Ja was blijkbaar vooraan, niet achteraan. https://www.spatlab.nl/al...-bepalingen-in-duitsland/DrivinUCrazy schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:37:
Nog nooit gehoord van een dergelijke regel, maar ik leer graag bij.
Wel dat ze in België er een handje van hebben om road captains te hebben. Die blokkeren dan ook heel veel wegen waar ze rijden. Vaak zijn dat héle grote groepen. Als er iets is waar ik geen zin in zou hebben...
Ik had het al gezien inderdaad. Maar ik vraag me wel af op welke gronden het is afgeschoten, en wat dit nu betekent. Als het probleem is dat ze dit niet met Gulpen-Wittem hebben afgestemd, wat houdt ze dan tegen om dit volgende week in goed overleg alsnog gezamenlijk in te voeren?
Maar goed, ik kom er sowieso zo min mogelijk. Voor mij is het vooral een principekwestie.
Ik ken al die mensen niet die achter mij aan rijden.gebruikershaes schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:29:
[...]
Ja was blijkbaar vooraan, niet achteraan. https://www.spatlab.nl/al...-bepalingen-in-duitsland/
Wel de moeite waard om eens uit te zoeken hoe dit zit.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Dat aspect voor mij als dagelijkse rijder is van groot belang, om makkelijk en toegankelijk (zonder zorgen) op de fiets (af) te kunnen stappen. Bij mij is en was dat dan ook een punt met waar ik woon.Will_M schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:13:
[...]
Het 'even' een stukje met de motor gaan rijden wordt dan meestal al weer een exercitie van een kwartier vóórdat je ook nog maar 5 meter afgelegd hebt waarbij je op voorhand ook al wéét dat je datzelfde ritueel nogmaals uit mag gaan voeren op het moment dat je weer thuis komt...![]()
[knip]
Links of rechts, wil ik onbelemmerd kunnen parkeren, zonder veel zorgen, iets laten staan en/of en uitrijden. Een aantal kennissen hebben dan bv hun (tuin)poort verlegd, hierbij ook weer opletten niet midden in de nacht dan ronkend galmend een gangetje indendert en de motor ter meerdere glorie alleen start om direct op (de rij)weg te rijden. Menig ruzie ontstaat vanuit overlast dat met wat nadenken over gedrag, vaak te voorkomen is.
's Een keer wat frommelen als ik ergens op visite ben, is niet erg maar moet er niet aan denken dat het (inclusief opbergen, natte kleding, waar laat je je helm) e.d. een terugkerende onderneming wordt.
Het type -en soort motor gaat ook gauw een bepalende rol spelen. Een nieuwe Adventure op straat al of niet aan de ketting parkeren, laat staan in een wijk met wat andere normen; zal gauw eindigen in beter wandelen als hobby.
Ook het (zelf) onderhouden wordt dan bepaald door de lokatie waar dat gebeurd (vrijelijk, zonder telkens alles te moeten verhuizen).
Doet mij terugdenken aan een oudoom die treintjes deed. Het nam al snel een uur voordat het emplacement zich kon ontplooien en dan weten dat het om 17u30 weer terug moest om aan tafel te kunnen eten.
Zijn broer zat er niet mee om in de woonkamer van een bovenetage - lekker warm en voor de TV - motorblokken te reviseren, iets dat ik in mijn mancave ook aangenaam heb voortgezet.
Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results
prettig weekend allemaal :-/
Short cuts make long delays
geen collega met startkabels? Of indien klein blokje, aanlopen?FnordySquare47 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:19:
*Komt net wat te laat aan op 't werk, vergeet mistlichten uit te zetten, kan na het werk terug naar huis lopen...
prettig weekend allemaal :-/
Ik mag eerst een kwartier naar de stalling toe fietsen met al mijn gear. Dat haalt de spontaniteit ook wel wegWill_M schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:13:
[...]
Het 'even' een stukje met de motor gaan rijden wordt dan meestal al weer een exercitie van een kwartier vóórdat je ook nog maar 5 meter afgelegd hebt waarbij je op voorhand ook al wéét dat je datzelfde ritueel nogmaals uit mag gaan voeren op het moment dat je weer thuis komt...
Moet maar eens kijken of ik ergens één of andere stevige kist kan scoren waar ik in elk geval dingen als wat gereedschap, handschoenen en laarzen in kwijt kan. Dat zou ook al flink schelen.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Komend weekend de mistlichten aanpassen zodat ze met het contact mee schakelen?
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik heb het geprobeerd met startkabels, maar door de ouderdom (bouwjaar 2009) en een veel voorkomend probleem met de koppeling bij de F650GS & F800GS lukt het spijtig genoeg niet zo vlot hem te starten...Patrock schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:50:
[...]
geen collega met startkabels? Of indien klein blokje, aanlopen?
Met dank aan een geweldige vrouw wel thuis geraakt.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:49:
@FnordySquare47
Komend weekend de mistlichten aanpassen zodat ze met het contact mee schakelen?
De motor ondertussen opgeborgen in het magazijn, maandag een druppellader meenemen en dit weekend eens een elektrisch schema opzoeken...
Short cuts make long delays
Lekker man zo'n garage voor je deur. Onlangs een elektrische garagedeur laten installeren, dus ik rij nu zo naar binnen zonder af te hoeven stappen om de deur te openen.Vrijdag schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:08:
[...]
Ik mag eerst een kwartier naar de stalling toe fietsen met al mijn gear. Dat haalt de spontaniteit ook wel weg
Moet maar eens kijken of ik ergens één of andere stevige kist kan scoren waar ik in elk geval dingen als wat gereedschap, handschoenen en laarzen in kwijt kan. Dat zou ook al flink schelen.
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Met automatische deur opener? Of moet je toeteren en even wachten?geert_s schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:20:
[...]
Lekker man zo'n garage voor je deur. Onlangs een elektrische garagedeur laten installeren, dus ik rij nu zo naar binnen zonder af te hoeven stappen om de deur te openen.
[Afbeelding]
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Heerlijk. Heb ik hier achter het huis. Heb een aantal kleine afstandsbedieningen waarvan 1 altijd bij met de motor en anders de code klaviergeert_s schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:20:
[...]
Lekker man zo'n garage voor je deur. Onlangs een elektrische garagedeur laten installeren, dus ik rij nu zo naar binnen zonder af te hoeven stappen om de deur te openen.
[Afbeelding]
Enkel na een flinke borrel willen die knopjes op die code klavier nog wel eens heel klein zijn op de één of andere manier.
Hier kán ik het zelfs zo regelen dat m'n sectionaaldeur automagsisch open gaat op het moment dat ik met m'n motorfiets (lees: telefoon) aan kom rijden én binnen een straal van 10 meter kom ná minimaal 5 minuten buiten GPS bereik van de deur/garage te zijn geweest._Apache_ schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:27:
[...]
Met automatische deur opener? Of moet je toeteren en even wachten?
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ik heb het niet over soldeerwerkjes van personen, maar gewoon onveilige nepconnectoren uit China. Er worden spullen verkocht die gewoon crimineel gevaarlijk zijn. Connectoren die gewoon niet het vermogen aankunnen en na verloop van tijd smelten, nep groepschakelaars die totaal géén voorzieningen bevatten om uit te schakelen bij overspanning of kortsluiting zijn slechts twee voorbeelden van neprommel die levens kan kosten.streamnl schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:25:
[...]
