Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 418 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.019.640 views

• schalk84
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-11 19:52
botoo schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 19:51:
[...]

Je kan het zo proberen, mogelijk gaan de knippers heel snel flikkeren maar je kan mazzel hebben. Anders zal je een load-balancer moeten plaatsen, vraag aan Kellerman welke precies.

Pas geleden bij mijn schoonzoon gedaan, eerst zonder, toen met de verkeerde load-balancer en uiteindelijk met de juiste en alles werkte zoals het moest. Hij kreeg eerst foutmeldingen te zien op het dashboard ondanks dat de knippers wel prima werkten.
bij de motorzaak vroegen ze of de motor 2 polig of 3 polig was. Had ik ook zo snel geen antwoord op..
Iemand heeft me naar een monteur verwezen die in zijn vrije tijd sleutelt dus hij mag er mee gaan klooien..

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:44
Plan is veranderd heb 2 offroad banden gekocht...echter er zit een BMW R1100GS uit 03-1998 aan vast 😆

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kH3catiqRokm2LEscSSv8akPyns=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/f3zIRO8WtzONN6YfqpY4kgar.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KMqyb1XdFvgPeK6Pfr_o0N1dtW8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hziWbF0Ppt0AATMy3aLMUFQO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Klej28qKpWdrtjY_m5pawgiQ-9o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6wkCleuOzD39cAxaEVpaC8JF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1lDlYjtQinhwdsB49b8Og95Aams=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LK2Kosow36ozIrLvjPWzg6M9.jpg?f=fotoalbum_large

Bewust van na 1997....en bewust af-fabriek zonder ABS. Op de teller ( aantoonbaar ) 54.400km.

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:35
@WiLLoW_TieN Welkom bij de boxer-club! :D

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:55

A13X

Dude

schalk84 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 20:23:
[...]

bij de motorzaak vroegen ze of de motor 2 polig of 3 polig was. Had ik ook zo snel geen antwoord op..
Iemand heeft me naar een monteur verwezen die in zijn vrije tijd sleutelt dus hij mag er mee gaan klooien..
Hij vraagt of je knipperlichtrelais 2 of 3 pootjes heeft, dan weet hij welk lastonhankelijk relais hij aan je moet geven. ;)

Awesome

• WiLLoW_TieN
Ik heb al een R850R uit '96 en had een R1100R '99.

Zie TS bv 🤫 of WiLLoW_TieN in "Hét grote motortopic - Deel 24"

[ Voor 15% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 16-07-2022 21:27 ]

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Als je enduro wil gaan rijden op een dik GS varken, leg er goeie banden onder.

Ik heb de TKC80, Mitas E07, Bridgestone AX41 AdventureCross en Michelin Anakee Wild achter elkaar op de GSA gehad.

De TKC80 is op de GS fijn achter, maar op zachter spul glijd hij nogal snel zijwaarts aan de voorkant. Prima “allroad” band. Ook redelijk onroad en op nat.

De Mitas E07 is knoert hard, moeilijk om te leggen, en een echte allroad band. Niet geweldig op losser spul, maar een stuk beter als die Scorpion Trails die zich “allroad” durven te noemen (dat is gewoon een wegband met een leuk uiterlijk ;P Een Pilot Sport gaat net zo goed offroad waarschijnlijk). Je komt er overal mee en rijd ze niet zomaar lek. Voordeel en nadeel: hard, dus gaat eeuwig mee, maar glijd snel als het nat word.

Bridgestone AX41 AdventureCross vind ik in 3 woorden de ultieme geweldige band. Kan er plat mee door de bocht, geen rare overgangen, STIL (ja echt!!), goed offroad, makkelijk te leggen.
Nadeel: bye bye in 5000km (noppen niet meer scherp, als je hem tot de slijtnokken wil rijden kun je nog wel een stuk langer, 7000km ofzo).

Michelin Anakee Wild:
Steppen aan de grond geen probleem, goed offroad, makkelijk te leggen.
Nadeel: MEGA lawaaiig (veel lawaaiiger dan de TKC80 en word erger naarmate de band slijt. Rare overgangen bij grotere hellinghoeken (overgang tussen rijen van noppen). En slijt even snel als de Bridgestone, alhoewel je ‘m niet door kan rijden tot de slijtnokken, bij mijn gebruik (quickshifter en ABS remmen die elke week wel gebruik worden) scheurden de noppen na 5000km.

Ik heb er na de Anakee Wild dus weer Bridgestone AX41 onder gelegd. Echt briljante band en het proberen waard als je serieus offroad wil met je adventure.

Misschien dat ik hierna nog een keer een Anakee Adventure probeer voor als ik weet dat ik geen zand / zacht spul ga tegen komen, zodat ze wat langer mee gaan ;P

Mitas E07 (schuld van de rijder, niet de banden ;) GSA reed zonder schade door (ik ook)).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DK5dxteH2nBIUKBVz6hYFSm1EbQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1IxdsOaxb8BpHLwmDtnfoAkB.jpg?f=fotoalbum_large

Mitas E07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nWPSxUwlaLaYGjwuDl_mvPjqXDI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uMAdZGvuSa5LbZUFv71s1jaZ.jpg?f=fotoalbum_large

Mitas E07 (Berrt cursus 1)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/osBWIKgD2Ji4f784Pf5rzMT10FI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UHLPxkoqudTOYH2KFIT7NdBF.jpg?f=fotoalbum_large

Bridgestone AX41 AdventureCross
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AbDZ4xf4EbySERyI3KNcsIgDlAY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yeLLxBQ815u46xJlCT0mzuXf.jpg?f=fotoalbum_large

Bridgestone AX41 AdventureCross (Berrt cursus 2)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wDtSp1h4XsFu7skYtmSuVf1Q_LE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uqvNtdKjq4flHBkFytborH3H.jpg?f=fotoalbum_large

Michelin Anakee Wild (Stella Alpina week)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1TQQ2Mgn-zF6V8LHpAa7SYYPPrU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jFIdHtzR4NhcogsSSzShI3Rq.jpg?f=fotoalbum_large

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
@WiLLoW_TieN Volgens mij passen die banden niet op op een CB500X :N

:+

• WiLLoW_TieN
Waaj schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 21:03:
@WiLLoW_TieN Volgens mij passen die banden niet op op een CB500X :N

:+
Denk...dat de Honda CB500X '16 binnenkort

er niet meer is :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9qF2N3GUXGVRwSnHecHb0rERVo0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pPAFGIGvnaVNlCLZoVo1slh2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 16-07-2022 21:06 ]

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:53
@_eLMo_ ik kan niet anders dan je mening delen over de Bridgestone Adventurecross AX41
Wat een heerlijke band is dat zeg.
Dikke modder ploegt mijn Guzzi gewoon doorheen met die band maar een snel ritje op een bochtig berg weggetje is ook geen enkel probleem.
Ik heb me daar afgelopen tripje naar Frankrijk echt over verbaasd.

Bij mij zijn de scherpe kanten er ondertussen ook wel van af, soort waar langer bij mijn Guzzi denk ik dan bij jouw BMW. Heel wat minder vermogen bij me.
Heb al een set TKC 80's klaar liggen, die slechts een paar honderd kilometer onder een of andere GS hebben gezeten.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/07/1658001184-600-x-450px-IMG_20220106_113313.jpg

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:23
Chakotay schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 21:26:
Ik ben ook van plan om het met de eigen motor te doen, juist om te leren hoe die reageert inderdaad. Mocht hij een keer neergaan dan is dat maar zo, maar ik denk dat de GS met valbeugels e.d. ook wel wat kan hebben op dat soort terrein.
Waarschijnlijk niks aan t handje als hij neergaat inderdaad. Tijd terug m’n GS neergelegd op een zandweg zonder schade.

Ik heb met name voor de huur motor gekozen zodat ik zeker wist dat ik niet belemmerd werd door enige zorg om m’n materiaal. Voordeel bij BERRT is dat de huurmotor ook een GS is. Begreep van ander cursist die zelf een Tiger reed dat verschil in motor wel dingetje was voor hem en hij de vervolgcursus met zijn eigen motor wilde doen.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-11 08:25
@VidaR-9 de huurmotoren bij Berrt zijn inderdaad ook GSen, maar een nieuwe 1250 is toch wel een compleet andere fiets dan mijn 17 jaar oude 1e generatie 1200 :P Daarom doe ik het toch liever op mijn eigen fiets, alle electronische hulpmiddelen die zo'n 1250 heeft heb ik ook allemaal niet.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@WiLLoW_TieN Ga je nou een beetje vals spelen om toch maar een off-road band te kunnen vinden in een passende maat (op een andere motorfiets)?

