Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 425 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.019.609 views

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:19

4x2

lộn xộn quá

A13X schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 17:42:
Amper gestopt behalve voor een foto:
[Afbeelding]
Das een groot wiel :+

In ander nieuws, er is weer een slecht doordacht herspenspinsel tot uitvoer gebracht;Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vqVtPWuYFsgrmL7ks8V1nOXsw28=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r3wp0juTy5jBLM7TznHYZscK.jpg?f=fotoalbum_large

Een trekhaak op de Forza (afneembaar overigens, aangezien ie net voor het kenteken zit)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vfjZIRZRkGYKz49XniFWdhZgDhI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y38dQDRnlDnV5PChWcnc8ZF3.jpg?f=fotoalbum_large

Met een eerder gekocht aanhangertje dr achter geknoopt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Sxc7Q1UaGGc05GAufLuveBPBVo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eMVslc750cjifmuQdsD9YFWD.jpg?f=fotoalbum_large

Waar een eerder gekochte hond in mocht (naja, moest) zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KkoXEqxY6dXrj_eJfWoLI0Xd41M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FGbq7kjFDNE74c4x6XxxulEz.jpg?f=fotoalbum_large

Waar die eerder gekochte hond het niet geheel mee eens was (dit was met 5km/u ofzo, dus ik stond direct stil :P)

Poging 2 ging overigens wat beter, toen bleef ze wel zitten en leek nog vrij enthousiast na afloop.

[ Voor 4% gewijzigd door 4x2 op 09-08-2022 18:01 ]

leeg

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:25
@4x2 lekker bezig weer *O*

Ik was vandaag maar eens verder gegaan met de F650GS, maar ben nu tot de conclusie gekomen dat ik er mee ga stoppen. Het koppelingsdeksel ging bij de vorige poging nogal moeizaam terug, nu ook gevonden waarom... De tandjes in de as welke de kopppeling bedient zijn krom :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yermHeYzSDxThMKyr_cI6MniY8k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lv0jD1nQIWhkb5LqHbt4vEo1.png?f=fotoalbum_large

Dit soort dingen blijf ik maar tegenkomen, en zelfs als ik alles zou fixen is het eindresultaat dan nog steeds een zwaar gebruikte motor met roestplekken op het frame. Klaar dus, hij mag waarschijnlijk weg voor onderdelen. Als iemand dus nog iets nodig heeft? :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GSX-MAN schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:09:
[...]

Collega van me heeft een Ducati 999 in de huiskamer staan, in elk geval 's winters. Spotje erop, kunstwerk. Maar hij woont groter dan ik.

Ik hoorde dat hij nu een Panigale met kapot blok gekocht heeft om te gaan fixen. Held.
Maatje van me heeft ook zo'n 999 apparaat staan. Originele 'Fila' versie :9~ :9~

Machientje staat ook bijna altijd en alléén als 'Display-Model' in z'n "schuurtje" (waar nog veel meer moois staat en waarbij dat schuurtje eigenlijk beter tot privé museum verklaard kan worden). Wordt wel ooit mee gereden maar da's zelden.

[ Voor 27% gewijzigd door Will_M op 09-08-2022 18:46 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vandaag een hele mooie Africa Twin gekocht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1qThMq0w2IR1Wk7Z_7hZXPeD5-Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2iQu982LdUZHs0HCg3o79Y4X.png?f=fotoalbum_large

D'r komen nog een paar addities bij:
  • Wind deflectors knieën;
  • Wind deflectors schouders;
  • Valbeugel (zwart poedercoaten);
  • Rode handkapextensies;
  • Engine cover (zwart poedercoaten);
  • Bok, geen idee wat voor kleur die is, maar 't liefst ook zwart poedercoaten;
  • Hogere voorruit;
  • Fork shield tegen buffeting van wind via de wielen naar boven;
  • Handvatverwarming.
Vandaag een kleine 2 uur gereden, en holy shit:
  1. 't Ding heeft meer power dan ik dacht!
  2. Hij is grooooot! Met mijn VFR durfde ik makkelijk tussen alle verkeer voor te kruipen, met deze niet.
  3. Maar de buffeting van wind via het voorwiel naar boven is extreem kut.
  4. Hij rijdt echt grandioos lekker, goed in de bochten ook, heerlijk!
  5. Makkelijk kunnen opstaan voor hobbels en drempels is zo chill!
  6. Dit ruitje is echt veel te klein en ik had liever de HT Adventure Sports gehad (ook grotere tank), maarja, die was niet uit 2022 en 2e-hands beschikbaar met DCT :7 Dan maar niet (veel) klagen...
  7. De zadels zijn net als de VFR een mysterie hoe je ze d'r af haalt en d'r op klikt. Geen flauw idee hoe dit hoort te werken.
  8. CarPlay zit er op. Veel succes met het activeren ervan. Ik ben software engineer en ik heb zelfs gewerkt voor Apple en ik krijg 't niet voor elkaar :+ Zelfs niet met kabeltje. Raar gedoe.
Ohja, nog een lijstje, want ik heb de Schubert C5 met dat SC2 pakket gekocht. Makkelijk weggewerkt, eigenlijk gewoon een Sena product. Werkt erg fijn, mét equalizer op de smartphone app :* Het geluid is verrassend goed van de speakers in de helm, zelfs met oordoppen in.

Ohja, en je kan er FM radio mee ontvangen als je dat wil. Of zelfs deelnemen aan een mesh netwerk aan riders in een 5km radius ofzo. Niet echt mijn ding, maar wel geinig dat de ingebouwde antenne in de helm daar ook in voorziet. En de ontvangst is ook gewoon erg goed te noemen.

• FnordySquare47
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14:19

FnordySquare47

Cool-Inc.net

Chakotay schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 18:17:
@4x2 lekker bezig weer *O*

Ik was vandaag maar eens verder gegaan met de F650GS, maar ben nu tot de conclusie gekomen dat ik er mee ga stoppen. Het koppelingsdeksel ging bij de vorige poging nogal moeizaam terug, nu ook gevonden waarom... De tandjes in de as welke de kopppeling bedient zijn krom :X

[Afbeelding]

Dit soort dingen blijf ik maar tegenkomen, en zelfs als ik alles zou fixen is het eindresultaat dan nog steeds een zwaar gebruikte motor met roestplekken op het frame. Klaar dus, hij mag waarschijnlijk weg voor onderdelen. Als iemand dus nog iets nodig heeft? :+
F650GS twin of de ‘echte’?

Short cuts make long delays

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Chakotay Kun je die hele BMW niet strippen, vervolgens het frame netjes (laten) stralen + coaten, en dan weer terug opbouwen met nieuwe onderdelen waar dat nodig is?

Lijkt er op dat je nu ineens denkt dat je dat ding morgen al weer rijklaar moet hebben terwijl je 'm volgens mij al bijna een jaar hebt (ik mag hopen dat 'ie geschorst is qua MRB / Verzekeringspremie).

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:11
Ik (Kawasaki Vulcan S) wil volgend jaar, samen met mijn vrouw (ook een Vulcan S) en een vriend van mij (Moto Guzzi VT85) een vakantie doen richting Schotland (route 55).

Voor die tijd willen wij (voor de Vulcan S dus) nog kijken voor een prettiger zadel. Iemand verder wellicht nog tips oid?

Ps; ik en mijn vrouw hebben navigatie (TomTom Rider 550). Vriend van ons wel navigatie (ingebouwd) maar dus geen TomTom.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:50
R0y. schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 09:13:
[...]

@ephymerous is volgens mij wat langer en heeft een aantal jaar terug een shiver gehad.
Een eerste model Shiver past inderdaad wel, evenals een SM(T). Maar zoals eerder werd geschreden door @Verwijderd past een Adventure achtige motor een stuk beter :)

Succes met de zoektocht @KillaZ d:)b

[ Voor 7% gewijzigd door ephymerous op 09-08-2022 20:48 ]

XXXVI

• Chakotay
FnordySquare47 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 19:29:
[...]

F650GS twin of de ‘echte’?
Een echte, met de Rotax-single :)

@Will_M Hij staat hier nu zo'n 1.5-2 jaar, inderdaad geschorst :) Het hoeft zeker niet morgen af, maar de zin om er mee verder te gaan word al tijden steeds minder. Daarom helpt het ook niet dat ik steeds weer nieuwe problemen tegen blijft komen, slecht voor de motivatie. Helemaal strippen en weer opbouwen heb ik eigenlijk de plek niet voor, alles moet hier in het achtertuintje.

Voordat hij hierheen kwam heeft de motor een jaar of 6 onbeschermd buiten stilgestaan, er is echt heel veel aan dat niet mooi meer is. Het is een oude politie-motor welke ook voor die stilstand al niet meer in al te beste staat was. Het doel was om hem weer veilig rijdend te maken voor mijn schoonzus, alles echt netjes maken gaat meer kosten dan gewoon een andere kopen ben ik bang. Zeker als je alle tijd die daarvoor nodig is meerekent :P Beter nu het verlies nemen nu er nog niet al te veel aan uitgegeven is, voordat het helemaal een bodemloze put word.

• GooBall
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-11 09:58
Blue-eagle schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 19:07:

• De zadels zijn net als de VFR een mysterie hoe je ze d'r af haalt en d'r op klikt. Geen flauw idee hoe dit hoort te werken.
Had ik ook met mijn BMW K1200R, komende van een BMW F800ST waar je de sleutel omdraait en dan klikt het zadel omhoog. Neen, bij de K1200R moet je op het zadel drukken om hem los te klikken na dat je de sleutel omdraait.... uuuuuh... juist... :D

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:31
Kom ik net met mijn vrouw en dochtertje terug op de (trap) fiets bij ons huis.
Komt er een buurtgenoot op zijn Harley de straat in rijden.
Ff een flinke rev bij terug schakelen, niet normaal zo hard. Niveau open pijpen zeg maar.
Ik had hem al vaker voorbij horen rijden. Ons dochtertje wordt er steevast wakker van als hij in de avond richting zijn huis rijd.
Nu had ik er wel genoeg van dus ik ben er maar eens achter aan gelopen.