Ik begrijp je waarschuwing maar persoonlijk denk ik dat een connector van Ali vaak vele malen veiliger is, dan sommige soldeerwerkjes die ik voorbij zie komen.
Een slecht soldering wordt naar mijn mening vaak onderschat hoe gevaarlijk dat kan zijn.
Ja er is heel veel rommel te koop. Maar er is ook genoeg goed spul te vinden daar.
(De reden waarom het zo goedkoop is, buiten beschouwing gelaten)
Ik koop daarom géén electraspul meer, tenzij van de juste leverancier. Ik snap dat niet alles uit China rommel is, maar zeker via Ali wordt heel veel nepspul verkocht die alleen maar optisch op iets lijkt. En je kunt denken dat een connector iets simpels is, maar er is al genoeg spul in de fik gevlogen door ondeugdelijke connectoren.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
...en zet vervolgens de motor náást de garage...geert_s schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:20:
[...]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Dan komen we elkaar waarschijnlijk tegenBM schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 15:05:
[...]
Het plan is om eind september naar Luxemburg te gaan voor een training (met Boyke)
Ik vind de afstandsbediening van die van mij wat te lomp om mee te nemen. Dus loop ik toch maar even naar binnen om op het knopje te drukkengeert_s schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:20:
[...]
[Afbeelding]
Ohja, en niet te fanatiek naar dat knopje tegen het plafond rijken in een 1-delig overal, want voor je het weer ben je een sopraan
Na verlies van sokje met 1-up paddenstoel:
:fill(white):strip_exif()/f/image/bvqJ2734gcB6YBH10OmTqmjp.png?f=user_large)
Tja, dan ben je een spook
[ Voor 5% gewijzigd door steveman op 05-08-2022 22:26 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Om hier nog even op terug te komen:Melkunie schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:02:
[Afbeelding] [Afbeelding]
Grote veranderingen in de collectie dit weekend. De V-Strom is zaterdag verkocht en de KLX wordt komende week ingeruild. Maar dan komt er ook iets moois voor terug![]()
[Afbeelding]
Een brand spanking new Yamaha Ténéré 700 World Raid
:strip_exif()/f/image/F73GHNCHw2QwHltWFtCw8cgw.jpg?f=fotoalbum_large)
Hebbes
Edit:
@LankHoar @lolgast @timmie271, zou een van jullie de OP kunnen aanpassen? De KLX250 en de V-Strom mogen er bij mij allebei uit en worden vervangen voor deze Yamaha Ténéré 700 World Raid (2022).
Alvast bedankt!
[ Voor 10% gewijzigd door Melkunie op 08-08-2022 11:40 ]
He das bij mij in de achtertuinMelkunie schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 22:33:
[...]
Om hier nog even op terug te komen:
[Afbeelding]
Hebbes
Gave fiets man
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Een (grote) topkoffer kan helpen, weer niet aan te raden indien het een natte boel is (of wordt) en dan je helm buitenboord bewaren is op sommige plekken soms aanleiding om gebruikt te worden als playstore.Vrijdag schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:08:
[...]
Ik mag eerst een kwartier naar de stalling toe fietsen met al mijn gear. Dat haalt de spontaniteit ook wel weg
Stinken vind ik sws geen punt zodra je rijdt is alles toch weg maar de omgeving heeft ook een neus.
Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results
Voorheen altijd bij camping Kautenbach gekampeerd en dat beviel ons heel goed (tevens een aanrader voor iedereen). Maar toch willen we eens wat nieuws.
Dus kom maar op. Heeft er iemand nog concrete tips voor een camping in Luxemburg?
Oh ja: camping Massingsmuhle kan ik aanraden als je in de Eifel zit. Wel erg basic: slechte douches (heb ze nooit gebruikt, waren te smerig en te oud), Wc's zijn mwa. Maar je zit midden in de natuur (20 minuten rijden naar de supermarkt), je mag de tent neerzetten waar je wil en op een fikkie stoken krijg je geen commentaar. Betalen is cash bij de eigenaar die alleen Duits spreekt. Dus je vrouw of vriendin lekker thuislaten bij deze camping en lekker van de natuur en van de zelf meegebrachte biertjes genieten.
Was dat ook niet het land waar de Max snelheid van een motor 70 is en de auto 100 op exact hetzelfde stuk?gebruikershaes schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:25:
Ik geloof dat in Duitsland het zelfs soort van verplicht is dat de meest ervaren rijder achteraan vooraan rijdt. Die is dan verantwoordelijk voor de hele groep. Juist om de veiligheid te bewaken. Zelf rijd ik vaak achteraan en merk dat het vaak echt aanpoten is. Vooraan is ook niet altijd lekker omdat ik me dan opgejaagd voel als de groep dicht achterop me zit. Met lessen was dat vooral irritant omdat m’n instructeur echt naast me op m’n achterwiel reed. Dus ik zou zeggen, minst ervaren rijders voorop met voldoende ruimte er tussen om ze de rust te geven.
Edit: vooraan, niet achteraan
https://www.spatlab.nl/al...-bepalingen-in-duitsland/
Dan kan ik het al niet meer serieus nemen of ze dingen doen uit veiligheidsoverweging…
Ohja en helmen? Daar mag je ook met een vergiet op je hoofd rijden…
Rare jongens die Pruissen.
Budget: €20.000
Doel: Een motor voor 30% snelweg 70% stadsverkeer. Meestal woon/werk-verkeer, 1 of 2 dagen per week. Ik kan hem binnen parkeren thuis en op werk.
Wensen: Een moderne motor. Denk bouwjaar 2021 of nieuwer. Gebruikt, ik wil geen nieuwe motor (kost teveel showroom-belasting
Vroeger heb ik een H-D Sportster gereden (te traag, te spartaans, te ouderwets) en ook een Honda VFR1200F (met DCT), deze was geweldig maar wordt al enkele jaren niet meer gemaakt.
Maar daar houdt het een beetje op qua voorkeuren. Ik heb op een BMW S1000 R gereden (naked-bike), en op een Africa Twin 1100cc met DCT (automaat, adventure-bike). Complete opposites natuurlijk. Het hoeft niet beperkt te blijven tot deze twee motoren.
Voordelen van de BMW naked: Geen turbulentie op de helm want naked, gruwelijk veel power, veel handige features die niet noodzakelijk bedoeld zijn om te racen, lichtgewicht, kwaliteit. De quickshifter maakt het niet hoeven gebruiken van de koppeling wel fijn. Fijne cruise control, mooie motor, en de passie druipt er gewoon vanaf
Nadelen van de BMW naked: Mijn beide polsen zijn zwak (door een ongeluk lang geleden) is het nog nét iets teveel naar voren leunen, dat doet toch pijn aan de polsen op een gegeven moment. De koppeling is licht maar ook dat merk ik goed aan de pols na 30 minuten rijden. En hij maakt boven de 100kmu best veel herrie in de hoogste versnelling, en dat is pas op 20% van zijn vermogen...
Voordelen Honda Africa Twin: Ik zit lekker rechtop. Veel features, waaronder CarPlay of Android Auto, dus dat werkt erg fijn. Met de zithouding en DCT (automaat) worden mijn polsen enorm ontlast. Je kan alsnog de motor goed in de bochten gooien. En hij is voorbereid op koud en nat weer, want het is een adventure bike.