>:) >:) :9 _/-\o_

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• WiLLoW_TieN
Will_M schreef op zondag 17 juli 2022 @ 11:01:
@WiLLoW_TieN Ga je nou een beetje vals spelen om toch maar een off-road band te kunnen vinden in een passende maat (op een andere motorfiets)?

>:) >:) :9 _/-\o_
Nee een 'mint' R1100GS stond al jaren op de wenslijst.
Waarschijnlijk verkoop ik nu de CB500X '16

• Cruijff14
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Cruijff14 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:17:
Hopelijk kan iemand mij met het volgende helpen.

Ik heb een paar dagen geleden de Cardo Freecom 4+ aangeschaft, maar ik twijfel of deze in mijn helm (Nolan N87) past. Kan op internet vrijwel niets vinden over compatibiliteit (of dat het dus niet kan). Ik merkte bij het plaatsen dat de JBL speakertjes net wat te groot zijn om in de uitsparingen te passen. Cardo levert extra klittenband plakkers waardoor je de ruimte kan overbruggen. Maar hierdoor liggen de boxjes dus een stuk hoger. Als ik de helm opzet, drukken de boxjes nu heel arelaxed tegen de zijkant van m'n hoofd. Is er misschien iets wat ik verkeerd heb gedaan of heb gemist? Kan je de uitsparingen groter maken? Denk dat ik de set niet meer terug kan sturen nu ik o.a. de plakkers al heb gebruikt..
Inmiddels is het gelukt, met dank aan de suggesties van o.a. @Bommes :) Ik heb uiteindelijk de drie zwarte schroeven eruit gedraaid, waardoor ik het plastic uit de helm kon halen. Dit bleek wat stug, maar toch ook wel enigszins flexibel plastic te zijn wat met behulp van een stanleymesje bewerkt kon worden. Hierna alles weer op z'n plek geduwd, schroeven erin en kabels weggewerkt en nu vallen de speakers mooi "in" de helm :9

Volgende probleem: motor weer laten draaien.. Vanochtend de accu van de druppellader afgehaald maar na een aantal startpogingen kwam de motor niet tot leven.. Heeft denk ik een jaartje stilgestaan en had zin om vanochtend weer te gaan rijden maar helaas

Verwijderd

Vandaag ook wel lekker op pad geweest.
Binnenkort maar eens zoeken naar een matchende helm, want een motogp replica op een Harley is iets weird :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2wtSrmSyZxUt8PI-EcJ52IwxV0U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lvMQiewuRYzLnojaAJaWYgYq.jpg?f=fotoalbum_large

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:25

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Denko schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 09:38:
[...]

Veel plezier! Idd veel blijven drinken, maar ook eten. Je zal verbaast staan hoeveel energie het allemaal kost (tenminste, dat vond ik toendertijd)
Niet jezelf te veel pushen maar vooral focussen op leren en plezier.
En die 5 jaar van een helm is gebaseerd op 5 jaar gebruik he. Als die 2 jaar in een opslag heeft gelegen zonder zon/zweet etc, kan je dat niet als een volle 2 jaar tellen. Hij kan dan echt wel een jaar of 7 a 8 mee.
Nee die 5jaar is gebaseerd wat op het labeltje in de helm staat. De keurmeester gaat jou gewoon zeggen dat je geen 2 jaar oude helm had moeten kopen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-11 13:27

Denko

|{ing Øf ßlitz

Tylen schreef op zondag 17 juli 2022 @ 18:34:
[...]

Nee die 5jaar is gebaseerd wat op het labeltje in de helm staat. De keurmeester gaat jou gewoon zeggen dat je geen 2 jaar oude helm had moeten kopen.
Ik kan me niks herinneren dat een keurmeester ooit naar de binnenkant van mijn helm gekeken heeft. Maar als jij het zegt zal het vast waar zijn.

PSN & XBL: Denkoyugo

• Tylen

Tylen

UTwizard schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 09:32:
Aankomende maandag heb ik mijn eerste circuitdag op Assen gepland staan met de ZX6R, gisteravond hebben mijn vriendin en ik alles al afgeplakt wat afgeplakt moet worden, spiegels eraf, kentekenplaathouder eraf, etc. Vandaag of morgen alleen nog even een keer poetsen en dan is ie er klaar voor :)

De weersvoorspellingen voor Assen zijn 30 graden op maandag, dat wordt wel afzien. We hebben veel water mee en we hebben speciaal hiervoor ook een 24MX tent gekocht die we 's ochtends al op zetten zodat we in ieder geval schaduw en een zitplek hebben. De tent zal ik verzwaren met gewichtzakken van 12,5 kilo per stuk en ik wil hem met spanbanden aan de aanhanger vast gaan zetten.

Wel kwam ik er achter dat mijn helm die ik in het voorjaar van 2020 nieuw heb gekocht, al een productiedatum van 2018 had. Die mag ik dus volgend jaar al weer gaan vervangen :/
Leuk man. De eerste keer is altijd spannend 🙈.

• Tylen

Tylen

Denko schreef op zondag 17 juli 2022 @ 18:38:
[...]

Ik kan me niks herinneren dat een keurmeester ooit naar de binnenkant van mijn helm gekeken heeft. Maar als jij het zegt zal het vast waar zijn.
Is per organisatie verschillend.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:40

botoo

💀 too old to die young

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2022 @ 18:28:
Binnenkort maar eens zoeken naar een matchende helm, want een motogp replica op een Harley is iets weird :+
Ik ben een klein beetje biased ;) maar ik heb gekozen voor:
Simpson Venom of en :X :+ Scorpion Convert X (minder comfortabel als de Simpson en minder veilig door het losse kinstuk).

Optie voor jethelm is Roeg Jettson zou ik wel Goggles bij nemen :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• WiLLoW_TieN
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2022 @ 18:28:

[Afbeelding]
Gisteren ook van Kampen via afsluitdijk naar Den helder gereden op mijn 883.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8yFf4RF8huQTrx2SI90DU0eCUj0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uAJWlMm3Rpe3XgbTVceN0AbM.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

botoo schreef op zondag 17 juli 2022 @ 19:27:
[...]
Ik ben een klein beetje biased ;) maar ik heb gekozen voor:
Simpson Venom of en :X :+ Scorpion Convert X (minder comfortabel als de Simpson en minder veilig door het losse kinstuk).

Optie voor jethelm is Roeg Jettson zou ik wel Goggles bij nemen :+
Dat is toevallig, ik wil namelijk ook de Venom aanschaffen. Bevalt goed dus?
Beetje de 'Dyna bro' helm right :+

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Venom bevalt prima maar is toch beduidend minder comfortabel dan bv de AGV K6 die ik heb. Helaas heeft die K6 geen zonnevizier en dat miste ik toch wel heel erg vandaar dat 'ie stil op de plank ligt. Ik ga wel een zonneband op de K6 plakken kijken of dat een bruikbare oplossing is tegen laaghangende zon.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

botoo schreef op zondag 17 juli 2022 @ 19:53:
Venom bevalt prima maar is toch beduidend minder comfortabel dan bv de AGV K6 die ik heb. Helaas heeft die K6 geen zonnevizier en dat miste ik toch wel heel erg vandaar dat 'ie stil op de plank ligt. Ik ga wel een zonneband op de K6 plakken kijken of dat een bruikbare oplossing is tegen laaghangende zon.
Hoe is het betreft windruis? Ik had hiervoor een K1 en heb nu enige tijd dan de Shark Spartan (Lorenzo replica) maar man man, wat een wind. Hiervoor reed ik nooit met oordoppen maar met deze helm is het echt een absolute must.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

oordoppen is sowieso een must, zelfs de 'stilste' helm laat flink geluid door. De Venom is bepaald geen stille helm maar bij lange na niet zo luidruchtig als de Scorpion Convert X.

De Convert X begint vanaf 100 km p/u al aardig op je kop te zwabberen (ja, ik heb wel de goede maat), Venom geen problemen mee, die voel je alleen wat trekken als je zijwaarts kijkt, AGV is superieur aan beide.

Overigens heb ik vandaag en gisteren mijn rondjes gereden met de Convert X terwijl ik voor de Italie trip de Venom had genomen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:35
WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 21:01:
[...]

Ik heb al een R850R uit '96 en had een R1100R '99.

