Thanks voor de antwoorden! Ik heb het tweede pakket van theorie-leren.nl genomen. Was blijkbaar ook wat ik had genomen voor mijn autotheorie
Over een kleine twee weken mijn theorie-examen.
Goed dat je het navraagt bij de dealer. Hoe meer signalen zij krijgen, hoe groter de kans dat de productie wel door gaat.FNale schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:55:
[...]
Jammer dat het zo onduidelijk is ik had het ook aan de dealer gevraagd.
Vorige week mijn Speed triple 1200 RS ontvangen en volg TE-1 vanaf het begin al.
Het zou over een paar jaar een mooie opvolger kunnen zijn.
Hoewel ik snap dat elektrische motoren wat achterlopen op elektrische auto's, vind ik het wel vreemd dat er zo weinig ontwikkeling is. Vanaf 2035 mogen er geen ICE auto's nieuw verkocht worden. Dat zal voor motoren niet heel veel later worden, gok ik zo...
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Ach...we kunnen nog wel even vooruit. Je kunt nog tot december 2034 een nieuwe kopen (als het ook voor motorfietsen geldt) dus voor mij in ieder geval nog lang genoeg voordat ik echt te oud wordt om te rijden. Maar ik denk dat je binnen 10 jaar vast wel een goede electrische motorfiets kunt verwachten. De ontwikkelingen gaan misschien wat langzamer dan met auto's, maar dat heeft voornamelijk te maken met de grootte van de markt en het feit dat je op een motor gewoon wat minder accu's kwijt kunt. Maar zodra er betere/kleinere accu's en kleinere motoren komen, staat niets in de weg van een succesvolle elektrieke motorfiets.antonboonstra schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:03:
[...]
Vanaf 2035 mogen er geen ICE auto's nieuw verkocht worden. Dat zal voor motoren niet heel veel later worden, gok ik zo...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Tegen dan zouden de eerste en wellicht al 2e / 3e generatie van solid state lithium batterijen er moeten zijn met hogere energiedichtheden. Die gaan zeker de mogelijkheid op meer elektrische motorfietsen verhogenmphilipp schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:17:
[...]
Ach...we kunnen nog wel even vooruit. Je kunt nog tot december 2034 een nieuwe kopen (als het ook voor motorfietsen geldt) dus voor mij in ieder geval nog lang genoeg voordat ik echt te oud wordt om te rijden. Maar ik denk dat je binnen 10 jaar vast wel een goede electrische motorfiets kunt verwachten. De ontwikkelingen gaan misschien wat langzamer dan met auto's, maar dat heeft voornamelijk te maken met de grootte van de markt en het feit dat je op een motor gewoon wat minder accu's kwijt kunt. Maar zodra er betere/kleinere accu's en kleinere motoren komen, staat niets in de weg van een succesvolle elektrieke motorfiets.
Geweldig! Welke camera gebruik je? Schijnt vaak onscherp en blokkerig beeld te geven, en soms ook fraai en scherp ...theredone51 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:29:
[...]
Die komt bekend voor, gisteren over geweest:
[Afbeelding]
Prachtig uitzicht 😅
De volledige rit:
YouTube: 500EC 2022/11 - Campodolcino (IT) / Brienz (CH)
We zijn ondertussen al 12 dagen onderweg, dus er is nog veel meer:
YouTube: YouTube
Ik gebruik zelf de SENA 10C EVO.
Ik heb helaas niet meegereden, maar heb 't wel gefilmd:s006110 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 22:29:
Zijn er hier ook nog mensen die toevallig mee hebben gereden met de Mooiste Dag rit in Kampen? Ik was een van de (250) gelukkigen die mee mocht rijden met dit waanzinnig gave evenement
/f/image/nygLdGrlFfxcqQpXkTW0IuPm.png?f=fotoalbum_large)
YouTube: DE MOOISTE DAG 2 JULI 2022
[ Voor 28% gewijzigd door dirkhimself op 13-07-2022 12:12 ]
Ik gebruik gewoon een oude GoPro Hero 3+, dat ding kan in 1080P filmen op 30FPS en dat is meer dan voldoende me dunkt. Onderweg bewerk / maak ik de video's met de GoPro Quik app en dat gaat een stuk sneller / beter als je video geen 4K isdirkhimself schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:55:
[...]
Geweldig! Welke camera gebruik je? Schijnt vaak onscherp en blokkerig beeld te geven, en soms ook fraai en scherp ...
Ik gebruik zelf de SENA 10C EVO.
Iemand nog interesse in een gratis Anakee Adventure band 120/70 B19 met ong. 6000Km? Ik heb net als Cyntax ook laatst een lekke achterband gehad, en omdat ik een ander type wil gaat de voorband er ook af, maar die is eigenlijk nog gewoon prima, zonde om weg te gooien.
🇺🇦
@DrivinUCrazy is die weekend afsluiting voor motoren nou nog van kracht in Zuid-Limburg op de Epenerbaan?
Ik kan op Google vinden dat de piloot vorig jaar was en dat die niet succesvol was. Maar een artikel achter de paywall van een of andere lokale krant heeft het over een nieuwe afsluiting.
Ik kan op Google vinden dat de piloot vorig jaar was en dat die niet succesvol was. Maar een artikel achter de paywall van een of andere lokale krant heeft het over een nieuwe afsluiting.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Niet dat ik weet.
Maar ik woon niet meer in die buurt, en ook voor familiebezoek blijf ik daar nog een stukje vandaan.
Toen ik er een aantal weken geleden was, was er in ieder geval nog niks aan de hand. Toen ben ik ook vanaf Euverem via Beutenaken (daar was ook zo'n pilot), Slenaken, Epen, Camerig naar Vaals gereden. Via de Epenerbaan. Redelijk wat wielrenners, maar geen afsluitingen.
Ik kan ook geen lokale bronnen vinden die het over een vernieuwde afsluiting hebben, alleen oude berichten.
Maar ik woon niet meer in die buurt, en ook voor familiebezoek blijf ik daar nog een stukje vandaan.
Toen ik er een aantal weken geleden was, was er in ieder geval nog niks aan de hand. Toen ben ik ook vanaf Euverem via Beutenaken (daar was ook zo'n pilot), Slenaken, Epen, Camerig naar Vaals gereden. Via de Epenerbaan. Redelijk wat wielrenners, maar geen afsluitingen.
Ik kan ook geen lokale bronnen vinden die het over een vernieuwde afsluiting hebben, alleen oude berichten.
[ Voor 12% gewijzigd door DrivinUCrazy op 13-07-2022 23:07 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Thanks man, ik kon ook al niets vinden.
Ga volgende week zaterdag met mijn broer en rondje op de motor rijden.
Hij kwam met het idee om de Mergellandroute te rijden.
Heb die wel al vaker gereden maar dat is al weer lang geleden een herinnerde mij iets over wat afsluitingen.
Ik ga trouwens liever iets rijden wat wat minder druk is naar goed, heb nog ruim een week in eventueel een andere route in elkaar te draaien.
Heb die wel al vaker gereden maar dat is al weer lang geleden een herinnerde mij iets over wat afsluitingen.
Ik ga trouwens liever iets rijden wat wat minder druk is naar goed, heb nog ruim een week in eventueel een andere route in elkaar te draaien.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Voor wat het waard is, ik was vorig jaar Augustus met mijn vriendin een weekendje in Zuid-Limburg en toen hebben we 's avonds hier een ijsje gehaald: https://www.google.com/ma...!3d50.7729467!4d5.9226194
Daar stond toen met een bord wel aangegeven dat de Epenerbaan niet toegankelijk was voor motoren.
Daar stond toen met een bord wel aangegeven dat de Epenerbaan niet toegankelijk was voor motoren.
Rondje Belgische Kempen niets voor jou?Bommes schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:10:

https://www.motortreffens...t%20vzw%202%20Nowhere.GPX
Hier een prijs gekregen van 375.phYzar schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:18:
[...]
