't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Je bedoelt dan verbonden met een compatible BMW motor, dus die met een scherm waarop ie de navigatie kan laten zien.noes schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:30:
[...]
Het enige wat ik erg jammer aan de app vind, is dat hij vie bluetooth verbonden moet zijn met een BMW motor.
Overigens, als je een iets minder moderne BMW hebt, kun je de WunderLinq proberen. Die laat op mijn 'oude' K1600 (laatste generatie voor de 'iPad update') ook van alles zien op de via BT gekoppelde smartphone. Dat werkt ook op de voorlaatste GS serie (zonder dat TFT scherm). De data die hij laat zien, is wat ie normaal gesproken op de gekoppelde BMW Navigator zou laten zien. Ik kan dan ook hellingshoek zien e.d. Je kunt dan zelf een datascherm inrichten met de data die jij graag de hele tijd wil zien.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Jep, dat dus. En Wunderlinq gaat niks doen voor een RT uit 2005mphilipp schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 17:01:
[...]
Je bedoelt dan verbonden met een compatible BMW motor, dus die met een scherm waarop ie de navigatie kan laten zien.
Overigens, als je een iets minder moderne BMW hebt, kun je de WunderLinq proberen. Die laat op mijn 'oude' K1600 (laatste generatie voor de 'iPad update') ook van alles zien op de via BT gekoppelde smartphone. Dat werkt ook op de voorlaatste GS serie (zonder dat TFT scherm). De data die hij laat zien, is wat ie normaal gesproken op de gekoppelde BMW Navigator zou laten zien. Ik kan dan ook hellingshoek zien e.d. Je kunt dan zelf een datascherm inrichten met de data die jij graag de hele tijd wil zien.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Dit was een dienstmedeling ten behoeve van algemeen nut, bedankt voor uw aandacht. Einde bericht.. PIEEEEPP..
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Nope...volgens mij moeten ze dat wonderwheel hebben.noes schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 17:26:
[...]
Jep, dat dus. En Wunderlinq gaat niks doen voor een RT uit 2005
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Dank voor de tip maar wat is dat schuim dan?_Apache_ schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 18:51:
Lange tijd droog + regen.. Letten we op jongens en meiden? Schuim op de weg = wegwezen.
Dit was een dienstmedeling ten behoeve van algemeen nut, bedankt voor uw aandacht. Einde bericht.. PIEEEEPP..
![]()
Ik (her)ken het niet, ook niet van tijdens auto rijden.
Weet wel van olievlekken die er "ineens" komen evenals rubber en vuil e.d.
[ Voor 7% gewijzigd door ll roel j op 15-08-2022 19:16 ]
Volgens mij noem je precies waar dat schuim uit bestaat, rotzooill roel j schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 19:15:
[...]
Dank voor de tip maar wat is dat schuim dan?
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Olie wat van banden afkomt, en condensaat van airco's.ll roel j schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 19:15:
[...]
Dank voor de tip maar wat is dat schuim dan?
Als de verhouding regen / olie van het wegdek en overheen rijdend verkeer goed is krijg je een soort schuim. Alsof iemand een soort slap zeepsopje heeft uitgegooid op de weg.
Als het maar hard genoeg regent wast het weer schoon.
Ah op die motorfiets, dan bedoelen we inderdaad hetzelfde._Apache_ schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 19:22:
[...]
Olie wat van banden afkomt, en condensaat van airco's.
Als de verhouding regen / olie van het wegdek en overheen rijdend verkeer goed is krijg je een soort schuim. Alsof iemand een soort slap zeepsopje heeft uitgegooid op de weg.
Als het maar hard genoeg regent wast het weer schoon.
Inderdaad goed uitkijken komende dagen met de eerste regen.
Ja, begrijpelijk maar mijn goede telefoon gaat er niet in komen (werk iphone wellicht wel, dat maakt me niets uit). Heb nog een qi compatible android toestel liggen waarvan de camera en sim unit al van stuk is. hot spot op de goede telefoon (in de tanktas) voor dataverbinding en klaar.cyntax schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:18:
@Eoghlear Pas op met die orginele BMW telefoonhouder die in de navigatiehouder past. Dat ding dempt ten eerste niet veel trillingen waardoor je telefooncamara kapot kan gaan op den duur en ten tweede is de plastic klem niet stevig genoeg blijkbaar, die is al bij meerdere mensen afgebroken met het verlies van de telefoon tijdens het rijden als gevolg.
Je kunt met de BMW cradle icm wonderwheel de BMW app bedienen. Mooie van de app is dat die op TomTom software en kaarten draait. En in tegenstelling tot hun eigen TomTom Rider 550 dus wel continue verbinding heeft met internet voor traffic info en de rest.noes schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:12:
[...]
Ik heb zo'n aliexpress cradle en is een eenvoudig, maar solide dingetje. Met USB ladertje ingebouwd, dus makkelijk in gebruik ook.Mijn S10 en S22 ultra passen er goed in, maar voor de S22 Ultra (met hoesje) moet ik m wel maximaal opentrekken.
Dacht er nog aan om te 'upgraden' naar de officiele BMW versie, maar als ik t zo hoor laat ik dat maar zitten
[...]
Gaaf! De BMW app is trouwens erg fijn in gebruik, ook om routes mee te maken of te importeren (doet ook .gpx). En laat dan (behalve op de kaart) ook in je beeld de max snelheid en navigatie dmv pijltjes zien.
Alleen je kan die dus niet echt bedienen tijdens het rijden: je kan waypoints overslaan of de route afbreken, maar that's it (correct me if wrong, dan heb ik het simpelweg niet uitgevogeld).
ps iemand nog een tomtom rider 550 premium pack kopen
Ik zie nu inderdaad ook dat de optie er is. Ze doen er blijkbaar toch nog iets mee.BM schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:25:
[...]
