Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 420 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.019.628 views

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:58

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-11 08:25
FFUUU :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U74Vi_tRfEEswpCuvuZByzcXfyU=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/W8MAIgoMsiFwd4DyAP1khGzu.png?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zEjsKiel-LOhX9aXS_FYQlfRHAg=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/WFdL6y3ZEvEN3jxG74J3wGhE.png?f=fotoalbum_medium

Ik was net even naar de andere kant van de stad op en neer, en vond de motor al wat instabiel aanvoelen... Bij aankomst was de band zacht, aangezien ik niets bij me had maar voorzichtig terug naar huis gereden. Daar vond ik dit er in... Jammer weer, die band was nog zo goed als nieuw. Het zijn echter 2 gaatjes vlak naast elkaar midden in het loopvlak, een dubbele paraplu erin lijkt me ook niet het beste idee ooit.

Gelukkig zijn de Scorpion Trail II's nog leverbaar & betaalbaar, de lokale bandenzaak heeft er binnen een para dagen eentje voor ~€120.

[ Voor 6% gewijzigd door Chakotay op 26-07-2022 12:45 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-11 12:37
mphilipp schreef op maandag 25 juli 2022 @ 13:59:
[...]

Als je het met de juiste bril (niet alleen lachen om domme mensen) bekijkt, kun je er een hoop van leren vwb je gedrag in het verkeer.
Dat is idd het enige dat je ermee kunt. Een stukje bewustzijn creëren.
Bij sommige stukjes was ik dan stom verbaasd dat het net wèl weer goed ging. :X

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:02
In die zin vind ik de filmpjes van de politie over verkeersbegeleiding (van hoogwaardigheidsbekleders, ambulance naar een spoedgeval of een MICU tussen 2 ziekenhuizen) ook interessant. Ten eerste: hun positie op de weg, waar kijken ze naar, en hoe anticiperen ze daar op?
Maar ook de reacties (of juist het gebrek daar aan :X ) van andere weggebruikers. Sommigen reageren prima, anderen verstijven helemaal, en je hebt er nog bij die hun handen voor hun ogen slaan en hopen dat het dan wel goed komt. 8)7

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eHNyLYAyesjD3jgdpkw52Lw7TfA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kuw8bGBBDmNuiqld9xoMh3c2.png?f=user_large
Plaats maar hier want weet niet of in grappige plaatjes topic men door heeft wat de situatie is ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7oVj-fTgLkF5JsybhpaAQQ9n7gA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/N50G3oKLKi6NE3Gpm1PbfDnk.png?f=fotoalbum_large
@Bommes
Ik heb weer een V85TT meegekregen als loaner omdat de V7 voor beurt+MOT (apk) is..
Wat een geweldige fiets!
Deze demonstrator gaat in October in de verkoop.. ik heb de verkoper al gezegd dat hij me tegen die tijd even moet bellen :)

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-11 16:07
ToolkiT schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:11:
[Afbeelding]
@Bommes
Ik heb weer een V85TT meegekregen als loaner omdat de V7 voor beurt+MOT (apk) is..
Wat een geweldige fiets!
Deze demonstrator gaat in October in de verkoop.. ik heb de verkoper al gezegd dat hij me tegen die tijd even moet bellen :)
Dat is waarschijnlijk precies de reden dat je juist die fiets mee hebt gekregen :)

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• Chakotay
@geert_s zo heb ik ook al eens een nieuwe GSX-R 750 demo voor een dagje meegekregen als leenmotor toen ik ooit mijn oude GSX-R 600 wegbracht voor onderhoud. Ik had er maar niet bij gezegd dat ik totaal geen budget had voor een nieuwe motor, maar alsnog leuk om eens te proberen :P

geert_s schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:30:
[...]

Dat is waarschijnlijk precies de reden dat je juist die fiets mee hebt gekregen :)
zou je zeggen, maar in dit geval was het toevallig de enige die hij beschikbaar had :)
Mij hoor je niet klagen, meestal krijg ik een 3wiel scooter mee..
zoiets als deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b4-NyMvRa-YUFAZ42_5tBk46BFw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LLAb2x4PtrH4fmHqU7sLQQXi.png?f=fotoalbum_large

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-11 15:28
LankHoar schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:15:
[...]

Ik heb sowieso niet zoveel met die nieuwe bikes van Harley hoor. Road Glide vind ik wel de vetste bagger en veel custom potentie hebben, maar verder houd ik vooral van Clubstyle Dyna's en choppers.
Ik zit maar een beetje te kl*ten hè @LankHoar , maar ook dat custommen van Harleys snap ik dus niet zo goed. Net als bij dat tunen; ze zijn al duur en dan kost het je nog een fortuin om 'm te custommen...
Mijn collega, een dame kocht een Sportster (geloof ik) voor 12 mille en heeft daar vervolgens voor 10 mille aan verbouwd :? . Nu moet ze nog steeds elke 140 km stoppen omdat haar tank leeg is...

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:42

mphilipp

Romanes eunt domus

LankHoar schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:19:
[...]
Nee dat snap ik niet. Waarom zou je op een BMW willen rijden? :?
Om dezelfde reden dat jij een HD rijdt denk ik: heritage, style, sound... :+
Maar ik héb HD gereden, in de US&A, op Route 66 nota bene, om meteen van alle stereotypen af te zijn. Ik weet niet meer zeker welk type het was, ik meen een Electra Glide Classic. Dat was in 2000; eigenlijk was het plan om de hele Route 66 te rijden, maar de huur van zo'n HD was achterlijk duur, dus hebben we dan maar naar een paar dagen ingekort en verder door de US gereisd met een huurauto (niet verder de R66 af).
Proof:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pcyHT-9TLtgwwtUm1MvgOOSimhI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9z6aB97ZiILyxDReSLYzBsgO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R2qqWHKWVljWIv0EJMzw4BFaBBM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R1Y72h7zGoaR0ubj4ILlE6mq.jpg?f=fotoalbum_large
Leuke ervaring en zelfs in de US trek je bekijks met deze bakken. Maar ik was wel weer blij om thuis op mijn K1100RS te kruipen.

[ Voor 4% gewijzigd door mphilipp op 26-07-2022 15:56 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Hkuit schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:37:
[...]

Ik zit maar een beetje te kl*ten hè @LankHoar , maar ook dat custommen van Harleys snap ik dus niet zo goed. Net als bij dat tunen; ze zijn al duur en dan kost het je nog een fortuin om 'm te custommen...
Mijn collega, een dame kocht een Sportster (geloof ik) voor 12 mille en heeft daar vervolgens voor 10 mille aan verbouwd :? . Nu moet ze nog steeds elke 140 km stoppen omdat haar tank leeg is...
Snap ik, net zoals ik ook vaak wat aan het dollen ben :)

Tsjaah, dat kun je van alles dat custom is eigenlijk wel stellen denk ik.. Wil je iets customs, dan moet je dat of zelf el cheapo doen, of je bent veel ballos kwijt. Wel gek btw, zo'n Sportster is behoorlijk licht en rijd vrij zuinig, en heeft (mits de tank origineel is) toch zo'n 15L benzine bij zich. Dan moet je makkelijk 200+ kunnen rijden.. Het kan zijn dat ze een peanut of inside-out tank heeft laten installeren voor de looks? Dat zou 140km wel verklaren namelijk :P En mocht het een hardtail zijn geworden, dan is om de max. 140km stoppen ook geen overbodige luxe :+

[ Voor 5% gewijzigd door LankHoar op 26-07-2022 16:29 ]

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
mphilipp schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:55:
[...]

Om dezelfde reden dat jij een HD rijdt denk ik: heritage, style, sound... :+
Maar ik héb HD gereden, in de US&A, op Route 66 nota bene, om meteen van alle stereotypen af te zijn. Ik weet niet meer zeker welk type het was, ik meen een Electra Glide Classic. Dat was in 2000; eigenlijk was het plan om de hele Route 66 te rijden, maar de huur van zo'n HD was achterlijk duur, dus hebben we dan maar naar een paar dagen ingekort en verder door de US gereisd met een huurauto (niet verder de R66 af).
Proof:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuke ervaring en zelfs in de US trek je bekijks met deze bakken. Maar ik was wel weer blij om thuis op mijn K1100RS te kruipen.
Mooi man, dit zijn de verhalen en foto's die ik graag zie :) Electra Glide Classic lijkt het inderdaad, met extra topkoffer (weet niet of dat standaard was, ik zie ze ook zonder wel)!

