Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 426 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.019.607 views

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-11 10:20
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 08:57:
Verhogen van boetebedragen zitten ook genoeg haken en ogen aan. Word je toevallig een keer door onoplettendheid of onduidelijkheid gepakt, kun je direct gigantische bedragen gaan aftikken.
Er is maar één probleem: de pakkans is véél te laag. Binnen de trajectcontrole kan opeens iedereen netjes de toegestane snelheid (en daaronder) rijden, omdat de pakkans vrijwel 100% is. En daarbuiten is het lang leve de lol.

Laten we eerlijk zijn: hoe vaak ben je ooit aangehouden door de politie voor een controle? Hoe vaak heb je een alcoholcontrole gehad? Hoe vaak zie je iemand vanwege niet-handsfree bellen aan de kant gezet worden?

Zelfs in Duitsland word ik maar zelden aan de kant gezet, en ik gedraag me écht niet als een heilige. Ik zoek alleen niet de drukke plekken op. ;)

@mphilipp Volledig mee eens. Ik rij meestal op de GPS snelheid, en niet de tellersnelheid. BIjvoorbeeld 106 op de teller waar ik 100 mag, dan rij ik daadwerkelijk 99 km/h.
Ik heb ooit 5 x moeten blazen op 1 avond. :X
Was een fuik vlakbij het horecagebied en ik reed toen nog taxi, dus tja....
Maar verder inderdaad zo goed als nooit. Terwijl ik mij ook best vaak misdraag. Zeker op de motor wil ik nog wel eens (kort) het gas wat verder opentrekken dan nodig...

[ Voor 4% gewijzigd door darkkingll op 12-08-2022 09:15 ]

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:11
ArjenIsM3 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 09:04:
[...]
Doe mij maar gewoon het Duitse systeem, zowel qua boetes als belastingen. Wordt het leven een stuk goedkoper.
Offtopic: De boetes zijn (veel) goedkoper ja, maar ik denk dat je je verkijkt op de belastingen. Het bezit van een auto is veel goedkoper in Duitsland ja, hoewel het bezit van motor nagenoeg hetzelfde kost als in Nederland. Maar zeker zaken als bijvoorbeeld gemeentelijke belastingen en ziektekostenverzekering liggen vele malen hoger als in Nederland.

Daarnaast liggen de lonen in Nederland ook een stuk hoger, dus we betalen meer maar we krijgen er ook meer voor terug en we kunnen het ook beter betalen.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:19

4x2

lộn xộn quá

Jelte schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 08:50:
[...]

Logisch die eerste groep gaat je het niet vertellen. Die kunnen het niet, of schamen zich ervoor.

Survivor Bias.
Maar dan komt dus het, blijkbaar, enorm lage percentage technisch falen wat bijdraagt aan een motorongeluk om de hoek kijken.
Dus er is een enorm lage kans dat de reparatie faalt en dan nog een enorm lage kans dat dat de oorzaak van het ongeluk was.
Zou je eigenlijk nog op moeten zoeken wat de kans is dat de reparatie verkeerd uitgevoerd kan worden.

Ik denk dat ik me dan statistisch best veilig voel met een gerepareerde band 8)

leeg

• elrondsurion
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-11 17:00
Thalaron schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 20:29:

Voor die tijd willen wij (voor de Vulcan S dus) nog kijken voor een prettiger zadel. Iemand verder wellicht nog tips oid?
Als je iets tijdelijks wil dan kan je een opblaaskussen nemen: https://www.louis.nl/arti...5555165540b73a60c3bcbdf42 of anders je zadel laten verbouwen zoals ik zelf heb gedaan voor mijn vulcan s. Dit is mijn config: https://www.topsellerie.c...lcan-s-650-2015_1099.html. Maar in Nederland zijn er ook wel adresen te vinden die dit kunnen.

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
4x2 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 09:31:
[...]

Maar dan komt dus het, blijkbaar, enorm lage percentage technisch falen wat bijdraagt aan een motorongeluk om de hoek kijken.
Dus er is een enorm lage kans dat de reparatie faalt en dan nog een enorm lage kans dat dat de oorzaak van het ongeluk was.
Zou je eigenlijk nog op moeten zoeken wat de kans is dat de reparatie verkeerd uitgevoerd kan worden.

Ik denk dat ik me dan statistisch best veilig voel met een gerepareerde band 8)
Owh, ik laat mijn band ook gewoon repareren hoor, maar dan wel met een plu van binnenuit.

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-11 10:25
darkkingll schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 09:11:
[...]

Hierbij moet je er wel rekening mee houden dat dit heel erg afhankelijk is van de auto en banden die eronder zitten.
Bij mijn 1e auto was het op ten duur zo dat als ik 100 op de teller reed, ik 101 op de GPS reed.
Bij mijn huidige auto, een compleet standaard ford focus is 110 kmh op de teller 104 op de GPS.
Dit is niet toegestaan. Een teller in voertuig mag maximaal 0% omlaag en maximaal 10% omhoog afwijken.

🇺🇦

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:26
UTwizard schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 09:19:
[...]

Offtopic: De boetes zijn (veel) goedkoper ja, maar ik denk dat je je verkijkt op de belastingen. Het bezit van een auto is veel goedkoper in Duitsland ja, hoewel het bezit van motor nagenoeg hetzelfde kost als in Nederland. Maar zeker zaken als bijvoorbeeld gemeentelijke belastingen en ziektekostenverzekering liggen vele malen hoger als in Nederland.

Daarnaast liggen de lonen in Nederland ook een stuk hoger, dus we betalen meer maar we krijgen er ook meer voor terug en we kunnen het ook beter betalen.
Hier in de grensstreek zijn er veel die wonen in Duitsland en werken in Nederland. win-win?
Ziektekosten zijn trouwens goedkoper in Duitsland en ook zit het hele systeem vele malen beter in elkaar.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-11 22:23
De buell wijkt echt maar 1 km/h af.
De gl1800 week 10 km/h af, nu nog 5 en ook dat ga ik er nog wel een keer uit halen ( de naald verzetten :D)
Die heeft overigens sinds kort een ( tijdelijk) ander kleurtje gekregen :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_5cbhpnUJvd5qv7A7i2WdMGomV0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DpTm7ynlYRfGe0uk1gPaRcoP.jpg?f=fotoalbum_large

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• UTwizard
kneusteun schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 12:06:
[...]

Hier in de grensstreek zijn er veel die wonen in Duitsland en werken in Nederland. win-win?
Klopt, als je het kunt combineren kan het heel gunstig zijn.
Ziektekosten zijn trouwens goedkoper in Duitsland en ook zit het hele systeem vele malen beter in elkaar.
Dat denken veel mensen, omdat de ziektekosten in de meeste gevallen voor een groot gedeelte door de werkgever worden betaald. Die kosten zijn daardoor "onzichtbaar" omdat ze al van je loon worden ingehouden.

Of het systeem beter in elkaar zit is afhankelijk van wie je het vraagt ;)

• kneusteun
UTwizard schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 14:01:
[...]

