Motor ziet er beter uit dan hij zelf.Melkunie schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 09:13:
[...]
Een paar weken later zit ie er zo bij na een paar dagen Romaniacs, met een dikke plaat titanium in z'n schouder. Zegt genoeg![]()
[Afbeelding]
Volgens zijn Instagram kon ie 6 dagen na de operatie weer pijnloos fietsen, dus zal wel goed komen met hem. Vast niet de eerste keer geweest
Ik heb zaterdag in Apeldoorn naar een Triumph Sprint ST gekeken. Mooie fiets, maar wel 4 jaar ouder dan mijn huidige. En net te duur voor "erbij". En ten opzichte van de GT zijn de koffersets van Triumph erg klein, maar dat kan je met aftermarket oplossen.
Maar de zitpositie was goed, een sport/tour kan toch ook wel een keer weer een optie worden. Een VFR 800 van 2015 ziet er ook wel goed uit eigenlijk.
Maar de zitpositie was goed, een sport/tour kan toch ook wel een keer weer een optie worden. Een VFR 800 van 2015 ziet er ook wel goed uit eigenlijk.
Slecht idee... Hoe laat?
Dat is de marketing die goed werktBlue-eagle schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 19:11:
[...]
Wat bedoel je? Ze zijn anders erg geschikt op de Dakar en de vele uren aan offroad video's die ik heb gezienOver gravel, zand, modder, zelfs op sneeuw, heuvels op en af, beetje airtime hier en daar (leuke jumps).
Ze zijn er letterlijk voor gemaakt. Natuurlijk niet zoals een echte DIRT bike, maar dat is weer niet lekker op de weg.
Waarom denken veel motorrijders nu dat dit soort Allroad de heilige graal zijn? Dankjewel Ewan Mcgregor en Charlie Boorman! Die zijn in 2004 van Engeland naar Amerika gereden over land. En daar is een mooie documentaire uitgekomen (Wikipedia: Long Way Round), en ook leuke vervolgen.
Zij wilden eigenlijk op een KTM motor, die beter geschikt was voor deze reis. Maar KTM dacht dat Ewan Mcgregor en Charlie Boorman het niet zouden gaan halen en wilden de motoren niet beschikbaar stellen. Eeuwig zonde. BMW was wel slim en bood de 1150GS aan. De serie werd een mega mega succes en het beeld van de 1150GS als de beste motor voor een wereldreis was gecreëerd. De allroad markt is na 2004 geexplodeerd en alle merken spelen nog steeds in op dit sentiment.
De grote grap was dat 1150GS het niet goed deed. In Mongolië en Rusland faalden ze behoorlijk, gingen regelmatig stuk en waren echt veel veel te zwaar voor het terrein. OP een gegeven moment was de 1150GS van de cameraman (Claudio) niet meer te reparen en kochten ze een klein lokaal motortje voor hem (een ural ofzo?). Claudio reed op dat kleine motortje letterlijke rondjes rond Ewan en Charlie die constant aan het vallen waren en niet vooruit kwamen.
In mijn ogen is een 1250GS, een 1290 Super Adventure, een Multistrada V4 in principe een grote SUV. Je zit als een koning op de (snel)weg, het rijdt nog prima bochtjes, het accelereert als een malle en het kan ook nog prima een gravelpad.
Onder deze 'SUV' categorie zit sinds een paar jaar een nieuwe klasse, de 'middleweight Adventure Bike'. Hier zitten motorfietsen in als de Tenere 700, de KTM 890 Adventure (R), de Norden 901, de Aprilia Tuareg, etc. Waar een BMW 1250GS Adventure 268kg weegt, wegen deze motoren 200-220kg. Daarnaast zijn deze motoren qua vering (veerweg, type vering, etc) beter voor offroad. Met dit type motor kun je al een stapje makkelijker offroad rijden, maar het blijft nog steeds flink zwaar.
Voor mensen die echt willen reizen van de gebaande paden moet je nog een niveau naar onder, waar bijvoorbeeld de KTM690 Enduro / Husqvarna 701 zit (ongeveer 160kg, veel meer veerweg etc), maar ook de Honda CRF 250 Rally waar Itchy Boots nu naar Alaska toerijdt. En zelfs met dat gewicht kan het bijna misgaan...
Volgens de wiki die je zelf linkteRequiem19 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 10:29:
[...]
De grote grap was dat 1150GS het niet goed deed. In Mongolië en Rusland faalden ze behoorlijk, gingen regelmatig stuk en waren echt veel veel te zwaar voor het terrein. OP een gegeven moment was de 1150GS van de cameraman (Claudio) niet meer te reparen [..]
Te zwaar voor het terrein: ja dat zeker
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
En waarom moest er gelast worden?noes schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 10:44:
[...]
Volgens de wiki die je zelf linktewas de R1150GS kapot gegaan doordat er gelast werd aan het subframe terwijl de electronica nog aangesloten zat. De ABS kapte ermee, en gezien bij dit model motor de remdruk wordt vergroot door een servo waren de remmen onbetrouwbaar geworden. Verder zijn ze alleen beschadigd door vallen, verkeerd vervoer en dat soort ongein.
Te zwaar voor het terrein: ja dat zeker
Precies, het subframe ging kapot omdat het de belading + het type terrein niet aankon....
De F650GS twin die eigenlijk een F800GS is (bedankt BMW voor de duidelijke naamgeving), die hier momenteel aan de druppellader hangt op kantoor, weegt droog net 200kg en die is eigenlijk ook niet super voor het off-road werk. moest ik opnieuw beginnen zou ik toch eerder voor een tenere of nu de nieuwe aprilia gaan...Requiem19 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 10:29:
[...]
Dat is de marketing die goed werkt. Alle merken zetten de aller allerbeste rijders op hun grote Allroads en maken dan fantastische filmpjes waardoor het lijkt alsof die motoren perfect gemaakt zijn voor het wildste terrein. In de praktijk kunnen de meeste rijders op een grote allroad vooral de wat eenvoudigere offroad paden aan. Gewicht is het grootste probleem hierin, maar ook de vering is een beperking gezien het gewicht.
Waarom denken veel motorrijders nu dat dit soort Allroad de heilige graal zijn? Dankjewel Ewan Mcgregor en Charlie Boorman! Die zijn in 2004 van Engeland naar Amerika gereden over land. En daar is een mooie documentaire uitgekomen (Wikipedia: Long Way Round), en ook leuke vervolgen.
Zij wilden eigenlijk op een KTM motor, die beter geschikt was voor deze reis. Maar KTM dacht dat Ewan Mcgregor en Charlie Boorman het niet zouden gaan halen en wilden de motoren niet beschikbaar stellen. Eeuwig zonde. BMW was wel slim en bood de 1150GS aan. De serie werd een mega mega succes en het beeld van de 1150GS als de beste motor voor een wereldreis was gecreëerd. De allroad markt is na 2004 geexplodeerd en alle merken spelen nog steeds in op dit sentiment.
De grote grap was dat 1150GS het niet goed deed. In Mongolië en Rusland faalden ze behoorlijk, gingen regelmatig stuk en waren echt veel veel te zwaar voor het terrein. OP een gegeven moment was de 1150GS van de cameraman (Claudio) niet meer te reparen en kochten ze een klein lokaal motortje voor hem (een ural ofzo?). Claudio reed op dat kleine motortje letterlijke rondjes rond Ewan en Charlie die constant aan het vallen waren en niet vooruit kwamen.
In mijn ogen is een 1250GS, een 1290 Super Adventure, een Multistrada V4 in principe een grote SUV. Je zit als een koning op de (snel)weg, het rijdt nog prima bochtjes, het accelereert als een malle en het kan ook nog prima een gravelpad.
Onder deze 'SUV' categorie zit sinds een paar jaar een nieuwe klasse, de 'middleweight Adventure Bike'. Hier zitten motorfietsen in als de Tenere 700, de KTM 890 Adventure (R), de Norden 901, de Aprilia Tuareg, etc. Waar een BMW 1250GS Adventure 268kg weegt, wegen deze motoren 200-220kg. Daarnaast zijn deze motoren qua vering (veerweg, type vering, etc) beter voor offroad. Met dit type motor kun je al een stapje makkelijker offroad rijden, maar het blijft nog steeds flink zwaar.
Voor mensen die echt willen reizen van de gebaande paden moet je nog een niveau naar onder, waar bijvoorbeeld de KTM690 Enduro / Husqvarna 701 zit (ongeveer 160kg, veel meer veerweg etc), maar ook de Honda CRF 250 Rally waar Itchy Boots nu naar Alaska toerijdt. En zelfs met dat gewicht kan het bijna misgaan...
[YouTube: Solo motorcycle adventure in GUATEMALAN jungle gone wrong |S6-E71|]
Short cuts make long delays
Dat zeg ik toch ook? Ongeschikt voor het terrein, maar niet onbetrouwbaar.Requiem19 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 10:50:
[...]
En waarom moest er gelast worden?
Precies, het subframe ging kapot omdat het de belading + het type terrein niet aankon....
Wat bevalt je dan niet zo goed aan die F650GS?FnordySquare47 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 11:01:
[...]
De F650GS twin die eigenlijk een F800GS is (bedankt BMW voor de duidelijke naamgeving), die hier momenteel aan de druppellader hangt op kantoor, weegt droog net 200kg en die is eigenlijk ook niet super voor het off-road werk. moest ik opnieuw beginnen zou ik toch eerder voor een tenere of nu de nieuwe aprilia gaan...
Ik vind een gebroken subframe ook niet bepaald betrouwbaar.noes schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 11:02:
[...]
Dat zeg ik toch ook? Ongeschikt voor het terrein, maar niet onbetrouwbaar.
Met wat die gast allemaal uitspookt met een redelijk standaard T7 is dat ook niet echt 'vreemd'. Er zit alleen andere vering/demping onder z'n machientje.... Volgens mij is dat spul redelijk vergelijkbaar met dat wat er onder de Word Raid variant zitMelkunie schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 09:13:
[...]
Een paar weken later zit ie er zo bij na een paar dagen Romaniacs, met een dikke plaat titanium in z'n schouder. Zegt genoeg![]()
[Afbeelding]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Bij iets hogere snelheid (70+) op gravel of dergelijks wordt hij best instabiel en qua remkracht is het ook wat minder. Maar dat ligt voornal aan het feit dat er maar één schijf vooraan zit.Requiem19 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 11:03:
[...]
Wat bevalt je dan niet zo goed aan die F650GS?
Verder is het raar dat, voor een allroad motor de oliekoeler en oliefilter onderaan op het blok zitten klaar om alle steenslag van het voorwiel op te vangen.
Short cuts make long delays
Laten we daar maar niet vanuit gaan, anders heb ik binnenkort wel meer gebroken dan één schouderWill_M schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 11:05:
[...]