Nadelen Honda Africa Twin: Met mijn 1.85cm zit ik toch net iets te hoog om met beide voeten plat op de grond te kunnen. Carplay/Android Auto moet wel met een kabeltje, en ik kan mijn telefoon standaard nergens kwijt. Heb ik een mount voor nodig... Maar, de motor is ook een beetje... saai? Te degelijk? Overkill voor woon/werk-verkeer in ieder geval.
Praktisch gezien zou ik voor de Africa Twin moeten gaan. Ook met kou en regen is dat een fijne motor om mee te rijden. Het ontlast mijn polsen enorm. Het nadeel is dat ik de motor heel erg saai vind om te zien en te rijden.
Maar als ik maar 1x of 2x per week de motor gebruik voor woon/werk-verkeer, waarom zou ik dan niet ietsje meer afzien (met name op koude en natte dagen) voor een motor met (veel) meer passie, controle, en beleving?
De ideale motor zou een BMW S1000R zijn, maar dan iets hoger op de wielen, met handkappen, een bok, en een afneembaar windscherm. Naked in de zomer, beschut in de winter
De BMW Adventure bikes moet ik nog eens proberen. Misschien is dat wat ik zoek. Al zitten die wat boven mijn prijsrange.
Zijn er motoren die ik compleet over het hoofd zie?
Al eens gereden op een lettertje meer?Blue-eagle schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:08:
Wat zouden jullie adviseren?
Doel: Een motor voor 30% snelweg 70% stadsverkeer. Meestal woon/werk-verkeer, 1 of 2 dagen per week. Ik kan hem binnen parkeren thuis en op werk.
Wensen: Een moderne motor. Denk bouwjaar 2021 of nieuwer. Gebruikt, ik wil geen nieuwe motor (kost teveel showroom-belasting). De motor moet wel iets bijzonders hebben, de Honda NT1100 zou ik niet willen omdat die er gewoon veel te saai uitziet. Echt een 300-in-een-dozijn look
Vroeger heb ik een H-D Sportster gereden (te traag, te spartaans, te ouderwets) en ook een Honda VFR1200F (met DCT), deze was geweldig maar wordt al enkele jaren niet meer gemaakt.
Maar daar houdt het een beetje op qua voorkeuren. Ik heb op een BMW S1000 R gereden (naked-bike), en op een Africa Twin 1100cc met DCT (automaat, adventure-bike). Complete opposites natuurlijk. Het hoeft niet beperkt te blijven tot deze twee motoren.
Voordelen van de BMW naked: Geen turbulentie op de helm want naked, gruwelijk veel power, veel handige features die niet noodzakelijk bedoeld zijn om te racen, lichtgewicht, kwaliteit. De quickshifter maakt het niet hoeven gebruiken van de koppeling wel fijn. Fijne cruise control, mooie motor, en de passie druipt er gewoon vanaf
Nadelen van de BMW naked: Mijn beide polsen zijn zwak (door een ongeluk lang geleden) is het nog nét iets teveel naar voren leunen, dat doet toch pijn aan de polsen op een gegeven moment. De koppeling is licht maar ook dat merk ik goed aan de pols na 30 minuten rijden. En hij maakt boven de 100kmu best veel herrie in de hoogste versnelling, en dat is pas op 20% van zijn vermogen...
Voordelen Honda Africa Twin: Ik zit lekker rechtop. Veel features, waaronder CarPlay of Android Auto, dus dat werkt erg fijn. Met de zithouding en DCT (automaat) worden mijn polsen enorm ontlast. Je kan alsnog de motor goed in de bochten gooien. En hij is voorbereid op koud en nat weer, want het is een adventure bike.
Nadelen Honda Africa Twin: Met mijn 1.85cm zit ik toch net iets te hoog om met beide voeten plat op de grond te kunnen. Carplay/Android Auto moet wel met een kabeltje, en ik kan mijn telefoon standaard nergens kwijt. Heb ik een mount voor nodig... Maar, de motor is ook een beetje... saai? Te degelijk? Overkill voor woon/werk-verkeer in ieder geval.
Praktisch gezien zou ik voor de Africa Twin moeten gaan. Ook met kou en regen is dat een fijne motor om mee te rijden. Het ontlast mijn polsen enorm. Het nadeel is dat ik de motor heel erg saai vind om te zien en te rijden.
Maar als ik maar 1x of 2x per week de motor gebruik voor woon/werk-verkeer, waarom zou ik dan niet ietsje meer afzien (met name op koude en natte dagen) voor een motor met (veel) meer passie, controle, en beleving?
De ideale motor zou een BMW S1000R zijn, maar dan iets hoger op de wielen, met handkappen, een bok, en een afneembaar windscherm. Naked in de zomer, beschut in de winter
De BMW Adventure bikes moet ik nog eens proberen. Misschien is dat wat ik zoek. Al zitten die wat boven mijn prijsrange.
De S1000XR?
Ik zou vooral een motor adviseren waar je elke dag echt zin krijgt om op te rijden.Blue-eagle schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:08:
Wensen: Een moderne motor. Denk bouwjaar 2021 of nieuwer. Gebruikt, ik wil geen nieuwe motor (kost teveel showroom-belasting). De motor moet wel iets bijzonders hebben, de Honda NT1100 zou ik niet willen omdat die er gewoon veel te saai uitziet. Echt een 300-in-een-dozijn look
In jouw geval wil je volgens mij een praktische motor met een scherp randje. Dat is een moeilijke combinatie :-).
Een GS is dan denk ik wat te saai, dus S1000XR is wel een goede tip. Multistrada V4 past ook perfect in je plaatje, maar die is te duur.
Triumph Tiger 1200?
Ik betaal verdomme wegenbelasting, en rijd op een volledig goedgekeurde motor. Laat me met rust, en pak de overtreders eens lekker hard aan zeg.
Ik mis m’n Multistrada 950 nog dagelijks 😄.gebruikershaes schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:37:
@Blue-eagle Je zoekt een Multistrada 😌.
Voordelen: alles
Nadelen: duur in onderhoud
Nog niet! De motorwinkel waar ik ging kijken heeft er wel 1 staan, maar in zwart/rood met die witte zijkappen, vond dat nogal lelijkSource90 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:13:
[...]
Al eens gereden op een lettertje meer?
De S1000XR?
Iedere dag is niet zo belangrijk voor mijzelf, het is vooral om de commute enkele keren per week terug te brengen van 2 uur per dag naar 40 minutenRequiem19 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:21:
[...]
Ik zou vooral een motor adviseren waar je elke dag echt zin krijgt om op te rijden.
Ducati Multistrada is inderdaad mooi, maar met wat ik zoek kom je al snel richting de €30kIn jouw geval wil je volgens mij een praktische motor met een scherp randje. Dat is een moeilijke combinatie :-).
Een GS is dan denk ik wat te saai, dus S1000XR is wel een goede tip. Multistrada V4 past ook perfect in je plaatje, maar die is te duur.
Heb de Speed Triple eens bereden, het zijn fijne motoren maar ik vond de Speed Triple wat saaitjes. De Tiger 1200 moet ik eigenlijk eens proberen. Maar in dat segment zit ik (denk ik) beter op een BMW of Honda adventure bike.Triumph Tiger 1200?