Meneer woont om de hoek hij was net zijn helm af aan het doen toen ik hem op zijn oprit aansprak.
Ik vroeg hem netjes of hij a.u.b. rekening wilde houden met de buurt met zijn luide motor.
De reactie was dat hij geen zin had in dit gesprek en ik van zijn oprit af moest gaan, vervolgens dat zijn "bike road legal" was.
Ik ben met een slagers huppelt je zijn oprit af gesprongen en hem gezegd dat ik daar anders over dacht maar dat ik niet voor die discussie kwam :P

Heb hem verteld dat onze dochter wakker schrikt en in haar bedje ligt te huilen als hij langs is gekomen en dus nogmaals gevraagd om aub rekening te houden daar mee.
Reactie: dat kan niet de bedoeling zijn.
Of hij daar mee bedoelde dat het niet de bedoeling kan zijn dat hij rekening met iemand gaat houden of dat er kinderen wakker worden/huilen.
Geen idee.

Wat is dat toch met dat soort gasten??
Dat hij geen rekening met ons wil houden, geen zin heeft in de discussie is tot daar aan toe.
Maar de overtuiging dat het gewoon okay is om met zo veel herrie rond te rijden.
En daarbij denken of pretenderen dat het legaal is??

Ik heb daar wel eens vaker over gedacht, je zorgt alleen maar voor onnodige negatieve aandacht op je zelf.
Dat wil je toch helemaal niet, je wilt toch een beetje lekker rond rijden, soms wat te hard ergens door een mooi bochtje??
Maar met zulke uitlaten horen ze je 3 dorpen verder als je een beetje gas geeft.
Ja joh dat is wat je wilt?

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik moet denken aan de aflevering van South Park met die Harley Fags :+

Ik heb o.a vanwege mijn buren de Laser demper van de Fazer gehaald en er een originele op gezet. Voorheen vond ik de Laser (zonder DB killer) nog redelijk beschaafd, sinds er een RVS enkelwandig systeem op zit was de Laser absoluut te luid, zeker voor een motor die ik vooral vaak als vervoermiddel gebruik. Je kan het wmb niet maken om 's avonds laat of 's ochtends vroeg met een hoop kabaal de straat uit te rijden.

Ik heb eigenlijk steeds het idee gehad om die originele uitlaat na verloop van tijd eraf te halen en er een ander uitlaatje met E-keur op te zetten, maar nu ik er een tijdje mee rond rijdt in deze setup vind ik het eigenlijk wel prima zo :) Hij voldoet aan de eisen en maakt niet alteveel herrie, maar als je 'm wat verder doortrekt komt er nog wel een leuke roffel uit. Voor mij goed genoeg.

Nou heb ik vaker de neiging om te laten zien dat niet elke motorrijder een aso is die altijd maar hard rijdt en/of veel herrie wil maken, maar hoe goed je het ook probeert, je blijft toch die motorrijder.. Hier in de buurt gelukkig geen gezeur, zelfs niet over de werkplaats die plaatselijk beter bekend is als berging achter het huis :+ Maar ook daar geldt, je zit met je hobby in het verdomhoekje en hoe lomper je gaat/blijft doen, hoe sneller het door regelgeving steeds lastiger wordt plezier te hebben.

Wat die werkplaats betreft, ik krijg dus vaak de vraag van buren of ik hun scooter wil nakijken bijvoorbeeld.. Ik zeg dan telkens dat ik het sleutelen hobbymatig wil houden om de kans op geluidsoverlast zo klein mogelijk te houden, juist voor de buren. Als ik wil kan ik 5 dagen per week aan motoren gaan sleutelen, maar dat is in een woonwijk met oude, ietwat gehorige huizen geen goed idee.

@Chakotay ik heb toevallig vd week ook een project opzij gezet. Ik had via via een Kawasaki GTR1000 gekregen, ik had bedacht om 't blok lopend te maken en hem dan aan te bieden als loop/sloop. Eerst lekte de rechter carburateur benzine, rubbers en vlotternaalden e.d vervangen, geen lekkage meer. Echter heeft het ding nu de grap om telkens als hij bijna aan slaat, benzine aan de luchtfilterkant de carbs uit te gooien 8)7 Daar zit iets niet OK, en een ander setje carbs kost meer dan ik wil besteden. Het is de eerste motor die hier niet-lopend binnenkomt en ook niet-lopend weer de deur uit gaat, maar soit. Ding naar de opslag gebracht en binnenkort maar eens zorgen dat-ie weg komt.

[ Voor 50% gewijzigd door Destruction op 09-08-2022 22:47 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Bommes
Destruction schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:37:
Je kan het wmb niet maken om 's avonds laat of 's ochtends vroeg met een hoop kabaal de straat uit te rijden.
Nou ja dat dus, de straat waar hij zelf nog woont ook nog.
Er wonen hier alleen maar bejaarden, of gezinnen met erg jonge kinderen. De eerste nog het meeste.
Denkt hij dat die ouwe taarten van hun bank af glijen van geilheid als hij met dat ding voorbij komt?
Of heeft hij de illusie dat zijn eigen vrouw hem daarmee ineens heel veel "meer man" vindt?
Maar ook daar geldt, je zit met je hobby in het verdomhoekje en hoe lomper je gaat/blijft doen, hoe sneller het door regelgeving steeds lastiger wordt plezier te hebben.
Ja en dat dus al helemaal.. Of zijn er echt nog mensen die heel die discussie over herrie, het afsluiten van dijkjes en andere wegen, enz gemist hebben??

Ik geloof er trouwens ook geen bal van dat een beetje recente Harley zo een kabaal mag maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Bommes op 09-08-2022 22:51 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Bommes schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:47:
[...]

Nou ja dat dus, de straat waar hij zelf nog woont ook nog.
Er wonen hier alleen maar bejaarden, of gezinnen met erg jonge kinderen. De eerste nog het meeste.
Denkt hij dat die ouwe taarten van hun bank af glijen van geilheid als hij met dat ding voorbij komt?
Of heeft hij de illusie dat zijn eigen vrouw hem daarmee ineens heel veel "meer man" is?
Waarschijnlijk denken sommige motorrijders dat, ja. Ik kwam toevallig via social media een oud collega tegen, zijn hele profiel staat vol met wheelies, stoppies en foto's gemaakt tijdens staandehoudingen... Of zo'n gast motor is gaan rijden uit liefhebberij of als extra ding om stoer mee te doen, ik gok het laatste. E.e.a heeft nogal een "kijk mij kijk mij" gehalte 8)7 Als goedwillende motorrijder heb je gewoon last van zo'n eikel.

Op basis van die foto's met politie en de teksten erbij, vraag ik me ook af hoe vaak je rijbewijs ingevorderd kan worden voor je je rijbewijs gewoon helemaal niet meer terug krijgt zonder bij voorkeur een paar jaar rijverbod en dan opnieuw examen te doen.. |:(
[...]

Ja en dat dus al helemaal.. Of zijn er echt nog mensen die heel die discussie over herrie, het afsluiten van dijkjes een andere wegen, enz gemist hebben??
UIteraard. En als zij straks bij een controle hun motor kwijt raken omdat het ding o.a teveel herrie maakt, staan ze vooraan te klagen...

[ Voor 9% gewijzigd door Destruction op 09-08-2022 23:05 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bommes schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:31:
Kom ik net met mijn vrouw en dochtertje terug op de (trap) fiets bij ons huis.
Komt er een buurtgenoot op zijn Harley de straat in rijden.
Ff een flinke rev bij terug schakelen, niet normaal zo hard. Niveau open pijpen zeg maar.
Ik had hem al vaker voorbij horen rijden. Ons dochtertje wordt er steevast wakker van als hij in de avond richting zijn huis rijd.
Nu had ik er wel genoeg van dus ik ben er maar eens achter aan gelopen.

Meneer woont om de hoek hij was net zijn helm af aan het doen toen ik hem op zijn oprit aansprak.
Ik vroeg hem netjes of hij a.u.b. rekening wilde houden met de buurt met zijn luide motor.
De reactie was dat hij geen zin had in dit gesprek en ik van zijn oprit af moest gaan, vervolgens dat zijn "bike road legal" was.
Ik ben met een slagers huppelt je zijn oprit af gesprongen en hem gezegd dat ik daar anders over dacht maar dat ik niet voor die discussie kwam :P

Heb hem verteld dat onze dochter wakker schrikt en in haar bedje ligt te huilen als hij langs is gekomen en dus nogmaals gevraagd om aub rekening te houden daar mee.
Reactie: dat kan niet de bedoeling zijn.
Of hij daar mee bedoelde dat het niet de bedoeling kan zijn dat hij rekening met iemand gaat houden of dat er kinderen wakker worden/huilen.
Geen idee.

Wat is dat toch met dat soort gasten??
Dat hij geen rekening met ons wil houden, geen zin heeft in de discussie is tot daar aan toe.
Maar de overtuiging dat het gewoon okay is om met zo veel herrie rond te rijden.
En daarbij denken of pretenderen dat het legaal is??

Ik heb daar wel eens vaker over gedacht, je zorgt alleen maar voor onnodige negatieve aandacht op je zelf.
Dat wil je toch helemaal niet, je wilt toch een beetje lekker rond rijden, soms wat te hard ergens door een mooi bochtje??
Maar met zulke uitlaten horen ze je 3 dorpen verder als je een beetje gas geeft.
Ja joh dat is wat je wilt?
Wat een mafketel. Misschien eens de wijkagent vragen langs te komen? Vooral als hij altijd rond dezelfde tijd langs komt, is die motor zo geWOKt 8)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• GooBall
[...]

Ik geloof er trouwens ook geen bal van dat een beetje recente Harley zo een kabaal mag maken.
Is het niet meer dat lage tonen, aka degene die vaak uit Harley's komen, makkelijker door muren heen komen?

Het is dat je het zegt... maar zat eens na te denken... mijn K1200R is relatief stil (totdat je voorbij 7-8K toeren gaat) , tenminste dat vind ik zelf, alles wat ik ongeveer tegen kom klinkt harder... laatst zag ik een KTM 390 op de snelweg en ik kon mijn eigen motor geeneens meer horen...

