Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Moet je wel die connector weer ergens kwijt.mphilipp schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 14:17:
[...]
Nog makkelijker is gewoon een draadje aan je accu verbinden met zo'n connector die op je lader past. Ben even te lui om het op te zoeken. Maar zo heb je helemaal geen CANBUS lader nodig.
Laden via CANBUS ging altijd brak met een Optimate 4, soms besloot het systeem toch te gaan slapen of soms registreerde de lader de motor helemaal niet. Nu kan ik gewoon direct de accu opladen en zijn mijn usb poorten netjes geschakeld.
Maar zo'n canbus ladertje is niet zo gek duur (de Optimate 4 doet dit ook) en dan hoef ik niet 2 motoren aan te passen met een kabeltje. Plus dat de accesoire stekker bij beide motoren op een goed bereikbare plek zit, vooral bij de R1200RT. Dus geen gedoe, lader inprikken en klaar.mphilipp schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 14:17:
[...]
Nog makkelijker is gewoon een draadje aan je accu verbinden met zo'n connector die op je lader past. Ben even te lui om het op te zoeken. Maar zo heb je helemaal geen CANBUS lader nodig.
Geen last van gehad, voor zover ik weet.cyntax schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 14:45:
Laden via CANBUS ging altijd brak met een Optimate 4, soms besloot het systeem toch te gaan slapen of soms registreerde de lader de motor helemaal niet. Nu kan ik gewoon direct de accu opladen en zijn mijn usb poorten netjes geschakeld.
[ Voor 24% gewijzigd door noes op 20-07-2022 14:49 ]
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Gewoon een ctek laadkabeltje. Zit prima onder het zadel.MikeyMan schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 14:39:
[...]
Moet je wel die connector weer ergens kwijt.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Is ook geen geldkwestie, maar het is gewoon de lader die ik heb, en die wordt geleverd met zo'n kabeltje die op de accu kan schroeven. Ik heb slechts één motor...ik ben de arme BMW tak (na aanschafnoes schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 14:49:
Maar zo'n canbus ladertje is niet zo gek duur (de Optimate 4 doet dit ook) en dan hoef ik niet 2 motoren aan te passen met een kabeltje. Plus dat de accesoire stekker bij beide motoren op een goed bereikbare plek zit, vooral bij de R1200RT. Dus geen gedoe, lader inprikken en klaar.
Zo heeft iedereen zijn eigen use-case om het maar eens modern uit te drukken.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Zit met een leuke uitdaging. Mijn Tiger moet 28 juli naar Goedhart voor een Versnellingsbak revisie. Dit is 10 uur werk. Hij zou dus de vrijdag weer klaar moeten zijn. Kan ik hem vrijdag of zaterdag ophalen, kan ik zondag nog meedoen met de cursus. Als hij niet klaar is heb ik geen oplossing.MikeyMan schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 08:01:
[...]
Dan moet je opschieten, aanstaande zaterdag is voorlopig de laatste
Circuit wordt hierna niet meer verhuurd aan derden. Waarschijnlijk wordt Assen de uitwijk maar dat vind ik wel heel erg ver voor een geintje.
Overigens zou ik altijd eerst een VRO Expert doen.
2 opties:
Of vrijdag 29 juli afwachten of ik wel of niet kan en dan nog aanmelden (als er nog plek is).
Of met Goedhart overleggen of ik met de leenmotor ook een VRO bij KNMV mag doen
(of stiekem de 3e, gewoon doen, maar bij schade mogelijk een uitdaging...)
Denk maar ff met goedhart overleggen.
Ja dan moet constant het zadel eraf. Niet ideaal.mphilipp schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:10:
[...]
Gewoon een ctek laadkabeltje. Zit prima onder het zadel.
[Afbeelding]
Want ik laad mijn accu constant op? Even zadel lichten, draadje er onderuit en klaar. Ik wil nog iets verzinnen met een clipje langs een framebuis oid als mij dat lukt. Dan pluk ik 'm er gewoon achter vandaan. Maar zo is het ook geen probleem. Die 2x per jaar dat ik 'm een dagje aan de lader hangt is de moeite ook niet.MikeyMan schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:33:
[...]
Ja dan moet constant het zadel eraf. Niet ideaal.
Of gewoon nooit aan de druppellader hangenMikeyMan schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:33:
[...]
Ja dan moet constant het zadel eraf. Niet ideaal.
Hier ligt er al 2 jaar lang eentje op de plank die ik gekregen heb van iemand. Alleen te lui om deze te installeren tot heden
Gamertag: timmie271
Dat is toch precies waar je een druppellader voor koopt? Om hem continu eraan te hangen.mphilipp schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:38:
[...]
Want ik laad mijn accu constant op? Even zadel lichten, draadje er onderuit en klaar. Ik wil nog iets verzinnen met een clipje langs een framebuis oid als mij dat lukt. Dan pluk ik 'm er gewoon achter vandaan. Maar zo is het ook geen probleem. Die 2x per jaar dat ik 'm een dagje aan de lader hangt is de moeite ook niet.
[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 20-07-2022 16:48 ]
Maar dat is niet nodig als je hem regelmatig gebruikt. In de periode waar een motor minder wordt gebruikt, dan kun (hoeft niet) je de druppellader er continue aan laten zitten ja.MikeyMan schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:47:
[...]
Dat is toch precies waar je een druppellader voor koopt? Om hem continu eraan te hangen.
Tsjah, definieer regelmatig. Ik rij zelf geregeld een paar weken niet. Dus die knal ik gewoon altijd aan de kabel. Geen zin in gezeur.UTwizard schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 17:01:
[...]
Maar dat is niet nodig als je hem regelmatig gebruikt. In de periode waar een motor minder wordt gebruikt, dan kun (hoeft niet) je de druppellader er continue aan laten zitten ja.
Mijn accu kan best even zonder laden. In de winter hang ik 'm er zo'n beetje om de maand een keer een dag aan, tenzij ik tussendoor gereden heb. Gelukkig zit er in deze een goede accu. De fabrieksaccu in de GSA hield het 2 weken uit, dus die heb ik snel vervangen door een Odissey. Die kon ik zo 4 maanden laten staan zonder problemen.MikeyMan schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:47:
[...]
