@gebruikershaes Als je een Moto Guzzi V7 overweegt maar die te weinig vermogen vindt hebben kan je ook kijken naar een V9, Bobber of Roamer. Hebben een iets groter blok en 64 PK. Nog niet super veel, maar wel meer dan de V7.
Dankjenldls schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 08:59:
Mooie fiets. Langs de dijk geparkeerd zo te zien.
Klopt, dijk bij ketelhaven zag ik een mooi plekje om een foto te schieten
gebruikershaes schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 21:22:
[...]
Een ideale motor voor mij zou een Moto Guzzi V7 oid zijn, met 80 paardjes of meer. Mooi, klein, leuk blok, leuk geluid, betaalbaar en comfortabel met voldoende bagegemogelijkheden. Windscherm kan er op tijdens toeren, maar ook er af rest van de tijd. Alleen is de V7 met 50pktjes ietsje te braaf. Maar miss moet ik ergens water bij de wijn doen en inleveren op een van de wensen.
Ik sluit de anderen niet uit maar leuk het meeste naar de guzzi. Ff wat proefritjes plannen binnenkort.
De nieuwe V7's hebben gewoon het 850 blok wat ook in de V85TT zit (65PK), nieuwe V9's hebben ook dit blok. Oude V9's hebben het oudere 55PK 850 blok, en oude V7's hebben een 47PK 750 blok.MichielK71 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 09:44:
@gebruikershaes Als je een Moto Guzzi V7 overweegt maar die te weinig vermogen vindt hebben kan je ook kijken naar een V9, Bobber of Roamer. Hebben een iets groter blok en 64 PK. Nog niet super veel, maar wel meer dan de V7.
Heb je proefgereden op een V7? Vermogen op papier en voor je gevoel kunnen heel erg van elkaar verschillen.
🇺🇦
@gebruikershaes Kijk ook eens naar de Triumph Street Twin en Speed Twin. Zelfde retro styling als de Guzzi V7, maar (vooral de Speed Twin) net wat meer vermogen dan de V7. V7 heeft 52pk 65pk, Street Twin 64pk en de Speed Twin 99pk.
[ Voor 17% gewijzigd door Leviathius op 29-07-2022 11:56 ]
Maar geen V-Blok ..Leviathius schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:50:
@gebruikershaes Kijk ook eens naar de Triumph Street Twin en Speed Twin. Zelfde retro styling als de Guzzi V7, maar (vooral de Speed Twin) net wat meer vermogen dan de V7. V7 heeft 52pk, Street Twin 64pk en de Speed Twin 99pk.
En de nieuwe V7 heeft dus zoals je hierboven kan lezen gewoon 65PK btw.
[ Voor 9% gewijzigd door Nycrea op 29-07-2022 11:54 ]
🇺🇦
Maar wel 270 graden krukas, wat de karakteristiek van een V-twin weergeeft
Ah, mi scuzi. Helemaal overheen gelezen![...]
En de nieuwe V7 heeft dus zoals je hierboven kan lezen gewoon 65PK btw.
[ Voor 20% gewijzigd door Leviathius op 29-07-2022 11:55 ]
Je hebt alle Honda’s al afgeschreven, maar mijn (niet geheel objectieve) advies is om een VFR te kopen! Zeer geschikt om zowel korte al langere stukken op te rijden, een heel erg leuk motorblok (v4 met Vtec is echt een karaktervol blokkie), en ooo nog eens plezierig voor het oog!gebruikershaes schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 12:11:
Over toeren gesproken, ik zit met een enorm first world problem. Ben opzoek naar een vervanger voor mijn Monster 696. Een motor waar ik wat langere ritten op kan maken. Ik stel elk jaar de vervanging van de 696 uit, want elke keer als ik er op ga zitten dan glimlach ik van oor tot oor. Maar eerlijk is eerlijk, na een uurtje of 2 ben ik het echt zat.
Maar nu komt het probleem. Ik heb allerlei wensen en ik kan niet echt een keuze maken. De drie (hoofd)wensen die ik probeer te vervullen zijn,
- ik moet zin hebben om de motor te pakken (voornamelijk esthetisch en dus subjectief)
- ik moet er langere en korte ritten op kunnen maken (comfortabel, maar niet te groot zodat ik geen zin heb om hem te pakken om ff naar de winkel te rijden)
- er moet een bepaalde levendigheid in de motor zitten (karakter van het blok, geluid, snelheid of een combinatie van)
Dus eigenlijk wat ik zoek is een Ducati Monster waar ik langere ritten op kan maken. Maar dan kan ik lang zoeken, want zo iets bestaat niet.
Waar ik naar heb gekeken:
Motor Pros Cons Overwegen waard? Ducati Scrambler 1100 Mooi, snel, leuk, goed voor korte ritten, klinkt goed Zitpositie te verkrampt en niet geschikt voor lange ritten, duur Nee Ducati Desert Sle(t)d Goed voor korte ritten, klinkt goed, redelijke zitpositie Niet echt heel mooi, duur Misschien Ducati Multistrada Vet, rete snel, klinkt goed, goede zitpositie, geschikt voor lange ritten Niet echt heel mooi, duur, te groot om ff snel te pakken Misschien Meeste Japanners, Suzuki, Honda, Kawasaki Geen Lelijk, saai, zielloos Nee KTM Leuke blokjes Lelijk Nee Harley Leuk blok en geluid Lomp, duur Nee Husqvarna Norden Vet, mooi, goede zitpositie, geschikt voor lange ritten, leuk blok DUUR, te groot Nee Triumph Scrambler 1200 Dit zou de ideale fiets kunnen zijn. Voldoet aan bijna alles. Niet 100% mijn smaak, rete duur Nee Moto Guzzi V85tt Leuk blok, mooi, geschikt voor lange ritten Te groot om ff snel te pakken, niet heel spannend, een net niet fiets? prijzig Nee Moto Guzzi V7 III Goed voor korte ritten en lange, klinkt goed, comfortabel, mooi, karakteristiek blok de enige naast de Triumph die geschikt is voor zowel korte als lange ritten. Sloooom? Ja?
Dus tot nu toe is eigenlijk alleen de Guzzi V7 een mogelijke kandidaat. Wel wat langzaam en aan de suffe kant. 80 of meer paardjes zou ideaal zijn. De IV heeft er 60+ maar is weer te duur.
Wat denken jullie? Zie ik motoren over het hoofd? Budget is rond de 10k.
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
Aah, dat wist ik niet. Dat is dus eigenlijk best een uniek blok wat ze daar in hebben zitten dan?Leviathius schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:55:
Maar wel 270 graden krukas, wat de karakteristiek van een V-twin weergeeft. Street Twin klinkt net zo lekker als een Guzzi V7 kan ik zeggen.
Het is ook verwarrend, Piaggio maakt er een bende van. Gewoonlijk naamgeving op basis van het motorblok, behalve als het niet goed uitkomt. De V7 is eigenlijk helemaal geen V7 meer maar heet nog wel zo omdat het frame en styling wel hetzelfde zijn.
🇺🇦
Of een Kawa Z900RS. Alleen is dat wel een 4 cylinder. Qua looks is ie in elk geval wel gaaf. En valt binnen budget.Leviathius schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:50:
@gebruikershaes Kijk ook eens naar de Triumph Street Twin en Speed Twin. Zelfde retro styling als de Guzzi V7, maar (vooral de Speed Twin) net wat meer vermogen dan de V7. V7 heeft 52pk 65pk, Street Twin 64pk en de Speed Twin 99pk.
Of een Suzuki SV650x of een Kawa Z650RS. Hoewel dat natuurlijk niet van die pk kanonnen zijn, maar ik vind het wel leuke motoren
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Echt uniek is dat blok niet, Yamaha kwam daar mee als 1ste met de R1 dacht ik (al is dat een 4 cylinder) maar met de TDM 850 4TX hadden ze ook al die 270 graden krukas. In mijn TDM 900 zit dat ook.. rijd en klinkt heerlijk.Nycrea schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:04:
[...]
Aah, dat wist ik niet. Dat is dus eigenlijk best een uniek blok wat ze daar in hebben zitten dan?
[...]
Het is ook verwarrend, Piaggio maakt er een bende van. Gewoonlijk naamgeving op basis van het motorblok, behalve als het niet goed uitkomt. De V7 is eigenlijk helemaal geen V7 meer maar heet nog wel zo omdat het frame en styling wel hetzelfde zijn.
Info:
https://www.cycleworld.com/sport-rider/crossplane-what/
Intussen zijn er meerdere merken die dat doen, ook de Royal Enfield interceptor 650 bijvoorbeeld....
De oh zo populaire MT-07 (en al zijn broertjes) heeft al sinds het begin een 270gr krukas in het blok zitten. Daardoor klinkt ie lekker en gedraagt zich ook als een V-twin. Lekker veel koppel onderin. Niet voor niets zo populair.cooper_s1 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:41:
[...]
Echt uniek is dat blok niet, Yamaha kwam daar mee als 1ste met de R1 dacht ik (al is dat een 4 cylinder) maar met de TDM 850 4TX hadden ze ook al die 270 graden krukas. In mijn TDM 900 zit dat ook.. rijd en klinkt heerlijk.
Info:
https://www.cycleworld.com/sport-rider/crossplane-what/
Intussen zijn er meerdere merken die dat doen, ook de Royal Enfield interceptor 650 bijvoorbeeld....
Triumph heeft nu ook bij de nieuwe Tiger 900 en 1200 zo'n zelfde trucje toegepast waardoor het blok wat meer karakterkrijgt. Lees: minder soepel loopt en dus wat meer vibreert, maar schijnbaar erg prettige toevoeging zodat ook die 3-cil voelt als een v-twin. Aldus de reviews.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
In eerste instantie dacht ik dat de draairichting verkeerd om was.