Zie TS bv 🤫 of WiLLoW_TieN in "Hét grote motortopic - Deel 24"
Oops 🤐

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 12:35
Even klein stukje ervaring delen tot dus ver:
Mototent v2 ontvangen
en even voor proef opgezet in parkje hier in het dorp.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SKo9lg6USS0gIG00My2L6AQDrZg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1n6laEOdFWZN8n66vGv6vRHE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0rnrQlMu2g4-qrj0QI1vUl93D-w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QWt4h51PcCQv6yV6kCIdEDAb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fSZk9RsnlcPNsr2JU4nc-nmlixs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sM2gNAoOp0CVr73gRWSnVOWq.jpg?f=fotoalbum_large

In je eentje opzetten en afbreken lukt dus wel (+- 10-15 minuten), wel hamertje nodig bij die haringen dus die ga ik nog aanschaffen.
Footprint meegeleverd, maar kan je helaas niet onder je binnentent laten zitten en moet je dus iedere keer vastzetten en loshalen.

Hopelijk donderdag richting Dolomieten en daarna Slovenië en wellicht Kroatië

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• WiLLoW_TieN
Lord_T schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:27:
Even klein stukje ervaring delen tot dus ver:
Mototent v2 ontvangen
en even voor proef opgezet in parkje hier in het dorp.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

In je eentje opzetten en afbreken lukt dus wel (+- 10-15 minuten), wel hamertje nodig bij die haringen dus die ga ik nog aanschaffen.
Footprint meegeleverd, maar kan je helaas niet onder je binnentent laten zitten en moet je dus iedere keer vastzetten en loshalen.

Hopelijk donderdag richting Dolomieten en daarna Slovenië en wellicht Kroatië
Er is een apart 'kamperen met de motorfiets" topic :)

Dit ; Kamperen met de motorfiets

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:58

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Dit weekend lekker stukje gereden, en overnacht op motor camping de Hei in Limburg. Zeker een aanrader, leuke tent, aardig personeel en goede sfeer.

@Verwijderd ik heb zelf de Shoei Ex-Zero off-white versie. Had die al voor ik een Dyna reed maar vind het juist net ff wat minder mainstream "Dyna bro" als die Simpson helm :P Deze komt met 3 shell formaten, wat voor betere pasvorm zorgt (die Simpson heeft er 2). Ook heeft Shoei de custom-fit service, en dat was voor mij echt ideaal. Mijn helm zit nu echt als gegoten.

En zoals @botoo zegt, altijd oordopjes, is bij iedere helm een must indien je van je gehoor houd.
WiLLoW_TieN schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:52:
[...]

Er is een apart 'kamperen met de motorfiets" topic :)

Dit ; Kamperen met de motorfiets
En dat heb ik eigenlijk nog niet echt gesnapt, want m.i. mag dat gewoon op de grote hoop :+ Gezien het feit dat het andere topic ook nog maar 6 pagina's aan posts heeft in bijna 3 seizoenen tijd, waarvan slechts een handje posts dit seizoen, zegt al plenty volgens mij ;)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Verwijderd

LankHoar schreef op maandag 18 juli 2022 @ 15:40:
Dit weekend lekker stukje gereden, en overnacht op motor camping de Hei in Limburg. Zeker een aanrader, leuke tent, aardig personeel en goede sfeer.

@Verwijderd ik heb zelf de Shoei Ex-Zero off-white versie. Had die al voor ik een Dyna reed maar vind het juist net ff wat minder mainstream "Dyna bro" als die Simpson helm :P Deze komt met 3 shell formaten, wat voor betere pasvorm zorgt (die Simpson heeft er 2). Ook heeft Shoei de custom-fit service, en dat was voor mij echt ideaal. Mijn helm zit nu echt als gegoten.

En zoals @botoo zegt, altijd oordopjes, is bij iedere helm een must indien je van je gehoor houd.

[...]

En dat heb ik eigenlijk nog niet echt gesnapt, want m.i. mag dat gewoon op de grote hoop :+ Gezien het feit dat het andere topic ook nog maar 6 pagina's aan posts heeft in bijna 3 seizoenen tijd, waarvan slechts een handje posts dit seizoen, zegt al plenty volgens mij ;)
Vette helm, Shoei staat ook bekend als 1 van de stillere helmen en de betere pasvormen right.
Hoe is dat trouwens afgelopen met jouw T-bars? Ik zit zelf te kijken naar 10" bars maar ik heb geen zin om de hele bekabeling/leidingen te vervangen. Volgens Reddit kan je tot +- 10" probleemloos gaan zonder gedoe, maar ik lees ook verhalen van maximaal 8"

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2022 @ 15:52:
[...]

Vette helm, Shoei staat ook bekend als 1 van de stillere helmen en de betere pasvormen right.
Hoe is dat trouwens afgelopen met jouw T-bars? Ik zit zelf te kijken naar 10" bars maar ik heb geen zin om de hele bekabeling/leidingen te vervangen. Volgens Reddit kan je tot +- 10" probleemloos gaan zonder gedoe, maar ik lees ook verhalen van maximaal 8"
Dat verhaal is nog niet afgesloten. Moest een balhoofdplaat bestellen uit de VS, en die is vorige week aangekomen. Die breng ik deze week naar de spuiter, zodat hij zwart word, en dan ga ik het zaakje installeren.

Hoeveel je maximaal kan verhogen hangt echt van je kabels af. Het is niet gezegd dat je nog de originele kabels hebt (sterker nog, kabels knappen nog wel eens, vooral gas, dus kans is juis groot dat je geen originele kabels meer hebt). Wat je het beste kunt doen is even een touwtje pakken, en kijken hoe lang je kabels nu zijn. Dan uitmeten met hoe hoog je stuur komt te zitten, waar de kabels dan heen moeten, en weer met een touwtje kijken of je genoeg speling hebt. In mijn geval is dat niet zo, dus heb allemaal nieuwe kabels moeten kopen. Ik dacht een goedkoop stuurtje te hebben voor 75,- maar inmiddels al 250,- aan kabels en 240,- aan een andere balhoofdplaat moeten uitgeven :X

Enfin, mocht je nog verdere vragen hebben daarover, vraag gerust.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Zie ik eindelijk een mooie Dyna Lowrider S, staat 'ie in Duitsland, en dan kost 'ie ook nog eens € 34 K
https://prod.pictures.aut...72f758.jpg/1920x1080.webp
Ik pas ff :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
botoo schreef op maandag 18 juli 2022 @ 17:11:
Zie ik eindelijk een mooie Dyna Lowrider S, staat 'ie in Duitsland, en dan kost 'ie ook nog eens € 34 K
https://prod.pictures.aut...72f758.jpg/1920x1080.webp
Ik pas ff :+
Pff dat zijn echt absurde prijzen! Er lijkt wel mooi spul op te zitten, maar eerlijk gezegd niet echt mijn smaak. Uit welk jaar zoek je er een trouwens? Ik polste laatst eens bij een motorzaak die ook aan import doet, en hij schatte dat een 2016-2017 model voor zo'n 14K zou moeten lukken. Klonk best gunstig! Maar ik moet eerst een huis kopen.. Hopelijk volgend jaar.. :+

• WiLLoW_TieN
Net opgehaald nu dus ECHT van mij 🥳

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zABXC1LMOomQD58qF62gnMV-RUA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7DUiDGdauAiuGcUHgSVk6xug.jpg?f=fotoalbum_large

• botoo

botoo

💀 too old to die young

LankHoar schreef op maandag 18 juli 2022 @ 17:30:
een 2016-2017 model voor zo'n 14K zou moeten lukken
Ik ben orienterend aan het kijken naar een van de laatste versies van de Lowrider S dus dat zal 2017 zijn ook al heb ik geen probleem met 2016 maar het moet wel een NL motor zijn en ook geen US import. Dat model van 34K kwam ik bij toeval tegen omdat autoscout standaard in heel EU zoekt. Ik vond het wel een erg mooie dus dat wilde ik wel ff delen hier :) . Geen haar op mijn hoofd die 34K uit wil (en kan) geven aan een motor en ik weet dat je voor een NL Lowrider S op ~20K mag rekenen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

LankHoar schreef op maandag 18 juli 2022 @ 17:30:
[...]

Pff dat zijn echt absurde prijzen! Er lijkt wel mooi spul op te zitten, maar eerlijk gezegd niet echt mijn smaak. Uit welk jaar zoek je er een trouwens? Ik polste laatst eens bij een motorzaak die ook aan import doet, en hij schatte dat een 2016-2017 model voor zo'n 14K zou moeten lukken. Klonk best gunstig! Maar ik moet eerst een huis kopen.. Hopelijk volgend jaar.. :+
2017 model ga je echt niet vinden voor dat geld. Is over het algemeen de favoriete dyna van de gemiddelde dyna bro :+

Die gaan voor meer dan nieuwprijs weg helaas. Jammer dat ze maar 3(?) jaar gemaakt zijn.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@botoo in dit geval hebben wij zelfde interesses. Het liefst wil ik ook de 2017 versie, en dan ook een origineel NL motor. Import kan, maar dan wil ik een zeer goed gedocumenteerd proces (of zelf doen). Dit zodat ik weet dat er niet mee gesjoemeld is, of het frame doormidden was oid. Maar dan nog liever NL, zodat ik ook gelijk een KM teller heb ipv mijlen.