Met wat die gast allemaal uitspookt met een redelijk standaard T7 is dat ook niet echt 'vreemd'. Er zit alleen andere vering/demping onder z'n machientje.... Volgens mij is dat spul redelijk vergelijkbaar met dat wat er onder de Word Raid variant zit
Hier nog een uitgebreidere video over hun build:
Met alle benzine en (kleine) spulletjes die ze dagelijks meenemen in de Dakar is die machine denk ik alsnog 200Kg. Maar....Dakar is niet wat 'wij' dagelijks doen. Die fixatie op gewicht komt voornamelijk van de puristen die eigenlijk geen enkele machine goed genoeg vinden om offroad mee te rijden. Terwijl keer op keer mensen met de juiste skills laten zien dat je met een zware GS meer kan dan waar de doorsnee amateur zich doorgaans in begeeft. Vrijwel niemand rijdt zware woestijn/duin etappes op zijn/haar offroad machine. En natuurlijk is een hele lichte machine het makkelijkste rijden, maar je wilt ook comfortabel/veilig wat langere afstanden kunnen afleggen met een beetje bagage. Dat limiteert je sowieso wat betreft de zwaarte van je parcours. Als je alleen maar de meet technische tracks wil rijden, moet je dan maar een hele lichte offroad motor kopen en met een aangangertje rondreizen....MikeyMan schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 09:08:
[...]
Das vooral omdat er niet meer dan 450cc gebruikt mag worden in Dakar.
Dat gezegd hebbende; een africa twin weegt ook 228 kilo. Das voor offroad best veel nog.
Voor al het andere is een Tenere, AT, GS of wat dan ook prima te doen. Je kunt nu eenmaal niet alles tegelijk hebben. En als een bejaarde niet-atletische man op een GS prima in redelijk zwaar terrein uit de voeten kan, denk ik dat wij amateurs ook best veel lol kunnen hebben op een 'normale' machine. Je zult alleen even moeten investeren in een degelijke training. Dat maakt naar mijn idee een wereld van verschil.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
@mphilipp het gaat natuurlijk niet alleen om het rijden. Gewicht is ook zeker lekker als je het ding weer overeind moet zetten. Of uit een zandpan moet trekken 
Zo'n KTM 450 rally weegt nog geen 140 kilo.
Maar inderdaad, offroad training is de volgende die op de planning staat. Wel op een huurapparaat
Zo'n KTM 450 rally weegt nog geen 140 kilo.
Maar inderdaad, offroad training is de volgende die op de planning staat. Wel op een huurapparaat
Het probleem is inderdaad de berijder. Alle Dakar rijders zouden op een 268kg GS Adv bizarre dingen kunnen doen.mphilipp schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 11:43:
[...]
Met alle benzine en (kleine) spulletjes die ze dagelijks meenemen in de Dakar is die machine denk ik alsnog 200Kg. Maar....Dakar is niet wat 'wij' dagelijks doen. Die fixatie op gewicht komt voornamelijk van de puristen die eigenlijk geen enkele machine goed genoeg vinden om offroad mee te rijden. Terwijl keer op keer mensen met de juiste skills laten zien dat je met een zware GS meer kan dan waar de doorsnee amateur zich doorgaans in begeeft. Vrijwel niemand rijdt zware woestijn/duin etappes op zijn/haar offroad machine. En natuurlijk is een hele lichte machine het makkelijkste rijden, maar je wilt ook comfortabel/veilig wat langere afstanden kunnen afleggen met een beetje bagage. Dat limiteert je sowieso wat betreft de zwaarte van je parcours. Als je alleen maar de meet technische tracks wil rijden, moet je dan maar een hele lichte offroad motor kopen en met een aangangertje rondreizen....
Maar 99,8% van de motorrijders heeft dat niveau niet. En dan maakt het dus wel een groot verschil.
Probleem is ook dat je offroad altijd wel een keer valt. 268kg optillen in je eentje... gaat je niet lukken.
Een wereld van verschil is EN een geschikte motor EN een training doen inderdaad. Bijna iedereen zal het makkelijker hebben op een lichtere motor en daardoor ook meer lol hebben.Voor al het andere is een Tenere, AT, GS of wat dan ook prima te doen. Je kunt nu eenmaal niet alles tegelijk hebben. En als een bejaarde niet-atletische man op een GS prima in redelijk zwaar terrein uit de voeten kan, denk ik dat wij amateurs ook best veel lol kunnen hebben op een 'normale' machine. Je zult alleen even moeten investeren in een degelijke training. Dat maakt naar mijn idee een wereld van verschil.
Is mij anders prima gelukt met een volgeladen GSA. Haal de topkoffer en de zijkoffer die boven zit eraf en dan gaat ie gewoon overeind. Het lastigste was overeind blijven in de gladde modder... Voordeel van de boxer is natuurlijk dat ie nooit echt plat ligt vanwege de uitstekende cilinders.Requiem19 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 11:52:
[...]
Probleem is ook dat je offroad altijd wel een keer valt. 268kg optillen in je eentje... gaat je niet lukken.
Mijn punt is eerder dat de grootste groep offroad rijders niet constant de meest zware tracks rijden, dus imho vervalt de 'eis' dat je persé de lichtste offroad machine moet hebben. En wat ik al eerder opmerkte is dat als je genoeg ruimte hebt ik je schuur, je beter een hele lichte en goedekope offroad motor kunt kopen, naast de motor waar je vaak op rijdt en waarmee je op vakantie gaat. Met die lichte kun je lekker tekeer gaan; er kan niet veel aan kapot als je valt. Dat was nl iets waar ik met die GSA altijd een beetje bang voor was. Hoewel dat ding zodanig gebouwd is dat er niet veel stuk kan als je zeg maar alleen maar omvalt. Over de kop/rollen is nooit goed, maar in principe beschermen de valbeugels erg goed.
Het hangt allemaal af van wat je precies wilt. Voor alleen offroad, is de keuze makkelijk. Maar zodra je ook prettig op vakantie wil en bij wijze van spreken naar Spanje of Marokko wilt reizen, is het minder comfortabel op zo'n hele lichte motor. Het kan allemaal, ik ben ook die kant op geweest op een oude XT Tenere, maar ik had geen bagage op de motor, alleen een kleine rugzak. De spullen lagen in de volgauto's.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik zou training met stip bovenaan zetten. Je skills zijn vele malen belangrijker dan de motor. Dat zie je wanneer een ervaren rijder bijvoorbeeld op een circuit de vloer aanveegt met onervaren lui op een veel snellere motor. Hetzelfde geldt in het terrein. Iemand als Bert Duursma (de bejaarde niet-atletische man) op een GS veegt denk ik de vloer aan met menig ongetraind persoon op een KTM van 150kg.Requiem19 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 11:52:
[...]
Een wereld van verschil is EN een geschikte motor EN een training doen inderdaad. Bijna iedereen zal het makkelijker hebben op een lichtere motor en daardoor ook meer lol hebben.
Als je de juiste techniek beheerst, merk je dat het veel makkelijker gaat. Zelf aanrommelen is wel leuk, lekker leren met vallen en opstaan, maar het risico dat je een compleet verkeerde techniek aanleert waardoor je uiteindelijk veel mist en je het jezelf exta moeilijk maakt is erg groot. En je kunt misschien een hoop geld in je zak houden door geen superlichte fancy Dakar bike te kopen, maar gewoon een middle-of-the-road machine waarmee je misschien wel meer kunt.
Dan ben je denk ik sterker dan 90% van de mensen als je in je eentje een GS kan optillenmphilipp schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 12:11:
[...]
Is mij anders prima gelukt met een volgeladen GSA. Haal de topkoffer en de zijkoffer die boven zit eraf en dan gaat ie gewoon overeind. Het lastigste was overeind blijven in de gladde modder... Voordeel van de boxer is natuurlijk dat ie nooit echt plat ligt vanwege de uitstekende cilinders.
Zie bijvoorbeeld een stukje van onze route in Georgie
Ja eens dat alles afhangt van je use case. Als je alleen de onverharde Alpen passen doet kom je wel uit met een GS. Maar zelfs dan is het nog steeds een stuk pittiger. Ik sprak op een event laatst de eigenaar van Horizon reizen die ook een reis naar de Italiaanse onverharde Alpen aanbieden op eigen motor. Hij zei dat de rijders op een 1250GSA vaak na de eerste dagen zo moe zijn dat ze een paar dagen overslaan of omrijden via het asfalt omdat het mega hard werken is op hun bakbeesten.Mijn punt is eerder dat de grootste groep offroad rijders niet constant de meest zware tracks rijden, dus imho vervalt de 'eis' dat je persé de lichtste offroad machine moet hebben. En wat ik al eerder opmerkte is dat als je genoeg ruimte hebt ik je schuur, je beter een hele lichte en goedekope offroad motor kunt kopen, naast de motor waar je vaak op rijdt en waarmee je op vakantie gaat. Met die lichte kun je lekker tekeer gaan; er kan niet veel aan kapot als je valt. Dat was nl iets waar ik met die GSA altijd een beetje bang voor was. Hoewel dat ding zodanig gebouwd is dat er niet veel stuk kan als je zeg maar alleen maar omvalt. Over de kop/rollen is nooit goed, maar in principe beschermen de valbeugels erg goed.
Daarom is die middenklasse die er nu is juist zo goed. Zonder al teveel in te boeten op comfort kun je op een Tenere 700 ook prima naar Spanje of Marokko toerijden.Het hangt allemaal af van wat je precies wilt. Voor alleen offroad, is de keuze makkelijk. Maar zodra je ook prettig op vakantie wil en bij wijze van spreken naar Spanje of Marokko wilt reizen, is het minder comfortabel op zo'n hele lichte motor. Het kan allemaal, ik ben ook die kant op geweest op een oude XT Tenere, maar ik had geen bagage op de motor, alleen een kleine rugzak. De spullen lagen in de volgauto's.
Klopt, want training...Requiem19 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 12:25:
[...]
Hij zei dat de rijders op een 1250GSA vaak na de eerste dagen zo moe zijn dat ze een paar dagen overslaan of omrijden via het asfalt omdat het mega hard werken is op hun bakbeesten.
En wat oppakken betreft: de beproefde methode om 'm ruglings op te tillen kost echt niet al je energie. Ik ben niet bepaald de meest atletische persoon (alhoewel ik betere tijden heb gekend) en Berrt is 65+ en ook niet iemand die dagelijks 5km hardloopt. Maar hij rijdt sinds zijn 7de al trial motoren, dus dat helpt veel.
Uiteraard wil ik niet beweren dat een 1250GSA makkelijker te rijden is als een KTM450 of dat 300cc Hondaatje van Itchy Boots, maar het rijden zelf (je zou het eens moeten proberen) is mede dankzij wat leuke electronica speeltjes écht veel makkelijker dan de meeste mensen denken. Ik merk dat de meeste mensen die commetaar hebben op het gewicht en formaat van BMW motoren er zelf nooit op gereden hebben. Bijvoorbeeld een steile (en dan bedoel ik écht steil) afdaling met een GS(A) is een peulenschil dankzij de voorvering niet nauwelijks induikt en de ABS. Je kunt gewoon de helling al met de voorrem erop. Juist niet de achterrem, want dan ga je zwalken. Maar het is verdraaid eenvoudig.