Duur in aanschaf ookgebruikershaes schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:37:
@Blue-eagle Je zoekt een Multistrada 😌.
Voordelen: alles
Nadelen: duur in onderhoud
De XR van BMW ga ik eens proberen volgende week. Lelijke witte zijkappen daargelaten is het wel een erg mooie hybride tussen de sportiviteit van een S1000R en een adventure. Leuk en praktisch!
Dit is hem geworden:
:strip_exif()/f/image/r7Cev94sDI6ezzrzx2HgK7eA.jpg?f=fotoalbum_large)
@LankHoar @lolgast @timmie271 Zou een van jullie dit in de startpost kunnen wijzigen?
Nu ben ik nog opzoek naar een jas die bij de kevlar jeans past. Alleen weet ik zelf niet zo goed waar je op zou moeten letten (Ik zie door de mouwen de jas niet meer). Hebben jullie nog tips / voorkeur voor specifieke jassen?
Kevlar jeans + gewenste jas ga ik niet gebruiken voor de extreem lange tour tochten. Voornamelijk alleen in de zomer aan het rijden.
[ Voor 5% gewijzigd door Booyaa op 06-08-2022 14:49 ]
Ik zou eerst je wensen op een rijtje zetten en dan van een aantal verschillende merken modellen passen die daarbij aansluiten. En ga vooral naar een winkel i.p.v. online. Dit heb ik ook gedaan en heb uiteindelijk hele andere modellen gekocht dan ik van tevoren had uitgezocht omdat de pasvorm en kwaliteit in het echt toch anders was. Zelf ben ik naar Biker Outfit gegaan en uitgekomen op een volledige set van Rev'It! omdat dit voor mij veruit de beste pasvorm bleek te zijn. Piston jeans, Apex Air H2O doorwaaijas met optionele rugprotector en Delta H2O sneakers. Vooraf zat ik voornamelijk naar Dainese en Alpinestars te kijken omdat ik die mooier vond op de plaatjes. Let ook op hoe de stof voelt. Heb verschillende jassen aangehad die niet lekker voelden met een blote arm omdat er ruwe stof of niet goed afgewerkte inserts inzaten.Booyaa schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:35:
Eindelijk een overstap gemaakt om John Doe jeans te kopen voor de wat kleinere ritjes en als het wat warmer is i.p.v. een 2 delig leren pak.
Nu ben ik nog opzoek naar een jas die bij de kevlar jeans past. Alleen weet ik zelf niet zo goed waar je op zou moeten letten (Ik zie door de mouwen de jas niet meer). Hebben jullie nog tips / voorkeur voor specifieke jassen?
Kevlar jeans + gewenste jas ga ik niet gebruiken voor de extreem lange tour tochten.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ik ga je natuurlijk niet overtuigen, maar je zou ook wat reviews van de Multistrada V2S kunnen bekijken. Die heb je nieuw rond de 20k. Of een 1260s of 1260 enduro. Beide van bouwjaar 2020 binnen je budget en in alle opzichten superieur aan de bmw als je het mij vraagt.Blue-eagle schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:16:
Duur in aanschaf ookEn Ducati is super mooi, maar de nickname "stuk-gaat-ie" komt niet uit het niets
En net als bij Triumph denk ik dat een BMW of Honda adventure meer te bieden heeft, afgaande op vele reviews die ik heb gelezen en bekeken.
De XR van BMW ga ik eens proberen volgende week. Lelijke witte zijkappen daargelaten is het wel een erg mooie hybride tussen de sportiviteit van een S1000R en een adventure. Leuk en praktisch!
Stukgaatie is allang niet meer het geval. De multis zijn een van de meest betrouwbare fietsen op de markt.
[ Voor 6% gewijzigd door gebruikershaes op 06-08-2022 15:51 ]
Heh, voor wat heb je hem ingeruild?Requiem19 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:49:
[...]
Ik mis m’n Multistrada 950 nog dagelijks 😄.
KTM 1290 adventure S? Eentje uitzoeken in het zwart met minimaal oranje. Comfortabel en trekt de armen van je lijf.Blue-eagle schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:16:
[...]
Nog niet! De motorwinkel waar ik ging kijken heeft er wel 1 staan, maar in zwart/rood met die witte zijkappen, vond dat nogal lelijkMaar ik zal eens een ritje inplannen, want volgens reviews is dat eigenlijk de perfecte motor voor mij.
[...]
Iedere dag is niet zo belangrijk voor mijzelf, het is vooral om de commute enkele keren per week terug te brengen van 2 uur per dag naar 40 minutenDan wint die BMW het wel op alle vlakken. De XR kan dan net dat stapje meer comfort zijn wat ik zoek
[...]
Ducati Multistrada is inderdaad mooi, maar met wat ik zoek kom je al snel richting de €30kEn op dat punt is het gewoon te duur voor een stukje gemak en plezier
![]()
[...]
Heb de Speed Triple eens bereden, het zijn fijne motoren maar ik vond de Speed Triple wat saaitjes. De Tiger 1200 moet ik eigenlijk eens proberen. Maar in dat segment zit ik (denk ik) beter op een BMW of Honda adventure bike.
[...]
Duur in aanschaf ookEn Ducati is super mooi, maar de nickname "stuk-gaat-ie" komt niet uit het niets
En net als bij Triumph denk ik dat een BMW of Honda adventure meer te bieden heeft, afgaande op vele reviews die ik heb gelezen en bekeken.
Awesome
Heb dat namelijk ook met de KTM dat hij mijn polsen helemaal kapot trekt….
Op een crosser is dat wel anders dan op een adventure natuurlijkkneusteun schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 16:37:
Als hij last van zijn polsen heeft zou ik dat afraden.
Vond het zelf ook iets teveel van het goede, maar reed wel lekker.
Anders kun je ook een Husqvarna norden 901 kopen, heerlijke fiets maar ik ben maar ietsiepietsie bevooroordeeld
Awesome
790/890/1090 kan ook nog natuurlijk.kneusteun schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 16:37:
Als hij last van zijn polsen heeft zou ik dat afraden.
Maar er zit ook een regenstand op eventueel
Overigens trekt zo'n BMW 1000XR nog harder.
Dat is echt een supersport/tour/adventure-bike. Met de nadruk op "supersport". Abnormaal veel power.
Maar: De zithouding is geweldig; de zit is erg comfortabel; de hoogte is prima; dashboard is overzichtelijk; rij-standen zijn prettig; hij laat zich goed in de bochten gooien; voelt licht aan; en is als je d'r op zit een stuk minder lelijk
Maar toen zag ik de volledig zwarte Africa Twin weer staan. Voor minder geld heb ik daar meer motor aan, zeker voor mijn redelijk aparte situatie mbt mijn polsen. Dan is de DCT best prettig om te hebben.
En dat laatste is vooral gebleken na een aantal schakelmotoren te hebben proefgereden. Schakelen vind ik gewoon niet leuk. Door daar niet mee bezig te hoeven zijn kan je veel meer bezig zijn met je omgeving merkte ik jaren geleden op mijn VFR al op, en dat bevestigt zich nu wederom.