Maar goed, dat is het stomme van motorrijden... de motor is luider (en als het een mooi geluid is, klinkt leuker(voor de liefhebber dan)) voor iedereen om je heen, dan voor de rijder erop.... 8)7

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:55

botoo

💀 too old to die young

vul z'n kenteken in op https://ovi.rdw.nl/ (tab motor&milieu, milieuprestaties) en je kan, bij redelijk recente modellen, zo zien hoeveel (hoe weinig) geluid 'ie mag produceren.

Zo mag de 883 stationair 93 dB(A) en rijdend 77 dB(A)
en de FXDLS (1800) stationair 95 dB(A) en rijdend 78 dB(A)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:10
Hoe werkt dat? Dat je rijdend minder geluid mag produceren? Je zou verwachten dat je motor dan meer geluid maakt?

• UTwizard
  • Laatst online: 16:11
gebruikershaes schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 00:16:
Hoe werkt dat? Dat je rijdend minder geluid mag produceren? Je zou verwachten dat je motor dan meer geluid maakt?
Dat ligt aan de meetmethode, stationair wordt het geluid op ik geloof maar 50-100 cm van de uitlaat gemeten. Rijdend wordt het vanaf een meter of 20 gemeten?

Het zal voor veel mensen heiligschennis zijn, maar de Monster 821 die ik heb gekocht komt met een Termi zonder E-keur, welke dus ook gewoon vervangen gaat worden voor een andere pijp met E-keur (of zelfs origineel), juist om dergelijke situaties als die van van @Bommes te vermijden.

[ Voor 5% gewijzigd door UTwizard op 10-08-2022 00:40 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Bommes

En meteen SORRY naar alle mensen hier welke uiteraard wél netjes rekening houden met anderen én toevallig ook met dat merk motorfiets rijden

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Je post laat nu eigenlijk wel perfect zien hoe slap de huidige maatschappij blijkbaar is geworden als je die disclaimer dr onder moet zetten :P

Als je je aangesproken voelt is dat waarschijnlijk omdat je tot de doelgroep van de satire hoort.

@Bommes : koop/huur/leen/steel een trekker en rijdt over de harley heen, denk dat dat de kleinste kans op problemen geeft :P

leeg

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-O9JXPT7I72xT5sqtue-jbFhTh0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3os1NvFtW9jcfFCigpJxglRJ.jpg?f=fotoalbum_large

Stuur @Grubeater er op af, die krijgt die pijp wel stil.

• Bommes
gebruikershaes schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 00:16:
Volgens mij hebben de recente BMW GS'en een klep in de uitlaat die bij stationair in ieder geval een stuk open staat.
Overigens zijn mijn motoren ook niet origineel in het uitlaat gebied.. :o
De Vespa heeft een Leovinci demper, met e-keur en geïnstalleerde DB killer.
Mijn Guzzi heeft de originele demper maar daar is de cat verwijderd.

Maar ik ga niet lopen revven in een woonwijk (nergens eigenlijk) en rijd gewoon rustig met een laag toerental de straat in en uit.
Dat doe ik met de auto ook, gewoon een beetje fatsoen.
noes schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 23:08:
[...]

Wat een mafketel. Misschien eens de wijkagent vragen langs te komen? Vooral als hij altijd rond dezelfde tijd langs komt, is die motor zo geWOKt 8)
Ja daar had ik wel aan gedacht maar ja ik wil hier ook een beetje fijn wonen.
Heb geen zin in spelletjes en "elkaar pesten".
Ik heb het nu gezegd, doet hij er niets mee dan is dat zo dan spreek ik hem er nog een keer op aan.
En nog eens en nog eens.
@botoo volgens mij is het zo een 883, zo een laag recent model.
Kenteken heb ik niet gezien.

We wonen net als velen dicht op elkaar, houd toch een beetje rekening met elkaar.
Ieder zijn plezier, ik verwacht niet dat zijn bike klinkt als een originele Honda cb500.
Maar net als dat een hond niet op zijn eigen kussen pist mag ik toch wel verwachten dat hij in de wijk een beetje rustig aan doet.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:07

mphilipp

Romanes eunt domus

Bommes schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 08:09:
[...]
Volgens mij hebben de recente BMW GS'en een klep in de uitlaat die bij stationair in ieder geval een stuk open staat.
Ja, dat is ook zo'n raar ding. Die van mij had dat ook (bj 2011 dacht ik), maar die is eruit gehaald. Het enige doel van die klep is om door de geluidskeuring heen te komen. De test wordt gedaan bij 4000tpm meen ik. Dus die klep zal wel boven dat toerental open gaan... Snap niet dat zoiets wordt toegestaan.

En de politie mag er ook best wel wat scherper op controleren. We zien aan de Duitse werkwijze dat het helpt. Iedereen die een weekendje Duitsland doet, stopt zijn dbkiller er weer in of durft niet als de uitlaat sowieso boven het toegestane zit. Dat geeft aan dat handhaving helpt. Maar daar doen ze in Nederland nagenoeg niets aan. Alleen tijdens de TT controleren ze wat strenger.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

[...]
mphilipp schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 08:27:
[...]

Ja, dat is ook zo'n raar ding. Die van mij had dat ook (bj 2011 dacht ik), maar die is eruit gehaald. Het enige doel van die klep is om door de geluidskeuring heen te komen. De test wordt gedaan bij 4000tpm meen ik. Dus die klep zal wel boven dat toerental open gaan... Snap niet dat zoiets wordt toegestaan.
Die klep is om de tegendruk van de uitlaatgassen te vergroten in het lage toerengebied, zo kan de motor onderin meer kracht leveren. Geluid is secundair.

Yamaha was daar (vziw) de eerste mee, EXUP werd dat genoemd.
mphilipp schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 08:27:
En de politie mag er ook best wel wat scherper op controleren. We zien aan de Duitse werkwijze dat het helpt. Iedereen die een weekendje Duitsland doet, stopt zijn dbkiller er weer in of durft niet als de uitlaat sowieso boven het toegestane zit. Dat geeft aan dat handhaving helpt. Maar daar doen ze in Nederland nagenoeg niets aan. Alleen tijdens de TT controleren ze wat strenger.
Daar ben ik het ook helemaal mee eens, maar het blijkt makkelijker te zijn dijkweggetjes af te sluiten dan controles uit te voeren 8)7

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-10 14:48

GSX-MAN

de/het/een

Brazos schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 17:28:
[...]

Grappig, daar ben ik ook mee begonnen. Plat op de tank nog net 170 op de teller. En de 'inboard disc' rem maakt ze wel wat apart. Ze hebben overigens 31pk, dat bij de RDW destijds niet goed is ingevoerd. Bij de RDW staan ze als 31kw, maar dat hebben ze niet. Reed wel leuk, maar ze zijn zo flexibel als een vaatdoek op snelheid. Blokje klonk wel leuk als v-twin met, ik geloof, 14000 toeren?
Ja, je kan 'm qua toeren voorbij het rood trekken, er zit ook geen begrenzer op. De diverse bronnen op internet geven tussen de 40 en 45 pk op, maar het was in elk geval niet heel veel. De flex had ik geen problemen mee, eigenlijk alleen het vermogen. Ik wilde meer, dus kocht die GSX. Dat was in het begin helemaal super, maar bleek een heel onbetrouwbare fiets te zijn. En de Blackbird daarna reed veel beter.

Ik denk dat de conclusie is dat die VTR jeugdsentiment is, maar het daarbij moet blijven.

Slecht idee... Hoe laat?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

noes schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 08:59:
Die klep is om de tegendruk van de uitlaatgassen te vergroten in het lage toerengebied, zo kan de motor onderin meer kracht leveren. Geluid is secundair.
Weet je zeker dat ze dat bij BMW ook zo hebben gemaakt? Ik merk nl dat ze best wel vaak werden verwijderd, ook door dealers. Mijn GSA kwam bij Van Harten vandaan en was van een van hun medewerkers. Die had er een uitlaat van het model daarvoor op laten zetten en die klep weggehaald. Ik meen te hebben begrepen dat BMW het wel zo bracht alsof het voor het geluid was, maar dat het eigenlijk vanwege het geluid was.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• GooBall
Lol.... mijn K1200R mag stationair 94 dB(A) en rijdend "niet geregristreerd" xD
Zal wel komen omdat hij oorspronkelijk uit Duitsland komt. Of zo oud dat er nog geen limiet voor was. xD

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 16:30
GooBall schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 09:42:
Lol.... mijn K1200R mag stationair 94 dB(A) en rijdend "niet geregristreerd" xD
Zal wel komen omdat hij oorspronkelijk uit Duitsland komt. Of zo oud dat er nog geen limiet voor was. xD
Mijn org. NL geleverde R1100GS '98 staat precies hetzelfde....94dB stationair...en rijdend 'niet geregisteerd'.

• gebruikershaes
Ja mijn monster mag ook stationair 92dB produceren. Best veel als je het mij vraagt.

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-11 20:14
Bij mijn Yamaha FZ1S (import uit Zwitserland) is het geluidsniveau stationair 95dB en rijdend ook niet geregistreerd. Heb er zelf een SC Project Oval met E-keur onder en dat klinkt leuk sportief maar vind hem niet zo luid dat het asociaal is. Maat van me heeft een Honda Shadow met Vance & Hines eronder, dat is echt niet te doen zo luid. Maar die was met stock pijpen dan juist weer enorm stil.

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-11 17:59
We wonen net als velen dicht op elkaar, houd toch een beetje rekening met elkaar.
Ieder zijn plezier, ik verwacht niet dat zijn bike klinkt als een originele Honda cb500.
Maar net als dat een hond niet op zijn eigen kussen pist mag ik toch wel verwachten dat hij in de wijk een beetje rustig aan doet.
Vooral aan dat laatste kan ik me ook ontzettend ergeren. Het is niet moeilijk om de wijk in en uit te rijden zonder overdreven toeren te maken. Voor het uitrijden sowieso niet nodig, maar bij het inrijden is het toch gewoon rekening houden met iedereen in je buurt?

• Modz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:03
gebruikershaes schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 09:51:
Ja mijn monster mag ook stationair 92dB produceren. Best veel als je het mij vraagt.
Mijn 848 staat op 95 dB, ook import. Ik weet niet waar deze vandaan komt, toen ik de motor kocht (van een Nederlands bedrijf) werd ze geleverd zonder DB killer. Aangezien ik ook niet de aso wil zijn waar Bommes het over heeft, heb ik zelf maar netjes killers erin gezet. Voor mij is hij nu nog luid zat met de Akrapovic pijpen.