Klopt, als je het kunt combineren kan het heel gunstig zijn.

[...]

Dat denken veel mensen, omdat de ziektekosten in de meeste gevallen voor een groot gedeelte door de werkgever worden betaald. Die kosten zijn daardoor "onzichtbaar" omdat ze al van je loon worden ingehouden.

Of het systeem beter in elkaar zit is afhankelijk van wie je het vraagt ;)
Ik heb een Duitse collega die hier werkt en wat ik zo meekrijg is de zorg dikke prima geregeld.
Maar ik weet niet hoe hij dat verder exact geregeld heeft qua kosten, maar zijn afspraken zijn altijd binnen een week afgehandeld waar men hier soms enkele maanden moet wachten....

Zijn auto is een ford transit diesel bus/camper die hij voor 180 euro per jaar rijdt in Duitsland incl. Verzekering!?!?, dat zou hier de kosten per kwartaal zijn... en hij tankt de diesel hier in NL weer mooi goedkoop....

Tuurlijk zitten er vast wat haken en ogen aan.

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:45
Waarom? Staat 'm goed! :9B

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-11 22:27

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UFrWBGe9mda9hmkTm-2UyXBMPUY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/36jU9rC5Pp0d0OsWCADlY8vl.jpg?f=fotoalbum_large

Blijkbaar hebben die dingen echt benzine nodig :F

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:17
LankHoar schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 17:41:
[Afbeelding]

Owch. Hoe kon dat gebeuren? Geen meter?

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-11 14:17
Duitsland is op veel vlakken goedkoper, voordeel van de zorg is is dat dit bruto van je salaris word afgerekend en niet netto, al als je ernaar kijkt is het wel erg veel. In mijn geval kost het ongeveer 375 euro per maand bruto wat ik betaal.

Dan komt wel 1 dingetje wat erg duur is, motorverzekeringen voor een beetje krachtige motoren 😢, als een r1250gs met 6 schade vrije jaren wilt verzekeren kost het me ongeveer 75/80 per maand. Maar als je een 165pk S1000XR wilt doen bijvoorbeeld, betaal je al gauw 170 euro per maand. Meer vermogen in Duitsland staat gelijk aan veel meer betalen.

En niet vergeten dat je nauwelijks korting krijgt voor je schade vrije jaren, na 20jaar zit je pas rond de co-clain van 80%, in NL zit je daar veel eerder aan. Al zie ik dat dit soms wel 30/35 jaar kan duren afhankelijk van de verzekeraar in Duitsland.

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
[Afbeelding]

Been there, done that.
And i don't got the t-shirt :(

(paar jaar geleden)
Bij mij was het... ik haal het wel tot thuis. Daar is het benzine iets goedkoper dan hier.

Ik had wel beter weer dan jij nu. Sterkte/succes ermee.

Waar sta je?
En heb je al iets geregeld?

[ Voor 47% gewijzigd door streamnl op 12-08-2022 17:57 ]

Meer dan ik dacht...

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:54

botoo

💀 too old to die young

Heethoofd vandaag eindelijk opgehaald, via via naar huis gereden alwaar ik bevestigd kreeg dat het stuur breder is dan de deuren :o Wegzetten gaat dus een stuk langzamer en weer uit de berging halen ws minstens net zo. Nu ben ik extra blij dat ik vorig jaar een motormover van Xenophon over heb mogen nemen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2IA8vjpBjavYkPJR4sMNkFIWCXI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BGURfGEvEsQgbOhORX8gSuxk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door botoo op 12-08-2022 20:39 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

[Afbeelding]

Ik heb het één keer gehad, ik zou gaan toeren met vrienden, Ik pak mijn motor en ik zie dat de tank bijna leeg is. Op naar 't tankstation.. Hij had 't bijna gehaald :D Kon nog uitrollen tot bij de pomp. Nu ga ik in zo'n geval gewoon tanken voor ik het ding weer op z'n plek zet thuis.

[ Voor 6% gewijzigd door Destruction op 12-08-2022 18:02 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Naif0n schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 17:54:
En niet vergeten dat je nauwelijks korting krijgt voor je schade vrije jaren, na 20jaar zit je pas rind de co-clain van 80%, in NL zit je daar veel eerder aan. Al zie ik dat dit soms wel 30/35 jaar kan duren afhankelijk van de verzekeraar in Duitsland.
Ja, want in Nederland wil de verzekeraar niet dat je claimt. En daar zorgen ze voor met de no-claim korting. De naam zegt het al. En het zorgt ervoor dat sommige mensen doorrijden als ze bv tegen iemands auto zijn aangereden en niemand zag het (denken ze). Hoewel het voor mij lekker gunstig is, vind ik dat er meer kwaad dan goed van komt.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Naif0n
  • Laatst online: 17-11 14:17
Dat gebeurd hier ook gewoon natuurlijk (welk land niet eigenlijk), mensen zijn gewoon schoften in het algemeen :P, al raden hier verzekeraars ook aan het zelf te betalen als het een paar 100 euro is.

Vind het zelf wel jammer, want ik zou graag een wat krachtige motor willen, maar de hoge kosten voor verzekering (vol kasko of niks) kost gewoon teveel als ik er ook een auto bij moet hebben ivm de winter.

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Naif0n schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 21:02:
kost gewoon teveel als ik er ook een auto bij moet hebben ivm de winter.
Indien je er eentje in de buurt hebt: al eens gedacht aan een deelauto?

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

botoo schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 17:57:
Nu ben ik extra blij dat ik vorig jaar een motormover van Xenophon over heb mogen nemen.
Ik zie vast iets over het hoofd 8)7 maar waarom zou een motormover dit gemakkelijker maken? Het stuur blijft toch even breed?

• botoo

botoo

💀 too old to die young

TucanoItaly schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 21:23:
[...]

Ik zie vast iets over het hoofd 8)7 maar waarom zou een motormover dit gemakkelijker maken? Het stuur blijft toch even breed?
Ik heb er een plaatje bijgevoegd waarop je kan zien dat ik die bocht de berging in niet kan maken zonder de achterkant om te tillen. Een 883 tillen was al geen makkie en de Dyna weegt nog 100 kg meer.
Stuur zelf moet idd eerst de ene kant dan een stukje doorsteken en dan de andere kant.
Wel een goed excuus om een ander stuur aan te schaffen :Y)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Bommes
  • Laatst online: 15:31
botoo schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 21:33:
Wel een goed excuus om een ander stuur aan te schaffen :Y)
Jij hebt geen excuus nodig maar een vrij budget als ik het goed onthouden heb.. ;)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Ships! Had ik toen maar al zo'n fles gehaald :+

@streamnl @ll roel j ik was met een half uur alweer op pad! ANWB gebeld, en die stuurden direct iemand. Ze gaven aan dat het gemiddeld 90 minuten kan duren, maar het was 10 minuten ongeveer. Gelukkig maar, want het was snikheet :+ Er ging toen 17.6 liter in mijn 17L tank, dus hij was echt goed leeg!