Ik ga volgende week mijn eigen motorspullen ophalen (liggen ver weg bij iemand gestald) en de Africa Twin 1100cc nog een keer proefrijden. Dan denk ik dat ik hem a.s. dinsdag gewoon ga kopen. Maar eerst een paar nachtjes erover slapen
Vond ik wel leuk, zoveel kom je ze niet tegen in het wild. Toen ik met vader en dochter praatte (motor was van haar) bleek hij ook van 2012 te zijn maar wel maar 6000 km op de teller. Die van mij had er bijna 60 000 op de teller toen ik hem bij de dealer achterliet.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Klinkt alsof je eigenlijk al weet wat je wilt, maar nog even t laatste zetje nodig hebt/had :-).Blue-eagle schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 17:44:
De BMW S 1000 XR proefgereden vanmiddag. Ja, die trekt hard opMaar het motorblok is, net als de S 1000 R, gewoon hetzelfde en erg luidruchtig. Met 100 km/u zit je in de 6e versnelling en klinkt het echt alsof je nog 2 versnellingen extra had willen hebben.
Dat is echt een supersport/tour/adventure-bike. Met de nadruk op "supersport". Abnormaal veel power.
Maar: De zithouding is geweldig; de zit is erg comfortabel; de hoogte is prima; dashboard is overzichtelijk; rij-standen zijn prettig; hij laat zich goed in de bochten gooien; voelt licht aan; en is als je d'r op zit een stuk minder lelijk
Maar toen zag ik de volledig zwarte Africa Twin weer staan. Voor minder geld heb ik daar meer motor aan, zeker voor mijn redelijk aparte situatie mbt mijn polsen. Dan is de DCT best prettig om te hebben.
En dat laatste is vooral gebleken na een aantal schakelmotoren te hebben proefgereden. Schakelen vind ik gewoon niet leuk. Door daar niet mee bezig te hoeven zijn kan je veel meer bezig zijn met je omgeving merkte ik jaren geleden op mijn VFR al op, en dat bevestigt zich nu wederom.
Ik ga volgende week mijn eigen motorspullen ophalen (liggen ver weg bij iemand gestald) en de Africa Twin 1100cc nog een keer proefrijden. Dan denk ik dat ik hem a.s. dinsdag gewoon ga kopen. Maar eerst een paar nachtjes erover slapen
Ik vind schakelen zelf wel leuk, zeker met een goede quick shifter.
Probeer ook eens een kijkje te nemen bij kawasaki (Versys) of Suzuki (Vstrom)
Monkey business: pay peanuts, get monkeys
Al eens gedacht aan een elektrische motor?Blue-eagle schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 17:44: Schakelen vind ik gewoon niet leuk.
Zero, Energica?
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
Fuelke schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 19:30:
Die van mij had er bijna 60 000 op de teller toen ik hem bij de dealer achterliet.
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
Dat zal gevoel zijn omdat het een hoger revende 4 cilinder is? BMW heeft 5pk meer maar 25Nm minder koppel. Betwijfel of ze veel voor elkaar onder doen. Zal vooral de bereider zijn die het verschil maakt.MikeyMan schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 16:53:
[...]
790/890/1090 kan ook nog natuurlijk.
Maar er zit ook een regenstand op eventueel
Overigens trekt zo'n BMW 1000XR nog harder.
Awesome
Ik werd er onlangs op het rechte stuk toch vrij hard uit getrokken...A13X schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 20:21:
[...]
Dat zal gevoel zijn omdat het een hoger revende 4 cilinder is? BMW heeft 5pk meer maar 25Nm minder koppel. Betwijfel of ze veel voor elkaar onder doen. Zal vooral de bereider zijn die het verschil maakt.
:strip_exif()/f/image/JmeMPKpLV54BrjXjrEhrFGP9.jpg?f=fotoalbum_large)
Mooi excuus om er een Rottweiler kit op te zetten
[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 06-08-2022 20:39 ]
Verkeerde versnelling dusMikeyMan schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 20:31:
[...]
Ik werd er onlangs op het rechte stuk toch vrij hard uit getrokken...
[Afbeelding]
Mooi excuus om er een Rottweiler kit op te zetten.
Elke ronde? Nee, het verbaasde me ook. Nu zal ik een kilootje of 15 zwaarder geweest zijn, maar het ging wel heel makkelijk.
Ook gewisseld met hem? Juist bocht uit heeft de bestuurder veel invloed, als zijn lijn beter is en hij eerder/harder op het gas kan/durft blijf jij niet bij.MikeyMan schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 20:31:
[...]
Ik werd er onlangs op het rechte stuk toch vrij hard uit getrokken...
[Afbeelding]
Mooi excuus om er een Rottweiler kit op te zetten
Awesome
Het was de instructeur. Zat de hele ronde op z'n achterwiel. Uiteraard dat ie een flink stuk beter kan sturen dan ik. Maar het verschil liep erg hard op volgas.A13X schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 20:43:
[...]
Ook gewisseld met hem? Juist bocht uit heeft de bestuurder veel invloed, als zijn lijn beter is en hij eerder/harder op het gas kan/durft blijf jij niet bij.
Moet je dan eigenlijk vanuit stilstand doen en niet vanuit een bocht, degene erachter is over het algemeen iets langzamer door meerdere redenen.MikeyMan schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 20:47:
[...]
Het was de instructeur. Zat de hele ronde op z'n achterwiel. Uiteraard dat ie een flink stuk beter kan sturen dan ik. Maar het verschil liep erg hard op volgas.
Leuke eerste motor iddFuelke schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 19:30:
Ik zag vandaag aan een terras hetzelfde model motorfiets staan als mijn eerste motor, een Honda CBR250-R in dezelfde kleurstelling als die van mij![]()
Vond ik wel leuk, zoveel kom je ze niet tegen in het wild. Toen ik met vader en dochter praatte (motor was van haar) bleek hij ook van 2012 te zijn maar wel maar 6000 km op de teller. Die van mij had er bijna 60 000 op de teller toen ik hem bij de dealer achterliet.
De mijne weggedaan met iets meer dan 40k op de teller
Gamertag: timmie271
En dan nog zo veel factoren. Het zijn nog steeds mensen (vermoed ik) die dat ding bedienen.timmie271 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 21:08:
[...]
Moet je dan eigenlijk vanuit stilstand doen en niet vanuit een bocht, degene erachter is over het algemeen iets langzamer door meerdere redenen.
[...]
Ik denk dan zo, die kerel is instructeur voor een reden
Tracer 9 van Yamaha! GT uitvoering past volgens mij binnen budgetBlue-eagle schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:08:
-1 Offtopiccyntax schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 21:45:
Unpopular opinion: als ik alleen woon-werk zou rijden met de motor elke dag dan zou ik een dikke motorscooter halen. Iets zoals een T-Max of X-ADV.
Heb je ook nog n BMW boxer al eens geprobeerd? Een R1250GS is misschien wel wat je zoekt. Ik ben zelf meer fan van de RS en R, maar wat je beschrijft is wel passend bij een GS.Blue-eagle schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 17:44:
De BMW S 1000 XR proefgereden vanmiddag. Ja, die trekt hard opMaar het motorblok is, net als de S 1000 R, gewoon hetzelfde en erg luidruchtig. Met 100 km/u zit je in de 6e versnelling en klinkt het echt alsof je nog 2 versnellingen extra had willen hebben.