De prijsopgaaf die ik kreeg (feb 2021) voor de module+inbouw was 350 euro. Ik kan de factuur zo gauw ff niet vinden, alleen de betaling. Ik heb het gecombineerd met een jaarlijkse beurt + ophalen/terugbrengen motor waardoor ik totaal 575 kwijt was. (Roké Motors Mijdrecht)
Hmm, flinke prijs voor het kunnen scrollen door Spotify 😅
De (zuid-)limburgse motorrijders die ik ken, inclusief ik zelf, mijden de Mergellandroute in het weekend als de pest. Dat heeft een reden.Bommes schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:10:
Thanks man, ik kon ook al niets vinden.
Op een doordeweekse avond gaat het nog wel.
Wingbergerhoeve, Camerig.UTwizard schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:13:
Voor wat het waard is, ik was vorig jaar Augustus met mijn vriendin een weekendje in Zuid-Limburg en toen hebben we 's avonds hier een ijsje gehaald: https://www.google.com/ma...!3d50.7729467!4d5.9226194
Die afsluiting is precies de pilot waar Bommes het over had. Met name ingegeven door een wethouder die zieltjes wilde winnen en die een hekel heeft aan motorrijders.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ergens deze maand wil ik een lang weekend gaan rijden. Het doel is om naar Stuttgart te gaan om de Mercedes en Porsche musea te bezoeken, al is dat ook maar een slap excuus om te gaan rijden.
Momenteel is het plan om over de snelweg tot de duitse grens te rijden en dan met tomtom op bochtige route door te rijden naar Stuttgart. Als iemand hier nou een mooie route heeft aan deze route of zegt "als je door deze stad navigeert krijg je mooiere wegen" dan hoor ik het graag. Ook moet ik nog overnachtingen regelen, wil een tentje mee en eventueel een nachtje in een AirBnB ofzo.
Tips om dingen te bezoeken onderweg zijn ook welkom(interesses in techniek en WO2).
Momenteel is het plan om over de snelweg tot de duitse grens te rijden en dan met tomtom op bochtige route door te rijden naar Stuttgart. Als iemand hier nou een mooie route heeft aan deze route of zegt "als je door deze stad navigeert krijg je mooiere wegen" dan hoor ik het graag. Ook moet ik nog overnachtingen regelen, wil een tentje mee en eventueel een nachtje in een AirBnB ofzo.
Tips om dingen te bezoeken onderweg zijn ook welkom(interesses in techniek en WO2).
[ Voor 8% gewijzigd door erik23 op 14-07-2022 09:54 ]
Op mydrive.tomtom.com kun je alvast de "scenic segments" aanzetten in de instellingen. Zeker in Duitsland krijg je dan tal van mooie segmenten te zien op de kaart. Die kun je gebruiken om je eigen route overheen te plannen.erik23 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:53:
Ergens deze maand wil ik een lang weekend gaan rijden. Het doel is om naar Stuttgart te gaan om de Mercedes en Porsche musea te bezoeken, al is dat ook maar een slap excuus om te gaan rijden.
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
In het verlengde van de discussie over gesloten wegen in Limburg (en elders in Nederland), las ik gisteren dit:
https://www.advrider.com/...closures-for-motorcycles/
Ook in Duitsland kennelijk een grote lobby om het leven van motorrijders moeilijker te maken. Enerzijds door wegen af te sluiten voor motorrijders en anderzijds door (bizarre) snelheidslimieten op te leggen voor motorrijders.
Dit lijkt het begin van een trend te zijn waarmee motorrijden als hobby tegengewerkt wordt en op termijn wellicht bijna niet meer mogelijk is.

Ook in Duitsland kennelijk een grote lobby om het leven van motorrijders moeilijker te maken. Enerzijds door wegen af te sluiten voor motorrijders en anderzijds door (bizarre) snelheidslimieten op te leggen voor motorrijders.
Dit lijkt het begin van een trend te zijn waarmee motorrijden als hobby tegengewerkt wordt en op termijn wellicht bijna niet meer mogelijk is.

According to Motorcycles News, certain roads in Germany have different speed limits depending on the type of vehicle. In the case of Highway 3196 between Steinau and Marjoß, the speed limit for cars is 100 km/h (62 mph). However, the speed limit is 60 km/h (~37 mph) if you are a motorcyclist.
You have to ask yourself why the government thinks that limiting motorcycles to a speed limit that is more than 40 km/h (~27 mph) slower than cars is safe for motorcyclists?
Dan ga je toch mooi met een groep daar 60 rijden achter elkaar, elke auto rijder is meteen anti snelheidsverschil.
Als de "slang" lang genoeg is dan is inhalen ook geen optie meer
Als de "slang" lang genoeg is dan is inhalen ook geen optie meer
Holy shit, dat verschil in maximum snelheid motor vs auto slaat echt nergens op. Als je je daaraan houden gaat weet je zeker dat iedereen je in wil halen, met gevaarlijke situaties als gevolg. Sowieso wordt de wirwar van borden er ook niet duidelijker op.Requiem19 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 10:53:
In het verlengde van de discussie over gesloten wegen in Limburg (en elders in Nederland), las ik gisteren dit:
[Afbeelding]
[...]
Tot slot denk ik dat zelfs een instap A2 motorfiets al betere remmen en wegligging heeft dan een Kia Pittige Frituursnack of Renault Twingo.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Laatst op motor forum in het tracer topic kwam dit ook ter sprake. Voor velen een verrassing. Maar zo nieuw is dit toch niet?
De B256 (?) Omlaag naar Cochem is er ook zo een. 100 voor auto's, 70 voor motoren.
Dat ik het schandalig vind is wat anders, maar ik kan niet zeggen dat ik er nog door verrast word.
Het nieuwe er aan is dat ze nu actief gaan controleren.
De B256 (?) Omlaag naar Cochem is er ook zo een. 100 voor auto's, 70 voor motoren.
Dat ik het schandalig vind is wat anders, maar ik kan niet zeggen dat ik er nog door verrast word.
Ik kom niet ieder jaar in Cochem. De laatste keer dat ik in die buurt was, was in 2017 denk ik en toen was het voglens mij nog niet zo?DrivinUCrazy schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:02:
Laatst op motor forum in het tracer topic kwam dit ook ter sprake. Voor velen een verrassing. Maar zo nieuw is dit toch niet?
Daarnaast begint het er nu op te lijken dat dit soort praktijken niet incidenteel zijn, maar dat lokale overheden dit als standaard gebruik gaan zien op veel wegen.
In Nederland is die trend ook vrij duidelijk aan de gang, maar voor mij was het nieuw dat in Duitsland deze trend ook aan de gang is...
Roept voor mij wel vragen op over de houdbaarheid van onze hobby.
Ik ben gewoon voor meer zandwegen in EU! scheelt asfalt en dus stikstof en met 70 over het zand is prima.
Die snelheidsbeperkingen voor motoren blijf ik bizar vinden... Levensgevaarlijk als auto's je met 40kph snelheidsverschil gaan zitten opduwen
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Je kunt ook gewoon niet meer naar Duitsland gaan. Luxemburg is ook dichtbij.
Dat is blijkbaar wat ze willen, dus geef ze dat maar. Er komt vanzelf protest van de toeristenindustrie...
Dat is blijkbaar wat ze willen, dus geef ze dat maar. Er komt vanzelf protest van de toeristenindustrie...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Uit dit soort regelgeving kun je de conclusie trekken dat de Duitse overheid graag zou zien dat meer motorrijders doodgereden worden.DrivinUCrazy schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:02:
Je kunt toch geen enkele andere smoes verzinnen voor dit soort debiele wetgeverij
Eens met @mphilipp overigens, dan maar niet meer naar Duitsland. Het is zoiets als dat men EV's goedkoper danwel gratis wil laten parkeren, dat zeer waarschijnlijk op te hoesten door niet-EV rijders. Prima, dan parkeer ik mijn auto toch niet meer in de stad?
[ Voor 21% gewijzigd door Destruction op 14-07-2022 11:35 ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Bizar inderdaad.. maar ik denk dat dit wel eens zou kunnen kloppen;Requiem19 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 10:53:
[Afbeelding]
[...]
/f/image/0XETfnFhWjTZR7faSCg1PLw3.png?f=fotoalbum_large)
Maak dan wetgeving dat alleen motoren met b.v. dB goedkeuring sticker A (soort van milieuzone iets dus) op bepaalde plekken mogen rijden. Ook niet ideaal maar in ieder geval niet levensgevaarlijk…
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Jep. Ik kom dan ook maar zeer sporadig in Valkenburg a/d Moezel* Cochem.mphilipp schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:27:
Het wordt zo overlopen door toeristen dat de locals er zo veel mogelijk wegblijven. Dat is dan ook geen compliment wat mij betreft.