Ik heb al een paar maand een zoekopdracht op Marktplaats op "Lowrider s" en dan uit 2016/17, maar krijg extreem weinig hits (lees: 1 tot nu toe).

@Verwijderd als het om schade important gaat, zijn die prijzen best mogelijk bij de juiste handelaar, tenminste, dat is wat mij verteld werd door zo'n handelaar :) Een origineel Nederlandse fiets ga je inderdaad niet vinden voor die prijs.

[ Voor 11% gewijzigd door LankHoar op 18-07-2022 18:16 ]

• botoo

botoo

💀 too old to die young

In DE is zo'n 2017 Lowrider S ws wel haalbaar voor 14K (als je 'm kan vinden) domweg omdat de nieuwprijzen in DE fors lager liggen dan in NL door de BPM die wij hier mogen ophoesten. Zo kost een nieuwe Streetbob in NL vanaf 20.895 en in DE vanaf 16.995. Als je dat BPM verschil doortrekt naar een Lowrider S dan kom je aardig in de buurt van 14K.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:02
Plus dat de documentatie daar in de regel ook beter in orde is ivm de verplichte keuring daar. Ik zou ook in Duitsland zoeken.

Sterker nog, voordat ik de tracer hier vond heb ik ook in Duitsland gezocht.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-11 12:19

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Inmiddels heb ik besloten dat mijn motor de deur uit gaat. Met een beetje pijn in het hart, weliswaar. De carburateur moet gereinigd worden en dat is iets dat ik niet zelf kan. Daardoor wordt het een investering die de motor niet echt meer waard is, en met de al bestaande plannen (die ik nu dus naar voren haal) voor een ander model toch gekozen voor de verkoop van de huidige. Binnenkort hier maar weer melden met iets anders!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UHXSLOE6X96QrnsJSne4t94knM8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eRhFAGrZamSuv1K4xhExDNdC.jpg?f=fotoalbum_large

;w

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21-11 16:43
Mensen hier ervaring met een 25 of 35kw motor op kenteken maar in het echt op vol vermogen? Heb zelf A2 code 80 maar kan een motor kopen die niet begrensd is maar wel begrensd op kenteken. Krijg je hier problemen met de politie mee of iemand anders die dit wel heeft gedaan en jullie ervaringen?

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Nvm

[ Voor 108% gewijzigd door _eLMo_ op 18-07-2022 22:07 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Jeanke117 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 22:05:
Mensen hier ervaring met een 25 of 35kw motor op kenteken maar in het echt op vol vermogen? Heb zelf A2 code 80 maar kan een motor kopen die niet begrensd is maar wel begrensd op kenteken. Krijg je hier problemen met de politie mee of iemand anders die dit wel heeft gedaan en jullie ervaringen?
Politie kan dit niet makkelijk controleren, dus daar kom je wel mee weg. Maar als jij een goede klapper maakt moet je er rekening mee houden dat de verzekering er alles aan doet om eronderuit te komen. En dus ook niet uitkeert als zij merken (of denken te weten) dat de motor niet begrensd is.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• DrivinUCrazy
Je rijdt zonder bijbehorend rijbewijs en dus ook onverzekerd rond. Klinkt als een goed plan! d:)b 7(8)7

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:11
Ik zou zeggen… begin daar niet aan. Je wilt zonder kopzorgen op je motor kunnen stappen.

Ook vraag ik mij af wát voor een motor we het over hebben maar goed.. genoeg motoren die begrenst prima zullen rijden(!).

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21-11 16:43
Okay dat is duidelijk niet doen dus. Alhoewel ik verschillende motorzakeen had benaderd via de mail en die zeiden dat dit gewoon mag........ Betreft een GSX650F

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-11 17:59
Jeanke117 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:18:
Okay dat is duidelijk niet doen dus. Alhoewel ik verschillende motorzakeen had benaderd via de mail en die zeiden dat dit gewoon mag........ Betreft een GSX650F
Ja dat zou ik als motorzaak ook zeggen. De scooterzaak waar ik mijn scooter kocht toen ik 16 was heeft ook voor mij de begrenzing eruit gehaald. Het probleem is en blijft dat je willens en wetens op een motor stapt waar je het rijbewijs niet voor hebt en waar je dus ook niet voor verzekerd bent. Dat het op 'papier' wel klopt maakt geen donder uit.

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:24

Rick-Jan

always connected

Jeanke117 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:18:
Klopt toen ik alleen een A2 rijbewijs had en een motor zocht kreeg ik het ook vaak te horen Vaak zijn ze niet goed op de hoogte. Ook niet akkoord gaan met een vermogensbank uitdraai o.i.d! Het moet echt op kenteken staan en de motor moet uiteraard ook begrensd zijn. Het vermogen van een A2 motor Is voldoende om lekker te kunnen rijden :)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:42

mphilipp

Romanes eunt domus

Afgelopen weekend weer een leuk klusje gedaan. Nouja...leuk...alles is relatief natuurlijk. Ik wilde af van de usb-adapter in de accessoireaansluiting (die mini-sigarenaansteker) en ik heb een plug&play oplossing gevonden waardoor ik 2 USB (2A) stekkers in kan bouwen op die plek. Past op de BMW stekker, dus dat deel is makkelijk. Alleen moet ik de hele zijkant demonteren om het bovenste kuipdeel eraf te kunnen halen. Een heel gedoe. Je moet onderaan beginnen (letterlijk onder de motor) en dan naar boven werken, want er komen steeds als je een paneel weghaalt nieuwe schroeven tevoorschijn. Er zal best een goede reden zijn om het zo te doen (hoop ik) :+
Uiteraard ter jullie leedvermaak wat foto's:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r-9XKGyQcHVAVl4l7JCvLGtjYik=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sz06qxvsoZyNd15ilpZT4vWd.jpg?f=fotoalbum_large
Dit ding wil ik dus vervangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/suTVw8EUg7KAxt8ugqwQ9nZo684=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rN6CJReJKrsfxmUFlR8no5R0.jpg?f=fotoalbum_large
Ik moet steeds die adapter erin steken en ik heb alleen USB dingen daarop aan te sluiten dus ik mis er niets aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hoK5jq0Hn6g0XdD_BnqcGopUCTM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a0dSecxJdJH1Jyfuo0NAdT5r.jpg?f=fotoalbum_large
Dit moet je dus allemaal eraf halen om bij dat ding te komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pXUCXbQGA503blWFmvCUYJNpHjk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DRy0qYrEqxLwHdY7gSDnBQDa.jpg?f=fotoalbum_large
En dan heb je dit. Het wisselen van die aansluiting is letterlijk 5 minuten werk, maar al die panelen losmaken en uitvogelen wat je moet los maken is een kötwerkje.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Tylen

Tylen

@UTwizard hoe ging het? Was bij 2The Experience toch? If so, welke groep zat je? Normaal rij ik altijd groep 1 voor op Assen en CPZ maar ik zit in in frankrijk helaas dus dit keer kon ik niet.

Afbeeldingslocatie: https://www.sportiefopdefoto.nl/albums/2022/rsz/assen/18-7/2the-exp/slides/072S0687.jpg

• Chakotay
Altijd 'leuk' dat soort klusjes... Heeft wel wat weg van de FJR van mijn buurman waar ook allerlei schroefjes op de meest onmogelijke plaatsen verstopt zaten, gedoe :P

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

mphilipp schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:57:
Afgelopen weekend weer een leuk klusje gedaan. Nouja...leuk...alles is relatief natuurlijk. Ik wilde af van de usb-adapter in de accessoireaansluiting (die mini-sigarenaansteker) en ik heb een plug&play oplossing gevonden waardoor ik 2 USB (2A) stekkers in kan bouwen op die plek. Past op de BMW stekker, dus dat deel is makkelijk. Alleen moet ik de hele zijkant demonteren om het bovenste kuipdeel eraf te kunnen halen. Een heel gedoe. Je moet onderaan beginnen (letterlijk onder de motor) en dan naar boven werken, want er komen steeds als je een paneel weghaalt nieuwe schroeven tevoorschijn. Er zal best een goede reden zijn om het zo te doen (hoop ik) :+
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik moet steeds die adapter erin steken en ik heb alleen USB dingen daarop aan te sluiten dus ik mis er niets aan.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En dan heb je dit. Het wisselen van die aansluiting is letterlijk 5 minuten werk, maar al die panelen losmaken en uitvogelen wat je moet los maken is een kötwerkje.
Waar ik nog het meest verbaasd over ben, is dat er een sigarettenaansteker op een motor zit :D

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Vrijdag schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:46:
[...]
Waar ik nog het meest verbaasd over ben, is dat er een sigarettenaansteker op een motor zit :D
Sja, t is blijkbaar nodig? M'n instructeur reed met zo'n open helm en een sjekkie in z'n mik. Kan me niet heugen dat ik 'm ooit z'n sjekkie heb zien aansteken voor vertrek, dus dat moet onderweg gebeurd zijn. :+

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• UTwizard
  • Laatst online: 22:33
Tylen schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:59:
@UTwizard hoe ging het? Was bij 2The Experience toch? If so, welke groep zat je? Normaal rij ik altijd groep 1 voor op Assen en CPZ maar ik zit in in frankrijk helaas dus dit keer kon ik niet.