[ Voor 3% gewijzigd door LankHoar op 26-07-2022 16:32 ]

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:40

botoo

💀 too old to die young

LankHoar schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 16:29:
Wel gek btw, zo'n Sportster is behoorlijk licht en rijd vrij zuinig, en heeft (mits de tank origineel is) toch zo'n 15L benzine bij zich. Dan moet je makkelijk 200+ kunnen rijden.. Het kan zijn dat ze een peanut of inside-out tank heeft laten installeren voor de looks
De late models Sportsters hebben een tank van 12,5 ltr, de versies met een 'peanut' tank 7,9 ltr. Bij een gemiddelde van 1:22 (ik haal regelmatig 1:25 bij rustig rijden) stopt de 12,5 ltr. bij 275 km. en de peanut 100 km eerder.
Zelf ga ik doorgaans tanken kort nadat het reservelampje gaat branden ook al kan ik dan nog 100 km verder rijden. Ik heb wel een 1 ltr. fuelbottle in mij tas zitten zodat ik niet onverhoopt echt als Jan met de korte achternaam stilval :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:53
botoo schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 16:50:
[...]

De late models Sportsters hebben een tank van 12,5 ltr, de versies met een 'peanut' tank 7,9 ltr. Bij een gemiddelde van 1:22 (ik haal regelmatig 1:25 bij rustig rijden) stopt de 12,5 ltr. bij 275 km. en de peanut 100 km eerder.
Zelf ga ik doorgaans tanken kort nadat het reservelampje gaat branden ook al kan ik dan nog 100 km verder rijden. Ik heb wel een 1 ltr. fuelbottle in mij tas zitten zodat ik niet onverhoopt echt als Jan met de korte achternaam stilval :+
Hoe lang al rijd je met dat flesje rond? En hoe vaak ben je al stilgevallen? Heb je dat flesje echt nodig? ;)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:38
Wel lekker zuinig.. Dat red ik niet met mijn MT en losse pols :-). En wat @Joris748 zegt, weet niet hoe oud die brandstof is...

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:58
Kan natuurlijk ook dat flesje elke keer in de tank gooien alvorens hem weer vol te tanken met verse prut :+

• Fedde
Iedere keer tijdens het tanken een flesje vullen lijkt me ook geen leuke bezigheid.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Fles zit sinds 2 maanden in mijn tas, voornamelijk aangeschaft voor mijn trip naar Italie. Bijkomend voordeel toen ik weer terug in NL was dat ik met een gerust hart ver in reserve door kon rijden en pas ging tanken toen ik de 250 km voorbij was. Sportster lampje gaat al branden bij 180, nu heb ik proefondervindelijk ervaren dat 250 ook geen probleem is.

Fles gaat binnenkort in de tank en dan in de opslag totdat ik weer naar Verweggistan ga.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Fedde
botoo schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 17:52:
[..]
Fles gaat binnenkort in de tank en dan in de opslag totdat ik weer naar Verweggistan ga.
Je kan 'm ook leeg in je tas houden. Als je dan toch leeg rijdt en iemand bij je is, kan die gelijk dat flesje vullen. Als je de ruimte hebt.. Scheelt weer kopen.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@botoo wat voor flesje gebruik je hiervoor? Ik ben namelijk ook al heel lang benieuwd hoe accuraat de "range"van mijn bike is, en heb hem ook al eens zover opgereden dat er bijna 17L in mijn 17L tank ging, maar helemaal doorrijden heb ik nog nooit gedurfd :+

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@LankHoar Ik heb mijne als cadeautje gekregen maar er zijn legio opties, veelal bij kampeerwinkels (voor benz. kooktoestellen). Mijne is zoiets (maar dan in het zwart):
Afbeeldingslocatie: https://www.custom-chrome-europe.com/out/pictures/master/product/2/CCE_895134_1.jpg

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

LankHoar schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 18:26:
@botoo wat voor flesje gebruik je hiervoor? Ik ben namelijk ook al heel lang benieuwd hoe accuraat de "range"van mijn bike is, en heb hem ook al eens zover opgereden dat er bijna 17L in mijn 17L tank ging, maar helemaal doorrijden heb ik nog nooit gedurfd :+
Als je het alleen doet om het eenmalig uit te proberen: Pak gewoon een willekeurig glazen flesje met een goed sluitende schroefdop. Kunststof flessen kunnen niet goed tegen het langdurig bewaren van petroleum achtige substanties.

Goedkope 'jerrycans' om dat soort vloeistoffen langdurig in te kunnen bewaren zijn niet voor niets van metaal gemaakt :9

Brandstoftanks van voertuigen zijn meestal wel weer van kunststof, maar da's geen goedkoop spul!!

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 26-07-2022 19:00 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ooit op mijn eerste reis naar Marokko op de RT-Adventure ook een jerrycan meegenomen. Je weet maar nooit in zo'n land. Maar het bleek overbodig Overal is benzine te krijgen. En als je in onherbergzame gebieden rijdt, moet je gewoon tanken wanneer de tank op half staat, dan heb je peace of mind. Tenminste...met zo'n RT waar 24-25L in de tank gaat... :+
En als je de tank leger en leger ziet worden en er komt echt geen benzinestation, toch maar eens in een of ander dorp vragen. Meestal hebben zij ook auo's en zij moeten ook ergens tanken. Ook wel eens uit plastic flessen getankt in Marokko. Erg leuk. De benzine leek wel aangelengd met kamelenzeik.

Ergo: naar mijn idee heb je in Europa eigenlijk geen jerrycan met benzine nodig. Gewoon een beetje plannen en als je al voorziet dat het een verlaten gebied is, tanken zodra je kan.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

LankHoar schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 16:30:
[...]
Mooi man, dit zijn de verhalen en foto's die ik graag zie :) Electra Glide Classic lijkt het inderdaad, met extra topkoffer (weet niet of dat standaard was, ik zie ze ook zonder wel)!
Het was erg leuk om op zo'n ding te toeren. Heel bijzonder dat je die dingen niet mag voltanken, tenzij je meteen doorrijdt. Als je ze op de side stand zet, loopt de tank over 8)7 American Engineering zullen we maar zeggen.

Huren van die dingen was erg duur. Voor 3 dagen HD waren we net zoveel kwijt als een week een auto. En dan hebben we de motoren nog zelf terug gebracht naar het startpunt, anders krijg je nog een drop-off fee van heb ik jou daar. Daarom hebben we het Route 66 plan laten vaten. Als je van Chicago naar LA gaat en je laat die motor daar, moest je (toen) $800 betalen. Volgens mij is het nu nog steeds zo duur. Een maandje zo'n HD of dikke BMW kost je gewoon $3000-3500. Daarom had ik ooit het plan opgevat om met mijn eigen motor naar de US te gaan. Gewoon shippen en daar rond rijden.
Het standaard verhaal dat je hoort als je zoiets van plan bent, is 'koop daar gewoon een motor en verkoop die als je terug gaat'. Dat klinkt allemaal erg leuk, maar er zitten veel teveel haken en ogen aan. Mijn eigen motor ken ik tenminste, en het is allemaal niet zo vreselijk duur. Ik heb indertijd allerlei info verzameld en als ik het mij goed herinner, kan je voor €2000 je motor heen en weer hebben, inclusief een verzekering om daar rond te rijden.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:19

Vrijdag

De Zwarte

botoo schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 18:53:
@LankHoar Ik heb mijne als cadeautje gekregen maar er zijn legio opties, veelal bij kampeerwinkels (voor benz. kooktoestellen). Mijne is zoiets (maar dan in het zwart):
[Afbeelding]
Ook maar eens kijken naar zo'n fles. Lijkt me eigenlijk wel handig.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-11 20:56
mphilipp schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 13:01:
[...]

Ja, in Enduropark Hechlingen. Is wel te doen met de eigen motor, maar er is een traject waarbij je een steile helling moet nemen en dat is nogal rotsachtig. Daar is het dus wel tricky. Ik haalde 'm bijna... :+
Maar de huur-GS was niet zo gruwelijk duur (als je al geslikt hebt voor de kosten van de training), dus voor de peace of mind nam ik wel de huurmotor.
Hoe zit dat dan met het eigen risico..... ?
Ik kan mij niet goed voorstellen dat een verhuurder zijn motoren, laat staan daar, aan gort wil laten rijden.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 11:10

charrel

Cortisol4life..

Chakotay schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:44:
FFUUU :X

[Afbeelding] [Afbeelding]

Ik was net even naar de andere kant van de stad op en neer, en vond de motor al wat instabiel aanvoelen... Bij aankomst was de band zacht, aangezien ik niets bij me had maar voorzichtig terug naar huis gereden. Daar vond ik dit er in... Jammer weer, die band was nog zo goed als nieuw. Het zijn echter 2 gaatjes vlak naast elkaar midden in het loopvlak, een dubbele paraplu erin lijkt me ook niet het beste idee ooit.