Ook op het circuit verbaasde de instructeur zich over de wendbaarheid van de GS tov zijn circuitfiets op het mickey mouse baantje naast het MotoGP circuit. Die machines zitten best leuk in elkaar en zijn veel makkelijker te rijden dan je denkt.
Bij the long way round schijnen meer issues te zijn geweest dan die ene kapotte.
Was ooit op Reddit een heel topic over dat iemand van de productie dat had laten lekken, maar dat BMW min of meer eiste dat dit nooit naar buiten zou komen.
Kan het helaas niet zo snel terug vinden maar het klonk allemaal heel erg logisch.
Was ooit op Reddit een heel topic over dat iemand van de productie dat had laten lekken, maar dat BMW min of meer eiste dat dit nooit naar buiten zou komen.
Kan het helaas niet zo snel terug vinden maar het klonk allemaal heel erg logisch.
Kan best, maar er zijn ook zat mensen zónder volgwagens de wereld rond geweest met die dingen.kneusteun schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 13:32:
Bij the long way round schijnen meer issues te zijn geweest dan die ene kapotte.
Vergeet niet dat die twee van LWR chronisch onvoorbereid op pad zijn gegaan en de motor gruwelijk overbeladen hadden en dus dat ding behoorlijk geteisterd hebben. Ja, dan gaat er wat kapot.
Misschien is het handiger om zonder ESA (de electronisch geregelde vering) op pad te gaan, want als die stuk gaat in Mongolië kun je niet meer verder. De meeste andere systemen gaan ofwel nooit kapot, of zijn geen showstopper. Mensen zeuren vaak over injectie, abs etc als zijnde de zwakke plek in moderne motoren, maar dat is onzin. In auto's zit het ook al decennia en hoe vaak heb je gehoord van iemand dat zijn injectie stuk is gegaan? Of dat de ABS het ineens niet meer doet?
Deze gast is ook de wereld rond geweest met een GS. Later nog een keer een lange reis gemaakt op een nieuwere en zijn vriendin op een oudere (meer analoge) GS. Die laatste had uiteindelijk meer gekost aan onderhoud dan de moderne. Ik kan alleen niet meer zo snel vinden waar hij dat uitlegde en liet zien met de gemaakte kosten. Misschien had hij geluk, maar er hij is ook weer niet de enige die zoiets gedaan heeft. Als het drama machines zouden zijn, zou je ze ook niet zoveel zien bij de reizigers. Genoeg fora om dit soort info te verspreiden, dus lang blijft zoiets niet verborgen.
Dacht toch even die foto opzoeken, blijkt het verdomme met een saaie grijze leenmotor te zijn geweest.Bommes schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 09:23:
Ik kon het toch niet laten om gisteren avond even de leen motor te gaan uitlaten.
Het was heerlijk weer, en super rustig op de wegen hier rond mijn woonplaats.
[..]
Tijd voor een herkansing!
@Melkunie Foto is genomen @ Bailey Brug over het Wilhelmina kanaal (Oirschot). Klein stukje verder en je staat op de tankbanen. Daar kun je met je T7 World Raid ook wel overheen rijden.... Moet je alleen wel goed opletten dat er niet stiekem een WR450 van de KMAR achter je aan komt rijden 
I Stand Corrected @Bommes
Lijken allemaal ook wel érg veel op elkaar, die Bailey Bruggetjes hier in de regio
I Stand Corrected @Bommes
Lijken allemaal ook wel érg veel op elkaar, die Bailey Bruggetjes hier in de regio
[ Voor 21% gewijzigd door Will_M op 08-08-2022 15:23 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Nee dat is de Laarbrug tussen Lieshout en Aarle-Rixel..Will_M schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:13:
@Melkunie Foto is genomen @ Bailey Brug over het Wilhelmina kanaal (Oirschot). Klein stukje verder en je staat op de tankbanen. Daar kun je met je T7 World Raid ook wel overheen rijden.... Moet je alleen wel goed opletten dat er niet stiekem een WR450 van de KMAR achter je aan komt rijden
Wonend in Nuenen is dat iets dichterbij mijn achtertuin dan die in Oorschot, vandaar mijn opmerking.
[ Voor 23% gewijzigd door Bommes op 08-08-2022 15:21 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
@Bommes eerste wijkje vanuit daar Aarle-Rixtel in woon ik, in het pauzerondje straks nog bij de brug geweest 
Ik dacht trouwens een tijd terug gelezen te hebben dat je verhuist was, maar wel in Nuenen gebleven dan?
Ik dacht trouwens een tijd terug gelezen te hebben dat je verhuist was, maar wel in Nuenen gebleven dan?
* KillaZ meldt zich.
Net de AVB gehaald, dus fijn van de parkeerterreintjes af.
Voor de eerste motor ben ik op zoek naar een naked, de MT07 waar ik nu op rijd bevalt mij wel, al kom ik met mijn lengte (1.93, 100 Kg) snel bij de langzame oefeningen wat in de knel.
Nu zal dat in de praktijk niet altijd een beperking zijn, dus ik wil de MT07 niet helemaal afstrepen, zijn er echter motoren die voor mijn lengte/postuur een no-go zijn?
Tot de 6k kom ik vooral Monsters tegen (volgens mij echt te klein), een Shiver 700 (volgens mij ideaal @Paul.H .h ?) en een Street Triple R (ook te klein vermoed ik).
Zijn er tweakers die hetzelfde postuur hebben en op 2/3 cilinder naked bikes rijden?
Net de AVB gehaald, dus fijn van de parkeerterreintjes af.
Voor de eerste motor ben ik op zoek naar een naked, de MT07 waar ik nu op rijd bevalt mij wel, al kom ik met mijn lengte (1.93, 100 Kg) snel bij de langzame oefeningen wat in de knel.
Nu zal dat in de praktijk niet altijd een beperking zijn, dus ik wil de MT07 niet helemaal afstrepen, zijn er echter motoren die voor mijn lengte/postuur een no-go zijn?
Tot de 6k kom ik vooral Monsters tegen (volgens mij echt te klein), een Shiver 700 (volgens mij ideaal @Paul.H .h ?) en een Street Triple R (ook te klein vermoed ik).
Zijn er tweakers die hetzelfde postuur hebben en op 2/3 cilinder naked bikes rijden?
K to the KillaZ
Dat is alsof je tegen een muur aan het praten bent, ze zijn hier niet zo van verstandige motorencyntax schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 21:45:
Unpopular opinion: als ik alleen woon-werk zou rijden met de motor elke dag dan zou ik een dikke motorscooter halen. Iets zoals een T-Max of X-ADV.
leeg
Verstandig en motorrijden klinkt voor mij als een contradictio in terminis4x2 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:34:
[...]
Dat is alsof je tegen een muur aan het praten bent, ze zijn hier niet zo van verstandige motoren
Maar het is natuurlijk wel zo dat sommige mensen oprecht motorrijden vanuit praktische overwegingen.
Als de MT07 wel beviel, misschien eens kijken naar de Tracer 700 / MT-07 Tracer? Volgens mij wel een beetje hetzelfde karakter, maar qua zithouding denk ik wel beter passend.KillaZ schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:30:
* KillaZ meldt zich.
Net de AVB gehaald, dus fijn van de parkeerterreintjes af.![]()
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Gloeiende... Vanochtend op camping in Slovenië reed Duitse dame achteruit tegen mijn motor aan... Met volle gewicht op topkoffer gevallen (givi trekker outback) en die lijkt volledig de klap op gevangen te hebben....
:strip_exif()/f/image/rlR95d9yuPnIa6ehs5fEPcUY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZXNe3zDhtlcdHBV7T2StaThz.jpg?f=fotoalbum_large)
Adres gegevens en telefoonnummer van die dame en ze heeft een briefje geschreven waarin staat wat er gebeurd is, maar nu maar hopen dat de dealer niet achteraf nog zooi gaat vinden. Verzekering op de hoogte gebracht, maar ja gezeik levert het heus op.
:strip_exif()/f/image/rlR95d9yuPnIa6ehs5fEPcUY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZXNe3zDhtlcdHBV7T2StaThz.jpg?f=fotoalbum_large)
Adres gegevens en telefoonnummer van die dame en ze heeft een briefje geschreven waarin staat wat er gebeurd is, maar nu maar hopen dat de dealer niet achteraf nog zooi gaat vinden. Verzekering op de hoogte gebracht, maar ja gezeik levert het heus op.
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Die vind ik dan weer qua koplampen niet zo heel denderend.geert_s schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:40:
[...]
Als de MT07 wel beviel, misschien eens kijken naar de Tracer 700 / MT-07 Tracer? Volgens mij wel een beetje hetzelfde karakter, maar qua zithouding denk ik wel beter passend.
K to the KillaZ
Ja inderdaad binnen Nuenen verhuisd, iets meer richting het centrum nu.Melkunie schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:24:
@Bommes eerste wijkje vanuit daar Aarle-Rixtel in woon ik, in het pauzerondje straks nog bij de brug geweest
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Lopen er hier meer mensen te kloten met bluetooth connectie van een iphone naar TomTom?
Elke keer dat ik TomTom (Rider 500) op slaapstand doe moet ik vaak weer de telefoon opnieuw verbinden ipv dat hij connecties onthoudt. Daarnaast krijg ik die TomTom niet zo ver dat hij mijn mobiele data gebruikt voor live verkeer updates.
Overigens zit er ook een cardo aan als headset om het geluid van de TomTom te horen.
Elke keer dat ik TomTom (Rider 500) op slaapstand doe moet ik vaak weer de telefoon opnieuw verbinden ipv dat hij connecties onthoudt. Daarnaast krijg ik die TomTom niet zo ver dat hij mijn mobiele data gebruikt voor live verkeer updates.
Overigens zit er ook een cardo aan als headset om het geluid van de TomTom te horen.
Gefeliciteerd met het behalen van je AVB!KillaZ schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:30:
* KillaZ meldt zich.
Ik heb afgelopen vrijdag mijn MT-07 ingeruild voor zo'n Tracer die @geert_s bedoelt (zie een paar pagina's terug).
Zelf ben ik 1.86 en een kg of 6/7 lichter en merkte dat ik bij lang en/of veel rijden last kreeg van mijn onderrug op de MT-07. Dat heeft bij mij te maken met de zitpositie i.c.m. mijn lengte. Op de Tracer heb ik dat gelukkig niet. Je kan op https://cycle-ergo.com/ even kijken naar de zitpositie op verschillende motoren om je te oriënteren. En als je een motor gaat kopen altijd een proefrit maken (minimaal 45 minuten). Al denk ik dat voor langere mensen nakeds minder ideaal zijn qua formaat.