• HikariMisako
Voor de gein even opgezocht wat er bij de K75 geregistreerd staat:
Geluidsniveau stationair97 dB(A)
Geluidsniveau toerental motor4250 min-1
Geluidsniveau rijdendNiet geregistreerd

Ik vind 97 dB ook al enorm hoog, maar dat is dan ook met 4250 toeren? 8)7
Stationair loopt ie 900~1000 en dan hoor je nauwelijks iets.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

mphilipp schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 09:17:
[...]

Weet je zeker dat ze dat bij BMW ook zo hebben gemaakt? Ik merk nl dat ze best wel vaak werden verwijderd, ook door dealers. Mijn GSA kwam bij Van Harten vandaan en was van een van hun medewerkers. Die had er een uitlaat van het model daarvoor op laten zetten en die klep weggehaald. Ik meen te hebben begrepen dat BMW het wel zo bracht alsof het voor het geluid was, maar dat het eigenlijk vanwege het geluid was.
He wat? ;)

Ja, voor zover ik weet is het voor low-down vermogen gedaan. Zat ook al op de K1300, S1000 (ook eerste gen) en dacht ook de R1200 LC. Dat was allemaal nog Euro4, dus het was in ieder geval niet noodzakelijk voor Euro5 emissie/geluideisen.

• gebruikershaes
@HikariMisako Is dat met of zonder uitlaat? 8)7

Ik wilde net ff een ritje doen. Loop ik m'n schuur in, zie ik dat ik een lekke band heb :N .

Hoe lossen jullie zo iets op? Heb een motorzaak op ongeveer 1km bij me vandaan. Ik zou de band kunnen oppompen en het er op wagen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/csAzkWmzh2yXvWzO93smC4bvEbs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JdyHt1dErx928chK0OWEHntx.jpg?f=fotoalbum_large

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-11 10:25
[...]

Mijn Guzzi heeft de originele demper maar daar is de cat verwijderd.
Ik twijfel er niet aan dat je gelijk hebt dat deze man een onacceptabele hoeveelheid geluid produceert, en ik zou ook zeker zeggen kijk of je de politie een meting kan laten doen. Ik heb zelf net zo goed een hekel aan dit soort aso's met te luide motoren.

Maar, als we het dan toch over legaliteit hebben, zit je hier volgens mij zelf ook verkeerd. Ik vind dan weer wel dat je hem moeilijk kan aanspreken op legaliteit van zijn motor als je eigen motor ook niet aan legale eisen voldoet.

Want op deze manier kom je in de subjectieve discussie terecht; "mijn motor is niet legaal maar ik vind het bij mij wel meevallen, maar bij jou gaat het echt te ver." Hij vind natuurlijk zelf ook dat zijn eigen motor een acceptabel geluidsniveau produceert.

🇺🇦

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

gebruikershaes schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:30:

Ik wilde net ff een ritje doen. Loop ik m'n schuur in, zie ik dat ik een lekke band heb :N .

Hoe lossen jullie zo iets op? Heb een motorzaak op ongeveer 1km bij me vandaan. Ik zou de band kunnen oppompen en het er op wagen.

[Afbeelding]
Met het losse wiel naar de motorzaak.

Ze moeten ook maar net tijd hebben.

• Nycrea

[Afbeelding]
Weet je waar het lek zit? Ik zie op het plaatje zo gauw niet het lek zitten. Je kan hem oppompen en kijken hoe hard hij leegloopt. Of even het lek pluggen.

🇺🇦

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:19
MikeyMan schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:34:
[...]

Met het losse wiel naar de motorzaak.

Ze moeten ook maar net tijd hebben.
^---

Ook weer wat goedkoper dan met de gehele motor komen, scheelt je weer demontage/montagekosten. *O*

• HikariMisako
Ik gok zonder op 10cm afstand :')
Band oppompen en er een stukje mee wandelen? Het is geen plezier maar 1km is te overzien denk ik?

• gebruikershaes
Ik zal zo eens de motorzaak bellen, om te kijken of ze tijd en de juiste band hebben. Maar betekent dit altijd een nieuwe band? Een plug is een tijdelijke oplossing?

• Nycrea
gebruikershaes schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:40:
Ik zal zo eens de motorzaak bellen, om te kijken of ze tijd en de juiste band hebben. Maar betekent dit altijd een nieuwe band? Een plug is een tijdelijke oplossing?
Plug kan wel tijdelijk maar het advies is altijd meteen vervangen, dat is veiliger.
Ik heb zelf ook wel vaker nog 1000+KM doorgereden met een plug er in, maar ja het is wel een risico.
Als je voor tijdelijk pluggen gaat zou ik altijd voor zo'n "beef strip" aanraden, als deze weer lek gaat is het meestal niet in een keer catastrofaal, maar meer geleidelijk. Van die mushroom plugs kunnen er in een keer uit knallen met als gevolg een band die ineens plat is, niet fijn als je net in de bocht hangt.

🇺🇦

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

gebruikershaes schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:40:
Voorraad is idd ook nog een ding tegenwoordig.

@Bommes hoewel het natuurlijk vooral gedrag is, vind ik wel wat van het überhaupt rondrijden met niet-oem uitlaten. Het wordt al een steeds groter drama met alle wegafsluitingen. Laten we vooral het geluid binnen de perken houden :X

[ Voor 26% gewijzigd door MikeyMan op 10-08-2022 10:55 ]

• gebruikershaes
En vakantieperiode.... Ze hebben pas ruimte in de week van 30 augustus. En ik heb sinds vandaag vakantie. Kon niet op een slechter moment gebeuren. Ik heb nog wel een paar bandenlichters van m'n fiets :+

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

gebruikershaes schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:54:
En vakantieperiode.... Ze hebben pas ruimte in de week van 30 augustus. En ik heb sinds vandaag vakantie. Kon niet op een slechter moment gebeuren. Ik heb nog wel een paar bandenlichters van m'n fiets :+
Wiel eraf, en rondbellen :9

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Maar ik ga niet lopen revven in een woonwijk (nergens eigenlijk) en rijd gewoon rustig met een laag toerental de straat in en uit.
Dat doe ik met de auto ook, gewoon een beetje fatsoen.
Idem hier. Ik blijf er bij dat de meeste overlast vanuit je pols komt en da's nou net waar je heel makkelijk iets aan kan doen. Een te losse pols geeft ook bij volledig legale motoren geluidsoverlast.

Mijn 883 heeft af fabriek geen DB killers in en ik heb ze er ook nooit ingezet, is imho niet nodig (en navraag bij div. buren bevestigt dat). De nieuwe Dyna is een heel stuk luidruchtiger, niet zo vreemd vanwege de veel grotere cyliderinhoud. Eerst ff aankijken hoe het in de praktijk uitpakt maar daar zal ik ws wel een DB killer oplossing voor gaan zoeken,

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 16:30
Nycrea schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:35:
[...]

Weet je waar het lek zit? Ik zie op het plaatje zo gauw niet het lek zitten. Je kan hem oppompen en kijken hoe hard hij leegloopt. Of even het lek pluggen.
Zelf online een band bestellen kan erg lonend zijn. Ook al kost monteren daarna wellicht nog €35.
Legio goedkope aanbieders...Grip500...Oponeo...Tirendo...Bandenleader....Topbanden.

• Chakotay
@gebruikershaes ik ga bijna altijd met een los wiel naar de bandenzaak. Scheelt uurloon betalen om het ding eruit te schroeven, en als ze alleen een bandje om hoeven te leggen is de kans ook groter dat je even tussendoor kan.

• JustC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:55
Kom mij ook maar even melden hier.

Kom zelf uit omgeving noord-brabant. Ben trouwens nog wel op zoek naar een leuke route in de buurt nu is het eigenlijk vaak hetzelfde rondje en Calimoto vind ik wat tegenvallen hierin.

Heb sinds vorig jaar een Dorsoduro 750 , veel motoren al gehad (R6 , CBR100RR , KTM 950 , Z1000 , Tuono Gen 1 , RSV Mille R) maar deze motor doet iets met mij het brengt weer plezier terug in het rijden.

Hoeft niet hard te gaan maar gewoon lekker bochtjes pakken , mooi geluid , goede zit alleen het tanken na ongeveer 120KM is een dingetje soms.

Wat upgrades gedaan vooral om de motor beter te laten lopen want ze bokken nogal als ze niet aangepakt zijn.

Nu nog DB killers scoren had de uitlaten 2dehands gekocht maar daar zaten universele in en die dempte eigenlijk zo goed als niks. Hij is te luid maar nog wel redelijk beschaafd maar Duitsland zou ik er niet mee aan durven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C_EmflISwBOnmYgArg5YYbl-3oY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FSm6Kbux2a9HCFlbso5QLMJN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door JustC op 10-08-2022 11:58 ]

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

[Afbeelding]
Dat heb ik 3x gehad. De eerste keer buiten in het centrum van Amsterdam: pechhulp gebeld, die komen met een oplader waar 10 miljoen auto's op passen voor 1 motor :+

De tweede keer was bij mij in de garage onder het appartement, pechhulp gebeld, samen de motor met slippende koppeling en licht gas geven naar boven geduwd en daar op de oplegger gezet.

De derde keer was met een motor met automaat (Honda VFR1200F DCT) en die heb ik gewoon met lekke band naar boven gereden. Niet aan te raden voor kortere stukken natuurlijk, maar het ging prima voor iets van 20 meter.

In jouw geval zou ik, als je pechhulp hebt, ook gewoon die lui bellen en de motor laten vervoeren naar je bandenspecialist. Daar kijken naar het probleem.

In twee van mijn gevallen was de band erg diep geraakt en gewoon stuk. Maar de laatste keer kon er gewoon zo'n plug in die vervolgend nog makkelijk 20.000km prima bleef zitten :)

Dus niet zomaar de band vervangen ;)

• Bommes
Nycrea schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:33:
[...]