Toch eerst maar even de motor opzoeken in de TS, en die heeft de swingarm daadwerkelijk aan de rechterkant zitten. Of allebei de foto's zijn gespiegeld, maar dan zal het ook wel goed zijn.
Al geeft de richting van de spaken het wel al een beetje weg.
Toch eerst maar even de motor opzoeken in de TS, en die heeft de swingarm daadwerkelijk aan de rechterkant zitten. Of allebei de foto's zijn gespiegeld, maar dan zal het ook wel goed zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door DrivinUCrazy op 29-07-2022 17:40 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
@DrivinUCrazy haha, het ding heeft een enkelzijdige achterbrug rechts inderdaad. Wel ideaal dat, het wiel terugmonteren kostte toch zeker een hele minuut incl de boutjes op het juiste moment aantrekken
Bij de latere boxers met waterkoeling (2014 en later) hebben de uitlaat en cardan/achterbrug van kant gewisseld.Chakotay schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 18:52:
@DrivinUCrazy haha, het ding heeft een enkelzijdige achterbrug rechts inderdaad. Wel ideaal dat, het wiel terugmonteren kostte toch zeker een hele minuut incl de boutjes op het juiste moment aantrekken
Wat ik mij afvraag is of je achterwiel in mijn RT zou passen, zijn dezelfde generatie motoren.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
@Grubeater als je nog eens in de buurt bent (of ik daar) mag je het van mij proberen
Het is wel een ander onderdeelnummer: 36317707408 voor de GS, 36317683070 voor de RT. Die van de RT is wel dezelfde als voor de ST zo te zien.
Welke bandenmaat heb jij achter? Zo te zien is jouw velg 5.50x17", en die van mij 4.00x17". Mijn achterband is ook maar 150 breed.
Welke bandenmaat heb jij achter? Zo te zien is jouw velg 5.50x17", en die van mij 4.00x17". Mijn achterband is ook maar 150 breed.
[ Voor 3% gewijzigd door Chakotay op 29-07-2022 19:05 ]
Heel veel goede tips. Dank
. Vandaag weer eens bij motorport rondgekeken. Veel Japanners waaronder Kawasaki Suzuki en een paar Yamaha’s. Best leuk speelgoed maar niet voor mij.
Heb weer ff op een guzzi v85tt gezeten. Lijkt me heerlijk comfortabel, maar denk toch niet helemaal mijn ding. Ook al is die klein voor een adventure fiets, voelt die best groot met een heel breed stuur en behoorlijke tank. Mja alles voelt groot als je vanaf een brommer op steroïden komt (de 696).
Er stond ook een V7 special. Qua looks vind ik die wat minder dan de stone, maar heb er wel weer op kunnen zitten. De zit is fantastisch en het formaat ook. Het voelde even alsof ik weer bij m’n opa voorop de motor zat
.
Daarnaast nog een Africa twin een BMW GS en een Aprilia touareg buiten naast m’n monstertje bekeken. Wat een joekels
.
En dan weer naar huis op m’n monstertje. Heerlijk door wat bochten geramd en ff open getrokken op wat rechte stukken. En nu wil ik hem weer niet weg doen lol. Never ending story
Heb weer ff op een guzzi v85tt gezeten. Lijkt me heerlijk comfortabel, maar denk toch niet helemaal mijn ding. Ook al is die klein voor een adventure fiets, voelt die best groot met een heel breed stuur en behoorlijke tank. Mja alles voelt groot als je vanaf een brommer op steroïden komt (de 696).
Er stond ook een V7 special. Qua looks vind ik die wat minder dan de stone, maar heb er wel weer op kunnen zitten. De zit is fantastisch en het formaat ook. Het voelde even alsof ik weer bij m’n opa voorop de motor zat

Daarnaast nog een Africa twin een BMW GS en een Aprilia touareg buiten naast m’n monstertje bekeken. Wat een joekels

En dan weer naar huis op m’n monstertje. Heerlijk door wat bochten geramd en ff open getrokken op wat rechte stukken. En nu wil ik hem weer niet weg doen lol. Never ending story
Klinkt alsof je een motorscooter wilgebruikershaes schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 12:11:
Maar nu komt het probleem. Ik heb allerlei wensen en ik kan niet echt een keuze maken. De drie (hoofd)wensen die ik probeer te vervullen zijn,
- ik moet zin hebben om de motor te pakken (voornamelijk esthetisch en dus subjectief)
- ik moet er langere en korte ritten op kunnen maken (comfortabel, maar niet te groot zodat ik geen zin heb om hem te pakken om ff naar de winkel te rijden)
- er moet een bepaalde levendigheid in de motor zitten (karakter van het blok, geluid, snelheid of een combinatie van)
Dus eigenlijk wat ik zoek is een Ducati Monster waar ik langere ritten op kan maken. Maar dan kan ik lang zoeken, want zo iets bestaat niet.
Wat denken jullie? Zie ik motoren over het hoofd? Budget is rond de 10k.
Al dan niet een Honda X-ADV, bijzonder apparaat, makkelijk te pakken en ook zo'n mooie 270gr krukas.
En je kunt offroad.
leeg
Al eens gekeken of je wat aan de ergonomie van je monster kunt doen? Verlaagde stepjes, hoger stuur, ander zadel?gebruikershaes schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 20:18:
Heel veel goede tips. Dank. Vandaag weer eens bij motorport rondgekeken. Veel Japanners waaronder Kawasaki Suzuki en een paar Yamaha’s. Best leuk speelgoed maar niet voor mij.
Er stond ook een V7 special. Qua looks vind ik die wat minder dan de stone, maar heb er wel weer op kunnen zitten. De zit is fantastisch en het formaat ook. Het voelde even alsof ik weer bij m’n opa voorop de motor zat.
Daarnaast nog een Africa twin een BMW GS en een Aprilia touareg buiten naast m’n monstertje bekeken. Wat een joekels.
Awesome
Kutzooi je hebt gelijk4x2 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 21:34:
[...]
Klinkt alsof je een motorscooter wil
Al dan niet een Honda X-ADV, bijzonder apparaat, makkelijk te pakken en ook zo'n mooie 270gr krukas.
En je kunt offroad.

Jawel. Er zijn zadels die best ok kunnen zijn. Van sargent bijvoorbeeld. Alleen ben van dat het nooit helemaal lekker wordt dus dan beter inruilen. Ook wil ik graag ABS en dat is aftermarket niet te doen.A13X schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 21:45:
[...]
Al eens gekeken of je wat aan de ergonomie van je monster kunt doen? Verlaagde stepjes, hoger stuur, ander zadel?
@gebruikershaes heb je alleen gezeten op de motoren of ook gereden?
Denk dat sommige motoren die groot voelen je erg zullen verbazen als je er daadwerkelijk op rijdt.
Denk dat sommige motoren die groot voelen je erg zullen verbazen als je er daadwerkelijk op rijdt.
Goedkope 2e motor erbij? Wel klein, maar geen scooter: Honda Grom.gebruikershaes schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 20:18:
[...]
Kun je van alles mee.

De RT heeft 180/55-17 tegenover 150/70-17 voor de GS.Chakotay schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 19:04:
@Grubeater als je nog eens in de buurt bent (of ik daar) mag je het van mij proberenHet is wel een ander onderdeelnummer: 36317707408 voor de GS, 36317683070 voor de RT. Die van de RT is wel dezelfde als voor de ST zo te zien.
Voor is de maat 120/70-17 van de RT, voor beide velgen zijn er Continental TKC80 banden te krijgen.

[ Voor 39% gewijzigd door Grubeater op 29-07-2022 23:37 . Reden: Antwoord op Chakotay. ]
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Was er erg vroeg uit 🥱
YouTube: Kukeleku.mp4
Zo koffers eraf en richting motorzaak.
Er komt een verse achterband op de R1100GS.
Gisteren wat zitten struinen op het grote WWW.
Kom je gewoon een Yank tegen ( Hank Arriazola ) met ruim 540.000 miles op de teller van zijn R1100GS...😮
https://adventureriderrad...ng-to-ride-hank-arriazola
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YeQt63oNbkGiJi8CksnvCaoX.jpg?f=user_large)
Beladingsplan tbv aankomend roadtrip 😆
Kom je gewoon een Yank tegen ( Hank Arriazola ) met ruim 540.000 miles op de teller van zijn R1100GS...😮
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YeQt63oNbkGiJi8CksnvCaoX.jpg?f=user_large)
En waar gaat je vrouw zitten met zoveel spullen? Of wil je zeggen dat al die spullen voor jezelf zijn?WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 06:51:
Was er erg vroeg uit 🥱
[Afbeelding]
Dat was gewoon een random foto van het web.Secsytime schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 08:24:
[...]
En waar gaat je vrouw zitten met zoveel spullen? Of wil je zeggen dat al die spullen voor jezelf zijn?
En 'mijn' vrouw rijdt zelf motor 😉
:strip_exif()/f/image/8jctDVcqMNily3fMFl4iE6l6.jpg?f=fotoalbum_large)
Honda Rebel 450 '87
[ Voor 39% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 30-07-2022 11:50 ]
Vanmiddag eindelijk weer een stukje kunnen rijden met het ouwe hok!
2 weken geleden, het begin van mijn vakantie, had ik tijd om de carburateurs een revisie te geven. Het revisiesetje lag alweer een paar maanden op de plank dus het werd tijd.
De carbs eraf en uitelkaar gehaald en de vlotterbakjes vertelden hun verhaal wel.
Ook kwam ik tot de conclusie dat het revisiesetje niet de juiste was aangezien ik US carbs op de Div heb, oftewel, ik moest een Seca II setje hebben. Best moeilijk aan te komen in korte tijd en er grof geld voor betaald uiteindelijk.
Na een inspectie van de tank werd ik ook niet vrolijk. Besloten om te spoelen met water en wat er toen uit kwam.