Gelukkig zijn de Scorpion Trail II's nog leverbaar & betaalbaar, de lokale bandenzaak heeft er binnen een para dagen eentje voor ~€120.
Ach, schade lijkt minimaal aan het karkas met zo'n kram. Plug erin en oprijden, zitten ook niet onder een motor waar je 250km per uur op kan toch?

• Fedde
charrel schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 21:18:
[...]

Ach, schade lijkt minimaal aan het karkas met zo'n kram. Plug erin en oprijden, zitten ook niet onder een motor waar je 250km per uur op kan toch?
Ik had ook een lekke band in mijn achterband op de MT. Ook gewoon laten fixen, wel vanuit binnenuit. Doen ze in de racerij ook, kan prima.

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-11 16:10
badkuip schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 20:26:
[...]

Om mezelf maar even te quoten, de rit half mei was erg leuk.

Is er animo voor nog een ritje op zondag 7 augustus? Hetzelfde principe, start en aankomst ergens in Amersfoort of omgeving. Ik zet een route uit of we rijden dezelfde route andersom (doe ik wel vaker, ziet er heel anders uit).

Graag een duimpje of een reactie op deze post. Als er animo is, dan ga ik iets plannen.
Nog een keer mezelf quoten…
Het gaat me niet lukken om op 7 augustus een ritje te organiseren.
Nog aardig wat in en om het huis te doen en ga in augustus ook nog een weekend rijden :w in Luxemburg of de Eifel. Dat moet ook nog voorbereid worden.

Hoop niet dat mensen nu in zak en as zitten :P

• Chakotay
charrel schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 21:18:
[...]

Als het één gaatje was had ik het wel gedaan, maar 2 naast elkaar lijkt me toch wat riskant. 200 gaat ie alsnog wel, en ik wil er ook nog wel eens een gravelpad e.d. mee kunnen pakken wat puntbelasting op zo'n plug kan geven.

@PtrO die huurmotoren zijn van de organisatie zelf, en voor specifiek die trainingen zonder eigen risico :)

[ Voor 13% gewijzigd door Chakotay op 26-07-2022 22:41 ]

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-11 11:12

Youk

Volvo For Life

@Chakotay gewoon langs binnenuit laten plakken. Kan je waarschijnlijk met één grote lap beide gaatjes afdekken. Is altijd mijn voorkeur herstelling geweest en nooit last mee gehad. Eén band had na verloop van tijd zelfs 3 van die plakkers aan de binnenkant (telkens een andere plaats hé).

Volvo Classic Club Belgium

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

PtrO schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 21:17:
[...]
Hoe zit dat dan met het eigen risico..... ?
Ik kan mij niet goed voorstellen dat een verhuurder zijn motoren, laat staan daar, aan gort wil laten rijden.
De verhuurder is BMW en die zetten daar elk jaar een serie nieuwe motoren neer. Ik heb niets gehoord over een eigen risico. Maar je kunt ze ook niet heel makkelijk compleet aan gort rijden. Dan moet je wel erg lomp zijn. Die dingen kunnen wel wat hebben.

• Fedde
mphilipp schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 00:15:
[...]

De verhuurder is BMW en die zetten daar elk jaar een serie nieuwe motoren neer. Ik heb niets gehoord over een eigen risico. Maar je kunt ze ook niet heel makkelijk compleet aan gort rijden. Dan moet je wel erg lomp zijn. Die dingen kunnen wel wat hebben.
Is voor BMW ook gewoon een soort durability test in de R&D.

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Na een paar jaar elke keer te veel excuses (en beperkingen) waarom het niet kan, zo meteen eindelijk mijn eerste 3 daagse rit.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Enkele WW2 musea bezoeken.

De “tussenstops” zijn een leidraad om een houten reet te voorkomen ;)

De route is gemaakt door Calimoto en die heb ik hier en daar aangepast.

Nu nog een kop koffie (hopelijk daarna nog naar de wc :$ ), mijn vrouw nog een kus geven en ik ben weg.

Heel veel zin in maar ook wel spannend. Geen idee waarom eigenlijk.

Als dit bevalt, koop ik een goeie motorkoffer en wil ik net als sommige van jullie ook een keer naar Italië ofzo. En dan langer dan 3 dagen.

Meer dan ik dacht...

• DrivinUCrazy
Het Bastogne war museum is zeker de moeite waard. Alleen jammer dat een aantal weken geleden het grote monument ernaast in de steigers stond en niet toegankelijk was.
Ze hebben daar zelfs aparte motorparkeerplaatsen trouwens.

Je geeft het zelf al een beetje aan, de tussenstops zijn meer indicatie. Stop na iedere 75-90 minuten even, en je kunt de hele dag doorrijden als je dat wil. Dat hoeft niet per de je geplande koffiestop te zijn, soms zit het gewoon wat tegen en dan wordt dat te lang.

Maar vooral: veel plezier!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Fedde schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 07:30:
[...]
Is voor BMW ook gewoon een soort durability test in de R&D.
En ook promotie. Ze stonden ook op de Motorrad Days met een paar motoren op een testbaantje. Er loopt daar in Hechlingen een mannetje om de noodzakelijke reparaties te doen indien nodig. Ik wwet niet meer hoeveel je voor de huur moest betalen, maar de prijs van de training is ook niet bepaald gratis. Ik denk niet dat we ons zorgen hoeven te maken dat BMW geld verliest op deze operatie.

De instructeurs zijn volgens mij allemaal freelancers. Bert Duursma zei dat ze een beetje geld krijgen voor het geven van de trainingen, en elk jaar verplicht zijn een aantal van die motoren te kopen tegen gereduceerde prijs om te kunnen verkopen.

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 00:44
Knoop doorgehakt mijn witte Honda CB500X '16 staat op marktplaats.
Tweakers krijgen 5% korting ;)

@LankHoar @lolgast @timmie271 mag uit de OP
De vervanger een BMW R1100GS uit 1998 mag erin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pi_FlKhW1EueCQ_hxkEAxGJXD5A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j1rPntAYBqsxUD0O2v8FRqmk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 29-07-2022 09:35 ]

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-11 08:04
badkuip schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 21:49:
[...]

Nog aardig wat in en om het huis te doen en ga in augustus ook nog een weekend rijden :w in Luxemburg of de Eifel. Dat moet ook nog voorbereid worden.

We overleven het wel :-) Succes met het wegwerken van de klussen en je rit richting de heuvelen!

I took the blue pill…

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:16
WiLLoW_TieN schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 09:38:
Knoop doorgehakt mijn witte Honda CB500X '16 staat op marktplaats.
Tweakers krijgen 5% korting ;)

@ TS hij mag ook uit de OP.
De vervanger een BMW R1100GS '98 mag erin.

[Afbeelding]
Zo jammer dit :+

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

mphilipp schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 00:15:
[...]

* Vrijdag roept @Patrock :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• DrivinUCrazy
badkuip schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 21:49:
[...]

-O- -O- -O-
Hoe ga ik daar nu de weg vinden als er geen Hollander voor me rijdt? }:|

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-11 15:55
Vanavond de Triumph inleveren voor een Bak revisie. Zou 10 uur werk moeten zijn. Ben benieuwd naar voor en na resultaat.

Reden is probleem met terugschakelen waarbij de bak van 3 naar neutraal springt.

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:38
nldls schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 13:16:
Vanavond de Triumph inleveren voor een Bak revisie. Zou 10 uur werk moeten zijn. Ben benieuwd naar voor en na resultaat.

Reden is probleem met terugschakelen waarbij de bak van 3 naar neutraal springt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zIHptAFJK_O8AdRM01C4FVFPn3Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iTE6q7bHNEtIBe6UMJiGzrSX.jpg?f=user_large

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Waar kopen jullie doorgaans een nieuwe accu? Ik zoek een nieuwe YB12A-A om mijn helaas defecte accu te vervangen.

[ Voor 46% gewijzigd door JBS op 27-07-2022 17:03 ]

• DrivinUCrazy
NR1 Motor of Mpartz. Beide zaken vooral omdat ik er zeer regelmatig in de buurt kom, en dan direct kan afhalen.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

JBS schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 16:49:
Waar kopen jullie doorgaans een nieuwe accu? Ik zoek een nieuwe YB12A-A om mijn helaas defecte accu te vervangen.
Online zoeken. Zijn zoveel aanbieders, en per accu kan er een ander voordeliger zijn. Of een leuke aanbieding hebben.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Chakotay
Met beide hierboven. Ik zoek vaak wat het goedkoopste is & voorraad heeft, nr1motor & mpartz komen daar vaak wel uit.