[Afbeelding]
Klopt inderdaad! Ik was ingedeeld in Groep 4 bij Jasper en dat ging lekker, als groep reden we een 2:30 en in de sessie vrij rijden was mijn snelste tijd een 2:25. Waar ik aan moet werken is meer vertrouwen hebben in de motor / grip waardoor ik al met meer snelheid de bocht in ga. Ik ben nu geneigd om soms teveel af te remmen voor langzamere bochten waardoor ik de bocht niet mooi "rond" kan rijden of (veel) te vroeg aan de binnenkant zit. Met name in de eerste sector tot en met de Strubben merkte ik dat, vanaf de Ruskenhoek is de baan wat vloeiender en dat ging wel heel lekker. Wel heb ik in de Ramshoek nog een keer de kerbstones aan de buitenkant mee moeten nemen wat wel even spannend was, maar met een kwestie van goed blijven kijken en rustig terugsturen was er eigenlijk niks aan de hand. Ik denk dat ik hem simpelweg iets te laat instuurde want de motor kwam niet op de lijn die ik eigenlijk in mijn hoofd had zitten.

Maar het was wel een super vette dag, ook onwijs veel vertrouwen in de motor erbij gekregen, zeker als de banden warm zijn kan een motor zo veel meer als je eigenlijk denkt. Hier komt zeker een vervolg op! :)

We waren overigens wel heel blij met onze tent en stoeltjes, het was zeker 's middags echt bloedheet.

• Chakotay
[...]
Volgens mij past er in die kleine BMW-plugjes geen daadwerkelijke sigarettenaansteker :P

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Het is een mini versie daarvan. Dus niet bedoelt om een aansteker in te doen. Veel accessoires hebben zo'n ding dat daarin past, dus dat leek hen wel handig. Ik denk dat er inmiddels motoren zijn met USB aansluitingen. Ik hoop dat ze dan ook ervoor zorgen dat die aansluitingen voldoende prik geven, want de standaard 500mA is te weinig. Je moet echt zo'n 2A aansluiting hebben als je bv navigeert op je telefoon, anders loopt ie sneller leeg dan dat je kunt opladen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-11 13:36
Mooi ding. Ik rij de 1100RS.
De 1100GS'en blijven gewild en prijzig. Veel plezier ermee :)

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-11 10:25
[...]
McKaamos schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:50:
[...]

Sja, t is blijkbaar nodig? M'n instructeur reed met zo'n open helm en een sjekkie in z'n mik. Kan me niet heugen dat ik 'm ooit z'n sjekkie heb zien aansteken voor vertrek, dus dat moet onderweg gebeurd zijn. :+
Het is ook eigenlijk überhaupt geen sigarettenaansteker meer, heeft alleen nog die naam. Het sigarettenaansteker ding zit er vrijwel nooit meer bij tegenwoordig. Het is gewoon een 12V automotive aansluiting.
Dit ding dus:
Afbeeldingslocatie: https://media.torque.com.sg/public/2015/08/IMG_4214-750x499.jpg
mphilipp schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:57:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik vind de 12v aansluiting juist een groot voordeel. Met een ingebouwde USB poort zit je vast aan wat die kan leveren, en kun je niet zo makkelijk wisselen. Mijn ingebouwde USB poort geeft bijvoorbeeld relatief weinig current, geen snelladen of dergelijke en het is maar een enkele poort. Met een 12v aansluiting kun je zelf de kwaliteit en vorm van de USB output kiezen - bijvoorbeeld USB PD type C, een QC3 2x USB A aansluiting, of iets nieuws wat er over 5 jaar uit komt. Ik ben juist best wel fan van de gestandaardiseerde 12v :) .

🇺🇦

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Nycrea schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:21:
Ik vind de 12v aansluiting juist een groot voordeel. Met een ingebouwde USB poort zit je vast aan wat die kan leveren, en kun je niet zo makkelijk wisselen. Mijn ingebouwde USB poort geeft bijvoorbeeld relatief weinig current, geen snelladen of dergelijke en het is maar een enkele poort. Met een 12v aansluiting kun je zelf de kwaliteit en vorm van de USB output kiezen - bijvoorbeeld USB PD type C, een QC3 2x USB A aansluiting, of iets nieuws wat er over 5 jaar uit komt. Ik ben juist best wel fan van de gestandaardiseerde 12v :) .
Deze USB is precies wat ik nodig heb, en ik betwijfel of ik over 5 jaar ineens een telefoon heb die niet meer met deze aansluiting opgeladen kan worden. Dat lijkt mij zeer sterk. En over 5 jaar heb ik die motor denk ik al niet meer.

Ik kies voor praktisch. Ik wil niet steeds adapters ergens in steken. Zo werkt het voor mij, en dat is wat telt.

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-11 10:25
mphilipp schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:25:
[...]

Deze USB is precies wat ik nodig heb, en ik betwijfel of ik over 5 jaar ineens een telefoon heb die niet meer met deze aansluiting opgeladen kan worden. Dat lijkt mij zeer sterk. En over 5 jaar heb ik die motor denk ik al niet meer.

Ik kies voor praktisch. Ik wil niet steeds adapters ergens in steken. Zo werkt het voor mij, en dat is wat telt.
Ik bedoel het ook niet als commentaar, excuses, maar meer als reactie op de nutteloosheid van de 12v aansluiting, ik vind m zeker nog zijn plaats hebben. Wat betreft over 5 jaar, ik twijfel er niet aan dat jouw USB lader nog zal functioneren - echter zijn er tegen die tijd misschien wel nieuwere standaarden.

🇺🇦

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Thnx voor de opheldering @mphilipp en @Nycrea , weer wat geleerd :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Japiooo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-11 12:55
Chakotay schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:28:
[...]

Altijd 'leuk' dat soort klusjes... Heeft wel wat weg van de FJR van mijn buurman waar ook allerlei schroefjes op de meest onmogelijke plaatsen verstopt zaten, gedoe :P
Toppunt is het vervangen van de accuu van een ZX12R..

YouTube: Kawasaki... may I ask, "What were you thinking?"

Alleen daarom al blij dat ik dat niet meer hoef te doen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Nycrea schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:31:
[...]
Ik bedoel het ook niet als commentaar, excuses, maar meer als reactie op de nutteloosheid van de 12v aansluiting, ik vind m zeker nog zijn plaats hebben. Wat betreft over 5 jaar, ik twijfel er niet aan dat jouw USB lader nog zal functioneren - echter zijn er tegen die tijd misschien wel andere betere opties.
Ohnee, ik nam je het niet kwalijk hoor. Die aansluiting kan zeer zeker nuttig zijn, maar ik heb 'm nergens anders voor nodig. Ik heb onder mijn zadel een aansluiting voor de lader en ook mijn mini compressor kan ik op die manier van stroom voorzien. Dus ik heb in mijn geval geen nut voor die aansluiting en is USB voor mij veel nuttiger. Maar het is voor iedereen anders, de een wil dit, de ander dat. Alleen jammer dat de industrie altijd zo achter loopt. Als ze nou slim waren, maakten ze die connector modulair en makkelijk te wisselen. Je ziet dat in auto's ook; komt er een USB aansluiting, is het gewoon een 500mA waar je dus geen ros aan hebt. En voor die fabrikanten kost het letterlijk een paar euro. Dus als ze van die connector een soort standaard module maken die je er makkelijk uit kunt halen en dan van een andere (standaard) connector van je eigen keuze in kunt stoppen. Dus voor de ene een 12V aansluiting en de ander een USB-C of wat dan ook. Het kan allemaal gedaan worden, maar ja....commercie en zo goedkoop mogelijk produceren enzo.

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:28
Japiooo schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:42:
[...]

Ach, is hij de Tiger 800 net zo. Genie bij Triumph heeft bedacht dat je de halve motor moet demonteren om bij het luchtfilter te komen 🤷‍♂️

• Chakotay
Nycrea schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:21:

[...]