Gelijk een setje Tankcure besteld want een (goede) tank vinden voor een XJ600S/N is zoeken naar een speld in de hooiberg. Na het ontroesten zag ik erg veel kleine gaatjes in de tank en 2 wat grotere. De coating heeft dit nu netjes afgedicht dus dat is positief!
Aangezien het hele spul 7 dagen moet uitharden kon ik verder met de carbs schoonmaken/reviseren, klepspeling controleren en de benzinekraan reviseren.
Vandaag was het dan zover dat de startknop ingedrukt kon worden. Nog wat kleine issues, een gescheurde benzineslang en een weigerende afdichting benzinekraan en tank later, liep die dan eindelijk!
Nu pakt die nog beter op en in lage toeren doen nu alle 4 de cilinders hun werk.
Best leuk om het zelf te doen, maar bij zo'n ouwe fiets moet je echt creatief zijn. Vastgeroeste, afbrekende bouten en dolgedraaide JIS schroeven zijn standaard erbij inbegrepen. Evenals huisvlijt!
De volgende fiets mag wel een stuk jonger zijn wat mij betreft.

2 weken geleden, het begin van mijn vakantie, had ik tijd om de carburateurs een revisie te geven. Het revisiesetje lag alweer een paar maanden op de plank dus het werd tijd.
De carbs eraf en uitelkaar gehaald en de vlotterbakjes vertelden hun verhaal wel.
![]() | ![]() |
Ook kwam ik tot de conclusie dat het revisiesetje niet de juiste was aangezien ik US carbs op de Div heb, oftewel, ik moest een Seca II setje hebben. Best moeilijk aan te komen in korte tijd en er grof geld voor betaald uiteindelijk.
Na een inspectie van de tank werd ik ook niet vrolijk. Besloten om te spoelen met water en wat er toen uit kwam.

Gelijk een setje Tankcure besteld want een (goede) tank vinden voor een XJ600S/N is zoeken naar een speld in de hooiberg. Na het ontroesten zag ik erg veel kleine gaatjes in de tank en 2 wat grotere. De coating heeft dit nu netjes afgedicht dus dat is positief!
![]() | ![]() | ![]() |
Aangezien het hele spul 7 dagen moet uitharden kon ik verder met de carbs schoonmaken/reviseren, klepspeling controleren en de benzinekraan reviseren.
![]() | ![]() | ![]() |
Vandaag was het dan zover dat de startknop ingedrukt kon worden. Nog wat kleine issues, een gescheurde benzineslang en een weigerende afdichting benzinekraan en tank later, liep die dan eindelijk!
Nu pakt die nog beter op en in lage toeren doen nu alle 4 de cilinders hun werk.
Best leuk om het zelf te doen, maar bij zo'n ouwe fiets moet je echt creatief zijn. Vastgeroeste, afbrekende bouten en dolgedraaide JIS schroeven zijn standaard erbij inbegrepen. Evenals huisvlijt!
De volgende fiets mag wel een stuk jonger zijn wat mij betreft.
Gisteren zie ik een Dyna Lowrider S uit 2016 met 7K km op de klok bij Motorsaloon, vandaag wezen kijken.
:strip_exif()/f/image/5z8hIIhZshhBscoM0toMdPgo.jpg?f=fotoalbum_large)
Overleg gedaan hoeveel ik terug kreeg voor mijn Sportster en weer naar huis om e.e.a. te overdenken morgen is koopzondag dus mss plan ik een testritje. Buienradar: morgen regen! Na een kort telefoontje weer terug naar Amersfoort, testrit gedaan (dat ding trok bijna mijn armen uit de kom
) en handtekening gezet
:strip_exif()/f/image/5z8hIIhZshhBscoM0toMdPgo.jpg?f=fotoalbum_large)
Overleg gedaan hoeveel ik terug kreeg voor mijn Sportster en weer naar huis om e.e.a. te overdenken morgen is koopzondag dus mss plan ik een testritje. Buienradar: morgen regen! Na een kort telefoontje weer terug naar Amersfoort, testrit gedaan (dat ding trok bijna mijn armen uit de kom
:strip_exif()/f/image/m9OZCb3jBxuoxLzCIDWOL4Xc.jpg?f=fotoalbum_large)
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Omdat hier elke jaar weer de vraag voorbij komt: "wat is de beste navigatie app?" , hieronder mijn ervaring en mening over Calimoto app (iphone)
Ik had Calimoto gekocht voor een week en getest (~880km)
Mijn 3 routes waren gemaakt via Calimoto en ik heb Calimoto gebruikt als navigatie.
+ hij maakt snel een route gebaseerd op jouw input;
+ ik heb hem 10 routes laten maken en elke keer was het een andere;
+ hij past de route snel aan als je eigenwijs een andere weg pakt;
+ hij stuurt je niet terug naar de plek waar je een andere afslag pakte;
+ Op zich wel grappige data na je rit;
+ Je kan relatief gemakkelijk je route aanpassen tijdens je rit;
+ ?
- Audio, geen Nederlands;
- Audio, je kan niet kiezen voor “alleen waarschuwingen” . Het is alles of niets;
- Je ziet niet hoe hard je mag rijden;
- Je kan de “Bosch logo” niet verwijderen van het scherm;
- Waarschuwing voor vaste flitspalen is alleen met premium te zien;
- Alleen vaste flitsers (geen traject controle of mobiele flitser);
- Je kan niet je real time delen met iemand anders;
- Kaarten downloaden is alleen voor premium;
- Je kan niet je gebied selecteren die je wilt opslaan voor offline navigatie. Als je bijv. alleen in het noorde van Frankrijk komt, moet je de gehele kaart downloaden;
- Je kan niet instellen dat je ziet hoe ver het s naar je volgende "point" op de kaart. Er wordt alleen naar je eindbestemming gekeken;
- Ik ben naar mijn mening op te veel industrie terreinen geweest. En ik had het gevoel dat dit vooral bij "twisty" wegen waren.
?
TLDR: ik persoonlijk zou hem niet (!!) aanraden als navigatie app voor de motor. Ik wil heel graag zien hoe hard je mag rijden. Vooral in België vond ik het soms erg verwarrend. Dan mocht je 90 dan weer 70 dan weer 90. En ik heb blijkbaar niet alle borden gezien. Flitsmeister heeft me enkele keren op tijd gewaarschuwd.
Ik denk dat dit een vooral moet gebruiken om routes te maken via de site (dat doet ie goed) en dat dan exporteren naar een andere navigatie app.
Edit:
aanvullingen door @dirkhimself
- verlenging abo zonder voorafgaande waarschuwing...... NOT COOL
- er zit een vreemde structuur in de app en web page. Als je een rit wilt beëindigen vraagt de app of je de toer wilt weggooien. "Discard tour". Dat gebeurt niet, maar wordt alleen van het scherm gehaald. De tour wordt gewoon bewaard, maar het is verwarrend.
Ik had Calimoto gekocht voor een week en getest (~880km)
Mijn 3 routes waren gemaakt via Calimoto en ik heb Calimoto gebruikt als navigatie.
+ hij maakt snel een route gebaseerd op jouw input;
+ ik heb hem 10 routes laten maken en elke keer was het een andere;
+ hij past de route snel aan als je eigenwijs een andere weg pakt;
+ hij stuurt je niet terug naar de plek waar je een andere afslag pakte;
+ Op zich wel grappige data na je rit;
+ Je kan relatief gemakkelijk je route aanpassen tijdens je rit;
+ ?
- Audio, geen Nederlands;
- Audio, je kan niet kiezen voor “alleen waarschuwingen” . Het is alles of niets;
- Je ziet niet hoe hard je mag rijden;
- Je kan de “Bosch logo” niet verwijderen van het scherm;
- Waarschuwing voor vaste flitspalen is alleen met premium te zien;
- Alleen vaste flitsers (geen traject controle of mobiele flitser);
- Je kan niet je real time delen met iemand anders;
- Kaarten downloaden is alleen voor premium;
- Je kan niet je gebied selecteren die je wilt opslaan voor offline navigatie. Als je bijv. alleen in het noorde van Frankrijk komt, moet je de gehele kaart downloaden;
- Je kan niet instellen dat je ziet hoe ver het s naar je volgende "point" op de kaart. Er wordt alleen naar je eindbestemming gekeken;
- Ik ben naar mijn mening op te veel industrie terreinen geweest. En ik had het gevoel dat dit vooral bij "twisty" wegen waren.
?
TLDR: ik persoonlijk zou hem niet (!!) aanraden als navigatie app voor de motor. Ik wil heel graag zien hoe hard je mag rijden. Vooral in België vond ik het soms erg verwarrend. Dan mocht je 90 dan weer 70 dan weer 90. En ik heb blijkbaar niet alle borden gezien. Flitsmeister heeft me enkele keren op tijd gewaarschuwd.
Ik denk dat dit een vooral moet gebruiken om routes te maken via de site (dat doet ie goed) en dat dan exporteren naar een andere navigatie app.
Edit:
aanvullingen door @dirkhimself
- verlenging abo zonder voorafgaande waarschuwing...... NOT COOL
- er zit een vreemde structuur in de app en web page. Als je een rit wilt beëindigen vraagt de app of je de toer wilt weggooien. "Discard tour". Dat gebeurt niet, maar wordt alleen van het scherm gehaald. De tour wordt gewoon bewaard, maar het is verwarrend.
[ Voor 8% gewijzigd door streamnl op 09-08-2022 14:28 . Reden: Aanvullingen ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Vandaag de Triumph weer opgehaald van Goedhart.
Hele binnenwerk van de bak is vervangen, alle tandwielen, schakelvork, alles. Daarnaast heeft hij ook gelijk olie wissel en filtertje gehad. Als ik alle korting e.d. niet meereken, een kostenpost van 2200 euro. Overstappen van de CFMOTO naar de Triumph was wel een verademing. Veel soepeler, betere houding en Cruise Cotnrol.