Dat is toch precies waar je een druppellader voor koopt? Om hem continu eraan te hangen.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Net onder het 990 logo
Deze nu pas gekeken... Wow, hoe ver kan je een accu verstoppen echtJapiooo schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:42:
[...]
Toppunt is het vervangen van de accuu van een ZX12R..
YouTube: Kawasaki... may I ask, "What were you thinking?"
Alleen daarom al blij dat ik dat niet meer hoef te doen.
Handleiding maar even erop naslaan en kijken waar een ongeschakelde 12V uit de kabelboom bij het stuur uitkomt.
Hier, nog zo één, een Yamaha TDM 850:Chakotay schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 09:10:
[...]
Deze nu pas gekeken... Wow, hoe ver kan je een accu verstoppen echt
YouTube: YouTube
Blij dat ik een TDM 900 heb
Och... Kom er gisteren achter dat de tank eraf moet om m'n luchtfilter te vervangen...Chakotay schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 09:10:
[...]
Deze nu pas gekeken... Wow, hoe ver kan je een accu verstoppen echt
Bij een allroad
Ligt er natuurlijk aan, je wil niet dat je ladertje de accu leeg trekt. In sommige gevallen wil ik echter wél bewust laden tijdens stilstand. Dat is natuurlijk een keuze.Jolke schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 09:38:
Ik heb al een aansluiting voor een lader boven het nummerbord. Argument van @DrivinUCrazy is wel goed dat als je een pauze neemt, dat je graag wilt dat het laden niet onderbroken wordt.
Handleiding maar even erop naslaan en kijken waar een ongeschakelde 12V uit de kabelboom bij het stuur uitkomt.
Let wel; zo'n USB ladertje trekt altijd een beetje stroom! (een connector natuurlijk niet)
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
En inderdaad alleen als je bij 12V blijft, trekt het geen stroom. Als je naar 5V USB converteert, gaat er altijd wel wat aan stroom door.
Destijds had ik een alarm op mijn CBR600 ingebouwd. Die moest ik in de winter lostrekken, anders was binnen een week de accu plat.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Afgelopen april een Tenere 700 gekocht, voor het eerst van mijn leven een nieuw voertuig aangeschaft.
:strip_exif()/f/image/XQlDOOL2UWPH5hbfXlbrKbDb.jpg?f=fotoalbum_large)
De Tenere 700 rally edition, Ik heb hier voor gekozen omdat er een paar zaken opzitten die ik anders los zou aanschaffen. Daarnaast minder belangrijk maar wel leuk i.v.m. kleurstelling en uitlaat.
Reden van aanschaf is een lange trip waar ik in de komende weken aan ga beginnen. Al jaren de "droom" om een keer naar de andere kant van de wereld te gaan rijden. Initeel altijd het idee gehad om dit met een Landcruiser met daktent (oid) te gaan doen. Vorig jaar zomer opeens de (financiele) mogelijkheid om die "droom" ook plaats te gaan laten vinden en toen dit eenmaal mogelijk was kon ik ook niet meer terug. Onderussen was al wel duidelijk dat dit veel leuker op een motor kan.
Welke motor dan, was vrij simpel eigenlijk want wilde een simpele en niet te zware motor maar waar ik met mijn 1.97 meter goed pas. Gekeken naar BMW 900GS, KTM en de Tenere en voor mij is de Tenere in alle opzichten de beste keus, vooral omdat ik hier goed op pas (al heeft dit ook iets te maken met merken trouw, mijn brommer was al een DT50).
Op de Tenere dan nog het rally zadel op laten zetten (i.v.m. 4 cm extra hoogte), stuur verhoogd, voetstepjes verlaagd en na wat aarzeling een vertstelbare achterveer er op laten zetten. Ouderwetse navigatie gekocht (ZumoXT), Verhoogde ruit van Puig komt vandaag, dit omdat ook op lage snelheid ik wel heel lawaai rond mijn helm heb. Al twijfel ik of dit echt gaat helpen. Ben wel echt super blij met deze motor, na 25 jaar motorrijden voor het eerst een motor waar ik echt op pas.
En waarheen, ik ben heel veel op het Afrikaanse continent geweest (ook motor gereden) en wilde daarom eigenlijk naar het Oosten. Echter trekken de "stans" me minder en zag ik wat taal issues. Om toch ook een beetje in mijn comfort zone te blijven en ik veel mensen ken die verspreid over Afrika wonen toch gekozen om naar Kaapstad te gaan rijden. Wel via een omweg door het midden oosten.
Baan is opgezegd, motor is gekocht, grove route is bedacht (maar kan onderweg wijzigen, ik ben flexibel, heb niet alle regels van alle landen uitgezocht en Covid of oorlog kan nog roet in het eten gooien) en ik ben bijna klaar met voorbereiden. Ik heb er een jaar voor uit getrokken. Hoop volgende week of de week erna te vertrekken (ik wacht nog op wat papierwerk en de gemeente den Haag heeft het druk).
Grootste issue gaat bagage zijn, kan (wil) max 80 liter meenemen maar alle kleine dingetjes die handig zijn om mee te nemen wordt ondertussen zo'n berg dat ik moet gaan schappen.
Toch wel even leuk om te delen hier :-)
Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic
Takeaway; niet in alle landen zijn alle onderdelen/banden goed beschikbaar. Iets om rekening mee te houden
edit: heb de spulletjes van Rottweiler performance ontdekt... Das niet goed voor de portemonnee... Niet dat ik power tekort kom... Maar must have it!
https://www.rally-motor.n...531796/Products/ROTW005IM
[ Voor 35% gewijzigd door MikeyMan op 21-07-2022 11:49 ]
Houdt ons vooral op de hoogte van je trip. Heb je een blog / instagram of iets dergelijks?
Weet niet precies wat je route is, maar mocht je tips willen voel je vrij om een PM te sturen. Ik ben in 2018 van Amsterdam naar Nepal gereden en wellicht is er wat overlap in bepaalde landen op jouw route en onze route.