De 12V met relatief hoog maximaal vermogen is een groot voordeel boven een USB-plugje inderdaad, de vormfactor & plug van die dingen zijn alleen wel compleet waardeloos... Ik heb volgens mij nog nooit zo'n 12V plug gezien die echt fatsoenlijk blijft zitten voor langere tijd.

• Lord_T
Chakotay schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:45:
[...]

De 12V met relatief hoog maximaal vermogen is een groot voordeel boven een USB-plugje inderdaad, de vormfactor & plug van die dingen zijn alleen wel compleet waardeloos... Ik heb volgens mij nog nooit zo'n 12V plug gezien die echt fatsoenlijk blijft zitten voor langere tijd.
ik vind de oplossing van die nieuwe 1250rt dan ook wel charmant... bakje voor telefoon, verbinden met dashboard en in het bakje zit een plug + draadloos laden... helaas kost de motor eromheen 31k....
Mijn oude tracer 900 (2016) heeft zo'n sigarettenaansteker plug en dat blijft drama... ik hoop alleen binnen 2 jaar die motor in te ruilen en een nieuwe te kopen (nieuw model nt1100 / 900 tracer gt ofzo) en dan dat er iets hebbelijks op zit..... Ben de houdertjes aan het stuur, niets kunnen zien omdat de zon er verkeerd op staat en het brakke opladen wel zat eigenlijk.

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:11
Japiooo schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:42:
[...]

En ik vond het bij mijn oude BMW R1150R al een gedoe haha.. (zitting + tank verwijderen)..

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:46

Destruction

(ex-)Automonteur

McKaamos schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:50:
[...]

Je ziet 'm idd vaker met dan zonder sjekkie rond rijden op z'n GS :P

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Tylen

Tylen

UTwizard schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:53:
[...]

Klopt inderdaad! Ik was ingedeeld in Groep 4 bij Jasper en dat ging lekker, als groep reden we een 2:30 en in de sessie vrij rijden was mijn snelste tijd een 2:25. Waar ik aan moet werken is meer vertrouwen hebben in de motor / grip waardoor ik al met meer snelheid de bocht in ga. Ik ben nu geneigd om soms teveel af te remmen voor langzamere bochten waardoor ik de bocht niet mooi "rond" kan rijden of (veel) te vroeg aan de binnenkant zit. Met name in de eerste sector tot en met de Strubben merkte ik dat, vanaf de Ruskenhoek is de baan wat vloeiender en dat ging wel heel lekker. Wel heb ik in de Ramshoek nog een keer de kerbstones aan de buitenkant mee moeten nemen wat wel even spannend was, maar met een kwestie van goed blijven kijken en rustig terugsturen was er eigenlijk niks aan de hand. Ik denk dat ik hem simpelweg iets te laat instuurde want de motor kwam niet op de lijn die ik eigenlijk in mijn hoofd had zitten.

Maar het was wel een super vette dag, ook onwijs veel vertrouwen in de motor erbij gekregen, zeker als de banden warm zijn kan een motor zo veel meer als je eigenlijk denkt. Hier komt zeker een vervolg op! :)

We waren overigens wel heel blij met onze tent en stoeltjes, het was zeker 's middags echt bloedheet.
Dit gaat je geld kosten hahaha. Volgende keer Assen er weer bij? Mooie baan he?

Ja vertrouwen winnen en dan steeds een beetje sneller. Komt vanzelf goed. 👍🏻👍🏻

• UTwizard
Tylen schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 13:18:
[...]

Dit gaat je geld kosten hahaha. Volgende keer Assen er weer bij? Mooie baan he?

Ja vertrouwen winnen en dan steeds een beetje sneller. Komt vanzelf goed. 👍🏻👍🏻
2TE heeft voor dit jaar helaas geen plekken meer vrij op Assen. Volgend jaar maar verder kijken of ik dan weer naar Assen of misschien naar Zandvoort kan. Maar groep 1 zal wel ruim onder de 2 minuten rijden op Assen denk ik? Dat duurt dus nog heeeeeel lang voordat ik -misschien- in jouw groep zou kunnen landen :+

Maar inderdaad een super gave baan, met name vanaf Ruskenhoek komt er een hele mooie flow in de baan. Manderveen vond ik nog wel lastig, die is volgens mij heel iets off-camber en knijpt ook iets naar binnen, daar vond ik het nog wel lastig om het juiste punt te vinden om in te sturen.

Ondertussen blijf ik ook wel gewoon verder gaan met mijn dagen op het Midland circuit met 2TE, daar ben ik nu een aantal keer geweest en dat doet ook zoveel met het vertrouwen in de motor en de rijvaardigheden :)

Mijn vriendin is 2 jaar terug begonnen met motorrijden en zij is ondertussen ook al een aantal keer met 2TE op Lelystad geweest met haar Monster 797. Leuk en ook indrukwekkend om te zien hoe snel zij zich ook dankzij die trainingen ontwikkeld :)

• Tylen

Tylen

UTwizard schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 13:57:
[...]

2TE heeft voor dit jaar helaas geen plekken meer vrij op Assen. Volgend jaar maar verder kijken of ik dan weer naar Assen of misschien naar Zandvoort kan. Maar groep 1 zal wel ruim onder de 2 minuten rijden op Assen denk ik? Dat duurt dus nog heeeeeel lang voordat ik -misschien- in jouw groep zou kunnen landen :+

Maar inderdaad een super gave baan, met name vanaf Ruskenhoek komt er een hele mooie flow in de baan. Manderveen vond ik nog wel lastig, die is volgens mij heel iets off-camber en knijpt ook iets naar binnen, daar vond ik het nog wel lastig om het juiste punt te vinden om in te sturen.

Ondertussen blijf ik ook wel gewoon verder gaan met mijn dagen op het Midland circuit met 2TE, daar ben ik nu een aantal keer geweest en dat doet ook zoveel met het vertrouwen in de motor en de rijvaardigheden :)

Mijn vriendin is 2 jaar terug begonnen met motorrijden en zij is ondertussen ook al een aantal keer met 2TE op Lelystad geweest met haar Monster 797. Leuk en ook indrukwekkend om te zien hoe snel zij zich ook dankzij die trainingen ontwikkeld :)
Nee groepje 1 zit meestal tussen 2:05 en 2:10. Hier uitslag van vorig jaar laatste sessie: https://resultscdn.getrac...20Circuittraining%205.pdf

Ik kon niet sneller anders werd het te asociaal. 😂

Gaaf met je vriendin samen. Mijn vrouw heeft ook haar rijbewijs maar heeft al 12 jaar niet gereden ofzo. Denk niet meer dat die ooit nog opstapt. Geniet ervan samen.

Mandeveen is rare bocht ja, maar wel een hele belangrijke voor een goeie rondetijd want vanaf daar neem je zoveel snelheid mee tot de gt.

• DrivinUCrazy
Lord_T schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:50:
[...]

ik vind de oplossing van die nieuwe 1250rt dan ook wel charmant... bakje voor telefoon, verbinden met dashboard en in het bakje zit een plug + draadloos laden... helaas kost de motor eromheen 31k....
Mijn oude tracer 900 (2016) heeft zo'n sigarettenaansteker plug en dat blijft drama... ik hoop alleen binnen 2 jaar die motor in te ruilen en een nieuwe te kopen (nieuw model nt1100 / 900 tracer gt ofzo) en dan dat er iets hebbelijks op zit..... Ben de houdertjes aan het stuur, niets kunnen zien omdat de zon er verkeerd op staat en het brakke opladen wel zat eigenlijk.
De Tracer 9 (GT) heeft standaard een uitsparing onder het dashboardje. Daarin past een USB lader van 2A, in combinatie met een rubber dop.
Werkt prima. Ivm levertijden heb ik hier een model van een Yamaha boot in gezet, en daar zelf de juiste stekker aan geknepen. Maar dat had in principe niet gehoeven.

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:51
Lord_T schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:50:
[...]

Enige nadeel is dat voor dat vakje je telefoon niet groter mag zijn dan formaatje S22 of een normale iPhone 13. Alles groter dan dat past niet meer :+

Gamertag: timmie271

• UTwizard
Tylen schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 14:07:
[...]

Nee groepje 1 zit meestal tussen 2:05 en 2:10. Hier uitslag van vorig jaar laatste sessie: https://resultscdn.getrac...20Circuittraining%205.pdf

Ik kon niet sneller anders werd het te asociaal. 😂

Gaaf met je vriendin samen. Mijn vrouw heeft ook haar rijbewijs maar heeft altijd 12 jaar niet gereden ofzo. Denk niet meer dat die ooit nog opstapt. Geniet ervan samen.