Edit: ik open nu net voor het eerst in maanden de MyTriumph app en zie tot mijn verbazing dat er zowaar een GPX import optie bijgekomen is. Dat maakt het geheel misschien net iets minder onbruikbaar
Edit2: 6 dagen geleden geupdatet, timing
De test route import is gewoon foutloos (ook niet spectaculair btw).
![]() | ![]() |
Wat kan je zoal doen met het wheel in de app dan? En zie je dat op t scherm van telefoon of motor?Eoghlear schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:13:
[...]
Ja, begrijpelijk maar mijn goede telefoon gaat er niet in komen (werk iphone wellicht wel, dat maakt me niets uit). Heb nog een qi compatible android toestel liggen waarvan de camera en sim unit al van stuk is. hot spot op de goede telefoon (in de tanktas) voor dataverbinding en klaar.
[...]
Je kunt met de BMW cradle icm wonderwheel de BMW app bedienen. Mooie van de app is dat die op TomTom software en kaarten draait. En in tegenstelling tot hun eigen TomTom Rider 550 dus wel continue verbinding heeft met internet voor traffic info en de rest.
ps iemand nog een tomtom rider 550 premium pack kopen
Door je telefoon in de BMW cradle te plaatsen kun je nav knop op je stuur in houden en je wonder wheel gebruiken om de app te bedienen, je gebruikt de telefoon dan als "TomTom" scherm. Je kunt dus switchen tussen tft en telefoon.noes schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:59:
[...]
Wat kan je zoal doen met het wheel in de app dan? En zie je dat op t scherm van telefoon of motor?
Routes aanpassen, snel naar huis, tankstation zoeken etc.
Staan best veel filmpjes van op internet. App wordt ook goed onderhouden (bepaald het succes deels). Makkelijk gpx (track en route) inladen. Collega is er lyrisch over en heeft zijn bmw navigator weg gedaan.
[ Voor 17% gewijzigd door Eoghlear op 15-08-2022 21:48 ]
Ditmaal: sleutel van schijfremslot uit de, uh, underbuddyseatruimte vissen.
Ook nog een aansteker gevonden en een doosje met oordopjes
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
First-time poster maar al veel gelurkt. Nu heb ik echter eens een vraagje, ik ga namelijk binnenkort met een vriend een motorreis doen doorheen Frankrijk, Zwitserland, Italië, Duitsland en Luxemburg (We wonen in België).
We vinden echter veel tegenstrijdige info of een EHBO-doos al dan niet verplicht is om mee te nemen op de motor, met name in Duitsland en Zwitserland lijkt dit het geval te zijn (geweest?).
Iemand die hier ervaring mee heeft?
De plicht om een gevarendriehoek, veiligheidsvest en verbanddoos mee te nemen, geldt niet voor motoren.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Klopt, we waren sowieso wel van plan om er eentje mee te nemen. Maar 2 vonden we wat overbodig als het toch niet verplicht is.McKaamos schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:04:
Afgezien van eventuele verplichting lijkt het me bij een dermate lange reis sowieso verstandig om zaken als een EHBO kit en een reflecterend hesje mee te nemen.
[ Voor 42% gewijzigd door whaten op 16-08-2022 13:08 ]
Verwijderd
https://www.rad.eu/nl/c/p/39881-held-first-aid-rood.htm
Ik heb donderdag weer m'n eerste les voor AVD (sinds ik AVB op 22 mei heb gehaald)._Apache_ schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 18:51:
Lange tijd droog + regen.. Letten we op jongens en meiden? Schuim op de weg = wegwezen.
![]()
Voor morgen wordt er wel regen afgegeven, maar moet t eerst nog maar zien.
Hopelijk dat t donderdag dan weer mooi droog is en niet te heet. Al moet ik in de ochtend dus dat zal vast wel goed komen.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Geen idee om welke regio we het hebben. Maar als het maar even een keer flink geregend heeft (liever korte heftige bui, dan halve dag miezer, want die harde bui kan meer dingen wegspoelen dan miezer) is de gladheid niet meer van toepassing.jordeeeh schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:41:
[...]
Ik heb donderdag weer m'n eerste les voor AVD (sinds ik AVB op 22 mei heb gehaald).
Hopelijk dat t donderdag dan weer mooi droog is en niet te heet. Al moet ik in de ochtend dus dat zal vast wel goed komen.
Hier heeft het gister best wel geregend, en zijn de wegen in goede conditie.
Noordoostpolder. Tot op heden nog geen druppel gehad._Apache_ schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:44:
[...]
Geen idee om welke regio we het hebben. Maar als het maar even een keer flink geregend heeft (liever korte heftige bui, dan halve dag miezer, want die harde bui kan meer dingen wegspoelen dan miezer) is de gladheid niet meer van toepassing.
Hier heeft het gister best wel geregend, en zijn de wegen in goede conditie.
Mij is geleerd* om bij heet weer niet strak in het midden te stoppen, vooral als je de eerste bent in de rij bij het stoplicht.jordeeeh schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:41:
[...]
Ik heb donderdag weer m'n eerste les voor AVD (sinds ik AVB op 22 mei heb gehaald).
Maar in het 'spoor' van een van de auto's. Dus links of rechts van het midden. Omdat daar a) minder airco condensaat word gedropt. en b) als dat vies zou zijn, het eerder weggereden word door al die banden die over dat spoor rijden. Je treft daar dus relatief schoon asfalt.
* nu weet ik niet of dit daadwerkelijk examenstof was destijds, of dat het ervaring was van de instructeur. Het klinkt logisch, is eenvoudig na te leven en kan een hoop ellende besparen, dus waarom niet.
Verwijderd
Dit omwille van vuil dat idd OF naar de buitenkant van de weg gaat OF naar het midden van de sporen. Niet alleen olie en andere vloeistoffen maar ook zwerfvuil.
Maar ook voor de zichtbaarheid. Zelf zichtbaar zijn en beter zicht op de weg hebben.