Wat bedoel je trouwens met 'in de knel komen'? Ik heb namelijk zelf ook op een MT-07 gelest en dat ging met AVB erg goed (AVD ook hoor
Voor het overige kan ik de MT-07 echt aanraden. Lekker sturende en wendbare fiets met een super fijn blok. Daarom ben ik binnen de familie gebleven met de Tracer.
MT09 hier. 2m02 en 100 kg. MT09 Tracer zou nog beter zijn vermoed ik. Maar sommige motoren zijn prima aan te passen als je die motor echt wiltKillaZ schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:30:
* KillaZ meldt zich.
Dat is mooi kakLord_T schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:47:
Gloeiende... Vanochtend op camping in Slovenië reed Duitse dame achteruit tegen mijn motor aan... Met volle gewicht op topkoffer gevallen (givi trekker outback) en die lijkt volledig de klap op gevangen te hebben....
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Aan de andere kant wel een soort van geluk dat je koffer de klap opgevangen heeft en niet je motor zelf. Ik zou zelf het subframe even goed checken, daar zit het kofferrek aan vast lijkt me.
Qua verzekering kun je in ieder geval al wel een claim indienen voor je koffer en eventueel lak schade etc. Ondertussen al wel een rondje gereden op de motor om te kijken of alles nog OK voelt?
Zo, tijd weer nuttig besteed. Moeilijk te zien, dus even in het groot hier nog 
Voor en na:
Voor en na:
Bij volledige stuuruitslag kom ik tegen mijn knie aanHompu schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 16:10:
[...]
Gefeliciteerd met het behalen van je AVB!
Ik heb afgelopen vrijdag mijn MT-07 ingeruild voor zo'n Tracer die @geert_s bedoelt (zie een paar pagina's terug).
Zelf ben ik 1.86 en een kg of 6/7 lichter en merkte dat ik bij lang en/of veel rijden last kreeg van mijn onderrug op de MT-07. Dat heeft bij mij te maken met de zitpositie i.c.m. mijn lengte. Op de Tracer heb ik dat gelukkig niet. Je kan op https://cycle-ergo.com/ even kijken naar de zitpositie op verschillende motoren om je te oriënteren. En als je een motor gaat kopen altijd een proefrit maken (minimaal 45 minuten). Al denk ik dat voor langere mensen nakeds minder ideaal zijn qua formaat.
Wat bedoel je trouwens met 'in de knel komen'? Ik heb namelijk zelf ook op een MT-07 gelest en dat ging met AVB erg goed (AVD ook hoor) Juist omdat de MT-07 een erg lichte en wendbare fiets is, zou je met AVB op dat vlak niet zoveel problemen moeten hebben (vergeleken met een grotere/zwaardere fiets). Niet om kritiek te hebben op jouw rijvaardigheid overigens, maar ik vraag me af of problemen bij AVB oefeningen door je lengte komen. Maar laat het a.u.b. weten als ik er naast zit
![]()
Voor het overige kan ik de MT-07 echt aanraden. Lekker sturende en wendbare fiets met een super fijn blok. Daarom ben ik binnen de familie gebleven met de Tracer.
Verder eens hoor, hele fijne fiets (met een enorme designflaw in de vering zoals ik lees
Vandaag 3 uur op de motor gezeten en geen last van mijn rug o.i.d. gelukkig.
@Booyaa MT-09 rond de 6k is wel te doen zie ik! Gaat op het lijstje. Hoe bevalt de driepitter?
K to the KillaZ
Moet eerlijk zijn... door de koe zag ik de motor niet meer....Melkunie schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 16:17:
Zo, tijd weer nuttig besteed. Moeilijk te zien, dus even in het groot hier nog
Voor en na:
[Afbeelding] [Afbeelding]
Van Slovenië naar noord Oostenrijk gereden, ruim 300km... Ging prima. Maar de schrik zit er wel in hoor als een andere Nederlander je komt zeggen dat ze je motor omver hebben gereden....Requiem19 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 16:13:
[...]
Dat is mooi kak.
Aan de andere kant wel een soort van geluk dat je koffer de klap opgevangen heeft en niet je motor zelf. Ik zou zelf het subframe even goed checken, daar zit het kofferrek aan vast lijkt me.
Qua verzekering kun je in ieder geval al wel een claim indienen voor je koffer en eventueel lak schade etc. Ondertussen al wel een rondje gereden op de motor om te kijken of alles nog OK voelt?
Motorcity moet maar de zooi gaan regelen (slot moet ook overgezet worden of vervangen maar wil wel met zelfde sleutel blijven werken ivm zijkoffers) en dan factuur zal ik naar haar sturen gok ik, met verzoek die over te maken of bij haar verzekering in te dienen.
Had natuurlijk geen Europees schadeformulier bij me dus alles houtje touwtje...
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Fair enoughKillaZ schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 16:51:
[...]
Bij volledige stuuruitslag kom ik tegen mijn knie aanDat gebeurde soms bij de langzame slalom bijvoorbeeld.
Verder eens hoor, hele fijne fiets (met een enorme designflaw in de vering zoals ik lees) met een heel lekker blok.
@Booyaa MT-09 rond de 6k is wel te doen zie ik! Gaat op het lijstje. Hoe bevalt de driepitter?
Al kan ik je wel vertellen dat je tijdens het rijden op de weg praktisch nooit de maximale stuuruitslag gebruikt. Ik in ieder geval niet, alleen bij een keer straatje keren (halve draai). Of bij het wegzetten van de motor in de garage, maar dan loop ik met de motor
Vering heb ik nooit problemen me ervaren, maar dat is voor iedereen verschillend natuurlijk. Net wat je gewend bent en hoe goed je rijdt, als in: als je super sportief over de dijken knalt kan ik me voorstellen dat de vering wat strakker mag. Bij mij ligt de limiet van de motor verder dan mijn eigen skills toelaten.
[ Voor 8% gewijzigd door Hompu op 08-08-2022 17:04 ]
Hele mooie postRequiem19 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 10:29:
[...]
Dat is de marketing die goed werkt. Alle merken zetten de aller allerbeste rijders op hun grote Allroads en maken dan fantastische filmpjes waardoor het lijkt alsof die motoren perfect gemaakt zijn voor het wildste terrein. In de praktijk kunnen de meeste rijders op een grote allroad vooral de wat eenvoudigere offroad paden aan. Gewicht is het grootste probleem hierin, maar ook de vering is een beperking gezien het gewicht.
[YouTube: Solo motorcycle adventure in GUATEMALAN jungle gone wrong |S6-E71|]
Ik ga morgen denk ik voor de Honda Africa Twin. Nog even een ritje maken met mijn eigen en wat nieuwe gear aan, even het media-deel goed bekijken en gebruiken, en dan kopen
Het allerliefst ga ik (denk ik, nog niet gereden) voor een Ducati Multistrada V2 S, maar die is nog nergens 2e-hands te krijgen helaas. Wel nieuw te bestellen natuurlijk maar ik hou er niet van om de showroom-belasting te betalen
Voordelen van die Ducati Multistrada V2 S:
- Veel meer een sportieve look!
- Meer power dan de Africa Twin.
- Een veel betere quickshifter dan BMW.
- Minder zwaar dan de grote jongens (224kg).
Overigens overweek ik stiekem nog wel om gewoon mijn budget naar €30k te gooien en een nieuwe Multistrada V2 S te kopen. Maar die €10k kan ik misschien beter bijschrijven op een indexfonds nu de aandelen in de uitverkoop zijn
Ik zal dan eerder keer kijken naar een adventure of tourbike zoals een versys, tracer, Vstrom. Die zitten allemaal een stuk hoger en je zit wat meer rechtop.KillaZ schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:30:
* KillaZ meldt zich.
Monkey business: pay peanuts, get monkeys
Daarom.... de BMW 850 GSRequiem19 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 10:29:
[...]
Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be
Je kan hier eens kijken voor zitpositie op verschillende motoren. Weet niet hoe precies het is, maar zo krijg je een idee. Ik rijd met mijn 187 op een monster 696 en ja die is te klein, maar wel erg leuk. Als ik eerlijk ben heb ik er nooit lekker op gezeten dus ben ook opzoek naar wat anders.KillaZ schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 16:51:
[...]
Bij volledige stuuruitslag kom ik tegen mijn knie aanDat gebeurde soms bij de langzame slalom bijvoorbeeld.
Verder eens hoor, hele fijne fiets (met een enorme designflaw in de vering zoals ik lees) met een heel lekker blok.
Edit: oops link vergeten
https://cycle-ergo.com/
[ Voor 3% gewijzigd door gebruikershaes op 08-08-2022 21:11 ]
Bij de Premium mag je aanvullen:streamnl schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 19:49:
Omdat hier elke jaar weer de vraag voorbij komt: "wat is de beste navigatie app?" , hieronder mijn ervaring en mening over Calimoto app (iphone)
Ik had Calimoto gekocht voor een week en getest (~880km)
Mijn 3 routes waren gemaakt via Calimoto en ik heb Calimoto gebruikt als navigatie.
+ hij maakt snel een route gebaseerd op jouw input;
+ ik heb hem 10 routes laten maken en elke keer was het een andere;
+ hij past de route snel aan als je eigenwijs een andere weg pakt;
+ hij stuurt je niet terug naar de plek waar je een andere afslag pakte;
+ Op zich wel grappige data na je rit;
+ Je kan relatief gemakkelijk je route aanpassen tijdens je rit;
+ ?
- Audio, geen Nederlands;
- Audio, je kan niet kiezen voor “alleen waarschuwingen” . Het is alles of niets;
- Je ziet niet hoe hard je mag rijden;
- Je kan de “Bosch logo” niet verwijderen van het scherm;
- Waarschuwing voor vaste flitspalen is alleen met premium te zien;
- Alleen vaste flitsers (geen traject controle of mobiele flitser);
- Je kan niet je real time delen met iemand anders;
- Kaarten downloaden is alleen voor premium;
- Je kan niet je gebied selecteren die je wilt opslaan voor offline navigatie. Als je bijv. alleen in het noorde van Frankrijk komt, moet je de gehele kaart downloaden;
- Je kan niet instellen dat je ziet hoe ver het s naar je volgende "point" op de kaart. Er wordt alleen naar je eindbestemming gekeken;
- Ik ben naar mijn mening op te veel industrie terreinen geweest. En ik had het gevoel dat dit vooral bij "twisty" wegen waren.
?
TLDR: ik persoonlijk zou hem niet (!!) aanraden als navigatie app voor de motor. Ik wil heel graag zien hoe hard je mag rijden. Vooral in België vond ik het soms erg verwarrend. Dan mocht je 90 dan weer 70 dan weer 90. En ik heb blijkbaar niet alle borden gezien. Flitsmeister heeft me enkele keren op tijd gewaarschuwd.
Ik denk dat dit een vooral moet gebruiken om routes te maken via de site (dat doet ie goed) en dat dan exporteren naar een andere navigatie app.