Ik twijfel er niet aan dat je gelijk hebt dat deze man een onacceptabele hoeveelheid geluid produceert, en ik zou ook zeker zeggen kijk of je de politie een meting kan laten doen. Ik heb zelf net zo goed een hekel aan dit soort aso's met te luide motoren.

Maar, als we het dan toch over legaliteit hebben, zit je hier volgens mij zelf ook verkeerd. Ik vind dan weer wel dat je hem moeilijk kan aanspreken op legaliteit van zijn motor als je eigen motor ook niet aan legale eisen voldoet.

Want op deze manier kom je in de subjectieve discussie terecht; "mijn motor is niet legaal maar ik vind het bij mij wel meevallen, maar bij jou gaat het echt te ver." Hij vind natuurlijk zelf ook dat zijn eigen motor een acceptabel geluidsniveau produceert.
Je hebt gelijk daarom heb ik hem ook niet daarop aangesproken.
Het ging over de beheersing van zijn pols zoals @botoo ook schrijft.
Mijn grasmaaier is ook gewoon "legaal" als ik elke zondagochtend om half 8 onder zijn slaapkamer raam het gras kom maaien (er even vanuit gaande dat dat mijn gras is) doet het niet echt meer toe dat het legaal is denk ik.
Dat is gewoon niet fatsoenlijk.

Beetje rekening houden met elkaar en in het geval van zo een Harley die extreem veel herrie maakt kun je wel verwachten dat het wat eerder opvalt. In negatieve zin.

Ter illustratie hoe het namelijk ook kan:
Op mijn vorige adres had ik een buurman + vrouw wonen die beide ook Harley reden.
Daarnaast waren ze Harley clublid en hun erg grote perceel was vast verzamel punt van menig ritje/BBQ/enz.
Dat perceel zat recht achter ons vorige huis/tuin.

Daar hadden we nooit overlast van, ja je hoort die 20 Harleys wel degelijk die daar verzamelden.
Maar geen van die gasten was onnodig aan het revven, ze hielden gewoon rekening met de omwonenden.
Deze ene overbuurman waar ik gisteren mee "gesproken" heb veroorzaakt in zijn eentje meer overlast dan die 20 tal club leden bij elkaar :N

• mambo No5
  • Laatst online: 10:38

mambo No5

Bad Apple?

'Fucks sake

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mo3KWtPLcCfCDLxk3rkLsAdd1CE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cQ9CJQi74YBxrbKUx7Cng6YM.jpg?f=user_large

Diagnose dealer: defecte dynamo en mogelijk ook een defecte spanningsregelaar, maar dat kan pas correct gemeten worden als de dynamo geleverd is en er in zit. Levertijd: 1,5 tot 2 weken. Los van dat ik 'm nodig heb voor woon-werk momenteel heb ik begin september zomervakantie. Bah. ;(

Had al een paar keer problemen met uitval van de motor en had om die reden zelf er al een nieuwe accu in gemonteerd, maar dat was dus niet het (enige) probleem klaarblijkelijk. Lang leve de ANWB in dit geval.

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

• Nycrea
JustC schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 11:57:
Kom mij ook maar even melden hier.

Kom zelf uit omgeving noord-brabant. Ben trouwens nog wel op zoek naar een leuke route in de buurt nu is het eigenlijk vaak hetzelfde rondje en Calimoto vind ik wat tegenvallen hierin.

Heb sinds vorig jaar een Dorsoduro 750 , veel motoren al gehad (R6 , CBR100RR , KTM 950 , Z1000 , Tuono Gen 1 , RSV Mille R) maar deze motor doet iets met mij het brengt weer plezier terug in het rijden.

Hoeft niet hard te gaan maar gewoon lekker bochtjes pakken , mooi geluid , goede zit alleen het tanken na ongeveer 120KM is een dingetje soms.

Wat upgrades gedaan vooral om de motor beter te laten lopen want ze bokken nogal als ze niet aangepakt zijn.

Nu nog DB killers scoren had de uitlaten 2dehands gekocht maar daar zaten universele in en die dempte eigenlijk zo goed als niks. Hij is te luid maar nog wel redelijk beschaafd maar Duitsland zou ik er niet mee aan durven.

[Afbeelding]
Gaaf ding! Nadeel aan de Dorsoduro vind ik altijd wel dat ik eigenlijk geen idee heb hoe je dat nou uit moet spreken :9

🇺🇦

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:17
Nycrea schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 13:39:
[...]

Gaaf ding! Nadeel aan de Dorsoduro vind ik altijd wel dat ik eigenlijk geen idee heb hoe je dat nou uit moet spreken :9
Met je vingers allemaal bij elkaar in een punt en dan je polsen omhoog en je hand omhoog gebogen. :+

• Bommes
mambo No5 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 12:44:
'Fucks sake

[Afbeelding]

Diagnose dealer: defecte dynamo en mogelijk ook een defecte spanningsregelaar, maar dat kan pas correct gemeten worden als de dynamo geleverd is en er in zit. Levertijd: 1,5 tot 2 weken. Los van dat ik 'm nodig heb voor woon-werk momenteel heb ik begin september zomervakantie. Bah. ;(

Had al een paar keer problemen met uitval van de motor en had om die reden zelf er al een nieuwe accu in gemonteerd, maar dat was dus niet het (enige) probleem klaarblijkelijk. Lang leve de ANWB in dit geval.
Vstrom 1000 heeft het probleem gehad dat de magneten van de dynamo los laten.
Slecht gelijmd, slechte lijm, waardoor ze naar elkaar toe schuiven.
Spanning is dan nog wel maar te weinig om te laden.
Ik heb voor mijn Vstrom ook een keer voor niets een nieuwe accu gekocht.
Uiteindelijk het ding maar ingeruild want het is best een werkje om te fixen.
Volgens mij geld dit ook voor de 650 zoals jij hebt.

• gebruikershaes
Heb de boosdoener gevonden. Druk er wel een prop in. Zie wel hoe lang die het volhoudt. Zonde anders, het bandje zit er nog geen 2k onder. Wel twee gaatjes, alleen lijkt het alsof alleen de onderste er diep in zat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/anADcxU5IuXt76OnARmIyiY5l9s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RKBAOcW6AnYt1KH88z3iNPV0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door gebruikershaes op 10-08-2022 14:33 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bij een autoband zou ik er wel een prop in schieten. Op de motor gooi ik er gelijk een nieuwe onder. Wil daar echt geen risico mee lopen.

• mambo No5
  • Laatst online: 10:38

mambo No5

Bad Apple?

Bommes schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 14:07:
[...]

Vstrom 1000 heeft het probleem gehad dat de magneten van de dynamo los laten.
Slecht gelijmd, slechte lijm, waardoor ze naar elkaar toe schuiven.
Spanning is dan nog wel maar te weinig om te laden.
Ik heb voor mijn Vstrom ook een keer voor niets een nieuwe accu gekocht.
Uiteindelijk het ding maar ingeruild want het is best een werkje om te fixen.
Volgens mij geld dit ook voor de 650 zoals jij hebt.
Gezien de prijsopgaaf van de dealer ga je daar waarschijnlijk gelijk in krijgen. Ik houd m'n hart vast dat er niet meer defect is. :/

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

• Bommes
mambo No5 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 15:14:
[...]

Gezien de prijsopgaaf van de dealer ga je daar waarschijnlijk gelijk in krijgen. Ik houd m'n hart vast dat er niet meer defect is. :/
Zoek maar eens op google, het bouwjaar van jouw v-strom en iets met de dynamo.
Het is zelf te fixen met goede Loctite metaal lijm en wat gereedschap. Ik had daar geen in meer in.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:25

[Afbeelding]
Ik heb je nieuwe post al gezien; die zou ik zelf proppen en kijken of ik die band alsnog kan oprijden.

Ik heb zelf de motorgaragist ook 2 km van huis vandaan. Dus desnoods de compressor er even op zetten, en de motor daar rustig naartoe rijden. Scheelt wel dat dat allemaal binnendoorweggetjes zijn. Desnoods duw ik de motor daar nog naartoe. Al gaat dat met deze temperaturen en een platte band wat minder van harte. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Bommes
DrivinUCrazy schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 15:45:
Desnoods duw ik de motor daar nog naartoe. Al gaat dat met deze temperaturen en een platte band wat minder van harte. :+
Been there done that... :o
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/08/1660141810-350-x-350px-19959387_10211742382269344_5912098129350727278_n.jpg

• gebruikershaes
DrivinUCrazy schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 15:45:
[...]

Ik heb je nieuwe post al gezien; die zou ik zelf proppen en kijken of ik die band alsnog kan oprijden.

Ik heb zelf de motorgaragist ook 2 km van huis vandaan. Dus desnoods de compressor er even op zetten, en de motor daar rustig naartoe rijden. Scheelt wel dat dat allemaal binnendoorweggetjes zijn. Desnoods duw ik de motor daar nog naartoe. Al gaat dat met deze temperaturen en een platte band wat minder van harte. :+
Heb hem toch maar weggebracht. Las was horrorverhalen op motorforum en vond dat piece of mind wel 200 euro waard was. Dan hoef ik er niet meer aan te denken. Motorport wilde 260 euro, maar de lokale specialist doet het voor 185 inc band en montage. Prima deal :).

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Voor € 200 zou ik dat stukje gemoedsrust ook nemen, maar die horrorverhalen hoef je ook niet al te serieus nemen dat zijn maar als te vaak 'kijk mij, ik . . . <insert aangedikt verhaal >'.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:45

_Apache_

For life.

Band oppompen, houdt ie voor een paar minuten druk? Alsin, boven 1.5b blijven? Voorzichtig heen rijden.
Houdt ie geen druk? En kan je het wiel loshalen? Met alleen velg en naar de bandenboer.
Niet kunnen loshalen? juiste gereedschap kopen. :+

En band zonder druk is na een paar honderd meter helemaal kapot. :X

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• gebruikershaes
Ja true. En het is allemaal vriend van kennis van etc. Mja toch wat gemoedsrust idd.