Mandeveen is rare bocht ja, maar wel een hele belangrijke voor een goeie rondetijd want vanaf daar neem je zoveel snelheid mee tot de gt.
Pfoe dat zijn wel kanontijden... en ik voelde mezelf al wel heel cool gisteren :P . Ik heb niet de illusie dat ik daar ooit ga komen maar dat is ook geen doel an sich. Leuke dag hebben, veel leren, goed luisteren naar de instructeurs en als betere rijder thuis komen, zo staan mijn vriendin en ik er allebei in. Niet gek laten maken, zo gebeuren ongelukken en gaan mensen boven hun kunnen rijden.

Mijn vriendin en ik zijn er samen ook wel heel veel mee bezig wat het ook wel erg leuk maakt. Mijn vriendin is ook niet iemand die alleen een kopje koffie wil halen met de motor, zij wil zelf de baan op om beter te worden, dingen uitproberen, etc. Het zou me niet verbazen als zij volgend jaar ook een dag op Assen gaat doen :)

• Tylen

Tylen

UTwizard schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 15:26:
[...]

Pfoe dat zijn wel kanontijden... en ik voelde mezelf al wel heel cool gisteren :P . Ik heb niet de illusie dat ik daar ooit ga komen maar dat is ook geen doel an sich. Leuke dag hebben, veel leren, goed luisteren naar de instructeurs en als betere rijder thuis komen, zo staan mijn vriendin en ik er allebei in. Niet gek laten maken, zo gebeuren ongelukken en gaan mensen boven hun kunnen rijden.

Mijn vriendin en ik zijn er samen ook wel heel veel mee bezig wat het ook wel erg leuk maakt. Mijn vriendin is ook niet iemand die alleen een kopje koffie wil halen met de motor, zij wil zelf de baan op om beter te worden, dingen uitproberen, etc. Het zou me niet verbazen als zij volgend jaar ook een dag op Assen gaat doen :)
Houden die vrouw, niet meer wegdoen haha. Tijden komen vanzelf. Heel naar huis is het belangrijkst.

• Lord_T
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 14:09:
[...]

De Tracer 9 (GT) heeft standaard een uitsparing onder het dashboardje. Daarin past een USB lader van 2A, in combinatie met een rubber dop.
Werkt prima. Ivm levertijden heb ik hier een model van een Yamaha boot in gezet, en daar zelf de juiste stekker aan geknepen. Maar dat had in principe niet gehoeven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5a7klI-uKnFmGCd9L0cL9jfZ1QA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lsTXrR5kwIakk40a4pYHPWOG.jpg?f=fotoalbum_large

Die ja, dat gebruik ik nu.... Maar de plug rammelt losser, laden gaat niet op de turbo stand en na verloop van tijd koop ik dan weer nieuwe plug + kabel wat ervoor zorgt dat die het dan weer tijdje redelijk doet.

• DrivinUCrazy
Die bedoel ik dus niet. Ik bedoel artikelnummer b4t-h6600-00-00 (of varianten hierop met de juiste plug and play connector), die je met behulp van dop b4t-h7253-00-00 monteert.

De lader is af en aan bestelbaar; ik heb de 'verkeerde' besteld en zelf gewoon op de juiste lengte de juiste stekker er aan gezet.

Afbeeldingslocatie: https://www.kfm-motorraeder.de/webimg/yamaha/yamaha_B4TH66000000.jpg
Afbeeldingslocatie: https://th.bing.com/th/id/OIP.JrJliBU-S7SZ3SNIxDUATQAAAA?pid=ImgDet&rs=1

• Lord_T
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 16:57:
Die bedoel ik dus niet. Ik bedoel artikelnummer b4t-h6600-00-00 (of varianten hierop met de juiste plug and play connector), die je met behulp van dop b4t-h7253-00-00 monteert.

De lader is af en aan bestelbaar; ik heb de 'verkeerde' besteld en zelf gewoon op de juiste lengte de juiste stekker er aan gezet.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Is kijken of de yamaha dealer die dingen kan bestellen en kan aansluiten... wellicht dat dat 1 ergenis weghaalt ;)

heb je toevallig een foto hoe het er bij jou uitziet trouwens?

[ Voor 3% gewijzigd door Lord_T op 19-07-2022 18:23 ]

• DrivinUCrazy
Nee, niet bij de hand. Anders had ik die er inderdaad wel bij gezet. Ik zal komend weekend er aan proberen te denken om een foto te maken. :)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Afgelopen zaterdag nog even een van de laatste VRO Bochten meegepakt op circuit Lelystad. Was een mooie dag. Niet te warm. Het stuk snelweg erheen blijft verschrikkelijk natuurlijk, maar gelukkig lekker veel gereden. Bijna 500km gemaakt, inclusief de reis. Moest toch even tanken tussendoor.

Gelukkig zat ik in de snelste groep met een stel ducati's. Konden we tenminste een beetje doorrijden. Overigens wel schitterend wat voor antwoorden er langs komen op de vraag 'hoe omschrijf je je rijstijl?' :+
Zaten ook maar zeven man bij ons in de groep. Waar er uiteindelijk nog een paar afvielen zelfs. Een heel contrast met de andere groepen die twee a drie keer zo groot waren.

Had de circuit VROs allemaal al een keer gedaan, maar wilde vooral mijn motor een beetje leren kennen. Das aardig gelukt denk ik. Vooral het vol remmen in de bocht met ABS was even wennen. En voor de rest natuurlijk vooral lekker rondjes gedraaid. Blijft een leuk circuit vind ik.

Heb wel nieuwe schoenen nodig, want zeker in de ochtend kon m'n zithouding nog wel een stuk beter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uODwyP1gqoU6T0UcYDbFZvBnkEM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tlhV2McwpPnubDgmdk5Fn6xA.jpg?f=fotoalbum_large

Grappige is wel dat het op een racer niet perse makkelijker snel rijden is. Er vielen wat gaten af en toe :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/easst4q_uEXB7Jnsk5FcFDW98OQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JmeMPKpLV54BrjXjrEhrFGP9.jpg?f=fotoalbum_large

Die instructeur kon het wel overigens op dat ding. Viel ook rechtdoor weinig tegen te beginnen.

[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 19-07-2022 21:18 ]

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-11 15:55
Ik zat van de week ook te kijken om die VRO Bochten te gaan doen. Gewoon om meer ervaring op te doen. Limieten van de motor kennen en kennis hoe je uit lastige situaties moet komen.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

nldls schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 07:47:
Ik zat van de week ook te kijken om die VRO Bochten te gaan doen. Gewoon om meer ervaring op te doen. Limieten van de motor kennen en kennis hoe je uit lastige situaties moet komen.
Dan moet je opschieten, aanstaande zaterdag is voorlopig de laatste ;)
Circuit wordt hierna niet meer verhuurd aan derden. Waarschijnlijk wordt Assen de uitwijk maar dat vind ik wel heel erg ver voor een geintje.

Overigens zou ik altijd eerst een VRO Expert doen.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:29

steveman

Comfortabel ten onder

En dan denk je "Assen?! Gaaaf!" Maar dan kom je bedrogen uit, want dan pakken ze hoogstwaarschijnlijk het junior circuit.

Wel erg jammer dat het nu dan echt afgelopen is.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Umamiplayer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21-11-2022
Inmiddels al een tijd lang professionele lurker op dit topic na het behalen van mijn rijbewijs. Toen een tijdje in Nederland gereden op een Z750, erg leuk ding en zelfs voor dagelijks rijden prima te doen. Wel wat minder praktisch als het aankomt op lange tours. Een jaar geleden in Zweden deze Yamaha XJ900S uit 2004 gekocht, kan dit iedereen aanraden en zeker beginners aangezien het redelijk onderhoudsvrij is. Ook kun je erg makkelijk klein onderhoud zelf doen. Vorig jaar al de nodige km gereden naar Nederland toe, en dit jaar weer een stukje verder en op het moment in de buurt van Schwarzwald. Aangezien de topic start wel wat internationaler kan, mag er bij mij Zweden: Linköping (of Östergötland) bij.
@lolgast

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l4okjRiZKojByXuM_h5euzIjP5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LvZLqCQdnvf9kwtYruqaMbQK.jpg?f=fotoalbum_large

• nldls
De div 900 was mijn eerste motor. Fijn vermogen leuk om te rijden. Vond alleen de voor vering (op de mijne) erg slap en de versnelling erg gevoelloos..

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

steveman schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 09:40:
En dan denk je "Assen?! Gaaaf!" Maar dan kom je bedrogen uit, want dan pakken ze hoogstwaarschijnlijk het junior circuit.

Wel erg jammer dat het nu dan echt afgelopen is.
Voor dit soort cursussen heb je meer aan een korter circuit met veel bochten. Het TT circuit is daar niet echt geschikt voor. En zoals gezegd. Ruim een uur verder rijden.