Tsja...verkeersveiligheid is makkelijk te toetsen aan de hand van de ongevallenstatistieken. Maar beide kan waar zijn. Ongevallen én herrie. Dat is in Nederland ook de grootste issue. En zoals ik al eerder betoogd heb, hebben we dat compleet aan onszelf te danken. En al die zogenaamde belangen/lobbygroepen die alleen maar voor de populaire onderwerpen onder de motorrijders bezig zijn. Want iets roepen als dat motorrijders niet zo aso moeten doen met de herrie is niet populair. Dan had de MAG al 20 jaar geleden opgeheven geweest. Maar nu maken ze zich er ineens druk om. Helaas is het denk ik te laat en is de beweging die nu gemaakt wordt onomkeerbaar. Want het treft slechts een kleine groep kiezers, dus geen enkele politicus gaat zijn nek uitsteken om de wegen weer open te krijgen.Thalaron schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:56:
Maak dan wetgeving dat alleen motoren met b.v. dB goedkeuring sticker A (soort van milieuzone iets dus) op bepaalde plekken mogen rijden. Ook niet ideaal maar in ieder geval niet levensgevaarlijk…
En wat veiligheid betreft denk ik dat veel mensen lekker een weekendje naar Duitsland gaan om zich eens lekker uit te leven op de slingerweggetjes. En een hoop jongens willen dan lekker stoer doen, en laten zien dat zij net als Quartararo lekker plat door die bochten kunnen.
We kunnen het niet leuk vinden, maar er zit denk ik wel wat in de kritiek en de redenen om die wegen af te sluiten, dan wel de snelheden te verlagen. Bovendien raakt het de politici zelf niet, en het is wederom een klein deel van de kiezers. Dus gaan groot politiek risico.
Hoog tijd dat er bruikbare elektrische motorfietsen komen, dan is het geluidsoverlastargument tenminste van tafel.
En deze hoek van Europa is ondertussen veel te druk geworden
Het lijstje van plekken die ik mijd in de weekenden begint ondertussen langer te worden dan de plekken waar het nog wel leuk motorrijden is.
En deze hoek van Europa is ondertussen veel te druk geworden
Nog sterker, degenen die het raakt zijn met name de buitenstaanders. Die lokale politicus wordt dus door een aanzienlijk deel van de locals op handen gedragen.mphilipp schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:06:
... Want het treft slechts een kleine groep kiezers, dus geen enkele politicus gaat zijn nek uitsteken om de wegen weer open te krijgen....
Eens....We kunnen het niet leuk vinden, maar er zit denk ik wel wat in de kritiek en de redenen om die wegen af te sluiten, dan wel de snelheden te verlagen. Bovendien raakt het de politici zelf niet, en het is wederom een klein deel van de kiezers. Dus gaan groot politiek risico.
Voor degenen die alsnog verrast worden mbt de afsluitingen; hier heb je een redelijk accuraat overzichtje van de "Streckensperrungen": https://bvdm.de/aktuelles...ungen/streckensperrungen/
[ Voor 12% gewijzigd door DrivinUCrazy op 14-07-2022 12:11 ]
Logisch. Hier in Rotterdam Zuid hebben we enorm veel overlast van auto's die door de stad scheuren. Het lawaai dat ze maken doet niet onder voor een motor zonder db-killer. Sterker nog, het gaat er overheen. Laat in de avond en 's-nachts hoor je ze scheuren, net een (oude) F1 wagen. Ze doen blijkbaar wedstrijdjes op Katendrecht, op dat lange stuk richting Hotel New York. De mensen die daar wonen worden er helemaal gek van. Ik zit op 20 hoog, maar het is net alsof ze door mijn woonkamer rijden.DrivinUCrazy schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:09:
[...]
Nog sterker, degenen die het raakt zijn met name de buitenstaanders. Die lokale politicus wordt dus door een aanzienlijk deel van de locals op handen gedragen.
De polticus die hén weg krijgt, ga ik ook op handen dragen
"Je mag ook helemaal niets meer"mphilipp schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:22:
[...]
Logisch. Hier in Rotterdam Zuid hebben we enorm veel overlast van auto's die door de stad scheuren. Het lawaai dat ze maken doet niet onder voor een motor zonder db-killer. Sterker nog, het gaat er overheen. Laat in de avond en 's-nachts hoor je ze scheuren, net een (oude) F1 wagen. Ze doen blijkbaar wedstrijdjes op Katendrecht, op dat lange stuk richting Hotel New York. De mensen die daar wonen worden er helemaal gek van. Ik zit op 20 hoog, maar het is net alsof ze door mijn woonkamer rijden.
De polticus die hén weg krijgt, ga ik ook op handen dragen
"Mijn hobby wordt onmogelijk gemaakt"
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Tsja… helaas is het aanpakken van de overlast gevers altijd een brug te ver dus dan pak je alles en iedereen maar aan.
Ik hou helemaal niet van luide pijpen etc. Ik heb ook nog nooit een bekeuring gehad sinds ik mijn A rijbewijs heb.
Ja.. soms voel ik mij het spreekwoordelijke “oud wijf” maar in ieder geval kan men mij niet als asociaal bestempelen
Ik hou helemaal niet van luide pijpen etc. Ik heb ook nog nooit een bekeuring gehad sinds ik mijn A rijbewijs heb.
Ja.. soms voel ik mij het spreekwoordelijke “oud wijf” maar in ieder geval kan men mij niet als asociaal bestempelen
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Verwijderd
Na 2 maanden op de Iron te rijden (500km+-
) gaat de Harley uiteindelijk toch weer weg.
Ik kwam namelijk tegen een mooie FXDX die toevallig in mijn dorp staat. Nou is dat toevallig 1 van mijn favoriete motoren, samen met de Low Rider S en heb ik toch besloten mijn Iron in te ruilen.
Dus, van een S1000R uit 2017 naar een Iron uit 2011 om vervolgens een fxdx te kopen uit 2000
Niet veel mensen snappen het, maar ach. Ik ben er blij mee!
Ik kwam namelijk tegen een mooie FXDX die toevallig in mijn dorp staat. Nou is dat toevallig 1 van mijn favoriete motoren, samen met de Low Rider S en heb ik toch besloten mijn Iron in te ruilen.
Dus, van een S1000R uit 2017 naar een Iron uit 2011 om vervolgens een fxdx te kopen uit 2000
Gefeliciteerd!!Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:36:
Dus, van een S1000R uit 2017 naar een Iron uit 2011 om vervolgens een fxdx te kopen uit 2000![]()
[Afbeelding]
En met die ritme rijje volgend jaar een fiets van >40 jaar oud.
Persoonlijk vind ik dat de automobielen en motorfietsen toch wel piekte begin jaren 2000. Als het gaat om betrouwbaarheid / looks / performance
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Precies! Die snikkerbinken in die herriebakken zien (horen?) blijkbaar niet dat ze anderen overlast bezorgen. Dat is nu eenmaal al snel gebeurd in een dicht bevolkt landje als Nederland. Als je hobby postzegels verzamelen is, lijkt het mij moeilijk om daar iemand overlast mee te bezorgen. Maar als je houdt van auto's die veel herrie maken...tsja...dan heb je een probleem als je in en stad woont.geert_s schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:27:
[...]
"Je mag ook helemaal niets meer"
"Mijn hobby wordt onmogelijk gemaakt"
Mij zou je trouwens niet horen als het één auto was natuurlijk. Er komt hier ook elke zoveel minuten een metro voorbij (halte voor de deur) en hoewel ik 20 hoog zit, hoor ik 'm. Gek genoeg hoor je heel veel. Als ze midden in de nacht een beetje hard praten op de parkeerplaats beneden, kan ik het al bijna woord voor woord volgen. Ik snap dat ik in een grote stad woon en niet op de Veluwe. Maar een beetje autoracen hier is echt onacceptabel. Maar ik heb ook weer niet de illusie dat het snel gaat ophouden. Ze praten over geluidsflitspalen, maar die gaan het alleen maar verplaatsen. Misschien moeten ze gewoon ergens een dragstrip aanleggen met een muur er omheen. Dan kunnen al die Sjonnies lekker daar gaan patsen.