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

Ooit eens een accu gekocht bij de lokale motorzaak. Was misschien een paar euro duurder dan via internet, maar ik had de accu dus direct en je hoeft niet te wachten op de bezorger.
Zie nu net dat de winkel is gesloten, dus kan je de winkel in Rotterdam niet meer aanbevelen.

XBL: DonFrans

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:20

Destruction

(ex-)Automonteur

Het ligt eraan, is het voor een projectje zoals de Magna was, dan bestel ik online een accu. Is het voor m'n eigen motor, dan ga ik een nieuwe accu kopen bij de motorzaak :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Destruction schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:04:
Het ligt eraan, is het voor een projectje zoals de Magna was, dan bestel ik online een accu. Is het voor m'n eigen motor, dan ga ik een nieuwe accu kopen bij de motorzaak :)
Die snap ik niet. Is een online gekochte accu dan slechter? Of wil je m sneller hebben om downtime te voorkomen?

Voor mn vorige motor (S1000RR) kocht ik de accu bij de dealer, zelfde prijs als ik online kon vinden. De vorige Yuasa had het 10 jaar uitgehouden, dus daar is dezelfde in gegaan.
Voor mn tourmotor (R1200RT) kocht ik de accu online, stuk goedkoper dan de dealer kon leveren (en ander merk, hopelijk houdt deze het langer uit dan 3,5 jaar).
Voor de Prius van mn vriendin vroeg de dealer 240 euro voor een 12v accu, online gekocht voor ~55 euro (geen Toyota origineel, maar zelfde specs).

Vervangen van een accu is meestal zo'n werk niet, dus goed zelf te doen, en als een accu de helft kost en het 80% zo lang uithoudt als de veel duurdere accu is dat ook geen ramp.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

We weten niet waar je ergens woont qua regio dus het heeft volgens mij niet veel nut om hier allerlei dealers op te gaan noemen?

Ik zoek dat soort spullen vaak niet eens online op maar rijd gewoon hier naar de lokale dealer... 99/100 keer is hij vervolgens ook nog eens de goedkoopste als het op dat soort onderdelen aan komt maar als 'ie dat niet is dan gun ik 'm die paar 'centen' gewoon doordat ik DIRECT geholpen ben en niet hoeft te wachten op een koerier/bezorgdienst :*)

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:16
streamnl schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 08:04:
Na een paar jaar elke keer te veel excuses (en beperkingen) waarom het niet kan, zo meteen eindelijk mijn eerste 3 daagse rit.

***members only***

Enkele WW2 musea bezoeken.

De “tussenstops” zijn een leidraad om een houten reet te voorkomen ;)

De route is gemaakt door Calimoto en die heb ik hier en daar aangepast.

Nu nog een kop koffie (hopelijk daarna nog naar de wc :$ ), mijn vrouw nog een kus geven en ik ben weg.

Heel veel zin in maar ook wel spannend. Geen idee waarom eigenlijk.

Als dit bevalt, koop ik een goeie motorkoffer en wil ik net als sommige van jullie ook een keer naar Italië ofzo. En dan langer dan 3 dagen.
Heeeel nice. Zelf zat ik altijd te denken om richting Noorwegen te gaan (bootje pakken bij Eemshaven), maar nu ik dit zie met al die WWII musea begin in toch te kwijlen :9~ ! Veel plezier iig en laat ons weten hoe het ging.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

gebruikershaes schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:23:
[...]

Heeeel nice. Zelf zat ik altijd te denken om richting Noorwegen te gaan (bootje pakken bij Eemshaven), maar nu ik dit zie met al die WWII musea begin in toch te kwijlen :9~ ! Veel plezier iig en laat ons weten hoe het ging.
Frankrijk is sowieso gezonder voor je portemonnaie >:)
Een kleine berekening met de benzineprijs in Frankrijk

Van Maastricht tot het Franse Givet is het slechts zo’n 150 kilometer rijden. Dat betekent dat je in totaal 300 kilometer om moet rijden. Laten we zeggen dat je auto op de snelweg zo’n 6 liter benzine per 100 kilometer verbruikt. Dat lukt je zelfs met een Golf GTI nog.

De heenweg rij je nog op de Nederlandse peut van 2,26 euro per liter. Dat kost je 20 euro voor 9 liter. Terug rij je dan op benzine van 1,50 euro – dat kost 13,5 euro. Vanuit Maastricht naar Frankrijk heen en weer rijden kost dus 33,5 euro, maar de besparing op een tank van 55 liter is maar liefst 41 euro. Als je toch moet tanken, kun je dus net zo goed even een terrasje gaan pakken in Frankrijk – of er een weekendje weg van maken.

Oké, je bent misschien zelf niet in Maastricht op dit moment, dus dan moet je wat verder rijden. Maar als je alvast bij België een keer 10 liter tankt, gaat er nog wat af van de kosten van de heenrit. En als je toch nog wijn moest halen, haal dan daar meteen een doos goede flessen voor een lagere prijs. Dat scheelt dan ook weer een paar euro in het huishoudboekje.

Nee, de rekensom hoeft niet waterdicht te zijn. Als je je reisgenoten (en/of jezelf) maar van het nut van de reis kunt overtuigen. Wij grijpen in ieder geval elk excuus aan voor een goede roadtrip.
https://topgear.nl/autoni...bijna-gratis-op-vakantie/

[ Voor 57% gewijzigd door Will_M op 28-07-2022 10:37 ]

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Voor de verticaal uitgedaagde rijders zoals ik, er is hoop!

Die Jocelin Snow heeft een indrukwekkende motor CV trouwens, én gewoon een offroad/trial parcours in haar achtertuin 8)

[ Voor 16% gewijzigd door Vrijdag op 28-07-2022 10:42 ]

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

noes schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:16:
[...]

Die snap ik niet. Is een online gekochte accu dan slechter? Of wil je m sneller hebben om downtime te voorkomen?
Je zegt dat je hem niet snapt, maar vervolgens blijkt dat je het exact door hebt ;)

Ik wil m'n eigen motor eigenlijk altijd gewoon startklaar hebben staan. Bij een project is zo'n accu meestal niet het allerlaatste item dat je nodig hebt en maakt het dus minder uit als daar nog een paar dagen bij komen.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• gebruikershaes
Over toeren gesproken, ik zit met een enorm first world problem. Ben opzoek naar een vervanger voor mijn Monster 696. Een motor waar ik wat langere ritten op kan maken. Ik stel elk jaar de vervanging van de 696 uit, want elke keer als ik er op ga zitten dan glimlach ik van oor tot oor. Maar eerlijk is eerlijk, na een uurtje of 2 ben ik het echt zat.

Maar nu komt het probleem. Ik heb allerlei wensen en ik kan niet echt een keuze maken ;). De drie (hoofd)wensen die ik probeer te vervullen zijn,

- ik moet zin hebben om de motor te pakken (voornamelijk esthetisch en dus subjectief)
- ik moet er langere en korte ritten op kunnen maken (comfortabel, maar niet te groot zodat ik geen zin heb om hem te pakken om ff naar de winkel te rijden)
- er moet een bepaalde levendigheid in de motor zitten (karakter van het blok, geluid, snelheid of een combinatie van)

Dus eigenlijk wat ik zoek is een Ducati Monster waar ik langere ritten op kan maken. Maar dan kan ik lang zoeken, want zo iets bestaat niet.

Waar ik naar heb gekeken:
MotorProsConsOverwegen waard?
Ducati Scrambler 1100Mooi, snel, leuk, goed voor korte ritten, klinkt goed Zitpositie te verkrampt en niet geschikt voor lange ritten, duurNee
Ducati Desert Sle(t)dGoed voor korte ritten, klinkt goed, redelijke zitpositie Niet echt heel mooi, duurMisschien
Ducati MultistradaVet, rete snel, klinkt goed, goede zitpositie, geschikt voor lange ritten Niet echt heel mooi, duur, te groot om ff snel te pakkenMisschien
Meeste Japanners, Suzuki, Honda, Kawasaki Geen Lelijk, saai, zielloosNee
KTM Leuke blokjes LelijkNee
Harley Leuk blok en geluid Lomp, duurNee
Husqvarna Norden Vet, mooi, goede zitpositie, geschikt voor lange ritten, leuk blok DUUR, te grootNee
Triumph Scrambler 1200Dit zou de ideale fiets kunnen zijn. Voldoet aan bijna alles. Niet 100% mijn smaak, rete duurNee
Moto Guzzi V85ttLeuk blok, mooi, geschikt voor lange ritten Te groot om ff snel te pakken, niet heel spannend, een net niet fiets? prijzigNee
Moto Guzzi V7 IIIGoed voor korte ritten en lange, klinkt goed, comfortabel, mooi, karakteristiek blok de enige naast de Triumph die geschikt is voor zowel korte als lange ritten. Sloooom?Ja?