In bochten, bij zwaar tegenverkeer, rijden in formatie (groep) enz kun je beter afwijken maar het zou wel je default plekje op de weg moeten zijn. Dus zeker niet pas wanneer je stopt aan 't licht.
Maar zodra je rolt is het midden van de baan beste plek, vooral als het om bochtenwerk gaat.
[ Voor 13% gewijzigd door _Apache_ op 16-08-2022 15:08 ]
- Iets links van het midden zodat je voor de bestuurders achter je in het gezichtsveld zit en ze wat eerder geneigd zijn om afstand te houden. En voor het aansnijden van een bocht naar rechts (meer zicht) en bij het naderen van een weg naar rechts (idem)
- Iets rechts van het midden als er een tractor/vrachtwagen/langzamer verkeer tegemoet komt zodat je eerder zichtbaar bent voor het verkeer wat er achter zit (en misschien in wil halen). En voor het aansnijden van een bocht naar links.
En zo kun je nog veel meer redenen verzinnen voor je positie op de weg
leeg
Jep mijn motor maakte vanmiddag ook even een uitstapje. Geen schuim, wel glad in de bocht. Weet je weer dat je leeft_Apache_ schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 18:51:
![]()
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Nou ben ik wel heel nieuwsgierig naar dat airco condensaat 😳. Waar zou dat dan uit moeten bestaan?_Apache_ schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:09:
[...]
Maar in het 'spoor' van een van de auto's. Dus links of rechts van het midden. Omdat daar a) minder airco condensaat word gedropt. en b) als dat vies zou zijn, het eerder weggereden word
Ik kan me eigenlijk alleen water voorstellen, maar dan zie ik het risico niet echt. Als een airco bij het stoplicht telkens wat uit z’n airco systeem zelf zou verliezen dan zou ‘ie snel leeg zijn, en bovendien zou dat meteen verdampen, als het niet al gasvormig was…
Correct, airco condensaat is water onttrokken aan de buitenlucht.Hkuit schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 05:04:
[...]
Nou ben ik wel heel nieuwsgierig naar dat airco condensaat 😳. Waar zou dat dan uit moeten bestaan?
Ik kan me eigenlijk alleen water voorstellen, maar dan zie ik het risico niet echt. Als een airco bij het stoplicht telkens wat uit z’n airco systeem zelf zou verliezen dan zou ‘ie snel leeg zijn, en bovendien zou dat meteen verdampen, als het niet al gasvormig was…
Pas trouwens extra op met lekkende airco’s van de laatste generatie. Die werken meestal met HFO koudemiddelen en die bagger durft als wel eens mierenzuur te vormen in geval van lekkages…
Is het wat warmer, neem gewoon de moto!
(In België weten we ondertussen alles van PFOS vervuiling)
Short cuts make long delays
Het is voornamelijk water idd, maar kan omdat de onderkant van de auto niet schoon is, spoelt het daar viezigheid van mee. En daar zit vaak wel vettigheid en olie.Hkuit schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 05:04:
[...]
Nou ben ik wel heel nieuwsgierig naar dat airco condensaat 😳. Waar zou dat dan uit moeten bestaan?
En omdat het niet veel water is, heb je al gauw een relatief vettig mengsel.
Gister is ie van de motor van mijn vriendin afgevallen, en toen ik die motor reed is me dat ook al eens overkomen. Gelukkig reed er auto achter haar, die haar even attendeerde, kenteken hebben we dus nog.
Plastic is afgebroken daar waar de schroeven doorheen gegaan zijn richting bevestiging op de motor. Als ik beetje rond google zie ik meer mensen gewoon schroeven erin draaien, maar zou ik wellicht wat rubbertjes tussen schroef en kentekenplaathouder moeten doen, zodat trillingen wat meer dempen?
[ Voor 8% gewijzigd door BM op 17-08-2022 08:46 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Maar meestal breken ze kapot doordat er geen ringen onder de bouten zitten en de houder kan klapperen.
leeg
Hier zit ie vast met 4 plastic boutjes/moertjes. Gewoon steviger aandraaien denk ik dan?BM schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 08:45:
Vast hele stomme vraag, maar hoe zet ik een kentekenplaathouder fatsoenlijk vast op de motor?
Gister is ie van de motor van mijn vriendin afgevallen, en toen ik die motor reed is me dat ook al eens overkomen. Gelukkig reed er auto achter haar, die haar even attendeerde, kenteken hebben we dus nog.
Plastic is afgebroken daar waar de schroeven doorheen gegaan zijn richting bevestiging op de motor. Als ik beetje rond google zie ik meer mensen gewoon schroeven erin draaien, maar zou ik wellicht wat rubbertjes tussen schroef en kentekenplaathouder moeten doen, zodat trillingen wat meer dempen?
Gamertag: timmie271
Same here, borgmoer erachter en klaar. Ik ben m ook eens kwijtgeraakt in Luxemburg.roda_djavulen schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:10:
Ben ook al eens een plaat verloren, sindsdien inderdaad zet ik kentekenplaat vast zoals 4x2 hier boven zegt, alleen laten ik de bouten wel heel
XXXVI
Het blijkt inderdaad een import motor uit Duitsland te zijn. Ga nog vragen om het kenteken voor de check. Nog andere dingen die ik even extra in de gaten moet houden of vragen over moet stellen?botoo schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:26:
[...]
Nee, geen ervaring mee. Wel ben ik altijd wantrouwig naar verkopers die structureel het kenteken afdekken bij hun advertenties alsof ze niet willen dat je de historie gaat opzoeken.
Sowieso altijd ff bij https://ovi.rdw.nl doorlezen of er opvallende dingen zijn ( bv import met te lage BPM wijst op schade motor).
Ik vermoed niet dat hij hem zelf geïmporteerd heeft. Ga er even van uit dat er wel juiste papieren en keuringen bij zitten.