- verlenging abo zonder voorafgaande waarschuwing...... NOT COOL
- er zit een vreemde structuur in de app en web page. Als je een rit wilt beëindigen vraagt de app of je de toer wilt weggooien. "Discard tour". Dat gebeurt niet, maar wordt alleen van het scherm gehaald. De tour wordt gewoon bewaard, maar het is verwarrend.
Engels is voor mij geen probleem, maar wel raar dat je geen NL kan kiezen.
Ik heb geen Bosch logo on screen op Premium.
Je zei: "- Je kan niet instellen dat je ziet hoe ver het is naar je volgende "point" op de kaart. Er wordt alleen naar je eindbestemming gekeken;"
Maar dat kan wel degelijk (premium, gratis versie weet ik niet), je kan rechts bovenin zelf instellen wat je wilt zien. Even een paar keer swipen op de kleine vakjes.
Snelheidsdingetjes: Klopt, is heel irritant dat je geen max speed ziet. (Die zie ik trouwens op Google maps alleen als ik de map centreer, en niet tijdens het uitgezoomde scherm, maar dat is een detail)
Flitsers: ik weet niet hoe Calimoto in het buitenland werkt qua flitsers. In Duitsland mag je flitsmelders niet gebruiken. Wellicht zijn ze terughoudend, of willen (of mogen) ze niet met de "flitsmeisters" van deze wereld samenwerken
Ik gebruik geen kaarten download. Duurt voor eeuwig, en je moet steeds updaten, oude kaarten worden weggegooid, en HELEMAAL OPNIEUW gedownload. Bovendien is het in de EU niet echt nodig, maar natuurlijk wel handig, en het zou moeten werken zoals je zei, gedeelten van landen moet je kunnen downloaden, niet een heel land als je maar in één regio komt.
Bedankt voor je aanvullingen.dirkhimself schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 20:22:
[...]
Bij de Premium mag je aanvullen:
- verlenging abo zonder voorafgaande waarschuwing...... NOT COOL
- er zit een vreemde structuur in de app en web page. Als je een rit wilt beëindigen vraagt de app of je de toer wilt weggooien. "Discard tour". Dat gebeurt niet, maar wordt alleen van het scherm gehaald. De tour wordt gewoon bewaard, maar het is verwarrend.
Engels is voor mij geen probleem, maar wel raar dat je geen NL kan kiezen.
Ik heb geen Bosch logo on screen op Premium.
Je zei: "- Je kan niet instellen dat je ziet hoe ver het is naar je volgende "point" op de kaart. Er wordt alleen naar je eindbestemming gekeken;"
Maar dat kan wel degelijk (premium, gratis versie weet ik niet), je kan rechts bovenin zelf instellen wat je wilt zien. Even een paar keer swipen op de kleine vakjes.
Snelheidsdingetjes: Klopt, is heel irritant dat je geen max speed ziet. (Die zie ik trouwens op Google maps alleen als ik de map centreer, en niet tijdens het uitgezoomde scherm, maar dat is een detail)
Flitsers: ik weet niet hoe Calimoto in het buitenland werkt qua flitsers. In Duitsland mag je flitsmelders niet gebruiken. Wellicht zijn ze terughoudend, of willen (of mogen) ze niet met de "flitsmeisters" van deze wereld samenwerken
Ik gebruik geen kaarten download. Duurt voor eeuwig, en je moet steeds updaten, oude kaarten worden weggegooid, en HELEMAAL OPNIEUW gedownload. Bovendien is het in de EU niet echt nodig, maar natuurlijk wel handig, en het zou moeten werken zoals je zei, gedeelten van landen moet je kunnen downloaden, niet een heel land als je maar in één regio komt.
Het is mijn bekend dat je boven wat kan aanpassen. Echter als je enkele waypoints hebt staan in je route, dan kan je niet zien hoe lang het duurt/hoe ver het is, naar je volgende waypoint.
Alles wordt berekend met het eindpunt.
Vandaag ~400km met scenic gereden.
Zal morgen fatsoenlijk op jouw post reageren en mijn ervaring met scenic delen.
Volgende week staat een lange trip op de planning met de TomTom app (premium voor 1 week)
De week erna met Sygic (premium voor 1 week)
Tzt plaats ik hier wel een vergelijkingstabel.
Verwijderd
Doe je zelf een plezier en zet een naked bike uit je hoofd. Die dingen zijn allemaal veel te klein voor jouw postuur. De enige die nog enigszins oke is is een Ducati Hypermotard, maar dat is officieel geen naked bike maar een supermoto.KillaZ schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:30:
* KillaZ meldt zich.
Ik ben 1.95 met 90 kilo en heb altijd een naked bike gewild, maar het is gewoon verre van ideaal, wat men ook zegt. Of je moet een vreemde verhouding hebben met korte beentjes en een enorm bovenlichaam.
Maar dan nog ziet het er niet uit van een afstand. Maar dat is op zich minder belangrijk.
Mensen met ons postuur zijn eigenlijk beperkt tot een adventure type motor, zoals gesuggereerd een Yamaha Tracer, Triumph Tiger, Ducati Multistrada, Suzuki Vstrom, BMW GS etc. Daar ga je veel meer van genieten qua rijden. En dan hopen dat het aanzicht van zo'n motor een beetje op je in groeit
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2022 21:23 ]
Dat ligt er natuurlijk ook een beetje aan wat je zelf wilt. Qua lengte en kilo’s matchen we aardig en ik rij al jaren met veel plezier op een Honda VTR SP1. Natuurlijk niet de meest comfortabele fiets die Honda ooit in de markt gezet heeft, maar voor een paar uurtjes spielerei per keer is dat goed te doen.Verwijderd schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 21:22:
[...]
Doe je zelf een plezier en zet een naked bike uit je hoofd. Die dingen zijn allemaal veel te klein voor jouw postuur. De enige die nog enigszins oke is is een Ducati Hypermotard, maar dat is officieel geen naked bike maar een supermoto.
Ik ben 1.95 met 90 kilo en heb altijd een naked bike gewild, maar het is gewoon verre van ideaal, wat men ook zegt. Of je moet een vreemde verhouding hebben met korte beentjes en een enorm bovenlichaam.
Maar dan nog ziet het er niet uit van een afstand. Maar dat is op zich minder belangrijk.
Mensen met ons postuur zijn eigenlijk beperkt tot een adventure type motor, zoals gesuggereerd een Yamaha Tracer, Triumph Tiger, Ducati Multistrada, Suzuki Vstrom, BMW GS etc. Daar ga je veel meer van genieten qua rijden. En dan hopen dat het aanzicht van zo'n motor een beetje op je in groeitAlhoewel zo'n BMW GS of Multistrada wel erg vette motoren zijn.
Met langere (vakantie) ritten loop je wel tegen tegen de zithouding aan, maar daar is ie dan ook nooit op ontworpen. Voor mij geen reden geweest om hem destijds niet te kopen, krijg nog steeds een glimlach van oor tot oor als ik er op stap.
[ Voor 4% gewijzigd door gastje01 op 08-08-2022 21:32 ]
Eerlijke reactie, maar zat er niet op te wachtenVerwijderd schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 21:22:
[...]
Doe je zelf een plezier en zet een naked bike uit je hoofd. Die dingen zijn allemaal veel te klein voor jouw postuur. De enige die nog enigszins oke is is een Ducati Hypermotard, maar dat is officieel geen naked bike maar een supermoto.
Mensen met ons postuur zijn eigenlijk beperkt tot een adventure type motor, zoals gesuggereerd een Yamaha Tracer, Triumph Tiger, Ducati Multistrada, Suzuki Vstrom, BMW GS etc. Daar ga je veel meer van genieten qua rijden. En dan hopen dat het aanzicht van zo'n motor een beetje op je in groeitAlhoewel zo'n BMW GS of Multistrada wel erg vette motoren zijn.
Een multistrada vind ik erg mooi, maar valt buiten budget. Ik vermoed dat een shiver of mt-09 te doen is (ik ga geen woon-werk doen en in de winter staat hij in de stalling).
K to the KillaZ
Verwijderd
Ik heb zelf een Monster 821 gehad. Omdat ik die per se wilde, puur uiterlijk. Ik was heel eigenwijs en na 3 uur rijden kreeg ik pijn aan de binnenkant van m'n knieën. En ik ben vrij sportief en flexibel, ik heb geen zwakke knieën.KillaZ schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 21:33:
[...]
Eerlijke reactie, maar zat er niet op te wachten![]()
Een multistrada vind ik erg mooi, maar valt buiten budget. Ik vermoed dat een shiver of mt-09 te doen is (ik ga geen woon-werk doen en in de winter staat hij in de stalling).
Volgens mij heeft de MT09 wel een wat betere positie. Maar wel echt een kleine motor. Zal er een beetje uitzien als een gorilla op een kinderfiets
Maar je moet het gewoon proberen. Het belangrijkste is de afstand van je zadel tot de footpegs. Hoe groter hoe beter. Zodat je knieën minder gebogen zit. Wees daar kritisch op en laat je niet leiden door de adrenaline van een proefrit
Een Aprilla dorsoduro is ook lekker rechtop, wel weer een supermoto-achtige nakedbike maar toch wel enigszins een fijne zitpositie voor ons lange mensen. En betaalbaar.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2022 21:41 ]
Die X-ADV heeft hetzelfde blok als de NC750X, veel te veel koppel.4x2 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:34:
[...]
Dat is alsof je tegen een muur aan het praten bent, ze zijn hier niet zo van verstandige motoren
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Ik ben 1m93 en 105kg en mn lengte maat voor jeans is 36". Toch was mijn eerste motor een S1000RR. Op zo'n ding hoor je opgevouwen te zitten, en als mijn lompe lijf dat gelukt is moeten heel wat meer mensen dat kunnenVerwijderd schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 21:22:
[...]
Nu rijd ik een BMW R1250RS, stuk comfortabeler sport/tour. Maar ook de R1250R naked bike reed ik prima op (heb die ook overwogen toen ik mn RS kocht). Enige wat ik daarmee had, was dat ik met mn kont iets tever naar achter op t zadel zat. Ik denk dat het hoge sport zadel (die ik uiteindelijk voor mn RS heb gekocht) dat ook wel opgelost had. Als leenmotor van de dealer krijg ik af en toe de R1200R mee en dat rijdt gewoon prima.
Enige probleem voor @KillaZ is dat de R1200R LC of R1250R nog niet voor 6k te krijgen zijn
Lang verhaal kort: gewoon proberen, ga eens langs zo'n grote motorzaak zoals Goedhart of een grotere Motoport, dan krijg je wel een idee wat wel en niet lekker zit. En er zijn ook altijd nog mogelijkheden met zadels en rearsets, maar denk dat de basis wel moet kloppen voor je.