Dus tot nu toe is eigenlijk alleen de Guzzi V7 een mogelijke kandidaat. Wel wat langzaam en aan de suffe kant. 80 of meer paardjes zou ideaal zijn. De IV heeft er 60+ maar is weer te duur.

Wat denken jullie? Zie ik motoren over het hoofd? Budget is rond de 10k.

[ Voor 4% gewijzigd door gebruikershaes op 28-07-2022 13:25 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@gebruikershaes Het lijkt er dus op dat je, als vervanger voor je Naked Ducati Monster 696, op zoek bent naar een Semi Off-Road / Adventure achtige motorfiets gezien het feit dat je de Husqvarna Norden erg positief omschrijft maar die fiets vervolgens (met hoofdletters) DUUR vindt en daardoor die fiets vervolgens een NEE geeft in het eindoordeel?

Misschien dan toch ook maar even een Yamaha Ténéré 700 / T7 / XTZ690 bekijken. Als 'Rally' of zelfs 'World-Raid' uitvoering is er niet veel mis met zo'n apparaat... Maar misschien ben ik wel een beetje zwaar bevooroordeeld als bezitter van een bijna Full-Option T7 sinds de introductie / eerste leveringen.

Hier staat die T7 overigens náást m'n Naked MT10 dus ik kan zelfs kiezen waar ik mee wil gaan 'spelen' :9~

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 28-07-2022 12:52 ]

• Chakotay
@gebruikershaes hoezo maakt het formaat van de motor het lastiger om deze 'even snel te pakken'? Het is nog steeds been eroverheen slingeren, de tuin/garage/whatever uit rollen en wegrijden lijkt me :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Chakotay schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 12:48:
@gebruikershaes hoezo maakt het formaat van de motor het lastiger om deze 'even snel te pakken'? Het is nog steeds been eroverheen slingeren, de tuin/garage/whatever uit rollen en wegrijden lijkt me :)
Zo'n Ducati Monster(tje) frommel je vrij gemakkelijk door een smalle haakse poort / schuurdeur zolang de opening maar breed genoeg is om het stuur in gedraaide positie door heen te kunnen wurmen terwijl je OP de fiets zit.

Met een Adventure Bike gaat dat een héél stuk lastiger doordat A:) het stuur veel breder is en B:) de hele gewichtsverdeling van zo'n apparaat anders is .... De lengte / hoogte van een Adventure Bike helpt dan meestal ook al niet echt meer mee :9

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Will_M schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 12:56:
Zo'n Ducati Monster(tje) frommel je vrij gemakkelijk door een smalle haakse poort / schuurdeur zolang die opening maar breed genoeg is om het stuur in gedraaide positie door heen te kunnen wurmen terwijl je OP de fiets zit.

Met een Adventure Bike gaat dat een héél stuk lastiger doordat A:) het stuur veel breder is en B:) de hele gewichtsverdeling van zo'n apparaat anders is .... De lengte / hoogte van een Adventure Bike helpt dan meestal ook al niet echt meer mee :9
Ok, maar dan is het de situatie die het moeilijk maakt, niet zozeer dat de motor te groot is om even op te springen. Want dat maakt in feite niets uit, of ik nou een 300cc Honda heb of een Goldwing. Erop zitten en rijden blijft hetzelfde.
Je kunt - als dat het probleem is - altijd nog een motomover gebruiken. Is ook wat meer moeite, maar om dat nu bepalend te laten zijn voor de motor die je kunt kopen vind ik weer overdreven. Je gaat je dan beperken in het eventuele plezier dat je (meer) hebt van 'de juiste' motor, alleen maar omdat het uit je poortje rijden lastiger is. Dat wreekt zich op den duur denk ik.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@gebruikershaes Ga je voor nieuw of gebruikt? Is je 'interssant' kolom een conclusie van de pro/cons of jouw idee van wel/niet interessant buiten de pro/cons om?

Lekker aan de prijs maar vind je de Ducati DesertX iets? Zo ja, en gezien je pro's voor een Norden, dan ga ik met Will_M mee en tip de Yamaha Ténéré 700 als kandidaat die tikt volgens mij een hoop boksjes en is minder duur.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• BvZwolle
  • Laatst online: 20:23
nldls schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 13:16:

Ik heb de revisie ook laten doen en dat was een wereld van verschil.
Je moet alleen wennen aan het feit dat je niet meer de hele tijd met geknepen billetjes de koppeling los mag laten ;)

• Jon156
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-11 16:18
[...]

Zo'n Ducati Monster(tje) frommel je vrij gemakkelijk door een smalle haakse poort / schuurdeur zolang de opening maar breed genoeg is om het stuur in gedraaide positie door heen te kunnen wurmen terwijl je OP de fiets zit.

Dit is bij mij thuis dus ook een ding.
Mijn poort is 1m breed, net als het stuur van mijn 1150GS, en de brandgang is net niet breed genoeg om er in eens in of uit te rijden.

Het staat nog in de planning om een bredere poort (of een dubbele) te plaatsen om dit te vergemakkelijken.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jon156 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:08:
[...]

Mijn poort is 1m breed, net als het stuur van mijn 1150GS, en de brandgang is net niet breed genoeg om er in eens in of uit te rijden.

Het staat nog in de planning om een bredere poort (of een dubbele) te plaatsen om dit te vergemakkelijken.
Het 'even' een stukje met de motor gaan rijden wordt dan meestal al weer een exercitie van een kwartier vóórdat je ook nog maar 5 meter afgelegd hebt waarbij je op voorhand ook al wéét dat je datzelfde ritueel nogmaals uit mag gaan voeren op het moment dat je weer thuis komt... :'(

Ik heb hier het geluk dat ik maar een sectionaaldeur (elektrisch, van op afstand) open hoef te gooien en vervolgens direct met beide motoren er zonder ellende gelijktijdig uit kan rijden... De derde motorfiets, waar geen kenteken op zit, kan ook nog naar buiten zonder dat ik ook maar één van die twee motoren hoef aan te raken 8)

• gebruikershaes
Will_M schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 12:25:
@gebruikershaes Het lijkt er dus op dat je, als vervanger voor je Naked Ducati Monster 696, op zoek bent naar een Semi Off-Road / Adventure achtige motorfiets gezien het feit dat je de Husqvarna Norden erg positief omschrijft maar die fiets vervolgens (met hoofdletters) DUUR vindt en daardoor die fiets vervolgens een NEE geeft in het eindoordeel?

Misschien dan toch ook maar even een Yamaha Ténéré 700 / T7 / XTZ690 bekijken. Als 'Rally' of zelfs 'World-Raid' uitvoering is er niet veel mis met zo'n apparaat... Maar misschien ben ik wel een beetje zwaar bevooroordeeld als bezitter van een bijna Full-Option T7 sinds de introductie / eerste leveringen.

Hier staat die T7 overigens náást m'n Naked MT10 dus ik kan zelfs kiezen waar ik mee wil gaan 'spelen' :9~
Oh ja ik ben idd de Yammies vergeten! Ik ben niet perse opzoek naar een adventure fiets, maar eigenlijk een alleskunner die er mooi uit ziet. Het blijft voor mij een hobby dus ik vind de looks belangrijk. De Norden vind ik heel mooi idd, maar ook vergeten te vermelden dat ik die ook te groot vind.

Hoe is de MT10? Die zou miss ook wel kunnen afhankelijk van de zitpositie. Ook nog best een zware machine lijkt me?

• nldls
BvZwolle schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:06:
[...]

Ik heb de revisie ook laten doen en dat was een wereld van verschil.
Je moet alleen wennen aan het feit dat je niet meer de hele tijd met geknepen billetjes de koppeling los mag laten ;)
Daar wen ik graag aan :).

Overigens is de leenmotor een CF Moto 650 MT. Geinig ding maar wat trilt dat ongelofelijk met 140 over de snelweg. Tankje is mega klein en range echt beperkt. 85 km naar huis was al een aardig stuk van de tank eruit.

Afbeeldingslocatie: https://www.zippillimoto.com/6764-thickbox_default/cf-moto-mt-650.jpg
Will_M schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:59:
@nldls Zou je dat 'plaatje' van die motorfiets misschien willen verwijderen of elders willen hosten? M'n browser is niet echt blij met dat plaatje qua omvang én locatie :9
Andere erin gezet, nu beter? Was gewoon plaatje van zoekmachine though..