Advies is welkom.
Niet gratis suggesties:Eoghlear schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 14:19:
[...]
Het blijkt inderdaad een import motor uit Duitsland te zijn. Ga nog vragen om het kenteken voor de check. Nog andere dingen die ik even extra in de gaten moet houden of vragen over moet stellen?
Ik vermoed niet dat hij hem zelf geïmporteerd heeft. Ga er even van uit dat er wel juiste papieren en keuringen bij zitten.
Advies is welkom.
* Garantie bedingen
* Aankoopkeuring laten doen (BMW dealer kan dit ook doen voor je)
Hij staat al wel op kenteken? Anders kan je net zo goed zelf gaan importeren. Zou je wellicht ook kunnen overwegen trouwens, een motor staat zo op een aanhangwagen.
Gaf RDW/OVI een correcte BPM bij invoer weer? Ik weet niet hoe je dat uit kan rekenen maar het RDW kan je daar vast meer over vertellen. Te lage BPM duid op een schade motor.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Ik zit te denken om of een motorjeans te kopen, of toch direct in een all-season pak van Revit te investeren, of voor nu eens kijken hoe beschermende onderkleding rijd. Ik heb het dan over dit soort kleding: https://www.bikeroutfit.n...mende-onderkleding/heren/
Heeft er hier iemand ervaring met beschermende onderkleding? Hoe veilig is het nou echt, en helpt dat enigzins tegen de hitte?
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Motorjeans is sowieso al beter dan een leren broek lijkt mij. Maar een motorjeans is alsnog best warm op de zomerdagen. Het is te doen en vooral als je rijdt is het prima, maar ga je op een terras zitten dan is het alsnog wel warm. Mijn rijinstructeur had een doorwaaimotorbroek en die zei: 'jullie zweten, maar ik sta hier zo goed als in mijn onderbroek!'. Lijkt mij dat dat dus best verkoelend zal zijnLankHoar schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:24:
Oke ik heb het helemaal gehad met mijn leren pak. Nadat ik met 30+ graden langs de kant van de weg stond te zweten terwijl ik op de sleepdienst moest wachten vorige week, ben ik er gewoon echt helemaal klaar mee voor de zomer. Het feit dat mijn broek slecht sluit speelt ook mee maar dat zeg ik liever niet.
Ik zit te denken om of een motorjeans te kopen, of toch direct in een all-season pak van Revit te investeren, of voor nu eens kijken hoe beschermende onderkleding rijd. Ik heb het dan over dit soort kleding: https://www.bikeroutfit.n...mende-onderkleding/heren/
Heeft er hier iemand ervaring met beschermende onderkleding? Hoe veilig is het nou echt, en helpt dat enigzins tegen de hitte?
Dus korte broek eronder of een lekkere lichte stoffen broek.
Geen idee meer welk merk dit was maar het werkte ook prima omdat je hem eenvoudig uit deed op locatie bijvoorbeeld, en dan een lichte kleine broek die je even in de de rugtas kon drukken.
Ik heb meerdere motorjeans, een motorlegging en een textiele motorbroek zonder meshpanelen (zonder doorwaai dus). De textiele broek is by far de warmste, maar die trek je op je bestemming uit, en dan heb je je normale kleding er nog onder.LankHoar schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:24:
Oke ik heb het helemaal gehad met mijn leren pak. Nadat ik met 30+ graden langs de kant van de weg stond te zweten terwijl ik op de sleepdienst moest wachten vorige week, ben ik er gewoon echt helemaal klaar mee voor de zomer. Het feit dat mijn broek slecht sluit speelt ook mee maar dat zeg ik liever niet.
De motorlegging is een volledige extra laag onder je eigen broek, al rijdend is dat prima te doen, en je bent niet beperkt tot alleen je motorjeans. Eenmaal op werk trek ik toch de motorlegging uit zodat ik in mijn eigen spijkerbroek rond kan lopen. Omkleden is even een gedoe op een krap toilet en redelijk strakke legging natuurlijk.
Ik heb dan nog 2 type motorjeans, één met een volledige kevlar binnenlaag, die heeft dus een soort ingebouwde legging aan de binnenkant. Die is niet verwijderbaar, dus echt wel warm als je er nog een hele dag in moet lopen. De andere is een broek waar de kevlar-vezel in verweven zit. Dat is wel iets warmer dan een normale jeans, maar op de gemiddelde zomerdag heel goed te doen.
Voor de warmste dagen zoek ik nog een echte textiele doorwaaibroek. Daar kun je dan zelfs je eigen korte broek onder aanhouden (of niet), veel koeler gaat het niet worden.
Textiele doorwaaibroek/jas gecombineerd met van dat technische onderkleding is het fijnste als je rijdt. Het is tevens ook het minst praktische, omdat je je dan wel moet omkleden als je op bestemming bent.LankHoar schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:24:
Ga je even tanken of koffie drinken maakt het niet zoveel uit, maar als je naar je werkt gaat is het wat onhandig. Je kan op je werk natuurlijk wel wat extra kleding laten liggen indien mogelijk.
Mijn Revit Corona jeans is wel fijn, maar als het warm is, is dat ook geen pretje om de hele dag in rond te lopen. Beetje posen kan daar dan wel weer goed mee, zeker in combinatie met de Revit Ignition jas
Er zijn trouwens ook motorjeans met ritsen die je kan gebruiken voor ventilatie, maar die zijn best duur.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Hoeft niet hoor. Ik rij in de zomer altijd al met m'n gulp open.Vrijdag schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 11:59:
[...]
Er zijn trouwens ook motorjeans met ritsen die je kan gebruiken voor ventilatie, maar die zijn best duur.
Heerlijk fris!
🤏Melkunie schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 12:38:
[...]
Hoeft niet hoor. Ik rij in de zomer altijd al met m'n gulp open.