Het S1000 blok is meer te vergelijken met een supersport: power in de hoge toerentallen, en altijd op zoek naar meer. Heerlijk maar gevaarlijk voor je rijbewijs
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Ja dat viel mij ook op! Het blok staat volgens de verkoper ook wel bekend om zijn geluidsproductie. Het is erg luidruchtig, zelfs met oordoppen inMikeyMan schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 17:57:
@Blue-eagle die xr rijdt 150 in de tweede versnelling. Is de rest van de versnellingen zo kort dan?
Ik wist het echt nog niet, dacht echt dat ik voor een naked zou gaan! En dan ga ik zometeen opeens een zware adventure rijden (als ik me niet bedenk)... ik twijfel nog steeds wel hoor, maar dat heeft vooral te maken met het motorblok zelf waar wel meer power uit mag komen.Requiem19 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 19:37:
[...]
Klinkt alsof je eigenlijk al weet wat je wilt, maar nog even t laatste zetje nodig hebt/had :-).
Ik vind schakelen zelf wel leuk, zeker met een goede quick shifter.
Hoe dan ook stelt het me wel in staat om deze motor (2022-model Africa Twin) de komende jaren te vervangen met nieuwere modellen, er vanuit gaande dat Honda de Africa Twin op termijn iets meer power gaat geven.
En zo niet, ach, dan heb ik een motor waarmee ik het hele jaar kan rijden. Op ieder terrein
Versys vond ik ook heel erg mooi inderdaad, Vstrom sla ik over omdat Suzuki echt best aan het verzaken is in de motorfiets-wereld. Het enige spannende wat ze leveren is de Hayabusa en die is inmiddels ook al niet meer wat het ooit was.Monkeydancer schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 19:40:
[...]
Probeer ook eens een kijkje te nemen bij kawasaki (Versys) of Suzuki (Vstrom)
Maar de Versys dus, die heb ik nog niet bereden echt. Hij zat in de winkel wel lekker. Misschien ook een ritje op maken volgende week
Hmm, ook interessant... meer power dan de Africa Twin, maar wel iets minder torque.Captain_koek schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 21:24:
[...]
Tracer 9 van Yamaha! GT uitvoering past volgens mij binnen budget
Okay, nog 2 proefritjes volgende week
Wij hebben (tot afgelopen zondag) naar volle tevredenheid op https://www.kengert.lu/ gestaan. Was dan wel met een (kleine) buscamper, maar er stonden ook wel wat motoren. Fikkies stoken enzo zullen ze niet goed vinden, maar wel een restaurant en campingwinkeltje, dus dat scheelt weer zut meesjouwenbadkuip schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 12:44:
Ik begin weer aan de voorbereidingen voor mijn lang weekend motorkamperen. Besloten is om weer naar Luxemburg te gaan en we willen eens gaan kijken naar een nieuwe campingstek.
Voorheen altijd bij camping Kautenbach gekampeerd en dat beviel ons heel goed (tevens een aanrader voor iedereen). Maar toch willen we eens wat nieuws.
Dus kom maar op. Heeft er iemand nog concrete tips voor een camping in Luxemburg?
Oh ja: camping Massingsmuhle kan ik aanraden als je in de Eifel zit. Wel erg basic: slechte douches (heb ze nooit gebruikt, waren te smerig en te oud), Wc's zijn mwa. Maar je zit midden in de natuur (20 minuten rijden naar de supermarkt), je mag de tent neerzetten waar je wil en op een fikkie stoken krijg je geen commentaar. Betalen is cash bij de eigenaar die alleen Duits spreekt. Dus je vrouw of vriendin lekker thuislaten bij deze camping en lekker van de natuur en van de zelf meegebrachte biertjes genieten.
Ik zit er ook over te denken. Gewoon, als soort van runaround on the cheap. Denk dat je zo'n ding wat makkelijker pakt dan een echte motorcyntax schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 21:45:
Unpopular opinion: als ik alleen woon-werk zou rijden met de motor elke dag dan zou ik een dikke motorscooter halen. Iets zoals een T-Max of X-ADV.
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
In troisvierges zit een camping met ongeveer 30 soorten speciaalbier in de koelkast van de camping winkelbadkuip schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 12:44:
Ik begin weer aan de voorbereidingen voor mijn lang weekend motorkamperen. Besloten is om weer naar Luxemburg te gaan en we willen eens gaan kijken naar een nieuwe campingstek.
Ik gok dat een gemiddeld model van bovengenoemde twee nog wel eens in de buurt/over de aanschafprijs van de Yamaha kan gaanDestruction schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 23:42:
[...]
Ik zit er ook over te denken. Gewoon, als soort van runaround on the cheap. Denk dat je zo'n ding wat makkelijker pakt dan een echte motorde Fazer wil ik wel zuinig op zijn. Zo'n scooter.. Ja da's een scooter, dat maakt minder uit
Melkunie schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 22:57:
@Bommes als dat jouw achtertuin is ben je mijn buurman
:strip_exif()/f/image/dgCpuizL59cLEifG5MT6Wf63.jpg?f=fotoalbum_large)
Waar was de koffie cola dan @Bommes & @Melkunie ?
Ook gewoon een goede plek om een Transalp met bijna 2 ton op de foto te zetten.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Persoonlijk staat bij mij op de wishlist een 1250gt van bmw, maar die zijn aangekleed wel gruwelijk duur
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Jep dit kan ik ook, maar als ik met de auto aan kom rijden wil ik niet de garage in, dus daar moet ik nog iets op bedenken.Will_M schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:44:
[...]
Hier kán ik het zelfs zo regelen dat m'n sectionaaldeur automagsisch open gaat op het moment dat ik met m'n motorfiets (lees: telefoon) aan kom rijden én binnen een straal van 10 meter kom ná minimaal 5 minuten buiten GPS bereik van de deur/garage te zijn geweest.
Vrijdag schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:18:
[...]
...en zet vervolgens de motor náást de garage...
Foto was net na de installatie, ik mocht nog niet over de net aangesmeerde drempel heen.
Ik heb een kleine afstandsbediening aan mijn motorsleutel hangen, en een widget op mijn homescreen van mijn telefoon die hetzelfde doet, dus dat knopje tegen het plafond gebruik ik vrijwel nooit. De achterdeur van de garage eigenlijk ook bijna niet meer.steveman schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 22:25:
[...]
Ik vind de afstandsbediening van die van mij wat te lomp om mee te nemen. Dus loop ik toch maar even naar binnen om op het knopje te drukkenEn soms gaat ie ook weer op een kier van 30cm staan bij sluiten, kan ik weer m'n sleutel tevoorschijn toveren als ik net m'n handschoenen aan heb...
Ohja, en niet te fanatiek naar dat knopje tegen het plafond rijken in een 1-delig overal, want voor je het weer ben je een sopraan
Na verlies van sokje met 1-up paddenstoel:
[Afbeelding]
Tja, dan ben je een spook
Jaa, begrijp ik wel. Motor moet makkelijk te pakken zijn, betrouwbaar en als het even kan niet zo dorstig als een dronken zeeman.cyntax schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 21:45:
* _Apache_ is blij met z'n overkapping in de tuin, met een schuifdeur van 2m breed.