[ Voor 28% gewijzigd door nldls op 28-07-2022 14:01 ]

• gebruikershaes
In principe heb je gelijk. Ik moet hem hier wel uit een vrij klein schuurtje wurmen en daar heb ik niet altijd zin in :). Dan pak ik de auto, want ja gemak dient de mens. Een grote motor is ook wat onhandiger in de stad door de kleinere straatjes, lagere snelheden, etc. Voor 70% van mijn gebruik is een kleinere motor gewoon praktischer. Dus eigenlijk zoek ik een relatief kleine motor waar ik op kan toeren. Die ook nog een beetje mooi is en voor wat spanning zorgt ;). Aldus een first world problem.

• Chakotay
[...]

Fair enough :) Het eerste dat ik deed toen ik in dit huis kwam wonen was het veel te kleine schuttingdeurtje eruit duwen, om die kort daarna te vervangen door een compleet schuttingpaneel als schuifdeur :+

• gebruikershaes
botoo schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:04:
@gebruikershaes Ga je voor nieuw of gebruikt? Is je 'interssant' kolom een conclusie van de pro/cons of jouw idee van wel/niet interessant buiten de pro/cons om?

Lekker aan de prijs maar vind je de Ducati DesertX iets? Zo ja, en gezien je pro's voor een Norden, dan ga ik met Will_M mee en tip de Yamaha Ténéré 700 als kandidaat die tikt volgens mij een hoop boksjes en is minder duur.
Ja beetje onduidelijk. Ik heb de kolom hernoemd naar "overwegen waard?". Budget is ongeveer 10k dus dat zal een tweedehandsje worden. DesertX idd leuk, maar nog erg nieuw. Ook niet helemaal mijn smaak qua looks.

De Tenere is idd niet verkeerd. Of wellicht de Tracer. Als ik mij niet vergis zit in beide dezelfde parallel twin in? Nog nooit op gereden. Dus wellicht ff proberen. Vind de driecilinder van de MT09 erg leuk.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

gebruikershaes schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:23:
[...]

Oh ja ik ben idd de Yammies vergeten! Ik ben niet perse opzoek naar een adventure fiets, maar eigenlijk een alleskunner die er mooi uit ziet. Het blijft voor mij een hobby dus ik vind de looks belangrijk. De Norden vind ik heel mooi idd, maar ook vergeten te vermelden dat ik die ook te groot vind.

Hoe is de MT10? Die zou miss ook wel kunnen afhankelijk van de zitpositie. Ook nog best een zware machine lijkt me?
SHAME ON U!!! >:) Ik vond het stiekem ook wel leuk dat je Yamaha niet eens onder het kopje 'Japanners' had geschaard :9

Aangaande de MT10: Heerlijke speelfiets, vergelijkbaar met je Monster(tje), waar je ook gewoon rustig een hele dag / weekend / week comfortabel op kunt gaan toeren, zeker als je er ook de kofferset bij hebt net zoals ik dat heb. Nadeel van die fiets: Hoe rustiger jij gaat 'toeren' hoe sneller het apparaat een tankstation op wil gaan zoeken doordat het ding dorst heeft gekregen. Blok is gemaakt om hoogtoerig te werken (R1 CP4 blok) en dán dus 'zuinig' te zijn maar als je dat op de openbare weg gaat doen dan is het afhankelijk van de lokale politiecontroles hoelang je dat vol gaat houden >:)

Met legale snelheden haal ik de 200Km niet op een volle tank (17,5L). Bij ongeveer 180 á 190 Km. is het dan echt wel 'GAME OVER' :*)

Mooi op tijd voor Koffie en dat soort nuttige stops...

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

gebruikershaes schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 12:11:
Over toeren gesproken, ik zit met een enorm first world problem. Ben opzoek naar een vervanger voor mijn Monster 696. Een motor waar ik wat langere ritten op kan maken. Ik stel elk jaar de vervanging van de 696 uit, want elke keer als ik er op ga zitten dan glimlach ik van oor tot oor. Maar eerlijk is eerlijk, na een uurtje of 2 ben ik het echt zat.

Maar nu komt het probleem. Ik heb allerlei wensen en ik kan niet echt een keuze maken ;). De drie (hoofd)wensen die ik probeer te vervullen zijn,

- ik moet zin hebben om de motor te pakken (voornamelijk esthetisch en dus subjectief)
- ik moet er langere en korte ritten op kunnen maken (comfortabel, maar niet te groot zodat ik geen zin heb om hem te pakken om ff naar de winkel te rijden)
- er moet een bepaalde levendigheid in de motor zitten (karakter van het blok, geluid, snelheid of een combinatie van)

Dus eigenlijk wat ik zoek is een Ducati Monster waar ik langere ritten op kan maken. Maar dan kan ik lang zoeken, want zo iets bestaat niet.

Ducati Scrambler 1100Mooi, snel, leuk, goed voor korte ritten, klinkt goed Zitpositie te verkrampt en niet geschikt voor lange ritten, duurNee
Ducati Desert Sle(t)dGoed voor korte ritten, klinkt goed, redelijke zitpositie Niet echt heel mooi, duurMisschien
Ducati MultistradaVet, rete snel, klinkt goed, goede zitpositie, geschikt voor lange ritten Niet echt heel mooi, duur, te groot om ff snel te pakkenMisschien
Husqvarna Norden Vet, mooi, goede zitpositie, geschikt voor lange ritten, leuk blok DUUR, te grootNee
Triumph Scrambler 1200Dit zou de ideale fiets kunnen zijn. Voldoet aan bijna alles. Niet 100% mijn smaak, rete duurNee
Moto Guzzi V85ttLeuk blok, mooi, geschikt voor lange ritten Te groot om ff snel te pakken, niet heel spannend, een net niet fiets? prijzigNee
Moto Guzzi V7 IIIGoed voor korte ritten en lange, klinkt goed, comfortabel, mooi, karakteristiek blok de enige naast de Triumph die geschikt is voor zowel korte als lange ritten. Sloooom?Ja?

Dus tot nu toe is eigenlijk alleen de Guzzi V7 een mogelijke kandidaat. Wel wat langzaam en aan de suffe kant. 80 of meer paardjes zou ideaal zijn. De IV heeft er 60+ maar is weer te duur.

Boxer nakeds? R1200R LC of RnineT als je van retro houdt. Sturen leuk, boxer heeft karakter, is snel zat, de R1200R kan 3 koffers aan, tank is groot genoeg dus goede range met ~19km/l, cardan hoef je niet naar om te kijken, veel accesoires voor beschikbaar om het comfort nog te vergroten. Zijn tikkeltje zwaarder dan vergelijkbare nakeds maar daar voel je eenmaal rijdend ook niks meer van, gewicht zit laag.

• Jon156
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-11 16:18
Chakotay schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:30:
[...]

Fair enough :) Het eerste dat ik deed toen ik in dit huis kwam wonen was het veel te kleine schuttingdeurtje eruit duwen, om die kort daarna te vervangen door een compleet schuttingpaneel als schuifdeur :+
Heb je een foto van de schuifdeur?
Dat is bij mij thuis eventueel ook een optie :P

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:33

Klinkt eigenlijk meer alsof je de 696 eigenlijk niet weg wil doen want die bezorgt je dus nog steeds een hoop plezier, maar dat je meer op zoek bent naar een manier om er langer op te kunnen rijden? Ik weet niet wat de reden is dat je er na 2 uur vanaf moet, maar ik ga uit van zithouding? Is daar dan niks te winnen met bijvoorbeeld een hoger stuur? Ander zadel? Andere rearsets? Met 10k budget is er een hoop mogelijk :+

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

[...]

Wat je over het hoofd ziet is dat je niet zegt waarom je het na een uurtje of 2 zat bent?

Te weinig vermogen? Koop een monster 1200.
Te veel wind? Zet er een ruit op of koop een multistrada?
Zadel te hard? Koop een nieuw zadel.
Last van trillingen / harde wegligging? Koop nieuwe vering die instelbaar is.

Zonder te weten waar je last van hebt, kun je niet echt bedenken wat je dan wil?
Zo te zien zoek je in ieder geval naar meer vermogen, waarom? Want dat gaat erg in tegen het "klein" en "betaalbaar" dat je zoekt.

Een dikke sportfiets zoals een Ducati Monster gaat nou eenmaal niet rijden als een Honda Goldwing van 300+ kilogram.

[ Voor 5% gewijzigd door _eLMo_ op 28-07-2022 13:56 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@nldls Zou je dat 'plaatje' van die motorfiets misschien willen verwijderen of elders willen hosten? M'n browser is niet echt blij met dat plaatje qua omvang én locatie :9

Nieuwe plaatje werkt al véél beter!! (y) Dank U!! :9

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 28-07-2022 14:14 ]

• Chakotay
Jon156 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:48:
[...]