Heerlijk fris!
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Dat is altijd het 'probleem' geweest met motorkleding. Wat je ook draagt, het is én te warm voor hartje zomer én ongeschikt om de hele dag op je werk of in een stad mee rond te lopen. Hoewel ik wel eens mensen zie rondlopen in een leren overall, maar goed, hun keuze.Vrijdag schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 11:59:
[...]
Textiele doorwaaibroek/jas gecombineerd met van dat technische onderkleding is het fijnste als je rijdt. Het is tevens ook het minst praktische, omdat je je dan wel moet omkleden als je op bestemming bent.
Als ik met de motor naar het werk ga, kan ik mij daar omkleden en neem ik in een tasje een jeans en shirt of trui mee. En normale schoenen. Kan lastiger worden als je een kostuum aan moet op je werk. Dan zul je dat daar moeten laten hangen bv.
Of je neemt een ééndelige overall die gemaakt is om over kleding te dragen. Alhoewel dat weer erg warm wordt denk ik. In de VS zijn ze helemaal wild van Aerostitch; die kunnen dingen deels op maat maken, maar dat werkt niet zo handig voor ons in Europa.
Moet je alleen wel genoeg ruimte in je koffer(s) hebben om daarna die kleren op te slaan.
Een kevlar jeans of chino is vanwege de vereiste stevigheid dikker en warmer dan een gewone jeans. Maar om iedere keer weer mijn overbroek (heb ook een Rev'it Sand 4 broek) uit te moeten trekken en op te bergen is ook niet handig.
Dus ik accepteer dat ik het met een motorjeans warm heb.
Als je naar verschillende winkels in 1 ritje moet, is dat heel onhandig ja. Maar als je naar werk of een andere locatie gaat waar je langere tijd zal verblijven is het niet zo'n issue toch?MichielK71 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 13:52:
[..]
Een kevlar jeans of chino is vanwege de vereiste stevigheid dikker en warmer dan een gewone jeans. Maar om iedere keer weer mijn overbroek (heb ook een Rev'it Sand 4 broek) uit te moeten trekken en op te bergen is ook niet handig.
[..]
Onder een overbroek werkt een korte broek trouwens ook goed, liefst een van joggingbroek stof.
Ik kan mijn helm in mijn rugzak kwijt... en anders dump je hem even bij een winkelSkamba schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 13:51:
Ja, maar dan heb je sowieso een probleem met je helm als je een dagje naar de stad wil..
Meestal is dat geen probleem als je een bar of winkel vraagt of ze even op je helm willen passen..
Ik heb zo'n PandoMoto broek, gebruik ik onder een normale zwarte jeans.LankHoar schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:24:
Verder een thermo sportshirt (heb zowel lange/korte mouw en tegen warmte/kou) onder een leren jas van Dainese.
Met 28+ graden is het te warm om te rijden, in die combi, ben ik laatst achtergekomen. Dus rijden boven de 28 graden doen we ook niet meer.
* Destruction heeft een 50cc unit staan. Het idee was om daar woon-werk verkeer mee te doen en 't ding te gebruiken als cheap runaround mobile, maar hij staat eigenlijk vooral stil
MRB vrij, 5 euro p/m verzekering, 1:20 of beter.. Het stond me wel aan. Maar als ik er nu op rond rijdt overheerst de gedachte "Dude.. bent 35, bijna 36... Grow up ffs"
[ Voor 27% gewijzigd door Destruction op 18-08-2022 18:25 ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Klinkt als een perfect vervoersmiddel om toch maar buiten de stad te wonen en als je dan heen wilt dat ding te pakkenDestruction schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 18:24:
@kazzzdafke motorscooter? Of een 50cc unit?
* Destruction heeft een 50cc unit staan. Het idee was om daar woon-werk verkeer mee te doen en 't ding te gebruiken als cheap runaround mobile, maar hij staat eigenlijk vooral stil![]()
MRB vrij, 5 euro p/m verzekering, 1:20 of beter.. Het stond me wel aan. Maar als ik er nu op rond rijdt overheerst de gedachte "Dude.. bent 35, bijna 36... Grow up ffs"
Ik woon eigenlijk best wel in de stadBooyaa schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 21:15:
[...]
Klinkt als een perfect vervoersmiddel om toch maar buiten de stad te wonen en als je dan heen wilt dat ding te pakken
Lang verhaal kort, ik heb helaas een lichte vorm van astma, waardoor ik op de hete dagen zoals we die steeds vaker hebben op de fiets niet meer overal kan komen
Vandaar dat ik die scooter kocht. Ik kan natuurlijk ook de motor pakken, maar dat ding wil ik niet verpesten met relatief korte ritjes. Zo'n scooter... Tsja, wat kan mij dat schelen. Het is een scooter
Nu werk ik ook veel vanaf huis, dan speelt dat probleem niet zo
[ Voor 31% gewijzigd door Destruction op 18-08-2022 21:57 ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
50cc klasse b, dus 45km/u.Destruction schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 18:24:
* Destruction heeft een 50cc unit staan. Het idee was om daar woon-werk verkeer mee te doen en 't ding te gebruiken als cheap runaround mobile, maar hij staat eigenlijk vooral stil![]()
Zal vooral voor de vrouw dienen om naar de bakker te gaan, of voor mij om snel in de buurt hier rond te hossen. Dan moet ik niet de lange kleding aandoen, full gear, maar op t shirt en sletsen
Never ever financial advice...
Ding heeft enorm veel power, niet verwacht! Het is wel jammer dat Piaggio geen nieuwe reserve onderdelen meer maakt voor dit model. Ik heb wat kuipwerk nodig om het wat op te frissen maar ben daarvoor dus aangewezen op de tweedehandsmarkt.