Leuk, geweldig plan! Altijd moeilijk om te bepalen wat je allemaal moet meenemen. Ik zou zeggen: less is more. Je helemaal een breuk sjouwen aan spul dat je at the end of the day zelfden of nooit gebruikt heeft ook geen nut.[Roland] schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:38:
Reden van aanschaf is een lange trip waar ik in de komende weken aan ga beginnen. Al jaren de "droom" om een keer naar de andere kant van de wereld te gaan rijden.
Het zal er ook vanaf hangen wat je precies van plan bent vwb huisvesting. Kamperen klinkt leuk, maar je moet een hoop troep extra meenemen. Itchy Boots werd genoemd, en die is nu gewoon op stap met 2 kleine zadeltassen, een tas op de buddy en een tanktasje. Kan ook niet anders op een 300cc machine, maar zij kampeert dus niet. Maar goed, allemaal afhankelijk van je plannen en je eigen ervaring. Gelukkig zijn er genoeg mensen die dergelijke trips hebben ondernomen en ik denk dat je daar al naar hebt gekeken.
Veel plezier met je trip en hopelijk spam je ons zo nu en dan met stoere verhalen
Zeker ken ik Itchy Boots, een grote inspiratiebron. Ik heb in Kenya gewoond op een plek waar veel reizigers langkwamen. Vaak per auto, soms op de motor (vooral Zuid Afrikanen die rondje Oost Afrika deden) en zelfs een jonge vrouw die op de fiets van Birmingham naar Johannesburg aan het fietsen was. Ik reed daar toen motor (woon werk door de bush) en toen speelde al wel een beetje in mijn hoofd om die trip ooit op een motor te gaan doen maar Noraly heeft (samen met andere youtubers) laten zien dat het ook echt op de motor kan.MikeyMan schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:46:
@[Roland] Gaaf hoor. Ken je Itchy Boots op Youtube?
Takeaway; niet in alle landen zijn alle onderdelen/banden goed beschikbaar. Iets om rekening mee te houden
Ja, waarschijnlijk ga ik wel mijn oude blog nieuw leven inblazen en ik heb ook een GoPro gekocht, ik weet alleen nog niet in hoeverre ik ook echt weer ga bloggen, kost best wat tijd als je het leuk/goed wilt doen. Wellicht alleen insta, zal ik hier delen dan :-)Requiem19 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:48:
@[Roland] WOW! Heel gaaf!
Houdt ons vooral op de hoogte van je trip. Heb je een blog / instagram of iets dergelijks?
Weet niet precies wat je route is, maar mocht je tips willen voel je vrij om een PM te sturen. Ik ben in 2018 van Amsterdam naar Nepal gereden en wellicht is er wat overlap in bepaalde landen op jouw route en onze route.
En gaaf van je rit, dat verbaasd me nog het meest als ik vertel wat ik ga doen, hoeveel mensen wel eens zoiets gedaan hebben. Echt leuk.
Mijn route gaat grofweg alsvolgt: (er is zeker wat overlap denk ik),
/f/image/gov7PfaT8ApuBUnWVrUM1CYf.png?f=fotoalbum_large)
Eerst de rest van de zomer Europa (vooral kamperen i.v.m. kosten), om uiteindelijk via Iran en de emiraten in Oman aan te komen.
Vanaf daar wordt het puzzelen wat mogelijk is. Saoedi Arabië is open voor toersisten en zou mogelijk zijn. Echter is Egypte niet makkelijk en is er momenteel veel onrust in Sudan. Kan dus ook een transfer naar Djibouti worden, er schijnen boten te gaan. Ethiopië is ook onrustig maar die durf ik wel aan.
/f/image/NHYLTAunsK2CFrFW1Z3mZxlo.png?f=fotoalbum_large)
Somalie is een teken foutje
Helemaal eens, issue is dat alleen gereedschap voor noodzakelijke dingen en 2 binnenbanden bijvoorbeeld al echt heel veel ruimte in beslag nemen. Zal er vooral op neer gaan komen dat weinig persoonlijk spullen mee kan nemen, wilde mijn dslr meenemen maar dat gaat dus al niet gebeuren :-)mphilipp schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:59:
[...]
Leuk, geweldig plan! Altijd moeilijk om te bepalen wat je allemaal moet meenemen. Ik zou zeggen: less is more. Je helemaal een breuk sjouwen aan spul dat je at the end of the day zelfden of nooit gebruikt heeft ook geen nut.
Misschien een open deur, maar kleding voor hiking is vaak lekker licht, dun en toch warm (als dat nodig is; er zijn ook zomervarianten) en ze hebben vaak als bonus dat ze geen geurtjes opnemen. Zo kun je één shirt de hele week dragen zonder dat je gek gaat ruiken[Roland] schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 12:26:
[...]
Zal er vooral op neer gaan komen dat weinig persoonlijk spullen mee kan nemen, wilde mijn dslr meenemen maar dat gaat dus al niet gebeuren :-)
Er zijn verschillende materialen en helaas is de beste de duurste: merinowol. Die heeft van nature die anti-bacteriele werking waardoor het niet zo snel gaan ruiken. Andere kleding heeft zilver nanotoestanden met grofweg dezelfde werking, maar dat spoel je er met elke wasbeurt beetje bij beetje uit.
Maar goed, je bent al langer aan het voorbereiden, dus wellicht is dit ten overvloede.
Als ik dan nog één tip mag geven: neem een Leatherman mee. Die dingen zijn vaak lifesavers en het spul blijft het ook gewoon doen, waar de goedkopere klonen vaak na één schroefje aandraaien al los gaan zitten. Je staat er versteld van hoe vaak je zo'n ding kunt gebruiken, zelfs hier in Nederland in het dagelijkse leven.
Dank, alle tips zijn allemaal welkom, in het geval van trek kleding en de leatherman (heb een neppert) inderdaad aan gedacht, maar ik blijf goede tips tegenkomen waar ik nog niet aan gedacht had.
Turkije, Georgie, Azerbaidzjan en Iran hebben wij ook gedaan.[Roland] schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 12:26:
[...]