Joh, ik rij met mijn 1.88 oid en 95 kg ook op een street triple. Ziet er geef ik eerlijk toe een beetje uit alsof ik een buttplug heb met wielen soms. Maar hij rijdt toppie, dus lekker doorkarren ermee
PSN & XBL: Denkoyugo
@KillaZ ik wil best even langs met mijn CB650 ? Geen echte full naked en ook geen 2 of 3 cilinder maar daar zit ik prima op met mijn 1.90 en 95kg.
Ik kom van een CBR600 af waar ik echt de houding op zat was.
Een dikke BMW past wellicht beter voor mij ook qua lengte/postuur maar ik vind ze te groot en lomp.
PS. Motoport Wormerveer ben ik aardig geholpen. Kan eventueel gegevens doorzetten naar je.
Ik kom van een CBR600 af waar ik echt de houding op zat was.
Een dikke BMW past wellicht beter voor mij ook qua lengte/postuur maar ik vind ze te groot en lomp.
PS. Motoport Wormerveer ben ik aardig geholpen. Kan eventueel gegevens doorzetten naar je.
[ Voor 13% gewijzigd door GeeMoney op 08-08-2022 22:22 ]
1.87, 100 kilo, ik ben toen voor de Speed Triple gegaan. Past echt makkelijk.Denko schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 22:02:
Joh, ik rij met mijn 1.88 oid en 95 kg ook op een street triple. Ziet er geef ik eerlijk toe een beetje uit alsof ik een buttplug heb met wielen soms. Maar hij rijdt toppie, dus lekker doorkarren ermee
Slecht idee... Hoe laat?
Zelfs Jerommeke zou probleemloos op b.v. op een Grom passen.
Past/past niet is imho een FWP vooral van anderen, rij op wat jij leuk/fijn vindt niet wat anderen er van vinden.
Past/past niet is imho een FWP vooral van anderen, rij op wat jij leuk/fijn vindt niet wat anderen er van vinden.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ja, op zich met je eens. Maar nu ik een grotere fiets gewend ben, voelde ik me dit weekend wel echt aan alle kanten uitsteken op een 125. Neemt niet weg dat ik er voor de lol best eentje zou willen.
Slecht idee... Hoe laat?
Daarom heb ik ook de 700, is tenminste nog te temmenGrubeater schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 21:46:
[...]
Die X-ADV heeft hetzelfde blok als de NC750X, veel te veel koppel.
Wat overigens wel weer een voordeel is aan een tijdje met de Forza 250 rijden; De NC700 lijkt zowaar snel als je daar dan weer op stapt
Dus wat dat betreft is het maar de vraag of ik een Malossi Powercam (y0w) in de Forza moet duwen, dan is dat verschil weer kleiner.
En het huidige monsterkoppel is ook wel weer praktisch om een aanhangertje mee te slepen (die update volgt nog wel als het af is)
Een MSX/Grom is dan ook ruimer dan sommige grotere motoren qua zithoudingbotoo schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 23:46:
Zelfs Jerommeke zou probleemloos op b.v. op een Grom passen.
[ Voor 26% gewijzigd door 4x2 op 09-08-2022 06:44 ]
leeg
De ktm dukes zijn goed te doen als je wat langer bent. Zitten vrij rechtop, zadel relatief hoog en afstand tot de pegs is ruim.
Op m'n pak werd klitteband van de halssluiting steeds laffer en laffer. Heb het toen laten fixen... toen werd het niet echt beter
Dus onder het mom "... alles zelf doen" eens aan de slag gegaan. Ik had nog ubersterke velcroplakunits, waar ik ooit m'n telefoon mee op de motor bevestigde. Daar de lijmlaag van opgelost, met een 1 mm boortje wat gaatjes gemaakt, zodat ik er met een normale naald doorheen kon.
En wauw, dat werkte beter dan gehoopt \o/
Straks nog eens kijken hoe m'n stiksels het precies gehouden hebben, kan er zo nog wat bij boren/stikken natuurlijk.
Dus onder het mom "... alles zelf doen" eens aan de slag gegaan. Ik had nog ubersterke velcroplakunits, waar ik ooit m'n telefoon mee op de motor bevestigde. Daar de lijmlaag van opgelost, met een 1 mm boortje wat gaatjes gemaakt, zodat ik er met een normale naald doorheen kon.
En wauw, dat werkte beter dan gehoopt \o/
Straks nog eens kijken hoe m'n stiksels het precies gehouden hebben, kan er zo nog wat bij boren/stikken natuurlijk.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
1.88 hier. Rijd een '17 street triple rs en een '13 s1000rr. De street is wat compact maar dat heeft zijn voordelen (spelen zonder hard te gaan), de s1000rr is lekker ruim. Verder qua nakeds gereden op een tuono v4, mt09, z900, s1000r en eigenlijk nergens geworsteld met mijn formaat, maar ik ben begonnen met rijden toen alle motoren nog gemaakt waren voor japanners van 1.60. Veel van de supersports uit '00-'10 zijn wel krap bemeten.
[ Voor 7% gewijzigd door Bastard op 09-08-2022 09:08 ]
Ik ben zelf 2.00 en circa 85 kg.KillaZ schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:30:
* KillaZ meldt zich.
Ik rij zelf op een Duke690 uit 2017. Zijn volop te krijgen onder de 6k.
En lekker speels en vlotte motor met overal in het toerengebied koppel.
Enigste "nadeel" is dat het een 1-cilinder is. Daar moet je gewoon van houden.
Ik ben er erg tevreden mee en heb er al ruim 22.000 km mee gereden in 2.5 jaar.
@ephymerous is volgens mij wat langer en heeft een aantal jaar terug een shiver gehad.KillaZ schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 21:33:
[...]
Eerlijke reactie, maar zat er niet op te wachten![]()
Weet niet of een Superduke iets voor je is maar met mijn 1.72 icm het verhoogde zadel past het maar net. Het was beter geweest als ik 10 cm langer was. Voordeel (misschien dat dit bij meerdere motoren kan): je kan de risers op de kroonplaat verstellen. Ik gok 2 cm naar voor of naar je toe. Daarnaast kan je de risers omdraaien wat ook weer een cm (gok ik) veranderd. Of te wel bij dat ding is er redelijk wat af te stellen om je positie te veranderen.
Ik heb op veel motoren gereden (nakeds) maar de Superduke is een redelijk grote motor voor dat segment imo.
Edit: zie net je budget, gaat hem niet worden. Maar misschien dat je toch wat met bovenstaande kan
[ Voor 8% gewijzigd door R0y. op 09-08-2022 09:34 ]
De BMW R1150R (die ik hiervoor had) of de nieuwere R1200R/R1250R zijn ook vrij groot. Van de R1200R is best wat keuze op de 2e hands markt. Nu ben ik zelf maar 1,82 maar tegenover andere naked bikes op het werk was die toch echt een stuk groter. Ook ten opzichte van de MT07 waar ik op heb gereden met lessen was de R1150R een stuk groter.
[ Voor 19% gewijzigd door Thalaron op 09-08-2022 09:21 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ik ben 1,68m en rij een BMW R1100GS die is geheel 'standaard' vwb zadel/vering/geometrie.
Ok een heel andere vraag van mijn kant:
ik ben op zoek naar een scooter waar je makkelijk met 2 kan opzitten. In eerste instantie om in de buurt eens met mijn vrouw naar een terrasje te rijden in gewone kleren tijdens goed weer (dus GEEN lange broek en mouwen).. maar t-shirt en korte broek.
Ik zou dat nooit doen op mijn moto, maar.,. op zo een scooter wel, zoals snel naar de bakker gaan etc..
Dus in BE is dat een 50cc klasse B (45km/u)
Het zou een Vespa look best hebben, maar de meeste dat ik zie zijn vrij klein om met 2 op te zitten? De andere zijn meestal boosters etc.. met andere uitlaten, opgefokt etc.. Dat zoek ik niet.
Dus mss iets met een topkoffer achteraan..
Zoiets valt nog mee: https://www.2dehands.be/v...0897473-vespa-2-takt-50cc maar is dat groot genoeg?
Dit lijkt me goed, maar ik ga geen witte kopen
https://www.2dehands.be/v...oter-met-slechts-3-800-km
Qua looks very cool
https://www.2dehands.be/v...71329240-neco-gpx-50-1300
Dus wat zijn zo een beetje BEDTROUWBARE scooters/VESPA likes om met 2 op te zitten?
EDIT: ik zit te kijken met een budget van max 1500€
ik ben op zoek naar een scooter waar je makkelijk met 2 kan opzitten. In eerste instantie om in de buurt eens met mijn vrouw naar een terrasje te rijden in gewone kleren tijdens goed weer (dus GEEN lange broek en mouwen).. maar t-shirt en korte broek.
Ik zou dat nooit doen op mijn moto, maar.,. op zo een scooter wel, zoals snel naar de bakker gaan etc..
Het zou een Vespa look best hebben, maar de meeste dat ik zie zijn vrij klein om met 2 op te zitten? De andere zijn meestal boosters etc.. met andere uitlaten, opgefokt etc.. Dat zoek ik niet.
Zoiets valt nog mee: https://www.2dehands.be/v...0897473-vespa-2-takt-50cc maar is dat groot genoeg?
Dit lijkt me goed, maar ik ga geen witte kopen
Qua looks very cool
Dus wat zijn zo een beetje BEDTROUWBARE scooters/VESPA likes om met 2 op te zitten?
Never ever financial advice...
Als je een Vespa overweegt: check eerst even wat een verzekering gaat kosten. Soms valt het mee, maar ken ook verhalen dat het niet te betalen is.kazzzdafke schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:08:
Ok een heel andere vraag van mijn kant:
Dit lijkt me goed, maar ik ga geen witte kopen![]()
Qua looks very cool
Thanks! Echter zie ik genoeg Superduke 990's staan binnen mijn budget?R0y. schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 09:13:
[...]
@ephymerous is volgens mij wat langer en heeft een aantal jaar terug een shiver gehad.
Weet niet of een Superduke iets voor je is maar met mijn 1.72 icm het verhoogde zadel past het maar net. Het was beter geweest als ik 10 cm langer was. Voordeel (misschien dat dit bij meerdere motoren kan): je kan de risers op de kroonplaat verstellen. Ik gok 2 cm naar voor of naar je toe. Daarnaast kan je de risers omdraaien wat ook weer een cm (gok ik) veranderd. Of te wel bij dat ding is er redelijk wat af te stellen om je positie te veranderen.
Ik heb op veel motoren gereden (nakeds) maar de Superduke is een redelijk grote motor voor dat segment imo.
Edit: zie net je budget, gaat hem niet worden. Maar misschien dat je toch wat met bovenstaande kanKan straks eventueel een foto maken en posten als dat het geheel wat duidelijker maakt.
Of rijd jij de 1290?
K to the KillaZ
https://bikenet.nl/occasi...laats&utm_medium=referral
Ik had deze als eerste motor, daar heb ik een hoop lol mee gehad. Ik zou bijna...
Slecht idee... Hoe laat?
1290 gen 2 (17 tm 19/20).KillaZ schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:25:
[...]