Hele binnenwerk van de bak is vervangen, alle tandwielen, schakelvork, alles. Daarnaast heeft hij ook gelijk olie wissel en filtertje gehad. Als ik alle korting e.d. niet meereken, een kostenpost van 2200 euro. Overstappen van de CFMOTO naar de Triumph was wel een verademing. Veel soepeler, betere houding en Cruise Cotnrol.
2200 euro, maar je had garantie, toch?nldls schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:45:
Vandaag de Triumph weer opgehaald van Goedhart.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Goede punten om op te letten bij zo'n app.streamnl schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 19:49:
Omdat hier elke jaar weer de vraag voorbij komt: "wat is de beste navigatie app?"
Ik zweer het bij TomTom, m'n Rider 550 (gekocht nadat accu en mount van m'n Rider 400 na 6 jaar op waren) doet het fantastisch. Stabiele RAM-mount, helder scherm in alle soorten weer, en de 550 kan zelfs tegen regen (de 400 gaat dan willekeurige dingen op het scherm aanklikken
De Bluetooth-tetherverbinding voor internet (files en flitsers) werkt niet altijd, maar verder een heerlijk apparaat.
Oranje waarschuwing in beeld als je op de limiet rijdt, rood bij te hard. Wel nog steeds een bug met variabele snelheid en trajectcontrole (130 rijden op de A4 's avonds levert een felrood scherm op), maar goed.
[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 30-07-2022 23:03 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
@CodeCaster dat blijft typisch inderdaad... Hier geeft hij 's avonds in de trajectcontrole de snelheid onderaan ook wel goed aan, maar in de trajectcontrole-balk blijft ie op 100 hangen. Verder hier ook nog erg tevreden met de TomTom Rider 400 sinds 2017, en daarvoor een paar jaar de Garmin Zumo 220.
CodeCaster schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 23:02:
[...]
Goede punten om op te letten bij zo'n app.Het nadeel van je telefoon gebruiken vind ik dat je telefoon in weer en wind hangt.
Ik zweer het bij TomTom, m'n Rider 550 (gekocht nadat accu en mount van m'n Rider 400 na 6 jaar op waren) doet het fantastisch. Stabiele RAM-mount, helder scherm in alle soorten weer, en de 550 kan zelfs tegen regen (de 400 gaat dan willekeurige dingen op het scherm aanklikken).
De Bluetooth-tetherverbinding voor internet (files en flitsers) werkt niet altijd, maar verder een heerlijk apparaat.
Oranje waarschuwing in beeld als je op de limiet rijdt, rood bij te hard. Wel nog steeds een bug met variabele snelheid en trajectcontrole (130 rijden op de A4 's avonds levert een felrood scherm op), maar goed.
:strip_exif()/f/image/pUT3VqOGQWKZHelNsxXXmUOt.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier ook een goeie mount. De rubbertjes gebruik ik elke keer braaf om de hoekjes, maar ik heb het gevoel dat het niet eens nodig is.
De gsm die ik gebruik is een ouwe gsm. Aangezien ik een mooi weer rijder ben, zie ik hem niet vlug nat worden. Mocht dat toch gebeuren, dan ligt er thuis nog een ouwe gsm die ik kan gebruiken.
:strip_exif()/f/image/BbeC29S6XyLTNYgosGDVLhB9.jpg?f=fotoalbum_large)
Vraagje, ik wil straks zelf de ketting spannen.
In het boekje staat er dat ik alleen aan de rechterkant hoeft sleutelen.
Echter, ik lees hier regelmatig dat je links en rechts evenveel moet bijdraaien.
Is bij motor dat dan niet nodig?
Of bedoelen ze met het volgende dat ik hetzelfde aan de linkerkant moet doen?
“ check that the notches on the
chain tightener inside the fork
slots are aligned on both sides;”
[ Voor 12% gewijzigd door streamnl op 31-07-2022 07:50 ]
@streamnl moer van achteras los, zowel links als rechts de stelbout verdraaien zodat het wiel recht blijft (te controleren met markering op achterbrug), moer weer vast zetten.
Ik zet vaak de sleutel op de stelschroef en doe dan om en om (eerst links, dan rechts) 90° / een kwartslag verdraaien tot de ketting strak genoeg staat. Als het wiel recht stond voor het verstellen, dan zou dat ook zo moeten blijven 👌
Ik zet vaak de sleutel op de stelschroef en doe dan om en om (eerst links, dan rechts) 90° / een kwartslag verdraaien tot de ketting strak genoeg staat. Als het wiel recht stond voor het verstellen, dan zou dat ook zo moeten blijven 👌
Vet! Maar de sportster niet ombouwen dus?botoo schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 18:06:
Gisteren zie ik een Dyna Lowrider S uit 2016 met 7K km op de klok bij Motorsaloon, vandaag wezen kijken.
[Afbeelding]
Overleg gedaan hoeveel ik terug kreeg voor mijn Sportster en weer naar huis om e.e.a. te overdenken morgen is koopzondag dus mss plan ik een testritje. Buienradar: morgen regen! Na een kort telefoontje weer terug naar Amersfoort, testrit gedaan (dat ding trok bijna mijn armen uit de kom) en handtekening gezet
![]()
[Afbeelding]
Awesome
Officieel had ik 0 garantie. Maar ik heb 600 mee betaald, dat was de deal en daar ben ik (gezien het arbeid, etc) wel content mee.
Ik vond mijn TT 400 erg traag worden. Op de Triumph heb ik een Ram Mount Quick Grip XL hangen op het montage systeem van de TT. Erg stabiel en netjes boven de klokken. Telefoon hangt niet in de tocht omdat hij achter de ruit zit. Ben hier wel blij mee zo. En telefoon is waterdicht, dus dat maakt me niet zoveel uit.CodeCaster schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 23:02:
[...]
Goede punten om op te letten bij zo'n app.Het nadeel van je telefoon gebruiken vind ik dat je telefoon in weer en wind hangt.
Ik zweer het bij TomTom, m'n Rider 550 (gekocht nadat accu en mount van m'n Rider 400 na 6 jaar op waren) doet het fantastisch. Stabiele RAM-mount, helder scherm in alle soorten weer, en de 550 kan zelfs tegen regen (de 400 gaat dan willekeurige dingen op het scherm aanklikken).
Zet de dataverbinding van je telefoon (Bij APN instellingen of hoe het ook overal mag heten) eens op IPv4 in plaats van IPv6.CodeCaster schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 23:02:
[...]
Ik had dat ook, en zodra ik de grens over ging werkte het vaak opeens wel. Sinds ik die instelling heb omgezet werkt het op eens altijd. En TomTom weet uiteraard van niets.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
De 550 is echt 3x sneller qua opstarten, scrollen over de kaart en route berekenen dan de 400. Als je telefoon het aankan, doen dan. Ik blijf het eng vindennldls schreef op zondag 31 juli 2022 @ 08:55:
[...]
Officieel had ik 0 garantie. Maar ik heb 600 mee betaald, dat was de deal en daar ben ik (gezien het arbeid, etc) wel content mee.
[...]
Ik vond mijn TT 400 erg traag worden. Op de Triumph heb ik een Ram Mount Quick Grip XL hangen op het montage systeem van de TT. Erg stabiel en netjes boven de klokken. Telefoon hangt niet in de tocht omdat hij achter de ruit zit. Ben hier wel blij mee zo. En telefoon is waterdicht, dus dat maakt me niet zoveel uit.
Da's een hele goeie, in het buitenland nooit last van gehad. Ik weet inhoudelijk niet hoe BT Tethering met IP werkt, is het echt een soort router, of zit er een vertaalslag tussen? En loopt Nederland dan voor meer 5G/IPv6? Ik ga het in ieder geval eens proberen.DrivinUCrazy schreef op zondag 31 juli 2022 @ 09:15:
[...]
Zet de dataverbinding van je telefoon (Bij APN instellingen of hoe het ook overal mag heten) eens op IPv4 in plaats van IPv6.
Ik had dat ook, en zodra ik de grens over ging werkte het vaak opeens wel. Sinds ik die instelling heb omgezet werkt het op eens altijd. En TomTom weet uiteraard van niets.
Sowieso had ik op Android < 10 een app. "BT Tether". Geen UI, geen ads, gewoon een snelkoppeling op m'n desktop om tethering weer aan te zetten. Ik zet regelmatig m'n Bluetooth uit, en dan staat tethering daarna ook uit. Maar die app werkt niet meer bij nieuwere Androids.
Dus nu moet ik, iedere keer dat ik ga rijden, op m'n smartphone naar het instellingenmenu drie niveaus diep om het weer aan te zetten...
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Nee, het was het één of het ander. Sportster ombouwen was de eerste optie omdat ik niet kon hopen om een frisse Lowrider S tegen het lijf zou lopen en een oudere Dyna (ook heel leuk) had domweg niet mijn voorkeur. Ik wilde dit specifieke type, nieuw (onmogelijk omdat de productie van de Dyna's in 2017 is gestopt) of zo goed als nieuw en aangezien dit type heel gewild en zeldzaam is was die kans heel klein.A13X schreef op zondag 31 juli 2022 @ 08:21:
Vet! Maar de sportster niet ombouwen dus?
Wel vervelend dat ik in één klap ruim door mijn budget heen ben gegaan (zeg maar gerust er overheen
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
@streamnl bij een 'normale' achterbrug die aan beide kanten van het wiel zit moet je inderdaad beide kanten verstellen, anders komt je wiel een klein beetje scheef te staan.
Ik had zelf ooit een stukje gereedschap dat je aan het kettingwiel vastklemt, daaraan zat een lange rechte staaf welke langs de ketting loopt. Zo kon je makkelijk zien als het wiel niet meer 100% recht staat.