Mooi ding hoor, lekker veel koppel ook
Orginele NL motor of import?
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
+1, ik heb hier zo'n kleine 10 jaar lang en zo'n 200.000km op 3 verschillende motoren uit 2001 gereden_Apache_ schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:39:
[...]
Gefeliciteerd!!
En met die ritme rijje volgend jaar een fiets van >40 jaar oud.![]()
Persoonlijk vind ik dat de automobielen en motorfietsen toch wel piekte begin jaren 2000. Als het gaat om betrouwbaarheid / looks / performance
Oh damn, had al meegekregen van Boothy (van 44 teeth) z'n crash tijdens IOM. Maar las nu dat ze z'n rechter onderbeen hebben moeten amputeren. Draait toch even de maag van om 
Al lijkt iets elektrisch me ook wel relaxed, aangezien je toch veel wandelaars en zo zult treffen. Misschien dat zo'n e-mountainbike ook al hartstikke leuk is op zulke trajecten
Nu denk ik al over het inruilen van m'n cbrretje op iets als een yammie T7... dus prima?kneusteun schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:12:
Ik ben gewoon voor meer zandwegen in EU! scheelt asfalt en dus stikstof en met 70 over het zand is prima.
Al lijkt iets elektrisch me ook wel relaxed, aangezien je toch veel wandelaars en zo zult treffen. Misschien dat zo'n e-mountainbike ook al hartstikke leuk is op zulke trajecten
[ Voor 62% gewijzigd door steveman op 14-07-2022 13:54 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Verwijderd
Origineel NL motor jabotoo schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:02:
[...]
Mooi ding hoor, lekker veel koppel ook![]()
Orginele NL motor of import?
Nu nog een 2-1 uitlaat (Bassani of Thunderheader vermoed ik) en T bars fixen
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2022 13:17 ]
Maar ik vind het tanken wel chill in Duitsland, 1,75 per litermphilipp schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:27:
En als ik naar Luxemburg zou rijden is Duitsland de enige logische keuze.
Overweeg eens de S&S 2-1, die zit er net een week op bij mijn schoonzoon en geeft een heel fraai donker geluid zonder gelijk de hele buurt mee te laten genieten.Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:17:
Nu nog een 2-1 uitlaat (Bassani of Thunderheader vermoed ik) en T bars fixen
En T-bars is wel een must ja
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Verwijderd
Quarter fairing, yesbotoo schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:41:
[...]
Overweeg eens de S&S 2-1, die zit er net een week op bij mijn schoonzoon en geeft een heel fraai donker geluid zonder gelijk de hele buurt mee te laten genieten.
En T-bars is wel een must jadan ook wel een wat grotere fairing er bij doen imho.
Ik zal eens kijken naar de S&S, zijn die er ook in het zwart?
Heeft hij ze er al onder? Snel gedaan zeg!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2022 13:47 ]
Het probleem speelt niet alleen in de grote steden hoor. Ik woon in een dorp op het platteland maar de (geluids)overlast van auto's en motoren is hier ook een probleem. Ik merk het zelf ook als ik ergens met de motor rijd dat mensen me vuil aankijken en alvast de vingers in de oren stoppen, ervan uitgaande dat ik volgas langs hen heen zal rijden. Aan de andere kant zijn er ook mensen die een duimpje opsteken of knikken als ik bijv bij kleine kinderen, honden of paarden even de koppeling intrek en hem gewoon laat rollen. Kleine moeite om even rekening te houden met anderen.
Ik ben het met je eens dat "we" het er als motorrijders naar hebben gemaakt en als ik sommige collega's op het werk zie snap ik het ook helemaal. De meest luidruchtige Akrapovic pijp er onder, DB killer eruit, en dan maar overdreven veel gas geven. Tegelijkertijd hebben die ook helemaal geen behoefte aan bijv dragracen, die zijn statusgeil en willen alleen maar opvallen.
En dan heb je ook nog van die tienerjongentjes langs de weg die aangeven met welke hand ze rukken, zo ongemakkelijkUTwizard schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:47:
[...]
Het probleem speelt niet alleen in de grote steden hoor. Ik woon in een dorp op het platteland maar de (geluids)overlast van auto's en motoren is hier ook een probleem. Ik merk het zelf ook als ik ergens met de motor rijd dat mensen me vuil aankijken en alvast de vingers in de oren stoppen, ervan uitgaande dat ik volgas langs hen heen zal rijden. Aan de andere kant zijn er ook mensen die een duimpje opsteken of knikken als ik bijv bij kleine kinderen, honden of paarden even de koppeling intrek en hem gewoon laat rollen. Kleine moeite om even rekening te houden met anderen.
Ik ben het met je eens dat "we" het er als motorrijders naar hebben gemaakt en als ik sommige collega's op het werk zie snap ik het ook helemaal. De meest luidruchtige Akrapovic pijp er onder, DB killer eruit, en dan maar overdreven veel gas geven. Tegelijkertijd hebben die ook helemaal geen behoefte aan bijv dragracen, die zijn statusgeil en willen alleen maar opvallen.
Over steden gesproken, de laatste maanden dat ik in Den Haag woonde werd het plein tegenover station Den Haag HS ook een ontmoetingsplek voor van die brek & boost typetjes. Open uitlaten en maar in de begrenzer jakkeren, wankstains.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ja dat was wel even heftig inderdaad....steveman schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:12:
Oh damn, had al meegekregen van Boothy (van 44 teeth) z'n crash tijdens IOM. Maar las nu dat ze z'n rechter onderbeen hebben moeten amputeren. Draait toch even de maag van om
[...]
Hu, waar in Duitsland? Op 28 mei nog getankt en toen toch echt €2,85 per liter moeten betalen.kneusteun schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:26:
[...]
Maar ik vind het tanken wel chill in Duitsland, 1,75 per liter![]()
En als ik naar Luxemburg zou rijden is Duitsland de enige logische keuze.
Was wel naast de snelweg en voor V-power racing ron 102
28 Mei.... heb je enig idee wat de datum van vandaag is?Youk schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:29:
[...]
Hu, waar in Duitsland? Op 28 mei nog getankt en toen toch echt €2,85 per liter moeten betalen.![]()
Was wel naast de snelweg en voor V-power racing ron 102![]()
En er is op 1 Juni een landelijke verlaging van de benzine prijs geweest.
Ik ga bijna elk weekend, en afgelopen weekend voor 1,75 e10 en 1,83 e5 getankt bij de JET. dat is hier dan ook slechts 10 min vandaan.
En inderdaad naast de snelweg is ook wel even wat anders...
https://nl.tankbillig.inf...w=0&treibstoff=e10&switch. hier is vaak wel goed te checken wat de prijzen zijn.
Heftig en ergens ook geluk dat het “slechts” zijn been is. Met het aantal dodelijke ongelukken daar vind ik het waanzin dat die race überhaupt nog doorgaat.steveman schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:12:
XXXVI
De mini @Bommesmobiel is binnengekomen hier, zelfs in de goede kleur 
:strip_exif()/f/image/NqszcGg8YFLvrYJ5HnqL3uyM.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb hier trouwens een beetje op de achtergrond de Tour de France aanstaan, respect voor die camera-motorrijders daarbij... Met ruim 80 kph een bergpas afscheuren terwijl iemand met een camera achterop staat, en dan ook nog al die fietsers ontwijken. Dat lijkt me nog best een uitdaging
:strip_exif()/f/image/NqszcGg8YFLvrYJ5HnqL3uyM.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb hier trouwens een beetje op de achtergrond de Tour de France aanstaan, respect voor die camera-motorrijders daarbij... Met ruim 80 kph een bergpas afscheuren terwijl iemand met een camera achterop staat, en dan ook nog al die fietsers ontwijken. Dat lijkt me nog best een uitdaging
Voor een flinke crash op Man komt ie er inderdaad nog redelijk vanaf.ephymerous schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 16:06:
[...]