Later ook nog een malossi vario plaatsen denk ik
Hier ook gewoon een mooie tomos snorfiets. Loopt netjes 45.. maar is ideaal als stadsfiets of net iets daarbuiten.Destruction schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 18:24:
Of als ik even ga zwemmen ergens dan gewoon in zwembroek op dat ding even heen en weer jagen, lekker uitwaaien ook meteen
Ik vind het altijd wel mooi om te zien hoe mensen op een snorfiets of scooter ineens denken geen bescherming meer nodig te hebben, maar wel moord en brand schreeuwen als een motorrijder met 50 km/h in zijn korte broek rijdt (All The Gear All The Time!!11!!!1!). Ik heb gezien hoe het eruitziet na een schuiver met 40 km/h, dat was ook echt niet fraai hoor.kneusteun schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 08:49:
[...]
Hier ook gewoon een mooie tomos snorfiets. Loopt netjes 45.. maar is ideaal als stadsfiets of net iets daarbuiten.
Of als ik even ga zwemmen ergens dan gewoon in zwembroek op dat ding even heen en weer jagen, lekker uitwaaien ook meteen
(niet persoonlijk naar jou trouwens @kneusteun, quote jou toevallig)
Ik zie die motorrijders juist met 130 of op het achterwiel langsrijden in hun korte broek en shirt met slippers. Maar wel een helm op want safety first!geert_s schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 08:56:
[...]
Ik vind het altijd wel mooi om te zien hoe mensen op een snorfiets of scooter ineens denken geen bescherming meer nodig te hebben, maar wel moord en brand schreeuwen als een motorrijder met 50 km/h in zijn korte broek rijdt (All The Gear All The Time!!11!!!1!). Ik heb gezien hoe het eruitziet na een schuiver met 40 km/h, dat was ook echt niet fraai hoor.
Aan de andere kant moet je maar eens kijken naar die wielrenners in hun strakke pakjes en met 60 de berg afgaan. Zou je eigenlijk moet zeggen dat die ook beschermende kleding aan moeten en niet alleen een helm op doen.
Gamertag: timmie271
Ben ook wel een paar keer onderuit gegaan met de brommer.geert_s schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 08:56:
[...]
Ik vind het altijd wel mooi om te zien hoe mensen op een snorfiets of scooter ineens denken geen bescherming meer nodig te hebben, maar wel moord en brand schreeuwen als een motorrijder met 50 km/h in zijn korte broek rijdt (All The Gear All The Time!!11!!!1!). Ik heb gezien hoe het eruitziet na een schuiver met 40 km/h, dat was ook echt niet fraai hoor.
Vroeger op de TSX125 met 100+ de sloot in, was wel even vervelend, verder was het gelukkig stof afkloppen en wat straffe botten.
Je hebt ook wel gelijk maar je past heel eenvoudig je snelheid aan, en als ik mijn "racefiets" of mountainbike pak gaat het in principe net zo snel.
Maar het is afweging, op de motor heb ik ook lang niet altijd mijn motorlaarzen aan bijvoorbeeld. Wel altijd hoge schoenen voor de schijnveiligheid.
In Zwitserland een paar keer de Gotthard pas genomen in plaats van de tunnel. Bij het afdalen rij ik op de rechte stukken rond de 80 Km/u en zie dan de wielrenners in hun lycra pakjes van me weglopen. Die nemen de bochten ook met hoge snelheid. NUL bescherming!timmie271 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 09:08:
[...]
Aan de andere kant moet je maar eens kijken naar die wielrenners in hun strakke pakjes en met 60 de berg afgaan. Zou je eigenlijk moet zeggen dat die ook beschermende kleding aan moeten en niet alleen een helm op doen.
Ik voel me dan eigenlijk ook altijd wel kwetsbaar als ik met mn koersfiets een berg afdaal, maarja met beschermende kleding aan is die hobby eigenlijk niet uit te oefenen.timmie271 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 09:08:
[...]
Ik zie die motorrijders juist met 130 of op het achterwiel langsrijden in hun korte broek en shirt met slippers. Maar wel een helm op want safety first!
Je hebt dan wel veel meer het in eigen hand, er zijn geen kruispunten waarop je geen voorrang krijgt, je word niet ingehaald enz. Dus met gezond verstand kom je een heel eind, maar dat is bij alles natuurlijk
Dat denken alle wielrenners overal altijd toch?roda_djavulen schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:53:
[...]
Ik voel me dan eigenlijk ook altijd wel kwetsbaar als ik met mn koersfiets een berg afdaal, maarja met beschermende kleding aan is die hobby eigenlijk niet uit te oefenen.
Je hebt dan wel veel meer het in eigen hand, er zijn geen kruispunten waarop je geen voorrang krijgt, je word niet ingehaald enz. Dus met gezond verstand kom je een heel eind, maar dat is bij alles natuurlijk
(is grapje)
Probleem is alleen dat als je een berg oprijdt je echt ENORM warm wordt door de inspanning. Met een goed beschermend pak aan zou je dan heel snel uitdrogen, waardoor je in de afdaling scheel ziet en alsnog meer kans hebt op een crash.
Er zou dus iets moeten komen dat goed beschermd en enorm ademt. En dan bedoel ik niet zo'n goretax motorjas, want dat is echt veelste warm.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Daar bestaat dus wel van alles voor. Van losse kniebeschermers tot protectorshirts en complete harnassen.Requiem19 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:42:
Ik rijd zowel motor als racefiets en het zou inderdaad best prettig voelen om op de racefiets wat meer bescherming te moeten dragen.
Probleem is alleen dat als je een berg oprijdt je echt ENORM warm wordt door de inspanning. Met een goed beschermend pak aan zou je dan heel snel uitdrogen, waardoor je in de afdaling scheel ziet en alsnog meer kans hebt op een crash.
Er zou dus iets moeten komen dat goed beschermd en enorm ademt. En dan bedoel ik niet zo'n goretax motorjas, want dat is echt veelste warm.