Die was echter geneuveld nadat ik hem een keer was vergeten er af te halen voordat ik weer ging rijden
Ik had zelf ooit een stukje gereedschap dat je aan het kettingwiel vastklemt, daaraan zat een lange rechte staaf welke langs de ketting loopt. Zo kon je makkelijk zien als het wiel niet meer 100% recht staat.

Die was echter geneuveld nadat ik hem een keer was vergeten er af te halen voordat ik weer ging rijden

Alvast bedankt voor tips qua uitlijnen.
Een ander vraagje want ik krijg nergens een duidelijke wiring pdf gevonden van mijn motor (Cagiva raptor 650)
Ik heb nu mijn usb aansluiting (optimate) direct op de accu aangesloten. Dat wil ik niet. Nu moet ik elke keer de Optimate loskoppelen als ik mijn motor enkele dagen niet gebruik.
Als ik meet op de aansluiting wat ik omcirkeld heb, zie ik dat ik daar 12V heb die geschakeld wordt.
Mag ik er vanuit gaan dat ik dit veilig kan gebruiken?
Uiteraard ga ik alles netjes solderen en ik gebruik krimpkous.
Een ander vraagje want ik krijg nergens een duidelijke wiring pdf gevonden van mijn motor (Cagiva raptor 650)
Ik heb nu mijn usb aansluiting (optimate) direct op de accu aangesloten. Dat wil ik niet. Nu moet ik elke keer de Optimate loskoppelen als ik mijn motor enkele dagen niet gebruik.
Als ik meet op de aansluiting wat ik omcirkeld heb, zie ik dat ik daar 12V heb die geschakeld wordt.
:strip_exif()/f/image/LC0CF1xHKeD75tejBAhEOHfy.jpg?f=fotoalbum_large)
Kijk eens naar de wiring van de f650 fundero,
Dat zijn beide praktisch dezelfde motoren geloof ik.
We weten natuurlijk niet waar die kabel vandaan komt. Ook die lijkt me al niet direct origineel te zijn. Maar als je die aansluiting wil gebruiken, ga dan niet solderen. Het is een AMP Superseal connector, die zijn tegenwoordig overal te krijgen. Krimp een tegendeel aan je bedrading en steek die stekker gewoon in?streamnl schreef op zondag 31 juli 2022 @ 11:41:
[Afbeelding]
Ik zal morgen (of na f1) daar naar kijken.kneusteun schreef op zondag 31 juli 2022 @ 13:41:
Kijk eens naar de wiring van de f650 fundero,
Thanks!
Ik heb mijn motor ooit nieuw gekocht. Dan mag ik er hopelijk van uit gaan, dat alles origineel is, aangezien ikzelf (nog) niets heb aangepast.DrivinUCrazy schreef op zondag 31 juli 2022 @ 14:30:
[...]
We weten natuurlijk niet waar die kabel vandaan komt. Ook die lijkt me al niet direct origineel te zijn. Maar als je die aansluiting wil gebruiken, ga dan niet solderen. Het is een AMP Superseal connector, die zijn tegenwoordig overal te krijgen. Krimp een tegendeel aan je bedrading en steek die stekker gewoon in?
Bij Ome Ali had ik ze ook al gevonden (4 pin amp connector), alleen dan heb ik ze pas halverwege aug.
Morgen ga ik naar de motorgarage en zal eens vragen of hij zo'n stekkertje heeft die ik kan kopen.
Ik "durf" daar niet zo maar iets aan te sluiten als ik niet weet waar het vandaan komt. Ik meet daar ook iets minder Voltage dan direct op de accu. En ik geloof niet dat het puur door de kabel komt.
Als het origineel is zal dit mogelijk iets zijn voor zadelverwarming of zo.
AMP Superseals haal je tegenwoordig zo'n beetje overal, ik zou alleen niet verwachten dat een garage die zo heeft. In de regel zijn die niet zo goed in elektra, uitzonderingen daargelaten.
AMP Superseals haal je tegenwoordig zo'n beetje overal, ik zou alleen niet verwachten dat een garage die zo heeft. In de regel zijn die niet zo goed in elektra, uitzonderingen daargelaten.
@botoo @jordeeeh @WiLLoW_TieN @SkylerNL allemaal weer bijgewerkt dus jullie staan nu in de OP.
@botoo gaaf ding man! Echt, ik ben helemaal niet jaloers
Ik dacht juist dat je je huidige bike wilde gaan verbouwen, maar die ruil je nu in neem ik aan? Is het een origineel NL motor, want word me uit de advertentie niet duidelijk. Hoe vind je dit stuur? Dat zou het eerste zijn wat ik zou aanpassen, vind die originele sturen echt zorgen voor een slechte houding en rugpijn
@botoo gaaf ding man! Echt, ik ben helemaal niet jaloers

When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Mag ik vragen wie de moderator is van dit topic/forum? Ik kan het niet zo snel vinden, maar heb een vraag die ik graag wil stellen.
Orgineel NL, van eerste eigenaar die 'm ook bij Motorsaloon heeft gekocht.LankHoar schreef op zondag 31 juli 2022 @ 16:40:
@botoo gaaf ding man! Echt, ik ben helemaal niet jaloersIk dacht juist dat je je huidige bike wilde gaan verbouwen, maar die ruil je nu in neem ik aan? Is het een origineel NL motor, want word me uit de advertentie niet duidelijk. Hoe vind je dit stuur? Dat zou het eerste zijn wat ik zou aanpassen, vind die originele sturen echt zorgen voor een slechte houding en rugpijn
Stuur viel me ei'k niet tegen en het zadel ook al niet, maar ik kan er nog niet veel van zeggen na een ritje van 45 min.
Nu ben ik helemaal geen voorstander van hele brede sturen dus dat staat wel op het todo lijstje. Vooralsnog neig ik naar een relatief lage (maar wel hoger dan deze nu) en zeker wat smallere T-bar maar ik zit een beetje buiten budget dus ik heb all tijd om eea uit te testen en uit te zoeken. Volgens mij lopen alle kabels binnendoor dus dat zijn ook weer van die fijne werkzaamheden.
Andere todo's:
- Memphis fairing
- uitlaat geluid mag wel wat minder ook al staat een 110 ci, 1800 cc cylinderinhoud wel voor een stevige sound, daar ontkom je echt niet aan.
- knipperbollen vervangen voor kleine ledjes
- moet nog een mooie oplossing zoeken om wat kleine spullen mee te nemen, zo'n grote uitstekende tas is natuurlijk wel praktisch maar bepaald niet mooi.
Maar het eerste wat er moet gebeuren is een Derby cover laten graveren met de afbeelding van mijn Bulldog, die moet mee.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ik zou bij Ali geen electrische componenten kopen. Grote kans dat het neprommel is. En voordat je denkt dat er met een aansluiting als deze niet veel mis kan gaan, think again. Er zijn nl (niet precies deze) dergelijke connectoren in 3D printers terecht gekomen om de voeding op de rest van het systeem aan te sluiten en die dingen gingen smelten en hebben zelfs brand veroorzaakt. Gewoon een paar koperen pinnetjes in een plastic huisje...wat kan er mis gaan. Nou...genoeg dus. Geen electro spul uit China halen dus.Gewoon niet doen, lap die paar euro meer maar gewoon voor origineel.streamnl schreef op zondag 31 juli 2022 @ 14:41:
[...]
Bij Ome Ali had ik ze ook al gevonden (4 pin amp connector), alleen dan heb ik ze pas halverwege aug.
Morgen ga ik naar de motorgarage en zal eens vragen of hij zo'n stekkertje heeft die ik kan kopen.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik begrijp je waarschuwing maar persoonlijk denk ik dat een connector van Ali vaak vele malen veiliger is, dan sommige soldeerwerkjes die ik voorbij zie komen.mphilipp schreef op zondag 31 juli 2022 @ 17:57:
[...]
Ik zou bij Ali geen electrische componenten kopen. Grote kans dat het neprommel is. En voordat je denkt dat er met een aansluiting als deze niet veel mis kan gaan, think again. Er zijn nl (niet precies deze) dergelijke connectoren in 3D printers terecht gekomen om de voeding op de rest van het systeem aan te sluiten en die dingen gingen smelten en hebben zelfs brand veroorzaakt. Gewoon een paar koperen pinnetjes in een plastic huisje...wat kan er mis gaan. Nou...genoeg dus. Geen electro spul uit China halen dus.Gewoon niet doen, lap die paar euro meer maar gewoon voor origineel.
Een slecht soldering wordt naar mijn mening vaak onderschat hoe gevaarlijk dat kan zijn.
Ja er is heel veel rommel te koop. Maar er is ook genoeg goed spul te vinden daar.
(De reden waarom het zo goedkoop is, buiten beschouwing gelaten)
[ Voor 4% gewijzigd door streamnl op 31-07-2022 18:27 ]
Precies, genoeg ali troep die geweldig is 
(Je komt volgens de TS uit noord-brabant, mocht dat rond het gebied zijn waar het hoofdkantoor van Van Cranenbroek zit dan wil ik morgen best even kijken of ik nog een 4-polige vrouwelijke AMP over heb, mag ook via PB, in de buurt van dat ene redelijk bekende internationale bedrijf uit Veldhoven kan evt ook nog, al weet ik niet of ik daar komende week nog ben)
(Je komt volgens de TS uit noord-brabant, mocht dat rond het gebied zijn waar het hoofdkantoor van Van Cranenbroek zit dan wil ik morgen best even kijken of ik nog een 4-polige vrouwelijke AMP over heb, mag ook via PB, in de buurt van dat ene redelijk bekende internationale bedrijf uit Veldhoven kan evt ook nog, al weet ik niet of ik daar komende week nog ben)
[ Voor 21% gewijzigd door 4x2 op 31-07-2022 22:05 ]
leeg
Ik weet het niet zeker, maar dit lijkt heel erg op de aansluiting van de boordcomputer van mijn Guzzi. Hier sluit ik dus mijn apparatuur om aan om nieuwe engine-mappings in te laden en andere shit. Weet niet of je hier wel mee wil gaan kloten..streamnl schreef op zondag 31 juli 2022 @ 11:41:
[Afbeelding]
Ik ga vanmiddag een laatste zoektocht doen of ik ergens een goeie wiring diagram kan vinden.Bioflap schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 08:24:
[...]
