde geintje gaat meemaken :9

@Maegrim heeft volgens mij nog een foto gemaakt van het eindproduct / de 'las kabel'.... 8)

wimmel_1 wijzigde deze reactie 04-10-2019 11:13 (7%)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@wimmel_1 leuk zo'n setje startkabels... Scheelt wel weer dat daar blijkbaar een beveiliging voor is in plaats van dat het meteen de ECU frituurt :)

• MichielK71
@wimmel_1 Was Marc blij je weer te zien :)

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Chakotay schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:50:
@wimmel_1 leuk zo'n setje startkabels... Scheelt wel weer dat daar blijkbaar een beveiliging voor is in plaats van dat het meteen de ECU frituurt :)
ADAC / ANWB wilde er op locatie al niet teveel effort meer in steken toen ik vertelde wat er aan voorafgegaan was én hoe dat dat had kunnen gebeuren....

ECU vervangen door een nieuwe had ergens rond de €2000,- gaan kosten (da's alléén de ECU ansich!!). Die dingen zijn zo duur in verband met de standaard aanwezige startblokkering welke met de sleutels 'babbelt' en om het 'omkatten' van motoren onaantrekkelijk te maken.
Carmo in Helmond had er dan dus éérst even naar mogen gaan kijken voor reparatie, maar.... Was gelukkig niet noodzakelijk (Yamaha bouwt wel meer 'electronica', ze hebben dus wel wat ervaring met dat soort spul.....).
Mark baalde stiekem een beetje dat 't ding zó simpel te repareren was. Dit soort storingen uitzoeken doet 'ie graag... :9

Marc had me anders wél weer een nieuwe fiets mogen verkopen, waarschijnlijk :+

wimmel_1 wijzigde deze reactie 04-10-2019 11:07 (17%)

Pagina: 1 ... 41 ... 63 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True