Thanks! Echter zie ik genoeg Superduke 990's staan binnen mijn budget?
Of rijd jij de 1290?
@GSX-MAN je maakte je zin niet af omdat ze opnamen, en nu heb je telefonisch akkoord gegeven op een VTR250?
Nee, dat nog net niet. Sommige dingen zijn heel mooi in je herinnering en moeten daar misschien maar blijven.NLDViane schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:05:
@GSX-MAN je maakte je zin niet af omdat ze opnamen, en nu heb je telefonisch akkoord gegeven op een VTR250?
Leuke fiets, maar ook omdat ik ineens overal naartoe kon. Ik heb eerst mijn motorrijbewijs gehaald en pas zes jar later mijn autorijbewijs. Bij mijn ouders het huis uit, op mezelf, alles met deze motor.
Destijds mocht je maximaal 34 pk hebben voor de eerste twee jaar, maar omdat er bij al die oude fietsen nog geen vermogen op het kenteken stond moest je maar gokken dat het aan de regels voldeed. Deze schijnen tussen de 40-45 pk te hebben. Nog steeds niet schokkend, maar de 100 mijl/uur haalde je er wel mee.
En die V-twin liep ook leuk, bocht uit op het gas gaf toch wel een kleine glimlach. In de bebouwde kom dan.
Slecht idee... Hoe laat?
Bij Schuberth zit er niet eens een labeltje met MD in de helm, alleen een serie nummer.Tylen schreef op zondag 17 juli 2022 @ 18:34:
[...]
Nee die 5jaar is gebaseerd wat op het labeltje in de helm staat. De keurmeester gaat jou gewoon zeggen dat je geen 2 jaar oude helm had moeten kopen.
Ik kreeg dit terug van Schuberth:
quote: SchuberthThe duration I named „5 to 7 years“ is an average and it starts when you start using the helmet, not right after it has been produced.
C3 Pro: XXX > produced in XXX
E1: XXX > produced in XXX
The intensity of use (daily, monthly, a few weeks yearly // a short way to work, a long road trip) and the care provided to the helmet after each trip or at the end of the week can allow you to keep the helmet longer. There is no “best before” date, just recommendations.
But if you feel like the inner pads are damaged or much thinner and not holding your head anymore properly for example, then you should do something and exchange the pads to get back to a better fit / hold.
In the end, you are the one deciding whether it still feels right to ride with your helmet or if it si time for something new.
Short info : a new international norm was passed this year , it is called R22.06. It means that the helmets have to undergo harder tests and chocs to be homologated under this norm. So far only our brand-new C5 respects this norm. All older helmets (under norm R22.05) can still be produced until the end of 2023 and sold afterwards but it might be interesting to keep it in mind whenever you decide it is time for a new helmet.
We wish safe ride at all time and a great day.
Mit freundlichen Grüßen / Best Regards,
Wow, die kleuren!GSX-MAN schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:58:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[Afbeelding]
Ik had deze als eerste motor, daar heb ik een hoop lol mee gehad. Ik zou bijna...
Ja, dat was in 1989 mooi. En toen ik 'm in 1996 kocht, was ik al lang blij dat ik iets sportiefs kon vinden op een licht rijbewijs. ZZR250 was ook nog een optie.
Slecht idee... Hoe laat?
Zou het doen, ik had m zaterdag bijna gekocht, ding is echt netjesGSX-MAN schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:58:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[Afbeelding]
leeg
Nooit gezegd dat het drama machines zijn...mphilipp schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 14:50:
[...]
Kan best, maar er zijn ook zat mensen zónder volgwagens de wereld rond geweest met die dingen.
Vergeet niet dat die twee van LWR chronisch onvoorbereid op pad zijn gegaan en de motor gruwelijk overbeladen hadden en dus dat ding behoorlijk geteisterd hebben. Ja, dan gaat er wat kapot.
Misschien is het handiger om zonder ESA (de electronisch geregelde vering) op pad te gaan, want als die stuk gaat in Mongolië kun je niet meer verder. De meeste andere systemen gaan ofwel nooit kapot, of zijn geen showstopper. Mensen zeuren vaak over injectie, abs etc als zijnde de zwakke plek in moderne motoren, maar dat is onzin. In auto's zit het ook al decennia en hoe vaak heb je gehoord van iemand dat zijn injectie stuk is gegaan? Of dat de ABS het ineens niet meer doet?
Deze gast is ook de wereld rond geweest met een GS. Later nog een keer een lange reis gemaakt op een nieuwere en zijn vriendin op een oudere (meer analoge) GS. Die laatste had uiteindelijk meer gekost aan onderhoud dan de moderne. Ik kan alleen niet meer zo snel vinden waar hij dat uitlegde en liet zien met de gemaakte kosten. Misschien had hij geluk, maar er hij is ook weer niet de enige die zoiets gedaan heeft. Als het drama machines zouden zijn, zou je ze ook niet zoveel zien bij de reizigers. Genoeg fora om dit soort info te verspreiden, dus lang blijft zoiets niet verborgen.
Ook niet gezegd dat ze ongeschikt zijn voor een wereldreis...
Enige wat ik melde is dat er schijnbaar iets van 4 a 5 GS's zijn gebruikt tijdens de opnames.
Zoals bij elke aanschaf moet ik me dan afvragen: "wat ga ik ermee doen?" En los van nostalgie voegt deze motor weinig toe aan wat ik al heb. En mijn Speed Triple erop inruilen gaat me dan weer te ver.4x2 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:27:
[...]
Zou het doen, ik had m zaterdag bijna gekocht, ding is echt netjes
Slecht idee... Hoe laat?
In de woonkamer zetten om naar te kijken. TV de deur uit..GSX-MAN schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:01:
[...]
Zoals bij elke aanschaf moet ik me dan afvragen: "wat ga ik ermee doen?" En los van nostalgie voegt deze motor weinig toe aan wat ik al heb. En mijn Speed Triple erop inruilen gaat me dan weer te ver.
Collega van me heeft een Ducati 999 in de huiskamer staan, in elk geval 's winters. Spotje erop, kunstwerk. Maar hij woont groter dan ik.Eddos schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:07:
[...]
In de woonkamer zetten om naar te kijken. TV de deur uit..
Ik hoorde dat hij nu een Panigale met kapot blok gekocht heeft om te gaan fixen. Held.
Slecht idee... Hoe laat?
Tot hij die gefixt heeft, kan die ook als kunstwerk de woonkamer inGSX-MAN schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:09:
[...]
Ik hoorde dat hij nu een Panigale met kapot blok gekocht heeft om te gaan fixen. Held.
Hier, heb ermee gekloot, het ding uitgescholden, ervaringen gegoogled, toen maar het bijltje neer gegooid en hij verbindt nu met de Wifi hotspot van mijn iPhone --> Dat werkt flawless. (Rider 550 en iPhone 12 mini).Booyaa schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 16:09:
Lopen er hier meer mensen te kloten met bluetooth connectie van een iphone naar TomTom?
Waarom denk je dat ik m niet gekocht hebGSX-MAN schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:01:
[...]
Zoals bij elke aanschaf moet ik me dan afvragen: "wat ga ik ermee doen?" En los van nostalgie voegt deze motor weinig toe aan wat ik al heb. En mijn Speed Triple erop inruilen gaat me dan weer te ver.
Voor het geld is het echt een leuk ding en kun je dr ook eigenlijk geen buil aan vallen, maja, hoe vaak gebruik je m uiteindelijk ?
leeg
Ik rij 'm één keer van de dealer naar huis, dat wel.4x2 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:03:
[...]
Waarom denk je dat ik m niet gekocht heb
Voor het geld is het echt een leuk ding en kun je dr ook eigenlijk geen buil aan vallen, maja, hoe vaak gebruik je m uiteindelijk ?
Oeh! Ik ben er in 1998 nog mee naar Lowlands geweest! Topkoffer met de slaapzak en wat kleine dingen, tent achterop gebonden en een rugzak met de rest. Slaapmatje? Nee, die kon ik nergens kwijt.
Eind 2000 ingeruild voor een GSX600F. Man, want was dat een slechte motor.
[ Voor 28% gewijzigd door GSX-MAN op 09-08-2022 14:13 ]
Slecht idee... Hoe laat?
Voor Calimoto, klik hier
Persoonlijk vind ik Calimoto niet goed als navigatie, dus moest ik verder kijken.
Scenic
Scenic is er voor de Iphone en volgens de site kan je inschrijven voor "THE ANDROID WAITING LIST".
Gisteren heb ik met Scenic een route van ~400km gereden.
Wat ik al meteen een dikke min vind... stel je hebt "premium", dan nog moet je credits gebruiken voor offline maps.
Niet dat je dat vaak zal doen, en je hoeft het maar 1X te "kopen", maar kom op...
Voor Premium heb je een jaarlijkse abonnement en een life-time variant.
Maar om te testen is de gratis variant (met het verbruik van enkele credits goed genoeg).
+ Je ziet hoe hard je mag rijden (dikke pluspunt);
+ Audio, in te stellen dat je alleen waarschuwingen hoort (dikke pluspunt);
+ Ik heb hem 3 routes laten maken en elke keer was het een totaal andere route; (3 credits verbruikt en opgeslagen. Ik rijd ze wel op een ander moment);
+ Je kan een route maken in kurviger.de en dat heel gemakkelijk versturen/delen naar Scenic;
+ Hij past de route snel aan als je eigenwijs een andere weg pakt;
+ Hij stuurt je niet terug naar de plek waar je een andere afslag pakte;
+ Je kan je route aanpassen tijdens je rit, al vind ik dat niet zo lekker werken;
+ Audio, ook in het Nederlands;
+ Veel instellingen om aan te passen;
+ Alleen vaste flitsers (geen traject controle of mobiele flitser);
+ op een andere gsm kon ik (met hetzelfde account) de kaart "gratis" downloaden, als ik hem elders al gekocht heb
+ Als je op het pijltje omhoog drukt, kan je zien hoe lang het nog is naar de volgende punt'
+ Auto pause, als je wat langer stil staat (om wat te drinken ofzo);
+ Wat data als je hem opslaat om terug te zien;
?
- Maximale snelheid klopt niet op de snelwegen. Ik mocht bijna overal 120 of 130 km/h rijden. Alle andere wegen leken wel te kloppen;
- Geen traject controle of mobiele flitser;
- Kaarten downloaden kost een credit, ook als je premium hebt
- Je kan niet je gebied selecteren die je wilt opslaan voor offline navigatie. Als je bijv. alleen in het noorde van Frankrijk komt, moet je de gehele kaart downloaden;
- Elke keer kost het je een credit voor Turn by Turn navigatie. Ook bij een route waar je het eerder gekocht hebt (bij Premium zit dit erin)
- Onderste 3 vakken tijdens het navigeren zijn niet aan te passen (of ik zag het niet);
?
TLDR: Hij is goed te testen met een gratis account. Ik kreeg 20 credits gratis waardoor je al een hoop kan testen.