Ik heb een hörmann deur, maar volgens mij zijn die afstandsbedieningen niet waterdicht? Dus aan de motor sleutel hangen is geen optie. Moet dus altijd handschoen uittrekken, sleutels uit jaszak halen rn dan op knoppie drukkengeert_s schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 10:00:
[...]
Ik heb een kleine afstandsbediening aan mijn motorsleutel hangen, en een widget op mijn homescreen van mijn telefoon die hetzelfde doet, dus dat knopje tegen het plafond gebruik ik vrijwel nooit. De achterdeur van de garage eigenlijk ook bijna niet meer.
[ Voor 12% gewijzigd door Lord_T op 07-08-2022 10:18 ]
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Voor mij hoeft het geen nieuwe of jonggebruikte te zijn, mijn Fazer is immers ook niet nieuwSource90 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 00:07:
[...]
Ik gok dat een gemiddeld model van bovengenoemde twee nog wel eens in de buurt/over de aanschafprijs van de Yamaha kan gaan
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
:strip_exif()/f/image/KvFx9kqO2TEGfeJ1cVSGGwkW.jpg?f=fotoalbum_medium)
Langsop het water, 22 graden met een zonnetje, wind in het gezicht, veel duimpjes en goedkeurende knikjes van wildvreemde mensen en dan zo'n knalgele, rammelende, klaterende Italiaan en ik wist het zeker, dat was precies dat laatste stukje "magie" wat de Z900 me eigenlijk nooit heeft kunnen bezorgen.
Ik heb dus ook toegezegd en afscheid genomen van de Z900. Ik heb 12 jaar Kawasaki's gereden en was op zoek naar wat anders, nou, -anders- is gelukt
De ZX6R blijft overigens wel gewoon voor op het circuit, dus ik ben niet helemaal van Kawasaki af.
Waarom wil je op de AT meer power? Dan kon je dus beter naar KTM of BMW kijken ofzo.Blue-eagle schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 22:46:
[...]
Ja dat viel mij ook op! Het blok staat volgens de verkoper ook wel bekend om zijn geluidsproductie. Het is erg luidruchtig, zelfs met oordoppen in
[...]
Ik wist het echt nog niet, dacht echt dat ik voor een naked zou gaan! En dan ga ik zometeen opeens een zware adventure rijden (als ik me niet bedenk)... ik twijfel nog steeds wel hoor, maar dat heeft vooral te maken met het motorblok zelf waar wel meer power uit mag komen.
Hoe dan ook stelt het me wel in staat om deze motor (2022-model Africa Twin) de komende jaren te vervangen met nieuwere modellen, er vanuit gaande dat Honda de Africa Twin op termijn iets meer power gaat geven.
En zo niet, ach, dan heb ik een motor waarmee ik het hele jaar kan rijden. Op ieder terreinMisschien wel leuk om d'r eens een offroad-cursus mee te gaan doen ook.
[...]
Versys vond ik ook heel erg mooi inderdaad, Vstrom sla ik over omdat Suzuki echt best aan het verzaken is in de motorfiets-wereld. Het enige spannende wat ze leveren is de Hayabusa en die is inmiddels ook al niet meer wat het ooit was.
Maar de Versys dus, die heb ik nog niet bereden echt. Hij zat in de winkel wel lekker. Misschien ook een ritje op maken volgende week
[...]
Hmm, ook interessant... meer power dan de Africa Twin, maar wel iets minder torque.
Okay, nog 2 proefritjes volgende week
De AT is nooit een beest geweest, en dat is ook niet de bedoeling van Honda.
Plus waarom ben je bang dat je power tekort komt? 1100 AT is meer dan genoeg voor alles. Of dacht je dat mensen met een 500 alleen door de tuin rondjes reden?
Ik ook, dus daar moet ik ook nog even iets op verzinnen ja. Tot nu toe nog geen regen gehad. Zijn er geen hoesjes voor ofzo?Lord_T schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 10:12:
[...]
Ik heb een hörmann deur, maar volgens mij zijn die afstandsbedieningen niet waterdicht? Dus aan de motor sleutel hangen is geen optie. Moet dus altijd handschoen uittrekken, sleutels uit jaszak halen rn dan op knoppie drukken
Zo een Fazer is een fijne fiets. Doet 1:20 en is best wel een alleskunner.Destruction schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 23:42:
[...]
Ik zit er ook over te denken. Gewoon, als soort van runaround on the cheap. Denk dat je zo'n ding wat makkelijker pakt dan een echte motorde Fazer wil ik wel zuinig op zijn. Zo'n scooter.. Ja da's een scooter, dat maakt minder uit
Alleen onderhoud blijft dan een ding. Op m'n piek reed ik tegen de 40k /jaar. Twee setjes banden per jaar. En dan dist ketting en tandwielset + ketting elke 18mnd. Dan perste ik er nog een lange levensduur uit met veel smeerdiscipline en bandjes op druk houden.
Geen gekke cijfers, maar een cardan is dan toch wel van een buitencatergorie.
Hier ook een Hörmann sectionaal deur in de garage maar de motorisering heb ik bewust niet daar afgenomen. In verband met mijn wens om de deur native middels Apple Homekit aan te kunnen sturen heb ik destijds zelf de ML1000-EV motorisering van Chamberlain gemonteerd en daar ook de MyQ Homebridge bij bestelt in de VS. Ik heb de originele afstandbediening(en) dus eigenlijk nooit nodig. Rare is dat Chamberlain dat type MyQ Homebridge nooit in de EU (lees Duitsland) uit gebracht heeft. Hornbach levert dit merk tegenwoordig ook in Nederland overigens.Lord_T schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 10:12:
[...]
Ik heb een hörmann deur, maar volgens mij zijn die afstandsbedieningen niet waterdicht? Dus aan de motor sleutel hangen is geen optie. Moet dus altijd handschoen uittrekken, sleutels uit jaszak halen rn dan op knoppie drukken
Het type Chamberlain MyQ Homebridge zónder Homekit intergratie is overigens wel gewoon in de EU leverbaar maar dan werkt 'Hé Siri' niet en moet je dus alsnog in de App op je telefoon gaan zitten typen
[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 07-08-2022 12:28 ]
Dit....of denk je serieus dat zo'n instructeur net snel genoeg is om zijn klasje voor te blijven? In zijn achterwiel rijden = hij bepaald tempo, is anders dan kunnen bijhouden.
Zijn vaak genoeg (amateur) racers die het er voor de lol bij doen zoals @Tylen bijvoorbeeld heeft gedaan. (@Tylen al een cross dagje gedaan trouwens?)
Awesome
De versys loopt ook wel hard qua verkopen. Zijn nu lastiger verkrijgbaar.Blue-eagle schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 22:46:
[...]
Versys vond ik ook heel erg mooi inderdaad, Vstrom sla ik over omdat Suzuki echt best aan het verzaken is in de motorfiets-wereld. Het enige spannende wat ze leveren is de Hayabusa en die is inmiddels ook al niet meer wat het ooit was.
Monkey business: pay peanuts, get monkeys
Ik doe het nog steeds hoorA13X schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 13:31:
[...]
Dit....of denk je serieus dat zo'n instructeur net snel genoeg is om zijn klasje voor te blijven? In zijn achterwiel rijden = hij bepaald tempo, is anders dan kunnen bijhouden.