Ik weet het niet zeker, maar dit lijkt heel erg op de aansluiting van de boordcomputer van mijn Guzzi. Hier sluit ik dus mijn apparatuur om aan om nieuwe engine-mappings in te laden en andere shit. Weet niet of je hier wel mee wil gaan kloten..
Als ik hetzelfde voltage zou meten als op mijn accu, dan durf ik de gok wel te wagen. Maar ik meet minder.
Accu 13,5V
Aansluiting 12,01V
Ik geloof niet dat het verschil de weerstand van de kabel is en de connector.
Het heeft een charme om een motormerk te hebben die niet meer gemaakt wordt, maar het geeft vaak ook frustraties
Deze connectors kunnen voor vanalles gebruikt worden, is gewoon een standaard waterdichte connector, dus aan de connector kun je niet zo zeer zien wat de functie is.Bioflap schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 08:24:
[...]
Ik weet het niet zeker, maar dit lijkt heel erg op de aansluiting van de boordcomputer van mijn Guzzi. Hier sluit ik dus mijn apparatuur om aan om nieuwe engine-mappings in te laden en andere shit. Weet niet of je hier wel mee wil gaan kloten..
🇺🇦
Moet ik op sporster of sportster zoeken? 😉WiLLoW_TieN schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 08:05:
Zojuist mijn Harley Davidson Sporster XL53C ( 883 ) uit 2003 te koop gezet op marktplaats.
Een Anniversary Edition. Tweakers kunnen rekenen op 5% korting t.o.v de vraagprijs.
[Afbeelding]
Edit: gevonden, leuk ding!
12v is toch standaard? Sigaret aansluiting etc is ook altijd 12v en niet 13 / 14v. Volgens mij zit hier een systeem tussen zodat materiaal die je aansluit niet opgeblazen wordt.streamnl schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 09:01:
[...]
Ik ga vanmiddag een laatste zoektocht doen of ik ergens een goeie wiring diagram kan vinden.
Als ik hetzelfde voltage zou meten als op mijn accu, dan durf ik de gok wel te wagen. Maar ik meet minder.
Accu 13,5V
Aansluiting 12,01V
Ik geloof niet dat het verschil de weerstand van de kabel is en de connector.
Het heeft een charme om een motormerk te hebben die niet meer gemaakt wordt, maar het geeft vaak ook frustraties
Gevaarlijke aanname. Ik heb maar weinig DIN-plug aansluitingen gezien die achter een spanningsregelaar zitten. Als er echt 12,0V uit komt, lijkt dat wel op een circuit achter een spanningsregelaar. En dan inderdaad om bijvoorbeeld een extern instrument aan te sluiten, computer om storingen mee uit te lezen bijvoorbeeld. Maar ook dit is een aanname, dus het wordt zaak om de juiste documentatie er bij te zoeken.nldls schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 09:56:
[...]
12v is toch standaard? Sigaret aansluiting etc is ook altijd 12v en niet 13 / 14v. Volgens mij zit hier een systeem tussen zodat materiaal die je aansluit niet opgeblazen wordt.
Werkplaatshandboeken bevatten meestal ook een elektrisch schema. Dan is het nog de kunst om die te lezen, maar dan is het begin er tenminste.
Ik heb laatst ergens een post van iemand gezien die geïsoleerde AMP-fastons getest had.* Alleen al het verschil in isolatiemateriaal kon zorgen voor een minder goede krimpverbinding. Kun je nagaan wat Ali-materiaal voor afwijkingen kan hebben, al ziet het er op het oog hetzelfde uit.streamnl schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:25:
[...]
Ik begrijp je waarschuwing maar persoonlijk denk ik dat een connector van Ali vaak vele malen veiliger is, dan sommige soldeerwerkjes die ik voorbij zie komen.
Een slecht soldering wordt naar mijn mening vaak onderschat hoe gevaarlijk dat kan zijn.
Ja er is heel veel rommel te koop. Maar er is ook genoeg goed spul te vinden daar.
(De reden waarom het zo goedkoop is, buiten beschouwing gelaten)
Dat mensen vervolgens nog meer kunnen verprutsen (bakken en braden is niet hetzelfde als solderen!) is zeker waar, maar het begint wel bij het juiste materiaal en gereedschap te gebruiken.
*: Zo'n zelfde test hebben we op het werk ook wel eens gedaan. Conclusie van dat verhaal: wij bestellen alleen het spul van de grote merken zelf. Geen namaak.
Heel dik! Heb nu een jaartje de "normale" en bevalt super.Melkunie schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:02:
[Afbeelding]
Een brand spanking new Yamaha Ténéré 700 World Raid
Speciale reden dat je voor de world raid versie bent gegaan?
Afgelopen zaterdag in Lelystad bochtentraining gedaan. Hoop geleerd, en gewoon hoop lol gehad.
Voor het eerst dat ik 'iets' van mijn motor aan de grond rijd, in dit geval mijn laars, maar goed, stepje zal niet ver weg geweest zijn. Was alleen niet helemaal de bedoeling, maar goed
:strip_exif()/f/image/nkaVV7d8NI87HwByzzDizNg8.jpg?f=fotoalbum_large)
Serious business
Voor het eerst dat ik 'iets' van mijn motor aan de grond rijd, in dit geval mijn laars, maar goed, stepje zal niet ver weg geweest zijn. Was alleen niet helemaal de bedoeling, maar goed
:strip_exif()/f/image/nkaVV7d8NI87HwByzzDizNg8.jpg?f=fotoalbum_large)
Serious business
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Waarom zou die niet origineel zijn?DrivinUCrazy schreef op zondag 31 juli 2022 @ 14:30:
[...]
We weten natuurlijk niet waar die kabel vandaan komt. Ook die lijkt me al niet direct origineel te zijn. Maar als je die aansluiting wil gebruiken, ga dan niet solderen. Het is een AMP Superseal connector, die zijn tegenwoordig overal te krijgen. Krimp een tegendeel aan je bedrading en steek die stekker gewoon in?
Mijn guzzi had ook zo'n soort port (om de USB adaptor aan te sluiten).. lijkt me vrij standaard italiaanse electro
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Heeft er hier iemand ervaring met de SENA SENA SMH5 Basic?
Ik ben op zoek naar een betaalbaar BT setje die ik voor intercom kan gebruiken als MrsT achterop zit, of als ik met vrienden ga rijden..
Nu vond ik 2 versie:
https://www.sportsbikesho...parts/content_prod/295166
vs
https://www.sportsbikesho...parts/content_prod/361235
en vroeg me af hoeveel connecties je met de basic versie tegelijk kan doen.. bijvoorbeeld als ik met 2 virenden ga rijden, kan je dan een groepsgesprek? of moet je dan de multicom versie?
Ik ben op zoek naar een betaalbaar BT setje die ik voor intercom kan gebruiken als MrsT achterop zit, of als ik met vrienden ga rijden..
Nu vond ik 2 versie:
https://www.sportsbikesho...parts/content_prod/295166
vs
https://www.sportsbikesho...parts/content_prod/361235
en vroeg me af hoeveel connecties je met de basic versie tegelijk kan doen.. bijvoorbeeld als ik met 2 virenden ga rijden, kan je dan een groepsgesprek? of moet je dan de multicom versie?
Mooi ding hoor, helemaal in die uitvoering zal daar best een nieuw baasje voor te vinden zijn.WiLLoW_TieN schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 08:05:
Zojuist mijn Harley Davidson Sportster XL53C ( 883 ) uit 2003 te koop gezet
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Dat gevoel kreeg ik omdat die AMP stekker van een heel andere stijl is vergeleken met de overige connectoren. Daarnaast zag de isolatie van de kabel er voor mij uit alsof het niet origineel in de kabelboom hoorde. Dus aannames op basis van een foto, meer niet.ToolkiT schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:01:
[...]
Waarom zou die niet origineel zijn?
Mijn guzzi had ook zo'n soort port (om de USB adaptor aan te sluiten).. lijkt me vrij standaard italiaanse electro
Verwijderd
Super vetbotoo schreef op zondag 31 juli 2022 @ 17:12:
[...]
Orgineel NL, van eerste eigenaar die 'm ook bij Motorsaloon heeft gekocht.
Stuur viel me ei'k niet tegen en het zadel ook al niet, maar ik kan er nog niet veel van zeggen na een ritje van 45 min.
Nu ben ik helemaal geen voorstander van hele brede sturen dus dat staat wel op het todo lijstje. Vooralsnog neig ik naar een relatief lage (maar wel hoger dan deze nu) en zeker wat smallere T-bar maar ik zit een beetje buiten budget dus ik heb all tijd om eea uit te testen en uit te zoeken. Volgens mij lopen alle kabels binnendoor dus dat zijn ook weer van die fijne werkzaamheden.
Andere todo's:
- Memphis fairing
- uitlaat geluid mag wel wat minder ook al staat een 110 ci, 1800 cc cylinderinhoud wel voor een stevige sound, daar ontkom je echt niet aan.
- knipperbollen vervangen voor kleine ledjes
- moet nog een mooie oplossing zoeken om wat kleine spullen mee te nemen, zo'n grote uitstekende tas is natuurlijk wel praktisch maar bepaald niet mooi.
Maar het eerste wat er moet gebeuren is een Derby cover laten graveren met de afbeelding van mijn Bulldog, die moet mee.

Mooiste Harley die er te krijgen is imo, gefeliciteerd!