Mijn les: het lampje werkt niet, en de range klopt niet. Ik zou zogenaamd nog 62km kunnen, maar de peut was toch echt al op. De analoge meter stond al lang helemaal op rood, maar ik dacht laat ik die digitale eens vertrouwen, want het lampje brand toch nog niet. Oeps :O

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
botoo schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 17:57:
Heethoofd vandaag eindelijk opgehaald, via via naar huis gereden alwaar ik bevestigd kreeg dat het stuur breder is dan de deuren :o Wegzetten gaat dus een stuk langzamer en weer uit de berging halen ws minstens net zo. Nu ben ik extra blij dat ik vorig jaar een motormover van Xenophon over heb mogen nemen.[Afbeelding]
Nice! Dus toch maar voor die T-bar gaan? Dan pas het allemaal wat beter :+

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Bommes schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 22:00:
[...]

Jij hebt geen excuus nodig maar een vrij budget als ik het goed onthouden heb.. ;)
Ach, om het maar eens serieus te beantwoorden, ik zie steeds meer mensen om me heen omvallen, jonger, gezonder, soms ouder, maakt allemaal maar weinig uit. Een doodshemd heeft geen zakken. We hebben voor mrs botoo twee jaar geleden een één pk gekocht en als je ziet wat dat kost in een stadse omgeving dan durf ik ook wel wat aan onnutige speeltjes uit te geven en als ik blut ben dan verkopen we alle speeltjes weer, of we hebben voor twee jaar paardenvlees ;)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

M14

Posertime 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s-yo92livxoOCCLKOzPsX8ZtjGY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AswvcFNsTLELyliM7n1p3TSt.jpg?f=fotoalbum_large

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-11 20:56
Modz schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 08:24:
Dat is het ding met dit soort maatregelen, het gaat meestal goed, maar kan ook goed fout gaan. Je verhoogt je risico en het is aan jezelf of je dat accepteert. Er zullen altijd mensen zijn bij wie hij de eerste bocht eruit vliegt en er zullen altijd mensen zijn die er 10k+ km mee rijden.
Bij een band is het vrij simpel, hij is lek of niet. En dan is er een lullig risico dat de band (weer) leegloopt dat meesta; niet zo snel gaat dat je daardoor rijdend onderuit gaat. Dat iemand niet merk dat motor niet (meer) in de bocht is te duwen, is vooral gebrek aan feeling.
Sws is 240 rijden, laat staan met brak materiaal, vragen om problemen van een heel andere orde. Nog los dat het risico vooral zit in je eigen kunnen en doen.

Zelf ben ik van de centen en rij mijn banden steevast op tot 1 mm; en ja op de motor moet iemand zich altijd aanpassen aan alle omstandigheden.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

botoo schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 21:33:
[...]

Ik heb er een plaatje bijgevoegd waarop je kan zien dat ik die bocht de berging in niet kan maken zonder de achterkant om te tillen.
Ah... ja, iets soortgelijks heb ik, als ik m'n motor in de achtertuin zet. Ik moet dan door de gang tussen de huizen, en door een smalle deur. Meerdere keren steken, dan lukt het. Maar dan is het bij jou nóg krapper.

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:57
Hier een verrijdbare paddockstand. Ideaal. Midden in de garage bok ik hem op en rijd hem zo de garage door. Beetje duwen en trekken en ik heb hem zo staan dat de motor zo min mogelijk in de weg staat en zo dicht mogelijk tegen de muur. Krijg hem met dat ding ook wel (via mijn garage) de tuin in gereden, zonder die bok zou ik nooit die bocht kunnen maken.

• Booyaa
  • Niet online
Zijn hier nog lange boys die een doorwaai jas hebben en in mijn dm willen sliden om te vertellen welke ze hebben?

Al aardig wat jassen gepast die ik tof vind maar dan zijn de mouwen natuurlijk te kort. Bijv bij de revit eclipse.
Wel een mooie softshell van John Doe gepast en qua mouwen prima maar denk dat het toch te warm is in dit weer.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:51

steveman

Comfortabel ten onder

Het is ook zeker weer voor een ijsje!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:25
Over het weer gesproken... Morgen wordt het nog een dag heet, maar daarna neemt de kans op (onweers)buien toe. Na een dergelijke lange periode van droogte laat ik de motor dan staan want tijdens een regenbui kan het dan behoorlijk glad worden.

Morgen dus nog even van de kans gebruik maken om kilometers te maken. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:48

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DrivinUCrazy schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 22:11:
Over het weer gesproken... Morgen wordt het nog een dag heet, maar daarna neemt de kans op (onweers)buien toe. Na een dergelijke lange periode van droogte laat ik de motor dan staan want tijdens een regenbui kan het dan behoorlijk glad worden.

Morgen dus nog even van de kans gebruik maken om kilometers te maken. ;)
Nou, in alle eerlijkheid. Met dit weer laat ik de motor ook lekker staan. Graadje of 25 vind ik eerlijk gezegd meer dan mooi voor een plezierritje vanaf huis.

@steveman die tip kreeg ik ook tijdens de VRO. Je gaat daarmee automatisch beter met je elleboog naar binnen bij een rechter bocht ook.

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 13-08-2022 22:21 ]

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

MikeyMan schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 22:18:
[...]

Nou, in alle eerlijkheid. Met dit weer laat ik de motor ook lekker staan. Graadje of 25 vind ik eerlijk gezegd meer dan mooi voor een plezierritje vanaf huis.
Same here. Ik heb wel eens met 30+ op de motor gezeten, maar echt voor herhaling vatbaar vind ik 't niet. Als je rijdt is 't al warm en als je stilstaat gaat de crematie alvast van start, zullen we maar zeggen.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Destruction schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 22:35:
[...]

Same here. Ik heb wel eens met 30+ op de motor gezeten, maar echt voor herhaling vatbaar vind ik 't niet. Als je rijdt is 't al warm en als je stilstaat gaat de crematie alvast van start, zullen we maar zeggen.
Ja sowieso met een volledig pak aan wordt het snel warm. Nu heb ik daar al enige concessie aan gedaan met motorjeans en wat casual motorschoenen. Maar meer ga ik niet op veiligheid inleveren.

Heb ooit in de Eiffel de 35+ aangetikt inclusief file. Dat was echt een soort zonnesteek. Voelde niet goed.

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:48

RBH

Vandaag met 33 graden mijn allereerste motorrijles gehad (een proefles) om te kijken of ik het wat vond.

En of ik het wat vond. :D wat enorm gaaf dit zeg!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Warm of niet, morgen (eh, straks) ga ik bij Palingrokerij Eveleens in Burgerveen langs voor een broodje :). Aanrader als je van paling houd. Ik verwacht daar om 13:00-14:00 te zijn dus als er hier meer paling liefhebbers met behoefte aan een ritje zijn dan zie ik jullie mss daar.
* botoo herkenbaar aan een zwart monster en verbrande kuiten ;)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• DrivinUCrazy
Volledig doorwaaipak, koffers vol met waterflesjes. Deels om te drinken, en deels om mijn shirt+buff nat te maken. En dan red ik het ook prima met een dag 35 graden.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:25
@botoo dat is in de buurt, misschien rij ik wel even langs :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Mr.Meeuw
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-11 22:15
Gister met 30+ afgereden. Ja prachtig weer om te rijden, maar zo'n standaard jas en broek van de rijschool is met deze temperaturen veel te warm. Maar het belangrijkste; geslaagd!