Zijn vaak genoeg (amateur) racers die het er voor de lol bij doen zoals @Tylen bijvoorbeeld heeft gedaan. (@Tylen al een cross dagje gedaan trouwens?)
Heb nog geen cross dagje gedaan. Wel supermotard.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Dat beweer ik dan ook nergens. Mijn punt was alleen dat hij op het rechte stuk, waar we redelijk gelijk de bocht uit kwamen en op het gas gingen, harder bij me wegliep dan ik had verwacht. Niks meer, niks minder.A13X schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 13:31:
[...]
Dat ie me met twee vingers in de neus over een ronde totaal eruit rijdt lijkt me evident.
[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 07-08-2022 14:11 ]
En jij zegt, dat ligt aan de motor. Ik zeg dat ligt aan de bestuurderMikeyMan schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 14:10:
[...]
Dat beweer ik dan ook nergens. Mijn punt was alleen dat hij op het rechte stuk, waar we redelijk gelijk de bocht uit kwamen en op het gas gingen, harder bij me wegliep dan ik had verwacht. Niks meer, niks minder.
Awesome
Tsjah, vol gas is vol gas.A13X schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 14:11:
[...]
En jij zegt, dat ligt aan de motor. Ik zeg dat ligt aan de bestuurder
Zie overigens een gemeten 0-200 tijd van 8.5 vs 9.6 seconden. Dat is al een best verschil.
In ieder geval, ik waag te betwijfelen dat het -los van de extra kilos- volledig aan mij lag
[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 07-08-2022 14:41 ]
Naast vol gas is vol gas spelen er nog veel meer factoren. De lijn, toerental, ideaal toerental van de brommer en op zulke motoren eventuele elektronica die op een bepaalde manier staan ingesteld. Als ik vol gas geef in street regeert hij toch echt anders als in sport of track. Laat staan als ik met bepaalde instellingen gaat klooien.MikeyMan schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 14:40:
[...]
Tsjah, vol gas is vol gas.
Zie overigens een gemeten 0-200 tijd van 8.5 vs 9.6 seconden. Dat is al een best verschil.
In ieder geval, ik waag te betwijfelen dat het -los van de extra kilos- volledig aan mij lag
[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 07-08-2022 16:32 ]
Twee jaar terug eens gedaan (op die dijk waar meneer met zijn kapotte GS stond). Daarna maar weer netjes terug aan gezet. Van @Grubeater heb ik toen een schone onderbroek gekregen. Die had ik nodig. Wel een beetje laat maar ach.Will_M schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 15:41:
@Roy Als je op die Duke van je alle systemen welke de machine in toom houden uitschakelt dan hang je er zélf waarschijnlijk bij het einde van de straat waar je woont als vlag achteraan te wapperen bij binair gasgeven (óf juist niet meer)
Gewenning. Ja hij is snel genoeg, maar ik ben 180pk gewend wat mij naar 300 km/u bracht en van 100 naar 150 in wat voelde als een fractie van een secondekneusteun schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 11:40:
[...]
Waarom wil je op de AT meer power? Dan kon je dus beter naar KTM of BMW kijken ofzo.
De AT is nooit een beest geweest, en dat is ook niet de bedoeling van Honda.
Plus waarom ben je bang dat je power tekort komt? 1100 AT is meer dan genoeg voor alles. Of dacht je dat mensen met een 500 alleen door de tuin rondjes reden?
De AT is overkill voor iemand die d'r nooit mee off-road gaat.
Dat is wel het marketingverhaal natuurlijk…
Verwijderd
Dit punt herken ik
Sowieso een drama met wegen daar. Ook de weg er naar toe, de leuke stukken veelal trajectcontrole of echt slecht wegdek. Dan kan je beter daar rond de ijzer rijden, daar heb je echt wel leuke stukjes.Verwijderd schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 18:16:
[...]
Dit punt herken ik. Vlakbij heb je ook route des collines waar je nog 90 kph mag. De stukken waar je nog maar 50 mag zijn zo .... spijtig van die beperking.
Ergens rond Brasserie D’hoppe had je wel echt een leuk stuk, heb daar maar een paar rondjes gereden
Verder wel een mooie omgeving maar de volgende keer als ik daar ben pak ik lekker de racefiets.
Wat bedoel je? Ze zijn anders erg geschikt op de Dakar en de vele uren aan offroad video's die ik heb gezienRequiem19 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 17:51:
AT’s zijn juist niet echt gemaakt voor off-road (evenmin als een GS etc).
Dat is wel het marketingverhaal natuurlijk…
Ze zijn er letterlijk voor gemaakt. Natuurlijk niet zoals een echte DIRT bike, maar dat is weer niet lekker op de weg.
In de jaren '70, '80 en '90 reden ze inderdaad met GS-en, AT's, Teneré's en Gagiva's de Dakar.Blue-eagle schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 19:11:
[...]
Wat bedoel je? Ze zijn anders erg geschikt op de Dakar en de vele uren aan offroad video's die ik heb gezienOver gravel, zand, modder, zelfs op sneeuw, heuvels op en af, beetje airtime hier en daar (leuke jumps).
Ze zijn er letterlijk voor gemaakt. Natuurlijk niet zoals een echte DIRT bike, maar dat is weer niet lekker op de weg.
De laatste 20 jaar rijden ze toch echt met steeds lichtere motoren zoals de Honda CRF450 RALLY en KTM 450 Rally Replica.
Voor de marketing filmpjes rijden ze inderdaad door de duinen om de connectie te maken met motoren uit het verleden.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Bijv de BMW R100GS was 210kg, de R1250GS 268kg. En een klap meer vermogen ook natuurlijk. Heten nog hetzelfde maar zijn wel tot een aparte categorie uitgegroeid.Grubeater schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 20:28:
[...]
In de jaren '70, '80 en '90 reden ze inderdaad met GS-en, AT's, Teneré's en Gagiva's de Dakar.
De laatste 20 jaar rijden ze toch echt met steeds lichtere motoren zoals de Honda CRF450 RALLY en KTM 450 Rally Replica.
Voor de marketing filmpjes rijden ze inderdaad door de duinen om de connectie te maken met motoren uit het verleden.
Eigenlijk zelfde met de SUVs onder de auto's, zien er stoer uit maar meeste zijn onderhuids gewoon een MPV.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
/f/image/xBMbr4Tev19pEQht3wxtRG1h.png?f=fotoalbum_large)
Zo, van het weekend ze maar eens netjes gewassen, helemaal klaar voor woensdag als vriendin rijbewijs kan ophalen (als het goed is dan toch).
Volgende keer mag ze 'm zelf wassen
Uiteraard niet, dat zal ik wel mogen blijven doen
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Das vooral omdat er niet meer dan 450cc gebruikt mag worden in Dakar.Grubeater schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 20:28:
[...]
In de jaren '70, '80 en '90 reden ze inderdaad met GS-en, AT's, Teneré's en Gagiva's de Dakar.
Dat gezegd hebbende; een africa twin weegt ook 228 kilo. Das voor offroad best veel nog.
[ Voor 14% gewijzigd door MikeyMan op 08-08-2022 09:16 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
:strip_exif()/f/image/92Ea1VDGzmaT6xPgJUkDIQ3y.jpg?f=fotoalbum_large)