Zeker ken ik Itchy Boots, een grote inspiratiebron. Ik heb in Kenya gewoond op een plek waar veel reizigers langkwamen. Vaak per auto, soms op de motor (vooral Zuid Afrikanen die rondje Oost Afrika deden) en zelfs een jonge vrouw die op de fiets van Birmingham naar Johannesburg aan het fietsen was. Ik reed daar toen motor (woon werk door de bush) en toen speelde al wel een beetje in mijn hoofd om die trip ooit op een motor te gaan doen maar Noraly heeft (samen met andere youtubers) laten zien dat het ook echt op de motor kan.
[...]
Ja, waarschijnlijk ga ik wel mijn oude blog nieuw leven inblazen en ik heb ook een GoPro gekocht, ik weet alleen nog niet in hoeverre ik ook echt weer ga bloggen, kost best wat tijd als je het leuk/goed wilt doen. Wellicht alleen insta, zal ik hier delen dan :-)
En gaaf van je rit, dat verbaasd me nog het meest als ik vertel wat ik ga doen, hoeveel mensen wel eens zoiets gedaan hebben. Echt leuk.
Mijn route gaat grofweg alsvolgt: (er is zeker wat overlap denk ik),
[Afbeelding]
Eerst de rest van de zomer Europa (vooral kamperen i.v.m. kosten), om uiteindelijk via Iran en de emiraten in Oman aan te komen.
Vanaf daar wordt het puzzelen wat mogelijk is. Saoedi Arabië is open voor toersisten en zou mogelijk zijn. Echter is Egypte niet makkelijk en is er momenteel veel onrust in Sudan. Kan dus ook een transfer naar Djibouti worden, er schijnen boten te gaan. Ethiopië is ook onrustig maar die durf ik wel aan.
[Afbeelding]
Somalie is een teken foutje
[...]
Helemaal eens, issue is dat alleen gereedschap voor noodzakelijke dingen en 2 binnenbanden bijvoorbeeld al echt heel veel ruimte in beslag nemen. Zal er vooral op neer gaan komen dat weinig persoonlijk spullen mee kan nemen, wilde mijn dslr meenemen maar dat gaat dus al niet gebeuren :-)
Alle 4 fantastisch overigens
Tijdens mijn tocht naar Gambia (ook op een Tenere, maar van een ander jaar[Roland] schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 13:04:
Dank, alle tips zijn allemaal welkom, in het geval van trek kleding en de leatherman (heb een neppert)
:strip_exif()/f/image/OykUQKFMSVg3tJCv2gW5ShHX.jpg?f=fotoalbum_large)
De tocht naar Gambia was in 2011 in het kader van de Antwerpen-Banjul Challenge. Wij reden met 9 Yamaha XT600 en ik had de Tenere uitvoering.
Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be
Gewoon doen! Ik kwam ook bij toeval in contact met iemand die de tocht naar Gambia al eerder had gedaan en zo werd het zaadje geplant. Ik vond die goede doelen rit naar Gambia met zo'n groep een goede gelegenheid om eens te proeven van zo'n avontuur. Het kostte wat geld (de motor werd ginds gedoneerd aan Riders for Health) maar via sponsors is bv de brandstof en een groot deel van onze kosten onderweg bekostigd en hadden we nog geld over voor een donatie aan een opvang voor kinderen met een beperking.Vuikie schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 08:56:
@Roland Gaaf man! Veel plezier! Zoiets staat er bij mij ook nog op de bucketlist...
Als je zo'n idee hebt, blijft het vaak bij een idee omdat het vaak zo ingewikkeld lijkt. Misschien is het dan een goed idee om het wat kleiner te maken en met een klein groepje alleen in Marokko rond te reizen. Er is meer dan genoeg offroad en 'Dakar-like' avontuur te beleven in Marokko. De duinen bij Erg Chebbie bv, maar je kunt vrijwel overal makkelijk offroad. Het is een veilig land, je moet er even 2.5 dag voor asfalt slikken door Frankrijk en Spanje, veerboot pakken en je bent er. Je hoeft niet meteen te gaan overlanden en een week of 2 door Marokko is een heel leuk avontuur om je voor te bereiden op meer. Er zijn in het zuiden een aantal Dakar tracks die op bepaalde kaarten staan ingetekend, en je komt daar echt in the middle of nowhere ineens een auberge tegen. Dat is allemaal toendertijd voor de Dakar gedaan, maar momenteel worden zo'n beetje alle rally's van Noord-Afrika in Marokko gereden dus ze zijn nog steeds actief.
Met een groepje van 4-5 man is het leuk en wat veiliger. Er zijn genoeg afgelegen stukken en een paar jaar geleden was er nog iemand die zijn maat kwijt raakte onderweg en daar is toen 2 dagen naar gezocht. Maar ja, dat waren van die die-hards die niet met GPS wilden rijden want dat is niet stoer. GPS en misschien zo'n SPOT tracker is wel aan te bevelen. Het fijne aan een groepje is dat als er iets gebeurt, er iemand hulp kan gaan halen als er iets is; mechanische pech of verwonding, je weet het nooit. In je eentje met stukken staan midden in de woestijn is niet fijn. Dan moet je echt wel een SPOT of een satelliet telefoon mee gaan nemen.
Na wat zoeken ben ik uitgekomen op een passief gekoelde (en tot zover ik kon vinden goed beoordeelde) Seoul-CSP LED. Nu moet ik er nog een keer mee testen in het donker maar de 1e indruk was goed... en hoe goor geel het lampje erboven wel niet is.... dus meteen ook maar een T10 LED lampje besteld. Indien dat allemaal goed gaat/bevalt dan heb ik direct ook een 2e set voor de Vulcan S van mijn vrouw!
Het ziet er alvast leuk uit tot zover je het kan zien
:strip_exif()/f/image/56sX7AAB1u751TpvAzyQQECR.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb overwogen om een complete LED unit te halen... maar dat doet mijn inziens teveel afbreuk aan het design van de motor. Er is er ook eentje die dezelfde vorm heeft maar 350-500 euro voor een complete unit gaat mij in ieder geval te ver.