Nu echt werk maken van kleding aanschaffen en dan proefritten gaan maken.

I'm a bird! I'm a plane! I'm a choo-choo train!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:26

Vrijdag

De Zwarte

Gefeliciteerd @Mr.Meeuw en welkom @RBH ! 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-11 19:37
Ik zit al twee dagen in de omgeving van de Moezel met temperaturen boven de 30 graden.
Motorjeans, motorschoenen, een mouwloos T-shirts en een doorwaai jas van Revit en het is hier prima vertoeven!

• Modz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:03
Gister gereden met volledig leer pak aan, toch net te warm. Voor ik weggereden was, was ik al zeiknat 🙈

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:48

RBH

Leuk welkom zo! :)

Moet bekennen dat ik al naar eerste motoren zat te kijken op Marktplaats, net een les gehad.. :D

Anyway, zal hier vaker gaan lurken/posten. :)

Verwijderd

Zijn er hier mensen die een Grom hebben?
Wij willen aankomend voorjaar een Grom halen en deze te gebruiken als stunt motortje.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Hoewel ik met deze +30° nog niet heb gereden, heb ik wel goede ervaring met de combinatie doorwaai handschoenen, broek en jas gecombineerd met zomer thermokleding. Dan is het ook met hogere temperaturen best uit te houden en het voelt alsof je gewoon in korte broek en shirt op de motor zit.

En uiteraard het alom bekende Macna koelvest.
Macnabro's United! 😎🤜

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Booyaa
  • Niet online
Modz schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 10:01:
Gister gereden met volledig leer pak aan, toch net te warm. Voor ik weggereden was, was ik al zeiknat 🙈
Vanmorgen maar geprobeerd maar na een uur gestopt omdat ik harder moest rijden om koel te blijven :+

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:59
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 11:29:
Zijn er hier mensen die een Grom hebben?
Wij willen aankomend voorjaar een Grom halen en deze te gebruiken als stunt motortje.
Zoek even in de posts van @4x2, genoeg mogelijkheden :9

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

M14

PtrO schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 00:59:
[...]

Bij een band is het vrij simpel, hij is lek of niet. En dan is er een lullig risico dat de band (weer) leegloopt dat meesta; niet zo snel gaat dat je daardoor rijdend onderuit gaat. Dat iemand niet merk dat motor niet (meer) in de bocht is te duwen, is vooral gebrek aan feeling.
Sws is 240 rijden, laat staan met brak materiaal, vragen om problemen van een heel andere orde. Nog los dat het risico vooral zit in je eigen kunnen en doen.

Zelf ben ik van de centen en rij mijn banden steevast op tot 1 mm; en ja op de motor moet iemand zich altijd aanpassen aan alle omstandigheden.
Ik heb het ook nooit begrepen. Het zijn altijd die verhalen, maar niemand heeft uit eerste hand meegemaakt dat een band faalt (lees: tijdens het rijden uit elkaar klapt) door een prop.

Hooguit dat ie nog een keer lek gaat en langzaam leeg loopt (zelf ook nooit meegemaakt), maar daar heb je, gezien de reden van de reparatie, al ervaring mee :+.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:30
Het is idd wel warm....😐

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iUHyhWaqHcTlIpkOAgMXSm0luLU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HOvDk8JrW0rWZxKFdcGomi9F.jpg?f=fotoalbum_large

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

M14 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 13:36:
[...]

Ik heb het ook nooit begrepen. Het zijn altijd die verhalen, maar niemand heeft uit eerste hand meegemaakt dat een band faalt (lees: tijdens het rijden uit elkaar klapt) door een prop.
Nee duh, die zijn allemaal dood en begraven :+

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tj-JzLgjpC6kBBP6LupiZMoG52E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ls9EXhWux73IvgeEMfKToTEq.jpg?f=fotoalbum_large
Ik was van de week in de Scapino en zag deze hoodie liggen. Kon het niet laten en meegenomen, was in de sale voor €15 :9

Volgens mij is het trouwens het silhouet van een Iron 883, klopt dat @botoo ?

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Vrijdag schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 13:59:
't Is een Harley-achtige V-twin, niet zozeer specifiek een Sportster.

Zojuist voor het eerst met de Dyna mijn steppie over de grond gesleept tijdens een rechter bocht, weten we ook weer dat afschuinen niet bijster ver kan :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Vrijdag schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 13:59:
[Afbeelding]
Ik was van de week in de Scapino en zag deze hoodie liggen. Kon het niet laten en meegenomen, was in de sale voor €15 :9

Speed? Trillingen bedoelen ze zeker 🙃

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-11 08:04
MikeyMan schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 22:42:
[...]

Ja sowieso met een volledig pak aan wordt het snel warm. Nu heb ik daar al enige concessie aan gedaan met motorjeans en wat casual motorschoenen. Maar meer ga ik niet op veiligheid inleveren.

Heb ooit in de Eiffel de 35+ aangetikt inclusief file. Dat was echt een soort zonnesteek. Voelde niet goed.
Vrijdag de 41 graden aangetikt op de terugweg in de STAU vanaf Lenzkirch (Zwarte Woud) terug naar huis. Goede 750km in 12 uur (beetje file :( ). Was inderdaad warm...

Regelmatig stoppen om te drinken en T-shirt nat maken was de truuk om het te 'doorstaan'.

Mooie reis gemaakt via MoorMotors (5-daagse reis Zwarte Woud Zuid), van harte aanbevolen!

I took the blue pill…

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:45
Vrijdag schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 12:07:
[...]
En uiteraard het alom bekende Macna koelvest.
Macnabro's United! 😎🤜
Fuck... Dit weekend bijna 250 kilometer gereden met 33 graden. Helemaal vergeten dat ik dat vest heb.
Die heeft dus niet echt geholpen dit weekend :+

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e2ku80QnQxw0rwTKEYIqHwIhrhk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/evsBLj6e2yL8wwp5xKG3VJ0o.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eSymHjZxbPIonoQFg6bup9nMvMA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w7qjxOnMq4mqOFb8Vqgry3WF.jpg?f=fotoalbum_large

Vrijdag vertrokken naar een camping in de buurt van de Nurburgring, volledig binnendoor geprutteld, was goed te doen qua temperatuur (voeten schuin op de treeplank en dan de benen onder de juiste hoek en alle frisse lucht waait zo op je ballen, heerlijk)
Scootertje had het wel zwaar af en toe, net aan met 70 bovenaan de bult komen enzo, maja, dr was geen kip op de weg :+

Terugweg afgelopen middag was wel afzien, want toen was er geen ontsnappen aan de hitte (en dan nog een paar bejaarden die besloten dat vmax -20 ook wel hard genoeg was)

Maar de scooter en aanhanger hebben het eigenlijk prima gedaan, dus ik ben tevreden.
Kon nog best een aardig bochtentempo aanhouden, alleen corrigeren in de bocht was geen succes, dan wilde de aanhanger niet, die corrigeerde de scooter weer enz enz.
Rotondes drukt ie ook nog wat door, maar niet heel irritant, scootertje werd gewoon een beetje onderstuurd.