Dat is nog steeds echt veelllllsssssteeeee warm voor een beklimming van een lange alpen col op een racefiets.geert_s schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:48:
[...]
Daar bestaat dus wel van alles voor. Van losse kniebeschermers tot protectorshirts en complete harnassen.
[Afbeelding]
Maar voor luchtdoorlatende motorkleding is dat inderdaad wel top.
Motorcross harnas?Requiem19 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:50:
[...]
Dat is nog steeds echt veelllllsssssteeeee warm voor een beklimming van een lange alpen col op een racefiets.
https://gear2win.nl/troy-...lex-chest-protector-black
Ik heb er geen verstand van, maar dit was een protectorshirt speciaal voor wielrenners, dus er zal vast wel rekening gehouden zijn met warmte. Ik zou hier overigens niet mee op de motor gaan.Requiem19 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:50:
[...]
Dat is nog steeds echt veelllllsssssteeeee warm voor een beklimming van een lange alpen col op een racefiets.
Toevallig zit ik nu in Frankrijk en afgelopen week een rondje gefietst op de racefiets, ik zou er toch niet aan moeten denken om iets warmers/zwaarder (iets voor de veiligheid) aan te moeten trekken. Maar ieder natuurlijk zijn eigen ding.
Op de motor wel altijd mijn leren powerranger pak aan, de risico’s zijn voor mij daar ook iets groter (ik weet hoe ik rijd) als op de racefiets als ik mijn rondje in de buurt doe. Een berg af knallen met 70 / 80 op je fiets vind ik wel weer een ander verhaal.
En dan nog, ook op een stadsfiets kan je omvallen en lelijk terecht komen. Zo is een vriend van vroeger een kasplantje geworden. Viel stapvoets van zijn fiets af en kwam verkeerd terecht. Shit happens en waar trek je de grens.
leeg
Op een gegeven moment kwamen we op een nogal slechte gravel weg uit, welke vervolgens uitmondde in een bospad. Blijkt dat een VFR daar ook gewoon kan rijden (maakt het wel wat spannender)
En met de kinderen op pad:
Dit geeft het rijden in Zweden wel heel goed weer! Mooie omgeving, en eindeloze bochtige wegen
En dan nog een bonus samenvatting van het rijden in Zweden > Bochtige weggetjes langs meren
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
Precies. De meeste ongelukken gebeuren in en om het huis. Van een huishoudtrapje vallen is volgens mij een van de meest voorkomende ongelukjes. Maar volgens mij is het een verhaal van hoe je de statistieken bekijkt. Hoe sneller jij je in het verkeer beweegt, hoe groter de kans op een ongeval. Nou is 30kmh op een fiets iets anders dan 30kmh in een auto, maar het idee is duidelijk. Een snorfiets heeft tegenwoordig ook helmplicht (toch?) omdat je daarmee veel eerder en vlugger tegen de 30kmh aan zit. Op een fiets is dat niet de hele tijd. En als ik die snelheid op een fiets heb, rijd ik meestal op een recht stuk. Ik ga niet met 25kmh door een kudde fietsers op de Coolsingel sjeezen. Op die momenten rem je natuurlijk af. Met wielrennen ga je vaker best wel hard en zijn er meer momenten waarop je kunt vallen. Met die smalle bandjes en een beetje snelheid in een bocht met wat grind of zand...R0y. schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:45:
En dan nog, ook op een stadsfiets kan je omvallen en lelijk terecht komen. Zo is een vriend van vroeger een kasplantje geworden. Viel stapvoets van zijn fiets af en kwam verkeerd terecht. Shit happens en waar trek je de grens.
Oh een helm heb ik altijd op als ik op de racefiets of MTB zit. Dat is in mijn ogen een must en zouden ze best mogen verplichten. Verdere bescherming vind ik persoonlijk echt onnodig. Nogmaals, waar trek je de grens (voor je zelf).mphilipp schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 13:35:
[...]
Precies. De meeste ongelukken gebeuren in en om het huis. Van een huishoudtrapje vallen is volgens mij een van de meest voorkomende ongelukjes. Maar volgens mij is het een verhaal van hoe je de statistieken bekijkt. Hoe sneller jij je in het verkeer beweegt, hoe groter de kans op een ongeval. Nou is 30kmh op een fiets iets anders dan 30kmh in een auto, maar het idee is duidelijk. Een snorfiets heeft tegenwoordig ook helmplicht (toch?) omdat je daarmee veel eerder en vlugger tegen de 30kmh aan zit. Op een fiets is dat niet de hele tijd. En als ik die snelheid op een fiets heb, rijd ik meestal op een recht stuk. Ik ga niet met 25kmh door een kudde fietsers op de Coolsingel sjeezen. Op die momenten rem je natuurlijk af. Met wielrennen ga je vaker best wel hard en zijn er meer momenten waarop je kunt vallen. Met die smalle bandjes en een beetje snelheid in een bocht met wat grind of zand...
Die smalle bandjes is wel een beetje achterhaalt. De meeste racefietsen hebben tegenwoordig echt wel (ruimte voor) bredere banden sinds de komst van schijfremmen. Zelf heb ik 28mm maar voldoende die breder rijden. Het is ook niet zo dat je van een beetje grind van je fiets af vliegt.
Maar goed dit is een motor topic, op de motor draag ik gewoon mijn pak, laarzen, handschoenen, rugprotector en helm. Als het te warm is ga ik gewoon niet rijden.