Heb je een foto van de schuifdeur?
Dat is bij mij thuis eventueel ook een optie :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_fIABfMWngkWGG9oZfWzMhR8wn8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kDrovlhZT1dBVN4ilK5Nh4c2.png?f=fotoalbum_large

Het is een schuttingpaneel met aan de bovenkant 2 sets wieltjes, welke in een rvs rails hangt :)

In aanbouw: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qEkRfBYgPR9h4DIV56JMgN9UCeQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dfwQG6yT3AwVkpmfNlEBeEfe.png?f=fotoalbum_large

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

UTwizard schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:55:
[...]

Klinkt eigenlijk meer alsof je de 696 eigenlijk niet weg wil doen want die bezorgt je dus nog steeds een hoop plezier, maar dat je meer op zoek bent naar een manier om er langer op te kunnen rijden? Ik weet niet wat de reden is dat je er na 2 uur vanaf moet, maar ik ga uit van zithouding? Is daar dan niks te winnen met bijvoorbeeld een hoger stuur? Ander zadel? Andere rearsets? Met 10k budget is er een hoop mogelijk :+
Die 10K budget is waarschijnlijk inclusief het inruilbedrag wat er voor de huidige Ducati terug komt?

@Chakotay Dat ziet er serieus uit als een héle nette en ook goed betaalbare oplossing voor een 'te smalle' standaard poort aan een brandgang in een woonwijk (y) _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 28-07-2022 14:11 ]

• Chakotay
@Will_M jup, bevalt prima zo. Het ding is gebouwd toen ik nog alleen compacte sportmotoren reed, maar een GS met koffers past er nu ook makkelijk doorheen. De Caponord met zijkoffers was wel 2x steken, maar die waren dan ook echt veel te breed.

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-11 20:14
@gebruikershaes Yamaha Tracer 900?

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
gebruikershaes schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:23:
[...]

Het museum was interessant. Ook een mooie pand.

Persoonlijk vond ik het strand van Dunkirk een tegenvaller.
Ik kreeg geen kippenvel op mijn armen die ik in Normandië wel op vele plekken had.
Dat het strand helemaal vol lag met toeristen, zal niet meegeholpen hebben :+

Als je wilt touren en veel verschillende musea wilt bekijken van WW2, dan raad ik persoonlijk toch echt Normandië aan. Dat heb ik al 2X gedaan met de auto. Via de binnendoor wegen naar je eindbestemming rijden en onderweg bij de vele (mini) museums, tanks etc stoppen om die ook te bekijken.

Bastenaken (waar ik morgen heen ga), heeft ook enkele mooie plekken. De meeste heb ik al gezien. Ik ga daar voornamelijk heen om de schuttersputjes te bekijken van de 101.
(Die heb ik nog niet gezien)

Ik volgde vandaag een klein stukje van de “vrijheid route” (ofzo iets).
Dat ga ik ook eens bekijken of dat interessant is.

Nog 3 dingen:
1) zo’n motorkoffer komt er. Enkele dagen rondrijden bevalt mij heel erg goed.
2) Ik rijd vooral binnendoor. Ik wil ook genieten van het landschap. Maar als je (vandaag en gisteren) ~600km op zulke wegen rijdt, dan ga je onze wegen weer heel erg waarderen. Dat doen we (NL) toch goed.
3) motorrijders zijn net strontvliegen. Alleen wij komen tezamen op bochtige wegen die goed geasfalteerd zijn. Wat was het druk in de regio Les Lacs de l'Eau d'Heure met motorrijders.

Meer dan ik dacht...

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:43

A13X

Dude

Heb je de v85tt al eens in het echt gezien? Die is echt veel kleiner dan een norden oid en echt niet noemenswaardige veel groter dan je monster.

Mijn norden krijg ik overigens makkelijker verplaatst dan mijn FZ1N ;)

Awesome

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:14
gebruikershaes schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:23:
[...]

Aprilia Tuareg 660? Is met 204kg echt een licht ding.

Afbeeldingslocatie: https://testmotor.nl/images/stories/getest/2021/Aprilia/Tuareg_660/Test_2022_Aprilia_Tuareg_660_7.jpg

Of inderdaad de Ducati Desert X
Afbeeldingslocatie: https://mcn-images.bauersecure.com/wp-images/186156/ducati-desertx-01.jpg

Als het een motor is waarbij je minder wilt uitgeven en ook minder bang bent voor als hij een keer omvalt is de Tenere 700 wel een erg goede tip... Kost 2e hands niet gek veel (tov de andere opties)

Afbeeldingslocatie: https://rbmotoren.nl/wp-content/uploads/yamaha-tenere-700-90.jpg

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Jon156 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:08:
[...]

Dat ken ik. Ik heb hier ook een gangpoort van 1m breed, met daarin een vrijwel haakse bocht. Om de tuin in en uit te kunnen heb ik een schuttingdeur van 1,5m gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VGM4eiDveIj7AwVG6hOEKy_u2cQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VuRbIURXiJsIiXdRNh8eF4Oq.jpg?f=user_large
Dat effect.

Het werkt opzich prima, maar inderdaad. Je pakt de motor minder snel om ff een ritje te maken. Ook vind ik het ergens vervelend om (als ik 's avonds laat thuis kom) rijdend (op de koppeling) door de smalle poort te moeten, omdat het allemaal te smal is om de motor uit te zetten en de motor lopend door de gangpoort te duwen. De motor snachts voor het huis laten zou natuurlijk kunnen, maar dat doe ik liever niet (iets met een drugspand verderop in de straat waar nogal dubieus volk komt...).

Ik overweeg om er een motorscootertje bij te kopen, daar kan ik wat makkelijker mee door de poort en ik denk ook dat zo'n ding wat meer geschikt is om te misbruiken als runaround dan m'n motor, waar ik graag op rijdt maar waar ik ook wel een beetje zuinig op wil zijn :+

[ Voor 5% gewijzigd door Destruction op 28-07-2022 18:19 ]

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:47
Nope een lichtere motor pak je toch sneller.
De Buell (216Kg rijklaar) komt echt vaker uit de garage als de V-rod (392kg rijklaar)
en dat is toch echt een gewicht/lompheid kwestie. Vraag me niet waarom maar het is wel zo.
en dan hoeft ik niet eens door een krappe gang of te steken om hem in en uit de garage te pakken.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:43

A13X

Dude

Requiem19 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:27:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als het een motor is waarbij je minder wilt uitgeven en ook minder bang bent voor als hij een keer omvalt is de Tenere 700 wel een erg goede tip... Kost 2e hands niet gek veel (tov de andere opties)

[Afbeelding]
Die eerste 2 heb je niet voor rond de 10k, desert X is nog duurder dan de Norden :P

@harley 220kg vs 390kg snap ik nog wel. Maar een 220kg allroad of 195kg monster is toch een veel kleiner verschil. Dat is vooral het fysieke formaat en voor mij... Ik krijg de allroad makkelijker de deur uit dan de iets lichtere naked die ik ervoor had.

Awesome

• gebruikershaes
streamnl schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 16:55:
[...]

Het museum was interessant. Ook een mooie pand.

Persoonlijk vond ik het strand van Dunkirk een tegenvaller.
Ik kreeg geen kippenvel op mijn armen die ik in Normandië wel op vele plekken had.
Dat het strand helemaal vol lag met toeristen, zal niet meegeholpen hebben :+

Als je wilt touren en veel verschillende musea wilt bekijken van WW2, dan raad ik persoonlijk toch echt Normandië aan. Dat heb ik al 2X gedaan met de auto. Via de binnendoor wegen naar je eindbestemming rijden en onderweg bij de vele (mini) museums, tanks etc stoppen om die ook te bekijken.

Bastenaken (waar ik morgen heen ga), heeft ook enkele mooie plekken. De meeste heb ik al gezien. Ik ga daar voornamelijk heen om de schuttersputjes te bekijken van de 101.
(Die heb ik nog niet gezien)

Ik volgde vandaag een klein stukje van de “vrijheid route” (ofzo iets).
Dat ga ik ook eens bekijken of dat interessant is.

Nog 3 dingen:
1) zo’n motorkoffer komt er. Enkele dagen rondrijden bevalt mij heel erg goed.
2) Ik rijd vooral binnendoor. Ik wil ook genieten van het landschap. Maar als je (vandaag en gisteren) ~600km op zulke wegen rijdt, dan ga je onze wegen weer heel erg waarderen. Dat doen we (NL) toch goed.
3) motorrijders zijn net strontvliegen. Alleen wij komen tezamen op bochtige wegen die goed geasfalteerd zijn. Wat was het druk in de regio Les Lacs de l'Eau d'Heure met motorrijders.
Thanks voor de tips. Ik zal zeer zeker als ik die kant op ga wat ww2 bezienswaardigheden bezoeken. Maar ook vooral lekker eten en idd van de natuur genieten.
Leuk dat het je bevalt. Het zal ook mijn eerste motor avontuur worden.