De kosten vallen ook wel mee, €22,49 pj.
Lifetime abonnementen vertrouw ik niet. Doe je dat wel, dan kost het je €89,99
Dit zou je goed kunnen gebruiken als navigatie app voor de motor. Houd wel rekening dat je geen waarschuwingen krijgt voor mobiele flitsers (en traject controles).
Volgende week: TomTom GO Navigation
Persoonlijk vind ik Calimoto niet goed als navigatie, dus moest ik verder kijken.
Scenic
Scenic is er voor de Iphone en volgens de site kan je inschrijven voor "THE ANDROID WAITING LIST".
Gisteren heb ik met Scenic een route van ~400km gereden.
Wat ik al meteen een dikke min vind... stel je hebt "premium", dan nog moet je credits gebruiken voor offline maps.
Niet dat je dat vaak zal doen, en je hoeft het maar 1X te "kopen", maar kom op...
Voor Premium heb je een jaarlijkse abonnement en een life-time variant.
Maar om te testen is de gratis variant (met het verbruik van enkele credits goed genoeg).
+ Je ziet hoe hard je mag rijden (dikke pluspunt);
+ Audio, in te stellen dat je alleen waarschuwingen hoort (dikke pluspunt);
+ Ik heb hem 3 routes laten maken en elke keer was het een totaal andere route; (3 credits verbruikt en opgeslagen. Ik rijd ze wel op een ander moment);
+ Je kan een route maken in kurviger.de en dat heel gemakkelijk versturen/delen naar Scenic;
+ Hij past de route snel aan als je eigenwijs een andere weg pakt;
+ Hij stuurt je niet terug naar de plek waar je een andere afslag pakte;
+ Je kan je route aanpassen tijdens je rit, al vind ik dat niet zo lekker werken;
+ Audio, ook in het Nederlands;
+ Veel instellingen om aan te passen;
+ Alleen vaste flitsers (geen traject controle of mobiele flitser);
+ op een andere gsm kon ik (met hetzelfde account) de kaart "gratis" downloaden, als ik hem elders al gekocht heb
+ Als je op het pijltje omhoog drukt, kan je zien hoe lang het nog is naar de volgende punt'
+ Auto pause, als je wat langer stil staat (om wat te drinken ofzo);
+ Wat data als je hem opslaat om terug te zien;
?
- Maximale snelheid klopt niet op de snelwegen. Ik mocht bijna overal 120 of 130 km/h rijden. Alle andere wegen leken wel te kloppen;
- Geen traject controle of mobiele flitser;
- Kaarten downloaden kost een credit, ook als je premium hebt
- Elke keer kost het je een credit voor Turn by Turn navigatie. Ook bij een route waar je het eerder gekocht hebt (bij Premium zit dit erin)
- Onderste 3 vakken tijdens het navigeren zijn niet aan te passen (of ik zag het niet);
?
TLDR: Hij is goed te testen met een gratis account. Ik kreeg 20 credits gratis waardoor je al een hoop kan testen.
De kosten vallen ook wel mee, €22,49 pj.
Lifetime abonnementen vertrouw ik niet. Doe je dat wel, dan kost het je €89,99
Dit zou je goed kunnen gebruiken als navigatie app voor de motor. Houd wel rekening dat je geen waarschuwingen krijgt voor mobiele flitsers (en traject controles).
Volgende week: TomTom GO Navigation
[ Voor 0% gewijzigd door streamnl op 09-08-2022 16:22 . Reden: Typo ]
Als je zo aan het testen bent dan zou ik je aanraden om ook MyRouteApp Navigation uit te proberen. 19 EUR pj en bevalt mij goed (beter dan Calimoto, heb ik geen ervaring met Scenic)
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life
Elke keer verbaas ik mezelf weer over het genot van rijden op dat ding. Mijn referentiekader is nogal klein omdat ik ben begonnen met rijden op deze motor maar het is echt genieten.KillaZ schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 16:51:
[...]
Wel een stukje op een kawa 800 gereden wat bizar comfortabel reed maar ik mis daar een beetje de power in. Bij die 09 krijg je opeens een koppel waar je U tegen zegt en dan zit je met een grijs op je gezicht
Dat snap ik, maar wordt heel erg veel afgegeven op die serie en ik probeer aan te geven dat zij niet de enigen zijn die een wereldreis hebben gemaakt op zo'n ding. Er zijn meer die zoiets hebben gedaan, zelfs op een Honda C90, dus wat geschiktheid betreft is er nog wel een boompje over welke machine wel/niet op te zetten.kneusteun schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:46:
[...]
Nooit gezegd dat het drama machines zijn...
Ook niet gezegd dat ze ongeschikt zijn voor een wereldreis...
Enige wat ik melde is dat er schijnbaar iets van 4 a 5 GS's zijn gebruikt tijdens de opnames.
En aangezien je het noemt in de context van geschikt zijn, dacht ik er toch op te moeten reageren. Het was geen losse opmerking zonder betekenis, toch?
oh nee hoor, maar misschien gaf ik inderdaad verkeerde indruk door het te plaatsen.mphilipp schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:05:
[...]
Dat snap ik, maar wordt heel erg veel afgegeven op die serie en ik probeer aan te geven dat zij niet de enigen zijn die een wereldreis hebben gemaakt op zo'n ding. Er zijn meer die zoiets hebben gedaan, zelfs op een Honda C90, dus wat geschiktheid betreft is er nog wel een boompje over welke machine wel/niet op te zetten.
En aangezien je het noemt in de context van geschikt zijn, dacht ik er toch op te moeten reageren. Het was geen losse opmerking zonder betekenis, toch?
Vind het zelf een fijn rijdende fiets!
Maar als je echt wat meer "offroad" gaat heb je wat skills en spier nodig, veel mensen vergeten dat.
Denk dat je dan beter naar de 800 kan kijken, maar dat is natuurlijk persoonlijk ook.
Over een leuk offroad ding waar je ook op het asfalt nog leuk mee weg kan komen:
Ruim onder de 200kg: 160kg rijklaar, zelfde veerwegen als de Yamaha T7.
Lijkt me helemaal geen verkeerd fietsje en het ziet er ook nog eens best tof uit.
Voor net geen € 9000,- nieuw op de plak.
Lijkt me helemaal geen verkeerd fietsje en het ziet er ook nog eens best tof uit.
Can-Am snapt eindelijk hoeveel wielen een motor hoort te hebben:

Alleen nu hebben ze de motorisering weer verkeerd.

Alleen nu hebben ze de motorisering weer verkeerd.
Stond hier ook hoog op het lijstje een paar jaar terug. De huidige modellen (MT lijn) vind ik dan persoonlijk weer niets. Die MT-09 heeft een groot hooligan gehalteBooyaa schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:53:
[...]
Elke keer verbaas ik mezelf weer over het genot van rijden op dat ding. Mijn referentiekader is nogal klein omdat ik ben begonnen met rijden op deze motor maar het is echt genieten.
Wel een stukje op een kawa 800 gereden wat bizar comfortabel reed maar ik mis daar een beetje de power in. Bij die 09 krijg je opeens een koppel waar je U tegen zegt en dan zit je met een grijs op je gezicht
Ik zit steeds met een schuin oog naar de t700 te kijken.Bommes schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:45:
Over een leuk offroad ding waar je ook op het asfalt nog leuk mee weg kan komen:
[YouTube: Fantic Caballero Rally 500 - Off Road first impressions]
Maar ben langzaam aan beetje afgedwaald naar de Tuareg 😅 en nu deze erbij 😂
Ga niet meteen een nieuwe halen, maar ben van plan er volgende zomer wel weer een adv type fiets bij te halen.
.
[ Voor 103% gewijzigd door Brazos op 22-11-2022 11:16 ]
Klopt. Als je de skills hebt, kun je heel veel. Maar de boxer GS is eigenlijk ook een reis-enduro en niet een hardcore offroad machine. Dan moet je de HP2 of die van Duursma/Bakker hebben (de HP2 avant la lettre).kneusteun schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:17:
[...]
oh nee hoor, maar misschien gaf ik inderdaad verkeerde indruk door het te plaatsen.
Vind het zelf een fijn rijdende fiets!
Maar als je echt wat meer "offroad" gaat heb je wat skills en spier nodig, veel mensen vergeten dat.
Denk dat je dan beter naar de 800 kan kijken, maar dat is natuurlijk persoonlijk ook.
Het is "maar" een 1 cilinder 500cctje.kneusteun schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 17:26:
[...]
Ik zit steeds met een schuin oog naar de t700 te kijken.
Maar ben langzaam aan beetje afgedwaald naar de Tuareg 😅 en nu deze erbij 😂
Ga niet meteen een nieuwe halen, maar ben van plan er volgende zomer wel weer een adv type fiets bij te halen.
Niks mis mee maar ik denk dat op de snelweg de pit er rap uit is.
Maar nog alleszins beter lot dan zo een Honda 450 waar jeukende laarzen mee in Amerika aan het hannessen is.
Met de wat oudere 1 pitters kon je nog wel een jet setje bestellen voor wat meer vermogen, luchtfilter en uit uitlaat aanpassen en het ging allemaal net wat harder.
Met de nieuwe injectie E5 fietsen is daar niet veel meer aan te doen.
Ben benieuwd naar zijn uitgebreide test van het ding.
Hij rijd nu dagelijks op de zelfde Husky als @A13X heeft ook de T7 uitgebreid getest, enz. Hij weet er wel wat van dus. Vind zijn kanaal wel vermakelijk, niet te lange filmpjes, recht door zee commentaar, enz.
Dork in the road heeft zowel de T7 als de Husky. Test ze zoveel mogelijk op gelijk stukken/ritten. Ook een erg leuk kanaal.Bommes schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 17:35:
[...]
Het is "maar" een 1 cilinder 500cctje.
Niks mis mee maar ik denk dat op de snelweg de pit er rap uit is.
Maar nog alleszins beter lot dan zo een Honda 450 waar jeukende laarzen mee in Amerika aan het hannessen is.
Met de wat oudere 1 pitters kon je nog wel een jet setje bestellen voor wat meer vermogen, luchtfilter en uit uitlaat aanpassen en het ging allemaal net wat harder.
Met de nieuwe injectie E5 fietsen is daar niet veel meer aan te doen.
Ben benieuwd naar zijn uitgebreide test van het ding.
Hij rijd nu dagelijks op de zelfde Husky als @A13X heeft ook de T7 uitgebreid getest, enz. Hij weet er wel wat van dus. Vind zijn kanaal wel vermakelijk, niet te lange filmpjes, recht door zee commentaar, enz.
Vandaag ook nog een klein ritje gedaan, had 's middags nog wat op de planning dus 's ochtends maar even 1,5uur uitgetrokken.

Amper gestopt behalve voor een foto:
[ Voor 12% gewijzigd door A13X op 09-08-2022 17:54 ]
Awesome
Dit topic is gesloten.
![]()