[ Voor 11% gewijzigd door Thalaron op 22-07-2022 15:41 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Tja ik wist dat niet lol... Nu dus in zuid Duitsland en das de enige plek in Duitsland waar het regent. Dan is die mega lonerider tent wel briljant 😁. Op stoeltje in voortent zitten en dan in je voortent gewoon koffie maken.Jolke schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 06:54:
Dan heb je ook wel een dag uitgekozen, @Lord_T. Gisteren zijn de vakanties in Zuid-Duitsland begonnen en het was inderdaad weer >30 graden hier. Dolomieten zal wel een stuk koeler zijn.
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Mijn inziens wel een groot verschil met voor en na;
Op contact
:strip_exif()/f/image/ALaiYuKeWRltO3jBjQqWyV7i.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zV4whsLH2hRiINv13Pcuz2DX.jpg?f=fotoalbum_large)
Na het starten van de motor
:strip_exif()/f/image/FTirecxNThgsW8NyRloSIBTl.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik ergens een hekel aan heb in het verkeer zijn het slecht afgestelde lichten van een tegenligger. Zelf lampen wisselen of vervangen voor “iets mooiers” is meestal aanleiding daarvoor
Het ging mij overigens niet om het mooier, maar beter / veiliger. Originele lamp.. ik zag amper dat ze aan stonden…
[ Voor 34% gewijzigd door Thalaron op 23-07-2022 18:22 ]
Dat was ook het eerste wat in mij op kwam, licht lijkt hoger dan met halogeen.GeeMoney schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 18:08:
@Thalaron niet om te zeiken maar laat je die lichten ook controleren en afstellen?
Als ik ergens een hekel aan heb in het verkeer zijn het slecht afgestelde lichten van een tegenligger. Zelf lampen wisselen of vervangen voor “iets mooiers” is meestal aanleiding daarvoor.
Al waren mijn nieuwe lampen na de crash 2 jaar terug ook niet goed afgesteld, of naja met flink gas geven verblinde ik letterlijk alles en iedereen
Gamertag: timmie271
Dit.GeeMoney schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 18:08:
@Thalaron niet om te zeiken maar laat je die lichten ook controleren en afstellen?
Als ik ergens een hekel aan heb in het verkeer zijn het slecht afgestelde lichten van een tegenligger. Zelf lampen wisselen of vervangen voor “iets mooiers” is meestal aanleiding daarvoor.
Vervangende lampen zijn zelden afgestemd op het armatuur. Kortom, je hebt zelden direct een goed lichtbeeld.
Daarom heb ik ook geen leds genomen, maar een goede H4 set. H4 Philips Moto Visions.
Is beter bestand tegen trillingen en het beeld is iets verder en breder, zonder hinderlijk te zijn.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Hij geeft al een paar jaar zijn rijbewijs maar tot nu toe kwam het er nooit van.
450km voor mij, hij nog vanuit Arnhem naar Eindhoven extra daarbij.
Even snel de A2 af naar Maastricht, daar binnendoor naar BE, rondje rond Vielsalm, Troi-Point, Stavelot, Spa enz.
Lekker dagje gestuurd samen, gaan we vaker doen.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Eén van m'n twee Xenon-dimlichten is kaduuk lijkt het. Nog niet uitgebreid gekeken wat het probleem is, maar wordt waarschijnlijk vervangen. En logica zegt mij dat ik dan maar beter beide kan vervangen.
Eens kijken of LED tegenwoordig al een beetje een daadwerkelijke puntbron is i.p.v. zo'n streepje van LEDs. Anders gaat er gewoon weer Xenon in
[ Voor 17% gewijzigd door Osiris op 24-07-2022 12:08 ]
Waar zit je? Die koffie kan je hier ook krijgen.Lord_T schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 08:01:
[...]
Tja ik wist dat niet lol... Nu dus in zuid Duitsland en das de enige plek in Duitsland waar het regent. Dan is die mega lonerider tent wel briljant 😁. Op stoeltje in voortent zitten en dan in je voortent gewoon koffie maken.
Inmiddels in de Dolomieten bij Auronzo. Met veel regen aangekomen en alles was doorweekt... Ging ineens van paar druppels naar wolkbreuk met onweer.... Enige voordeel is wel dat ik daardoor zo langzaam moest rijden dat ik 290km op 12,76l reed 😁Jolke schreef op zondag 24 juli 2022 @ 13:38:
[...]
Waar zit je? Die koffie kan je hier ook krijgen.
Zonnetje van vanochtend kreeg zelfs de spijkerbroek en bergschoenen weer droog.
Nu hier beetje wandelen en rondrijden 😁, dan door naar Slovenië
Wel grappig weer om te zien dat je als motorrijder het eigenlijk ook niet goed kan doen. Als ik met 25 km p/u langs fietsers ga, gaan ze er voor, doe ik het met 50 zwaaien ze van langzamer.. Ook kreeg ik opvallend veel duimpjes omlaag. Motorrijden is een uitstervende hobby, tijd voor de e-bike.
Daarom rij ik gewoon lekker woon-werkFedde schreef op zondag 24 juli 2022 @ 18:35:
Vandaag heerlijk met de MT op pad geweest samen met drie anderen. Ronde gemaakt door de Kempen en langs de Maasvallei (Dus, Zuid-Oost Noord-Brabant, Limburg, stukje Belgie) van ongeveer 300km. Heerlijk gereden, wel veel grind op de weg, maar dat houdt je scherp.
Wel grappig weer om te zien dat je als motorrijder het eigenlijk ook niet goed kan doen. Als ik met 25 km p/u langs fietsers ga, gaan ze er voor, doe ik het met 50 zwaaien ze van langzamer.. Ook kreeg ik opvallend veel duimpjes omlaag. Motorrijden is een uitstervende hobby, tijd voor de e-bike.
En een kasteeltje bezocht in Viandes.