• gebruikershaes
A13X schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:20:
[...]

Heb je de v85tt al eens in het echt gezien? Die is echt veel kleiner dan een norden oid en echt niet noemenswaardige veel groter dan je monster.

Mijn norden krijg ik overigens makkelijker verplaatst dan mijn FZ1N ;)
Klopt is niet heel groot nee, maar ook niet lekker klein om snel de stad mee in te gaan. En ook niet heel spannend. Dus valt voor mij beetje in de net niet categorie. Wel een hele mooie fiets verder, maar net niet geschikt voor mij. Zal hem zeker nog eens overwegen.

• gebruikershaes
Requiem19 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:27:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Goeie tips thanks. Iets te adventure, maar de tenre is best interessant. Ik zal straks een een shortlist maken en wat reviews bekijken.

• gebruikershaes
Will_M schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:35:
[...]

SHAME ON U!!! >:) Ik vond het stiekem ook wel leuk dat je Yamaha niet eens onder het kopje 'Japanners' had geschaard :9

Aangaande de MT10: Heerlijke speelfiets, vergelijkbaar met je Monster(tje), waar je ook gewoon rustig een hele dag / weekend / week comfortabel op kunt gaan toeren, zeker als je er ook de kofferset bij hebt net zoals ik dat heb. Nadeel van die fiets: Hoe rustiger jij gaat 'toeren' hoe sneller het apparaat een tankstation op wil gaan zoeken doordat het ding dorst heeft gekregen. Blok is gemaakt om hoogtoerig te werken (R1 CP4 blok) en dán dus 'zuinig' te zijn maar als je dat op de openbare weg gaat doen dan is het afhankelijk van de lokale politiecontroles hoelang je dat vol gaat houden >:)

Met legale snelheden haal ik de 200Km niet op een volle tank (17,5L). Bij ongeveer 180 á 190 Km. is het dan echt wel 'GAME OVER' :*)

Mooi op tijd voor Koffie en dat soort nuttige stops...
Gheheh, ja klopt. Ik had ook meeste Japanners opgeschreven om later terug te komen op de yammies, maar ben dat vergeten. De MT10 is met name interessant aangezien die ook geschikt lijkt voor wat langere ritten. Ik zet hem op de shortlist voor een proefritje ;).

• gebruikershaes
noes schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:46:
[...]

Boxer nakeds? R1200R LC of RnineT als je van retro houdt. Sturen leuk, boxer heeft karakter, is snel zat, de R1200R kan 3 koffers aan, tank is groot genoeg dus goede range met ~19km/l, cardan hoef je niet naar om te kijken, veel accesoires voor beschikbaar om het comfort nog te vergroten. Zijn tikkeltje zwaarder dan vergelijkbare nakeds maar daar voel je eenmaal rijdend ook niks meer van, gewicht zit laag.
Hmm ja net schaaf gekeken op de R nine T. En ben best positief verrast. Leuk geluidje, maar ben niet helemaal weg van de BMW styling. Wie weet. Nog een paar reviews checken.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:21

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

gebruikershaes schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 20:49:
[...]

Thanks voor de tips. Ik zal zeer zeker als ik die kant op ga wat ww2 bezienswaardigheden bezoeken. Maar ook vooral lekker eten en idd van de natuur genieten.
Leuk dat het je bevalt. Het zal ook mijn eerste motor avontuur worden.
Beetje de andere kant op, maar de Somme heeft ook hele gedenkwaardige stukken. Van Sedan, bapaume, Douaumont, Arras, Cambrai tot aan Verdun. Zeer indrukwekkend om te zien hoe traag dat front verplaatste. Andere oorlog, dat wel ;)

• gebruikershaes
UTwizard schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:55:
[...]

Ja dat is denk ik de spijker op z’n kop. Het liefst houd ik hem, want de meeste van mijn ritjes zijn korte plezier tochtjes. Maar het echte avontuur kriebelt al een aantal jaar en dan is de 696 toch best beperkt.

De zithouding is idd erg krap. Ben 187 en dan is die toch best klein. Met m’n zak op de tank wordt het behoorlijk ongemakkelijk. Gelukkig heb ik al kinderen 😆. Daarnaast is het ook een wild beestje dat pas tevreden is rond de 6000 toeren (van de 9000). Aan/uit gasrespons en remmen op de motor als een malle. Wat verdomd leuk is voor even maar niet voor lange ritten. De bagagemogelijkheden zijn beperkt en geen ABS. Wat ik wel prettig vind voor als ik per ongeluk in een regenbui beland. Dus kortom heel leuk voor een blokje om, maar minder leuk voor verder weg.

• gebruikershaes
_eLMo_ schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:55:
[...]

Wat je over het hoofd ziet is dat je niet zegt waarom je het na een uurtje of 2 zat bent?

Te weinig vermogen? Koop een monster 1200.
Te veel wind? Zet er een ruit op of koop een multistrada?
Zadel te hard? Koop een nieuw zadel.
Last van trillingen / harde wegligging? Koop nieuwe vering die instelbaar is.

Zonder te weten waar je last van hebt, kun je niet echt bedenken wat je dan wil?
Zo te zien zoek je in ieder geval naar meer vermogen, waarom? Want dat gaat erg in tegen het "klein" en "betaalbaar" dat je zoekt.

Een dikke sportfiets zoals een Ducati Monster gaat nou eenmaal niet rijden als een Honda Goldwing van 300+ kilogram.
Ja true. Goeie punten noem je daar. Ik zoek niet perse meer vermogen, maar leuk is het wel. Wat ik vooral zoek is een motor die leuk is voor korte ritten, maar ook geschikt voor lange ritten. Die combi vind ik een beetje lastig te vinden. De Multistrada lijkt idd in alle markten thuis. Comfortabel en sportief als het moet. Wel iets te groot wat mij betreft.

Een ideale motor voor mij zou een Moto Guzzi V7 oid zijn, met 80 paardjes of meer. Mooi, klein, leuk blok, leuk geluid, betaalbaar en comfortabel met voldoende bagegemogelijkheden. Windscherm kan er op tijdens toeren, maar ook er af rest van de tijd. Alleen is de V7 met 50pktjes ietsje te braaf. Maar miss moet ik ergens water bij de wijn doen en inleveren op een van de wensen.

Ik sluit de anderen niet uit maar leuk het meeste naar de guzzi. Ff wat proefritjes plannen binnenkort.

[ Voor 3% gewijzigd door gebruikershaes op 28-07-2022 21:27 ]

• gebruikershaes
.

[ Voor 99% gewijzigd door gebruikershaes op 28-07-2022 21:24 ]

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 00:44
Mijn kleine witte Honda CB500X is zojuist verkocht 😉

@LankHoar @lolgast @timmie271 mag uit de OP

[ Voor 32% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 29-07-2022 09:34 ]

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

A13X schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:42:
[...]

Die eerste 2 heb je niet voor rond de 10k, desert X is nog duurder dan de Norden :P

@harley 220kg vs 390kg snap ik nog wel. Maar een 220kg allroad of 195kg monster is toch een veel kleiner verschil. Dat is vooral het fysieke formaat en voor mij... Ik krijg de allroad makkelijker de deur uit dan de iets lichtere naked die ik ervoor had.
Ja, de S1000RR was veel moeilijker mee te lopen dan met de R1250RS. Terwijl de RS toch zo'n 40kg zwaarder is. RR was laag, met het zwaartepunt hoger en had een behoorlijk kleine stuuruitslag.

@gebruikershaes de R1200RS kan je ook nog overwegen. Maar denk dat, als ik je overwegingen zo hoor, de R beter bij je past. Is ook wat speelser.

• Chakotay
Dat viel me ook op een de Monster 620 welke ik een keer een dagje als vervangend vervoer gereden heb... Dat ding had echt 0 stuuruitslag, die was zowat nog moeilijker om de tuin uit te draaien dan de Caponord :P

• SkylerNL
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 14:52
@LankHoar @lolgast @timmie271

Willen jullie mij aan de startpost toevoegen? :*)

Flevoland, Yamaha FZ6 2007

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JasMPRuDVVNPo2RVemYm6vkm220=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bDDXCKGF511cRjAXTzgdfAA0.jpg?f=fotoalbum_large

• nldls
Mooie fiets. Langs de dijk geparkeerd zo te zien.
Pagina: 1 ... 420 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.