[ Voor 8% gewijzigd door 4x2 op 14-08-2022 21:10 ]

leeg

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Vanmiddag een klein rondje gereden met mijn oudste dochter achterop. Ging allemaal prima en zij laat daar een foto'tje met Whatsapp van zien aan haar oudste zoon die momenteel niet thuis was.
'Wie is dat?' Mama en opa 'jij op een moter, echt niet, ik ben ja loors!' Hij nog heel jong dus grammatica is even ondergeschikt aan de boodschap.

Dat wordt dus een kinderhelm aanschaffen . . . en dan heb ik nog drie andere kleinkinderen :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

@4x2 gaaf hoor! Ik zie het niet vaak, een aanhangertje. Super om te zien waar men mee rond rijdt. Maar wat zit er zoal in? Zou je niet zonder kunnen? Gewoon grote weekendtas achterop binden met rokstraps o.i.d.
MikeyMan schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 22:42:
enige concessie aan gedaan met motorjeans en wat casual motorschoenen. Maar meer ga ik niet op veiligheid inleveren.
Moderne motorjeans met een AA of AAA rating kunnen een langere slide time (doorslijt-tijd?) hebben dan leer. Ik heb motorjeans van John Doe en voel me daar wel veilig in, hoor.

Maar goed, zelfs casual motorschoenen van een goed merk zoals TCX (nu Dainese) zijn natuurlijk lang niet zo goed als leren laarzen.

[ Voor 16% gewijzigd door TucanoItaly op 14-08-2022 21:48 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TucanoItaly schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 21:37:
[...]

Moderne motorjeans met een AA of AAA rating kunnen een langere slide time (doorslijt-tijd?) hebben dan leer. Ik heb motorjeans van John Doe en voel me daar wel veilig in, hoor.

Maar goed, zelfs casual motorschoenen van een goed merk zoals TCX (nu Dainese) zijn natuurlijk lang niet zo goed als leren laarzen.
Heb nu Revit jeans. Met knie en heup protectoren. Om te beginnen zijn die protectoren een stuk dunner dan in m'n normale textiele motorbroek. Maar daarnaast, die motorbroek is drie keer zo dik. Ik weet wel waar ik m'n geld op zou zetten.

De schoenen die ik nu heb zijn inderdaad van tcx. Zeker een stuk minder dan m'n alpinestars laarzen. Maar zeker ook een stuk beter dan m'n 8 jaar oude alpinestars sneakers. Veel steviger in de zool en fatsoenlijke enkel protectie.

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

@MikeyMan Ik zit te kijken naar die nieuwe D3O ghost armor, die is uitgekomen op level 2.

Wat je 2e punt betreft, ik denk dan: Alpinestars doet alles. En TCX is echt een schoenenbedrijf, ze zijn niet voor niks gekocht door Dainese.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TucanoItaly schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 21:56:
@MikeyMan Ik zit te kijken naar die nieuwe D3O ghost armor, die is uitgekomen op level 2.

Wat je 2e punt betreft, ik denk dan: Alpinestars doet alles. En TCX is echt een schoenenbedrijf, ze zijn niet voor niks gekocht door Dainese.
Denk vooral ook dat er in 8 jaar veel ontwikkeld is mbt casual kleding. De alpinestars schoenen van nu voelen ook veel steviger dan mijn oude.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Melkunie schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 20:56:
[...]

Fuck... Dit weekend bijna 250 kilometer gereden met 33 graden. Helemaal vergeten dat ik dat vest heb.
Die heeft dus niet echt geholpen dit weekend :+
Tja, wat zeggen ze dan ook alweer?

....ohja: Achteraf kijk je een }:O in de kont

:P

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:25
@botoo hoe was de paling? Ik ben uiteindelijk toch niet met de motor weggeweest vandaag.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Chakotay schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 22:31:
@botoo hoe was de paling? Ik ben uiteindelijk toch niet met de motor weggeweest vandaag.
Eveleens paling mag je tot de beste van het land rekenen, broodjes horen wel een beetje in Madurodam 😝 dus neem ik er graag twee 😂

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:58

A13X

Dude

Note to self: Als je na 20:00 uur gaat rijden... Haal je donkere visier van je helm en doe de normale erop :D

Aardig stukje terug gereden met visier open omdat het inmiddels aardig donker was tegen 22:00 uur. Ook niet ideaal want muggen/vliegjes.

* A13X rijd vooral overdag en stond er even niet bij stil dat de donkere erop zat. :+

Wel even bij een aantal hier in de achtertuin geweest.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7tlDRrt.jpeg

[ Voor 13% gewijzigd door A13X op 14-08-2022 23:31 ]

Awesome

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

TucanoItaly schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 21:37:
@4x2 gaaf hoor! Ik zie het niet vaak, een aanhangertje. Super om te zien waar men mee rond rijdt. Maar wat zit er zoal in? Zou je niet zonder kunnen? Gewoon grote weekendtas achterop binden met rokstraps o.i.d.
[...]
Tuurlijk had ik dat kunnen doen (en al eerder gedaan met de NC) maar dit moest ook kunnen :P
Voordeel is dat je alles dr in kan knikkeren zonder echt na te denken over de ruimte, uitladen is even simpel.

Ik vind het eigenlijk ook fijner rijden dan alle bagage achterop, ja je merkt het dat er een aanhangertje achter zit, maar daardoor ben je er ook wel bewuster van dat je iets rustiger moet doen.
Met een motor/scooter die achterop volgeladen is vergeetje dat nogal snel, duikt een bocht in met een normaal stevig tempo en vervolgens onderstuurd het ding net niet de vangrail in.

Ow en een slingerende aanhanger had ik nog niet gehad met de motor, was wel een keer grappig (minder eng dan verwacht, je voelt het goed aankomen en het is makkelijk op te lossen)

leeg

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:07

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Skyrunner schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 03:26:
Ik zat zo eens door mijn foto's uit den ouden doosch te bladeren en kwam deze tegen. We schrijven 1999, Honda CBR1000F DCBS. En te bedenken dat ik daar ook nog eens mee op Assen heb gereden!

Ik schiet al in de lach bij de gedachte weer in dat pak te passen :-P

[Afbeelding]
Gaaf toch die oude foto’s. 👍🏻👍🏻

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:37
Zo, weekend is voorbij, rust. :+ Gisteren - ondanks de hitte hier - genoeg motoren horen rijden. Mij niet gezien met 30+ graden.