:strip_exif()/f/image/vbZUJnjC23yziVjZZpTIKsEm.jpg?f=fotoalbum_large)
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Fietsers, vooral wielrenners, moet je met n grote boog omheen gaan, letterlijk en figuurlijk. Vorig jaar reed ik samen met een ander, achter een auto aan een dorp in. Kort daarvoor 2 wielrenners ingehaald. In t dorp (30km/u max, smal weggetje) proberen ze ons weer in te halen, waar gewoon geen ruimte voor was.Fedde schreef op zondag 24 juli 2022 @ 18:35:
Vandaag heerlijk met de MT op pad geweest samen met drie anderen. Ronde gemaakt door de Kempen en langs de Maasvallei (Dus, Zuid-Oost Noord-Brabant, Limburg, stukje Belgie) van ongeveer 300km. Heerlijk gereden, wel veel grind op de weg, maar dat houdt je scherp.
Ik snap dat als je lekker tempo fietst dat graag wil aanhouden, maar als we op een smalle weg achter een Pittige Frituursnack rijden die strak 29km/u rijdt is dat gewoon even geduld hebben. Ik rijd liever ook harder, maar op een smalle, onoverzichtelijke weg in een dorp kan dat gewoon niet. En inhalen ook niet.
Stomste is, als hij ten val was gekomen omdat ie tegen me aanreed, ik aansprakelijk was geweest
Fietsers horen zich gewoon aan snelheidsbeperkingen die door borden worden opgelegd te houden. Bijzonder genoeg geldt dat niet voor de generieke "50 km/h binnen de bebouwde kom"-regel, maar zodra ergens een bordje "50" of "30" staat wél.noes schreef op zondag 24 juli 2022 @ 23:07:
[...]
Ik snap dat als je lekker tempo fietst dat graag wil aanhouden, maar als we op een smalle weg achter een Pittige Frituursnack rijden die strak 29km/u rijdt is dat gewoon even geduld hebben.
Ja en ook kan een beetje verkeersinzicht geen kwaad. Ik snap nooit de fietsers die, zoals in dit voorbeeld, zich perse langs motorrijders moeten persen. Ditzelfde zie ik soms bij ophaalbruggen of verkeerslichten. Ja, als wielrenner kan je lekker vlot optrekken, maar dat is echt niks in vergelijking met een normale motor.Osiris schreef op zondag 24 juli 2022 @ 23:15:
[...]
Fietsers horen zich gewoon aan snelheidsbeperkingen die door borden worden opgelegd te houden. Bijzonder genoeg geldt dat niet voor de generieke "50 km/h binnen de bebouwde kom"-regel, maar zodra ergens een bordje "50" of "30" staat wél.
Waarom jezelf moedwillig in risicosituaties plaatsen? Aansprakelijkheid die bij een ander ligt maakt niet dat je lijfelijk onschendbaar bent.
[ Voor 3% gewijzigd door noes op 24-07-2022 23:20 ]
noes schreef op zondag 24 juli 2022 @ 23:19:
[...]
Waarom jezelf moedwillig in risicosituaties plaatsen? Aansprakelijkheid die bij een ander ligt maakt niet dat je lijfelijk onschendbaar bent.
In welke categorie hoor je thuis als fietsende motorrijder (cq. motorrijdende fietser)?
* Joris748 gaat er ook op de fiets vanuit dat niemand hem ziet.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Ga op een mooie zondag langs Lek/Linge rijden en er zijn plekken waar je gewoon niet doorkomt: wandelaars, fietsers, auto's, motorrijders...iedereen tegelijk.
Het is niet specifiek tegen motorrijders gericht, maar men kan gewoon slecht delen. [generalisatie alert]En van fietsers weten we inmiddels dat die zich vaak bijzonder slecht gedragen in het verkeer. Misschien een nadeel van fietspaden, waardoor ze zich wellicht overal veilig wanen. En natuurlijk onze regel dat de 'sterkere' partij in Nederland defacto de schuldige is bij een ongeval. Wat overigens niet betekent dat je ALTIJD de sigaar bent. Als je kunt aantonen dat de fietser fout zat (getuigen) gaat het verhaal niet op natuurlijk. Maar over het algemeen kun je er het beste in een grote boog omheen rijden...
Of in grote BMW's en Mercedessen luidt toeterend langzaam rijden op de snelweg, dat mag ook. Want dat is cultuur
Als je dus iedereen wil irriteren, ga dan in je wielren outfit luidt toeterend langzaam rijden met een trekker op de dijkweggetjes!
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Das nie aeroVrijdag schreef op maandag 25 juli 2022 @ 08:45:
Als je dus iedereen wil irriteren, ga dan in je wielren outfit luidt toeterend langzaam rijden met een trekker op de dijkweggetjes!
Dan moet je een krachtigere motor gebruiken
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Het is maar de vraag of dat in algemene zin stom is. Onlangs heb ik "het recht van de snelste" van Thalia Verkade gelezen en dat heeft mijn blik op het verkeer een stuk heeft verrijkt. Neemt niet weg dat ik je in dit geval begrijp hoornoes schreef op zondag 24 juli 2022 @ 23:07:
[...]
Stomste is, als hij ten val was gekomen omdat ie tegen me aanreed, ik aansprakelijk was geweest.
Mede doordat wij zwakke(re) verkeersdeelnemers in bescherming nemen hebben we een prachtige infrastructuur voor fietsers. Iets waar men vanuit de hele wereld naar komt kijken en van probeert te leren
[ Voor 3% gewijzigd door ephymerous op 25-07-2022 09:00 ]
XXXVI
Klopt. Alleen gaat die bescherming ook maar zover. Voor stomiteiten en onverantwoordelijk gedrag ben je altijd zelf verantwoordelijk.ephymerous schreef op maandag 25 juli 2022 @ 08:59:
[...]
Mede doordat wij zwakke(re) verkeersdeelnemers in bescherming nemen hebben we een prachtige infrastructuur voor fietsers. Iets waar men vanuit de hele wereld naar komt kijken en van probeert te leren
Het positieve (ihkv verkeersveiligheid) aan die bescherming is dat wij (auto's & motoren) goed opletten en als je een beetje ervaring hebt, wéét je dat fietsers zich niet altijd aan de regels houden. Het is dus niet dat het volledig onverwacht is dat ze iets raars doen.