Ook nog eens overwegen om in de toekomst de nokkenas te vervangen voor een easy-start cam van S&S. Een bijzonder slimme (en gepantenteerde) manier om de compressie te verlagen tijdens het starten YouTube: S&S Cycle - Easy Start Cams
[ Voor 15% gewijzigd door botoo op 19-08-2022 17:13 ]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Prachtig land! ook wel handig dat alle flitspalen heel duidelijk worden aangegeven en ze van voren flitsen.s006110 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 13:34:
Even een paar plaatjes delen van afgelopen vakantie in Zweden...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Op een gegeven moment kwamen we op een nogal slechte gravel weg uit, welke vervolgens uitmondde in een bospad. Blijkt dat een VFR daar ook gewoon kan rijden (maakt het wel wat spannender)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En met de kinderen op pad:
[Afbeelding]
Dit geeft het rijden in Zweden wel heel goed weer! Mooie omgeving, en eindeloze bochtige wegen
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En dan nog een bonus samenvatting van het rijden in Zweden > Bochtige weggetjes langs meren
[Afbeelding]
De reden om toch naar een T700 te kijken om daar die gravelpaden af te sjeezen.
Ik heb het er toch op aan laten komen, om me te laten flitsenkneusteun schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:51:
[...]
Prachtig land! ook wel handig dat alle flitspalen heel duidelijk worden aangegeven en ze van voren flitsen.
De reden om toch naar een T700 te kijken om daar die gravelpaden af te sjeezen.
Een T700 is inderdaad wel handiger, maar op een gegeven moment had ik het op de VFR ook wel aardig door hoe je op die gravelpaden moest rijden. De eerste keer is retespannend (zeker als dat ook nog eens een extra slecht pad is, wat overgaat in een bospad, waar keren absoluut geen optie was, omdat het nogal smal was, met aflopende zijkanten), maar de daaropvolgende keren gaat het steeds 'makkelijker', en de je skillset word er ook nog eens een keer een heel stuk hoger van. Met +/- 110 pk op een gravelpad, ontwikkel je een 'fluwelen' rechterhand. Ietsjepietsje teveel gas resulteerd gegarandeerd in een kwispelende achterkant.
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
Ik heb hier indirect ervaring mee. Toen ik mijn f700gs "Total loss" had gereden heb ik deze via de verzekering verkocht.Eoghlear schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 12:09:
Iemand hier ervaring met JP Motoren in Schijndel? Zie daar een leuke en goed geprijsde fiets staan (in vergelijking met dezelfde uitgeruste motoren).
En voor de BMW boys hier, is de navigatie houder achteraf makkelijk in te bouwen? (Als daar ervaring mee is) Zodat je met het wonderwheel je navigatie kunt bedienen?
Enkele weken later stond deze op de facebook van deze handelaar voor een paar duizend meer en ogenschijnlijk weinig reparaties(veel van de schade was alleen niet zo zichtbaar). Mijn alipovic waarvan ik de BMW garagist had moeten beloven nooit meer 1 op een andere motor te zetten werd een "Sportuitlaat".
Het is dus goed mogelijk dat er wel degelijke reparaties zijn geweest, wil ze daarop dus niet zwart maken, maar houd er wel rekening mee dat ze ex-schade motoren verkopen zonder het in de advertentie te melden
[ Voor 12% gewijzigd door erik23 op 19-08-2022 15:37 ]
Beetje laat, maar ik heb inderdaad een Shiver750, ik heb ook jouw lengte met relatief lange benen en was na een uur lessen op een MT07 wel klaar om wat rek/strek/yoga oefeningen te doen omdat ik opgesloten zat.KillaZ schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:30:
* KillaZ meldt zich.
Net de AVB gehaald, dus fijn van de parkeerterreintjes af.![]()
Voor de eerste motor ben ik op zoek naar een naked, de MT07 waar ik nu op rijd bevalt mij wel, al kom ik met mijn lengte (1.93, 100 Kg) snel bij de langzame oefeningen wat in de knel.
Nu zal dat in de praktijk niet altijd een beperking zijn, dus ik wil de MT07 niet helemaal afstrepen, zijn er echter motoren die voor mijn lengte/postuur een no-go zijn?
Tot de 6k kom ik vooral Monsters tegen (volgens mij echt te klein), een Shiver 700 (volgens mij ideaal @Paul.H .h ?) en een Street Triple R (ook te klein vermoed ik).
Zijn er tweakers die hetzelfde postuur hebben en op 2/3 cilinder naked bikes rijden?
Ik heb nu sinds bijna 3 jaar een Shiver750 (van 2008, dus met lage stepjes) en die zit goed. Of in elk geval zo goed als een naked kan zitten:)
Aangezien het hier vaak over scooters en off-road gaat
Dit zo'n lekker N=1 verhaal, een gevalletje 'mijn oma heeft altijd 3 pakjes per dag gerookt en is 99 geworden.' Er zijn altijd extremen/uitzonderingen te vinden. Het gaat om risico management, hoe groot is je risico en hoeveel kan/wil je dat risico verminderen door mitigerende maatregelen.R0y. schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:45:
Dat is toch precies wat ik zeg? Maar bedankt voor de samenvattingModz schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 02:53:
[...]
Dit zo'n lekker N=1 verhaal, een gevalletje 'mijn oma heeft altijd 3 pakjes per dag gerookt en is 99 geworden.' Er zijn altijd extremen/uitzonderingen te vinden. Het gaat om risico management, hoe groot is je risico en hoeveel kan/wil je dat risico verminderen door mitigerende maatregelen.
Dadelijk struikel je over de drempel..kneusteun schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 10:54:
Ik blijf gewoon lekker mijn hele leven thuis, dan ben ik het veiligst! Lekker lang saai leven 👍
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik zeg dan vaak: Je wil oversteken. Je kijkt (precies zoals je dat is geleerd) links, rechts en nog één keer naar links. Volkomen veilig. Je steekt over, en er valt een helikopter op je harses
Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn, er kan altijd wat gebeuren.
Dit topic is gesloten.
![]()
/f/image/tJBTswMhRF6C39IE2rhWRdHd.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/AfczHEyX6cuN62FGqnrfHzwm.png?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/u6VZZIlXLJBJNoAH1y25irmk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nSqO0vkfYZ3PYaTy1ORekY58.jpg?f=fotoalbum_large)