Vorige week donderdag nog een kleine 150 km getoerd in de vroege ochtenduren. Beetje jammer dat het vanaf 8 uur drukker wordt in de spits en dat de Rijnvallei echt te saai is om te rijden. Geen bochtjes. :Z

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:21

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Mochten jullie er geen erg in hebben….. nu het regent is het na zo’n lange droge periode ineens heel glad. Schuim stond in West-Brabant al op de wegen, en nee dat is niet van de shampoo :+

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

• kneusteun
Regen... waar dan.. was het maar zo'n feest. ;(

• Modz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:03
Ik moest er net voor schuilen onder een boom hoor 🙈
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UDKjaJyFrwohXOgmy0XPoxQwiKQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xsMAT22mjzQn3lWHX2KTU5X8.jpg?f=fotoalbum_large

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:58

Rubman

Retarded or just overjoyed!

schaamteloze Crosspost
Door werkzaamheden en afgesloten even google maps aan geslingerd voor een alternatief want de bekende omweg is echt verschrikkelijk, de ene rotonde na de andere.
Kom ik toch even via een heel lekker dijkje op werk aan, en zo goed als 0 extra reistijd ten opzichte van normaal.

Die ga ik vaker rijden als ik met de motor naar werk ga

Verder wat een blafhitte op de motor als je eventjes stil staat, nu al.
Dat beloofd wat voor vanmiddag, uiteraard hopen we dat er even wat regen is gevallen tussendoor en op weinig schuim op de weg ;)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:42
Rubman schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 09:06:
schaamteloze Crosspost
Door werkzaamheden en afgesloten even google maps aan geslingerd voor een alternatief want de bekende omweg is echt verschrikkelijk, de ene rotonde na de andere.
Kom ik toch even via een heel lekker dijkje op werk aan, en zo goed als 0 extra reistijd ten opzichte van normaal.

Die ga ik vaker rijden als ik met de motor naar werk ga

Verder wat een blafhitte op de motor als je eventjes stil staat, nu al.
Dat beloofd wat voor vanmiddag, uiteraard hopen we dat er even wat regen is gevallen tussendoor en op weinig schuim op de weg ;)
Ik heb afgelopen zaterdag om 13:00 mijn eerste AVD les gehad. Dat was wel pittig bij stilstand ja :+
Ik was blij dat ik mijn eigen jas (AS T-JAWS V3) op tijd binnen had, die was echt goed te doen in deze hitte.

Overigens heerlijke les gehad. 0 op- of aanmerkingen. Rijdt zo veel fijner dan zo'n parkeerplaatsje voor je AVB. oOo

K to the KillaZ

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:28

BM

Moderator Spielerij
KillaZ schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 09:46:
[...]
Overigens heerlijke les gehad. 0 op- of aanmerkingen. Rijdt zo veel fijner dan zo'n parkeerplaatsje voor je AVB. oOo
Als je de 1e AVD-les geen opmerkingen hebt gehad heeft je instructeur je gespaard :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:58

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ja je examen moeten doen met 32 graden is ook geen pretje.
Zeker niet als je eerst even moet wachten tot de andere klaar is in een CBR waar de airco stuk is.
Dus al zwemmend in motorpak naar de motor en dan snel de weg op.

Nu gelukkig wat beter gear om met dergelijk weer de weg op te kunnen, nog even een koelvest scoren ooit.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:42
BM schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 09:47:
[...]

Als je de 1e AVD-les geen opmerkingen hebt gehad heeft je instructeur je gespaard :p
Ik heb geen illusies :+

K to the KillaZ

• Jolke
  • Laatst online: 12:37
KillaZ schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 09:46:
[...]

Ik heb afgelopen zaterdag om 13:00 mijn eerste AVD les gehad. Dat was wel pittig bij stilstand ja :+
Ik was blij dat ik mijn eigen jas (AS T-JAWS V3) op tijd binnen had, die was echt goed te doen in deze hitte.

Les 2 is je instructeur losrijden. :)

• DrivinUCrazy
Jolke schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 07:56:
Zo, weekend is voorbij, rust. :+ Gisteren - ondanks de hitte hier - genoeg motoren horen rijden. Mij niet gezien met 30+ graden.

Vorige week donderdag nog een kleine 150 km getoerd in de vroege ochtenduren. Beetje jammer dat het vanaf 8 uur drukker wordt in de spits en dat de Rijnvallei echt te saai is om te rijden. Geen bochtjes. :Z
Gisteren nog een stukje }) gereden. Snelweg van Nederland naar Sankt Vith (of eigenlijk afrit Winterspelt), en van af daar binnendoor via Piesport, klein stukje achter de Moezel, via Mülheim weer terug de Moezel over, Bernkastel-Kues, Wittlich, binnendoor richting Schönecken, en dan via de B265 en B258 terug naar de snelweg, om zo om Aachen heen weer terug naar Nederland te rijden. De route bestond wel grotendeels over wegen waar je kunt doorrijden en minder uit het technische werk, en zo min mogelijk verkeerslichten. ;)

435 km op de route (586 km toen ik thuis was). Er zullen me genoeg voor gek verklaren, maar toch waren we met 5 man en we hebben ons prima vermaakt. Ik had 3 liter water bij me, om zo minimaal iedere 45 minuten een korte stop te maken en voldoende te drinken. En dat was nog naast het drinken op de terrasjes. Volledig doorwaaipak aan, en regelmatig shirt en buff nat gemaakt. Die waren in 20 minuten wel weer droog, maar het verkoelde prima. :)
Ik had ook 2 halveliter flesjes met water bevroren en in aluminiumfolie gewikkeld. Die als koelelementen bij de rest van het water gedaan; werkte prima om alles koel te houden.

Ik geef wel toe, gisteravond was mijn batterij wel leeg. ;)
Jolke schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 09:55:
[...]

Les 2 is je instructeur losrijden. :)
Daar heb ik wat meer lessen voor nodig gehad, maar inmiddels lukt me dat. :P

[ Voor 6% gewijzigd door DrivinUCrazy op 15-08-2022 10:32 ]

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-11 20:56
M14 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 13:36:
[...]

Hooguit dat ie nog een keer lek gaat en langzaam leeg loopt (zelf ook nooit meegemaakt), maar daar heb je, gezien de reden van de reparatie, al ervaring mee :+.
Het verhaal is voor mij heel simpel: (commercieel) inspelen op onzekerheden.

Natuurlijk snap ik dat iemand die iets naars heeft meegemaakt dit buiten zichzelf wil/gaat projecteren.
Het risico van een ongeluk met balansvoertuigen ligt wmb bij de gebruiker. Zelfs als iemand je ziende blind (wie kent ze niet bij de rotonde of je aankijkend naar links zwalken ?) poogt aan te rijden, kan je als motorrijder - bij de les blijvend - die dans ontspringen.
Simpel: door vooraf al je uitwijkkoers te plannen dat met ervaring opdoen een automatisme wordt.