Ik vind het op zich ook geen probleem dat we fietsers beschermen, maar als een wielrenner een stommiteit begaat zoals dit moet ik er geen last van hebben. Al helemaal niet als ik daar zelf ook door ten val ben gekomen, schade en letsel heb.ephymerous schreef op maandag 25 juli 2022 @ 08:59:
[...]
Het is maar de vraag of dat in algemene zin stom is. Onlangs heb ik "het recht van de snelste" van Thalia Verkade gelezen en dat heeft mijn blik op het verkeer een stuk heeft verrijkt. Neemt niet weg dat ik je in dit geval begrijp hoor
Ik woon in Duitsland, dus eigenlijk moet het plaatje andersom zijn: hier weten ze van het bestaan van fietsers op de openbare weg niet eens.Joris748 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 08:23:
[...]
In welke categorie hoor je thuis als fietsende motorrijder (cq. motorrijdende fietser)?
* Joris748 gaat er ook op de fiets vanuit dat niemand hem ziet.
Ik dacht.. ik doe die van mijn vrouw ook even nameten gezien zij een paar auto’s heeft gehad die aan het seinen waren (originele lamp dus); bij 4 meter naar achter rijden zat het lichtbeeld al 4-5 cm HOGER ipv lager
Ik had ze eerst beide op 1 cm per meter afgesteld. Nadat ik ze naast elkaar had gezet merkte ik dat de LED mij iets eerder verblinde (bukken voor de motoren..) dus vandaar iets meer naar beneden met de LED.
Nu nog een keer testen in de praktijk maar goed, ik neem de benodigde sleutel in de koffer mee
[ Voor 33% gewijzigd door Thalaron op 25-07-2022 10:52 ]
Ja, dat is een leuke. Dat geldt natuurlijk voor iedereen. Als jij een stomiteit begaat, wil ik daar ook geen last van hebben, maar helaas zit de wereld zo niet in elkaar.noes schreef op maandag 25 juli 2022 @ 09:57:
[...]
maar als een wielrenner een stommiteit begaat zoals dit moet ik er geen last van hebben.
Die vrouw die achter op de motor zit en eraf glijdt. Ze heeft een helm in haar hand.mphilipp schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:31:
[...]
Ja, dat is een leuke. Dat geldt natuurlijk voor iedereen. Als jij een stomiteit begaat, wil ik daar ook geen last van hebben, maar helaas zit de wereld zo niet in elkaar.
[YouTube: Crazy Dashcam Fails - Bad Drivers and Road Mayhem Compilation | FailArmy]

We hebben helemaal geen Indian riders hier, hmm
[ Voor 8% gewijzigd door LankHoar op 25-07-2022 13:42 ]
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Er was hier tenminste één Tweaker die een Indian Bobber Scout heeft, toch?LankHoar schreef op maandag 25 juli 2022 @ 13:41:
Ik kon deze wel waarderen
[Afbeelding]
We hebben helemaal geen Indian riders hier, hmm
Je weet tog....dan gaat haar kapsel in de war...Jolke schreef op maandag 25 juli 2022 @ 13:14:
[...]
Die vrouw die achter op de motor zit en eraf glijdt. Ze heeft een helm in haar hand.
Over het algemeen zit ik met open mond naar dergelijke filmpjes te kijken. Hoe krijgen mensen het voor elkaar om zó slecht/onoplettend te rijden? Haast, zelfoverschatting, lak aan de rest, alle slechte eigenschappen in een verkeersdeelnemer komen voorbij. Als je het met de juiste bril (niet alleen lachen om domme mensen) bekijkt, kun je er een hoop van leren vwb je gedrag in het verkeer.
Maar je kunt niet alles voorkomen. Een paar jaar geleden in Duitsland met een paar man op weg naar de Motorrad Days valt er een metalen strip van een vrachtwagen en een van ons dreigt geraakt te worden en hij steekt zijn been uit (reflex) en krijgt dat ding op zijn voet (motorlaars aan) en had toch wel een paar dagen last van een dikke enkel. Het gebeurt gewoon....
Staat niet in de OP, dus mocht er hier iemand een Indian Scout hebben, meld even je details en dan kan ik je in de OP opnemenVrijdag schreef op maandag 25 juli 2022 @ 13:56:
[...]
Er was hier tenminste één Tweaker die een Indian Bobber Scout heeft, toch?
Ja dat heb ik ook altijd bij wielrennersmphilipp schreef op maandag 25 juli 2022 @ 13:59:
[...]
en hij steekt zijn been uit (reflex) en krijgt dat ding op zijn voet (motorlaars aan) en had toch wel een paar dagen last van een dikke enkel. Het gebeurt gewoon....
Is een reflex, doe je niets aan
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Om op mijn initiele overwegingen van destijds terug te komen:
De 883 is met z'n ongebalanceerde krukas best rauw te noemen en dat was (en is nog steeds) wat ik wil.
PK's van de 883 zijn weliswaar niet heel veel maar ruim voldoende, koppel ook ruim voldoende maar daar komt ondertussen het 'it's a man's duty to add more power om de hoek kijken (gaat komende winter gebeuren).
Personaliseren is wel een dingetje, en een kostbaar dingetje ook, daar heb ik me aardig op verkeken.
[ Voor 64% gewijzigd door botoo op 25-07-2022 16:21 ]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Nee dat snap ik - heb helaas langdurige klachten door een autoongeluk buiten mijn schuld. En ook daarbij loopt de letselschadezaak uitermate stroef (tegenpartij is gemoedsbezwaard, dus onverzekerd want god enzo). Maar gelukkig gaan daar mn schadevrije jaren niet van omlaag. En dat zou bij een wielrenner die zich in mij probeert te boren ook niet moeten.mphilipp schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:31:
[...]
Ja, dat is een leuke. Dat geldt natuurlijk voor iedereen. Als jij een stomiteit begaat, wil ik daar ook geen last van hebben, maar helaas zit de wereld zo niet in elkaar.