[ Voor 17% gewijzigd door gebruikershaes op 10-08-2022 19:05 ]

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
Mijn vriendin had dat net na aankoop van nieuwe motor ook. 600km op teller 😅

Man van de anwb “het zit op het stuk wat je gebruikt dus ik zou altijd nieuwe band aanraden. Maar het kan wel gewoon”

Garagist zei “weet je erg lullig ik gooi er voor 100 euro een nieuwe op!” 👌 topper want dat was kostprijs excl. arbeid gok ik.

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Driewielers, wie is er niet groot mee geworden.
Kennelijk toch bijna 1000 Amerikanen dus niet. :X

F9 had er al eerder een video over:

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Nycrea
Aan het eind is zijn conclusie eigenlijk dat 4 wiel ATVs net zo erg zijn, want die hebben hetzelfde probleem dat onervaren rijders zichzelf het graf in rijden.

🇺🇦

• DrivinUCrazy
HikariMisako schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:18:
Voor de gein even opgezocht wat er bij de K75 geregistreerd staat:
Geluidsniveau stationair97 dB(A)
Geluidsniveau toerental motor4250 min-1
Geluidsniveau rijdendNiet geregistreerd

Ik vind 97 dB ook al enorm hoog, maar dat is dan ook met 4250 toeren? 8)7
Stationair loopt ie 900~1000 en dan hoor je nauwelijks iets.
Stationair betekent hier in stilstand. Dat meet makkelijker. ;) Dat is niet het stationaire toerental.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

gebruikershaes schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 18:38:
[...]
Heb hem toch maar weggebracht. Las was horrorverhalen op motorforum en vond dat piece of mind wel 200 euro waard was. Dan hoef ik er niet meer aan te denken. Motorport wilde 260 euro, maar de lokale specialist doet het voor 185 inc band en montage. Prima deal :).
Een prop is een oplossing om bij de garage te komen wanneer je een keer zin/tijd hebt, een pluutje (van binnenuit) is een oplossing om de band op te kunnen rijden zonder er over na te denken.
Een en ander hangt af van de locatie van de lekkage, maar het overgrote deel valt er mee te fixen (en heb zelf ook vaak zat pluutjes gezet, de personen die veel reden hebben de band zonder uitzondering opgereden zonder problemen, de rest ook zonder problemen, maar die reden die band gewoon niet op :P)

Onze bekende F9 heeft er ook al eens een filmpje over gemaakt;

leeg

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

Ik rij al zo'n 10k kilometer met een prop in mijn band. Had de band net 1,5k km en er zat een spijker in. Zo'n "bacon strip" (zie filmpje hierboven) erin gedaan en sindsdien geen problemen. Ook niet met 240 km/h op de Autobahn.
Ik geloof het allemaal wel...

XBL: DonFrans

• Modz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:03
Dat is het ding met dit soort maatregelen, het gaat meestal goed, maar kan ook goed fout gaan. Je verhoogt je risico en het is aan jezelf of je dat accepteert. Er zullen altijd mensen zijn bij wie hij de eerste bocht eruit vliegt en er zullen altijd mensen zijn die er 10k+ km mee rijden.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Alleen zijn die eerste groep altijd de "van horen zeggen via de achterneef van de kennis van de overbuurvrouw" gevallen en de tweede groep uit 1e hand.

Maar als je graag een nieuwe band aftikt, prima, geef de oude maar aan mij, duw ik dr wel een pluutje in (aangezien ie dr dan toch al af ligt) :+

leeg

• Source90
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Tiger voor grote beurt afgegeven en de scrambler meegekregen. Leuk speeltje, mis wel mijn spiegels en windbescherming :p
Roffeltje is wel een leuke bijkomstigheid.
Mijn E1 matcht alleen niet helemaal met de motor 😅

Mocht Blom meelezen, dank voor het uitproberen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Source90 op 11-08-2022 14:11 ]

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Eerste lekke band met de motor was ik ook van doe er maar een nieuwe op. Tweede keer met nog geen 1000 km op de band een prop er in, en de band ook compleet op gereden. Eerste weken goed de druk in de gaten gehouden, na de tijd echt niet meer naar omgekeken. Zolang het achter in het loopvlak zit.

Beide keren waren wel de achterband. Met voorband zou ik wel iets voorzichtiger zijn.

• gebruikershaes
4x2 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 06:55:
[...]

Een prop is een oplossing om bij de garage te komen wanneer je een keer zin/tijd hebt, een pluutje (van binnenuit) is een oplossing om de band op te kunnen rijden zonder er over na te denken.
Een en ander hangt af van de locatie van de lekkage, maar het overgrote deel valt er mee te fixen (en heb zelf ook vaak zat pluutjes gezet, de personen die veel reden hebben de band zonder uitzondering opgereden zonder problemen, de rest ook zonder problemen, maar die reden die band gewoon niet op :P)

Onze bekende F9 heeft er ook al eens een filmpje over gemaakt;
[YouTube: This Tire Plug Can Kill You – How to Best Fix a Flat]
Ja heb nog naar zo’n pluutje gevraagd, maar zelfs dat wilde niemand doen. Lijkt me idd dat dat een prima oplossing is.

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:07
Ik kwam toevallig dit tegen op een oud mf-topic. Iemand had daar een polletje geplaatst over proppen en parapluutjes in banden:

nooit prop/paraplu gehadStemmen: 171 33,3%
prop gehad en goed gegaanStemmen: 18035,0%
prop gehad en niet goed gegaanStemmen: 101,9%
paraplu gehad en goed gegaanStemmen: 14828,8%
paraplu gehad en niet goed gegaanStemmen: 51,0%

Doe ermee wat je wilt ;)

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• Thalaron
Maar niet goed gegaan... had dat uiteindelijk te maken met de reparatie of iets anders? Dat zal denk ik niet altijd geheel duidelijk zijn.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Thalaron schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:59:
Maar niet goed gegaan... had dat uiteindelijk te maken met de reparatie of iets anders? Dat zal denk ik niet altijd geheel duidelijk zijn.
Dat zal je nooit weten. Als je wat dan ook niet goed uitvoert, gaat het niet goed. Een bougie indraaien kan ik ook verprutsen als het moet, ook al is het een van de simpelste handelingen (tenzij BMW boxer natuurlijk :+ )

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:07
Thalaron schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:59:
Ik zag 1 reactie met "plug is eruit gevlogen bij 200 km/h" zonder verdere uitleg. Verder had ik geen zin om 20 pagina's aan forum door te bladeren.

In ieder geval gaat het dus bijna altijd goed, maar een enkele keer niet (al dan niet door debiele snelheden of slechte reparaties).

Verder moet iedereen zelf maar even kijken of ze het (minimale) risico willen lopen. Ik denk dat ik zelf toch voor vervanging zou gaan.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• Source90
geert_s schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:15:
[...]

Ik zag 1 reactie met "plug is eruit gevlogen bij 200 km/h" zonder verdere uitleg. Verder had ik geen zin om 20 pagina's aan forum door te bladeren.

In ieder geval gaat het dus bijna altijd goed, maar een enkele keer niet (al dan niet door debiele snelheden of slechte reparaties).

Verder moet iedereen zelf maar even kijken of ze het (minimale) risico willen lopen. Ik denk dat ik zelf toch voor vervanging zou gaan.
Zou zelf ook niet 200 gaan rijden met een plug :')

• DrivinUCrazy
Gezond verstand blijft inderdaad belangrijk.
Zelf heb ik eens een band met een noodreparatie gerepareerd, en thuis direct vervangen. Die was richting het einde van zijn levensduur, maar nog belangrijker: die ging lek met duo én volle bepakking. Het lek was zo groot dat ik het laatste stuk op een vrijwel platte band heb gereden tot ik veilig kon stoppen. Bij het verwijderen van de metaalsplinter die er in zit, kwam er ook vrijwel geen pufje lucht meer uit. Het karkas van die band was vast en zeker beschadigd.
Maar ok, gerepareerd, netjes opgepompt, en onderweg bij enkele tankstations de druk gecontroleerd. De reparatie was geslaagd, en prima mee thuis gekomen.

Een andere band ging na 1800km lek. Pa is gewend losse schroeven in zijn broekzak te stoppen, en daarbij strooit hij nog wel eens wat rond. ;) Ook die band gewoon gepropt en volledig opgereden. Maar die band is lekgeraakt en in de garage leeggelopen. Bij de volgende keer pakken duwde dat heel zwaar. Die band zelf heeft dan ook niet veel geleden van dat lek omdat er niet met een zachte band is gereden.

Echter, daarmee rijd ik dan ook geen 200km/h meer. Alsnog, bij 130 of een beetje meer, we blijven wel motorrijders, kun je óók hard op je bek gaan. ;)

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
Precies dat, een spijker zorgt meestal voor een mooi rond gat, dan geloof ik een plug ook wel in de meeste gevallen.
Maar als je bijvoorbeeld een mes of iets vlaks hebt wat een snee veroorzaakt kan ik mij voorstellen dat het eventueel nog verder zou kunnen uitscheuren.

Inderdaad gezond verstand is een tool die het handigst is :)

Edit: het is net als met het ABS verhaal van laatst, als je je dan toch druk maakt in je hoofd kan ik mij voorstellen dat het een beetje rust geeft als je gewoon een nieuwe band erop gooit... en voor iedereen is dat anders ook financieel gezien natuurlijk.

[ Voor 27% gewijzigd door kneusteun op 11-08-2022 13:22 ]

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:59
Source90 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:14:
***members only***

Tiger voor grote beurt afgegeven en de scrambler meegekregen. Leuk speeltje, mis wel mijn spiegels en windbescherming :p
Roffeltje is wel een leuke bijkomstigheid.
Mijn E1 matcht alleen niet helemaal met de motor 😅

Mocht Blom meelezen, dank voor het uitproberen :)
Leveren ze eindelijk British Racing Green af-fabriek? <3 <3 <3

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:47

PinusRigida

I put the p in pool.

Vorige week snelheidsboete gekregen, was letterlijk m'n eerste verkeersovertreding in meerdere jaren, 2, 3, kan het me zelfs niet meer herinneren, zolang is het geleden en ik ben bijna dagelijks de baan op behalve tijdens m'n verlof, toppunt van al is dat deze overtreding dus dateert van ... tijdens m'n verlof... 8)7

Voor de duidelijkheid: dit is geen rant, ik betaal gewoon de boete zonder zeuren.