Heftig en ergens ook geluk dat het “slechts” zijn been is. Met het aantal dodelijke ongelukken daar vind ik het waanzin dat die race überhaupt nog doorgaat.
Maar die races verbieden? De stap naar "18x zo grote kans op een dodelijk ongeluk? Verbieden die motoren!" is me iets te klein
De risico's zijn bekend, sommige mensen zullen je dom vinden, anderen zullen je dapper vinden.
Bij Pikes Peak dachten ze daar overigens anders over.
Hm, de buurman belde vanmiddag aan of hij even mijn compressor mocht gebruiken ivm een schroef in zijn band. Daarna een nieuwe gaan halen, zie ik zijn motor net staan met een glimmende Bridgestone BT023. Ik zoek dus de dotcode op, 1222... Huh, worden die dingen nog nieuw gemaakt?
Blijkbaar geven mensen er nog geld voor ook, ik hoop dat ie goedkoop was
En vervolgens je oprit blokkeren omdat ze gezien hebben dat je in de supermarkt een vegaburger in je mandje hebt gedaan, in plaats van een echt authentieke ambachtelijke op overgrootvaders noeste wijze met de hand gemaakte Oud Hollandsche Poolse koeien runderhamburgerWaaj schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:47:
[...]
Daar heb je weer overlast van boeren die tot diep in de nacht het gras aan het binnenhalen zijn
[ Voor 18% gewijzigd door Vrijdag op 14-07-2022 20:23 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik heb geen verstand van banden, wat is het probleem? Dat rubber is niet opeens vergaan ofzo na een jaar.Chakotay schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 18:33:
Hm, de buurman belde vanmiddag aan of hij even mijn compressor mocht gebruiken ivm een schroef in zijn band. Daarna een nieuwe gaan halen, zie ik zijn motor net staan met een glimmende Bridgestone l BT023. Ik zoek dus de dotcode op, 1222... Huh, worden die dingen nog nieuw gemaakt?Blijkbaar geven mensen er nog geld voor ook, ik hoop dat ie goedkoop was
Ik had hem volgens mij onder mijn vorige cbr600 en ook niets geks ofzo met die band?
[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 14-07-2022 23:11 ]
Ik haak al af bij Bridgestone, ongeacht de datumcode... Niet mijn merk.Chakotay schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 18:33:
zie ik zijn motor net staan met een glimmende Bridgestone l BT023
Chakotay doelt op hoe oud dat type van band al is, niet de band zelf. Ondertussen zijn ze al wat modellen / compounds verderGeeMoney schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 23:10:
[...]
Ik heb geen verstand van banden, wat is het probleem? Dat rubber is niet opeens vergaan ofzo na een jaar.
Ik had hem volgens mij onder mijn vorige cbr600 en ook niets geks ofzo met die band?
Los van dat ik persoonlijk geen fan van die serie Bridgestones ben, is het een 12 jaar oud model band met inmiddels een hele rits directe opvolgers. De ontwikkelingen hebben niet bepaald stilgestan de laatste jaren, ik vind het zonde om daar geen gebruik van te makenGeeMoney schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 23:10:
[...]
Ik heb geen verstand van banden, wat is het probleem? Dat rubber is niet opeens vergaan ofzo na een jaar.
Het rubber is sowieso niet vergaan, die specifieke band is dit jaar (Dotcode 1222 - week 12 van 2022) geproduceerd. Het verbaasde me alleen dat zo'n oud model band nog steeds nieuw gemaakt & verkocht word.
[ Voor 15% gewijzigd door Chakotay op 15-07-2022 07:56 ]
Een hoop mensen die bij een type blijven als het bevalt (*), ipv de opvolger van de band te kiezen.
De mal waar de banden in gevormd worden zullen ze inmiddels wel terugverdiend hebben.
(*), bevalt is een relatieve schaal, ik weet het.
De mal waar de banden in gevormd worden zullen ze inmiddels wel terugverdiend hebben.
(*), bevalt is een relatieve schaal, ik weet het.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
https://www.1limburg.nl/n...d-dicht-voor-motorrijders
@Bommes Er gaan dus vanaf augustus inderdaad weer een aantal wegen dicht. Sommige voor motorrijders, andere voor alles behalve bestemmingsverkeer.
Vorig jaar waren het volgens mij de zaterdag en zondag vanaf 9:00 tot xx:00 uur. Nu is het van vrijdagavond tot maandagmorgen. Dat is dus al een stukje verder dan daarvoor.
Vorig jaar een pilot, dit jaar noemen ze het een proef. Dan kunnen ze nog een jaar testen, een jaar experimenteren, en een jaar een probeerseltje, en...
@Bommes Er gaan dus vanaf augustus inderdaad weer een aantal wegen dicht. Sommige voor motorrijders, andere voor alles behalve bestemmingsverkeer.
Vorig jaar waren het volgens mij de zaterdag en zondag vanaf 9:00 tot xx:00 uur. Nu is het van vrijdagavond tot maandagmorgen. Dat is dus al een stukje verder dan daarvoor.
Vorig jaar een pilot, dit jaar noemen ze het een proef. Dan kunnen ze nog een jaar testen, een jaar experimenteren, en een jaar een probeerseltje, en...
[ Voor 17% gewijzigd door DrivinUCrazy op 15-07-2022 08:40 ]
"Populariteit MP3's stijgt explosief in Limburg!"
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Hé die band heb ik ook net nieuw onder de TDM gelegdChakotay schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 07:55:
[...]
Los van dat ik persoonlijk geen fan van die serie Bridgestones ben, is het een 12 jaar oud model band met inmiddels een hele rits directe opvolgers. De ontwikkelingen hebben niet bepaald stilgestan de laatste jaren, ik vind het zonde om daar geen gebruik van te maken
Het rubber is sowieso niet vergaan, die specifieke band is dit jaar (Dotcode 1222 - week 12 van 2022) geproduceerd. Het verbaasde me alleen dat zo'n oud model band nog steeds nieuw gemaakt & verkocht word.
Voor mij was het een bewuste keuze, want ik vind het, gek genoeg, een prettige band. Daarnaast was 'ie inderdaad goedkoop
Ik heb allerlei banden gereden, waarbij de BT021 absoluut de grootste misser was. Totaal geen feedback, niet vergevingsgezind en slecht slijtage patroon.
De beste band vond ik tot nu toe de Pirelli Diablo Rosso 3, maar die zijn niet in 18'' verkrijgbaar.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
@Kars 18" beperkt de keuze wel wat inderdaad. Ik ben echter wel benieuwd vanwaar je dan niet voor een nieuwere band van het zelfde merk & categorie gaat, zoals een T31 of T32? Als ik even snel kijk scheelt het maar 10-20 euro.
Hele nieuwe productie band met hele oude techniek dus?Chakotay schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 18:33:
Hm, de buurman belde vanmiddag aan of hij even mijn compressor mocht gebruiken ivm een schroef in zijn band. Daarna een nieuwe gaan halen, zie ik zijn motor net staan met een glimmende Bridgestone BT023. Ik zoek dus de dotcode op, 1222... Huh, worden die dingen nog nieuw gemaakt?Blijkbaar geven mensen er nog geld voor ook, ik hoop dat ie goedkoop was
Ik zit mij alvast een beetje te oriënteren over nieuwe 50/50 banden voor mijn Honda CB500X uit 5-2016. Ook omdat ik erg graag met mijn eigen motor de eerste 2 opleidingen bij BERTT wil doen.
https://berrt.nl/
1 ) ALLROAD BASIC TRAINING
2 ) ALLROAD INTERMEDIATE TRAINING
Nu vind ik de Metzelaar Karoo 3 in 150/70-17 wel een aardige band voor €108.
:strip_exif()/f/image/AQXUOi3a85kw8eUFwhbgxiEu.jpg?f=fotoalbum_large)
Is er nog een bijpassende 120/70-17 band niet zijnde de Karoo3 in die maat ?
https://berrt.nl/
1 ) ALLROAD BASIC TRAINING
2 ) ALLROAD INTERMEDIATE TRAINING
Nu vind ik de Metzelaar Karoo 3 in 150/70-17 wel een aardige band voor €108.
:strip_exif()/f/image/AQXUOi3a85kw8eUFwhbgxiEu.jpg?f=fotoalbum_large)
Is er nog een bijpassende 120/70-17 band niet zijnde de Karoo3 in die maat ?
