Als je enduro wil gaan rijden op een dik GS varken, leg er goeie banden onder.
Ik heb de TKC80, Mitas E07, Bridgestone AX41 AdventureCross en Michelin Anakee Wild achter elkaar op de GSA gehad.
De TKC80 is op de GS fijn achter, maar op zachter spul glijd hij nogal snel zijwaarts aan de voorkant. Prima “allroad” band. Ook redelijk onroad en op nat.
De Mitas E07 is knoert hard, moeilijk om te leggen, en een echte allroad band. Niet geweldig op losser spul, maar een stuk beter als die Scorpion Trails die zich “allroad” durven te noemen (dat is gewoon een wegband met een leuk uiterlijk ;P Een Pilot Sport gaat net zo goed offroad waarschijnlijk). Je komt er overal mee en rijd ze niet zomaar lek. Voordeel en nadeel: hard, dus gaat eeuwig mee, maar glijd snel als het nat word.
Bridgestone AX41 AdventureCross vind ik in 3 woorden de ultieme geweldige band. Kan er plat mee door de bocht, geen rare overgangen, STIL (ja echt!!), goed offroad, makkelijk te leggen.
Nadeel: bye bye in 5000km (noppen niet meer scherp, als je hem tot de slijtnokken wil rijden kun je nog wel een stuk langer, 7000km ofzo).
Michelin Anakee Wild:
Steppen aan de grond geen probleem, goed offroad, makkelijk te leggen.
Nadeel: MEGA lawaaiig (veel lawaaiiger dan de TKC80 en word erger naarmate de band slijt. Rare overgangen bij grotere hellinghoeken (overgang tussen rijen van noppen). En slijt even snel als de Bridgestone, alhoewel je ‘m niet door kan rijden tot de slijtnokken, bij mijn gebruik (quickshifter en ABS remmen die elke week wel gebruik worden) scheurden de noppen na 5000km.
Ik heb er na de Anakee Wild dus weer Bridgestone AX41 onder gelegd. Echt briljante band en het proberen waard als je serieus offroad wil met je adventure.
Misschien dat ik hierna nog een keer een Anakee Adventure probeer voor als ik weet dat ik geen zand / zacht spul ga tegen komen, zodat ze wat langer mee gaan ;P
Mitas E07 (schuld van de rijder, niet de banden

GSA reed zonder schade door (ik ook)).
Mitas E07
Mitas E07 (Berrt cursus 1)
Bridgestone AX41 AdventureCross
Bridgestone AX41 AdventureCross (Berrt cursus 2)
Michelin Anakee Wild (Stella Alpina week)