[YouTube: Crazy Dashcam Fails - Bad Drivers and Road Mayhem Compilation | FailArmy]
Dat herken ik. Dacht een goedkoop T-bar stuurtje te hebben gevonden tweedehands voor 75 euro. Inmiddels ben ik 250 euro aan kabels en vergelijkbaar aan een andere balhoofdplaat verder. Die ligt nu bij de spuiter en dan kan ik eindelijk mijn "goedkope" stuurtje installerenbotoo schreef op maandag 25 juli 2022 @ 15:54:
Personaliseren is wel een dingetje, en een kostbaar dingetje ook, daar heb ik me aardig op verkeken.
Mijn vrouw vind het trouwens ook niet zo plezierig dat ik soms zomaar wat geld kwijt ben voor veranderingen, snap dat eigenlijk niet zo goed
AangepastThalaron schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 14:30:
@lolgast
Ik sta in de startpagina nog met een BMW R1150R, die is enige tijd geleden verkocht dus die mag eruit.
Ter vervanging mag daarvoor dus mijn Kawasaki Vulcan S (2021) met deze foto;
[Afbeelding]
Locatie nog altijd Noord Brabant
Ps: dus toch maar deze foto gezien ik voorlopig niet zo’n mooie zal kunnen maken (iets met poetsen en tijdgebrek)
Edit;
@LankHoar ik zag in een recentere post dat je de TS kom bijwerken. Wellicht heb ik in dit bericht de verkeerde aangeschreven of is Lolgast afwezig, maar bij deze poging 2
Gelijk ook maar doorgeven:
Triumph - Tiger 800 XCA - 2018 - Zuid Holland
Mijn vrouw snapt dat prima, zij heeft zelf een één pk die kost in een jaar meer dan ik aan mijn motor kwijt kan (vandaar dat ik eind v/h jaar de helft van de nieuwprijs aan upgrades uit ga gevenLankHoar schreef op maandag 25 juli 2022 @ 18:39:
Mijn vrouw vind het trouwens ook niet zo plezierig dat ik soms zomaar wat geld kwijt ben voor veranderingen, snap dat eigenlijk niet zo goed
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Added. Mis alleen nog even een linkje naar een foto van je bikeSource90 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 18:45:
[...]
Gelijk ook maar doorgeven:
Triumph - Tiger 800 XCA - 2018 - Zuid Holland
Mag deze voor gebruikt worden!LankHoar schreef op maandag 25 juli 2022 @ 20:54:
[...]
Added. Mis alleen nog even een linkje naar een foto van je bike
https://www.visordown.com...enture-motorcycles-1000cc
Met de Guzzi er net bij, meestal wordt die niet echt mee genomen in die segment.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Dat tunen van Harleys heb ik nooit helemaal begrepen; dan koop je een motor die al relatief duur is, met weinig pk’s, en dan moet je ook nog flink kosten maken om ‘m een beetje vooruit te krijgenLankHoar schreef op maandag 25 juli 2022 @ 18:39:
[...]
…en dan kan ik eindelijk mijn "goedkope" stuurtje installerenEn hiervoor al stage 1 tuning voor 500 euro..
Je snapt duidelijk niet waarom ik (of de meesten) een Harley rijdHkuit schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 00:24:
[...]
Dat tunen van Harleys heb ik nooit helemaal begrepen; dan koop je een motor die al relatief duur is, met weinig pk’s, en dan moet je ook nog flink kosten maken om ‘m een beetje vooruit te krijgen. Koop dan meteen een motor met wat vermogen?!
YouTube: Why Millions Buy Harley-Davidson Motorcycles
En dat is precies de reden waarom ik een BMW rijd, maar dat snappen de Harley rijders weer niet...LankHoar schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:13:
[...]
Je snapt duidelijk niet waarom ik (of de meesten) een Harley rijdKijkvoer:
Nee dat snap ik niet. Waarom zou je op een BMW willen rijden?mphilipp schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:17:
[...]
En dat is precies de reden waarom ik een BMW rijd, maar dat snappen de Harley rijders weer niet...
Why Millions USED TO Buy Harley-Davidson MotorcyclesLankHoar schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:13:
[...]
Je snapt duidelijk niet waarom ik (of de meesten) een Harley rijdKijkvoer:
YouTube: Why Millions Buy Harley-Davidson Motorcycles
Ik zeg niet dat ik achter HD hun bedrijfsstrategie sta, en vrees ook dat ze moeilijke jaren tegemoet gaan (hoewel de nieuwe "Sportster" en Pan America heel goed aanslaan). Maar ik ben echt een Dyna man
Flevoland.
Triumph Tiger 1200 XC
:strip_exif()/f/image/UC6Nts75CLfzzaD8U59wucvF.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vind die Pan America dus echt niets. Vormgeving doet me echt werkelijk niets. Andere HD's hebben nog wel wat. Road glide etc (GTA 5??)LankHoar schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:33:
[...]
Ik zeg niet dat ik achter HD hun bedrijfsstrategie sta, en vrees ook dat ze moeilijke jaren tegemoet gaan (hoewel de nieuwe "Sportster" en Pan America heel goed aanslaan).
[ Voor 31% gewijzigd door nldls op 26-07-2022 11:10 ]
Ik voeg je toe! Uit welk jaar komt je bike?nldls schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:08:
@LankHoar je mag mij ook wel in openingstopic zetten.
Flevoland.
Triumph Tiger 1200 XC
[Afbeelding]
Ik heb sowieso niet zoveel met die nieuwe bikes van Harley hoor. Road Glide vind ik wel de vetste bagger en veel custom potentie hebben, maar verder houd ik vooral van Clubstyle Dyna's en choppers.Ik vind die Pan America dus echt niets. Vormgeving doet me echt werkelijk niets. Andere HD's hebben nog wel wat. Road glide etc (GTA 5??)
Dit topic is gesloten.
![]()
:strip_exif()/f/image/qq3pakIsdrNbzP8j2G2f1oZt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FrauREwH72DWzZz7FYjfCQ5F.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LhiFhQCZK9RVG3OdTMJHQn4L.jpg?f=fotoalbum_large)