@Umamiplayer zelf op een div600 begonnen. Dingen zijn ook aardig in prijs gestegen zeg!

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 20-07-2022 10:12 ]

• Jolke
  • Laatst online: 21-11 12:37
@ToolkiT deze had je hier ook wel mogen posten. :P

ToolkiT in "Het grote grappige plaatjes topic Editie 2022!"

Discussie over USB lader op het dashboard: staat de plug altijd op spannig, of schakelt deze met je sleutel?

[ Voor 29% gewijzigd door Jolke op 20-07-2022 10:15 ]

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:29

steveman

Comfortabel ten onder

MikeyMan schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:11:
[...]

Voor dit soort cursussen heb je meer aan een korter circuit met veel bochten. Het TT circuit is daar niet echt geschikt voor. En zoals gezegd. Ruim een uur verder rijden.

@Umamiplayer zelf op een div600 begonnen. Dingen zijn ook aardig in prijs gestegen zeg!
Ja, het grote circuit is totaal ongeschikt voor zo'n instructie, maar dat kleine oogt me net te krap voor alles eigenlijk. Een soort veredelde kartbaan.

En dan mis je ook nog:

hoogteverschil, tactische blinde bochten dmv hegjes, gesimuleerde dijkweggetjes, 30 graden verkanting slalom, gelegenheid om de boel 15cm onder water te zetten.

En die speeltuin met de wip (waar zoveel schade mee werd gereden dat ze die niet meer gebruikten?) stoeprandslalom, en zo'n verhoogd paadje.

Gewoon eeuwig zonde dat je een politiepet op moet zetten om er te mogen komen straks :+ Ben ook benieuwd of je het in de statistieken van bekeuringen terug kunt gaan zien, dat er zo'n grote uitlaatklep verdwenen is.

En of het verder rijden is hangt maar net af van je vertrekpunt ;) Toen HJ motoren daar nog dagen organiseerde merkten veel mensen op dat Assen toch echt ff dichterbij was :+

[ Voor 7% gewijzigd door steveman op 20-07-2022 10:23 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Voor wie een Quadlock wil, maar tegen de prijs aan hikt (wie niet?), deze mannen hebben de 'Cheap Lock' getest tegenover een Quadlock. $12 vs $96 :+
Cheap Lock is dus een soort AliExpress rip-off van de Quad Lock. De resultaten zijn interessant:

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Paar jaar geleden heb ik op Venray gereden. Dat was best een kleine baan maar voor mij (en mijn motor) eigenlijk prima. Vond ik ook veel leuker dan Zandvoort, daar had ik met mijn non-existente skills en lichte motor eigenlijk weinig te zoeken.

Afbeeldingslocatie: https://motorcircuittraining.nl/wp-content/uploads/2019/12/RWV_Circuit-luchtfoto-nieuw-2048x1537.jpg

Zat ik ook aan te denken maar wou niet crossposten..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• DrivinUCrazy
Jolke schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:13:
Discussie over USB lader op het dashboard: staat de plug altijd op spannig, of schakelt deze met je sleutel?
Deze zit (bij mij) op de standaard aanwezige accessoireaansluiting en is daarmee automatisch geschakeld via het contact. Wat soms juist onhandig is, want dan wil ik de intercom in een pauze even bijladen, maar dat gaat dan juist niet. Kun je nog met een powerbank klooien.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Die van mij is af fabriek niet geschakeld. Heeft tevens als voordeel dat de acculader er ook in geprikt kan.

• Bommes
  • Laatst online: 22:53
Op mijn Guzzi zit een USB aansluiting op het dashbord, voldoende amp om tijdens navigeren in vole zon de batterij van de telefoon op te laden (Iphone of Samsung S10).
Ook hier gaat de spanning vanaf als het contact uitgaat.
De Tomtom zit op een contact geschakelde plus onder het zadel aangesloten.

Op de Vespa heb ik één 12volt plug in het dashbord kastje die is niet geschakeld, kan dus ook de druppel lader in.
Eentje buiten op de kap bereikbaar die is wel geschakeld en op het stuur nog twee 12volt aansluitingen, 1tje voor de tomtom en eentje voor de USB lader die in mijn imitatie X-grip houder zit gebouwd.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 21:12:
Afgelopen zaterdag nog even een van de laatste VRO Bochten meegepakt op circuit Lelystad. Was een mooie dag. Niet te warm. Het stuk snelweg erheen blijft verschrikkelijk natuurlijk, maar gelukkig lekker veel gereden. Bijna 500km gemaakt, inclusief de reis. Moest toch even tanken tussendoor.
:w Ha, daar was ik zaterdag ook bij, zat in groep 1, maar dat ging bij vlagen ook nog wel lekker, voornamelijk afhankelijk van wie er achter de instructeur reed. Jullie groep ging inderdaad wel flink harder dan de rest (y). Totaal een 420km gereden, waarvan 155km op 't circuit.

Mij viel het zeker niet tegen hoe ik op een adventure nog kon meekomen tussen de nakeds & sport-motoren.
Afbeeldingslocatie: https://snailmedia.nl/wp-content/uploads/2022/07/22LS15-9270.jpg

Erg leuke dag weer, jammer dat het circuit dicht gaat voor dit soort trainingsdagen :(

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SlinkingAnt schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 12:33:
[...]

:w Ha, daar was ik zaterdag ook bij, zat in groep 1, maar dat ging bij vlagen ook nog wel lekker, voornamelijk afhankelijk van wie er achter de instructeur reed. Jullie groep ging inderdaad wel flink harder dan de rest (y). Totaal een 420km gereden, waarvan 155km op 't circuit.

Mij viel het zeker niet tegen hoe ik op een adventure nog kon meekomen tussen de nakeds & sport-motoren.
[Afbeelding]

Erg leuke dag weer, jammer dat het circuit dicht gaat voor dit soort trainingsdagen :(
Haha nice! Dan heb ik je wel gezien ja.
Heb het niet precies bijgehouden, zal de Garmin ff uitlezen, maar gok op 210-240km op het circuit.

Voor normale mensen is het m.i. veel makkelijker om hard te gaan met een hogere motor dan met een racer. Zeker op de openbare weg met bulten en kuilen ben je sowieso sneller.

Zaten wel een stel uien tussen overigens zeg. 'bij wisselen twee opzij en de rest ervoorbij' was voor velen te moeilijk. :X

Edit: 232 was het op het circuit. Met een tankbeurt in de lunchpauze erbij.

[ Voor 18% gewijzigd door MikeyMan op 20-07-2022 13:22 ]

• nldls
MikeyMan schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 08:01:
[...]

Dan moet je opschieten, aanstaande zaterdag is voorlopig de laatste ;)
Circuit wordt hierna niet meer verhuurd aan derden. Waarschijnlijk wordt Assen de uitwijk maar dat vind ik wel heel erg ver voor een geintje.

Overigens zou ik altijd eerst een VRO Expert doen.
ik zie het nu ook ja. Hoeveel mensen kunnen er maximaal inschrijven dan? Ik zie dat er nu nog 8 plekken over zijn. Heb ook weinig zin om het aller drukste weekend te pakken. Dan is het jammer maar helaas. Als blijkt dat er max 25 man oid in kan schrijven is het de moeite nog wel waard om te doen. Woon zelf lekker dichtbij dus qua reistijd ideaal.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

MikeyMan schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 12:14:
Die van mij is af fabriek niet geschakeld. Heeft tevens als voordeel dat de acculader er ook in geprikt kan.
Dat is zeker handig. Nog handiger is wél geschakeld, maar ook beschikbaar voor de lader. Mijn BMWs hebben dat, heb je dan wel een canbus lader voor nodig.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

nldls schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 13:55:
[...]

ik zie het nu ook ja. Hoeveel mensen kunnen er maximaal inschrijven dan? Ik zie dat er nu nog 8 plekken over zijn. Heb ook weinig zin om het aller drukste weekend te pakken. Dan is het jammer maar helaas. Als blijkt dat er max 25 man oid in kan schrijven is het de moeite nog wel waard om te doen. Woon zelf lekker dichtbij dus qua reistijd ideaal.
Het is altijd vol. Nu niet meer dan anders.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

noes schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 13:57:
[...]
Dat is zeker handig. Nog handiger is wél geschakeld, maar ook beschikbaar voor de lader. Mijn BMWs hebben dat, heb je dan wel een canbus lader voor nodig.
Nog makkelijker is gewoon een draadje aan je accu verbinden met zo'n connector die op je lader past. Ben even te lui om het op te zoeken. Maar zo heb je helemaal geen CANBUS lader nodig.

Pagina: 1 ... 418 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.