Inzake banden in den beginne ook wel meegemaakt dat ik mijzelf afvroeg waarom ik "gaandeweg" geen bochtjes meer wist te nemen. Ik begreep toen ook niet dat een motorband onder druk staand (ook icm tegensturen); vooral tot taak heeft bochten te kunnen (af)ronden. Met een vierkante band lukt dat nauwelijks, met als gevolg dat je rechtdoor gaat waar je doorgaans juist niet wilde zijn.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Iemand hier ervaring met JP Motoren in Schijndel? Zie daar een leuke en goed geprijsde fiets staan (in vergelijking met dezelfde uitgeruste motoren).

En voor de BMW boys hier, is de navigatie houder achteraf makkelijk in te bouwen? (Als daar ervaring mee is) Zodat je met het wonderwheel je navigatie kunt bedienen?

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
@Eoghlear Ja, houder is eenvoudig te plaatsen. Is de motor al voorzien van een wonderwheel? Anders is het wel wat meer werk. Zou overigens geen BMW navigators meer aanraden, wat een gare apparaten zijn dat zeg. Het is alsof je 15 jaar terug in de tijd gaat. Heb mijn eigen houder vervangen voor een Garmin Zumo XT. Geen wonderwheel besturing maar wat gebruik betreft een hele verademing tov de BMW navigators.

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-11 20:39
Gisteren een lekkere toer gereden met de Ride out van MTC the Walkers. Beetje warm, maar een doorwaaipak doet veel 👌 Jammer genoeg wel na het eerste uur rijden iemand uit een andere groep in een bocht rechtdoor. Nieuwe CBR1000RR Total loss + zelf was hij ook niet erg fris, gebroken ribben, ruggenwervel, ...

Zet je toch weer even aan het denken hoe fragiel je bent op de motor :) Een uurtje daarna had ik zelf bijna prijs:

Waarom zou je op de weg / het verkeer letten als je ook andere dingen kan doen? 👍

[ Voor 16% gewijzigd door theredone51 op 15-08-2022 13:22 ]

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
theredone51 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 12:40:
Een uurtje daarna had ik zelf bijna prijs:
[YouTube: Close call]
Je auto zo ver verlagen dat je moet uitwijken voor slecht wegdek, zonder daarbij te kijken, dan ben je lekker bezig 👍
Mazzel gehad!
Hij heeft totaal niet gespiegeld anders had ie jou echt wel eerder gezien.

Ik heb bij zulke gevallen altijd het gevoel dat er een gsm in het spel is.

Meer dan ik dacht...

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-11 20:39
streamnl schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:16:
[...]

Mazzel gehad!
Hij heeft totaal niet gespiegeld anders had ie jou echt wel eerder gezien.

Ik heb bij zulke gevallen altijd het gevoel dat er een gsm in het spel is.
Met het vertraagd af te spelen heb ik het idee dat je nog wel eens gelijk kan hebben..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xqQmczyuLnQaveB6Jowhminue0U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jsLzIY8cdvfnnKyAP00EdM8v.jpg?f=fotoalbum_large

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Eoghlear schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 12:09:
Iemand hier ervaring met JP Motoren in Schijndel? Zie daar een leuke en goed geprijsde fiets staan (in vergelijking met dezelfde uitgeruste motoren).
Nee, geen ervaring mee. Wel ben ik altijd wantrouwig naar verkopers die structureel het kenteken afdekken bij hun advertenties alsof ze niet willen dat je de historie gaat opzoeken.
Sowieso altijd ff bij https://ovi.rdw.nl doorlezen of er opvallende dingen zijn ( bv import met te lage BPM wijst op schade motor).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Eoghlear schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 12:09:

En voor de BMW boys hier, is de navigatie houder achteraf makkelijk in te bouwen? (Als daar ervaring mee is) Zodat je met het wonderwheel je navigatie kunt bedienen?
Welk model?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Skamba
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:38
Hallo! Ik heb sinds twee weken m'n rijbewijs en meteen een mooie fiets gehaald:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8_ivUrrdCNx6eQVlGIBzbEM8f5U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0t34g3Q0TTsEupSMU8zb7n4Q.jpg?f=fotoalbum_large

Ontzettend blij mee :)

• Source90
  • Registratie: December 2008
Skamba schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:32:
Hallo! Ik heb sinds twee weken m'n rijbewijs en meteen een mooie fiets gehaald:

[Afbeelding]

Ontzettend blij mee :)
Gefeliciteerd!
Onder het motto "go big or go home"? :Y)

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
cyntax schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 12:28:
@Eoghlear Ja, houder is eenvoudig te plaatsen. Is de motor al voorzien van een wonderwheel? Anders is het wel wat meer werk. Zou overigens geen BMW navigators meer aanraden, wat een gare apparaten zijn dat zeg. Het is alsof je 15 jaar terug in de tijd gaat. Heb mijn eigen houder vervangen voor een Garmin Zumo XT. Geen wonderwheel besturing maar wat gebruik betreft een hele verademing tov de BMW navigators.
Ja, dat zit er al op. Icm het tft scherm. Wil hem icm de telefoon app gebruiken.
botoo schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:26:
[...]

Nee, geen ervaring mee. Wel ben ik altijd wantrouwig naar verkopers die structureel het kenteken afdekken bij hun advertenties alsof ze niet willen dat je de historie gaat opzoeken.
Sowieso altijd ff bij https://ovi.rdw.nl doorlezen of er opvallende dingen zijn ( bv import met te lage BPM wijst op schade motor).
Yep, dat altijd. Hij valt al op doordat ie gezien de opties wat beter geprijsd is dan de rest.
F900XR

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
@Eoghlear Pas op met die orginele BMW telefoonhouder die in de navigatiehouder past. Dat ding dempt ten eerste niet veel trillingen waardoor je telefooncamara kapot kan gaan op den duur en ten tweede is de plastic klem niet stevig genoeg blijkbaar, die is al bij meerdere mensen afgebroken met het verlies van de telefoon tijdens het rijden als gevolg.

PS: Volgens mij zitten die Aliexpress cradles die er overigens ook eerder waren een stuk beter in elkaar wat wonderbaarlijk is.

[ Voor 15% gewijzigd door cyntax op 15-08-2022 14:20 ]

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

cyntax schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:18:
@Eoghlear Pas op met die orginele BMW telefoonhouder die in de navigatiehouder past. Dat ding dempt ten eerste niet veel trillingen waardoor je telefooncamara kapot kan gaan op den duur en ten tweede is de plastic klem niet stevig genoeg blijkbaar, die is al bij meerdere mensen afgebroken met het verlies van de telefoon tijdens het rijden als gevolg.

PS: Volgens mij zitten die Aliexpress cradles die er overigens ook eerder waren een stuk beter in elkaar wat wonderbaarlijk is.
Ik heb zo'n aliexpress cradle en is een eenvoudig, maar solide dingetje. Met USB ladertje ingebouwd, dus makkelijk in gebruik ook. :Y Mijn S10 en S22 ultra passen er goed in, maar voor de S22 Ultra (met hoesje) moet ik m wel maximaal opentrekken.