[ Voor 6% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 15-07-2022 10:15 ]
Ik heb er al meerdere keren op gerant, maar met mijn rijstijl waren die BT021's niet warm te krijgen. Met 150 pk in z'n één optrekken en veel remmen, en dan waren ze na een half uur rijden nog ijskoud en betonhard.
Bij 100 km/u in z'n 6 gas geven op een vochtige snelweg zorgde ervoor dat m'n achterwiel ging glijden.
Pilot Road 4 ligt veel beter onder m'n Fazer.
Toch mis ik soms nog steeds wat vertrouwen, vooral op kleine rotondes. Die hier in Alphen bij Bakkerij Visser (vlakbij de N11) kan ik niet sneller nemen dan met 30 km/u, anders wordt voor m'n gevoel m'n voorwiel erg instabiel.
Toch nog maar eens kijken naar een cursus of circuitdag om daar meer vertrouwen in te krijgen. Of gewoon naar HyperPro.
Bij 100 km/u in z'n 6 gas geven op een vochtige snelweg zorgde ervoor dat m'n achterwiel ging glijden.
Pilot Road 4 ligt veel beter onder m'n Fazer.
Toch mis ik soms nog steeds wat vertrouwen, vooral op kleine rotondes. Die hier in Alphen bij Bakkerij Visser (vlakbij de N11) kan ik niet sneller nemen dan met 30 km/u, anders wordt voor m'n gevoel m'n voorwiel erg instabiel.
Toch nog maar eens kijken naar een cursus of circuitdag om daar meer vertrouwen in te krijgen. Of gewoon naar HyperPro.
[ Voor 46% gewijzigd door CodeCaster op 15-07-2022 09:37 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Aankomende maandag heb ik mijn eerste circuitdag op Assen gepland staan met de ZX6R, gisteravond hebben mijn vriendin en ik alles al afgeplakt wat afgeplakt moet worden, spiegels eraf, kentekenplaathouder eraf, etc. Vandaag of morgen alleen nog even een keer poetsen en dan is ie er klaar voor 
De weersvoorspellingen voor Assen zijn 30 graden op maandag, dat wordt wel afzien. We hebben veel water mee en we hebben speciaal hiervoor ook een 24MX tent gekocht die we 's ochtends al op zetten zodat we in ieder geval schaduw en een zitplek hebben. De tent zal ik verzwaren met gewichtzakken van 12,5 kilo per stuk en ik wil hem met spanbanden aan de aanhanger vast gaan zetten.
Wel kwam ik er achter dat mijn helm die ik in het voorjaar van 2020 nieuw heb gekocht, al een productiedatum van 2018 had. Die mag ik dus volgend jaar al weer gaan vervangen
De weersvoorspellingen voor Assen zijn 30 graden op maandag, dat wordt wel afzien. We hebben veel water mee en we hebben speciaal hiervoor ook een 24MX tent gekocht die we 's ochtends al op zetten zodat we in ieder geval schaduw en een zitplek hebben. De tent zal ik verzwaren met gewichtzakken van 12,5 kilo per stuk en ik wil hem met spanbanden aan de aanhanger vast gaan zetten.
Wel kwam ik er achter dat mijn helm die ik in het voorjaar van 2020 nieuw heb gekocht, al een productiedatum van 2018 had. Die mag ik dus volgend jaar al weer gaan vervangen
Nou, dit is toch echt niks nieuws. Dijken die afgesloten worden is al 10++ jaar een ding. Los van uitlaat controles in DE. Voor de rest zijn er in de eifel denk ik ook al 10 jaar oid aparte snelheidslimieten voor motorrijders. Het is zo jammer dat de kleine minderheid (de open uitlaat mensen, de 50+ te hard op de dijk mensen ) het verpesten voor de meerderheid.Requiem19 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 10:53:
[Afbeelding]
[...]
Mijn insziens zou het inderdaad veel mooier zijn om gewoon hard te handhaven op dat gezeik. Bij een open uitlaat en aangehouden. Gelijk eraf draaien, in de container ermee, boete en WOK. Kijken hoe lang het duurt. (snelheidsovertredingen zijn al duur genoeg op dat soort snelheden)
PSN & XBL: Denkoyugo
Veel plezier! Idd veel blijven drinken, maar ook eten. Je zal verbaast staan hoeveel energie het allemaal kost (tenminste, dat vond ik toendertijd)UTwizard schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 09:32:
Aankomende maandag heb ik mijn eerste circuitdag op Assen gepland staan met de ZX6R, gisteravond hebben mijn vriendin en ik alles al afgeplakt wat afgeplakt moet worden, spiegels eraf, kentekenplaathouder eraf, etc. Vandaag of morgen alleen nog even een keer poetsen en dan is ie er klaar voor
Niet jezelf te veel pushen maar vooral focussen op leren en plezier.
En die 5 jaar van een helm is gebaseerd op 5 jaar gebruik he. Als die 2 jaar in een opslag heeft gelegen zonder zon/zweet etc, kan je dat niet als een volle 2 jaar tellen. Hij kan dan echt wel een jaar of 7 a 8 mee.
[ Voor 4% gewijzigd door Denko op 15-07-2022 09:47 ]
PSN & XBL: Denkoyugo
@WiLLoW_TieN
120/70-17 is, in geval van Off-Road banden, een beetje een héle vreemde maat voor op een voorwiel. Die maat is leuk voor op de openbare asfalt wegen en een straat/weg-circuit. Ik vrees dat je in die maat (Lees: 17 Inch) niets gaat vinden.
120/70-17 is, in geval van Off-Road banden, een beetje een héle vreemde maat voor op een voorwiel. Die maat is leuk voor op de openbare asfalt wegen en een straat/weg-circuit. Ik vrees dat je in die maat (Lees: 17 Inch) niets gaat vinden.
[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 15-07-2022 09:50 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Tja kennelijk staat die X voor Adventure.Will_M schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 09:47:
@WiLLoW_TieN
120/70-17 is, in geval van Off-Road banden, een beetje een héle vreemde maat voor op een voorwiel. Die maat is leuk voor op de openbare asfalt wegen en een straat/weg-circuit.
En ja de huidige CB500X heeft een 19" voorwiel.
Maar ik zal toch het met mijn af-fabriek 17" voorwiel moeten doen....
En er is zat....in 17" alleen vaak net zo duur als de bredere achterband...bv TKC70...80...Shinkoo
https://www.cb500x.com/index.php?topic=12099.0
YouTube: Test Honda CB500X
:strip_exif()/f/image/pPAFGIGvnaVNlCLZoVo1slh2.jpg?f=fotoalbum_large)
Er ligt nu Michelin Pilot Road 4 onder....maar wil iets meer richting offroad profiel.
[ Voor 10% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 15-07-2022 09:58 ]
Dan kom je meestal terecht bij de 'Trail / Adventure' sectie qua banden. Niet helemaal 'Off-Road' maar je kunt er een heel eind mee komen.
@WiLLoW_TieN is de Bridgestone Adventurecross AX41 in jou wiel maten te krijgen?
Die heb ik nu onder mijn Guzzi zitten en die bevallen erg goed.
Ook op de weg en bak grip voor een redelijk offroad georiënteerde band.
Van wat ik in de tests heb gelezen is die Karoo 3 vergelijkbaar maar slijt nog wat harder dan de Bridgestone.
Die heb ik nu onder mijn Guzzi zitten en die bevallen erg goed.
Ook op de weg en bak grip voor een redelijk offroad georiënteerde band.
Van wat ik in de tests heb gelezen is die Karoo 3 vergelijkbaar maar slijt nog wat harder dan de Bridgestone.
Als je een heel klein beetje "iets meer" richting offroad profiel wil dan kan ik de Pirelli Scorpion Trail II aanbevelen. Perfect op asfalt, zowel op nat als op droog wegdek veel grip en vertrouwen, goede levensduur en voor een incidenteel stukje onverhard ook bruikbaar. Maar niet geschikt voor serieus offroad werk. Kortom, de ideale poser bandWiLLoW_TieN schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 09:51:
[...]
Tja kennelijk staat die X voor Adventure.