...maar toch: 3km/u te ""snel""... (niet gecorrigeerd 9km/u)... 62,06 euro! ;w

Ben ik de enige die vindt dat het tijd wordt dat ze in hun databanksysteem implementeren dat ze je historiek meenemen in de beslissing?! ik weet dat het kàn...

- registratie overtreding via toestel (vast of mobiel doet er niet toe)

- koppeling binnen databank via nummerplaat aan je ID, op dat moment hebben ze je historiek sowieso al want alles wordt toch geregistreerd.

- parameters instellen: maximale snelheid [waarde] met xx% overschreden -dus je reed overdréven snel- = sowieso boete, ongeacht je historiek.
Nog steeds te snel maar nog binnen dat eerdergenoemde percentage >>> systeem kijkt naar boetehistoriek die al in databank staat >>> persoon werd al x of xx aantal keer beboet tussen [datum] en [datum] = toch nog boete.
Geen historiek, of laatste overtreding te lang geleden [datumwaarde huidige overtreding correleren met datumwaarde laatste overtreding] >>>> meer dan xxx aantal dagen geleden en snelheid niet xx% boven maximaal toegestane waarde = geen boete.

Mja, ik weet... utopisch... maar het is gewoon een makkelijk excuus en een dooddoener van jewelste om te zeggen "men moet ergens een lijn trekken"... dat dateert nog van toen iemand het allemaal manueel moest doen maar nu: al het bovenstaande kan automatisch vanaf dat het geprogrammeerd is... In vele andere dingen is de lijn die ze trekken wél afhankelijk van je historiek: bvb. strafblad. dus daar kan het wel.

"De wet is voor iedereen gelijk" dat klopt maar (enfin, laat me niet beginnen over fiscaliteit want dan dreigt deze post écht te ontsporen) maar goed, het gelijkheidsprincipe idd...

Dus persoon A die de laatste 3 jaar niet wordt geflitst betaalt bij z'n eerstvolgende -belachelijk kleine- overtreding, zonder enige coulance dezelfde boete als persoon B die dit jaar al voor de 28'ste keer werd geflitst?

Wat is daar "gelijk" aan?

Het verschil is toch duidelijk:

- Persoon B moet ontmoedigd worden en met wat geluk zal dat ontmoedigen nog lukken ook want hij is iedere keer (minstens!) 62 euro kwijt, en terecht: want hij bewijst maar moeilijk te leren. Persoon B krijgt boetes tot hij het leert -of tot hij zich moet gaan verantwoorden voor de rechtbank.

- Persoon A heeft heel erg eventjes 'a momentary lapse of focus' gehad en z'n historiek bewijst z'n verantwoordelijke houding in het verkeer, ondanks dat ie nu even een fractie te snel reed.

...en voordat je roept "jamaar die momentary lapses of focus kunnen óók gevaarlijk zijn" klopt, vandaar de implementatie van een maximumwaarde waarna sowieso, ongeacht de historiek, zal beboet worden.

Zo, nu kannie weer verder. dankjewel! >:)

Edit: situatie in België, boetebedrag kan verschillen met NL, geen idee eigenlijk: 62,06 is bij ons de minimumboete...

[ Voor 7% gewijzigd door PinusRigida op 11-08-2022 18:22 ]

• Thalaron
Toch bijzonder dat ze bij het lessen adviseren/aanleren om 10KM/h harder te rijden dan het limiet want; veiliger. Sinds de 100KM/h op de snelweg merk ik dat +30KM/h veiliger is (ik kom amper op de snelweg maar toch).

Een uitzondering voor motoren is mijn inziens ook niet nodig, maar bekeuringen tot 10KM/h zouden ze (buiten woonwijken (15) en bij wegwerkzaamheden om) gewoon niet moeten bekeuren. Van mij mag men dan wel bij meer dan 10 (man correctie) exponentieel omhoog gaan.

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:47

PinusRigida

I put the p in pool.

Thalaron schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 17:57:
Toch bijzonder dat ze bij het lessen adviseren/aanleren om 10KM/h harder te rijden dan het limiet want; veiliger. Sinds de 100KM/h op de snelweg merk ik dat +30KM/h veiliger is (ik kom amper op de snelweg maar toch).
Is ook niet abnormaal vermits in de praktijk iedereen en z'n schoonmoeder toch standaard sneller rijdt dan de maximum toegelaten snelheid. Ook hier alweer: BE >><< NL. Ik weet dat verkeerspolitie bij jullie wel -zeker op snelwegen- een pak ijveriger is.
Bij ons rijdt iedereen standaard 130 140 i.p.v. 120, als je 120 rijdt komt men bumperkleven en steken ze je zelfs rechts voorbij, is niks veilig aan; het verkeer volgen -zolang het geen laagvliegers zijn natuurlijk- is automatisch veiliger.

...en natuurlijk vind ik niet dat je je iets moet aantrekken van bumperklevers, maar daar gaat het niet echt om: het is voor iedereen, inclusief jezelf veiliger als snelheidsverschillen tussen voertuigen onderling zo klein mogelijk zijn en men min-of-meer z'n snelheid aan elkaar aanpast en de realiteit is nu eenmaal -i.i.g. bij ons- dat dat standaard zo'n 10 à 15km/u sneller is dan wat wettelijk is toegestaan. >>> dus die wettelijk toegelaten maximumsnelheid aanhouden is bijgevolg gevaarlijker dan je snelheid aanpassen aan het verkeer.
Een uitzondering voor motoren is mijn inziens ook niet nodig, maar bekeuringen tot 10KM/h zouden ze (buiten woonwijken (15) en bij wegwerkzaamheden om) gewoon niet moeten bekeuren. Van mij mag men dan wel bij meer dan 10 (man correctie) exponentieel omhoog gaan.
Idd.

[ Voor 23% gewijzigd door PinusRigida op 11-08-2022 18:21 ]

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

PinusRigida schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 18:11:
[...]

Bij ons rijdt iedereen standaard 130 140 i.p.v. 120, als je 120 rijdt komt men bumperkleven en steken ze je zelfs rechts voorbij, is niks veilig aan; het verkeer volgen -zolang het geen laagvliegers zijn natuurlijk- is automatisch veiliger.

...en natuurlijk vind ik niet dat je je iets moet aantrekken van bumperklevers, maar daar gaat het niet echt om: het is voor iedereen, inclusief jezelf veiliger als snelheidsverschillen tussen voertuigen onderling zo klein mogelijk zijn en men min-of-meer z'n snelheid aan elkaar aanpast en de realiteit is nu eenmaal -i.i.g. bij ons- dat dat standaard zo'n 10 à 15km/u sneller is dan wat wettelijk is toegestaan. >>> dus die wettelijk toegelaten maximumsnelheid aanhouden is bijgevolg gevaarlijker dan je snelheid aanpassen aan het verkeer.

[...]

Idd.
Hier ook, vooral sinds het overal 100km/u is. Sommigen dan, anderen rijden vrolijk 95km/u op de middenbaan.

Ik vind zelf ook, een (klein, zeg 20km/u) snelheidsverschil tussen de banen maakt het verkeer logischer en prettiger. Als iedereen ~100 km/u rijdt op de 5 baans A4 in de trajectcontrole lijkt het wel een free-for-all, iedereen rijdt maar ergens.

• FnordySquare47
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14:19

FnordySquare47

Cool-Inc.net

PinusRigida schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 17:52:
Vorige week snelheidsboete gekregen, was letterlijk m'n eerste verkeersovertreding in meerdere jaren, 2, 3, kan het me zelfs niet meer herinneren, zolang is het geleden en ik ben bijna dagelijks de baan op behalve tijdens m'n verlof, toppunt van al is dat deze overtreding dus dateert van ... tijdens m'n verlof... 8)7

Voor de duidelijkheid: dit is geen rant, ik betaal gewoon de boete zonder zeuren.

...maar toch: 3km/u te ""snel""... (niet gecorrigeerd 9km/u)... 62,06 euro! ;w

Ben ik de enige die vindt dat het tijd wordt dat ze in hun databanksysteem implementeren dat ze je historiek meenemen in de beslissing?! ik weet dat het kàn...

- registratie overtreding via toestel (vast of mobiel doet er niet toe)

- koppeling binnen databank via nummerplaat aan je ID, op dat moment hebben ze je historiek sowieso al want alles wordt toch geregistreerd.

- parameters instellen: maximale snelheid [waarde] met xx% overschreden -dus je reed overdréven snel- = sowieso boete, ongeacht je historiek.
Nog steeds te snel maar nog binnen dat eerdergenoemde percentage >>> systeem kijkt naar boetehistoriek die al in databank staat >>> persoon werd al x of xx aantal keer beboet tussen [datum] en [datum] = toch nog boete.
Geen historiek, of laatste overtreding te lang geleden [datumwaarde huidige overtreding correleren met datumwaarde laatste overtreding] >>>> meer dan xxx aantal dagen geleden en snelheid niet xx% boven maximaal toegestane waarde = geen boete.

Mja, ik weet... utopisch... maar het is gewoon een makkelijk excuus en een dooddoener van jewelste om te zeggen "men moet ergens een lijn trekken"... dat dateert nog van toen iemand het allemaal manueel moest doen maar nu: al het bovenstaande kan automatisch vanaf dat het geprogrammeerd is... In vele andere dingen is de lijn die ze trekken wél afhankelijk van je historiek: bvb. strafblad. dus daar kan het wel.

"De wet is voor iedereen gelijk" dat klopt maar (enfin, laat me niet beginnen over fiscaliteit want dan dreigt deze post écht te ontsporen) maar goed, het gelijkheidsprincipe idd...

Dus persoon A die de laatste 3 jaar niet wordt geflitst betaalt bij z'n eerstvolgende -belachelijk kleine- overtreding, zonder enige coulance dezelfde boete als persoon B die dit jaar al voor de 28'ste keer werd geflitst?

- Persoon B moet ontmoedigd worden en met wat geluk zal dat ontmoedigen nog lukken ook want hij is iedere keer (minstens!) 62 euro kwijt, en terecht: want hij bewijst maar moeilijk te leren. Persoon B krijgt boetes tot hij het leert -of tot hij zich moet gaan verantwoorden voor de rechtbank.