Waar laat jij die Derby cover doen? Ik zat namelijk te kijken naar de Derby cover met de Willy G skull die jij had op je Sportster maar eentje custom laten maken zou natuurlijk heel vet zijn.
@LankHoar Zou je mij ook nog willen bijwerken op de front page? Er staat nog dat ik de Iron heb, maar die is inmiddels alweer ingeruild voor de FXDX (bj: 2000)
:strip_exif()/f/image/NKr3ZVlz1jXEAkAU8yI0bpqt.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vermoed dat jij een duitse of japanse motor hebt waar dat soort dingen logischer/netter zijn.. bij italianen verbaasd het me niet als dit wel stock is..DrivinUCrazy schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:14:
[...]
Dat gevoel kreeg ik omdat die AMP stekker van een heel andere stijl is vergeleken met de overige connectoren. Daarnaast zag de isolatie van de kabel er voor mij uit alsof het niet origineel in de kabelboom hoorde. Dus aannames op basis van een foto, meer niet.
Bedankt dat komt idd wel goedbotoo schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:05:
[...]
Mooi ding hoor, helemaal in die uitvoering zal daar best een nieuw baasje voor te vinden zijn.

Die zullen idd wel een keer een foutje hebben gemaakt met bestellen (of iemand moest er zelf 1 hebben en kon ze alleen per 100000 bestellen)ToolkiT schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:22:
[...]
Ik vermoed dat jij een duitse of japanse motor hebt waar dat soort dingen logischer/netter zijn.. bij italianen verbaasd het me niet als dit wel stock is..
"aahhh, tutti di steckrie........"
En zodoende.
leeg
Dat is op allebei de fronten waar.ToolkiT schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:22:
[...]
Ik vermoed dat jij een duitse of japanse motor hebt waar dat soort dingen logischer/netter zijn.. bij italianen verbaasd het me niet als dit wel stock is..
Ik heb tot nu toe alleen Japanse motoren gereden (en eens aan een BMW S1000XR geknutseld), én mijn ervaringen met Italiaanse elektra zoals in Italiaanse industriële machines zijn niet positief.
Vrijdag mijn eerste doorwaai-jas en doorwaaischoenen binnengekregen, en letterlijk: wat een verademing. Alsof je in je shirt en op je sokken rijdt. Kan het iedereen aanraden. Komende vrijdag komt ook mijn nieuwe helm (Shoei Neotec II) binnen, dan heb ik wel weer even genoeg aan gear uitgegeven.
Iemand nog tips voor het overzetten van de packtalk bold? Hij zit nu geplakt, maar neem aan dat die strip niet herbruikbaar is.
Iemand nog tips voor het overzetten van de packtalk bold? Hij zit nu geplakt, maar neem aan dat die strip niet herbruikbaar is.
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '11
Niet echt speciale reden, maar voor de meerprijs is de WR dan nét wat meer compleet, vond ik het wel waard nu ik toch voor nieuw ben gegaan. Beetje price creep is het ook wel, ik begon aanvankelijk te kijken naar de normale T7. Toen vond ik de +1.500 euro voor de Rally Edition toch ook nog wel interessant.Jimmyvw schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:21:
[...]
Heel dik! Heb nu een jaartje de "normale" en bevalt super.
Speciale reden dat je voor de world raid versie bent gegaan?
..En toen was het nog maar 'slechts' +900 euro extra voor de World Raid
Heb trouwens de proefrit gedaan op de normale versie want de WR die de zaak gekocht had voor proefritten had al 2 weken vertraging en mijn geduld was op
Heb toevallig laatst zelf ook een Bold ingebouwd, meen me inderdaad te herinneren dat in de instructies stond dat dat maar één keer kon. Zie wel dat er dit soort setjes te koop zijn, misschien dat je zoiets moet gebruiken voor een nieuwe helm?geert_s schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:45:
[...]
[ Voor 28% gewijzigd door Melkunie op 01-08-2022 14:02 ]
Top, ik had geen idee dat daar gewoon nieuwe voor te bestellen waren. Wel lekker aan de prijs voor 1 plakker zeg.Melkunie schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:00:
[...]
Niet echt speciale reden, maar voor de meerprijs is de WR dan nét wat meer compleet, vond ik het wel waard nu ik toch voor nieuw ben gegaan. Beetje price creep is het ook wel, ik begon aanvankelijk te kijken naar de normale T7. Toen vond ik de +1.500 euro voor de Rally Edition toch ook nog wel interessant.
..En toen was het nog maar 'slechts' +900 euro extra voor de World Raid
Heb trouwens de proefrit gedaan op de normale versie want de WR die de zaak gekocht had voor proefritten had al 2 weken vertraging en mijn geduld was op
[...]
Heb toevallig laatst zelf ook een Bold ingebouwd, meen me inderdaad te herinneren dat in de instructies stond dat dat maar één keer kon. Zie wel dat er dit soort setjes te koop zijn, misschien dat je zoiets moet gebruiken voor een nieuwe helm?
Die plakkertjes zijn inderdaad aan de prijs, maar dat is waarschijnlijk vooral omdat ze op de juiste vorm gesneden zijn. Verder zitten deze goed vast, dus dat is het op zich wel waard.
Oude bevestiging goed schoonmaken. Beide oppervlakken goed ontvetten, plakken, aandrukken, en na 72u is de lijm goed gehecht en 'uitgehard'. (in de praktijk vaak al binnen een paar uur, maar wat tijd extra kan geen kwaad).
Oude bevestiging goed schoonmaken. Beide oppervlakken goed ontvetten, plakken, aandrukken, en na 72u is de lijm goed gehecht en 'uitgehard'. (in de praktijk vaak al binnen een paar uur, maar wat tijd extra kan geen kwaad).
Doorwaaihandschoenen kun je ook al prima dragen vanaf een graad of 15. Ik heb ze eigenlijk bijna standaard aan deze periode, muv regen dagen (houd slecht regen tegen). Doorwaai jas heb ik ook, maar merk dat ik die veel minder gebruik. Ik vind dat de stof irriteert op mijn armen. Soort van vervelende jeuk. Heb ik bij mijn normale jas helemaal geen last van.geert_s schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:45:
Vrijdag mijn eerste doorwaai-jas en doorwaaischoenen binnengekregen, en letterlijk: wat een verademing. Alsof je in je shirt en op je sokken rijdt. Kan het iedereen aanraden. Komende vrijdag komt ook mijn nieuwe helm (Shoei Neotec II) binnen, dan heb ik wel weer even genoeg aan gear uitgegeven.
Ik heb een doorwaaijas van Macna. Misschien ook niet de beste.
Overigens kan ik met mijn RevIt jas en alle ritjes etc open, tot een graad of 28 nog prima rijden. Daarboven begint het wel serieus warm te worden, zeker omdat ik maar weinig rijwind pak.
Doorwaaihandschoenen had ik al een tijdje inderdaad, die trek ik aan vanaf 20 graden ofzo. Dat is meer omdat mijn midseasonhandschoenen tot de 20-23 graden ook prima te doen zijn.nldls schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 15:18:
[...]
Doorwaaihandschoenen kun je ook al prima dragen vanaf een graad of 15. Ik heb ze eigenlijk bijna standaard aan deze periode, muv regen dagen (houd slecht regen tegen). Doorwaai jas heb ik ook, maar merk dat ik die veel minder gebruik. Ik vind dat de stof irriteert op mijn armen. Soort van vervelende jeuk. Heb ik bij mijn normale jas helemaal geen last van.
Ik heb een doorwaaijas van Macna. Misschien ook niet de beste.
Overigens kan ik met mijn RevIt jas en alle ritjes etc open, tot een graad of 28 nog prima rijden. Daarboven begint het wel serieus warm te worden, zeker omdat ik maar weinig rijwind pak.
Ik heb de Richa Airbender gekocht, helemaal niet duur, miste alleen wel een backprotector dus die los gekocht. Irriteert helemaal nergens eigenlijk.
Hij zit nu ook al 6 jaar geplakt, dus dat het goed vast zit geloof ikDrivinUCrazy schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:24:
Die plakkertjes zijn inderdaad aan de prijs, maar dat is waarschijnlijk vooral omdat ze op de juiste vorm gesneden zijn. Verder zitten deze goed vast, dus dat is het op zich wel waard.
Ik zag deze ook laatst hangen.
https://www.ridejohndoe.com/en/jdl5011-motoshirt-yellow.html
Voelde lekker dun en comfortabel. Weet niet of het echt beschermt, maar het is iig beter dan zonder protectie.
https://www.ridejohndoe.com/en/jdl5011-motoshirt-yellow.html
Voelde lekker dun en comfortabel. Weet niet of het echt beschermt, maar het is iig beter dan zonder protectie.
Dat hemd lijkt wat slijtvaster te zijn, ik ken de inhoud van die norm verder niet. Verder is het voorbereid op extra protectie. Maar die zitten er nog niet in. Dus als je die protectie er nog niet in doet, kun je het vergelijken met een petje ten opzichte van een helm op je hoofd. Dat is ook beter dan helemaal niets op je hoofd, al is het maar tegen de zon.
Schouder- en elleboogprotectie zit er wel inDrivinUCrazy schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 08:55:
Dat hemd lijkt wat slijtvaster te zijn, ik ken de inhoud van die norm verder niet. Verder is het voorbereid op extra protectie. Maar die zitten er nog niet in. Dus als je die protectie er nog niet in doet, kun je het vergelijken met een petje ten opzichte van een helm op je hoofd. Dat is ook beter dan helemaal niets op je hoofd, al is het maar tegen de zon.
Ik heb op de motorbeurs een paar jaar terug een zelfde soort 'jas' gekocht voor 100 euro van het merk Merlin (Merlin Axe heet ie geloof ik). Is aan de binnenkant volledig met kevlar gevoerd en elleboog en schouder bescherming. Opzich waait hij prima door, maar ik denk dat een echte doorwaai-jas een flink stuk beter doorwaait (geen ervaring nog mee).