En er is zat....in 17" alleen vaak net zo duur als de bredere achterband...bv TKC70...80...Shinkoo
[Afbeelding]
Er ligt nu Michelin Pilot Road 4 onder....maar wil iets meer richting offroad profiel.
@Waaj die heb ik ook onder mijn GS nu (zat een nog zo goed als nieuw setje onder toen ik hem kocht), die doen het inderdaad prima het het soort wegdek wat je hierboven noemt 
Bij droog weer kom je er voor de Basic training van Berrt wel mee weg, maar bij nat weer & de intermediate training wil je wel iets meer richting echte noppen vermoed ik.
@WiLLoW_TieN weet je al wanneer je gaat? Die Basic training wil ik ook nog doen.
Bij droog weer kom je er voor de Basic training van Berrt wel mee weg, maar bij nat weer & de intermediate training wil je wel iets meer richting echte noppen vermoed ik.
@WiLLoW_TieN weet je al wanneer je gaat? Die Basic training wil ik ook nog doen.
Ik heb die Scorpion Trail II banden volgens mij ook (af-fabriek) onder m'n Yamaha XTZ690 / Ténéré 700 / T7 liggen en ben er ook nog altijd mee thuis kunnen komen. Ooit vervloek ik die banden wel eens als ik er per-ongeluk in te diep/los zand mee terecht ben gekomen maar eigenlijk kan ik dan beter op mezelf gaan staan te vloeken 
Voorwieltje is daarbij overigens een 21" dus ik heb dan nog iets meer te zeggen dan met een 17"
Never Mind ... Even vlug gekeken en er liggen "Pirelli Scorpion Rally STR" banden op de XTZ
Voorwieltje is daarbij overigens een 21" dus ik heb dan nog iets meer te zeggen dan met een 17"
Never Mind ... Even vlug gekeken en er liggen "Pirelli Scorpion Rally STR" banden op de XTZ
[ Voor 27% gewijzigd door Will_M op 15-07-2022 18:57 ]
METZELER TOURANCE
150/70 R17 69H ( DOT 2019 ) kost bij Grip500 maar €91,69 die is wel OP voordat hij 6 jaar oud is...🤔
:strip_exif()/f/image/QmSN0iBWfRgrWEY1988b2Qfe.jpg?f=fotoalbum_large)
150/70 R17 69H ( DOT 2019 ) kost bij Grip500 maar €91,69 die is wel OP voordat hij 6 jaar oud is...🤔
:strip_exif()/f/image/QmSN0iBWfRgrWEY1988b2Qfe.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 27% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 15-07-2022 10:47 ]
De achterband is wel magnetisch voor scherpe voorwerpenWaaj schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 10:31:
[...]
Als je een heel klein beetje "iets meer" richting offroad profiel wil dan kan ik de Pirelli Scorpion Trail II aanbevelen. Perfect op asfalt, zowel op nat als op droog wegdek veel grip en vertrouwen, goede levensduur en voor een incidenteel stukje onverhard ook bruikbaar. Maar niet geschikt voor serieus offroad werk. Kortom, de ideale poser band
Van lekrijden heb ik gelukkig nog geen last gehad. Ik heb ze zowel op de Caponord als op de S1000XR liggen en vind het de fijnste banden die ik de afgelopen jaren onder m'n motoren heb gehad (zelfs beter dan de Pilot Road 4's die eerder onder de S lagen).cyntax schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 11:16:
[...]
De achterband is wel magnetisch voor scherpe voorwerpen. 2 van de 3 achterbanden heb ik nu lek gereden. Weerhoud mij overigens niet om weer een nieuw setje Scorpion Trail II's te plaatsen. Zijn tot op heden de beste 'adventure' wegbanden die ik heb gehad.
Voor de vakantie komt er een setje Michelin Road 6 onder de S, ben erg benieuwd hoe die bevallen
Zo te zien ben je prima voorbereidUTwizard schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 09:32:
* Destruction is a.s woensdag op het TT circuit te vinden.
Wij kwamen de eerste keer met een gehuurde motortrailer op 't circuit aan, klapstoeltjes uit de auto en dat was het. Tegenwoordig hebben we zelf een motortrailer, een campingstekker, gaat er een koelkast mee, hebben we een 24MX tentje, etc.. En vanaf volgend seizoen waarschijnlijk een tot camper verbouwde touringcar
[ Voor 13% gewijzigd door Destruction op 15-07-2022 11:59 ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Ik heb Pirelli Scorpion Trail 2 onder de Tiger liggen. Geven me een goed gevoel in bochten, regen etc.WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 09:51:
[...]
Tja kennelijk staat die X voor Adventure.
[Afbeelding]
Volgens Pirelli:
Designed for the latest generation of adventure-touring and Enduro street motorcycles, SCORPION™ Trail II combines the best features of sport-touring and dirt-road motorcycle tyres.
Hier dezelfde onder de Tigernldls schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 12:26:
[...]
Ik heb Pirelli Scorpion Trail 2 onder de Tiger liggen. Geven me een goed gevoel in bochten, regen etc.
Volgens Pirelli:
Designed for the latest generation of adventure-touring and Enduro street motorcycles, SCORPION™ Trail II combines the best features of sport-touring and dirt-road motorcycle tyres.
Hier erg tevreden van de Dunlop Trailsmart's onder mijn DR750. Zowel in droog als nat meer grip dan ik rijkwaliteiten heb 👌 Wel een nieuwe achterband nodig na +/- 5000 km 😅cyntax schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 11:16:
[...]
De achterband is wel magnetisch voor scherpe voorwerpen. 2 van de 3 achterbanden heb ik nu lek gereden. Weerhoud mij overigens niet om weer een nieuw setje Scorpion Trail II's te plaatsen. Zijn tot op heden de beste 'adventure' wegbanden die ik heb gehad.
Die liggen ook onder de Norden, op de straat kun je daar prima mee gummenWill_M schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 10:44:
Ik heb die Scorpion Trail II banden volgens mij ook (af-fabriek) onder m'n Yamaha XTZ690 / Ténéré 700 / T7 liggen en ben er ook nog altijd mee thuis kunnen komen. Ooit vervloek ik die banden wel eens als ik er per-ongeluk in te diep/los zand mee terecht ben gekomen maar eigenlijk kan ik dan beter op mezelf gaan staan te vloeken
Never Mind ... Even vlug gekeken en er liggen de "Pirelli Rally STR" banden op de XTZ
Awesome
Je moet er alleen niet mee in de zandbak gaan spelen als je geen zin hebt om te graven.A13X schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:52:
[...]
Die liggen ook onder de Norden, op de straat kun je daar prima mee gummen
Hier laatste even een stukje 'dwars' binnendoor gestoken over de tankbaan (Oirschot) .... De Scorpion Rally STR is NIET de 'juiste' band voor dat terrein
[ Voor 30% gewijzigd door Will_M op 15-07-2022 18:56 ]
Goeie tips van de Pirelli scorpions. Ik kende ze niet maar ga zeker even kijken.
Mijn V Strom kwam eind vorig jaar met michelin anakee III’s uit ‘13 met onbekend aantal kms. Nu 5k km verder begint met name de voorband wel in de buurt van de 2mm te komen dus ik moet gaan denken aan vervanging.
Ik rijd er vnl mee naar het werk/van A naar B in alle weersomstandigheden. Echte off road ambities heb ik niet, hooguit een gravelpaadje en klinkerwegen in slechte staat
Logische opvolger is de anakee adventure, waarover met name @DrivinUCrazy klaagt over het weggedrag in de bochten. Al zou ik mezelf niet bepaald typeren als sportieve rijder, dus wellicht heb ik daar minder last van.
De huidigeIII’s geven me ook niet altijd genoeg vertrouwen in technische bochtjes, maar ik weet niet of dat aan mijn techniek, het type band of deze specifieke banden ligt.
Totnutoe was ik aan het kijken tussen de Road6 en de adventure, maar de pirellis zien er ook wel tof uit (poser much) en als die een beetje lang mee gaan is dat ook wel een goede optie. Moet ik nog ander meenemen in de vergelijking?
Mijn V Strom kwam eind vorig jaar met michelin anakee III’s uit ‘13 met onbekend aantal kms. Nu 5k km verder begint met name de voorband wel in de buurt van de 2mm te komen dus ik moet gaan denken aan vervanging.