- Persoon A heeft heel erg eventjes 'a momentary lapse of focus' gehad en z'n historiek bewijst z'n verantwoordelijke houding in het verkeer, ondanks dat ie nu even een fractie te snel reed.

...en voordat je roept "jamaar die momentary lapses of focus kunnen óók gevaarlijk zijn" klopt, vandaar de implementatie van een maximumwaarde waarna sowieso, ongeacht de historiek, zal beboet worden.

Zo, nu kannie weer verder. dankjewel! >:)

Edit: situatie in België, boetebedrag kan verschillen met NL, geen idee eigenlijk: 62,06 is bij ons de minimumboete...
Vandaar dat de wetgever graag een rijbewijs op punten wil invoeren. Alleen gaat het niet werken zoals jij hier aangeeft. Bovenop de boetes die we nu al krijgen gaan ze gewoon de historiek meenemen in de beslissing om het rijbewijs in te trekken.
Wederom een gemiste kans… Hetzelfde met de verplichte keuring voor motorfietsen…

Short cuts make long delays

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Thalaron schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 17:57:
Het enige wat je daarmee effectief bereikt is dat de maximumsnelheid met 10 kilometer omhoog gegaan is. Waarna het hele verhaal zich weer herhaalt: 'ik reed maar 3 km te hard (63 in de 50), wat een onzin', etc.

Ik ben best voorstander van meer maatwerk op dit vlak, maar bovenstaande is imho echt een heel slecht idee. Te hard is te hard, en of dat nu 2km is, of 60, wat mij betreft heb je maar gewoon te accepteren wat je daarvoor aan boete/straf krijgt.

Maar goed, ik kan sowieso niet zo goed tegen mensen die lopen te klagen als ze boete krijgen, je was er zelf bij, eigen schuld, man up :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:45
Dat maatwerk is er wel, maar werkt maar 1 kant op. Genoeg boetes die nét binnen de marge passen waardoor je rijbewijs niet wordt afgenomen kunnen er toch voor zorgen dat een rechter er zich een keertje over buigt en toch je rijbewijs voor een tijdje afneemt :+

Anekdotisch en n=1, weet niet hoe vaak het in de praktijk voor komt :P

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-11 22:23
Maat van me kreeg gisteren een brief uit Oostenrijk ivm te hard rijden van 49km/h binnen bebouwde kom. Nu willen ze zijn inkomen en andere privézaken weten voor het bepalen van de boete... Heb hem maar geadviseerd zijn rechtsbijstand in te schakelen.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:18
PinusRigida schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 17:52:

Er is een veel effectiever systeem om het bovenstaande eerlijker te maken. In plaats van persoon A te matsen moet persoon B gewoon veel harder worden gestraft door een boete te krijgen naar rato van zijn/haar inkomen. Net zoals ze dat dus in Zwitserland/Oosterijk doen. Blijkbaar straft die 62 euro dus niet hard genoeg om het lesje te leren. Mogelijk komt dat door een hoger inkomen, kijken of hij/zij het nog steeds doet als de boete 400 euro is voor 3km/h overschrijding na correctie.

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
4x2 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:29:
Alleen zijn die eerste groep altijd de "van horen zeggen via de achterneef van de kennis van de overbuurvrouw" gevallen en de tweede groep uit 1e hand.

Maar als je graag een nieuwe band aftikt, prima, geef de oude maar aan mij, duw ik dr wel een pluutje in (aangezien ie dr dan toch al af ligt) :+
Logisch die eerste groep gaat je het niet vertellen. Die kunnen het niet, of schamen zich ervoor.

Survivor Bias.

[ Voor 48% gewijzigd door Jelte op 12-08-2022 08:51 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

BM schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 07:43:
[...]
Het enige wat je daarmee effectief bereikt is dat de maximumsnelheid met 10 kilometer omhoog gegaan is. Waarna het hele verhaal zich weer herhaalt: 'ik reed maar 3 km te hard (63 in de 50), wat een onzin', etc.
Niet dat ik het braafste jongetje van de klas ben, maar ik kan mij een beetje ergeren aan die jankverhalen van 'ik reed maar 3 km te hard'. Want je reed op je teller méér dan 3km te hard. Elke teller overdrijft nl je snelheid. Toegegeven, dat is bij lage snelheden vaak minder, maar als je teller 100 aanwijst, rij je eerder 92 of hooguit 93. Ik heb bv mijn auto gecontroleerd met GPS en ik kan 'm op nét een streepje voor 110 zetten, en dan ga ik 102/103, net binnen de marge van bekeuren. Dus als iemand zegt dat ie eenbekeuring kreeg voor 3km te hard, reed ie op een 100km weg gewoon minimaal 110 op zijn teller. Er zijn geen voertuigen met een 100% correcte teller. Ik meen zelfs dat zoiets verplicht is (want ze zouden het best kunnen).

Dus het zijn een beetje traantjes zoals we op school ook al lieten als we straf kregen van de meester...'ik deed toch niets?' terwijl je wél aan het kloten was in de klas. Zelfs die 3km is niet iets dat je per ongeluk doet, tenzij je nooit op je teller kijkt. En inderdaad: er moet een grens zijn. Al is de max snelheid 200kmh, gaat iemand nog janken om een bekeuring voor 203... :+

• DrivinUCrazy
Verhogen van boetebedragen zitten ook genoeg haken en ogen aan. Word je toevallig een keer door onoplettendheid of onduidelijkheid gepakt, kun je direct gigantische bedragen gaan aftikken.
Er is maar één probleem: de pakkans is véél te laag. Binnen de trajectcontrole kan opeens iedereen netjes de toegestane snelheid (en daaronder) rijden, omdat de pakkans vrijwel 100% is. En daarbuiten is het lang leve de lol.

Laten we eerlijk zijn: hoe vaak ben je ooit aangehouden door de politie voor een controle? Hoe vaak heb je een alcoholcontrole gehad? Hoe vaak zie je iemand vanwege niet-handsfree bellen aan de kant gezet worden?

Zelfs in Duitsland word ik maar zelden aan de kant gezet, en ik gedraag me écht niet als een heilige. Ik zoek alleen niet de drukke plekken op. ;)

@mphilipp Volledig mee eens. Ik rij meestal op de GPS snelheid, en niet de tellersnelheid. BIjvoorbeeld 106 op de teller waar ik 100 mag, dan rij ik daadwerkelijk 99 km/h.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

harley schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 08:41:
Maat van me kreeg gisteren een brief uit Oostenrijk ivm te hard rijden van 49km/h binnen bebouwde kom. Nu willen ze zijn inkomen en andere privézaken weten voor het bepalen van de boete... Heb hem maar geadviseerd zijn rechtsbijstand in te schakelen.
[disclaimer]geen juridisch advies[/disclaimer]
Ik kreeg ooit een aantal bekeuring uit Frankrijk. Die heb ik toen genegeerd en na een jaar stopten ze met sturen van herinneringen. Sommige landen schijnen een verdrag met de Nederlandse justitie te hebben dat die het voor ze int, maar ik heb geen idee of Oostenrijk daarbij hoort. Misschien de moeite waard van het nakijken/navragen. Ik zou in geval van geen verdrag die prent gewoon in de shredder doen. Tenzij je zeer binnenkort nog naar Oostenrijk gaat natuurlijk....je moet dan niet staande worden gehouden :X

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-11 20:14
cyntax schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 08:43:
[...]

Er is een veel effectiever systeem om het bovenstaande eerlijker te maken. In plaats van persoon A te matsen moet persoon B gewoon veel harder worden gestraft door een boete te krijgen naar rato van zijn/haar inkomen. Net zoals ze dat dus in Zwitserland/Oosterijk doen. Blijkbaar straft die 62 euro dus niet hard genoeg om het lesje te leren. Mogelijk komt dat door een hoger inkomen, kijken of hij/zij het nog steeds doet als de boete 400 euro is voor 3km/h overschrijding na correctie.
Daar zal echt geen draagvlak voor zijn. Niet dat de huidige regering daar om denkt, maar oke. Dat is een andere discussie. 400 euro voor 3 km/h overschrijding 8)7

Doe mij maar gewoon het Duitse systeem, zowel qua boetes als belastingen. Wordt het leven een stuk goedkoper. En dan gelijk ook gewoon de 130 km/h overdag weer terug graag. Het is toch allang bewezen dat die snelheidsverlaging nauwelijks effect heeft gehad. En daar is wel draagvlak voor. Zo, en weer door! :P

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-11 10:20
mphilipp schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 08:54:
[...]

Niet dat ik het braafste jongetje van de klas ben, maar ik kan mij een beetje ergeren aan die jankverhalen van 'ik reed maar 3 km te hard'. Want je reed op je teller méér dan 3km te hard. Elke teller overdrijft nl je snelheid. Toegegeven, dat is bij lage snelheden vaak minder, maar als je teller 100 aanwijst, rij je eerder 92 of hooguit 93. Ik heb bv mijn auto gecontroleerd met GPS en ik kan 'm op nét een streepje voor 110 zetten, en dan ga ik 102/103, net binnen de marge van bekeuren. Dus als iemand zegt dat ie eenbekeuring kreeg voor 3km te hard, reed ie op een 100km weg gewoon minimaal 110 op zijn teller. Er zijn geen voertuigen met een 100% correcte teller. Ik meen zelfs dat zoiets verplicht is (want ze zouden het best kunnen).

Dus het zijn een beetje traantjes zoals we op school ook al lieten als we straf kregen van de meester...'ik deed toch niets?' terwijl je wél aan het kloten was in de klas. Zelfs die 3km is niet iets dat je per ongeluk doet, tenzij je nooit op je teller kijkt. En inderdaad: er moet een grens zijn. Al is de max snelheid 200kmh, gaat iemand nog janken om een bekeuring voor 203... :+
Hierbij moet je er wel rekening mee houden dat dit heel erg afhankelijk is van de auto en banden die eronder zitten.
Bij mijn 1e auto was het op ten duur zo dat als ik 100 op de teller reed, ik 101 op de GPS reed.
Bij mijn huidige auto, een compleet standaard ford focus is 110 kmh op de teller 104 op de GPS.
Pagina: 1 ... 425 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.