Dacht er nog aan om te 'upgraden' naar de officiele BMW versie, maar als ik t zo hoor laat ik dat maar zitten :N
Eoghlear schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:02:
[...]

Ja, dat zit er al op. Icm het tft scherm. Wil hem icm de telefoon app gebruiken.

[...]

Yep, dat altijd. Hij valt al op doordat ie gezien de opties wat beter geprijsd is dan de rest.

[...]

F900XR
Gaaf! De BMW app is trouwens erg fijn in gebruik, ook om routes mee te maken of te importeren (doet ook .gpx). En laat dan (behalve op de kaart) ook in je beeld de max snelheid en navigatie dmv pijltjes zien.

Alleen je kan die dus niet echt bedienen tijdens het rijden: je kan waypoints overslaan of de route afbreken, maar that's it (correct me if wrong, dan heb ik het simpelweg niet uitgevogeld).

[ Voor 28% gewijzigd door noes op 15-08-2022 15:16 ]

• BM

BM

Moderator Spielerij
noes schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:12:
Gaaf! De BMW app is trouwens erg fijn in gebruik, ook om routes mee te maken of te importeren (doet ook .gpx). En laat dan (behalve op de kaart) ook in je beeld de max snelheid en navigatie dmv pijltjes zien.

Alleen je kan die dus niet echt bedienen tijdens het rijden: je kan waypoints overslaan of de route afbreken, maar that's it (correct me if wrong, dan heb ik het simpelweg niet uitgevogeld).
Dat is al 100x beter dan wat Triumph onder 'navigatie' verstaat. Ja, je kan van punt a naar b navigeren, maar daar is ook alles mee gezegt. GPX? Wat is dat? En als je zelf wat in elkaar wilt klikken kun je of elk punt zelf op de kaart aanklikken, of gebruik maken van 'what3words', wat zich inderdaad in 3 woorden laat samenvatten. 'What the f*ck'. Volkomen onbruikbaar imho. Ik dacht dat het voor de normale ritjes wel te doen was, maar heb er heel snel een TomTom bijgekocht...

Edit: ik open nu net voor het eerst in maanden de MyTriumph app en zie tot mijn verbazing dat er zowaar een GPX import optie bijgekomen is. Dat maakt het geheel misschien net iets minder onbruikbaar :p
Edit2: 6 dagen geleden geupdatet, timing :P

[ Voor 10% gewijzigd door BM op 15-08-2022 15:30 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

BM schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:25:
[...]

Dat is al 100x beter dan wat Triumph onder 'navigatie' verstaat. Ja, je kan van punt a naar b navigeren, maar daar is ook alles mee gezegt. GPX? Wat is dat? En als je zelf wat in elkaar wilt klikken kun je of elk punt zelf op de kaart aanklikken, of gebruik maken van 'what3words', wat zich inderdaad in 3 woorden laat samenvatten. 'What the f*ck'. Volkomen onbruikbaar imho. Ik dacht dat het voor de normale ritjes wel te doen was, maar heb er heel snel een TomTom bijgekocht...

Edit: ik open nu net voor het eerst in maanden de MyTriumph app en zie tot mijn verbazing dat er zowaar een GPX import optie bijgekomen is. Dat maakt het geheel misschien net iets minder onbruikbaar :p
Oh nee, die BMW app doet dat inderdaad heel wat beter! Je kan ook routes generen (bochtig in meerdere gradaties, efficient, of zo kort mogelijk) en wat je gereden hebt bewaart de app (incl data zoals hellingshoek, gaspositie, snelheid, ABS/antislip ingreep etc) en je kan de gereden routes ook weer bewaren als gpx.

Het enige wat ik erg jammer aan de app vind, is dat hij vie bluetooth verbonden moet zijn met een BMW motor. Mijn andere motor (R1200RT) is oud en heeft geen bluetooth.. dus dan ben ik overgeleverd aan Google maps of een andere app.

• BM

BM

Moderator Spielerij
noes schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:30:
[...]
(incl data zoals hellingshoek, gaspositie, snelheid, ABS/antislip ingreep etc) en je kan de gereden routes ook weer bewaren als gpx.
Oh, nog een dingetje wat ik 'mis'. Dan heb je een moderne motor, met vet-hippe imu sensor er op, en dan kun je alle leuke dingetjes niet zien.
Nu weet ik wel dat ik net met 50 graden hellingshoek de bocht om ga, maar ik zou wel graag kunnen zien wat voor mietje ik ben hoe netjes ik rijd :+

Nahja, nice to have allemaal :)

Xbox

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
noes schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:12:

Klopt, werkt erg goed, ook voor algemene, technische, motor info.

Had er eerst wel wat problemen mee, zo lukte het niet om de kaarten te downloaden, schijnbaar wilde het met KPN, icm ipv6, nog niet, dus apn maar veranderd naar portalmmm.nl, en zodoende via ipv4 geen enkel probleem, sinds laatste update van de BMW app werkt het bij mij iig af en toe weer via de internet (ipv6) apn.

De bluetooth verbinding werkt ansich goed, al heb ik wel af en toe, als de telefoon in mn rugtas opgeborgen zit, dat de verbinding verbreekt. Nu in mn rechter jaszak geen enkel probleem.

Navigeren via het pijltjes systeem op het scherm werkt erg goed, wel even wennen.

Rittenregistratie is ook erg leuk, hellingshoek tot 43 graden gegaan, ben nu nog beetje voorzichtig, heb deze motor pas 10 dagen in bezit. (bijna nieuwe BMW F900 XR)

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ReBr schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:39:
[...]

Klopt, werkt erg goed, ook voor algemene, technische, motor info.

Had er eerst wel wat problemen mee, zo lukte het niet om de kaarten te downloaden, schijnbaar wilde het met KPN, icm ipv6, nog niet, dus apn maar veranderd naar portalmmm.nl, en zodoende via ipv4 geen enkel probleem, sinds laatste update van de BMW app werkt het bij mij iig af en toe weer via de internet (ipv6) apn.

De bluetooth verbinding werkt ansich goed, al heb ik wel af en toe, als de telefoon in mn rugtas opgeborgen zit, dat de verbinding verbreekt. Nu in mn rechter jaszak geen enkel probleem.

Navigeren via het pijltjes systeem op het scherm werkt erg goed, wel even wennen.

Rittenregistratie is ook erg leuk, hellingshoek tot 43 graden gegaan, ben nu nog beetje voorzichtig, heb deze motor pas 10 dagen in bezit. (bijna nieuwe BMW F900 XR)
AliExpress cradletje is maar 12 euro hè ;)

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
noes schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:56:
[...]

AliExpress cradletje is maar 12 euro hè ;)
Jazeker ;) die komt er nog wel.

Maar mag ook graag lekker prutsen :+

Vandaag straatwerk opgehoogd, en inrit van schuur opgeknapt, oprijplaat geplaatst, en schuur leeg gemaakt.
Past eindelijk de motor erin 8)
Pagina: 1 ... 426 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.