Ik rijd er vnl mee naar het werk/van A naar B in alle weersomstandigheden. Echte off road ambities heb ik niet, hooguit een gravelpaadje en klinkerwegen in slechte staat
Logische opvolger is de anakee adventure, waarover met name @DrivinUCrazy klaagt over het weggedrag in de bochten. Al zou ik mezelf niet bepaald typeren als sportieve rijder, dus wellicht heb ik daar minder last van.
De huidigeIII’s geven me ook niet altijd genoeg vertrouwen in technische bochtjes, maar ik weet niet of dat aan mijn techniek, het type band of deze specifieke banden ligt.
Totnutoe was ik aan het kijken tussen de Road6 en de adventure, maar de pirellis zien er ook wel tof uit (poser much) en als die een beetje lang mee gaan is dat ook wel een goede optie. Moet ik nog ander meenemen in de vergelijking?
Precies. De Scorpion Trail banden vind ik verre van offroad, zoveel qua performance als qua looks. Zou de basistraining niet eens aandurven als het goed nat is met die banden.Chakotay schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 10:37:
@Waaj die heb ik ook onder mijn GS nu (zat een nog zo goed als nieuw setje onder toen ik hem kocht), die doen het inderdaad prima het het soort wegdek wat je hierboven noemt
Verder een hele fijne band hoor, rij er zelf mee en denk dat ik binnenkort weer nieuwe achterband bestel. Ik wou wat meer offroad, maar toch ervaren dat ik niet verder ga komen dan eens een droog gravel of zandpad en dat kan prima met de Trail II banden.
BERRT training is trouwens wel echt top imo! Goede uitleg, met name ook over het hoe wat en waarom i.p.v. enkel de trucjes te leren. Ik heb onlangs de basistraining gedaan op huurmotor (met 30 graden 🥵).
:strip_exif()/f/image/sl8Wo2DYJ2Rv5WSpn2FJtP7X.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/I0TvSYvoyA2aQZnkfDybGvlS.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 44% gewijzigd door VidaR-9 op 15-07-2022 18:39 ]
@VidaR-9 zo, dat zal lekker zweten geweest zijn
Leuke foto's!
Die offroad training ga ik zeker ook met een huur motor doen. Geen zin om met m'n eigen te vallen.
Ga morgen overigens wel op m'n eigen motor een VRO bochten doen. Gelukkig niet al te warm.
Wel weer een eind over de snelweg naar Lelystad
Hier overigens ook de Pirelli Scorpion eronder liggen. Nieuwe type 1290SA staat op Mitas banden, die krijgen aanzienlijk mindere reviews.
Dus dat wordt weer gewoon dezelfde als ie (vrij binnenkort) op is.
Ga morgen overigens wel op m'n eigen motor een VRO bochten doen. Gelukkig niet al te warm.
Wel weer een eind over de snelweg naar Lelystad
Hier overigens ook de Pirelli Scorpion eronder liggen. Nieuwe type 1290SA staat op Mitas banden, die krijgen aanzienlijk mindere reviews.
Dus dat wordt weer gewoon dezelfde als ie (vrij binnenkort) op is.
[ Voor 30% gewijzigd door MikeyMan op 15-07-2022 20:24 ]
Ik heb de offroad training gewoon op mijn eigen Guzzi gedaan.
1 of 2 keer met de langzame oefeningen op de grond gelegd.
Goede valbeugels, Barkbuster handkappen en zacht gras.. geen enkele schade.
Ik vind het juist een pluspunt om het met mijn eigen motor te doen.

Weet ik tenminste wat het ding kan, hoe ik er mee om moet gaan.
1 of 2 keer met de langzame oefeningen op de grond gelegd.
Goede valbeugels, Barkbuster handkappen en zacht gras.. geen enkele schade.
Ik vind het juist een pluspunt om het met mijn eigen motor te doen.

Weet ik tenminste wat het ding kan, hoe ik er mee om moet gaan.
Ik ben ook van plan om het met de eigen motor te doen, juist om te leren hoe die reageert inderdaad. Mocht hij een keer neergaan dan is dat maar zo, maar ik denk dat de GS met valbeugels e.d. ook wel wat kan hebben op dat soort terrein.
Er is ook zo een training die een steen groeve in gaat, dacht ik en van die Bertt cursussen.
Ja dan is de kans op wat schade wel een stuk groter.
Maar hier in NL, langzame oefeningen op een veld of een baantje.
Dan wat door het bos.. tempo ligt vaak erg laag, meer op de techniek gericht.
ik heb een vraagje voor de technici..
Ik wil het achterlicht en de knipperlichten op mijn xv950 vervangen door 2 led knippers. Op het moment is het achterlicht led en de knippers halogeen.
Dit zijn de nieuwe (3 in 1) knippers: https://www.kellermann-on...a63e94c7d9df5e4cfacb60b60
Nu moet ik dus waarschijnlijk een relais ertussen zetten? Er zijn alleen tig opties. Iemand enig idee welke ik nodig ga hebben? Op de site staan onder suggesties een aantal voorbeelden.
Ik zoek ook nog een makkelijke manier om connectors te maken. De huidige knippers zijn verlengd zonder connectoren. Ik heb wat quick connectors gevonden maar niks wat echt gebruiksvriendelijk lijkt. Iemand tips voor zoektermen/types?
Ik wil het achterlicht en de knipperlichten op mijn xv950 vervangen door 2 led knippers. Op het moment is het achterlicht led en de knippers halogeen.
Dit zijn de nieuwe (3 in 1) knippers: https://www.kellermann-on...a63e94c7d9df5e4cfacb60b60
Nu moet ik dus waarschijnlijk een relais ertussen zetten? Er zijn alleen tig opties. Iemand enig idee welke ik nodig ga hebben? Op de site staan onder suggesties een aantal voorbeelden.
Ik zoek ook nog een makkelijke manier om connectors te maken. De huidige knippers zijn verlengd zonder connectoren. Ik heb wat quick connectors gevonden maar niks wat echt gebruiksvriendelijk lijkt. Iemand tips voor zoektermen/types?
Jij denkt er aan om te gaan oefenen voor de Erzberg Rodeo?Bommes schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 21:45:
Er is ook zo een training die een steen groeve in gaat, dacht ik en van die Bertt cursussen.
Ja, in Enduropark Hechlingen. Is wel te doen met de eigen motor, maar er is een traject waarbij je een steile helling moet nemen en dat is nogal rotsachtig. Daar is het dus wel tricky. Ik haalde 'm bijna...Bommes schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 21:45:
Maar de huur-GS was niet zo gruwelijk duur (als je al geslikt hebt voor de kosten van de training), dus voor de peace of mind nam ik wel de huurmotor.
Mee eens, in dit geval kreeg ik bij aanschaf van de TDM een nieuwe voorband, wat een BT023 was. Achter moest vervangen worden en dan kies ik toch voor dezelfde. En nogmaals, het was voor mij een voordelige en 'bekende' keus. Wellicht de volgende set (want dan zijn ze beide weer aan de beurt) de opvolgerChakotay schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 09:23:
@Kars 18" beperkt de keuze wel wat inderdaad. Ik ben echter wel benieuwd vanwaar je dan niet voor een nieuwere band van het zelfde merk & categorie gaat, zoals een T31 of T32? Als ik even snel kijk scheelt het maar 10-20 euro.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
Je kan het zo proberen, mogelijk gaan de knippers heel snel flikkeren maar je kan mazzel hebben. Anders zal je een load-balancer moeten plaatsen, vraag aan Kellerman welke precies.schalk84 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 09:38:
ik heb een vraagje voor de technici..
Nu moet ik dus waarschijnlijk een relais ertussen zetten?
Pas geleden bij mijn schoonzoon gedaan, eerst zonder, toen met de verkeerde load-balancer en uiteindelijk met de juiste en alles werkte zoals het moest. Hij kreeg eerst foutmeldingen te zien op het dashboard ondanks dat de knippers wel prima werkten.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Dit topic is gesloten.
![]()
:strip_exif()/f/image/OBmiuGly4JpmwBFznC41WePP.jpg?f=fotoalbum_large)