Het shirt is inderdaad een stuk dunner dan een 'normale' motorjas, maar de Revit Eclipse doorwaai is net zo dun en volgens mij zelfs lichter. Zo'n motorshirt is natuurlijk ook 50% de looks waarvoor je hem koopt
@geert_s Hij zal inderdaad wel wat meer opstropen dan een motorjas zal doen, maar ook weer niet zo heftig denk ik. Zit ook gewoon een lus en rits onderaan de rug die je vast kan maken aan je broek/riem.
Het shirt is inderdaad een stuk dunner dan een 'normale' motorjas, maar de Revit Eclipse doorwaai is net zo dun en volgens mij zelfs lichter. Zo'n motorshirt is natuurlijk ook 50% de looks waarvoor je hem koopt
@geert_s Hij zal inderdaad wel wat meer opstropen dan een motorjas zal doen, maar ook weer niet zo heftig denk ik. Zit ook gewoon een lus en rits onderaan de rug die je vast kan maken aan je broek/riem.
Ik zie het inderdaad. Maar dan nog, ik zou mijn rug niet onbeschermd willen laten. En dat komt de pasvorm en het draagcomfort niet ten goede tijdens normaal dagelijks gebruik.geert_s schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:06:
[...]
Schouder- en elleboogprotectie zit er wel inen het shirt zelf zal wel slijtvast zijn. ik vraag me altijd wel af of dit soort kleding niet snel opkruipt als je over het asfalt glijdt. Dan doet het natuurlijk nog niets. Ik zoek nog vrijwilligers om het uit te proberen.
BMW begint Italiaanse trekjes te krijgen. De ABS-module van de R van mijn vriendin is stuk en een nieuwe is pas in oktober leverbaar. Vrijdag op vakantie gaan kunnen we dus vergeten. [insert heel veel krachttermen]
Revisie hebben we ook naar gekeken maar de meeste revisiebedrijven zijn nu ook met vakantie
Revisie hebben we ook naar gekeken maar de meeste revisiebedrijven zijn nu ook met vakantie
@Waaj is de huidige ABS module per definitie voor de vuilbak? Of moet deze nog ingeruild kunnen worden of zo?
Indien de vuilbak zou je kunnen proberen om deze open te halen zodat je enkel nog de printplaat overhoud. Deze dan een X-tijd op Y-temperatuur (zelf even op te zoeken wat deze moeten zijn) in een oven steken. Daarna terug inbouwen en proberen.
Iets vergelijkbaar is er met de ABS module van de Volvo 850 (waar ik er momenteel 2 van heb). Dit komt omdat in de loop der tijd sommige soldeerverbindingen stuk gaan door warmte en afkoelen (uitzetten en krimpen dus). Door dit op te warmen tot net het punt dat het soldeer vloeibaar wordt kan dit dikwijls op deze manier hersteld worden.
Indien de vuilbak zou je kunnen proberen om deze open te halen zodat je enkel nog de printplaat overhoud. Deze dan een X-tijd op Y-temperatuur (zelf even op te zoeken wat deze moeten zijn) in een oven steken. Daarna terug inbouwen en proberen.
Iets vergelijkbaar is er met de ABS module van de Volvo 850 (waar ik er momenteel 2 van heb). Dit komt omdat in de loop der tijd sommige soldeerverbindingen stuk gaan door warmte en afkoelen (uitzetten en krimpen dus). Door dit op te warmen tot net het punt dat het soldeer vloeibaar wordt kan dit dikwijls op deze manier hersteld worden.
@Youk Hij kan waarschijnlijk nog gereviseerd worden maar revisie ging sowieso te lang duren, en de verwachting was dat een nieuwe module er binnen een paar dagen zou zijn. Nu een nieuwe module ook maanden gaat duren laten we deze module toch reviseren.
Zelf opknappen begin ik niet aan, remmen is één van de weinige dingen waar ik liever niet aan pruts, zeker als ik er zelf niet mee ga rijden.
Zelf opknappen begin ik niet aan, remmen is één van de weinige dingen waar ik liever niet aan pruts, zeker als ik er zelf niet mee ga rijden.
Kan je geen gebruikte module vinden? Of in het buitenland eentje op voorraad? Als je op het BMW onderdeel nummer zoekt kan je wellicht iets vinden?Waaj schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:46:
@Youk Hij kan waarschijnlijk nog gereviseerd worden maar revisie ging sowieso te lang duren, en de verwachting was dat een nieuwe module er binnen een paar dagen zou zijn. Nu een nieuwe module ook maanden gaat duren laten we deze module toch reviseren.
Alternatief is een motor te huren. Misschien wil de dealer je wel tegemoetkomen met een vriendelijk prijsje voor de motorhuur. Risico is dan wel dat je vriendin na de reis een nieuwe motor wil kopen
Nee, nee en neenoes schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:49:
[...]
Kan je geen gebruikte module vinden? Of in het buitenland eentje op voorraad? Als je op het BMW onderdeel nummer zoekt kan je wellicht iets vinden?

4 weken en 10.000km dat is ongeveer €2500,= voor een huurmotor. Ik zit al naar occasions te kijken want ik denk dat een tweedehands kopen en na de vakantie weer verkopen een goedkopere oplossing is. Al ben ik bang dat we dan uiteindelijk met een extra motor zittenAlternatief is een motor te huren. Misschien wil de dealer je wel tegemoetkomen met een vriendelijk prijsje voor de motorhuur. Risico is dan wel dat je vriendin na de reis een nieuwe motor wil kopen
Aii da's balen.
Ja dat is natuurlijk ook een optie. Maar als verkopen je niet lukt dan zit je er wel mee. Kan je voor een goedkope gaan (want doet minder pijn) of een zo leuk mogelijke, dan heb je er meer lol aan als ie toch blijft staan.. moeilijke overweging.Waaj schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:54:
4 weken en 10.000km dat is ongeveer €2500,= voor een huurmotor. Ik zit al naar occasions te kijken want ik denk dat een tweedehands kopen en na de vakantie weer verkopen een goedkopere oplossing is. Al ben ik bang dat we dan uiteindelijk met een extra motor zitten
Wat een 87*^)*-Situatie manWaaj schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:30:
BMW begint Italiaanse trekjes te krijgen. De ABS-module van de R van mijn vriendin is stuk en een nieuwe is pas in oktober leverbaar. Vrijdag op vakantie gaan kunnen we dus vergeten. [insert heel veel krachttermen]
Zijn er geen hobbyist/experts die zo'n revisie snel voor je kunnen regelen?
Mijn GS is vorig jaar naar een expert die ook op het gs-forum te vinden is geweest voor onderhoud.
Mijn abs module is er af gehaald, maar hij sprak ook over revisie bij units uit bepaalde bouwjaren.
Kun je niet gewoon rijden... zonder ABS... ? Lijkt me dat die kapotte module vooral niet meer ABS moduleert, maar wel gewoon remt?
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Ik heb het aangepast, nice bike! 2-in-1 erop, andere fairing.. Het is een mooie basis zo!Verwijderd schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:19:
[...]
Super vet![]()
![]()
Mooiste Harley die er te krijgen is imo, gefeliciteerd!
Waar laat jij die Derby cover doen? Ik zat namelijk te kijken naar de Derby cover met de Willy G skull die jij had op je Sportster maar eentje custom laten maken zou natuurlijk heel vet zijn.
@LankHoar Zou je mij ook nog willen bijwerken op de front page? Er staat nog dat ik de Iron heb, maar die is inmiddels alweer ingeruild voor de FXDX (bj: 2000)
[Afbeelding]
Graveren ben ik ook benieuwd naar trouwens. Ik wil nog een plaatje op mijn luchtfilter met "Clubstyle Dyna". Voor het graveren zelf heb ik een website gevonden die het voor 10-15 euro doet (https://en.uncoverlab.nl/), maar ze kunnen het plaatje niet leveren. Dus moet ik ergens een CD formaat RVS zwart plaatje zien te vinden van een paar mm dik..
[ Voor 16% gewijzigd door LankHoar op 02-08-2022 13:05 ]
Ja, maar dan zit m'n vriendin niet met vertrouwen op de motor. Voor een rondje in de buurt is dat geen probleem, maar op vakantie in de bergen en eventueel regen lijkt mij dat ook geen goed plan._eLMo_ schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:00:
Kun je niet gewoon rijden... zonder ABS... ? Lijkt me dat die kapotte module vooral niet meer ABS moduleert, maar wel gewoon remt?
Verwijderd
Thanks!LankHoar schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:03:
[...]
Ik heb het aangepast, nice bike! 2-in-1 erop, andere fairing.. Het is een mooie basis zo!
Graveren ben ik ook benieuwd naar trouwens. Ik wil nog een plaatje op mijn luchtfilter met "Clubstyle Dyna". Voor het graveren zelf heb ik een website gevonden die het voor 10-15 euro doet (https://en.uncoverlab.nl/), maar ze kunnen het plaatje niet leveren. Dus moet ik ergens een CD formaat RVS zwart plaatje zien te vinden van een paar mm dik..
Ga binnenkort Bassani Road rage 2-in-1 erop knallen en zit te kijken naar T bar stuurtjes. Vans en Simpson helmpje moeten natuurlijk ook nog besteld worden
Nice! Bassani maakt wel echt dikke uitlaten met een monsterlijk geluid. Je pakt het goed aan zo te horenVerwijderd schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:31:
[...]
Thanks!
Ga binnenkort Bassani Road rage 2-in-1 erop knallen en zit te kijken naar T bar stuurtjes. Vans en Simpson helmpje moeten natuurlijk ook nog besteld worden
Dit topic is gesloten.